Aap schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:07:
Toch is het opmerkelijk.... Nintendo komt niet eens boven de 250euro en opeens zijn er al 10mensen nou, 249,95 laat dan maar zitten hoor, das te duur

ik snap het niet zo
en dit is al minimaal10x gezegt in het topic
Het heeft volgens mij te maken met a) het doorbreken van de 199 euro prijsbarriere waardoor de Wii in een andere prijsklasse terecht is gekomen, b) de verwachting dat de Wii veel minder zou kosten, en c) het te geringe verschil met een Xbox 360. Voor de prijs van een Wii-game heb je een echte next gen console, een technisch zeer geavanceerd apparaat dat MS noodgedwongen met verlies verkoopt om marktaandeel te winnen. Veel waar voor je geld dus. De Wii is technisch
veel minder geavanceerd (hij wordt niet voor niets Gamecube 1.5 genoemd) waar Nintendo geen cent op hoeft toe te leggen maar juist lekker mee kan verdienen. De Wii had makkelijk voor een klein beetje meer dan de Gamecube verkocht kunnen worden, want het is eerlijk gezegd een incremental upgrade. De Wii is niet zo maar 100%-compatibel met de Gamecube. De vernieuwing zit voornamelijk in die nieuwe Wii Remote, dat is wat mensen moet overhalen om een Wii te proberen. Die andere dingetjes zijn alleen maar bullets in een lijstje. Grappig om een keertje te internetten via de Wii, maar daar gaat geen mens een Wii voor kopen. Internetten gaat een stuk beter op een PC tenlotte.
Ik vind trouwens de launch games voor de Wii niet bijster interessant. Afgezien van Zelda zit er niets bij wat me trekt. Of het zijn kindergames, of je kunt ze ook voor de 360 krijgen met veel betere graphics. Dan wacht ik liever tot ook de nieuwe Mario en Metroid er zijn, want dan heb je de belangrijkste games wel te pakken. Voorlopig is de Wii te duur uitgevallen en zijn de launch-games niet goed genoeg voor een Wii60-combo.
Voor de volledigheid, hier de volledige lijst met launch-titels:
Nintendo (all game releases TBA, except for Zelda, Wii Sports and ExciteTruck, which are confirmed for Nov. 19.)
Battalion Wars II
Big Brain Academy™ (temporary name)
Excite Truck™
The Legend of Zelda®: Twilight Princess
Mario Strikers Charged
Metroid® Prime 3: Corruption
Super Mario® Galaxy (temporary name)
WarioWare™: Smooth Moves
Wii Sports
Third Party (All games slated for release before March 31, 2007)
Activision
Call of Duty 3
Marvel: Ultimate Alliance
Rapala Tournament Fishing
Tony Hawk's Downhill Jam
Atari
World Series of Poker
Atlus
Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 2
EA
Trauma Center: Second Opinion
Chicken Little: Ace in Action