Nokia N73 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:58:
Tja, dat hopen we dan maar.. :) en natuurlijk heb ik m ook niet alleen gekocht om mee te bellen.. maar je begrijpt hopelijk wel een klein beetje mijn puntje..

Maar ik hoop ook dat de foto's beter worden, en van mij mogen ze ook wel wat groter zijn, dus betere kwaliteit.. nu zijn ze wel erg klein
Hehe, tuurlijk snap ik het punt ook wel. Ik heb ook nooit het idee dat het een vervanging zou zijn voor de dedicated apparaten maar aan de andere kant moeten ze wel de beloftes waar kunnen maken. Ik hoef geen perfect apparaat op alle gebieden maar simpelweg een acceptabel apparaat.

Ik ben absoluut nog steeds zeer happy met de N73 en ook al zijn sommige dingen niet perfect dan zijn ze nog steeds echt helemaal prima (als muziekspeler, agenda, etc) maar op andere gebieden vind ik dat er toch echt wel verbeteringen te verwachten zijn en dat is dan vooral de camera. Wanneer je een telefoon zo aanprijst als camera telefoon en in die camera werken de verschillende witbalans instellingen niet, crasht de camera om de 10 fotos, is de compressie dermate hoog dat er veel detail verloren gaat (inderdaad, bestanden van 350 tot 400 kb voor een 3 megapixel plaatje is wel ERG klein en aangezien de meesten met deze telefoon wel een 1 of 2 gig stick kopen compleet onnodig) dan is dat een gebrek van het apparaat.

Ook al is dat niet zijn hoofddoel, het is wel iets waarmee Nokia de gebruiker probeert te overtuigen om het apparaat te kopen en dan mag je als koper ook verwachten dat die zaken goed (genoeg) geregeld zijn. Ah well, nu de reclamecampagne voor de N73 pas net ECHT begonnen is zullen ze ook wel met de noodzakelijk gaan geven (hoewel ik de support van Nokia tot nog toe zeer matig vind, 2 maal een vraag gesteld maar 2 maal geen enkele reactie gehad... maar dat is weer een ander topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
ERRUG mooi toestelletje -- ik heb 'm ook, en ik heb die cameraproblemen niet, terwijl ik niet de meest nieuwe software heb. Ik heb er meteen een 1GB miniSD bij gekocht met 10% korting omdat ik heb kunnen pingelen heheh... Mja nu nog hopen dat de software update service ook voor de N73 beschikbaar komt. Verder niks mis met 't ding! Overigens staat de nokia N73 ook nog niet bij de compattible phones voor PC Suite op de website, dus zal 't ook wel een kwestie van bijwerken van de site zijn. Nokia PC Suite werkt nl. perfect en de laatste versie van NSU is van 10-10-2006 dus zou dat in kunnen houden dat de N73 al wel wordt gedetecteerd door de software. Ben alleen nog niet dapper genoeg geweest om 't te proberen... Vind 't nog ff wat te risky want krijg niet goed door hoe die software werkt. Dus das dan nog maar ff wachten tot er officieel ondersteuning voor komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vind ik ook een beetje vreemd.. van die witbalans wist ik nog niet, maar dat is ook raar.. en bij mij crasht ie ook nadat ik een paar foto's gemaakt heb.. moet ik de hele telefoon resetten.. ik kan het klepj dichtschuiven, maar dan draait alleen het achtergrond plaatje, maar er komen geen icons meer..dus resetten is de enige mogelijkheid..

Ik zal Nokia ook eens mailen..of er nog verandering in gaat komen ofzo...

Ohja, nog iets.. misschien hebben meer mensen dit (denk ik wel)
Ik had een SE W800, alle contactpersonen op mn sim gezet, en daarna weer op de N73.. nu staat er bij elk contact een /H of /M achter, van mobile of home... kun je dit gemakkelijk met een programma weghalen, of moet ik ze allemaal 1 voor 1 gaan wijzigen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
csteeloper:

Bij die NSU herkent hij de N73 idd wel en geeft hij alleen aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Maar aangezien de N93 er nu ook bij staat denk ik dat de N73 wel heel snel zal volgen.

Wanneer je zegt dat je die cameraproblemen niet hebt, welke heb je het dan over? Volgens mij werkt namelijk bij NIEMAND die witbalans. Je kunt schakelen wat je wil tussen zonnig, bewolkt en weet ik t wat... hij 'flitst' heel even naar de goede maar springt dan meteen weer terug naar auto. (Alleen schakelen naar videomode, daar de witbalans instellen, dan weer terugschakelen etc schijnt te helpen).

Wat betreft de vastlopers, het gebeurt niet altijd maar uiteindelijk toch regelmatig.

Mug:
Ik heb mijn nummers overgezet mbv outlook 2003. Kan me van eerdere omzettingen ook herinneren dat ik dat kreeg ja, maar geen idee hoe ik dat toen heb opgelost. Waarschijnlijk handmatig of met een programma als Oxygen Phone Manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
Is het ook mogelijk om meerdere agenda en taken items weer te geven op het active standby scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
m0ridin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:47:
csteeloper:

Bij die NSU herkent hij de N73 idd wel en geeft hij alleen aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Maar aangezien de N93 er nu ook bij staat denk ik dat de N73 wel heel snel zal volgen.

Wanneer je zegt dat je die cameraproblemen niet hebt, welke heb je het dan over? Volgens mij werkt namelijk bij NIEMAND die witbalans. Je kunt schakelen wat je wil tussen zonnig, bewolkt en weet ik t wat... hij 'flitst' heel even naar de goede maar springt dan meteen weer terug naar auto. (Alleen schakelen naar videomode, daar de witbalans instellen, dan weer terugschakelen etc schijnt te helpen).

Wat betreft de vastlopers, het gebeurt niet altijd maar uiteindelijk toch regelmatig.

Mug:
Ik heb mijn nummers overgezet mbv outlook 2003. Kan me van eerdere omzettingen ook herinneren dat ik dat kreeg ja, maar geen idee hoe ik dat toen heb opgelost. Waarschijnlijk handmatig of met een programma als Oxygen Phone Manager...
m0ridin: Camera. Witbalans veranderen heb ik nog niet geprobeerd, dus weet niet of dat zich bij mij voordoet. Ik bedoelde het feit dat de secundaire camera (voor) wat "rood" is bij sommige mensen: daar heb ik geen last van. Net als het probleem dat zich hier op het forum veel voor blijkt te doen, de witte gloed. Daar heb ik zowel op de primaire (achter) als op de secundaire camera geen last van. Compressie weet ik niet of zich dat bij mij voor doet, want ik heb de foto's alleen nog op het scherm van de Nokia zelf bekeken en daar zag ik er in ieder geval niks van, maar 't zou altijd nog kunnen dat ik het wel zie als ik ze op de pc overbreng.

