Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:17:
Ik heb de volgende Wlan instellingen

Accountnaam:
Speedtouch1801AD

SSID:
Speedtouch1801AD

Authenticatie:
Open

Netwerkmodus:
Ad hoc

Ad-hockanaal:
1

Gegevns codering:
WEP

en heb dan de websleutel ingevuld
Heb hem niet op energie sparen staan..
en hij maakt dan verbinding met Wlan teminste hij zegt.. verbonden (en het icoontje onderin word blauw en wereldbolletje erbij) en als ik dan internet op wil zegt ie kan geen externe server vinden?

kom der echt niet uit |:(

(hiernaast vraag ik me af hoe ik een applicatie gewoon nromaal kan afsluiten zonder dat het in taakbeheer onder het tabblad open word vermeld. Als ik bijv. bij berichten ben geweest en dan druk ik op dat pijltje op de zijkant of op het touch screen en dan komt het toch nog bij open staan bij taakbeheer????)
Toevallig een WPA-PSK code? Dan onder "Authenticatie" WPA-PSK aanvinken. BIj de volgende stap vind je de vraag 'wachtzin'. Daar vul je je code in. Nog 15 minuten geleden op deze wijze ingelogd bij m'n zwager thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

CR35 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 02:06:
[...]

maar hoe gaat het opnemen van filmpjes op de hoogste kwaliteit direct naar de geheugenkaart? Met of zonder schokken...
schokken kun je alvalgt verhelpen:

formateer je kaart in je p990 en niet op je pc. hierdoor wordt de clustersize 16000 ipv 4800. je hebt dan geen schokken meer. vraag mij niet waarom maar het werkt hiero prima.

wat betreft wifi probs.. kijk ff op google of het forum van esato of my-symbian. daar is het al vaak besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hoe kun je die clustersize controleren?

edit: Als ik het met chkdsk doe dan geeftie bij mij 32768 bytes per cluster?

[ Voor 50% gewijzigd door xsive op 11-03-2007 22:06 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
tijmeng schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:30:
[...]

schokken kun je alvalgt verhelpen:

formateer je kaart in je p990 en niet op je pc. hierdoor wordt de clustersize 16000 ipv 4800. je hebt dan geen schokken meer. vraag mij niet waarom maar het werkt hiero prima.

wat betreft wifi probs.. kijk ff op google of het forum van esato of my-symbian. daar is het al vaak besproken
bedankt ik gaat het morgen ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie me misschien precies kunnen uitleggen hoe ik tomtom 6 moet installeren.

Ik heb de .cab file, daarin zitten negen bestanden.

Geen van deze bestanden worden herkend door me P990.

Of ik ze nou in me root van me telefoon geheugen zet of de root van de MS.
Ook word de .cab file niet herkend.

Welke stappen moet ik volgen?

gr.

//edit// het is al gelukt, ik gebruikte de verkeerde mappen. //edit//

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik heb vandaag een Noreve traditional leather nogiets voor P990i bestelt. Op de noreve website staat ie ook speciaal voor zonder klep, maar ik gok erop dat het met deze ook wel goedkomt. Ik ben erg benieuwd want ik heb het redelijk moeilijk gehad met het zoeken van een goede hoes. Ik heb die IEC-20 van sony ericsson ook gekocht maar die is speciaal voor aan de ruim en dat is lelijk. Nu maar hopen dat deze beter is. :)

Ik laat nog wel horen hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

CR35 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:54:
Ik heb vandaag een Noreve traditional leather nogiets voor P990i bestelt. Op de noreve website staat ie ook speciaal voor zonder klep, maar ik gok erop dat het met deze ook wel goedkomt. Ik ben erg benieuwd want ik heb het redelijk moeilijk gehad met het zoeken van een goede hoes. Ik heb die IEC-20 van sony ericsson ook gekocht maar die is speciaal voor aan de ruim en dat is lelijk. Nu maar hopen dat deze beter is. :)

Ik laat nog wel horen hoe hij bevalt.
Ik heb ze beide in mijn bezit, maar andere volgorde. Eerst heb ik die Noreve traditional leather case gebruikt. Werkt best makkelijk, ziet er ook erg mooi uit. Ik gebruik mijn telefoon zonder flip.
Volgens mij past hij zowiso niet met flip in die case. Helaas heb ik hem maar kort kunnen gebruiken. Het schroefgat was na 2 weken dolgedraaid. :( Ik draag mijn telefoon altijd aan mijn broekriem. Mijn telefoon lag toen ineens op de grond, gelukkig op de vloerbedekking, niks aan de hand. :o Inmiddels heb ik onder garantie een nieuwe case, maar die ligt nog nieuw in de kast. Moet er niet aan denken dat mijn telefoon opnieuw spontaan valt. Nu gebruik ik die Sony IEC-20 alweer een maand. Ziet er veel minder mooi uit, maar de bevestiging is wel degelijk. Ik zie trouwens op de site waar ik mijn eerste case gekocht had, dat ze nu een andere case aanbieden: Bugatti Fashion Case. Wellicht is dat een betere keus. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Bedankt voor de informatie!

Ik wil hem dus niet aan de ruim gebruiken en bij die IEC kan dat ruim ding er niet af. En dat van die schroef heb ik gezien op Youtube. Is iets heel raars mee aan de hand. Sommige schoefjes zijn niet goed en sommige gaten wijken af. Moet je maar es opzoeken maar volgens mij is dat hetzelfde probleem als bij jou.

Die bugatti had ik ook gezien maar vond de Noreve toch iets mooier.

Edit: Ik heb hem! Hij is echt erg mooi en werkt erg fijn :). Ben er na 1 dag gebruikt te hebben(intensief, was aan het werk) best tevreden mee. Ondanks dat ie wat groter is past ie nog steeds wel in je zak. En dan vond ik zeer belangrijk.

[ Voor 18% gewijzigd door CR35 op 15-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik heb de p990i in gebruik zonder de numerieke pad, dus gewoon PDA style.
Als ik een SMS ontvang van iemand, dan zie ik enkel een bericht icoontje onderin de balk. Is het mogelijk om een soort pop up te krijgen zoals bij een normale telefoon zodat je ook meteen ziet van wie het bericht afkomstig is? Volgens mij doet hij dit wel als je de numerieke pad erop schroeft en hem dichtdoet...
Iemand een idee of het puur een instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
wat ik mis tov mijn p800 is een samengevoegd gesprek: je belt iemand en even later belt iemand jou tijdens het gesprek, die kon je vroeger toevoegen. Daarnaast kan ik nog geen logische manier vinden om een nummer op te zoeken terwijl ik aan het bellen ben met iemand... doe ik iets fout?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:25
CR35 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 02:06:
[...]

