haha, dat is kbiturnie538 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:53:
[...]
Daarom is het ook zo onlogisch om het pakket via GPRS te downloaden.
Ten eerste:
Bij de 3.xxx wordt FOTA ("Firmware over the air" gok ik?) nog niet ondersteunt.
Ten tweede:
En die persoon wil dat met GPRS gaan download, dan is die persoon minimaal op maximale snelheid 23 minuten kwijt (72*1024/52/60).
Maar je hebt ook wifi:DataGhost schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:06:
[...]
haha, dat is kbitdan kom je uit op ongeveer 7 kB/s, maar er is nog een heel pakket overhead, dus hou het maar op 4-5 kB/s
komt neer op 4,5 uur. Het KAN wel, maar ik zou het persoonlijk ook niet doen
met UMTS is het al realistischer, dat is 384 kb/s, komt neer op 40 kB/s ongeveer, en dan ben je een half uur kwijt ofzo.
Onder "Dev. mngr." onder connections. En als je daarvoor kiest dan kan je ook een wifi netwerk kiezen. Al met al wel doen dus, maar dan over wifiVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Waar is die FOTA te vinden op de telefoon ?
Verwijderd
Daar kun je idd je WiFi aanzetten, maar toch geen FOTA ?Onder "Dev. mngr." onder connections. En als je daarvoor kiest dan kan je ook een wifi netwerk kiezen. Al met al wel doen dus, maar dan over wifi . Ik kan eigenlijk niet wachten om dat te testen .
Ik zie het tenminste niet staan
Verwijderd
yeuy zelf op versie 4 gezet 
majah als ik me tel nu aansluit via usb . dan vraagt ie welke modus : pcsuite mediaplayer gegevensoverdracht en pictbridge ofzo...als ik dan voor mediaplayer kies gaat me tel op offline (profiel) en net wanneer gaat werken komt windows met nieuwe hardware gevonden.. nokia n80 en dan moet je via hardware installeren en dat lukt dus niet hoe en wat moet ik installeren dan /?
majah als ik me tel nu aansluit via usb . dan vraagt ie welke modus : pcsuite mediaplayer gegevensoverdracht en pictbridge ofzo...als ik dan voor mediaplayer kies gaat me tel op offline (profiel) en net wanneer gaat werken komt windows met nieuwe hardware gevonden.. nokia n80 en dan moet je via hardware installeren en dat lukt dus niet hoe en wat moet ik installeren dan /?
Als je Versie 4 al op je foon hebt staan:Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Waar is die FOTA te vinden op de telefoon ?
Connectiviteit --> App.beheer
Verwijderd
thx, gevondenrunning man schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Als je Versie 4 al op je foon hebt staan:
ik heb dus de upgrade via nokia-site gedaan, vlekkeloos verlopen, en alles draait prima.
alle nieuwigheden staan erop ook fota, zeer tevreden.
1 vraagje; wat kan je nu met mediaplayer doen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 16:17 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:16:
[...]
thx, gevonden
ik heb dus de upgrade via nokia-site gedaan, vlekkeloos verlopen, en alles draait prima.
ik kan nog niks met mediaplayerVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:31:
Verwijderd
Ik heb dus ook met succes die update gedaan via dat programma..
Alleen halt ie nu niet meer automatisch mijn mail op ??
Iemand daar een oplossing voor.. Ik heb hem staan op "uitsluitend eingen netwerk" en om het half uur.
Maar ik krijg niks meer.. alleen als ik met de hand mail ophaal.
Alleen halt ie nu niet meer automatisch mijn mail op ??
Iemand daar een oplossing voor.. Ik heb hem staan op "uitsluitend eingen netwerk" en om het half uur.
Maar ik krijg niks meer.. alleen als ik met de hand mail ophaal.
Pictbridge zit op mijn canon printer, ik kan mijn phone via usb aansluiten op mijn printer en rechtstreeks printen. Ik heb het nog niet echt getest maar ik kan op printen drukken wanneer mijn phone er aan hangt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:31:
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:01:
[...]
Daar kun je idd je WiFi aanzetten, maar toch geen FOTA ?
Ik zie het tenminste niet staan
Misschien moet je daar ff kijken, mijn foon staat op engels. Bij mij staat er Current version en latest update. En daar kan ik via options Check for Updates aangeven, dan geeft hij geen update availablerunning man schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Verwijderd
Ik heb net versie 4 erop gezet, maar geen FOTA aanwezig in mn apparaatbeheer?!?!running man schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Verwijderd
Als het goe is, zie je daar je firmware versie.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:22:
[...]
Ik heb net versie 4 erop gezet, maar geen FOTA aanwezig in mn apparaatbeheer?!?!
In App.beheer--> opties-->Controleren op updatesVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:22:
[...]
Ik heb net versie 4 erop gezet, maar geen FOTA aanwezig in mn apparaatbeheer?!?!
Dan wordt er om een verbinding gevraagd.
Daarmee kan je je foon met media player synchroniseren. Je moet daar wel die media player driver voor hebben. Een link ernaar staat geloof ik ergens in t derde topic gegeven, daar heb ik em iig vandaan toen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:16:
[...]
thx, gevonden
Voortaan kunnen alle TomTom 6 gerelateerde vragen terecht in het volgende topic: Het TomTom Navigator 6 Topic
De discussie vindt dan ook daar plaats, en niet hier
Bedankt man!DaannO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:49:
Voortaan kunnen alle TomTom 6 gerelateerde vragen terecht in het volgende topic: Het TomTom Navigator 6 Topic
Hoi!
Stel je laat voor lange tijd je telefoon aan staat en je hebt er al van alles mee gedaan. je gooit heb dan bijvoorbeeld na twee dagen aan de lader, maar ook dan laat je hem aan staan.
Hij is dan drie dagen niet uit geweest. Merken jullie dan ook dat je dan
1. Minder bereik hebt
2. Slechte verstaandbaarheid tijdens het bellen, ook al heb je wel veel bereik.
3. Telefoon is trager.
4. Berichten komen soms niet/veel te laat binnen
1. Minder bereik hebt
3. Telefoon is trager.
Hoi!
hij wordt idd trager omdat er allemaal troep in het geheugen achterblijft, zo nu en dan herstarten maakt em wel sneller, tis net windowsurnie538 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:54:
Stel je laat voor lange tijd je telefoon aan staat en je hebt er al van alles mee gedaan. je gooit heb dan bijvoorbeeld na twee dagen aan de lader, maar ook dan laat je hem aan staan.
1. Minder bereik hebt
3. Telefoon is trager.
Verwijderd
Als ik gebeld wordt door iemand uit mijn contactlijst gaat mijnN80 de naam van die persoon uit te spreken.
Weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Nee maar ik ben ook geen power user, hoe het met versie 4.0 zit weet ik niet maar de 3.0 firmware had ik dat probleem niet. En ik laat de telefoon zoveel mogelijk aanstaan.urnie538 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:54:
1. Minder bereik hebt
3. Telefoon is trager.
Wat ik overigens irritant aan de nieuwe sw versie vind is dat je een gesprek niet kan beeindigen door de schuif dicht te schuiven...
Dit staat dus echt in de handleiding... Zoek het eerst zelf even uitVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:12:
Als ik gebeld wordt door iemand uit mijn contactlijst gaat mijnN80 de naam van die persoon uit te spreken.
Totaal geen last van. Ik zet mijn telefoon nooit uit. Staat altijd aan.urnie538 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:54:
1. Minder bereik hebt
3. Telefoon is trager.
Verwijderd
Hey ik heb gezocht anders vraag ik het niet. En als je niet weet hoeft je niet te reageren.running man schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:19:
[...]
Dit staat dus echt in de handleiding... Zoek het eerst zelf even uit
Weet je niet wat dit:Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:21:
[...]
Hey ik heb gezocht anders vraag ik het niet. En als je niet weet hoeft je niet te reageren.
Je mag wel wat vriendelijker reageren hoor.
Je kunt dit instellen in je profiel.
Geen dankrunning man schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:32:
[...]
Weet je niet wat dit:betekend?
Je mag wel wat vriendelijker reageren hoor.
Je kunt dit instellen in je profiel.

In 't vervolg geen antwoord geven en wachten tot een mod dit soort lui wegmoffelt. Het slaat natuurlijk nergens op dat dit soort vragne in het 4e (!!) n80-topic gesteld worden. Mijn eigen n80 ligt inmiddels ergens voor reparatie, ik hoop 'm over een week of twee weer terug te hebben, zit nu met een nokia koelkast uit 2001 ofzo, werkt wel lekker snel overigens
Verwijderd
Dit is een forum waar mensen hun vragen kunnen stellen over de Nokia N80. En waar mensen met de juiste kennis dit soort vragen kunnen beantwoorden.Dj_Tjebbe schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:53:
In 't vervolg geen antwoord geven en wachten tot een mod dit soort lui wegmoffelt. Het slaat natuurlijk nergens op dat dit soort vragne in het 4e (!!) n80-topic gesteld worden. Mijn eigen n80 ligt inmiddels ergens voor reparatie, ik hoop 'm over een week of twee weer terug te hebben, zit nu met een nokia koelkast uit 2001 ofzo, werkt wel lekker snel overigens
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 07-10-2006 16:54 ]
En dit is regelrecht een flame, dit is idd een discussieforum en door hoor je discussies te houden. Dat geldt dus ook voor jou. Als je medegebruikers wil afkraken dan kan dat ook op andere forums. De reden dat er gezegd wordt dat je moet gaan zoeken is om het niveau van de vragen hoog te houden. Dj_Tjebbe heeft gelijk dat we al in het 4de deel zitten en hiermee bedoelt hij dat jouw vraag al lang langs is geweest. En dat je dus zelf echt goed moet gaan zoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:05:
[...]
Dit is een forum waar mensen hun vragen kunnen stellen over de Nokia N80. En waar mensen met de juiste kennis dit soort vragen kunnen beantwoorden.
Voor Wannabe dj-s die aandacht willen en met nutteloze opmerkingen komen, of opmerkingen over waar hun mobieltje op dit moment bevindt..die kunnen gewoon naar www.myspace.com
Ik weet dat dit ook niet toedraagt aan de discussie, ik hoop wel dat het toedraagt aan het feit hoe je tegen de overige gebruikers aankijkt. De meeste reacties die jij hebt gegeven zijn niet bepaald vleiend geweest, vandaar dat ik je op het 1 en ander probeer te wijzen.
Modbreak: doe dan een topicreport in plaats van mensen zelf terecht te wijzen. Laat het modden maar over aan die mensen die daar de juiste tools voor hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 07-10-2006 16:56 ]
wat erg nou...EnsconcE schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:20:
[...]
En dit is regelrecht een flame, dit is idd een discussieforum en door hoor je discussies te houden. Dat geldt dus ook voor jou. Als je medegebruikers wil afkraken dan kan dat ook op andere forums. De reden dat er gezegd wordt dat je moet gaan zoeken is om het niveau van de vragen hoog te houden. Dj_Tjebbe heeft gelijk dat we al in het 4de deel zitten en hiermee bedoelt hij dat jouw vraag al lang langs is geweest. En dat je dus zelf echt goed moet gaan zoeken.
Ik weet dat dit ook niet toedraagt aan de discussie, ik hoop wel dat het toedraagt aan het feit hoe je tegen de overige gebruikers aankijkt. De meeste reacties die jij hebt gegeven zijn niet bepaald vleiend geweest, vandaar dat ik je op het 1 en ander probeer te wijzen.
hebben jullie ook het probleem dat als je bij de webbrowser een standaard accesspoint kiest hij soms een ander punt gebruikt dan ik heb aangegeven ? erg vervelend...

hmmm.... ik ging zojuist naar contacten, koos een persoon, drukte op bellen en kon kiezen uit mobiel of telefoon, gebruik de groene toets om te bellen en floeps... telefoon start opnieuw op...

firmware 4 is nog niet helemaal geweldig

Moning2 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:14:
[...]
wat erg nou...
hebben jullie ook het probleem dat als je bij de webbrowser een standaard accesspoint kiest hij soms een ander punt gebruikt dan ik heb aangegeven ? erg vervelend...![]()
hmmm.... ik ging zojuist naar contacten, koos een persoon, drukte op bellen en kon kiezen uit mobiel of telefoon, gebruik de groene toets om te bellen en floeps... telefoon start opnieuw op...![]()

Soms mis ik het gebrek aan instel mogelijkheden van symbian, het lijkt wel of ze veel instellingen hard coded weg gezet hebben, als windows hebt kan je iig het register nog te lijf gaan. Ondanks dat er veel "opties" zijn, kunnen we er maar relatief weinig instellen.
oh god, jaMoning2 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:14:
[...]
hebben jullie ook het probleem dat als je bij de webbrowser een standaard accesspoint kiest hij soms een ander punt gebruikt dan ik heb aangegeven ? erg vervelend...
[ Voor 155% gewijzigd door een moderator op 07-10-2006 16:58 ]
Even voor de duidelijkheid: ik heb een aantal posts die niet door de beugel konden verwijderd. Flamen is ongewenst, en we verwachten ook van iedereen dat jullie niet op flamen in gaan. Als je iets ziet wat tegen onze policy is, maak dan een topicreport in plaats van erop te reageren!
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik had dit ook toen ik de telefoon pas op V4 had. Daarna een harde reset gedaan (was nog niet gebeurd na de update) en tot nu toe (drie weken) niet meer voor gekomen.Moning2 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:14:
[...]
hmmm.... ik ging zojuist naar contacten, koos een persoon, drukte op bellen en kon kiezen uit mobiel of telefoon, gebruik de groene toets om te bellen en floeps... telefoon start opnieuw op...![]()
Welke firmware versie gebruik je?running man schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:20:
[...]
Totaal geen last van. Ik zet mijn telefoon nooit uit. Staat altijd aan.
Ik heb sinds v4.xxx (een maand geleden) 1x keer een reboot gehad. Maar dat kwam omdat ik te veel apps had draaien (toen wist ik nog niet dat er een taskmanager was)running man schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:13:
[...]
Ik had dit ook toen ik de telefoon pas op V4 had. Daarna een harde reset gedaan (was nog niet gebeurd na de update) en tot nu toe (drie weken) niet meer voor gekomen.
Hoi!
Bij mij blijven ze nooit draaien, alleen het logboek e.d. Gewone apps sluiten wanneer ik terug ga naar het stand-by scherm. Bij mijn 6600 bleef alles gewoon draaien totdat ik ze met c afsloot, jammer dat dat niet meer zo is(of in te stellen is).urnie538 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:00:
[...]
Welke firmware versie gebruik je?
[...]
Ik heb sinds v4.xxx (een maand geleden) 1x keer een reboot gehad. Maar dat kwam omdat ik te veel apps had draaien (toen wist ik nog niet dat er een taskmanager was)
dat vind ik juist een verbetering tegenover de oude symbian versies. Als je nu op afsluiten druk worden de apps echt afgesloten. Als ik een applicatie in het achtergrond wil laten lopen druk ik ff de menu-toets
Ja heb et gevondenDataGhost schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
oh god, jadat heb ik ook eens gehad. Volgens mij kan je EN in de 'globale' instellingen van de browser EN in je bookmark een standaard accesspoint kiezen, dus 2 plekken waar je even moet kijken.
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van de AD-41 (http://nokia-asia.com/Bas...tatic_Files/hs-20_126.jpg) ?
Als een nummer is gepauzeerd of gestopt en ik druk op play werkt dit alleen als de music player zichtbaar is (niet als ie in de achtergrond draait of als de screensaver actief is...

Anderen hier last van of een oplossing misschien ?
Ben inmiddels wat verder met onderzoek en het is momenteel nog niet mogelijk op het netwerk te komen door het ontbreken van EAP/PAP. Verder is alles al aanwezig dus het is te hopen dat nokia in de komende firmware hier wat aan doet.Devilfish schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:00:
[...]
Hier kun je iig het certificaat downloaden: http://www.rug.nl/rc/helpdesk/hulp/draadloos/linux_manual
Deze kun je vervolgens naar je telefoon kopieren en daarna openen met bestandsbeheer.
Dus het komt doordat de nokia (nog) geen PAP ondersteunt?Devilfish schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:21:
[...]
Ben inmiddels wat verder met onderzoek en het is momenteel nog niet mogelijk op het netwerk te komen door het ontbreken van EAP/PAP. Verder is alles al aanwezig dus het is te hopen dat nokia in de komende firmware hier wat aan doet.
Hoi!
Een backup maken van mijn telefoon, naar mijn memorycard(2gb) werkt niet. Lijkt helemaal goed te gaan, maar op het einde geeft hij een memory error, terwijl er ruimte zat is:
"Memory error: Memory full"
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil ie ook een backup van je geheugenkaart maken op je geheugenkaart, wat waarschijnlijk niet gaat passen. Probeer de backup te maken op de (lege?pim schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:43:
Een backup maken van mijn telefoon, naar mijn memorycard(2gb) werkt niet. Lijkt helemaal goed te gaan, maar op het einde geeft hij een memory error, terwijl er ruimte zat is:
ja dat klopt. Een aantal mensen hebben geloof ik inmiddels op nokia support forums gepost met de vraag of PAP ondersteunt kan gaan worden.urnie538 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:18:
[...]
Dus het komt doordat de nokia (nog) geen PAP ondersteunt?
Zou leuk zijn bij firmware V.5.xx
Hoi!
Verwijderd
Sinds de update naar firmware versie 4 kan ik niet meer synchroniseren met outlook, telefoon geeft systeemfout. Iemand die hier oplossing voor weet?
Had ik ook. Na een harde reset (*#7370#) liep het weer als een zonnetje.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:58:
Sinds de update naar firmware versie 4 kan ik niet meer synchroniseren met outlook, telefoon geeft systeemfout. Iemand die hier oplossing voor weet?
Maak wel een back-up van je data of nog beter, zorg ervoor dat je met synchronisatie je data weer op de foon krijgt.
Zat er bij jullie een MiniSD adapter? Dus die adapter om de MiniSD in een gewone SD-slot te doen.
Ik heb verschillende reviews/specs sites opgezocht. Sommige zeggen dat het er wel bij geleverd wordt en sommige staat niks bij.
Nu heb ik een Duitse versie van de N80 (alles wat in de doos zat was Duits, geen EN/NL handleiding) en daar zit geen MiniSD adapter bij.
Een vriend van mij, heeft ook een Duitse versie N80. Maar dan wel bij een andere winkel online besteld. Daar zat wel de MiniSD adapter bij.
Bij mij hebben ze de telefoon getest voordat ze het hebben opgestuurd. Want er zat een sticker/zegel op van GSMWEB.NL met "inhoud is gecontroleerd, ruilen onmogelijk na verbreken zegel".
Misschien hebben ze ook de MiniSD kaart van 128MB getest maar vergeten de adapter terug te stoppen?
Ik heb twee weken geleden hun een mailtje gestuurd, geen reply. Vorige week dinsdag ook een mailtje gestuurd, ook weer geen reply.
Ik heb verschillende reviews/specs sites opgezocht. Sommige zeggen dat het er wel bij geleverd wordt en sommige staat niks bij.
Nu heb ik een Duitse versie van de N80 (alles wat in de doos zat was Duits, geen EN/NL handleiding) en daar zit geen MiniSD adapter bij.
Een vriend van mij, heeft ook een Duitse versie N80. Maar dan wel bij een andere winkel online besteld. Daar zat wel de MiniSD adapter bij.
Bij mij hebben ze de telefoon getest voordat ze het hebben opgestuurd. Want er zat een sticker/zegel op van GSMWEB.NL met "inhoud is gecontroleerd, ruilen onmogelijk na verbreken zegel".
Misschien hebben ze ook de MiniSD kaart van 128MB getest maar vergeten de adapter terug te stoppen?
Ik heb twee weken geleden hun een mailtje gestuurd, geen reply. Vorige week dinsdag ook een mailtje gestuurd, ook weer geen reply.
Bij de Nederlandse versie wordt geen adapter bijgeleverd.The Conman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:46:
Zat er bij jullie een MiniSD adapter? Dus die adapter om de MiniSD in een gewone SD-slot te doen.
Kijk bij de specs waar je je N80 gekocht heb(www.gsmweb.nl):
Kun je trouwens zelf ook opzoeken...- Inhoud verpakking: Nokia N80 handset, accu, 220V lader,
128 MB Mini-SD kaart, polskoord, datakabel, stereo headset,
handleiding, CD-ROM.
[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 09-10-2006 15:31 ]
Hoi!
ik heb zojuist eens even zitten testen met voipbuster op de n80:
Telefoon geeft bij Sip-instellingen: Voipbuster geregistreerd.
Vervolgens bel ik met mijn huis telefoon naar het voipbuster nummer wat ik heb gekregen en mijn gsm gaat over. Het vreemde is echter dat ik zie dat de packetverbinding (GPRS) wordt onderbroken, het lijkt er dus op, dat het GSM netwerk gewoon wordt gebruikt??? Maar dat kan toch helemaal niet als ik bel naar het voipnummer.
Iemand die hier meer van weet?
Telefoon geeft bij Sip-instellingen: Voipbuster geregistreerd.
Vervolgens bel ik met mijn huis telefoon naar het voipbuster nummer wat ik heb gekregen en mijn gsm gaat over. Het vreemde is echter dat ik zie dat de packetverbinding (GPRS) wordt onderbroken, het lijkt er dus op, dat het GSM netwerk gewoon wordt gebruikt??? Maar dat kan toch helemaal niet als ik bel naar het voipnummer.
Iemand die hier meer van weet?
Ik heb de juiste instellingen voor Gmail ingesteld op mijn N80, maar zodra ik verbindig heb haalt ie nix binnen???
Ik klik op 'doorgaan' als ie de certificaat aangeeft.
Ik heb een actieve verbinding en alles is juist ingesteld. Waar ligt dit aan???
Hellup...
Hellup...
ik gebruik de volgende instellingen waarvij het perfect werkt.mobile schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:10:
Ik heb de juiste instellingen voor Gmail ingesteld op mijn N80, maar zodra ik verbindig heb haalt ie nix binnen???
Hellup...
Gmail --> verbindingsinstellingen
--> Inkomende mail --> Gebruikersnaam: xxxxx@gmail.com
--> wachtwoord: yyyyy
---> server ink. mail: pop.gmail.com
--> Mailboxtype: POP3
--> beveiliging: ssl/tls
--> Poort: standaard
--> APOP bev. inloggen: uit
Heb je deze instellingen ook?
Wees eens wat specifieker, hoe staan je instellingen, zodat wij ze kunnen vergelijken, en niet wij alles uit moeten typen. Jij wilt tenslotte antwoord op je vraag.Ik heb een actieve verbinding en alles is juist ingesteld
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 09-10-2006 20:41 ]
Hoi!
Precies zoals jij het heb ingesteld, zo heb ik het ingesteld. In Deel 2 van de N80 wordt alles stap voor stap uitgelegd. Deze heb ik precies overgenomen.urnie538 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:39:
[...]
ik gebruik de volgende instellingen waarvij het perfect werkt.
Gmail --> verbindingsinstellingen
--> Inkomende mail --> Gebruikersnaam: xxxxx@gmail.com
--> wachtwoord: yyyyy
---> server ink. mail: pop.gmail.com
--> Mailboxtype: POP3
--> beveiliging: ssl/tls
--> Poort: standaard
--> APOP bev. inloggen: uit
Heb je deze instellingen ook?
[...]
Wees eens wat specifieker, hoe staan je instellingen, zodat wij ze kunnen vergelijken, en niet wij alles uit moeten typen. Jij wilt tenslotte antwoord op je vraag.![]()
Ik weet dus echt niet waar het aan ligt
Heb je de instellingen bij gmail wel goed staan?mobile schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Precies zoals jij het heb ingesteld, zo heb ik het ingesteld. In Deel 2 van de N80 wordt alles stap voor stap uitgelegd. Deze heb ik precies overgenomen.
Ik weet dus echt niet waar het aan ligt
Je moet bij instellingen op de gmail site pop inschakelen
en ook aangeven vanaf welke datum er mail gepopt wordt.
Klopt ook!running man schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:45:
[...]
Heb je de instellingen bij gmail wel goed staan?
Je moet bij instellingen op de gmail site pop inschakelen
en ook aangeven vanaf welke datum er mail gepopt wordt.
Ga naar www.gmail.com en log in.
ga dan naar Setting en dan naar Forwarding and POP.
Enable POP, en dan nummer 2 nog even kiezen.
En dan Save Settings
Hoi!
Verwijderd
kheb een irritant probleem..als ik een adobe reader bestand wil openen geeft het een fout aan. adobe start op en paar seconden later geeft het een fout aan : geen voldoende geheugen 
het gaat om een adobe reader document van 9mb..
heb firmware versie 4
en het bestand staat op me geh kaart van 1 gig
edit: er runt helemaal niks op de achtergrond ik heb nog 18mb geheugen(werk) over en dat zou zeker voldoende moeten zijn..heb net adobe opnieuw geinstalleerd en nog steeds zelfde fout
bewerking is mislukt onvoldoende geheugen
edit2: een kleine bestand van 900kb (pdf) wilt ie wel openen
heb firmware versie 4
edit: er runt helemaal niks op de achtergrond ik heb nog 18mb geheugen(werk) over en dat zou zeker voldoende moeten zijn..heb net adobe opnieuw geinstalleerd en nog steeds zelfde fout
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 23:06 ]
compressie heet dat, als ie een plaatje van 333353551 x 8063308632 moet openen van 9 mb gaat het nog niet werken omdat die uncompressed in het geheugen komtVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:35:
kheb een irritant probleem..als ik een adobe reader bestand wil openen geeft het een fout aan. adobe start op en paar seconden later geeft het een fout aan : geen voldoende geheugen
heb firmware versie 4
toch ?

Ik gok dat het wel lukt als je 20mb vrij hebt....Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:35:
heb firmware versie 4
Hoi!
Verwijderd
raar vraagje is het mogelijk om icoontje op je voorpagina van je beeldscherm weg te halen ??
euhm... icoontje ? welk icoontje...Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:37:
raar vraagje is het mogelijk om icoontje op je voorpagina van je beeldscherm weg te halen ??
Verwijderd
ik bedoel ik icoons op beeldscerm zoals berichten agenda music player etc
snelkopeling icoons
snelkopeling icoons
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 10:25 ]
Wie heeft werkende instellingen voor Gmail op de N80?
Ik heb de instellingen van Deel2 precies overgenomen, maar hij haalt niets binne. Zodra het toestel vraagt om 'Doorgaan' klik ik erop en dan komt hij in mijn inbox en voor de rest gebeurt er niets.
Waar ligt dit aan???
Ik heb op een paar andere websites gezien dat je ook andere poortnummers kan aangeven... of dat je smtp.gmail.com in smtp.googlemail.com moet veranderen...
Wie kan mij hiermee helpen, zodat ik Gmail kan ontvangen op mijn N80.
DANK JE
Ik heb de instellingen van Deel2 precies overgenomen, maar hij haalt niets binne. Zodra het toestel vraagt om 'Doorgaan' klik ik erop en dan komt hij in mijn inbox en voor de rest gebeurt er niets.
Waar ligt dit aan???
Ik heb op een paar andere websites gezien dat je ook andere poortnummers kan aangeven... of dat je smtp.gmail.com in smtp.googlemail.com moet veranderen...
DANK JE
actief standby uitschakelen bij instellingen - standby (ik neem aan dat dat wel in de handleiding staat...Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:23:
ik bedoel ik icoons op beeldscerm zoals berichten agenda music player etc
snelkopeling icoons

Van de vrachtwagen gevallen zeker...Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:33:
geen handleiding bij gekregen![]()
in iedergeval bedankt .....
Hoi!
Verwijderd
Het is me inmiddels gelukt om te surfen via WIFI.
Weet iemand of het mogelijk is om via WIFI vanaf je pc naar je telefoon te browsen of andersom? om zo bestanden over te zetten.
Weet iemand of het mogelijk is om via WIFI vanaf je pc naar je telefoon te browsen of andersom? om zo bestanden over te zetten.
Verwijderd
haha nee ik werk zelf in een telefoon zaak alleen het toestel heb ik overgenomen van een klant
zelf wil ik niet een doos open maken en een handleiding pakken .
Handleiding downloaden???Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:07:
[...]
haha nee ik werk zelf in een telefoon zaak alleen het toestel heb ik overgenomen van een klant
zelf wil ik niet een doos open maken en een handleiding pakken .

Kom kom... beetje inzet heh? Kun je gelijk de specificaties doornemen voor het verkopen van de N80 in jullie winkel
Volgens mij niet, misschien met upnp maar daarmee kan ik niet uit de voeten. Mijn fone krijgt iig geen netwerk naam voor windows, dat kan je terugzien op de router. Je kan wel bestanden delen aanzetten, maar daarvoor moet je upnp hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:02:
Het is wel zo netjes om te antwoorden op vragen die aan je gesteld worden.
Ik probeer je te helpen maar je geeft geen informatie, ja dezelfde informatie die als een keer gepost hebt.
Ik probeer je te helpen maar je geeft geen informatie, ja dezelfde informatie die als een keer gepost hebt.
mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:26:
Wie heeft werkende instellingen voor Gmail op de N80?
Waar ligt dit aan???
DANK JE
Hi,
Sorry... Ik heb in Gmail account POP ingeschakeld en Kopie in inbox geactiveerd en opgeslagen.
Ik heb in mijn N80 de instellingen overgenomen zoals ze in deel twee staan. Ik heb nog mijn poortnummers gewijzigd (stond op een andere forum)
Ik weet het niet meer... Zodar die N80 vraagt voor de vertrouwde pagina en ik klik op doorgaan dan komt ie in mijn inbox en dan doet ie verder nix. Hij zou dan mail moeten binnenhalen???
Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik heb het geprobeerd met Orange World Orange ISP en met mijn draadloze verbinding thuis.
Ik wil graag mail kunnen binnenhalen. Versturen kan trouwen ook niet
Thanks
Sorry... Ik heb in Gmail account POP ingeschakeld en Kopie in inbox geactiveerd en opgeslagen.
Ik heb in mijn N80 de instellingen overgenomen zoals ze in deel twee staan. Ik heb nog mijn poortnummers gewijzigd (stond op een andere forum)
Ik weet het niet meer... Zodar die N80 vraagt voor de vertrouwde pagina en ik klik op doorgaan dan komt ie in mijn inbox en dan doet ie verder nix. Hij zou dan mail moeten binnenhalen???
Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik heb het geprobeerd met Orange World Orange ISP en met mijn draadloze verbinding thuis.
Thanks
Sinds gisteren heb ik ook de N80.
Nu lees ik me een slag in de rodte, maar kan nergens vinden waar je de keypad verlichting aan kan zetten, bij mij is die namelijk gewoon uit.
Of gaat iemand me nu vertellen dat de toetsen van de N80 niet verlicht zijn ?
Nu lees ik me een slag in de rodte, maar kan nergens vinden waar je de keypad verlichting aan kan zetten, bij mij is die namelijk gewoon uit.
Verwijderd
dat is dus onmogelijk want zelfs wanneer je de tel aanzet begint ie met een geheugen van 18mb ofzo zelfs na wat compress memory ofzo heb je nog steeds 18 nog wat volgens mij heeft geen enkel n80 20mb vrijurnie538 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:10:
[...]
Ik gok dat het wel lukt als je 20mb vrij hebt....
automatische verlichting, als het heel donker is zijn ze aan als het licht is zijn ze uit.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:18:
Sinds gisteren heb ik ook de N80.
dit is het tegenovergestelde van het display, die fellerwordt naarmate het lichter wordt en donkerder naarmate het donkerder wordt. in de linkerboven hoek zit de sensor op de zelfde plaats waar het blauwe knipperlicht zit.
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
Ik gebruik voor mijn uitgaande poort: 25
en inkomende poort: 485
Dit werkt bij mij als een trein.
mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:17:
Hi,
Thanks
Kijk eens in de mooie handleiding op pagina's 16 en 38, en op de CD-ROM bij 'software'Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:02:
Running Man wat zijn jouw exacte instellingen?running man schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:42:
Ik gebruik voor mijn uitgaande poort: 25
[...]
Dan kan ik het even vergelijken.
Dank je
Begin eens met jouw instellingen, schrijf eens uit wat je overal bij instellingen bij Gmail hebt staan.mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:12:
[...]
Running Man wat zijn jouw exacte instellingen?
Dan kan ik het even vergelijken.
Dank je
Dan kunnen wij je wellicht helpen met het aangeven van verschillen!
Hoi!
Verwijderd
Kijk, dit is nou een antwoord waar je iets aan hebt! BedanktDataGhost schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:47:
[...]
Kijk eens in de mooie handleiding op pagina's 16 en 38, en op de CD-ROM bij 'software'
Dit is veel makkelijker dan via de datakabel!
Ok dan, hier komen de instellingen (je kan ze vanaf Nokia ook naar je toe laten sturen, echter is dan alleen de inkomende mail ingeregeld en niet de uitgaande, zoals ik het hieronder weergeef kan je het helemaal zelf instellen).Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:55:
[...]
Kijk, dit is nou een antwoord waar je iets aan hebt! Bedankt![]()
Dit is veel makkelijker dan via de datakabel!
- Druk op Menu button
- Kies Berichten
- Opties -> Instellingen
- Kies E-mail
- Kies Mailboxen
- Opties -> selecteer Nieuwe mailbox
- Starten
- Mailboxtype POP3 -> Mijn e-mailadres <jouwmailadres@gmail.com> -> Server inkom. mail: pop.gmail.com -> Server uitg. mail: smtp.gmail.com -> Toegangsp. in gebr: kies gewenste toegangspunt (altijd vragen) -> Mailboxnaam: Gmail -> voltooien
- Ga terug naar Mailbox in gebruik en selecteer Gmail
- Terug naar Mailboxen, openen en selecteer Gmail
- Kies Verbindingsinstellingen
- Kies Inkomende e-mail
- Gebruikernaam: <jouwmailadres@gmail.com>
- Wachtwoord: jouw wachtwoord
- Server inkom. mail: pop.gmail.com
- Toegangsp. in gebruik: kies gewenste toegangspunt (altijd vragen)
- Mailboxnaam: Gmail
- Mailboxtype: POP3
- Beveiliging (poorten): SSL/TLS
- Poort: Standaard
- APOP beveil. inloggen: Uit
Terug
- Kies uitgaande e-mail
- Mijn e-mailadres: <jouwmailadres@gmail.com>
- Gebruikersnaam: <jouwmailadres@gmail.com>
- Server uitg.mail: smtp.gmail.com
- Beveiliging (poorten): StartTLS
Terug
Terug
- Kies Gebruikerinst.
- Mijn mailnaam: <jouwmailadres@gmail.com>
- Bericht zenden: Meteen
- Kopie naar mij: ja of nee (maak zelf keuze)
- Handtek. opnemen: ja of nee (maak zelf keuze)
- Melding nwe e-mail: Aan of Uit (maak zelf keuze)
Terug
- Kies Inst. voor ophalen
- E-mail ophalen: Ber. en bijlagen (of alleen headers)
- Aantal: 30 (of wat je zelf aangeeft)
Terug
- Kies Automatisch ophalen
- Header ophalen: Uitgeschakeld of Ingeschakeld (maak zelf keuze)
Aantal keer terug totdat je weer bij Berichten bent
- Kies Gmail (er wordt nu geraag om te verbinden met mailbox)
- Selecteer toegangspunt
- Klik op doorgaan als je de melding certificaat krijgt van Google
- Zend en ontvang je mail en attachments
Het is even wat werk maar het functioneert perfect!
Succes....
Deze instellingen staan er bij mij nu in.
Dit werkt gewoon echt niet. Ik heb ook al jouw poorten geprobeerd maar deze wil ook niet werken. Krijg dan geen verbinding en er wordt niet naar die doorgaan gevraagd.
Ik weet het echt niet meer joh...
mss een hele domme vraag maar het moet toch ook mogelijk zijn om je mail op te halen via BT naar een pc die wel verbonden is met internet? Ik heb namelijk geen WLAN toegang op mn werk... Ik weet alleen ff nie hoe....
Ik heb de instellingen vergeleken met de mijne, en ik heb bijgeschreven wat ik anders heb.
Succes!
Hierboven heb ik SSL/TLS staanmobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:21:
[...]
Ok dan, hier komen de instellingen (je kan ze vanaf Nokia ook naar je toe laten sturen, echter is dan alleen de inkomende mail ingeregeld en niet de uitgaande, zoals ik het hieronder weergeef kan je het helemaal zelf instellen).
- Druk op Menu button
- Kies Berichten
- Opties -> Instellingen
- Kies E-mail
- Kies Mailboxen
- Starten
- Mailboxtype POP3 -> Mijn e-mailadres <jouwmailadres@gmail.com> -> Server inkom. mail: pop.gmail.com -> Server uitg. mail: smtp.gmail.com -> Toegangsp. in gebr: kies gewenste toegangspunt (altijd vragen) -> Mailboxnaam: Gmail -> voltooien
- Kies Inkomende e-mail
Terug
- Kies uitgaande e-mail
Hierboven heb ik gewoon mijn naam staan en geen mail adres- Poort: Standaard
Terug
Terug
- Kies Gebruikerinst.
ik zou de poorten op standaard laten staan, tenzij je ze in de router heb aangegeven.- Bericht zenden: Meteen
Terug
Terug
- Selecteer toegangspunt
Succes....
Dit werkt gewoon echt niet. Ik heb ook al jouw poorten
Kun je wel gewoon internetten via je toegangpunt via je N80?geprobeerd maar deze wil ook niet werken. Krijg dan geen verbinding en er wordt niet naar die doorgaan gevraagd.
Succes!
Hoi!
Bij poort heb ik 995 staan. (Staat ook in bij instellingen--> doorsturen en POP --> configuratie instructies op gmail.com)mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:21:
[...]
Ok dan, hier komen de instellingen (je kan ze vanaf Nokia ook naar je toe laten sturen, echter is dan alleen de inkomende mail ingeregeld en niet de uitgaande, zoals ik het hieronder weergeef kan je het helemaal zelf instellen).
- Druk op Menu button
- Kies Berichten
- Opties -> Instellingen
- Kies E-mail
- Kies Mailboxen
- Starten
- Kies Inkomende e-mail
Maar als ik daarna weer kijk staat hij op standaard.
Als ik dan vervolgens weer "door grbruiker gedef. aangeef dan staat er weer 995.
Bij poort ik 465 staan. (Staat ook in bij instellingen--> doorsturen en POP --> configuratie instructies op gmail.com)Terug
- Kies uitgaande e-mail
hier heb ik alleen headersTerug
Terug
- Kies Gebruikerinst.
- Bericht zenden: Meteen
Terug
uitgeschakeldTerug
- Selecteer toegangspunt
Succes....
Dit werkt gewoon echt niet. Ik heb ook al jouw poorten geprobeerd maar deze wil ook niet werken. Krijg dan geen verbinding en er wordt niet naar die doorgaan gevraagd.
Verwijderd
weet er iemand welk progje je op je n80 moet zetten om je windows media player op je pc te kunnen bedienen via bluetooth? en ook waar je het kunt vinden?
Hey running man
Internetten kan ik super goed. Gaat lekker via draadloos.
Ik kan nu wel mail versturen, maar nog niet binnenhalen...
Dus inkomend instellingen is dus iets misss...
Denk dat het dan toch echt aan je Gmail ligt en niet aan je instellingen, je hebt ze nu in ieder geval hetzelfde als ik...mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:54:
Hey running man
Forward enzo heb je allemaal wél ingesteld?
Hoi!
even kijken, dat kan niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:52:
weet er iemand welk progje je op je n80 moet zetten om je windows media player op je pc te kunnen bedienen via bluetooth? en ook waar je het kunt vinden?
Wat bedoel je met forward? Kan je het even uitlegge...urnie538 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:04:
[...]
Denk dat het dan toch echt aan je Gmail ligt en niet aan je instellingen, je hebt ze nu in ieder geval hetzelfde als ik...
Forward enzo heb je allemaal wél ingesteld?
Maar natuurlijk!mobile schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:10:
[...]
Wat bedoel je met forward? Kan je het even uitlegge...
Je logt in bij Gmail, je gaat dan naar Settings, dan "Forwarding en Pop".
Kijk dan bij
1. POP Download..
--> Die moet je enable-en.
2. When messages are accessed with POP. (wat je wilt)
En dan Save setings
Laat even weten of het gelukt is.
Hoi!
Verwijderd
Klopt, deze functie is enkel om te kunnen syncen met WMP10 (11 werkt bij mij niet). Je hebt wel de driver voor je pc nodig.
Verwijderd
Ik gebruik al voordat de update erwas voor het synchroniseren van WMP het progje BeMused. (Kan je vinden op Pagina 1 van deze topic!)Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:52:
Werkt als een trein om WMP over te nemen.Ik gebruik zelf WMP 10 en geen problemem tot dusver gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 21:31 ]
Ik ga dit ook in het Symbian topic posten maar voor de liefhebbers van MSN is hier ook een mogelijke freeware kandidaat:
HIER (ja, rare naam maar zo heet het nu eenmaal)
wat een ontzettend kloteprogramma en et werkt niet met wifi, afgekeurd!Bartoz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:56:
Ik ga dit ook in het Symbian topic posten maar voor de liefhebbers van MSN is hier ook een mogelijke freeware kandidaat:

agile messenger is die 3 euro per maand zeker wel waard, top programma
[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 10-10-2006 22:16 ]
Op mijn 7610 gebruik ik altijd ControlFreak (http://mtvoid.com/), maar ik weet niet of die al geschikt is voor de N80.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:52:
EDIT: Helaas: 'Note: We do not currently have a schedule for porting the application to S60 version 3.0'.
[ Voor 12% gewijzigd door Poeh op 10-10-2006 22:50 ]
Verwijderd
Bemused is er een, TSMobiles zorgt ervoor dat je telefoon een echte windows-client wordt op afstand, Bluetooth RC werkt ook prima (allemaal via WLAN of GPRS etc).Poeh schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:42:
[...]
Op mijn 7610 gebruik ik altijd ControlFreak (http://mtvoid.com/), maar ik weet niet of die al geschikt is voor de N80.
EDIT: Helaas: 'Note: We do not currently have a schedule for porting the application to S60 version 3.0'.
Heb deze prog geinstalleerd, maar nu kan ik em niet verwijderen. Dit geeft het toestel aan'kan het bestand niet verwijderen'Moning2 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:16:
[...]
wat een ontzettend kloteprogramma en et werkt niet met wifi, afgekeurd!
agile messenger is die 3 euro per maand zeker wel waard, top programma
Hoe toch wissen???
geen problemen mee gehad, was er zo weer af, kwam wel een melding dat het in gebruik was, maarja, gewoon doorgaanmobile schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:39:
[...]
Heb deze prog geinstalleerd, maar nu kan ik em niet verwijderen. Dit geeft het toestel aan'kan het bestand niet verwijderen'
Hoe toch wissen???

Hee mobile,mobile schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:39:
[...]
Heb deze prog geinstalleerd, maar nu kan ik em niet verwijderen. Dit geeft het toestel aan'kan het bestand niet verwijderen'
Hoe toch wissen???
Is het inmiddels gelukt met je gmail?
Hoi!
Uit het Symbian 3rd edition Topic:
Nu is ie dus blijkbaar wél gereleased en wél gewoon te downloaden.BoXie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:03:
En hier de gratis Player van DivX.com :
http://www.paniccode.com/DivXPlayer_S60_3rd.sisx
http://mobile.divx.com/DivXMobile.xhtml
Hoi!
Dit topic is gesloten.