Edit: Wit-balans en belichtingscompensatie werken bij mij ook gewoon zoals het hoort - zelfs de meta-info van ACDSee geeft ook de juiste instellingen weer. Ook ISO en kleurtemperatuur e.d. leveren allemaal geen probs op. Na 12 foto's ook nog geen vastloper op de camera. Ik draai softwareversie:
code:
1
2
3
4
V 2.0628.0.0.1
10-7-2006
RM-133
Nokia N73 [57.02]

software-update. Vraagje: weet jij of Nokia NL het bestaan van de service zelf (los van voor welke toestellen) al erkent? Het vreemde is nl. dat je de service alleen via europe.nokia.com of via nokia.uk kunt benaderen; niet via de verdere nationale sites. Maar bij het bekíjken van die sites viel me op dat de Nederlandse site qua design het minst is veranderd in de afgelopen tijd. Ik zoek namelijk met name op de Duitse site nogal eens info voor een kennis van me die daar woont en die is al gedeeltelijk in de europe.nokia.com-stijl...

Mug:
Ik denk dat je met die contacten nu geen andere mogelijkheid meer hebt dan alles te gaan lopen wijzigen met de hand, tenzijer 3rd party software voor is die dat wel voor je kan opknappen. Maar wat ik me afvraag is waarom je niet tijdelijk Outlook ofzo hebt gebruikt als hulpmiddel: synch je W800i met Outlook middels de software die erbij zit, en synch vervolgens je N73 mbv bijvoorbeeld PC Suite. Voilà, alle kalender- en contactgegevens.

Voor iedereen: Ik heb nog nooit ECHTE VASTLOPERS gehad, wel al twee resets. één keer na het installeren van een theme en een keer (die was logisch) na het installeren van een toepassing die zich als systeemtoepassing wilde opwerpen. Dat mocht-ie van mij niet (kon ik uitschakelen in die toepassing) en toen moest de foon ff gereset worden. Voor de rest werkt 't perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door csteelooper op 16-10-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Ik kan gewoon het Witbalans wijzigen en blijft daar ook op staan,
Tl Licht, Zonnig, Bewolt, alles blijf staan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik kan ook gewoon de witbalans blijvend veranderen. Heb verder wel last van een te rood beeld bij de camera voorop.

Ook nog één keer iets raars gehad, mijn telefoon was opeens uit het niets uitgevallen. Ik had 'm 2 uur daarvoor nog helemaal opgeladen en verder niets mee gedaan, aan proberen te zetten en batterij er opnieuw in, niets hielp meer. Daarna de lader weer aangesloten en toen bleek dat de batterij helemaal leeg was. Erg vreemd, maar sindsdien niet meer gehad, verder ook geen vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een tip voor mensen die een goedkope 1GB kaartje uit een "echte" winkel zoeken, bij phonehouse zijn ze in de aanbieding. 25 euro voor 1 GB Sandisk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi nieuw hier op het forum...

Ik heb de N73 nu 2 dagen in het bezit, heb gemengde gevoelens over het toestel.
Ik had na het lezen van de 2 topics over dit toestel toch nog een vraagje. Misschien kunnen andere N73 bezitters deze voor mij beantwoorden.

- Is het mogelijk dat je het fototje, dat op het scherm verschijnt als iemand je belt, groter te maken?

Want ik las er wel iets over maar daar stond niet duidelijk in dat het niet kon, iets met een K800i vergelijking.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:32:
dadinasch: Plaatje als achtergrond op volledig scherm gaat alleen als je er een thema van maakt. (Geen idee hoe) en full screen caller id gaat geloof ik met een extern programmaatje met diezelfde naam (Full Screen Caller of iets dergelijks)... dus ook niet standaard.
er is nog steeds geen betere oplossing voor het blauwe ledje geloof ik? het went namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:14:
- Is het mogelijk dat je het fototje, dat op het scherm verschijnt als iemand je belt, groter te maken?
Zoiets? http://www.allaboutsymbia...en_Caller_for_S60_3rd.php
Het is alleen helaas geen freeware :/ (Edit: wel een gratis trial :))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Laatst online: 05-08 02:15
Abductor schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:13:
Iemand enig idee hoeveel contacten je op de N73 kan opslaan? Heb me laten vertellen dat dit er 1000 zouden zijn, maar ik kan dit nergens terugvinden.
Niet dat ik er 1000 heb, maar het lijkt me toch wel handig om te weten.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 15:15
Ik kan je het niet vertellen, ik heb hem nog niet... Zojuist even de handleiding voor je gelezen (moest zelf ook wat weten), zie het begin van het topic, maar daar staat het ook niet in. Kan je niet een van jouw 1.000 vrienden bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
csteelooper (en anderen) :

Met het witbalans probleem bedoel ik niet dat ik hem niet (blijvend) kan veranderen maar dat dit geen resultaat heeft op de uiteindelijke foto. Normaal zou het moeten zijn dat zonnig bijvoorbeeld een 'warmer' resultaat geeft (wat roder/oranje achtiger) maar op welke stand ik de witbalans ook zet... de uiteindelijke foto is gewoon steeds hetzelfde. De overige instellingen werken inderdaad wel allemaal prima. Heb trouwens dezelfde software (alleen staat er bij mij ipv die 57.02 alleen 02).

Wat betreft die software update service. Er is vanaf de nederlandse site wel een verwijzing naar die update service dus ik denk dat hij wel erkend wordt. Verder is de firmware gewoon een 'europese' firmware met bepaald talenpakket dus ik neem aan dat deze gewoon via de engelse site te updaten is.

De vastlopers zijn verder ook alleen maar camera gerelateerd. Bij het switchen van het tonen van een genomen foto naar de 'viewfinder' voor de volgende foto zeg maar. En soms pas na 20 fotos maar soms ook al na 2 of 3.

Abductor:

Ik dacht juist dat er geen grens aan het aantal contacten zat. Bij de K800 was het inderdaad iets van 1000 als ik het goed heb gelezen maar bij de N73 (en andere s60 toestellen) is het geheugen de limiet... (en daar past wel wat in). Maar dit zou ik even na moeten kijken om zekerheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
ik zat net op mn schijf te browsen en nou zag ik dat ALLE applicaties nu als nokia application installer bestand staan aan gegeven :S alles wordt nu ook in nokia pc suite geopend :S hoe krijg ik dit weer terug?? ik kan nu niet eens normaal een install bestand op mn computer openen want dan wil hij het gelijk naar mn telefoon sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandemarco
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01-2021
Is er tegenwoordig een reclame van de n73? ben wel benieuwd ernaar.. hopelijk komt dan idd snl op nsu de firmware update beschikbaar en zin mijn troubles verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandemarco
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01-2021
tokjah schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:12:
ik zat net op mn schijf te browsen en nou zag ik dat ALLE applicaties nu als nokia application installer bestand staan aan gegeven :S alles wordt nu ook in nokia pc suite geopend :S hoe krijg ik dit weer terug?? ik kan nu niet eens normaal een install bestand op mn computer openen want dan wil hij het gelijk naar mn telefoon sturen.
volgen mij kan je dat doen bij tools, folder options tab file types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
m0ridin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:

Met het witbalans probleem bedoel ik niet dat ik hem niet (blijvend) kan veranderen maar dat dit geen resultaat heeft op de uiteindelijke foto. Normaal zou het moeten zijn dat zonnig bijvoorbeeld een 'warmer' resultaat geeft (wat roder/oranje achtiger) maar op welke stand ik de witbalans ook zet... de uiteindelijke foto is gewoon steeds hetzelfde. De overige instellingen werken inderdaad wel allemaal prima. Heb trouwens dezelfde software (alleen staat er bij mij ipv die 57.02 alleen 02).

