"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
tja denk je dan
ff een vraag: dat pushen met exchange is mij nog helemaal niet gelukt... ;-( weet iemand een stap voor stap...?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:38:
Iemand een idee, sinds mijn laatste upgrade slaag ik er niet meer in de agenda en contactpersonen te syncen met Outlook.
Ik heb Exchange active sync geïnstalleerd staan om de mails gepushed te krijgen, wat nog steeds werkt maar de contacts en agenda doe ik liever over USB, omdat ik al gezien heb dat dit over active sync niet vollledig gedaan wordt.
Heb volgende versies geïnstalleerd gekregen:
Phone: CXC162037 R9EC001
BT: CXC162058 R5A01
Org: CXC162036 R4B03
CDA: CDA162008/55 R5A01
De melding die ik krijg in Pc Suite is "This category is currently disabled in your phone" Ik zie echter geen mogelijkheid om te 'enablen'.
Ik kan mijn server enz. allemaal keurig invoeren maar dan vraagt de s.w. om de mapnaam...??!!
Is dit wat je bedoelt?
Verwijderd
Verwijderd
Ik zit met smart te wachten op de R5 update. De huidige veroorzaakt nog steeds met enige regelmaat reboots "om de prestaties te verbeteren", is de interface nog steeds tergend langzaam, duurt het openen van een 2 Kb groot mailtje zonder bijalge nog steeds een zevental seconden, moet ik na het afspelen van een filmpje eigenlijk een reset doen om de volgende crash te voorkomen en last but not least....mijn toestel weigert soms\vaak gesprekken aan te nemen ondanks het feit dat ik op de "YES" knop druk om het gesprek te accepteren. Kortom mijn toestel is gegaan van BAGGER naar bagger....een tikkie beter dus maar ik verwacht veel van de laatste FW release.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:12:
Hoe zijn de algemene ervaringen met de laatste firmware? Positief of negatief, ik draai namelijk nog steeds op de R7 versie (een na laatste) en heb totaal geen problemen mee op de snelheid van de interface en wat schoonheidsfoutjes na ben dus aan het twijfelen of ik zal upgraden of niet...
Verwijderd
Als het waar is wat hier staat...
http://uiq3.sourceforge.n...Phones/P990i#Known_Bugs_3
Daar staat trouwens ook vermeld dat je je cda versie kunt wijzigen, zodat je bijv. naar de generic world1 firmware kan upgraden! Heb het zelf nog niet geprobeerd (schijnt ook 6euro te kosten, maar dat is redelijk overkomenlijk. Ik zit meer over garantie in).
Dat flashen naar GW1 zou ik wel willen, alleen heb ik geen creditcard
Verwijderd
Ik hou rekening met een verschil van 6 tot 8 weken t.o.v. de "generic world" release....dus ergens vanaf medio mei.Roost schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:21:
Heeft iemand enig idee wanneer R5 firmware voor /66 (The Netherlands) beschikbaar zou kunnen komen?
Verwijderd
@Celf : Dank!Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:33:
[...]
Ik hou rekening met een verschil van 6 tot 8 weken t.o.v. de "generic world" release....dus ergens vanaf medio mei.
Verwijderd
Ik heb het ook gehad. Volgens mij had ik toen het toetsenbord op het scherm uitgezet. Toen ik hem weer aanzette hoefde ik niet steeds alt in te drukken.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:27:
[...]
had ik voor de upgrade ook ineens, nooit achtergekomen hoe en waarom.
na upgrade fw was ik er gelukkig van af, maar het moet een instelling zijn
Verwijderd
Niemand kan me vertellen hoe?Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:49:
Zouden jullie me misschien precies kunnen uitleggen hoe ik tomtom 6 moet installeren.
Ik heb de .cab file, daarin zitten negen bestanden.
Geen van deze bestanden worden herkend door me P990.
Of ik ze nou in me root van me telefoon geheugen zet of de root van de MS.
Ook word de .cab file niet herkend.
Welke stappen moet ik volgen?
gr.
//edit// het is al gelukt, ik gebruikte de verkeerde mappen. //edit//
Verwijderd
Het feit dat je CAB bestanden hebt doet vermoeden dat je de pocketpc versie hebt...kan dat kloppen? zo ja, zal installatie op jouw 990 dus nooit lukken met deze versie.
Verwijderd
zelf handsfree op foon was erg zacht. carkit en koptelefoon was perfect.
dus maar naar service centre in eindhoven, is dus Bombeeck. na wat een K.. zaak daar.
vraag: kijken jullie er hier na? antwoord: nee, als we dat bij elke foon deden dan kon ik mijn zaak wel sluiten.
vraag: wat doen jullie dan? antwoord: gewoon opsturen
vraag: en FW upgrade? antwoord: daar beginnen we niet aan
ja dus gewoon postkantoor spelen, na goed servicepunt.pfff
ben benieuwd hoelang dat gaat duren, vrees dat er wat weken overheen gaan.
zijn er eigenlijk wel service punten waar ze zelf een technische dienst hebben?
Verwijderd
Begin met:
Ga naar je configuratiescherm en open de gebruikersaccounts.
Klik op de onderste link: gebruikersaccountsbeheer en vink de optie die verschijnt UIT.
Je computer zal nu herstart moeten worden. Helaas. Daarna verder.
Download Orca vanaf: http://www.brentnorris.net/orca.msi
Installeer Orca
Download laatste versie van de SE PC Suite for Smartphones vanaf: http://www.sonyericsson.c...0Smartphones%201.3.11.exe
Run deze installer totdat de foutmelding komt over het besturingssysteem. Klik NIET op OK, laat de waarschuwing staan en ga door naar de volgende stappen.
Zorg dat in de mapopties de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn gemaakt.
Ga naar User/AppData/Local/Temp sorteer op gewijzigd en zoek in de laatst gemaakte map het Windows Installer Pakket (.msi) dat net daar is geplaatst met een omvang van 52.673 kb.
KOPIEER dat bestand naar de plek waar je je origineler installer hebt.
Klik op OK in het nog openstaande waarschuwingsscherm.
“De wizard is onderbroken…”etc. -> Votooien.
Start het Orca programma en open het zojuist opgeslagen .msi bestand.
Ga in de kolom Tables naar File en verwijder de eerste twee regels.
Ga in de kolom Tables naar Launchcondition en verwijder de laatste regel over WindowsNT.
Bewaar en sluit de installer.
Sluit alles wat je open hebt. Ook Outlook.
Zet je telefoon NIET op de cradle.
Draai de nieuw gemaakte installer en wacht rustig af. Het duurt even. Lijkt op een gegeven moment te hangen. Dan plots, is alles klaar.
Start het programma nog niet.
Zet het toestel op je cradle. De nodige drivers worden geactiveerd en je firewall zal om een aantal toestemmingen vragen.
Als dat er allemaal weer rustig uitziet start je het PC Suite programma.
Weer de nodige drivers die geactiveerd worden en gevraagde toestemmingen van je firewall.
Nadat het er weer rustig uitziet nog geen handelingen gaan verrichten omdat er op dit moment nog steeds geen goede verbinding gemaakt kan worden.
Sluit alles weer af.
Maak je verborgen bestanden en mappen zonodig weer onzichtbaar.
Klik op de onderste link: gebruikersaccountsbeheer en vink de optie die UIT was weer AAN.
Je computer zal nu dus weer herstart moeten worden. Helaas. Maar daarna is alles set to go.
Behalve dat je na wederopstarten en het draaien van de PC Suite wederom een keer de firewall een toestemming moet verlenen.
Puf, zweet. Maar dat was het dan. Met één handicapje: het programma is in het Engels. Shit.
Jammer maar helaas, dan maar in het Engels.
Van degenen die gebruikmaken van deze handleiding wil ik graag een bedankje horen.
Pedroo
Verwijderd
Voor degenen die nog even een heldere Nederlandse uitleg willen hebben om de PC Suite op (een Nederlandse) Vista te installeren.
Begin met:
Klik op de onderste link: gebruikersaccountsbeheer en vink de optie die verschijnt UIT.
Je computer zal nu herstart moeten worden. Helaas. Daarna verder.
Download Orca vanaf: http://www.brentnorris.net/orca.msi
Installeer Orca
Download laatste versie van de SE PC Suite for Smartphones vanaf:
http://www.sonyericsson.c...0Smartphones%201.3.11.exe
Run deze installer totdat de foutmelding komt over het besturingssysteem. Klik NIET op OK, laat de waarschuwing staan en ga door naar de volgende stappen.
Zorg dat in de mapopties de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn gemaakt.
