Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
TEAMIKKE schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:54:
Ik had Twinmos PC 6400 DDR2 wat er ook niet opstond en wat ook prima werkt. Als je het topic een beetje doorleest zie je dat heel veel mensen het gewoon geprobeert hebben en dat het vaak ook werkt.

[...]

Ik ga het zo ff proberen. Zal wel heel dom zijn :X

Word de Northbridge overigens ook zo ontzettend heet bij jullie? Ik ga hem maar opnemen in mijn waterloop denk ik..
Je hebt gelijk, volgens de website van kingston zou het ook moeten werken.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Het is vrij normaal dat de northbridge warm wordt. Op zich is dat ook een goed teken; weet je tenminste dat er contact wordt gemaakt.

Maar je zou eens kunnen proberen er een fan over te laten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een fan is herrie. Ik wil het liefst zo min mogelijk herrie. Vandaar de waterkoeling ;) Maar hij wordt niet té warm maar het viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
TEAMIKKE schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:38:
Een fan is herrie. Ik wil het liefst zo min mogelijk herrie. Vandaar de waterkoeling ;) Maar hij wordt niet té warm maar het viel me wel op.
Je hebt natuurlijk ook silent fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:51:KHX6400D2LLK2/1G lijkt me idd. een goed alternatief, is dit geheugen ook goed te gebruik als je wilt overclocken?
Ik heb een DS3 met een E6600 en dit geheugen.

Het overclocken met dit geheugen is geen enkel probleem, waar je wel even op moet letten is dat je het DDR voltage + 0.2v doet anders gedraagd dit geheugen zich als 667 geheugen met CL5 latency. Je zal dan ook in de BIOS manueel de timings aan moeten passen naar 4-4-4-12.

Met de stock Intel cooler haal ik iig 3.2Ghz met 400FSB de CPU op 8x en het geheugen op 2.0. Ik denk dat ik wel hoger kan halen maar ben momenteel wel gelukkig met dit resultaat. Sterker nog: Ik heb heb nu iets lager geclocked op 3.0Ghz en het voltage op 1.213v (CPU-Z waarde) waardoor de CPU onder full load met stock cooler maar max 46 graden wordt en idle maar 24 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Ik heb een DQ6 rev.1
Werkt allemaal prima heb Vista Ultimate erop staan.
Alle hardware werd direct herkent.
Nu zag ik op de gigabyte site een chipsite driver (nouja inf bestandje) staan voor dit moederbord.
Is het verstandig om deze driver te gebruiken ipv van de drivers die in Vista zitten??
Weet er iemand een gratis benchmark voor de complete pc zoals pcmark2007 ? Ik wil graag weten of mijn pc wel maximaal presteerd. In Vista haal ik een 4,9
Ook zie ik in apparaat beheer dat mijn dvdbrander (IDE) en HD (SATA) op dezelfde IDE controller zitten. Is het mogelijk om ze beide op een eigen te zetten? Of maakt dat geen verschil?

Antec P150, Zilver (430 Watt)
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed @ 3 Ghz
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
GigaByte GA-965P-DQ6, Retail (Bios: F7)
HIS ATI Radeon X800 GTO Vivo 265 Mb
Maxtor Diamond Max 10, 7200 rpm, 300GIG, 8 MB, Serial ATA150
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE,
Arctic Freezer 7 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Op 3 Ghz maar? Mijn E6300 loopt al op 3.1! Dat moet wel hoger kunnen hoor ;)
Heb jij digitaal geluid ook goed werken? Ik ben er nog steeds niet achter wat het is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
TEAMIKKE schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:31:
Heb jij digitaal geluid ook goed werken? Ik ben er nog steeds niet achter wat het is ;(
Is dat een reactie op mijn post of die van Lucaz?

Overigens moet ik bij mijn overclock melden dat dit is gedaan met BIOS F10, het BIOS waarmee het moederboard van Alternate kwam was F7 en die BIOS-rev wilde totaal NIET overclocken, waarschijnlijk door mijn 7600GT kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Was op lucaz ;) Maar hoezo kom je niet verder door een 7600GT? Gewoon PCI-e bus instellen op 100 Mhz. Dan kun je gewoon vrolijk verder spelen met de FSB en het mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

TEAMIKKE schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:31:
3 Ghz ja.. Heb niet hoger geprobeerd Vind 3 Ghz wel best. Hij wordt volgens TAT idle 45 en stressed 56.. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn.. Speedfan geeft idle 34 aan en stressed 47.
Digitaal geluid gebruik ik niet.. Mijn systeem is wel geruisloos totaal stil dat is wel heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
TEAMIKKE schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:54:
Ik had Twinmos PC 6400 DDR2 wat er ook niet opstond en wat ook prima werkt. Als je het topic een beetje doorleest zie je dat heel veel mensen het gewoon geprobeert hebben en dat het vaak ook werkt.

[...]

Ik ga het zo ff proberen. Zal wel heel dom zijn :X Dat klopt natuurlijk voor geen meter hé. Coax en tulp zijn precies hetzelfde met een ander stekkertje :X

Word de Northbridge overigens ook zo ontzettend heet bij jullie? Ik ga hem maar opnemen in mijn waterloop denk ik..
Tulp is zeker niet altijd coax! Coax moet altijd een kern zijn (dus geen bundel van fibers) en afgeschermd! Anders heb je grote kans dat het signaal niet overkomt vooral bij grotere afstanden dan 2 meter. Ik spreek uit ervaring, heb nogal wat digitale apparatuur staan nl.

