Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen:

1) Je moet opnieuw een wachtwoord invoeren, wat vervelend, maar is op te vragen op de site en dan werkt het.
2) Pas op! Als je hem over je eigen newsleecher installeert is je que helemaal leeg :(
3) Hij is aanzienlijk sneller in repair en extract, op mijn wat trage pc merk ik opzienbarende resultaten, hier word ik heel blij van
4) Ik dacht eerst dat supersearch niet meer werkte, ik kon maar 1 bestand vinden en met de vorige versie wel 200 bestanden, maar wat blijkt: er staat nu een plustekentje voor en je kan het uitklappen, echt hier word ik weer heeeeel blij van

Al met al, een MUST HAVE! _/-\o_ _/-\o_
Ik ben al jaren vaste klant van newsleecher, maar dit is echt de beste update die er ooit door ze is uitgebracht. Ik dacht dat dit pakket niet beter kon, dit overtreft zo mijn verwachtingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben ook blij dat m'n bestanden niet meer 0 bytes worden als het niet uit te pakken is. Daar had ik eerst last van met Wine. Kan ook zijn dat het een fix in Wine zelf is, aangezien ik een versie installatie heb gedaan op m'n pc (nieuwe Ubuntu met laatste wine 1.1.21 en NL). Jammer dat Wine niet zo stabiel meer is, krijg regelmatig fouten als ik een programma afsluit. Verders geen issues.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:30:
Mijn ervaringen:

1) Je moet opnieuw een wachtwoord invoeren, wat vervelend, maar is op te vragen op de site en dan werkt het.
Waar moet je dat invoeren? Bij mij werkt het meteen.
3) Hij is aanzienlijk sneller in repair en extract, op mijn wat trage pc merk ik opzienbarende resultaten, hier word ik heel blij van
Inderdaad! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:59:
Waar moet je dat invoeren? Bij mij werkt het meteen.
Bij het eerst opstarten van deze nieuwe versie kreeg ik gelijk een registratiebericht, ik had de hele dag de vorige versie gebruikt, deze er overheengezet en gewoon weer opgestart en moest toen registreren. Op het forum van newsleecher las ik ook wat reacties van mensen die pas na 4 keer opstarten dit scherm kregen? Misschien is er een fix voor dit gemaakt afgelopen nacht?

Maar is verder ook niet zo'n probleem, wachtwoord was zo op te vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

4.0 beta 1 issues here
Please post all issues with 4.0 beta 1 in this thread.

Issues collected from other threads are:
  • Virus warning of win32/packed.themida with ESET/NOD32/McAfee - Our software doesn't contain a virus. That is a false positive by your antivirus software. Please download the latest virus definition file from your antivirus provider. Perhaps the problem will go away.
    If not, you can disable the AV scan while you are downloading and installing it then re-enable it afterwards.
    You can help us by reporting this false positive to your antivirus provider.
  • MSVCR71.DLL is missing with Windows 7. You can download this DLL from dll-files.com then install it into the same directory as the newsleecher.exe
    This file is required to connect to certain SSL-enabled providers. If you can't get SSL connections to work, download this file.
  • Interface colors/fonts - right now they are set back to defaults. This will be fixed in a future version.
  • Auto pause the par2 block files when importing an NZB isn't working.
  • Auto pause based on the Pause Filter : Article Subject entries isn't working.
  • Destination download location of all files in the queue are corrupted after quit/restart of NewsLeecher.
Wat mij nog opviel is dat je bij de options je Tempfiles niet meer kan verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 12-05-2009 20:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb in 15 minuten lal iets van 4 bugreports ingediend. Dit voelt niet als een beta maar als een alpha versie. Hoogst onstabiel hoewel het totaal wel potentie lijkt te hebben (als alles goed werkt that is). Ik heb het nu al zover dat NL (na een schone installatie) na een bug helemaal niet meer wil starten zonder direct te crashen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bor de Wollef schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:51:
Ik heb in 15 minuten lal iets van 4 bugreports ingediend. Dit voelt niet als een beta maar als een alpha versie. Hoogst onstabiel hoewel het totaal wel potentie lijkt te hebben (als alles goed werkt that is). Ik heb het nu al zover dat NL (na een schone installatie) na een bug helemaal niet meer wil starten zonder direct te crashen.
Heb 1 bestand gedownload en dat lijkt, incl. repair & extract allemaal prima te werken. Wel eerst V3 helemaal verwijderd alvorens V4 te installeren dus mag hopen dat het toch meer beta dan alpha is.... :o

De eerste indruk is echter wel positief hoor. m.n. ook dat + je voor de posts. Wel heb ik graag een optie waar ik zelf in kan stellen of die standaard in- of uitgeklapt toont..

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De +jes komen overigens bij mij niet voor de bestanden in de queue te staan. Ik dacht dat dat wel de bedoeling was. De eerste paar files gingen bij mij overigens ook goed hoor. Ik had voor de test een groot aantal files in de queue geplaatst om te kijken of het totaal goed werkte. Helaas. Repair en Extract lijkt overigens wel vele malen sneller als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bor de Wollef schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:00:
De +jes komen overigens bij mij niet voor de bestanden in de queue te staan. Ik dacht dat dat wel de bedoeling was. De eerste paar files gingen bij mij overigens ook goed hoor. Ik had voor de test een groot aantal files in de queue geplaatst om te kijken of het totaal goed werkte. Helaas. Repair en Extract lijkt overigens wel vele malen sneller als ik het zo bekijk.
Bij mij staan de plusjes zowel in de Queue als in de Supersearch. Bij repair en extract stonden ze natuurlijk al.

Heb jij wel de oude versie verwijderd en daarna V4 geinstalleerd?

Die laatste vetgedrukt bug lijk ik overigens geen last van te hebben.... Mmmzzz toch wel last van :'(

Mja, denk dat spiril wel vrij snel met een beta 2 zal komen met de meest storende bugs gefixed.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 12-05-2009 21:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mja, denk dat spiril wel vrij snel met een beta 2 zal komen met de meest storende bugs gefixed.
Er zullen eerst een of twee alpha's komen voor ons alpha testers. Pas daarna wordt het een beta. We zaten al aan alpha 15 ofzo voordat het beta werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.0 draait hier best goed, beter dan die alpha-versie. :)

Wel een vraag: klopt het dat er nog steeds geen auto-follow-optie in zit? Dan bedoel ik dat er bv zaken automatisch worden gedownload die aan bepaalde supersearch-criteria voldoen of inhoud van NZB's die wordt gedownload op het moment dat de artikeltjes beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verdorie, ik heb net V4 geinstalled maar als ik newsleecher opstart krijg ik "An exceptional error ocurrerd" heb wel V3.9 verwijdert, hmpf. (met windows 7 btw).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pven schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:21:
4.0 draait hier best goed, beter dan die alpha-versie. :)

Wel een vraag: klopt het dat er nog steeds geen auto-follow-optie in zit? Dan bedoel ik dat er bv zaken automatisch worden gedownload die aan bepaalde supersearch-criteria voldoen of inhoud van NZB's die wordt gedownload op het moment dat de artikeltjes beschikbaar zijn.
Nee, die optie is er inderdaad niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

V4 Beta 2 is uit : http://www.newsleecher.com/?id=download&dlinB=nl_b

NewsLeecher Version 4.x Series History Log
----------------------------------------------------------------
# = comment
+ = new feature
* = improved feature
! = fixed bug
- = removed feature

4.00 Beta 2 - Released 18 May 2009
----------------------------------
+: Enabled the 'Leech Tweak' option that makes sure that RAR
archives are downloaded in correct order. *.RAR articles will
be placed in front of *.R00, *.R01, etc. articles in the
queue. The tweak option can be found at:
Setup -> Download -> Leech Tweaks
+: Added functionality to the integrated Explorer, that allows one
to prefix selected files and folders with a custom text string.
The function can be accessed from:
'Explorer Tab -> Toolbox -> Prefix ...'.
*: Changed the way the internet connections maximum download
speed is specified.
*: The download speed scheduler has been redesigned and moved
to the setup dialog, at:
'Setup -> Download -> Speed Scheduler'.
*: Added 'msvcr71.dll' to the installer, as the file, which is
needed for NewsLeecher SSL connections, were missing on some
systems.
*: When pressing the SuperSearch 'Stop' button, NewsLeecher would
show a dialog stating that you have just pressed the 'Stop'
button. That dialog has been removed.
*: Lots of internal code clean-up improvements. These improvements
should improve both NewsLeecher speed and stability.
*: Many smaller improvements, incl. a few visual ones, like the
text / hints on the view tabs.
!: Fixed bug introduced in NewsLeecher v4 beta 1, where articles
were not always leeched to the correct download folders.
!: Fixed a bug that caused the first NewsLeecher V4 beta to freeze
sometimes while it was leeching.
!: Various leech tweaks and filters were ignored when importing
transfer queue articles from NZB files.
!: Groupname sorting didn't work in the listview. Fixed.
!: The system shutdown function didn't always work. This should
be fixed now.
!: Fixed bug that caused an exception to be thrown, when adding
articles from the same collection to the transfer queue
independently.
!: Lots of smaller fixes. (Pause/Unpause from queue popup didn't
work in beta 1, etc.)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrVegeta schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:55:
Verdorie, ik heb net V4 geinstalled maar als ik newsleecher opstart krijg ik "An exceptional error ocurrerd" heb wel V3.9 verwijdert, hmpf. (met windows 7 btw).
Met XP compatibility gestart? Win7 is nog niet super met NL.

Ik moet wel zeggen, beta 2 is sneller dan verwacht. We hebben maar 1 test versie gehad, en die is bijna direct als beta gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog steeds een virus melding :( bij NOD32 moet toch maar even kijken hoe ik hem zonder probleem kan draaien. Had bij beta 1 een de virus NOD32 uit gezet maar kreeg hem steeds niet goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Added functionality to the integrated Explorer, that allows one to prefix selected files and folders with a custom text string.
Iemand een idee wat dat precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
zo hoor je een tijdje niets, en zo komen er 3 beta's in een week...
4.00 Beta 3 - Released 19 May 2009

----------------------------------

+: The 'Go to download folder' feature located in the queue

popup menu, can now open the download folder in Windows

Explorer instead of the NewsLeecher Explorer, by pressing CTRL,

or Shift, while clicking the feature button.

*: Redesigned the Repair'n'Extract 'Change Destination Folder'

feature and added a shortcut to access it (CTRL+Y).

*: Improved 'Leech Specify' to include an eventual group folder,

as set in group properties dialog, when setting the default

download destination folder.

*: A few minor improvements here and there.

!: Fixed bug introduced in V4 Beta 1, where the 'Leech Specify'

feature didn't include the groupname in the default destination

folder, even though the 'download to groupname folder' option

was used.

!: When updating groups, not all articles were marked as 'new',

even though they contained new article parts.

!: Fixed bug introduced in previous beta, where Repair'n'Extract

would delete non-archive files instead of moving them to the

specified destination folder.

!: Fixed bug where some articles weren't marked as 'old' when the

'Mark as Old' feature was used:

http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?p=88973#88973

!: Fixed another bug that sometimes caused problems when updating

the alt.binaries.boneless group on some servers.

!: Some of the quick-search filter was broken is Beta 2. Fixed.

!: Lots of smaller bugfixes (fixed a small memory leak, etc.)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pven schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Iemand een idee wat dat precies is?
Klinkt als een soort selectie op basis van wildcards ofzo? Vage omschrijving moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word weer wat moe van al die updates. Waarom brengen ze nu niet gewoon 1 beta uit per maand maximaal?

Verder werkt het vinkje zetten bij supersearch niet echt lekker op mijn pc, soms moet ik 2 keer klikken en soms 1 keer en soms wel 3 keer voordat hij reageert? En maar meldingen geven dat hij bezig is, ligt dat aan mijn wat oudere pc of hebben jullie dat ook?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:05:
Ik word weer wat moe van al die updates. Waarom brengen ze nu niet gewoon 1 beta uit per maand maximaal?
Dit snap ik niet zo. Je hoeft alle beta's toch niet te installeren? Je hebt nu zelf de keuze hoe vaak je een nieuwe versie wilt installeren. Wil je voorop lopen dan ben je min of meer verzekerd van veel updates. Wil je niet voorop lopen dan kun je zelf kiezen elke x versies over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 17:36

SaN

Het lijkt erop alsof mijn Newsleecher (3.9 final) problemen heeft met bestanden van 100mb. Volgens de zoekmachine is alles compleet, dan ga ik het downloaden (eweka) en pauzeerd Newsleecher steeds even aan het einde van de bestanden. Later zie ik in explorer dat een flink aantal bestanden beschadigd zijn, ze missen maar 1 block en zijn bijna dezelfde grootte als de complete bestanden.

Ik heb dit nu met 3 downloads gehad, pech of een bug in Newsleecher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sander-sp schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:40:
Het lijkt erop alsof mijn Newsleecher (3.9 final) problemen heeft met bestanden van 100mb. Volgens de zoekmachine is alles compleet, dan ga ik het downloaden (eweka) en pauzeerd Newsleecher steeds even aan het einde van de bestanden. Later zie ik in explorer dat een flink aantal bestanden beschadigd zijn, ze missen maar 1 block en zijn bijna dezelfde grootte als de complete bestanden.

Bestanden van exact 100MB of groter dan? Ik heb wel eens bestanden groter dan 100MB binnengehaald zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is geen garantie dat als ze in SuperSearch volledig aanwezig zijn dat hetzelfde geld voor de server waar je van download. SS haalt de index op van GigaNews en nog een provider. Het is dus goed mogelijk dat Eweka een part mist.
Als het een niet te grote groep is, kan je eens kijken wat de headers zeggen. Maximaal 10 dagen helaas, of een bepaalde hoeveelheid headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sander-sp: weet je zeker dat het niet aan je provider ligt?

Ook ik haal wel eens bestanden van 100M en groter binnen, dat gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik dacht vandaag laat ik toch eens aan de gang gaan met v4 beta 3.
Ik kreeg namelijk steeds de bekende virus melding maar ik donwload hem net en hij werkt gewoon zonder gezeur :)
Heb direct een schoon install gedaan alleen de servers ff gekopieerd.