Ga naar User/AppData/Local/Temp sorteer op gewijzigd en zoek in de laatst gemaakte map het Windows Installer Pakket (.msi) dat net daar is geplaatst met een omvang van 52.673 kb.
KOPIEER dat bestand naar de plek waar je je origineler installer hebt.
Klik op OK in het nog openstaande waarschuwingsscherm.
“De wizard is onderbroken…”etc. -> Votooien.
Start het Orca programma en open het zojuist opgeslagen .msi bestand.
Ga in de kolom Tables naar File en verwijder de eerste twee regels.
Ga in de kolom Tables naar Launchcondition en verwijder de laatste regel over WindowsNT.
Bewaar en sluit de installer.
Sluit alles wat je open hebt. Ook Outlook.
Zet je telefoon NIET op de cradle.
Draai de nieuw gemaakte installer en wacht rustig af. Het duurt even. Lijkt op een gegeven moment te hangen. Dan plots, is alles klaar.
Start het programma nog niet.
Zet het toestel op je cradle. De nodige drivers worden geactiveerd en je firewall zal om een aantal toestemmingen vragen.
Als dat er allemaal weer rustig uitziet start je het PC Suite programma.
Weer de nodige drivers die geactiveerd worden en gevraagde toestemmingen van je firewall.
Nadat het er weer rustig uitziet nog geen handelingen gaan verrichten omdat er op dit moment nog steeds geen goede verbinding gemaakt kan worden.
Sluit alles weer af.
Maak je verborgen bestanden en mappen zonodig weer onzichtbaar.
Klik op de onderste link: gebruikersaccountsbeheer en vink de optie die UIT was weer AAN.
Je computer zal nu dus weer herstart moeten worden. Helaas. Maar daarna is alles set to go.
Behalve dat je na wederopstarten en het draaien van de PC Suite wederom een keer de firewall een toestemming moet verlenen.
Puf, zweet. Maar dat was het dan. Met één handicapje: het programma is in het Engels. Shit.
Eh... dat bedankje geef ik liever aan neilbcool die deze uitleg eerder al op Esato had gepost... (http://www.esato.com/archive/t.php/t-133886,1.html) wat overigens een uitstekende uitleg was!Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:09:
Van degenen die gebruikmaken van deze handleiding wil ik graag een bedankje horen.
Pedroo
Gister een update gedaan;Roost schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:21:
Heeft iemand enig idee wanneer R5 firmware voor /66 (The Netherlands) beschikbaar zou kunnen komen?
Telefoon: CXC 160237 R9EC001
Bluetooth: CXC 162058 R5A01
Organiser: CXC 162036 R4B03
CDA: CXC 162008/66 R7A01
Moet er eerst de nieuwe PC software voor gedownload worre?
Impressies impressies!!
Verwijderd
kon foon vandaag weer ophalen, dacht zo dat is snel.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:11:
oke, had dus problemen dat gespreks volume erg zacht is, en kon er na de upgrade nog steeds niet meer uitkrijgen.
bleek toch een eigen monteur er na gekeken te hebben en vond dat het goed was. dus niet naar sony opgestuurd.
zit ik nog met het probleem, tja nieuwe fw heeft hij gedaan (zelfde als hierboven wordt vermeld) maar verder niets.
ga maar kijken via een ander punt die hem wel wil opsturen
Verwijderd
Ik overweeg een P990i te kopen , aangezien ik deze voor een 300 euro's kan nieuw kopen leek het mij prijs kwaliteit zeer interessant , maar na hier een beetje te lezen vraag ik mij echt af als er zoveel problemen met het toestel zijn.? het schrikt mij wel een beetje af. ik wil gewoon een goeie telefoon met uitgebreide agenda functie , 3G, en wifi en dat dit alles een beetje betrouwbaar werkt.
Verwijderd
Uiteraard kom je in fora als deze (maar ook vele anderen) vaker mensen tegen die niet (helemaal) tevreden zijn over hun toestel en hierover willen discussieren of een oplossing zoeken. Mensen die tevreden zijn zul je minder vaak op een forum tegenkomen.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:32:
Hallo iedereen,
Ik overweeg een P990i te kopen , aangezien ik deze voor een 300 euro's kan nieuw kopen leek het mij prijs kwaliteit zeer interessant , maar na hier een beetje te lezen vraag ik mij echt af als er zoveel problemen met het toestel zijn.? het schrikt mij wel een beetje af. ik wil gewoon een goeie telefoon met uitgebreide agenda functie , 3G, en wifi en dat dit alles een beetje betrouwbaar werkt.
Feit is dat je met de 990i geluk moet hebben. Er zijn vele toestellen die nagenoeg probleemloos werken met de laatste firmware...soms zelfs nog met de originele firmware. Er zijn m.i. echter te veel gebruikers met een verre van vlekkeloos werkend toestel...waaronder ik. Mijn 990i werkt ondanks de laatste firmware nog steeds niet goed. Regelmatig crashes en "reboots" om de prestaties te verbeteren. De gebruikers interface is langzaam en er is in vergelijking met Palm of Windows Mobile erg weinig software voor UIQ3.
Als je graag een 990i wilt hebben zou ik 'm kopen bij een zaak met daarbij de uitdrukkelijke afspraak dat je 'm, als je te vaak tegen serieuze problemen aanloopt, mag ruilen. Wil men deze afspraak niet maken....laat het toestel dan links liggen. De service van SE is, als het gaat om de problemen rond de 990i, gewoon erg slecht te noemen....eigenlijk word je aan je lot overgelaten.
Ik zou zeker andere toestellen proberen die aan dezelfde criteria voldoen, met name Windows Mobile toestellen (zoals je weet is geen enkel toestel probleemloos!!!). Met de ervaring die ik nu met mijn 990 heb zou ik geen tweede toestel durven kopen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan ze zo niet noemen, maar ze zullen er zijn. feit is echter dat je in jouw eerdere post aangeeft dat ie betrouwbaar moet werken. Ik kan alleen aangeven dat mijn 990i, en met mij vele andere toestellen, absoluut niet betrouwbaar werken. Misschien moet je even afwachten wat de volgende firmware update brengt. Velen, waaronder ik, stellen zich er veel van voor. De betrouwbaarheid van mijn 990i is dermate dat ik een tweede toestel (een treo) heb voor het dagelijkse gebruik.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:36:
bedankt voor het advies , maar ik kan deze echter kopen voor 300 euro bij vandenborre (belgie) andere toestellen met windows mobile 5 en vergelijkbare functies kosten al snel een pak meer. Dus ik weet niet als er een goed alternatief is voor <400 euro
De 990i is qua concept en mogelijkheden een prachtig toestel, alleen de software\het OS deugt van geen kant. Als de volgende firmware update geen verbeteringen brengt waar ik in mijn geval echt op zit te wachten gaat ie defintief de doos in en op zolder.....ik wil 'm niet op marktplaats o.i.d. te zetten omdat ik het niet fair zou vinden voor de nieuwe eigenaar.
Verwijderd
Ik heb bij de PDASHOP een HP 6815 zien staan voor 399 euro. Heeft weliswaar geen 3G maar wel WiFi en doet het qua betrouwbaarheid volgens mij een stuk beter en pocketoutlook is toch iets beter als de agenda functie van de 990i (bij de 990i erg langzaam en niet echt praktisch)Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:36:
Dus ik weet niet als er een goed alternatief is voor <400 euro
Verwijderd
Ik heb de P990i nu een halfjaar, eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
Tot gisteren... Hoewel hij prima verbinding heeft met het netwerk (T-Mobile) weigert hij geregeld te bellen (na een tijdje denken, stopt 'ie er gewoon mee) en ook sms'jes worden niet verzonden. Die blijven soms urenlang in het Postvak Uit staan.
Totdat plotseling alle sms'jes tegelijk worden verstuurd (en er anderen aankomen). Tijdens de (lange) perioden van digitale stilte ben ik telefonisch ook onbereikbaar. Als ik via een andere telefoon mezelf probeer te bellen, krijg ik mijn voicemail, terwijl ik volgens de P990i volledig bereik heb.
Na update met alle nieuwste firmware blijft het probleem bestaan.
Het ligt volgens mij niet aan het netwerk, want met deze simkaart in een andere telefoon, zijn er geen problemen.
Iemand een idee hoe dit kan? Waarom ik? Een oplossing?
Verwijderd
terug
Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.
1. Probeer einde komende week nogmaals software op de telefoon te updaten door middel van de Sony Ericsson Update Service die u kunt vinden op onze website. Rond deze tijd zal naar verwachting een nieuwere versie beschikbaar zijn.
2. Indien dit het probleem niet verhelpt, kijk dan of de garantievoorwaarden van toepassing zijn op het defect aan uw toestel.