Definities van Coaxial op het Internet in het Engels:

1) A speaker typically with one driver in the middle of, and on the same axis as, another driver. 2) An audio or video cable with a single center pin that acts as the hot lead and an outer shield that acts as a ground. www.hometheatermag.com/glossary/

Bij mij wordt de NB overigens helemaal niet heet, warm wel. Maar ik kan de NB koeler ten alle tijde gewoon een minuut vastpakken, dan beginnen mijn vingers te verkrampen dus stop ik daarna maar :+ .

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Uhh. Deze moederbordjes zijn best relaxt. Had in de bios ingesteld dat ie 3000MHz 1:1 met het geheugen moest lopen.. Nu loopt ie 3600 MHz, 1:1.. Zonder iets aan de voltages te hebben moeten aanpassen..

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=161897

Het leuke is.. De temperatuur is momenteel nog maar 27 graden. :) Idle, wel te verstaan..

Dadelijk even kijken hoe goed ie draait.. Maar toch raar.. Dat ik dat zo maar 'even' in Windows kan aanpassen.. Btw, ik heb dus de DS4, Rev 1.

[ Voor 17% gewijzigd door Steephh op 28-01-2007 14:43 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
theforce81 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:23:
[...]

Tulp is zeker niet altijd coax! Coax moet altijd een kern zijn (dus geen bundel van fibers) en afgeschermd! Anders heb je grote kans dat het signaal niet overkomt vooral bij grotere afstanden dan 2 meter. Ik spreek uit ervaring, heb nogal wat digitale apparatuur staan nl.

Definities van Coaxial op het Internet in het Engels:

1) A speaker typically with one driver in the middle of, and on the same axis as, another driver. 2) An audio or video cable with a single center pin that acts as the hot lead and an outer shield that acts as a ground. www.hometheatermag.com/glossary/

Bij mij wordt de NB overigens helemaal niet heet, warm wel. Maar ik kan de NB koeler ten alle tijde gewoon een minuut vastpakken, dan beginnen mijn vingers te verkrampen dus stop ik daarna maar :+ .
Ik ga het maar eens proberen dan. Zit opzich wat in maar toch zou ik het raar vinden. Maar nooit geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
TEAMIKKE schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:08:
Was op lucaz ;) Maar hoezo kom je niet verder door een 7600GT? Gewoon PCI-e bus instellen op 100 Mhz. Dan kun je gewoon vrolijk verder spelen met de FSB en het mem.
Met F7 BIOS kon ik proberen wat ik wilde maar de DS3 wilde NIET reageren op manuele instellingen. Als je bv PCI op 100 zette en FSB op 267 dan resette die weer gewoon naar de auto instellingen.

Hier staat e.e.a. qua uitleg daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Ik krijg dus speedfan echt niet werkend met me ds3. Zelfs de beta versie niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
aex351 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:20:
Ik krijg dus speedfan echt niet werkend met me ds3. Zelfs de beta versie niet.
Niet goed werkend of wil die zefls niet opstarten?

Bij mij geeft SpeedFan totaal andere waarden aan dan Intel TAT bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
De temps. en + voltages kloppen bij mijn DS-3. Ik heb geen fans op het mobo aangesloten dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

denheer schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:28:
[...]

Niet goed werkend of wil die zefls niet opstarten?

Bij mij geeft SpeedFan totaal andere waarden aan dan Intel TAT bv.
Speedfan start wel op maar bij CPU geeft hij bijvoorbeeld een waarde aan van 12000rpm (3pin). Heb elke mogelijkheid van smart fan gedoe geprobeerd. Bios geeft wel keurig de correcte waarde aan. Zelfde geldt voor de CPU temp. In de bios is het zo'n 10 graden lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Mir schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:33:
ik heb een DS4.

ik heb een raptor 74g ADFD. Deze heb ik in een SATA port gestopt (1 van de eerste) en verder heb ik niets in de bios ingesteld.
Ik vraag mij af of ik de harde schijf nu op full power gebruik. Hoe kan ik hier achter komen en zijn er tips om even wat settings na te lopen?

Zelfde met geheugen; ik heb het erin gestopt en verder niets met de instellingen gedaan.
1GB x 2 (2GB) pc4300

ik wil overigens niet overklokken (een e6600 zit erin)
Mir schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:04:

ik zit rond de 75 mb/sec.. is dat netjes of moet ik echt heel hard op zoek naar betere instellingen?
de DS4 heeft alleen oranje.. maar in het boekje (of op internet) stond iets over dat de laatst paar SATA's via een extra controller liepen..daarom heb ik hem op 1 van de eerste aangesloten.

edit:

frustrerende is dat mijn mass storage van 350gb ook rond de 70 haalt... shit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik volg dit topic al een tijdje en ben nog steeds aan het plannen hoe mijn systeem eruit gaat zien. Wat ik wil is een Raid opstelling maken van 5 schijven waarvan er 4 in raid0 draaien en de 5de voor pariteits controle. Is dit ten eerste een goede oplossing en ten tweede wordt dat standaard ondersteund door het moederbord of moet ik daarvoor een losse raidcontroller kopen?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb die bewust genegeerd, dit kun je beter in een raptor topic vragen. Tevens vertel je er niet bij hoe je meet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik zag op alternate 2 verschillende borden:

GigaByte GA-965P-DS3
GigaByte GA-965G-DS3

Prijsverschil is 5 euro.

Maar wat is nou precies het verschil?

PS heb de search gebruikt maar kan het niet echt vinden O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Marcusso op 01-02-2007 18:56 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

S2801 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:56:
Ik zag op alternate 2 verschillende borden:

GigaByte GA-965P-DS3
GigaByte GA-965G-DS3

Prijsverschil is 5 euro.