maar hoe gaat het opnemen van filmpjes op de hoogste kwaliteit direct naar de geheugenkaart? Met of zonder schokken...
Totaal zonder, en ik heb niets geformatteerd of zo
Recht vanuit de verpakking mijn mob in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Mocht iemand problemen hebben met de combinatie PC synchroniseren via Bluetooth EN luisteren naar de stereo Bluetooth headset HBH-DS970:
Eerst met de PC synchroniseren (headset gewoon uitzetten) en daarna headset aanzetten en automatisch laten synchen.
Heh...tijdens beluisteren van muziek kan er probleemloos gesynced worden en met de filemanager bestanden op de P990i zetten of ervan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:21:
wat ik mis tov mijn p800 is een samengevoegd gesprek: je belt iemand en even later belt iemand jou tijdens het gesprek, die kon je vroeger toevoegen. Daarnaast kan ik nog geen logische manier vinden om een nummer op te zoeken terwijl ik aan het bellen ben met iemand... doe ik iets fout?
Ik heb de knop met het @ symbool op "main menu" gezet in de settings. Als ik dan een nummer op moet zoeken druk ik deze knop en open vervolgens mijn adresboek....in totaal 3 keer een knop indrukken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-03-2024
Het volgende probleem doet zich voor op mijn P990i:
Mijn touch en mijn screen lopen niet synchroon....
Uitleg: als ik op mijn scherm druk 'klikt' hij een ruime cm naar links. Met oefening valt er mee te leven, ware het niet dat er ook aan de rechterkant van het scherm wel eens geklikt moet worden , en daar kan ik dus niet bij.
De kalibreeropdracht zit trouwens aan de rechterkant van het scherm, hier kan ik dus niet bij....
Master reset heeft geen zin, opstarten lukt eigenlijk niet, want daar heb ik ook de rechterkant van mijn scherm voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
tjoky schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:26:
Het volgende probleem doet zich voor op mijn P990i:
Mijn touch en mijn screen lopen niet synchroon....
Uitleg: als ik op mijn scherm druk 'klikt' hij een ruime cm naar links. Met oefening valt er mee te leven, ware het niet dat er ook aan de rechterkant van het scherm wel eens geklikt moet worden , en daar kan ik dus niet bij.
De kalibreeropdracht zit trouwens aan de rechterkant van het scherm, hier kan ik dus niet bij....
Master reset heeft geen zin, opstarten lukt eigenlijk niet, want daar heb ik ook de rechterkant van mijn scherm voor nodig
Gewoon ff contact opnemen met Sony Ericsson lijkt me. Maar ik kan nergens kalibreren vinden? Ook nooit hoeven doen, ik dacht namelijk dat dat niet meer hoefde met P990i, Nieuw soort touchscreen??, maar ik heb het wel fout denk ik. Kun je er ook niet met de scroll of toetsenonderop naar toe navigeren?

edit: Ik zie nu dat je er als het goed is moet kunnen komen met configuratiescherm, overige en dan installatiewizard. Daar wordt er ook om een kalibratie gevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door CR35 op 24-03-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na heel lang meegelezen te hebben, nu ook maar een berichtje van mij. Ik heb een heel vaag probleem met mijn p990i...

Regelmatig, als ik een sms stuur, zegt de telefoon na ongeveer 70 karakters ingetypt te hebben dat de sms vol is en dat hij aan het tweede bericht begint, soms zelfs ook aan de derde. Hij doet dit niet altijd. Is dit een bug? Of doe ik zelf iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Check even of je de nieuwste firmware hebt Ullie76 :) In oudere versies zat namelijk idd een bug dat ie te snel met een 2e smsje begint.

Over firmware gesproken, we zijn alweer een tijdje verder, is er in de tussentijd een nieuwere firmware uit dan die in de TS? Dan pas ik dat even aan :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn 990 i heb ik opeens een probleem met bellen: de interne luidpreker geeft opeens geen geluid meer. Met de oordopjes geen probleem en ook niet met de interne luidpreker (na hem aangezet te hebben)

Zie ik iets over het hoofd, kan ik iets instellen of heb ik een defect.

Graag een reactie, bedankt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje, de extrene luispreker doet het na hem aangezet te hebben, de interne blijt weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:18:
Foutje, de extrene luispreker doet het na hem aangezet te hebben, de interne blijt weigeren.
ik ken iemand en die had een soortgelijk probleem met z'n K800i, ik denk dat je het beste ff contact op kan nemen met Sony Ericsson want het was toen ook een hardwarematig defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik de laatste, tenminste...nadat hier werd gesproken over een firmware update heb ik ook geupdate. Weet iemand de laatste versienummers? (en hoe vind ik in mijn telefoon die nummers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Versienummers vind je door Meer > Status te doen.

Voorzover ik kan zien is voor NL de firmware van de TS de laatste. Lopen we wel 1 versie achter met de rest van de wereld :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik de laatste versie....nog enig idee waar ik de oplossing voor die smsproblemen kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvarfnl
  • Laatst online: 02-02-2022
Oke ik heb nu ook een probleem :'( . Na een aantal weken deze p990i in mijn bezit te hebben werkt mijn synchronisatie van mijn p990i niet meer met Lotus Notes. Na veel zoeken/uitproberen uiteindelijk maar een totale reset uitgevoerd. Firmware was al geupdate, maar toch maar de Sony Ericsson update-service opgestart en alles weer up2date gebracht op de p990i. De PC Suite heb ik gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. En ja hoor alles synchroniseerde weer, maar 1 keer dus!!!! Want daarna weer hetzelfde probleem. Je start de synchronisatie, hij zegt dat de synchronisatie gestart is, je ziet ook op je p990i het scherm oplichten en dan blijft het synchronisatie window gewoon draaien zonder enige update te sturen. Er gebeurt dus niets. Het ook even voor de gein geprobeerd om Outlook te synchroniseren, maar hetzelfde euvel.

Ik gebruik de PC Suite 1.2.15 en de laatste firmware.

Tel:
CXC162037 R9EA001
Bluetooth:
CXC162058 R5A01
Organiser:
CXC162036 R4A13
CDA:
CDA162008/66 R5A02

Iemand een dergelijk probleem meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Het kan een Windows probleem zijn maar weet dan niet waar precies.
Kijk eens in de vele instellingsmogelijkheden van de PC synchornisatietool, misschien wat over het hoofd gezien?
Heb wel een "hangende" synchronisatiepoging gezien maar dat kwam doordat tweetal bluetooth devices (PC en headset) elkaar in de weg zaten. Probleem verholpen door eerst de PC te synchroniseren daarna stereo bluetooth headset.

By the way, tis een heerlijke telefoon maar een firmware update zou ik toch wel tegemoet willen zien (heb R9xxxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Heeft iemand al eens Python of Jython geinstalleerd op de P990i?
Ik was benieuwd of er meer enthousiastelingen zijn die ook graag laag bij de grond hebben geprutst met deze smartphone.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:20:
[...]

ik ken iemand en die had een soortgelijk probleem met z'n K800i, ik denk dat je het beste ff contact op kan nemen met Sony Ericsson want het was toen ook een hardwarematig defect.
Bedankt, CR35, de telefoon is onderweg naar een sevicepunt, het probleem was niet onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvarfnl
alvarfnl schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:06:
Oke ik heb nu ook een probleem :'( . Na een aantal weken deze p990i in mijn bezit te hebben werkt mijn synchronisatie van mijn p990i niet meer met Lotus Notes. Na veel zoeken/uitproberen uiteindelijk maar een totale reset uitgevoerd. Firmware was al geupdate, maar toch maar de Sony Ericsson update-service opgestart en alles weer up2date gebracht op de p990i. De PC Suite heb ik gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. En ja hoor alles synchroniseerde weer, maar 1 keer dus!!!! Want daarna weer hetzelfde probleem. Je start de synchronisatie, hij zegt dat de synchronisatie gestart is, je ziet ook op je p990i het scherm oplichten en dan blijft het synchronisatie window gewoon draaien zonder enige update te sturen. Er gebeurt dus niets. Het ook even voor de gein geprobeerd om Outlook te synchroniseren, maar hetzelfde euvel.