Wat betreft die software update service. Er is vanaf de nederlandse site wel een verwijzing naar die update service dus ik denk dat hij wel erkend wordt. Verder is de firmware gewoon een 'europese' firmware met bepaald talenpakket dus ik neem aan dat deze gewoon via de engelse site te updaten is.

De vastlopers zijn verder ook alleen maar camera gerelateerd. Bij het switchen van het tonen van een genomen foto naar de 'viewfinder' voor de volgende foto zeg maar. En soms pas na 20 fotos maar soms ook al na 2 of 3.

[knip]heel verhaal[/knip]
Owkey... Ik dacht dat je de instelling niet kon aanpassen... Mja Ik kan 'm aanpassen, maar "TL-licht" heeft bijvoorbeeld ook wel degelijk effect op de uiteindelijke foto, net als "gloeilamp". Vreemd aangezien je dezelfde software draait... Wat de software betreft heb ik me laten vertellen dat de 02 staat voor het language pack, maar waar die 57 dan voor staat...??? :? Ik heb een niet-ge"brand"-de telefoon en hij is ook simlockvrij. dus zou ik het echt niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,
Nou ik heb sinds 2 dagen ook een N73 van telfort.
Nu ben ik 'm aan het verkennen, nu schijnt mijn vriendin en een maat van me als ze bleutooth aan hebben iedereen z'n bestanden te kunnen bekijken.(zit standaard op hun telefoons (alle 2 samsung)
Maar ik kan dit nergens vinden op de N73 !
kan iemand mij vertellen waar ik dit kan openen?
Of heeft iemand een programmaatje ervoor?

hebben jullie nog tips over leuke en handige progjes voor de N73

En kan iemand mij vertellen hoe dat blauwe lampje (naast de camera aan de voorkant)uit gaat wat s'nachts heel irritant is als het knippert
Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben opzoek naar een geheugenkaart, nu wordt er bovenin deze topic verwezen naar 2GB Secure Digital Mini Transcend

maar ik heb deze gevonden link, en die is een 10tje goedkoper

wat is het verschil er in (naast de lees snelheid)? en waarom wordt er in de inleiding alleen gepraat over de Secure Digital Mini Transcend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:30:
[...]

Owkey... Ik dacht dat je de instelling niet kon aanpassen... Mja Ik kan 'm aanpassen, maar "TL-licht" heeft bijvoorbeeld ook wel degelijk effect op de uiteindelijke foto, net als "gloeilamp". Vreemd aangezien je dezelfde software draait... Wat de software betreft heb ik me laten vertellen dat de 02 staat voor het language pack, maar waar die 57 dan voor staat...??? :? Ik heb een niet-ge"brand"-de telefoon en hij is ook simlockvrij. dus zou ik het echt niet weten...
Hmmm, unbranded en simlockvrij ook hier... Volgens mij ben je een van de uitzonderingen wat betreft die werkende witbalans instellingen want tot nu toe heb ik van de meesten gelezen dat het bij hun ook geen effect heeft... gefeliciteerd dus ;)

We merken het wel bij de firmware update dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:29:
[...]

Hmmm, unbranded en simlockvrij ook hier... Volgens mij ben je een van de uitzonderingen wat betreft die werkende witbalans instellingen want tot nu toe heb ik van de meesten gelezen dat het bij hun ook geen effect heeft... gefeliciteerd dus ;)

We merken het wel bij de firmware update dan...
Heheheh :D gefeliciteerd... :P heheh... Wow... Dankje. Mja ik vind het toestel heerlijk werken totnogtoe. Al is 3dgn een beetje kort om dat te beoordelen. Ik heb wel even een ander heel erg klein vraagje. Als ik gebeld wordt door iemand zie ik keurig netjes naam, nummer en evt plaatje, zoals dat hoort. Maar bij de tweede "ring" hóór ik de naam ook. Stel, iemand heet Piet jansen, dan zegt mijn toestel dus (letterlijk): "Piet Jansen". en dat herhaalt zich dan ook bij iedere volgende ring. Het is dezelfde synthesizer die ook spraaklebels afspeelt. Op zich vind ik het nie erg, maar ik vraag me af of jullie het ook hebben en of er een manier is om het te voorkomen... Het verwijderen van de spraakaanpassingen (Menu> Instrumenten> Spraakop.>Opties>Instellingen>Spraakaanp. verwijderen) werkt nie. Iemand nog een idee? Bij mijn weten kun je spraakherkenning ook niet helemaal uitschakelen, dus de labels weghalen... Ik denk wel dat het zich pas voordoet als je de eerste keer gebruik maakt van Spraakherkenning; ik weet niet meer of het zich voordien ook voordeed, want ik gebruik spraakherkenning voor sommige mensen wel eens... Net als voor sommige opdrachten in het menu...
Bedenk je bij het beantwoorden van deze vraag dat mijn "probleem" niet zit in de spraakherkenning an sich, maar in de idee dat je de naam van degene die belt hoort. Owjah... het uitschakelen van de synthesizer werkt ook nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:21:
[...]

er is nog steeds geen betere oplossing voor het blauwe ledje geloof ik? het went namelijk niet.
Nilst,
Ik heb net heel deze topic gelexzen (3 uur mee bezig geweest)

Het ledje kan uit ! je moet de slaapstand uitzetten (Instrumenten / Instellingen / telefoon / weergave )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ,
Ik heb 2 prgjes gedownload op die noorse site.
Er zit een keygen bij , maar hoe kan ik deze activeren?
Het gaat om :
* Best caller recorder (gespreksrecorder)
* FSCaller (image vergroter als je gebeld word)
Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:24:
ik ben opzoek naar een geheugenkaart, nu wordt er bovenin deze topic verwezen naar 2GB Secure Digital Mini Transcend

maar ik heb deze gevonden link, en die is een 10tje goedkoper

wat is het verschil er in (naast de lees snelheid)? en waarom wordt er in de inleiding alleen gepraat over de Secure Digital Mini Transcend?
dat is een normale "full size" SD kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper:

Volgens mij moest je het uitspreken aan/uitzetten in je profielen zelf... Daar heb je een optie 'Naam beller uitspreken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online

De witbalans doet het bij mij gewoon prima, de daadwerkelijke foto heeft inderdaad een andere witbalans als ik deze verander. Als ik de witbalans verander zie je in het display wel dat deze teruggaat naar de automatische witbalans, maar bij het nemen van de foto is deze echter wel goed!

Ik heb nog even rondgevraagd in mijn omgeving en bij iedereen (5 stuks) met een N73 doet de witbalans het, geen idee waarom hij het bij jou niet doet.

Vastlopers met betrekking tot de camera heb ik ook niet gehad, ook niet na het nemen van meerdere foto's achter elkaar. Ik heb er bovendien al een hoop gemaakt. Misschien dat het aan het geheugenkaartje ligt. Als hier iets mee fout gaat, kan de telefoon natuurlijk ook blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor

....

Abductor:

Ik dacht juist dat er geen grens aan het aantal contacten zat. Bij de K800 was het inderdaad iets van 1000 als ik het goed heb gelezen maar bij de N73 (en andere s60 toestellen) is het geheugen de limiet... (en daar past wel wat in). Maar dit zou ik even na moeten kijken om zekerheid te hebben.
Aha, enig idee waar ik dit zou kunnen terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
De_Klusjesman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:58:
[...]

De witbalans doet het bij mij gewoon prima, de daadwerkelijke foto heeft inderdaad een andere witbalans als ik deze verander. Als ik de witbalans verander zie je in het display wel dat deze teruggaat naar de automatische witbalans, maar bij het nemen van de foto is deze echter wel goed!

Ik heb nog even rondgevraagd in mijn omgeving en bij iedereen (5 stuks) met een N73 doet de witbalans het, geen idee waarom hij het bij jou niet doet.

Vastlopers met betrekking tot de camera heb ik ook niet gehad, ook niet na het nemen van meerdere foto's achter elkaar. Ik heb er bovendien al een hoop gemaakt. Misschien dat het aan het geheugenkaartje ligt. Als hier iets mee fout gaat, kan de telefoon natuurlijk ook blokkeren.
Hmmm, heel vreemd! Heb zelf een Sandisk 2 gig kaartje, maar ook zonder geheugenkaartje heb ik die problemen hoor. Heel vreemd ja, ik heb hem uit de pre-order, dus heb hem nu een maand of 2... Misschien ligt/lag het aan die batch? Zou je misschien een paar voorbeeld fotootjes kunnen posten ergens van de resultaten bij de verschillende witbalans instellingen?
Abductor schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:47:
[...]

Aha, enig idee waar ik dit zou kunnen terugvinden?
Op de volgende site: http://www.gsmarena.com/nokia_n73-review-106p7.php

Kwam ik dit stukje tegen...

All contacts use shared memory, so the phonebook can virtually contain an infinite number of both contacts and phone numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik de witbalans instel dan zie je dat het beeld in een flits verandert en weer terugverandert naar wat het was, je ziet vervolgens geen verschil. Dus kennelijk heb ik hetzelfde witbalans probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-10-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mijn nog steeds niet gelukt om Telfort MMS op mijn N73 werkend te krijgen.

Kan ik nergens handmatig de instelling op de N73 doen ?? en zo ja, wat moet ik dan instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:17:
Het is mijn nog steeds niet gelukt om Telfort MMS op mijn N73 werkend te krijgen.

Kan ik nergens handmatig de instelling op de N73 doen ?? en zo ja, wat moet ik dan instellen ?
De Nokia website al geprobeerd?

Ik heb hier mijn Orange instellingen vandaan, omdat de Orange klantenservice deze nog niet had. Nu werkt MMS wel, maar WAP (Orange World) niet (Ik heb geen GPRS abbonnement).

Heeft iemand dit werkend?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het witbalans probleem is zeker aanwezig in elke N73. En het is met name erg zichtbaar als je deze instelt op Zonnig of Bewolkt omdat deze warme kleuren zouden moeten geven en de overige 3 modus allen koude kleuren (blauwe gloed) weergeven.

Als je de camera activeert, de witbalans op bijvoorbeeld Zonnig of Bewolkt zet en je een foto maakt in een omgeving met weinig licht, dan krijgen de foto's een paarse gloed in plaats van een warme gele gloed. De foto's op automatisch krijgen van zichzelf een blauwige koude gloed zoals ik net had geschreven. Maarrrrr... als je de camera activeert (weer in een omgeving met weinig licht), je zet de witbalans op Zonnig of Bewolkt en je gaat vervolgens naar de filmopname modus en dan meteen weer terug naar fotomodus, DAN zie je eindelijk dat de witbalans doet wat hij moet doen!!! Hij geeft enkel dan pas de juiste kleuren weer in de viewfinder en op de foto's wordt eindelijk ECHT gebruik gemaakt van de ingestelde witbalans.

Voor degenen voor wie dit niet duidelijk is, heb ik het hier duidelijk uitgeschreven met een aantal voorbeeldfoto's: http://forum2.mobile-revi...p?p=475085&postcount=1352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
deuxani schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:27:
Als je de camera activeert, de witbalans op bijvoorbeeld Zonnig of Bewolkt zet en je een foto maakt in een omgeving met weinig licht, dan krijgen de foto's een paarse gloed in plaats van een warme gele gloed.
De paarse gloed komt door de flitser, deze gooit er nog weer een portie blauw licht tegenaan wat in combinatie met de zonnige witbalans zorgt voor en paarse foto.

En zoals eerder gezegd, mijn witbalans werkt zonder problemen, dus het probleem is zeker niet aanwezig in elke N73.

Ik heb net overigens toch een vastloper met de camera gehad, het beeld was met geen mogelijkheid terug te krijgen. Toen moeten resetten.

Mijn foto's zijn tussen 900Kb en 1,4 Mb groot, dat is wel normaal voor een 3 Megapixel camera. Maar ik vind de compressie ook te hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door De_Klusjesman op 17-10-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
De_Klusjesman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:48:
[...]

De paarse gloed komt door de flitser, deze gooit er nog weer een portie blauw licht tegenaan wat in combinatie met de zonnige witbalans zorgt voor en paarse foto.

En zoals eerder gezegd, mijn witbalans werkt zonder problemen, dus het probleem is zeker niet aanwezig in elke N73.

Ik heb net overigens toch een vastloper met de camera gehad, het beeld was met geen mogelijkheid terug te krijgen. Toen moeten resetten.

Mijn foto's zijn tussen 900Kb en 1,4 Mb groot, dat is wel normaal voor een 3 Megapixel camera. Maar ik vind de compressie ook te hoog.
de mijne loopt wel vaker vast als ik de camera gebruik. kheb trouwens pas 1 foto van boven de 1mb. rest is eigenlijk allemaal onder de 500kb. maak dan ook meestal binnen fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
De flitser is niet de boosdoener hier. Kijk maar naar deze drie voorbeelden bij weinig licht:

Alle settings op automatisch (flits gaat af)

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/6888/25092006216gq3.jpg

Alle settings op automatisch maar de witbalans veranderd naar Zonnig (flits gaat af)

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/6468/25092006217dc3.jpg

Alle settings op automatisch maar de witbalans veranderd naar Zonnig en vervolgens vanuit de fotomodus naar de filmmodus en daarna weer terug naar fotomodus (flits gaat af):

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/6084/25092006218dj3.jpg

Het switchen van fotomodus » filmmodus » fotomodus zorgt ervoor dat de witbalans opnieuw wordt ingesteld en het daarna wel goed weergeeft.

