dat laatste krijg je donderdag te weten denk ik zoMr_Knight schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:10:
Ik heb de nederlandse versie bij pcmedia besteld. Ik kreeg vandaag een mail dat hij morgen verstuurd wordt en dat ik hem donderdag heb.
Weet iemand trouwens of er een randommap generator inzit? Dan vond ik nogal een gemis in anno 1503. En juist een sterk punt van 1602. Lekker ontdekken.
Verwijderd
Ik heb net geprobeerd anno1701 te installeren. Kan het kloppen dat het spel niet om een serial vraagt? Hij speelt het spel namelijk niet en zegt dat mijn hardware niet compitabel is met het spel, dit is gecontroleerd en voldoet wel. Waar kan dit aan liggen???
[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 07-11-2006 18:00 ]
de serial vraagt ie bij de 1e keer succesvol opstarten.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:39:
Ik heb net geprobeerd anno1701 te installeren. Kan het kloppen dat het spel niet om een serial vraagt? Hij speelt het spel namelijk niet en zegt dat mijn hardware niet compitabel is met het spel, dit is gecontroleerd en voldoet wel. Waar kan dit aan liggen???
*knip
waarschijnlijk heb je last van de tages beveiliging die erop zit. is schijnbaar net zo hard tegen image-mount tools als Starforce.
en als je wel de legale versie hebt... dan zul je waarschijnlijk ff moeten wachten tot mensen je kunnen helpen, aangezien het spel hier pas morgen uitkomt.
hier heb je een screenshot van de full om je bezig te houden
Zo kom je dus ook van die piraten af
[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 07-11-2006 18:01 ]
Verwijderd
Het is een legale versie, heb hem vanochtend gekocht. De hele pc leeg gooien en formateren? is dat een optie? (moet eigenlijk toch weer een keer gebeuren?RocketKoen schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:49:
[...]
de serial vraagt ie bij de 1e keer succesvol opstarten.
waarschijnlijk heb je last van de tages beveiliging die erop zit. is schijnbaar net zo hard tegen image-mount tools als Starforce.
en als je wel de legale versie hebt... dan zul je waarschijnlijk ff moeten wachten tot mensen je kunnen helpen, aangezien het spel hier pas morgen uitkomt.
[afbeelding]
Verwijderd
Heb jij de ned versie??RocketKoen schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:49:
[...]
de serial vraagt ie bij de 1e keer succesvol opstarten.
[afbeelding]
zoja waar heb je hem gekocht?
B.V.D.
bij de mediamarkt in Arnhem hadden ze 'm volop liggen vanmiddag
Verwijderd
Heb je iets als deamon tools geinstalleerd? Misschien die even verwijderen.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:55:
[...]
Het is een legale versie, heb hem vanochtend gekocht. De hele pc leeg gooien en formateren? is dat een optie? (moet eigenlijk toch weer een keer gebeuren?
Is dat uitsluitend de NL-taal? Of komen hier ook direct de engelse versies in de schappen?Hanky74 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:09:
bij de mediamarkt in Arnhem hadden ze 'm volop liggen vanmiddag
NL taal versie bestaat nog niet.(komt nog wel)
de NL versie is gewoon int engels.
edit: ik heb dus de duitse versie. wordt dat middelbare school vak toch nog ergens voor gebruikt
de NL versie is gewoon int engels.
edit: ik heb dus de duitse versie. wordt dat middelbare school vak toch nog ergens voor gebruikt
[ Voor 40% gewijzigd door RocketKoen op 03-11-2006 17:26 ]
Verwijderd
Nee, heb ik niet geinstalleerd. Weet iemand nog iets anders?Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:34:
[...]
Heb je iets als deamon tools geinstalleerd? Misschien die even verwijderen.
Ik vind de Anno 1701 Limited Edition alleen op Duitse site maar hij is wel gaaf. Een mooi kist met een leuk slot met daarin het spel, een artbook, ansichtkaarten geloof ik, de soundtrack, een sleutelhanger en wat meer.