Ik gebruik de PC Suite 1.2.15 en de laatste firmware.

Tel:
CXC162037 R9EA001
Bluetooth:
CXC162058 R5A01
Organiser:
CXC162036 R4A13
CDA:
CDA162008/66 R5A02

Iemand een dergelijk probleem meegemaakt?
Wel nu heb ik helemaal de poppetjes aan het dansen. Nu wordt mijn m-Router software niet meer geïnstalleerd tijdens de installatie van de PC Suite. Ik had alles gedeinstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik helemaal geen contact meer de p990i. Oorzaak is dat de m-Router niet opgestart wordt. De directory Intuwave wordt niet eens meer geïnstalleerd. Alles verwijdert ook alle directory´s wat ook iets te maken heeft met deze p990i. Alle registry items die verwijzen naar Sony Ericsson en de mRouter verwijdert. CCleaner gedraaid. Gehele systeem gereboot en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds wordt de directory Intuwave met de software niet geïnstalleerd. Weer hetzelfde proces, alles verwijdert. Nu ook mijn virus scanner en firewall verwijdert. PC Suite weer geïnstalleerd, euvel blijft hardnekkig aanwezig.

Bottom line ben al dagen bezig om dit werkend te krijgen en het lukt gewoon niet. Heb in totaal 4 weekjes kunnen genieten van het synchroniseren en het is nu over. Terwijl ik deze p990i gekocht heb voor onder andere de agenda functie die ik nodig heb voor mijn dagelijkse werk :'( .

By the way. Ik heb de PC Suite software geïnstalleerd op een andere PC en daar heb ik zowel de mRouter icoon als de PC Suite icoon tot mijn beschikking en kan dus synchroniseren. Maar heb precies het probleem zoals helemaal in het begin, ik kan alleen mijn contact personen synchroniseren maar als hij bij mijn agenda komt stopt tie ermee.

Als ik even google over het internet dan vind ik veel problemen met deze PC Suite software. Wat aan buggy software :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHiemsosne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-02-2024
wittekat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:26:
heb het toestel nu bijna 3 maanden en ben best tevreden. heb alleen 2 hele rare bugs:

Als ik m`n wekker instel blijft hij iedere dag op dit tijdstip af gaan. ookal haal ik alle 3 de vinkjes voor het alarm weg, hij blijft afgaan. heb nu op een dag wel 8 verschillende alarmen die afgaan!

Sinds ik het klepje heb weggehaald kan ik mensen niet meer "wegdrukken". Als ik een oproep krijg kan ik alleen Ja of Nee kiezen bij beantwoorden. de oproep door laten gaan maar op stil is verdwenen.

iemand tips?
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden. Ik heb de laatste firmware versies

De verdampende verdamper in verdamperland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHiemsosne schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:13:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden. Ik heb de laatste firmware versies
Kijk eens in het Tijd-menu. Je hebt daar een aantal opties, o.a. 'Wanneer'. Daar kan je aangeven wanneer je het alarm af wil laten gaan. Opties zijn o.a. dagelijks, wekelijks en ook één keer. Zou daar de oplossing liggen? Het is blijkbaar een uniek probleem dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

op het my-symbian forum wordt gesproken over de R5 firmware. Zo te zien zijn er veel vooruitgangen, zoals bv het beweeg effect uitzetten zodat menus veel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

he shiemsosne

ik had ook dat probleem met die kut wekker. je moet je telefoon opnieuw updaten en daarna alleen je smsjes en contacten terug zetten. Daarna even handmatig je instellingen invoeren en je kan er weer tegenaan.

ben trouwens helemaal klaar met de p990: de P900 was top, de 910i was fijn maar deze is drama! nog een maandje en dan voor de N95! whoeoe

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Nieuwe PC-suite: (1.3.11)

http://www.sonyericsson.c...0Smartphones%201.3.11.exe

Office 2007 staat nu in het sync lijstje, en m-router werkt nu wel met de Windows XP BT sw (ik moest voorheen handmatig een com-poort openzetten)

Op esato wordt ook gesproken over een nieuwe FW binnekort, ben benieuwd

Info over de nieuwe FW:
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=144723

[ Voor 19% gewijzigd door KinG PopLa op 02-04-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

vraag:

ik heb een extra batterij voor lange dagen, bestaat er een mogelijk voor een oplader waarbij ik mn telefoon niet nodig heb? denk hierbij aan (professionele) camera`s waar je een apart "docking station" voor je batterij heb.

iemand enig idee of dit te koop is of makkelijk zelf te maken?

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
wittekat schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:56:
he shiemsosne

ik had ook dat probleem met die kut wekker. je moet je telefoon opnieuw updaten en daarna alleen je smsjes en contacten terug zetten. Daarna even handmatig je instellingen invoeren en je kan er weer tegenaan.

ben trouwens helemaal klaar met de p990: de P900 was top, de 910i was fijn maar deze is drama! nog een maandje en dan voor de N95! whoeoe
Ik verkoop mijn P990i ook heb al bod van 225 euro maar wacht nog even af en dan ook de N95 :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
ik zou mijn O+ p990i O+ nooit wegdoen... Maar n95 l@ijkt me wel een hele toffe telefoon!

@ king popla. Link van uitleg over vista vraagt om Username + pass.. Kun je tekst niet hierplaatsen?

[ Voor 42% gewijzigd door CR35 op 02-04-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
Excuus, directe copy => paste van esato.com. Heb zelf geen account bij my-symbian.com. Iedereen die het topic wil lezen kan daar een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Mooi zo SonyEricsson dan wordt-ie P990i nog beter.
Echt een heerlijk ding maar die firmwares updates waren wel nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ik heb nog steeds geen grote problemen met mijn P990i.
Desondanks dat hij al 2 keer op de grond gevallen is 8)7 .
1 keer gewoon op het laminaat en 2 dagen later van de zoldertrap naar de beneden verdieping (2 verdiepingen) en er is absoluut niets mis mee.
Gelukkig heb ik wel een hoesje van Noreve (eens kijken of de trilfunctie nog normaal werkt).
Dus moet zeggen, degelijk is de telefoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

KinG PopLa schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:29:
Nieuwe PC-suite: (1.3.11)

http://www.sonyericsson.c...0Smartphones%201.3.11.exe

Office 2007 staat nu in het sync lijstje, en m-router werkt nu wel met de Windows XP BT sw (ik moest voorheen handmatig een com-poort openzetten)

Op esato wordt ook gesproken over een nieuwe FW binnekort, ben benieuwd

Info over de nieuwe FW:
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=144723
Heeft deze versie nu ook Vista support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Laatst online: 11-09 15:14
GF schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:39:
[...]

Heeft deze versie nu ook Vista support?
Ik heb net geprobeerd, maar nee nog geen Vista support.... helaas!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Er is ook weer een nieuwe Firmware update !

* Phone: CXC162037 R9EC001
* Bluetooth: CXC162058 R5A01
* Organizer: CXC162036 R4B03
* CDA: CDA162008/66 R7A01

Helaas alleen niet de gehoopte R5A16 waar over gesproken wordt op Esato en My Symbian, maar de "oude" R4B03, welke nog niet voor NL was uitgebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door LoneWolf op 06-04-2007 14:02 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Gers!
Wat doet deze R4B03 voor "wonderen"? Betere compatabiliteit met bellen i.c.m. de HBH-DS970 headset?
Vind de telefoon te traag als er gebeld wordt, alsof er iets in de weg zit of extra administratie gedaan moet worden ofzo. Dit ligt echt niet aan menu-animaties!

Taal implementatie mag ook op bepaalde delen sterk verbeterd worden is soms echt dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Zie dat ook de Phone is geupdate (R9EA001 -> R9EC001) en CDA is geupdate (R5A002 -> R7A01).

Dus deze firmware ga ik thuis ook wel even fijntjes erin proppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Hm cool :) Zodra ik thuis ben ook maar eens even updaten.

Ik heb trouwens een headsetje, en het probleem dat ik het geluid wat de microfoon van dat ding oppakt, ook weer te horen is door mn dopjes tijdens een gesprek, zeer irritant. Meer mensen met dit probleem?

Hopelijk is dit opgelost in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvarfnl
alvarfnl schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:15:
[...]

Wel nu heb ik helemaal de poppetjes aan het dansen. Nu wordt mijn m-Router software niet meer geïnstalleerd tijdens de installatie van de PC Suite. Ik had alles gedeinstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik helemaal geen contact meer de p990i. Oorzaak is dat de m-Router niet opgestart wordt. De directory Intuwave wordt niet eens meer geïnstalleerd. Alles verwijdert ook alle directory´s wat ook iets te maken heeft met deze p990i. Alle registry items die verwijzen naar Sony Ericsson en de mRouter verwijdert. CCleaner gedraaid. Gehele systeem gereboot en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds wordt de directory Intuwave met de software niet geïnstalleerd. Weer hetzelfde proces, alles verwijdert. Nu ook mijn virus scanner en firewall verwijdert. PC Suite weer geïnstalleerd, euvel blijft hardnekkig aanwezig.

Bottom line ben al dagen bezig om dit werkend te krijgen en het lukt gewoon niet. Heb in totaal 4 weekjes kunnen genieten van het synchroniseren en het is nu over. Terwijl ik deze p990i gekocht heb voor onder andere de agenda functie die ik nodig heb voor mijn dagelijkse werk :'( .

By the way. Ik heb de PC Suite software geïnstalleerd op een andere PC en daar heb ik zowel de mRouter icoon als de PC Suite icoon tot mijn beschikking en kan dus synchroniseren. Maar heb precies het probleem zoals helemaal in het begin, ik kan alleen mijn contact personen synchroniseren maar als hij bij mijn agenda komt stopt tie ermee.

Als ik even google over het internet dan vind ik veel problemen met deze PC Suite software. Wat aan buggy software :X
De nieuwe PC Suite software heeft geholpen. Problem solved _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon is dood na de update... of eigenlijk na het herstellen van de backup...

Ook na het herstellen van een oudere backup, en met minder opties geselecteerd

na het invoeren van mijn pin zegt die beschadigd, en dan is het einde verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
Phone geupdate & gesynct.. Om de een of andere reden werkt de automatische keyblock niet meer in flip open mode? Voor de rest geen problemen, hij lijkt sneller/stabieler.

[ Voor 57% gewijzigd door KinG PopLa op 07-04-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvarfnl
Ik heb hem eindelijk aan het werken, dus ik blijf er even af met die updates :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem weer gereanimeerd.

Na de firmware update en backup herstel een aantal keer opnieuw te hebben gedaan werkte uiteindelijk het volgende:

Na de firmware update deed mijn telefoon het, maar hij was nogal leeg.
toen een oudere backup volledig hersteld en daarna deed hij het gelukkig nogsteeds.
Daarna van mijn laatste backup alleen mijn adresboek en berichten hersteld en nu werkt alles weer.

Ik moest alleen wel mijn wifi, gsm-internet en imap accounts terug zetten, ook mijn theme was verdwenen, maar dit is gelukkig allemaal handmatig te herstellen.

Mis nu alleen wat laatste gesprekken in mijn gesprekkenlijst, maar daar kan ik wel mee leven.

Ik heb misschien 3 verschillen gevonden:
- Het lijkt dat mijn telefoon nu misschien iets meer bereik heeft. Bij de vorige firmware had ik heel vaak geen bereik, tot ik flightmode in en weer uitschakelde. Dit terwijl mijn P900 ernaast stond, met een zelfde abonnement en wel bereik had... Maar het zal afwachten zijn of dat ook echt zo blijft.
- en volgens mij bestond er in de vorige versie geen optie bij imap-mail om dit te limiteren tot een x-aantal mailtjes. Het lijkt er op dat imap mail verwerken nu een stuk sneller gaat.
-Bij het mail ophalen lijkt het nu ook te werken als je een voorkeurs account opgegeven hebt. Hij vraagt nu niet meer om alsnog je profiel op te geven, dit moest ik voorheen wel, maar mijn internet profielen zijn nu nog niet helemaal gevuld, moet umts instellingen nog terug zetten.

Gebruiksgemak van de p900 heeft die helaas nog niet, en denk ook niet dat dat er van zal komen...

Ik heb overigens mijn eerste crash ook al weer gehad, hij stond net aan, deed mijn flip open, et voila... Maar nu werkt die toch al weer wat uurtjes, zonder crash, dus laten we hopen dat de stabiliteit ook toegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvarfnl
Als dat de enige verbeteringen zijn t.o.v. de vorige firmware, dan laat ik de oude even lekker zitten. Ik heb de afgelopen tijd veel te veel tijd verkloot aan de PC Suite software op mijn laptop, zodat hij weer synchroniseerde. Alles werkt nu naar tevredenheid en dat wil ik zo houden ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
begin nu toch echt radeloos te worden. Ik krijg mijn pcsuite niet meer aan de praat. Steeds als ik de pc opstart krijg ik een waarschuwing van PC suite: kan configuratie niet starten. er wordt geen connectie gezocht / gemaakt met alle gevolgen van dien.

hier datgene wat ik gedaan heb:

Ik heb eerst geuninstalled volgens de installer in het software - configuratiescherm
vervolgens handmatig uit alle gebruikers onder documents en settings "sony ericsson" mapjes verwijderd, c:\program files\Sony Ericsson verwijderd, symbian mapjes verwijderd, via regedit bij current user - software - Sony ericsson eruit gegooid, hetzelfde bij local machine - software - symbian.

