[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ik heb trouwens mijn oude PC verkocht hier via Tweakers.net voor 400 euro (had hem al 2,5 maanden te koop staan ofzo).

Heb gelijk een paar dingen besteld:

- Logitech X230 2.1 Speakerset (Omdat mijn huidige speakerset al bijna overleden is)

- Logitech Precision Gaming Headset (Handig voor spellen uiteraard, en heb nu een Creative koptelefoon en Planatronics microfoon apart maar dat werkt niet zo lekker).

- Speedpad QcK (Is altijd beter dan me bureau en als ik mijn CRT ga wegpleuren heb ik er wat meer ruimte hiervoor, een goedkoop en goed muismat om mee te gamen).

- Creative X-Fi XtremeMusic Geluidskaart (Voor natuurlijk beter geluid, zodat ik wat meer van me muziek kan genieten en van het gamen).

- 17" Scherm (Samsung Syncmaster 740BF waarschijnlijk, scheelt weer ruimte op me bureau en ik wou een goede game monitor).

Deze bovenstaande producten vind ik toch bijna wel een musthave voor een gamesysteem.

De volgende onderdelen heb ik al binnen en ben er heel tevreden over:

Zalman CNPS-9700 LED
2 x AC Ryan Blackfire4 UV-LED Fan Blue - 120 x 120 x 25 mm. (Blauwe LED en nog eens een hele goede performance)

Me processor word niet warmer dan 42 graden load (!) Terwijl ik hem toch aardig overgeclockt heb.

Dus misschien voor jouw ook een aanrader. Had eerst ook de Artic Freezer 7 Pro erop, scheelt toch weer 10 graden, maar kost toch weer 30 euro duurder.

Voorlopig ga ik nog geen Direct X 10 kaart kopen, want heb dus al aardig wat geld besteed en voordat Direct X 10 helemaal geintegreerd is en er echt spellen voor uit zijn etc. Dan ben je toch al weer dik een jaar verder en dan zullen er ook wel weer een nieuwe serie Direct X 10 videokaarten aan komen die beter zijn dan de 8800. Dat is mijn visie erop :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
robvanderaart schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:56:
Voorlopig ga ik nog geen Direct X 10 kaart kopen, want heb dus al aardig wat geld besteed en voordat Direct X 10 helemaal geintegreerd is en er echt spellen voor uit zijn etc. Dan ben je toch al weer dik een jaar verder en dan zullen er ook wel weer een nieuwe serie Direct X 10 videokaarten aan komen die beter zijn dan de 8800. Dat is mijn visie erop :)
DirectX 10 is volgend jaar ook echt nog niet geintegreed. Maar daarbij koop ik nu een 8800GTS om ook in DirectX 9 een rete snelle kaart te hebben. Over 2 a 3 jaar, wanneer ik toch een nieuwe zou kopen kijk ik dan wel weer wat er zoal is.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 22-01-2007 14:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Dat is waar.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie hiervan. Is het systeem goed op elkaar afgestemd? Voor een goede Videokaart en tv kaart heb ik nog geen oplossing. Ik heb twee schermen en die wil ik op een videokaart aansluiten. Op het 19" tft scherm werk ik en op het 15" tft scherm kijk ik naar de tvkaart. Wat is jullie mening?

Uitgangspositie:
Vista Ultimate B6
Office 2007
Photoshop C2 (later C3)
Geen spelletjes
Pc is minimaal 8 uur in gebruik

Kast / voeding
CoolerMaster Stacker RC-810, Black
iGreen 500W(RS-500-ASAA)

Moederbord
Gigabyte 965P-DQ6, S775, iP965, ATX

Processor
Intel Core 2 Duo E6700 2.66GHz, S775, 4Mb, Box

Geheugen
Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1Gb DDR2 PC2-6400

Flopydrive
NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zwart

Harddisk
1Western Digital Raptor 74.0GB Komt Windows Vista Ultimate 64 bits op te staan (heb ik al)
2 Western Digital 250GB RE, 7200rpm, SATAII, 16MB Raid Mirror (nog aan te schaffen)
2 oude ide 120 gb pata in een los kaart van promise FastTrak100 TX2, raid strike (heb ik al)

Cardreader
Shuttle XPC 22 in 1 Cardreader, USB 2.0

DvD brander
2x Samsung SHS182D 18x DL DVDRW, Zwart,

Videokaart
? ( 2x div)

TV-kaart
? (geschikt voor Vista Ultimate 64 bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Als videokaart heb je dan aan een X1950Pro genoeg van MSI.

Qua TV-kaart, Hauppage is een goed merk. Zoek daar eens op.

Waarom verkies je de DQ6 voor de DQ3 ?

Waarom PC6400 ? Ga je overclocken ? Zo nee, dan is PC4200 goedkoper.

Waarom E6700 ? E6600 is maar 266 mhz langzamer, maar het scheelt wel aardig in de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danidinho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 08:24
robvanderaart schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:11:
Een S-ATA DVD-brander is wel handig zoals Luuk al aangeeft in zijn topic start, maar ze hebben de Samsung alleen in zwart zoals jij ook beweerd, dat ziet er natuurlijk niet uit bij een zilvere behuizing.

Dat is alleen maar mooi meegenomen voor hem.

Wat de nieuwe R600 kaarten betreft, hopelijk bedoel je de X2x00 serie.

Qua bandbreedte en snelheid "lijkt" de R600 1.5 tot 2 keer zo snel te gaan, maar dat valt nog te bezien als ze uit zijn en als er benchmarks zijn gedraait. Maar atm heb je daar niet zoveel aan, omdat ten eerste er toch nog geen Direct X 10 games uit zijn, ten tweede de ATI videokaarten zijn nog niet uit, en qua spellen zoals Oblivion etc. zal de hoeveelheid aan fps niet veel van elkaar schelen.

Waarschijnlijk zullen de prijzen ook hoger liggen dan de G80 chipset. Dus dan kan je wel blijven wachten :+
Ik bedoelde idd de X2x00 serie.
Ik denk ook wel dat het nog even duurt voordat Direct X 10 games echt mainstream zijn. Dan is het denk ik wel handiger tegen die tijd een goede DX10 kaart te nemen.

Ik ben overigens ook aan het overwegen de 740BF te halen. Twijfel alleen nog tussen die en de 940BF. Heb de 740 gezien, maar leek iets klein. Ik denk alleen dat het beeld op de 17" iets mooier is omdat ze dezelfde resolutie hebben, maar aan de andere kant betwijfel ik of ik het verschil ga merken en dat 19" dan niet gewoon mooier beeld geeft. Ik weet het nog niet, moet ze eigenlijk naast elkaar in een pc winkel bekijken.
Heb de threads ook al wel gelezen over de ultieme 17"en 19" TFT's in VB maar wordt niet echt wijzer wat nou mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Het ligt eraan op welke resolutie je wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben ook van plan om een core2duo game systeem zelf te gaan samenstellen.

Nu is dit de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, en wil ik graag weten wat jullie van deze config vinden, beter gezegd, werkt dit in jullie ogen goed samen.

- ocz modstream 520watt
- GigaByte GA-965P-DS3, Retail
- ocz 2x512mb dual channal pc6400
- intel core2duo e6400/e6600

- vga: ik neem tijdelijk en budget kaart. De 6600Gt die ik van een maat kan overnemen.

denk dat ik dan in maart een 8600Ultra koop.

ik denk dat de kast, hd, en dvd-rw niet echt belangrijk zijn, of wel?

Ik heb de voeding en het geheugen al besteld, dus dat is niet meer te veranderen.

Graag jullie reacties:D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57

drooger

Falen is ook een kunst.

Waarom 2x 512mb en niet 1x 1gb, kan je later makkelijker upgraden naar 2 gig, aangezien dat zo'n beetje de standaard wordt voor games.

Kast is wel belangrijk!! Kijk maar eens naar oude medion pc's ;) totaal geen koeling=>oververhitting=>kapotte onderdelen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kast: coolermaster centurion 5, aluminium

verdediging voor 2x512mb en geen 1gig.

simpel, ik ben 15 en het budget speelt ook een rol. Bovendien is eerst 2x512 mooi dual channal, en als ik het nodig heb kan ik altijd uitbereiden met nog een setje van 2x512. opgeteld is dat 2gig aan geheugen en dat lijkt me voorlopig meer dan genoeg, tegen de tijd waneer er meer nodig is, koop ik wel weer een nieuwe pc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 08:57

drooger

Falen is ook een kunst.

2x 1gb is i.m.o. beter dan 4x 512mb, maar het is jouw keuze ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
drooger schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:21:
2x 1gb is i.m.o. beter dan 4x 512mb, maar het is jouw keuze ;)
Is het veel beter? of zijn het verschillen van enkele mb/s??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, als je het zo bekijkt.

verder nog opmerkingen:P, het valt me een beetje tegen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:31:
Hallo,

ik ben ook van plan om een core2duo game systeem zelf te gaan samenstellen.

Nu is dit de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, en wil ik graag weten wat jullie van deze config vinden, beter gezegd, werkt dit in jullie ogen goed samen.

- ocz modstream 520watt
- GigaByte GA-965P-DS3, Retail
- ocz 2x512mb dual channal pc6400
- intel core2duo e6400/e6600

- vga: ik neem tijdelijk en budget kaart. De 6600Gt die ik van een maat kan overnemen.

denk dat ik dan in maart een 8600Ultra koop.

ik denk dat de kast, hd, en dvd-rw niet echt belangrijk zijn, of wel?

Ik heb de voeding en het geheugen al besteld, dus dat is niet meer te veranderen.

Graag jullie reacties:D
Prima zooi uiteraard :) Die 6600GT, het ligt er een beetje aan hoeveel je ervoor moet betalen, want het is gewoon een sterk verouderd ding. Maar die 8600GT wordt zeker gaaf straks!

HD en DVD-RW zijn inederdaad niet zo interessant, behalve dat Samsung schijven vaak als stil worden aangemerkt en de Seagates vaak de snelle schijven zijn. Persoonlijk vind ik Maxtor (ondanks dat ze zijn overgenomen) niks.

Qua kast heb je een goede uitgezocht. Maar een kast is belangrijker dan je denkt. Ik heb een hoop goedkope kasten gehad en gezien, maar je hebt echt veel aan een kwaliteits kast. Zowel bij het inbouwen als het gebruik. Resonantie en trillingen zijn bij goedkope kasten vaak een probleem. Net als ruimte en koeling. Zeker als je een vrij warme en grote 8600Ultra erin wil zetten. Maar volgens mij zit dat wel goed met een Centurion.