Probeer het straks anders even als het wat donkerder is door gewoon een spontane foto te maken met de witbalans op Zonnig, dan zal hij waarschijnlijk een paarse gloed krijgen terwijl deze de gele gloed hoort te krijgen zoals bij foto 3. En een foto zoals bij foto 3 kan je dus alleen krijgen als je de witbalans verandert, naar de filmmodus gaat en dan weer terug.

Op mobile review is er nog niemand geweest die dit probleem niet heeft. Als jij het echt niet hebt, heb jij misschien de .3 firmware?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn foto's komen niet verder dan 500kb.. dus dat is erg raar.. heb zon 20 fotos nog op mn telefoon staan op dit moment, en ze zijn allemaal kleiner dan 500kb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Als je foto's binnen maakt zijn ze een stuk kleiner. Als je buiten een foto maakt, terwijl de zon schijnt, met de zon in je rug, dan krijg je foto's van meer dan 1mb. Tenminste, dat is mijn ervaring. :)

En, de crashende camera applicatie komt bij mij enkel voor als ik meerdere foto's maak en de foto's direct wis na het maken ervan. Als ik foto's maak en ze niet direct wis maar gewoon weer een foto maak, dan crashed hij nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
m0ridin schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:59:
[...]

....

[...]

Op de volgende site: http://www.gsmarena.com/nokia_n73-review-106p7.php

Kwam ik dit stukje tegen...

All contacts use shared memory, so the phonebook can virtually contain an infinite number of both contacts and phone numbers.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:44:
[...]

De Nokia website al geprobeerd?

Ik heb hier mijn Orange instellingen vandaan, omdat de Orange klantenservice deze nog niet had. Nu werkt MMS wel, maar WAP (Orange World) niet (Ik heb geen GPRS abbonnement).

Heeft iemand dit werkend?
Ja, ik mail, download en WAP via GPRS [denk ik. Of UMTS. Ik hou dat echt niet uit elkaar, ik heb iig zo'n 6mb abo, al wil ik een rekeningspecificering want volgens mij gebruik ik het niet :P] en heb Orange. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:29:
csteelooper:

Volgens mij moest je het uitspreken aan/uitzetten in je profielen zelf... Daar heb je een optie 'Naam beller uitspreken'.
I would like to thank you !!! THANKSSSS!!!!

Soow, ken jij de structuur van de foon al uit je hoofd ofzo??? Ik heb al flinke met het ding lopen spelen, maar dit wist ik dus nie he... nogmaals THANKS!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo moeilijk was die niet :P als een een beetje kloot met je telefoon kom je vanzelf bij die functie.. althans, ik dan :P maar inderdaad, als je het nog niet wist, dan is het lekker dat je het nu weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:25:
[...]

Ja, ik mail, download en WAP via GPRS [denk ik. Of UMTS. Ik hou dat echt niet uit elkaar, ik heb iig zo'n 6mb abo, al wil ik een rekeningspecificering want volgens mij gebruik ik het niet :P] en heb Orange. :)
LOL! Je bedoelt dat je 6 euro per maand betaald voor 25 MB internetten. Tis geen WAP wat jij doet, daar betaal je per minuut voor. UMTS is voor videobellen. Wat jij hebt is gwoon internet op je foon en ik dacht dat het idd GPRS was? (correct me if i am wrong).

Je mag best een rekeningspecificatie vragen maar wat heb je eraan? je kan niet voor lager dan 6 euro internetten. Je kan het trouwens ook gwoon online bekijken ("mijn account" op orange.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
csteelooper schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

I would like to thank you !!! THANKSSSS!!!!

Soow, ken jij de structuur van de foon al uit je hoofd ofzo??? Ik heb al flinke met het ding lopen spelen, maar dit wist ik dus nie he... nogmaals THANKS!!!!!!!!!
Gewoon in je handleiding op pag. 108 kijken helpt ook :+

Verder zat ik ff bij Hi te kijken: 10 mb / €7,50 per maand, zonder bundel 100 kb / €1,- ...
Niet dat ik het gebruik, maar best prijzig wel :X

[ Voor 16% gewijzigd door Bulltje op 17-10-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Bulltje schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

Gewoon in je handleiding op pag. 108 kijken helpt ook :+
Yeah... DUHHHH!! Tuurlijk.. Maar dan nog heb ik het niet als parate kennis in mn hoofd!!! Dus toch bedankt!
Verder zat ik ff bij Hi te kijken: 10 mb / €7,50 per maand, zonder bundel 100 kb / €1,- ...
Niet dat ik het gebruik, maar best prijzig wel :X
Idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:28:
Mensen ,
Ik heb 2 prgjes gedownload op die noorse site.
Er zit een keygen bij , maar hoe kan ik deze activeren?
Het gaat om :
* Best caller recorder (gespreksrecorder)
* FSCaller (image vergroter als je gebeld word)
Ik hoor graag van jullie
Voor vragen mbt. warez ben je hier niet op het goede adres en kicken van je post mag pas na 24 uur dus een dubbele overtreding die dan nog eens dubbel zo zwaar telt doordat beide overtredingen elkaar opheffen!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe eindelijk heb ik hem, toch in de aanbieding bij de phonehouse en al aardig mee zitten klooien, werkt allemaal prima :)
maarrrr bevat het toestel nou wel of geen standaard images/themes.
ik zoek me rot, maar kom telkens op het downloaden uit, wat volgens het boekje in de meeste gevallen gratis is, maar ik heb geen ervaring met het downloaden, dus vraag me (als rasechte nederlander) af; is t écht gratis om die afbeeldingen naar je schijf te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Patweb.nl: Mjah, je zal hier geen hulp vinden bij voor warez... Maar ik neem aan dat je ergens wel een registratieoptie moet hebben in die programmas.

lievelieze: Ik had een aantal standaard themes erop, staan die er bij jou niet op? (Gewoon bij je Themen, geloof Glas en nog 2 of 3 anderen). Wat betreft het downloaden, daar betaal je je kosten voor en meestal is dat het dataverkeer. Hoe duur dat is ligt aan je provider/abbo enzo. Zelf geen ervaring mee... doe dat nooit. Haal zelf mijn zooi gewoon van internet en stuur ze via bluetooth of die nokia software naar mn telefoon.

csteelooper: Heh, inderdaad... gewoon zelf wat pielen met zo'n telefoon en dan kom je het wel tegen. Heb hem zelf ondertussen een maandje dus dan leer je hem wel kennen natuurlijk.

deuxani: Vond de fotos al zo bekend voorkomen :) Mooi forum dat mobile-review, haal ik de meeste van mn info vandaan. Maar heb zelf volgens mij nog nooit een foto van meer dan 1 mb gehad. Max 700 of 800 en dat is ook zeldzaam, meestal tussen de 300 en 500 kb. (Ook bij buiten fotos en bij goed licht).