Verwijderd
Yeah ik heb hem ... prachtig dat spel
Als ik dan 2 nadelen moet noemen :
- Het communiceren met de andere spelers is minder
- Weinig gebouwen + goederen (miss komt dat omdat ik het gewoon tezikelijk veel speel
)
Top game, weet zeker dat het spel een uitbreiding krijgt! Egt perfect!
- Het communiceren met de andere spelers is minder
- Weinig gebouwen + goederen (miss komt dat omdat ik het gewoon tezikelijk veel speel
Top game, weet zeker dat het spel een uitbreiding krijgt! Egt perfect!
Verwijderd
Nee dat heb ik niet op de pc staan. Weet er iemand een oplossing???Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:34:
[...]
Heb je iets als deamon tools geinstalleerd? Misschien die even verwijderen.
wat heb je voor een videokaart?Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:52:
[...]
Nee dat heb ik niet op de pc staan. Weet er iemand een oplossing???
anders gewoon ff met bonnetje teruggaan naar de winkel als je zegt dat 'ie legaal is; misschien is het gewoon een brakke cd. die zijn meestal niet te beroerd om ze ff om te wisselen.
[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 04-11-2006 12:30 ]
Verwijderd
Ik heb een NVIDIA GeForce MX 460Silent Thunder schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:29:
[...]
wat heb je voor een videokaart?
anders gewoon ff met bonnetje teruggaan naar de winkel als je zegt dat 'ie legaal is; misschien is het gewoon een brakke cd. die zijn meestal niet te beroerd om ze ff om te wisselen.
Ik heb hem al omgerolen voor een ander ex. maar die geeft hetzelfde aan?
Je durft hier in 2006 nog serieus te gamen met een Geforce mx460. Sorry dat ik het slechte nieuws moet brengen, maar als je het spel al werkend krijgt zal je nooit meer dan 5frames halen. Wat is de rest van je systeem?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Duitse editie is alleen in het Duits of is er tijdens de install ook Engels aan te klikken?
Ik dacht dat je zei dat je hardware zou voldoen? Een MX 460 is iets voor ArcheologenVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:49:
[...]
Ik heb een NVIDIA GeForce MX 460
Ik heb hem al omgerolen voor een ander ex. maar die geeft hetzelfde aan?
Notice: Some 3D accelerator cards with the chipset listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Anno 1701 A.D. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX compatibility.
SUPPORTED CHIPSETS:
- ATI Radeon 8500
- ATI Radeon 9000
- ATI Radeon 9200
- ATI Radeon 9250
- ATI Radeon 9500
- ATI Radeon 9550
- ATI Radeon 9600
- ATI Radeon 9700
- ATI Radeon 9800
- ATI Radeon X300
- ATI Radeon X550
- ATI Radeon X600
- ATI Radeon X700
- ATI Radeon X850
- ATI Radeon X1300
- ATI Radeon X1800
- ATI Radeon X1900
- Geforce 3/Ti 200
- Geforce 4/Ti 4800
- Geforce PCX 5300
- Geforce FX 5500
- Geforce FX 5600
- Geforce FX 5700
- Geforce FX 5750
- Geforce FX 5900
- Geforce FX 5950
- Geforce 6200
- Geforce 6500
- Geforce 6600
- Geforce 6800
- Geforce 7800
- Geforce 7900
Notice: Integrated and Mobile video chipsets are not supported.
[ Voor 59% gewijzigd door Silent Thunder op 04-11-2006 14:15 ]
idd.
dit spel heeft een DX9 compatible videokaart nodig
de MX460 gebruikt de chip uit de geforce 2Ti serie. dus dan kun je wel raden dat dat niet werkt
dit spel heeft een DX9 compatible videokaart nodig
de MX460 gebruikt de chip uit de geforce 2Ti serie. dus dan kun je wel raden dat dat niet werkt
[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 04-11-2006 14:15 ]
helemaal in het duits.Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:59:
Duitse editie is alleen in het Duits of is er tijdens de install ook Engels aan te klikken?
maar het enige waar je eigenlijk duitse taalkennis voor moet hebben is om de missions van de free trader te begrijpen. de rest kun je ook makkelijk uitvogelen door naar de plaatjes te kijken.
(moet je wel ff de tutorial in de engelse demo doen anders snap je er nog niks van)
Of je zorgt gewoon dat je duits kan
zo moeilijk is het echt niet
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Wat is nou de release date van de Engelse/Nederlandse versie dan? Want ik heb nog niks in de winkel kunnen vinden
Sinds 2 november is de engelse versie al gewoon verkrijgbaar in de winkels. En het is idd een topgame. Alles wat in 1503 niet zat, zit hier nu wel gewoon in. Een randommap generator, multiplayer, stenen wegen die eindelijk normaal functioneren. En het speelt allemaal veel soepeler. Ook de missies zijn grappig.XSNL schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:39:
Wat is nou de release date van de Engelse/Nederlandse versie dan? Want ik heb nog niks in de winkel kunnen vinden
Normaal moeten de karretjes dan sneller lopen. Maar ze gingen dan gewoon net zo traag als op die onverharde wegen. Het kan aan mij liggen, maar ik zag het verschil niet. En met dit spel duidelijk wel. Ze gaan als een trein
Verwijderd
Hmmm, even down misschien. Nu doet die het weer. Over de videokaarten : een geintegreede intel videokaart doet het wel, maar als er brand in de stad is, of je scrolt over de stad hapert die als tjah, als de pest.
net de demo gespeeld en hoop dat de muis in de full versie niet uitschiet in een dual screen setup
Verwijderd
Oh, in mijn herinnering zag ik dat verschil wel. Maar het is ook al lang geleden dat ik 1503 heb gespeeld.Mr_Knight schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:00:
Normaal moeten de karretjes dan sneller lopen. Maar ze gingen dan gewoon net zo traag als op die onverharde wegen. Het kan aan mij liggen, maar ik zag het verschil niet. En met dit spel duidelijk wel. Ze gaan als een trein
Verwijderd
Ja je kon het verschil ook wel zien
Voor degene die het spel hebben : spelen jullie al op internet, en wat vinden jullie van de missies?
Verwijderd
Ik heb het spel gisteren ook gekocht, prachtig spel dat wel. Maar elke keer als ik vanuit het spel terug keer naar het Main Menu, loopt m'n laptop compleet vast, kan zelfs niet terug keren naar Windows. Ik moet de laptop dan handmatig uitzetten en opnieuw opstarten. Heeft iemand dit probleem nog meer? Weet ook iemand waar dit probleem aan kan liggen.
Heerlijk spel! Ik zal straks even wat screens posten en misschien nog een klein reviewtje neerzetten
Verwijderd
Doe dan wel nieuwe dingen in je screens, want de demo is al volledig in foto-verhaal hier neergezet zo ongeveer
.
kan iemand mij bevestigen dat Anno 1701 in nederland gekocht NIET in nederlands is maar in engels?
bij Anno 1503 was namelijk wel taal en spraak in nederlands
bij Anno 1503 was namelijk wel taal en spraak in nederlands

ja nu nog wel komt nog wel ee keertje in nederlands, maar dat maakt toch niet ui t in het engels
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
volgens de anno 1701 site zijn de nederlandse, en andere europese taal versies, nog in ontwikkeling, realeasedate onbekend. dus alles wat hier verkocht wordt is in het engels
Ja het is ook niet zo dat ik nederlands verkies boven engels. in tegendeel zelfs,aerofreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:19:
ja nu nog wel komt nog wel ee keertje in nederlands, maar dat maakt toch niet ui t in het engels
ik hoef Bas Westerweel niet in mijn games te horen.
In de wanten!
Verwijderd
Engels FTW inderdaad. Niet met de originaliteit fucken, al is die in dit geval waarschijnlijk Duits...
Nouja, misschien heb ik die als ik de giftset op bol.de koop
. Even kijken of ik nog zo'n 100 euro over heb
.
Nouja, misschien heb ik die als ik de giftset op bol.de koop
Nederlands in SOMMIGE spelletjes heeft wel iets. Age of Empires 3; Aanvalluuuh
het is idd niet dat Nederlands niet mooi klinkt in spelletjes ofzo.
maar vaak zijn de voice acteurs voor de engelse versie toch een stuk beter. en dan is het bij veel games ook nog eens zo dat de vertaling naar het nederlands enorm knullig is....
maar vaak zijn de voice acteurs voor de engelse versie toch een stuk beter. en dan is het bij veel games ook nog eens zo dat de vertaling naar het nederlands enorm knullig is....
Verwijderd
Mja, ik heb zelf vroeger ooit de game Lego Island gespeeld, dat waren ook Nederlandse stemmen...dat paste gewoon prima. Maar dat is ook niet echt een 'game' te noemen.
Als ik Nederlandse stemmen in een volwassen game tegen zou komen, dan zou ik toch echt gek worden
.
Als ik Nederlandse stemmen in een volwassen game tegen zou komen, dan zou ik toch echt gek worden
Ik vond met 1602 de nederlandse stemmen niet irritand, vond ze ook gewoon wel passen. Van 1503 kan ik me het niet meer herrineren. Heb die niet zo veel gespeeld want vond die tegenvallen. Ben ook wel benieuwd hoe anno 1702 is.
Verwijderd
1701
.
Ik speel mijn spellen trouwens nooit in het Nederlands...maar dat zal wel komen omdat ik ook (bijna) nooit een spel (in Nederland) koop
edit:

.
Wel een beetje vreemd hoe ze als tussenresultaat op 82 euro voor die box komen...maarja, 88 euro dus
. Dat is voorlopig wel weer genoeg geld uitgegeven aan games
. Al is ie wel iets goedkoper dan bij Bol, daar betaal je al 86 euro zonder verzendkosten.
Nu mn pc nog upgraden zodat 'ie dit spel trekt
Ik speel mijn spellen trouwens nooit in het Nederlands...maar dat zal wel komen omdat ik ook (bijna) nooit een spel (in Nederland) koop

edit:

Deze dus,In der Limited Edition sind exklusiv enthalten:
Limited! Artbook mit ca. 100 Zeichnungen handsigniert, Schlüsselanhänger aus Messing, Postkarten, Soundtrack, hochwertige Holzbox, nummeriert
Zojuist besteldAnno 1701 Limited Edition (DVD-ROM)
EUR 81,96 - Stückzahl: 1 - Auf Lager.
Zustand: neu
Verkauft von: Amazon.de
Zwischensumme: EUR 68,87
Verpackung und Versand: EUR 5,17
------
Summe ohne MwSt.: EUR 74,04
Anzurechnende MwSt.:* EUR 14,07
------
Gesamtsumme für diese Bestellung: EUR 88,11

Wel een beetje vreemd hoe ze als tussenresultaat op 82 euro voor die box komen...maarja, 88 euro dus
Nu mn pc nog upgraden zodat 'ie dit spel trekt

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 13:28 ]
Lego Island? Die heb ik hier nog ergens liggen. Heb dat spel vroeger grijs gespeelt, was gewoon zo mooi:DVerwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:39:
Mja, ik heb zelf vroeger ooit de game Lego Island gespeeld, dat waren ook Nederlandse stemmen...dat paste gewoon prima. Maar dat is ook niet echt een 'game' te noemen.
Als ik Nederlandse stemmen in een volwassen game tegen zou komen, dan zou ik toch echt gek worden.
Maar even topic; zit er over te denken om Anno 1701 aan te schaffen. Nu is mijn internet niet de snelste en de demo downen duurt wel een tijd. Dus mijn vraag: Draait 1701 een beetje op een 6800 gt en p4 2.8, 1024 MB?
Anno 1503 was vooral een afknapper met het goedkoop weg halen van de "niet werkende" multiplayer.TheJason schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:25:
Ik vond met 1602 de nederlandse stemmen niet irritand, vond ze ook gewoon wel passen. Van 1503 kan ik me het niet meer herrineren. Heb die niet zo veel gespeeld want vond die tegenvallen. Ben ook wel benieuwd hoe anno 1702 is.
hadden ze gewoon in het menu een beetje een stuk achtergrond erover heen geplakt

