Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets wat ik trouwens wel heel krom vind is dat ik een N70 had en daar een keuze is om via BT al je contactpersonen over te zetten op andere toestellen die daar geschikt voor zijn, nu werkt het wel van de E50 naar de N70, maar andersom niet... beetje krom in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 21:10
Weet iemand al of je meerdere bluetooth kanalen gelijk kunt gebruiken op de E50 BV GPS Muis en Carkit??
Bedankt!

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmolenbeek schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:53:
Weet iemand al of je meerdere bluetooth kanalen gelijk kunt gebruiken op de E50 BV GPS Muis en Carkit??
Bedankt!

Nico
Ja, dat kan! Ik gebruik de LD-3W GPS ontvanger en tegelijk de carkit Nokia CK-7W. Beide via BT, de navigatie instructies worden netjes naar de carkit gestuurd, werkt prima. Ik wacht nog wel (al weken met smart) op de autolader CR-66, dan sluit ik de carkit wel via de datakabel aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15
Een klein probleempje:

De bovenste knop aan de rechterzijkant opent bij mij de contactenlijst. Ik heb nu al 2 x meegemaakt dat deze na een tijdje niet meer reageert. Na een herstart van de telefoon werkt deze wel weer. Dit is erg lastig want nu moet ik iedere keer via het menu mijn contactenlijst oproepen.

Iemand die hetzelfde probleem is tegengekomen? Of hebben jullie een extra toets aan de voorkant toegewezen aan de contactenlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:21
Kan je ook een gps receiver aansluiten via de pop-port ipv bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schrijver schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:23:
Een klein probleempje:

De bovenste knop aan de rechterzijkant opent bij mij de contactenlijst. Ik heb nu al 2 x meegemaakt dat deze na een tijdje niet meer reageert. Na een herstart van de telefoon werkt deze wel weer. Dit is erg lastig want nu moet ik iedere keer via het menu mijn contactenlijst oproepen.

Iemand die hetzelfde probleem is tegengekomen? Of hebben jullie een extra toets aan de voorkant toegewezen aan de contactenlijst?
nee dit probleem heb ik niet, heb je hetzelfde probleem als je contacten links doet en wat anders rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:33:
[...]

nee dit probleem heb ik niet, heb je hetzelfde probleem als je contacten links doet en wat anders rechts?
Schrijver bedoelde het knopje rechts van het scherm (niet die eronder). Daarmee kan je ten alle tijde je contactpersonenlijst oproepen. Ik gebruik het knopje alleen voor voice dialing (lang indrukken) en de rechter 'sneltoets' onder het scherm gebruik ik in stand-by voor het oproepen van mijn contactpersonenlijst.
Ik heb nog nooit het probleem gehad dat het knopje niet werkte.

Wel heb ik een ander probleem met de muziekspeler. Bij het afspelen van 128 kbps AAC (MP4) stottert het geluid gemiddeld 1 à 2 keer per minuut en altijd wanneer ik de muziekspeler in de achtergrond breng. Met mp3 op 128 of 192 kbps heb ik geen problemen hiermee. Hebben meer mensen hier last van? Ik ben namelijk van plan om mijn telefoon als muziekspeler te gaan gebruiken ter vervanging van mijn oude mp3 speler. Dit wel in combinatie met de headset (HS-20/AD-41) die ik vandaag verwacht.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:43:
[...]
Dit wel in combinatie met de headset (HS-20/AD-41) die ik vandaag verwacht.
Zou je hier mss je ervaringen over willen posten? En waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:00:
[...]

Zou je hier mss je ervaringen over willen posten? En waar heb je 'm besteld?
Een uur geleden heb ik mijn bestelling van inktshopper.nl ontvangen waar dus mijn headset bij zat. Eerste indrukken:
+ Volume kan veel harder dan met de twee andere headsets die ik heb
+ POP-port connector blijft goed zitten en heeft goed contact (geen wegvallende muziek meer)
+ Afstandsbediening blijft werken ook in toetsenbordblokkade (ook met beveiligingscode)
+ Microfoon is heel gevoelig
+ Lock-knopje waarmee je dus de knoppen blokkeert (is wel heel goedkoop)
+ Clip (knijpertje) kan draaien waardoor je je afstandsbediening in alle standen kan zetten als je hem aan je kleding vastmaakt.
- Voelt goedkoop aan en ziet er van dichtbij niet heel mooi afgewerkt uit (i.t.t. E50)
- Bijgeleverde oordopjes vind ik maar niks. Ze proberen goed af te sluiten, maar mij passen ze niet zo goed en het geluid vind ik erg tegenvallen. Geluid is wel goed i.c.m. andere hoofdtelefoon.
- Volume kan nog steeds maar in 10 niveaus worden ingesteld (beperking E50)

Je kunt er dus mee bellen als je je hoofdtelefoon op houdt of versterker aan laat (hands-free). Dat is best een praktische bijkomstigheid vind ik.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:43:
[...]

Een uur geleden heb ik mijn bestelling van inktshopper.nl ontvangen waar dus mijn headset bij zat. Eerste indrukken:
+ Volume kan veel harder dan met de twee andere headsets die ik heb
+ POP-port connector blijft goed zitten en heeft goed contact (geen wegvallende muziek meer)
+ Afstandsbediening blijft werken ook in toetsenbordblokkade (ook met beveiligingscode)
+ Microfoon is heel gevoelig
+ Lock-knopje waarmee je dus de knoppen blokkeert (is wel heel goedkoop)
+ Clip (knijpertje) kan draaien waardoor je je afstandsbediening in alle standen kan zetten als je hem aan je kleding vastmaakt.
- Voelt goedkoop aan en ziet er van dichtbij niet heel mooi afgewerkt uit (i.t.t. E50)
- Bijgeleverde oordopjes vind ik maar niks. Ze proberen goed af te sluiten, maar mij passen ze niet zo goed en het geluid vind ik erg tegenvallen. Geluid is wel goed i.c.m. andere hoofdtelefoon.
- Volume kan nog steeds maar in 10 niveaus worden ingesteld (beperking E50)

Je kunt er dus mee bellen als je je hoofdtelefoon op houdt of versterker aan laat (hands-free). Dat is best een praktische bijkomstigheid vind ik.
Zou dus wel handig zijn als ze de pop-3.5mm converter ook apart zouden verkopen, dus zonder dopjes, maar deze heb ik nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:07:
[...]

Zou dus wel handig zijn als ze de pop-3.5mm converter ook apart zouden verkopen, dus zonder dopjes, maar deze heb ik nog nergens kunnen vinden.
AD-46
Helaas zonder bediening van de muziekspeler. De AD-41 heb ik ook nog niet los gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Van ene potentiele koper, Welke talen worden er in T9 ondersteund, is dat eventueel aan te passen?
Os zelf wil ik meestal in engels hebben ivm vertaal fouten of raar woord gebruik, T9 zoek ik in spaans, portugees en NL. EN, DU is mooi meegnomen.

Iemand al PCsuite met E50 op Vista met outlook 2007 laten syncén, met WM5 via mobile device center gaat dat perfect en wil symbian ervaring wel eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
hbt68 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:47:
Van ene potentiele koper, Welke talen worden er in T9 ondersteund, is dat eventueel aan te passen?
Os zelf wil ik meestal in engels hebben ivm vertaal fouten of raar woord gebruik, T9 zoek ik in spaans, portugees en NL. EN, DU is mooi meegnomen.
Op mijn E50 (RM-171, zonder camera, s/w 06.27.1.0) zie ik als invoertalen:
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
  • Duits
  • Turks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:04:
[...]

Op mijn E50 (RM-171, zonder camera, s/w 06.27.1.0) zie ik als invoertalen:
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
  • Duits
  • Turks
Bij mijn zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogenlijk om met tom tom gewoon te laten zien waar je rijd, dus zonder begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vandaag de eerste serieuze fout gekregen; bij het aanzeten kreeg ik de melding 'fout bij zelftest'. Neem contact op met leverancier oid. :(
Uiteindelijk heb ik gevonden dat je de telefoon kon resetten door de *, cijfer 3 en de groene knop ingedrukt te houden terwijl je 'm aanzet. Wel alles kwijt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMurdock schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:10:
vandaag de eerste serieuze fout gekregen; bij het aanzeten kreeg ik de melding 'fout bij zelftest'. Neem contact op met leverancier oid. :(
Uiteindelijk heb ik gevonden dat je de telefoon kon resetten door de *, cijfer 3 en de groene knop ingedrukt te houden terwijl je 'm aanzet. Wel alles kwijt.. :(
die fout kan ook zitten als je een geheugenkaartje gebruikt wat niet meer goed is! heb ik gehad met mijn N70, ding gaf dat ook aan, toen keer opgestart zonder de geheugenkaart en toen deed ie het wel weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een CR-66 carkithouder over. Iemand belangstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:24:
Heb een CR-66 carkithouder over. Iemand belangstelling?
ja, wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:18:
[...]
die fout kan ook zitten als je een geheugenkaartje gebruikt wat niet meer goed is! heb ik gehad met mijn N70, ding gaf dat ook aan, toen keer opgestart zonder de geheugenkaart en toen deed ie het wel weer perfect!
Nope, was het niet.. Heb hem ook zonder geheugenkaartje en met andere sims geprobeerd. Na de reset deed alles het weer vlekkeloos..

Is er overigens niet iets van een tool om een backup van mn telefoon(-settings, afspraken, telefoonboek, etc) te maken op een geheugenkaartje?ß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
MadMurdock schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:59:
[...]

Is er overigens niet iets van een tool om een backup van mn telefoon(-settings, afspraken, telefoonboek, etc) te maken op een geheugenkaartje?ß
als het goed is kan dat met pcsuite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMurdock schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:59:
[...]

Nope, was het niet.. Heb hem ook zonder geheugenkaartje en met andere sims geprobeerd. Na de reset deed alles het weer vlekkeloos..

zit gewoon in het toestel, ga naar Menu>Instrumenten>Geheugenkaart>Opties>Reservekopie dan maakt ie op je geheugenkaart een "image" van je telefoon, met zelfs je ringtones enzo... kan maximaal dus 70mb worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Ah juist ja. :P Daar had ik wel wat beter naar kunnen zoeken. Was al opzoek naar extra tools e.d. :) Thnx anyway. Toch af en toe maar eens doen. Ben alweer n paar uurtjes kwijt geweest om alles op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ook ik ben in het bezit van een nokia E50. De software heb ik overgezet naar mijn 1 gb micro SD. Vervolgens zou deze automatisch moeten gaan installeren op de E50...maar hij doet niets...heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:22:
Hallo mensen, ook ik ben in het bezit van een nokia E50. De software heb ik overgezet naar mijn 1 gb micro SD. Vervolgens zou deze automatisch moeten gaan installeren op de E50...maar hij doet niets...heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Iemand die mij kan helpen?
over wat voor software heb je het? Heb je al geprobeerd; aan/uit zetten. Kaart opnieuw erin duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat om tomtom6. Heb idd geprobeerd het toestel aan/uit te zetten en de kaart erin/eruit te halen. Helaas zonder resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdmeent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06-2021
ik overweeg een E50 aan te schaffen en wil hem ook voor Tomtom6 gebruiken.
Afgelopen tijd heb ik Tomtom5 gebruikt op een 6630, is me goed bevallen.

Het scherm van de E50 lijkt iets kleiner dan dat van de 6630, klopt dat?
Is alles nog wel goed leesbaar met de E50 en Tomtom6 ? Misschien kan iemand een foto-tje posten van Tomtom op een E50?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvdmeent schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:33:
ik overweeg een E50 aan te schaffen en wil hem ook voor Tomtom6 gebruiken.
Afgelopen tijd heb ik Tomtom5 gebruikt op een 6630, is me goed bevallen.

Het scherm van de E50 lijkt iets kleiner dan dat van de 6630, klopt dat?
Is alles nog wel goed leesbaar met de E50 en Tomtom6 ? Misschien kan iemand een foto-tje posten van Tomtom op een E50?

Thanks!
Het schermpje zal niet veel kleiner zijn, wel heeft de E50 meer pixels (320x240). Dus of dit zal vertaald worden in 'meer straten op hetzelfde formaat' (en dus kleiner weergegeven) of alles is scherper maar er staat niet meer informatie op het schermpje.
Persoonlijk vind ik het aan de kleine kant, maar omdat ik mijn navigatie altijd bij me wil hebben omdat ik in/op verschillende auto's/motors rijdt is dit voor mij een betere oplossing dan een mooi tomtom zoveel-inch breedbeeld scherm in de auto. Je levert wat in op comfort, maar krijgt 'mobiliteit' terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Als ik mn E50 in de houder heb zitten die met een zuignap op de voorruit zit kan ik de route zelf (en de afslagen rechts bovenin) prima zien. Wat echter slecht te lezen is, zijn de statusdingen rechts onderin (tijd tot bestemming, snelheid, etc). Als ik die goed wil aflezen moet ik toch even naar voren komen uit m'n stoel. Zie de foto maar (demo, maar ziet in in het echt natuurljk hetzelfde uit):

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/9865/tomtomkleinzd7.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/9026/tomtomrj8.jpg voor de grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:10:
Als ik mn E50 in de houder heb zitten die met een zuignap op de voorruit zit kan ik de route zelf (en de afslagen rechts bovenin) prima zien. Wat echter slecht te lezen is, zijn de statusdingen rechts onderin (tijd tot bestemming, snelheid, etc). Als ik die goed wil aflezen moet ik toch even naar voren komen uit m'n stoel. Zie de foto maar (demo, maar ziet in in het echt natuurljk hetzelfde uit):

[afbeelding]
http://img451.imageshack.us/img451/9026/tomtomrj8.jpg voor de grote versie
De snelheid, af te leggen afstand e.d. zijn inderdaad onleesbaar zonder met je neus op het schermpje te kijken (zeker op de motor :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Hmm.. weer een rariteitje. Nadat ik m'n nummers heb teruggezet via de pc suite leek alles weer in orde. Alle contacten staan gewoon goed in m'n telefoon, maarrr... als ik een smsje ga versturen, dan staan alle contacten met alleen een voornaam, in de lijst als 'voornaam voornaam'. (:?)

Dus ter illustratie

De Boer (alleen achternaam gaat dus goed)
Piet Piet (voornaam zet die twee keer achter elkaar)
Jan de Vries (voornaam en achternaam gaat ook goed)
Kees Kees

Enig idee hoe dat nou weer komt? :/ Ik zou het eventueel wel op kunnen lossen door de voornaam van het veld voornaam te verhuizen naar achternaam, maar ik heb ze net goed in zitten stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik de e50. hij loopt alleen regelmatig vast, vooral als ik een berichtje wil schrijven/lezen... hebben jullie dit ook? enig idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb een nl-versie overgenomen via marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:24:
Sinds een paar dagen heb ik de e50. hij loopt alleen regelmatig vast, vooral als ik een berichtje wil schrijven/lezen... hebben jullie dit ook? enig idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb een nl-versie overgenomen via marktplaats.
had ik ook met mijn eerste, die gewoon gelijk terug gebracht is een software fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:22:
dit probleem heb ik ook, ik heb vandaag mijn geheugencard gewisseld waar ik het gekocht heb, ik ga vanavond weer proberen, ik heb een scandisk card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:34:
[...]

dit probleem heb ik ook, ik heb vandaag mijn geheugencard gewisseld waar ik het gekocht heb, ik ga vanavond weer proberen, ik heb een scandisk card
je kunt ook ff in het menu kijken bij toepassingsbeheer, daar staat ie dan misschien wel tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:28:
[...]

je kunt ook ff in het menu kijken bij toepassingsbeheer, daar staat ie dan misschien wel tussen
probleem is opgelost na een harde reset, ik was al bang dat ik tomtom voor niets had aangeschaft,
ik had hem al een keer geinstalleerd en gedeinstalleerd, waarschijnlijk ging de uninstall niet goed.

harde reset = *#7370#,
na een harde reset ben je wel alles kwijt qua instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:30:
[...]

probleem is opgelost na een harde reset, ik was al bang dat ik tomtom voor niets had aangeschaft,
ik had hem al een keer geinstalleerd en gedeinstalleerd, waarschijnlijk ging de uninstall niet goed.

harde reset = *#7370#,
na een harde reset ben je wel alles kwijt qua instellingen
moet je ff die reservekopie maken op je geheugenkaart dan heb je dat zo weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik toch vrij weinig te doen heb momenteel ga ik na twee maand dagelijks gebruik nog even een paar plus- en minpunten opnoemen:

Positief:
Degelijk: de telefoon heb ik nu twee keer van +- 1 meter hoogte op de vloerbedekking laten stuiteren, maar geen schade geconstateerd. Ik vermoed dat bij het laten vallen op stenen als eerste enkele deukjes in het metalen batterijklepje/frontje zullen komen, maar uiteraard ga ik dit niet proberen :P
Ook lijkt hij (tot nu toe) zeer kras- en slijtagevast.

Helder scherm: Dit merk je pas echt goed als je het scherm naast andere telefoons houdt. De backlight is erg sterk in vergelijking met mijn Vario/qtek 9100, die overigens wel een groter scherm had.

Stabiel OS: het besturingssysteem is erg stabiel. Waar ik met zowel WM2003SE als met WM5 toch bij normaal gebruik 1 a 2 keer in de week een vastloper had (laat staan bij gepruts met nieuwe progs en instellingen, dan was het om de haverklap een vastloper), heb ik in twee maand slechts 1 keer een vastloper gehad, verholpen door de batterij er even uit te halen.
Verder ben ik erg te spreken over de speaker, die erg hard kan en toch niet 'schel' wordt.
De batterij gaat ongeveer net zo lang mee als mijn vario: 4 dagen bij 10 min p/dag bellen, 15 minuten agenda/spelletjes/etc. Niet slecht dus!

Negatief:

De te verkrijgen accesoires, of liever gezegd, de niet te verkrijgen accessoires zijn een behoorlijk minpunt: goede oordopjes zijn slechts bij een paar internetzaken te bestellen, er is geen bureaulader voor de E50 en verdere accessoires zijn ook niet te vinden. Ik hoop dat dit in de toekomst gaat verbeteren!

Het besturingssysteem is stabiel, maar de hoeveelheid te verkrijgen software is bedroevend. Zowel op het gebied van betaalde software als freeware is er erg weinig te vinden. Dit mis ik erg t.o.v. WM5 waar er massa's met software waren te vinden. Zelfs toen WM5 nog maar een paar weken op de markt verscheen waren er in no-time honderen softwaretitels verschenen en bij de nieuwste symbian lijkt het aanbod niet echt van de grond te willen komen.

Het scherm is scherp, maar wel klein. Veel functies zijn daardoor minder bruikbaar of onduidelijker: navigatie, foto's bekijken, tekst lezen (lange emails) en andere grafische toepassingen. Mijn vario kon met hetzelfde aantal pixels veel meer overzicht geven dan het schermpje van de E50.

En als laatste negatieve punt: de E50 heeft niet echt een hoog 'gadget' gehalte. Waar bij de (gigantisch grote) Vario veel mensen vroegen "wat is dat voor ding?" en waar het grote touch-screen en uitschuiftobo'tje toch behoorlijke indruk maakte ;), is er nog niemand die ooit een opmerking heeft gemaakt over deze telefoon, niet dat ik dit heel belangrijk vindt, maar ik weet zeker dat iedereen toch zoiets heeft van "ik heb een paar honderd euro gelapt voor deze telefoon, dan wil ik ook iets bijzonders hebben".

Deze telefoon kenmerkt zich nog steeds door soberheid en effectiviteit: de Nokia E50 zou door de Spartanen kunnen zijn uitgevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:12:

Het besturingssysteem is stabiel, maar de hoeveelheid te verkrijgen software is bedroevend. Zowel op het gebied van betaalde software als freeware is er erg weinig te vinden.

niet mee eens, er is echt heel veel te vinden.... misschien niet allemaal legaal maar toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:12:
Omdat ik toch vrij weinig te doen heb momenteel ga ik na twee maand dagelijks gebruik nog even een paar plus- en minpunten opnoemen:

Positief:
Degelijk: de telefoon heb ik nu twee keer van +- 1 meter hoogte op de vloerbedekking laten stuiteren, maar geen schade geconstateerd. Ik vermoed dat bij het laten vallen op stenen als eerste enkele deukjes in het metalen batterijklepje/frontje zullen komen, maar uiteraard ga ik dit niet proberen :P
Ook lijkt hij (tot nu toe) zeer kras- en slijtagevast.
Hij is inderdaad zeer degelijk, klepje gaat ook niet loszitten enz
Helder scherm: Dit merk je pas echt goed als je het scherm naast andere telefoons houdt. De backlight is erg sterk in vergelijking met mijn Vario/qtek 9100, die overigens wel een groter scherm had.
helemaal mee eens, in vergelijking met de N70 lijkt het wel een verschil tussen dag en nacht, de verlichting is heel fel... wel handig om 's nachts sleutelgat te vinden
Stabiel OS: het besturingssysteem is erg stabiel. Waar ik met zowel WM2003SE als met WM5 toch bij normaal gebruik 1 a 2 keer in de week een vastloper had (laat staan bij gepruts met nieuwe progs en instellingen, dan was het om de haverklap een vastloper), heb ik in twee maand slechts 1 keer een vastloper gehad, verholpen door de batterij er even uit te halen.
Verder ben ik erg te spreken over de speaker, die erg hard kan en toch niet 'schel' wordt.
De batterij gaat ongeveer net zo lang mee als mijn vario: 4 dagen bij 10 min p/dag bellen, 15 minuten agenda/spelletjes/etc. Niet slecht dus!
nog geen 1x een vastloper gehad, batterij is inderdaad goed, maar ik haal maar 2 tot 3 dagen, maar bel iets meer meot ik zeggen
Negatief:

De te verkrijgen accesoires, of liever gezegd, de niet te verkrijgen accessoires zijn een behoorlijk minpunt: goede oordopjes zijn slechts bij een paar internetzaken te bestellen, er is geen bureaulader voor de E50 en verdere accessoires zijn ook niet te vinden. Ik hoop dat dit in de toekomst gaat verbeteren!
accessoires zijn wel te krijgen hoor, vergeet ook niet dat het toestel niet "bedoeld" is voor het spelen van MP3's etc... daar is de N serie voor, de E serie is bedoeld voor "zakelijke" gebruikers
Het besturingssysteem is stabiel, maar de hoeveelheid te verkrijgen software is bedroevend. Zowel op het gebied van betaalde software als freeware is er erg weinig te vinden. Dit mis ik erg t.o.v. WM5 waar er massa's met software waren te vinden. Zelfs toen WM5 nog maar een paar weken op de markt verscheen waren er in no-time honderen softwaretitels verschenen en bij de nieuwste symbian lijkt het aanbod niet echt van de grond te willen komen.
vrij veel van die oude software werkt ook op het nieuwe systeem en er is genoeg van te krijgen, kijk maar op marketplace van Nokia
Het scherm is scherp, maar wel klein. Veel functies zijn daardoor minder bruikbaar of onduidelijker: navigatie, foto's bekijken, tekst lezen (lange emails) en andere grafische toepassingen. Mijn vario kon met hetzelfde aantal pixels veel meer overzicht geven dan het schermpje van de E50.
mee eens, maar Nokia gaat er van uit dat veel gebruikers een apparaat als een Blackberry ernaast hebben...
En als laatste negatieve punt: de E50 heeft niet echt een hoog 'gadget' gehalte. Waar bij de (gigantisch grote) Vario veel mensen vroegen "wat is dat voor ding?" en waar het grote touch-screen en uitschuiftobo'tje toch behoorlijke indruk maakte ;), is er nog niemand die ooit een opmerking heeft gemaakt over deze telefoon, niet dat ik dit heel belangrijk vindt, maar ik weet zeker dat iedereen toch zoiets heeft van "ik heb een paar honderd euro gelapt voor deze telefoon, dan wil ik ook iets bijzonders hebben".

Deze telefoon kenmerkt zich nog steeds door soberheid en effectiviteit: de Nokia E50 zou door de Spartanen kunnen zijn uitgevonden :)
tja en dat vind ik er ook weer fijn aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die een bluethooth gps ontvanger willen kopen, adviseer ik om naar 'thephoneshop' te gaan
want daar kost een orginele tomtom gps apparaat € 89,98, ik heb er vorige week één gehaald
(terwijl hij tweedehands op marktplaats rond de € 80 kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hebben jullie dit ook:

je speelt een spelltej met het geluid aan. Het geluid kan echter alleen heel hard of uit. Volume regeling is onmogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:05:
mensen die een bluethooth gps ontvanger willen kopen, adviseer ik om naar 'thephoneshop' te gaan
want daar kost een orginele tomtom gps apparaat € 89,98, ik heb er vorige week één gehaald
tja bij the phonehouse ligt er een die net zo goed is voor 80 en die werkt ook feilloos met tomtom en route 66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Zo, heb 'm nu ook een paar dagen binnen. Erg mooi toestel, ik denk zelfs de mooiste die ik ooit gehad heb (Siemens C25, S25, Ericsson T29, Nokia 6103 en 6230). Voelt lekker stevig aan ook. Moet wel heel erg wennen aan de GUI; ben vrijwel alles voortdurend kwijt (waarom zit de instelling van schermtoetsen en 't pookje ineens onder 'standby' ipv gewoon het telefoon opties hoofdmenu bijvoorbeeld? ). Nou maar hopen dat ik dar snel aan wen, want wat is-ie toch mooi!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Nokia E50 met TomTom6. Alles werkt prima,maar een ding is mij niet duidelijk: Wanneer TT6 "' aanstaat " kan ik wel gebeld worden, maar hoe bel ik zelf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:05:
hoi,

Ik heb zelf een nokia gps ontvanger de LD-3W. Hier zit de zelfde sirf 3 gps ontvanger in als in de tomtom. ( dit schijnt een goeie te zijn)
En als bijkomend voordeel zit er bij de nokia gps ontvanger een autolader bij die ook op je E50 past.

De LD-3W kost iets meer als €100,- maar je hebt er dan dus wel een autolader bij.
Misschien ook iets om te overwegen voor degene die nog een gps ontvanger willen kopen.

mvrgr Bull

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Een losse (immitatie) autolader kost 5 euro dus daar zou ik me niet druk om maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:53:
Ik ben in het bezit van een Nokia E50 met TomTom6. Alles werkt prima,maar een ding is mij niet duidelijk: Wanneer TT6 "' aanstaat " kan ik wel gebeld worden, maar hoe bel ik zelf?
Als tomtom aanstaat kan je door te blijven drukken op je menu een overzicht krijgen van de actieve toepassingen hierdoor kan je naar je stand by scherm gaan.

En zo kan je bellen.

Om daarna terug te keren naar tomtom kan je door het zelfde te doen dus een tijd de menu toets in drukken totdat je weer een scherm zie met de actieve toepassingen en zo kan je terug gaan naar je actieve tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:32:
[...]

Als tomtom aanstaat kan je door te blijven drukken op je menu toets een overzicht krijgen van de actieve toepassingen hierdoor kan je naar je stand by scherm gaan.

En zo kan je bellen.

Om daarna terug te keren naar tomtom kan je door het zelfde te doen dus een tijd de menu toets in drukken totdat je weer een scherm zie met de actieve toepassingen en zo kan je terug gaan naar je actieve tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bugje in SW 06.27.1.0:
Maak een nieuw smsje, en zet daar bijv. het woord "patiënt" in.
Op het moment dat je de "ë" maakt zal je zien dat je opeens van 120 vrije naar bijv. 20 tekens overspringt.

Ik weet niet of de telefoon dan ook echt meerdere smsjes gaat sturen, maar daar lijkt het wel op.
Ik weet ook niet of het met andere "vreemde" tekens werkt, merkte het alleen met "patiënt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 07-10 14:50
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:30:
Klein bugje in SW 06.27.1.0:
Maak een nieuw smsje, en zet daar bijv. het woord "patiënt" in.
Op het moment dat je de "ë" maakt zal je zien dat je opeens van 120 vrije naar bijv. 20 tekens overspringt.
Kan ik niet reproduceren. De tekst "ik ben een patiënt" ingevoerd met T9 maar de teller maakte geen rare sprongen.
Kan je een voorbeeld van de precieze tekst geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:18:
[...]

Kan ik niet reproduceren. De tekst "ik ben een patiënt" ingevoerd met T9 maar de teller maakte geen rare sprongen.
Kan je een voorbeeld van de precieze tekst geven?
Apart. Het gebeurde bij gewoon alleen het woord "patiënt" al.

Ik kan hem nu zelf ook niet meer reproduceren, ook niet met de exacte tekst.
Tijdelijke glitch van de sms editor?
Ik zal er eens op letten, ik gebruik het woord patiënt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:45:
[...]
Ik kan hem nu zelf ook niet meer reproduceren, ook niet met de exacte tekst.
Ik probeerde het net ook uit en ik drukte iets verder op de toets 3 zonder T9 en je krijgt bij een van de laatste in die reeks een sprong naar 69 vrije tekens. Ik vermoed dat hij dan overgaat op een andere tekenset ofzo en daarvoor een instructie moet plaatsen... Maar het kan ook gewoon een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 17:15
Schrijver schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:23:
Een klein probleempje:

Het ligt aan de applicatie "Handy Clock"! Door het afgaan van het alarm werkt de multimedia knop aan de zijkant niet meer. Ik gebruik nu "Handy Alarm" en deze werkt wel goed, maar heeft alleen geen snooze functie. Ik heb al contact met de makers opgenomen, maar deze reageren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00

AJM

Iemand al eens wat gehoord over de Nokia E50 Black Edition?

Ik heb hem nog nergens anders op internet gezien of in een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een nieuwe E50 houder te koop, nl. de Nokia CR-66
Je mag hem hebben voor 47,50 euro. Nog nieuw in verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_GoldStrike_ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:30:

ziet er vet uit! maar nog nooit gezien nee. Maar er staat ook dat ie pas beschikbaar is in het 'vierde kwartaal'. Dus misschien komt het nog. Hoewel hij niet op de nokia site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In het zwart vind ik m er een beetje cheap uit zien, het zwart/aluminium van de huidige versie ziet er veel strakker uit als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
_GoldStrike_ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:30:

Kijk hier eens www.mobilemag.com/content/100/340/C10547/

Limited release en select markets , lekker vaag !

[ Voor 32% gewijzigd door janzeeschuimers op 22-11-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Sick Nick schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:58:
In het zwart vind ik m er een beetje cheap uit zien, het zwart/aluminium van de huidige versie ziet er veel strakker uit als je het mij vraagt :)
Hoezo "cheap" en de huidige e50 "strakker" , ik zou mijn e60 of e61 toch meteen ruilen als die ook in het zwart uitkwamen , maar over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:42:
[...]

Hoezo "cheap" en de huidige e50 "strakker" , ik zou mijn e60 of e61 toch meteen ruilen als die ook in het zwart uitkwamen , maar over smaak valt niet te twisten.
Denk wel dat het eerder krast als ze de metaaldelen gaan verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:23:
[...]

Denk wel dat het eerder krast als ze de metaaldelen gaan verven.
De metaaldelen van de huidige e50 zijn toch ook voorzien van een laklaag , of niet ?
Dus of je nu iets grijs metallic lakt of zwart lakt maakt volgens mij geen verschil in krasvastheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waarom deze smartphone relatief goedkoper is dan andere smartphones.
Deze telefoon is zelfs goedkoper dan de meeste nokia's zonder besturingssoftware.

Dus weet iemand hier de reden van (niet dat ik wil dat hij duurder wordt ofzo , maar het valt zo op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Wat ik me afvraag , op sommige foto's zie ik dat de e50 blauwe toetsverlichting heeft en op sommige witte verlichting.
Welke kleur wordt hier in Nederland verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15
janzeeschuimers schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:19:
Wat ik me afvraag , op sommige foto's zie ik dat de e50 blauwe toetsverlichting heeft en op sommige witte verlichting.
Welke kleur wordt hier in Nederland verkocht?
Ik heb blauwe keyboardverlichting iig.
Weet niemand iets over een nieuwere firmware? Ik heb nog steeds 06.27.1.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvWijk schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:00:
[...]

Ik heb blauwe keyboardverlichting iig.
Weet niemand iets over een nieuwere firmware? Ik heb nog steeds 06.27.1.0..
kun je zelf in de gaten houden op nokia.nl e50 kun je namelijk zelf updaten :) dus hoeft niet meer opgestuurd of naar een servicepoint :)

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:32:
[...]

De metaaldelen van de huidige e50 zijn toch ook voorzien van een laklaag , of niet ?
Dus of je nu iets grijs metallic lakt of zwart lakt maakt volgens mij geen verschil in krasvastheid.
[zeurmodus]Maar als je op zwart door een laklaag heenkrast, kijk je op het metaal, maar volgens mij zit er sowieso geen laklaag op.[/zeurmodus]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:29:
weet iemand waarom deze smartphone relatief goedkoper is dan andere smartphones.
Deze telefoon is zelfs goedkoper dan de meeste nokia's zonder besturingssoftware.

Dus weet iemand hier de reden van (niet dat ik wil dat hij duurder wordt ofzo , maar het valt zo op)
Je moet jezelf afvragen waarom sommige specifieke modellen juist zo duur zijn.
Een model als de N72 wordt gewoon zwaar overpriced verkocht omdat ze er meer winst op willen maken. Idem met telefoons als de Samsung E600, de SE W810 etc. etc.

De materiaalkosten van zo'n telefoon komen niet eens meer in de buurt van wat ze ervoor vragen.

Nokia verwacht aan de E50 geen melkkoe te hebben, hij wordt ook niet in de markt gezet als zijnde trendy en hip en zal hoogstens door een handjevol mensen gekocht worden die geen interesse in Crazy Frog screensavers en paarse opzetfrontjes hebben.

Die mensen stellen ook geen prijs op een gsm van 400 euro.
Dus is het extra slim om de E50 niet zo duur te maken, dan zal ie beter verkopen in die doelgroep.

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:32:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit een E50 in je handen gehad, het achterklepje laat mooi zien dat het gewoon geschuurd magnesium/aluminium is. Uit 1 stuk metaal gegoten.
Geen lak/verf whatever. Het is ook niet grijs, het is gewoon alumium metaalkleur.

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 13:47
Ik lees hier allemaal berichten van mensen die navigeren met hun E50. Ik ben dit eigenlijk ook van plan.

Ik hoef niet allemaal extras zoals flitspalen, files, POI's enz. Puur en alleen navigeren. Mijn vraag dus ldraait bv TomTom (meest bekend) lekker op een redelijk simpele telefoon als de E50?

• gertvdijk
Kid_E schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:36:
Ik hoef niet allemaal extras zoals flitspalen, files, POI's enz. Puur en alleen navigeren. Mijn vraag dus ldraait bv TomTom (meest bekend) lekker op een redelijk simpele telefoon als de E50?
Dat hoeft ook niet, je kunt gewoon TomTom installeren zonder al die extra's te downloaden. Snelheid is prima voor normale afstanden, maar zoals al vaker genoemd is het schermpje wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb onlangs mijn Qtek 9100 verkocht en wil nu gaan voor Nokia Symbian telefoon, alleen twijfel ik erg tussen 2 modelletjes :)

Namelijk de E50 of de N72 (N70 look-a-like).

De N72 zou ik nemen voor zn looks, maar als ik de diverse reviews lees is niet zo handzaam als de E50.

Ik wil met name een clean en makkelijk te bedienen telefoon met wel veel opties :)
Aan snelheid hecht ik ook veel waarde (idd, allemaal zaken die een WM5 telefoon je niet kan bieden ;))

Wat zouden jullie kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Gisteren had ik mijn eerste vastloper met de E50. Ik werd gebeld terwijl ik muziek luisterde met de muziekspeler en nadat ik had opgenomen met de knop op de headset (AD-41) kon ik met geen enkele toets nog beweging krijgen in de telefoon. Het telefoontje kon wel worden afgewikkeld, maar ik kon simpelweg niet ophangen. Displayverlichting ging uit nadat de ander had opgehangen en ik moest de batterij verwijderen om mijn toestel weer werkend te krijgen. :/
Ik ben vaker op deze manier gebeld en er is nooit iets dergelijks gebeurd. Wat ik bovendien gisteren merkte is dat wanneer ik zelf een gesprek startte terwijl ik muziek luisterde, dat ik de muziek niet meer kon hervatten nadat ik ophing zonder de muziekspeler opnieuw te starten. Als ik probeerde muziek te starten pauzeerde hij direct opnieuw (alsof ik aan het bellen was). Herstart van de telefoon bood geen uitkomst. Dit kwam overigens alleen voor bij het spelen van AAC/MP4 muziek!
Hopelijk komt hier een keer een oplossing voor middels een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:36:
Ik lees hier allemaal berichten van mensen die navigeren met hun E50. Ik ben dit eigenlijk ook van plan.

tomtom draait juist als een tierelier op die telefoon! het besturingssysteem wat erin zit is 3rd gen van symbian en de laatste tomtom versie is daar speciaal voor geschreven, heb tomtom nu gehad op ee p900, n70 en e50. op de laatste draait het snelste, scherm is inderdaad iets kleiner, maar je luistert toch ook meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:44:
Gisteren had ik mijn eerste vastloper met de E50. Ik werd gebeld terwijl ik muziek luisterde met de muziekspeler en nadat ik had opgenomen met de knop op de headset (AD-41) kon ik met geen enkele toets nog beweging krijgen in de telefoon. Het telefoontje kon wel worden afgewikkeld, maar ik kon simpelweg niet ophangen. Displayverlichting ging uit nadat de ander had opgehangen en ik moest de batterij verwijderen om mijn toestel weer werkend te krijgen. :/
Ik ben vaker op deze manier gebeld en er is nooit iets dergelijks gebeurd. Wat ik bovendien gisteren merkte is dat wanneer ik zelf een gesprek startte terwijl ik muziek luisterde, dat ik de muziek niet meer kon hervatten nadat ik ophing zonder de muziekspeler opnieuw te starten. Als ik probeerde muziek te starten pauzeerde hij direct opnieuw (alsof ik aan het bellen was). Herstart van de telefoon bood geen uitkomst. Dit kwam overigens alleen voor bij het spelen van AAC/MP4 muziek!
Hopelijk komt hier een keer een oplossing voor middels een firmware upgrade.
dit is meestal een fout vanuit het muziekbestand, hoe zet je die AAC bestanden om? via nokia musicmanager of via een andere? het kan namelijk zijn dat de bestanden net niet goed zijn omgezet, want de musicplayer van nokia is nogal gevoelig daarvoor! als ik bestanden omzet met winamp pakt ie die de helft van de tijd ook niet namelijk (was op n70 op e50 nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:46:
[...]
dit is meestal een fout vanuit het muziekbestand, hoe zet je die AAC bestanden om? via nokia musicmanager of via een andere? het kan namelijk zijn dat de bestanden net niet goed zijn omgezet, want de musicplayer van nokia is nogal gevoelig daarvoor! als ik bestanden omzet met winamp pakt ie die de helft van de tijd ook niet namelijk (was op n70 op e50 nog niet geprobeerd)
Lees alsjeblieft even mijn bericht goed voordat je antwoordt. Ik heb helemaal geen probleem met het afspelen van muziek die ik heb omgezet. Problemen treden pas op wanneer ik wordt gebeld. Zelf pauzeren en hervatten gaat prima, behalve als ik wordt gebeld. Eénmaal is hij zelfs volledig vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:38:
[...]

Lees alsjeblieft even mijn bericht goed voordat je antwoordt. Ik heb helemaal geen probleem met het afspelen van muziek die ik heb omgezet. Problemen treden pas op wanneer ik wordt gebeld. Zelf pauzeren en hervatten gaat prima, behalve als ik wordt gebeld. Eénmaal is hij zelfs volledig vastgelopen.
nou zal je nog verder helpen! door die verkeerde omzetting kan het dus problemen opleveren met bepaalde handelingen in je telefoon! kan ook gebeuren als je een verkeerde SMS binnen krijgt dat als je daarna een telefoontje krijgt je toestel kan vastlopen! het kan gewoon een combinatie die dan dus optreedt! kan ook zijn dat je muziek luistert en je een sms krijgt!

A+B=C en C is dan de vastloper! zolang A en B niet tegelijk gebeuren dan komt C niet voor!

zo duidelijk?

Verwijderd

Ik hem em sinds gister en ben er helemaal blij mee. Heerlijke phone. Ik heb echter enkele kleine OS vraagjes, maybe dat jullie het weten:

-de linker selectie knop staat ingesteld op Camera, kan ik deze knop een andere functie toewijzen en waar?

-de shortcut icoontjes in het hoofdscherm, kan ik die ook wijzigen door andere programma's hier in te zetten en hoe?

-zelfde geld oook eigenlijk voor de knop aan de rechterzijkant boven, die naar contacten linked, beetje overbodig aangezien de rechterselectie knop dat ook doet, kan ik die ook wijzigen?

Ik heb heel veel samrtphones gehad, maar nog nooit symbian s60 en ik heb de hele telefoon doorgezocht, maar ik kom er maar niet achter, terwijl het toch zou moeten kunnen lijkt me?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:08:
Ik hem em sinds gister en ben er helemaal blij mee. Heerlijke phone. Ik heb echter enkele kleine OS vraagjes, maybe dat jullie het weten:

-de linker selectie knop staat ingesteld op Camera, kan ik deze knop een andere functie toewijzen en waar?
druk op de menu knop >instrum>instell>telefoon>standy-modus>linkerselectietoets

-de shortcut icoontjes in het hoofdscherm, kan ik die ook wijzigen door andere programma's hier in te zetten en hoe?

druk op de menu knop >instrum>instell>telefoon>standy-modus>Toep.actief.standy

-zelfde geld oook eigenlijk voor de knop aan de rechterzijkant boven, die naar contacten linked, beetje overbodig aangezien de rechterselectie knop dat ook doet, kan ik die ook wijzigen?

Je kan de rechterzijkanttoest aanpassen maar niet de zijkantknop

druk op de menu knop >instrum>instell>telefoon>standy-modus>rechterselectietoets

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEs!!! Thnx voor de moeite!

WEl beetje jammer dat ik er nu achter kom dat het scherm er een beetje scheef ingemonteerd is...Viel me eerst niet echt op, maar is toch behoorlijk scheef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:48:
WEl beetje jammer dat ik er nu achter kom dat het scherm er een beetje scheef ingemonteerd is...Viel me eerst niet echt op, maar is toch behoorlijk scheef!
Terug gaan ermee dan mag namelijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:20:
[...]

Terug gaan ermee dan mag namelijk niet!
Ik weet het, maar ik heb em online gekocht, dus daar gaat weer teveel tijd overheen ben ik bang. Denk dat ik er wel mee leven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Vast al vaak gevraagd maar kan iemand vertellen hoe je via de datakabel gewoon op internet kunt browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
REDFISH schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:52:
Vast al vaak gevraagd maar kan iemand vertellen hoe je via de datakabel gewoon op internet kunt browsen?
Dit kan niet, tenzij Nokia via een firmware upgrade de bridge functionaliteit mogelijk gaat maken. Momenteel zijn er wel andere Nokia S60 apparaten die dat kunnen, maar de E50 helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dus alleen de aparaten met Wifi kunnen dit tot nu toe? Ik dacht dat je via bluetooth ook kon surfen, maar blijkbaar gaat dat dus niet. Jammer want met pocketpc's kan dat namelijk wel vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
REDFISH schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:09:
Dus alleen de aparaten met Wifi kunnen dit tot nu toe? Ik dacht dat je via bluetooth ook kon surfen, maar blijkbaar gaat dat dus niet. Jammer want met pocketpc's kan dat namelijk wel vrij makkelijk.
Juist ja. Jammer voor E50 bezitters.
The Nokia Network Bridge is a PC based tool that enables access from a Nokia 9500 Communicator, Nokia 9300, Nokia 9300i smartphones, Nokia E60, Nokia E61 and Nokia E70 devices to the internet or a corporate network through a cable networked PC. Supporting the routing of two-way IP traffic the Nokia Network Bridge uses IP passthrough technology over the devices USB cable to make a connection.

By enabling direct communication with the Internet or a corporate network the Nokia Network Bridge improves productivity and decrease communication costs when developing and testing applications that communicate over IP networks. In addition the tool increases the efficiency of an IT administrator managing Nokia's eneterprise grade devices by enabling fast and cost efficient communication with these devices.
bron: Nokia Network Bridge op het Nokia Forum

Ik heb het geprobeerd toch te draaien, maar bij de stap om te kiezen voor IP Passthrough wanneer je de telefoon op USB aansluit gaat het fout. Die optie is er op de E50 namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 02-12-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja hiero staat ook een tutorial wat uitgebreider

http://thinkabdul.com/200...-s60-eseries-through-usb/

Vraag me af waar het aan kan liggen, gewoon een missend stukje software dat het niet mogelijk maakt? Of iets dat verborgen is en er wel opstaat(zoals navigation onderdeel op de N80)....

En als je hem op vragen bij connectie zet wat doet hij dan?

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 04-12-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
Misschien is het een domme vraag; maar is het mogelijk het 'today-scherm' aan te passen?? en dan met name de knopjes bovenin (boven je agenda items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:53:
Misschien is het een domme vraag; maar is het mogelijk het 'today-scherm' aan te passen?? en dan met name de knopjes bovenin (boven je agenda items)
Misschien is het handig om dit topic even door te lezen.. Nog geen halve pagina naar boven staat het antwoord:

Verwijderd in "Het Nokia E50 Topic [DEEL 1]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:08:
[...]

Misschien is het handig om dit topic even door te lezen.. Nog geen halve pagina naar boven staat het antwoord:

Verwijderd in "Het Nokia E50 Topic [DEEL 1]"
Jep sorry, je hebt gelijk 8)7 O-)

Maar dan rest mijn vraag nog of het alleen mogelijk om daaronder je agenda te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Hebben jullie ook zo'n problemen met het ontvangen van mms?? Ik ontvang de berichten wel, maar als ik ze wil openen dan kan ik het berichtje alleen openen als 'presentatie'. Dit houdt in dat als er een plaatje wordt meegezonden het op de achtergrond wordt getoond en de tekst er half overheen. Bovendien kan ik niet door de tekst scrollen (kan dus niet alles lezen) en het plaatje kan ook niet opgeslagen worden ergens...

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet normaal kan werken, maar toch krijg ik het niet voor mekaar? Heeft iedereen dit?

edit:
Hmm.. inmiddels zie ik dat je via objecten het plaatje en de tekst wel apart kan opvragen. Werkt opzich wel dus, maar vind het wel een beetje vreemd dat het zo moet.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMurdock op 05-12-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:36:
[...]

Jep sorry, je hebt gelijk 8)7 O-)

Maar dan rest mijn vraag nog of het alleen mogelijk om daaronder je agenda te zien?
druk op de menu knop >instrum>instell>telefoon>standy-modus>Plug-ins act.standy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb gisteren m'n e50 ontvagen en vind het een prima toesel (als vervanger voor 6230)

Toetsjes zijn niet te klein, hooguit iets te laag geplaatst. Letters zijn klein maar wel te lezen.

Ik heb tomtom6 geinstalleerd en die werkt vlot en zonder problemen (met adapt-gps bt)

Ik moet nog wel even wennen aan de menu-structuur, maa dat zal snel gaan hoop ik.

Nog een vraagje: weet iemand een manier om de klok (screensaver) groter te maken. het is zo'n zonde als je zo'n groot scherm niet gebruikt.
En weet iemand hoe je het volume van de wekker kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disbehave schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:01:

zo ver ik weet is dat volume gelijk aan dat van de ringtone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem,
ik heb een carkit 91 met een popport kabel ca -55 i.c.m. cr-66 houder en als ik mijn e50 in de houder klik kan ik hem handsfree gebruiken hij werkt perfect behalve dat ik een waarschuwing krijg accu laad niet op en met een andere houder en mijn vorige toestel de 6100 laadt de accu wel bij ligt het misschien aan een instelling in de e50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disbehave schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:01:
Heb gisteren m'n e50 ontvagen en vind het een prima toesel (als vervanger voor 6230)

Toetsjes zijn niet te klein, hooguit iets te laag geplaatst. Letters zijn klein maar wel te lezen.

Ik heb tomtom6 geinstalleerd en die werkt vlot en zonder problemen (met adapt-gps bt)

Ik moet nog wel even wennen aan de menu-structuur, maa dat zal snel gaan hoop ik.

Nog een vraagje: weet iemand een manier om de klok (screensaver) groter te maken. het is zo'n zonde als je zo'n groot scherm niet gebruikt.
Het programma HandyClock en Handy Weather zijn hiervoor handig

de menustructuur kun je enigzins aanpassen door de iconen te verplaatsen [met de linker functietoets]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia e50 en ik heb het volgende probleem, wie heeft hier ervaring mee?
Van 3 van de 10 gesprekken die ik voer zit een echo. Soms hoor ik me eigen met een echo en soms hoort degen die ik bel zichzelf met een echo terwijl mijn verbinding helder is.
Ik heb hem laten opsturen en ze hebben een software update gedaan wat niets geholpen heeft.
ik heb een nieuw toestel gekregen en deze had dezelfde klacht.
Een collega heeft een zelfde toestel gekocht en .... heeft het zelfde probleem.
Ik heb contact gehad met het servicepunt in Alkmaar. Deze herkende de klacht en wist me te vertellen dat hij niet wist hoe hij het op kon lossen.
Ik wacht nog op een reactie van Nokia zelf.
Mijn collega heeft via zijn leverancier kontakt gehad met Nokia en hier werd het probleem ontkent.
Wie kent deze klacht???
gr Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:41:
Ik heb een Nokia e50 en ik heb het volgende probleem, wie heeft hier ervaring mee?
Van 3 van de 10 gesprekken die ik voer zit een echo. Soms hoor ik me eigen met een echo en soms hoort degen die ik bel zichzelf met een echo terwijl mijn verbinding helder is.
Ik heb hem laten opsturen en ze hebben een software update gedaan wat niets geholpen heeft.
Ik heb contact gehad met het servicepunt in Alkmaar. Deze herkende de klacht en wist me te vertellen dat hij niet wist hoe hij het op kon lossen.
Mijn collega heeft via zijn leverancier kontakt gehad met Nokia en hier werd het probleem ontkent.
Wie kent deze klacht???
gr Martin
ken het niet met de E50... maar wel met andere toestellen van Nokia, was toen een speakerinstelling, maar weet niet meer wat die was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:41:
Wie kent deze klacht???
gr Martin
Ik heb dit al zo lang ik GSM's gebruik eens in de zoveel tijd, kwestie van verbinding verbreken en opnieuw bellen? Volgens mij heeft dit niks met je telefoon te maken, maar alles met timing fouten naar de GSM antenne toe? Fout geschatte afstand ofzo. Soms verdwijnt het ook na een paar seconden, soms niet. Als je erop gaat letten zal je het wel vaker merken. Het is en blijft een radio verbinding he.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben sinds afgelopen maandag in het bezit van de E50. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Meteen het internet opgedoken voor andere theme's want de standaard vond ik maar niks.

Zojuist een site gevonden met honderden gratis theme's voor de E50: http://www5.ownskin.com/index

Makkelijk over te zetten naar je telefoon via de USB-kabel! :)

edit: Je kan op deze site ook je eigen theme maken, helemaal aan te passen aan je wensen! Met eigen foto/plaatje uploaden, diverse icons, kleuren etc!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 12:44 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste