Leuk topic met een bijzonder goede TS.
De laatste tijd krijg ik weer wat meer lol in het gamen. Met name GTR2 is een spel dat ik straks graag wil gaan spelen. (RaceSim). Helaas zie je dit spel bijna nooit in game benchmarks.
DirectX10 lijkt mij voorlopig totaal geen issue om mee te nemen bij de aanschaf van een nieuw systeem. +/- 6 maanden voordat de eerste kaarten uitkomen en dan nog 6 maanden voordat de eerste games die echt voor DirectX10 zullen verschijnen. Tegen die tijd koop ik wel weer een nieuwe videokaart indien echt noodzakelijk.
Ik heb bij de keuze van mijn componenten alleen maar gelet op de beste performance. Secundair punt voor mij was stilte. Snel en onhoorbaar. Daarnaast wil ik mijn PC zo extreem mogelijk overclocken maar wil wel dat deze stable 8 uur kan draaien. Ik heb geen zin in waterkoeling vanwege externe radiateur. Daarnaast moet de PC op mijn bureau staan en ga ik dus voor een desktop. Ik vind een bigtower op een bureaublad er niet uitzien.
Ik hoop met dit systeem +/- 3200Mhz stable te halen. Als ik zie wat anderen gebruiken voor overclocken en de resultaten dan moet dit haalbaar zijn.
Om aan deze wensen tegemoet te kunnen komen heb ik het volgende bedacht. Overschrijdt wel het budget van de topicstarter iets maar moet volgens mij een systeem zijn waar ik nog een tijd mee vooruit kan. Mijn laatste nieuwe systeem was een P4 in 2002 ;-)
Het valt mij op dat er in deze thread nog niemand het Kingston PC8500 geheugen heeft aangehaald dat speciaal met dit bord getest is. De CAS van dit geheugen is weliswaar iets lager dan de CAS van hoogwaardig 800Mhz DDR2 maar kan wel 1 op 1 met de bus draaien.
De specs zijn dus puur op basis van snelheid en stilte:
Componenten:
Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (Nieuwste chipset, best overklokbaar)
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) (prijs/prestatie meest evenwichtig)
1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Kingston, KHX8500D2K2/2G) (speciaal aanbevolen bij dit bord)
Asus Radeon X1950 XTX 512MB DDR4 (PCI-e, 2xDVI ) EAX1950XTX/HTVDP/512M (DDR4 en uitstekende reviews)
Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB (10000rpm, SATA, 16MB, NCQ) (Snel en groot genoeg. Voor dataopslag heb ik een servertje staan)
Tagan TG430-U15, 430W (ATX 2.02, PCI-e) (modulaire stekkeropties, wat je niet gebruikt zwerft niet door je kast).
Koeling:
Arctic Cooling ATi Accelero X2 (Na 1000 reviews gelezen te hebben gewoon de beste koeler)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) (Tuniq Tower pas niet in de kast, anders was ik daarvoor gegaan)
Lian Li PC V800B (Mooi desktop model. Standaard koelers in de kast probeer ik eerst, als dat nog te lawaaierig is gaat er Papst in).
Op- of aanmerkingen? Shoot
[
Voor 5% gewijzigd door
RutgerDB op 27-10-2006 11:14
]