Hierna cradle uit de usb poort gehaald, opnieuw opgestart en weer pc suite geinstalleerd. Maar nog krijg ik bij het starten van pc suite, wat je kan kiezen na je installatie dat kleine schermpje te zien "Kan configuratie niet laden".

Ik begin mij zorgen te maken omdat ik geen backups kan draaien, foto's / filmpjes kan overzetten.

Heeft niemand een preciezere beschrijving hoe alles te verwijderen en weer opnieuw te installeren?

op de SE KB website vind ik dit:
Unable to load configuration (M600/P990/W850/W830 series)

This can be caused if Application Launcher is started before the PC has rebooted completely.
To solve the problem, disable the automatic launch of the PC suite when you log in:

Disable auto start in Application Launcher:
1. Open up Application Launcher (PC Suite or C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile(X)\Application Launcher\Application Launcher.exe.)
2. Select OPTIONS > TOOLS
3. Select "DO NOT START APPLICATION".
4. Select OK.

In extremely overloaded computers it might be necessary to disable the auto start in mRouter as well:
1. Open up Application Launcher (C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile(X)\Application Launcher\Application Launcher.exe).
2. Select OPTIONS > MROUTER CONFIGURATION.
3. Select GENERAL SETTINGS tab
4. Un-tick "AUTOMATICALLY RUN MROUTER WHEN I START WINDOWS."
5. Select "Close"
dit helpt dus geen moer, omdat de application launcher nota bene de oorzaak is van de unable to load configuration waarschuwing is... Als je die start kom je het menu helemaal niet in.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:42:
Mijn telefoon is dood na de update... of eigenlijk na het herstellen van de backup...

Ook na het herstellen van een oudere backup, en met minder opties geselecteerd

na het invoeren van mijn pin zegt die beschadigd, en dan is het einde verhaal....
Zelfde probleem hier.

Na een aantal maal opnieuw geupdate alleen de notities en de contacten teruggezet, en dan start ie wel op. Weet jij op welk onderdeel ie crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:29:
[...]

Zelfde probleem hier.

Na een aantal maal opnieuw geupdate alleen de notities en de contacten teruggezet, en dan start ie wel op. Weet jij op welk onderdeel ie crasht?
Nope, nadat die oude backup was hersteld en de andere backup er overheen gegaan is met alleen notitites en contacten heb ik er niet meer naar gekeken.

De telefoon lijkt nu wel weer stabieler, alhoewel wifi inmiddels ook al een keer vast gelopen is. Dit heb ik verholpen door naar flight mode te gaan en weer terug. En meer dan 300 berichten ophalen uit iMap folders vind die ook nogsteeds niet leuk (daar stopte ik het geheel maar, want eigenlijk staan er nog meer mailtjes in mijn imap folder). Dat limiet van 100 laat ik maar aanstaan, anders is die weer super traag bij het updaten van het mail overzicht.

Zag ook dat als ik op het icoontje van ongelezen mail klik, mijn imap account daar opeens 2x opduikt met een verschillend aantal ongelezen berichten (1x van voor de update en 1x na de update), dus dat zal ook wel wat te maken hebben met het probleem van de backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Heb sinds een paar dagen ook de P990i. Vooralsnog bevalt ie goed. Maar heb een vraagje:

Heb Gmail ingesteld. Nu haalt hij niet alle mail binnen. Het maximale is 519 berichten. En dat is maar t/m december 2006. Ik heb ingesteld dat ie alleen headers moet binnenhalen en heb geen maximum aantal berichten ingesteld, dus hij zou volgens mij alles op moeten halen. Iemand een idee hoe ik dit verhelp?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

kesj schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:48:
Heb sinds een paar dagen ook de P990i. Vooralsnog bevalt ie goed. Maar heb een vraagje:

Heb Gmail ingesteld. Nu haalt hij niet alle mail binnen. Het maximale is 519 berichten. En dat is maar t/m december 2006. Ik heb ingesteld dat ie alleen headers moet binnenhalen en heb geen maximum aantal berichten ingesteld, dus hij zou volgens mij alles op moeten halen. Iemand een idee hoe ik dit verhelp?

Thanks alvast.
Is het niet een beperking van de POP service van Gmail?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
VisionMaster schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:23:
[...]

Is het niet een beperking van de POP service van Gmail?
Zou dat kunnen? Ik zou het wel een beetje raar vinden, want als je op een pc via POP je gmail binnenhaalt zou je toch ook gewoon alles moeten binnen kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, da's raar. Gister de firmware geupdate. Alles gaat goed, werkt als een speer. Alleen.... ben opeens m'n games kwijt. Dat golfspel (Vijay Singh) deert me niet, maar wel Quadrapop. Speel ik bijna dagelijks. Volgens mij zat dit standaard in de P990.

Ik zoek nog even op het net, zal vast wel ergens te vinden zijn, maar vreemd is het wel. Iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:10:
He, da's raar. Gister de firmware geupdate. Alles gaat goed, werkt als een speer. Alleen.... ben opeens m'n games kwijt. Dat golfspel (Vijay Singh) deert me niet, maar wel Quadrapop. Speel ik bijna dagelijks. Volgens mij zat dit standaard in de P990.

Ik zoek nog even op het net, zal vast wel ergens te vinden zijn, maar vreemd is het wel. Iemand anders hetzelfde probleem?
Alle originele p990i content kun je gratis van de wap(?) site van sony ericsson afhalen via je telefoonbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Zaterdag firmware geupdate en werkt als n'n tierelier.
Had wel de aanname dat-ie niet alles eraf gooide...wat dus wel het geval was aargh. Stom van me had het kunnen weten wat firmware updates tot gevolg heeft, net zoals op het werk.
Na goed ik had nog backup van midden Februari, daarvan alleen de contacten teruggezet en dat werkte goed. 1-1 Backups terugzetten van een oudere firmware is vragen om problemen maar dat is de achilleshiel van "vooruitgang" op software gebied.

Pairing met m'n computer op het werk ging ineens niet meer maar nadat ik expliciet passkey had aangezet en op 0000 had gezet (configuratie op computer) ging het weer.

Algehele indruk van de P990i is sneller, en waarschijnlijk beter gebruik van de cache.
Maar er komen nog een aantal firmwares (R5xx en R6xx) in de nabije toekomst aan, vraag me af wat die gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het niet helemaal met je eens. Backups terugzetten van oude firmwares zou zonder problemen moeten werken (bij een goede implementatie). Het is een kwestie van data terugzetten (eventueel converteren), wat niks met betrekking tot de stabiliteit te maken zou moeten hebben. Dat ze hier bij SE voor de P990 niet toe instaat blijken te zijn is een ander verhaal, maar durf het niet in het algemeen te zeggen. (sterker nog, zelfs bij de P800 en P900 ging dit wel altijd prima).

