Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

Voor iedereen die zich ergert dat hij of zij geen startpagina kan instellen in opera:

1. Download de trail van NowSMS:

http://www.ihub.com/Download%20Trial.htm

2.Connect de telefoon via bluetooth of usb in telefoon modus, Voeg een modem toe in NowSMS (tabblad dat opent), kies hiervoor je telefoonmodem, SMSC in MySMS. (GSM Phone or Modem option)

3. start bij services in de Service-tab (vinkjes aanzetten)

4. Open in je browser http://127.0.0.1:8800/

5. Iga naar Send OMA OTA Settings (OMA Provisioning Content)

6. Vul je telefoonnr (inc. landnummer), gewenste website en naam van de settings in. Voor derest hoef je niets in te vullen (of je moet dat willen)

7. Vul onderaan de "User PIN"-setting in en zet m op bv "1111"

8. Submit... Op je foon krijg je een smsje. PIN intoetsen en accepteren en voila. Je hebt nu je gewenste startpagina.. Je kunt de account die je hebt gestuurd deleten, de startpagina blijft zo

Supereasy.. 2 min werk!! succes

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Grmbl.. net ontdekt dat er een stofdeeltje _onder_ het glas van mn lensje zit op de camera op de achterkant. Elke foto is dus voorzien van een fijne wazige donkere streep :(

Meer mensen die tegen dit probleem aan zijn gelopen, en een handige tip weten om 'm weer schoon te krijgen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Waar kan ik een link vinden voor het omzetten naar World Generic?
Heb hier en daar wat gezocht maar zoek een link naar een goede beschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DingieM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:56:
Waar kan ik een link vinden voor het omzetten naar World Generic?
Heb hier en daar wat gezocht maar zoek een link naar een goede beschrijving...
Zie hier: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html (engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Nadeel van de R6E28 is dat je de video modes van je camera niet meer hoeft te gebruiken want alles is onscherp en het is niet meer mogelijk om scherp te stellen ;(

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

FRoSTy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:36:
Nadeel van de R6E28 is dat je de video modes van je camera niet meer hoeft te gebruiken want alles is onscherp en het is niet meer mogelijk om scherp te stellen ;(
Ik ben blij dat ik gewoon bij de officele (laatste Nederlandse) Sony Ericsson updates ben gebleven. Gewoon die je krijgt met de Sony Update Service. Bij die op een na laatste had ik heel af en toe wel eens dat ie spontaan geen Bluetooth audio-apparaat meer zag, maar dat heb ik met de laatste firmware niet meer gehad. Waarschijnlijk ga ik ook niet meer checken of er nieuwere firmwares komen. Alles werkt perfect. Ik ben zowiso zeer tevreden. :)

Telefoon:
CXC 162037 R9G007
Bluetooth:
CXC 162058 R5A01
Organizer:
CXC 162036 R6D23
CDA:
CDA 162008/66 R9A01

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ik heb geen last van een onscherpe camera in r6e28

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Eerst kon je nog scherp stellen door in foto modus scherp te stellen en vervolgens met het scrollwieletje naar de video modus te gaan. Maar als je dit bij de laatste firmware doet dan werkt dit helaas niet meer en wordt de focus weer op standaard gezet.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de nieuwe google maps al geinstalleerd? Ik krijg em er niet op. Hij zegt dat hij de .jad file niet kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is mij ook nog niet gelukt. Krijg dezelfde melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:21:
Heeft iemand de nieuwe google maps al geinstalleerd? Ik krijg em er niet op. Hij zegt dat hij de .jad file niet kan lezen.
Ja, dat is een bekend probleem. Ik heb het opgelost door 'm naar mijn pc te downloaden en dan te installeren vanaf mijn pc. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Google maps is bij mij ook nog niet gelukt.

Mijn p990i kan niet meer bellen. Dataverbinding maken lukt sporadisch nog wel via umts maar bellen en gebeld worden niet meer. Af en toe komen er ook wel sms'jes door maar verzenden no way. Ik heb al master reset gedaan, dat mocht niet baten en ben huiverig om verder te updaten dan moet ik aanpassen naar generic world. Heb de telefoon verzekerd dus hij gaat gewoon terug en volgens hij heeft SE met bon 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 10-09 21:06
ik ben sterk aan het overwegen van mijn P910i te vervangen door zo eentje, maar heeft dat uberhaupt nog wel zin?

vooral de wlan en de radio doen het voor mij, plus eindelijk een 'deftige' camera en fast port...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
jakob schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:26:
ik ben sterk aan het overwegen van mijn P910i te vervangen door zo eentje, maar heeft dat uberhaupt nog wel zin?

vooral de wlan en de radio doen het voor mij, plus eindelijk een 'deftige' camera en fast port...
Ik zou zelf ff doorgaan voor een p1i, net iets strakker meer geheugen en betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
CR35 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:23:
[...]

Ik zou zelf ff doorgaan voor een p1i, net iets strakker meer geheugen en betere camera.
Dat zou ik niet doen. De p1i is eigenlijk de opvolger van de M600i. Ik zou het geen opvolger van de P990i noemen, daarvoor zijn de (design) verschillen te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad de P990i iedereen af.

Ik heb hem nu bijna een jaar maar ben er nog steeds ontevreden over, ondanks alle updates (zelfs W1) en 4x reparatie. In het begin kon ik ook vaak niet gebeld worden en had ik problemen met sms (dit werd iets beter als ik umts uitzette, maar niet helemaal goed, tot de 4e keer reparatie (waarna die ook al een keer vervangen was) waarbij het bel probleem eindelijk opgelost was). (zie ook eerdere posts)

De P990i heeft vooral veel te weinig intern geheugen. Na een dag gebruik moet ik hem uitzetten en weer aan, anders starten programma's gewoon niet meer op. En het enige wat ik gebruik zijn de standaard applicaties, dus mail, internet en telefoon. Er zitten nog veel foutjes in de software, bijv. het limiet aan hoeveel mail die moet bewaren, staat bij mij op 100 maar hij verwijderd de oude nooit uit zijn geheugen, dus dat zijn er inmiddels weer iets van 600. Ook crashed de browser vaak en als je mail wilt openen kan je ondertussen beter iets anders doen, dat duurt bij mij inmiddels ook bijna een minuut voordat je plain-text ziet. Verder is de interface niet altijd even consistent, dan zit een knop weer onder de linker toets dan weer onder de middelste.

Op het moment crashed mijn telefoon altijd na een minuut als ik via wifi het internet op ga, sinds ik een nieuwe router met WPA beveiliging heb.

Ik heb sinds een dag de Nokia E90 en die is in alle opzichten echt zo veel beter. Hoe stabiel die is kan ik nu uiteraard nog niet zeggen, maar het ziet er tot nu toe allemaal goed uit, ben daarvan onder de indruk.

Ik heb de P1 ook even in mijn handen gehad en hier lijkt alles toch iets beter op geregeld te zijn dan de P990. Ik heb op de P1 echter mijn mail niet ingesteld, volgens mij is mail echt de grote killer voor de P990, dus weet niet of de P1 echt beter is, maar met het grotere geheugen moet dat toch beter gaan.

(Ps. ik was altijd grote SE fan, tot deze P990, heb voor mijn P900 en P800 alleen maar Sony of Ericsson gehad, en had nooit een Nokia, ook nooit wat mee gehad. SE heeft met de P990 gewoon echt een deuk in zijn image "getrapt".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:46:
Ik raad de P990i iedereen af.

Ik heb hem nu bijna een jaar maar ben er nog steeds ontevreden over, ondanks alle updates (zelfs W1) en 4x reparatie. In het begin kon ik ook vaak niet gebeld worden en had ik problemen met sms (dit werd iets beter als ik umts uitzette, maar niet helemaal goed, tot de 4e keer reparatie (waarna die ook al een keer vervangen was) waarbij het bel probleem eindelijk opgelost was). (zie ook eerdere posts)

De P990i heeft vooral veel te weinig intern geheugen. Na een dag gebruik moet ik hem uitzetten en weer aan, anders starten programma's gewoon niet meer op. En het enige wat ik gebruik zijn de standaard applicaties, dus mail, internet en telefoon. Er zitten nog veel foutjes in de software, bijv. het limiet aan hoeveel mail die moet bewaren, staat bij mij op 100 maar hij verwijderd de oude nooit uit zijn geheugen, dus dat zijn er inmiddels weer iets van 600. Ook crashed de browser vaak en als je mail wilt openen kan je ondertussen beter iets anders doen, dat duurt bij mij inmiddels ook bijna een minuut voordat je plain-text ziet. Verder is de interface niet altijd even consistent, dan zit een knop weer onder de linker toets dan weer onder de middelste.

Op het moment crashed mijn telefoon altijd na een minuut als ik via wifi het internet op ga, sinds ik een nieuwe router met WPA beveiliging heb.

Ik heb sinds een dag de Nokia E90 en die is in alle opzichten echt zo veel beter. Hoe stabiel die is kan ik nu uiteraard nog niet zeggen, maar het ziet er tot nu toe allemaal goed uit, ben daarvan onder de indruk.

Ik heb de P1 ook even in mijn handen gehad en hier lijkt alles toch iets beter op geregeld te zijn dan de P990. Ik heb op de P1 echter mijn mail niet ingesteld, volgens mij is mail echt de grote killer voor de P990, dus weet niet of de P1 echt beter is, maar met het grotere geheugen moet dat toch beter gaan.

(Ps. ik was altijd grote SE fan, tot deze P990, heb voor mijn P900 en P800 alleen maar Sony of Ericsson gehad, en had nooit een Nokia, ook nooit wat mee gehad. SE heeft met de P990 gewoon echt een deuk in zijn image "getrapt".)
Als ik eerlijk mag zijn geld voor mij het tegenovergestelde. De E90 is verre van stabiel, en de hardware en behuizing zijn om ronduit slecht te noemen. Ik draai nu R6E28 op mijn P990i en ook ik gebruik de standaard programma's. Ik hoef mijn p990 nooit opnieuw op te starten omdat het geheugen te vol zou zijn of zo. Ik kan altijd bellen en sms'en wanneer ik dat wil, ook ontvangen. De P990 maakt geheugen vrij wanneer dat nodig is, daarvoor hoef je niet opnieuw op te starten. Wifi werkt bij mij met WPA en WPA2. Aangezien je 'm vier maal hebt laten repareren is er iets mis met de hardware. Het enige waar ik je gelijk in geef is dat SE een betere service had moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ivanderree ik ben het helemaal met eddy eens!
Ik heb totaal geen problemen met mijn 990i en ik geniet er nog elke dag van.
Gebruik m dagelijks om te bellen, sms'en, emailen en om mp3 te beluisteren en en ik ondervind totaal geen geheugen problemen en crashes.

Vanzelfsprekend moet je niet alles tegelijk open willen hebben want dat lukt op me windows pc ook niet altijd :). Ik bedoel als je bijv tomtom aan hebt staan verwacht dan niet dat je ff een mp3 gaat beluisteren of het web op gaat want dat gaat ie niet tof vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers en @g-unit

mailen jullie ook met jullie P990? Ik vermoed dat dit een grote boosdoener is.

Zoals gezegd was ik ook erg voor SE, maar de P990 heeft dit echt verpest...

Ook doe ik dus echt geen gekke dingen met mijn telefoon, ook draai ik meerdere applicaties niet te gelijk, maar zelfs als je ze via taakbeheer afsluit krijg ik niet altijd geheugen genoeg vrij om mail of internet te kunnen starten, en dat zelfs binnen een dag al. Aangezien ik een nieuwe P990 heb, en geen andere applicaties geinstalleerd heb ligt het mijn inziens toch echt aan de P990.

Een limitatie waar ik laat weer tegen aan liep was dat ik niet tegelijk radio kan luisteren en internetten, bij (umts) internet activiteit stopt de radio gelijk.

Ik heb de E90 2 weekjes, dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt, maar nu na 1,5 dag nog echt prima. Ook de usability is veel beter en ik kan ook niet zeggen dat die gammel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ivanderree
Ik kan mp3 luisteren en tegelijkertijd internetten via umts zonder probleem. Ook haalt ie dagelijks automatisch me email op van 6 adressen zonder probleem op verschillende tijden.
Ik denk toch dat jouw toestel een hardware probleem heeft. Stuur m weer op naar SE zou ik zeggen of eis een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:52:
@eddydonkers en @g-unit

Ook doe ik dus echt geen gekke dingen met mijn telefoon, ook draai ik meerdere applicaties niet te gelijk, maar zelfs als je ze via taakbeheer afsluit krijg ik niet altijd geheugen genoeg vrij om mail of internet te kunnen starten, en dat zelfs binnen een dag al. Aangezien ik een nieuwe P990 heb, en geen andere applicaties geinstalleerd heb ligt het mijn inziens toch echt aan de P990.

Een limitatie waar ik laat weer tegen aan liep was dat ik niet tegelijk radio kan luisteren en internetten, bij (umts) internet activiteit stopt de radio gelijk.

Ik heb de E90 2 weekjes, dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt, maar nu na 1,5 dag nog echt prima. Ook de usability is veel beter en ik kan ook niet zeggen dat die gammel is.
Ik gebruik mijn P990i om soms wat emails te versturen vanaf mijn telefoon met mijn GMail over de wireless. Ik heb ook gemerkt dat allerlei tools op de telefoon niet al je geheugen terug geeft, maar het werkt nog wel.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bizarre is en blijft dat er veel verschillende problemen zijn met verschillende p990's. Met dezelfde firmware heeft de een dit probleem en dan de ander weer dat probleem. Er is geen pijl op te trekken. Ik gebruik de mijne intensief met bellen, sms, internet, mp3, en de kantoor-functies. Loopt als een zonnetje met de meeste recente in Nederland vrijgegeven firmware. Gebruik alleen Swissmanager als extern programmatje en heb direct dat golfspel er af gegooid. Gebruik ook het standaard thema. Heb op een andere site gelezen dat 3rd-party themes ook nog wel de boel kan verzieken.

Ik ben zeer content met m'n p990, zeker nu die eindelijk kan syncen met Mac. Ik wil voorlopig niets anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:52:
@eddydonkers en @g-unit

Yep, ik mail er ook mee. Nooit geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
oef, toch nog hoop dus :)

ik heb net een mooitje gevonden op ebay, ik ga hem irl ophalen dus kan hem testen. uiteraard heb ik nog een gps antenne van p800(en nu p910) dus heb ik enkel een nieuwe tomtom-versie nodig(best, mijn kaarten zijn hopeloos verouderd 8)7 )

hoe is hij i.c.m. verschillende draadloze netwerken, connecteert hij gemakkelijk vanzelf?

thx voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Heb geen problemen ondervonden met connecten met openbare wireless netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik moet nog updaten naar de laatste versie, maar de op 1 na laatste Nederlandse firmware heeft soms de nare bug dat als je een lijst van Mp3's in de pauze zet dat het extra resources vreet. Zo heb ik laatst op mijn P990i lopen schelden toen ik dacht dat hij het had begeven.

Wat bleek was dat ik de batterij simpelweg leeg was gelopen in de half uur tijd dat ik de Mp3 op pauze had staan. Ik heb geen idee waarom dat is. Vanochtend had ik weer mijn Mp3 in pauze gezet en gemerkt dat de interface enorm veel langzamer reageert.

Een beetje vaag allemaal, maar ik heb al eens eerder gemerkt dat de batterij flink gedrained werd door een proces dat bleef hangen.

Tip aan mezelf: als je weer wilt dat je telefoon de komende 12 uur muziek blijft spelen, herlaad je telefoon, reboot (just in case) en ga pas muziek luisteren als je dat pas echt wilt doen en laat je muziek niet eindeloos pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

VisionMaster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:05:
Ik moet nog updaten naar de laatste versie, maar de op 1 na laatste Nederlandse firmware heeft soms de nare bug dat als je een lijst van Mp3's in de pauze zet dat het extra resources vreet. Zo heb ik laatst op mijn P990i lopen schelden toen ik dacht dat hij het had begeven.

Wat bleek was dat ik de batterij simpelweg leeg was gelopen in de half uur tijd dat ik de Mp3 op pauze had staan. Ik heb geen idee waarom dat is. Vanochtend had ik weer mijn Mp3 in pauze gezet en gemerkt dat de interface enorm veel langzamer reageert.

Een beetje vaag allemaal, maar ik heb al eens eerder gemerkt dat de batterij flink gedrained werd door een proces dat bleef hangen.

Tip aan mezelf: als je weer wilt dat je telefoon de komende 12 uur muziek blijft spelen, herlaad je telefoon, reboot (just in case) en ga pas muziek luisteren als je dat pas echt wilt doen en laat je muziek niet eindeloos pauzeren.
Nooit last van gehad. Ik doe dat altijd zo. Dus als ik naar buiten ga, druk ik op "hervatten" om de muziek weer verder te laten spelen. Zodra ik weer thuis ben druk ik op pauze, en laat ik hem gewoon zo staan (urenlang). Ik kan hem ongeveer 3 dagen gebruiken zonder bij te laden. Alleen als ik TomTom gebruik, gaat het harder (scherm is dan continu aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:47:
Ik ben zeer content met m'n p990, zeker nu die eindelijk kan syncen met Mac. Ik wil voorlopig niets anders!
Onder OSX..? Vertel: ik ben benieuwd. Ik heb mijn P990 in de kast liggen ten faveure van mijn iPhone, maar als ie onder OSX ook synct kan ik wellicht weer wat mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:18:
[...]

Onder OSX..? Vertel: ik ben benieuwd. Ik heb mijn P990 in de kast liggen ten faveure van mijn iPhone, maar als ie onder OSX ook synct kan ik wellicht weer wat mee gaan doen.
Dat is al een tijdje bekent hier. De P990i's laatste firmware bevat de fix die iSync integratie mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt. Ik volg het P990 al zo'n drie maanden niet meer, maar ik zal die laatste firmware in de vakantie 's op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook de plugin er voor nodig. Heb ik! Maar weet niet meer waar ik 'm vandaan heb. Mail even een pm, dan stuur ik 'm naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Hmm, ik kan 'm zo snel via Google/op de site van SE niet meer vinden, maar ik had 'm nog lokaal staan, dus ik heb 'm even geupload:

SonyEricsson P990i iSync Plugin Version_1.07.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, thx!

Verwijderd

Roelant schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:55:
Hmm, ik kan 'm zo snel via Google/op de site van SE niet meer vinden, maar ik had 'm nog lokaal staan, dus ik heb 'm even geupload:

SonyEricsson P990i iSync Plugin Version_1.07.zip
Ah, dat kan natuurlijk ook! :)

Nog effe een tip. Mocht het syncen niet lukken: je telefoon even aan en uitzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
:o :o :o
wat een super foon! het is wel een wereld van verschil tegenover mijn P910, alles zit wel ergens anders maar eens je het door hebt werkt het super, en de camera is veel intuitiever etc...
ik denk dat ik deze toch wel een tijdje ga houden :)
(sorry voor deze vrij inhoudsloze post, ik wou mijn enthousiasme eens delen met de rest van de wereld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

jakob schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:13:
:o :o :o
wat een super foon! het is wel een wereld van verschil tegenover mijn P910, alles zit wel ergens anders maar eens je het door hebt werkt het super, en de camera is veel intuitiever etc...
ik denk dat ik deze toch wel een tijdje ga houden :)
(sorry voor deze vrij inhoudsloze post, ik wou mijn enthousiasme eens delen met de rest van de wereld ;) )
Wij noteren 1 enthousiaste nieuwe gebruiker. Welkom :)
Heb je die P990i al geupgrade naar de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist (eindelijk) overgestapt naar Generic World 1.
Kort samengevat: had ik veel eerder moeten doen. Het updateproces zelf is een fluitje van een cent, en het toestel vliegt nu vooruit.

Waar ik wel stevig van baal is dat ik een groot deel van m`n sms-berichten kwijt lijk te zijn. Ik had voor het updaten natuurlijk netjes een backup gemaakt, maar na deze te hebben teruggezet bleken alle berichten van ná de backup daarvoor (de op een na laatste dus) te zijn verdwenen (ik heb uiteraard de juiste backup teruggezet, verschillende keren geprobeerd).

Iemand dit wel eens bij de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:29:
Zojuist (eindelijk) overgestapt naar Generic World 1.
Kort samengevat: had ik veel eerder moeten doen. Het updateproces zelf is een fluitje van een cent, en het toestel vliegt nu vooruit.

Waar ik wel stevig van baal is dat ik een groot deel van m`n sms-berichten kwijt lijk te zijn. Ik had voor het updaten natuurlijk netjes een backup gemaakt, maar na deze te hebben teruggezet bleken alle berichten van ná de backup daarvoor (de op een na laatste dus) te zijn verdwenen (ik heb uiteraard de juiste backup teruggezet, verschillende keren geprobeerd).

Iemand dit wel eens bij de hand gehad?
Dit kan kloppen. Eigenlijk moet je ook geen backup terugzetten die gemaakt is op een andere firmwareversie dan die je nu draait. Dit kan voor veel bugs en chrashes zorgen. Ik ben met R6E28 toen weer 'schoon' begonnen. Ik heb toen zelfs na het updaten een 'internal format' gedaan. Het telefoonboek heb ik gewoon opnieuw laten importeren uit mijn adressenboek op mijn computer; strikt genomen is dit geen backup maar een synchronisatie (met de laatste software uiteraard). Misschien kun je overwegen om toch maar schoon te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:27:
[...]

Dit kan kloppen. Eigenlijk moet je ook geen backup terugzetten die gemaakt is op een andere firmwareversie dan die je nu draait. Dit kan voor veel bugs en chrashes zorgen. Ik ben met R6E28 toen weer 'schoon' begonnen. Ik heb toen zelfs na het updaten een 'internal format' gedaan. Het telefoonboek heb ik gewoon opnieuw laten importeren uit mijn adressenboek op mijn computer; strikt genomen is dit geen backup maar een synchronisatie (met de laatste software uiteraard). Misschien kun je overwegen om toch maar schoon te beginnen.
Ik heb alleen de 'gecombineerde inbox' teruggezet, de rest heb ik inderdaad gewoon gesynchroniseerd. Ik zal 's op Esato snuffelen, kijken of ik daar een oplossing vind ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
VisionMaster schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:27:
[...]

Wij noteren 1 enthousiaste nieuwe gebruiker. Welkom :)
Heb je die P990i al geupgrade naar de laatste firmware?
ga ik dadelijk doen, eerst nog eens syncen van P910, en daarna met P990.

ik heb een beetje de wow-ervaring van vista ten opzichte van XP(zonder de beveiligingsmeldingen dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:28:
[...]

Ik heb alleen de 'gecombineerde inbox' teruggezet, de rest heb ik inderdaad gewoon gesynchroniseerd. Ik zal 's op Esato snuffelen, kijken of ik daar een oplossing vind ...
Ja ok. Maar nu heb je dus een (gedeeltelijke) backup terug gezet. Aangezien je niet alle berichten terug krijgt is dat dus een teken dat de backup niet geheel compatible is met je huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

jakob schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:37:
[...]

ga ik dadelijk doen, eerst nog eens syncen van P910, en daarna met P990.

ik heb een beetje de wow-ervaring van vista ten opzichte van XP(zonder de beveiligingsmeldingen dan ;) )
Wij noteren 1 enthousiaste Vista klant ;)

Ik heb zelf de P900i gehad en een collega heeft P910i. Die twee lijken qua OS enorm op elkaar. Erg robuust AFAIK. Maar ja... als je dan de eye-candy krijgt plus al die nieuwe features met een P990i, dan is dat natuurlijk wel een flinke stap in de leuke en prettige richting.

Ik moet zelf effe de tijd nemen om mijn P990i naar de laatste versie firmware te flashen (effe voor zitten), maar dan denk ik dat mijn ervaringen ook wel een stuk positiever worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
mijne heeft al de laatste firmware, maar ik was vergeten van de P910 pc suite te verwijderen, ik denk dat die twee aan het vechten zijn nu, hij vindt mijn telefoon niet...

eventjes alles eraf gooien dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

VisionMaster schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:37:
[...]

Wij noteren 1 enthousiaste Vista klant ;)

Ik heb zelf de P900i gehad en een collega heeft P910i. Die twee lijken qua OS enorm op elkaar. Erg robuust AFAIK. Maar ja... als je dan de eye-candy krijgt plus al die nieuwe features met een P990i, dan is dat natuurlijk wel een flinke stap in de leuke en prettige richting.

Ik moet zelf effe de tijd nemen om mijn P990i naar de laatste versie firmware te flashen (effe voor zitten), maar dan denk ik dat mijn ervaringen ook wel een stuk positiever worden. :)
Het is echt zo gepiept. Enige waar je lang mee bezig bent, is het 3x updaten van je toestel.
Het lijkt heel moeilijk (ik dacht eerst dat ik in de telefoon zelf die bestanden moest veranderen), enige wat je hoeft te doen is 2 bestandjes in de update map op je hard disk te vervangen voor 2 die je van internet download.

PS: Ik zou wel graag een zwart frontje voor mijn p990i willen, iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door xsive op 16-12-2007 17:26 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
jakob schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:58:
mijne heeft al de laatste firmware, maar ik was vergeten van de P910 pc suite te verwijderen, ik denk dat die twee aan het vechten zijn nu, hij vindt mijn telefoon niet...

eventjes alles eraf gooien dan :)
Yep, die twee mogen elkaar niet zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds de laatste firmware update (naar GW1) Telfort GPRS niet meer aan de praat. Automatische instelligen (via Telfort, via SE), handmatig instellen, het werkt allemaal niet. Kan iemand zijn of haar instellingen even posten?

Edit: Opgelost. Even vergeten de telefoon op "GSM only" te zetten ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
kan dat dat mijn telefoon R7A001 heeft? (bij telefoon versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik weet niet of iemand linkboy gebruikt (http://cellphonesoft.com/)

ik vind het in elk geval beter dan GDesk, misschien enkel en alleen omdat je een shortcut naar een sms/mms voor een specifieke contactpersoon kan maken, iets wat ik bij GDesk echt wel mis(ik had ook zoiets gelijkaardig bij desktop van SE ==> P910i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:52:
kan dat dat mijn telefoon R7A001 heeft? (bij telefoon versie)
Ja, dat kan. Ikzelf draai R9GA001.
Van belang is de PDA/organizer versie. De laatste versie is R6E28, maar deze is nog niet beschikbaar voor Nederlandse toestellen (maar via een omweg wel te verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ok, deze is dus R3B01 :)

kan je mij die omweg eens verklaren? ik heb een hele hoop van dit topic in te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
jakob schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:37:
ok, deze is dus R3B01 :)

kan je mij die omweg eens verklaren? ik heb een hele hoop van dit topic in te halen ;)
Je P990i heeft een zogenaamde CDA-code. Deze code geeft je type software aan die op je telefoon geïnstalleerd staat. Elk land, regio, of telefoonprovider heeft een eigen CDA-code van SE gekregen. Zo heeft Nederland: 162008/66. Dit kun je controleren door naar systeeminformatie te gaan (waar je ook je telefoonversie hebt gelezen). Het probleem is dat de update-service kijkt naar jou CDA-code en voor Nederland dan versie R6D23 wil installeren, terwijl er een nieuwere en betere versie uit is (R6E28). De reden waarom Nederland R6D23 krijgt is niet van technische aard, maar puur van organisatorische aard (ze zijn het vergeten). Wanneer je je CDA-code veranderd naar 162007/1 dan krijg je wel de nieuwste software. Hier: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i heb je een lijst met alle CDA-codes van de P990i samen met de nieuwste software versies. En hier: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html heb je een beschrijving hoe je je CDA-code kan veranderen.

Ik heb met succes de CDA-code veranderd, en ik draai nu met plezier R6E28. Je telefoon blijft gewoon de Nederlandse taal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

jakob schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:03:
ik weet niet of iemand linkboy gebruikt (http://cellphonesoft.com/)

ik vind het in elk geval beter dan GDesk, misschien enkel en alleen omdat je een shortcut naar een sms/mms voor een specifieke contactpersoon kan maken, iets wat ik bij GDesk echt wel mis(ik had ook zoiets gelijkaardig bij desktop van SE ==> P910i)
kan bij Gdesk ook prima... IK vind Gdesk echt top alleen moet je er echt even in verdiepen. Linkboy heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik vind die fila niet direct, van 350-400 bytes... ik denk dat ik toch op veilig speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen....

Ik heb eerst een backup gemaakt met pc suite (recent gedownload en geïnstalleerd onder vista..) Heb eerst een gedeeltelijke back up gedaan en daarna een volledig ..Vervolgens een update uitgevoerd telf 162037 R9G007 en CDA 162008/66 R9A01..Dit alles ging goed maar niet heus..Toen ik mijn back up terug wilde zetten (was overigens maar 38 Mb ) zag ik tot mijn grote verbazing dat ik geen smsjes in mijn postvak in zaten en ook geen contactpersonen...toen de gedeeltelijk terug gezet idem dito niets...Ik had onder windows xp op een 2 schijf (dualboot) ook een aantal backups staan en deze heb ik verplaats zijn de nieuwe backup map van vista ..maar je raad het al hij leest ze niet..ook het importeren via backupmanger ziet jij ze niet en kan ze niet invoeren...

Weet iemand een oplossing voor mijn GROTE probleem..(er zitten waardevolle smsje voor mij bij) alvast heel erg bedankt !!!

Groeten Katrien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
is de rest wel teruggezet? ik heb gisteren datzelfde gedaan en ik ben er geen kwijt, maar was wel dezelfde firmware die ik geflasht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:39:
Kan iemand mij helpen....

Ik heb eerst een backup gemaakt met pc suite (recent gedownload en geïnstalleerd onder vista..) Heb eerst een gedeeltelijke back up gedaan en daarna een volledig ..Vervolgens een update uitgevoerd telf 162037 R9G007 en CDA 162008/66 R9A01..Dit alles ging goed maar niet heus..Toen ik mijn back up terug wilde zetten (was overigens maar 38 Mb ) zag ik tot mijn grote verbazing dat ik geen smsjes in mijn postvak in zaten en ook geen contactpersonen...toen de gedeeltelijk terug gezet idem dito niets...Ik had onder windows xp op een 2 schijf (dualboot) ook een aantal backups staan en deze heb ik verplaats zijn de nieuwe backup map van vista ..maar je raad het al hij leest ze niet..ook het importeren via backupmanger ziet jij ze niet en kan ze niet invoeren...

Weet iemand een oplossing voor mijn GROTE probleem..(er zitten waardevolle smsje voor mij bij) alvast heel erg bedankt !!!

Groeten Katrien
Het komt hier wel eens langs dat de backup en restore niet meer vlekkeloos werkt als er te veel update slagen of versies tussen zit van de firmware. Het meest ideale is om terug te stappen naar de orginele versie waar de backup van gemaakt is, maar ik heb geen idee hoe je dat kan forceren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor jullie reactie...Heb eigenlijk iedere x geupdate..dus er is een opvolgende serienr..Normaal gesproken had ik geen update meer willen doen...maar mijn telefoon ging spontaan 1 smsje gemiddeld 10x versturen..Van KPN kreeg ik de medeling (provider) dat het aan mijn software moest liggen..dacht met een updateje het probleem verholpen te hebben maar ja nu ben ik alles kwijt en das veel meer balen...iemand anders nog een idee??? echt ben echt alles kwijt qua contacten en smsjes..heb ook geen idee hoe ik nu mijn contacten kan syncen met oulook want deze krijg ik ook niet aan de praat wel verbonden maar doet alleen back up en applicatiemanager..duhh wordt er gek van ..kan dt ook anders en welk bestandje moet ik verplaatsen (via bluetooth ) naar 990i..Zou het echt fijn vinden als iemand mij uit de brand kon helpen.alvast bedankt voor de genomen moeite en en ractie..

groetjes Katrien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi ..probleem met contacten heb ik inmiddels opgelost ..(ff bluetooth met oude telefoon) nu nog mijn sms probleem..kan ik de backup ontrafelen om te kijken of hij ze uberhaubt heeft mee gebackupt..weet dat daar een progje voor is maar zou niet meer weten welke...

many thanks..

greez K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dikke tegenzin gisterenavond begonnen met het omgooien naar GW1. Die tegenzin werd versterkt nadat er maar iets fout bleef gaan met het updaten. 2 Uur later was de eerste update iig nog niet gelukt. Vannochtend wakker en weer een poging. Het heeft meer tijd gekost dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Vandaag gelukkig wel in een keer goed gegaan. Gezien dat je bij iedere update ook steeds alle programma's opnieuw moet installeren mag ik hopen dat er noooooit meer een update komt voor de p990i. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:35:
Met dikke tegenzin gisterenavond begonnen met het omgooien naar GW1. Die tegenzin werd versterkt nadat er maar iets fout bleef gaan met het updaten. 2 Uur later was de eerste update iig nog niet gelukt. Vannochtend wakker en weer een poging. Het heeft meer tijd gekost dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Vandaag gelukkig wel in een keer goed gegaan. Gezien dat je bij iedere update ook steeds alle programma's opnieuw moet installeren mag ik hopen dat er noooooit meer een update komt voor de p990i. ;)
Dat lijkt op een kapotte update/flash chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Is dat normaal dat als ikophalen en verzenden doe, dat hij enkel mijn eerste mail binnenhaalt, en verder geen voortgang van het statusbalkje geeft? Is wel vrij vervelend...

• eddydonkers
  • Niet online
jakob schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:13:
Is dat normaal dat als ikophalen en verzenden doe, dat hij enkel mijn eerste mail binnenhaalt, en verder geen voortgang van het statusbalkje geeft? Is wel vrij vervelend...
Nee, dat is niet normaal. Bij mij haalt hij alles binnen, met goed functionerend statusbalkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik zal dus moeten wachten op nieuwe firmware, mijn P990i is van duitse oorsprong, zou hij achterblijven met de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
jakob schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:37:
ik zal dus moeten wachten op nieuwe firmware, mijn P990i is van duitse oorsprong, zou hij achterblijven met de laatste versie?
Dat kun je hier (http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i) opzoeken. Veel bugs ontstaan door het gebruik van verkeerde en slechte backups. Je mag alleen backups terugzetten die gemaakt zijn met dezelfde firmwareversie dan die je nu draait. Misschien kun je een internal format doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:25:
[...]

Dat lijkt op een kapotte update/flash chip.
Dat zal eerder te maken hebben met een buggy draadloze verbinding die ik met m'n laptop heb. :)
Na een aantal dagen kan ik nu iig zeggen dat alles echt de moeite waard is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
eddydonkers schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:46:
[...]

Dat kun je hier (http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i) opzoeken. Veel bugs ontstaan door het gebruik van verkeerde en slechte backups. Je mag alleen backups terugzetten die gemaakt zijn met dezelfde firmwareversie dan die je nu draait. Misschien kun je een internal format doen?
ik ga dan een dezer dagen eens alles clean proberen, backup van contacten met outlook, foto's etc...

dus eerst een internal format, dan SEUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
jakob schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:25:
[...]

ik ga dan een dezer dagen eens alles clean proberen, backup van contacten met outlook, foto's etc...

dus eerst een internal format, dan SEUS?
Yep, een internal format is aan te raden voor SEUS. Wanneer je echt de laatste versie wilt hebben dan zul je naar WG1 moeten gaan. Je contacten kun je inderdaad wel met outlook synchroniseren en foto's e.a. kun je gewoon met je pc uitwisselen. Zorg wel dat je de laatste SE software op je computer hebt geïnstalleerd. Synchronisatie met nieuwere firmware wordt niet altijd (goed) door oudere versies van de SE pc software uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-10-2015
Ik heb mij een p990i 2ehands gekocht, maar het lukt me niet alle berichten te verwijderen die er nog op stonden...
als ik in de inbox zit, "postvak in" dan zie ik 370 berichten postvak uit heb ik al kunnen verwijderen. als ik IN het bericht ga, en ik verwijder dan, dan lukt het, maar als ik in het overzicht zit en ik druk op C, of ik selecteer een hoop berichten en kies verwijderen, dan krijg ik de fout "Ongeldig verzoek"

edit: software update heeft alles gefixt

[ Voor 4% gewijzigd door den_dolf op 05-01-2008 14:07 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

den_dolf schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:20:
Ik heb mij een p990i 2ehands gekocht, maar het lukt me niet alle berichten te verwijderen die er nog op stonden...
als ik in de inbox zit, "postvak in" dan zie ik 370 berichten postvak uit heb ik al kunnen verwijderen. als ik IN het bericht ga, en ik verwijder dan, dan lukt het, maar als ik in het overzicht zit en ik druk op C, of ik selecteer een hoop berichten en kies verwijderen, dan krijg ik de fout "Ongeldig verzoek"
Master reset uitvoeren, dan ben je alle data en instellingen kwijt, inclusief de mails. Zelf persoonlijk zou ik ook nog even je memorystick formatteren, daar gebeurt niets mee na zo'n Master Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zucht, nog altijd geen nieuwe software, nog altijd dat emailprobleem...

toch eens een omweg moeten vinden, of een SE service center opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:49
Waarom is in de laatste software update (CXC 162037 R9G007- CDA 162008/66 R9A01)in godsnaam de sms ontvanger lijst verdwenen? nu moet ik elke keer omslachtig een nummer opzoeken terwijl de nummers die ik vaak gebruikte eerst gewoon in een aparte lijst stonden. Zie ik iets over het hoofd?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp gevraagd

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een SE P990i. Dit is mijn eerste smartphone en ben ik dus eigenlijk helemaal niet thuis in de wereld van ingewikkelde software. Ik heb al enkele Topic-pagina's gelezen, maar veel begrijp ik daar allemaal niet zo van :/ . Daarom zou ik graag beroep willen doen op mensen die bereid zijn mij te helpen en om van mijn P990i een geweldig toestel te maken :)

Zo heb ik bvb gelezen dat ik de CDA-code kan veranderen om dan zo aan de nieuwste firmware te geraken. Is dit een aanrader of is de firmware werkende op Belgische toestellen goed genoeg?

In ieder geval bedankt voor de hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Ik kan voor 130 euro een nieuwe P990i kopen (demotoestel). Ik heb nu een K750i en wil een toestel met WiFi & goeie camera.
Aanrader of laten liggen? Ik twijfel ook omdat ik aan de afmetingen te zien, dit toestel niet zo comfortabel meer in m'n broekzak kan laten glijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Een P990i is gevoelig groter dan de K-serie toestellen, dus als broekzakformaat een vereiste is dan kun je 'm lekker laten liggen.

Verder: een "goeie" camera en wifi zitten er inderdaad wel in, maar er zijn ook kleinere toestellen die die functionaliteit bieden. Voor de P990i kies je eerder ivm. het grote (touch-)screen en het qwerty toetsenbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Precies, de P990i of soortgelijk toestel heb ik gekozen voor het grote touch screen en het qwerty toetsenbord. WiFi is ook erg hendiggg.
En voor de rest was ik meteen gevallen voor z'n bouwstijl, heb liever een groter mobieltje dan een klein prulding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:42:
Hulp gevraagd

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een SE P990i. Dit is mijn eerste smartphone en ben ik dus eigenlijk helemaal niet thuis in de wereld van ingewikkelde software. Ik heb al enkele Topic-pagina's gelezen, maar veel begrijp ik daar allemaal niet zo van :/ . Daarom zou ik graag beroep willen doen op mensen die bereid zijn mij te helpen en om van mijn P990i een geweldig toestel te maken :)

Zo heb ik bvb gelezen dat ik de CDA-code kan veranderen om dan zo aan de nieuwste firmware te geraken. Is dit een aanrader of is de firmware werkende op Belgische toestellen goed genoeg?

In ieder geval bedankt voor de hulp :)
Ik weet niet precies welke versie je hebt?
Waarschijnlijk heb je niet R6E28. Ik raad je dan ook aan om je CDA-code te veranderen om naar R6E28 te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers. Ik heb zelf ook geen idee welke versie ik heb. Het is namelijk zo dat ik nergens de systeeminformatie kan terugvinden. Die is nergens weergegeven. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de provider (vodafone proximus)*, dat die die informatie wil verstoppen? Wat zou ik daaraan kunnen doen? Eerst een update doen via sony ericsson update service?

*Ik heb het toestel gekocht van iemand die bij Proximus werkt, maar zelf maak ik gebruik van Mobistar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:01:
@eddydonkers. Ik heb zelf ook geen idee welke versie ik heb. Het is namelijk zo dat ik nergens de systeeminformatie kan terugvinden. Die is nergens weergegeven. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de provider (vodafone proximus)*, dat die die informatie wil verstoppen? Wat zou ik daaraan kunnen doen? Eerst een update doen via sony ericsson update service?

*Ik heb het toestel gekocht van iemand die bij Proximus werkt, maar zelf maak ik gebruik van Mobistar.
Dan weet ik genoeg :). De software die op je telefoon staat is inderdaad voor Vodafone Proximus aangepast. Naar mijn weten had iemand anders op dit forum ook zo'n telefoon en heeft deze omgezet naar de 'normale' versie, met de laatste software. Hij vond het een grote verbetering. Hier is een website over de procedure die je moet doorlopen: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html. Het komt er op neer dat je je telefoon drie maal moet updaten via de officiele SE update service, en twee bestandjes op je PC moet vervangen. De SE update service doet dan de rest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers.

Ik was begonnen met die verschillende stappen. eerst was eens op zoek gegaan naar die twee bestanden die moeten veranderd worden, maar tot mijn grote spijt heb ik die niet gevonden. had dan ontdekt dat ik een nieuwere versie had van de SEUS. dus ben ik de oudere versie gaan installeren. tot mijn grote spijt waren ook toen die twee files niet te vinden. In die groep files onder blob_fs zijn er maar vier bestanden die onder de 1kb. Geen enkel van hen komt overeen met diegene die zijn weergegeven op de 'instructiesite'.

Wat moet ik nu doen? Is het dan nog wel mogelijk om mijn CDA-code te veranderen?

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
@linsy:

ik zou ook graag de nieuwe firmware, maar bij die stap heb ik het ook opgegeven, ik vond de bestanden ook niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:12:
@eddydonkers.