ik had toen der tijd 1503 gehaald omdat je er van uit gaat dat Anno multiplayer heeft, en dat is ook het leukere gedeelte. de Multiplayer enable patch/crack/cheat was ook geen succes, want als je ging traden kreeg je heel wat anders dan wat de andere verkocht. ook als je goods overboord wierp, en de andere pakte het op, dan kreeg je inplaats van 20t cloth 20t tabacco
verder zag je je medespelers zijn eiland volledig afbranden, terwijl dat niet het geval was. en soms klopte de vorm van het eiland niet eens, en had hij huizen staan op onbouwbare plaatsen maar wel op de juiste coordinaten. (bijvoorbeeld strak op een cliff of op de kust waar jeeigenlijk niet eens kan bouwen.
geen wonder dat ze multiplayer hadden disabled. (wel stom het zijn gewoon waarden en coordinaten wat is daar nou zo moeilijk aan om dat juist te versturen? de vermeende multiplayer fix patch is ook nooit meer gekomen.)
[ Voor 47% gewijzigd door Bulls op 08-11-2006 15:15 ]
denk het welDeruxian schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:00:
[...]
Lego Island? Die heb ik hier nog ergens liggen. Heb dat spel vroeger grijs gespeelt, was gewoon zo mooi:D
Maar even topic; zit er over te denken om Anno 1701 aan te schaffen. Nu is mijn internet niet de snelste en de demo downen duurt wel een tijd. Dus mijn vraag: Draait 1701 een beetje op een 6800 gt en p4 2.8, 1024 MB?
* Minimale systeemeisen Windows® 2000 or Windows® XP
* 2,2 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
* 512 MB RAM
* 64 MB with 1.1 pixel shader GPU
* 3,5 GB Hard Disk Space
* DVD 4x
* Aanbevolen eisen: 3 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
* 1 GB RAM
* 256 MB with 2.0 pixel shader GPU
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
het draait hier zelfs prima op een laptop (dothan 1.7Ghz, 9700 128MB, 1GB ram), zolang ie niet te warm word dan.....
detail wel op low uiteraard.
op mn 3400+ met 2GB en 6800GT draait alles vloeiend op de max instellingen (muv AA en AF die uit staan)
detail wel op low uiteraard.
op mn 3400+ met 2GB en 6800GT draait alles vloeiend op de max instellingen (muv AA en AF die uit staan)
Vandaag Anno 1701 van de postboer ontvangen 
Alleen jammer dat er maar 10 senarios zijn.
Weet iemand misschien hoe je een schat kunt zoeken?
Edit: Anno 1701 in ENG uitvoering
Alleen jammer dat er maar 10 senarios zijn.
Weet iemand misschien hoe je een schat kunt zoeken?
Edit: Anno 1701 in ENG uitvoering
[ Voor 12% gewijzigd door TRASH_LORD op 08-11-2006 22:49 ]
Verwijderd
Ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van de Duitse versie dus
.
Toch maar even alvast naar p2p gaan, opzoek naar een engelse
.

Toch maar even alvast naar p2p gaan, opzoek naar een engelse
wie weet is is duits ook wel grappig
[ Voor 6% gewijzigd door TheJason op 09-11-2006 00:14 ]
Verwijderd
Joa, dat Duits in de demo beviel me wel...en zo slecht is mijn Duits gelukkig ook weer niet
.
gelukkig voor jou werkt de engelse versie ook met de duitse CD in de laVerwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:10:
Ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van de Duitse versie dus.
Toch maar even alvast naar p2p gaan, opzoek naar een engelse.
Is dit meer een soort van stadje bouwen en handel drijven enzo? Of is het toch ook echt de bedoeling om een tegenstander te verslaan?
[ Voor 24% gewijzigd door Bart1983 op 09-11-2006 10:31 ]
Je verslaat de tegenstander juist door een stadje te bouwen en handel te drijven
.
Nee, maar ik begrijp wat je bedoelt. Oorlog zelf is maar een klein aspect van de game, je kunt er wel mee winnen maar er zijn ook zat andere voorwaarden in te stellen om te winnen. De nadruk ligt echt op het neerzetten en uitbreiden van je nederzetting.
Nee, maar ik begrijp wat je bedoelt. Oorlog zelf is maar een klein aspect van de game, je kunt er wel mee winnen maar er zijn ook zat andere voorwaarden in te stellen om te winnen. De nadruk ligt echt op het neerzetten en uitbreiden van je nederzetting.
[ Voor 12% gewijzigd door DeepSeven op 09-11-2006 11:14 ]
Als je echt wilt knokken zou je es moeten kijken naar Medieval 2; ook een historische RTS
[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 09-11-2006 11:17 ]
Verwijderd
Probeer dan eerst eens een oudere versie van Anno, dan weet je een beetje hoe het spel in elkaar zit...en waardeer je de nieuwe ook meerBart1983 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:30:
Is dit meer een soort van stadje bouwen en handel drijven enzo? Of is het toch ook echt de bedoeling om een tegenstander te verslaan?
Ik heb voor de gein vandaag zelfs nog anno 1602 geinstalleerd. Damn, pure nostalgie!
Maar wel heerlijk om nog te spelen afgezien van de 2k1 graphics
Maar wel heerlijk om nog te spelen afgezien van de 2k1 graphics
JA 1701 heb ik gesteren geinstalleerd en opgestart. Ik heb nog net de tutorial kunnen starten om even te kijken hoe het draaide en hoe het eruit ziet. Niet slechtVerwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:30:
[...]
Probeer dan eerst eens een oudere versie van Anno, dan weet je een beetje hoe het spel in elkaar zit...en waardeer je de nieuwe ook meer.

