Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.462 views sinds 30-01-2008

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 16:03
PWM schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:59:
[...]

De 360 (en wss PS3) hebben ook op een traditionele beeldbuis veel beter beeld dan de "vorige" generatie.

Het verschil ga je wel degelijk zien.
Het verschil zal miniem zijn. Je moet immers met me eens zijn, dat een Xbox 360 op een traditionele beeldbuis er wel mooier uit ziet, maar lang niet zo mooi als op een HD TV. Sterker nog ik denk inderdaad dat de Wii vergelijkbare graphics zal kunnen produceren. Maar goed, dat weten we over een paar maanden zeker.
Xbox Live Silver is gratis.

Het enige wat geld kost, is online gamen. Is dat gratis bij Nintendo (als het er al in zit, nu alleen Pokemon)?
Bij Nintendo is al het online gratis, dat is al tijden bekend. Daarnaast is sowieso ook al bekend dat Mario Smash Football online speelbaar zal zijn. Verder hebben de meeste spelmakers er nog niets over gezegd. Ze hebben er namelijk niets over mogen zeggen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ben het wel een beetje met je eens Aap,

Ik heb een xbox 360 sinds de launch en tot nu toe vind ik er weinig aan. Ik heb geen HD TV en de graphics zijn dan echt niet heel dramatisch veel beter dan laten we zeggen de xbox of de GC. Dat is natuurlijk laatste-gen. games vergelijken met 1ste gen. van een systeem, maar toch.

Ik moet de WII graphics nog zien maar als die op (laten we zeggen) RE4 nivo liggen, vind ik dat wel prima.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

PWM schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:59:
[...]

De 360 (en wss PS3) hebben ook op een traditionele beeldbuis veel beter beeld dan de "vorige" generatie.

Het verschil ga je wel degelijk zien.
Ja, dat vind ik altijd zo'n mooie loze uitspraak "dat zie je toch niet op een normale tv".. Dan zien die mensen zeker ook geen verschil tussen een gerenderd stukje uit een gamecube en een echt opgenomen film 8)7. Want de resolutie van TV is te laag om het verschil te zien :P. Er is meer dan resolutie.
Jerox schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:15:
Ik ben het wel een beetje met je eens Aap,

Ik heb een xbox 360 sinds de launch en tot nu toe vind ik er weinig aan. Ik heb geen HD TV en de graphics zijn dan echt niet heel dramatisch veel beter dan laten we zeggen de xbox of de GC.
Opvallend. Ik vind schaduwen, lichteffecten, textures, modellen, water en natuur effecten, enorme aantallen polygonen (detail!) meer bijdragen aan beter en echter beeld dan een hogere resolutie (al maakt dat het zeker op een groot scherm wel echt af!) :).

Wat betreft de WII, Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal duurder vind dan ik had gedacht en verwacht, al liggen de japanse prijzen wel lekker.. 170 euro zou prima zijn 199 ook wel :), en dan zonder spelletje.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 14-09-2006 21:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ook ik ga ervan uit dat we morgen gewoon te horen krijgen dat hij in Q4 hier in Europa komt, ergens in november nog hopelijk :) .
Zaterdag moet ik toch naar het centrum, dus dan ga ik hem mooi hier bij de Foregames in Tilburg reserveren denk ik zo dan :) .
Verder zien de filmpjes op www.wii.com er best gaaf uit moet ik zeggen, ik kan in ieder geval niet wachten totdat de Wii op m'n slaapkamer staat :D .

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Waar zouden die twee "Coming soon" plaatsen eigenlijk voor dienen op Wii.com tussen die filmpjes?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Anoniem: 131051

Ik was ook in de running voor een Wii. Dit plan is nu ook bijgesteld. Het leek mij super fun, maar daarvoor wil ik niet de volle pot betalen.

Dit moest voor mij echt de console worden 'on the side'. Niet al te duur maar plezant entertainment. In afwachting van ps3 of zo. Of gewoon voor de party games en de ervaring. Het is me wel iets waard, maar niet die prijs. Daarvoor haal je de Wii niet zomaar effe van de winkelrekken. (zeker omdat het totaal iets nieuw is, beeld je in dat het niet bevalt, met de ps3 weet je tenminste wat je koopt)

Misschien dat de demo pods mij toch nog overhalen, maar dan mag het best wel heel goed gaan worden :p

Ik wacht wel op de Wii tot ergens eind volgend jaar of zo. Dan moet er toch wel al 50 euro afgegaan zijn. Spijtig maar het is niet anders.

En alleswelbeschouwd is het ook te duur voor wat je krijgt. Maar daarover kan je eindeloos discussiêren.

Kijk, als je een gamecube kan maken voor 80 euro en nog altijd winst maken, moet dit voor de Wii ook lukken. De chips die erin zitten zijn niet meer dan een natuurlijk evolutie (speedbump) van wat in de GC zit. De Wii hardware is gewoon de nieuwe low end die mee is met z'n tijd. Hiervoor was ook geen research budget nodig. Er is immers nauwelijks iets veranderd.

Dan mag het duidelijk zijn dat ze winst maken op de hardware. Daar heb ik op zich geen probleem mee. Het is een gezonder bedrijfsmodel. (als de ps in de toekomst alleen gebruikt wordt als media apparaat, heeft sony een probleem) Maar dan moeten de games wel goedkoper.

De enige reden dat games zo duur zijn voor de 360 is dat ze je op een vier/vijftal games het prijsverschil tussen de echte prijs en de aankoop prijs willen laten terugbetalen. Via licentie geld voor ms/sony.

Dus nu is nintendo twee keer mooi aan het cashen. Eén maal op de console, en andermaal op de games. (die via licentie ook geld afdragen naar de big N toe). En zeg nu zelf, de meeste van de trailers die ik gezien heb zijn hun prijs zeker niet waard (zeker niet boven de 50). Als dergelijke games op max 40 euro komen dan zeg ik niets meer. Dan klopt het plaatje terug.

En heel concreet op de games. Als je ze bekijkt, dan zie je dat ze nooit zo duur kunnen zijn in ontwikkeling als bvb xbox360 games. Ik ben best bereid om games te kopen die er uit zien zoals pc games van twee jaar terug, maar dan moeten de prijzen navenant zijn. (en het implementeren van de nieuwe controller zal echt wel niet zo duur zijn). In de graphics zitten geen nieuwe ontwikkelingen, daar hoeft geen budget naar toe. Daarenboven, als ze echt 4,000,000 stuks kunnen afzetten voor eind 2006 gaan ze daarvoor ook massa's games verkopen. (grotere userbase) Dus extra inkomsten.

Nog een feitje: als de gamende puber jeugd (en zeker de verwende gamende puber jeugd met grote budgetten ;) ) need for speed carbon ziet staan voor xbox360 en nintendo Wii, met nagenoeg dezelfde prijs, maar met een complete generatie verschil tussen qua graphics. Ze zullen ook wel aanvoelen dat daar iets wringt, en ik weet ook al wat ze zullen kiezen.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, ik ga alvast zeker eens de demo pods uitproberen (al die kindjes wegjagen en zelf gaan spelen :p >:) ) En hij komt bij mij vast nog wel in huis, maar dan alleen later

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:07
Ik zie zoveel mensen steeds zeggen: ik koop de Wii niet, ik koop de wii als die goedkoper is.
Succes met wachten, ik speel zo snel mogelijk voor idioot voor mijn TV, zolang ik maar wel Zelda kan spelen.
Ja, de Wii is qua prijsverhouding met een Cube duur.
Mare de opmerking dat de Wii een Cube 1.5 is, en dan goedkoper zou moeten zijn vind ik dus wel erg fout.
Kijk naar auto's, hoe lang rijden die dingen al niet? Ruim 100 jaar, en in de loop der tijd zijn die krengen steeds duurder geworden ipv. goedkoper.
Dus als ik die auto's in gedachten neem, zouden we dan dus een aantal naakte forumgangers achter monochrome 286 pc's kunnen zien zitten of niet?

Ik koop de Wii zo spoedig mogelijk, al is het maar voor de games die ik wil spelen.
Kijk, zijn er geen launchgames die ik wil, dan wacht ik ook totdat er een game is die ik wil hebben.
Is er dan eindelijk een game die ik wil hebben vanaf dag 1, dan heb ik die ook vanaf dag 1. Je kan dan namelijk ook lekker meelullen met iedereen die die game heeft. EN dat is toch wel een leuke extra die niet te koop is.

Anoniem: 93354

Je vergelijking met auto's klopt niet. Ten eerste waren auto's vroeger even omgerekend naar huidige bedragen helemaal niet zo goedkoop, al gold dat niet voor allemaal (t ford) maar je vergeet ook even dat de auto's van tegenwoordig veel geavanceerder zijn. En dan gaat de vergelijking met consoles niet meer op, de Wii is minimaal beter dan de GC terwijl de ps3 en x360 duidelijk sneller zijn dan hun voorgangers.

Het is niet vreemd om te zeggen dat de Wii relatief duur is als je gaat vergelijking wat je met een wii krijgt tov een x360 of ps3. Overgens geld dat alleen als de wii hier 250 euro word, want bv de jap en us prijs (170 en 200 euro) vind ik wel acceptabel. Helaas worden dollars eigelij altijd euro's en dan vind ik de Wii wel duur.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Net zoals veel anderen voor mij al hebben gezegd
De Wii is geen GameCube x1.5 het gaat echt wel verder dan dat.... (gyroscope... anyone?)
Als je dan zo graag power wil neem dan gewoon een xbox360 of wacht op de ps3 niemand die je tegenhoud lijkt me zo. Zelf heb ik de pc wel voor Strakke graphics de Wii komt er voor de Fun en pure Gameplay.

Als die echt 250 euro is heb ik dat er nog steeds dubbel en dwars voorover ook al is het pakket dan wat aan de karige kant. Het enige dat we wel stoort zijn de enorme prijzen van de controllers.

Maar ik zou gewoon zeggen:
Wacht gewoon lekker morgen af. Steeds maar die speculaties aan te nemen en dan gelijk te roepen dat de Wii te duur is want "ik betaal geen 250 euro voor de Wii met 1 controller en Wii Sports" dat neem je maar gelijk aan de europese conferentie is nog niet eens geweest.

[Edit]
btw niet alleen aan b3n66 gericht hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 14-09-2006 22:24 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

De Wii prijs is natuurlijk een discussie zonder eind. De een vind hem te duur, de ander precies goed netzoals de discussies over de prijs van de ps3.

Het eenige wat we kunnen hopen is dat we een redelijke conversie van dollar's naar euro's krijgen en dus de spellen in NL zeker niet duurder dan 50 euro worden (hoewel ik het ergste vrees).

Als ik echter kijk naar de console gaming vergeleken met de PC dan kan ik alleen maar concluderen dat je zo ie zo goedkoop klaar bent als console gamer (er even vanuitgaand dat je alle spelletjes netjes koopt). Voor de prijs van een high-end videokaart (die met een veel mazzel 3 jaar mee gaat) ben je op console gebied al een eind in de richting en kan je meestal een aardige tijd vooruit.

Conclusie: niet langer zeuren en gewoon lekker gamen met die hand(el)!!!!

P.s. interface van de Wii heeft mijn verwachting wel overtroffen. Die lijkt toch wel erg smooth te worden.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

Willybubba

Nut up or shut up.

Damn.

De console op zich is misschien ook niet het dure, maar de controllers, de sensorbalk en al dat gedoe.

Sheesh.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Wat hoor ik nu?

MAART 2007???

http://wii.ign.com/articles/732/732764p1.html

-- Altijd blijven prutsen --

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 16:21

Smoonshine

Feyenoord!!

psychoclown schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:22:
Net zoals veel anderen voor mij al hebben gezegd
De Wii is geen GameCube x1.5 het gaat echt wel verder dan dat.... (gyroscope... anyone?)
Als je dan zo graag power wil neem dan gewoon een xbox360 of wacht op de ps3 niemand die je tegenhoud lijkt me zo. Zelf heb ik de pc wel voor Strakke graphics de Wii komt er voor de Fun en pure Gameplay.

[Edit]
btw niet alleen aan b3n66 gericht hoor ;)
Het concept Wii is geen Gamecube 1.5, maar het kastje zelf wel. De controllers zijn wat de Wii bijzonder maken. Ik snap ook best dat die controllers niet voor 30 euro de kassa over gaan. Maar stel dat je straks 50 euro betaald voor een volledige controller (wii-mote + nunchuck) dan betaal je nog erg veel geld voor de hardware in het Wii apparaat.

Bij een X360 en een PS3 dan weet ik waar ik voor betaal. Op dit moment geavanceerde techniek die veel meer mogelijk maakt dan wat de huidige generatie biedt. Dan heb ik het niet alleen over graphics, maar ook over AI, aantal units op een scherm e.d. Je krijgt dus wel degelijk betere games dan binnen de huidige generatie. Het argument dat je de Wii koopt voor de gameplay gaat natuurlijk niet echt op. Het is andere gameplay, maar dat maakt nog niet dat de andere 2 waardeloze gameplay hebben.

Ik vind 250€ gewoon een erg hoge instapprijs voor technologie die eigenlijk al aardig richting verouderd gaat. Wanneer ze er 2 controllers + nunchucks bij doen en Wii sports, hoor je mij niet klagen. Dan heb je een mooi pakket met 2 (dure) controllers en betaal je in mijn ogen ook een redelijke prijs voor de hardware die je krijgt.

Wat me trouwens ook benieuwd is hoe dat met die add-ons gaat werken. Komen er games uit, waar je speciaal een add-on voor moet kopen? Worden die bij de game zelf geleverd? En wat als je nu zo'n speciale add-on game met meer personen wilt spelen? Volgens mij wordt het dan een nog veel duurder grapje in totaal.

Ik hoop overigens niet dat het Q1 2007 verhaal waar is. Mocht dat zo zijn, dan breekt echt mijn klomp. Dan mogen de wijzende vingertjes richting sony ook wel teruggetrokken worden, want dan is Nintendo geen haar beter. In dat geval denk ik dat er hier eind van het jaar een X360 staat te ronken. Daar kan ik ook nog eens PES op spelen.

uhm...

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apart ;)
Amazon heeft 'm nog voor 24 november (2006 ;)) gepland.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

grappig...eerst is het "staar je niet blind op cijfers, specs zeggen niets over kwaliteit".
Nu is het "ik betaal geen 250 euro (nochtans een ZEER schappelijke prijs voor een nieuwe console) voor een 1.5 gamecube".
Even serieus? Hoe oud zijn jullie, dat zelfs dit er niet afkan voor een nieuwe spelconsole?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
Mocht de Wii echt uitgesteld worden, koop ik in maart nog altijd liever een PS3. Speel liever Assassins Creed dan Zelda :P . Zal de Wii dan uiteindelijk wel kopen, maar dan toch eerst de PS3.

Geldwijs gezien zou je het liever andersom kunnen doen, omdat een PS3 na een tijdje toch meer euro's zal zijn gezakt dan de Wii. Maar goed, ik ga nu even uit van een Wii-decemberlaunch voor europa.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Als de Wii pas in maart 2007 uit zou komen zou het al helemaal mooi zijn :(
nog langer wachten zeker, ik wil hem nog zeker dit jaar :9

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28

S2S

Ik hoor nu dat er mss, component cables bij zitten:
The classic controller--a more conventional-style game pad designed to better control the large library of retro titles available for the system--will be sold separately for $20. When we asked Nintendo about the A/V hookup, they said the system would include an all-in-one composite-component cable much like the one included with the premium Xbox 360. We did not get to see those cables, so take that one with a grain of salt.
En dan is €250 niet zo veel, immers een component kabel kost 25 - 30 euro.
Internet Channel
Go here to access the Opera internet browser. In addition to supporting flash (making this a step up from the DS browser), the browser uses the Wiimote to zoom in and out. The browser will normally cost money, but Nintendo will make it available for free download until June of 2007.

Just incase anyone still doesn't know.
Tot Juni ;) Oo mss toch Maart launch in EU....

[ Voor 26% gewijzigd door S2S op 14-09-2006 22:54 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Boeb0e schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:43:
grappig...eerst is het "staar je niet blind op cijfers, specs zeggen niets over kwaliteit".
Nu is het "ik betaal geen 250 euro (nochtans een ZEER schappelijke prijs voor een nieuwe console) voor een 1.5 gamecube".
Even serieus? Hoe oud zijn jullie, dat zelfs dit er niet afkan voor een nieuwe spelconsole?
Ik ben 23 en heb een full-time baan. Ik kan een Wii voor 250 ook prima betalen, dat is het probleem niet. Maar dat vind ik persoonlijk een waardeloze reden. Ik bekijk het altijd vanuit het oogpunt of iets die prijs voor mij waard is. Ik ga ook niet 300 euro voor een spijkerbroek neerleggen, omdat ik het toch wel kan betalen. Dan heb ik gewoon het idee dat ik een poot uitgedraaid wordt voor wat ik krijg.

En het staar je niet blind op specs gedeelte. Voorop staat bij iedereen nog steeds de fun die je hebt met een console. In ieder geval bij mij wel. Maar zo'n console moet ook een redelijke prijs/kwaliteit verhouding hebben. Voor de één is 250 een schappelijke prijs en ik zal ook zeker niemand veroordelen die dat vind, maar ik vind het eigenlijk te duur voor iets dat kwa specs in de current gen consoles past.

uhm...

• MetroidPrime
  • Laatst online: 22-06 20:14
Smoonshine schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:39:
[...]

Het concept Wii is geen Gamecube 1.5, maar het kastje zelf wel.
Dit is iets wat gewoonweg niet klopt en hier moet iedereen maar eens mee kappen. Inderdaad, de kloksnelheden van de CPU en GPU liggen volgens de geruchten maar 1,5 keer zo hoog als de Gamecube, maar dit zegt niets over de prestaties. De Broadway CPU is veel efficiënter dan de Gekko CPU, dus je kunt niets over de prestaties zeggen op basis van de kloksnelheid, PUNT.

Vergelijk een Pentium 4 maar eens met een Core 2 Solo. De hoogste kloksnelheid van de Core 2 Solo op dit moment ligt nog een stuk lager dan die van de snelste Pentium 4. Toch veegt de Core 2 Solo de vloer aan met de Pentium 4 en zelfs met de Pentium XE, waarom? Omdat de Core 2 Solo een veel efficiëntere chip is. Daarom kun je ook nu de kloksnelheden niet direct vergelijken, in 5 jaar tijd kan er een hoop veranderen.

De Europese prijs is nog niet eens aangekondigd en er wordt nu al gezeken dat de console veel te duur is. |:(

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 20:23

Hironshy

Orooo!!!

S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:50:
[...]
Bron?

Ik weet dat de tweaker zeer gehecht is aan de price/performance ratio(waaronder ik). Maar bij de console ligt dat anders. Gebruik dan liever de price/fun ratio. Is naar mijn mening een veel betere maatstaf, niet waar?

@Arx
Er is door Nintendo UK gezegd dat de Wii niet duurder wordt dan 250 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Hironshy op 14-09-2006 23:14 ]

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:50:
Ik hoor nu dat er mss, component cables bij zitten:

[...]

[...]

Tot Juni ;) Oo mss toch Maart launch in EU....
Wat heb je nou aan een component kabel in Europa? We praten hier mass market en niet de elite die een LCD Tv heeft. Niets dus.

[speculatieve & visionaire blik modus]
Ik ben bang dat de Wii iets duurder in Europa gaat worden. Een of andere manier denken die Japanners altijd dat we hier schatrijk zijn. En hebben we hier in Europa wat rare invoer rechten en belastingen die voldaan moeten worden.

Kijkend naar andere Japanse producten van Nintendo denk ik dat de Wii €289,- in Europa gaat kosten. En dat is inderdaad een gigantisch verschil van €105,- t.o.v. de Amerikaanse prijs.
[/speculatieve & visionaire blik modus]

Hopelijk heb ik ongelijk, maar vrees het ergste.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• MetroidPrime
Arx schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:04:
[...]

Wat heb je nou aan een component kabel in Europa? We praten hier mass market en niet de elite die een LCD Tv heeft. Niets dus.
Het is dan ook geen component-kabel, maar een component+composiet-kabel. Je krijgt dus in feite twee kabels voor de prijs van één.
[speculatieve & visionaire blik modus]
Ik ben bang dat de Wii iets duurder in Europa gaat worden. Een of andere manier denken die Japanners altijd dat we hier schatrijk zijn. En hebben we hier in Europa wat rare invoer rechten en belastingen die voldaan moeten worden.

Kijkend naar andere Japanse producten van Nintendo denk ik dat de Wii €289,- in Europa gaat kosten. En dat is inderdaad een gigantisch verschil van €105,- t.o.v. de Amerikaanse prijs.
[/speculatieve & visionaire blik modus]
Don't give up the day job: Nintendo to sell Wii in Europe for below 250 euros

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

trouwens de nieuwste screens al gezien die gepost zijn op verschillende sites (vooral ign dan)? De graphics van de "definitieve" versie van verschillende games zijn er enorm op vooruit gegaan. Vooral red steel en mario zien er nu waanzinnig goed uit. (die lichteffecten, omg). Graphics-wise ziet het er wel dik in orde uit. Vergeet ook niet dat de Wii geen processorkracht moet verspelen aan HD graphics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:56
Ik hoop trouwens wel dat we in Europa bij de launch ook de zwarte versie krijgen!

* equationunequal wil een zwarte Wii voor naast m'n zwarte DS Lite...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

MetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]

Het is dan ook geen component-kabel, maar een component+composiet-kabel. Je krijgt dus in feite twee kabels voor de prijs van één.
Composiet? Dat kun je toch geen kabel noemen? :+ Als zij de Amerikanen een component geven, verwacht ik in Europa op z'n minst een RGB Scart kabel. >:)
Ahh, dat wist ik niet, maar het artikel benadrukt wel dat ze het 'expecten' en niet dat het per definitie zo is. Ik hoop uiteraard dat ze voet bij stuk houden. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• S2S

S2S

Boeb0e schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:22:
trouwens de nieuwste screens al gezien die gepost zijn op verschillende sites (vooral ign dan)? De graphics van de "definitieve" versie van verschillende games zijn er enorm op vooruit gegaan. Vooral red steel en mario zien er nu waanzinnig goed uit. (die lichteffecten, omg). Graphics-wise ziet het er wel dik in orde uit. Vergeet ook niet dat de Wii geen processorkracht moet verspelen aan HD graphics.
Red Steel
Sonic
Mario
Excite truck
Metroid Prime 3

Zien er goed genoeg uit, acceptabel. Maar de meeste game zijn :(
Zoals altijd is Nintendo heer en meester over zijn eigen hardware.

Anoniem: 91628

MetroidPrime schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:56:
[...]

Dit is iets wat gewoonweg niet klopt en hier moet iedereen maar eens mee kappen. Inderdaad, de kloksnelheden van de CPU en GPU liggen volgens de geruchten maar 1,5 keer zo hoog als de Gamecube, maar dit zegt niets over de prestaties. De Broadway CPU is veel efficiënter dan de Gekko CPU, dus je kunt niets over de prestaties zeggen op basis van de kloksnelheid, PUNT.

Vergelijk een Pentium 4 maar eens met een Core 2 Solo. De hoogste kloksnelheid van de Core 2 Solo op dit moment ligt nog een stuk lager dan die van de snelste Pentium 4. Toch veegt de Core 2 Solo de vloer aan met de Pentium 4 en zelfs met de Pentium XE, waarom? Omdat de Core 2 Solo een veel efficiëntere chip is. Daarom kun je ook nu de kloksnelheden niet direct vergelijken, in 5 jaar tijd kan er een hoop veranderen.

De Europese prijs is nog niet eens aangekondigd en er wordt nu al gezeken dat de console veel te duur is. |:(
Aan de grafische toestanden te zien is de Wii niet al te krachtig. En achter vier jaar is het echt hopeloos verouderd! De andere twee consoles produceren tegen die tijd wel heel wat ander geweld op het scherm. Om nog maar te zwijgen over de PC. Graphics doen er wel degelijk toe. Het is alleen niet het belangrijkste. Daarnaast pompen die andere consoles nog wel wat meer spul uit het bakje dan alleen maar vette graphics.
Hironshy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:02:
[...]

Bron?

Ik weet dat de tweaker zeer gehecht is aan de price/performance ratio(waaronder ik). Maar bij de console ligt dat anders. Gebruik liever de price/fun ratio. Is een veel betere maatstaf niet waar?

@Arx
Er is door Nintendo UK gezegd dat de Wii niet duurder wordt dan 250 euro.
Wanneer je nog geen fun heb geproeft van iets, kun je niet meten. Iedereen denk maar dat het de grootste fun van de wereld is om straks met de Wii te kunnen spelen, maar misschien valt dat nog wel vies tegen. Het lijkt je leuk, maar misschien staat 'ie straks na een maandje of twee alweer stof te happen bij jou thuis.

Niet persoonlijk bedoeld of zo, maar sommige mensen zijn mij een beetje over-positief. Je kunt ook overdrijven hè. De Wii is echt niet het nieuwe wereldwonder of wat dan ook. Het is maar een console. Er word door sommige mensen gedaan alsof de Wii een gaming revolutie gaat ontketenen of wat dan ook.

Lol hebben kan je ook met die andere twee consoles, of je PC. Daar heb je echt geen Wii voor nodig. Dat is dus gewoon een gehyped fabeltje.

• Captain N
Hironshy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:02:
Ik weet dat de tweaker zeer gehecht is aan de price/performance ratio(waaronder ik). Maar bij de console ligt dat anders. Gebruik dan liever de price/fun ratio. Is naar mijn mening een veel betere maatstaf, niet waar?
Exact! Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik probeerde het al te verwoorden, maar dit is exact wat ik bedoel :)

En idd, veel games zien er een stuk beter uit. Marvel:UA en Excitetruck vind ik er ook flink op vooruit gegaan! :)
Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:29:
Wanneer je nog geen fun heb geproeft van iets, kun je niet meten. Iedereen denk maar dat het de grootste fun van de wereld is om straks met de Wii te kunnen spelen, maar misschien valt dat nog wel vies tegen. Het lijkt je leuk, maar misschien staat 'ie straks na een maandje of twee alweer stof te happen bij jou thuis.
Je kunt wel een impressie hebben van het materiaal dat je tot heden gezien hebt. Hoe koop jij je games overigens? Wat als je een spel koopt dat je leuk lijkt, maar het toch niet leuk blijkt te zijn? Weer 60 euro down the drain! ;) Kan je maar beter helemaal geen games kopen. Of films. Of vakanties boeken. Of... etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Captain N op 14-09-2006 23:37 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Icelus
  • Niet online
Betekent dit dat Super Paper Mario een Gamecube spel blijft en gewoon begin oktober uitkomt?

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Idd zie ik graag ipv een component cable een SCART RGB kabel. Maar goed, de tijd zal het leren :)

Hoe laat morgen?

EDIT: Voor zover ik weet is Super Paper Mario verschoven naar de Wii.

[ Voor 23% gewijzigd door Willybubba op 14-09-2006 23:40 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sorry hoor, maar als ik zulke screens zie:
Afbeeldingslocatie: http://wii.nintendo.com/images/02_game/feature_ss_zelda.jpg

Kan ik echt niet zeggen dat ik de Wii maar boutgraphics vind uitpoepen. :P Op de dag van de release heb ik er eentje in huis samen met de nieuwe Zelda, das zeker! :Y)

Tesla Model Y RWD (2024)

• S2S

S2S

--MeAngry-- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:43:
[afbeelding]

Kan ik echt niet zeggen dat ik de Wii maar boutgraphics vind uitpoepen. :P Op de dag van de release heb ik er eentje in huis samen met de nieuwe Zelda, das zeker! :Y)
De game ziet er grafisch hetzelfde uit als de Cube versie, is dus een Cube game ;)

• Icelus
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:43:
[afbeelding]

Op Fok! zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn ;)
Ziet er prima uit.

Anoniem: 131051

Boeb0e schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:43:
En hoe oud ben jij wel? Twee opties: persoon met job en weinig kosten. Andere: verwende puber die toch gewoon alles betaald krijgt door de ouders. Dan is het niet moeilijk om te lopen miepen dat 250 euro weinig geld is, zo kan ik het ook. (genre die een bmw krijgen voor hun 18de verjaardag)
nofi, dus niet beginnen flamen... Ik ga uit van het eerste. ;)

nee, maar nu serieus. Als ik van mening van dat ik iets te weinig terug krijg voor mijn geld, qua power, qua games, dan koop ik toch voorlopig niet?

Ik beweer ook niet dat ik het helemaal niet ga aanschaffen. Dat gebeurt heus wel, maar dan ergens volgend jaar als er wat van de prijs af is. Ik heb geen haast. Ik ben geïnteresseerd in het concept, en het boeit mij op zich wel, maar dan wil ik eerst goed first hand experience meemaken wat het is. Zoals ik zei: het is een risico investering voor de niet-nintendo die-hard. Jullie kopen het zowieso toch wel. Wat als het mij niet bevalt qua stijl, gamen. Ik zit nog teveel in het donker om zomaar iets aan te kopen wat volledig nieuw is.

Dus zoals ik ook al zei: met de ps3 wéét je wat je koopt. (iedereen blaat wel over het gebrek aan 'vernieuwing' maar dat ik op zich niet slecht). Je weet dat je hetzelfde koopt maar dan op alle vlak beter. Als je de ps2 dus goed vond, dan weet je dat je met de ps3 ook safe zit, zo simpel.

Ps3 zou ik nu ook wel niet kopen. Daar wacht ik ook mee tot die goedkoper wordt. Maar ik zou nog eerder een ps3 kopen voor 450 euro dan een Wii voor 230. Dat is zowat het idee hier. Daarbij, ik heb al redelijk wat ps2 games, net zoals jullie al een GC collectie hebben (die ook op de Wii te spelen is) De kaarten liggen gewoon anders.

Zoals ik het zie zijn er dus twee invalshoeken, die van de nintendo die hard die de Wii zowieso aanschaffen (al was die 400 euro :p ), en van de nieuwkomer tot de nintendo familie. Ik behoor tot de tweede. Ik heb dus niet dezelfde gevoelsmatige 'verbondenheid' met het merk zoals jullie (wat ik wel heb met ps)

Nogmaals, ik kijk ten zeerste uit naar wat het zal bieden. Maar naar value for money wordt het voor sommige een moeilijke inschatting.

(samenvatting van mijn vorige post is eigenlijk: als ze de games even duur verkopen als de concurrentie, hadden ze in de beginperiode van de Wii de console net zo goed met verlies kunnen verkopen, zoals de rest doet. Nu cashen ze op beide vrij hard, dus ze komen nogal 'hebberig' over. Ze zullen het wel niet nodig hebben, nintendo is ongelooflijk geliefd en populair dus wat ze ook produceren, ze zullen niet rap genoeg kunnen bijproduceren. De stock zal verdwijnen als druppels op een hete plaat :)
edit: zoals de DS, batch DS'jes klaar, hup, naar de japanse markt, allemaal verkocht. Sleep de volgende dozen maar al aan... :) Zo mochten ze hier maanden wachten op de dslite. Vrij impressionant hoor, had ik nog niet eerder gezien zoiets. En het zal deze keer wel net zo gaan met de Wii in Japan. Dat worden verkopen die gaan 'sky-rocketen', geen twijfel mogelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 15-09-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik vermoed.. dat als idd, de Wii over enkele weken gereleased zal worden... dat de meeste mensen die nu "nee" zeggen ik wacht wel.. er voor eind dit jaar er toch eentje thuis zal hebben :)

Je kan reageren op mijn post maar dat heeft geen zin. Afwachten tot het zover is :p (wie nu nee roept roept straks ja of andersom :) )

En over de vergelijking of je nu echt veel verschil gaat zien in een Wiigame, Xbox360game of een PS3 game op een "normale" tv, ook daarbij, gewoon wachten tot iemand de 3consoles in z'n huis heeft zodat er een goede vergelijking kan worden gemaakt. Stel dat het verschil echt maar minimaal is, dan blijkt de Wii opeens erg goedkoop te zijn aangezien je geen nieuwe tv hoeft te halen (voor de mensen die het echt te duur vinden).

Toch is het opmerkelijk.... Nintendo komt niet eens boven de 250euro en opeens zijn er al 10mensen nou, 249,95 laat dan maar zitten hoor, das te duur :D ik snap het niet zo :D en dit is al minimaal10x gezegt in het topic

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Captain N schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:31:

[...]

Je kunt wel een impressie hebben van het materiaal dat je tot heden gezien hebt. Hoe koop jij je games overigens? Wat als je een spel koopt dat je leuk lijkt, maar het toch niet leuk blijkt te zijn? Weer 60 euro down the drain! ;) Kan je maar beter helemaal geen games kopen. Of films. Of vakanties boeken. Of... etc.
Ik ben 23, en game al ruim 18 jaar. De hele gaming scene heb ik eigenlijk wel doorlopen, van de Commodore 64 en dat soort spul, tot alles wat er tegenwoordig is. Ondertussen weet ik echt wel wat de kakgames zijn, en welke niet. Om dat te beoordelen gebruik ik van ales. Van videomateriaal, tot demo's. Screenshots zeggen niet echt veel, dat is iets wat zeker is. Er zijn hele mooie games, die qua animaties en dergelijken bijvoorbeeld behoorlijk kut aanvoelen.

Games waarvan ik niet zeker ben of ze leuk zijn of niet, koop ik niet meer. Die tijd heb ik gehad. Toen ik het geld op de rug had groeien gebeurde me dat ook wel eens, maar tegenwoordig toch niet meer. Ik weet precies wat en welke games ik wil spelen, en welke niet. Risico's nemen op dat gebied doe ik niet meer, want het is inderdaad behoorlijk zuur als je een game koopt voor behoorlijk wat pieken en het is echt een schijt game. Zeker nu ik student ben en van een studiefinanciering moet leven heb ik het daar niet meer zo op. Maar als ik straks weer terug ga werken dan ga ik ook niet weer op de oude toer, dat is iets wat zeker is.

Trouwens, wanneer ik niet zeker was van mijn zaak dan kocht ik de game hier in de stad, zodat ik het wel later nog kon ruilen wanneer nodig. Een kleine impressie van een uurtje of zo is vaak al genoeg, uitgezonderd de grote games zoals RPG's en dergelijken. Die kan je niet zo één, twee, drie, beoordelen.

Onbewust en inpulsief koopgedrag houd ik me echt niet mee bezig. Ik kijk en vergelijk echt heel goed voor dat ik iets koop. Een vakantie boeken aan de hand van een paar mooie plaatjes die op de zonnigste dag van de eeuw zijn gemaakt is daarintegen ook behoorlijk dom... En films kijk ik meestal maar één keer, en wanneer 'ie echt goed is nog wel een keertje of wat extra. Een goed geheugen is het halve werk zeg ik altijd maar. Daarbij koop ik geen pricy films die net op de markt zijn verschenen. Vind het een beetje duur, zo'n film van 2 uurtjes voor €20... Ga ik liever een keer naar de bioscoop voor een derde van die prijs, inclusief de extra ervaringen die je daar op doet (mega groot scherm, vet geluid, misschien kom je nog een leuk iemand tegen, etc), of ik download ze via Internet. Soms koop ik ze ook wel eens als ik ze voor een fijne prijs zie liggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 22:52
Aap schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:07:
Toch is het opmerkelijk.... Nintendo komt niet eens boven de 250euro en opeens zijn er al 10mensen nou, 249,95 laat dan maar zitten hoor, das te duur :D ik snap het niet zo :D en dit is al minimaal10x gezegt in het topic
Het heeft volgens mij te maken met a) het doorbreken van de 199 euro prijsbarriere waardoor de Wii in een andere prijsklasse terecht is gekomen, b) de verwachting dat de Wii veel minder zou kosten, en c) het te geringe verschil met een Xbox 360. Voor de prijs van een Wii-game heb je een echte next gen console, een technisch zeer geavanceerd apparaat dat MS noodgedwongen met verlies verkoopt om marktaandeel te winnen. Veel waar voor je geld dus. De Wii is technisch veel minder geavanceerd (hij wordt niet voor niets Gamecube 1.5 genoemd) waar Nintendo geen cent op hoeft toe te leggen maar juist lekker mee kan verdienen. De Wii had makkelijk voor een klein beetje meer dan de Gamecube verkocht kunnen worden, want het is eerlijk gezegd een incremental upgrade. De Wii is niet zo maar 100%-compatibel met de Gamecube. De vernieuwing zit voornamelijk in die nieuwe Wii Remote, dat is wat mensen moet overhalen om een Wii te proberen. Die andere dingetjes zijn alleen maar bullets in een lijstje. Grappig om een keertje te internetten via de Wii, maar daar gaat geen mens een Wii voor kopen. Internetten gaat een stuk beter op een PC tenlotte.

Ik vind trouwens de launch games voor de Wii niet bijster interessant. Afgezien van Zelda zit er niets bij wat me trekt. Of het zijn kindergames, of je kunt ze ook voor de 360 krijgen met veel betere graphics. Dan wacht ik liever tot ook de nieuwe Mario en Metroid er zijn, want dan heb je de belangrijkste games wel te pakken. Voorlopig is de Wii te duur uitgevallen en zijn de launch-games niet goed genoeg voor een Wii60-combo.

Voor de volledigheid, hier de volledige lijst met launch-titels:

Nintendo (all game releases TBA, except for Zelda, Wii Sports and ExciteTruck, which are confirmed for Nov. 19.)
Battalion Wars II
Big Brain Academy™ (temporary name)
Excite Truck™
The Legend of Zelda®: Twilight Princess
Mario Strikers Charged
Metroid® Prime 3: Corruption
Super Mario® Galaxy (temporary name)
WarioWare™: Smooth Moves
Wii Sports

Third Party (All games slated for release before March 31, 2007)

Activision
Call of Duty 3
Marvel: Ultimate Alliance
Rapala Tournament Fishing
Tony Hawk's Downhill Jam

Atari
World Series of Poker

Atlus
Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 2

EA
Trauma Center: Second Opinion
Chicken Little: Ace in Action
Buena Vista Games
Disney's Meet the Robinsons
Dance Factory
Codemasters
Sidewinder
The Godfather
Madden NFL 07
Need for Speed: Carbon
SSX
Tiger Woods PGA Tour

Konami
Elebits

Majesco
Bust A Move Revolution

Midway
The Ant Bully
The Grim Adventures of Billy & Mandy
Happy Feet
Mortal Kombat: Armageddon
Rampage: Total Destruction

Sega
Sonic and the Secret Rings
Super Monkey Ball Banana Blitz

SNK
Metal Slug Anthology

THQ
Barnyard
Cars
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab

Ubisoft
Blazing Angels: Squadrons of WWII
Far Cry: Vengeance
GT Pro Series
Monster 4x4: World Circuit
Open Season
Prince of Persia
Rayman: Raving Rabbids
RED STEEL
Teenage Mutant Ninja Turtles
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Vivendi
Ice Age 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 20:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

S2S schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:53:
[...]

De game ziet er grafisch hetzelfde uit als de Cube versie, is dus een Cube game ;)
Klopt niet helemaal, de Wii versie krijgt wel degelijk opgepoetste graphics, al zou het verschil niet groot moeten zijn. Ik kan me indenken dat die gloei-effecten op de cube niet zo aanwezig zijn, ik vind ze wel wat aan sfeer toevoegen. :)
Inhoudelijk zouden beide versies wel identiek zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Kijk hoe meer mensen wachten totdat de wii goedkoper wordt, hoe meer er overblijft voor mij :P.
Ik sta zeker de dag van de release te zwaaien met die controller 8).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anders ik wel. Voor mij komt er echter nog 50 euro voor een slaapzak bij. Denk niet dat ik in Japan als ik om een uur of 11 wakker word rustig naar de winkel kan lopen en er eentje mee kan nemen. :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 10:20
Captain N schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:48:
Anders ik wel. Voor mij komt er echter nog 50 euro voor een slaapzak bij. Denk niet dat ik in Japan als ik om een uur of 11 wakker word rustig naar de winkel kan lopen en er eentje mee kan nemen. :+
50 euro voor een slaapzak? Ja daaaag, gezien wat je krijgt voor die prijs (oude techniek: rits, wolle voering, één open einde met dus kans op een lichte tocht) zou ik toch zeker voor 50euro extra een autobusje huren om daar in te overnachten. Een busje staat tenminste nog blits ook, en je weet zeker dat er meer manuren in het produceren van de motor zijn gestoken, waardoor je veel lekkerder zal slapen. No way dat ik nog voor een slaapzak zou gaan.

Misschien als er 2 kussens bij zouden zitten.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Aristagon schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:53:
[...]
zou ik toch zeker voor 50euro extra een autobusje huren om daar in te overnachten.
Mij lijkt dat behoorlijt tof. Met je bus op stoep voor de winkel staan :D Ik denk alleen niet dat dat echt mag zeg maar.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Aristagon schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:53:
50 euro voor een slaapzak? Ja daaaag, gezien wat je krijgt voor die prijs (oude techniek: rits, wolle voering, één open einde met dus kans op een lichte tocht) zou ik toch zeker voor 50euro extra een autobusje huren om daar in te overnachten. Een busje staat tenminste nog blits ook, en je weet zeker dat er meer manuren in het produceren van de motor zijn gestoken, waardoor je veel lekkerder zal slapen. No way dat ik nog voor een slaapzak zou gaan.

Misschien als er 2 kussens bij zouden zitten.
Lol! _/-\o_

Wel grappig btw: schuifpuzzel van je home-made filmpjes: http://www.kotaku.com/gam...-photo-channel-200748.php

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 20:23

Hironshy

Orooo!!!

Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:29:
[...]

Wanneer je nog geen fun heb geproeft van iets, kun je niet meten. Iedereen denk maar dat het de grootste fun van de wereld is om straks met de Wii te kunnen spelen, maar misschien valt dat nog wel vies tegen. Het lijkt je leuk, maar misschien staat 'ie straks na een maandje of twee alweerstof te happen bij jou thuis.
Ik gaf alleen aan dat vergelijken door enkel naar de prijs en specs te kijken niet opgaat voor een console. Met videoclips, previews en het vertrouwen in Nintendo(Zelda, Pikmin, Metroid enz) geloof ik wel dat het goed zit met de hoeveelheid fun.
Over het algemeen zijn X-Box360 games niks voor mij. Maar omdat het een betere price/performance heeft moet ik maar eentje kopen ipv de Wii? Lijkt me wel duidelijk dat een console beoordelen op basis van price en performance onterecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Volgens de officiële Nintendo importeur in Zweden komt de Wii in Europa eind november/begin december uit en de prijs zal €250,- worden. Dat is dus redelijk goed nieuws, mocht dat kloppen.

Over de prijs, ik begrijp het wel als iemand niet echt een die-hard Nintendo fan is en niet weet of je de nieuwe controller leuk zal vinden. Het is een behoorlijk grote stap ten opzichte van de andere consoles, dus ik begrijp best als iemand dan eerst de kat uit de boom wil kijken.

Wat ik niet begrijp zijn de figuren die eerst lopen te roepen hoe geweldig de Wii wel niet is en elkaar lopen opgeilen met geschatte prijzen die veel lager zijn dan de indicatie van Nintendo zelf, maar zodra de prijs hoger is dan hun eigen schatting zijn de Wii en de controller ineens niet zo bijzonder meer als ze zelf eerst riepen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152780

MetroidPrime schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:46:
Volgens de officiële Nintendo importeur in Zweden komt de Wii in Europa eind november/begin december uit en de prijs zal €250,- worden. Dat is dus redelijk goed nieuws, mocht dat kloppen.

Over de prijs, ik begrijp het wel als iemand niet echt een die-hard Nintendo fan is en niet weet of je de nieuwe controller leuk zal vinden. Het is een behoorlijk grote stap ten opzichte van de andere consoles, dus ik begrijp best als iemand dan eerst de kat uit de boom wil kijken.

Wat ik niet begrijp zijn de figuren die eerst lopen te roepen hoe geweldig de Wii wel niet is en elkaar lopen opgeilen met geschatte prijzen die veel lager zijn dan de indicatie van Nintendo zelf, maar zodra de prijs hoger is dan hun eigen schatting zijn de Wii en de controller ineens niet zo bijzonder meer als ze zelf eerst riepen. 8)7
AMEN! _/-\o_

ik volg dit topic al een tijdje, ik ben niet zo iemand die snel een reply stuurt, hou meer van het lezen, afijn. Ik ben geen die-hard gamer zeg ik eerlijk, ik heb een ps2 thuis staan die ik amper heb aangeraakt omdat ik er heel snel was uitgekeken op ook qua games. Toch toen ik de wii zag, had ik wel zoiets this is it. Mijn mening lijkt het me een super console, vooral qua games, partygame etc.

Oké €250 = als dat de prijs gaat worden is idd iets hoger dan ik ook zelf had verwacht, niettemin ga ik hem wel aanschaffen ondanks dat ik ook maar een student ben, gewoon alvast een beetje sparen :P

anyways vandaag is het judgement day, weten we eindelijk wat die gaat kosten en wanneer die komt. Ik hoop echt nog in 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ymmv schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:29:
[...]
De Wii is technisch veel minder geavanceerd (hij wordt niet voor niets Gamecube 1.5 genoemd)
"gamecube 1.5" is een term die graag rondgeslingerd wordt door de ps3 fans ja. Sterk van jou dat jij het gaat interpreteren als "standaard". De Wii bevat een VOLLEDIG nieuwe processor die stukken efficienter werkt dan de gamecube. Het feit dat hij "maar" dubbel zo snel geclocked is wil NIETS zeggen. Als launchgames je niet aanstaan zou ik je inderdaad naar de 360 doorverwijzen, want ik zie er minstens 5 toptitels die zelf dolgraag bij launch wil hebben. De nieuwe rayman, metal slug antology (omg) en dragonquest (is het nu een launchtitel of niet?) zijn maar enkele van de 3rd party titels die potten gaan breken.

*edit* om hoe laat begon de Europese voorstelling nu ook weer, en waar kan je hem live volgen?

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 15-09-2006 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Boeb0e schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:34:
[...]

"gamecube 1.5" is een term die graag rondgeslingerd wordt door de ps3 fans ja. Sterk van jou dat jij het gaat interpreteren als "standaard". De Wii bevat een VOLLEDIG nieuwe processor die stukken efficienter werkt dan de gamecube. Het feit dat hij "maar" dubbel zo snel geclocked is wil NIETS zeggen.
Er wordt nu gezegd dat Intel nu processors uitbrengt die op een lagere kloksnelheid beter presteren dan de oude P4s. Ik vraag me alleen af of dat voorbeeld in die sterke mate opgaat voor PowerPC-processors. De architectuur van een Core 2 Duo verschilt enorm van die van een "netburst" P4. Het verschil tussen een PowerPC G3 (waar de Gamecube-CPU op gebaseerd is) en een G5 is een stuk minder. De Wii-CPU zal in de praktijk idd sneller en efficienter zijn dan enkel de 50% verhoging van de kloksnelheid doet vermoeden, maar dan nog blijft het een relatief trage CPU. Je kunt wel de meest efficiente PowerPC ooit maken maar dan loop je nog steeds tegen de beperkingen van een magere 750Mhz aan, terwijl de concurrentie CPUs heeft die ten minste op 3Ghz geklokt zijn en ook nog 'ns over respectievelijk 7 extra SPEs of drie cores beschikken.

Nintendo gaat niet de concurrentie wegconcurreren met de meest krachtige spelconsole die ze kunnen maken, maar met goedkope machientjes die het vooral van toegankelijke features en voor de hele familie aantrekkelijke games moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Opmerking over de openingspost;

de zin "EA heeft onlangs aangegeven dat ze verwachten dat de Japanse prijs van de Wii rond de $170 zal komen te liggen, wat ongeveer €130 is." is beetje obsolete geworden, niet? Deleten die handel!

------------------

Nog paar uurtjes en we weten onze datum en prijs. spannend :) (vooral de datum dan :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Boeb0e schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:34:
[...]
*edit* om hoe laat begon de Europese voorstelling nu ook weer, en waar kan je hem live volgen?
Volgens mij begint de voorstelling om 11 uur. Als je Nintendo VIP bent, dan kun je via nintendo.nl een soort van live-update dienst volgen. Volgens mij wordt de volledige presentatie niet live uitgezonden. Ik ben erg benieuwd naar wat ze voor europa in petto hebben.

Ik denk niet dat we veel bijzonders kunnen verwachten ten opzichte van de USA. Het zal wel ongeveer hetzelfde pakket en daarbij zal het dollar teken vervangen zijn voor de euro. Het enige waar ik persoonlijk nog wel een beetje bang voor ben is dat het maart gerucht nog wel eens zou kunnen kloppen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neemt nogsteeds niet weg dat het in feite allemaal gebaseerd is op de 5 jaar oude tech in de GC. Je kan roepen wat je wil maar ivm de x360 is 250 euro gewoon duur. De wii is vanuit technisch punt iets wat al jaren gemaakt kan worden, de x360 is veel geavanceerder en maar iets duurder.

Jullie lijken het punt steeds maar niet te begrijpen dat de Wii ivm andere consoles technisch gewoon niet veel voorstelt maar kwa prijs niet ver van die wel technisch geavanceerde consoles afligt. Dat is waarom ik 250 euro duur vind. Nintendo noemt het een familie console maar kwa prijs is het net zo familie achtig als de andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

De Wii is technisch veel minder geavanceerd (hij wordt niet voor niets Gamecube 1.5 genoemd) waar Nintendo geen cent op hoeft toe te leggen maar juist lekker mee kan verdienen. De Wii had makkelijk voor een klein beetje meer dan de Gamecube verkocht kunnen worden, want het is eerlijk gezegd een incremental upgrade. De Wii is niet zo maar 100%-compatibel met de Gamecube. De vernieuwing zit voornamelijk in die nieuwe Wii Remote, dat is wat mensen moet overhalen om een Wii te proberen. Die andere dingetjes zijn alleen maar bullets in een lijstje. Grappig om een keertje te internetten via de Wii, maar daar gaat geen mens een Wii voor kopen. Internetten gaat een stuk beter op een PC tenlotte.
Opera is in eerste instantie gratis, moet je later voor betalen, dus dat is niet hetgene wat de retail prijs opdrijft. Nogmaals, de prijs zit hem in de geavanceerde controller en sensorbalk en dergelijke. Mensen vergeten voor het gemak even dat dat OOK geavanceerde techniek en power is blijkbaar.

Ik had het ook leuker gevonden als 'ie 199 had gekost, maar dat is nu eenmaal niet zo en in principe begrijp ik de prijs. Ik bedoel...

250 euro, je krijgt een controller en een console en een game. In principe kun je meteen aan de gang. Dat is met de duurdere core 360 niet zo... Daar moet je nog een game EN een memory card bij kopen.

Mensen hadden gewoon zelf teveel (of in het geval van de prijs: te weinig) verwacht.

EDIT: De Wii had al jaren gemaakt kunnen worden? Duuus. De controller...! DAT is de kracht van de Wii.. (Grr :P) en DIE is vernieuwend en state of the art. Ik geef toe dat de console grafisch en qua kracht de underdog is maar dat was ALLANG bekend.

Bla.

[ Voor 8% gewijzigd door Willybubba op 15-09-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:02:
[...]
Neemt nogsteeds niet weg dat het in feite allemaal gebaseerd is op de 5 jaar oude tech in de GC. Je kan roepen wat je wil maar ivm de x360 is 250 euro gewoon duur. De wii is vanuit technisch punt iets wat al jaren gemaakt kan worden, de x360 is veel geavanceerder en maar iets duurder.
En de 5 jaar oude GC hardware is weer gebaseerd op 20 jaar oude computers. En de 360 is ook gewoon gebaseerd op normale computers. En de ps3 is gebaseerd op melkkoekjes.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ow maar dat punt snap ik zeker wel en de rest vast ook wel we zijn niet voor niet tweakers :/
maar zoals eerder al aangegeven maakt het me niet zo uit of een console heel geavanceerd is of iets minder geavanceerd. Voor het geavanceerde gedeelte heb mijn pc wel die de mooie plaatjes mag voortbrengen (wat die zeker kan!).
Enja 250 euro is ook aardig wat geld en het geld groeit me ook niet op de rug (volgend jaar studeren wat ook aardig wat kost!).
De Wii komt hier vanwege de spellen, die van de ps/xbox heb nog nooit echt interessant gevonden en natuurlijk ook vanwege de Wii-mote etc.

Qua prestaties kan je van de Wii nog niet veel zeggen, RE4 wist ook nog aardig wat uit de Cube te persen ondanks dat het 5 jaar oude techniek is.
Ik wacht gewoon eerst de conferentie van vanmiddag af voor de prijs maar hoofdzakelijk voor de datum ^^

[ Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 15-09-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn god, Captain N blijkt gewoon nog een carrière ernaast te hebben!

Captain N komt op DVD

Hopelijk is Wii sports ook een beetje leuk in je ééntje... hetgeen volgens mij veel minder het geval is, aangezien sportspellen vaak leuker zijn om tegen elkaar te doen en zeker de vrij oppervlakkige spellen die in Wii sports zitten, neem aan dat er niet hele competities en dergelijke inzitten.

En hopelijk komt Nintendo nog tot inkeer en komen ze ook met een Wiimote+controller op de markt voor een schappelijkere prijs dan €60,- (ff aannemende dat het $=€ is).

[ Voor 61% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-09-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67933

Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem bij de launch koop. Als ik een Wii zou kopen zou ik voorlopig alleen Zelda/Mario erbij nemen. Ik denk niet dat veel van de launch games erg top (>9/10) zullen zijn, wellicht alleen Zelda, Red Steel, en in mindere mate Splinter Cell Double Agent.

Ik denk dat muv Zelda het "gimmick-gehalte" van de Nintendo games vrij hoog zal zijn, net als bij de DS launch. Ik verwacht eigenlijk dat Mario Galaxy niet zo top wordt, of in ieder geval een korte speelduur heeft.

Een misschien beter optie voor mij zou zijn om Zelda voor de GC te kopen en te wachten op de eerste price drop van de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Ik ben de consoles ontrgroeit rond de tijd dat de PS2 half jaartje uit was... Nog wel paar games gespeeld maar nooit echt intensief. De fun die ik heb gehad met goldeneye, mario kart, etc op de N64 met paar vrienden heb'k nooit meer kunnen ervaren en ben ik langzaam naar de pc getrokken en na een periode FPS'en nu bij de MMORPG's terecht gekomen.
Noch de PS3 of xbox/xbox360 hebben met het gevoel gegeven dat ze echte fun waren en ook nooit een haar op m'n hoofd dat er aan dacht ze te kopen... Maar met de Wii is dit helemaal anders, na de filmpjes gezien te hebben van de E3 beurs was ik meteen verkocht... En mensen die zeuren over graphics en dergelijke zijn er vooral die de eerste generatie gemist hebben en niet beter weten... It's all about fun guys, graphics zijn mooi meegenomen, maar daar draait een spel niet om. Quake 4 was bijv enorm knap, maar was het na kwartiertje al beu: been there, done that. Dan liever iets dat een beetje lelijker is (want zo lelijk zijn die graphics van de Wii nu ook weer niet) en dat ik me kan amuseren met vrienden met iets simpels als Wii Sports.

Ik hoop enkel dat superveel games gaan gebruik maken van online multiplayer...

[ Voor 3% gewijzigd door .jef op 15-09-2006 09:44 . Reden: Online stuff erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar Mario was toch GEEN launch game? Of hebben ze dit nog aangepast?

bn6 je moet eens stoppen met de wii te vergelijken met de X360. NIintendo heeft meer dan een jaar geleden al gezegd dat ze een totaal ander pad gaan bewandelen. Ze hebben toen aan de community gevraagd om geen vergelijkingen meer te maken tussen het X360/PS3 en het Wii kamp. Ze hebben toen al een gezegd een technisch inferieure machine te gaan maken voor max 250 euro (wat dus ook een normale launch prijs is). Niet iedereen was hier tevreden mee (understatement), maar uiteindelijk geraakte iedereen wel terug gehyped over de Wii. Nu maakt Nintendo gewoon zijn belofte waar (Wii prove our promise), en nu ga jij ineens wel vergelijken met die X360. Hoe hypocriet kan je zijn?

Mijn GC heeft er enkele honderden uren spelplezier opzitten. Mijn X360 nog geen 10. Ik heb hem nochtans al van voor 2006. Wel 520 euro (Premium pack + 2 games) aan uitgegeven. Wauw wat een nuttige specs, zeker als ze in de kast niets staan te doen. Ik ga liever Metroid Prime nog maar eens een keertje spelen dan Kameo, terwijl dat normaal toch mijn type games zijn. Nee dank u, doe mij dan maar een betere price/fun verhouding, en voor specs heb ik mijn PC.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177970

[b][message=26487968,noline]Aap schreef op vrijdag 15 september 2006 @
Ik ben zo iemand die gek genoeg is om alle consoles te kopen - en die der absoluut veel te weinig tijd voor heeft maar das een andere discussie :+ - maar mij persoonlijk lijkt het met die prijszetting dat Nintendo in het vaarwater komt van de xbox 360 core en het relatief gezien dus duur is. Het feit of daar nu een game bij zit (wat ik als ik trouwens niet van sport hou ? ) of niet maakt mensen heel weinig uit want ze denken gewoon in termen van "wii = 250$" en "xbox 360 core = 299$".

Het is ook een "family console" maar als ik zo even los bereken (de goedkope in dollar in acht genomen )als ik echt wat controllers bijkoop (familiegewijs dan) kom ik ook aan leuk bedragje die je er nog eens moet bijrekenen en als ik mij niet vergis (correct me if i'm wrong) moet je die nunchucks voor elke extra persoon er bij gaan kopen naast die remote ?

Ook vind ik persoonlijk die VC prijszetting ook iets mankieren. Ik kan "vintage" gaming enorm maar dan enorm appreciëren maar tussen 5 a 10$ voor een classic game ? Laat mij even gemakshalve uitgaan dat een nes game in de goedkoopste categorie van 5$ valt. Daar koop ik gemiddeld op ebay 5 originele cartridges voor. 99 dollarcent zou veel logischer geweest zijn.

Ik was van plan om hem met de launch te kopen - zou wel een impulsieve aankoop zijn geweest gezien ik er niets van heb gevolgd- maar nu wacht ik toch liever af en wacht wel tot de prijzen wat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:17:
[...]

En de 5 jaar oude GC hardware is weer gebaseerd op 20 jaar oude computers. En de 360 is ook gewoon gebaseerd op normale computers. En de ps3 is gebaseerd op melkkoekjes.
Je begrijpt best wat ik bedoel. De wii heeft upgrades van al 5 jaar oude chips terwijl de x360 en ps3 over nieuw ontwikkeld tech of van nog niet lang bestaande chips zijn afgeleid.

En ik zie niet in waarom ie hier 250 euro moet kosten als die in Japan en de VS +/- 200 euro kost. Dat is een acceptabele prijs maar 250 euro niet.

http://www.insidegamer.nl/hardware/wii/nieuws/12015

Maar ze willen meteen geld verdienen dus Europa zal wel weer hard genaaid worden net als met de DSL die 150 euro vs 130 dollar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Dan importeer je toch :? Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:51:
[...]

En ik zie niet in waarom ie hier 250 euro moet kosten als die in Japan en de VS +/- 200 euro kost. Dat
Je zit appels met peren te vergelijken. Amerikaanse prijzen zijn exclusief BTW, Europese prijzen juist inclusief BTW. 200 euro plus 19% BTW is 238 euro, een aanzienlijk kleiner verschil in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

.jef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:36:
Ik ben de consoles ontrgroeit rond de tijd dat de PS2 half jaartje uit was... Nog wel paar games gespeeld maar nooit echt intensief. De fun die ik heb gehad met goldeneye, mario kart, etc op de N64 met paar vrienden heb'k nooit meer kunnen ervaren en ben ik langzaam naar de pc getrokken en na een periode FPS'en nu bij de MMORPG's terecht gekomen.
Noch de PS3 of xbox/xbox360 hebben met het gevoel gegeven dat ze echte fun waren en ook nooit een haar op m'n hoofd dat er aan dacht ze te kopen... Maar met de Wii is dit helemaal anders, na de filmpjes gezien te hebben van de E3 beurs was ik meteen verkocht... En mensen die zeuren over graphics en dergelijke zijn er vooral die de eerste generatie gemist hebben en niet beter weten... It's all about fun guys, graphics zijn mooi meegenomen, maar daar draait een spel niet om. Quake 4 was bijv enorm knap, maar was het na kwartiertje al beu: been there, done that. Dan liever iets dat een beetje lelijker is (want zo lelijk zijn die graphics van de Wii nu ook weer niet) en dat ik me kan amuseren met vrienden met iets simpels als Wii Sports.

Ik hoop enkel dat superveel games gaan gebruik maken van online multiplayer...
Vergelijkbaar hierzo _/-\o_
Little Bear schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:47:
Correct me if I'm wrong, maar Mario was toch GEEN launch game? Of hebben ze dit nog aangepast?

bn6 je moet eens stoppen met de wii te vergelijken met de X360. NIintendo heeft meer dan een jaar geleden al gezegd dat ze een totaal ander pad gaan bewandelen. Ze hebben toen aan de community gevraagd om geen vergelijkingen meer te maken tussen het X360/PS3 en het Wii kamp. Ze hebben toen al een gezegd een technisch inferieure machine te gaan maken voor max 250 euro (wat dus ook een normale launch prijs is). Niet iedereen was hier tevreden mee (understatement), maar uiteindelijk geraakte iedereen wel terug gehyped over de Wii. Nu maakt Nintendo gewoon zijn belofte waar (Wii prove our promise), en nu ga jij ineens wel vergelijken met die X360. Hoe hypocriet kan je zijn?

Mijn GC heeft er enkele honderden uren spelplezier opzitten. Mijn X360 nog geen 10. Ik heb hem nochtans al van voor 2006. Wel 520 euro (Premium pack + 2 games) aan uitgegeven. Wauw wat een nuttige specs, zeker als ze in de kast niets staan te doen. Ik ga liever Metroid Prime nog maar eens een keertje spelen dan Kameo, terwijl dat normaal toch mijn type games zijn. Nee dank u, doe mij dan maar een betere price/fun verhouding, en voor specs heb ik mijn PC.
idd zo denk ik er dus ook over _/-\o_
En nee Mario Galaxy is geen launch title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en uiteindelijk...de Wii interface ziet er prachtig uit. Ik weet dat de console om games draait en dat de rest maar bijzaak is (de filosofie die ik al maanden verkondig), maar dit doet je die mening toch even herzien. Vooral mijn vader gaat het prachtig vinden om de SD kaartjes van zijn fototoestel direct op de televisie te kunnen weergeven. Ik kijk ernaar uit om een Mii profiel samen te stellen en mijn controller mee naar men vrienden te nemen, waar ik dan meteen al mijn eigen instellingen kan gebruiken.
De weather channel lijkt me een nutteloze gimmick, maar de opera browser zie ik wel zitten, vooral omdat hij AJAX support heeft. Zo kan je snel even google maps opzoeken of een chatapplicatie opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Little Bear schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:47:

Iedereen moet zelf bepalen aan welke hand je je favoriete console uitzoekt. Dat jij niet veel plezier beleeft aan je X360, betekent niet direct dat een ander er geen plezier aan kan hebben. Het aanbod bij de Cube is op dit moment ook veel groter dan bij de 360 die er nog maar 1 jaar is.

Dat je de Wii niet moet vergelijken met de 360 ben ik met je eens. Ze gaan beiden uit van hele andere concepten. Alleen met een prijsverschil van $50 ontkom je er niet aan om te vergelijken vind ik. Voor $50 meer heb je echt een krachtpatser in huis, terwijl de Wii dat met alle respect niet is. Dat betekent in mijn ogen hardwarematig meer waar voor je geld. Daarbij is het ook nog zo dat MS verlies maakt op elke console en Nintendo verwacht ik winst.

Het is idd zo dat de sensorbar en controller geen goedkope dingen zijn. Daar gaat een boel research aan vooraf en ook de techniek zal niet goedkoop zijn. Maar ondanks dat heb ik nog steeds het idee dat 199 een betere prijs was geweest. Dan zit je ruim 100 euro onder de krachtpatser en geef je in mijn ogen meer aan waar je naartoe wilt. Een goedkope instapconsole voor het hele gezin. Nou zullen ze die 250 wel aanhouden als instapprijs, zodat ze op termijn ook nog mogelijkheden hebben om in de prijs te zakken.

Uiteindelijk zijn het de games die de keuze bepalen. En die zijn in mijn geval bij de Wii nog steeds het interessantst. Je krijgt echt een nieuwe ervaring kwa games. Misschien komt er op termijn nog een 360 bij voor PES/Saint's Row/GOW, titels die me ook zeker interesseren. Tenzij de Wii pas in maart komt. In dat geval komt de 360 hier eerder en de Wii misschien een jaar na launch.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:51:
[...]

Je begrijpt best wat ik bedoel. De wii heeft upgrades van al 5 jaar oude chips terwijl de x360 en ps3 over nieuw ontwikkeld tech of van nog niet lang bestaande chips zijn afgeleid.
Ik wil niets zeggen, maar de CPU die in je PC(of Mac?) zit is in feite een upgrade van een 32 jaar oude rekenmachine CPU. Dat betekent niet dat de technologie in je PC achterhaald is.
Maar ze willen meteen geld verdienen dus Europa zal wel weer hard genaaid worden net als met de DSL die 150 euro vs 130 dollar kost.
Daar kan Nintendo ook niet veel aan doen, had je maar niet in een land moeten wonen waar de belastingen en invoerrechten zo hoog waren.

Get over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:04:
[...]

Ik wil niets zeggen, maar de CPU die in je PC(of Mac?) zit is in feite een upgrade van een 32 jaar oude rekenmachine CPU. Dat betekent niet dat de technologie in je PC achterhaald is.

[...]

Daar kan Nintendo ook niet veel aan doen, had je maar niet in een land moeten wonen waar de belastingen en invoerrechten zo hoog waren.

Get over it.
Nog maar een keertje dan, je snapt best wat ik bedoel :O

En dat invoerrechten slaat ook nergens op. De ps2 was hier ook meer dan 1000gulden en iets van 350dollar in de VS, er zit echt geen verschil van een paar honder gulden in de invoerkosten/belastingen. Bij pc onderdelen zie je ook niet zo'n groot verschil om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ja mensen nu weten we het wel een keer Wii is underpowered and overpriced (das wat ik denk)
Dat hij underpowered is,dat wisten we van tevoren, maar de prijs had ik toch liever bij de 200 -220 gezien. Ik heb hem wel gepreorderd, ben een Nintendo gamer in hart en nieren. En het feit dat er naar alle waarschijnlijkheid een component kabel bij zit, drukt de prijs enigszins.

Anyway, dat hij underpowered is (vergeleken met X360 en PS3) wil niet zeggen dat je geen mooie/epische/fantastische games kan spelen op dat ding, want dat is juist waar Nintendo sterk in is.

Ik hoop dan ook dat het geëmmer over deze 2 onderwerpen snel kan stoppen, en dat we weer over de Games en de Wii gaan praten.

http://media.wii.ign.com/media/821/821973/vids_1.html

Kijk bevoorbeeld naar deze nieuwe Red Steel trailer. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 15-09-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:16:
[...]
En dat invoerrechten slaat ook nergens op. De ps2 was hier ook meer dan 1000gulden en iets van 350dollar in de VS, er zit echt geen verschil van een paar honder gulden in de invoerkosten/belastingen. Bij pc onderdelen zie je ook niet zo'n groot verschil om maar een voorbeeld te noemen.
Dan boycot je europese advieskosten en importeer je toch *O* dan kan je alles geheel zelf regelen. En als iedereen dat doet dan neem ik aan dat ze er een keertje naar luisteren :)

Sim-pel

Of je blijft een topic onderspammen zonder enigsinds enkel nuttig punt te maken anders dan dat je het niet eens bent met de prijs hier :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Smoonshine schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:04:
Voor $50 meer heb je echt een krachtpatser in huis, terwijl de Wii dat met alle respect niet is. Dat betekent in mijn ogen hardwarematig meer waar voor je geld. Daarbij is het ook nog zo dat MS verlies maakt op elke console en Nintendo verwacht ik winst.
Ik zie je probleem niet. MS draait verlies, en snijdt zich daarbij zelf in de vingers. Niet dat ze het zullen voelen, ze hebben kapitaalkracht genoeg. Nintendo doet gewoon wat elk gezond bedrijf doet, namelijk winst maken. Hier wordt bijna gedaan alsof het schandalig is dat ze dat doen.

Als ik dit lees als neutrale toeschouwer, dan lees ik hier dat een bedrijf (nintendo) slecht bezig is als ze op AL hun producten (consoles EN games) winst proberen te maken. 8)7 Zo duw je een gigant als MS nog even in een underdoghoekje...

Verder is het de laatste keer dat ik dit ga zeggen, want begin het nu wel beu te geraken. Natuurlijk haal je voor 50 euro meer veel meer kracht en specs in huis, maar dat wisten we een jaar geleden ook al! Toen vond niemand het erg, en nu blijkt iedereen dat ineens wel te vinden. Toen vond niemand het nodig om te vergelijken, en nu is dat precies wel nodig. Je mag en kan ze niet vergelijken, omdat ze gewoon niet te vergelijken zijn.
Mooie analogie met auto's. Voor 30.000 kan je zowel een mooie bestelwagen (Mercedes Vito ofzo) als een knappe roadster (Toyota MR2) kopen. Het zijn allebei auto's, en de prijzen liggen dicht bij elkaar, dus MOETEN we ze wel vergelijken. De ene kan veel wat de andere niet kan, maar er moeten opofferingen voor gemaakt worden.

De analogie klopt wel degelijk, ook al is ze iets opvallender dan bij de Wii en X360. Wat ik maar wil aantonen is dat het onzin is om ze te gaan vergelijken, ook al zijn het beiden consoles en ligt de prijs redelijk dicht bij elkaar. Zeker als je bedenkt dat Nintendo een jaar geleden al gevraagd heeft dit niet meer te doen. Maar waar ik me misschien nog wel het meeste aan stoor is het hypocriete. Een jaar geleden vond niemand het nodig om te vergelijken, en ondertussen is de hype opgebouwd waardoor mensen dingen begonnen te hopen gebaseerd op pure speculatie. Wanneer Nintendo vervolgens gewoon doet wat het een jaar geleden beloofd had wordt de hoop doorbroken en vinden mensen het nodig om toch terug te gaan vergelijken (tegen alle logica in).

Nuff said, mijn mening is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wanneer begint dat Europese event eigenlijk? Misschien handig om dat nog even af te wachten, want ook ik denk nu wel dat de prijs €250,- gaat worden, maar 100% zeker is het nog steeds niet en we weten ook niet wat we er in Europa bijkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:29:
Wanneer begint dat Europese event eigenlijk? Misschien handig om dat nog even af te wachten, want ook ik denk nu wel dat de prijs €250,- gaat worden, maar 100% zeker is het nog steeds niet en we weten ook niet wat we er in Europa bijkrijgen.
13:00 onze tijd, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
om 1000Hr plaatselijke tijd in London, dus 1100Hr bij ons

edit: hmm, die van hierboven zegt 1300Hr, begin ik te twijfelen...

edit2: 't is 1300Hr onze tijd :)

[ Voor 50% gewijzigd door .jef op 15-09-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:16:
[...]

Nog maar een keertje dan, je snapt best wat ik bedoel :O

Dat jij zegt dat het nergens op slaat geeft al aan dat jij het juist niet snapt. We hebben het hier ten eerste over de Wii en niet over de PS2. De Wii kost in de VS ongeveer €200,-. Als je de console vanuit Japan naar Europa haalt, moet je hem voor €200 + invoerrechten + BTW verkopen. Als we even de invoerrechten vergeten voor het gemak(ik kan het exacte bedrag niet vinden), dan hoef je alleen 19% BTW te betalen. De BTW over €200,- bedraagt €38. Dan zit je ineens op €240,- voor je console zonder invoerrechten mee te rekenen, waar ook nog eens BTW over berekend moet worden(als je de invoerrechten doorberekend aan de consument). Als je dan nog niet beseft dat €250,- een koopje is dankzij de hoge BTW en invoerrechten in de Europese Unie, dan weet ik het ook niet meer.

EDIT: Het plaatje op de site van Argos is weer aangepast! Er staat dit: Afbeeldingslocatie: http://www.argos.co.uk/wcsstore/argos/images/wii_sm.gif

EDIT2: Als je de lokatie van het plaatje kopieeërt in Firefox krijg je dus een ander plaatje. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 15-09-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

.jef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:37:
om 1000Hr plaatselijke tijd in London, dus 1100Hr bij ons

edit: hmm, die van hierboven zegt 1300Hr, begin ik te twijfelen...
Altijd hetzelfde gezeik, zullen we maar tussen 11:00 en 13:00 aanhouden ;)

http://www.clubskill.com/Game_News/4360

Btw Reggie is er mss ook...

goed nieuws/slecht nieuws ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
S2S schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:41:
goed nieuws/slecht nieuws ....
Goed nieuws, zie mij post op de vorige pagina. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

De officiële Nintendo site geeft ook aan dat het nieuws vanmiddag binnendruppelt. Ik denk dus dat het om 13:00 begint.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:02:
Jullie lijken het punt steeds maar niet te begrijpen dat de Wii ivm andere consoles technisch gewoon niet veel voorstelt maar kwa prijs niet ver van die wel technisch geavanceerde consoles afligt. Dat is waarom ik 250 euro duur vind. Nintendo noemt het een familie console maar kwa prijs is het net zo familie achtig als de andere consoles.
Ik begrijp je punt wel. De X360 laat mooiere plaatjes zien, dus de Wii moet veel goedkoper want het is goedkoper om te maken. Wat ik en wat anderen hier zeggen, en jij niet schijnt te begrijpen of gewoon niet boeiend vindt, is dat me dat niet uit maakt omdat ik een console koop gebaseerd op de prijs/fun verhouding, niet de prijs/techniek verhouding. Komt overigens bij dat ik het sowieso niet zo'n heel groot verschil vind in technische vooruitgang, want wat is nu meer vooruitgang? Een wat sneller processor en GPU, of een totaal nieuwe controller? Maar ok, zoals ook al is gezegd: ik ben deze discussie meer dan beu. :P

@Oscar: Op www.captainn.net hangt op het forum al een lange tijd degene rond die bezig is met het samenstellen van de DVD's. Helaas is het groene ligt er nog niet om ze uit te brengen, omdat nog wat andere projecten voorrang hebben gekregen. Maar hij komt er als het goed is iig wel, dus dat is een goeie zaak! En ja, daar is m'n nickname op gebaseerd. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Boeb0e schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:03:

De weather channel lijkt me een nutteloze gimmick, maar de opera browser zie ik wel zitten, vooral omdat hij AJAX support heeft. Zo kan je snel even google maps opzoeken of een chatapplicatie opzetten :)
Het is misschien een stomme vraag hoor, maar kan iemand me uitleggen wat AJAX is dan :O (en nee kom niet met een antwoord als, dat is een voetbalclub :P) want die term zie ik vrij vaak langskomen. Ik denk dat een prijs van 230-240 euro mogelijk is, maarja we zien het vanzelf wel zometeen. En als ik even mijn mening mag geven over de discussie over de prijs tov de x360 enzo, houd er alsjeblieft mee op. De laatste +- 6 pagina's staan er vol mee en er wordt telkens hetzelfde gezegd. Niet boeiend, leer ermee leven en als je problemen hebt met de prijs dan koop je hem niet, niemand die dat wat boeit. Thnx xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
fuzzyeyebrows1 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:
[...]
En als ik even mijn mening mag geven over de discussie over de prijs tov de x360 enzo, houd er alsjeblieft mee op. De laatste +- 6 pagina's staan er vol mee en er wordt telkens hetzelfde gezegd. Niet boeiend, leer ermee leven en als je problemen hebt met de prijs dan koop je hem niet, niemand die dat wat boeit. Thnx xD
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
die uurtjes kan ik dan ook nog wel wachten. En we weten waarschijnlijk toch al wel wat er gezegd wordt. Tenzij Nintendo nog een verassing heeft voor Europa. Hopelijk dan wel een positieve en geen uitstel :)

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

wat is ajax

Daarom. Google.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

En als ik even mijn mening mag geven over de discussie over de prijs tov de x360 enzo, houd er alsjeblieft mee op. De laatste +- 6 pagina's staan er vol mee en er wordt telkens hetzelfde gezegd. Niet boeiend, leer ermee leven en als je problemen hebt met de prijs dan koop je hem niet, niemand die dat wat boeit. Thnx xD
juist O+

en nu maar wachten op het (hopelijk) goede nieuws :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

Het is misschien een stomme vraag hoor, maar kan iemand me uitleggen wat AJAX is dan :O (en nee kom niet met een antwoord als, dat is een voetbalclub :P) want die term zie ik vrij vaak langskomen.
[flauw]AJAX is een figuur uit de Griekse mythologie/reinigingsmiddel.[/flauw]

AJAX staat voor Asynchronous Javascript And XML. Heel simpel gezegd is het een technologie waarbij je webbrowser gegevens op kan halen en versturen zonder dat er een complete webpagina opgehaald moet worden. Hierdoor is het makkelijker om websites te maken die meer weg hebben van complete computerprogramma's dan van simpele websites, zoals bijvoorbeeld Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Ik ga even totaal uit de toon vallen, maar dit vond ik toch even het melden waard:

Tales of Syphonia voor de GC nu te koop voor 14,76 bij VGP!

http://www.videogamesplus...ency=EUR&products_id=6900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Gmail is ook een bekend voorbeeld. :)

edit: Metroid Prime 3 filmpje.

[ Voor 55% gewijzigd door Captain N op 15-09-2006 11:16 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Gamespot en Wired bevestigen nu ook dat de Wii regio vrij gaat zijn. Dan wordt het wel erg interessant om te gaan importeren. Kan dit problemen geven met ons stroomnet? Spanningen en frequenties en dat soort geneuzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Voor een paar euro een stepdown convertor halen en er is niks aan het handje :)

Nog een Red Steel filmpje.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Little Bear schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:21:
Gamespot en Wired bevestigen nu ook dat de Wii regio vrij gaat zijn. Dan wordt het wel erg interessant om te gaan importeren. Kan dit problemen geven met ons stroomnet? Spanningen en frequenties en dat soort geneuzel?
Ik ga echt niet een Wii importen als hij in December hier uitkomt. Pakje is redelijk groot, kans dat de douane hem te zien krijgt ook.

En als de Wii toch regio vrij is kun je net zo goed cheap de games uit USA/CAN China halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Little Bear schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:00:
Ik ga even totaal uit de toon vallen, maar dit vond ik toch even het melden waard:

Tales of Syphonia voor de GC nu te koop voor 14,76 bij VGP!

http://www.videogamesplus...ency=EUR&products_id=6900
SWEET!!!!!!! Die zat ik laatst nog overal te zoeken voor een lage prijs!

Muchos Gracios

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

S2S schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:31:
[...]

Ik ga echt niet een Wii importen als hij in Decebmer hier is. Pakje is redelijk groot, kans dat de douane hem te zien krijgt ook.

En als de Wii toch regio vrij is kun je net zo goed cheap de games uit USA/CAN China halen.
corr.. ik zie niet in waarom je eigenlijk een wii of games in de eu zou kopen met dit soort prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 63813 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:31:
[...]

corr.. ik zie niet in waarom je eigenlijk een wii in de eu zou kopen met dit soort prijsverschillen.
De Xbox 360 Core kost in Japan minder dan €200,- en de PS3 gaat daar €400 kosten. Het verschil is bij die twee consoles dus groter dan bij de Wii.

[ Voor 50% gewijzigd door MetroidPrime op 15-09-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
corr.. ik zie niet in waarom je eigenlijk een wii of games in de eu zou kopen met dit soort prijsverschillen.
Zoals 'ie al zegt: kan kwijt raken in de post, gezeik met garantie, importkosten, duurt lang, etc. Voor die paar euro koop ik hem ook liever gewoon in de zaak om de hoek, dan kan ik later die games wel online bestellen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
S2S schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:31:
[...]

Ik ga echt niet een Wii importen als hij in December hier uitkomt. Pakje is redelijk groot, kans dat de douane hem te zien krijgt ook.

Hangt er zeer sterk vanaf bij welke shop je hem besteld. Bij VGP lopen dit soort dingen meestal erg goed af.

Verder stel ik de vraag maar met het oog op slecht nieuws. Ik vrees er een (heel klein) beetje voor dat de Wii hier mss toch pas in maart komt, en zolang wil ik dus niet meer wachten. Maar straks meer zekerheid dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Importeren vanuit VS is waarschijnlijk niet heel interessant omdat het best duur is om zo'n pakketje te verschepen en dat zal zelfs voor controllers gelden. Alleen spellen kunnen interessant worden, mits de makers geen regiocodering toepassen, want het kan nog wel van wat ik begrepen heb. Het wordt aan de uitgever overgelaten. Zelfde als bij de 360, maar ik weet niet hoe dat daar uitpakt. Als iedereen het daar wel toepast, dan kun je hem wel uit de VS halen, omdat je anders geen spellen kunt importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Little Bear schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:38:
[...]

Hangt er zeer sterk vanaf bij welke shop je hem besteld. Bij VGP lopen dit soort dingen meestal erg goed af.

Verder stel ik de vraag maar met het oog op slecht nieuws. Ik vrees er een (heel klein) beetje voor dat de Wii hier mss toch pas in maart komt, en zolang wil ik dus niet meer wachten. Maar straks meer zekerheid dus!
Heb je daar ooit een home-console gehaald dan ;)

X360 is idd regio vrij, zelfde verhaal als Wii. Publishers zetten aan of uit. Een beperkt aantal games is regio vrij op de X360.

[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 15-09-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
Die Wii afstandbediening lijkt me echt niks :O Heb een GameCube, en het lijkt me soms irritant om een beetje te staan zwaaien in je kamer voor je TV als een mongool :P Ik hou het wel bij me GameCube en PC :) En heb het voordeel dat waarschijnlijk de GameCube games o.a. Resident Evil goedkoper worden :9~ O+

[ Voor 19% gewijzigd door robvanderaart op 15-09-2006 11:54 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

robvanderaart schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:45:
En heb het voordeel dat waarschijnlijk de GameCube games o.a. Resident Evil goedkoper worden :9~ O+
Ik denk dat je over een tijdje (na de launch van de wii) vrijwel geen games meer in de schappen zult vinden voor de gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
robvanderaart schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:45:
het lijkt me soms irritant om een beetje te staan zwaaien in je kamer voor je TV als een mongool
spreek voor jezelf :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.