En ondertussen maar blijven hopen op een firmware update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ook ik nam fotos op automatisch en TL (op mijn werk) verschil is goed te zien,maar na opnieuw camera aan te zetten stond ie weer op automatisch.
Maar wat me opvalt is dat de kleinste fotos minder mooi zijn,dit formaat is nog te sturen naar mensen met een inbel verbinding! ik zie kleinen vlekjes op gezicht,geen scherpe randen!
Een maatgroter (2de van onderen) zijn duidelijk mooier en scherper?
Ik ga vrijdag 0.0.3 erop laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 02:24:
[...]

dat is een normale "full size" SD kaartje
wat is een full size sd kaartje dan?

p.s. ik ben nieuw in de geheugen kaartjes ... dus als het een stomme vraag is .. sorry, maar ik weet het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een N73 gekocht en wil er tom tom 6 navigator opzetten. Kom er niet uit eigenlijk.
Kan iemand mij wegwijs maken?
Ik heb tomtom 5 en tom tom navigator 6. Lukt me niet om ze op de geheugenkaart te zetten. Moet dit via nokia pc suite of gewoon de sd card in cardreader en overzetten?

Kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja de menu van n73 is iets anders dan die van n70. Ik HEB ook een N70 en de tomtom5 kan ik terugvinden onder map Persoonlijk. Bij N73 heb ik me rot gezocht, maar ik kan het niet terugvinden.
weet iemand waar ik deze kan terug vinden op N73. iK WEET wel dat tomtom navigator het doet, heb gelezen hier, op n73...

please some reaction ...bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
De wit-balans bij mijn vriendin doet het ook niet echt volgens mij. Na het veranderen zie je effetjes wat het hoort te worden en daarna springt het weer naar wat het eerst was.

Foto's zijn allemaal tussen de 350 en 580 KB. Heb er een stuk of 80 genomen zowel buiten als binnenshuis, met veel licht en weinig licht, met en zonder flitser. Ik krijg geen foto's zoals sommige hier in de 1MB? Compressie is te hoog, maar ik vind de kwaliteit fotos eerlijk gezegd wel mooier dan een gemiddelde telefooncamera. De auto-focus werkt ook prima.

Ik heb mijn eigen telefoon-camere, een N80 met deze vergeleken en vind dat er zowel voordelen als nadelen zijn. Je zou toch zeggen dat de N73 echt "veel" beter moet zijn?

+ N73 heeft auto-focus.
+ N73 heeft instelbare ISO-waardes.
+ N73 heeft een klepje om de lens te beschermen.
- N80 gebruikt minder sterke compressie. Foto's zijn 800-1,8MB t.o.v. 350-580KB van de N73.
- N80 heeft een veel betere front-camera. N73 heeft een rode gloed en is buitengewoon slecht.
- N80 geeft betere resultaten foto's.
- N80 kan ook met de midden-knop van de joystick "shooten".

Om eerlijk te zijn vind ik dat Nokia met de verkeerde termen adverteert.
Nokia N80: Multimedia Phone. Nokia N73: The Camera Phone.
Waarbij de N80 betere resultaten geeft en de N73 maar vol met bugs zit.

Volgens mij heeft die Carl Zeiss lens ook totaal geen nut als ze zo'n sterke compressie toepassen. Kan je net zo goed zelfde lens als de N80 erin stoppen. Scheelt nog in productiekosten.

Bij de Nokia N73 zit ook niet standaard een MiniSD kaartje bij van 128MB of iets in die richting. Bij de N80 zit dat wel bij. Niet dat je veel aan die 128MB heb, maar toch wel leuk om backups mee te maken.

Ik heb wel vertrouwen in Nokia dat ze het bij de volgende (grote) update de bovengenoemde "bugs" fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:36:
Oh ja de menu van n73 is iets anders dan die van n70. Ik HEB ook een N70 en de tomtom5 kan ik terugvinden onder map Persoonlijk. Bij N73 heb ik me rot gezocht, maar ik kan het niet terugvinden.
weet iemand waar ik deze kan terug vinden op N73. iK WEET wel dat tomtom navigator het doet, heb gelezen hier, op n73...

please some reaction ...bedankt
alle bestanden kopieeren op een geheugenkaart en daarna de geheugenkaart in de telefoon stoppen daarna moet ie automatisch gaan installeren. dus alle, navigator + alle mappen.

Bij mij werkt het perfect !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:11:
[...]

wat is een full size sd kaartje dan?

p.s. ik ben nieuw in de geheugen kaartjes ... dus als het een stomme vraag is .. sorry, maar ik weet het gewoon niet
Hij bedoelt dat je goedkope kaartje niet in de N73 past, de afmeting van het kaartje is niet zoals het zou moeten zijn voor de N73. Jij moet een sd MINI hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 05:57:
[...]

Hij bedoelt dat je goedkope kaartje niet in de N73 past, de afmeting van het kaartje is niet zoals het zou moeten zijn voor de N73. Jij moet een sd MINI hebben.
a ok, dan ga ik maar voor de dure

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al meerdere malen gelezen dat er geen toetsenblokkering op zou zitten... als ik de knop boven op het toestel (de aan/uit knop) kort induw staat er toch echt toetsenblokkering bij. Of bedoelen jullie dat er geen automatische toetsenblokkering op zou zitten?

Verder heb ik een probleem. Ik heb geprobeerd een programma te installeren door dit op de sd-kaart te zetten en daarna in de telefoon te steken en het programma werd automatisch geinstalleerd. Dit heb ik weer verwijderd maar nu ik het weer probeer te installeren lukt het niet meer. Het programma staat wel onder toep. beh. maar daar staat bij 'niet geinstalleerd' en het lukt ook niet om het dan te installeren. Wat te doen? Ik dacht zelf aan een reset ofzo, maar is dat wel mogelijk bij dit toestel? Eeen reset waardoor alles weer is zoals toen ik hem kocht... dus niet alleen alle instellingen maar ook logboeken, programma's, agenda, contacten etc etc.

Verder erg mooi toestel, vroeg me alleen nog af wat de firmware update voor meerwaarde heeft t.o.v. de huidige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Er zit wel degelijk een toetsenbord blokkering op, kwestie van in hoofdscherm op berichttoets drukken en dan sterretje..

Wat bedoeld wordt is inderdaad dat je niet kan instellen dat ie na een x aantal seconden automatisch die blokkering aanzet. Maar daar is al weer een tooltje voor inmiddels :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 02:11:
[...]

alle bestanden kopieeren op een geheugenkaart en daarna de geheugenkaart in de telefoon stoppen daarna moet ie automatisch gaan installeren. dus alle, navigator + alle mappen.

Bij mij werkt het perfect !!
Welke versie van tomtom heb je er dan opgezet ?
Ik heb versie 5 en navigator 6.

Bedankt voor je reactie. Als het mij niet lukt kan ik je dan weer benaderen via email ofzo...
mijn email is ea@erolaltin.com

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:28:
[...]

Zoiets? http://www.allaboutsymbia...en_Caller_for_S60_3rd.php
Het is alleen helaas geen freeware :/ (Edit: wel een gratis trial :))
Sorry late reactie, ja zo iets bedoel ik... jammer dat het een trail is.. :D

Verder moet ik toegeven dat ik de fliters onder de lens erg jammer vind. Je krijgt nu als maar schaduwen bij de bovenlippen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een N73 gekocht en wil er tom tom 6 navigator opzetten. Kom er niet uit eigenlijk.
Ik heb tomtom 5 en tom tom navigator 6. Lukt me niet om ze op de geheugenkaart te zetten. Moet dit via nokia pc suite of gewoon de sd card in cardreader en overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Njah, zoals gezegd is het installeren van TomTom6 niets meer dan het kopieren van de bestanden naar je geheugenkaart. En dan wel naar de root van je geheugenkaart dus ga niet een mapje maken 'TomTom6' ofzo...

Dan zou er een TomTom icoontje bij je 'Toepassingen' map moeten staan.

Als dit niet werkt voor jou dan moet je maar even nakijken of je wel de goede tomtom hebt (je moet idd tomtom6 navigator of iets in die richting hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:03:
Hallo,

Gewoon TomTom6 in de root van je SD kaart stoppen en het moet werken.
De map(pen) moet je wel in een map doen in de root van je SD die Naamvanland_Map heet.
Over die code mag ik volgens mij niks zeggen hier.

Inderdaad! Er naar vragen (zoals hieronder) is dan ook niet de bedoeling!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaarne geen warez requests! Lees de FAQ nog eens door!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt een beetje schijtziek van dat tomtom gedoe. Ten 1e heeft tomtom een eigen topic, ten 2e is dit forum niet geschikt om warezvragen te beantwoorden, ten 3e zat er een leesmij.txt of zo bij de tomtom met nauwkeurige info hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wat Rotsvast zegt inderdaad..

Het TomTom Navigator 6 Topic :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , wat ik wil vragen is ik lees al een tijdje over cameraproblemen , nu heb ik zelf wel eens als ik een foto heb gemaakt dat je dan vervolgens gewoon een zwart scherm ziet oftewel de foto is mislukt , dit is niet altijd zo maar toch wel af en toe , vervelend genoeg vind ik in ieder geval.
Hebben jullie dit ook wel eens of is dit toch echt een apart geval en valt hier wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan nu een reset op de N73 waardoor alles weer naar '0' gaat? dus alles weer is zoals je hem uit de doos haalde.... dan bedoel ik dus niet alleen terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:39:
Is er dan nu een reset op de N73 waardoor alles weer naar '0' gaat? dus alles weer is zoals je hem uit de doos haalde.... dan bedoel ik dus niet alleen terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Er is de zogenaamde 3-toetscombinatie. Hier heb ik verscheidene symbian foons mee gereset. Let op: dit betreft dus een harde reset.

Met de toetsen 3, sterretje en de groene knop indrukken en ingedrukt houden en dan het toestel aanzetten, totdat er formatting komt te staan.
Dan pas laat je die drie toetsen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel m0ridin voor de info, ik heb idd een aantal themes, afb. niet.

dan alweer een nieuwe questione: hebben veel van jullie ook de screen protector, bijvoorbeeld die van gpsplaza? deze moet je denk ik op maat knippen? is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:30:
dankjewel m0ridin voor de info, ik heb idd een aantal themes, afb. niet.

dan alweer een nieuwe questione: hebben veel van jullie ook de screen protector, bijvoorbeeld die van gpsplaza? deze moet je denk ik op maat knippen? is het wat?
Het is al op maat gemaakt, en het is zeker wat. Ik ben er tevreden mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:29:
[...]

Er is de zogenaamde 3-toetscombinatie. Hier heb ik verscheidene symbian foons mee gereset. Let op: dit betreft dus een harde reset.

Met de toetsen 3, sterretje en de groene knop indrukken en ingedrukt houden en dan het toestel aanzetten, totdat er formatting komt te staan.
Dan pas laat je die drie toetsen los.
ff voor de goede orde, bedoel je nou dat het toestel uit moet zijn, je de toetsen 3 + * + groene knopje ingedrukt houden en dan hem aanzetten en wachten tot er tekst komt met formatting? Ik heb het ff geprobeerd en het is vrij moeilijk om 3 toetsen ingedrukt te houden en ook nog eens hem aan moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, meerdere malen gelezen over deze 'hard reset', ook meerdere malen geprobeerd.

het werkt dus niet, helaas.

iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

LOL! Je bedoelt dat je 6 euro per maand betaald voor 25 MB internetten. Tis geen WAP wat jij doet, daar betaal je per minuut voor. UMTS is voor videobellen. Wat jij hebt is gwoon internet op je foon en ik dacht dat het idd GPRS was? (correct me if i am wrong).

Je mag best een rekeningspecificatie vragen maar wat heb je eraan? je kan niet voor lager dan 6 euro internetten. Je kan het trouwens ook gwoon online bekijken ("mijn account" op orange.nl)
Dan weet ik het ook niet meer. :P Dus die 25MB gaan via wat? Via m'n mail of ook Googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:57:

Dan weet ik het ook niet meer. :P Dus die 25MB gaan via wat? Via m'n mail of ook Googlen?
Elke bit dat gebruikt wordt voor internet, dus ook je mail en zelfs tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe ik die 6 kleine pictogrammen in het standby scherm kan aanpassen? Ik zou bijv die 2e icoon voor "nieuwe sms" maken willen veranderen naar "ga naar mijn berichten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Telefoon -> Standby -> Toep. actief standby.

:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:51:
[...]

Het is al op maat gemaakt, en het is zeker wat. Ik ben er tevreden mee...
hmm dan zal ik nog beter zoeken, ik kwam alleen protectors voor verschillende IPod´s tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:09:
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Telefoon -> Standby -> Toep. actief standby.

Weet jij toevallig ook hoe je die knoppen aan de zijkant een ander functie geeft? Of liever geen aangezien hij telkens naar mn fotoalbum (middelste knop) gaat als ik het apparaat in mn universele houder prop tijdens het gebruik van tomtom. wat verder helemaal niet irritant is ofzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:34:
[...]

Weet jij toevallig ook hoe je die knoppen aan de zijkant een ander functie geeft? Of liever geen aangezien hij telkens naar mn fotoalbum (middelste knop) gaat als ik het apparaat in mn universele houder prop tijdens het gebruik van tomtom. wat verder helemaal niet irritant is ofzo ;(
Helaas. :)

Die cameraknoppen zijn niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:28:
Hallo , wat ik wil vragen is ik lees al een tijdje over cameraproblemen , nu heb ik zelf wel eens als ik een foto heb gemaakt dat je dan vervolgens gewoon een zwart scherm ziet oftewel de foto is mislukt , dit is niet altijd zo maar toch wel af en toe , vervelend genoeg vind ik in ieder geval.
Hebben jullie dit ook wel eens of is dit toch echt een apart geval en valt hier wat aan te doen ?
Zelfde probleem heb ik ook :(.
Als het in de volgende firmware niet bijgewerkt is moet hij maar gerepareerd worden.
Ik vraag me ook af of er nog meer zijn die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:09:

Perfecto!! Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 22:12
Hoe werkt die radio op de N73 nu precies? gaat het via een soort van inet verbinding of wordt het signaal direct door de oordopjes uit de lucht gepikt??
Ik krijg nl. alleen maar 1 zender en na erg veel moeite eentje extra, meer lukt mij niet?? Of ligt het aan de slechte onvangstbereik van de antenne.
Daarbij als ik een frequentie van zeg 3 fm invoer krijg ik enkel een boel ruis en is voor mij niet te vinden.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen of hoe maken jullie contact met stations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

stippel schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 07:11:
Hoe werkt die radio op de N73 nu precies? gaat het via een soort van inet verbinding of wordt het signaal direct door de oordopjes uit de lucht gepikt??
Ik krijg nl. alleen maar 1 zender en na erg veel moeite eentje extra, meer lukt mij niet?? Of ligt het aan de slechte onvangstbereik van de antenne.
Daarbij als ik een frequentie van zeg 3 fm invoer krijg ik enkel een boel ruis en is voor mij niet te vinden.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen of hoe maken jullie contact met stations?
Ik hoop dat het via een antenne gaat, anders wordt het wel een heel duur geintje. Maar ontvangst is inderdaad niet bijster goed, maar ik gebruik hem meestal ook als ik in tram/metro/trein zit, dus dan is het ook niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Radio gaat via de antenne in de headset ja...

Ik heb nu de AD41 en het grappige is dan dat je je oordopjes uit de headset kan halen waarna de radio gewoon via de telefoon speelt. Maar il uister verder amper radio, dus heb gewoon even wat stationnen geluisterd door te zoeken naar de volgende maar that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:31:
.
[...]

Zelfde probleem heb ik ook :(.
Als het in de volgende firmware niet bijgewerkt is moet hij maar gerepareerd worden.
Ik vraag me ook af of er nog meer zijn die dit probleem hebben?
Had ik ook in het begin, na firmware upgrade naar de .0.0.3 (had eerst .0.0.1). Is het voor mij opgeslost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Heeft iemand die de firmware update heeft gedaan, daarvoor ook via pc suite een back-up gemaakt, en die later weer terug gezet. ben namelijk van plan om vanavond de firmware te laten wijzigen, maar zit er niet echt op te wachten dat ik alle gegevens opnieuw moet invoeren.

heb namelijk eens gehoord dat het niet goed gaat back-ups van verschillende firmwares over elkaar te zetten

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, dat gaat prima. Zou nogal stom zijn als dat niet zou kunnen na/door een upgrade niet ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

just checking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:47:
Ja, dat gaat prima. Zou nogal stom zijn als dat niet zou kunnen na/door een upgrade niet ? :o
Bij bepaalde games heb ik meegemaakt dat doordat ik de versienummer had geupgraded de savegames niet meer werkten. Dus zo echt gek vind ik zijn vraag niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:21:
[...]

Het blauwe ledje is uit te zetten door bij de instellingen de slaapstand uit te zetten...

xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha sorry mensen, weer eens veeeeel te snel geantwoord ;)

:X :X :X :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:47:
hahaha sorry mensen, weer eens veeeeel te snel geantwoord ;)

:X :X :X :X :X :X :X
Dadanisch gebruikt zeker Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N73 nu een paar dagen en ben er er tevreden mee
Heb er tomtom 6 (6.010 (7640) en heb een adapt 300 gps muis werkt prim
ondanks dat ik versie 2.0628.0.0.1 datum 10-7-2006 RM-133 Nokia N73(2) heb
Ik wacht nog even met het updaten dus

Ik heb echter een vraag
Is het mogelijk om in de contactenlijst de namen met telefoonnummers te laten zien?
en hoe voeg ik aan de contacten adres email enz. toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een vraagje over het volgende;
ik kan geconverteerde MP4 bestanden niet op mijn mobiel af laten spelen.
hij geeft dan de volgende reden; Mediaclip kan niet worden afgespeeld !
weet iemand wat de reden hier van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:11:
Ik heb de N73 nu een paar dagen en ben er er tevreden mee
Heb er tomtom 6 (6.010 (7640) en heb een adapt 300 gps muis werkt prim
ondanks dat ik versie 2.0628.0.0.1 datum 10-7-2006 RM-133 Nokia N73(2) heb
Ik wacht nog even met het updaten dus

Ik heb echter een vraag
Is het mogelijk om in de contactenlijst de namen met telefoonnummers te laten zien?
en hoe voeg ik aan de contacten adres email enz. toe
Een e-mailadres toevoegen aan een contact:
  1. open Contacten en ga naar het te bewerken contact toe.
  2. Druk op de middenknop (het joystickje).
  3. Je krijgt nu de voor (en achter-)naam te zien, en het telefoonnummer.
  4. Ga ergens staan en druk de middenknop (joystick).
  5. Kies Detail toevoegen en kies e-mailadres.
  6. Typ het e-mailadres van je contact en druk gereed.
  7. Zelfde instructies gelden voor andere details ook.
De weergave "naam en nummer" is (standaard) niet mogelijk. Wellicht is hier het een of andere tooltje voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

Bij bepaalde games heb ik meegemaakt dat doordat ik de versienummer had geupgraded de savegames niet meer werkten. Dus zo echt gek vind ik zijn vraag niet....
Ik bedoel dan ook niet dat zijn vraag gek is.
Meer dat dat verschijnsel vrij absurd is. Je maakt immers niet voor niets een back-up.
Ik zou helemaal gek worden als ik mijn back-up niet terug had kunnen zetten. Dan was ik direct terug gegaan naar het servicepunt voor een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

rustig, rustig. een vriend van me heeft zo'n mda ding, en die kon na een firmware upgrade z'n back-ups wel terugzetten, maar dan liep z'n toestel vast als hij wat heen en weer aan het spelen was. dus het was gewoon ff een check dat ik niet alles kwijt was.

heb inmiddels de update er op staan, en een kleine synchro met outlook was genoeg om alles weer goed te zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door PQR op 20-10-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 06:44
Ik ben sinds een aantal dagen ook in het bezit van een N73, en het bevalt goed tot nu toe. Lekker formaat, en ik vind hem snel zat. Zijn voorganger is een 6630, die nu er wat lomp en ouderwets uitziet... :P
TomTom werkt inmiddels ook, en ik ben nog niet tegen het probleem aangelopen dat de BTverbinding verbreekt. Enig nadeel is wel dat ik nog geen houder heb in de auto.
Toen ik op GPSPlaza.nl rondkeek, zag ik van Brodit gsm-houders, en tot mijn verbazing ook voor de N73! Hij is nog niet leverbaar, maar men verwachtte hem over twee weken binnen. Typenummer voor de N73-houder is 875120.
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/875120.jpg
Zie hier voor de prijzen. Misschien ook een tip om in de startpost te zetten?

Ik heb trouwens nog een vraag. Ik zie hier mensen die kunnen navigeren en tegelijkertijd een verbinding hebben met een bluetooth carkit. Ik heb begrepen dat je altijd maar één verbinding kan hebben met een bluetooth-apparaat, maar ik lees nu dus dat de telefoon twee BT-verbindingen tegelijkertijd aankan. Klopt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door A_A_R op 20-10-2006 13:31 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.