Ja ik heb de demo gespeeld en die vond ik wel leuk. Vannavond ga ik de full versie spelenSilent Thunder schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:16:
Als je echt wilt knokken zou je es moeten kijken naar Medieval 2; ook een historische RTS

ga je erachter komen, dat om merchant level te bereiken (wat in de demo dus niet kon) je al snel >4 uur bezig bentBart1983 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:20:
[...]
Ja ik heb de demo gespeeld en die vond ik wel leuk. Vannavond ga ik de full versie spelenkijken of het dan nog zo leuk is
Damn kreeg ik ineens een melding van:
Warning your playing anno 1701 for two hours now!!
Misschien dat jullie wat shots kunnen posten van hoe jullie eilandje er een beetje uitziet
ik had een behoorlijk volgebouwd stuk met alleen nog maar lvl 2 huisjes. Hoe moet dat worden als het level 3 word! WAAR MOET IK HET KWIJT???
Warning your playing anno 1701 for two hours now!!
Misschien dat jullie wat shots kunnen posten van hoe jullie eilandje er een beetje uitziet
Jullie spelen zonder computer? Om zo een goed mogelijk stadje te krijgen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Je speeld altijd met tegen en of medespelers voor zover ik weet
. Al zijn het maar de vreemde volken.
de natives zijn inderdaad leuk genoeg. alleen komen die niet zelf langs zoals de free trader. een CPU player zou dan wel bij je langs komen.
ik hoorde ze daar in de chatbox van multiplay al weer klagen dat het weer het zelfde geintje was als met 1503 crashes om de 2 uur of dat hij bij het opstarten er weer uit knapt. zelf al ruime tijd achter de rug over internet met een vriend. nergens last van gehad
ik hoorde ze daar in de chatbox van multiplay al weer klagen dat het weer het zelfde geintje was als met 1503 crashes om de 2 uur of dat hij bij het opstarten er weer uit knapt. zelf al ruime tijd achter de rug over internet met een vriend. nergens last van gehad
[ Voor 49% gewijzigd door Bulls op 10-11-2006 01:55 ]
Hey, ik heb een budget van 50 euro gekregen om uit te geven aan een spel.
Nu ben ik redelijk geintresseerd in Anno 1701 omdat:
-Ik graag van lange spellen hou, ik vind het echt super als ik 5u aan 1 map bezig ben.
-Ik het enorm leuk vind om van nul te beginnen om dan gestaag uit te breiden tot een gigantisch rijk.
Maar:
Er moet altijd wel enige spanning zijn, zoals combat, die echt nodig is.
Heeft Anno 1701 dit?
PS:Als er iemand Stronghold kent, die 'free to build' maps (onder Economische missies) vind ik SUPER, alleen wou ik dat ik soms werd aangevallen zodat ik troepen nuttig kon gebruiken.
-Ik graag van lange spellen hou, ik vind het echt super als ik 5u aan 1 map bezig ben.
-Ik het enorm leuk vind om van nul te beginnen om dan gestaag uit te breiden tot een gigantisch rijk.
Maar:
Heeft Anno 1701 dit?
PS:Als er iemand Stronghold kent, die 'free to build' maps (onder Economische missies) vind ik SUPER, alleen wou ik dat ik soms werd aangevallen zodat ik troepen nuttig kon gebruiken.
Het lijkt me zo'n gaaf spel...maar kan de demo niet draaien op de pc en de laptop...
Dus de full versie koop ik dan helemaal maar niet, toch jammer dat de systeemeisen van Anno 1701 vrij hoog liggen (voor deze pc en mijn laptop dan).
Wat is trouwens het maximaal aantal mensen in je stad?
of kan je serieus je hele eiland volbouwen en rond de 200.000 inwoners krijgen
dat zou helemaal vet zijn
Dus de full versie koop ik dan helemaal maar niet, toch jammer dat de systeemeisen van Anno 1701 vrij hoog liggen (voor deze pc en mijn laptop dan).
of kan je serieus je hele eiland volbouwen en rond de 200.000 inwoners krijgen
dat zou helemaal vet zijn
Heb nu ook (eindelijk) de volledige versie gekocht, maar ik heb hezelfde "probleem" als in de demo. Als ik bijvoorbeeld een huisje probeer te bouwen, duurd het soms wel 10 seconden voordat de texture geladen is. Alle instellingen staan op zijn laagst, en mijn computer haalt de minimum spec's ook wel. Het spel is gewoon speelbaar, maar soms is het wel irritant
op zowel mijn laptop is het spel op alles op laag nog steeds niet speelbaar....op lappy max 3 frames..op pc misschien net 5 frames.XSNL schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:42:
Heb nu ook (eindelijk) de volledige versie gekocht, maar ik heb hezelfde "probleem" als in de demo. Als ik bijvoorbeeld een huisje probeer te bouwen, duurd het soms wel 10 seconden voordat de texture geladen is. Alle instellingen staan op zijn laagst, en mijn computer haalt de minimum spec's ook wel. Het spel is gewoon speelbaar, maar soms is het wel irritant
Me laptop haalt de specs ook niet, dus daar had ik het van verwacht...ma dat de pc het niet trekt is toch jammer.
Laptop specs:
AMD Turion64 oc'ed na 2.33GHZ(stabiele overclock, 2 dagen 100% belast en geen errors, extra gekoelt dus geen te hoge temp, andere games draaien prima.)
512MB ram( vermoed dat dat te weinig is, daarom benk aan het sparen voor 1 GB extra)
Nvidia Geforce Go7300 oc'ed(dat is de echte boosdoener, te langzame kaart
Pc specs:
AMD AhtlonXP 2400+(die is dus duidelijk te langzaam)
786MB ram
XFX Geforce 6600GT
Zoals je ziet, kon ik wel weten dat het nooit zou werken...maar toch ff proberen, en het blijft jammer voor zo'n top spel
Ik ben net begonnen en visueel prachtig bij mij
(heb alles op het hoogste behalve antialiasing/ansitropic).
Ik merk alleen dat mijn warehouses erg snel volraken (keb er al 4). Bijbouwen is geen probleem; maar is er geen efficiëntere oplossing? Ik ben een beginnend dorpje met maar 10 huisjes ofzo; kan mij niet voorstellen dat 'ie zoveel gebruiken
Ik merk alleen dat mijn warehouses erg snel volraken (keb er al 4). Bijbouwen is geen probleem; maar is er geen efficiëntere oplossing? Ik ben een beginnend dorpje met maar 10 huisjes ofzo; kan mij niet voorstellen dat 'ie zoveel gebruiken
Verwijderd
Stronghold Free Build is inderdaad vet, maar daar duurt het toch niet zo lang...en zijn productiechains vrij beperkt (en gebouwen ook).Adrianb schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:02:
Hey, ik heb een budget van 50 euro gekregen om uit te geven aan een spel.
Maar:
Heeft Anno 1701 dit?
Anno is veeel meer stad opbouwen en verschillende soorten en typen productie (en dat ook proberen af te stemmen op je eiland, waar dat geschikt voor is).
Nu zijn er inderdaad wel piraten als je daarmee speelt, dus er valt zeker iets te vechten...maar ik weet niet 100% zeker of ze jou ook komen aanvallen (wanneer je de oorlog aan hun verklaart bijvoorbeeld). Wel je eventuele handelsschepen lopen gevaar zodra je oorlog gaat voeren
Dat is idd wel heel vreemd, daar had ik in de demo zelfs geen problemen mee. Je zit zeker nog in het eerste niveau met je bevolking he? Anders zou ik zeggen: niet vergeten je warenhuizen te upgradenSilent Thunder schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:18:
Ik ben net begonnen en visueel prachtig bij mij(heb alles op het hoogste behalve antialiasing/ansitropic).
Mijn PC trekt de demo nu ook niet, maar ik koop het spel toch. Waarom? Omdat wij als tweakers er altijd wat meer en sneller geheugen of een betere videokaart in kunnen duwenCubic X schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:42:
Het lijkt me zo'n gaaf spel...maar kan de demo niet draaien op de pc en de laptop...![]()
of kan je serieus je hele eiland volbouwen en rond de 200.000 inwoners krijgen![]()
dat zou helemaal vet zijn![]()
Daarnaast neem ik aan dat de grootte van je eiland de limiet is, en je moet natuurlijk wel zo veel volk onderhouden...dus genoeg eilanden in de buurt voor voedsel en luxe goederen
Oei, dus er is kans dat ik het spel op een P4 3.0ghz (Prescott), 6600GT GDDR3 128mb en 786mb ram niet degelijk kan draaien?
Nou ja, volgens mij ben ik nu ook al weer advanced; maar ik zie nog wel es dit soort dingen:Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:48:
Dat is idd wel heel vreemd, daar had ik in de demo zelfs geen problemen mee. Je zit zeker nog in het eerste niveau met je bevolking he? Anders zou ik zeggen: niet vergeten je warenhuizen te upgraden.

Nu moet ik zeggen dat geen ervaring heb met het genre (ben maar gewoon begonnen met wat te kloten); dus zal ook nog wel es de tutorials doornemen. Wat bedoel je met upgraden?
Verwijderd
@Adrianb
Ik weet niet zo hoe oud die videokaart is, maar de rest van het systeem lijkt me wel redelijk.
Hoe doet de demo het op je systeem?
@Silent Thunder: Je hebt toch wel wegen aan alle warenhuizen gezet, en alle wegen ook met elkaar verbonden he
?
Met upgraden bedoel ik dit:
als voorbeeld neem ik even dit screenshot, omdat ik op het moment geen betere kan vinden.

Als je op deze manier op een warenhuis klikt, zie je ook zo'n soort overzicht en rechts in het scherm een bolletje. Op de plek waar hier een doodshoofd staat, staat er bij het warenhuis een groen pijltje naar boven gericht. Dit is het upgrade pijltje, waardoor je lvl 1 warenhuis naar lvl 2 gaat (als je inwoners een level hoger worden kan dit).
Ik weet niet zo hoe oud die videokaart is, maar de rest van het systeem lijkt me wel redelijk.
Hoe doet de demo het op je systeem?
@Silent Thunder: Je hebt toch wel wegen aan alle warenhuizen gezet, en alle wegen ook met elkaar verbonden he
Met upgraden bedoel ik dit:
als voorbeeld neem ik even dit screenshot, omdat ik op het moment geen betere kan vinden.

Als je op deze manier op een warenhuis klikt, zie je ook zo'n soort overzicht en rechts in het scherm een bolletje. Op de plek waar hier een doodshoofd staat, staat er bij het warenhuis een groen pijltje naar boven gericht. Dit is het upgrade pijltje, waardoor je lvl 1 warenhuis naar lvl 2 gaat (als je inwoners een level hoger worden kan dit).
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 13:10 ]
Jup, alle wegen zijn in orde
Zal het wel es gaan bekijken
Zal het wel es gaan bekijken
je warehouses zitten gewoon vol. wordt ook uitgelegd in de tutorial als ik me niet vergis.
makkelijkste oplossing is om je haven warehouse te upgraden (groen pijltje bovenop het rechter circeltje van je HUD). je kunt voor elk civ. level 1 upgrade doen.
makkelijkste oplossing is om je haven warehouse te upgraden (groen pijltje bovenop het rechter circeltje van je HUD). je kunt voor elk civ. level 1 upgrade doen.
Verwijderd
Dat zn warenhuizen vol zitten was 'ie zelf ook wel achter gekomen
.
En verder geef je precies hetzelfde antwoord als wat ik geef. Alleen dat het groene pijltje bovenaan zit ipv onder...nou nou, wereldschokkend
.
-1 overbodig @ RocketKoen
.
En verder geef je precies hetzelfde antwoord als wat ik geef. Alleen dat het groene pijltje bovenaan zit ipv onder...nou nou, wereldschokkend
-1 overbodig @ RocketKoen
Bij 1602 was het me gelukt om 10.000 inwoners geloof ik op een eiland te krijgen :x. Echt ieder hokje werd gebruikt, overal optimaal...Cubic X schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:42:
Het lijkt me zo'n gaaf spel...maar kan de demo niet draaien op de pc en de laptop...![]()
of kan je serieus je hele eiland volbouwen en rond de 200.000 inwoners krijgen![]()
dat zou helemaal vet zijn![]()
Maar ik kreeg toen de melding :" You have more than 10.000 inhabitants, please contact sunflower."
Maar goed ben nu aan het spelen, ziet er gelikt uit en loopt tot nu soepel echt 0,0 problemen.
Heb je dat toen gedaan (contact opgenomen met sunflower)?Termi schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:36:
[...]
Bij 1602 was het me gelukt om 10.000 inwoners geloof ik op een eiland te krijgen :x. Echt ieder hokje werd gebruikt, overal optimaal...
Maar ik kreeg toen de melding :" You have more than 10.000 inhabitants, please contact sunflower."
Same here, ziet er echt goed uit. Alleen me grafische kaart begint bij dit spel heel erg hard te blazenMaar goed ben nu aan het spelen, ziet er gelikt uit en loopt tot nu soepel echt 0,0 problemen.
Ik kan me nog herinneren dat het in 1602 moeilijk was om een goeddraaiende economie te hebben, maar hier heb ik er echt totaal geen problemen mee. Ook prettig dat je nu niet overal van die stomme marktkraampjes (dat was dan 1503) hoeft te bouwen maar dat het een centraal gebouw is.
10100111001
Nee was niet echt de legale versieDark Lord schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:44:
[...]
Heb je dat toen gedaan (contact opgenomen met sunflower)?
[...]
Maar ik moet als assignment voor die free trader een schat zoeken, maar ik kan nergens een X of een cirkeltje op de kaart ontdekken
Moet je op het icoontje van de missie klikken waar de tijd langs staat, dan zie je voor even een rode cirkel op je map.
Ik heb nog best moeite om me geld inkomsten gebalanceerd te houden. Zit na 2 uur spelen meestal op de -500 en dat gaat hard. Ga nu eens proberen flink wat huizen te bouwen voor meer tax, kijken of dat helpt.
Ik heb nog best moeite om me geld inkomsten gebalanceerd te houden. Zit na 2 uur spelen meestal op de -500 en dat gaat hard. Ga nu eens proberen flink wat huizen te bouwen voor meer tax, kijken of dat helpt.
[ Voor 46% gewijzigd door DeepSeven op 10-11-2006 22:22 ]
Whoot, wat een heerlijke spel
. Echt geweldig. Ik ga nu weer spelen, misschien dat ik dit later ga editten
, met wat screens
. Mijn stadje gaat hard!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mijn strategie is om idd veel huizen te bouwen en dan eerst moet je ze happy hebben totdat de huizen echt helemaal vol zitten, daarna tot de max in het geel. Dan zeuren ze niet en gaan ze niet weg.DeepSeven schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:20:
Moet je op het icoontje van de missie klikken waar de tijd langs staat, dan zie je voor even een rode cirkel op je map.
Dan als je eenmaal klaar bent voor het volgend level eerst genoeg materiaal verzamelen en dan weer de tax in het groen zodat ze weer happy zijn dan huizen upgraden, bewoners vol en weer tax in geel.
Maar belangrijk is om heelveel huizen te bouwen.
Ik speel nu al een aardig tijdje (me bewoners zijn bijna aristocraten) en zit nog steeds flink in de plus
Ik heb alleen wel al 2x iemand ze eiland voor de helft gestolen voor materialen
Gem mine kan zeker niet unlimited resources leveren (met een upgrade oid)?
Hoe kan je op een island een treasure hunter gebouw maken oid? Van de freetrader kreeg ik een treasure hunt missie, maar ik kon geen treasure hunter mannetje of gebouw vinden.
10100111001
Bij mij draait de volledige versie op een Asus M6R (Centrino 1,6Ghz 1GB en Ati 9700 mobile) met XP SP2 en op mijn desktop (AthlonXP 1800@2400 1GB en Ati9800Pro) met Vista RC2 soepel op medium instellingen. Misschien ligt het dan echt aan het geheugen...Cubic X schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:07:
[...]
op zowel mijn laptop is het spel op alles op laag nog steeds niet speelbaar....op lappy max 3 frames..op pc misschien net 5 frames.
Me laptop haalt de specs ook niet, dus daar had ik het van verwacht...ma dat de pc het niet trekt is toch jammer.
Laptop specs:
AMD Turion64 oc'ed na 2.33GHZ(stabiele overclock, 2 dagen 100% belast en geen errors, extra gekoelt dus geen te hoge temp, andere games draaien prima.)
512MB ram( vermoed dat dat te weinig is, daarom benk aan het sparen voor 1 GB extra)
Nvidia Geforce Go7300 oc'ed(dat is de echte boosdoener, te langzame kaart![]()
)
Pc specs:
AMD AhtlonXP 2400+(die is dus duidelijk te langzaam)
786MB ram
XFX Geforce 6600GT
Zoals je ziet, kon ik wel weten dat het nooit zou werken...maar toch ff proberen, en het blijft jammer voor zo'n top spel
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Verwijderd
Op mijn dual core 1,83 gyghz , 1024 MB loopt die wel goed, alleen heb ik nu niet echt een geweldige fr.
Dat schat zoeken van de vrije handelaar is inderdaad wel raar.
Dat schat zoeken van de vrije handelaar is inderdaad wel raar.
Er is geen apart gebouw of mannetje voor. Je moet gewoon zorgen dat je de schat binnen het "verzorgingsgebied" ligt van een haven of een warehouse. Er gaat dan vanzelf vanuit daar een mannetje de schat bergen.Hoe kan je op een island een treasure hunter gebouw maken oid? Van de freetrader kreeg ik een treasure hunt missie, maar ik kon geen treasure hunter mannetje of gebouw vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 11-11-2006 00:29 ]
Verwijderd
Hmm, heel dat schatzoeken ben ik nog niet aan begonnen (moet de full versie nog binnen krijgen).
Handig dat ik het alvast weet
.
Handig dat ik het alvast weet
verkopen en/of een deel op "slaap stand" zettenSilent Thunder schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:18:
Ik ben net begonnen en visueel prachtig bij mij(heb alles op het hoogste behalve antialiasing/ansitropic).
ik draait hier alles op max maar het scrollen gaat met een laag fps, altans zo lijkt het .
dit heb ik op laagste als op de hoogste resolutie
en dat "scrollen" is rete irritant. in 1701 nl. het scrollen bouwt zich langzaam op/af. en werkt niet gewoon direct like 1602
ik speel nog met de demo, maar kan je niet meer de (ver)koop prijs bepalen?
Nog een screenie van mn eiland. Er is ondertussen een nieuwe wijk bijgekomen en een grote kerk. Tevens heb ik net een orkaan op bezoek gehad, de hele kustlijn waar de haven ligt was weggevaagd.
Heeft iemand een tip hoe om te gaan met de piraten? Ze vielen mijn schepen aan waarna ik terug ben gaan schieten en ik zit nu in een all-out zeeoorlog. De andere volken lijken ze met rust te laten... Kan ik dat ook op de een of andere manier bereiken? Of nog beter dat ze m'n concurrenten gaan lastig vallen?
Verwijderd
In het diplomatiek overzicht kan je een peace-treaty aanbieden, en ze daarin steunen door ze geld te schenken. Meer kan je niet doen, of je moet een hele vloot oorlogsschepen maken
.
Leuk eiland trouwens, dat zijn Merchants? Ik zit nog steeds met de demo
.
Het ziet er alleen een beetje druk uit, alles zo op elkaar gebouwd
.
Leuk eiland trouwens, dat zijn Merchants? Ik zit nog steeds met de demo
Het ziet er alleen een beetje druk uit, alles zo op elkaar gebouwd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 01:27 ]
Maar een Ati 9700 Mobile is nog altijd sneller en beter dan een Nvidia Geforce Go7300, en Anno is toch een GPU belastend spel.Damon schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:33:
[...]
Bij mij draait de volledige versie op een Asus M6R (Centrino 1,6Ghz 1GB en Ati 9700 mobile) met XP SP2 en op mijn desktop (AthlonXP 1800@2400 1GB en Ati9800Pro) met Vista RC2 soepel op medium instellingen. Misschien ligt het dan echt aan het geheugen...
Maar ik denk dat ik dit weekend even 1 GB extra ram geheugen voor de laptop koop, dan komt het totaal op 1.5 GB
en dan ff weer proberen
Agjah...en de pc is helemaal beetje *** want die crasht altijd
Ben maar weer begonnen aan Anno 1503, blijft een machtig spel, inmiddels 3700 inwoners
Mijn stadje gaat hard
.

//Edit. Alle plaatjes zijn clickable
.
Ik heb nu een goede economie, ik ga nu maar eens met het leger beginnen want mijn tegenstander (blauw) begint link te doen..

//Edit. Alle plaatjes zijn clickable
Ik heb nu een goede economie, ik ga nu maar eens met het leger beginnen want mijn tegenstander (blauw) begint link te doen..
[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 11-11-2006 10:18 ]
Verwijderd
Die laatste paar foto's
.
En heb je daar nu een paleis staan?
Toch jammer dat al die daken zo eentonig groen zijn, ik vind het er toch een beetje vreemd uitzien.
Wel grappig dat je precies op '1337' inwoners een screenshot maakt
.
En heb je daar nu een paleis staan?
Toch jammer dat al die daken zo eentonig groen zijn, ik vind het er toch een beetje vreemd uitzien.
Wel grappig dat je precies op '1337' inwoners een screenshot maakt
Geile stadMrVegeta schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:05:
Mijn stadje gaat hard.
[afbeelding] [afbeelding]
//Edit. Alle plaatjes zijn clickable.
Wat een tof spel zeg, heb het gespeeld
. Maar ik speel het in een ruk doro van 11 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts.
Echt alle facetten bied het spel je aan, oorlogje voer aan het begin of het eind. Soms gedwongen keuzes, niets gaat perfect
. En je zit gewoon lekker te genieten van de graphics. Verbaast me trouwens dat het spel echt bij mij 0,0 bugs bevat!
Echt alle facetten bied het spel je aan, oorlogje voer aan het begin of het eind. Soms gedwongen keuzes, niets gaat perfect