Ik heb inmiddels weer de nodige problemen gehad, en dat in 3 dagen tijd!
  • Ik heb toch nogsteeds dat mijn bereik soms helemaal weg is. Belde toevallig mezelf nadat ik sims had gewisseld om te kijken of de goede sim er weer in zat en ondanks dat mijn scherm vol bereik aan gaf ging de telefoon toch echt niet over. P900 die ernaast stond met zelfde abo had totaal geen problemen.
  • Telefoon had dus al een reboot nadat ik een keer de klep open deed.
  • Mijn browser loopt nog geregeld vast.
  • Mailbox die 2x voorkomt bij ongelezen mail overzicht.
  • Mailbox die niet reageert
  • Wifi dat niet meer werkte tot ik flight mode in en uit schakelde
Dus nog genoeg te doen voor release 5 kwa stabiliteit zou ik zo zeggen.
En dan kan in R6 misschien eens gekeken worden naar de usability, want het P900 was toch echt een stuk gebruiksvriendelijker. Het lijkt hier soms of ze dingen express geporbeerd hebben te verstoppen, of dat ze willen dat je af en toe ook het scherm aanraakt, want alleen het wieltje zou toch wel te gemakkelijk worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:49:
Zouden jullie me misschien precies kunnen uitleggen hoe ik tomtom 6 moet installeren.

Ik heb de .cab file, daarin zitten negen bestanden.

Geen van deze bestanden worden herkend door me P990.

Of ik ze nou in me root van me telefoon geheugen zet of de root van de MS.
Ook word de .cab file niet herkend.

Welke stappen moet ik volgen?

gr.

//edit// het is al gelukt, ik gebruikte de verkeerde mappen. //edit//
Hoe heb je dit nou gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg telkens weer in mijn instellingen dat mijn gprs niet aangesloten of beschikbaar is. Ik heb een abonnement van Telfort. Heeft iemand anders ook last hiervan? Misschien dat is de reden waarom ik niet kan gprs-en.

Opgelost: FYI
vanwege de migratie van telfort naar kpn, dient de netwerkmodus alleen op gsm te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:15:
[...]

Alle originele p990i content kun je gratis van de wap(?) site van sony ericsson afhalen via je telefoonbrowser.
Heb Quadrapop inderdaad gevonden op de SE-site. Vind het alleen vreemd dat-ie verdwijnt met een fw-update. Maar blijkbaar is dat alleen bij mij want ik hoor of lees er verder niets over! Voor het overige heb geen problemen. Toestel lijkt sneller en stabieler, ontvangst is beter, geen vastlopers of wat dan ook. En dat staat weer haaks op de ervaringen van anderen. Blijft toch vreemd, al die verschillende soorten problemen met hetzelfde toestel en dezelfde soft- en firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er andere p990 gebruikers, die nog steeds problemen hebben met hun wlan verbinding? Dat is een steeds aanwezig probleem bij mij. Ik heb alle mogelijke oplossingen, die op dit forum was genoemd, toegepast. Maar het mocht niet baten. Andere ideeen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:09:
ik krijg telkens weer in mijn instellingen dat mijn gprs niet aangesloten of beschikbaar is. Ik heb een abonnement van Telfort. Heeft iemand anders ook last hiervan? Misschien dat is de reden waarom ik niet kan gprs-en.

Opgelost: FYI
vanwege de migratie van telfort naar kpn, dient de netwerkmodus alleen op gsm te staan.
Hm houdt dat in dat gprs nu helemaal uit de lucht is?

Na de firmware update kon ik niet meer gprssen omdat ik mn instellingen niet terug kon zetten via de backup :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is bij jullie de geluidsterkte tijdens het bellen?
bij mij erg zacht, heb alles voor geluid op max staan. heb dit altijd al gehad, hoopte dat het aan de FW lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
op vol volume wordt mij door de omgeving gevraagd de speaker functie eraf te halen. neem dus aan dat het aan je fw ligt, anders heb je een HW probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:21:
[...]

Hoe heb je dit nou gedaan?
Weet iemand anders misschien wat ik met die .cab files moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik heb de SE P990i al sinds de intro en ben er erg blij mee.
FW update ging hier zonder problemen, het terug zetten van mijn backup ook.
Hier merk ik echt dat mijn telefoon beduidend sneller reageert en applicaties lanceert, ook geen "last" meer van de "The phone has ben rebooted in order to improve performance" handelingen die hij nog wel eens wilde uitvoeren.
Boottime lijkt bij mij er ook aardig op vooruit te zijn gegaan en wat bijzonder iritante glitches in de UI zijn hier nu ook verdwenen

Wat ik nu wel heb is dat mijn wekker in de verkeerde tijdzone afgaat, dwz, een uur eerder dan zou moeten.
Home en Current locations staan op Amsterdam en Interest op Athens, had een wekker om 10h00 gezet en toe hij afging gaven zowel telefoon als laptop aan dat het pas 09h00 was, nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:48:
Wat ik nu wel heb is dat mijn wekker in de verkeerde tijdzone afgaat, dwz, een uur eerder dan zou moeten.
Home en Current locations staan op Amsterdam en Interest op Athens, had een wekker om 10h00 gezet en toe hij afging gaven zowel telefoon als laptop aan dat het pas 09h00 was, nogal vreemd.
Vreemd! Waarschijnlijk een inkoppertje: staat de zomertijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 12-09 17:16
Update gisteren ook gedaan zonder problemen. Backup terug zetten ging ook goed.
Wel was ik vergeten om mijn zone weer op Amsterdam te zetten waardoor de wekker dan een uur later afging. Maar tot op heden nog geen problemen ondervonden. Nu alleen weer de skins opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Ik heb de skins pakketjes op de mem.stick geplaatst van daaruit makkelijk te installeren.

De telefoon voelt inderdaad sneller aan, plezierig snel maar heb nog niet opgelet of het booten sneller gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zondag mijn telefoon geupdate. Vandaag probeerde ik het nog eens en gaf hij aan dat ik de laatste versie had. Maar ik kan het uitzetten van displayanimaties niet vinden.
Voor de zekerheid mijn versies, hebben jullie die ook? En zo ja, hoe zet ik de animaties uit?

TEL CXC162037 R9EC001
Bluetooth CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R4B03
CDA CDA162008/66 R7A01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:22:
[...]

Hm houdt dat in dat gprs nu helemaal uit de lucht is?

Na de firmware update kon ik niet meer gprssen omdat ik mn instellingen niet terug kon zetten via de backup :(
Als je bij teflort aangesloten bent:
gprs is wel in de lucht. Controleer je netwerkmodus, die moet allleen op gsm staan en geen combi van gsm en 3G
te vinden in
config scherm> verbindingen>mobiele netwerken
op driehoekje bovenin klikken en gsm/3g netwerken selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:40:
Ik heb zondag mijn telefoon geupdate. Vandaag probeerde ik het nog eens en gaf hij aan dat ik de laatste versie had. Maar ik kan het uitzetten van displayanimaties niet vinden.
Voor de zekerheid mijn versies, hebben jullie die ook? En zo ja, hoe zet ik de animaties uit?

TEL CXC162037 R9EC001
Bluetooth CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R4B03
CDA CDA162008/66 R7A01
In Nederland lopen we wat achter met de FW-updates. Dat uitzetten van de animaties kan volgens mij pas met Phone CXC162037 R9F011 en Org CXC162036 R5A17

Vreemd genoeg hebben wij wel de hoogste CDA versie van de hele wereld, hoop dat iemand dat kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:29:
Heb Quadrapop inderdaad gevonden op de SE-site. Vind het alleen vreemd dat-ie verdwijnt met een fw-update. Maar blijkbaar is dat alleen bij mij want ik hoor of lees er verder niets over! Voor het overige heb geen problemen. Toestel lijkt sneller en stabieler, ontvangst is beter, geen vastlopers of wat dan ook. En dat staat weer haaks op de ervaringen van anderen. Blijft toch vreemd, al die verschillende soorten problemen met hetzelfde toestel en dezelfde soft- en firmware.
Normaal gesproken verdwijnt alleen alle content wanneer je je telefoon formatteert of terugzet naar fabrieksinstellingen en zou juist alles weer terug moeten zijn wanneer je een firmware update doet... Misschien is je update niet helemaal goed gegaan? Probeer het nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

xsive schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:19:
[...]
Normaal gesproken verdwijnt alleen alle content wanneer je je telefoon formatteert of terugzet naar fabrieksinstellingen en zou juist alles weer terug moeten zijn wanneer je een firmware update doet... Misschien is je update niet helemaal goed gegaan? Probeer het nog een keer?
Dat is niet altijd waar. Wanneer er echt volledig nieuwe firmware in wordt geflasht zoals deze wordt je telefoon ook terug gezet naar factory settings en dan ligt het maar net aan de backup die je hebt gedraait of je alles weer terug krijgt.
De laatste keer dat ik had geupdate was ergens in December, kan je zeggen dat deze firmware nogal verschilt van die vorige, de reset verbaasde me dan ook totaal niet. Verder geeft de Update Manager het wel netjes aan van he, draai even een backup voordat je dit gaat doen. Als je gedurende de backup alle vinkjes aanzet, dus ook 3rd party content ed krijg je ook netjes alles weer teurg op je telefoon.

Over die wekker, DST staat op Automatic dus dat hoort goed te gaan, ik ga straks nog wel even rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Heb ergens gelezen dat voor de volgende firmware en de PC synchronisatie/update software van de allerlaatste versie moet zijn.
Nou dan maar een backup draaien van deze laatste firmware.

Weet iemand nog meer skins te vinden dan op de symbian website? Ik zoek eigenlijk zoiets als de standaard skin maar dan met wat meer frivole kleurtjes op sommige dialogen. Bedoel zo'n tip dialog wat voornamelijk maar uit een zin bestaat en scrollbars mogen in een andere kleur dan het wat saaie grijs. Geel ofzo dan valt het wat meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:19:
[...]

De update lijkt verder helemaal goed gegaan. Bovendien is het voor mij een heel gedoe om alles weer goed te zetten na een update. Ik werk met Mac en kan PC Suite dus niet gebruiken. Op zich geen nood, ik maak van mijn contacts, agenda notities etc, allemaal handmatig backups en zet die er na een update weer in. Zo gepiept... Moet alleen vervolgens alles weer opnieuw instellen (ringtone, snelcontacten etc) en dat kost een beetje veel tijd.

Voordeel is wel dat ik nooit 'oude' foutjes weer in m'n phone zet waardoor er dingen mis kunnen gaan. Heb dus vrijwel nooit problemen na een update, in tegenstelling tot wat ik regelmatig hoor en lees.

Alleen jammer dat die games er dit keer niet bij zaten.. Inmiddels gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
Nieuwe UIQ theme (UIQ.com) hier te vinden! ...Amazonia 8)

Btw valt me sinds de laatste firmware update op de previewimages van mijn foto's onscherp zijn (vanuit de filebrowser). Voorheen liet de software eerst een rijtje met onscherpe foto's zien en na ongeveer 1 seconde werden ze verscherpt. Nu is dat niet meer. Een ander probleem heb ik met contactpictures. Als ik iemand bel waarbij ik een foto heb ingesteld als contactpicture dan krijg ik de foto heel onscherp in beeld?

Iemand anders hier last van?

[ Voor 66% gewijzigd door KinG PopLa op 14-04-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KinG PopLa schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:31:
Btw valt me sinds de laatste firmware update op de previewimages van mijn foto's onscherp zijn (vanuit de filebrowser). Voorheen liet de software eerst een rijtje met onscherpe foto's zien en na ongeveer 1 seconde werden ze verscherpt. Nu is dat niet meer. Een ander probleem heb ik met contactpictures. Als ik iemand bel waarbij ik een foto heb ingesteld als contactpicture dan krijg ik de foto heel onscherp in beeld?

Iemand anders hier last van?
Yep, is een bekend probleem. Schijnt met de nieuwste firmware update ook nog niet opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Tis sinds laatste update niet echt veel beter geworden bij mij, heb nog vaak dat ik men telefoon opnieuw opstart en dat ie gelijk nog een keer opnieuw opstart 'to improve performance' :(. Of wanneer ik gebeld wordt dat ie dan ineens besluit om de telefoon te rebooten waardoor ik het gesprek mis. Ook heb ik vaak dat de batterij vol lijkt en vervolgens ineens de telefoon uitvalt en voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen is. Soms moet ik zelfs eerst de batterij eruit halen en er weer in doen voordat ik um aan de lader doe, wil ie het weer gaan doen.
En ik heb maar weer een wekker aangeschaft, want als de telefoon snachts besluit om zichzelf maar weer us te rebooten om de performance te improven ben je de wekker kwijt :'(
Hopelijk wordt ut ooit nog us een stabiele telefoon, door een goeie update :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Nou die laatste firmware geeft wel meer crashes.
Kon ineens niet meer pairen met de HBH-DS970 headset, bleef hangen.
Ook op moment dat ik klepje opendeed crashte er iets en kreeg ik kernel exceptie.
Ach beide voorvallen maar 1 keer gezien, voor de rest prima telefoon.
Maar dat er nog veel kleine probleempjes verholpen moeten worden is wel duidelijk maar daar zijn ze gelukkig mee bezig getuige de, in beta en alpha verkerende, R5 en R6 firmware versies.

@frosty:
Volgens mij heb je echt wel hardware problemen want jouw problemen ben ik zelf nooit tegengekomen.

Weet iemand of er beschermende touchscreen "stickers" zijn die ook anti-reflecterend werkt want in de zon zie ik bijna letterlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Even wat anders:

Het kan aan mij liggen, maar met de nieuwste firmware lijkt het wel alsof de accu ineens enorm veel langer meegaat :) Meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Op esato forum valt te lezen dat de volgende firmware (wij lopen in NL standaard een versie achter) een grote misser is, veel mensen met problemen.

Sinds ik een 4GB hi-speed memorystick erin heb gestoken ligt mn creative zen micro van 4GB te verstoffen in een bureaula thuis trouwens :p

Inmiddels is ook de W610 aangekondigd, en zo op het eerste oog lijkt me dat gewoon een P990i maar dan met 3,2 MP camera erin en standaard zonder klepje.. of zijn er nog meer verschillen met de P990?

