Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Gisteren gereleased: NewsLeecher Beta v5.0 Beta 1
http://www.newsleecher.com//?id=download

V5.0 staat nog niet in het versie-overzicht er bij, maar dat zal waarschijnlijk een dezer dagen komen :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

hij staat bij V4.
NewsLeecher v5.0 Beta 1
Release Date: 2011-01-16 23:39:24

+: Multi-tabbed SuperSearch searching.
Voor mij niet echt de moeite waard dus.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er was een geheel nieuwe interface, maar dat is vanwege een paar issues teruggedraaid en dit is het resultaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind die tabs wel aardig, maar zie het nut er nog niet zo snel van. Ze blijven wel staan als je newsleecher afsluit.

Kan je dat tabblad met bookmarks ook verwijderen uit dat supersearch scherm? Ik heb nu niet heel veel plek mee voor mijn resultaten en wil die tabbladen nog wel even houden, maar die bookmarkregel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Tabs vind ik ook nog niet veel toevoegen. Waar is de optie "zoek in nieuw tabblad"?
Verder had ik al dat newsleecher bleef hangen bij het zoeken dus dat is nog geen succes.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:50:
Tabs vind ik ook nog niet veel toevoegen. Waar is de optie "zoek in nieuw tabblad"?
Verder had ik al dat newsleecher bleef hangen bij het zoeken dus dat is nog geen succes.
het is volgens mij ook wat trager geworden. Al vind ik dat draaiende flash icoontje wel fijn zodat je in iedergeval kan zien of hij nog bezig is.

Ik vind het ook wat jammer dat je de tabs nu niet meer weg kan halen net als de bookmark regel. Of is dat jullie wel gelukt? Ik heb op de pc maar een 15 inch schermpje zitten en het scherm met de zoekresultaten is wel een stukje kleiner geworden. Nu kan ik wel met de z toets wat meer ruimte creeeren, maar ik wil toch een paar regels zien zodat ik kan controleren hoe mijn connectie zit en het niet op een minischermpje in de onderste balk moet bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb gemerkt dat bij het invoeren van een zoekterm je CTRL+Enter kunt gebruiken om te zoeken in een nieuwe tab. Zoals bij browsers ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat supersearch onthoudt wat je al gedownload hebt is zo'n handige optie. In het verleden vergat hij dit na een update, maar nu niet meer. Echt een meesterlijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat zou illegaal moeten zijn?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:33:
[...]

Wat zou illegaal moeten zijn?
Het downloaden van zo'n files (films, muziek, software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:34:
[...]

Downloaden van films en muziek is niet illegaal in Nederland.
Het downloaden van software (muv free/shareware) echter wel.
Ook is het aanbieden (uploaden) van auteursrechtelijk materiaal illegaal.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uploaden is illegaal, maar het downloaden niet, dus om te downloaden moet er iemand uploaden, maar dat is illegaal, dus is downloaden ook illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:45:
Het uploaden is illegaal, maar het downloaden niet, dus om te downloaden moet er iemand uploaden, maar dat is illegaal, dus is downloaden ook illegaal?
Huh?

Nee. Downloaden van films en muziek is niet illegaal. Uploaden van auteursrechtelijk materiaal en software wel. Punt. De verbanden die jij denkt te zien zijn er niet. Het er op zetten mag niet, het er af halen wel. Zo is de wetgeving (nog).

Ontopic:

Mijn newsleecher licentie loopt binnenkort af, maar zolang er nog geen nieuwe musthave features zijn ga ik hem niet verlengen en kan ik het nog prima met v5 b1 af.

Hoewel ik supersearch niet gebruik, staat er vandaag weer dit bericht op de website:
As you have probably noticed, if you are using SuperSearch, the service was down for a long time yesterday, due to a server crash. To compensate the long downtime, we have just added 14 days extra subscription time to all SuperSearch enabled NewsLeecher accounts.

[ Voor 36% gewijzigd door EWK op 28-01-2011 16:36 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 dagen extra? Ik heb niet eens gemerkt dat hij gisteren down was?

Zou mooi zijn als we elke keer 14 dagen extra krijgen, dan heb je hem voor de rest van je leven gratis als ik het zo even snel bereken :o , voor mij is hij eigenlijk wel stabiel genoeg. Soms ligt hij er even uit, maar dan gebruik ik wel mijn newzbin accountje om een nzb'tje te maken van de gewenste files en zet dat in newsleecher.

Gaf Ziggo mij maar elke keer 14 dagen gratis internetgebruik als mijn verbinding weer eens niet goed werkt, newsleecher heeft toch wel een topservice (al was het van de zomer wat minder).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:34:
[...]

Misschien, maar wat heeft dat te maken met het programma Newsleecher?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Newsleecher gebruikt wordt als 'download'-programma.
Al bij al, als het niet tegen de wet is, ben ik er ook mee begonnen.

Kent er iemand een goede search engine voor zo'n files?

EDIT:
Is dit veilig (maw zonder virussen etc?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:42:
Omdat Newsleecher gebruikt wordt als 'download'-programma.
Al bij al, als het niet tegen de wet is, ben ik er ook mee begonnen.

Kent er iemand een goede search engine voor zo'n files?
Begin eerst even hier lezen: http://www.binaries4all.nl/. Daar staat veel over nieuwsgroepen
EDIT:
Is dit veilig (maw zonder virussen etc?)
Nee. Er kunnen gewoon virussen in zitten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet de newsleecher gewoon een reader is, zelf heb ik grabit geïnstalleerd, nu moet ik een hostserver ingeven (heb ik ook al gedaan), maar nu wil ik bestanden zoeken.

De meeste sites hanteren een limiet van max 10-20 dagen, wat ik op zich niet erg vind, maar zijn er goede sites waar je goede en vele bestanden op kan terugvinden?

IVM met die virussen, hoe trekken jullie na of de data een virus bevat? of trekken jullie daar niets van aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:27:
Ik weet de newsleecher gewoon een reader is, zelf heb ik grabit geïnstalleerd, nu moet ik een hostserver ingeven (heb ik ook al gedaan), maar nu wil ik bestanden zoeken.

De meeste sites hanteren een limiet van max 10-20 dagen, wat ik op zich niet erg vind, maar zijn er goede sites waar je goede en vele bestanden op kan terugvinden?
Lees dit eens door voor je begint: http://www.binaries4all.nl/beginners/
IVM met die virussen, hoe trekken jullie na of de data een virus bevat? of trekken jullie daar niets van aan?
Dat probleem heb je ook bij emule/torrents/etc..
Daar heb je 1 je gezonde verstand voor, 2 de usenet community (zie mijn link hierboven) en 3 virusscanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Even wat berichten verwijderd, gaan we nu weer aardig doen tegen elkaar?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij wat gemist, zie wel een bericht van mij dat weg is.

Afijn, supersearch erotic search is al 6 uur down. Dit is al de 2e keer in 1 week dat ik gewoon een halve dag er geen gebruik van kan maken. Nu is dit natuurlijk niet zo belangrijk, maar een paar dagen geleden lag ook de normale search eruit.

Leuk die 14 dagen extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Excel lijst met bestandsnamen. Is dat op de een of andere manier met newsleecher te integreren, bijv. door er een link van te maken en als ik op de link klik dat newsleecher's supersearch daarop zoekt of moet ik op scripting support wachten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Wellicht dat het antwoord op mijn vraag al in dit topic staat, maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik ben namelijk benieuwd of je bij Newsleecher van tevoren het wachtwoord kan opgeven (b.v. in de bestandsnaam van het nzb-bestand) zodat het uitpakken automatisch gaat. Ik ga namelijk een 120GB SSD gebruiken om initieel de downloads op te laten binnenkomen. Als bestanden dan niet automatisch uitgepakt worden, omdat er een password op zit, dan stopt het downloaden al snel omdat er geen hdd-ruimte meer is. Ik hoop dat iemand hier wat helderheid over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-Moondust- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:00:
Wellicht dat het antwoord op mijn vraag al in dit topic staat, maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik ben namelijk benieuwd of je bij Newsleecher van tevoren het wachtwoord kan opgeven (b.v. in de bestandsnaam van het nzb-bestand) zodat het uitpakken automatisch gaat. Ik ga namelijk een 120GB SSD gebruiken om initieel de downloads op te laten binnenkomen. Als bestanden dan niet automatisch uitgepakt worden, omdat er een password op zit, dan stopt het downloaden al snel omdat er geen hdd-ruimte meer is. Ik hoop dat iemand hier wat helderheid over kan geven.
Nee, afaik kan dat niet maar persoonlijk zou ik een SSD ook niet gebruiken als download schijf. Het vele schrijven zal de levensduur niet ten goede komen. Ik heb de download dir juist verplaatst van SSD naar een raid-0 set om o.a. deze reden (plus dat ik niet zo snel kan downloaden dat de hd het niet meer bij kan houden).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bor de Wollef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:13:
Nee, afaik kan dat niet maar persoonlijk zou ik een SSD ook niet gebruiken als download schijf. Het vele schrijven zal de levensduur niet ten goede komen. Ik heb de download dir juist verplaatst van SSD naar een raid-0 set om o.a. deze reden (plus dat ik niet zo snel kan downloaden dat de hd het niet meer bij kan houden).
Bedankt. Dan ga ik wel voor Sabnzb, die kan passwords die in de bestandsnaam staan met dubbele accolades toepassen bij het uitpakken. Eigenlijk wel slecht dat een gerenommeerd programma als Newsleecher dat neit kan.

Ik heb overigens begrepen dat 34nm SSD geheugen minimaal 5.000 cycles overleeft alvorens er fouten kunnen ontstaan. 100GB (vrije ruimte) x 5.000 = 500.000GB = 488 TB die ik kan wegschrijven. Bij 3TB per maand (belachelijk hoog) kan ik 13,5 jaar doen met de SSD. Kortom, levensduur lijkt me geen issue, zelfs niet bij 25nm geheugen. De voornaamste reden waarom ik een SSD wil gebruiken is dat deze zo snel is dat het andere processen op de pc niet stoort. Ik heb namelijk een multimedia-pc en een server in één.

[ Voor 11% gewijzigd door -Moondust- op 27-02-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:31:
ik heb een Excel lijst met bestandsnamen. Is dat op de een of andere manier met newsleecher te integreren, bijv. door er een link van te maken en als ik op de link klik dat newsleecher's supersearch daarop zoekt of moet ik op scripting support wachten?
Als je link voor link in supersearch knipt en plakt kan dat natuurlijk. Wat supersearch niet voor je doet op dit moment is een lijst met verschillende downloads zoeken op basis van een input bestand.
Bedankt. Dan ga ik wel voor Sabnzb, die kan passwords die in de bestandsnaam staan met dubbele accolades toepassen bij het uitpakken. Eigenlijk wel slecht dat een gerenommeerd programma als Newsleecher dat neit kan.
Ik weet niet of dat slecht is. Wat is het nut van een password wanneer je deze integreert via een bepaald vast format in de bestandsnaam?

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 27-02-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bor de Wollef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:26:
Ik weet niet of dat slecht is. Wat is het nut van een password wanneer je deze integreert via een bepaald vast format in de bestandsnaam?
Als je dat niet doet blijft de usenetdownload onuitgepakt en moet je het zelf nog een keer handmatig doen. Als ik in mijn geval de SSD gebruik voor het downloaden en parren, en een gedownloade bluray is passworded, dan gaat de newsclient door met de volgende bluray downloaden en zit mijn SSD snel vol. En als deze vol zit stopt ie. Ik wil juist alles netjes automatiseren, zodat ik er zo weinig mogelijk omkijken naar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:00:
in de bestandsnaam van het nzb-bestand) zodat het uitpakken automatisch gaat.
Kijk eens naar par2buddy, ik meen dat dit daarin zit, althans veel mogelijkheden met password beheer. Het newsleecher forum is trouwens de plek waar de par2 prorgrammeur ook zit (third party tools subforum uit mijn hoofd).

Met par2buddy kan je een password list inlezen en die probeert hij dan bij alle bestanden uit. Misschien is dat wat voor je, verzoeken tot meer mogelijkheden neemt die programmeur ook echt vaak in behandeling. Ik meen dat het ook eerst in newsleecher zou komen, uit berichten in 2006 zie ik wel opmerkingen van de newsleecher ontwikkelaar staan om par en rar functionaliteit maar op een laag pitje te zetten omdat par2buddy al zo goed was (op dat moment, nu is het programma nog 10 keer beter geworden).

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

-Moondust- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:35:
[...]

Als je dat niet doet blijft de usenetdownload onuitgepakt en moet je het zelf nog een keer handmatig doen. Als ik in mijn geval de SSD gebruik voor het downloaden en parren, en een gedownloade bluray is passworded, dan gaat de newsclient door met de volgende bluray downloaden en zit mijn SSD snel vol. En als deze vol zit stopt ie. Ik wil juist alles netjes automatiseren, zodat ik er zo weinig mogelijk omkijken naar heb.
Ik snap het idee maar kom zelf nooit passworded dingen tegen waarbij het password in de naam verwerkt zit. Imho heeft het passworden dan ook totaal geen zin. Mag ik vragen met wat voor downloadsnelheid je werkt gezien je het geheel op SSD af wil laten handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bor de Wollef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:54:
Ik snap het idee maar kom zelf nooit passworded dingen tegen waarbij het password in de naam verwerkt zit. Imho heeft het passworden dan ook totaal geen zin. Mag ik vragen met wat voor downloadsnelheid je werkt gezien je het geheel op SSD af wil laten handelen?
Ik bedoel dat je zelf het password in de bestandsnaam van het nzb-bestand zet (bij sabnzb tussen dubbele accolades) zodat de newsclient ook bij het uitpakken aan de slag kan. Sorry voor de onduidelijkheid. Ik download met 14 MB/sec en als ik tegelijkertijd de downloadschijf nodig heb voor iets anders, wordt alles merkbaar trager. Als er daarnaast ook nog eens gepard wordt, is het nog erger. In mijn pc wil ik dit beter geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry, maar als je een schijf dedicate voor downloads, wat moet je er dan nog mee doen waar je I/O nodig hebt, anders dan de download/par2/extract? Ik kan downloaden met 30 Mb/s (zo'n 3 MB/s) en m'n schijf zelf is zo'n 90 MB/s (mechanisch, SATAII, WD GP 1 TB). Hiermee kan ik zonder vertraging voor 't downloaden prima parren en uitpakken. Het uitpakken zal hooguit 10 MB/s langzamer gaan als er nog een par bezig is, big deal. Om daar nou een SSD voor te nemen, pfff. Liever veel opslag, dan hoge snelheid IMO. Als je van je SSD uitpakt naar een mechanische schijf heb je geen zak aan de snelheid van de SSD vanwege de mechanische bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Nou, hij trekt in jouw voorbeeld dan wel snel weer bij met verifiying van de huidige download natuurlijk.
Hier SATAII, WD black in raid 0, 2x500GB en heb met hdtune een average van 134MB/sec. Maar dat nog nooit gezien tijdens het extracten. Meestal is dat rond de 30-40MB/sec.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe sterk de compressie is die is toegepast. Persoonlijk het ik het liefst dat men met winrar helemaal niks kleiner maakt, maar gewoon in stukjes hakken en verder niks. Die paar mb besparing interesseert me niks en mijn pc pakt het wel 10 keer sneller uit dan een rar bestand dat op de sterkste compressie is ingepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@EWK, hdtune geeft de read snelheid aan, niet de write. Ik heb op mijn systeem met hdparm -t gedaan en kom op 96 MB/s, read that is. Schrijven is wat anders en kan een stukje lager liggen. Write ligt zo rond de 60-65 MB/s op m'n schijf. Dat vind ik meer dan voldoende, zeker omdat het mijn snelste schijf is in m'n systeem en uitpakken naar een andere schijf geeft meer rest I/O voor een download of par. Maar om nou hiervoor een SSD te nemen zoals Moondust heeft gedaan, is overkill, factor 10. Iig met mijn snelheden.
Zelf neem ik een SSD in m'n nieuwe PC voor 't OS en m'n VMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik zet uiteraard ook mijn OS en programma's op de SSD voor de snelle feel van de pc. Dat de usenetdownloads er ook op binnenkomen is een bonus. betaal bijna 200 euro voor een leuke SSD, dus ben van plan er optimaal gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is net een mega update uitgekomen voor newsleecher
ewsLeecher v5.0 Beta 2
Release Date: 2011-03-03 12:30:19

+: ---------------------------------------------------
<< Major Feature Addition - SuperSearch Watchdog >>
---------------------------------------------------
The SuperSearch Watchdog feature automatically spots freshly
indexed article collections in your SuperSearch search results.
"Freshly indexed" means that the article collections were
indexed by the SuperSearch indexer *after* your prior
similar SuperSearch search was performed. The purpose of the
watchdog feature, is to make it very easy to locate the
SuperSearch article results you haven't already browsed.
+: (Re)Implemented checkbox support for browsing Usenet groups.
The checkboxes are used for loading and unloading the Usenet
groups.
+: Added an 'Edit Bookmark' feature to the SuperSearch and the
Explorer Bookmarks bars. The new feature can be accessed from
the bookmark buttons right click menus.
+: New SuperSearch TAB navigation shortcuts:
The Ctrl+T keyboard shortcut, can now be used to create a new
SuperSearch search tab. The Ctrl+W or Ctrl+F4 keyboard
shortcuts, can now be used to close the active SuperSearch
search tab. Ctrl+Shift+Tab and Ctrl+Tab keyboard shortcuts,
can now be used to switch back and forth between SuperSearch
search tabs.
+: Added a 'Data received per day' statistics column, to the
'Servers' view.
+: Added an 'Add Selected PAR2s to Repair & Extract' feature to
the 'Explorer' views toolbox menu.
*: ----------------------------
<< Major GUI Improvements >>
----------------------------
Lots of GUI improvements. We're currently working hard on
making the NewsLeecher GUI even faster,slicker and less
resource hungry than it already is ;)
--
Besides using considerably fewer system resources when handling
the NewsLeecher GUI, this specific beta also removes all
'flickering' when resizing the main NewsLeecher window.
The GUI look has also been improved.
--
*: Reworked the SuperSearch and the Explorer Bookmark bars. The
'New Bookmark' button has been moved and the 'Delete Bookmark'
button has been removed, to make more room for the bookmark
buttons. Bookmarks can now instead be removed from a popup
menu, by right clicking the bookmark buttons.
*: SuperSearch will only show the "Maximum number of search
results received" message once per search now, instead of
everytime a SuperSearch tab with 30.0000 results was activated.
*: Redesigned the 'Advanced Filtering' dialog. It can now be
accessed from the filtering boxes drop-down menus.
*: Redesigned the Server Setup dialog
*: Changed 'Focused' control handling a bit, to allow better
keyboard group navigation.
-: The 'Image Preview Panel' feature has been removed. It will be
replaced by a better 'Download Preview' control before the
NewsLeecher V5.0 final release.
!: Implemented workaround for a bug that sometimes caused
NewsLeecher to corrupt articles that were being downloaded
while 'GZIP Compressed' data was streamed from usenet server.
Note that this bug has only been experienced with the usenet
provider Giganews, so it is most probably a bug at their end.
!: The Bot 'Login Message' feature, which can be accessed from the
bot views popup menu, didn't work. Fixed.
!: Drag'n'Drop *.PAR2 files to the Repair & Extract View didn't
always work. Fixed.
!: Drag'n'Drop *.NZB and *.NZB.ZIP files to the Queue View didn't
always work. Fixed.
!: The 'Select All' feature in the logwin context menu didn't
work. Fixed.
!: Many smaller bugfixes.
_/-\o_ _/-\o_

Hij werkt fijn, zeer fijn. Een mooie verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen waar is de instelling gebleven om geavanceerd te zoeken (bijv. minimale grootte van een bestand)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:20:
Er is net een mega update uitgekomen voor newsleecher

[...]

_/-\o_ _/-\o_

Hij werkt fijn, zeer fijn. Een mooie verbetering.
Cool! Gaat goede kant op zo. Nu FTD nog terug :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:53:
Cool! Gaat goede kant op zo. Nu FTD nog terug :P
Ja, ingebouwd in supersearch graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koel, ik ga hem meteen proberen :D

Edit; Meh, ik ben niet zo te spreken over de tabbed-variant van de GUI :/ Gelukkig hoef ik er niet vaak naar te kijken :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Matis op 03-03-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:54:
[...]

Ja, ingebouwd in supersearch graag :+
:P 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:03:
Edit; Meh, ik ben niet zo te spreken over de tabbed-variant van de GUI :/ Gelukkig hoef ik er niet vaak naar te kijken :Y)
na 5 minuten valt dat niet meer op. De advance search heeft ook iemand gevonden, een heeeeeel logische plek:

1. Click the Supersearch entry field drop down arrow,
2. Click on the "Advanced Searching" item, which is located at the bottom of the list of currently saved searches in the drop down list.

When there are a large number of entries in the drop down list the "Advanced Searching" item does not show until the drop down list is scrolled to the end.

:F

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beta 3 is uit.
http://www.newsleecher.com/?id=versionhistory

http://www.newsleecher.com/?id=download

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 06-03-2011 19:45 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt, staat ook al bij de upcomming meuk op de FP.

Weinig nieuws, vooral wat kleine fixes en verschuivingen in de GUI zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Jammer dat met de nieuwe beta van NL ook mijn downloadcounters gereset zijn :'( Ik zat bijna op de 2TB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:54:
Jammer dat met de nieuwe beta van NL ook mijn downloadcounters gereset zijn :'( Ik zat bijna op de 2TB :P
In 3 dagen tijd? :o

Beta 3 is fijn, nog een klein bugje gevonden dat ik van de week even zal melden op de newsleecher site, vorige bug die lastig deed bij mij was in 3 dagen gefixed, wat een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:48:
In 3 dagen tijd? :o

Beta 3 is fijn, nog een klein bugje gevonden dat ik van de week even zal melden op de newsleecher site, vorige bug die lastig deed bij mij was in 3 dagen gefixed, wat een service.
Haha nee, dat was vanaf B2 als zo, maar het viel me nu pas op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:48:
Welke is dat precies? Wellicht dat het al bekend is en aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hoe kan ik de zoek opdrachten in supersearch verwijderen ,die lijst begint te lang te worden .Gebruik nu beta 5.03 zoek me rot en kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:07:
[...]

Welke is dat precies? Wellicht dat het al bekend is en aan gewerkt wordt.
Ik ben hem vergeten 8)7

edit: nee, zie hierboven :o
De clear button van supersearch is opeens een clear tab geworden en je kan de zoekhistorie niet meer wissen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoekhistorie wissen is altijd al geweest dat je de entry selecteerd met de muis (boven hangen) en op de DEL toets drukt. Klaar, weg is die ene entry. Wil je geen geschiedenis bijhouden, of een ander aantal, dan moet je naar de Nerdy Tweaks gaan en het daar aanpassen. "Search filter dropdown list entries" heet het. Standaard staat deze op 15. Zet je 'm op 0 dan wordt er niets bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:07:
Zoekhistorie wissen is altijd al geweest dat je de entry selecteerd met de muis (boven hangen) en op de DEL toets drukt. Klaar, weg is die ene entry. Wil je geen geschiedenis bijhouden, of een ander aantal, dan moet je naar de Nerdy Tweaks gaan en het daar aanpassen. "Search filter dropown list entries" heet het. Standaard staat deze op 15. Zet je 'm op 0 dan wordt er niets bijgehouden.
Die laatste dat is hem,en aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:07:
Zoekhistorie wissen is altijd al geweest dat je de entry selecteerd met de muis (boven hangen) en op de DEL toets drukt.
Ik kon tot de laatste 2 beta's ook op clear history knopje klikken en dan werkte ook prima. Maar misschien was het juist een bug dat dat zo werkte op mijn systeem :+

Ik pas het even aan in dat nerdy stukje, heb het daar kennelijk over het hoofd gezien. Dank voor de tip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Clear history? Nooit gezien. Ben je niet in de war met de Cleanup knop? Die wist je resultaten en het zoekvenster, maar heeft nooit de eerder ingevulde entries gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:57:
Clear history? Nooit gezien. Ben je niet in de war met de Cleanup knop? Die wist je resultaten en het zoekvenster, maar heeft nooit de eerder ingevulde entries gewist.
Het was een knop met een gummetje weet ik nog, die wiste bij mij de history :) . Maar maakt niet uit, ik gebruik de DEL toets wel en doe het handmatig als ik het wil (en anders laat ik hem staan). Heb hem wel op 5 resultaten gezet, 15 is wat veel.

Er zit nog een wijziging in waar ik minder blij van wordt: de downloadlocatie wordt niet meer onthouden, komt nu standaard elke keer op de default folder te staan (die je natuurlijk wel zelf kan kiezen).

Dat vind ik wel een nadeel van die beta's, soms veranderen er functies en dan denk ik: neem een beslissing en blijf daarbij, maar ga het niet elke keer aanpassen. Net als met gevanceerd zoeken, opeens ergens neergezet (al is het tijdelijk) en niemand kan het vinden.

Maar verder is het een fijn programma.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verkeerde forum.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Nu ik een snellere internetverbinding heb (40Mbit) heeft newsleecher wat problemen met het wegschrijven van data. Dit is op een wat oudere laptop met een PATA schijf. Newsleecher stopt dan even met downloaden, wat ik zonde vind. Ook omdat draadloos downloaden niet helemaal lekker gaat, ondanks een N 300Mb netwerk haal ik de 40Mbit niet, loop ik met idee te spelen om een dedicated downloadbak in de meterkast neer te zetten. Nu vraag ik me af wat ik het beste met de HD's kan doen.
Mijn eerste gedachte was om een SSD voor OS en Newsleecher downloads te gebruiken. Het uitpakken zou dan naar een 2e HD moeten gaan. Op een derde HD wil ik dan de gedownloade files neerzetten zodat ik ze vandaar kan streamen naar m'n Blu Ray speler. Zo zou alles soepel moeten kunnen lopen. Omdat deze machine in de meterkast moet komen, wil ik een kleine behuizing, helaas de kleinste lijken maar plaats voor 2 2.5" HD's te hebben. Dus ik zou dan 1 HD moeten schrappen.
Heeft iemand ervaring met Newsleecher en 2 HD's? Dus HD1: OS, Newsleecher downloads (repair en extract) en HD2 voor het streamen van allerlei materiaal. Zou dit gaan werken met Newsleecher? Of wordt de eerste HD dan toch teveel belast en moet Newsleecher alsnog pauzeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Misschien hier eens kijken voor advies: [BBG aanschaf] Thuisserver

Anders kun je hier nog even kijken voor een ander (misschien in jouw ogen geschikter) topic: Best Buy Guide overzichtstopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die had ik nog niet bekeken. Ga ik gelijk even doen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is weer een nieuwe beta en die is erg fijn.

Zoekwoorden van supersearch hebben nu een kleurtje gekregen (niet heel opvallend), werkt heel fijn.
Verder met twee keer op F3 drukken kom je in de advanced search options voor supersearch, heel fijn omdat die knop gewoon verstopt zit en mij al de hele vorige beta irriteerde.

Verder nog wat aanpassingen die ik niet interessant vond ,maar jullie weten de chanelog wel te vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Stug, ik checkte een uurtje geleden nog op een nieuwe beta, en toen vond NL niets :P

Ga hem meteen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuwe beta, erg handige toevoegingen zoals controle op fake / spam bestanden (rar in rar). Daar ben ik weer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beta 4 en 5 zijn echt Master! Vooral ook het snelle afsluiten, heerlijk! :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Is er nog een manier om je zoekbalk leeg te maken met je zoektermen?

Edit: hmmm bij het afsluiten wordt het max. aantal dagen niet onthouden voor de SS....

[ Voor 39% gewijzigd door Magic666 op 17-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:17:
Is er nog een manier om je zoekbalk leeg te maken met je zoektermen?
hier geen problemen?

zou even newsleecher verwijderen en je profiel van newsleecher ook en dan installeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Dat allemaal doen om je zoekhistorie te wissen?

Bij jou onthoud ie je zoektermen dus niet?

Edit: kan dus met de DEL knop.

Alleen nog het max. dagen van SS... dat staat ook steeds op 1....

[ Voor 35% gewijzigd door Magic666 op 17-04-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het altijd wissen van je zoekgeschiedenis kan door het te onthouden items op 0 te zetten, dan wordt er geen geschiedenis bijgehouden. Dus ook niet wat je net gezocht hebt.

De bug van max days zou al gefixt moeten zijn. Verander het aantal dagen, zoek iets en sluit dan NL af. Nu heb je die hoeveelheid dagen weer. Als je het aantal dagen verandert zonder te zoeken, wordt het niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon je altijd al met supersearch dubbelklikken op een reactie van iemand (die berichten van 1 KB) en ze dan gelijk in het kladblok lezen?

Dat ontdekte ik opeens (een paar mensen hadden gereageerd op een post van mij en ik was nieuwsgierig wat ze wilden zeggen). Voorheen probeerde ik dat ook door ze te downloaden (dus niet dubbelklikken), maar dan kwamen ze nooit op de download locatie aan (bleef gewoon leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dubbelklik was altijd al de standaard actie van openen vziw. Het wordt niet opgeslagen op de standaard locatie, maar in de NLTemp map die geleegd wordt bij afsluiten. Zelfde actie als op Read klikken of Ctrl+R gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Weet iemand waarom ik bij bepaalde bestanden 'initializing' staat? Het bestand is maar 30 dagen oud en ik haal met eweka binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij werkt SuperSearch vandaag niet, meer mensen die daar last van hebben?
Er komen geen zoek resultaten, hij lijkt wel bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:46:
Bij mij werkt SuperSearch vandaag niet, meer mensen die daar last van hebben?
Er komen geen zoek resultaten, hij lijkt wel bezig te zijn.
Ik zit er nu pas achter, maar hier doet hij het. Wellicht bij jou ook weer?

Edit: dit staat nu op de website:
May 28, 2011, @614.beats
While the SuperSearch service has performed solid and stable since we fixed a serious bug within it, a couple of months ago, we did experience a crash today, due to an unusual amount of spam which flooded the RAM in our SuperSearch service servers. The problem has been fixed and we're working on preventing a similar situation in the future.

We will add a couple of extra days of SuperSearch access to all SuperSearch enabled account for the inconvenience the downtime might have caused. Have a nice weekend.
Ik moet zeggen dat het inderdaad erg stabiel was de afgelopen maanden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmm, volgens mij ligt SuperSearch eruit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Toen in april / mei die updates weer begonnen te komen, heb ik besloten Newsleecher weer te kopen. En sindsdien zijn er geen updates meer geweest..

[ Voor 7% gewijzigd door webfreakz.nl op 22-07-2011 19:23 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik heb hem ook gekocht, maar dan alleen voor supersearch. In december 2009 al. Maar intussen is de licentie volgens newsleecher al verlopen, maar hij werkt nog steeds met supersearch. Ik wacht dus nog lekker met kopen van een nieuwe licentie totdat er een nieuwe versie is (wat Spiril kennende nog heel lang gaat duren), óf supersearch ermee stopt >:)

[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb een vraag over NL. Ik ben nu wat aan het downloaden maar de bestanden zijn niet 100% compleet. De bestanden blijven op Queued staan en ik kan er verder niks mee doen. Ik zie geen mogelijkheid om de incomplete bestanden te samenvoegen (en te verwijderen), om het vervolgens weer te herstellen.

Ik weet dat deze mogelijkheid er wel is bij Newsbin, en dan kon ik de incomplete files toch gewoon herstellen met een aantal PAR bestanden.

Ter info, ik maak gebruik van een payserver.

Hieronder een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/kestxd.jpg

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heb dat wel eens gehad in oudere versies en dan loste een restart van Newsleecher dat wel op. Al eens geprobeerd? :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Wanneer is een restart doe dan maakt hij de Queued weer leeg en gaat ie `m opnieuw downloaden! Er is geen mogelijkheid dat hij de (.rar) file als incompleet in de map plaatst? zodat ik `m kan herstellen?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nee want volgens mij slaat hij alle parts los op en voegt hij ze samen als alle parts gedownload zijn. En je kan dat samenvoegen niet forceren... Probeer het eens op het Newsleecher forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Bedankt voor de reply`s, ik zal wel eens even op bet NL forum proberen.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NL gekocht, heb nu versie 5 betá 6 geïnstalleerd. Frapant vind ik dan wel dat deze rond de 10/12 MB/sec download, waar 3.9 Final 14 MB/sec pakte met dezelfde connecties (Supernews, geprobeerd met 10 t/m 30).

Ook met regelmaat de melding dat hij sneller download dan de disk aan kan, wat op zich ook vreemd is op mijn server..maar dat schijnt bekend te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan zou ik eens kijken naar het CPU gebruik op je machine. Dat is afhankelijk voor je snelheid en disk writes. Een hoge CPU load geeft een lagere snelheid, want hij kan niet alle parts die binnen komen op tijd decoden, hierdoor wordt de snelheid aangepast om dat wel te kunnen. Als je dan grote bestanden aan he downloaden bent, issie ook nog even bezig om de parts samen te voegen, wat dus voor extra vertraging kan zorgen. Beide stappen zijn CPU intensief, al is het een korte tijd. Als je er ook nog een AV bij hebt die de boel telkens scant, zit je al snel aan je limiet.
NL naar de tray gooien kan ook helpen btw, dat neemt de CPU cycles voor de GUI weg. Ik merk dat aanzienlijk in Wine (Linux), maar op Windows is de 'overhead' een stuk kleiner, maar toch kan 't een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

SaN

webfreakz.nl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:22:
Toen in april / mei die updates weer begonnen te komen, heb ik besloten Newsleecher weer te kopen. En sindsdien zijn er geen updates meer geweest..
Bij mij ongeveer hetzelfde, ik heb hem wat later gekocht. Het duurt nu wel heel erg lang. Er zitten nog genoeg bugs in die ze kunnen verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand zin heeft om deze topicstart over te nemen: graag! Ik heb er al twee jaar niet naar omgekeken, NewsLeecher verdient meer. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang er geen updates komen hoeft er ook niks in de openingspost gewijzigd worden :o

Het gebrek aan updates interesseert me trouwens niet, supersearch werkt en newsleecher werkt, ik heb eigenlijk geen last van eventuele bugs. En ik blijf wel klant zolang supersearch werkt.

Enige wens die ik heb is dat het oude genre knopje (waar je muziek / mp3 kon selecteren) weer terugkomt bij het zoeken, maar volgens mij ben ik de enige die dat wil. Je kan natuurlijk op .mp3 zoeken ofzo, maar niet iedereen bij ons thuis bedenkt dat.

Oh ja, erotiek wil ik ook weer in algemeen zoeken hebben. Nou, altijd wat te wensen nog.

Ohja, hier heb ik ook last van soms:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=22393

Die Spiral is weer eens verdwenen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hero Of Time schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:34:
Dan zou ik eens kijken naar het CPU gebruik op je machine. Dat is afhankelijk voor je snelheid en disk writes. Een hoge CPU load geeft een lagere snelheid, want hij kan niet alle parts die binnen komen op tijd decoden, hierdoor wordt de snelheid aangepast om dat wel te kunnen. Als je dan grote bestanden aan he downloaden bent, issie ook nog even bezig om de parts samen te voegen, wat dus voor extra vertraging kan zorgen. Beide stappen zijn CPU intensief, al is het een korte tijd. Als je er ook nog een AV bij hebt die de boel telkens scant, zit je al snel aan je limiet.
NL naar de tray gooien kan ook helpen btw, dat neemt de CPU cycles voor de GUI weg. Ik merk dat aanzienlijk in Wine (Linux), maar op Windows is de 'overhead' een stuk kleiner, maar toch kan 't een verschil maken.
CPU is het niet, een quad core Phenom II met nauwelijks load als NL staat te downloaden. Gui open of geminimaliseerd.. AV aan/uit idem.

Ik heb het zo ingesteld:

- Newsleecher is geïnstalleerd op c:\Progr... etc. C: is een snelle SSD
- OS is Server 2008 R2 op een AMD Phenom II x4 met 8 GB RAM
- D en E zijn beiden 1TB Samsung F1/F3's, 7200RPM. Avg. Disk Que Length is meer dan prima tijdens het downloaden, dus de schijven zijn het probleem niet.

NL downloadt naar E:\Temp, waarna ik RnE laat uitpakken op D:\Downloads. Dit is sneller dan uitpakken naar dezelfde schijf. Downloadsnelheid komt niet boven de 10 MB/sec uit met 10, 15, 18, 20, 25 of 30 connecties. Hoe meer connecties, hoe meer de melding komt dat NL het niet kan bijbenen. Provider is Ziggo met 120/10, payserver is Supernews (EU server).

Inmiddels 3.9 final geprobeerd, die verrassend genoeg de minste problemen gaf. De laatste 5 beta is even erg als versie 4 final. Ik ga zo weer 3.9 erop zetten om het aan te zien.

Ik neem aan dat mijn setup goed is ingesteld, kwa downloadlocaties etc. Anders hoor ik het graag ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 17-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exorcist schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

CPU is het niet, een quad core Phenom II met nauwelijks load als NL staat te downloaden. Gui open of geminimaliseerd.. AV aan/uit idem.

Ik heb het zo ingesteld:

- Newsleecher is geïnstalleerd op c:\Progr... etc. C: is een snelle SSD
- OS is Server 2008 R2 op een AMD Phenom II x4 met 8 GB RAM
- D en E zijn beiden 1TB Samsung F1/F3's, 7200RPM. Avg. Disk Que Length is meer dan prima tijdens het downloaden, dus de schijven zijn het probleem niet.

NL downloadt naar E:\Temp, waarna ik RnE laat uitpakken op D:\Downloads. Dit is sneller dan uitpakken naar dezelfde schijf. Downloadsnelheid komt niet boven de 10 MB/sec uit met 10, 15, 18, 20, 25 of 30 connecties. Hoe meer connecties, hoe meer de melding komt dat NL het niet kan bijbenen. Provider is Ziggo met 120/10, payserver is Supernews (EU server).

Inmiddels 3.9 final geprobeerd, die verrassend genoeg de minste problemen gaf. De laatste 5 beta is even erg als versie 4 final. Ik ga zo weer 3.9 erop zetten om het aan te zien.

Ik neem aan dat mijn setup goed is ingesteld, kwa downloadlocaties etc. Anders hoor ik het graag ;)
Misschien proberen om eens 6 of 8 connecties te gebruiken? (in ieder geval minder dan je nu doet) Veel dingen gelijktijdig downloaden is niet handig voor de CPU. Heb zelf geen hele snelle verbinding dus dat probleem niet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:35:
[...]

Misschien proberen om eens 6 of 8 connecties te gebruiken? (in ieder geval minder dan je nu doet) Veel dingen gelijktijdig downloaden is niet handig voor de CPU. Heb zelf geen hele snelle verbinding dus dat probleem niet _O-
Met 6 tot 8 trek ik die 120 niet vol hoor. En nogmaals, de quad core staat met 20% uit zijn neus te eten.

Heb weer SabNZBd geïnstalleerd, kom ik in ieder geval weer tot 11/12 MB/sec en het gaat allemaal een stuk vlotter met meer opties. Zonde van het geld aan NL, maar goed..die 16 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook wel last van als ik heel veel tv series download (losse afleveringen) en dat ik dan dat parren/unrarren aan heb staan. Als je meer dan pakweg 15 dingen tegelijk door dat automatische uitpak-tabje laat doen gaat het hier ook niet lekker.

Eignelijk wil ik dat checken van de downloads uitschakelen, gewoon gaan uitpakken moet hij en pas bij een fout kijken wat er aan de hand is en dan pas controleren. Maar dat is niet in te stellen.

Ik pak vaak handmatig uit of gebruik een andere tool (bijv. deze: http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php ) , dan werkt het beter met veel kleinere bestanden. Als je alleen maar dvd images download is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:48:
Ook met regelmaat de melding dat hij sneller download dan de disk aan kan, wat op zich ook vreemd is op mijn server..maar dat schijnt bekend te zijn?
Op het newsleecher forum klagen mensen over dit probleem. hier lijkt het ook of het met iedere nieuwe versie het probleem steeds erger wordt.

Verwijderd

die supersearch van newsleecher werkt ook niet helemaal top meer, sommige zaken (zoals de files van Wierook Set 22) kan ik niet vinden, maar wel met newzbin (zijn nu 2 uur geleden gepost).

Wat is dat nu? Het ligt niet aan de nieuwsgroepen waarin het staat (a.b.boneless, a.b.nl), ik lees meer van deze klachten de laatste tijd op het newsleecher forum, maar alle support is verdwenen, admins komen er nooit meer en ga zo maar door.

Is het einde in zicht?

Edit: plaats ik dit bericht en staat dit vervolgens op de newsleecher site 8)7 :D
Sep 22, 2011, @656.beats
Wow, time flies, and it has been a long time since the previous NewsLeecher release.

But we can assure you that the NewsLeecher project isn't going away anytime soon. Quite the opposite actually.

We are currently working on the next beta, and we have also initiated the development of NewsLeecher V6. The next beta of NewsLeecher will be out soon.

Besides that, we are progressing on a major overhaul of the NewsLeecher website, as well as a new Usenet service, which we will introduce together with the new website.

Good times ahead for NewsLeecher :)
Ok, dat klinkt interessant. Wat voor service zou er komen?

Ik gok op een zeer goede watchdog functie en ik zou ook heel graag via de site zelf zoeken en dan bestanden doorsturen naar newsleecher en als ik newsleecher dan aandoe thuis dat de geselecteerde files in de que komen.

Maar aangezien hier wat beta testers rondlopen hoor ik graag wat er echt komt.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 18:47 ]

• Bor

Bor

Een kleine storing / late update en het einde is gelijk in zicht :?

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:02:
Een kleine storing / late update en het einde is gelijk in zicht :?
Nou, er zijn al maanden wat indexeerproblemen met newsleecher, maar ik doelde meer op het echt verdwijnen van alle moderatie op dat newsleecher forum + geen berichten meer van de eigenaar.

Ik weet dat die eigenaar een kroeg was begonnen ofzo en daarom was hij vorig jaar ook al een tijd afwezig, ik dacht dat hij het nu opgegeven had.

Op het forum gaan al tijden verhalen dat het een aflopende zaak was, veel mensen die moesten verlengen durfden het niet meer aan (dat is voor mij niet zozeer een probleem, het gaat maar om 30 euro per jaar en dat kan ik wel missen voor zo'n mooie dienst).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 20:11 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar aangezien hier wat beta testers rondlopen hoor ik graag wat er echt komt.
Nou, ik heb al tijden geen nieuwe alpha gezien, dus als er wordt beweert dat er een nieuwe beta komt van v6, wil ik toch eerst de alpha krijgen zodat we weten of het degelijk draait in Wine, of dat het om te janken is. Laatste post in 't alpha forum is van een maand geleden en dat was alleen door mede testers om te vragen waar Spiril is. MIA/AWOL again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, vreemd dat er dan toch zoiets op de frontpage staat.

Het werkt verder prima, ik zie het nut eigenlijk niet zo van een nieuwe beta versie (wat moet je nog verbeteren aan een perfect product?). Maar die SS mag weleens beter gemaakt worden en nieuwe functies op de site wil ik ook wel.

Maar 100% vertrouwen heb ik er nog niet in als jij nog geen alpha hebt gezien. Ik ben nu altijd wat benauwd wat er gebeurd als SS crashed, dan kan iemand de server opstarten omdat die Spiril onvindbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind als je maandenlang niks van je hebt laten horen, je eigen best mag schamen. Het bericht in de newssectie is net of we maar blij moeten zijn dat er weer leven is. Vorig jaar hetzelfde verhaal. Een stukje van de homepage:
This package includes free, unlimited, minor and major, NewsLeecher upgrades for an entire year. After the upgrade period is over, you can keep and use the most recent NewsLeecher version, released within the upgrade period time frame, for as long as you like.
Er staat toch echt updates voor een jaar en niet voor 8 maanden.

Newsleecher een perfect product? Sorry, maar er zijn genoeg bugs die er nog uitgehaald kunnen worden. 1 van de vervelendste is het pauzeren tijdens het downloaden, in beta 3 heb ik dit probleem niet. Paar maanden geleden dat ik een support verzoek heb ingediend, nooit niks van gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn abonnement voor Newsleecher loopt eind november af en ik heb besloten het niet te gaan verlengen. Dit om een aantal redenen:
* Ontwikkeling lijkt tot een halt te zijn gekomen, laatste beta!! is al weer van 16 mei 2011.
* Mijn servertje draait tegenwoordig Ubuntu, Newsleecher kan er middels Wine op draaien, maar is zo traag als stront.
* Geen integratie mogelijk met Spot-Grid/-Web/-Net of andere NZB-indexers.

Daarnaast vind ik het niet meer de moeite waard om 20 dollar per jaar daarvoor neer te leggen. Het gaat me niet zozeer om het geld, maar meer om het gevoel.

De "liefde" moet van twee kanten komen, als je op zo'n bericht schrijft en dan toch nog bijna een maand niets en-public laat horen, dan is wat bij betreft de relatie over;
Wow, time flies, and it has been a long time since the previous NewsLeecher release.

But we can assure you that the NewsLeecher project isn't going away anytime soon. Quite the opposite actually.

We are currently working on the next beta, and we have also initiated the development of NewsLeecher V6. The next beta of NewsLeecher will be out soon.

Besides that, we are progressing on a major overhaul of the NewsLeecher website, as well as a new Usenet service, which we will introduce together with the new website.

Good times ahead for NewsLeecher :)
* Matis out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan je mededelen dat de ontwikkeling weer is opgepakt. Spiril heeft weer zin gevonden om verder te gaan. De eerste nieuwe alpha bied alleen niet veel schokkend, gewoon een paar bug fixes.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
~[html]Problemen met aantal connecties of de snelheid die je haalt? Post dit in het juist topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1429019">Newsservers met binaries ~~~[deel 10]</a>; dus niet hier!~[/html]