Overigens, die prijsdaling van de Core 2 Duo's worden pas in Q2 2007 verwacht, dus dat kan nog wel even duren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Nou het is zover ik kan me ook melden hier ;) Ik ga het systeem gebruiken voor Gamen/Office/DVD kijken/Internetten

Heb het volgende in gedachten:

Thermaltake Behuizing Soprano Black With Window Zwart, Window, Geen Voeding
Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart,
Asus Moederbord P5B Deluxe WiFi-AP
Intel Core 2 Duo 6600
Thermaltake Big Typhoon
2GB (2x1GB) Kingston HyperX DDR2-800 CL4 4-4-12
Sapphire VGA Radeon X1950XT 256 MB
2x WD Caviar RAID Edition 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300
2x Seagate Barracuda 320GB 7200/16MB Cache ,S-ATA II/300
Asus DRW-1814BLT S-ATA
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
Spire Soundpads

Monitor wordt tijdelijk even een Philips 17" TFT voor de rest heb nog een Teufel Magnum Power edition setje staan met een decoder station 3.
Even een toelichting op de keuzes die ik heb moeten maken:

Kast+Voeding
Is een erg lange strijd geweest. Het liefst kocht ik een stacker, helaas vind ik deze gewoon te duur. Toen kwam de sonataII voorbij, niet echt mijn smaak qua design en geen intake aan de zijkant. Daarna de Aerocool ExtremEngine 3T helaas heeft deze een 250mm fan aan de zijkant die niet echt stil kan zijn. Echter na heel wat uurtjes research/reviews lezen kwam ik op de Thermaltake. De voeding kwam erg goed uit de testen qua lawaai mits hij het niet te zwaar voor z'n kiezen krijgt. 430W moet voldoende zijn in mijn ogen

Moederbord
Ik heb de p5b-deluxe wifi genomen aangezien ik zeer positieve reviews heb gelezen over met name overclockbaarheid. Zou eerst de plus versie nemen maar wifi integraded lijkt me ook wel wat :)

Processor
Voor overclocken is deze natuurlijk een must :)

Processor Koeler.
Heb lang getwijfeld tussen de ninja en de typhoon maar wil toch de big typhoon omdat deze volgens mij net wat compacter is en omdat hij wat verder van het moederbord verwijderd is. Ook koelt deze omdat de FAN er bovenop ligt ook de rest van het moederbord nog :)

[ Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 05-02-2007 00:49 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 15:04
Oke ik weet niet of deze opmerking offtopic is :P Maar de review van hardware.info is nogal euh bagger :P Neem die van tomshardware daar haal je wat meer uit:

http://www.tomshardware.c...core_2_corral/page17.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Op basis van dit Topic in Nov/Dec heb ik een vergelijkbaar Core 2 Duo systeem besteld. Tijd om relevante ervaringen te delen lijkt me.

Case: Niet zo relevant. Heb een Akasa Mirage gekozen: veel ruimte en koelt goed.

Voeding: Corsair 520W - geen omkijken naar en zeer stil

CPU: E6600 - heb ik met TAT op 100% max 58C gekregen. Net laag genoeg om me geen zorgen te maken over de gerapporteerde problemen met net geen vlakke contactlaag van sommige series.

MoBo: P5B Deluxe - Klein irritatie puntje is een kleine wachttijd met booten door de Jmicron controller die om een toetsaanslag vraagt of een paar seconde wacht. De bekende problemen met/door de on-board sound heb ik niet meer sinds ik die uit heb gezet. Bios flashen naar 0804 ging niet helemaal lekker door onduidelijke problemen en alle config settings gingen naar default. Qfan lijkt geen invloed te hebben op de CPU fanspeed, en werkt niet bij alle fans op lage snelheid goed. Ik heb nu Noctua 120mm fans en daar gaat het tot op 500 toeren wel goed mee. Verder werkt het prima.

Geheugen: 2GB Kingston PC6400 Cas 5. Gezien prijsontwikkeling had ik nu Cas 4 genomen.

Video: XFX 8800GTX: Wat een genot met mijn 24" LCD op 1920x1200. Heerlijk - en hier doe je het voor! Is regelmatig 79C maar dat schijnt normaal te zijn. De fan gaat alleen wat herrie maken in 3D games.

HD: 36GB Raptor als Bootschijf maakt veel meer write/seek herrie dan ik had verwacht. Ik ga nu de HD behuizing van IBL maar eens proberen (ikbenstil.nl) aangezien er conflicterende berichten zijn over Raptors in bijv. de Silentmaxx HD behuizingen. Ik zou nu geen 36GB Raptor meer kiezen. De 2x150GB Raptors in Raid0 zijn een genot - veel stiller en ongelooflijk snel.

Geluid: X-Fi Extreme Music. Na wat driverprobleempjes die opgelost zijn met de automatische driver-upgrade van Creative, is vooral met mijn Sennheiser PC160 het geluid fantastisch. Het is wel vervelend elke keer achter de kast te moeten kruipen om de plug van de boxen en de PC160 te verwisselen, en ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik de front audio connectors kan verbinden met de kaart. Dat heeft Dell overigens prima voor elkaar, maar zo'n OEM kabeltje van Dell is niet los te kopen helaas.

Koeling: Scythe Ninja. Fan hoor ik niet, koelt prima (meestal max. 42C), maar blaast helaas wel de lucht over de heatsink van de P5B Deluxe ipv erdoorheen hetgeen een PC Probe temp alarm van 45C gaf bij TW:M2. (grenswaarde is default wat laag ingesteld - kan makkelijk naar 50C verzet worden volgens Asus) Na het plaatsen van een 2e inlaatfan via een Scythe Kama Bay (vanwege een hotspot in de kast) is dat niet meer voorgekomen. Wellicht dat ik nu voor een ThermalRight zou kiezen die de lucht naar de CPU blaast en daardoor ook het MoBo beter koelt.

Optisch: Plextor PX-760PA - de Sata versie was in dec. erg slecht te krijgen, maar met een rounded cable is 1 van de voordelen ook gepakt. Met een Sata drive kan je wellicht de Jmicron controller uitschakelen waardoor je van de boot irritatie zoals hierboven omschreven af bent. Ik had voor Plextor gekozen vanwege o.m. de stille werking - maar dat viel reuze tegen. Wellicht via de Plextor tools goed in te stellen maar dat laad wel erg traag tijdens booten, waardoor ik het uiteindelijk niet gebruik. Ik had waarschijnlijk nu iets goedkopers gekozen.

Azerty heeft het geassembleerd en dat is niet helemaal optimaal gegaan. Hebben ze wel hersteld (komt nog een review) - maar als ik geen 2 linkerhanden had had ik het wellicht liever zelf gedaan. Verder puike service daar - alleen zo'n takke-eind rijden als je de Ninja vanwege TNT geschok niet elke keer van het MoBo wil halen en terug moet monteren..

Dank voor de Topic start en uitstekende samenvattingen - het was mijn belangrijkste start in mijn research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
AxelNL schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:39:
HD: 36GB Raptor als Bootschijf maakt veel meer write/seek herrie dan ik had verwacht. Ik ga nu de HD behuizing van IBL maar eens proberen (ikbenstil.nl) aangezien er conflicterende berichten zijn over Raptors in bijv. de Silentmaxx HD behuizingen. Ik zou nu geen 36GB Raptor meer kiezen. De 2x150GB Raptors in Raid0 zijn een genot - veel stiller en ongelooflijk snel.
Is de geluidsproductie de enige reden om geen 36GB raptor meer te kiezen, of valt de snelheid je tegen? Tuurlijk is 2x150GB in Raid0 een stuk sneller, maar das ook meteen een heel eind duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
AxelNL schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:39:
Dank voor de Topic start en uitstekende samenvattingen - het was mijn belangrijkste start in mijn research.
Dank u dank u :) Daar doen we het voor he!
Leuk systeem heb je genomen. Ik zie inderdaad veel overeenkomsten met mijn keuzes. Jij hebt dan voor een 8800GTX gekozen, dat gaat mij net iets te ver, hoewel dat gewoon een tering ongelovelijke snelle kaart is.

Wat een grappig kastje is die Akasa Mirage trouwens. Ziet er niet echt mooi uit, maar ook niet lelijk, maar volgens mij is dat ding heel erg functioneel. Zou best iets zijn voor een fileserver als ik dit zo zie :) Alleen voor 157 euro bij Azerty vind ik 'm echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou de eerste twee onderdelen staan vast :)

Omdat een vriend van mij bij Euromaxi wat dingen ging bestellen kon ik mooi een paar onderdeeltjes mee bestellen die daar net wat goedkoper zijn.

Ik heb de zilveren Cooler Master Mystique 631 besteld samen met de Antec NeoHE 500W voeding.

Volgende week wintersport, daarna ga ik de rest van het systeem bestellen! :) Jaaa mensen, het gaat er eindelijk van komen.

Uiteindelijk is het de moeite geweest om even te wachten, omdat hardwareprijzen sinds oud en nieuw toch wel fors gedaald zijn. Vooral de 8800GTS, die nu al vanaf 350 euro te vinden is in de pricewatch.

Plus ik hoef geen hoofdprijs meer te betalen voor geheugen en moederborden. Helaas is de E6600 weinig goedkoper geworden. Dit gaat in april gebeuren, maar goed, dan blijf je aan het wachten.

Al met al kom ik nu op ongeveer 1750 euro uit inclusief Windows Vista Ultimate. Ik denk dat het de engelse versie gaat worden. Ik ben er alleen nog niet uit of ik 32bit of 64bit neem. Ik denk tot nu toe 64bit, omdat ik al een XP 32 bit heb en die dus prima dual boot kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Dat is mooi om te horen Luuk. Veel plezier trouwens op je wintersport !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
robvanderaart schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:31:
Dat is mooi om te horen Luuk. Veel plezier trouwens op je wintersport !
Thanks.

Tevens nog wat nieuws: er is nu een SATA versie van de NEC 7170, namelijk de 7170S. En aangezien die ook in het zilver is nemen we die natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelNL
FantaRulez schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:02:
[...]
Is de geluidsproductie de enige reden om geen 36GB raptor meer te kiezen, of valt de snelheid je tegen? Tuurlijk is 2x150GB in Raid0 een stuk sneller, maar das ook meteen een heel eind duurder.
Snelheid is prima, alleen de herrie is een stuk meer dan de 150GB versie.
Ze zitten nu alledrie in een IBL behuizing van ikbenstil.nl en samen met de geluidsabsorberende padding die aan de binnenkant van de kast is aangebracht is het geheel nu fluisterstil. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelNL
Luuk1983 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:10:
[...]

Wat een grappig kastje is die Akasa Mirage trouwens. Ziet er niet echt mooi uit, maar ook niet lelijk, maar volgens mij is dat ding heel erg functioneel. Zou best iets zijn voor een fileserver als ik dit zo zie :) Alleen voor 157 euro bij Azerty vind ik 'm echt te duur.
Kastje heb ik gekozen omdat Azerty twijfelde of de 8800GTX en de Ninja in mijn eerste keuze (Nexus Breeze 500) zou passen. Toen heb ik maar voor een wat ruimere kast gekozen, en dat is ie zeker. MoBo kan op een aparte tray naar buiten glijden, GTX heeft ruimte zat. Bij veel reviews werd aangegeven dat je zelfs een hele waterkoelingsinstallatie kan inbouwen. Voornaamste reden voor mij was de ruimte en koelingsmogelijkheden zonder zijroosters. Veel wat grotere kasten zijn ook erg opzichtig zoals bijv. Antec 900, ik heb liever een wat ingetogen kast. Ik was eerst niet op zoek naar een kast met een deur, maar deze heeft power en reset knop zowel op als achter de deur en ik vind deze voorkant mooier dan tegen een rooster en DVD drive aankijken.

Succes met bouwen - ik heb het nu wel even gehad voor de komende 3 jaar.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou de Cooler Master Mystique 631 en de Antec NeoHE 500W zijn binnen :) Mooi kastje! En zo ongelovelijk licht, niet normaal :o omdattie helemaal uit aluminium is gemaakt. Ik kan d'r uiteraard nog niks mee omdat ik over 2 weken pas de rest ga bestellen. Ik zal dan ook foto's maken, de TS updaten en een mooi verslagje voor jullie maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

robhof

Lembongan view

Luuk1983 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:50:
Nou de Cooler Master Mystique 631 en de Antec NeoHE 500W zijn binnen :) Mooi kastje! En zo ongelovelijk licht, niet normaal :o omdattie helemaal uit aluminium is gemaakt. Ik kan d'r uiteraard nog niks mee omdat ik over 2 weken pas de rest ga bestellen. Ik zal dan ook foto's maken, de TS updaten en een mooi verslagje voor jullie maken :P
Graag foto's ja, dat gaat ook mijn kast worden! :)

Mooi van de nieuwe NEC sata-brander trouwens, die voeg ik ook toe aan mijn lijst.

Ik heb besloten om na mijn 4-weekse vakantie in april de boel te gaan bestellen, mede vanwege de nieuwe ATI-kaarten die eraan komen.

Heb jij niet de neiging om nog héél even te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik werk inmiddels met mijn nieuwe pc

Intel Core 2 Duo 6400
Thermaltake Big Typhoon
2GB (2x1GB) Kingston HyperX DDR2-800 CL4 4-4-12
Sapphire VGA Radeon X1950XT 256 MB
3x Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300
Asus DRW-1814BLT S-ATA
Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
Spire Soundpads

Op mijn verlanglijstje staan nog de E6600
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Een cordless desktop

Verder heb ik 2 van de 3 harde schijven in RAID0 en 1 nog voor data buiten de RAID dus gewoon op SATA2

Temps zijn nu
Proc 37 idle 39 stressed ORTHOS
Moederbord 37 idle stressed 38

Goed begin om mee te overclocken dacht ik ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
robhof schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:30:
Ik wacht eigenlijk al vanaf september 2006, dus ik vind het wel mooi geweest. Ik had nooit verwacht dat ik op Vista zou wachten bijvoorbeeld. Ik weet nu gewoon dat een 8800GTS supersnel is en dat ik er flink op vooruit ga. Ja, misschien zijn die ATI kaarten sneller, maja, dan kan ik eigenlijk ook weer wachten tot de nieuwe NVIDIA kaarten er zijn, want misschien zijn die weer sneller ;) Daarbij kan een videokaart altijd later nog vervangen worden.

Ik heb nog getwijfeld of ik op de prijsverlanging van de C2D zou wachten, maar dat is pas eind april en dat duurt me nu gewoon te lang. Ik ben NU klaar om 'm te bestellen. Het wachten is gewoon voorbij. Sowieso zijn alle grote veranderingen nu wel geweest (PCI-E, DDR2, Core 2 Duo, DirectX 10 kaarten, Windows Vista).

Of ik moet natuurlijk op DDR3 gaan wachten ;) hehe

Nog even de laatste stand van zaken:

Totaal plaatje op 16-02-2006 (Azerty.nl)

Ik zal hier een zo actueel mogelijke samenvatting geven van alles wat hierboven staat. Tussen haakjes staan de prijzen van 17-01-2007 bij Azerty en daarachter het verschil in een percentage. De artikelen waar 'besteld' achter staan heb ik al besteld of binnen, dus die prijzen staan daarom vast.
Cooler Master Mystique 631 Zilver75,90- Besteld
Antec Neo HE 500W85,90- Besteld
Intel Core 2 Duo E6600293,63 (301,13) -2.5%
ASUS P5B-E128,04 (133,63) -4.2%
Kingston PC6400 Cas 4213,74 (249,77) -14.4%
EVGA GeForce 8800GTS 640MB365,21 (384,12) -4.9%
Western Digital Raptor 74GB100,00
2 x Seagate Barracuda7200.10 320GB174,50 (186,84) -6.6%
Sound Blaster X-Fi XtremeMusic OEM71,48 (69,88) +2.3%
Scythe Infinity38,04
NEC DV-5800D Zilver16,24 (16,91) -3.9%
NEC AD-7170S Zilver32,38
Windows Vista Ultimate 64bit UK165,15

Zonder verzendkosten komt dit op 1760,21.

In verhouding met vorige keer zijn deze dingen veranderd:
  • De NEC brander 7173 is vervangen door de 7170S, een SATA drive!
  • De MSI 8800GTS is vervangen door een EVGA variant omdat deze goedkoper is. Echter, de prijzen van de kaarten bij Azerty schommelen heel erg veel, soms wel 50 euro verschil per dag.
  • Ik heb deze keer windows vista meegenomen
  • De Freezer 7 Pro is vervangen door een Scythe Infinity. Ik heb daar toch wat meer vertrouwen in.
  • De 36GB raptor is vervangen door een 74GB model. Reden is simpel: ik kan via via een 74GB raptor voor 100 euro (nieuw) regelen. Deze komt dus in de plaats van een 36GB raptor van 109 euro ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Luuk1983 op 16-02-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:30:
[...]
Ik wel, ik ook wacht tot april voor de prijsverlagingen van c2d en meer competitie tussen nvidia en ati. Als het goed is heeft ati dan 1-3 modellen op de markt. Ik heb ook het idee dat ati's meer futureproof zijn t.o.v. nvidia.

offtopic:
Mocht er nog iemand geintereseerd zijn in mijn voorlopige plan, hier een linkje naar de screenshot. Ik ga waarschijnlijk bij Digitique en 4Launch bestellen. Toch maar 2 raptors, 74 gb omdat deze veel beter blijken te zijn dan de 36GB raptors. Misschien een Scythe Infinity vanwege de goede reviews (ik hoop dat hij in de kast past, in een andere review stond dat een paar mm eraf geveild voor moest worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31
@ Luuk: Wat voor monitor heb je (specs) ? (overige randapp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik jou was zou ik de 320MB versie van de 8800GTS overwegen. Bespaar je geld mee, en lever je maar weinig mee in.

Zie voor meer informatie dit artikel op Anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nl_umpire schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:
@ Luuk: Wat voor monitor heb je (specs) ? (overige randapp.)
Back from wintersport ;)

Qua monitor heb ik een Lifetec van de Aldi van 2001. Das een CRT met max 1600x1200x75hz.
Overige randapparatuur:
- Logitech G15 keyboard
- Logitech G5 muis
- Logitech Z-340 speakers (ook vrij oud, maar doen het nog prima!)

Maar ik ben er niet van overtuigd dat 320MB video geheugen genoeg is voor de komende 2 a 3 jaar. De 'Ultra' quality van de Doom 3 engine kan dus al niet goed gespeeld worden. Ondanks dat 'Ultra' nou visueel niet echt veel mooier is dan high koop ik nu geen kaart die dat al niet aan kan. Als er een 8800GTS met 512MB was geweest dan had ik die meteen gekocht. Maar 320MB vind ik echt te weinig.

[ Voor 31% gewijzigd door Luuk1983 op 24-02-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ok volgende dilemma (ja ik ga vandaag of morgen bestellen ja ;)), het geheugen:

Ik wilde gaan voor Kingston PC6400 Cas 4 (KHX6400D2LLK2/2G, http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html) voor 214 euro omdat dit relatief goedkoop is en van een goed merk.

Echter OCZ heeft nu PC6400 Cas 4 (OCZ2P800R22GK, http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html) voor 171 (!!) euro. Nou zou ik normaal Kingston boven OCZ verkiezen omdat Kingston toch vaak net even wat beter werkt of wat betere compatibiliteit heeft, maar 40 euro vind ik toch wel een erg groot verschil waardoor ik toch richting OCZ neig. Weet iemand of de support beter geworden is met de P5B serie van ASUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
weet iemand waar goede tutorials/hanleidingen/stappenplan staat waar je op moet letten als je zelf een computer in elkaar gaat zetten (wat je nodig heb/do's dont's/tips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nl_umpire schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:36:
weet iemand waar goede tutorials/hanleidingen/stappenplan staat waar je op moet letten als je zelf een computer in elkaar gaat zetten (wat je nodig heb/do's dont's/tips).
No offence uiteraard, maar tiep in google bijvoorbeeld een in 'building a computer' en je krijgt een berg hits waar je U tegen zegt. Je kan dit best zelf eventjes opzoeken.

Maar omdat ik veel te lief ben viel me in ieder geval 1 guide op die me in ieder geval zo op het eerste oog erg uitgebreid en netjes was: PCmechanic artikel.

Daarna kan je concrete vragen altijd hier stellen als niet weet hoe het zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Natuurlijk al gezocht - bergen met info vandaar dat ik het hier vroeg. Ben lui maar niet zo lui :P
Anyway, thx! (die site had ik idd al gezien erg uitgebreid!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolermaster Mystique 631 Black is echt de ultieme kast (als hij tenminste genoeg ruimte bied voor sommigen)!! Ik heb hem sinds een week samen met een compleet nieuw systeem, bestaande uit:

Intel Core 2 Duo 6600
Zalman CNPS9500 Led
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2-800 CL4 4-4-4-12 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4)
Asus 8800GTS 640MB DDR3
2xSamsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300 (Raid 0/stripe)
Samsung S183A
Samsung S162A
Creative X-Fi XtremeMusic
Sweex 53:1 Cardreader
Apacer Floppydisk
Windows Vista Ultimate 32bit

En ik moet zeggen, wat een heerlijk systeempje... zeer stil al moet je wel Fan control aan hebben staan anders maakt voornamelijk de eerste led fan (meegeleverd met de coolermaster) toch soms wat lawaai... met fan control is dit opgelost!!:)

Maar zeker voor de Mystique 631 gaan jongens, in 1 woord top!! En zeer makkelijk montage!! Vooral geschikt voor core2duo systeempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:19:
Coolermaster Mystique 631 Black is echt de ultieme kast (als hij tenminste genoeg ruimte bied voor sommigen)!! Ik heb hem sinds een week samen met een compleet nieuw systeem, bestaande uit:

Intel Core 2 Duo 6600
Zalman CNPS9500 Led
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2-800 CL4 4-4-4-12 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4)
Asus 8800GTS 640MB DDR3
2xSamsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300 (Raid 0/stripe)
Samsung S183A
Samsung S162A
Creative X-Fi XtremeMusic
Sweex 53:1 Cardreader
Apacer Floppydisk
Windows Vista Ultimate 32bit

En ik moet zeggen, wat een heerlijk systeempje... zeer stil al moet je wel Fan control aan hebben staan anders maakt voornamelijk de eerste led fan (meegeleverd met de coolermaster) toch soms wat lawaai... met fan control is dit opgelost!!:)

Maar zeker voor de Mystique 631 gaan jongens, in 1 woord top!! En zeer makkelijk montage!! Vooral geschikt voor core2duo systeempje...
Mooi systeempje :) Het wijkt niet veel af van wat ik vandaag ga bestellen. Ik zal in ieder geval de definitieve bestelling hier posten als ik ga bestellen :)

De Mystique 631 heb ik al binnen en het ziet er puik uit! En het weegt inderdaad niks. Enige 'nadeel' voor veel mensen is denk ik dat er maar ruimte is voor 4 HD's.

Ik ben benieuwd :) Ik bestel alles wat op voorraad is bij Azerty, dus ik hoop vrijdag alles binnen te hebben! Pics volgen dan uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
OK de definitieve lijst!!

* TROMGEROFFEL *

Definitieve bestelling

Ik zal hier een zo actueel mogelijke samenvatting geven van alles wat hierboven staat. Tussen haakjes staan de prijzen van 17-01-2007 bij Azerty en daarachter het verschil in een percentage. De artikelen waar 'besteld' achter staan heb ik al besteld of binnen, dus die prijzen staan daarom vast.
Cooler Master Mystique 631 Zilver75,90- Besteld
Antec Neo HE 500W85,90- Besteld
Intel Core 2 Duo E6600293,63- Besteld
ASUS P5B-E123,56- Besteld
Kingston PC6400 Cas 4213,74- Besteld
MSI GeForce 8800GTS 640MB383,45- Besteld
Western Digital Raptor 36GB106,64- Besteld
2 x Seagate Barracuda7200.10 320GB174,76- Besteld
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer82,07- Besteld
Scythe Infinity38,04 - Besteld
NEC DV-5800D Zilver16,24 - Besteld
NEC AD-7170S Zilver32,07- Besteld
Windows Vista Ultimate 32bit NL164,39- Besteld
Diskette station zilver9,73- Besteld
Apacer 15-in-1 kaartlezer zilver9,28 - Besteld

Het beestje kost bij elkaar 1809,40 euro ex verzenden. Erg netjes als je vergelijkt dat ik in oktober 2006 dit ook betaald zou moeten hebben voor de PC, maar dan exclusief Windows Vista!

Omdat ik natuurlijk geen zin heb om 2 weken op onderdelen te gaan wachten heb ik hier en daar wat kleine consessies gedaan.
  • Ik ben toch voor Kingston geheugen gegaan. Ik vertrouw Kingston toch een stuk meer dan OCZ. Daarbij was Kingston een stuk beter leverbaar.
  • De 74GB raptor van 100 euro ging niet door omdat degene me nog steeds niet kan vertellen wanneer hij kan gaan bestellen en wanneer het dan binnen komt. Aangezien ik al langer gewacht heb met bestellen vanwege deze raptor vind ik het nu wel mooi geweest. Dan maar de origineel geplande 36GB versie voor (helaas) hetzelfde geld.
  • Het is een MSI 8800GTS geworden omdat dit de goedkoopste 8800GTS was die binnen 2-3 dagen leverbaar was. De EVGA was wel nog wat goedkoper, maar had een langere levertijd.
  • De X-Fi XtremeMusic is vervangen door een XtremeGamer. Jammer maar helaas. De XtremeMusic is overal extreem slecht leverbaar. De XtremeGamer zal ook prima zijn. Daarbij zijn het niet de bedragen, stel dat ie niet zo bevallen.
  • Vorige keer had ik nog geen diskettestation en kaarlezertje erbij, nu wel :)
  • Na heel veel wikken en wegen ben ik TOCH voor de 32bit versie gegaan. Ik twijfelde al omdat 64bit alleen maar signed driver accepteerd, maar toen las ik bijvoorbeeld dat de C&C 3 demo niet op 64bit draait. Toen had ik het gehad en heb ik besloten dat ik geen zin in het gezeik heb met 64bit.
Dus als het goed is heb ik alles aan het einde van de week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Het is jammer dat die geluidskaart zo slecht leverbaar is, maar dat is ook niet zo gek voor zoveel kwaliteit en voor die prijs.

Voor de rest is het een heel mooi lijstje. Ik hoop dat je er veel plezier mee kan beleven !

Hopelijk blijft deze topic nog actief voor foto's en nog op- en aanmerkingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hoi!

Zelf zit ik over een vergelijkbaar systeem te denken, hartelijk dank voor al de nuttige info!

Echter, ik zit met 2 puntjes:

1. Heeft iemand ervaring met de Thermaltake Armot (VA8000BWS) kast? Hier past sowieso een 8800GTX in, en ik vind het er ook nog eens fancy uitzien :)
2. Ik ben er nog niet uit welke CPU cooler het zal worden: de Arctic Freezer 7 Pro of 1 van de vele Scyther coolers: KLIK!
Ik neig naar een van de Scythe coolers, maar dan zit ik dus met het punt van welke te bestellen. Bij Azerty zijn er genoeg te vinden....

Dus: graag jullie mening over deze twee puntjes :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Demon Hunter schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:56:
Hoi!

Zelf zit ik over een vergelijkbaar systeem te denken, hartelijk dank voor al de nuttige info!

Echter, ik zit met 2 puntjes:

1. Heeft iemand ervaring met de Thermaltake Armot (VA8000BWS) kast? Hier past sowieso een 8800GTX in, en ik vind het er ook nog eens fancy uitzien :)
2. Ik ben er nog niet uit welke CPU cooler het zal worden: de Arctic Freezer 7 Pro of 1 van de vele Scyther coolers: KLIK!
Ik neig naar een van de Scythe coolers, maar dan zit ik dus met het punt van welke te bestellen. Bij Azerty zijn er genoeg te vinden....

Dus: graag jullie mening over deze twee puntjes :)
Geen ervaring met de kast helaas :)

Qua coolers moet je het zo zien:
De Arctic Freezer 7 Pro is ERG goedkoop en voor dat geld levert hij erg goede prestaties. De prijs/kwaliteit verhouding is dus erg goed.
De scythe coolers zijn een stuk duurder, maar die zijn beduidend stiller dan de freezer en vaak koelen ze ook net nog ff wat beter. De prijs/kwaliteit verhouding zal echter wat minder zijn.

Dus het is net de afweging. Ik heb liever wat meer (en in verhouding veel meer) betaald voor toch een stuk stillere en beter koelende cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar 400FSB (3.6Ghz)/PC6400 gaat overclocken raad ik je toch wel een scythe infinity/ninja aan. Lager dan dat zal de Artic Freezer waarschijnlijk ook wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:06:
Als je naar 400FSB (3.6Ghz)/PC6400 gaat overclocken raad ik je toch wel een scythe infinity/ninja aan. Lager dan dat zal de Artic Freezer waarschijnlijk ook wel voldoen.
Overklokken zal ik de eerste tijd toch niet aan beginnen, aangezien ik nog een complete nieuwkomer op het OC gebied ben }:O

Maar Luuk heeft wel een punt, op die E2000,- van het nieuwe systeem hoef ik niet plots te bezuinigen op E20,- meer. Dan nog het puntje van WELKE Scythe cooler -O-

[ Voor 20% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-02-2007 13:40 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de Sharkoon Rebel ook een leuke optie om bij de kasten naar te plaatsen.

http://www.alternate.nl/h...?baseId=1757&artno=tqxs01

Hier staan wel een aantal korte reviews, deze kast die koelt als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Demon Hunter schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:38:
Maar Luuk heeft wel een punt, op die E2000,- van het nieuwe systeem hoef ik niet plots te bezuinigen op E20,- meer. Dan nog het puntje van WELKE Scythe cooler -O-
Wat ik zoal gelezen heb is de Infinity een van beste koelers. De Ninja koelt wat minder, maar daarmee kan eventueel passief gekoeld worden. Maar verder zou ik zeggen: reviews!! Mocht je sowieso nog een paar goede reviews vinden, post ze maar hier, dan kan ik ze in de TS zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 28-02-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanderaart schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:08:
Het is jammer dat die geluidskaart zo slecht leverbaar is, maar dat is ook niet zo gek voor zoveel kwaliteit en voor die prijs.

Voor de rest is het een heel mooi lijstje. Ik hoop dat je er veel plezier mee kan beleven !

Hopelijk blijft deze topic nog actief voor foto's en nog op- en aanmerkingen enz.
Hij is heel goed leverbaar op 1 adresje... ook nog de 1 van de goedkoopste ook via de pricewatch. Een particulier die ze verkoopt (bulk). Ik heb hem daar vorige week woensdag besteld en had hem op vrijdagmorgen op m'n bureau liggen, zeer degelijk verpakt!!!
CNSWZ heet het... linkje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
No offence, ik snap dat je post goed bedoeld is, maar het eerste gevoel dat in me opkwam was 'spam' toen ik je post las. Maar goed, de xtremegamer is nu al besteld :) Op die site die je aangaf stond sowieso 'levertijd 5 tot 7 dagen'. Dan had ik 'm nog niet genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Luuk1983 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:53:
[...]

Wat ik zoal gelezen heb is de Infinity een van beste koelers. De Ninja koelt wat minder, maar daarmee kan eventueel passief gekoeld worden. Maar verder zou ik zeggen: reviews!! Mocht je sowieso nog een paar goede reviews vinden, post ze maar hier, dan kan ik ze in de TS zetten.
Scythe Infinity
Scythe Katana

Ik ben er met deze reviews achter gekomen dat de Scythe Infinity en de Ninja het moeilijk wordt om je PC flink te verslepen naar LAN's e.d. Dit door het grote gewicht dat aan 2 haakjes komt te hangen die extra worden belast tijdens het verslepen van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Dan draag je hem op z'n kant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
In de hoop dat dit topic nog even open en actief blijft, wil ik ook graag mijn voorlopige setup voor mijn nieuwe PC hier voorstellen. Ik loop al erg, erg, erg lang te denken aan een nieuwe PC en heb al die tijd de belangrijkste websites en topics op GoT (waaronder deze) bijgehouden. Ik ben dus wel redelijk zeker van mijn setup, vandaar dat ik het ook niet nodig vind om er speciaal een nieuwe topic voor te openen.

Budget voor de PC is +/- € 1500,- . Het bedrag is redelijk flexibel. Het hoeft niet op, en iets meer kan als ik het waard vind. Ik zal de PC gaan gebruiken voor algemeen office werk en internet, gamen (maar ik ben zeker geen die-hard gamer), en amateuristisch photoshoppen. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Verder wil ik mijn PC graag zo stil mogelijk hebben.

Hier dan mijn setup met globale prijzen. De argumentatie staat beneden.

BehuizingAntec SOLO€ 80
VoedingAntec NeoHE 500€ 90
MoederbordGigaByte Ga-965P-DS4€ 150
ProcessorIntel Core 2 Duo E6600€ 290
KoelerArctic Cooling Freezer 7 Pro€ 20
GeheugenKingston PC6400 Cas 4€ 210
VideokaartSapphire Radeon X1950 Pro Ultimate€ 200
GeluidskaartOnboard (voorlopig)€ 0
Harde schijfSeagate Barracuda 7200.10 320 GB€ 90
DVD BranderNEC AD-7170S€ 30
DesktopLogitech Cordless Desktop Lx710€ 60
MonitorSamsung SyncMaster 205BW€ 250

• Behuizing: Antec SOLO
Van belang voor de behuizing is vooral dat de kast stil is en hij er mooi uitziet. Dit zit bij de SOLO allebei wel goed denk ik. Op silentpcreview.com staat hij erg hoog in de lijst van "recommended cases". Ik heb nog getwijfeld over de Antec Sonata II, maar ik vind deze kast toch wat mooier en degelijker. Ook heb ik liever een wat sterkere voeding dan de 450W in de Sonata II. Het prijsverschil tussen de SOLO met de NeoHE voeding en de Sonata II heb ik hier wel voor over.

• Voeding: Antec NeoHE 500
Deze voeding is ook erg goed getest op silentpcreview.com. Hij is modulair en zou erg stil moeten zijn.

• Moederbord: GigaByte Ga-965P-DS4
Ik heb erg lang getwijfeld over dit moederbord en de ASUS P5B-E Plus. Ik denk dat deze moederborden erg aan elkaar gewaagd zijn, maar mijn voorkeur gaat op dit moment toch uit naar de GigaByte. Deze heeft namelijk een flinke heatpipe om de hete P965 chipset te koelen en de 6 phase voeding ipv de 4 phase van de P5B-E Plus. Bovendien vond ik een forum waar nogal wat geklaagd word over een irritante fluittoon van de P5B-E Plus: link

• Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Uit de vele benchmarks blijkt deze processor enorm krachtig is, voor een redelijke prijs. Het enige wat je hier over zou kunnen zeggen is dat er een prijs verlaging aan zit te komen in Q2. Maar ja, dan zou ik weer moeten wachten. Bovendien verwacht ik dat zo'n prijsverlaging geleidelijk zal doorwerken en dat de E6600 dus niet van de ene op de andere dan € 80 goedkoper wordt.

• Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Hoewel dit niet de beste koeler is, denk ik dat het voor mij wel voldoet aangezien ik niet van plan ben om te gaan overklokken. Het gaat er dus alleen om om de PC een stuk stiller te laten worden, niet om de processor flink over te kunnen klokken.
Als het goed ik kan ik deze koeler aansluiten op een fan controller op het moederbord en de koeler dan zo automatisch afhankelijk van de temperatuur van de processor laten draaien?

• Geheugen: Kingston PC6400 Cas 4
Hier ben ik volledig op de keuze van Luuk1983 afgegaan. Ik heb erg veel over geheugen i.c.m. Core 2 Duo gelezen maar alles is me nog niet helemaal duidelijk.

• Videokaart: Sapphire X1950 Pro Ultimate
Aangezien ik zeker geen die-hard gamer ben wil ik niet meer dan € 200 uitgeven aan een videokaart. Bovendien vind ik het nog wat te vroeg om een DirectX 10 kaart te kopen. Dan gaat de keuze dus eigenlijk tussen de ATI X1950 Pro en de nVidia 7900 GS. Uit de meeste benchmarks blijkt de X1950 Pro net wat sneller. Ik heb de Sapphire X1950 Pro Ultimate gekozen omdat deze standaard geleverd wordt met Zalman koeler. Groot nadeel is dat ik deze kaart nog nergens op voorraad heb gezien.

• Geluidskaart: onboard
Op termijn wil ik mijn PC aansluiten op mijn home cinema set. Omdat ik nog niet precies wat de beste geluidskaart hiervoor is, wil ik voorlopig de onboard audio gebruiken.

• Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Dit is een erg populaire HD. Uit de vele ervarings-reviews haal ik dat de geluidsproductie en snelheid wel in orde zijn.

• DVD Brander: NEC AD-7170S
Voor de DVD brander wil ik graag voor een SATA brander gaan. Deze zijn er inmiddels in redelijk ruime keuze en op deze manier hoef ik geen IDE drivers te installeren. Ik twijfel nog wel over de DVD brander. Ik heb nog geen recente reviews kunnen vinden waar ook SATA branders in meegenomen worden. Ik merk alleen dat er de laatste tijd vaak voor branders van Samsung en NEC gekozen wordt. Op dit moment neig ik net iets meet naar de NEC, puur vanwege 1 feit: namelijk dat (uitgaande van de foto's) deze brander een egaal zwart frontje zonder witte opdruk heeft. Dit is toch weer een stukje mooier.

• Desktop: Logitech Cordless Desktop LX710
Ik wil graag een draadloze set en mijn voorkeur gaat uit naar Logitech vanwege de goede naam. De LX710 is puur gekozen op uiterlijk en het feit dat dit toetsenbord niet te veel onnodige toetsen heeft.

• Monitor: Samsung SyncMaster 205BW
Ik heb lang getwijfeld tussen standaard 5:4 en breedbeeld. Uiteindelijk denk ik dat gamen op breedbeeld er echt super uitziet, en lijkt met het voor meerdere programma's erg handig om een heel breed werkvlak te hebben, of met 2 schermen naast elkaar te kunnen werken. Recentelijk heeft Samsung een nieuwe lijn TFT's uitgebracht, waardoor de vorige generatie flink in prijs is gedaald. Hoewel de nieuwe generatie ongetwijfeld beter is, denk ik dat de vorige generatie ook best prima is.

Nou heb ik nog een paar vragen:

• Klopt het dat je de processor koeler aan kan laten sturen zodat deze automatisch de RPM aanpast aan de temperatuur van de processor?

• Weet iemand nog een review te vinden van nieuwe SATA DVD branders?

• Over het geheugen ben ik ook nog niet helemaal zeker. Ik heb de links uit de openings topic gelezen (en nog wat andere sites) maar snap het nog niet volledig. Ik begrijp dat de FSB van de E6600 op 1066 MHz loopt. Dus als je dan 2 dezelfde latjes DDR2 koopt van 533 MHz, krijg je effectief een dubbele snelheid van dus 1066. Dit loopt dan mooi synchroon met de FSB. Hierdoor is deze snelheid soms hoger dan bij een DDR2 van een net wat hogere frequentie.
Wat ik niet precies begrijp is hetvolgende: is de snelheid in MHz een vaste eigenschap van een geheugen chip, of kun je die instellen? Kun je bijvoorbeeld geheugen kopen dat eigenlijk sneller is dan 553 MHz (bijvoorbeeld 800 MHz) en dit toch gewoon op 533 MHz laten draaien (omdat dat in veel gevallen sneller is) ?
Verder begrijp ik uit de FAQ op GoT dat de ECC functie voor RAM niet echt veel nut heeft voor consumenten maar de geheugens alleen maar duurder maakt. Zie ik dit juist?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen. Bedankt voor jullie reacties, en Luuk1983 bedankt voor het openen van dit enorm handige topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Homer.J, je kunt hier prima een eigen topic over openen. Dan blijft het voor ons en voor jou wat overzichtelijker aangezien het waarschijnlijk veel reacties gaat opleveren :) Bovendien krijgt je post dan meer aandacht.

Het aantal mhz van het geheugen is inderdaad instelbaar. Sommig geheugen kun je zelfs flink overklokken. Je kunt inderdaad 800mhz geheugen op 533mhz laten lopen, al is asynchroniteit helemaal niet erg. Je pakt er zelfs winst mee, al is deze te verwaarlozen.

[ Voor 61% gewijzigd door RoD op 02-03-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:19
De FSB van 1066 MHz is quad pumped, dus eigenlijk 266 MHz.
DDR2 Mhz word verdubbeld, dus 533 Mhz is eigenlijk 266 MHz en dus synchroom met de processor. Hiervoor hoef je dus niet perse 2 geheugen latjes te kopen als je dacht 2 x 533 = 1066

De E6600 heeft een 9X multiplier, hier uit volgt 9 x 266MHz = 2.4GHz
Met 800 MHz DDR2 geheugen zou je de processor dus kunnen overclocken naar 3.6 GHz (9x400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:28:
Homer.J, je kunt hier prima een eigen topic over openen. Dan blijft het voor ons en voor jou wat overzichtelijker aangezien het waarschijnlijk veel reacties gaat opleveren :) Bovendien krijgt je post dan meer aandacht.
OK, doe ik dat. Ik twijfelde nog even omdat er nogal veel topics worden geopend met een lijstje PC componenten erin.

-> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1203200

[ Voor 13% gewijzigd door Homer.J op 05-03-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw systeem te bouwen en heb het volgende in gedachten:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Videokaart: Club3D GeForce 8800 GTS
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Dvd-brander: Samsung SH-S182M 18x
Diskettestation: ALPS Diskette Drive 1,44MB (3,5", Zwart)
Voeding: Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)
PC Kast: A+ CS-TWIN ENGINE

Misschien dat ik e.e.a. vergeten ben (kan gebeuren) maar ik zou graag van jullie willen weten of dit een goed systeem is.

Ik wil er alles mee kunnen doen maar de hoofdzaken zijn het afspelen van HD materiaal (hd-dvd/blu-ray/H.264) en recente games spelen (met alle opties aan).

Met name van het moederbord, geheugen en voeding ben ik niet helemaal zeker dat het de goede combi is.

Mijn budget is +/- € 1.000,00 tot € 1.250,00

Graag lees ik jullie professionele adviezen/reacties :idea:

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:08:
Ok volgende dilemma (ja ik ga vandaag of morgen bestellen ja ;)), het geheugen:

Ik wilde gaan voor Kingston PC6400 Cas 4 (KHX6400D2LLK2/2G, http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html) voor 214 euro omdat dit relatief goedkoop is en van een goed merk.

Echter OCZ heeft nu PC6400 Cas 4 (OCZ2P800R22GK, http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html) voor 171 (!!) euro. Nou zou ik normaal Kingston boven OCZ verkiezen omdat Kingston toch vaak net even wat beter werkt of wat betere compatibiliteit heeft, maar 40 euro vind ik toch wel een erg groot verschil waardoor ik toch richting OCZ neig. Weet iemand of de support beter geworden is met de P5B serie van ASUS?
Heb je de clocks van de beiden reepjes geheugen vergeleken?

OCZ = 4-4-4-4-15

Kingston = 4-4-4-4-12

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:38:
[...]

No offence, ik snap dat je post goed bedoeld is, maar het eerste gevoel dat in me opkwam was 'spam' toen ik je post las. Maar goed, de xtremegamer is nu al besteld :) Op die site die je aangaf stond sowieso 'levertijd 5 tot 7 dagen'. Dan had ik 'm nog niet genomen ;)
Ach je denkt ik kan er niks aan doen dat jij niet weet wat spam is he... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:01:
[...]
Ach je denkt ik kan er niks aan doen dat jij niet weet wat spam is he... 8)7
Als je op een forum reclame maakt kan dat net zo goed 'spam' zijn hoor. Ik heb het vaak zat gezien: mensen die zich aanmelden om vervolgens overal een bepaald product/webwinkel etc aanbevelen. Dat noem je net zo goed 'spam' als emails. Zie ook wiki

Jouw post was namelijk nogal heel erg positief, bijna tot reclame toe, dus ik kon het gevoel van 'spam' niet onderdrukken. Maar als je gewoon behulpzaam was, mijn excuses in ieder geval. Ik hoop dat je in ieder geval snapt hoe posts over kunnen komen :)

Anyway, dankzij een NEC 7170S die blijkbaar er wat langer over deed om binnen te komen heb ik de meuk dus nog steeds niet binnen. Sinds vanmiddag (06-03) staan alle producten op 'gereserveerd' en is de status 'wacht op verzamelen'. Voordeel is wel dat ik (doordat het wat langer duurde) de xtremegamer heb kunnen veranderen in de xtrememusic, die in de tussentijd weer beter leverbaar geworden is :) Nog even wachten dus! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 06-03-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:04:
[...]

Als je op een forum reclame maakt kan dat net zo goed 'spam' zijn hoor. Ik heb het vaak zat gezien: mensen die zich aanmelden om vervolgens overal een bepaald product/webwinkel etc aanbevelen. Dat noem je net zo goed 'spam' als emails. Zie ook wiki

Jouw post was namelijk nogal heel erg positief, bijna tot reclame toe, dus ik kon het gevoel van 'spam' niet onderdrukken. Maar als je gewoon behulpzaam was, mijn excuses in ieder geval. Ik hoop dat je in ieder geval snapt hoe posts over kunnen komen :)

Anyway, dankzij een NEC 7170S die blijkbaar er wat langer over deed om binnen te komen heb ik de meuk dus nog steeds niet binnen. Sinds vanmiddag (06-03) staan alle producten op 'gereserveerd' en is de status 'wacht op verzamelen'. Voordeel is wel dat ik (doordat het wat langer duurde) de xtremegamer heb kunnen veranderen in de xtrememusic, die in de tussentijd weer beter leverbaar geworden is :) Nog even wachten dus! :)
Off-topic: als jij op zoek was naar de xtrememusic en ik zeg je waar je die kunt halen ook al is het een onoverzichtelijke en onbekende webshop dan help ik je alleen maar. Ik heb totaal niks met die mensen te maken, maar aangezien er maar weinig (3) shopsurveys van waren gaf ik je meteen mijn ervaring om daarmee aan te geven dat ze te vertrouwen zijn en op dat moment de enigste met de xtrememusic in voorraad.

Om anders te zeggen: Excuses aanvaard... nu back on-topic

ps. Wikipedia is geen 'wetenschappelijke' bron en daarom niet te gebruiken;) (zeggen ze altijd op de UvT... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
offtopic:
Dat zeggen ze ook alleen maar omdat ze jaloers zijn :+

Het is mooi om te horen dat je toch nog de XtremeMusic kan bemachtigen i.p.v. de XtremeGamer.

Ik kan niet wachten totdat je alles binnen heb, en alles inelkaar gezet heb en een paar leuke foto's heb gemaakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
PLAATJES!!
De eerste plaatjes. Ik heb nog niet zoveel binnen, dat komt vanmiddag, maar ik dacht: laat ik vast de eerste teasers er neer zetten ;) En ja, ik heb alleen ruimte om me bed om fatsoenlijk foto's te maken met tegenlicht :P De foto's komen van mijn server, dus martel 'm niet te hard door vaak te reloaden.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/1.jpg
De Antec Neo HE 500W met zijn modulaire stekkertjes.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/2.jpg
De CoolerMaster Mystique 631

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/3.jpg
Nogmaals de Mystique met open deurtje. Merk op dat ik het deurtje omgedraaid heb. De golven van de kast en het deurtje lopen nu gelijk ipv tegengesteld (wat standaard is). Het deurtje is ook van aluminium.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/4.jpg
De USB en geluidsaansluitingen aan de buitenkant zitten bovenop de kast. Kunnen ze goed stof vangen...

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/5.jpg
Binnenin de Mystique. Standaard een 120mm fan achterin de kast en een 120mm fan voorin de kast. De fan voorin heeft een blauwe led. Verder ruimte voor 4 5,25inch apparaten, 2 external 3,5" en 4 3,5" HDD's. Alles is screwless.

Snel komen er meer foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

robhof

Lembongan view

Leuk, kijk uit naar de volgende foto's! :)

De kast leek me erg ruim toen ik 'm onlangs in het echt zag, maar ben benieuwd of het in de praktijk ook zo is. Succes met inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Die kast :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zoveel van die mooie kasten, maar de reden dat ik ze toch niet overweeg is het deurtje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:58:
[...]

Er zijn zoveel van die mooie kasten, maar de reden dat ik ze toch niet overweeg is het deurtje ;(
Dat is inderdaad jammer. Wat dat betreft vind ik Lian Li kasten wel heel erg mooi, maar die zijn over het algemeen weer 50 euro duurder dan de CM Mystique.
Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/5.jpg
Zitten daar nou standaard kabels in de kast(en dan heb ik het over de zwarte kabels)?

[ Voor 18% gewijzigd door hello_moto op 08-03-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:33:
Zitten daar nou standaard kabels in de kast(en dan heb ik het over de zwarte kabels)?
Dat zijn uiteraard de kabeltjes voor de USB, firewire en dergelijke die bij deze kast bovenop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:07:
[...]

Dat zijn uiteraard de kabeltjes voor de USB, firewire en dergelijke die bij deze kast bovenop zitten :)
Inderdaad de standaard front-panel aansluitingen, die je naar alle waarschijnlijkheid niet allemaal aansluit (tenminste heb ik niet gedaan, gebruik makende van een geluidskaart ipv onboard audio).
Verder ben ik zeer te spreken over de Mystique 631, hoewel ik voor zwart gekozen heb en er alles behalve spijt van heb... het zijn niet de grootste kasten maar wel hele fijn om mee te werken en om apparatuur inte bouwen, zeer verfijnde methoden worden daarvoor gebruikt.
En wat betreft dat deurtje dat is goed te doen als je het goed (om)draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Inderdaad de standaard front-panel aansluitingen, die je naar alle waarschijnlijkheid niet allemaal aansluit (tenminste heb ik niet gedaan, gebruik makende van een geluidskaart ipv onboard audio).
Verder ben ik zeer te spreken over de Mystique 631, hoewel ik voor zwart gekozen heb en er alles behalve spijt van heb... het zijn niet de grootste kasten maar wel hele fijn om mee te werken en om apparatuur inte bouwen, zeer verfijnde methoden worden daarvoor gebruikt.
En wat betreft dat deurtje dat is goed te doen als je het goed (om)draait...
Ik heb inderdaad de audio niet aangesloten omdat ik een X-Fi heb. Maar dat vind ik wel weg jammer, zou graag die aansluitingen bovenop gebruiken. Omdat ik een koptelefoon heb moet ik dan een verloopstukje gebruiken om zowel de boxen als de koptelefoon aan te sluiten. En behalve dat, is de draad niet overdreven lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:51:
[...]

Ik heb inderdaad de audio niet aangesloten omdat ik een X-Fi heb. Maar dat vind ik wel weg jammer, zou graag die aansluitingen bovenop gebruiken. Omdat ik een koptelefoon heb moet ik dan een verloopstukje gebruiken om zowel de boxen als de koptelefoon aan te sluiten. En behalve dat, is de draad niet overdreven lang.
Daar heb je gelijk in, aangezien de X-Fi helemaal onderin de kast zit heb je wel een lange draad nodig, ik zelf gebruik er 1 met 1.5 meter draad daar ik verder weg zit van de kast (hoor je hem wel nog minder, dus voordeeltje...). Maar het is inderdaad jammer... Wel zitten er nog 2 andere aansluitingen op de X-Fi waaronder 1 voor SPDIF dacht ik...

Die Antec NeoHe 500 Watt bevalt zeker wel goed of niet?! Lekker zuinig;) ik heb zn broer, de NeoHe 550 en bevalt me heel erg goed... Hoewel het dure krengen zijn zijn het zover ik weet (o.a. na lezen van reviews, wel nog steeds 1 van de betere voedingen verkrijgbaar...)

Luuk, volgens mij heb je bijna een identieke pc van de mijne haha... Draai je ook Vista Ultimate, want dan zou het compleet zijn? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldegheest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb me zelf ook een systeempje samengesteld, en heb me daarbij vooral gebaseerd op dit topic.

Wat ik voor mij vooral belangrijk was, is dat het een redelijk stil systeem is.
Budget 1500 a 2000 EUR.

Wat ik ermee ga doen:
Ik ben geen hardcore gamer. Speel vooral WoW, wat nu niet de zwaarste videokaarten nodig heeft. Een stevige dosis RAM doet al veel. Verder ben ik fan van god-sims en strategiespellen zoals Command & Conquer, Anno 1701, Commando's...

Verder wil ik ermee een xvid-je coderen. En het systeem gebruiken om een filmpje te bekijken op tv.
In mijn huidige pc heb ik nog een TV-kaartje dat ik in dit nieuwe systeem wil plaatsen.

Geen plannen om hem te overclocken, omdat dit het in tegenspraak is met het stille aspect dat ik zoek.

Product : Microsoft Habu Laser Gaming Mouse, Zwart, Retail
stukprijs : 54,47 euro

dure muis, maar vindt em gewoon mooi

Product : Logitech G11 Gaming Keyboard, Zwart, zilver, Retail
stukprijs : 43,71 euro

heeft veel extra toetsen (handig in WoW)
verlichte toetsen (handig om in het donker te gamen)

Product : Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
stukprijs : 293,63 euro

vanwege de 4MB cache heb ik geen lager model gekozen en geen hoger model omwille van de prijs

Product : Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, Retail
stukprijs : 181,09 euro

Product : Microsoft Windows Vista Ultimate 32bit, 1 user(s), NL
stukprijs : 164,64 euro

Product : Antec NeoHE, 500 Watt, Retail
stukprijs : 90,34 euro

omwille van zijn zuinig verbruik

Product : Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
stukprijs : 82,85 euro (x2)

stille schijven
het is niet de bedoeling om ze in raid te zetten omdat dit naar het schijnt weinig zou uitmaken voor een single-user omgeving, en daarmee sluit ik dan ook meteen de kans uit dat ik al mijn data verlies bij defect van 1 van de schijven

Product : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM
stukprijs : 70,48 euro

Op mijn huidige pc had ik in het begin enkel on-board geluid. Heb er echter veel problemen mee gehad en daarom heb ik niet meer zo voor on-board. Ben zeer tevreden over de creative kaarten en daarom deze keuze.

Product : NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
stukprijs : 31,07 euro

natuurlijk een sata versie omdat ik geen ide kabels meer wil in de kast (airflow)

Product : Transcend JetFlash 180, 2048 MB
stukprijs : 31,49 euro

hoort nu niet echt bij het systeem :*)
misschien om eens die nieuwe flash-accelerator te testen uit vista

Product : Scythe Infinity
stukprijs : 38,04 euro

mega-cooler, zo kan de ventilator rustig draaien, wat de geluidsproductie ten goede komt

Product : GigaByte GV-NX76T256D-RH, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
stukprijs : 158,28 euro

passief gekoelde kaart uit de middenklasse

Product : Antec P180, Zwart, zilver
stukprijs : 122,83 euro

stille kast, en vind em mooi
heeft een gescheiden compartiment voor de voeding en de harde schijven onderaan de kast

Product : Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
stukprijs : 9,28 euro

om mijn 3,5 inch bay te vullen :P

Product : Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g
stukprijs : 3,87 euro

Product : Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
stukprijs : 214,28 euro

Ahtlon XP 1800+ @ Asus A7V333-X :: 1024MB DDR :: Gigabyte Radeon 9600Pro 256MB :: Creative Inspire 2.1 @ SB Live! 1024 :: 60GB & 160GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:25:
Luuk, volgens mij heb je bijna een identieke pc van de mijne haha... Draai je ook Vista Ultimate, want dan zou het compleet zijn? _/-\o_
Jah :P
Windows Vista Ultimate OEM 32bit

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 09-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 07:11
ldegheest schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:05:

Geen plannen om hem te overclocken, omdat dit het in tegenspraak is met het stille aspect dat ik zoek.

Product : Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
stukprijs : 214,28 euro
ALs je zeker niet gaan overclocken, kan je dus beter op zoek gaan naar goedkoper PC4200/PC5300 geheugen. 2048MB is al te krijgen vanaf 120,- Scheelt toch zo'n 90,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weinig op aan te merken in ieder geval. Ik ben het met ^ eens. Zeker als je helemaal niet gaat overklokken kan je beter goedkoper geheugen nemen.

Ik zou ook graag zien dat je aangeeft behalve waarom je deze onderdelen gekozen hebt, waarom je andere onderdelen NIET gekozen hebt. Dus wat de voordelen van deze onderdelen tov andere onderdelen zijn. (Indien mogelijk uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ldegheest schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:05:

Product : Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
stukprijs : 82,85 euro (x2)

stille schijven
het is niet de bedoeling om ze in raid te zetten omdat dit naar het schijnt weinig zou uitmaken voor een single-user omgeving, en daarmee sluit ik dan ook meteen de kans uit dat ik al mijn data verlies bij defect van 1 van de schijven
Wat je zegt over RAID0 ben ik het niet eens... ik heb 2 van deze schijven (identieke 320 GB) en heb ze hangen in een RAID0 array, dit nadat ik ze eerst heb gebruikt als simpele losse SATA schijfjes, maar ik merk het verschil wel, stuk sneller, eerlijk... en de kans op data verlies is toch klein, je back upt de belangrijkste dingen toch wel op DVD-RW of USB stick dus ja...
Ze maken alleen iets meer lawaai omdat er over 2 kaarten ipv 1 wordt weggeschreven...

@Luc: Ok, we hebben toch wel hetzelfde systeempje... superieur dingetje he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:32:
Wat je zegt over RAID0 ben ik het niet eens... ik heb 2 van deze schijven (identieke 320 GB) en heb ze hangen in een RAID0 array, dit nadat ik ze eerst heb gebruikt als simpele losse SATA schijfjes, maar ik merk het verschil wel, stuk sneller, eerlijk... en de kans op data verlies is toch klein, je back upt de belangrijkste dingen toch wel op DVD-RW of USB stick dus ja...
Ze maken alleen iets meer lawaai omdat er over 2 kaarten ipv 1 wordt weggeschreven...
Ik heb heel lang geen RAID gedraaid omdat ik het zonde vond: immers, precies wat jij zegt, bij RAID0 zijn je bestanden betrekkelijk onveilig (kans dat je gegevens kwijt raakt dor crash verdubbeld effectief), RAID1 kostte me echt teveel schijfruimte.

Echter, de P5B Deluxe heeft de ICH8R chipset. Daarmee kan je op 2 schijven zowel een RAID0 als een RAID1 partitie maken. Ik heb dit gedaan met mijn 2 x 320GB Seagates. Ik heb nu een 200GB RAID0 schijf en een 200GB RAID1 schijf op dus maar 2 fysieke schijven. Werkt tot nu toe prima in ieder geval :) Dat zou een goed alternatief kunnen zijn. Dan heb je toch de snelheid alsmede de veiligheid.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:32:
@Luc: Ok, we hebben toch wel hetzelfde systeempje... superieur dingetje he _/-\o_
Zeker! :P Vista draait echt mega lekker

Meteen nog een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/6.jpg
Hier de E6600, nog in de doos. Daarnaast het Kingston HyperX geheugen en de Scythe Infinity cooler.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/7.jpg
De P5B-E, met alles wat ASUS en altijd bijleverd.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/8.jpg
Hier is pas goed te zien hoe groot de Scythe eigenlijk wel niet is! Te referentie ook nog een standaard Intel cooler er naast.

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/9.jpg
Het moederbord in de kast. Hier is ook goed te zien hoe groot de Scythe wel niet is!

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/10.jpg
De DVD-ROM, DVD-RW, het diskette station en de kaartlezer zitten op hun plaats. Persoonlijk vind ik het er allemaal erg netjes uitzien zo!

Verdere foto's volgen nog. Toen ik aan het bouwen wat had ik verder niet zoveel tijd meer en daardoor ben ik een beetje vergeten verder foto's te maken. Ik zal sowieso nog wat foto's van de binnenkant van de kast maken en hoe de verlichting er uiteindelijk uitziet.

Wat me tot nu toe in ieder geval opvalt tijdens het gebruik met de PC, is hoe soepel Vista wel niet draait. Dit kan natuurlijk komen doordat de PC een stuk sneller is dan mijn vorige, maar ik heb niet idee dat XP ooit zo soepel liep. Of Vista laad meer tijdens het opstarten waardoor dingen sneller starten, of RAID0 maakt nog een hoop verschil. Anyway, ik ben aangenaam verrast. Vista werkt prima tot nu toe, dus ik ga voorlopig geen dual boot met XP maken.

De eerste spellen die ik gedaan heb lopen in ieder geval ook prima. Test Drive Unlimited loop soepel op 1600x1200 @ 75Hz met 4x AA en HDR aan. Verder heb ik nog weinig spellen gedaan, dus meer kan ik er nog niet over zeggen. Ik ga uiteraard nog wel eventjes 3DMark draaien om een referentiescore te krijgen en zo te kijken of de score een beetje op een goed niveau ligt voor deze configuratie.

Ik heb ook het geheugen 1,5 dag memtest86 laten doen. Het resultaat is 0 fouten na 78 passes, dus dat zit helemaal goed. En dat is op 800MHz op 4-4-4-12 en 2.0V. De SPD waarde van de modules zijn expres op PC5300 gezet op een standaard voltage, dus als je het geheugen op een moederbord prikt zal het altijd werken. Je moet dan handmatig de waardes hoger zetten. Erg slim, dat voorkomt incompatibiliteits problemen zoals OCZ in het begin had.

De computer is in ieder geval erg stil. De 2 x 120mm fans van de kast en de 1x 120mm fan van de Scythe zitten allemaal op het moederbord die met QFan aangestuurd worden. Daardoor is de computer echt heel erg stil. Nadeel is dat het seekgeluid van de raptor nu extreem duidelijk hoorbaar is. Maar goed, je kan niet alles hebben. Hij resoneerd verder gelukkig niet.

Al met al ben ik nu in ieder geval tevreden. Uiteraard ga in nog wat testjes uitvoeren en er wat mee werken voordat ik definitief alles overzet van mijn oude computer. Ik wil er eerst zeker van zijn dat Vista alles kan draaien wat ik wil draaien, zodat ik achteraf niet tegen dingen aanloop.

Ik hou jullie nog op de hoogte.

[ Voor 52% gewijzigd door Luuk1983 op 11-03-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke screenshots en review luuk! Je maakt me helemaal jaloers :)

Trouwens: nieuws: Intel plant meer sterke prijsverlagingen

Waarschijnlijk koop ik eind april dan mijn systeem, met E4300 voor 110 euro. Een paar maanden later verkoop ik 'm wel weer voor 60 euro en koop gelijk een Q6600 voor 250 euro.

- Dan heb ik 3 maanden lang lagere snelheid dan oorspronkelijk E6600 plan
- Dan heb ik na die 3 maanden veel hogere snelheid dan oorspronkelijk E6600 plan
- Totaal even (ongeveer) even veel kosten +- 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:54:
Leuke screenshots en review luuk! Je maakt me helemaal jaloers :)

Trouwens: nieuws: Intel plant meer sterke prijsverlagingen

Waarschijnlijk koop ik eind april dan mijn systeem, met E4300 voor 110 euro. Een paar maanden later verkoop ik 'm wel weer voor 60 euro en koop gelijk een Q6600 voor 250 euro.

- Dan heb ik 3 maanden lang lagere snelheid dan oorspronkelijk E6600 plan
- Dan heb ik na die 3 maanden veel hogere snelheid dan oorspronkelijk E6600 plan
- Totaal even (ongeveer) even veel kosten +- 50 euro.
Naja, in de toekomst is het meer snelheid. Een quadcore heb je voorlopig toch niet zoveel aan de komende tijd. Ik denk dattie in veel dingen niet veel sneller zal zijn dan een E6600.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 11-03-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Luuk, heb je al meer spullen binnen(foto's O-) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Luuk: Zou je dat Intel logootje er nu wel op plakken?! Dat doet je kast geen goed makker;) Kun je beter aan de binnenkant plakken next to je OEM licentie van Vista... tenminste daar heb ik die zooi zitten haha en ja ik heb hem al nodig gehad omdat ik afgelopen vrijdag Vista (voor de 2de keer) niet meer kon activeren... maar wat een service man bij Microsoft!!!! Lof lof lof... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:29:
@ Luuk: Zou je dat Intel logootje er nu wel op plakken?! Dat doet je kast geen goed makker;)
Ach, d'r zit een deurtje voor :P Plus ik vind eht altijd wel een leuk stickertje :P In de tussentijd zit er een ASUS stickertje boven en een mega X-Fi sticker op de onderste 51/4" bay ;)

Maar hoe komt het dat je Vista niet meer kon activeren :o

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 12-03-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog een plaatje van de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/11.jpg

En toen was de batterij van de camera leeg ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 13-03-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Luuk1983: Pastte de Infinity koeler er zonder zagen/slijpen/breken op je moederbord? Oftewel, kostte het veel moeite om die erop te zetten? Binnenkort wil ik namelijk ook een vergelijkbaar systeem :9~

Bedankt _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ck2000nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:33:
@Luuk1983: Pastte de Infinity koeler er zonder zagen/slijpen/breken op je moederbord? Oftewel, kostte het veel moeite om die erop te zetten? Binnenkort wil ik namelijk ook een vergelijkbaar systeem :9~

Bedankt _/-\o_
Paste prima op het moederbord. Qua gaten kan de cooler zowel in de lengte als in de breedte op het moederbord, zodat je zelf kan kiezen wat in jouw situatie het beste is. Echter, op de P5B-E pastte de cooler maar op 1 manier omdat er anders wat condensatoren in de weg zaten. Maar dat is uiteraard geen probleem. Daarna was het gewoon klik en vast. Natuurlijk wel met een laagje Arctic Silver 5 eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Dat ziet er echt wel heel netjes uit ! Ik moet binnekort maar ook nieuwe foto's maken van me systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Paar Harddisk benches met HdTach versie 3.0.1.0. Ik heb overal de 'snelle test' gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/hd1.jpg
De Raptor 36GB

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/hd2.jpg
De Barracuda's, het RAID0 gedeelte (staat aan de buitenkant van de schijf)

Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/hd3.jpg
De Barracuda's, het RAID1 gedeelte (staat aan de binnenkant van de schijf, dus is altijd wat langzamer in verhouding)

Ik heb geen idee of dit goede waardes zijn eigenlijk. Het ziet er niet verkeerd uit, maar of dit nou echt goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:49:
Nog een plaatje van de binnenkant:

[afbeelding]

En toen was de batterij van de camera leeg ;)
Zou je je zakje vochtvretende zooi er nu wel in laten zitten?! Dat 'ontsierd' de rest Luuk:). Wat betreft het niet meer kunnen activeren van vista, het is mij en de mannen van microsoft een raadsel, maar voornaamste is dat hij het al weer doet, hij activeerde zich opeens zelf na 9 dagen:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 02:36:
[...]

Zou je je zakje vochtvretende zooi er nu wel in laten zitten?! Dat 'ontsierd' de rest Luuk:). Wat betreft het niet meer kunnen activeren van vista, het is mij en de mannen van microsoft een raadsel, maar voornaamste is dat hij het al weer doet, hij activeerde zich opeens zelf na 9 dagen:S
OK OK, ik haal 'm d'r wel uit ;) Ik dacht: ach het kan geen kwaad en heb d'r verder niet aangedacht. Maja, veel nut heeft ie nu niet meer. Niet dat ik er iets van merk, de kast is toch altijd dicht in principe.

Mooi dat het weer netjes geregeld is door Microsoft :) Zulke ervaringen zorgen er toch voor dat je volgende keer eventueel weer wat wil aanschaffen, omdat je weet dat als het fout gaat dat je goed geholpen wordt. Nou vind ik dat die activatie er in eerste instantie niet in hoort te zitten, maar goed, dat is een andere discussie.
Anyway, tijdens de setup kan je aangeven dattie zichzelf activeerd als je online bent en wat ik ervan gezien heb duurt dat een aantal dagen (zouden er gerust 9 kunnen zijn). Ik heb 'm in ieder geval zichzelf laten activeren, ik heb d'r verder niks aan gedaan.

Heb jij enig idee of die HDTach scores goed zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 15-03-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Binnen twee weken heb ik -als de webshop meewerken- ook een high-end gamesysteem. Intel Core 2 Duo E6600, Asus P5N32-E SLI-plus, 2 gb 6400PC, Asus GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 enz.
Maar nu het OS nog. Wat moet ik nou nemen, ik hoor veel verhalen/geruchten/feiten.
De game die ik straks vooral wil gaan spelen is C&C3. 8)

Het lijkt mij nu verstandig om vista ultimate te nemen, met name voor de direct x10 en omdat het systeem er goed klaar voor is. Maar 32 of 64 bits?
Ik lees veelal dat 64 bits een hoop niet ondersteund, maar dat dit als je meer dan 2gb intern hebt weer optimaler is. Kijkend naar de toekomst waar mij moederbord 8gb ontsteund, is dit dan een goede keuze?

Luuk1983, jij hebt 32 bits? Wat is nou de reden dat je hiervoor hebt gekozen? Worden alle drivers goed geaccepteerd? Hoe zit het met de games?

Je merk wel, voor mij is er nog veel onduidelijk. En omdat er zoveel informatie over alles en door iedereen gepubliceerd is, lijkt het mij makkelijk om de ervaringen op een soort gelijk systeem te horen. :)

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou het is een hele moeilijke keuze. Ik heb ook heel erg lang getwijfeld.
64 bit is de toekomst, 64 bit is potentieel sneller. Maar dat zegt al best veel: TOEKOMST en POTENTIEEL. Praktijk is dat er bijna 0,0 64bit software is. En waar het bij zo'n systeem om gaat is games. Alle games zijn gewoon 32 bit, hell, ze maken amper gebruik van 2 cores!
Nadelen van 64bit zijn ook vrij duidelijk: je mag geen unsigned drivers gebruiken, driver support voorlopig is minder. Op de 32bit versie werken veel XP32 drivers ook indien nodig.
Ik ben toen gaan nadenken: als ik Vista NU koop wil ik het ook NU gaan gebruiken. 64bit gaat zeker goed worden, maar dat houd potentieel in dat ik Vista op dit moment toch minder kan gebruiken.
Toen ik las (achteraf onwaar) dat C&C3 op Vista 64bit niet ondersteund werd had ik er eigenlijk al genoeg van. Laat die 64bit gewoon lekker hangen, dat komt misschien later nog wel een keer. Ik heb sowieso gehoord dat een 64bit OEM versie ook de 32bit OEM key accepteerd.

Anyway, ik verwacht niet dat 64bit binnen 1 a 2 jaar common gaat worden. Daarom 32bit. Gewoon minder gezeik (op dit moment) en betere support. Indien de key ook op 64bit werkt mooi, anders is een tweede OEM licentie nog altijd goedkoper dan een retail versie (die allebei heeft).

Hoe dan ook, het blijft koffiedik kijken wat de toekomst gaat brengen. Die keuze kan je alleen zelf maken. Maar op dit moment heb ik meer vertrouwen in 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Luuk1983 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:06:
Hier is pas goed te zien hoe groot de Scythe eigenlijk wel niet is! Te referentie ook nog een standaard Intel cooler er naast.
Zo, die is wel echt groot! Maar blaast hij nou naar beneden? Je kast zit ook goed vol met kabels trouwens. Ik dacht dat mijn kast vol zat, maar nu zie ik het toch beter in perspectief ;)

Trouwens, absolute hulde voor de startpost _/-\o_

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Shabbaman schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:53:
Zo, die is wel echt groot! Maar blaast hij nou naar beneden? Je kast zit ook goed vol met kabels trouwens. Ik dacht dat mijn kast vol zat, maar nu zie ik het toch beter in perspectief ;)
De Scythe blaast naar de achterkant van de kast toe, richting de 120mm rear fan die naar buiten blaast. Zo krijg je een mooie airflow. Tekeningetje (met mijn mooie paint skills :P :
Afbeeldingslocatie: http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/enterprise/layout.gif

Boven in zit de voeding die naar buiten blaast, daaronder dus de Scythe met zijn 120mm fan en daarachter de 120mm fan van de kast. Daaronder zit de 8800GTS die ook zijn hete lucht naar buiten blaast. Voorin de kast zit de 120mm fan met de blauwe LED. Deze blaast eerst door de Harddisk drive cage heen en daarna gaat de lucht de kast in.

D'r zitten inderdaad redelijk wat draden in de kast. Ik had expres en modulaire voeding genomen, zodat ik alles wat niet nodig was weg kon laten. Bleek ik alle 6 de draden nodig te hebben... Dat verzin je toch niet! ;)
Shabbaman schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:53:
Trouwens, absolute hulde voor de startpost _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 15-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Nu zeg ik wel dat ik Vista ultimate wil kopen maar eigenlijk bedoel ik premium. Ik ben niet een code klopper en aanpassingen doen in Vista ben ik niet van plan :X

Editie Voor wie?
Windows Vista Starter "Ontwikkelingslanden"
Windows Vista Home Basic Hele lichte gebruikers (geen Aero o.a.)
Windows Vista Home PremiumMeeste gebruikers (heeft wel Aero)
Windows Vista BusinessBedrijven (ontbreekt aantal features van Home Premium!)
Windows Vista UltimateHobbyisten

Welke Vista heb jij Luuk?
En raid 0, lukt dat netjes met Vista Premium?

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Volgens mij heeft Luuk de Windows Vista Ultimate OEM 32bit.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ck2000nl schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:06:
Volgens mij heeft Luuk de Windows Vista Ultimate OEM 32bit.
Indeed.

Reden daarvoor is simpel: Home Premium mist de IIS webserver. En aangezien ikzelf ASP.NET programmeur ben wilde ik dat persé hebben voor het geval ik het nodig heb. Vind IIS sowieso altijd handig. Daarnaast heeft Home Premium 'beperkte remote desktop support'. Ik weet niet precies wat dit inhoud, maar het klinkt niet geweldig :P

Vista Business mist daarintegen weer bijvoorbeeld het media center. En hoewel ik op mijn hoofdPC dat niet zo snel zal gebruiken (heb een aparte HTPC) denk ik toch dat ik spijt ga krijgen als ik het ooit nodig heb. Immers, ik wil toch wel minstens een jaar of 4 doen met Vista.

Het verschil tussen Vista business en Vista Ultimate is (OEM) iets van 30 euro, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Home premium zal voor veel mensen meer dan genoeg zijn, daar ben ik van overtuigd. Ik heb om duidelijke redenen dus voor Ultimate gekozen.

Plus dat je met Ultimate altijd alles hebt wat je nu of later eventueel nodig hebt, das het grote voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:00:
[...]

Indeed.

Reden daarvoor is simpel: Home Premium mist de IIS webserver. En aangezien ikzelf ASP.NET programmeur ben wilde ik dat persé hebben voor het geval ik het nodig heb. Vind IIS sowieso altijd handig. Daarnaast heeft Home Premium 'beperkte remote desktop support'. Ik weet niet precies wat dit inhoud, maar het klinkt niet geweldig :P

Vista Business mist daarintegen weer bijvoorbeeld het media center. En hoewel ik op mijn hoofdPC dat niet zo snel zal gebruiken (heb een aparte HTPC) denk ik toch dat ik spijt ga krijgen als ik het ooit nodig heb. Immers, ik wil toch wel minstens een jaar of 4 doen met Vista.

Het verschil tussen Vista business en Vista Ultimate is (OEM) iets van 30 euro, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Home premium zal voor veel mensen meer dan genoeg zijn, daar ben ik van overtuigd. Ik heb om duidelijke redenen dus voor Ultimate gekozen.

Plus dat je met Ultimate altijd alles hebt wat je nu of later eventueel nodig hebt, das het grote voordeel.
Beperkte remote desktop as in dat je alleen een client hebt, en geen server kan opzetten.

Ik zal zelf geen Vista aanschaffen maar kan legaal via school (msdnaa) gratis Vista Business krijgen. Remote desktop gebruik ik regelmatig dus het zou Vista Business of Ultimate moeten worden. Een media center zal mijn PC igg toch niet worden, alhoewel ik een kabeltje heb waarmee ik mijn bureaublad kan bekijken op TV... geloof ik niet eens dat de vista drivers het al ondersteunen. Daarom zal het vast en zeker een dual boot systeem met XP Pro en Vista Business worden.

Oh en nog een kleine update voor mijn systeempje: waarschijnlijk verlaag ik mijn budget en schrap ik de raptors, dit vanwege alle nieuwsberichten rond SSD hardisks. Ik upgrade 1 a 2 jaar later gewoon een aantal componenten of zet er een SSD harddisk als bootschijf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVGA 690i SLI (NVIDIA 690i SLI) - Anandtech

staat in de inleiding nieuw type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Welk board is beter de p5b-e plus of p5b deluxe?
de features op de p5b deluxe kan ik wel missen, daarvoor terug heb ik liever een board die beter kan overklokken, betere compabiliteit en stabiliteit heeft.
Zonder te kijken naar de features, wat is dan het betere board?

Het is dat ze zo verschillend zijn van karakter anders had ik al lang de p5b deluxe gekozen, feit blijft dat de p5b-e plus wel solid condensatoren heeft en uitgerust is met c2 p965 stepping.

dit valt me trouwens ook tegen :p een stresstest die de p5b-e plus niet overleeft?
http://www.overclock3d.ne...cket_775_motherboard_p965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Luuk, mooi topic, hulde aan de startpost.
Ik heb hetzelfde moederbord en geheugen, waar ik benieuwd naar was. Ik heb de waarde in de bios ook op 4-4-4-12 en 2,0V staan. In het bootscherm van de pc zie ik netjes pc6400 staan. Echter in cpu-z geeft die pc5300 geheugen aan, voor de rest zijn daar alle andere waarden wel goed? ik was benieuwd of jij dit ook had?

Daarnaast heb ik mbt de cpu-koelers veel info uit dit topic gehaald. ik had eerst een arctic freezer 7 pro. Ik was gelijk niet weg van het bevestigingssysteem. En nadat het een keer losgeschoten is heb ik een zalman gekocht. Deze maakt echter te veel herrie. Ik heb met veel interesse jou keuze gelezen. Ik ben nu van plan een scythe ninja uit te gaan proberen, en daarop een soort van mod toe te passen zodat je de koeler gewoon met bouten vast kan maken. Waarom ik de infinity niet neem. ik heb de ruimte vanaf mijn mobo naar de wand van de kast opgemeten. Deze is 16,5cm. ik ben bang dat ik met de infinity het zijpaneel er niet meer op krijg. ik heb overigens een lian-li pc61 kast. Ik ben zlefs een beetje huiverig dat de ninja ook net nite gaat passen. Maar wie niet waagt wie niet wint!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelNL
Luuk1983 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:51:
[...]

Ook ik had deze wens - en ben flink gaan zoeken.
http://harness.gadgetscope.com/
is de plek als je een standaard AC'97 front audio aansluiting hebt. Geen idee of dit een scam is, 1 van de aansluitpunten kloppen i.i.g. volgens mij niet.
http://img482.imageshack.us/my.php?image=xfifpmodbq5.jpg
als je kan solderen en aan dat 10 polig stekkertje kan komen.
Aangezien ik http://www.akasa.com.tw/i...os/cases/mirage_audio.JPG aansluitingen heb (die niet op de Xi-Fi kaart passen) ben ik nog steeds zoekende.
Dell heeft een eigen kabel gemaakt, maar heeft volgens mij geen standaard front audio stekkers. Wel de moeite waard om wellicht te onderzoeken voor mensen die ooit een Dell met een Creative kaart hebben besteld en die niet meer een koptelefoon daarop hoeven aan te sluiten.

Ik hou me aanbevolen voor tips of hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door AxelNL op 18-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
el-jorge schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:38:
Luuk, mooi topic, hulde aan de startpost.
Ik heb hetzelfde moederbord en geheugen, waar ik benieuwd naar was. Ik heb de waarde in de bios ook op 4-4-4-12 en 2,0V staan. In het bootscherm van de pc zie ik netjes pc6400 staan. Echter in cpu-z geeft die pc5300 geheugen aan, voor de rest zijn daar alle andere waarden wel goed? ik was benieuwd of jij dit ook had?
Dat weet ik niet, heb CPU-Z nog niet gedraaid. Echter, in Sisoft Sandra worden de goede waardes weergegeven. Het kan me voorstellen dat CPU-Z de SPD waardes uitleest. Dan zou hij inderdaad PC5300 weergeven.

@el-jorge
De Mystique 631 is 20,5cm breed en dat past inderdaad maar net, ik denk niet dat ik meer dan 1cm speling over heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 20-03-2007 10:46 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor vragen zoals 'Moet ik de E6400 of E6600 nemen?' en 'is de X1950Pro wel goed?'. Dit zijn zaken die je prima zélf uit kunt zoeken aan de hand van benchmarks. Handig hierbij zijn de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Vergeet echter niet even te kijken naar andere hardware/review-sites!