Oh en meteen ook maar even de TS geupdate :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 16-04-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Chiron schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:11:

Inmiddels is ook de W610 aangekondigd, en zo op het eerste oog lijkt me dat gewoon een P990i maar dan met 3,2 MP camera erin en standaard zonder klepje.. of zijn er nog meer verschillen met de P990?
Ik kan er niet echt achterkomen in wat voor opzicht de w610 iets wegheeft van de p990i... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:30:
[...]

Ik kan er niet echt achterkomen in wat voor opzicht de w610 iets wegheeft van de p990i... ?
Ik ook niet, bedoel je misschien een ander, want volgens mij zit hier ook geen 2mp camera in.

Niet dat ik erg veel behoefte heb aan een nieuwe SonyEricsson, aangezien ik op het moment toch diep teleurgesteld bent in ze, vooral omdat de basis functionaliteit: bellen, soms wegvalt. Zelfs als er wordt aangegeven dat ik wel bereik heb, zo merkte ik laatst. Dat na jaren van gebruik van Sony CMD C5, Ericsson T18s, Sony CMD J7, SE P800, SE P900...

Het lijkt wel dat zodra er wifi in de telefoon zit het niks dan ellende wordt, want met mijn Orange M3000 had ik al evenveel problemen en dat terwijl ik nog niet eens extra programma's installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:11:
Op esato forum valt te lezen dat de volgende firmware (wij lopen in NL standaard een versie achter) een grote misser is, veel mensen met problemen.
Op het My-Symbian forum is juist te lezen dat de laatste update (die wij inderdaad nog niet hebben) voor het grootste deel een flinke vooruitgang is. Nog niet optimaal maar een grote stap in de goede richting.

Wonderlijk toch dat de ervaringen met dezelfde telefoon zo verschillend kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
xsive schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:30:
[...]

Correctie: moest zijn M610i :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/nieuws/47120/Sony-Ericsson-M610i-krijgt-wifi-en-32-megapixelcamera.html

Basically een M600i met 3,2 megapixel camera. Qua features komt ie dus erg dicht bij de P990i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik écht flabbergasted...wil ik vanavond synchroniseren met Outlook...is outlook volledig uit mn lijst met te synchroniseren PIMs verdwenen :S Nieuwe (1.3.11) geinstalleerd, alles verwijderd, 1.2.15 teruggezet...níets helpt. Kan iemand mij verder helpen? Ik heb écht geen idee meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:29:
Nu ben ik écht flabbergasted...wil ik vanavond synchroniseren met Outlook...is outlook volledig uit mn lijst met te synchroniseren PIMs verdwenen :S Nieuwe (1.3.11) geinstalleerd, alles verwijderd, 1.2.15 teruggezet...níets helpt. Kan iemand mij verder helpen? Ik heb écht geen idee meer.
Oei das een moeilijke. Dat riekt naar Windows problemen. Misschien registry, misschien virus, misschien blokkade door bijv. Firewall??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ergens halverwege deze pagina http://my-symbian.com/uiq3/review_m600i.php staat een afbeelding, waarin ze de agenda items op de achtergrond hebben staan. Iemand enig idee of dit ook mogelijk is op de p990.

Heb al wat programmatjes geprobeerd zoals handyday en mobiday maar beide programmatjes moeten apart opgestart worden en zorgen er niet voor dat de agenda items zichtbaar op de 8rgrond worden.

Ook zie ik op sommige screenshots dat ze 5 icoontjes onderin hebben ipv de 4 die ik standaard heb, iemand enig idee hoe dit te veranderen is?

[ Voor 15% gewijzigd door FRoSTy op 17-04-2007 14:43 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

op de verschillende internet forums valt te lezen te lezen dat de R6 firmware gebaseerd is op UIQ3.2

dikke prima. Als het goed is zijn alle reboots en memorysjeit dan voorbij..

laten we het hopen..

Tot nu toe ben ik erg blij met mn P990. Er zijn momenteel geen / weinig foons die zoveel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF (sorry had er geen andere woorden voor, daarom maar even afgekort...)

hebben jullie deze site wel eens gezien: http://uiq3.sourceforge.n...Phones/P990i#Known_Bugs_3

Die geeft wel een mooie verklaring/overeenkomst met de problemen die ik ondervind.

Ik zeg op naar R5A16, of R6 natuurlijk, zolang ik in iedergeval maar weer kan bellen en niet elke keer mijn telefoon aan en uit hoef te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Inderdaad R5 zal stuk beter gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Tjonge, wie maakt me blij? Wanneer zou R5 voor /66 (Nederlandse Foons) er kunnen zijn? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valgibson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02-2008
FRoSTy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:22:
Ergens halverwege deze pagina http://my-symbian.com/uiq3/review_m600i.php staat een afbeelding, waarin ze de agenda items op de achtergrond hebben staan. Iemand enig idee of dit ook mogelijk is op de p990.

Heb al wat programmatjes geprobeerd zoals handyday en mobiday maar beide programmatjes moeten apart opgestart worden en zorgen er niet voor dat de agenda items zichtbaar op de 8rgrond worden.

Ook zie ik op sommige screenshots dat ze 5 icoontjes onderin hebben ipv de 4 die ik standaard heb, iemand enig idee hoe dit te veranderen is?
Ja zoiets zoek ik nou ook al maanden... gewoon zoiets als PocketBreeze, maar dan voor UIQ3. Zou ik echt fantastisch vinden! Ik zou er ook nog geld voor overhebben. Heb zelfs op het punt gestaan om het dan maar zelf te programmeren, maar ja: geen tijd. Mocht je nog wat tegenkomen op je zoektocht (iets wat dus automatisch start bij het opstarten van je telefoon) hou me op de hoogte. Mobiday en Handiday vond ik te beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee, sinds mijn laatste upgrade slaag ik er niet meer in de agenda en contactpersonen te syncen met Outlook.

Ik heb Exchange active sync geïnstalleerd staan om de mails gepushed te krijgen, wat nog steeds werkt maar de contacts en agenda doe ik liever over USB, omdat ik al gezien heb dat dit over active sync niet vollledig gedaan wordt.

Heb volgende versies geïnstalleerd gekregen:
Phone: CXC162037 R9EC001
BT: CXC162058 R5A01
Org: CXC162036 R4B03
CDA: CDA162008/55 R5A01

De melding die ik krijg in Pc Suite is "This category is currently disabled in your phone" Ik zie echter geen mogelijkheid om te 'enablen'.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 18:46 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Laatst online: 14-08-2023
Mijn P990 is nog steeds stom. Na hem van de keylock af te hebben gehaald springt het toetsenbord op de ALT modus. Tekst invoeren gaat dan niet, dan moet je eerst weer op ALT drukken.

Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurian schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:52:
Mijn P990 is nog steeds stom. Na hem van de keylock af te hebben gehaald springt het toetsenbord op de ALT modus. Tekst invoeren gaat dan niet, dan moet je eerst weer op ALT drukken.

Iemand die een oplossing weet?
had ik voor de upgrade ook ineens, nooit achtergekomen hoe en waarom.
na upgrade fw was ik er gelukkig van af, maar het moet een instelling zijn
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste