HTC Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II / I-Mate JasJam) Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NWD.neoMagic schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:23:
Ben sinds vandaag de trotse bezitter van een HTC TyTN MDA maar helaas lukt het niet om een ActiveSync verbinding met mijn PC te leggen. Met mijn laptop gaat het prima, maar daar haal ik mijn e-mail niet binnen dus heb ik daar feitelijk weinig aan.

Ik probeer te verbinden middels de bijgeleverde USB-kabel en heb ActiveSync (4.1, NL) maar even netjes vanaf de meegeleverde CD-ROM geïnstalleerd. Zowel op mn PC als laptop dus. Op mijn PC blijft ActiveSync maar zeggen "verbinding maken", maar daar blijft het bij. Op de laptop werkt het direct en krijg ik het verwachte scherm voor het toevoegen van een "partnership"...

Geen flauw idee wat er op mijn PC mis gaat, maar het blijft maar laden, zonder enig resultaat. Iemand die dit probleem kent of liever nog een oplossing heeft?

Zonet trouwens even met ActiveSync 4.5 beta geprobeerd... zelfde probleem :(
Verwijder de map van active sync in je program folder en installeer active sync terug.
Zou het moeten werken.

• gillis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-08-2010
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:03:
[...]

Verwijder de map van active sync in je program folder en installeer active sync terug.
Zou het moeten werken.
Zonealarm, Firewall Virusscanner?

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:46:
[...]
Heb je wel eerst de software geinstalleerd en daarna pas de telefoon aangesloten?
Ja, uiteraard.

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:03:
[...]
Zou het moeten werken.
Dank voor de suggestie... heb het geprobeerd, maar ook dat loopt helaas op niets uit.

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

gillis schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:06:
[...]
Zonealarm, Firewall Virusscanner?
Ik doe niet aan Norton-meuk...;) verder heb ik alleen de ingebouwde Windows Firewall en McAfee Enterprise virusscanner (die overigens ook op de laptop draait).

[update]
Nog even verder zitten graven: zowel op mn PC als laptop krijgt de MDA een IP-adres toegewezen. In beide gevallen is dit 169.254.2.2, uitgegeven door DHCP-server 169.254.2.1.. dát lijkt dus gewoon goed te gaan, maar op de PC blijft dat groene logo van ActiveSync maar doordraaien terwijl ik op mn laptop ook echt kan syncen.....

[ Voor 55% gewijzigd door NWD.neoMagic op 20-09-2006 01:18 ]

www.networkingday.com

Verwijderd

hoi,
mijn mini scandisk 1 gb wil het niet meer doen. Volgens de MDA vario 2 lijkt het net of er geen mirco SDkaart inzit. terwijl het het al de hele week gedaan heeft.
Kent iemand dit probleem?

Verwijderd

NWD.neoMagic schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:40:
[...]

Dank voor de suggestie... heb het geprobeerd, maar ook dat loopt helaas op niets uit.
opnieuw installeren en hard reset tytn. dan opnieuw syncen, maar via andere usb. heb zelfde probleem gehad

Verwijderd

Lees al een tijd dit topic, maar nu ook ff een reactie.

Heb de Vario2 nu een week naar (bijna) volle tevredenheid.
Veel progjes van mijn Vario 1 zonder problemen draaien op deze
(ook dank aan de post's in dat topic, keep it up :*) ).
Echter na een paar dagen begon ik ook met mijn scherm uitlijning te klooten,
was gewoon geen werken meer, ruim 1cm off-line :( !!

"Natuurlijk" had ik ook XCPUScalar 2006 v2.98 draaien maar ik vond een halve dag
op 1 accu load toch iets te veel (lees: weinig) van het goede.
Gister heb ik deze er af gegooid, en vooralsnog geen problems meer 8) .

Gezien eerdere posts over clear-type en "probleem rechtstreeks uit doos"
lijkt dit me er niets mee te maken te hebben, maar bij mij werkt het.

Verder, THNX for the tweaks!

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 06:17:
[...]
opnieuw installeren en hard reset tytn. dan opnieuw syncen, maar via andere usb. heb zelfde probleem gehad
Waarom zou ik een hard reset moeten doen als de TyTN hagelnieuw is?

www.networkingday.com

Verwijderd

digitalb schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:12:
Heb sinds een paar dagen ook T-Mobile Vario 2 die opzich prima bevalt,
alleen heb vrij regelmatig dat hij "vastloopt" in de uit stand, is dan niet meer aan te zetten zonder soft-reset.
Het is niet zo dat hij alleen niet meer aan wil, maar vanmorgen dus ook verslapen doordat het alarm gewoon niet afging.
Na een soft-reset kreeg ik toen alsnog de 3 alarmen die ik ingesteld had.
Af en toe wordt hij tijdens zo'n vastloper enorm warm en loopt de batterij snel leeg.
Gisteravond b.v. 100% batterij, vanmorgen 50%

Heb al een keer volledige hard reset gedaan en alles opnieuw erop gezet
maar probleem blijft bestaan.

Heb Phonealarm er op staan, en een thema, en wat afbeeldingen en muziek op de opslagkaart.
Ga straks weer een hard reset doen en niks extra's eropzetten kijken hoe het dan gaat.
Of is dit echt een hardware probleem en kan ik beter zo snel mogelijk terug gaan voordat mijn batterij explodeert?
Dit probleem heb ik ook gehad, na lang zoeken denk ik het gevonden te hebben. Ik had ook software geinstalleerd op de sd-kaart. zoals resco explorer, tomtom etc, deze hadden ook de today-plugins op de kaart staan. Daardoor liep de TyTN steeds vast. Ook als ik tomtom opstart kan hij af en toe de sd kaart niet meer vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:31:
hoi,
mijn mini scandisk 1 gb wil het niet meer doen. Volgens de MDA vario 2 lijkt het net of er geen mirco SDkaart inzit. terwijl het het al de hele week gedaan heeft.
Deze problemen lijken dus met elkaar te maken te hebben. Mij lijkt het dat tijdens de 'stand-by' de sd-kaart niet meer te lezen is, daardoor het scherm niet meer kan opbouwen (plugins, thema, etc) en daardoor vastloopt. ik heb nu alleen de today-plugins verwijderd en geen vastlopers tijdens stand-by meer gehad. Hij blijft echter heel af en toe de sd kaart niet meer vinden. Weet nog niet of het ligt aan specifiek Sandisk, of dat met andere merken kaartjes ook problemen zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:18:

Vandaag mijn gerepareerde Tytn terug ontvangen. Ze wilden hem inderdaad niet ruilen. Geen toestemming van HTC. En dat terwijl het toestel toch in de DOA-periode van 14 dagen zat.
Maar goed, hij zou zijn gerepareerd conform de richtlijnen van HTC.

parts used:
1x Gasket, Keypad.Apache For.
1x MYLAR,LCM CONN, BREEZE FOR
Welke problemen had je hiermee & hoelang ben je hem uiteindelijk kwijt-geweest? Zijn de problemen nu daadwerkelijk opgelost? Heb namelijk niet zo'n zin om 'm weer een maand ofzo te missen, en dan nog de kans te hebben dat ie niet 100% is......

Verwijderd

bluetooth probleem:
ik heb een leadtek 9553 muis die blijft pairen.dwz: Ik maak een nieuw partnerverband aan, hij vind de gps ( wel met een vraagteken ervoor, waarom?) eenmaal ingesteld en enkel bluetooth aan. geeft mijn Vario 2 aan dat hij een leadtek 9553 gevonden heeft, zonder dat ik opdracht gegeven heb om te zoeken. doe ik negeren dat geeft hijdeze melding ongeveer 20 seconden later weer.

Leadtek geeft aan dat het een mobile 5 probleem is.Het bekende kastje muur verhaal..

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Ben sinds vandaag de trotse bezitter van een HTC TyTN MDA maar helaas lukt het niet om een ActiveSync verbinding met mijn PC te leggen. Met mijn laptop gaat het prima, maar daar haal ik mijn e-mail niet binnen dus heb ik daar feitelijk weinig aan.

Ik probeer te verbinden middels de bijgeleverde USB-kabel en heb ActiveSync (4.1, NL) maar even netjes vanaf de meegeleverde CD-ROM geïnstalleerd. Zowel op mn PC als laptop dus. Op mijn PC blijft ActiveSync maar zeggen "verbinding maken", maar daar blijft het bij. Op de laptop werkt het direct en krijg ik het verwachte scherm voor het toevoegen van een "partnership"...

Geen flauw idee wat er op mijn PC mis gaat, maar het blijft maar laden, zonder enig resultaat. Iemand die dit probleem kent of liever nog een oplossing heeft?

Een paar dingen:

1: staat de USB poort aan? (herkent hij het ding op zijn minst als een onbekend apparaat).
2: er is in de settings een optie USB to PC. Kijk eens of die aan staat en als dat het geval is, zet die eens uit. Sommige computers hebben problemen met deze instelling.
3: Heb je toevallig een andere Mini USB kabel. Probeer die eens.
4: Heb je een bluetooth dongle of Infrarood poort (op je laptop). Probeer zo eens connectie te maken.
5: Doe eens een soft reset van de TyTN.

Miischien helpt je dat wat verder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:39:
bluetooth probleem:
ik heb een leadtek 9553 muis die blijft pairen.dwz: Ik maak een nieuw partnerverband aan, hij vind de gps ( wel met een vraagteken ervoor, waarom?) eenmaal ingesteld en enkel bluetooth aan. geeft mijn Vario 2 aan dat hij een leadtek 9553 gevonden heeft, zonder dat ik opdracht gegeven heb om te zoeken. doe ik negeren dat geeft hijdeze melding ongeveer 20 seconden later weer.

Leadtek geeft aan dat het een mobile 5 probleem is.Het bekende kastje muur verhaal..
Meestal betekent dat vraagteken dat je de code in moet voeren. 0000 al geprobeerd? Het zal vast niet zo simpel zijn, maar wie weet...

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 16:04

2be

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:31:
hoi,
Dit probleem heb ik ook gehad, heb toen de kaart in de sd adapter geduwd en op de pc geformateerd. Nu al 2 weken geen problemen meer gehad.

Waar ik wel veel problemen mee heb is dat mensen mij regelmatig niets via Bluetooth kunnen sturen terwijl ik hun wel vanalles kan sturen. Heb zelf een beetje het gevoel dat dit aan Phonealarm ligt, dus die is nu verwijderd.. Ga het straks eens testen of het daaraan lag. Andere mensen hier nog problemen mee gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:08:
[...]

Meestal betekent dat vraagteken dat je de code in moet voeren. 0000 al geprobeerd? Het zal vast niet zo simpel zijn, maar wie weet...
als ik mijn oude mda compact pair,dan geeft hij het icoontje van een telefoon aan. en dan stopt deze met pairen. Inderdaad een donkerblauw vermoede dat het aan het vraagteken ligt. Waar moet ik de code 0000 invoeren?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Leadtek: Passkey 0000

:-)

[ Voor 8% gewijzigd door A-Tray op 20-09-2006 13:22 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

2be schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:12:
[...]

Waar ik wel veel problemen mee heb is dat mensen mij regelmatig niets via Bluetooth kunnen sturen terwijl ik hun wel vanalles kan sturen. Heb zelf een beetje het gevoel dat dit aan Phonealarm ligt, dus die is nu verwijderd.. Ga het straks eens testen of het daaraan lag. Andere mensen hier nog problemen mee gehad?
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en het verwijderen van Phonealarm bracht overduidelijk verbetering. Phone alarm gaat m.i. een beetje vreemd om met de BT radio....als ie volgens het OS uit is "zegt" phonealarm die ie nog aanstaat etc. Niet helemaal jofel.

Verwijderd

Leadtek: Passkey 0000

:-)

Het zijn soms de simple dingen die mensen gelukkig maken!!!
:*)
Das was ie... slecht zeg dat de technische helpdesk van Leadtek niet kon vertellen ( ik moest me gps dmv software resetten volgens hun)
8)7
IIG Bedankt
_/-\o_

Verwijderd

passkey bedoelde ik ja ;). Kon even niet op de term komen.

Verwijderd

2be schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:12:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad, heb toen de kaart in de sd adapter geduwd en op de pc geformateerd. Nu al 2 weken geen problemen meer gehad.

Een vinkje zetten bij recieve beams always in de settings kan ook helpen.

Wat betreft het uitlijnen van het scherm, heb een TyTN van het eerste uur( HTC627xxxx) waar de problemen nog zouden moeten inzitten. Wel ( knock on wood) tot hiertoe geen enkel probleem gehad met het uitlijnen.
Je zal er een beetje geluk moeten mee hebben.

Heb zelf ook wel eens problemen met vastlopen op momenten dat je het echt niet verwacht. Heb een sterk vermoeden dat het inderdaad met de software en of plugins die op het kaartje draaien heeft te maken. Mijn is van het merk Sandisk. Ik wacht op een 2Gb ultraII kaartje van een ander merk. het gewone SD kaartje lijkt me te traag om de plugins te laden en daardoor vastloopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:08:
[...]

Wat betreft het uitlijnen van het scherm, heb een TyTN van het eerste uur( HTC627xxxx) waar de problemen nog zouden moeten inzitten. Wel ( knock on wood) tot hiertoe geen enkel probleem gehad met het uitlijnen.
Je zal er een beetje geluk moeten mee hebben.

Heb zelf ook wel eens problemen met vastlopen op momenten dat je het echt niet verwacht. Heb een sterk vermoeden dat het inderdaad met de software en of plugins die op het kaartje draaien heeft te maken. Mijn is van het merk Sandisk. Ik wacht op een 2Gb ultraII kaartje van een ander merk. het gewone SD kaartje lijkt me te traag om de plugins te laden en daardoor vastloopt.
de snelheid van de kaart is volgens mij nooit het probleem, blijkt ook uit de test in het duitse blad connection. zelfs de meest langszame kaart is nog te snel voor de huidige generaties telefoons. de sw in het toestel is de beperkende faktor. elk euro die je uitgeeft voor een snellere kaart is volgens hen weggegooid geld. zie testen en blad van september

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand hier die voor mij kan bevestigen dat de TyTN werkt i.c.m. de TomTom SirfStar III bluetooth GPS ontvanger?

• 2be
  • Laatst online: 01-10 16:04

2be

[...]

Dat was hem, heel erg bedankt. Phonealarm toch maar eraf gegooit, vindt toegevoegde waarde voor mezelf niet enorm. Zou nu alleen nog een klein simpel progje willen waarmee ik ringtones voor sms en alarm eigen mp3 kan laten zijn. Dit was voor mij namelijk belangrijkste functie van phonealarm.

Verwijderd

NWD.neoMagic schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:45:
[...]

Waarom zou ik een hard reset moeten doen als de TyTN hagelnieuw is?
geen idee, bij werkte dat, Misschien dat de Tytn anders de usb niet meer herkent of zoiets

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Damned... mooi dat beschermkapje er overheen, luchtbelletjes netjes naar de zijkant... zit er 1 puntje in wat niet weg te vegen valt en het dingetje zit er helemaal strak op :( die krijg je er dus nooit meer netjes af en dat puntje blijft opvallen *#$@*@$

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
[quote]Zou nu alleen nog een klein simpel progje willen waarmee ik ringtones voor sms en alarm eigen mp3 kan laten zijn. Dit was voor mij namelijk belangrijkste functie van phonealarm.[\quote]

Dat kan volgens mij gewoon in de WM5 setup......

De sms tones en wekkertones zijn WAV files.........

Ik heb de tones die ik wilde Met Alive MP3 WAV cutter omgezet naat Wav files en in de WINDOWS folder gezet......nu kan je ze gewoon uitkiezen in het dropdown menuutje......

Succes,
Danny

Verwijderd

Kaastosti schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:46:
Damned... mooi dat beschermkapje er overheen, luchtbelletjes netjes naar de zijkant... zit er 1 puntje in wat niet weg te vegen valt en het dingetje zit er helemaal strak op :( die krijg je er dus nooit meer netjes af en dat puntje blijft opvallen *#$@*@$
Trekt vaak vanzelf nog wel weg (was iig zo bij m'n SE P910, heb bij me MDA2 nog wel bubbels ;)).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:04:
[...]

Trekt vaak vanzelf nog wel weg (was iig zo bij m'n SE P910, heb bij me MDA2 nog wel bubbels ;)).
tenzij er een stofdeeltje onder zit, dan blijf je het altijd zien (en ergeren, ik ken het)

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:40

maffe

maffe

MaZo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:53:
Iemand hier die voor mij kan bevestigen dat de TyTN werkt i.c.m. de TomTom SirfStar III bluetooth GPS ontvanger?
Ja die werkt super, zowel met de laatste TT6 en iGO

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:40

maffe

maffe

Laat me raden, je pc is een AMD bak ? Zit er een wazige usb poort op? Hoe staan de settings in je bios mbt usb ? Ik heb ook problemen met mijn A8N-SLi met van die wazige nvidia chips, kreeg laatst een normale Sony fototoestel ook niet aan de praat op usb. Moest er een bepaalde setting in de camera om....
Ik heb nu een sweex irda adaptertje aan mijn pc hangen, dat gaat telkens prima.

Succes

[ Voor 0% gewijzigd door maffe op 20-09-2006 22:41 . Reden: haakje bij quote ging verkeerd ]

Verwijderd

Zit er weer een dubbele speaker op de telefoon? net als de vario 1?
Want ik was er nogal trots op omdat dat ding zo hard kon 8)

Verwijderd

[...]
Welke problemen had je hiermee & hoelang ben je hem uiteindelijk kwijt-geweest? Zijn de problemen nu daadwerkelijk opgelost? Heb namelijk niet zo'n zin om 'm weer een maand ofzo te missen, en dan nog de kans te hebben dat ie niet 100% is......
Screen alignment problemen. Geef nog geen oordeel over de reparatie. Eerst maar weer eens een week intensief gaan gebruiken.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

Sinds vorige week ook een TyTN, bevalt erg goed tot nu toe.
Had eerst ook het screen alignment probleem, maar sinds die registry hack voor cleartype ook horizontaal, geen problemen meer gehad!

Enige probleempje wat ik nog heb is dat hij soms mijn geheugenkaart niet meer herkend, toch maar is kijken of ik hem met een format wel goed krijg (is ook een sandisk trouwens).

Verwijderd

he... ik weet niet of dit helpt maar ik heb zo ongeveer met hetzelfde probleem gezeten tot ik ergens op dat xda developers forum een simpele mogelijke oplossing tegenkwam. Dat was de volgende:

Start>instellingen>[tabblad verbindingen] USB aan pc>en dan het vinkje geavanceerde netwerkfunctionaliteit uitvinken.

Ik heb de vario2 sinds gisteren en naar mijn weten heb ik nog niets met dat vinkje gedaan en toen ik dat dus uitgevinkt had was het probleem meteen verholpen. Had verder dit forum al enige tijd gevolgd en deze oplossing nog niet aangerijkt zien worden...dus hoop dat je er wat aan hebt (maar mogelijk was ik gewoon zo dom om deze instelling over het hoofd te zien hehe)

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Kan iemand mij adviseren over een goede carkit i.s.m. de TyNT?
Ik rij in een VW transporter met tussenschot van staal, dat betekend dus een kleine cabine die blikkerig is en makkelijk voor een soort echo zorgt.
Nu heb ik een jabra sp500 om uit te proberen gehad en dat werkt voor geen meter.
Instalatie is een fluitje van een cent, maar degene die ik aan de andere kant van de telefoon heb hoort zichzelf voornamelijk terug in plaats van mij.

Wat is nu een goede oplossing die vlekkeloos samenwerkt met de TYNT, ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk in het aanbod.

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nog heel even terugkomend op dat puntje onder het beschermplasticje... ik weet dat dat me best gaat irriteren, dus ik wil een poging wagen om het er onder vandaan te krijgen. Probleem is dat de rest van het plasticje netjes vast zit op het scherm... hoe krijg ik dat ding er af zonder per ongeluk het schermpje zelf te bekrassen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 22:26
een stuk tape erop plakken en dan voorzichtig los trekken. Dat heeft bij mij prima geholpen.

Verwijderd

Zoals je kan lezen bestaat HTC als bijna 9 jaar. Ze begonnen eerst met de productie van servers voor Microsoft Windows. Later hebben ze daar een mobiele pda tak bijgevoegd waarop ze later op door zijn gegaan. Ondetussen is HTC marktleider samen me palm en HP in de PDA markt.

Ze staan over het algemeen goed bekend en betrouwbaar en ze zijn daarom ook door Microsoft benoemd als Elite Partner die hun software mag gebruiken en resellen. Voor hun product overzicht kan je hier kijken.
niet echt mooi nederlands dit. is natuurlijk een stukje dat vaak gecopy/paste wordt dus dacht laat ik t maar eens zeggen.

"Ze begonnen eerst met de productie van servers voor Microsoft Windows."
dit zeg je gewoon niet.

"Later hebben ze daar een mobiele pda tak bijgevoegd waarop ze later op door zijn gegaan."

"Ze staan over het algemeen goed bekend en betrouwbaar " ze staan goed bekend? ze staan bekend als..... je kan niet goed bekend staan. en je kan ook niet betrouwbaar staan.

"en ze zijn daarom ook door Microsoft benoemd als Elite Partner die hun software mag gebruiken en resellen." ik denk niet dat microsoft ze als elite partnet benoemt omdat ze als goed en betrouwbaar "bekend staan".

"die hun software mag gebruiken en resellen" zou ik ook in een nieuwe zin zetten.

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het plasticje ging er af ! :D ... ik _had_ 1 puntje er onder... drie keer raden hoeveel ik er nu heb :( hoe erg kun je een hekel krijgen aan stof ... grom

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:26:
[...]

niet echt mooi nederlands dit. is natuurlijk een stukje dat vaak gecopy/paste wordt dus dacht laat ik t maar eens zeggen.

"Ze begonnen eerst met de productie van servers voor Microsoft Windows."
dit zeg je gewoon niet.

"Later hebben ze daar een mobiele pda tak bijgevoegd waarop ze later op door zijn gegaan."

"Ze staan over het algemeen goed bekend en betrouwbaar " ze staan goed bekend? ze staan bekend als..... je kan niet goed bekend staan. en je kan ook niet betrouwbaar staan.

"en ze zijn daarom ook door Microsoft benoemd als Elite Partner die hun software mag gebruiken en resellen." ik denk niet dat microsoft ze als elite partnet benoemt omdat ze als goed en betrouwbaar "bekend staan".

"die hun software mag gebruiken en resellen" zou ik ook in een nieuwe zin zetten.
Nederlandse les?
Ik vind (zonder "t"!) dat dit soort opmerkingen hier niet thuis hoort. Op zich is het stuk heel duidelijk en weet iedereen wat wordt bedoeld. Wij zijn nu eenmaal niet allemaal even begaafd op alle gebieden. Lees een willekeurig forum er maar op na. Op deze manier maak je mensen nog bang om iets te schrijven en dat moeten wij toch niet hebben!?
Om jou ook even te pesten: wat bedoel je met "elite partnet"?

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Laten we er geen taaldiscussie van maken... als je opbouwende kritiek hebt over de startpost, waarom stuur je die dan niet gewoon naar de TS ipv ergens in de discussie plempen. Dan kan de TS het zelf aanpassen en heb jij je goeie daad ook weer gedaan ;)

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:53

Fjeze

AllesPerfect!

ik heb nu ook een weekje mijn vario II en moet zeggen dat ie echt goed bevalt wat ik me afvraag is wat iedereen er voor software op heeft draaien?

ook heb ik nog vraagje over mailen met de vario, als ik mijn g-mail ophaal laat hij elke keer alleen nog mar de nieuwe mails zien en mijn inbox, de oude gooit hij eruit. hebben meer mensen hier last van? of welke mail gebruikenjullie?

Fly or Die

Verwijderd

Kaastosti schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:21:
Het plasticje ging er af ! :D ... ik _had_ 1 puntje er onder... drie keer raden hoeveel ik er nu heb :( hoe erg kun je een hekel krijgen aan stof ... grom
Ik weet precies hoe je je voelt. De eerste keer ging ie bij mij er prima op, op 2 kleine luchtbelletjes na. Ik wist toen nog niet dat ze meestal na een dag vanzelf wegtrekken. Ik had toen de plakband truc geprobeerd maar kreeg 'm niet los, dat ding zat nogal goed vastgeplakt. Met de achterkant van de stylus lukte het wel om een hoekje omhoog te krijgen.

Screen protector gewassen opnieuw aangebracht. Resultaat: meer luchtbellen, maar ook stof! De luchtbellen zijn nadien wel aardig weggetrokken, maar het stof natuurlijk niet :( Nu moet ik wel zeggen dat ik er eigenlijk weinig van zie wanneer het toestel aan staat.

Ik heb wel een tip gelezen dat je i.v.m. stof het beste de handelingen in een (afgesloten) transparante plastic zak kan uitvoeren. Ik zal dit van de week eens proberen.

• laarom
  • Laatst online: 25-08 09:46
Heeft iemand al ervaring met een programma zoals Noviiremote? Mijn ervaring; niet zo goed, een bereik van ongeveer een meter :(

Vario2, Flex 40, SMS-verdubbelaar, Web'n'Walk --> 129,95

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kunnen ze zo'n beschermdingetje er niet in de fabriek vast op plakken? Daar worden die dingen toch ook stofvrij in elkaar gezet? Gewoon even een extra handeling om zoiets aan te brengen. Okee het is weer een investering, maar lijkt me een boel frustratie schelen ;)

Verwijderd

ik heb ff een vraagje over tom tom 6

dit pakket wil ik aanschaffen, maar nu zie ik dat alles op een mini sd kaart staat.
en in de vario 2 zit een micro sd kaart.

heeft iemand enig idee hoe ik dan alles op mijn vario 2 krijg?

• koksie
Ik denk door gewoon alle bestanden vanaf de mini sd dmv kaartlezer op je pc te zetten en dan te kopieren naar je micro SD. Ik zou het voor de zekerheid bij TT navragen, maar ik ga ervan uit dat dat zou moeten kunnen.

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:50:
[...]

Ik heb wel een tip gelezen dat je i.v.m. stof het beste de handelingen in een (afgesloten) transparante plastic zak kan uitvoeren. Ik zal dit van de week eens proberen.
Je kunt ook gewoon in de badkamer gaan staan....

Hete kraan + hete douche vol op aan! Deur dicht houden....
Door de waterdamp dalen alle stofdeeltjes, je kunt nu je protector er op plaatsen...

Bij mij werkte het!!

Succes! :P

Verwijderd

of een degelijke ionisator aanschaffen
die zal ook maken dat de stofdeeltjes neerdalen...
Smarty77 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:57:
[...]

Je kunt ook gewoon in de badkamer gaan staan....

Hete kraan + hete douche vol op aan! Deur dicht houden....
Door de waterdamp dalen alle stofdeeltjes, je kunt nu je protector er op plaatsen...

Bij mij werkte het!!

Succes! :P

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Probleem is nu natuurlijk dat het gedeelte wat op je schermpje moet nu al stofdeeltjes bevat... die krijg je er verrekte moeilijk af. Maar het is een poging waard, want hier ga ik me zo ongelooflijk aan ergeren :P Als de zon er op schijnt is het een grote stofbak...

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:17:

digitalb schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:12:
Heb sinds een paar dagen ook T-Mobile Vario 2 die opzich prima bevalt,
alleen heb vrij regelmatig dat hij "vastloopt" in de uit stand, is dan niet meer aan te zetten zonder soft-reset.
Het is niet zo dat hij alleen niet meer aan wil, maar vanmorgen dus ook verslapen doordat het alarm gewoon niet afging.
Na een soft-reset kreeg ik toen alsnog de 3 alarmen die ik ingesteld had.
Af en toe wordt hij tijdens zo'n vastloper enorm warm en loopt de batterij snel leeg.
Gisteravond b.v. 100% batterij, vanmorgen 50%
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad, na lang zoeken denk ik het gevonden te hebben. Ik had ook software geinstalleerd op de sd-kaart. zoals resco explorer, tomtom etc, deze hadden ook de today-plugins op de kaart staan. Daardoor liep de TyTN steeds vast. Ook als ik tomtom opstart kan hij af en toe de sd kaart niet meer vinden.

[...]

Deze problemen lijken dus met elkaar te maken te hebben. Mij lijkt het dat tijdens de 'stand-by' de sd-kaart niet meer te lezen is, daardoor het scherm niet meer kan opbouwen (plugins, thema, etc) en daardoor vastloopt. ik heb nu alleen de today-plugins verwijderd en geen vastlopers tijdens stand-by meer gehad. Hij blijft echter heel af en toe de sd kaart niet meer vinden. Weet nog niet of het ligt aan specifiek Sandisk, of dat met andere merken kaartjes ook problemen zijn.
Heb opnieuw een hard reset gedaan en niets meer op de sd kaart geinstalleerd en al 2 dagen geen vastlopers/ oververhitting gehad.
Vanavond ga ik Phonealarm weer erbij zetten en kijken hoe het dan gaat.

• Fly-guy
  • Niet online
-dubbelpost-

[ Voor 177% gewijzigd door Fly-guy op 21-09-2006 19:13 ]

• Fly-guy
  • Niet online
Even snel tussendoor, hopend dat het al niet al gepost is, maar op de t-mobile site kun je de Vario II nu ook met flex bestellen.
code:
1
2
3
4
5
6
Flex 10     € 569,95/€ 559,95
Flex 15     € 529,95/€ 499,95
Flex 20     € 459,95/€ 419,95
Flex 25     € 369,95/€ 299,95
Flex 30     € 339,95/€ 279,95
Flex 40     € 309,95/€ 199,95

eerste prijs bij 1 jaar, tweede bij 2 jaar

En dus geen korting i.c.m. PIT, wat je blijkbaar in de winkels wel krijgt (?)

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 21-09-2006 19:13 ]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb vandaag mijn vario 2 ook, eindelijk, na 3 weken binnengekregen.
Telefoonnummers van oude nokia gesynced met outlook dmv Nokia programma, en toen Vario gesynced met Activesync. Echter staan al mijn telefoonnummers in het veld "overig", en kan ik dus niet zo bellen met de Vario. Zijn er mensen met het zelfde probleem, en hebben die een oplossing?

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Offtopic:
Triple-D schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:29:
Ik heb vandaag mijn vario 2 ook, eindelijk, na 3 weken binnengekregen.
Telefoonnummers van oude nokia gesynced met outlook dmv Nokia programma, en toen Vario gesynced met Activesync. Echter staan al mijn telefoonnummers in het veld "overig", en kan ik dus niet zo bellen met de Vario. Zijn er mensen met het zelfde probleem, en hebben die een oplossing?
ben blij te zien dat iemand ehm nog wel binnen krijgt ;) .
Ik aan de andere hand moet nog wachten tot de telefoon bij hun terug ontvangen is, dan mijn nieuwe abbo verscheurt word, en dan maar hopen dat ie wel gewoon in de winkel ligt.
Nogmaals, koop ehm gewoon in de winkel en niet over de telefoon, ben nu 3,5 weken verder en heb niks :(

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen of het nu hoort dat zodra je toetsenbord uitschuift dat deze verlicht?
Ik heb de Autosensor toetsenbordverlichting aangevinkt echter blijft het toetsenbord gewoon oplichten ook overdag.
Meer mensen hier problemen mee?

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:13:
Kan iemand mij uitleggen of het nu hoort dat zodra je toetsenbord uitschuift dat deze verlicht?
Ik heb de Autosensor toetsenbordverlichting aangevinkt echter blijft het toetsenbord gewoon oplichten ook overdag.
Hmm, die van mij licht alleen op als het donker is. Overdag blijft de verlichting netjes uit. Ik heb dan ook niks aan de standaard instelling veranderd. Misschien komt het daardoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:13:
is het niet zo dat je de sensor juist uitschakelt als je deze aanvinkt?

Verwijderd

Fly-guy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:12:
Even snel tussendoor, hopend dat het al niet al gepost is, maar op de t-mobile site kun je de Vario II nu ook met flex bestellen.
code:
1
2
3
4
5
6
Flex 10     € 569,95/€ 559,95
Flex 15     € 529,95/€ 499,95
Flex 20     € 459,95/€ 419,95
Flex 25     € 369,95/€ 299,95
Flex 30     € 339,95/€ 279,95
Flex 40     € 309,95/€ 199,95

eerste prijs bij 1 jaar, tweede bij 2 jaar

En dus geen korting i.c.m. PIT, wat je blijkbaar in de winkels wel krijgt (?)
Vreemd, bij een nieuw abo in Utrecht Overvecht kostte het toestel bij een 2 jarig abonnement Flex 20 249,95 euro. Dat scheelt 170 euro met de site! Met PIT erbij gaat er idd 50 euro vanaf, dus 200 euro. Ik zelf heb een zakelijk abonnement genomen, dat scheelde weer 100 euro. Ik heb nu 97 euro nogwat betaald voor het toestel (2 jaar flex20+pit dus)....

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Okee we kennen de prijzen nu zo langzamerhand wel. We weten allemaal dat je hard afgezet wordt als je het toestel telefonisch besteld. Ook zijn ongeveer alle mogelijke abbo/jaar/aanbiedings combinaties al een keer voorbij gekomen. Als het goed is weet je zelf wat je ongeveer wilt gaan besteden aan een abbo... dan kun je door gewoon het topic door te kijken zien wat het apparaat je gaat kosten.

On other news... bij het gebruik van Tomtom blijft het beeld 'normaal' staan ook al klap ik m'n toetsenbordje uit. Maakt daarbij niet uit of ik dat doe voor of nadat ik tomtom heb gestart. Is dat een instelling ergens die ik nog niet heb kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herenn, de 2de week dat ik de vario 2 heb. in het begin totaal geen problemen mee gehad maar laaste dagen begint het met dat uitlijn gebeure. damn wat irri. vandaag onderweg in de trein, wil ik ergens klikken maar krijg ik andere dingen geopend :S:S wil ik het alweer uitlijnen bleef ik maar achter elkaar door uitlijnen en kwam ik er maar niet door heen, zo'n ruim 20 maal achter een die kruisjes rond nou dat vond ik heel erg vreemd want normaal was het maar enkele keer dat het moest. even deed ie normaal maar gauw was het weer mis en ja hoor alweer paar minuten zitten uitlijnen tot ik gek van werd en hbe ge-softreset...ik was van plan naar t-mobile shop te gaan stappen maar ik wist nog niet zeker of ze iets voor me konden doen aangezien het tot de kinderziektes behoord... nou misschien hoor ik van jullie wel wat he beste is...

ik lees het graag terug.

groet allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Offtopic:
Kaastosti schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:55:
Okee we kennen de prijzen nu zo langzamerhand wel. We weten allemaal dat je hard afgezet wordt als je het toestel telefonisch besteld. Ook zijn ongeveer alle mogelijke abbo/jaar/aanbiedings combinaties al een keer voorbij gekomen. Als het goed is weet je zelf wat je ongeveer wilt gaan besteden aan een abbo... dan kun je door gewoon het topic door te kijken zien wat het apparaat je gaat kosten.
We wisten nog niet dat er uiteindelijk wel nog eentje afgeleverd was ;)

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:44:
herenn, de 2de week dat ik de vario 2 heb. in het begin totaal geen problemen mee gehad maar laaste dagen begint het met dat uitlijn gebeure. damn wat irri. vandaag onderweg in de trein, wil ik ergens klikken maar krijg ik andere dingen geopend :S:S wil ik het alweer uitlijnen bleef ik maar achter elkaar door uitlijnen en kwam ik er maar niet door heen, zo'n ruim 20 maal achter een die kruisjes rond nou dat vond ik heel erg vreemd want normaal was het maar enkele keer dat het moest. even deed ie normaal maar gauw was het weer mis en ja hoor alweer paar minuten zitten uitlijnen tot ik gek van werd en hbe ge-softreset...ik was van plan naar t-mobile shop te gaan stappen maar ik wist nog niet zeker of ze iets voor me konden doen aangezien het tot de kinderziektes behoord... nou misschien hoor ik van jullie wel wat he beste is...

ik lees het graag terug.

groet allen
niks kinderziekte maar dikke produktiefout. ze hebben genoeg ervaring met identieke toestellen zoals vario 1 en alle eerdere qteks. exact hetzelfde beginsel; touchscreen. er zit gewoon een inferieur (dus goedkoop, samsungprocessor mischien) onderdeel of delen in dit toestel. als het een auto was, was de hele serie al lang teruggeroepen. ik vind het een blamage voor htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kaastosti schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:55:

On other news... bij het gebruik van Tomtom blijft het beeld 'normaal' staan ook al klap ik m'n toetsenbordje uit. Maakt daarbij niet uit of ik dat doe voor of nadat ik tomtom heb gestart. Is dat een instelling ergens die ik nog niet heb kunnen vinden?
Welke versie van tomtom? Ik heb met 6 mogen spelen en daar kan ik gewoon open en dichtklappen en tomtom verhuis mooi mee van portrait naar landscape en terug.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik gebruik TomTom6, geen problemen, works like a charm :*)

Voor mijn uitlijn probleem heb ik gebeld naar T-mobile (besteld op de site, 4 dagen later in huis,
voor de prijsrukkers onder ons: zakelijk relaxweb 150 voor 2 jaar, toestel 37,= ex BTW).
Ik wilde de Vario ruilen voor een nieuwe, binnen de zichtperiode.
Geen probleem, maar ze zijn momenteel niet op voorraad.
Aantekening gemaakt op datum van bellen, als de nieuwe serie binnen is zit ik ff 2 dagen zonder.
That's all (in princiepe, eerst zien natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hmm misschien dat Tomtom 6 het probleem oplost inderdaad, eens nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Kaastosti schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:43:
Hmm misschien dat Tomtom 6 het probleem oplost inderdaad, eens nader bekijken.
(Hee jij ook hier ;)) - In TomTom 5 zit sowieso een functie om je scherm om te keren naar landscape-modus.. Succes!

www.networkingday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanacht mijn bericht geplaatst over dat ik problemen had met het uilijnen :'( . Nou was het zo zat dat ik maar naar de t-mobile shop terug ben gegaan... zegt dat mens dat het tot 10 werkdagen gaat duren :( :( dus 2 weken zonder PIT en dergelijke :'( ... damnn wat is dat voor klote serves zeg. maar goed...dan moet het maar. volgende keer eis ik gewoon een nieuwe. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben blij dat ik het toestel voor een dikke prijs heb kunnen verkopen via marktplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik krijg de activesync met bluetooth maar niet aan de praat. Waarom maken ze het onmogelijk om te zien _of_ en zo ja met welke device je gepaired bent? Op deze manier weet ik nooit waar het probleem zit :(

Overigens.. ik lees genoeg over registry hacks voor allerhande mogelijke problemen, maar ik heb nog nergens een registry kunnen ontdekken. Waar zit dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vayip schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:44:
[...]

Hmm, die van mij licht alleen op als het donker is. Overdag blijft de verlichting netjes uit. Ik heb dan ook niks aan de standaard instelling veranderd. Misschien komt het daardoor.
Moet jij ook eerst een toets aanraken of gaat het licht gelijk aan? Volgens mij deed hij dat in het begin namelijk wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:50:
ben blij dat ik het toestel voor een dikke prijs heb kunnen verkopen via marktplaats!
Wat doe je hier dan nog als je 'm al verkocht hebt? Of heb je stiekem toch spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 15:37
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:28:
[...]

Moet jij ook eerst een toets aanraken of gaat het licht gelijk aan? Volgens mij deed hij dat in het begin namelijk wel netjes.
Ik zou het veel handiger vinden als het licht automatisch aanging (in het donker) m.a.w. ik moet ook eerst een knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:25:
[...]

Ik zou het veel handiger vinden als het licht automatisch aanging (in het donker) m.a.w. ik moet ook eerst een knop indrukken.
Ik heb dus nog steeds het probleem dat toetsenbord altijd aanstaat, ongeacht of ik het vinkje bij auto sensor aan of uit heb staan. Zou het uitvoeren van een harde reset wellicht een oplossing zijn??
Overigens liep de vario gister ook ineens vast, scherm werd donker en toetsenbord bleef verlicht? dit na installatie van pocket informant. Nadat ik de batterij eruit had gehaald en opnieuw erin werkte alles weer naar behoren. Iemand suggestie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:46:
[...]

Wat doe je hier dan nog als je 'm al verkocht hebt? Of heb je stiekem toch spijt!
volgens mij heb jij er ook (nog) geen en wacht je nog steeds op de T-Mobilepost, maar ik kijk hier omdat we er nog 3 (TyTn) in gebruik hebben op kantoor. 2 daarvan hebben ook het schermprobleem, dus kijk hier regelmatig of er al een oplossing is. Ik ben overgestapt op de P990i van SE

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:15:
[...]
he... ik weet niet of dit helpt maar ik heb zo ongeveer met hetzelfde probleem gezeten tot ik ergens op dat xda developers forum een simpele mogelijke oplossing tegenkwam. Dat was de volgende:

Start>instellingen>[tabblad verbindingen] USB aan pc>en dan het vinkje geavanceerde netwerkfunctionaliteit uitvinken.
Thanks voor je suggestie.. helaas lukt het mij niet het vinkje uit te schakelen.. ik krijg namelijk de volgende melding: "Uitschakelen van RNDIS voor serieel gebruik mislukt."... Het is me nog steeds niet gelukt om te syncen met mijn PC, behoorlijk balen! :(

www.networkingday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:19:
[...]

volgens mij heb jij er ook (nog) geen en wacht je nog steeds op de T-Mobilepost, maar ik kijk hier omdat we er nog 3 (TyTn) in gebruik hebben op kantoor. 2 daarvan hebben ook het schermprobleem, dus kijk hier regelmatig of er al een oplossing is. Ik ben overgestapt op de P990i van SE
Heb nu een week de Vario2 in bezit, en gelukkig (nog) zonder schermproblemen. Wel 1x gehad dat het toetsenbord het niet meer deed (agv de SDcard waarschijnlijk) Vindt trouwens het een prachtig apparaat, ook het rood is in het 'echt' erg mooi. Veel mooier dan op de fotootjes naar voren komt. Mensen die nog twijfelen vanwege de kleur zou ikaanraden hem even te gan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:19:
[...]...Ik ben overgestapt op de P990i van SE...
Ik wil niet de fanboy gaan uithangen, maar als er nou een toestel is waar veel problemen mee zijn is het momenteel wel de P990i. Zie topic op dit forum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:16:
[...]

Ik wil niet de fanboy gaan uithangen, maar als er nou een toestel is waar veel problemen mee zijn is het momenteel wel de P990i. Zie topic op dit forum....
maar die hebben inmiddels de sw-update al op internet staan. kun je keurig zelf updaten. daarna zijn nagenoeg alle problemen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

fuck, ik had een serieuse vraag, alleen ik ken er niet meer op komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik heb ook eindelijk m'n TyTN binnen. Nu een dagje mee gewerkt en moet zeggen, mooi toestel.

Dit is wel m'n eerste 'echte' smartphone (had eerst een Nokia 6600, wel even wat anders)... moet nogsteeds heel erg wennen. Het is wel meer PDA dan phone maar goed dat is niet erg, ik wen er wel aan :-P. De rest van de functies zijn het namelijk dubbel en dwars waard.

Ik heb TomTom 6 ook aan de praat erop al hangt die soms even maar dit gaat weg als ik scherm dan van positieverplaats van verticaal naar horizontaal of omgekeerd... mmmh.. Verder nog geen problemen gehad met het toetsel, hopelijk blijft dit zo! (Ik ben zo bang voor die beeldscherm tafrelen....maar goed we hebben garantie maar maak er liever geen gebruik van.)

Moet zeggen dat ik de speakerkwaliteit (als je met bellen 'm op handsfree zet) niet zo fantastisch is, stoort te veel. Die van m'n nokia 6600 was beter. Met tomtom was het overigens prima te verstaanbaar zonder kraken...misschien stoort actieve gsm verbinding ofzo?!

Verder moet ik me nog maar eens verdiepen in het toestel lekker boekje gaan lezen enzo... wie weet leer ik nog boeiende zaken ;-). Hopelijk vind ik daar ook een foefje om te zorgen dat die eerst voor wifi kiest indien mogelijk en dan pas voor GPRS (telfort heeft dat nog niet voor me aangesloten, althans niet die 9,50 voor 1gb p/m dus dan ish et wel ff een dure hobby...) MSN'en via wifi ging in elkgeval wel prima.

Vraagje: weet iemand of er een foefje is om bluetooth automatisch aan en uit te zetten samen met tomtom 6? Bij m'n Nokia 6600 (met tomtom 5) ging dat wel nu moet ik bluetooth eerst aanzetten en daarna tomtom.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Overigens.. ik lees genoeg over registry hacks voor allerhande mogelijke problemen, maar ik heb nog nergens een registry kunnen ontdekken. Waar zit dat ding?
Het register is met de ingebouwde file explorer niet te vinden. Je kunt hiervoor Total Commander gebruiken ( ff googlen, is freeware van Ghisler) of PHMregedit (van www.phm.lu). Beiden tonen je register en maken editten mogelijk. PHM is alleen een regeditor, bij TC heb je ook een betere file explorer en FTP functie. Vooral de snelkoppelingen die je met TC kan aanpassen (wat niet met File Explorer kan) maken TC echt de moeite waard. Als je TC start zie je bovenaan de map //, als je die opent zie je een map register, open die en tweak maar raak! Pas op dat je met het editten van het register niets verne*kt, anders is je phone om zeep. hard reset is dan wellicht nodig om de boel weer draaiende te krijgen en als je geen goede back-up hebt ben je dus alles kwijt. Altijd ff back-uppen dus voor je het register edit, zeker als je er niet zo vertrouwd mee bent. Suc6!

edit: typo gecorrigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTM schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:17:Vraagje: weet iemand of er een foefje is om bluetooth automatisch aan en uit te zetten samen met tomtom 6? Bij m'n Nokia 6600 (met tomtom 5) ging dat wel nu moet ik bluetooth eerst aanzetten en daarna tomtom.
Gaat bij mij gewoon automatisch, net als bij TT5.
Tomtom aanzetten en Bluetooth start (na +/- 5 á 10 sec.) automatisch.
Tomtom uit en bluetooth stopt ook weer.

Ik heb van TT5 alleen TTN ge-deinstalleerd en TT6 er overheen gezet.
Alle instellingen, inclusief thuisadres, GPS ontvanger en Giel Beelen die me de weg wijst
stonden nog als in TT5, was meteen start & go :*)

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Tomtom 6 werkt inderdaad prima met landscape :) Een andere vraag over het monteren in de auto... ik zie dat Brodit (thx MR_VIPER) inderdaad een boel mooie snufjes heeft om alles er in te krijgen. Wat ik alleen niet terug kan vinden is of je inderdaad helemaal niets open hoeft te schroeven op je auto (lease, maak ik geen vrienden mee) en of er ook Nederlandse retailers zijn van hun producten.

Eigenlijk wil ik gewoon zeker weten dat het past.. kopen in de winkel, direkt inbouwen etc. Als het past ben ik blij, past het niet dan hebben ze het direct terug ;)

Google helpt vooralsnog niet echt heel veel voor de verandering :)

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09 22:17
WTM schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:17:

Vraagje: weet iemand of er een foefje is om bluetooth automatisch aan en uit te zetten samen met tomtom 6? Bij m'n Nokia 6600 (met tomtom 5) ging dat wel nu moet ik bluetooth eerst aanzetten en daarna tomtom.
Als je je bluetooth hebt uitstaan, dan zet TomTom hem automatisch aan als je tomtom opstart. Als je tomtom daarna weer afsluit, zet hij ook je bluetooth weer uit.

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik het alarm uitzet? Op mijn compact kwam er een melding, echter deze zie ik hier niet verschijnen. Probleem is nu dat mijn alarm al 10 minuten staat te loeien en ik hem niet meer uit krijg... Soft reset heeft geen effect en in een hard reset heb ik weinig zin eerlijk gezegd.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Kaastosti schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:42:
Tomtom 6 werkt inderdaad prima met landscape :) Een andere vraag over het monteren in de auto... ik zie dat Brodit (thx MR_VIPER) inderdaad een boel mooie snufjes heeft om alles er in te krijgen. Wat ik alleen niet terug kan vinden is of je inderdaad helemaal niets open hoeft te schroeven op je auto (lease, maak ik geen vrienden mee) en of er ook Nederlandse retailers zijn van hun producten.

Eigenlijk wil ik gewoon zeker weten dat het past.. kopen in de winkel, direkt inbouwen etc. Als het past ben ik blij, past het niet dan hebben ze het direct terug ;)

Google helpt vooralsnog niet echt heel veel voor de verandering :)
De actieve houder werkt met kabels die in je sigarettenaansteker gaan. Verder durf ik niet precies te zeggen of er shops zijn die dit spul zo in de winkel hebben liggen. Probeer eens autospeciaalzaken en dan dus niet de halffords of brezan maar de audio zaken met specialistische toepassingen en inbouw van carkits. www.mobileplaza.nl kan brodit leveren net als de pdashop etc etc. Maar goed dat zijn wel webshops. Ik heb zelf dus mijn ipaq houder in mijn lease auto gebouwd. Moet hem nu alleen nog uitbouwen. Ik ben zelf aan de slag gegaan namelijk met het wegwerken vankabels en bij mij zit het hele spul van de kabels achter mijn dashboard. Ik had de sigarettenaansteker kunnen gebruiken maar dan had ik geen plek meer voor mijn omvormer, aangezien mijn yaesu ft7800 in de kofferbak zit aangesloten. En splitters op de aansluiting vind ik niet bevorderlijk. Ik heb een extra aanstekerplug achter het dashboard verwerkt.

*empty*

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:06:
Iemand enig idee hoe ik het alarm uitzet? Op mijn compact kwam er een melding, echter deze zie ik hier niet verschijnen. Probleem is nu dat mijn alarm al 10 minuten staat te loeien en ik hem niet meer uit krijg... Soft reset heeft geen effect en in een hard reset heb ik weinig zin eerlijk gezegd.
Hamer :+

Ligt phone alarm niet dwars?

*empty*

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 19:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

MR_VIPER schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:20:
[...]

Hamer :+

Ligt phone alarm niet dwars?
Haha, ik zie het echt al voor me: 'sochtends om 9 uur gaat het alarm af.. En je krijgt het niet uit :')
Lekker begin van de dag :+

[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 23-09-2006 09:49 ]

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Op de website staat het volgende over web 'n' walk:

"T-Mobile Web ‘n’ Walk
Bij gebruik van Web 'n' Walk in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt."

Omdat de MDA Vario II HSDPA ondersteund, houd dat in dat je daardoor wel sneller kan internetten dan de MDA Vario 1 omdat die geen HDSPA ondersteund. Of wordt de snelheid beperkt tot dezelfde snelheid.

Weet iemand dat toevallig.

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Volgens mij wordt de snelheid beperkt tot hetzelfde... HSDPA is mooi, maar als je daar maximaal gebruik van wilt maken mag je een flinke zak geld bij T-Mobile neerleggen ;)

En die houder voor in de auto.. ik vind het eng om z'n ding te bestellen als er niet specifiek bij staat dat het voor de Vario II is en in m'n karretje past :P

[ Voor 32% gewijzigd door Kaastosti op 23-09-2006 11:20 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

vayip schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:52:
Op de website staat het volgende over web 'n' walk:

"T-Mobile Web ‘n’ Walk
Bij gebruik van Web 'n' Walk in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt."

Omdat de MDA Vario II HSDPA ondersteund, houd dat in dat je daardoor wel sneller kan internetten dan de MDA Vario 1 omdat die geen HDSPA ondersteund. Of wordt de snelheid beperkt tot dezelfde snelheid.

Weet iemand dat toevallig.
Deze vraag hoort in PIT topic thuis. De snelheid is beperkt tot 64Kb/s. Ongeacht of dat nu GPRS/UMTS/HSDPA/GSM/EDGE is.

*empty*

Verwijderd

hmmmm ik kan 7 oktober m'n abonnement verlengen, en twijfel tussen de Vario 1 of 2... Gezien 't aantal probleemgevallen neig ik nu voor een jaar naar de Vario 1 en daarna de Vario 2 voor een gunstigere prijs...

Is het echt zo dat een groot deel van de Vario's die problemen hebben met 't uitlijnen e.d. of lijkt dat maar zo aangezien hier voornamelijk de probleemgevallen voorkomen en diegenen die 't wel doen minder posten..? Is dit een software probleem waar met een rom-update een oplossing voor zou komen..?

Ik heb geen zin om zometeen 200 euro te betalen voor een telefoon waarvan je weet dat ie binnen een maand problemen gaat geven...

Verwijderd

Ik was gister bij de T-mobile shop in Zwolle. Kwam daar uiteraard voor de vario 2..
Maar de verkoper zei dat ik beter nog eventjes kon wachten want hij had net een aanbieding binnen gekregen; Vario 2 + Tomtom voor 0 euro icm flex 30 (1 of 2 jaar, weet ik niet) + PIT.
Onwaarschijnlijke actie haast maar hij had m op papier liggen.
Ik weet niet of deze actie landelijk is, maar ik dacht toch voor de potentiele kopers even melden. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:25:
hmmmm ik kan 7 oktober m'n abonnement verlengen, en twijfel tussen de Vario 1 of 2... Gezien 't aantal probleemgevallen neig ik nu voor een jaar naar de Vario 1 en daarna de Vario 2 voor een gunstigere prijs...

Is het echt zo dat een groot deel van de Vario's die problemen hebben met 't uitlijnen e.d. of lijkt dat maar zo aangezien hier voornamelijk de probleemgevallen voorkomen en diegenen die 't wel doen minder posten..? Is dit een software probleem waar met een rom-update een oplossing voor zou komen..?

Ik heb geen zin om zometeen 200 euro te betalen voor een telefoon waarvan je weet dat ie binnen een maand problemen gaat geven...
Dit vraagt om een poll ;). Ik heb nog nergens last van, maar heb 'm nog maar een week...

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:58:
[...]

Dit vraagt om een poll ;). Ik heb nog nergens last van, maar heb 'm nog maar een week...
Waarom een poll? Je kunt niet gewoon aannemen dat er meer mensen met problemen posten dan zonder. Omdat je met onbekende factoren werkt. Daarnaast neigt de mens door natuurlijk gedrag vaker het beeld van de negatieve reactie te volgen dan de positieve.

Ik zelf heb marginaal problemen met de uitlijning op dit moment. Ben nog niet van plan om naar T-mobile terug te gaan. Voor de rest vind ik het een subliem toestel. Okee er kunnen wat foutjes bij zijn. Maar alles bij elkaar genomen weegt dat voor mij niet op tegen het gemak wat ik er van heb. Mailen gaat erg soepel. Navigatie gaat ook prima. Synchroniseren gaat ook goed met office 2007. Ik ben happy. Het geluid tijdens bellen is goed. Ik laat mijn mening dan ook niet afhangen van alleen het schermprobleem. Een probleem waar ik momenteel maar marginaal last van heb.

*empty*

Verwijderd

Wat betreft die Brodit houders kan je eens kijken op http://www.pdashop.nl
deze hebben de passieve en actieve houders zowel horz. als vert. op hun site.
Op m'n wagen heb ik de proclip voor scenic gemonteerd en past zonder problemen. Niets boren of wringen enz. Ze klemmen achter een rooster naargelang merk wagen. sommige types van wagens hebben meerdere keuzes waar je hem wil plaatsen. vb. op m'n scenic kon ik kiezen uit 3 procliphouders .
Mijn proclip klemt en kleeft ( dubbelzijdige tape) op m'n middenconsole.
De houder van je TyTN vijs je dan op de proclip.

Verwijderd

Weet iemand of het hele uitlijnprobleempje van de vario 2 met een toekomstige softwareupdate te verhelpen kan zijn, of is het echt hardwarematig?

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik wil ook graag een houder voor in de auto. Ik heb nu een houder van m'n nokia 6600 daarin zitten (met een dashmount) ik wil graag iets wat ik op die bestaande dashmount kan schroeven, net zo prettig.

Die brodit's zien er goed uit. Ik twijfel wel erg tussen horizontaal of verticaal. Horizontaal is misschien prettiger beeld bij navigeren? maar hij moet dan steeds opengeschoven worden, ben bang dat het schuif mechanisme dan wel erg snel slijt / dicht zal vallen na een tijdje?

Iemand enig idee waar ik die houder kan kopen in Amsterdam en omstreken? Ik wil liever wat meer dokken in een winkel om te testen of het zo gaat passen zoals ik in m'n hoofd heb dan dat ik 'm thuis gestuurd krijg via bijv. pdashop maar dat het dan niet past zoals ik wil.

• vozzie

vozzie

Zo beter?

vayip schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:00:
fuck, ik had een serieuse vraag, alleen ik ken er niet meer op komen |:(
Yeah, ik weet mijn vraag weer.

Op school hebben wij veel gastcolleges. Soms is het handig om dat op te nemen, maar de standaard voice recorder neemt maar 30 seconden op en stopt daarna. Je kan daarna wel weer opnemen, maar dan weer voor 30 seconden.

Is er hier een oplossing voor dat je gewoon achter elkaar kan blijven opnemen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.