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
en ik heb volgende versie
telefoon
CXC 162037 R9F011
bluetooth
CXC 162058 R5A01
organiser
CXC 162036 R5A17
CDA
CDA 162008/55 R6A01
is dit de allerlaaste versie of moet ik eind deze week nog een updaten?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:06 ]
Ga ik meteen erop zetten thuis!
Iemand al ervaring met TomTom6 op deze P990i?
Verwijderd
voor NL is er nog geen update naar r5 volgens se updateVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:05:
ik heb net een firmware updat gedaan op mijn nieuwe p990 (heb hem dan toch gekocht:))
en ik heb volgende versie
telefoon
CXC 162037 R9F011
bluetooth
CXC 162058 R5A01
organiser
CXC 162036 R5A17
CDA
CDA 162008/55 R6A01
is dit de allerlaaste versie of moet ik eind deze week nog een updaten?
hopelijk komt het snel
ik had btw net credit gekocht bij kulankendi om mn cda te veranderen naar generic world zodat ik alle firmware updates meteen heb -> is de website down... argghh
Het werkgeheugen is niet voldoende om meerdere appz naast tom tom te draaien. Probeer je dat toch, dan crasht tom tom simpel weg. Crashen houd hier dan gewoon in... Niet willen opstarten zonder foutmelding, tot niet willen opstarten met foutmelding.
Dit kan gewoon worden opgelost om alle andere openstaande applicaties af te sluiten en tom tom te starten. Als dat niet werkt.... gewoon opnieuw opstarten. Dan werkt het perfect.
Nadeel is wel dat tom tom nu wel een lader nodig heeft. Want hij slurpt batterij.
Verwijderd
Verwijderd
Niet met Navicore, wel met Nav4All. Werkt ook heel goed, ook met meerde applicaties tegelijkertijd (bijvoorbeeld MP3 luisteren en navigeren met het geluid via de autoradio; gaat niet bij TomTom). Bijkomend voordeel is dat het ook werkt in 'flip closed' modus. En je hebt maximaal geheugen vrij voor MP3, is legaal gratis te downloaden en heeft ook een functie om je parkeerplaats te onthouden zodat je je auto altijd terug vind. Enige nadeel is je data kosten hebt om de routeinformatie op te halen. Daar tegenover staat dat je altijd actuele kaarten hebt.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:14:
Niemand hier ervaring met Navicore voor dit toestel?
Verwijderd
Verwijderd
Welke gebruiken jullie?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
de R5a17 update is uit voor NL.... ben m nu aan het updaten, verwacht er veel van!
edit:
+ opstartbalkje tijdens booten. Wel handig, tgaat niets sneller maar je weet waar je aan toe bent
+ menu's zijn retesnel. beweegeffecten staan uit, je kunt het weer aanzetten, gaat dan iets slomer maar nog altijd sneller dan R4
+ autofocus van de camera werkt nu super. eindelijk de kwaliteit van de W800 en geen blur meer.
+ volume van BT headset (jabra BT620s) is harder
+ browser is stukken sneller en snapt mn site eindelijk!
+ installeren van software gaat sneller
- opstarten eerste keer duurt eeuwen!
- wekker werkt alleen met hele korte tonen, bij lange tonen blijft het volume zacht
Kheb het gevoel dat dit de firmware is zoals de telefoon moet zijn! Top apparaat!
[ Voor 77% gewijzigd door tijmeng op 03-05-2007 20:14 ]
Verwijderd
Alleen raar dat mijn themes niet tevoorschijn kwamen.. als ik die dan opnieuw wil installeren zegt hij dat hij al bestaat en dat hij nu in het menu staat. En dan klopt. Maar als je 10 themes hebt, moet je dus alle 10 de themes langs gaan.
Thumbs zijn volgens mij nog steeds wazig.
Hoe krijg ik die regio vermelding ook alweer uit?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:27 ]
Zucht moet nog hele dag
Dus na updaten een master-reset geven?
Verwijderd
Ook als je om de 5 minuten in je calender een afspraak hebt staan met alarm en je drukt de 1e niet weg.. dan gaat het alarm voor de 2e 3e 4e etc ook niet af.
En het filmen hapert nog steeds...
Geen backup terugzetten, gewoon opnieuw installeren is ook beter, krijg je geen troep mee terug.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Dat ga ik ook proberen maar toch durf ik wel puur alleen de contacten uit een backup terug te halen...LoneWolf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:27:
ik doe altijd een format via het service menu vooraf, dan een master reset en dan flashen.
Geen backup terugzetten, gewoon opnieuw installeren is ook beter, krijg je geen troep mee terug.
Verder had ik al geen problemen dus die zijn er ook niet bij gekomen zover ik kan zien.
Heb vanmiddag ook ff die nieuwste update utigevoerd en moet zeggen, ziet er puik uit!
De menu's schieten werkelijk voorbij
Alleen heb ik nu 1 probleempje; ik kan niet meer sms'en!
Het eerste sms-je na de update werd verzonden, toen heb ik ontvangstbevestiging aangezet, wat ik wel handig vind, en daarna kon ik niks meer versturen!! Alles terug gezet zoals het was, maar nee hoor nog steeds krijg ik de melding 'verzenden mislukt'. Ontvangen lukt wel
Iemand anders dit probleem? en/of een oplossing ervoor? heb btw T-mobile
Thanx!
Moisture is the essence of wetness!
Verwijderd
na mijn firmware update naar organizer R5 heb ik een interne format gedaan omdat ik geen zooi wil op mijn telefoon hetgeen betekend dat ik de NL langauge pack normaal opnieuw installeer alleen nu zeurt de p990 om het volgende : need sonyericssonp990iLanguageID 4.00.
iemand een idee wat dat is?
groeten
Verwijderd
Wie kan hier wat meer licht op schijnen?
Ik heb gisteren ook de update en een restore van mijn backup uitgevoerd. Ik moet zeggen dat ie geen last heeft van 'zooi' die bij het restoren meegekomen zou zijn. Ik had voor de update toch alleen maar Handy Day en TT6 erop staan als extra appl.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:20:
Er wordt hier veel gesproken over het meenemen van "zooi" bij het terugzetten van een backup na een firmware-update. Voor zover ik uit de UIQ3 whitepaper kan opmaken, heeft UIQ geen registry a la Windows; het lijkt me dat dit verhaal dan ook niet helemaal opgaat zoals dat bij Windows het geval is.
Wie kan hier wat meer licht op schijnen?
Ook kunnen de instellings bestanden van een oudere firmaware wel eens zorgen voor instabiliteit bij een nieuwe firmware, doordat er bv dingen op een andere plaats in een bestand staan of dingen bij zijn gekomen/veranderd of weggehaald.
Dit is zelfs mogelijk met contacten, als er in de manier van opslaan, of er is een bugje hersteld met bv een schrijffout in een veldnaam.
Heb het al een keer gehad, (welliswaar bij mijn oude p910i), als ik dan een contact wou editten welke daardoor een veld niet had, dat ik dus een vastloper kreeg.
En een backup heb je als synct met bv outlook ook. even opnieuw syncen (wel zorgen dat je ook daar gelijk de nweste versie voor gebruikt), en je gebruikte software opnieuw installeren is i.m.h.o. een betere manier om je foon na een firmware update weer op orde te krijgen.
Backup gebruik ik eigenlijk alleen maar voor het geval hij bv stuk zou gaan, of als ie een keer leeg zou zijn en alles kwijt zou zijn (of hard reset nodig had gehad(bij mijn ipaq pda destijds nog wel eens nodig geweest...)
Momenteel backup ik wel mijn contacts en agenda af en toe op de memory stick, dit om bij een totaal reset, defect oid op dat moment wel snel weer de beschikking te hebben over mijn gegevens.
Eenmaal thuis zou ik dan weer een master reset doen, en opnieuw installen en syncen.
Verwijderd
Je verliest dan wel al je sms berichten, en in mijn geval moet ik een zestal (don't ask) e-mail accounts, een aantal wifi netwerken, etc. opnieuw instellen. Een rotklusje waar ik niet bepaald zin in heb.LoneWolf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:43:
Momenteel backup ik wel mijn contacts en agenda af en toe op de memory stick, dit om bij een totaal reset, defect oid op dat moment wel snel weer de beschikking te hebben over mijn gegevens.
Eenmaal thuis zou ik dan weer een master reset doen, en opnieuw installen en syncen.
Verwijderd
Alleen het probleem met het geluid van de wekker of zijn er meer problemen?
Verwijderd
De telefoon reageert nu eindelijk lekker vlot,Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:13:
Hoe zijn de ervaringen met de laatste firmware?
Alleen het probleem met het geluid van de wekker of zijn er meer problemen?
met voiume van het geluid heb ik geen ervaring, aangezien die bijna altijd op stil staat bij mij.
Ik heb de firmware er vanaf donderdag op staan en heb toch alweer 3x moeten rebooten om problemen op te lossen. Grootste probleem was dat ik weer een aantal keer niet gebeld kon worden, terwijl mijn telefoon aangaf dat ik toch bereik had.
Ik heb wel mijn backups hersteld, omdat ik mijn ontvangen sms-jes eigenlijk niet wil missen, maar ik zal eens kijken hoe het gaat na een full-reset.
Ik heb bijv. ook het probleem dat ik inmiddels 2 foute "ongelezen-imap-links" heb. Onder het icoon van ongelezen berichten staan 2 imap-accounts (dezelfde van vorige firmwares) die niet meer in mijn imap-account-overzicht te vinden zijn, maar waar wel ongelezen berichten van staan. Er op klikken brengt met in het algemene berichten overzicht, de imap-folder is waarschijnlijk niet aanwezig.
Verwijderd
Ik werk niet met Windows maar met Mac. Ik kan PC Suite dus niet gebruiken. Ik maak backups door de verschillende zaken naar m'n mac te bluetoothen en na de update weer terug te zetten.
Vreemd genoeg lukt het nu niet om mijn notities leesbaar terug te zetten. Het zijn .jot bestanden die de P990i opeens niet meer kan lezen. En ik dus ook niet meer... Da's best lastig. Iemand een oplossing?
Verwijderd
Hoe zet je je contacts en je agenda op je memorystick? Ik dacht dat dat niet kon? En kan dat ook met notities?LoneWolf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:43:
(onder kalenderbeheer, en onder contactbeheer (naar beneden scrollen in het menu van contacten, anders zie je hem niet)
Notes helaas niet te backuppen, maar ik copy op de pc gewoon belangrijke dingen uit de notes in een txt bestandje, wat in mijn documents map op de memorystick staat.
Verwijderd
Dank je, nooit geweten dat dat zo kon. Is een stuk makkelijker!LoneWolf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:46:
@crestor, dat zit in het menu van je adresboek en in menu van je agenda.
(onder kalenderbeheer, en onder contactbeheer (naar beneden scrollen in het menu van contacten, anders zie je hem niet)
Notes helaas niet te backuppen, maar ik copy op de pc gewoon belangrijke dingen uit de notes in een txt bestandje, wat in mijn documents map op de memorystick staat.
Nu nog iets vinden om mijn notities weer leesbaar te maken....
Verwijderd
<signature/>
Dat is raar ik kon gewoon Nederlands kiezen, ik heb CDA162008/66 R8A01Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:01:
Waarschijnlijk zie ik het over het hoofd. Ik heb net R5A17 geinstalleerd maar kan alleen Engels instellen als default. Op de supportsite is R5A17 nog niet beschikbaar als taalpakket. Iemand?
Misschien een master-rest doen?
De omvang van de telefoon was in het begin nogal wennen, aangezien mijn vorige telefoons veel kleiner/compacter waren.
Heb inmiddels tt6 werkend.
Moet zeggen dat het goed draait en dat de batterij het nog best lang vol houd.
Mijn telefoon heeft nu:
Tel: R9F011
Organizer: R5A17
CDA: R8A01
Hij is lekker snel en het opstartschermpje geeft me iets meer geduld (je hebt in elk geval een idee hoe ver dat ie ongeveer is met opstarten).
The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!
Het 'probleem' van het geluid zit er in ieder geval in, want ik had vanmiddag al bijna een afspraak gemist, omdat ik het alarm niet hoorde.
The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!
jah die heb ik ook al sinds zondag. Het laadschem is idd wel grappig en voor de rest voor mij een hele verbetering aangezien ik al een flinke tijd niet meer heb geupdate. Lekker snel reageert hij ookShakespeare2000 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:52:
Ik heb vanmorgen m'n foontje geupdate. Het lijkt of er toch weer een nieuwe firmware uit is.
Mijn telefoon heeft nu:
Tel: R9F011
Organizer: R5A17
CDA: R8A01
Hij is lekker snel en het opstartschermpje geeft me iets meer geduld (je hebt in elk geval een idee hoe ver dat ie ongeveer is met opstarten).
Holy shit dude, dat is knap klote (om het nog maar netjes neer te zetten).valgibson schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:26:
Boehoehoehoe mijn mobieltje gestolen!Mijn mooie P990i. En er zat potverdorie een 4GB memory card in. Ik was zo gehecht aan die telefoon. Mijn meest geliefde gadget...

* VisionMaster voelt met je mee!
I've visited the Mothership @ Cupertino
Iemand ruilen ?
Verwijderd
Maar dan kan ik weer niet bellen/gebeld worden, wat alleen opgelost wordt door te rebooten.
Dan kan ik weer niet mail ontvangen/verzenden, dus weer rebooten.
Geheugen problemen zijn wel een stuk minder, ik heb nog wel een keer een melding gezien tijdens het starten van een programma, maar daarna gelijk nogmaals gestart en toen deed die het wel.
Maar in mail programma kon ik een keer niet meer dan 2 letters tikken, toen kwam er ook een melding dat mijn geheugen vol zat en bij alles wat ik probeerde bleef die melding maar terug komen.
Dit alles na een master reset en zonder gebruik van andere programma's.
Ik hoef er alleen maar mee te internetten, mailen, bellen en agenda te bekijken en daarin zouden de standaard proramma's prima in moeten kunnen voldoen...
Het einde is dus nog niet genaderd, en ik kijk alweer uit naar de volgende update.
had je hem verzekerd?valgibson schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:26:
Boehoehoehoe mijn mobieltje gestolen!Mijn mooie P990i. En er zat potverdorie een 4GB memory card in. Ik was zo gehecht aan die telefoon. Mijn meest geliefde gadget...
Ja voor het eerst in m'n leven, ook eens wat verzekerd! Ik dacht nog in de winkel toen die verzekering me werd aangesmeerd: jaja... nou ik doe het 3 maanden en daarna kap ik ermee. Maar natuurlijk vergeten stop te zetten. Nou maar kijken of de verzekering zich waarmaakt. Als ik alles netjes vergoed krijg ga ik ermee door. Anders stop ik het per direct.
To be continued... (ik hou jullie op de hoogte)
ps het geheugenkaartje was natuurlijk niet verzekerd
[ Voor 10% gewijzigd door valgibson op 10-05-2007 14:39 ]
Verwijderd
Uiterlijk.. tja.. als dat zwarte gewoon zilvers is.. is het een mooi toestel.. en mooi dun.
jammer van het geheugenkaartje. Ik heb ook es mijn telefoon verzekerd( samsung e730, nooit meer een samsung trouwens.) Toen had ik ernaast al een tijdje los een p910i. Echter ging die samsung kapot(erop gaan zitten terwijl hij open was), net na 1 jaar en ik had in de winkel te horen gekregen dat de verzekering automatisch stopte na 1 jaar. Jammer dus.valgibson schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Ja voor het eerst in m'n leven, ook eens wat verzekerd! Ik dacht nog in de winkel toen die verzekering me werd aangesmeerd: jaja... nou ik doe het 3 maanden en daarna kap ik ermee. Maar natuurlijk vergeten stop te zetten. Nou maar kijken of de verzekering zich waarmaakt. Als ik alles netjes vergoed krijg ga ik ermee door. Anders stop ik het per direct.
To be continued... (ik hou jullie op de hoogte)
ps het geheugenkaartje was natuurlijk niet verzekerd. Die kreeg ik als verjaardagscadeau
Nou dat was niet het geval, ik zag geld van mijn rekening afschrijven dus heb ik er alsnog werk van gemaakt. Ik mocht een nieuwe samsung uitzoeken van 330 euro, maar dat heb ik gebruikt om een p990 te kopen.
Ik hoop dat je evenveel gelukt hebt als mij. Het ging echt verbazingwekkend gemakkelijk terwijl ik allemaal slechte verhalen zag toen ik op ging zoeken. Dus me p990i is ook verzekerd.
@ murdahG
Zijn er al pics beschikbaar? Als het echt een verbetering is het wellicht wel een optie. Aangezien ik binnenkort een ander toestel uit kan zoeken
Edit: google heeft het antwoord. Ik vind hem een beetje op een opgeleukte m600 lijken. Niet echt wat. Technisch wel beter lijkt het. En ben vergeten dat we er natuurlijk nog lang op kunnen wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door CR35 op 11-05-2007 00:19 ]