Hoi, ik vroeg je de vorige keer wat. Moet je om die gps-muis van Nav4all iets aangaan met hun? Dat je een abbo neemt of zo bij hun?Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:47:
sry hoor, maar windows ME en een splinternieuwe nokia smartphone ? kan je toch wel een beetje verwachten dat ME verouderd is niet ? nog een beetje wachten en je kan XP zelfs overslaan en VISTA eroprammen. is mr een idee
Nee hoor, je hoeft verder niks met hun aan te gaan. Alleen registreren moet even. Ik heb hem ook gekocht en hij werkt goed met mn nokia n73 en tomtom6.010Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:32:
[...]
Hoi, ik vroeg je de vorige keer wat. Moet je om die gps-muis van Nav4all iets aangaan met hun? Dat je een abbo neemt of zo bij hun?
Nou daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Dat schuif mechanisme werkt lekker stevig. En hetVerwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:12:
weten jullie of het camera klepje een beetje broekzak proof is?
ik heb nog wel eens de neiging om mijn telefoon snel even weg te stoppen in mijn broekzak oid, maar ik ben bang dat het klepje kan blijven haken achter een stuk stof ofzo.
is het klepje stevig?
is zeker broekzak proof !!
Verwijderd
Ligt het trouwens aan mij of hoort het zo. Wanneer je het schuifje van de camera open of dicht schuift hoor je een heel zacht geluidje, geen idee hoe ik dat moet omschrijven maar het klinkt als een soort van veertje of mechanisch iets. Niet bepaald lang, echt zo van "tik" maar dan, maar dan mechanisch. Hoort dit zo?
Geloof dat het een geluidje is wanneer je camera actief wordt of wanneer je 'm weer deactiveert, klopt dat? Heb ook altijd zo'n soortgelijk geluidje op m'n normale digicam namelijk.
Geloof dat het een geluidje is wanneer je camera actief wordt of wanneer je 'm weer deactiveert, klopt dat? Heb ook altijd zo'n soortgelijk geluidje op m'n normale digicam namelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 23:40 ]
Verwijderd
Ik ga mij een geheugenkaart kopen maar ik weet niet van welk merk. Ik heb ook een sony psp en zou dus een kaartje willen kopen die zowel op mijn psp en mijn N73 werkt. Natuurlijk eentje van 2GB.
phone: V2.0628.0.0.1
10-07-2006
RM-133
Nokia N73(2)
TT: 6.010 (7640)
GPS stuurprogramma v1.20
daar moet je wel genoeg aan hebben of nie
Resistance is futile (if <1 ohm)
Ik zit met dezelfde versies van tomtom en de n73 alleen draait tomtom niet goed ... Kun je even je DM(of heb je email?) aanzetten, want dit topic is namelijk niet bedoelt voor tomtom vragen :-P ..PQR schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:48:
[...]
phone: V2.0628.0.0.1
10-07-2006
RM-133
Nokia N73(2)
TT: 6.010 (7640)
GPS stuurprogramma v1.20
daar moet je wel genoeg aan hebben of nie
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Gaat natuurlijk niet werken:Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:00:
Ik ga mij een geheugenkaart kopen maar ik weet niet van welk merk. Ik heb ook een sony psp en zou dus een kaartje willen kopen die zowel op mijn psp en mijn N73 werkt. Natuurlijk eentje van 2GB.
PSP = Memory Stick Pro Duo
N73 = Mini SD
Compleet ander formaat...
Dacht dat Dm standaard aan stond, en ik kan nergens vinden hoe ik dat aan moet zetten done, maar ik heb je een mailtje gestuurd dus kijk maar even hoe je het wilt doen.renzo4000 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:57:
[...]
Ik zit met dezelfde versies van tomtom en de n73 alleen draait tomtom niet goed ... Kun je even je DM(of heb je email?) aanzetten, want dit topic is namelijk niet bedoelt voor tomtom vragen :-P ..
[ Voor 5% gewijzigd door PQR op 30-09-2006 17:45 ]
Verwijderd
Hey! Ik heb de N73 sinds vandaag, maar gelijk problemen. Ik was bezig met mp3tjes over te brengen naar de phone (in de offline stand, niet via nokia suite). Nu kan ik mijn profiel niet meer wijzigen. Hij blijft in de offline mode staan. Als ik wil wijzigen zegt ie: kan profiel niet wijzigen. Als het dan wel lukt valt ie binnen 3 sec uit en start ie opnieuw op. Heb alles geprobeerd; anders simkaartje, andere geheugenkaart. niets werkt. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Firmware is versie: V 2.06.28.0.0.1 (10-07-2006) RM-133
graag reactie
Firmware is versie: V 2.06.28.0.0.1 (10-07-2006) RM-133
graag reactie
Verwijderd
Praat me eens bij, wat is DM?PQR schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:34:
[...]
Dacht dat Dm standaard aan stond, en ik kan nergens vinden hoe ik dat aan moet zetten done, maar ik heb je een mailtje gestuurd dus kijk maar even hoe je het wilt doen.
Ik heb misschien een heel dom vraagje.
Bij mijn vandaag gekochte N73 blijft het licht aanstaan. Ik dacht dat het iets met standby modus is maar ik kan het niet vinden. Weet iemand of je het licht uit kan doen (na een bepaalde tijd?, vast wel
)
Bij mijn vandaag gekochte N73 blijft het licht aanstaan. Ik dacht dat het iets met standby modus is maar ik kan het niet vinden. Weet iemand of je het licht uit kan doen (na een bepaalde tijd?, vast wel
Verwijderd
Hallo,
Ik kan ineens mijn bluetooth niet meer aanzetten.
Geeft steeds " kan bluetooth bewerking niet uitvoeren.
Weet iemand wat de oorzaak daar van kan zijn?
Groeten
Ik kan ineens mijn bluetooth niet meer aanzetten.
Geeft steeds " kan bluetooth bewerking niet uitvoeren.
Weet iemand wat de oorzaak daar van kan zijn?
Groeten
Handleiding?Choller schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:10:
Ik heb misschien een heel dom vraagje.
Bij mijn vandaag gekochte N73 blijft het licht aanstaan. Ik dacht dat het iets met standby modus is maar ik kan het niet vinden. Weet iemand of je het licht uit kan doen (na een bepaalde tijd?, vast wel)
Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Telefoon --> Weergave
offtopic:
Direct Messages, kijk maar eens boven in je scherm onder MYREACT
is aan te zetten onder voorkeuren
Direct Messages, kijk maar eens boven in je scherm onder MYREACT
is aan te zetten onder voorkeuren
Verwijderd
Heeft eenieder die problemen heeft met N73 de telefoon al uit en weer aangezet?
@PQR, bedankt
@PQR, bedankt
*klopt af*Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:29:
Heeft eenieder die problemen heeft met N73 de telefoon al uit en weer aangezet?
@PQR, bedankt
Na de 2 vastlopers in de eerste week, helemaal nergens problemen mee gehad
gebruikt iemand die spraaklabels van je contactpersonen. Ik zag dat vrijwel elk contact in mijn tel.boek een spraaklabel heeft. De N73 maakt van je contacten een soort van computer stemmen in het Duits nog wel?
Als je je rechterselectie-knop ingedrukt houdt in standby dan activeer je hem. Vond het vaag want als je iets verkeerds inspreekt krijg je een duitse stem te horen...
Als je je rechterselectie-knop ingedrukt houdt in standby dan activeer je hem. Vond het vaag want als je iets verkeerds inspreekt krijg je een duitse stem te horen...
Verwijderd
Hallo, ik heb mijn N73 sinds gisteren. Ik probeer TT6 te isntl. maar TT ziet mijn N73 niet, heeft iemand dit probleem al ooit gehad ? Wat moet ik doen om TT mijn N73 te laten herkennen ??
Help please,,
Help please,,
Ik heb een vraag over het telefoonboek, ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar bij m'n vorige telefoons was het zo dat je door je telefoonboek kon bladeren door de eerste letter van de naam in te toetsen. Maar bij mijn N73 pakt hij de voor en de achternaam.
Dus Als je naar de Bvoornaam wilt en je hebt iemand in je lijst die Avoornaam Bachternaam heet pakt hij dus ook de Avoornaam in je zoekscherm terwijl ik dat niet wilt.
En ik kan het nergens uitzetten of selecteren wat ik wil.
Dus Als je naar de Bvoornaam wilt en je hebt iemand in je lijst die Avoornaam Bachternaam heet pakt hij dus ook de Avoornaam in je zoekscherm terwijl ik dat niet wilt.
En ik kan het nergens uitzetten of selecteren wat ik wil.
Ik vind het telefoonboek inderdaad ook lastig, maar als ik 'Ruud' wil hebben en hij staat op stand alles-door-elkaar typ ik dat gewoon in. Het juiste contact komt er toch wel uitrollen.
Hebben mensen ook problemen met de n73 en een takeMS miniSD 2gig kaart? mijn kaartje heeft het zojuist begeven. Ik kan hem niet formateren via de telefoon of de PC. ga denk ik het kaartje terugsturen en vragen om een nieuwe of mijn geld. De transcend werkt wel gewoon goed zover ik heb gelezen of zijn er mensen die er problemen mee hebben.
Oh ja en hoe zit het met de hoeveelheid data die je op je laart hebt. Bij mij nokte me BT en kreeg vastlopers toen mijn kaart zo een 800 a 900 mb aan data had.. meer mensen met soortgelijke problemen?
Oh ja en hoe zit het met de hoeveelheid data die je op je laart hebt. Bij mij nokte me BT en kreeg vastlopers toen mijn kaart zo een 800 a 900 mb aan data had.. meer mensen met soortgelijke problemen?
Ik heb gezien dat er een N73 Music Edition uitkomt die helemaal zwart is. Aangezien ik het liefst zwarte telefoons heb vraag ik mij af, is/zijn de covers van de N73 makkelijk te vervangen? Ik heb via google nog geen kant en klare coversetjes kunnen vinden, enkel een achterkant + schuifje voor camera.
Krijg mijn n73 over een weekje en het is een wit/zwarte en ik zou best blij zijn als ik de voorkant ook zwart kon krijgen zonder zelf creatief te worden met verf
Krijg mijn n73 over een weekje en het is een wit/zwarte en ik zou best blij zijn als ik de voorkant ook zwart kon krijgen zonder zelf creatief te worden met verf
Verwijderd
Mijn transcend 2gb kaart zit nu bijna compleet vol met mp3's en filmpjes etc. heb er nog 0 vastlopers mee gehad! kan dan ook zeker deze kaart aanbevelen!!juandemarco schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:26:
Hebben mensen ook problemen met de n73 en een takeMS miniSD 2gig kaart? mijn kaartje heeft het zojuist begeven. Ik kan hem niet formateren via de telefoon of de PC. ga denk ik het kaartje terugsturen en vragen om een nieuwe of mijn geld. De transcend werkt wel gewoon goed zover ik heb gelezen of zijn er mensen die er problemen mee hebben.
Ehh.. Hoe moet ik me dat precies voorstellenVerwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:35:
TT ziet mijn N73 niet
Verwijderd
hallo nokia n73 gebruikers!
ik bezit de N73 al ruim 2 weken en het is echt een super telefoon!
het enige wat ontbreekt is een berichtenteller, het zit tegenwoordig op bijna elk toestel van nokia!
zit hij ergens verborgen of klopt het dat er geen berichtenteller is, zoja heeft iemand een snufje of alternatief! alvast bedankt groetjes kamal!
het enige wat ontbreekt is een berichtenteller, het zit tegenwoordig op bijna elk toestel van nokia!
zit hij ergens verborgen of klopt het dat er geen berichtenteller is, zoja heeft iemand een snufje of alternatief! alvast bedankt groetjes kamal!
Verwijderd
Ik kan TT niet op N73 installeren. Foutmelding: "Kan geen verbinding maken met uw machine"
Hoe moet ik doen ??
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het kaartje teruggestuurd en heb inmiddels een andere. Dit had je trouwens kunnen lezen in deel 1.juandemarco schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:26:
edit: Het probleem is dat de camera helemaal niet meer werkte. De eerste paar dagen dacht ik wat maakt mij het ook uit, maar begon er toch steeds meer van te balen.
Mijn tel ben ik trouwens al meer dan een week kwijt omdat ik hem op heb laten sturen naar nokia. Ik moet zeggen dat ik hem toch wel mis
[ Voor 8% gewijzigd door scorpio81 op 02-10-2006 12:32 ]
Mijn 3gp filmpjes spelen heel zacht af
.Ik heb de headphones en toestel geluid op maximaal gezet. VOlgens mij is het niet mogelijk om in realplayer zelf de volume in te stellen (kon het niet in manual vinden). Met trein achtergrond erbij morgenochtend zal het zeker niet lukken om een serie te kijken
Je moet sowieso TT niet vanaf je computer proberen te installeren.Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:13:
[...]
Ik kan TT niet op N73 installeren. Foutmelding: "Kan geen verbinding maken met uw machine"
Hoe moet ik doen ??
Lees de txt-bestanden van hetgeen je gedownload hebt voor de juiste manier.
(Files op je MiniSD zetten)
Verwijderd
he, excuses voor mijn onwetendheid. Ik ben best technisch ofzo, ken de functies van de n73 behoorlijk. Maar ik heb geen verstand van navigatie. Ik weet dat er een nieuwe tomtom op de markt is voor de symbian 60 3rd edition. Als ik op nieuwemobiel.nl de n73 vergelijk met de nieuwe n95 bijvoorbeeld, is een van de verschillen dat de n95 een GPS ontvanger heeft. Wil dit zeggen dat als je tomtom op je n73 installeert, dat je dan een losse gps ontvanger moet gebruiken?
Klopt als een spreekwoordelijk bus.
Hier vind je er een aantal. De betere ontvangers hebben overigens een zogenaamde SIRF III chip.
De ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS en de ontvanger van TOMTOM zelf schijnen beide zeer goed te zijn. Ik heb zelf problemen met laatstgenoemde en ga 'm morgen ruilen voor die van Adapt.
NB. Dat wil niet gelijk zeggen dat de TOMTOM muis niet goed is.
Hier vind je er een aantal. De betere ontvangers hebben overigens een zogenaamde SIRF III chip.
De ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS en de ontvanger van TOMTOM zelf schijnen beide zeer goed te zijn. Ik heb zelf problemen met laatstgenoemde en ga 'm morgen ruilen voor die van Adapt.
Verwijderd
Dit zou ik ook wel even willen wetenVerwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:20:
Ik had op basis van de ervaringen van PQR ook de adapt 750 gehaald(ik had de adapt 300) ivm het wegvallen van de GPS verbinding om de 30 sec. Vanochtend meteen uitgeprobeerd maar helaas, nog steeds hetzelfde verhaal ...Is er iets van een gps-patch die ik over het hoofd hebn gezien voor de N73?? Het enige wat ik nog kan proberen is een andere kaart. Ik heb nu de West-europa kaart, misschien is ie te zwaar ofzo, dus ik gooi vanavond benelux erop..KeN. schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 05:10:
Klopt als een spreekwoordelijk bus.
Lees net op het nokia forum dat dit echt een structureel probleem is ... KLIK! Ik ben bang dat het afwachten wordt totdat Nokia met een firmware update komt
[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 02-10-2006 11:15 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Bedankt voor je tips..KeN. schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 01:37:
[...]
Je moet sowieso TT niet vanaf je computer proberen te installeren.
Lees de txt-bestanden van hetgeen je gedownload hebt voor de juiste manier.
(Files op je MiniSD zetten)
Alleen weet niet welk files gekopieerd moeten. Er staat heel onduiderlijk in de readme.txt.
Vermoederlijk is dit voor de PDA's bedoelt.
das minder... thx in ieder geval voor je antwoord... heb nu al spijt van mijn kaartje... wat is t probleem met je telefoon? ben wel benieuwd naar de kinderziektes van de n73.scorpio81 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:29:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het kaartje teruggestuurd en heb inmiddels een andere. Dit had je trouwens kunnen lezen in deel 1.
Mijn tel ben ik trouwens al meer dan een week kwijt omdat ik hem op heb laten sturen naar nokia. Ik moet zeggen dat ik hem toch wel mis.
Het ergste vind ik tot nu toe nog dat ik niet fatsoenlijk kan navigeren. Dit was voor mij een van de hoofdredenen om dit toestel aan te schaffen.juandemarco schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:18:
[...]
das minder... thx in ieder geval voor je antwoord... heb nu al spijt van mijn kaartje... wat is t probleem met je telefoon? ben wel benieuwd naar de kinderziektes van de n73.
Open is een bericht, en dan bovenaan zie je x/y staan waar x het smsje is waar je in zit, en y het totale aantal smsjes in je inboxVerwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:20:
Verwijderd
Gewoon overheen gelezenSvenneh schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:54:
[...]
Open is een bericht, en dan bovenaan zie je x/y staan waar x het smsje is waar je in zit, en y het totale aantal smsjes in je inbox
Nog even wachten en dan kan ik ook testen, iemand al ervaring met onderstaande combi?
Ik ga Tom Tom 6 testen met de volgende apparaten:
Ik ga Tom Tom 6 testen met de volgende apparaten:
- Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
- Transcend Mini SD card 2 GB 80X
- ADAPT 300 GPS ontvanger (tijdelijk om te testen, wil de Tom Tom gaan kopen)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik wacht al sinds 24 oktober
24 september 2006 op mijn Transcend Mini SD card 2 GB 80X besteld bij www.megawebshop.com. Teleurstellend!

[ Voor 13% gewijzigd door nl_umpire op 02-10-2006 14:15 ]
Waren die dingen vorig jaar al uit dan.nl_umpire schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:08:
Ik wacht al sinds 24 oktober op mijn Transcend Mini SD card 2 GB 80X besteld bij www.megawebshop.com. Teleurstellend!
Neen.. helpt niets vrees ik.renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:38:
[...]
Het enige wat ik nog kan proberen is een andere kaart. Ik heb nu de West-europa kaart, misschien is ie te zwaar ofzo, dus ik gooi vanavond benelux erop.
Ik heb namelijk de benelux kaart erop en heb die disconnects ook.
Voornamelijk eigenlijk bij stilstaan bij stoplichten en hard optrekken bij invoegen op snelwegen
Precies wat ik al dacht (en hoopte)renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:38:
[...]
Lees net op het nokia forum dat dit echt een structureel probleem is ... KLIK! Ik ben bang dat het afwachten wordt totdat Nokia met een firmware update komt
Nou, dan stop ik mijn TT-receiver lekker in de kast en wacht ik wel op die update.
En dan maar hopen dat ze deze issue dan ook daadwerkelijk fixen in die update...
Vanaf deze versie van TT zijn er geen verschillende versies dacht ik.Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:50:
[...]
Bedankt voor je tips.
Alleen weet niet welk files gekopieerd moeten. Er staat heel onduiderlijk in de readme.txt.
Vermoederlijk is dit voor de PDA's bedoelt.
PDA == Mobile. Althans, dat las ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Ken. op 02-10-2006 14:23 ]
• Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)Jumpman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:59:
Nog even wachten en dan kan ik ook testen, iemand al ervaring met onderstaande combi?
Ik ga Tom Tom 6 testen met de volgende apparaten:Het wachten is nog tot de Mini SD card binnen komt.
- Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
- Transcend Mini SD card 2 GB 80X
- ADAPT 300 GPS ontvanger (tijdelijk om te testen, wil de Tom Tom gaan kopen)
• ADAPT 300 GPS ontvanger
Werkt bij mij niet, althans de GPS verbinding valt telkens uit ... maar dit is volgens mij structureel bij alle gpsmodules aangezien het waarschijnlijk in de firmware zit.
Verwijderd
Ik heb de inhoud v/d map TT naar de SD-kaart gekopieerd, verder zie ik niks gebeuren, hoe kan ik TT opstarten ?.KeN. schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:22:
Vanaf deze versie van TT zijn er geen verschillende versies dacht ik.
PDA == Mobile. Althans, dat las ik.
Ligt het misschien ook aan het SD kaartje die gebruikt wordt. ik gebruik de sandisk 2GB versie. en ik heb de stukken die ik heb genavigeerd,kleine stukkies naar m'n werk van +_ 15min en zondag een rit van een half uurtje, geen problemen gehad.renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
• Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
Werkt bij mij niet, althans de GPS verbinding valt telkens uit ... maar dit is volgens mij structureel bij alle gpsmodules aangezien het waarschijnlijk in de firmware zit.
heb ik toch iets anders dan de rest dat het bij mij wel werkt of heb ik gewoon gigantisch veel mazzel dat het steeds net goed gaat.
Er moet ergens een Tom Tom icoon verschijnen in het menu van je Nokia N73Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:04:
[...]
Ik heb de inhoud v/d map TT naar de SD-kaart gekopieerd, verder zie ik niks gebeuren, hoe kan ik TT opstarten ?
Verwijderd
Helaas niks, 't moet heel eenvoudig zijn. Maar ja, voor een leeeek als ik .....????Jumpman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:51:
[...]
Er moet ergens een Tom Tom icoon verschijnen in het menu van je Nokia N73
Verwijderd
Zou iemand die TomTom 6 succesvol op zijn N73 werkende heeft gekregen een korte installatie handleiding kunnen tikken? Deze zou vervolgens in de startpost moeten worden geplaatst, dat scheelt enorm veel heen en weer typwerk van mensen die het niet snappen en het toch willen installeren.
Shoot me if I'm wrong
Shoot me if I'm wrong
Heb je al meerdere malen proberen te installeren? Het kan zijn dat een installatie is mislukt oid waardoor hij nu niet meer automatisch installeert. Daarvoor moet je ff je telefoon resetten naar fabrieksinstellingen en het nog eens proberen(je raakt wel je agenda / sms / etc kwijt!).Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:05:
[...]
Helaas niks, 't moet heel eenvoudig zijn. Maar ja, voor een leeeek als ik .....????
Verwijderd
De tomtom/bluetooth problemen zijn inderdaad een firmware probleem... Er is al een kleine firmware update uit (v2.0628.0.0.3) welke dit op zou lossen, alleen lijkt die nog niet echt publiekelijk uit...
Hopen dus dat er binnenkort een nieuwe firmware uitkomt die zowel dit als de camera problemen oplost
Hopen dus dat er binnenkort een nieuwe firmware uitkomt die zowel dit als de camera problemen oplost
Goed nieuws inderdaad! En blijkbaar is ie al wel publiekelijk uit aangezien een aantal gebruikers hem al hebben. Nu maar hopen dat ie ook snel in NL beschikbaar komt!Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:20:
De tomtom/bluetooth problemen zijn inderdaad een firmware probleem... Er is al een kleine firmware update uit (v2.0628.0.0.3) welke dit op zou lossen, alleen lijkt die nog niet echt publiekelijk uit...
+ Nokia N73 :: RM-133 MCU SW v 2.0628.0.0.3
08 September 2006
Minor firmware update for Nokia N73
has been released MCU SW v2.0628.0.0.3
Nokia has released a new firmware version for Nokia N73.
Firmware 2.0628.0.0.3 will be available progressively in the
next few days in the official Nokia Points and Nokia Service
Points.
This release should improve the Nokia N73 performance as well
as fixing known bugs and problems from previous versions. Read
more in short the bulletin of the changes issued from Nokia.
Changes/improvements made
from v 2.0628.0.0.1 to v 2.0628.0.0.3:
Gallery
Fix for ‘Opening’ message is displayed and gallery locks up
(General)
Bluetooth
[b]Repeated BT device search results in "No BT device found" [b/]
message(General)
Telephony:
"SIM card registration failed" note pops up sometimes when
network is lost (General)
Packet Data:
Improvement to Slow PDP attachment ( Orange )
CPHS:
Improvement to Call Divert Flags (Orange)
User Agent:
Updated UA cenrep file for T-Mobile OSS UA Header
requirement (TMobile)
Active Idle:
Updated active idle plug-in (H3G)
Applications:
Application installer does not install all Vodafone apps
(Factory Improvement)
Verwijderd
dat klopt maar dat is simpelweg het aantal ontvangen berichten! het gaat mij natuurlijk om het aantal verzonden berichten, zodat je kan kijken of je over/binnen je bundel smst!Svenneh schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:54:
[...]
Open is een bericht, en dan bovenaan zie je x/y staan waar x het smsje is waar je in zit, en y het totale aantal smsjes in je inbox
zoiets als: menu-> logboek-> smsteller en dat je dan dit ziet:
aantal ontvangen berichten: x
aantal verzonden berichten: y
totaal aantal berichten: x+y
helaas bestaat het dus niet bij de nokia n73
Verwijderd
Meeëns !!, 't zou heel handig zijn voor mensen zoals ik :-) .Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:17:
Zou iemand die TomTom 6 succesvol op zijn N73 werkende heeft gekregen een korte installatie handleiding kunnen tikken? Deze zou vervolgens in de startpost moeten worden geplaatst, dat scheelt enorm veel heen en weer typwerk van mensen die het niet snappen en het toch willen installeren.
Shoot me if I'm wrong
Verwijderd
neen dat moet niet, deze werkt onafhankelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:32:
[...]
Hoi, ik vroeg je de vorige keer wat. Moet je om die gps-muis van Nav4all iets aangaan met hun? Dat je een abbo neemt of zo bij hun?
ik heb trouwens GEEN problemen met bluetooth verbindingen om in tomtom te navigeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 17:42 ]
Die kaart gebruik ik ook, dus dat lijkt me niet het probleem te zijn.PQR schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Ligt het misschien ook aan het SD kaartje die gebruikt wordt. ik gebruik de sandisk 2GB versie.
Het is gewoon de BT-issue waar al over wordt gesproken.
Die firmware fix die hierboven staat beschreven.. Kun je die zelf uitvoeren ?
Iemand die dit al heeft gedaan ? Klinkt mij niet verkeerd in de oren namelijk.
Als het probleem daarmee daadwerkelijk wordt opgelost..
Ik heb zelf voor mijn kaartje brak werd tt6 erop gezet.. icm een evermore BTgps sirf 3... Ik had op zich niet zoveel problemen. alleen het alombekende BT signaal dat wegvalt. Waar ik me wel aan irriteerde was de traagheid van tt6. de stemmen waren traag en de fps ook. Is dat ook bij jullie of jou het geval?renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Het ergste vind ik tot nu toe nog dat ik niet fatsoenlijk kan navigeren. Dit was voor mij een van de hoofdredenen om dit toestel aan te schaffen.
Helaas id die fimrware update nog niet te vinden op http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate. zijn er mensen die hem geupdate hebben en wat zijn de bevindingen?
TT is inderdaad vrij traag te noemen.. Neem aan dat het aan de cpu van de telefoon zelf ligt.
Is helaas niet anders vrees ik.
jans182: route66 voor S60 v3 natuurlijk
In de winkel of op hun site zijn die gewoon verkrijgbaar. Downloaden heeft geen nut dankzij de registratie die (nog?) niet is gekraakt.
Is helaas niet anders vrees ik.
jans182: route66 voor S60 v3 natuurlijk
In de winkel of op hun site zijn die gewoon verkrijgbaar. Downloaden heeft geen nut dankzij de registratie die (nog?) niet is gekraakt.
Verwijderd
Zie hier alles over de N73 voorbij komen maar; is er iemand die mij kan helpen om smiley`s te verzenden of te ontvangen op mijn N73. Heb alles af gezocht op N73 + Symbian60 enz.enz. / zie alleen applicaties voor msn. Wil eigenlijk gewoon in m`n SMS of MMS deze gezichtjes kunne plakken. Nokia Caroline info kon hier ook niets over zeggen???
De orange winkel heeft de N73 uitgeleverd met de firmwareVerwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:20:
Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02) en de
Nokia N73 V 2.0628.0.0.3 (27-07-2006) RM-133 Nokia N73(08)
de oudere versie was stabieler dan de 2e (scherm viel af en toe uit e.d.), ze zeiden ook dat ik moest wachten op een nieuwere versie dan 2.0628.0.0.3.
het wachten is voor iedereen op een nieuwere versie met betere ondersteuning van de oudere GPS ontvangers ?

ikzelf heb problemen gehad met TomTom navigator 6, ik had een nieuwe TomTom gps muis gekocht ( de laatste versie met sirf III) maar dit was al een model dat al loopt vanaf vorig jaar,
bij mij viel de bluetooth verbinding regelmatig weg tussen N73 en gps muis, mijn vrouw had dezelfde telefoon en ook tomtom 6, en dezelfde problemen.
vorige week een nieuwe muis gekocht een van de nieuwste modellen bij Hans de GPS man in A'dam
zie : http://www.speurders.nl/c...t_rfmd.html?2.4.0.0.19.99
Er werdt mij verteld dat de nokia N73 van de nieuwere generatie is , en dat de nieuwere muizen er beter op werken ??.
De muis ( 32 kanaals bluetooth gps ontvanger met RFMD chipset) heb ik toen geinstalleerd op de N73, en sindsdien heb ik geen uitval meer van de Bluetooth verbinding, voor mij blijft het een raadsel maar tot nu toe werkt het wel.( ik las ook in andere forums dat sirf iii gps ontvangers van de laatste generatie ook geen problemen hebben ??) maar volgens mij als er een nieuwere Firmware voor de N73 komt, zullen de andere muizen er ook wel op werken.
ik heb Tom Tom 6 Western_Europe erop zitten en hij werkt eigenlijk net zo snel als Benelux, ik kan namelijk uit de kaarten kiezen. (alleen als men een plaats of route berekend duurt het iets langer omdat hij meer adressen en straten e.d. heeft)
verder gebruik ik een Transcend minisd 2gb 80x kaartje > geen problemen tot nu toe.
http://img119.imageshack.us/img119/271/screenshot0016ih4.jpg
http://img518.imageshack....324/screenshot0019uq9.jpg
http://img119.imageshack.us/img119/605/screenshot0018id4.jpg
enkel screenshots van de N73 met TomTom 6
[ Voor 4% gewijzigd door bmwX3 op 02-10-2006 19:38 ]
Verwijderd
Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
• Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
Adapt AD-300
Kingston 2GB miniSD
Dit werkt bij mij perfect!! Heb er al heel wat uurtjes plezier van gehad

Er is nog een probleem bijgekomen. Naast het feit dat:
- N73 de gps verbinding telkens verbreekt
- Na enige tijd zelfs vast loopt
- Een framerate heeft om van te huilen!
- Hoor ik ook geen stemmen van tomtom zodra ik geconnect ben met bij bluetooth carkit (welke overigens wel goed doet!). Als ik mijn carkit disconnect hoor ik de stemmen wel
Even een korte conclusie, de N73 is duidelijk nog niet klaar voor tomtom navigatie. Wellicht dat het met toekomstige firmware updates opgelost wordt. Alleen wil ik daar niet op wachten. Ik ga overstappen naar een eenvoudiger toestel welke sneller is (de N73 is niet bepaalt snel te noemen) + ik koop gewoon een TOMTOM ONE, geen stress meer voor Renzo4000 ;-)
- N73 de gps verbinding telkens verbreekt
- Een framerate heeft om van te huilen!
- Hoor ik ook geen stemmen van tomtom zodra ik geconnect ben met bij bluetooth carkit (welke overigens wel goed doet!). Als ik mijn carkit disconnect hoor ik de stemmen wel
Even een korte conclusie, de N73 is duidelijk nog niet klaar voor tomtom navigatie. Wellicht dat het met toekomstige firmware updates opgelost wordt. Alleen wil ik daar niet op wachten. Ik ga overstappen naar een eenvoudiger toestel welke sneller is (de N73 is niet bepaalt snel te noemen) + ik koop gewoon een TOMTOM ONE, geen stress meer voor Renzo4000 ;-)
Vanmiddag mijn N73 laten updaten naar V 2.0628.0.0.3 (27-07-2006). TT6 deed het met de vorige Firmware al goed. morgen met deze even proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
Hoezo, niet snel? Kan je daar iets meer over zeggen? Want ik word gek van mijn Siemens M65 (die ik wil vervangen), oa omdat hij zo traaaaaag is...renzo4000 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:18:
Ik ga overstappen naar een eenvoudiger toestel welke sneller is (de N73 is niet bepaalt snel te noemen)
En weet iemand al hoeveel smsjes je kan opslaan?
Doen ze dat ter plekke bij zo'n servicepoint ?Pierre_nr1 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:54:
Vanmiddag mijn N73 laten updaten naar V 2.0628.0.0.3 (27-07-2006). TT6 deed het met de vorige Firmware al goed. morgen met deze even proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
En niet geheel onbelangrijk: wat kost die grap.. ?
Het is natuurlijk een symbian based toestel (gewoon een soort mini-pc) en dat merk je gewoon. Er zit vertraging in de menu's ed. En dan heb ik het nog niet eens over de traagheid van tomtom, want dat vind ik echt niet normaal... je mist daardoor zo een straat.RemCow schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:58:
[...]
Hoezo, niet snel? Kan je daar iets meer over zeggen? Want ik word gek van mijn Siemens M65 (die ik wil vervangen), oa omdat hij zo traaaaaag is...
En weet iemand al hoeveel smsjes je kan opslaan?
Heeft er iemand een oplossing voor het volgende:
als ik ga slapen zet ik graag m'n profiel op stil, maar bij de n73 werkt dan het alarm niet
, tenminste hij gaat alleen maar trillen, maar uit m'n bed gebeld worden als iemand zo slim is om niet naar de tijd te kijken heb ik ook niet zo heel veel zin in.
Hoe kan ik dit oplossen?
als ik ga slapen zet ik graag m'n profiel op stil, maar bij de n73 werkt dan het alarm niet
Hoe kan ik dit oplossen?
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
In je profielopties bij 'stil' de waarschuwingstonen aan zetten.
Verwijderd
mag ik vragen bij welke servicepoint je bent geweest, ik ben er al naar 2 geweest en bij allebei is het mislukt, ze kregen steeds foutmeldingen.Pierre_nr1 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:54:
Verwijderd
Ja, als het goed is kost het niets gedurende de fabrieksjaar....KeN. schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:20:
[...]
Doen ze dat ter plekke bij zo'n servicepoint ?
En niet geheel onbelangrijk: wat kost die grap.. ?
Verwijderd
klopt, tegenwoordig hebben alle Nokia toestellen 2 jaar garantie ipv 1 jaar, is op europees niveau bepaald!!
dus zo'n update wordt gratis uitgevoerd, je hebt niet eens een bon nodig, ze lezen gewoon de tel uit.
dus zo'n update wordt gratis uitgevoerd, je hebt niet eens een bon nodig, ze lezen gewoon de tel uit.
Verwijderd
Ik heb de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver en TomTom 6 geinstalleerd op mijn N73. TomTom werkt alleen krijgt hij geen gps verbinding ook al laat ik hem een half uur aanstaan. De receiver heeft wel een fix gezien het rood licht. Iemand hier een verklaring voor of heeft dit ook te maken met Firmware of ligt dit aan de GPS Receiver??
Bij Reitsma in Alkmaar, http://site.reitsmatelecom.nl/Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:39:
[...]
mag ik vragen bij welke servicepoint je bent geweest, ik ben er al naar 2 geweest en bij allebei is het mislukt, ze kregen steeds foutmeldingen.
Daar kan je zonder een afspraak je Firmware laten opwaarderen. Echt een geweldige service!
Bij dms2000 in Den Haag was ik het toestel 5 dagen kwijt, wanneer zij een update zouden uitvoeren, belachelijk gewoon. Gelukkig weet Reitsma wat klantenservice is!
Verwijderd
dank!! dan ga ik het zo voor de 3e keer proberen!!Pierre_nr1 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:19:
[...]
Bij Reitsma in Alkmaar, http://site.reitsmatelecom.nl/
Daar kan je zonder een afspraak je Firmware laten opwaarderen. Echt een geweldige service!
Bij dms2000 in Den Haag was ik het toestel 5 dagen kwijt, wanneer zij een update zouden uitvoeren, belachelijk gewoon. Gelukkig weet Reitsma wat klantenservice is!
wordt vervolgd.....
Hoe lang doen jullie gemiddeld eigenlijk met jullie batterij? Ik zit op zo'n 2 tot 3 dagen bij redelijk normaal gebruik, op zich prima te doen maar ik hoor ook verhalen van 5 dagen ofzo...
Heb al wat lopen veranderen om de batterij zo lang mogelijk mee te laten gaan maar vraag me af of ik er niet meer uit kan halen dan die 2 tot 3 dagen.
Vraag 2, ook naar aanleiding van het batterij gebruik. Je kunt applicaties zowel op telefoongeheugen als geheugenkaart installeren, ik kies meestal voor de geheugenkaart maar ik heb ook gelezen dat het soms verstandiger is om het op je telefoongeheugen te doen. Dit omdat lezen/schrijven van en naar de geheugenkaart meer energie kost. Maar gaat dit niet ten koste van het vrije 'ram' geheugen?
Ik heb bijvoorbeeld nog 40 mb vrij op de telefoon volgens mijn toestel, kijk ik met een taskmanager naar het vrije ram geheugen dan is dit meestal tussen de 13 en 17 mb. Ik zie dit zeg maar als ram en harddisk op de computer waarbij die 40 mb de schijf is en de 13 tot 17 het ram. Als ik applicaties op mijn telefoongeheugen ga gooien, gaat dat dan alleen ten koste van die 40 of ook van die 13 tot 17?
Hoop dat mijn vraag n beetje duidelijk is hehe. Verder ben ik nog steeds zeer blij met het apparaatje. Zit stiekem wel te wachten op een firmware update voor de camera en bluetooth issues maar ondanks die probleempjes heb ik absoluut geen spijt!
Heb al wat lopen veranderen om de batterij zo lang mogelijk mee te laten gaan maar vraag me af of ik er niet meer uit kan halen dan die 2 tot 3 dagen.
Vraag 2, ook naar aanleiding van het batterij gebruik. Je kunt applicaties zowel op telefoongeheugen als geheugenkaart installeren, ik kies meestal voor de geheugenkaart maar ik heb ook gelezen dat het soms verstandiger is om het op je telefoongeheugen te doen. Dit omdat lezen/schrijven van en naar de geheugenkaart meer energie kost. Maar gaat dit niet ten koste van het vrije 'ram' geheugen?
Ik heb bijvoorbeeld nog 40 mb vrij op de telefoon volgens mijn toestel, kijk ik met een taskmanager naar het vrije ram geheugen dan is dit meestal tussen de 13 en 17 mb. Ik zie dit zeg maar als ram en harddisk op de computer waarbij die 40 mb de schijf is en de 13 tot 17 het ram. Als ik applicaties op mijn telefoongeheugen ga gooien, gaat dat dan alleen ten koste van die 40 of ook van die 13 tot 17?
Hoop dat mijn vraag n beetje duidelijk is hehe. Verder ben ik nog steeds zeer blij met het apparaatje. Zit stiekem wel te wachten op een firmware update voor de camera en bluetooth issues maar ondanks die probleempjes heb ik absoluut geen spijt!
Zijn er meer mensen die problemen hebben met echo bij dit toestel.
Ik hoor zelf alles wel goed, maar de persoon die ik aan de telefoon heb hoort een echo.
Ik hoor zelf alles wel goed, maar de persoon die ik aan de telefoon heb hoort een echo.
batterijgebruik zit ik ook zo rond de 5 dagen, valt me nog reuze mee
Verwijderd
net in Alkmaar de mini firmware update erop laten zetten, v 2.06.08.0.0.3 ff kijken of ik nog problemen tegenkom
Verwijderd
Ik heb ook problemen met echo aan de andere kant van de lijn.
Hebben al veel mensen tegen mij gezegd.
Hoe zou dit op te lossen zijn?
Ook mijn bluetooth kan ik niet meer af en aan zetten zonder mijn betterij er uit te halen en terug in te steken.Alles terug naar fabrieksinstellingen zetten helpt ook niet.
Groeten
Ook mijn bluetooth kan ik niet meer af en aan zetten zonder mijn betterij er uit te halen en terug in te steken.Alles terug naar fabrieksinstellingen zetten helpt ook niet.
Groeten
Het enige wat bij mij helpt is de telefoon wat minder luid te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:28:
Ik heb ook problemen met echo aan de andere kant van de lijn.
Groeten
*zucht van opluchting* Ik heb mijn N73 teruggebracht evenals mijn ADAPT AD-750 GPS.
De redenen voor mij zijn om de N73 te laten voor wat het is:
Ik heb nu zelf een samsung E900 genomen en een TOMTOM ONE. Heel wat betrouwbaarder iig.
De redenen voor mij zijn om de N73 te laten voor wat het is:
- De gps verbinding telkens verbreekt
- Niet erg snel toestel
- Bij TomTom een framerate om van te huilen!
- Ik hoor geen stemmen van tomtom zodra ik geconnect ben met bij bluetooth carkit (welke overigens
wel goed doet!). Als ik mijn carkit disconnect hoor ik de stemmen wel
- Bluetooth issues met andere apparaten, soms zelfs een vasloper als gevolg
- Echo problemen
Ik heb nu zelf een samsung E900 genomen en een TOMTOM ONE. Heel wat betrouwbaarder iig.
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 03-10-2006 19:58 ]
Verwijderd
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om je plaatjes op het gehele scherm te krijgen? ik had ergens gelezen dat hij ze laat in in portret-mode ofzoiets??
Ik ben van plan het toestel te kopen, maar toch ff weten of dit mogelijk is.. (ik koop m evengoed wel, maarja.. )
Ik ben van plan het toestel te kopen, maar toch ff weten of dit mogelijk is.. (ik koop m evengoed wel, maarja.. )
Verwijderd
Deze vraag is zeker al 3 keer langsgeweest... ALLEEN als je hem in een theme inbouwt...Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:48:
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om je plaatjes op het gehele scherm te krijgen? ik had ergens gelezen dat hij ze laat in in portret-mode ofzoiets??
Sinds twee weken in bezit van N73 (firmware 20628001 10-07-2006 RM133 N73-02 ). Supertelefoon! Heb nu een 1GB Sandisk minisd kaart, Tomtom6 en een Adapt 750 GPS muis. Alles werkt perfect! Snelle en goede fix, geen last van trage tomtom.
Het enige wat ik merk is dat de telefoon af en toe "unresponsive" is als er een gemist gesprek of sms is geweest.
Het enige wat ik merk is dat de telefoon af en toe "unresponsive" is als er een gemist gesprek of sms is geweest.
Goed om te horen dat jij (bijna) geen problemen hebt, ik heb toch hele andere ervaringen (zie mijn eerdere posts en ik ben niet de enige)...lavalamp schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:40:
Sinds twee weken in bezit van N73 (firmware 20628001 10-07-2006 RM133 N73-02 ). Supertelefoon! Heb nu een 1GB Sandisk minisd kaart, Tomtom6 en een Adapt 750 GPS muis. Alles werkt perfect! Snelle en goede fix, geen last van trage tomtom.
Ik heb zelf hiervoor windows mobile en ppc telefoons gehad, die waren aanzienlijk sneller dan deze N73. Ik snap ook niet dat je kunt zeggen dat tomtom niet traag is, want dat is ie toch echt wel. Wellicht ervaar jij het als snel genoeg, dat is echter wel wat anders.
Op mijn HP 6515 / SPV C500 / SPV M500 was tomtom aanzienlijk sneller. Nu heb ik sinds gisteren een TOMTOM One, damn wat is dat prettig navigeren zeg... Voor mij voorlopig geen telefoons met navigatie meer. Ik verwacht dat ze over een jaar een stuk beter / sneller / stabieler zullen zijn ...
Hey Renzo,renzo4000 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
Goed om te horen dat jij (bijna) geen problemen hebt, ik heb toch hele andere ervaringen (zie mijn eerdere posts en ik ben niet de enige)...
Ik heb zelf hiervoor windows mobile en ppc telefoons gehad, die waren aanzienlijk sneller dan deze N73. Ik snap ook niet dat je kunt zeggen dat tomtom niet traag is, want dat is ie toch echt wel. Wellicht ervaar jij het als snel genoeg, dat is echter wel wat anders.
Op mijn HP 6515 / SPV C500 / SPV M500 was tomtom aanzienlijk sneller. Nu heb ik sinds gisteren een TOMTOM One, damn wat is dat prettig navigeren zeg... Voor mij voorlopig geen telefoons met navigatie meer. Ik verwacht dat ze over een jaar een stuk beter / sneller / stabieler zullen zijn ...
Ik heb wel degelijk vergelijkingsmateriaal. Heb een jaar genavigeerd met een mitac mio 168 + tomtom5. Nu vervangen door de N73+tomtom6+adapt 750. Ik heb geen last van hinderlijke haperingen zoals jij (en anderen) beschrijft. Misschien ligt het aan de firmware (ik draai de oude) of andere programma die in het geheugen geladen zijn.
Verwijderd
Denk dat jij gewoon toevallig 1 van de rotte appels hebt getroffen die bij elke release van elke telefoon wel aanwezig zijn... (zie topics van alle telefoons, ja ook WM telefoons!) Als hij nou zegt dat zijn TT goed en snel loopt wie ben jij dan om te zeggen dat hij wel langzaam loopt? Denk toch echt dat je zelf wel kan bepalen wat snel en langzaam is ookal heb je niks om mee te vergelijken.Ik heb ook de N73 met een 2gb kaart zelfs en ik heb nog helemaal geen negatieve dingen meegemaakt, ook niet met BT connecties. Op 1 of 2 vastlopers na...renzo4000 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
Goed om te horen dat jij (bijna) geen problemen hebt, ik heb toch hele andere ervaringen (zie mijn eerdere posts en ik ben niet de enige)...
Kan het wel met je eens zijn dat de standalone navunits veel beter zijn dan deze combi's maar dat is maar net waar je op uit bent...
Verwijderd
Heb daarnet resetcode *#7370# gedaan, maar ik mis nu bij toepassingen dat antivirus-icoon(en waarschijnlijk ook het programma).
Is er een manier om dat er weer op te krijgen?
Ik had het er niet zelf opgezet, het zat er standaard al op geloof ik.
thx
---------------------------------EDIT----------------------------
Never mind, heb het al gevonden.
Hier staat het: http://mobile.f-secure.com/downloads/trial/index.html
Is er een manier om dat er weer op te krijgen?
Ik had het er niet zelf opgezet, het zat er standaard al op geloof ik.
thx
---------------------------------EDIT----------------------------
Never mind, heb het al gevonden.
Hier staat het: http://mobile.f-secure.com/downloads/trial/index.html
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 15:34 ]
Verwijderd
Hallo ,
Supertoestel , soms enigzins wat traag vind ik persoonlijk.
Mijn vraag is als ik reeds gemaakte foto's open in de galerij en deze wil inzoomen zegt de telefoon mij het volgende " Galerij : Geheugen vol,sluit enkele toepassingen en probeer het opniew "
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen danwel waar de oorzaak ligt , het geheugen van zowel het toestel als geheugenkaart is nog ruim voldoende , dus dat lijkt mij sterk.
Supertoestel , soms enigzins wat traag vind ik persoonlijk.
Mijn vraag is als ik reeds gemaakte foto's open in de galerij en deze wil inzoomen zegt de telefoon mij het volgende " Galerij : Geheugen vol,sluit enkele toepassingen en probeer het opniew "
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen danwel waar de oorzaak ligt , het geheugen van zowel het toestel als geheugenkaart is nog ruim voldoende , dus dat lijkt mij sterk.
Ik heb het eenmaal gehad.
Wat je kunt doen is of heel simpel even de tel. uit en aan.
Wat je ook kunt doen is de menuknop even ingedrukt inhouden om te zien welke processen actief zijn om zo één en ander af te sluiten.
Wat je kunt doen is of heel simpel even de tel. uit en aan.
Wat je ook kunt doen is de menuknop even ingedrukt inhouden om te zien welke processen actief zijn om zo één en ander af te sluiten.
Verwijderd
SPEEDMAN of iemand anders, ik heb nu de holux GPS-muis (van nav4all). Ik vroeg me af hoe je kan zien dat ie leeg begint te raken of dat ie al echt vol is? Er zit wel een batterylampje op maar dat is echt altijd en eeuwig groen als ie aanstaat?
Oh, mijn ervaring met deze muis? Prima muisje, supersnelle fix, snel de satelieten gevonden. Ik heb hem echter niet op de N73 uitgeprobeerd aangezien ik niet over voldoende MB geheugen beschik. (NB. het was een geleende 6680 waar ik hem mee getest heb)
Edit: Het lampje ging eindelijk uit. Zo geeft ie dus aan dat ie vol is
Nu nog uitvogelen wat ie doet als ie leeg dreigt te raken...
Oh, mijn ervaring met deze muis? Prima muisje, supersnelle fix, snel de satelieten gevonden. Ik heb hem echter niet op de N73 uitgeprobeerd aangezien ik niet over voldoende MB geheugen beschik. (NB. het was een geleende 6680 waar ik hem mee getest heb)
Edit: Het lampje ging eindelijk uit. Zo geeft ie dus aan dat ie vol is
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:47 ]
Ik ben vanmiddag naar de Phone House op de Van Baerlestraat geweest voor een firmware-update.
Kreeg ik als antwoord op mijn vraag hoelang het zou duren te horen dat ik moest rekenen op 2 tot 3 dagen.. Toen ik vroeg of het niet ter plekke kon gebeuren (die winkel in Alkmaar, eerder genoemd door Pierre_nr1) kreeg ik een heel verhaal dat dat niet zomaar even kon omdat het heel moeilijk is en dat er nog veel meer mensen hebben die ook dingen aan hun telefoon willen laten doen en blablabla.
Heb maar bedankt en ben weggegaan.
Morgen maar eens kijken bij het andere service point hier in Amsterdam.
Desnoods doe ik het zelf wel.
Kreeg ik als antwoord op mijn vraag hoelang het zou duren te horen dat ik moest rekenen op 2 tot 3 dagen.. Toen ik vroeg of het niet ter plekke kon gebeuren (die winkel in Alkmaar, eerder genoemd door Pierre_nr1) kreeg ik een heel verhaal dat dat niet zomaar even kon omdat het heel moeilijk is en dat er nog veel meer mensen hebben die ook dingen aan hun telefoon willen laten doen en blablabla.
Heb maar bedankt en ben weggegaan.
Morgen maar eens kijken bij het andere service point hier in Amsterdam.
Desnoods doe ik het zelf wel.
Verwijderd
Ik heb mn N73 nu sinds zaterdag en ben er best blij mee!
Enige probleempjes die ik heb gehad is het soms vast lopen (tot nu toe 4 keer ong) maar wat mij helemaal ergert is dat ik regelmatig simkaart fout krijg (terwijl de tel bv op mn bureau ligt)
Zijn er meerdere mensen die dat al meegemaakt hebben, ik heb het tot nu toe nog nergens gelezen iig. Ben benieuwd!
Enige probleempjes die ik heb gehad is het soms vast lopen (tot nu toe 4 keer ong) maar wat mij helemaal ergert is dat ik regelmatig simkaart fout krijg (terwijl de tel bv op mn bureau ligt)
Zijn er meerdere mensen die dat al meegemaakt hebben, ik heb het tot nu toe nog nergens gelezen iig. Ben benieuwd!
Verwijderd
Thnx voor je reply El-Loco , openstaande toepassingen bekijken met de menu knop wist ik
, er stond verder niks open.Geheugen tel: 35 mb en geheugenkaart 750 mb ongeveer vrij over.
In het begin kon je nog wel alles met normaal tempo doorbladeren in de Galerij , nu er meer foto's in staan duurt het al een eeuwigheid voordat deze allemaal zichtbaar zijn .
Oftwel de Galerij is gewoon zeer traag geworden
Misschien dat er een bepaalde reset gedaan kan worden of zo , geen idee.
Je Tip met ff uit en aan doen heeft inderdaad geholpen wat betreft inzoomen , thnx
Maar ik heb er nu ongeveer 23 foto's in staan ( niet veel te noemen ) en voordat deze in de galerij zichtbaar zijn dat duurt echt lang.Heeft iedereen hier dan last van vraag ik mij dan af .
In het begin kon je nog wel alles met normaal tempo doorbladeren in de Galerij , nu er meer foto's in staan duurt het al een eeuwigheid voordat deze allemaal zichtbaar zijn .
Oftwel de Galerij is gewoon zeer traag geworden
Misschien dat er een bepaalde reset gedaan kan worden of zo , geen idee.
Je Tip met ff uit en aan doen heeft inderdaad geholpen wat betreft inzoomen , thnx
Maar ik heb er nu ongeveer 23 foto's in staan ( niet veel te noemen ) en voordat deze in de galerij zichtbaar zijn dat duurt echt lang.Heeft iedereen hier dan last van vraag ik mij dan af .
Ja hier.. het schijnt dat het helpt als je 'netwerk kiezen/keuze' op handmatig zet ipv automatisch.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:21:
Ik heb mn N73 nu sinds zaterdag en ben er best blij mee!
Dit topic is gesloten.