If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb een vraagje over newsleecher, ik heb dus iets gedownload en nu zegt newsleecher onder het kopje repair N extract dat hij 2 blocks needed en een paar regels daaronder ook een rood gekeleurde regel met 1 block needed.
Tja wat kan ik nu doen of moet ik doen ?
Hij repareert het toch zelf ?
(ik gebruik versie 3.9)
Staat op 't NL forum zelfs onder FAQ, paar klikken en je hebt 't voor je.Smarron schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:09:
[...]
Shit zeg, ik gisteravond maar zoeken op de site ... Thanks!
Als de repair bestanden een ander formaat hebben of niet bij de set passen/horen, dan gaat 't niet werken. Wat zegt Quickpar? Ik heb al een paar keer gehad met oude NL versies dat de set niet helemaal lekker gezien wordt. Quickpar deed 't dan wel goed. Maar er zijn ook redelijk wat R'n'E fixes in v4.Le_Freak ! schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:50:
Ik heb een vraagje over newsleecher, ik heb dus iets gedownload en nu zegt newsleecher onder het kopje repair N extract dat hij 2 blocks needed en een paar regels daaronder ook een rood gekeleurde regel met 1 block needed.
Tja wat kan ik nu doen of moet ik doen ?
Hij repareert het toch zelf ?
(ik gebruik versie 3.9)
Commandline FTW | Tweakt met mate
* DEADZONES1DVD1 - en daar zitten 155 rar bestanden in en ziet er als volgt uit.
DEADZONES1DVD1.part001.1.rar
DEADZONES1DVD1.part001.rar
DEADZONES1DVD1.part002.1.rar
DEADZONES1DVD1.part002.rar
DEADZONES1DVD1.part003.1.rar
DEADZONES1DVD1.part003.rar
en zo tot 155.rar. en dan nog een stuk of 35 par2 files met bv de volgende benaming: DEADZONES1DVD1.part064.rar.1
Ik heb nog 3 mappen met DEADZONE (DVD, 2,3 en 4) maar daar staan gewoon rar bestanden oplopend van 1 to en met 155 dus lijkt wel dubbel te zijn gegaan.
.
Heb nu alles opnieuw gedownload en nu staan er wel gewoon 155 rars in maar wil ik die uitpakken dan krijg ik dit:

En ja, het wachtwoord heb ik dus dat kan niet missen.
[ Voor 14% gewijzigd door Le_Freak ! op 12-11-2010 02:23 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Ik blijf wel bij beta 20
Apart dat er hier trouwens gebruikers zijn die quickpar niet kennen. Ik vind die automatische mogelijkheid in newsleecher wel goed, maar als je veel tv series bijv. in 1 keer binnenhaalt (laten we zeggen 50 afleveringen), dan wordt hij heel traag. Ik schakel dat automatisch controleren dan uit en pak alles zelf maar handmatig uit, scheelt snel 2 uur denkwerk voor de pc.
Maar misschien is dit een combi van een gemiddelde pc met een 120mbit verbinding en heb ik dit probleem niet met een high end pc (maarja, die heb ik niet).
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 10:25 ]
@snoeki,
Geen idee eigenlijk of het met een high-end PC ook zo traag is, maar mijn AMD FX-60 @ 2,8 GHz dual core heeft het anders ook wel zwaar met R'n'E. Dit was al het geval toen ik 't in Windows draaide, maar nu in Wine is het ietsjes erger door de belasting die Compiz erbij gooit. Quickpar is stukken sneller, dat wel.
Of een texteditor gebruiken die ook de whitespace laat zienHero Of Time schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:45:
En daarom dus nooit copy/pasten en gewoon overtypen.
Ik moet wel toegeven dat het met B21 en B22 een stuk soepeler lijkt te werken. De grafische interface lijkt veel sneller te reageren wanneer NL redelijk wat processorkracht vraagt.
Verwijderd
Kan amper dingen vinden en met alternatieve sites wel.
Verwijderd
Helaas geen melding op de site, dat vind ik toch wat vervelend worden. Geef gewoon toe dat hij kapot was.
Verwijderd
Ik wil graag even weten wat jullie ervaringen hiermee zijn. Ik lees daar steeds meer positieve berichten over en al veel newsleecher klanten zijn overgestapt. Alleen is het zoeken op newsbin 60 dollar per jaar en bij newsleecher 30...
Is dit een goed idee?
Newsbin heeft in iedergeval een stuk forum geopend voor newsleecher overstappers:
http://forums.newsbin.com/viewforum.php?f=42
Ik heb in iedergeval begrepen dat het parren e.d. veel en veel sneller gaat bij newsbin, toch interessant omdat dat mij bij newsleecher echt tegenvalt (maar ik heb er pas last van sinds ik 120mbit heb).
Ik ga van de week wel even testen en hem wellicht kopen en dan laat ik het hier weten.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 12:52 ]
Tenzij je buitensporige nadelen bij NL ervaart.
Ben zelf tevreden over NL. Af en toe zijn er wel wat issues die irritant kunnen zijn, maar afgewogen tegen de prijs vind ik het goed te doen. Voordat ik USD60 voor een proggie neerleg moet het wel een briljant stukje software zijn...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Zolang SS werkt is het natuurlijk prima, maar het gaat weer heel bergafwaarts. En ik kan zelf wel met newzbin e.d. alles krijgen, maar mijn vrouw wil net als in napster en kazaa iets invoeren en aanklikken en downloaden en die SS ligt er weer vaak uit momenteel.
Ik ga het toch proberen, kan geen kwaad natuurlijk. Er wordt ook wel geklaagd over de prijs en dan krijg je deze reactie terug, dat spreekt me wel aan:
Zie http://forums.newsbin.com/viewtopic.php?f=42&t=27339well you said it needs improvement and is too expensive for you to pay for, you cant really compare newsleecher and newsbin on the price, you pay a ONE time fee of $35 for newsbin for LIFE with full upgrades, this is not like newsleecher which is $30 per year and you are limited to the latest version your key was available for if you decide not to use it, plus v5 of newsleecher has been beta for over 2 years now, in that time we have had about 5 or 6 major revisions of newsbin
i have used both services and both have their merits and both have their faults, is it worth it tho? yes it is, there is also another tier of $30 per year which you get 300 searches per month
your comment about it antagonising the newsleecher users that might move over, i dont see how that can occur as both services are charged and the support for newsbin and the search are far greater that what it is for newsleecher, you dont have to use the service, its an optional service that the guys run and charge for
Die interface is inderdaad minder, althans dat denk ik. Ik moet er even mee werken, newsleecher vond ik ook niet fijn in het begin om eerlijk te zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 16:08 ]
Verwijderd
Kan je ergens in een bestandje dit handmatig aanpassen, een soort config.txt ofzo?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
jazeker, maar het lijkt me een simpele config aanpassing? Misschien kan het niet hoor,maar vind het wel een interessante vraag.Help!!!! schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:56:
900 hebben ze wel, lijkt me op zich aanvaardbaar...
Zou zeker mooi zijn als je het zelf kon instellen.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:05:
[...]
jazeker, maar het lijkt me een simpele config aanpassing? Misschien kan het niet hoor,maar vind het wel een interessante vraag.
PC Specs
Verwijderd
Dat begrijp ik niet helemaal? Er komt dus een losse settingsfile die je zelf kan aanpassen zodat ik de retentie zelf kan instellen? Het lijkt me vrij eenvoudig te maken eigenlijk. Of bedoel je dat die settings file er alleen is voor de overstappers van 3.9?Hero Of Time schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:45:
De lijst komt van de SS server. Er is een derde alpha van de final, en hierin wordt een nieuw bestand genomen voor de settings, zodat als je nog een queue hebt in 3.9 en je upgrade, dat je nog terug kan om je queue leeg te downloaden. De final zal niet lang meer duren zo te merken.
Het zou natuurlijk helemaal ideaal zijn als ik het kan regelen dat newsleecher even op astraweb's website gaat kijken en daar de retentie uitleest en instelt voor mij, maar nu wens ik vast teveel
Maar even over de final, kan ik niet beter bij beta 20 blijven omdat newsleecher nu niet doorheeft dat mijn licentie voor SS al verlopen is? Hij zeurt nu niet dat ik moet betalen en eigenlijk vind ik dat niet zo'n heel groot probleem
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 21:48 ]
Over de licentie gesproken, zijn er mensen die nog problemen hebben/hadden met de laatste paar beta's mbt de licenties? Er was een klein probleem met de licentieserver een tijd terug, bij het uitbrengen van beta 21/22.
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Nu online
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik krijg exact dezelfde melding, eveneens beta 20. Zijn de problemen dan al opgelost dat bij de laatste beta ik opeens een verlopen account heb ?Bor de Wollef schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:05:
Het lijkt erop dat gebruikers van de beta nu geforceerd worden over te stappen op de nieuwste beta. Ik krijg meldingen "your client is too old for supersearch" met beta 20.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Heb toch een geruime tijd nog kunnen zoeken met een verlopen licentie
- Bor
- Nu online
Ook de optie om gepauzeerde files in de queue te hiden is nog steeds niet weer aanwezig terwijl dit in 3.9 gewoon gemeengoed was. Als het zo blijft ga ik weer naar 3.9 terug
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 20-11-2010 22:02 ]
Ik heb geen verlopen licentie. Ik verleng elk jaar in juli automatisch inclusief SS en ik kreeg die melding dus ook nog steeds.Hoyden schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:05:
Dan maar een nieuw abbo afsluiten voor de SS
Heb toch een geruime tijd nog kunnen zoeken met een verlopen licentie
Het zoeken is idd vreemd, geen idee waarom dat eruit is gehaald.Bor de Wollef schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:52:
Kun je nou vanuit de laatste beta's echt niet meer zoeken via de repair and extract functie zoals dit in 3.9 wel kon? Dat vind ik best een misser. Ik begreep dat die functie terug zou komen maar in beta 23 (RC) is het nog steeds niet weer te vinden.
Ook de optie om gepauzeerde files in de queue te hiden is nog steeds niet weer aanwezig terwijl dit in 3.9 gewoon gemeengoed was. Als het zo blijft ga ik weer naar 3.9 terug
Bij het filteren van RnE schijnen problemen te komen die niet voorzien waren en is daarom uitgesteld totdat het goed functioneert. Het komt dus niet in v4, want er is een feature stop. Alleen bugs worden gefixt.
Mijn licentie verloopt ook voorlopig niet maar heb geen enkel probleem gezien.Smarron schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:02:
[...]
Ik heb geen verlopen licentie. Ik verleng elk jaar in juli automatisch inclusief SS en ik kreeg die melding dus ook nog steeds.
- Bor
- Nu online
Het jammere is dat het in 3.9 gewoon wel goed werkte. Vreemd dat het vanaf de eerste beta's 4 al lijkt te ontbreken.Hero Of Time schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:32:
[...]
Het zoeken is idd vreemd, geen idee waarom dat eruit is gehaald.
Bij het filteren van RnE schijnen problemen te komen die niet voorzien waren en is daarom uitgesteld totdat het goed functioneert. Het komt dus niet in v4, want er is een feature stop. Alleen bugs worden gefixt.
Verwijderd
Ik heb maar weer 30 dollar betaald, kan ik weer een jaar vooruit. Dat binsearch lijkt me beter, maar kost het 1e jaar 60 dollar en dat kan altijd nog.
Vind het wel jammer dat ze dit niet verplichten vanaf de final versie. Nu komt er volgende week een final, maar moet ik eerst weer een RC installeren om te kunnen downloaden. Had liever volgende week betaald en dan de final gelijk geinstalleerd.
Ik had ook automatisch verlengen, maar er is nooit geld afgeschreven bij mij.Smarron schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:02:
[...]
Ik heb geen verlopen licentie. Ik verleng elk jaar in juli automatisch inclusief SS en ik kreeg die melding dus ook nog steeds.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 12:44 ]
Gisteren ook even nagekeken op mijn rekening en er was ook niks afgeschreven! Ik heb dus ruim 4 maanden gratis gebruik kunnen maken van de SS. Ik had het niet eens door. Ook direct maar verlengd en de beta 23 draait prima.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:32:
Ik had ook automatisch verlengen, maar er is nooit geld afgeschreven bij mij.
- Bor
- Nu online
Verwijderd
Alle beta's zijn hier al meerdere jaren gewoon stabiel, zowel op XP 32 bit en nu op Windows 7 64 bit. Maar veel meer dan zoeken met supersearch en downloaden en soms wel en soms niet uitpakken doe ik er niet mee, maar ik gebruik het programma wel dagelijks.Bor de Wollef schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:14:
Hoe lang zijn we nou al bezig om een stabiele versie te krijgen?
Als je het nog niet gedaan hebt, verwijder dan eens newsleecher + de gebruikersgegevens (volgens mij zaten die in documents and settings ergens) en dan opnieuw installeren. Dat werkt meestal met die appliction bug meldingen redelijk goed.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 20:40 ]
Ik krijg ook sterk de indruk dat dat de enige reden achter de recente beta's is.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:54:
het geld stroomt volgens mij lekker binnen daar na deze beta
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Edit; oei, morgen verloopt mijn licentie op Newsleecher
Dilemma of ik mijn huidige licentie ga verlengen
Edit2; Ik zie zojuist dat volgende week de V4.0 final release komt, misschien toch nog maar verlengen
[ Voor 62% gewijzigd door Matis op 21-11-2010 21:28 ]
Zelfde verhaal hier, Sabnzbzb werkt eigenlijk prima en SS kan ik via FTD of nzb sites.Matis schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:02:
Zojuist de v4.0 Beta 23 geïnstalleerd. Al had ik geen problemen met de vorige beta, nieuwer is hoogstwaarschijnlijk toch beter
Edit; oei, morgen verloopt mijn licentie op NewsleecherMisschien is het vloeken in de kerk, maar ik draai sinds een aantal dagen SABnzbd als test naast Newsleecher, maar ik vind dat toch ook wel heel erg fijn werken
![]()
Dilemma of ik mijn huidige licentie ga verlengen
Edit2; Ik zie zojuist dat volgende week de V4.0 final release komt, misschien toch nog maar verlengen
Ik twijfel en wacht even op de ervaringen met de final.
Is er na de final ook nog hoop op doorontwikkeling of is Spyril of hoe hij ook heet bezig met andere zaken/projecten?
Verwijderd
- Bor
- Nu online
"The very last beta release before the 4.0 final release next week"
Ik hoop dat men in de tussentijd nog aardig wat bugs platslaat. Ik heb met de laatste beta's toch nog aardig wat last van problemen, vastlopers, crashes etc; ook bij een schone installatie.
Ik hoop ook dat de bekende search via repair and extract en het hiden van gepauzeerde items in de queue weer terug is. Indien dat niet is biedt 4.0 weinig nieuws boven 3.0 op het inklappen van threads na.
Niet verkeerd.
Verder heeft SS nu 1000dagen retentie in de general group. Ook niet vervelend voor diegenen die dit nodig hebben.
[ Voor 42% gewijzigd door Help!!!! op 22-11-2010 18:05 ]
PC Specs
- Bor
- Nu online
Tja, men krijgt het vanwege de brakke betrouwbaarheid van SS dus of het "niet verkeerd" is of gewoon terecht mag je zelf invullen...Help!!!! schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:59:
Er staat ook dat alle SS enabled accounts 30 dagen extra supersearch hebben gekregen.
Niet verkeerd.
Geen slecht ideeVerwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:15:
Anders verlengen jullie voor een maand en neem je in die periode de final mee en conform de voorwaarden mag je die dan de rest van je leven gebruiken zonder bij te betalen. Kost je 3 euro ongeveer, maar dan heb je in iedergeval de final te pakken.
Het kost zelfs maar $3, dus 2 euro voor een maand ofzo
Verwijderd
toen ik ooit lid ben geworden (paar jaar terug) hadden ze in de voorwaarden staan dat als je ooit stopt met betalen je altijd de laatste final versie mag gebruiken. Dat is momenteel 3.9 en die is niet fijn omdat er geen unrar en parren inzit.wvkreg schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:31:
Ik snap je constructie niet helemaal. Als ik nu ga verlengen kost het me 30 euro voor een jaar en elk volgende jaar volgens mij? Oh, ik zie nu de maandoplossing, echter deze is duurder 3 dollar keer 12 is 36 dollar...Waarom zou je de final kunnen blijven gebruiken? Verloopt per maand toch? Enlighten me.. :-)
Nu komt over een week final 4.0 uit en die is fijn. Als je nu in plaats van een jaarabonnement een maandabonnement neemt (dat je dan na 1 maand opzegt) heb je volgens de voorwaarden (mits die niet aangepast zijn in de afgelopen jaren) de final 4.0 gebruiken zolang je wilt.
Er is wel een kleine kans dat de voorwaarden in de tussentijd aangepast zijn, maandabonnementen waren er niet toen ik lid geworden ben en misschien hebben ze deze truuk door.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 22:07 ]
Verwijderd
Verrek ja, ik had tot 20 november 2011 en nu is het 20 december 2011 geworden, niet verkeerdHelp!!!! schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:59:
Er staat ook dat alle SS enabled accounts 30 dagen extra supersearch hebben gekregen.
Blij dat ze weer op de goede oude weg zitten, hier wil je voor betalen en het is het ook waard. Jammer dat het wat minder ging van de zomer, maar dat ben ik alweer snel vergeten.
Spiril reageert ook weer in de ss topics en heeft net dit gepost:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=21384
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 22:13 ]
- Bor
- Nu online
3.9 heeft ook gewoon Repair and Extract toch?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:06:
[...]
Dat is momenteel 3.9 en die is niet fijn omdat er geen unrar en parren inzit.
Niet om te negatief te doen maar wat is er nu eigenlijk veranderd waardoor men weer op de goede weg zit? Een gratis extend van supersearch met als reden dat supersearch gewoon niet goed werkte en een aantal snel uitgebrachte beta's met amper fixes (waarbij zelfs bij de eerste beta min of meer werd aangegeven dat de reden om hem uit te geven het afgeven van een "ik ben er nog" signaal was). Bugs zijn nog niet gefixed en functionaliteit die in 3.9 voorhanden was is in 4 nog steeds niet aanwezig.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:09:
[...]
Verrek ja, ik had tot 20 november 2011 en nu is het 20 december 2011 geworden, niet verkeerd
Blij dat ze weer op de goede oude weg zitten, hier wil je voor betalen en het is het ook waard. Jammer dat het wat minder ging van de zomer, maar dat ben ik alweer snel vergeten.
Spiril reageert ook weer in de ss topics en heeft net dit gepost:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=21384
Ik vind het een beetje te snel concluderen. Ik kijk de komende tijd even aan en ga wat alternatieven testen.
[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 22-11-2010 22:40 ]
Er zijn (of waren) ook al plannen voor features in v5 en zelfs v6, dus laten we hopen dat de ontwikkeling hiervan sneller gaat dan v4.
De voorwaarden (toen ik NL kocht) was idd zo dat je de final kan en mag gebruiken die tijdens je licentie is uitgebracht. Nu is v4 meer dan een jaar in ontwikkeling, dus ik verwacht eigenlijk wel dat de final hiervan in je licentie valt als je de huidige beta's nog mag gebruiken (SS uitgezonderd, dat is een aparte licentie).
Nofi hoor, je maakt goede posts maar het is wel vaak een beetje zurig allemaal.Bor de Wollef schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:19:
[...]
Tja, men krijgt het vanwege de brakke betrouwbaarheid van SS dus of het "niet verkeerd" is of gewoon terecht mag je zelf invullen...

SS heeft bij tijd en wijle niet perfect gefunctioneerd. Ik download regelmatig maar het viel allemaal imo erg mee.
30 dagen extra is gewoon netjes. En een fatsoenlijke manier om klachten te compenseren. En dan is het weer niet goed.
http://www.newsleecher.com/?id=versionhistoryBor de Wollef schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:30:
[...]
3.9 heeft ook gewoon Repair and Extract toch?
[...]
Niet om te negatief te doen maar wat is er nu eigenlijk veranderd waardoor men weer op de goede weg zit? Een gratis extend van supersearch met als reden dat supersearch gewoon niet goed werkte en een aantal snel uitgebrachte beta's met amper fixes (waarbij zelfs bij de eerste beta min of meer werd aangegeven dat de reden om hem uit te geven het afgeven van een "ik ben er nog" signaal was). Bugs zijn nog niet gefixed en functionaliteit die in 3.9 voorhanden was is in 4 nog steeds niet aanwezig.
Ik vind het een beetje te snel concluderen. Ik kijk de komende tijd even aan en ga wat alternatieven testen.
Ik zie daar anders sinds 3.9 meer dan zat verbeteringen. De supersearch is in die periode toch van 300 ofzo ? naar 1000 gegaan voor de general group. Ook geen verbetering
Ik zal niet zeggen dat het programma perfect is, en ik wil ook best aannemen dat anderen meer probelemen hebben of "features' gebruiken die ik niet gebruik en die niet goed werken. Ook was het jammer dat Spiril even niets van zich liet horen. Nu is dan de lang verwachte en gevraagde Final in zicht en dan is dat ook weer niet goed.
Sommigen maken er wel een beetje een drama van imho. Bij mij doet het programma 99 vd 100 keer wat het moet doen, Supersearchen, downen, parren en uitpakken.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 22-11-2010 23:36 ]
PC Specs
Verwijderd
Ik ben gewoon positief. Alternatieven zijn er niet echt, binsearch voor 60 dollar, newsbin wat discutabel is qua betrouwbaarheid na de offline / hack actie waar niks van klopt en nzbmatrix is top, maar dan kan je niet raw zoeken in newsgroupen en alleen spots vinden. Je hebt dan nog wel de gratis nzb zoekmachines, maar die zijn amper een echt alternatief te noemen omdat je alleen ook niet raw kan zoeken.Bor de Wollef schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:30:
Ik heb naast newsleecher betaalde accounts op zowel newzbin als nzbmatrix en ben lid van wat groepen zoals ftd, ftn en dergelijke als backup. Voor de prijs hoef je dat in iedergeval niet te laten. Maar binsearch is eigenlijk het enige alternatief, werkt stabieler, maar is iets spartaanser en twee keer zo duur. Om die reden heb ik dat niet genomen, al is het wel fijn dat je dat achter de hand kan hebben.
Maar als je wat leuks vind hoor ik het graag, wil altijd nieuwe dingen proberen en newsleecher is wat mij betreft niet iets waar ik altijd bij zou blijven uit trouwheid, maar de laatste maanden loopt het best lekker.
En inderdaad, het werkt 99 van de 100 keer. Ik zie op dat newsleecher forum ook mensen die zeggen dat ss nooit up to date is, maar ik download veel tv series elke dag en kan ze altijd vinden zonder problemen (behalve in de zomer va 2010 wat gedonder).
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 07:26 ]
- Bor
- Nu online
Ja hoor, dat is absoluut een verbetering echter staat die los van de clientHelp!!!! schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:54:
[...]
Ik zie daar anders sinds 3.9 meer dan zat verbeteringen. De supersearch is in die periode toch van 300 ofzo ? naar 1000 gegaan voor de general group. Ook geen verbetering
Bij mij doet 3.9 dat ook waar ik erg blij mee ben. De huidige beta slingert mij helaas nog minimaal 1x per dag een error om de oren welke ik natuurlijk netjes gemailed heb (zonder reply helaas).Bij mij doet het programma 99 vd 100 keer wat het moet doen, Supersearchen, downen, parren en uitpakken.
Natuurlijk is het goed dat men een final uit gaat brengen. Waar ik op doel is dat zelfs de meest recente beta nog behoorlijk wat bugs lijkt te bevatten en eerder genoemde basis functionaliteit mist. Wellicht is het beter die zaken eerst te fixen / terug te brengen voor de "final" stempel op de applicatie te drukken.Ook was het jammer dat Spiril even niets van zich liet horen. Nu is dan de lang verwachte en gevraagde Final in zicht en dan is dat ook weer niet goed.
[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 24-11-2010 23:01 ]
Aangezien ik de laatste paar beta's helemaal geen error venster heb gezien, zou je misschien even bij je eigen pc kunnen kijken. Misschien dat het verholpen is als je NL helemaal eraf gooit en dan weer de laatste beta installeert. En anders ff zoeken op het forum.Bor de Wollef schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:53:
[...]
Ja hoor, dat is absoluut een verbetering echter staat die los van de client
[...]
Bij mij doet 3.9 dat ook waar ik erg blij mee ben. De huidige beta slingert mij helaas nog minimaal 1x per dag een error om de oren welke ik natuurlijk netjes gemailed heb (zonder reply helaas).
[...]
Natuurlijk is het goed dat men een final uit gaat brengen. Waar ik op doel is dat zelfs de meest recente beta nog behoorlijk wat bugs lijkt te bevatten en eerder genoemde basis functionaliteit mist. Wellicht is het beter die zaken eerst te fixen / terug te brengen voor de "final" stempel op de applicatie te drukken.
Ik update altijd mijn versies, dus inderdaad, mischien dat een clean install beter zou zijn om te proberen. Maar ik wil niet al mijn database gegevens kwijt zijn (vooral wat reeds gedownload is wil ik niet kwijt)
PC Specs
- Bor
- Nu online
Ik heb de problemen ook na een reinstall van Newsleecher en zelfs op schone PC's.Martinspire schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:12:
[...]
Aangezien ik de laatste paar beta's helemaal geen error venster heb gezien, zou je misschien even bij je eigen pc kunnen kijken. Misschien dat het verholpen is als je NL helemaal eraf gooit en dan weer de laatste beta installeert. En anders ff zoeken op het forum.
- Bor
- Nu online
Ik had trouwens verwacht dat de "nerdy tweaks" in de final in een nette interface zouden zitten; dat lijkt niet het geval te zijn.NewsLeecher v4.0 Beta 24
Release Date: 2010-11-25 17:52:21
+: Implemented a Repair & Extract work-around handling method for
some buggy PAR2 set files that have been posted lately.
*: Moved the 'Reset Hanging Connection' feature to the 'Nerdy
Tweaks' settings section. It's now called 'Connection Reset
Hanging'.
*: Smaller changes here and there.
!: Fixed bug where PAR2 files weren't always auto unpaused in the
transfer queue, even though they should be.
!: Fixed bug where it wasn't possible to scroll SuperSearch
bookmarks properly when then list of bookmarks was longer than
what could be shown on the monitor.
!: Minor fixes.
- Bor
- Nu online
Het heeft weinig te maken met niet om weten te gaan maar meer met usability. Sommige tweaks zijn amper "nerdy" te noemen zoals kleur instellingen. Noem het dan "advanced" ofzo. Het komt gewoon een beetje knullig over wanneer je als gebruiker in een tabel moet gaan editen om wat basis dingen in te stellen.Hero Of Time schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:24:
Over die tweaks is al eerder geklaagd, maar Spiril heeft aangegeven dat als je niet weet hoe je er mee moet omgaan, je er ook niet aan moet zitten. In dat opzicht heeft hij groot gelijk IMO.
Verwijderd
Ik ben al enige jaren zeer tevreden met NL+SS en voor die paar euro per jaar ga ik niet zitten klooien met nzb site's en dergelijke. (doe het samen met een vriend dus 15 euro per jaar ofzo)
En ook hier komt zo nu een dan een bug venster langs maar dat is hooguit 1 keer per 2 weken ofzo.
Al met al, fijn stukje software waar ik al jaren plezier van heb en hopelijk komen daar nog wat jaren bij.
- Bor
- Nu online
Een beetje onzin imho. Ik heb alleen wat problemen met de beta's en vind dat er eerst nog wat geschaafd en aangepast mag worden voor men versie 4 final gaat uitbrengen. Newsleecher is een goed programma maar er is gewoon nog een heel groot aantal dingen te verbeteren. Dat ik het programma niet bejubel wil niet zeggen dat ik het geen goed programma vind. Mijn kritiek is opbouwend bedoeld echter ligt bij mij de lat misschien wat hoger dan bij jou. Ik vind gewoon dat (betaalde) software gewoon goed hoort te werken, zowel newsleecher als supersearch. Een bug venster een keer per 2 weken vind ik ook nog te vaak (zelf zie ik een bugvenster vaker wanneer ik NL regelmatig gebruik). Als je kijkt naar de ontwikkeling van N,Len het feit dat Spiril het vrijwel alleen lijkt te doen is NL een goed programma. Als je dit los laat (ik heb geen binding met Spiril maar ben een gewoon normaal betalende gebruiker) vind ik dat er nog het eea verbeterd mag worden en dat men weinig naar de gebruikers luistert mbt feedback en bug reports (bv via e-mail). Wat betreft de operking dat je niet snapt dat ik NL nog gebruik: ik ben momenteel alternatieven als sabnzb aan het testen om te kijken of ik op termijn NL kan uitfaseren. Ik denk dat men met NL op een belangrijk punt staat: of het slaat nu de goede kant op met de ontwikkeling van versie 4 of men raakt een behoorlijk aantal mensen kwijt (ook een signaal uit de gebruikers community). De kans , en een mooi product ligt er echter moet men de verwachtingen nog wel waarmaken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:16:
Bor de Wollef, als ik zo jouw reacties lees snap ik niet dat je de software uberhaupt nog gebruikt. Niets is goed volgens jou.
Verwijderd
Denk dat NL een goede troef met de SuperSearch functie heeft die je voor dat geld nergens anders vind.
Plus dat de interface erg prettig is in mijn ogen, de alternatieven laten het daar op sommige punten ook wel afweten, wat voor de beginnende en/of minder computer begaafde gebruikers ook een punt kan zijn.
Als een "simpele" leecher als NNTPGrab een goed werkende search krijgt zal ik ook nog eens 2 keer nadenken om wel of niet over te stappen.
Ik vind het nog steeds jammer dat x-news niet "met de tijd is meegegeaan", prima reader (zeker om te headeren) waar ik jaren terug mee gewerkt hebt.
Verwijderd
Ik kan volgens mij een zoekopdracht invoeren en die opslaan. Kan je er ook een stuk of 40 opslaan of gaat dat mis? Ik kijk namelijk een stuk of 40 shows, althans die verzamel ik en kijken komt ooit als ik een been breek ofzo
Verwijderd
Ik zou zeggen, probeer het.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:35:
Kan je er ook een stuk of 40 opslaan of gaat dat mis?
Het kan wel denk ik, maar die balk is toch niet breed genoeg voor 40 stuks. En aangezien je geen mappen kunt maken weet ik niet wat er dan gebeurd. Ik gok een scrollbalk of pijltjes, maar fijn is anders.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:35:
hoe werken die bookmarks in SS nu precies?
Ik kan volgens mij een zoekopdracht invoeren en die opslaan. Kan je er ook een stuk of 40 opslaan of gaat dat mis? Ik kijk namelijk een stuk of 40 shows, althans die verzamel ik en kijken komt ooit als ik een been breek ofzo
Verwijderd
Verwijderd
ik ga het vandaag doen en laat het even weten. Het is wat werk om ze erin te zetten en of het handig is weet ik niet, maar ik maak wel even een screenshot als het klaar is.
ik had gehoopt op mapjes ofzo, of zo'n uitschuifbalk als bij een browser.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 09:39 ]
Verwijderd
ik ga het eens wat vullen met echte zoekresultaten, denk dat dit mij aardig wat werk uit handen neemt, ga ik er wel vanuit dat de posters van serie niet de bestandsnaam aanpassen. Helaas komt het af en toe voor dat een andere groep het gaat uploaden en de naam veranderd, maar dat zien we dan wel weer.
Wat een prachtige dag om de final uit te brengen btwNewsLeecher v4.0 Final
Release Date: 2010-11-30 13:17:29
#: NewsLeecher V4.0 Final!
If you install this released on top of an earlier release of NewsLeecher, it is strongly recommended that you make a backup of your NewsLeecher settings and data first. Also, since this release of NewsLeecher uses a new cache system over the earlier NewsLeecher V3.9 Final, old group caches and queues will not be compatible. This isn't a problem with earlier NewsLeecher V4.0 betas though. Enjoy the final release, and look out for the NewsLeecher V5.0 betas, which we've already begun working on.
Ik denk dat ik toch nog maar een jaarabonnement voor NL bestel. De kosten zijn het niet, 20 dollar per jaar is natuurlijk geen geld voor software die ik dagelijks met veel plezier gebruik
Meh, jammer dat ze geen PayPal ondersteunen bij NL. Nu moet ik weer mijn CC uit de kluis halen
[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 30-11-2010 14:59 ]
Onderaan de order page:Matis schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:55:
De final van Newsleecher is er
[...]
Wat een prachtige dag om de final uit te brengen btw
Ik denk dat ik toch nog maar een jaarabonnement voor NL bestel. De kosten zijn het niet, 20 dollar per jaar is natuurlijk geen geld voor software die ik dagelijks met veel plezier gebruik
Meh, jammer dat ze geen PayPal ondersteunen bij NL. Nu moet ik weer mijn CC uit de kluis halen
Volgens mij heb je daar diverse ander mogelijkheden qua betaling.Unable to order by Visa or MasterCard?
If you are unable to successfully complete the order using this order page, please use our secondary order page instead. Note that, in case you're returning customer, you need to re-order, using the same email as you have registered in the members area. Also note that the order processing time might take longer if you use the secondary order page.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 30-11-2010 17:26 ]
Hoyden schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:26:
Volgens mij heb je daar diverse ander mogelijkheden qua betaling.
Toch maar een jaartje afgekocht

Verwijderd
ik zie geen verschil, maar het zal wel. Valt me wel op dat SS al dagen/weken weer retestabiel is. Super!
Nevermind. 2x opnieuw proberen en nu doet hij het weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 05-12-2010 09:35 ]
Verwijderd
nog even wat sinterklaasliedjes binnenhalen voor vanmiddag
Verwijderd
ik zou heel graag willen dat porno en andere bestanden gewoon in 1 keer doorzoekbaar worden zoals het ooit was, hopelijk komt dat ook weer terug, die scheiding heb ik nooit begrepen.
En het scheiden van de categorieën is expres gedaan omdat er genoeg gebruikers zijn die iets anders zoeken dan blote mensen. Als ik Anime zoek, ik wil er geen hentai tussen hebben, dan wissel ik wel naar de erotica categorie.
Verwijderd
Maar persoonlijk heb ik liever een functie dat ik newsleecher als watchdog kan gebruiken of dat ik per mail nzb'tjes aan newsleecher kan mailen (pop3 client erin dus) zodat ik hem kan aanlaten thuis en via mijn werk er iets heen kan sturen.
Verwijderd
wat werkt er bij jou niet goed?wvkreg schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:16:
Nieuwste versie MSE en NL gaan niet lekker samen. Pas na uitschakelen network inspection system werkt NL weer. (4.0 final en Security Essentials 2)
ik heb legale windoww 7 ultimate 64bit met deze security essentials:
versie 1.0.2498.0
clientversie 2.1.6805.0
engine 1.1.6420.0
updates 1.95.2096.0
definities 1.95.2096.0
geen enkel probleem heb ik met legale newsleecher (final 4.0)
Ga ik vragen of hij het erin bouwt, als hij weer een nieuwe versie heeft gemaakt. Hijs weer eens AWOL.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:41:
Ik weet niet of dat nu wel zo nuttig is met die tabs? Ik zie eigenlijk alleen nut als ik een boel tabs kan aanmaken en dat die blijven bestaan als ik newsleecher sluit en weer open. Als newsleecher dan gelijk zonder ernstige vertraging voor al die tabs de zoekresultaten ververst (wat newsleecher nu niet automatisch doet) zou het een leuke toevoeging zijn.
Hij zegt toch dat hij MSE 2 heeft? Jij hebt nog versie 1Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:36:
[...]
wat werkt er bij jou niet goed?
ik heb legale windoww 7 ultimate 64bit met deze security essentials:
versie 1.0.2498.0
clientversie 2.1.6805.0
engine 1.1.6420.0
updates 1.95.2096.0
definities 1.95.2096.0
geen enkel probleem heb ik met legale newsleecher (final 4.0)
Versie van Security Essentials: 2.0.657.0
Clientversie van het programma tegen schadelijke software: 3.0.8107.0
Versie van engine: 1.1.6402.0
Antivirusdefinitie: 1.95.2096.0
Antispywaredefinitie: 1.95.2096.0
Verwijderd
geef dan gelijk deze informatie zodat het duidelijk is en ga niet zeiken over mijn leesvaardigheid. Bij mijn versie zag ik clientversie 2 staan, dacht dat je daar die 2 vandaan hebt. Ik kots toch zo op dit soort reacties, gelijk gaan afzeiken. Laat maar zitten, ik reageer verder niet meer op je.wvkreg schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:50:
Lezen is een kunst blijkbaar:
Versie van Security Essentials: 2.0.657.0
Clientversie van het programma tegen schadelijke software: 3.0.8107.0
Versie van engine: 1.1.6402.0
Antivirusdefinitie: 1.95.2096.0
Antispywaredefinitie: 1.95.2096.0
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 14:50 ]
oplossing is om NL bij uitgezonderde processen te zetten
dan kun je netw sec weer aanzetten..
[ Voor 81% gewijzigd door wvkreg op 19-12-2010 15:25 ]
En als je het er niet mee eens bent, moet je even buiten staan, misschien worden de wegen dan weer schoon. Flamen kan je dus beter buiten doen, niet hier
- Bor
- Nu online
Voorbeeld:
Desired Access: Read Data/List Directory, Synchronize
Disposition: Open
Options: Synchronous IO Non-Alert, Non-Directory File, Complete If Oplocked
Attributes: n/a
ShareMode: Read
AllocationSize: n/a
OpenResult: Opened
[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 21-12-2010 18:25 ]
Verwijderd
- het kunnen instellen dat supersearch zowel general als erotic in 1 keer doorzoekt (mag in bijv. de advanced instellingen verstopt worden waar ook de optie zit op erotic onzichtbaar te maken)
- het kunnen doorgeven aan de supersearch database dat er in een post / bestand een virus / trojan horse zit en dat hij dan automatisch eruit gehaald wordt (bijv. na 2 meldingen van verschillende gebruikers)?
Of kan ik dat zelf indienen ergens op het forum en wordt er dan serieus naar gekeken?
Laat maar * fixed*
[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 04-01-2011 11:39 ]
Verwijderd
gisteravond deed hij het nog bij mij (rond 22:00).wvkreg schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:32:
SS is al een poosje down ? Being restarted? Anyone?
zie hier voor meer meldingen, volgens een post daar is hij al 8 uur uit de lucht

http://www.newsleecher.co...opic.php?t=21384&start=15
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 11:38 ]
~[html]Problemen met aantal connecties of de snelheid die je haalt? Post dit in het juist topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1429019">Newsservers met binaries ~~~[deel 10]</a>; dus niet hier!~[/html]