Menu -> Tools -> Settings -> Phone Settings -> General -> Writing Language: EnglishKojak2001 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:53:
Weet iemand hoe je kunt switchen naar Engels t3 in SMS verzenden?
tijdens typen:The Conman schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:23:
[...]
Menu -> Tools -> Settings -> Phone Settings -> General -> Writing Language: English
klik op pencil - logica aan - klaar
Zozo dat is een hoop negatief spraakwater voor een niet N80 of N73 bezitter. Wat ik even kwijt wil is hoe meer je met een mobiel kan, hoe meer kleine foutjes erin sluipen: "The devil is in the details" en er zijn een hoop details. Verwacht niet alleen maar zonneschijn met andere foons, want er zijn een aantal die draaien MS softwarerooie60 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:51:
Ik vind het ronduit triest!! ik kan niet kiezen tussen de N73 of de N80,maar op beide forums is er veel ellende te lezen.
Waarom kan nokia geen normaal goed werkende telefoon afleveren??
Ik heb nooit problemen gehad met de 6600,6681 )ook n maand na uitkomen gekocht) ik heb ook 6 sony ericssons gehad,de laatste waren K750,W550 en ook nooit geen problemen.
Allemaal van die kleine rottige kleine mankementjes bij deze 2 die ik hierboven noem!! ik vind dit niet normaal!
Ik las over de slider problemen bij de 6280(speling) inmiddels zou dat verholpen zijn op de nieuwe die nu geleverd worden in de telecomwinkels.
En wat lees ik (heb het ook zelf gevoeld bij een N80) de N80 heeft ruime speling in de slider.........
Het beste kan je een foon kopen lijkt me een half jaar nadat ie uitgekomen is.gadverdamme.
Mijn N80 heeft weinig speling en al krijgt hij er meer, waar wat beweegt slijt wat.
En waarom Nokia geen normaal werkende foon af kan leveren? Nokia levert een prima werkende foon af. Ik kan er alles mee wat ik wil en daaronder versta ik foto's maken, bellen, smsen en mp3's afspelen. De N80 doet het allemaal.
Ow ja, mensen die hier komen hebben over het algemeen problemen met de telefoon, als ik jou was zou ik de problemen met jouw eisen gaan reflecteren. En ieder mechanisch probleem wat ontstaat is vaak door de manier waarop mensen met de telefoon omgaan.
En als laatste: als ik jou was, wanneer je zo enorm gefrustreerd bent voordat je een telefoon gaat aanschaffen, richt je pijlen dan op een ander doel.
Verwijderd
Je hebt je antwoord intussen al gehad maar ik wil toch nog even benadrukken dat mensen eerst zelf even een oplossing moeten zoeken, of in ieder geval een poging doen... Dit soort dingen zijn gewoon in de handleiding te vinden.... Frustrerend wel als mensen na 100 keer vragen nog steeds dit soort vragen postenKojak2001 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:53:
Weet iemand hoe je kunt switchen naar Engels t3 in SMS verzenden?

Ik mag hier toch wel mijn mening kwijt? en ik zei al,mijn 6600 en 6681 die ik nu heb en al gelijk na het uitkomen gekocht heb,hadden geen problemen.
Ik richt mijn pijlen wel op de nokia foon omdat ik en van de 2 wil!
Het is toch zo?je hoeft de forums maar te volgen van a-z en je leest 'veel' klachten.
Ik werk met 40 vrouwen waarvan er 7 een samsung hebben (geen speling) ik zelf ben geen samsungfan,en ik ben het met je eens dat het er ook aan ligt hoe je ermee omgaat.
Mijn eisen zijn:symbian,goede camera,BT.
Vele modellen vind ik lelijk en die 2 vind ik mooi,de rood/witte N73 en de zilveren N80 niet te lomp voor een vrouwen hand.
Ik ben niet gefrustreerd fyi,ik uit me gewoon makkelijk
Het is toch zo?je hoeft de forums maar te volgen van a-z en je leest 'veel' klachten.
Ik werk met 40 vrouwen waarvan er 7 een samsung hebben (geen speling) ik zelf ben geen samsungfan,en ik ben het met je eens dat het er ook aan ligt hoe je ermee omgaat.
Vele modellen vind ik lelijk en die 2 vind ik mooi,de rood/witte N73 en de zilveren N80 niet te lomp voor een vrouwen hand.
Er zit idd speling op de slider maar ik ben er al aan gewend. Het wordt niet erger ofzo.rooie60 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:43:
Ik mag hier toch wel mijn mening kwijt? en ik zei al,mijn 6600 en 6681 die ik nu heb en al gelijk na het uitkomen gekocht heb,hadden geen problemen.
Dus ik ga er vanuit dat deze speling er gewoon bij hoort. Ik had het ook liever anders gehad
maar ja, het wordt echt niet beter door er hier over te klagen.
Er is altijd wel wat negatiefs aan een telefoon die zoveel mogelijkheden heeft.
Dat ben je in één klap weer vergeten als je het mooie schermpje ziet
Data is niet de Root.. is een map in de Root! Met Y-browser kun je verder terug.. Als je c: d: etc.. ziet, zit je goed!The Conman schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:05:
[...]
Sterker nog, alles in alle mappen worden gelezen door de Gallerij.
Met de standaard filemanager-geval kan ik al mappen in de Root maken van de telefoon/sd kaart. Maar die worden ook gewoon gelezen door de gallerij.
Of is dit niet alles wat ik zie met de filemanager, er is nog een level terug? Alles wat ik zie van telefoon zit al in de zgn map "Data"?
Graag refereer ik ook even naar mijn post op woensdag 16 augustus in het 3e deel.Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:44:
[...]
Je hebt je antwoord intussen al gehad maar ik wil toch nog even benadrukken dat mensen eerst zelf even een oplossing moeten zoeken, of in ieder geval een poging doen... Dit soort dingen zijn gewoon in de handleiding te vinden.... Frustrerend wel als mensen na 100 keer vragen nog steeds dit soort vragen posten
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26314316
Hoi!
.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:03:
[...]
Nee, staat niet op de desktop helaas. Deed hij het bij jou al nadat je de bestanden op je SD-kaart kaart had gezet? Neem toch aan dat je eerst een installatieproces door moet?
als je alle mappen in je root van de kaart kopieerd, (dus los op de kaart----> x:\......)
dan telefoon opnieuw opstarten en begint vanzelf het installatieproces!!
als je dit niet krijgt staan je mapen niet goed!!
GiTS
Verwijderd
Helemaal mee eens......running man schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:19:
[...]
Er zit idd speling op de slider maar ik ben er al aan gewend. Het wordt niet erger ofzo.
Dus ik ga er vanuit dat deze speling er gewoon bij hoort. Ik had het ook liever anders gehad
maar ja, het wordt echt niet beter door er hier over te klagen.
Er is altijd wel wat negatiefs aan een telefoon die zoveel mogelijkheden heeft.
Dat ben je in één klap weer vergeten als je het mooie schermpje ziet
Ben inmiddels ook redelijk aan de sloomheid en speling gewend. Batterijduur lang genoeg voor mij, laad em gewoon 's nachts op. Echter, waar ik nog niet aan gewend ben is de navigatietoets. Die gaat redelijk zwaar waardoor je vaak een richting induwt voordat je bevestigd. Dit is al een aantal keer mis gegaan waarvan de vervelendste naar boven drukken in aan/uit knop menu is. Dan zet ie de telefoon uit in plaats van dat de toetsenvergrendeling er op gaat. Hebben meer mensen dit "probleem", had bij m'n 6230 een vergelijkbare knop, maar veel minder last. De toets op mijn 6681 werkte nog een heel stuk beter dan die van de 6230 maar die van de N80 is drama.
De wijzen komen uit het Oosten!
Gebruik dan de linker softtoetsNoepZor schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:02:
Ben inmiddels ook redelijk aan de sloomheid en speling gewend. Batterijduur lang genoeg voor mij, laad em gewoon 's nachts op. Echter, waar ik nog niet aan gewend ben is de navigatietoets. Die gaat redelijk zwaar waardoor je vaak een richting induwt voordat je bevestigd. Dit is al een aantal keer mis gegaan waarvan de vervelendste naar boven drukken in aan/uit knop menu is. Dan zet ie de telefoon uit in plaats van dat de toetsenvergrendeling er op gaat. Hebben meer mensen dit "probleem", had bij m'n 6230 een vergelijkbare knop, maar veel minder last. De toets op mijn 6681 werkte nog een heel stuk beter dan die van de 6230 maar die van de N80 is drama.
Verwijderd
Krijgen jullie ook de melding: "Bewerking geannuleerd door server" als je controleert of er een update beschikbaar is? Connect. -> App. Beh. -> Opties -> Controleren op Updates.
Nope, geeft hier netjes aan: "geen updates beschikbaar" Heb je wel een stabiele server verbinding?Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:27:
Krijgen jullie ook de melding: "Bewerking geannuleerd door server" als je controleert of er een update beschikbaar is? Connect. -> App. Beh. -> Opties -> Controleren op Updates.
Verwijderd
Zover ik weet wel. Mijn emails komen netjes elk half uur binnen, internetten gaat ook perfect. Alleen deze melding krijg ik de laatste week alleen bij het controleren op een update.chiels schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:40:
[...]
Nope, geeft hier netjes aan: "geen updates beschikbaar" Heb je wel een stabiele server verbinding?
Verwijderd
Dit zijn POLYMER batterijen en deze ontploffen nietDataGhost schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:42:
[...]
tot ie ontploft en je telefoon kapot maaktNofi, maar ik vertrouw geen merkloze rommel van 1 euro in een telefoon van bijna 600.
Wel even goed lezen Ghost ...
Verwijderd
Ik heb mijn n80 nu een paar weken, veel software uitgeprobeert, veel instellingen naar mijn smaak ingesteld. Email, internet via allerlei verschillende beveiligde wlan-spots, kost ff moeite om uit te zoeken hoe en wat precies, maar werkt als een trein.
Ja hij heeft een klein beetje speling, geen last van. (Niemand verplicht je tot een slide-foon) Ja de batterij gaat maar een dag mee als je hem via wireless je mail laat tjekken, op msn zit, belt, smst en allerlei dingen nog meer doet. Welke laptop trekt dat langer? De camera functie is wat traag, maar wil je mooie foto's of snapshots? Als je een high-end phone wil hebben moet je inderdaad rekening houden met problemen en tweaken is dan wel een vereiste. Of nokia opbellen en miepen.
Ik ben super tevreden met mijn n80, dat meld ik ff omdat men anders op zo'n topic het idee krijgt dat alles fout gaat, gek he? Op een tweak/ervaringen forum. Sommige dagen bel ik alleen maar met mijn foon, sommige dagen zoek ik sjit op via internet, of dat nou in de trein is, of via wireless in een straat ergens. Email, TomTom, foto's en zelfs smsen gaat heerlijk! Kan je nagaan.
Ja hij heeft een klein beetje speling, geen last van. (Niemand verplicht je tot een slide-foon) Ja de batterij gaat maar een dag mee als je hem via wireless je mail laat tjekken, op msn zit, belt, smst en allerlei dingen nog meer doet. Welke laptop trekt dat langer? De camera functie is wat traag, maar wil je mooie foto's of snapshots? Als je een high-end phone wil hebben moet je inderdaad rekening houden met problemen en tweaken is dan wel een vereiste. Of nokia opbellen en miepen.
Ik ben super tevreden met mijn n80, dat meld ik ff omdat men anders op zo'n topic het idee krijgt dat alles fout gaat, gek he? Op een tweak/ervaringen forum. Sommige dagen bel ik alleen maar met mijn foon, sommige dagen zoek ik sjit op via internet, of dat nou in de trein is, of via wireless in een straat ergens. Email, TomTom, foto's en zelfs smsen gaat heerlijk! Kan je nagaan.
Ik lees, ik lees, ik zoek... ik zie nergens staan dat het Li-polymer batterijen zijn. Ik zie wel op mijn BL-5B (origineel) Li-ion staan, dan mag ik er vanuitgaan dat die Maxcell ook Li-ion is?Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:03:
[...]
Dit zijn POLYMER batterijen en deze ontploffen niet![]()
Wel even goed lezen Ghost ...
Verder zijn, voor zover ik weet, Li-ion en Li-polymer niet zomaar uitwisselbaar, dwz. je kan een Li-poly batterij niet zomaar laden met Li-ion laadtechniek (en vice versa?). Dat zal ongetwijfeld een reden hebben, en het maakt het onwaarschijnlijker dat die Maxcell een Li-poly is. Verder vond ik het volgende:
Kennelijk kunnen Li-poly-batterijen net zo goed ontploffen als Li-ion-batterijen, volgens die pagina is de kans alleen wat kleiner. Feit blijft dat de N80 zeer waarschijnlijk geen speciale Li-poly laadtechniek bezit en je dus een groter risico op ontploffen hebt dan met Li-ion batterijen. Lijkt me nu dus nog aannemelijker dat het gewoon Li-ion-batterijen zijn, van Maxcell. Als we dan bij jouw redenering blijven kunnen die WEL ontploffen (dat zei je immers impliciet), en dat is niet erg goed voor je N80Bron
However, lithium polymer-specific chargers are required to avoid fire and explosion.
Verwijderd
Heb andere software gedownload en nu werkt het uit de kunst!real_G schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:12:
[...]
.
als je alle mappen in je root van de kaart kopieerd, (dus los op de kaart----> x:\......)
dan telefoon opnieuw opstarten en begint vanzelf het installatieproces!!
als je dit niet krijgt staan je mapen niet goed!!
Bedankt! Gr. Edward.
Is er hier iemand die UpNp gebruikt? Is het een leuke gimmick, of daadwerkelijk iets wat je regelmatig gaat gebruiken als je de mogelijkheden hebt?
dat werkt met Simple Center (google!), via wifi heb je dan 'controle' over de media op je pc en kun je via wifi ook mediabestanden kopieeren van en naar je n80pim schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:02:
Is er hier iemand die UpNp gebruikt? Is het een leuke gimmick, of daadwerkelijk iets wat je regelmatig gaat gebruiken als je de mogelijkheden hebt?
Ik heb net €60,- neergelegd voor een router, en ik vraag me af of het nut heeft om hem in te ruilen voor een duurdere die UPNP ondersteund..
Zou ik UpNp ooit gebruiken?
Zou ik UpNp ooit gebruiken?
Verwijderd
Mensen,
Voor iedereen die graag "legale" dingen wil downloaden op zijn telefoon hoeft nog maar even te wachten, want binnen kort kom het programma Symella (gnutella client) uit voor de N80 (alle nokia's met S60 3rd edtion) http://symella.aut.bme.hu/
Ik had de maker een mailtje gestuurd hoe lang het nog ging duren, dit was het antwoord:
If everything goes well, Symella for S60 3rd edition will be released in the following two weeks.
Best regards,
Imre
Voor iedereen die graag "legale" dingen wil downloaden op zijn telefoon hoeft nog maar even te wachten, want binnen kort kom het programma Symella (gnutella client) uit voor de N80 (alle nokia's met S60 3rd edtion) http://symella.aut.bme.hu/
Ik had de maker een mailtje gestuurd hoe lang het nog ging duren, dit was het antwoord:
If everything goes well, Symella for S60 3rd edition will be released in the following two weeks.
Best regards,
Imre
Hey,
ik heb deze mobiel net een dag, en heb er genoeg mee lopen kloten.
het mobiel ligt fijn in de hand en werkt gewoon lekker.
ik ga hem binnekort ook maar flashe naar v4 maar daar wacht ik nog eventjes mee.
ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is om je smsjes en/of fotos te beveiligen met een wachtwoord ofzo.
weet iemand dat mischien of dat kan? ben het namelijk niet tegen gekomen!
Groetn,
Fer
ik heb deze mobiel net een dag, en heb er genoeg mee lopen kloten.
het mobiel ligt fijn in de hand en werkt gewoon lekker.
ik ga hem binnekort ook maar flashe naar v4 maar daar wacht ik nog eventjes mee.
ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is om je smsjes en/of fotos te beveiligen met een wachtwoord ofzo.
weet iemand dat mischien of dat kan? ben het namelijk niet tegen gekomen!
Groetn,
Fer
Verwijderd
Hey,
Ga eerst ff topic doorlezen.
Leer je een heleboel leuke (nieuwe) dingetjes. Ga niet lukraak na één dag zomaar vragen. Dit is inmiddels deel 4, dus er is nog zat te lezen.
Ga eerst ff topic doorlezen.

Ik kom hier al lang genoeg en heb bijna het hele topic al doorgeleze was al begonne voordat ik me telefoon hadVerwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:38:
Hey,
Ga eerst ff topic doorlezen.Leer je een heleboel leuke (nieuwe) dingetjes. Ga niet lukraak na één dag zomaar vragen. Dit is inmiddels deel 4, dus er is nog zat te lezen.
en ben nix tegen gekomen daarover anders had ik het niet gevraagd vriend,
Edit: wilde niemand beledigen!
Dankjewel Dj_Tjebbe
[ Voor 28% gewijzigd door Vendrom op 04-10-2006 09:07 ]
een weekie??Vendrom schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:41:
[...]
moet jij trouwens zeggen met je 6 berichten en geregistreed op 23 aug,
net een weekie lid

het is inmiddels 3 oktober

...less is more
Bijdehandjes blijf je houden, iig encryptietools zou je wel op my-symbian.com tegen moeten komen 
[New] BestSafe for S60 3rd Edition
BestSafe by Smartphoneware is an easy-to-use, reliable and secure manager and organiser for your private data. With BestSafe you can store your passwords, credit cards and banking information, login information and other your data in one place and keep it secure in an encrypted and password protected database.
etc..
[New] BestSafe for S60 3rd Edition
BestSafe by Smartphoneware is an easy-to-use, reliable and secure manager and organiser for your private data. With BestSafe you can store your passwords, credit cards and banking information, login information and other your data in one place and keep it secure in an encrypted and password protected database.
etc..
Verwijderd
Even een vraagje...
Ik heb net mijn N80 ontvangen, nu heb ik niet de nieuwste firmware..
Een nieuw toestel hoort toch de nieuweste firmware te hebben?
Hij was een week geleden bij de winkel niet leverbaar, dus zou die besteld moeten zijn.
Weet iemand of het ook zo kan zijn dat je niet gelijk de nieuwste firmware krijgt..
Ik heb nu het idee alsof ik met een 2dehands toestel zit, ook al zit er geen kras op...
Groeten Justin
Hij was een week geleden bij de winkel niet leverbaar, dus zou die besteld moeten zijn.
Weet iemand of het ook zo kan zijn dat je niet gelijk de nieuwste firmware krijgt..
Ik heb nu het idee alsof ik met een 2dehands toestel zit, ook al zit er geen kras op...
Groeten Justin
Natuurlijk kan dit, is ie gewoon eerder uit de fabriek komen rollen dan dat de nieuwe firmware bestond (of in de fabriek gebruikt werd).
Verwijderd
Ik heb een N80 gekregen in de VS. Weet iemand hoe ik Nederlands als taal op het toestel kan krijgen? Nederlands kan in het menu nu niet geselecteerd worden.
Moet ik bijvoorbeeld naar een service punt of kan ik het zelf ergens downloaden?
Alvast bedankt,
Higinbotham
Moet ik bijvoorbeeld naar een service punt of kan ik het zelf ergens downloaden?
Alvast bedankt,
Higinbotham
Laten flashen bij een NSP of als zij het niet willen doen omdat het geen Europees toestel is: zelf flashen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:03:
Ik heb een N80 gekregen in de VS. Weet iemand hoe ik Nederlands als taal op het toestel kan krijgen? Nederlands kan in het menu nu niet geselecteerd worden.
Alvast bedankt,
Higinbotham
misschien dat ze idd bij een nokia service point een harde flash willen doen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:03:
Alvast bedankt,
Higinbotham
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
offtopic-mode: on
sorry, maar om te zeggen "zoek eerst zelf voor dat je iets vraagt" is soms toch beetje dom...
Ik geef een voorbeeld, Het Nokia N80 Topic bestaat nu uit 4 delen, eerste 3 delen hebben ongeveer 1000 posts en deze ergens in de 500 posts. Kan je nagaan dat er dan al 3500 posts zijn.
Om snel aan een antwoord te komen moet je van sommige forumleden eerst alle 3500 posts gaan doorlezen? Nou daar hebben de meeste geen tijd voor hoor.
Stel je hebt pas vandaag een N80 in je handen. Ga je dan effetjes "snel" door 3500 posts lopen bladeren?
Ja ok, je kan de search optie gebruik die overigens erg handig is. Je kan wel iets vinden als je bv "N80 kapotte batterij" intyped, maar alleen in welke topic die staat. Die gevonden topic heeft dan weer 1000 posts en er staat ook niet bij de search results op welke pagina je result staat.
Een vraag kan nooit dom zijn, alleen antwoorden kunnen dom zijn. Meer gevraagd is beter dan niks vragen. Toch?
offtopic-mode: off
sorry, maar om te zeggen "zoek eerst zelf voor dat je iets vraagt" is soms toch beetje dom...
Ik geef een voorbeeld, Het Nokia N80 Topic bestaat nu uit 4 delen, eerste 3 delen hebben ongeveer 1000 posts en deze ergens in de 500 posts. Kan je nagaan dat er dan al 3500 posts zijn.
Om snel aan een antwoord te komen moet je van sommige forumleden eerst alle 3500 posts gaan doorlezen? Nou daar hebben de meeste geen tijd voor hoor.
Stel je hebt pas vandaag een N80 in je handen. Ga je dan effetjes "snel" door 3500 posts lopen bladeren?
Ja ok, je kan de search optie gebruik die overigens erg handig is. Je kan wel iets vinden als je bv "N80 kapotte batterij" intyped, maar alleen in welke topic die staat. Die gevonden topic heeft dan weer 1000 posts en er staat ook niet bij de search results op welke pagina je result staat.
Een vraag kan nooit dom zijn, alleen antwoorden kunnen dom zijn. Meer gevraagd is beter dan niks vragen. Toch?
[ Voor 6% gewijzigd door The Conman op 04-10-2006 00:08 ]
Ik hoop dat je je voor kunt stellen dat als een vraag al meerdere malen gesteld is en al meerdere malen beantwoord is, en je het nóg een keer vraagt dat dit irritatie op wekt. Ik bedoel: we zitten hier wel op Tweakers.net en niet op Fok.The Conman schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:07:
Als je via de TS van het 4e deel naar bijvoorbeeld het eerste deel gaat, dan kun je gewoon via search --> Dit topic --> je trefwoord. zoeken. Dan krijg je meteen alle posts waar je trefwoord in voor komt uit dat topic.
Dus het is niet zo moeilijk als je denkt. 3500 post doorlezen is de grootste onzin!
Gewoon searchen in het forum, dan kom je ervanzelf wel uit.
Hoi!
Verwijderd
offtopic: het is weer FOK-bashing tijdurnie538 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:39:
[...]
Ik hoop dat je je voor kunt stellen dat als een vraag al meerdere malen gesteld is en al meerdere malen beantwoord is, en je het nóg een keer vraagt dat dit irritatie op wekt. Ik bedoel: we zitten hier wel op Tweakers.net en niet op Fok.
Als je via de TS van het 4e deel naar bijvoorbeeld het eerste deel gaat, dan kun je gewoon via search --> Dit topic --> je trefwoord. zoeken. Dan krijg je meteen alle posts waar je trefwoord in voor komt uit dat topic.
Dus het is niet zo moeilijk als je denkt. 3500 post doorlezen is de grootste onzin!
Gewoon searchen in het forum, dan kom je ervanzelf wel uit.
Nee natuurlijk krijg je niet altijd de nieuwste firmware, zo'n winkel waar jij hem besteld heeft een voorraad net als het magazijn waar die winkel het vandaan haalt. Als die winkel het toestel zou flashen, wat eigenlijk alleen nokia service points kunnen/mogen doen, dan verbreken ze de verpakking en daar zou ik minder blij mee zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:12:
Even een vraagje...
Groeten Justin
Het kan overigens heel erg interessant zijn om een oud topic door te lezen. Er kan door het probleem een discussie losgebarsten zijn waar je meer antwoorden vindt dan je van te voren verwacht had. Het kan ook zijn dat er een hoop uitgelegd is. Het opnieuw stellen van de vraag levert niet altijd het goede antwoord op, omdat de user die er vanaf weet nu een mda gekocht heeft. Er zijn vele redenen te bedenken waarom je echt eerst moet zoeken.The Conman schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:07:
Ik stond op het punt om vandaag naar een nokia service point te gaan om de nieuwste firmare 4.xxx te halen... probeer ik t nog een keertje met de online software updater, het is nu wel mogelijk om vanaf je 3.xxx software te updaten via de nokia software updater!
goede zaak van Nokia
goede zaak van Nokia
Verwijderd
Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie te starten waarin het gaat over wanneer we wel of niet een vraag kunnen stellen.
Ik probeer alleen maar weer eens aan te geven (net als vele anderen op dit forum) dat het de moeite loont om eens de tijd te nemen om dit topic eens goed door te lezen. Ik volg dit forum vanaf deel 1 en merk dat de laatste tijd veel meer vragen worden gesteld waar het antwoord al meerdere keren op gegeven is (=logisch want de inhoud wordt alleen maar meer. Het wordt daarom nog interessanter om zelf te zoeken). Alle vragen die ik had, zijn allemaal beantwoord door het lezen van dit forum.
Iedereen kan zijn steentje bijdragen aan dit forum, dus ook door eerst te lezen.
Iedereen kan zijn steentje bijdragen aan dit forum, dus ook door eerst te lezen.
Voor diegenen die er geen fluit van snappen:johan12 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:56:
Ik stond op het punt om vandaag naar een nokia service point te gaan om de nieuwste firmare 4.xxx te halen... probeer ik t nog een keertje met de online software updater, het is nu wel mogelijk om vanaf je 3.xxx software te updaten via de nokia software updater!
goede zaak van Nokia
http://www.europe.nokia.com/A4176089
Als ik tijd heb ga ik er direct mee aan de slag, rapport van mijn kant volgt nog.
Nou, het is gelukt met de Nokia software updater.
Het ging redelijk snel, in ongeveer 10 minuten. Heb nu firmware versie v 4.0623.0.41 erop staan. Hij gaat eerst de software downloaden. Iets van 72 MB! wist niet dat er zoveel ruimte op de N80 zat maar goed... Of ie echt sneller loopt weet ik niet (nog niet gemerkt), alleen het probleem met het smsen (dat het beeld verschuift) is wel weg. + support voor windows media player, hij vraagt netjes als je de kabel erin doet of je de mediaplayer modus wilt, is wel handig in mijn ogen.
Het ging redelijk snel, in ongeveer 10 minuten. Heb nu firmware versie v 4.0623.0.41 erop staan. Hij gaat eerst de software downloaden. Iets van 72 MB! wist niet dat er zoveel ruimte op de N80 zat maar goed... Of ie echt sneller loopt weet ik niet (nog niet gemerkt), alleen het probleem met het smsen (dat het beeld verschuift) is wel weg. + support voor windows media player, hij vraagt netjes als je de kabel erin doet of je de mediaplayer modus wilt, is wel handig in mijn ogen.
[ Voor 6% gewijzigd door johan12 op 04-10-2006 11:26 ]
bij mij zegt hijjohan12 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:23:
Nou, het is gelukt met de Nokia software updater.
kan mediaplayermodus niet starten. geheugenkaart wordt gebruikt door toepassing
meer mensen dit probleem?
...less is more
ja dit heb ik ook
edit: ik heb ff de telefoon eerst zelfs in de Offlinemodus gedaan en dan pas de kabel aangesloten, toen ging die wel verder. Maar Mediaplayer kan de N80 niet vinden. Misschien heb ik niet de juiste drivers (heb het met die van de N73 en de N93 geprobeert) of het ligt eraan dat ik WMP11 gebruik en niet WMP10
edit: ik heb ff de telefoon eerst zelfs in de Offlinemodus gedaan en dan pas de kabel aangesloten, toen ging die wel verder. Maar Mediaplayer kan de N80 niet vinden. Misschien heb ik niet de juiste drivers (heb het met die van de N73 en de N93 geprobeert) of het ligt eraan dat ik WMP11 gebruik en niet WMP10
[ Voor 92% gewijzigd door Maite op 04-10-2006 11:42 ]
Verwijderd
Klopt het dat de update site niet te benaderen is ?
Krijg steeds een time-out
Never mind, ben er nu op
Krijg steeds een time-out
Never mind, ben er nu op
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 12:58 ]
Heeft er iemand al iets gevonden zodat hij niet alle pictogrammen van tomtom bij je afbeeldingen gooit??
.....knoknok schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:59:
Heeft er iemand al iets gevonden zodat hij niet alle pictogrammen van tomtom bij je afbeeldingen gooit??
................DaannO schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:01:
Mededeling:
Mensen, ik ben op dit moment bezig om een algemeen TomTom 5 & 6 topic te maken. Aangezien ik zo veel mogelijk informatie in de TS wil verwerken en ik relatief een kort weekend hier voor heb, duurt het even tot dat het klaar is. Ik ga er vanuit dat we zondag hier een topic over hebben.
Echter tot die tijd, wil ik toch graag vragen en benadrukken om TomTom vragen nog even voor jullie te houden en te bewaren voor het nieuwe topic. Hierdoor houden we ook dit topic centraal!
Bedankt voor jullie medewerking
.......................................Canaria schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:59:
[modbreak]
Dit is het Nokia N80 topic.
Discussies over TomTom 6 kunnen in een apart topic zodra deze nieuwe versie officieel uit is. Posts met problemen en vragen over TomTom die niet direct over de N80 gaan zullen worden verwijderd.[/]
Stilte over dit onderwerp graag!

Hoi!
Verwijderd
Heb em een dagje, besteld bij gsmtrack
Hij is al firmware 4.0623.0.41 dus hoef gelukkig niet naar een servicepoint
.
Wifi werkt erg lekker, browsen vind ik ook goed gaan. Ik zit nog wel te stoeien met wifi hier op school.... we gebruiken securew2 een of ander eap type die allemaal instellingen op het wifi netwerk hier regelt. Dit kan niet geinstalleerd worden op de telefoon. Ik zag het al eerder op het netwerk hier langs komen maar er is nog geen echte oplossing?!
Hij is al firmware 4.0623.0.41 dus hoef gelukkig niet naar een servicepoint
Wifi werkt erg lekker, browsen vind ik ook goed gaan. Ik zit nog wel te stoeien met wifi hier op school.... we gebruiken securew2 een of ander eap type die allemaal instellingen op het wifi netwerk hier regelt. Dit kan niet geinstalleerd worden op de telefoon. Ik zag het al eerder op het netwerk hier langs komen maar er is nog geen echte oplossing?!
De gallerij indexeerd alle .jpeg's etc. die op je telefoon staan, en volgens mij kun je daar geen mappen voor uitsluiten.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:44:
[...]
Dit gaat niet over TomTom maar over Gallerij problemen die ikzelf ook heb.
Hoi!
Verwijderd
Is inderdaad erg irritant. En heeft niks met TomTom te maken. Alle programma's die een BMPtje of GIFje of JPGtje in de dir hebben staan laat ie zien in de gallery waaronder dus ook TomTom mocht je dat op je N80 hebben staan.urnie538 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:30:
[...]
De gallerij indexeerd alle .jpeg's etc. die op je telefoon staan, en volgens mij kun je daar geen mappen voor uitsluiten.
Verwijderd
Thanks guys,
Ik ga dat straks uitvoeren, zodra ik thuis ben
Via de nokia website is het ook mogelijk je firmware te updaten.Hij is al firmware 4.0623.0.41 dus hoef gelukkig niet naar een servicepoint .
Ik ga dat straks uitvoeren, zodra ik thuis ben
Omdat het niet zo zeer met Tomtom te maken had reageerde ik ookVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:04:
[...]
Is inderdaad erg irritant. En heeft niks met TomTom te maken. Alle programma's die een BMPtje of GIFje of JPGtje in de dir hebben staan laat ie zien in de gallery waaronder dus ook TomTom mocht je dat op je N80 hebben staan.
Zo ver ik weet kun je hier niets aan doen, behalve verbergen (lees: paar pagina's terug). Maar als een applicatie de Jpg etc. nodig heeft kan dit natuurlijk niet.
Hoi!
Verwijderd
Ik heb net die update uitgevoerd en direct erna liep de tel vast.
Xp begon te zeiken over een onherkenbaar USB device
De batterij eruit gehaald en de tel start weer, gelukkig.
Nu nog ff de gemaakte update terugzetten en hopelijk werkt alles weer
Xp begon te zeiken over een onherkenbaar USB device
De batterij eruit gehaald en de tel start weer, gelukkig.
Nu nog ff de gemaakte update terugzetten en hopelijk werkt alles weer
Verwijderd
mm ik probeerde ook die update te doen van de nokia site... echter gaf hij aan dat er geen nieuwe versie is
Versie :
V 3.0617.0.6
05-05-2006
RM-92
Nokia N80 (51.01)
Versie :
V 3.0617.0.6
05-05-2006
RM-92
Nokia N80 (51.01)
Verwijderd
Het is me net gewoon gelukt via dat programma..
Ik had hem zelf (illegaal dus) gepatched.
Nu de legale patch er overheen gezet. Geen centje pijn
Ik had hem zelf (illegaal dus) gepatched.
Nu de legale patch er overheen gezet. Geen centje pijn
zojuist mn (simlock vrije) nokia n80 geflash geen enkel probleem werkt prima merk alleen niet echt veel verschil behalve dan de virusscanner en de ondersteuning voor WMP
Heb die van mij ook gelijk maar een update gegeven. Geen problemen gehad. Alleen krijg ik nu bij het opstarten de medling dat er niet gecertificeerde software op mijn foon staat en wordt ik doorverwezen naar toepassingebeheer. Daar staan dan een aantal .sis(x) apps bij die niet geinstalleerd zijn (zoals tomtom) maar die ik nog wel gewoon vanuit het menu kan opstarten.
Maar mijn geheugenkaart is toch een beetje een zootje geworden dus ik gooi hem dit weekend gewoon ff helemaal leeg en begin gewoon opnieuw met een schone lei
Maar mijn geheugenkaart is toch een beetje een zootje geworden dus ik gooi hem dit weekend gewoon ff helemaal leeg en begin gewoon opnieuw met een schone lei
Yamaha MT-09
Verwijderd
De kabel is slecht.NoepZor schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:58:
Kabel niet goed er in ?
Als ik bestanden kopieer, dan moet de tel stil liggen, anders stopt hij steeds.
De update ging verder wel goed, alleen een vastloper na het updaten.
De restore van mn data ging ook goed, hij werkt weer als voorheen
Heb ik ook een beetje, geen major changes. Is jullie bij de nieuwe firmware ook het verchil in lettertype bij smsjes opgevallen? lijkt allemaal in vet lettertype nu. Is wel een verbetering in mijn ogen.Paul1987 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:50:
zojuist mn (simlock vrije) nokia n80 geflash geen enkel probleem werkt prima merk alleen niet echt veel verschil behalve dan de virusscanner en de ondersteuning voor WMP
dat was me dus echt niet opgevallen
omdat ik er niet op gelet heb
Viel mij ook op, leest wel wat fijnerjohan12 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:35:
[...]
Heb ik ook een beetje, geen major changes. Is jullie bij de nieuwe firmware ook het verchil in lettertype bij smsjes opgevallen? lijkt allemaal in vet lettertype nu. Is wel een verbetering in mijn ogen.
Bij mij dus nietVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
De kabel is slecht.
Als ik bestanden kopieer, dan moet de tel stil liggen, anders stopt hij steeds.
De update ging verder wel goed, alleen een vastloper na het updaten.
De restore van mn data ging ook goed, hij werkt weer als voorheen
heb je niet een (oude) synchronisatie staan op je pc ? even synchroniseren en je contacten staan er ook weer bijEnsconcE schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:19:
[...]
Bij mij dus niet, ik heb em normaal kunnen flashen(op een niet goede 1ste boot na, maar dat doet hij nou wel normaal) maar het terugzetten van de backup vertikt hij. Nou vind ik dat voor de gemiddelde applicatie niet zo'n probleem, ik ben alleen al mijn contacten kwijt. Ik ben er al achter dat de contacten als vcard in de backup staan, nu nog met de resource hacker kijken of ik mijn oude contacten in een nieuwe backup krijg, dan zet ik die nieuwe weer terug. Ik heb het al geprobeerd met kladblok maar dan herkent hij de backup niet meer. Vanavond volgt meer...
backup terugzetten ging hier trouwens wel goed (via pc suite) en de eerste start ook, geen problemen tegengekomen
Verwijderd
Je telefoon gewoon eens per week of maand synchroniseren met Outlook of iets.EnsconcE schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:19:
[...]
Bij mij dus niet, ik heb em normaal kunnen flashen(op een niet goede 1ste boot na, maar dat doet hij nou wel normaal) maar het terugzetten van de backup vertikt hij. Nou vind ik dat voor de gemiddelde applicatie niet zo'n probleem, ik ben alleen al mijn contacten kwijt. Ik ben er al achter dat de contacten als vcard in de backup staan, nu nog met de resource hacker kijken of ik mijn oude contacten in een nieuwe backup krijg, dan zet ik die nieuwe weer terug. Ik heb het al geprobeerd met kladblok maar dan herkent hij de backup niet meer. Vanavond volgt meer...
Daar staan dan de contacten in, en kun je deze weer terug halen na een crash
en dat je bibliotheek met eigen woorden groter is...Moning2 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:06:
[...]
Viel mij ook op, leest wel wat fijnerverder weinig veranderingen opgemerkt behalve dat ie soms ietwat sneller is
Wat ik ook heel fijn vind....
Nee, ik synchroniseer niet. Ik had eigenlijk een backup alleen van de contactlist moeten maken, maar ja dat is zo heerlijk achteraf. Ik gebruik ook geen outlook of andere contactmanagings ding. Ik doe namelijk veel via de webmail. Ik had eingelijk gehoopt dat deze al beschikbaar was voor de 3d edition, maar dat is nog steeds het geval niet.Moning2 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:30:
[...]
heb je niet een (oude) synchronisatie staan op je pc ? even synchroniseren en je contacten staan er ook weer bij
backup terugzetten ging hier trouwens wel goed (via pc suite) en de eerste start ook, geen problemen tegengekomen
[ Voor 17% gewijzigd door EnsconcE op 05-10-2006 09:56 ]
Gisteren mijn (bijna) perfect werkende n80 bij een NSP van nieuwe firmware laten voorzien om het BT probleem op te lossen.
Na de nieuwe firmware werkte alles prima, behalve de kleuren in het display. Mijn N80 kon geen geel meer laten zien:-(
Balen weer terug naar NSP; uur wachten, maar ze kregen het niet gefikst en ze hebben hem moeten opsturen.. Balen dus...#
Motto vh verhaal :don't fix, what is not broken...
Na de nieuwe firmware werkte alles prima, behalve de kleuren in het display. Mijn N80 kon geen geel meer laten zien:-(
Balen weer terug naar NSP; uur wachten, maar ze kregen het niet gefikst en ze hebben hem moeten opsturen.. Balen dus...#
Verwijderd
Gewoon automatisch synchroniseren met Outlook up on connection. Zo gauw ik de voordeur binnen stap herkennen mijn pc en mijn tello elkaar en wordt alles gesynct met outlook express.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:38:
[...]
Je telefoon gewoon eens per week of maand synchroniseren met Outlook of iets.
Daar staan dan de contacten in, en kun je deze weer terug halen na een crash
Erg handig. Alleen jammer dat er geen calender in Outlook Express zit zodat die ook mee gesynct wordt.
Je zit hier op tweakers en een gemiddelde tweaker is iemand die iets maakt totdat het kapot isdysol schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:09:
Dan moet je over op outlook en niet outlook express, die kan dat namelijk wel.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:11:
[...]
Gewoon automatisch synchroniseren met Outlook up on connection. Zo gauw ik de voordeur binnen stap herkennen mijn pc en mijn tello elkaar en wordt alles gesynct met outlook express.
Erg handig. Alleen jammer dat er geen calender in Outlook Express zit zodat die ook mee gesynct wordt.
[ Voor 48% gewijzigd door EnsconcE op 05-10-2006 10:28 ]
ik weet niet helemaal zeker of het zo is maar volgens mij start de telefoon ook sneller op na die update
Verwijderd
Klopt, scheelt iets van 5 seconden. Bovendien is het Wifi-bereik een stuk beter geworden. Voorheen kon ik niet beneden WLAN-gebruiken, nu wel.Paul1987 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:31:
ik weet niet helemaal zeker of het zo is maar volgens mij start de telefoon ook sneller op na die update
Als ik de firmware wil update krijg ik de melding:
No software updates available for your phone
Unable ro read the software update package. Please try again later.
Ligt dat aan m'n N80 of aan het programma?
Ik heb firmware versie:
V 3.0617.0.6
03-06-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Ik heb firmware versie:
V 3.0617.0.6
03-06-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Het ligt aan het programma of jouw infrastructuur.wars schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:54:
Ik heb firmware versie:
V 3.0617.0.6
03-06-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Ben nog een verbetering tegengekomen in de nieuwe versie...
voorheen als je de mp3 speler aan had en je drukkte op rode telefoontje stopte hij ermee
en nu als je dat doet bij v4.xxxx dan blijft hij aan maar je gaat wel naar hoofd menu
"ik weet dat het al mogelijk was bij de oude versie via opties"
Groet,
voorheen als je de mp3 speler aan had en je drukkte op rode telefoontje stopte hij ermee
en nu als je dat doet bij v4.xxxx dan blijft hij aan maar je gaat wel naar hoofd menu
"ik weet dat het al mogelijk was bij de oude versie via opties"
Groet,
Dit vind ik een goede vraag, iemand die hier een antwoord op heeft?*knip*
Op de HvA gebruiken ze dit ook, iemand al gelukt om op EduROAM te komen?
Verwijderd
Ik heb nu ook die update gedaan, werkt goed alleen heb ik nu bij geinstalleerde toepassingen 10 keer Search-localplugins-IT staan heeft iemand dit ook en zou ik het gewoon weg kunnen gooien?
Bij mij op de Hogeschool hebben ze ook SecureW2, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.Rick85 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:51:
[...]
Dit vind ik een goede vraag, iemand die hier een antwoord op heeft?
Op de HvA gebruiken ze dit ook, iemand al gelukt om op EduROAM te komen?
Ook al ben ik er uren mee bezig geweest...
Hoi!
Verwijderd
Ik heb hetzelfde.. Durf ze alleen niet weg te smijten.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:59:
Ik heb nu ook die update gedaan, werkt goed alleen heb ik nu bij geinstalleerde toepassingen 10 keer Search-localplugins-IT staan heeft iemand dit ook en zou ik het gewoon weg kunnen gooien?
PS: Mijn mooie diep blauwe cover staat geweldig
Volgens mij ondersteund vanaf versie 4 firmware pas de "Firmware over the air".wars schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:54:
Ik heb firmware versie:
V 3.0617.0.6
03-06-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
V3 moet je gewoon bij een NSP laten updaten naar v4 en als er dan verdere updates uitkomen in de toekomst, dan kan je het wel gewoon via internet.
Waarschijnlijk moet je het software update programma eerst even updaten (jaja klinkt ingewikkelder dan t is) ik had ook v3.0617.0.6 en heb m geupdate naar v4.xxx.wars schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:54:
Ik heb firmware versie:
V 3.0617.0.6
03-06-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Zorg dat de Software updater zelf versie 1.1.25en is.
Er is niks van waar dat je pas bij versie 4.xx in de n80 zelf kan updaten en Firmware over the air wordt nieteens door de N80 ondersteund, dit is alleen voor de wat oudere nokia modellen (werkt via internet en sms waarbij je geen kabel nodig hebt en geen pc suite)
[ Voor 4% gewijzigd door johan12 op 05-10-2006 21:27 ]
Ik heb hetzelfde, is denkik voor dat yahoo go gebeuren, 1 weg en het werkt niet meer, gewoon laten staan als je er geen last van hebtVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:59:
Zoals meerdere mensen al weten. Kan je nu de N80 ook zelf Updaten. Ik heb het inmiddels in de TS verwerkt
@Secure W2: Dit programma heb je onder windows nodig omdat de standaard windows xp wireless api de aanmelding niet kan verwerken, met intel pro tooltje kan het bijvoorbeeld ook.
Ik heb het ook nog niet aan de praat gekregen, maar ik denk dat je iig de certificaten nodig hebt van surfnet op je telefoon.
Ik heb het ook nog niet aan de praat gekregen, maar ik denk dat je iig de certificaten nodig hebt van surfnet op je telefoon.
Verwijderd
zijn allemaal verschillende landen, kan je gewoon weggooienVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:59:
Maar hoe kan ik zo;n certificaat toevoegen? En hoe kom ik uberhaupt aan het certificaat?Devilfish schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:03:
@Secure W2: Dit programma heb je onder windows nodig omdat de standaard windows xp wireless api de aanmelding niet kan verwerken, met intel pro tooltje kan het bijvoorbeeld ook.
Hoi!
Ik had de nieuwe versie van de Nokia Software Updater al geinstaleerd (NokiaSoftwareUpdaterSetup_en v1.1.25en). Heb t net nog geprobeerd en krijg t zelfde. Zal eens n mailtje naar Nokia sturen, en anders zal k toch nr een NSP moeten, maar dan ben ik hem 2 dagen kwijt....johan12 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Waarschijnlijk moet je het software update programma eerst even updaten (jaja klinkt ingewikkelder dan t is) ik had ook v3.0617.0.6 en heb m geupdate naar v4.xxx.
Zorg dat de Software updater zelf versie 1.1.25en is.
Er is niks van waar dat je pas bij versie 4.xx in de n80 zelf kan updaten en Firmware over the air wordt nieteens door de N80 ondersteund, dit is alleen voor de wat oudere nokia modellen (werkt via internet en sms waarbij je geen kabel nodig hebt en geen pc suite)
Verwijderd
fotosssVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:16:
PS: Mijn mooie diep blauwe cover staat geweldig
Kan de software update ook via GPRS? zoals ik doe met mijn sony W550?
Verwijderd
Is dat Yahoo Go gebeuren ook op een N80 te krijgen dan,en werkt dit uberhaupt in Nederland wel ?Moning2 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:27:
[...]
Ik heb hetzelfde, is denkik voor dat yahoo go gebeuren, 1 weg en het werkt niet meer, gewoon laten staan als je er geen last van hebt
Nog een vraagje: bij sommige contacten staat er zo'n figuurtje (gezichtje) naast in de contactenlijst,wat is dat eigenlijk ?
djtcc
Je kunt vanuit je telefoon ook updates installeren (FOTA). Als je dit aanklikt dan wordt er om een verbinding gevraag en ik zou niet weten waarom dat dan niet je GPRS verbinding kan zijn.rooie60 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 01:02:
Kan de software update ook via GPRS? zoals ik doe met mijn sony W550?
Omdat je 74Mb moet downloadenrunning man schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 07:58:
[...]
Je kunt vanuit je telefoon ook updates installeren (FOTA). Als je dit aanklikt dan wordt er om een verbinding gevraag en ik zou niet weten waarom dat dan niet je GPRS verbinding kan zijn.
Hier kun je iig het certificaat downloaden: http://www.rug.nl/rc/helpdesk/hulp/draadloos/linux_manualurnie538 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:03:
[...]
Maar hoe kan ik zo;n certificaat toevoegen? En hoe kom ik uberhaupt aan het certificaat?
Deze kun je vervolgens naar je telefoon kopieren en daarna openen met bestandsbeheer.
Niet dat ik weet, maar het lijkt mij niet dat het een klein pakketje is wat je moet downloaden. Volgens mij download je gewoon het hele besturingssysteem net als van versie 3 naar 4, maar ik kan het fout hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:28:
[...]
FOTA is alleen te gebruiken vanaf firmware 4.
Is er nu alweer een update voor 4 dan ?
Verwijderd
Waar is die FOTA te vinden op de telefoon ?running man schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 07:58:
[...]
Je kunt vanuit je telefoon ook updates installeren (FOTA). Als je dit aanklikt dan wordt er om een verbinding gevraag en ik zou niet weten waarom dat dan niet je GPRS verbinding kan zijn.
Daarom is het ook zo onlogisch om het pakket via GPRS te downloaden.EnsconcE schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:27:
[...]
Niet dat ik weet, maar het lijkt mij niet dat het een klein pakketje is wat je moet downloaden. Volgens mij download je gewoon het hele besturingssysteem net als van versie 3 naar 4, maar ik kan het fout hebben.
Ten eerste:
Bij de 3.xxx wordt FOTA ("Firmware over the air" gok ik?) nog niet ondersteunt.
Ten tweede:
Johan12 schreef:GPRS: 52 Kb/s (bron: http://www.metjelaptoponline.nl/vergelijk)
En die persoon wil dat met GPRS gaan download, dan is die persoon minimaal op maximale snelheid 23 minuten kwijt (72*1024/52/60).Hij gaat eerst de software downloaden. Iets van 72 MB! wist niet dat er zoveel ruimte op de N80 zat maar goed...
En als het per mb gaat:
72x1,45=104,40 euro. Best een duur geintje dus voor als je het download via GPRS, en FOTA wordt niet ondersteunt! Niet doen dus!Dataverbruik: € 1,45 per MB (bron: http://www.multikabel.nl/...roductspecificaties/gprs/)
...Urnie538 heeft druk gegoogled...
Hoi!
t-mobile web 'n' walk ?urnie538 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:53:
[...]
Daarom is het ook zo onlogisch om het pakket via GPRS te downloaden.
Ten eerste:
Bij de 3.xxx wordt FOTA ("Firmware over the air" gok ik?) nog niet ondersteunt.
Ten tweede:
[...]
Johan12 schreef:
[...]
En die persoon wil dat met GPRS gaan download, dan is die persoon minimaal op maximale snelheid 23 minuten kwijt (72*1024/52/60).
En als het per mb gaat:
[...]
72x1,45=104,40 euro. Best een duur geintje dus voor als je het download via GPRS, en FOTA wordt niet ondersteunt! Niet doen dus!
Dit topic is gesloten.