Maar er zit dus weer het bekende freeze probleem in merkt in direct :( dit had ik ook bij v3.9 beta 13 toen kwam er een fix voor.
Hebben meer mensen dit? Direct als je NL opstart staat die even 15-30 seconden stil.
Vista 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

pimpimmers schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:07:
Ik dacht vandaag laat ik toch eens aan de gang gaan met v4 beta 3.
Ik kreeg namelijk steeds de bekende virus melding maar ik donwload hem net en hij werkt gewoon zonder gezeur :)
Heb direct een schoon install gedaan alleen de servers ff gekopieerd.

Maar er zit dus weer het bekende freeze probleem in merkt in direct :( dit had ik ook bij v3.9 beta 13 toen kwam er een fix voor.
Hebben meer mensen dit? Direct als je NL opstart staat die even 15-30 seconden stil.
Vista 32bit.
Geen last van deze bug, wel van een dat uitpakken niet goed werkt, hij maakt van iedere download weer een nieuwe folder aan en zet daar onder 1 bestand, dan weer een hele nieuwe tree in die folder met weer een file.
Zowel onder 32 als 64 bit vista.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Raar dat heb ik weer niet.
Heb al wel gelezen dat meerdere mensen het freeze probleem hebben.
Maar niet veel mensen. Toch gek, misschien dat het toch nog door de virus scanner komt, ik gebruik NOD32 2.70.39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59

Aldmar

Niks...

sander-sp schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:40:

Ik heb volgens mij iets soortgelijks? Had er eerder nooit last van, maar de laatste paar weken wel een aantal keer gehad. Vandaag toevallig 2x...

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/3380/clipboard03kxo.jpg

De bovenste 2 worden dus niet verwerkt, terwijl ze zo goed als klaar zijn. Ik moet dan het betreffende bestand verwijderen en opnieuw in de qeue zetten om te downloadn. Meestal pakt hij ze dan wel. Het gebeurt echter bij een willekeurig bestand en bij willekeurig groottes. Bovenstaande is met 100mb files, maar heb het ook met 200mb gehad. Ik heb er zowel met 3.9 final als met 4.0 beta 3 last van. Ik gebruik ook Eweka.

Het is opzich geen rampzalig probleem, maar wel irritant... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aldmar schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:47:
[...]

Ik heb volgens mij iets soortgelijks? Had er eerder nooit last van, maar de laatste paar weken wel een aantal keer gehad. Vandaag toevallig 2x...

[afbeelding]

De bovenste 2 worden dus niet verwerkt, terwijl ze zo goed als klaar zijn. Ik moet dan het betreffende bestand verwijderen en opnieuw in de qeue zetten om te downloadn. Meestal pakt hij ze dan wel. Het gebeurt echter bij een willekeurig bestand en bij willekeurig groottes. Bovenstaande is met 100mb files, maar heb het ook met 200mb gehad. Ik heb er zowel met 3.9 final als met 4.0 beta 3 last van. Ik gebruik ook Eweka.

Het is opzich geen rampzalig probleem, maar wel irritant... ;)
Heb het ook weleens gehad. Bij mij had er mee te maken dat ik een tweede (pay)server had welke de fills moest opvullen, maar op dat moment niet beschikbaar was. Newsleecher wachtte netjes totdat de server wel weer beschikbaar was om de ontbrekende parts te dl'en.

Mijn vraag
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb twee servers met download priority 1 en één server met download priority 2. (In totaal dus 3 servers) Normaliter wordt de server met priority 2 gecheckt om te kijken of deze een part heeft welke op de betreffende server met priority 1 niet beschikbaar was. Maar nu met 2 priority 1 servers gebeurt dat niet. Indien één van de priority 1 servers een file niet heeft worden de andere servers niet geraadpleegd om te kijken of deze de part wel hebben. (Gebruik 3.95 beta 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.0b4 is uit, wat een lijst:
# = comment
+ = new feature
* = improved feature
! = fixed bug
- = removed feature

4.0 Beta 4 - Released 26 May 2009
---------------------------------
#: This release uses a new format for setup and configuration
files. NewsLeecher will automatically detect earlier formats
of the setup and configuration files and upgrade to the new
format without any user intervention. But note that older
versions of NewsLeecher will not be able to identify the new
format, so downgrading will reset most settings. It is
therefore recommended that you backup your NewsLeecher
installation before installing this release, just in case
anything goes wrong.
+: Reintroduced a lot of the features which were removed in the
first NewsLeecher version 4.0 betas. The reintroduced features
include listview font name and size configuration, listview
entry height configuration, turning on / off the speedgraph
background logo etc..
+: Added 'Notify on New Final Release' and 'Notify on New Beta
Release' checkboxes to the news-page toolbar.
+: The Repair'n'Extract status column now shows the extraction
speed for extracting archives in MB/s
+: Lots of 'advanced user' tweaks have been added to the
setup dialog. The settings can be accessed from 'Setup ->
Advanced Nerd Tweaks'. The new tweaks include listview entry
color shade settings for sorted columns and collections, the
possibility to set the size of the speedbar on the tray icon,
etc..
*: NewsLeecher uses a new format for the setup and configuration
files. Reading from, and writing to, the new format is between
10 and 1000 times faster than with the old format. And as
NewsLeecher reads and writes a lot of settings during
operations, this change will have a positive impact on the
overall performance.
*: Totally re-organized the setup dialog, to make it much easier
to configure and run NewsLeecher from scratch. All of the non-
essential options and settings have been moved to a new setup
section called 'Advanced Nerd Tweaks'. NewsLeecher will run
fine without playing around with this new section, but the
settings and options can be tweaked to optimize and personalize
NewsLeecher further if wanted.
Due to this new section, the rest of the setup dialog,
containing more essential NewsLeecher settings and options, has
been greatly simplified.
*: Repair'n'Extract will now extract archives ASAP, instead of
waiting until all Repair'n'Extract entries have been verified.
*: Improved the 'Filters Dialog' by replacing the filters listview
control with a memo control. The memo control allows much
faster editing of filters, aswell as batch copy/paste
operations.
*: All 'Group Browsing' settings and filters have been moved to
the setup dialog. The 'Group Browsing' setup dialog can be
accessed fast by clicking the 'Settings' button on the 'Group
Browsing' toolbar.
*: Improved the easy-of-use of the download counter, located on
the status bar.
*: Lots of minor improvements. (Changed the standard pixel height
of listview entries, new graphics in setup dialog, etc.)
!: Fixed serious bug introduced in previous betas, where
NewsLeecher sometimes totally screw up the download destination
folder path when downloads were initiated from NZB files and
the 'Download to Groupname Folder' option was used at the same
time.
!: Fixed bug where the NewsLeecher article header retrieval
function would skip certain headers, because their subjects
used a format which wasn't recognized by NewsLeecher.
!: Fixed bug where NewsLeecher would sometimes pause the transfer
queue automatically when the scheduler is active:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=18728
!: Fixed bug introduced in previous betas, where Repair'n'Extract
would sometimes delete PAR Split sets.
!: Fixed bug where the queue 'Change Download Folder' feature
didn't always work properly.
!: Fixed bug introduced in previous betas, where the 'Export to
NZB' feature would freeze NewsLeecher, if the 'ZIP Compress
exported NZB File' option was on.
!: Fixed bug where some of the group browser filters would
occasionally cause the group browser listview to freeze:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?p=89118#89118
!: Fixed bug where the time label on the bandwidth graph sometimes
showed an incorrect timespan text while the graph was resized.
!: Numerous smaller bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jep, had ik ook al in de meuktracker ingestuurd, maar is nog steeds niet aanwezig. De release datum is btw niet in mei, maar juni ;). Typo van Spiril :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De nieuwe beta is er bij mij alweer af. Direct na installatie (en reboot) loopt NL direct vast met dezelfde foutmelding die ik bij de vorige beta's ook kreeg. Ik heb maar weer een paar bug reports ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Bij mij er ook weer af gegooid, om de 1 of andere reden geeft Avira Antivir constant waarschuwingen, daar werd ik een beetje kniftig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sangroid schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:34:
Bij mij er ook weer af gegooid, om de 1 of andere reden geeft Avira Antivir constant waarschuwingen, daar werd ik een beetje kniftig van.
AVG Free gaf ook bij mij aan dat het een virus zou zijn, heb de executable (newsleecher.exe) gewoon ge-exclude van scanning en toen ging alles goed. Soms zit er gewoon wat code in een programma waardoor anti-virus programma's denken dat het een virus is, meestal is dat in een nieuwe virusdefinitie wel opgelost...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer een nieuwe beta:
# = comment
+ = new feature
* = improved feature
! = fixed bug
- = removed feature

4.0 Beta 5 - Released 02 Jul 2009
#: Note that due to a change in file formats, the NewsLeecher
'quick search' filters have been reset in this release.
+: Added possibility to change colors of 'Downloaded', 'Paused',
'Highlighted', 'Incomplete' and 'New' articles in the
NewsLeecher listviews. The color settings can be found at:
Settings -> Adv. Nerdy Tweaks -> Article_Color_...
+: Double clicking a article in the 'group browser' or the
'SuperSearch' will now optionally 'Open / View / Execute' it.
The option can be switched at:
Settings -> Adv. Nerdy Tweaks -> Article_Doubleclick_To_Open
+: Double clicking a queued article will now pause / unpause it.
+: The 'Space' key can now be used to add articles to the transfer
queue, aswell as removing articles from the queue.
+: Added a 'Do not show this message again' option to various
message dialogs.
+: Added an option to turn on / off control popup hint windows.
The option can be accessed at:
Settings -> Adv. Nerdy Tweaks -> Interface_Show_Popup_Hints
+: Added a popup context menu to the Advanced Nerdy Tweaks
listview.
+: Added an 'Extract Destination Folder' column to the
Repair'n'Extract listview.
*: <<< Performance Improvement >>>
Optimized the handling of the Repair'n'Extract view. Certain
parts of the code is now ~250 times faster than before. This
optimization should fix the temporary freezing some users see
when having many entries in the Repait'n'Extract view.
Improved the way NewsLeecher detects whether articles should
be marked as 'downloaded'. The new way of detecting, is ~500
times faster than the old way.
*: Simplified the Repair'n'Extract toolbar a bit.
*: Smaller improvement here and there. (made the SuperSearch query
box a little wider, etc..)
!: The limits set for maximum number of headers to fetch on usenet
group updates were not working in the previous betas. This has
been fixed.
!: NewsLeecher didn't work properly under certain system locales,
such as Japanense and Korean. This has been fixed.
!: NewsLeecher ignored the 'Max Days' setting, when loading group
articles, which caused all cached articles to be shown. This
has been fixed.
!: Fixed bug where NewsLeecher would sometimes spit out an error
when removing entries from queued article collections.
!: Fixed bug where unpausing queued articles collections didn't
always work.
!: During previous betas, the preview pane button and the server
grouping button would sometimes get stuck. Fixed.
!: Fixed bug where the 'Shutdown when downloads are done' option
didn't alway work.
!: Fixed bug where the Adv. Nerdy Tweak Option: "paranoia_hide_
supersearch_categories" didn't work after NewsLeecher restarts.
!: Fixed bug where temporary files and folders where not always
removed.
!: Fixed bug where left clicking a downloaded file in the preview
panel didn't launch the file as it should.
!: Fixed bug where NewsLeecher would sometimes crash during
shutdown, if there were articles in the transfer queue.
!: When expanding Repair'n'Extract entries, NewsLeecher would
sometimes freeze for some time. This has been fixed.
!: Many smaller fixes. (size of collections in transfer queue were
sometimes incorrect, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met avg free kan ik beta 6 niet gebruiken, is al gemeld op newsleecher forum.

weet iemand een virusscanner die het wel met deze beta doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:54:

Comodo :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
En weer een nieuwe beta (nouja...beta 6 kwam eerder vandaag uit). Dit zijn de fixes :
4.0 Beta 6 - Released 10 Jul 2009
+: (Re)implemented support for a launch password. The password can
be enabled from:
Settings -> Adv. Nerdy Tweaks -> Paranoia_Launch_Password
+: (Re)implemented the 'Delete From Cache' group cache feature.
+: (Re)implemented option to automatically delete newly downloaded
files if the files already exists in the download folders.
The option can be accessed from:
Settings -> Adv. Nerdy Tweaks -> Download_Skip_Existing_Files
Optimized the group cache loading code. Depending on various
parameters, the new group cache loading code is up to 500%
faster in the code used in previous versions of NewsLeecher.
*: Simplified the Groups Browsing popup menu and the SuperSearch
popup menu.
*: Improved the 'Adv. Nerdy Tweaks' dialog interface a bit.
*: Lots of smaller improvements.
!: Fixed bug introduced in one of the previous betas, where
NewsLeecher would sometimes crash when NZB importing articles
to the queue, if the articles were already queued.
!: Various smaller bug fixes.
-: Removed the "Find in SuperSearch" feature. It will be replaced
with a more powerful "Find in SuperSearch" feature in a later
NewsLeecher V4.X release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:54:

Heb ik ook, en toevoegen aan een exception-lijst in AVG krijg ik niet voor elkaar. :/

Toevoegen een de PUP-lijst heeft overigens geen zin, omdat hij deze echt als virus ziet.

Ah, als je het path waar je NL hebt geïnstalleerd aan de uitzonderingen toevoegt, dan start NL wel op. :)

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 11-07-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Spiril gebruikt een site om z'n releases mee te testen en heeft daar over het algemeen geen problemen mee. Helaas is die site niet perfect, en blijven er gebruikers last van hebben. Hij gebruikt VirusTotal om het te controleren en kreeg geen melding dat er een virus in zat. De installer geeft geen problemen btw, maar de .exe zelf geeft dit:
http://www.virustotal.com...ad39959364d740-1247300387
AVG ziet het dus als een virus, net als een paar andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mag hij wel eens beter gaan testen, dit is niet voor het eerst dat er dit soort klachten komen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet iets waar Spiril wat aan kan doen, hij doet z'n best. Hij vertrouwd ook alleen maar op third party componenten en vraagt ook aan hun om het anti-virus bestendig te maken. Het zijn voornamelijk de virus schrijvers die voor deze problemen zorgen (door gelijksoortige code te maken). En als zij het niet zouden zijn, dan ligt het ook nog eens aan de anti-virus bedrijven die het niet goed doen. Waarom geeft AVG het aan als virus, een ander als malware, maar de rest doet er niets mee? Te vaak zie je false positives. Kent iemand de fout van McAfee nog? Alle excel bestanden waren een virus. Bij wie ligt de schuld, MS of McAfee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zucht, beta 4.nog wat kreeg een aplication bug, uninstall, map gedelete.

V3.9 geinstalled, gaat die ook constant over zijn nek.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero Of Time schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:15:
Het is niet iets waar Spiril wat aan kan doen, hij doet z'n best.
Uiteraard begrijp ik dat hij zijn best doet, daar twijfel ik niet aan. :)

Als hij echter op wat verschillende configuraties met verschillende virusscanners had getest, dan had hij dit gevonden voordat de beta vrij werd gegeven. Juist door dit soort dingen vind ik het allemaal wat knullig overkomen; aan de ene kant maak je een mooi stukje software, aan de andere kant test je het niet goed en slaan enkele virusscanners op hol. En ja: ik weet dat het een beta is, maar dat is geen reden om niet goed te testen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hero Of Time schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:05:
Spiril gebruikt een site om z'n releases mee te testen en heeft daar over het algemeen geen problemen mee. Helaas is die site niet perfect, en blijven er gebruikers last van hebben. Hij gebruikt VirusTotal om het te controleren en kreeg geen melding dat er een virus in zat. De installer geeft geen problemen btw, maar de .exe zelf geeft dit:
http://www.virustotal.com...ad39959364d740-1247300387
AVG ziet het dus als een virus, net als een paar andere.
Tja, de executables testen lijkt mij toch wel een basaal iets eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
nadat ik de afgelopen paar jaar Grabit gebruikt heb heb ik vandaag weer Newsleecher geinstaleerd om te vergelijken.
Het eerste verschil wat ik merkte is dat vaak 1 of meerdere verbindingen er plots uitvliegen met de error dat ik mijn connection limiet bereikt heb.

Tevens is de snelheid nogal wisselvallig. Dit komt denk ik omdat alle 8 verbindingen dezelfde file aan het downloaden zijn waar bij grabit de 8 verbindingen verspreid werden over 4 of meer files.
Daardoor krijg je altijd dips als ze bijna klaar zijn met een file.

Is er een manier om er voor te zorgen dat de 8 connections die ik heb niet continu dezelfde file downloaden?
heb al google geprobeerd en in de options gekeken maar kon niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Deadsy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:41:
nadat ik de afgelopen paar jaar Grabit gebruikt heb heb ik vandaag weer Newsleecher geinstaleerd om te vergelijken.
Het eerste verschil wat ik merkte is dat vaak 1 of meerdere verbindingen er plots uitvliegen met de error dat ik mijn connection limiet bereikt heb.

Tevens is de snelheid nogal wisselvallig. Dit komt denk ik omdat alle 8 verbindingen dezelfde file aan het downloaden zijn waar bij grabit de 8 verbindingen verspreid werden over 4 of meer files.
Daardoor krijg je altijd dips als ze bijna klaar zijn met een file.

Is er een manier om er voor te zorgen dat de 8 connections die ik heb niet continu dezelfde file downloaden?
heb al google geprobeerd en in de options gekeken maar kon niets vinden.
:? Hij laad idd meerdere draadjes per file, maar als er nog maar 1 block is, is de rest al bezig met de volgende file, je krijgt (in mijn geval) een veel constantere snelheid. Connection limit is niet de schuld van newsleecher, dan heb jij gewoon teveel connecties ingesteld.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:19:
[...]

:? Hij laad idd meerdere draadjes per file, maar als er nog maar 1 block is, is de rest al bezig met de volgende file, je krijgt (in mijn geval) een veel constantere snelheid. Connection limit is niet de schuld van newsleecher, dan heb jij gewoon teveel connecties ingesteld.
heb er 8 (eweka) en heb er ook maar 8 ingesteld maar toch heb ik regelmatig dat er 4 of 5 uitvallen met dezelfde error.

Bij grote files (100MB) merk ik geen verschil als alle 8 lijntjes aan dezelfde file zitten maar bij kleinere files zoals 10 of 15MB dan merk ik toch dat het nadelig is voor de snelheid als ze alle 8 aan dezelfde file zitten.
Zodra de connecties op max snelheid zitten is de file al weer bijna af en gaan ze naar de volgende file. Daardoor krijg je (vind ik) toch een lagere gemiddelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:56:
[...]

Heb ik ook, en toevoegen aan een exception-lijst in AVG krijg ik niet voor elkaar. :/

Toevoegen een de PUP-lijst heeft overigens geen zin, omdat hij deze echt als virus ziet.

Ah, als je het path waar je NL hebt geïnstalleerd aan de uitzonderingen toevoegt, dan start NL wel op. :)
Hmz, het werkt toch nog niet helemaal goed op deze manier; ik krijg nog steeds af-en-toe een melding van het residente ding dat newsleecher.exe besmet is. :/

En opgelost: door AVG te updaten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 11-07-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

pven schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Uiteraard begrijp ik dat hij zijn best doet, daar twijfel ik niet aan. :)

Als hij echter op wat verschillende configuraties met verschillende virusscanners had getest, dan had hij dit gevonden voordat de beta vrij werd gegeven. Juist door dit soort dingen vind ik het allemaal wat knullig overkomen; aan de ene kant maak je een mooi stukje software, aan de andere kant test je het niet goed en slaan enkele virusscanners op hol. En ja: ik weet dat het een beta is, maar dat is geen reden om niet goed te testen. :Y)
Dat is niet de fout van de ontwikkelaar van NewsLeecher maar van brakke antivirus programma's die bij letterlijk iedere file op hol slaan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:57:
[...]

Dat is niet de fout van de ontwikkelaar van NewsLeecher maar van brakke antivirus programma's die bij letterlijk iedere file op hol slaan.
Ik heb mijn mening idd bij moeten stellen, zie ook mijn vorige bericht: na een update van AVG werkt Newsleecher zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Phyxion schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:57:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Hoewel false positives natuurlijk vaker voorkomen vind ik het ook een taak van een ontwikkelaar om te achterhalen of zijn product niet door de meest gebruikte scanners worden geblokkeerd en of hij / zij code gebruikt die een anti virus actie kan triggeren. Bij een serie van de laatste beta's slaat bv NOD32 elke keer alarm en verwijderd de executable. Het is gewoon slordig wanneer gebruikers keer op keer problemen met de anti virus software hebben ism de nieuwe beta.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 12-07-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verzachtende omstandigheden zijn wat mij betreft dat het een Beta betreft. Bij een final zou ik het veel storender vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De site die de programmeur gebruikt heeft niet altijd de laatste virus definities, waardoor je een vertekend beeld krijgt. Toen de beta werd getest op de site, kwam alles er goed doorheen, zowel de installer als alle bestanden van NL zelf. Dat er dan vervolgens een nieuwe definitie uitkomt die de boel om zeep helpt, kan Spiril weinig/niets aan doen. Ga klagen bij je anti-virus leverancier, die zorgt de hele tijd dat jij, de gebruiker, problemen hebt met het dagelijks gebruik van software waar je voor betaald.

Weer verwijzend naar het Excel probleem van McAfee, wie kreeg op z'n klote? Niet de maker van de Excel bestanden, MS/de gebruiker, maar McAfee omdat ze geen quality test hadden uitgevoerd voor false positives. Dit is hetzelfde geval. Ze weten van het bestaan van Newsleecher af, ze kunnen met elke versie testen en alsnog weten ze het voor elkaar te krijgen om niet alleen met een nieuwe versie van NL, maar ook een nieuwe virus definitie weer de boel te slopen.

Het is niet de eerste keer dat NL conflicteert met anti-virus programma's. Dat gebeurde bij de oudere 3.x releases ook. Hoeveel ophef is daar over gemaakt? Ook zoveel als nu? Kijk eens in de Meuktracker, daar is iemand die kwaad is geworden op NL omdat hij z'n systeem opnieuw moest installeren, terwijl het de schuld is van z'n virusscanner. Ga nu dus niet de hele tijd zeuren op NL, maar over je virusscanner. Ga naar een ander toe als je hier vanaf wilt, keus zat.

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:16:
De site die de programmeur gebruikt heeft niet altijd de laatste virus definities, waardoor je een vertekend beeld krijgt. Toen de beta werd getest op de site, kwam alles er goed doorheen, zowel de installer als alle bestanden van NL zelf. Dat er dan vervolgens een nieuwe definitie uitkomt die de boel om zeep helpt, kan Spiril weinig/niets aan doen. Ga klagen bij je anti-virus leverancier, die zorgt de hele tijd dat jij, de gebruiker, problemen hebt met het dagelijks gebruik van software waar je voor betaald.

Weer verwijzend naar het Excel probleem van McAfee, wie kreeg op z'n klote? Niet de maker van de Excel bestanden, MS/de gebruiker, maar McAfee omdat ze geen quality test hadden uitgevoerd voor false positives. Dit is hetzelfde geval. Ze weten van het bestaan van Newsleecher af, ze kunnen met elke versie testen en alsnog weten ze het voor elkaar te krijgen om niet alleen met een nieuwe versie van NL, maar ook een nieuwe virus definitie weer de boel te slopen.

Het is niet de eerste keer dat NL conflicteert met anti-virus programma's. Dat gebeurde bij de oudere 3.x releases ook. Hoeveel ophef is daar over gemaakt? Ook zoveel als nu? Kijk eens in de Meuktracker, daar is iemand die kwaad is geworden op NL omdat hij z'n systeem opnieuw moest installeren, terwijl het de schuld is van z'n virusscanner. Ga nu dus niet de hele tijd zeuren op NL, maar over je virusscanner. Ga naar een ander toe als je hier vanaf wilt, keus zat.

Amen.
Toch is het frappant dat bij ELKE nieuwe versie meerdere virusscanners lopen te zeuren dat het een virus is. Oftewel, de manier van inpakken is gewoon verkeerd. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je dan niet alleen de scannermakers het probleem op laat lossen, maar er zelf ook naar kijkt. En dan bedoel ik niet alleen testen, maar gewoon naar een normale manier van inpakken. Want om nou zoveel bytes te gaan comprimeren is niet meer de moeite. Zorg gewoon dat het werkt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het je niet opgevallen dat de installer vaak geen melding geeft, maar de .exe zelf wel? Dus het gaat niet zozeer over het inpakken van de boel, maar de executable waar de foute code in gevonden wordt.
Zoals eerder ook al is aangegeven, gaat het om de code die verantwoordelijk is voor de licentie. Daar moeten de anti-virus schrijvers juist op letten, want ik weet zeker dat NL niet de enige applicatie is die deze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:59:
Is het je niet opgevallen dat de installer vaak geen melding geeft, maar de .exe zelf wel? Dus het gaat niet zozeer over het inpakken van de boel, maar de executable waar de foute code in gevonden wordt.
Zoals eerder ook al is aangegeven, gaat het om de code die verantwoordelijk is voor de licentie. Daar moeten de anti-virus schrijvers juist op letten, want ik weet zeker dat NL niet de enige applicatie is die deze gebruikt.
Zijn het de anti virus schrijvers die hier op moeten letten of de ontwikkelaars die moeten stoppen met het gebruiken van op malware gelijkende code voor licentie activatie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, beta 6 doet het eindelijk bij mij. Was even gedonder omdat mijn newsleecher niet werkte door avg, maar het is weer opgelost.

mijn broer had een optie in avg gevonden om newsleechter uit te sluiten, maar ik kon niks vinden? Afijn, maakt ook niet uit. Volgende keer wacht ik maar een paar dagen voordat ik een nieuwe beta erop zet, gedoe ook elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ een update van je AVG-definities hielp niet? Dat loste het bij mij juist op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bor de Wollef schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:13:
[...]

Zijn het de anti virus schrijvers die hier op moeten letten of de ontwikkelaars die moeten stoppen met het gebruiken van op malware gelijkende code voor licentie activatie etc?
Hoe kan een applicatieschrijver weten dat het door anti-virus schrijvers als malafide code wordt gezien? Alleen maar door het door een test te gooien die veel verschillende anti-virus engines beschikbaar stelt, zoals www.virustotal.com. Nadeel is dat je hier achter de feiten aan loopt. Je checkt je code, krijgt geen fouten, maar een dag later is het opeens een virus omdat de definities zijn verandert. Weer een dag later zijn deze opnieuw bijgesteld en is het weer veilig. Enig idee hoe frustrerend dat is? Je kan nog zulke goede code schrijven die alles behalve malafide is, en toch een positive uit krijgen. Waarom? Omdat alles door mensen gemaakt wordt, en mensen maken fouten.

Kan dit anti-virus gezeik nu eindelijk eens afgesloten worden? Live with it. Als je geen gezeik wil, heb je 3 keuzes: neem een ander/geen anti-virus programma, verhuis je download troep naar een sandbox VM of draai geen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:40:
[...]

Hoe kan een applicatieschrijver weten dat het door anti-virus schrijvers als malafide code wordt gezien?
Wel, als beta na beta elke keer weer als malware word aangevinkt (en ook elke keer als dezelfde malware afaik) dan zul je je als ontwikkelaar toch achter de oren moeten krabben vind ik. Gebeurt het één of twee keel ala maar de laatste beta's is het elke keer weer raak.

Het dicussiepunt malware detectie in de laatste beta's afdoel als gezeik vind ik wel een zwaktbod trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bor de Wollef schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Wel, als beta na beta elke keer weer als malware word aangevinkt (en ook elke keer als dezelfde malware afaik) dan zul je je als ontwikkelaar toch achter de oren moeten krabben vind ik. Gebeurt het één of twee keel ala maar de laatste beta's is het elke keer weer raak.

Het dicussiepunt malware detectie in de laatste beta's afdoel als gezeik vind ik wel een zwaktbod trouwens.
Ik zal even een stukje herhalen, wat je schijnbaar gemist hebt:
Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:40:
Je checkt je code, krijgt geen fouten, maar een dag later is het opeens een virus omdat de definities zijn verandert. Weer een dag later zijn deze opnieuw bijgesteld en is het weer veilig.
Het is juist vreselijk moeilijk om als programmeur goede code op deze manier te krijgen, als het een knipperlicht is. Dan is het goed, dan weer fout, dan weer goed. Ga zelf maar eens zo'n complex programma schrijven, dan kom je jezelf wel tegen.

Btw, ik ben zelf geen programmeur, maar begrijp wel waar ze tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bij mij werkt de repair en extract in de laatste beta niet goed. Bij kapotte bestanden download hij niet de benodigde par2 's maar gooit ze wel uit de queue.

Das best irritant.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:05:
[...]

Ik zal even een stukje herhalen, wat je schijnbaar gemist hebt:

[...]

Het is juist vreselijk moeilijk om als programmeur goede code op deze manier te krijgen, als het een knipperlicht is. Dan is het goed, dan weer fout, dan weer goed. Ga zelf maar eens zo'n complex programma schrijven, dan kom je jezelf wel tegen.

Btw, ik ben zelf geen programmeur, maar begrijp wel waar ze tegenaan lopen.
Blijft het punt dat het de laatste tijd bij elke beta voor is gekomen afaik. Dat kun je echt niet aan je klanten / beta testers verkopen hoor. Blijkbaar is de activatiecode op een dusdanige manier gebouwd dat sommige AV producten er malware in zien. Je kunt jezelf achter je oren krabben of je dan wel goed bezig bent. Overigens kun je een executable natuurlijk ook even een paar dagen achter elkaar testen. Zo'n knipperlicht zal het nou ook weer niet zijn. Sterker nog, false positives worden vaak pas na melding aangepakt.

Maar goed, terug naar de beta. Ook deze werkt bij mij niet goed wanneer ik hem naast mijn huidige NL installatie installeer. Na een paar minuten weer vastlopers en ook wanneer ik de oude versie op een nette manier (lees: consumenten manier add / remove programs) verwijder vind ik nog steeds oude settings terug en crashed de beta weer op een dusdanige manier dat opnieuw starten van de beta het programma direct weer laat vastlopen. De enige manier om dit probleem bij mij op te lossen is een handmatige uninstall en een reinstall van de stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je je settings in je application data map al eens opgeschoond? Wil ook vaak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kan op me laptop geen newsleecher meer gebruiken omdat de beta was gecrashed en nu krijg ik ook in me 3.9 aplication errors etc. Maar ik zal de tip van hierboven wel gebruiken :).

Het is offtopic maar kan iemand me de link geven van het nieuwsgroepen topic? Heb vanmiddag 10m gezocht maar kon niets vinden. Heb wat problemen met Eweka en corrupte bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Newsservers met binaries [deel 9] :Y)

(Ik heb om wat voor-reden-dan-ook ook wel eens moeite om dat topic te vinden. :S :$)

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 13-07-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hero Of Time schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:54:
Heb je je settings in je application data map al eens opgeschoond? Wil ook vaak helpen.
Thx. Zal t ns proberen.

Heb destijds wel de oude 3.9 versie compleet geuninstalled alvorens de 4.0 Beta serie te installen.
Misschien toch een setting corrupt geraakt inmiddels.

Ben overigens wel blij dat er iets meer frequentie in de beta updates zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 13-07-2009 13:27 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb nu mijn freeze probleem ook opgelost.
Ik had 2 LAN verbindingen heb er 1 uitgeschakeld en als ik nu NL opstart werkt die direct.
Als ik de 2de weer inschakel en NL opstart duurt het weer een minuut voordat die werkt.
Dus gebruik nu maar 1 LAN verbinden merk toch niet veel verschil tussen 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pimpimmers schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 03:33:
Ik heb nu mijn freeze probleem ook opgelost.
Ik had 2 LAN verbindingen heb er 1 uitgeschakeld en als ik nu NL opstart werkt die direct.
Als ik de 2de weer inschakel en NL opstart duurt het weer een minuut voordat die werkt.
Dus gebruik nu maar 1 LAN verbinden merk toch niet veel verschil tussen 1 of 2.
Hoe gebruikte je die 2 lan verbindingen dan? Maar een verbonden of beide als 1 (teaming/bonding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik heb een probleem met de speed limiter.Vanwege bandbreedte zet ik hem op 75%, maar hij onthoudt het niet alijtd, soms paar weken wel, dan weer vergeet die het het dagelijks, en zit die weer op No Limit. Is iemand deze bug bekend.

Uiteraard heb ik google en zelfs het NL forum, afgezocht.

ps. versie is 4b3.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 16-07-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:26:
Ik heb een probleem met de speed limiter.Vanwege bandbreedte zet ik hem op 75%, maar hij onthoudt het niet alijtd, soms paar weken wel, dan weer vergeet die het het dagelijks, en zit die weer op No Limit. Is iemand deze bug bekend.

Uiteraard heb ik google en zelfs het NL forum, afgezocht.

ps. versie is 4b3.
Werkt bij mij goed.

Waarom gebruik je niet de laatste beta? Wie weet werkt het daarin wel goed :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Waarom ik die niet heb? 1x raden... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een vraag.

In Newsleecher heb je altijd een ellenlange lijst met articles. Als je die netjes gegroepeerd in mappen wilt downloaden moet je telkens de bovenste aanklikken, alt, en dan naar het einde van de post, selecteren, en dan selecteren waar je hem wilt downloaden.

Kan je newsleecher ook zo instellen dat hij ze (alle articles) niet allemaal los neerzet, maar groepeert? Zeg maar per NZB 1 groepje articles, die je vervolgens makkelijker een plek op de HDD kunt toewijzen?

Net zoals in Alt.Binz?

Edit; zeg maar zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www6.picfront.org/picture/Iw2alk5tl/img/dqueue.jpg

(zomaar ff een plaatje op google als voorbeeld gezocht trouwens.)

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 17-07-2009 13:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In versie 4 is dit ingevoerd. :Y)

In NL noemen ze het overigens 'collections'.

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 17-07-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

OK. Bedankt.

(Ik kon ff niet op dat woord komen. O+ )

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bugje in Beta 7 icm W7 x64 RC : Autoconnect werkt niet meer (bij mij)....

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 22-07-2009 20:59 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Hoe is het met de stabiliteit van versie 4? Ik zit nog op de laatste final release (uit mijn 3.9) maar die 'collections' zorgen er wel voor dat ik graag naar 4 over wil stappen. Is dat aan te raden?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen enkel probleem met de v4 releases, zelfs de alpha's zijn stabiel genoeg. Zo af en toe kom je wel een bug tegen, maar is niet direct een die een crash veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Dan ga ik de gok eens wagen, bedankt!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk dat je de gok wel kunt wagen maar ben het niet helemaal met Hero Of Time eens, de eerste v4 alpha's en beta's waren bij mij wel bruikbaar maar behoorlijk buggy her en der. :o

Inmiddels bij Beta 7 begint het er wel op te lijken allemaal :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had het dan ook over de laatste versie. Help!!!!, ben jij ook alpha tester dan?

Sherlock, zorg wel dat je met een schone config begint, upgrade vanuit v3 wil niet altijd even vlekkeloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hero Of Time schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:49:
Ik had het dan ook over de laatste versie. Help!!!!, ben jij ook alpha tester dan?

Sherlock, zorg wel dat je met een schone config begint, upgrade vanuit v3 wil niet altijd even vlekkeloos gaan.
Nope ben geen alpha tester maar heb wel een alpha ergens vandaan geinstalleerd gehad en verder alle "officiele beta's".

Mijn conclusie is dat ze voor mij allemaal werkbaar waren icm W7 x64 RC maar dat er toch wel behoorlijk veel bugs waren en daarom zou ik de early v4 beta's niet perse aanraden.

Echter, de beta 7 begint echt goed in de richting te komen dus vanaf nu is het imo best aan te raden om de V4 beta's te gaan installen.

BTW ik heb de v3 helemaal gedeinstalled alvorens v4 te installen. :)

NL blijft zeker met de toegenomen beta frequentie voor mij echt een heel fijn programma, het is eigenlijk het enige programma waar ik al een aantal jaren voor betaal m.n. vanwege de heerlijke supersearch.... _/-\o_

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje ben een newb op dit gebied, maar kan het nergens vinden. Ik heb soms dat als ik van een bepaalde groep een nzb open en newsleecher opent zich om de bestanden te downloaden, er ook onder aan de queue bestanden komen die ik al eens gedownload heb. Ik selecteer die en cancel ze, maar ze blijven terugkomen als ik uit die groep download. Dit zijn volgens mij bestanden waarvan ik de nzb eens 2 maal heb geselecteerd toen m'n pc traag deed en ik meende dat de 1ste keer de pc em niet pakte. Hoe kan ik dit volledig wegkrijgen? Bedankt als iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:02:
Heb een vraagje ben een newb op dit gebied, maar kan het nergens vinden. Ik heb soms dat als ik van een bepaalde groep een nzb open en newsleecher opent zich om de bestanden te downloaden, er ook onder aan de queue bestanden komen die ik al eens gedownload heb. Ik selecteer die en cancel ze, maar ze blijven terugkomen als ik uit die groep download. Dit zijn volgens mij bestanden waarvan ik de nzb eens 2 maal heb geselecteerd toen m'n pc traag deed en ik meende dat de 1ste keer de pc em niet pakte. Hoe kan ik dit volledig wegkrijgen? Bedankt als iemand het weet.
probeer je settings eens weg te gooien (in de topicstart staat wel hoe dit moet)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuZZ schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 06:45:
[...]

(in de topicstart staat wel hoe dit moet)
Over de topicstart gesproken ... als iemand zin heeft om deze over te nemen: graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet echt iets vinden in de topicstart, iemand enig idee waarom bepaalde bestanden zomaar weer in mijn queue komen te staan. Best irritant als een bestand van ruim 5 gig steeds erin staat en ik niet zoveel hardeschijf ruimte heb. Handmatig verwijderen steeds uit de queue gaat ook vervelen. Het is steeds hetzelfde bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het onderstaande eens:
Herinstallatie
Bij een herinstallatie is het raadzaam om de Newsleecher-map in de folder %APPDATA% te verwijderen. Zodoende krijg je een echte verse installatie. In Newsleecher is deze optie via Options -> Advanced -> Folders -> Reset (voor beide folders) te vinden, dit heeft hetzelfde resultaat.
Alles uit je queue wordt dan verwijderd, hetzelfde geldt voor al je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Bij Advanced alleen Logging en Optimization staan geen Folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:52:
Ik heb Bij Advanced alleen Logging en Optimization staan geen Folders.
volgens mij staat er vrij duidelijk hoe de folder te verwijderen is. alternatief zou zijn dit middels de folders functionaliteit te regelen, maar het kan zijn dat dat in andere versie's ergens anders staat / verwijderd is.

wat je dus moet doen:

Newsleecher afsluiten > Start > Alle programma's > Bureau Accesoires > Windows Verkenner > %appdata% intypen > Enter ingeven, zoeken naar de map Newsleecher > verwijderen

let wel, dit verwijderd al je settings, leech servers en alles.

[ Voor 5% gewijzigd door LinuZZ op 12-08-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb sinds kort het probleem dat newsleecher niet alle bestanden volledig download. Zie afbeelding voor voorbeeld. Ben even vergeten hoe je ook alweer thumbnails maakt, excuus.
Hij download een bestand gedeeltelijk en dan kapt hij ermee en laat hij hem staan in de wachtrij. Iemand een idee hoe dit komt???

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Rob1106 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:15:
Ik heb sinds kort het probleem dat newsleecher niet alle bestanden volledig download. Zie afbeelding voor voorbeeld. Ben even vergeten hoe je ook alweer thumbnails maakt, excuus.
Hij download een bestand gedeeltelijk en dan kapt hij ermee en laat hij hem staan in de wachtrij. Iemand een idee hoe dit komt???
uit de TS:
Sommige files worden niet compleet gedownload, de balkjes worden grijs, en kunnen niet aangeklikt worden, of herstart worden
Dit komt doordat je 2 of meer servers hebt, en de 1e server niet alle parts kan downloaden. zorg ervoor dat je 2e server niet gepauzeerd staat zodat deze server de download af kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zag het al ff snel staan. Maar het punt is dat ik maar 1 server heb. Dus dan begrijp ik het nog steeds niet...

UPDATE:
Ik heb zojuist alle half gedownloade bestanden geselecteerd en geexporteerd als nzb. Hierna alles verwijderd en de NZB geopend. Nu download hij wel gewoon alle bestanden. Ik denk dat het gewoon een bug was en aangezien ik newsleecher helemaal had volgegooid met downloads (genoeg voor een paar dagen downloaden met 1.5MB/s) zal het daar wel aan gelegen hebben.

[ Voor 83% gewijzigd door Rob1106 op 16-08-2009 11:53 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Help!!!! schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:24:
bij mij werkt de repair en extract in de laatste beta niet goed. Bij kapotte bestanden download hij niet de benodigde par2 's maar gooit ze wel uit de queue.

Das best irritant.
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb je het probleem nog steeds, of heb je dat opgelost met een schone install van Newsleecher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Arjantje72 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:39:
[...]

Heb je het probleem nog steeds, of heb je dat opgelost met een schone install van Newsleecher?
Heb inmiddels toen de W7 RTM uitkwam een complete herinstall gedaan. Laatste tijd probleem volgensmij niet meer gezien maar ook niet zoveel gedowned.

Zal het binnenkort ns testen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Arjantje72 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:39:
[...]

Heb het getest en bij mij is het opgelost. Werkt als een zonnetje. :)

PC Specs

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Help!!!! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Heb het getest en bij mij is het opgelost. Werkt als een zonnetje. :)
Ik heb Newsleecher opnieuw geïnstalleerd, nu werkt het allemaal weer :)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Is dat gepauzeer wat hij automatisch doet als je hd het ff niet trekt uit te zetten? Dit in b4.7...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
~[html]Problemen met aantal connecties of de snelheid die je haalt? Post dit in het juist topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1429019">Newsservers met binaries ~~~[deel 10]</a>; dus niet hier!~[/html]