Ik was begonnen met die verschillende stappen. eerst was eens op zoek gegaan naar die twee bestanden die moeten veranderd worden, maar tot mijn grote spijt heb ik die niet gevonden. had dan ontdekt dat ik een nieuwere versie had van de SEUS. dus ben ik de oudere versie gaan installeren. tot mijn grote spijt waren ook toen die twee files niet te vinden. In die groep files onder blob_fs zijn er maar vier bestanden die onder de 1kb. Geen enkel van hen komt overeen met diegene die zijn weergegeven op de 'instructiesite'.

Wat moet ik nu doen? Is het dan nog wel mogelijk om mijn CDA-code te veranderen?

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Bij mij kwamen die bestanden ook niet helemaal overeen. Ik heb de gok gewaagd, en met succes. Ik wil jou (en anderen) er nog wel even op wijzen dat je naar het aantal bytes moet kijken (niet kilobytes dus). Kijk naar de 'grootte', en niet 'grootte op schijf'. Nog een andere tip: gooi eerst die hele folder op je PC leeg, voordat je begint (niet tussen de stappen door doen he ;)). Hoeveel verschillen die files op jou PC eigenlijk, met wat op die site aangegeven staat?

Er zijn wel andere oplossingen voor. Ik hoor goede berichten over deze: [url]http://www.disney.com/index2.php[/url]. Dat gaat je alleen wel zes euro kosten.
Andere oplossingen staan hier: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/Change.

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 11-01-2008 17:28 . Reden: Site verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers

1) FILE_13233471_1132749441000_1132749441000_13233470_29_INFILE_LONGTERM = 49 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 9E CC

2) FILE_2700799_1143457096000_1121873943000_2700798_1301_INFILE_LONGTERM = 525 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 58 E1

3)FILE_213678362_1161785537000_1161785537000_213678361_2431_INFILE_LONGTERM=670byt
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 48 E6

4)FILE_62386_1137573080000_1106213212000_62385_1692_INFILE_LONGTERM = 988 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 88 E0

dit zijn de enige files die onder de 1000 bytes zitten, ik veronderstel dat de andere sowieso te groot zijn.

Op welke zou jij gokken ;) ?

Nog een andere tip: gooi eerst die hele folder op je PC leeg, voordat je begint ==> wat bedoel je hier juist mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:13:
@eddydonkers

1) FILE_13233471_1132749441000_1132749441000_13233470_29_INFILE_LONGTERM = 49 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 9E CC

2) FILE_2700799_1143457096000_1121873943000_2700798_1301_INFILE_LONGTERM = 525 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 58 E1

3)FILE_213678362_1161785537000_1161785537000_213678361_2431_INFILE_LONGTERM=670byt
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 48 E6

4)FILE_62386_1137573080000_1106213212000_62385_1692_INFILE_LONGTERM = 988 bytes
Hex editor = E3 4C 75 FB 5E CC CO FD 57 88 E0

dit zijn de enige files die onder de 1000 bytes zitten, ik veronderstel dat de andere sowieso te groot zijn.

Op welke zou jij gokken ;) ?

Nog een andere tip: gooi eerst die hele folder op je PC leeg, voordat je begint ==> wat bedoel je hier juist mee?
Ja, dat is een hele moeilijke :'(. Ik heb even gekeken naar mijn oude bestandjes. Het eerste bestand was 361 bytes groot, de tweede was 420 bytes groot. Beide bestandjes weken één teken af. Dus bij mij was de keuze gemakkelijk. Misschien kun je voor de zes euro variant gaan? Ik zal ook eens even gaan kijken of ik iets of iemand kan vinden die dezelfde versie heeft als jou.

Edit:
Gevonden!
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:26:
Mijn P990i is op dag 1 meer dan 4 x vastgelopen en wegens geen nuttige suport van SE en Proximus heb net upgrade gedaan van CDA162008/34 versie R3A08 (proximus vodafone set 7(8)7 ) naar CDA162007/1 versie R6D23 world1
Ik had 3 files tussen de 300 en 500 Bytes Namelijk 339, 416, 445, en ik heb de namen van de 2 eerste files gebruikt. Alles verliep prima zonder enig probleem.en ben nu de gelukkige bezitter van een goed werkend toestel ingesteld op de nederlandse taal *O*

Toestel is 5 dagen oud en ik heb de niet officiele weg moeten bewandelen om een degelijk werkend toestel te verkrijgen. Proximus zegt dat ze niets met upgrades te maken hebben en SE zegt dat ze geen proximus mogen upgraden zonder goedkeuring van Proximux en de consument is de dupe. })

Tel CXC162037 R9G007
Blue CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R6D23
Cda CDA162007/1 R6D23
O ja, nog een edit. Ik bedoel dat je voor de eerste update ff die folder van SE Update Service (waarschijnlijk deze: C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service\db) even leeggooit. Toen ik dat niet deed, stonden er andere bestandjes in. Misschien is dit ook het probleem bij jou :?. Zo weet je ook zeker dat je de bestandjes die er na de eerste update instaan ook zeker van jou telefoon af komen (en dus geen hulpbestandjes e.a. zijn).

[ Voor 35% gewijzigd door eddydonkers op 10-01-2008 23:11 . Reden: Gevonden & vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eddydonkers

de hele ingreep is mislukt.

na de eerste update waren er idd files bijgekomen, files die rond de grote van de bestanden zijn die op de site van 'bayan ni juan' opgegeven zijn. ik heb dan mijn oorspronkelijke files die van 526 bytes en die van 670 bytes aangepast. nog tweemaal update gedaan, maar alles is exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:10:
@ eddydonkers

de hele ingreep is mislukt.

na de eerste update waren er idd files bijgekomen, files die rond de grote van de bestanden zijn die op de site van 'bayan ni juan' opgegeven zijn. ik heb dan mijn oorspronkelijke files die van 526 bytes en die van 670 bytes aangepast. nog tweemaal update gedaan, maar alles is exact hetzelfde.
Dan waren het toch de verkeerde bestandjes ;(. Heb je echt geen andere bestandjes gevonden die qua grootte binnen de criteria van de site vallen? Het zou toch moeten kunnen. Misschien kun je contact opnemen met de gebruiker uit mijn vorige post, die dezelfde software had.

Ook kun je ervoor kiezen om voor de zes euro variant gaan. Die methode is veel gemakkelijker. Je download dan een programma en die verandert alleen de CDA code. De software blijft er dan gewoon opstaan. Maar wanneer je 'm dan aan de Update Service hangt dan download en installeerd hij de nieuwste 'normale' software. Je moet de CDA-code dan wijzigen in '162007/1' (World 1 Generic). Zie hier voor een complete lijst: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i. Naar mijn weten kun je dat programma'tje gewoon downloaden, installeren en uittesten. Maar de CDA-code wordt pas veranderd wanneer je zes euro betaalt; maar je kunt 't dus wel even eerst uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eddydonkers

ok ik heb nog twee bestandjes gevonden die dichtbij de criteria liggen:

1) 339 bytes hex code = E3 4C 88 75 FB 5E CC C0 FD 57 70 21 (op de site staat er 20 ipv 21) maar dat is dus niet zo'n groot verschil

2) 416 bytes hex code = E3 4C 88 75 FB 5E CC C0 FD 57 08 (dat is exact hetzelfde als op de site)

zou ik het dan nog eens met die proberen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:33:
@ eddydonkers

ok ik heb nog twee bestandjes gevonden die dichtbij de criteria liggen:

1) 339 bytes hex code = E3 4C 88 75 FB 5E CC C0 FD 57 70 21 (op de site staat er 20 ipv 21) maar dat is dus niet zo'n groot verschil

2) 416 bytes hex code = E3 4C 88 75 FB 5E CC C0 FD 57 08 (dat is exact hetzelfde als op de site)

zou ik het dan nog eens met die proberen :) ?
Ja, probeer die maar. Dat zouden ze toch echt moeten zijn. Laat maar weten of het wel of niet gelukt is. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRoSTy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:13:
Eerst kon je nog scherp stellen door in foto modus scherp te stellen en vervolgens met het scrollwieletje naar de video modus te gaan. Maar als je dit bij de laatste firmware doet dan werkt dit helaas niet meer en wordt de focus weer op standaard gezet.
ik heb inderdaad ook af en toe onscherpe foto s maar ik kan nog niet thuisbrengen hoe dat komt
soms zijn ze allemaal goed en soms allemaal onscherp
alles met dezelfde instellingen
ik heb het bovenstaande geprobeerd maar dat gaf bij mij geen onscherpe foto s
Raadsel??
Maar er is inderdaad iets niet juist met de scherpstelling maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
bon, tweede poging ook hier :)
ik heb ook die exacte files(met enkel ook 21 ipv 20 staan)

i'll keep you informed ;)

edit 1:
hahaa, 2 CDA's >:) >:) >:)

edit 2: nu aant updaten: generic world 1 :)
nu geeft de foon een voortgangsbalke als hij opstart precies :)

laatste edit:
alles is perfect verlopen, CDA 1 R6E28 :)
precies al veel beter dan R3A04 _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door jakob op 13-01-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers

het is gelukt!! *O* wat een grote opluchting toen ik zag dat hij de nieuwe software aan het installeren was :).
Wat een geweldige verbetering. nu kan ik op zoek gaan naar leuke applicaties om het toestel op en top te maken ;) .

Nogmaals bedankt om met te helpen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 08:17:
@eddydonkers

het is gelukt!! *O* wat een grote opluchting toen ik zag dat hij de nieuwe software aan het installeren was :).
Wat een geweldige verbetering. nu kan ik op zoek gaan naar leuke applicaties om het toestel op en top te maken ;) .

Nogmaals bedankt om met te helpen! d:)b
Fijn om te horen. Zie je nu ook een groot verschil tussen de 'normale' software en de Vodafone Proximus software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eddydonkers

er is toch wel een verschil. is veel gebruiksvriendelijker. alles gaat sneller.
de handschriftherkenning werkte bij vodafone zeker niet hoe het moest en nu met deze software wel.

ik heb wel niet zo uitvoerig gewerkt met de vodafone software omdat ik zo snel mogelijk de gewone software wou. Ben dus niet echt op ontdekkingsreis gegaan, waardoor ik niet goed het verschil kan maken. Maar er is zeker wel een verschil :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:22:
@eddydonkers

er is toch wel een verschil. is veel gebruiksvriendelijker. alles gaat sneller.
de handschriftherkenning werkte bij vodafone zeker niet hoe het moest en nu met deze software wel.

ik heb wel niet zo uitvoerig gewerkt met de vodafone software omdat ik zo snel mogelijk de gewone software wou. Ben dus niet echt op ontdekkingsreis gegaan, waardoor ik niet goed het verschil kan maken. Maar er is zeker wel een verschil :) .
Het verschil in snelheid en gebruiksvriendelijkheid kan ik me wel iets bij voorstellen. Veel plezier met je P990i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i dat 8 jan. jl. weer een nieuwe update voor de P990i is uitgekomen. Alleen is deze niet beschikbaar via de update service van SE. Weet iemand wanneer deze wel beschrikbaar zal zijn?
Dan heb ik nog een probleempje, als ik verbind met de WiFi bij mij thuis, verzend/ontvangt de verbinding na ongeveer 2 minuten niks meer. De verbinding is dan nog wel actief (wereldbolletje knippert) maar het gebruiken van internet wil niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk nogal irritant. :)

edit

Nog een probleempje: Als ik een filmpje maak met de pda, schokt het heel erg. Dus als ik film, filmt ie een stukje, blijft even hangen, filmt weer ect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
Ik zag op http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i dat 8 jan. jl. weer een nieuwe update voor de P990i is uitgekomen.
Sorry, ik keek net op die site, maar zie geen update. Zou die gelden voor generic 1 of voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Ik zag op http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i dat 8 jan. jl. weer een nieuwe update voor de P990i is uitgekomen. Alleen is deze niet beschikbaar via de update service van SE. Weet iemand wanneer deze wel beschrikbaar zal zijn?
Dan heb ik nog een probleempje, als ik verbind met de WiFi bij mij thuis, verzend/ontvangt de verbinding na ongeveer 2 minuten niks meer. De verbinding is dan nog wel actief (wereldbolletje knippert) maar het gebruiken van internet wil niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk nogal irritant. :)

edit

Nog een probleempje: Als ik een filmpje maak met de pda, schokt het heel erg. Dus als ik film, filmt ie een stukje, blijft even hangen, filmt weer ect.
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Er staat '01.08.2007', dat betekent dus 1 augustus 2007 en niet 8 januari 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Dit komt waarschijnlijk doordat je geheugenkaart niet de juiste clustersize heeft. Als je de kaart in de telefoon formatteert, dan heb je wel de juiste clustersize en zou het schokken verholpen moeten zijn.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Er staat '01.08.2007', dat betekent dus 1 augustus 2007 en niet 8 januari 2008!
Inderdaad, ik dacht dat er 8 jan. 2008 stond. Excuses, toch is het wel weer tijd voor een nieuwe update.
xsive schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Dit komt waarschijnlijk doordat je geheugenkaart niet de juiste clustersize heeft. Als je de kaart in de telefoon formatteert, dan heb je wel de juiste clustersize en zou het schokken verholpen moeten zijn.
Bedankt, ik heb de geheugenkaart geformateerd en weer een stukje gefilmt. Het schokt nog steeds een beetje, maar gaat wel wat beter.
Heeft iemand nog een oplossing voor het probleem met de WiFi time-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Inderdaad, ik dacht dat er 8 jan. 2008 stond. Excuses, toch is het wel weer tijd voor een nieuwe update.

[...]

Bedankt, ik heb de geheugenkaart geformateerd en weer een stukje gefilmt. Het schokt nog steeds een beetje, maar gaat wel wat beter.
Heeft iemand nog een oplossing voor het probleem met de WiFi time-out?
Ik heb nog nooit geen WiFi time-out gehad. Misschien ligt het probleem bij je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
[...]

Ik heb nog nooit geen WiFi time-out gehad. Misschien ligt het probleem bij je netwerk?
Daar heb ik al naar gekeken, maar zie nergens iets wat met de time-out te maken zou kunnen hebben.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste