Canon 350D of 400D

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views sinds 30-01-2008

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 15:58
Beste mensen,

Ik heb nu zoveel gelezen over die camera's maar ik kom er niet helemaal uit.
Nu de 400D is geintroduceert zie je op veel plaatsen al leuke aanbiedingen van de Canon 350D met allerlei lenzen en zelfs een batterijgrip voor minder dan de adviesprijs van de 400D met de kitlens.
Nu ben ik een beginnende fotograaf (heb wel wat plaatjes geschoten met een fuji S5500) en wil vooral foto's maken van voetbalwedstrijden. Nu is de upgrade van de 350 -> 400 volgens dit forum vrij mager dus vraag ik me af ik niet beter uit ben met de 350D met de lenzen, scheelt een berg geld.

Het zou gaan om deze set:
http://www.camerastore.nl...Path=200&products_id=6916

Graag commentaar

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Verwijderd

Ik heb zelf de 350D. Ik zou dan ook gaan voor deze.

De 400D biedt in mijn ogen te weinig nieuws om een paar honder euro's meer te rechtvaardigen Koop er idd een lens oid van.

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:12
Zit momenteel met hetzelfde "probleem"

Heb nu ook een Fuji S5500 en wil ook overstappen op D-SLR. Als je een beetje gaat shoppen kan je voor niet veel meer een 400D body kopen ipv een 350D. Ik zelf ga denk ik niet voor een kit maar neem andere lenzen. Zelf denk ik aan onderstaande lenzen:

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

In eerste instantie koop ik dan een Body in combinatie met de Sigma lens. Later zal dan de zoom lens volgen.

Jeffrey

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
Da's een heel goed idee Jeffrey ;)
De kitlens heb ik zelf één maand gebruikt, daarna overgestapt op een f/2.8 versie,
en daarna die kitlens nooit meer op de body gehad...
Maar voor het geld hoef je het niet te laten natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonist op 16-09-2006 13:57 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het prijsverschil tussen de 400D en 350D is niet groot. Hierom zou ik sowieso voor de 400D gaan.

Maarrr het valt me op dat er heel veel bijna nieuwe 350d body's op de bekende internet marktplaatsen te koop staan.Misschien kan je daarmee een leuke deal maken voor een 350d.

Laten we wel zijn. Het verschil tussen een 350d en een 400d is minimaal. :)

Verwijderd

Xander2000 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:32:
Het prijsverschil tussen de 400D en 350D is niet groot. Hierom zou ik sowieso voor de 400D gaan.
Niet veel? Ik kom bij cameranu.nl uit op een verschil van €250, dat vind ik een behoorlijk verschil anders..

• bluecupra
Als je een beetje gaat shoppen zul je uitkomen op een prijsverschil van ongeveer 100 euro

• bluecupra
Cyclonist schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:57:
Da's een heel goed idee Jeffrey ;)
De kitlens heb ik zelf één maand gebruikt, daarna overgestapt op een f/2.8 versie,
en daarna die kitlens nooit meer op de body gehad...
Maar voor het geld hoef je het niet te laten natuurlijk.
Welke lens heb je nu als ik vragen mag?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ik stond ook voor de keuze, ik heb een 350D gehaald. Puur omdat ik nu lekker het review schermpje uit heb staan. Er zit op de 350D een apart scherm voor de instellingen. De foto bekijk ik wel op de PC. Bij de 400D moet je altijd dat scherm aanzetten om je instellingen te zien. IMHO een flinke misser van Canon.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
qua stroom scheelt het geloof ik 50 fotos op een accu, las ik elders op got...
voor een miniem prijsverschil zou ik de 400d halen, als het verschil 200 of meer is de 350d, heb zelf om die reden voor laatste gekozen...

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
bluecupra schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:40:
[...]
Welke lens heb je nu als ik vragen mag?
Sigma 18-50mm f/2.8 ;)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb net een 350d voor 599 euro gehaald :) nieuw !!! bij de mediamarkt (de hele kit)

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 16-09-2006 21:06 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44
Ik zou het geld uitgeven aan een goed objectief, zeker als je voetbal wilt gaan doen. Dus het geld dat je bespaard op een body kun je uitgeven aan een goede lens.

Misschien kun je als je een dure lens koopt een goedkopen 350d losweken omdat dit toch een uitloop model is. Maarja als uiteindelijk zo weinig scheelt tussen een 400d of 350d zou ik weer voor de 400d gaan. Kijk voor lenzen ook op: www.the-digital-picture.com. Laat de kitlens links liggen.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:55
Niet mee eens. De kitlens is een gruwelijk goedkope manier om mee te ervaren wat welke focal length voor je doe, welke je heel goed kan helpen met een beter gefundeerde keuze naar welk objectief je later gaat kopen.

Elk alternatief kost meer geld. Ik heb de kitlens zelfs met winst kunnen verkopen ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb van de week even de 400d in mijn handen gehad. En ik vind hem niet lekker in de hand liggen. Dus ik ga denk ik voor de nikon d80

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 15:58
Nu ben ik er wel uit dat het de 400D moet / gaat worden maar welke lens?

Ik ken de betekenis van al die afkortingen niet en zou niet weten wat 2.8 - 4.5 DC endergelijke allemaal betekend, er is nog veel te leren voor mij in de wereld van de fotografie.
De Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC is dus blijkbaar wel iets maar hoever kan je daarmee dichterbij halen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
pvanmegen schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:43:

Ik ken de betekenis van al die afkortingen niet en zou niet weten wat 2.8 - 4.5 DC endergelijke allemaal betekend, er is nog veel te leren voor mij in de wereld van de fotografie.
De Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC is dus blijkbaar wel iets maar hoever kan je daarmee dichterbij halen?
Voor objectieven hebben we een objectieven topic. En Neo die heeft een prachtig overzicht gemaakt van welke objectieven er allemaal te koop zijn, en er een kleine review bijgezet.
Het grote Canonmount-objectieven-topic V4.0

Die DC staat trouwens dat het objectief speciaal gemaakt is voor een digitale camera.

Verder is een 17-70 lens te vergelijken met 4.1x optiche zoom. Maar het omrekeken naar optische zoom kan ook een vertekent beeld geven, want als je een onderwerp van verweg dichtbij wilt halen dan heb je een hoop aantal mm nodig. Dus 17 mm is je groothoek en 70 mm is je telebereik.
Hier kan je mooi zien wat een 17-70 mm aan bereik is: http://www.tamroneurope.com/flc.htm

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

pvanmegen schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:43:

Ik denk dat je je eerst toch echt beter moet verdiepen in de tech / fotografie-termen achter dergelijke apparatuur als body's en lenzen: zie bijvoorbeeld de beschrijvingen in de FAQ bovenaan dit subforum, en op de site van fabrikanten als Sigma :)

Daarnaast hebben we voor dit soort vraagstellingen andere topics, juist om dit soort topics tegen te gaan ;) In jouw geval de volgende:

Over body's:

Canon EOS 350D - Deel 6
Canon 400D 10,1MP dSLR introductie

Lenzen:
Het grote Canonmount-objectieven-topic V4.0

En waar je vraag eigenlijk thuis hoort ;) :
[discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*

Succes!

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.