Maar wat is nou precies het verschil?

PS heb de search gebruikt maar kan het niet echt vinden O-)
2 Verschillende chipsets wat ook uit de naam af te leiden is. Neem aan dat je weet wat een chipset is :)

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 01-02-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hoe hoog mogen de voltages nou eigenlijk voor overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
|sWORDs| schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:18:
Hoe hoog mogen de voltages nou eigenlijk voor overklokken?
Zo laag mogelijk houden, maar zolang je het koel houd kan je denk ik wel tot 1.5-1.6 gaan. Goede koeling is het belangrijks.

Al iemand hier die bios f10 op zijn ds3 heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
aex351 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:09:
[...]

2 Verschillende chipsets wat ook uit de naam af te leiden is. Neem aan dat je weet wat een chipset is :)
Precies. De G-versie heeft geïntegreerde graphics, de P niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
aex351 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:09:
[...]

Uiteraard weet ik wat een chipset is.

Voor zover ik weet is het enige verschil dat de G965 een x3000 Graphics Media Accelerator heeft en de P965 niet.....oftewel de G965 heeft een onboard video.

Ik wil voor mijn PC een 7600GT aanschaffen dus dan is er voor mij geen meerwaarde aan de G965?

iets te langzaam 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Marcusso op 01-02-2007 20:08 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bassie_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:37:
[...]

Zo laag mogelijk houden, maar zolang je het koel houd kan je denk ik wel tot 1.5-1.6 gaan. Goede koeling is het belangrijks.

Al iemand hier die bios f10 op zijn ds3 heeft draaien?
Ik doelde meer op de FSB,MCH en ICH voltages. Mijn bord lijkt er echt mee op te houden boven de 359.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ben er net achter dat het een rev 1.0 is. Nou maar weer wachten op vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
|sWORDs| schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:33:
Ben er net achter dat het een rev 1.0 is. Nou maar weer wachten op vervanging.
Heb ook een rev 1.0 van de ds3, met bios f10 kreeg ik em niet op 450. Maar met bios f9 kreeg ik em op 450 zonder overvoltage. Weet alleen niet of het stabiel is, mijn geheugen haalt het niet (pc5300 corsair xms2). Maar booten doet ie zeker.
|sWORDs| schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Ik doelde meer op de FSB,MCH en ICH voltages. Mijn bord lijkt er echt mee op te houden boven de 359.
Heb zelf een tijdje gedraait met +0.1V op fsb en mch geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zie nu ook dat mijn cpu 22 graden idle is (everest/easytune) en mijn bord 47. Is bij jullie die temp ook zo hoog? Of zouden de heatpipes niet goed zitten? Als ik mijn crossflow fan op max zet en het buitenraam open daalt dit naar 17/39 idle, ik vind de cpu erg laag en het bord wel erg hoog. Tat geeft 36 idle, 70 load. Dit dus op default voltages, alleen cpu op 1.4.
bassie_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Heb ook een rev 1.0 van de ds3, met bios f10 kreeg ik em niet op 450. Maar met bios f9 kreeg ik em op 450 zonder overvoltage. Weet alleen niet of het stabiel is, mijn geheugen haalt het niet (pc5300 corsair xms2). Maar booten doet ie zeker.

[...]

Heb zelf een tijdje gedraait met +0.1V op fsb en mch geen problemen ondervonden.
Ik heb een ds4, en zelfs +0.2V op fsb, ich en mch maken geen verschil.

[ Voor 84% gewijzigd door |sWORDs| op 02-02-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Voor overklokken lijkt me F7 beter. Dat heb ik al op verschillende plekken gelezen (Duitse Gigabyteforum, Anandtech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft iemand ervaringen met dit plankje icm een TX2000 RAID controller van Promise?

Ik heb namelijk een MSI 965 gekocht, maar die kan niet overweg met die controller (Warning: Have Option Rom Can not be invoke (Vendor ID:105Ah, Deivce ID:6269h)) en niet in de bios kunnen komen. Omdat die plank sowieso niet geweldig is gaat hij terug en wil ik een Gigabyte kopen. Maar als ik daar ook die error mee heb schiet het heel erg weinig op natuurlijk.
Die gigabyte is dan wel wat duurder, maar uiteindelijk toch een veel betere keuze denk ik.

Ik heb met google nog niet iemand kunnen vinden die deze combo draait en het gigabyte forum is nogal rustig, dus geen idee wanneer ik daar antwoord krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 02-02-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
theroman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:26:
Voor overklokken lijkt me F7 beter. Dat heb ik al op verschillende plekken gelezen (Duitse Gigabyteforum, Anandtech).
Bij welk bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Terw_Dan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:30:
Heeft iemand ervaringen met dit plankje icm een TX2000 RAID controller van Promise?

Ik heb namelijk een MSI 965 gekocht, maar die kan niet overweg met die controller (Warning: Have Option Rom Can not be invoke (Vendor ID:105Ah, Deivce ID:6269h)) en niet in de bios kunnen komen. Omdat die plank sowieso niet geweldig is gaat hij terug en wil ik een Gigabyte kopen. Maar als ik daar ook die error mee heb schiet het heel erg weinig op natuurlijk.
Die gigabyte is dan wel wat duurder, maar uiteindelijk toch een veel betere keuze denk ik.

Ik heb met google nog niet iemand kunnen vinden die deze combo draait en het gigabyte forum is nogal rustig, dus geen idee wanneer ik daar antwoord krijg.
Nee, zoals ik je ook al op het gigabyteforum zei, kun je beter Promise even mailen. De meeste mensen gebruiken toch de onboardfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ok ook al iemand die met f10 werkt? Krijg em dan niet geboot op 450 met f9 gaat het prima. Zal nu ff f7 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
wie heeft hiero een ds3p thuis staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

bassie_ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:10:
[...]

Ok ook al iemand die met f10 werkt? Krijg em dan niet geboot op 450 met f9 gaat het prima. Zal nu ff f7 proberen.
Ik heb F10 erop. Bij mij deed hij af en toe ook vreemd bij het booten op 400FSB. Beeldscherm geen signaal enz. Door de MCH +0.1v te verhogen had is dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theroman schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:41:
[...]

Nee, zoals ik je ook al op het gigabyteforum zei, kun je beter Promise even mailen. De meeste mensen gebruiken toch de onboardfuncties.
Daarom vraag ik ook naar mensen die er wel ervaring mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een noob half ontopic mischien al voorbijgekomen vraag maar....hoe zie ik welke rev. ik heb

ik heb een ga-965p-ds3..!! waar vind ik rev 1 rev 2?

als ik @bios programma gebruik,en online wil updaten vind hij alleen f7..
als ik op de gigabyte site kijk zie ik f10 staan bij zowel rev 1 en 2..

Graag een antwoord op mijn vraag gewenst.alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:58:
ff een noob half ontopic mischien al voorbijgekomen vraag maar....hoe zie ik welke rev. ik heb

ik heb een ga-965p-ds3..!! waar vind ik rev 1 rev 2?

met cpu-z kan je 't zien onder tab mainboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je online willen updaten? gewoon ff de f10 of f10 downloaden en updaten van HDD... what's wrong with that? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:19:
[...]

met cpu-z kan je 't zien onder tab mainboard
Je kan het alleen zien door het letterlijk van het moederbord af te lezen. Daarop staat welke revisie de moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in cpuz staat bij het 3e vakje bij chipset rev c2..!! betekent dit 2? -_-

en er is nix wrong met eerst bios downloaden en dan instaleren...maar ik dacht dat bijvoorbeeld voor de rev 1 bios f6 erwas en voor rev 2 f8 ofzo..dan zou mijn uodater vast wel de goede zien..maar die ziet max f7..dus dat scgiet ook niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even op je moederbord kijken, dat is de enige betrouwbare manier. De revisie staat in de linkeronderhoek van je moederbord, voorbeeld van mijn eigen DS3:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3670ca3484447c71ca477d556487468/full.jpg
Brakke JPEG-compressie, maar het idee is duidelijk

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 03-02-2007 19:46 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
S2801 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Uiteraard weet ik wat een chipset is.

Voor zover ik weet is het enige verschil dat de G965 een x3000 Graphics Media Accelerator heeft en de P965 niet.....oftewel de G965 heeft een onboard video.

Ik wil voor mijn PC een 7600GT aanschaffen dus dan is er voor mij geen meerwaarde aan de G965?

iets te langzaam 8)
De g versie die heeft dus geintregeerd graphics. Is het mogelijk om later hier een videokaart op de prikken zodat hij het werk kan doen. Dus als ik een keer echt wil gaan gamen, maar nu nog niet het geld heb voor een goede videokaart.

Dus eerst even van de onboardgraphics gebruik maken en lekker overklokken, en later vid kaart erbij zetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat kan gewoon. Er zit een PCI-E 16x slot op en daar kan je gewoon een andere videokaart inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AtleX schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:45:
Ja, dat kan gewoon. Er zit een PCI-E 16x slot op en daar kan je gewoon een andere videokaart inprikken.
Maar de GigaByte GA-965G-DS3 doet dus niet onder qua prestatie en overklokken toch?

Welke is dus beter qua prestatie en overklokken:

pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
of
pricewatch: Gigabyte GA-965GM-S2, iG965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)

[ Voor 47% gewijzigd door DaannO op 03-02-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:41:
[...]

Even op je moederbord kijken, dat is de enige betrouwbare manier. De revisie staat in de linkeronderhoek van je moederbord, voorbeeld van mijn eigen DS3:

[afbeelding]
Brakke JPEG-compressie, maar het idee is duidelijk
ok..dan heb ik dus duidelijk rev 1..lol verwarrende shit..
cpuz zegt bij chipset rev 2 enz..op mobo staat rev 1 maar als ik op google plaatje zoek van rev 2 en die vergroot staat er ook rev 1 ..vage crap..!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:57:
[...]

ok..dan heb ik dus duidelijk rev 1..lol verwarrende shit..
cpuz zegt bij chipset rev 2 enz..op mobo staat rev 1 maar als ik op google plaatje zoek van rev 2 en die vergroot staat er ook rev 1 ..vage crap..!! :D
Je vergelijkt appels met peren. Je zit nu de chipset revisie te vergelijken met moederbord revisie. Een beetje kennis is wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Qua prestaties zal het niet zoveel uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat je met een onboard grafische chip toch een beetje beperkt bent met overclocken. Ook is die S2 mATX, en dus kleiner en met minder aansluitingen dan de DS3. Kan je dan niet beter de DS3 kopen met het goedkoopste grafische kaartje dat je vinden kunt? Bijvoorbeeld pricewatch: Club3D GeForce 6200 LE 128MB DDR (PCI-e, DVI) CGNX-L6216 voor ongeveer 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AtleX schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:08:
[...]

Qua prestaties zal het niet zoveel uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat je met een onboard grafische chip toch een beetje beperkt bent met overclocken. Ook is die S2 mATX, en dus kleiner en met minder aansluitingen dan de DS3. Kan je dan niet beter de DS3 kopen met het goedkoopste grafische kaartje dat je vinden kunt? Bijvoorbeeld pricewatch: Club3D GeForce 6200 LE 128MB DDR (PCI-e, DVI) CGNX-L6216 voor ongeveer 25 euro.
Dat lijkt me idd een betere oplossing! Bedankt. :)

Even voor de zekerheid: mijn pc3200 mem werkt er gewoon in toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 03-02-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icegodd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:44:
wie heeft hiero een ds3p thuis staan?
Is een nieuw bordje, zit al bijna 3 weken te wachten op deze dsp3 mobo (bij Azerty besteld).
Nog weinig feedback,/reacties gezien over de DS3P.
Review mijnerzijds volgt nog wel.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De niet D varianten hebben toch geen solid capacitators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:23:
[...]

Even voor de zekerheid: mijn pc3200 mem werkt er gewoon in toch :?
Nee. Er moet DDR2 in dit bord, dus PC3200 spul gaat niet werken. Je zult dus nieuw mem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

|sWORDs| schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:36:
De niet D varianten hebben toch geen solid capacitators?
Jawel. De S staat overigens ook niet voor solid maar voor 3 woorden die beginnen met een S. De D is een extra toevoeging aan die 3 woorden namelijk durability wat word geleverd in de vorm van solid caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:59:
[...]

Je vergelijkt appels met peren. Je zit nu de chipset revisie te vergelijken met moederbord revisie. Een beetje kennis is wel op zijn plaats.
ow sorry ik wist niet dat ik verplichte kennis nodig had om een vraag te stellen.. 8)7
Als ik alle kennis had hoefde ik geen vraag te stellen he...
En aangezien iemand zei kijk in cpuz,en dat een goed advies bleek te zijn,achteraf dus niet,maargoed.

as u were.ontopic weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theforce81 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:56:
DS3 is gewoon compatible met E6600, bron website gigabyte.
Met álle core 2 duo processoren out of the box.. dus hoe men er bij komt dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

aex351 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:52:
[...]

Jawel. De S staat overigens ook niet voor solid maar voor 3 woorden die beginnen met een S. De D is een extra toevoeging aan die 3 woorden namelijk durability wat word geleverd in de vorm van solid caps.
Nou zeg je toch precies hetzelfde? De D varianten hebben solid caps is toch hetzelfde als dat de niet D varianten geen solid caps hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:59:
[...]

ow sorry ik wist niet dat ik verplichte kennis nodig had om een vraag te stellen.. 8)7
Als ik alle kennis had hoefde ik geen vraag te stellen he...
En aangezien iemand zei kijk in cpuz,en dat een goed advies bleek te zijn,achteraf dus niet,maargoed.

as u were.ontopic weer :+
sorry daarvoor ;) heb zelf mijn bios geupdate naar een rev 2 bios aangezien ik dacht dat die info in cpuz betrekking had op de revisie van het mobo.. nu heb ik dus een rev 2 bios f7 op een rev1 mobo.. maar het werkt... misschien geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:17:
[...]

sorry daarvoor ;) heb zelf mijn bios geupdate naar een rev 2 bios aangezien ik dacht dat die info in cpuz betrekking had op de revisie van het mobo.. nu heb ik dus een rev 2 bios f7 op een rev1 mobo.. maar het werkt... misschien geen goed idee?
Er zijn geen rev2/rev1 biosen, die zijn gewoon hetzelde, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje,

ik heb op dit moment een mobo met een nforce4 chipset. Als ik nu van mobo ruil naar een andere chipset (intel ofzo) . . dan word er een andere raid controller gebruikt. Behoud ik dan gewoon mij gegevens, aangezien mij 2 HDD's in raid0 staan nu met de Nvidia raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:30:
ik heb een vraagje,

ik heb op dit moment een mobo met een nforce4 chipset. Als ik nu van mobo ruil naar een andere chipset (intel ofzo) . . dan word er een andere raid controller gebruikt. Behoud ik dan gewoon mij gegevens, aangezien mij 2 HDD's in raid0 staan nu met de Nvidia raid controller.
Nee, dat gaat niet. Zie ook de RAIDFAQ RAID FAQ

over RAID gesproken, iemand ervaring met die bord icm een losse TX2000 raidcontroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:53:
[...]

Nee, dat gaat niet. Zie ook de RAIDFAQ RAID FAQ

over RAID gesproken, iemand ervaring met die bord icm een losse TX2000 raidcontroller?
LOL... Je mag m wel komen testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb in deze thread/topic kunnen vinden dat de Scythe Infinity op deze Gigabyte borden past met 2 geheugen modules. Alleen heeft er ook iemand ervaring met deze onderdelen in een Antec P180 behuizing? Past dat ook nog? Op de Scythe site geven ze alleen aan, met welke moederborden de koeler compatible is. Vandaar de vraag :) Oh ja, om helemaal precies te zijn: ik heb de DQ6 op mijn lijstje 8)

Thanks guys! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heeft iedereen overgins goede ervaring met het oc`en met dit mobo? Is het stabiel en kan je lekker er mee werken etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:39:
Heeft iedereen overgins goede ervaring met het oc`en met dit mobo? Is het stabiel en kan je lekker er mee werken etc etc?
Volgens mij spreek ik voor velen als ik je vraag met een volmondig ja beantwoord :Y

Mijn E6300 loopt op 7x450 stabiel. Het wil nog verder maar ik heb er niks aan. CPU voltage verhoogt naar 1.45 volt en het werkt allemaal fantastisch. Op een DS-3 met PC-6400 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
TEAMIKKE schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:46:
[...]

Volgens mij spreek ik voor velen als ik je vraag met een volmondig ja beantwoord :Y

Mijn E6300 loopt op 7x450 stabiel. Het wil nog verder maar ik heb er niks aan. CPU voltage verhoogt naar 1.45 volt en het werkt allemaal fantastisch. Op een DS-3 met PC-6400 geheugen.
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

DaannO schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:39:
Ja :9 . E6300 @ 2,8Ghz (400x7) x<1.2v (voltage verlaging :? 8) ) 24/7 . Tot nu toe ben ik zeer tevreden. De reviews en meningen af te lezen op het internet klopte voor dit mobo. Enige wat een minpunt is dat je de geheugen Mhz niet zelf kan instellen. Alleen auto/2:1 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Ik had een DS3 besteld, maar kreeg een DS3P. Deze heeft SLI. Dit is een zinloze functionaliteit voor mij. Heb heel snel mijn 6400 een duwtje gegeven naar 333FSB dit loopt nu 1.1 op met geheugen en resulteerd in een snelheid van 2,6 ghz. Geen meesterlijke overclock dus, maar daar heb ik dit boardje niet voor gekocht.

Tot vandaag (3 dagen in bezit) ben ik er nog steeds tevreden mee. Valt mij alleen op dat het boardje stressed op 41 graden zit. Weet niet of dat erg hoog is. De processor zit stressed icm met zalman 9500 op 24/25 graden

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 05-02-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

41C valt best wel mee, zeker als het de temp van de VRM is, die kunnen nu eenmaal wat warm worden.

Ik heb ook maar een Gigabyte besteld, de MSI gaat terug. Benieuwd wat ik kan doen icm een E4300je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik wil dit bordje ook kopen, de DS3 dan, alleen vroeg ik me het volgende af:

Ik wil een e6300 ligt gaan overklokken op 350*7 ongeveer, kan ik dan beter nemen:

Corsair CM2X1024-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
of
Corsair CM2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz

Wat ik zo begreep is dat ik pc5400 op 333*7 (2,3ghz) en pc6400 op 400*7(2,8Ghz) kan laten lopen, alleen is het wel gezond als ik mijn CPU 24/7 op 400 laat lopen?

[ Voor 25% gewijzigd door Marcusso op 05-02-2007 18:06 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:57:
41C valt best wel mee, zeker als het de temp van de VRM is, die kunnen nu eenmaal wat warm worden.

Ik heb ook maar een Gigabyte besteld, de MSI gaat terug. Benieuwd wat ik kan doen icm een E4300je :)
Laat maar even weten wat jij eruit gehaald hebt. Dan zal ik het proberen na te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:04:
[...]

Laat maar even weten wat jij eruit gehaald hebt. Dan zal ik het proberen na te doen. :P
het bordje is net besteld, dus hoop het een dezer dagen binnen te krijgen. De E4300 die ik hier heb zou goed te OCen moeten zijn, dus ik ben heel erg benieuwd.
Ik hoop natuurlijk eerder dat mijn RAIDcontroller werkt, maar gezien dat nergens bekend is neem ik de gok maar. Er is ook een losse S-ATA disk besteld, dus mocht die controller niet werken kan ik altijd nog met een single 320GB disk gaan werken (maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:50:
[...]

het bordje is net besteld, dus hoop het een dezer dagen binnen te krijgen. De E4300 die ik hier heb zou goed te OCen moeten zijn, dus ik ben heel erg benieuwd.
Ik hoop natuurlijk eerder dat mijn RAIDcontroller werkt, maar gezien dat nergens bekend is neem ik de gok maar. Er is ook een losse S-ATA disk besteld, dus mocht die controller niet werken kan ik altijd nog met een single 320GB disk gaan werken (maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Ik neem aan dat je hem hier hebt besteld: pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Ik ga de zelfde setup gebruiken, ga je hem trouwens overklokken met de stock cooler of een andere? En welk mem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:02:
Ik wil dit bordje ook kopen, de DS3 dan, alleen vroeg ik me het volgende af:

Ik wil een e6300 ligt gaan overklokken op 350*7 ongeveer, kan ik dan beter nemen:

Corsair CM2X1024-6400, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
of
Corsair CM2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz

Wat ik zo begreep is dat ik pc5400 op 333*7 (2,3ghz) en pc6400 op 400*7(2,8Ghz) kan laten lopen, alleen is het wel gezond als ik mijn CPU 24/7 op 400 laat lopen?
Dat hangt er vanaf hoe lang je met het geheugen wil doen, maar volgens mij moet ie daar tegen kunnen ;) Het lijkt me sowieso beter als je mag kiezen om voor de snellere variant te gaan.
Ik neem aan dat je niet je cpu maar je intern geheugen bedoelt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:52:
[...]

Ik neem aan dat je hem hier hebt besteld: pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Ik ga de zelfde setup gebruiken, ga je hem trouwens overklokken met de stock cooler of een andere? En welk mem gebruik je?
Overklokken met stock cooler? Dat meen je niet! Voor een paar armzalige eurootjes voor een arctic freezer pro bijv. zou je veeel meer uit je processor kunnen halen..

Ow, het is een vraag.. sorry, nvm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Overklokken met stock cooler? Dat meen je niet! Voor een paar armzalige eurootjes voor een arctic freezer pro bijv. zou je veeel meer uit je processor kunnen halen..

Overklokken kan makkelijk met stock koeler ;) e6400 op 3.2 75graden stressed met tat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Heb je wel is de cooler gezien die erop zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:52:
[...]

Ik pak ten eerste de stock koeler. Werkt dat niet goed dan neem ik een spirekoelertje mee van m'n werk, die zijn nog een slagje groter en stiller dan de stock.

Ik gebruik 2x 1GB Kingston KVR667D2N5/1G dimmetjes, niet echt OC geheugen, maar het draait op een FSB van 667, een stuk hoger dan wat de cpu standaard doet, dus dat geeft me wel iets van ruimte om de FSB wat hoger te gooien. Ik ga het ding sowieso naar de 1066FSB gooien ipv de 800 die standaard is voor de E4300. Werkt dat goed dan ga ik misschien nog wel een stapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:49:
[...]

Ik pak ten eerste de stock koeler. Werkt dat niet goed dan neem ik een spirekoelertje mee van m'n werk, die zijn nog een slagje groter en stiller dan de stock.

Ik gebruik 2x 1GB Kingston KVR667D2N5/1G dimmetjes, niet echt OC geheugen, maar het draait op een FSB van 667, een stuk hoger dan wat de cpu standaard doet, dus dat geeft me wel iets van ruimte om de FSB wat hoger te gooien. Ik ga het ding sowieso naar de 1066FSB gooien ipv de 800 die standaard is voor de E4300. Werkt dat goed dan ga ik misschien nog wel een stapje hoger.
Dan toch nog een klein vraagje. Welk geheugen raad jij aan om mee te oc`en en om deze mobo icm E4300 de 3ghz te halen. Ik zat zelf te denken aan pricewatch: 512MB PC6400 DDR2, CL5 (TwinMos, Twister) *2 , maar misschien is dat geheugen van jou ook prima en dan heb ik 2 gieg voor de zelfde prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Sorry dat ik mezelf hier quote, maar ik wil dit nog steeds graag weten. Iemand die mij hier duidelijkheid over kan geven?
telefoontoestel schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:18:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben nog steeds aan het plannen hoe mijn systeem eruit gaat zien. Wat ik wil is een Raid opstelling maken van 5 schijven waarvan er 4 in raid0 draaien en de 5de voor pariteits controle. Is dit ten eerste een goede oplossing en ten tweede wordt dat standaard ondersteund door het moederbord of moet ik daarvoor een losse raidcontroller kopen?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het ligt eraan welke van de 3 bordjes je koopt. De DS3 heeft geen raid5 onboard, de DS4 wel, net als de DQ6. Je kunt op de DS3 natuurlijk wel een raid-5 maken, maar dat zal dan een software-raid moeten worden. Als ik jou was, zou ik een DS4/DQ6 kopen, aangezien deze 8 Sata poorten heeft, deze raid5 ondersteunt en je met de DS3 meteen al je poorten in gebruik hebt :) (1x boot-OS + 5x software raid5).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 06:12:
Het ligt eraan welke van de 3 bordjes je koopt. De DS3 heeft geen raid5 onboard, de DS4 wel, net als de DQ6.
Of je neemt een DS3P bordje, (de P van Pro) die heeft wel RAID5 en wat andere snufjes. (firewire, Intel P965 Express Chipset, Marvell 8056 Gigabit LAN Controller, HD Audio (Realtek ALC888), 8x SATA) en QuadBios >:)

sh*t, er verschijnen nu ook revisie3.3 bordjes van de DS serie, zie ik op de GigaByte site.
Vista ready bordjes, net als de fonkelnieuwe Asus P5B serie? (preorder bij Salland)
Edit: Ah ik zie het al, 1333 FSB :9~ voor de rev3.3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Of je neemt een DS3P bordje, (de P van Pro) die heeft wel RAID5 en wat andere snufjes. (firewire, Intel P965 Express Chipset, Marvell 8056 Gigabit LAN Controller, HD Audio (Realtek ALC888), 8x SATA).

sh*t, er verschijnen nu ook revisie3.3 bordjes van de DS serie, zie ik op de GigaByte site.
Vista ready bordjes, net als de fonkelnieuwe Asus P5B serie? (preorder bij Salland)
Link? En wanneer worden deze borden verwacht?

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 06-02-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:07:
[...]

Link? En wanneer worden deze borden verwacht?
http://www.gigabyte.com.t...=Intel&CPUType=socket+775
Tja wanneer, dat ligt aan de marketing, ik schat binnen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:07:
[...]

Dan toch nog een klein vraagje. Welk geheugen raad jij aan om mee te oc`en en om deze mobo icm E4300 de 3ghz te halen. Ik zat zelf te denken aan pricewatch: 512MB PC6400 DDR2, CL5 (TwinMos, Twister) *2 , maar misschien is dat geheugen van jou ook prima en dan heb ik 2 gieg voor de zelfde prijs. :)
Ik neem dus Kingston PC5300 spul (DDR667). Hiermee heb ik al zat ruimte om te OCen, en denk toch niet dat het geheugen de bottleneck gaat vormen, immers, PC3200 mem is al genoeg voor die E4300 @ stockspeeds (mits je het in dualchannel draait natuurlijk). Kingston heb ik gekozen omdat het het goedkoopste was zodat 2GB nog betaalbaar is (1GB is gewoon onacceptabel weinig, en werkte al tijden op 2GB op mijn pc). Verder vreten Gigabyte bordjes het geheugen eigenlijk altijd wel (niet zoals bijv Asus waarbij je letterlijk de QVL moet volgen bij sommige plankjes).
Wil je naar de 3GHz is dat een OC van 60% dan kom je op een FSB van 667 uit, dat moet je dus met PC5300 al wel halen.
Het grote voordeel van de E4300 is de hoge MP en lagere FSB. Dat geeft dus genoeg ruimte om de FSB omhoog te schoppen zonder gelijk extreem duur geheugen te halen en toch de 3000MHz te halen.
Met mijn mem moet het mogelijk zijn om de 3GHz te halen, als ik mem en cpu sync draai.

Dus ik ga wel kijken hoe ver dat ik kom :)

Mobo en hdd zijn gisteren besteld, vandaag zal het wel verstuurd worden denk ik (hdd was iig op voorraad, het mobo was binnen 1 tot 2 dagen leverbaar). Nu hopen dat die RAIDcontroller ook werkt, dan heb ik tenminste wat opslag op mijn pctje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Ik neem dus Kingston PC5300 spul (DDR667). Hiermee heb ik al zat ruimte om te OCen, en denk toch niet dat het geheugen de bottleneck gaat vormen, immers, PC3200 mem is al genoeg voor die E4300 @ stockspeeds (mits je het in dualchannel draait natuurlijk). Kingston heb ik gekozen omdat het het goedkoopste was zodat 2GB nog betaalbaar is (1GB is gewoon onacceptabel weinig, en werkte al tijden op 2GB op mijn pc). Verder vreten Gigabyte bordjes het geheugen eigenlijk altijd wel (niet zoals bijv Asus waarbij je letterlijk de QVL moet volgen bij sommige plankjes).
Wil je naar de 3GHz is dat een OC van 60% dan kom je op een FSB van 667 uit, dat moet je dus met PC5300 al wel halen.
Het grote voordeel van de E4300 is de hoge MP en lagere FSB. Dat geeft dus genoeg ruimte om de FSB omhoog te schoppen zonder gelijk extreem duur geheugen te halen en toch de 3000MHz te halen.
Met mijn mem moet het mogelijk zijn om de 3GHz te halen, als ik mem en cpu sync draai.

Dus ik ga wel kijken hoe ver dat ik kom :)

Mobo en hdd zijn gisteren besteld, vandaag zal het wel verstuurd worden denk ik (hdd was iig op voorraad, het mobo was binnen 1 tot 2 dagen leverbaar). Nu hopen dat die RAIDcontroller ook werkt, dan heb ik tenminste wat opslag op mijn pctje :P
Laat aub even weten als het je is gelukt om de 3ghz te halen met je mem. Aan het eind van de maand bestel ik mijn spul, en dan lijkt het me heerlijk om dualchanel te draaien met 2*1gb mem en dan de 3ghz te halen. :)

offtopic:
Waar heb jij hem overgins besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:19:
[...]

Laat aub even weten als het je is gelukt om de 3ghz te halen met je mem. Aan het eind van de maand bestel ik mijn spul, en dan lijkt het me heerlijk om dualchanel te draaien met 2*1gb mem en dan de 3ghz te halen. :)

offtopic:
Waar heb jij hem overgins besteld?
Mobo heb ik bij Zercom besteld. Niet de goedkoopste, maar wel een shop die snel levert en hem op voorraad had. En voor die 3 euro meer ga ik niet moeilijk doen.
cpu, mem en hdd komen bij Cool-prices vandaan.

Ik zal eens kijken hoe snel ik kan gaan halen. In 1 keer richting de 3GHz ga ik niet doen, ik mik eerst ergens halverwege (rond de 2,4 ofzo). Draait dat stabiel dan ga ik weer wat verder klimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:27:
[...]

Mobo heb ik bij Zercom besteld. Niet de goedkoopste, maar wel een shop die snel levert en hem op voorraad had. En voor die 3 euro meer ga ik niet moeilijk doen.
cpu, mem en hdd komen bij Cool-prices vandaan.

Ik zal eens kijken hoe snel ik kan gaan halen. In 1 keer richting de 3GHz ga ik niet doen, ik mik eerst ergens halverwege (rond de 2,4 ofzo). Draait dat stabiel dan ga ik weer wat verder klimmen :)
Mee eens, ik dacht zelf dat ik hem eerst op 2.4/2.5 probeer te krijgen en dat lijkt me voorlopig even voldoenden. Echter wil ik wel voor de toekomst de optie open houden om hem op 3 te laten draaien.

Ik zit echter nog wel te twijfelen tussen de DS3, DS3p & de DS4. Voordelen van de DS4 is dat hij heatpipes heeft mbt de warmte. Dit is gelijk een nadeel mbt de ruimte. Crossfire heeft hij, maar dat is in mijn ogen onzin. Verder zie ik weinig voordelen voor die 50 euro extra, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:32:
[...]

Mee eens, ik dacht zelf dat ik hem eerst op 2.4/2.5 probeer te krijgen en dat lijkt me voorlopig even voldoenden. Echter wil ik wel voor de toekomst de optie open houden om hem op 3 te laten draaien.

Ik zit echter nog wel te twijfelen tussen de DS3, DS3p & de DS4. Voordelen van de DS4 is dat hij heatpipes heeft mbt de warmte. Dit is gelijk een nadeel mbt de ruimte. Crossfire heeft hij, maar dat is in mijn ogen onzin. Verder zie ik weinig voordelen voor die 50 euro extra, iemand enig idee?
Ik ga voor de DS3. De reden is dat dit de geodkoopste is en alles al heeft wat ik wil hebben. Heatpipes en crossfire heb ik toch niet nodig (de koeling is dik in orde in m'n custombuild case :P).

Verder heb ik weinig zin om veel geld uit te geven aan een systeem dat ik niet zo heel lang zal gebruiken waarschijnlijk. Als er straks weer geld is komt er weer een SMP setup te staan (ik vraag me namelijk nog steeds af of dit een waardige vervanger is van mijn MPsetup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:47:
[...]

Ik ga voor de DS3. De reden is dat dit de geodkoopste is en alles al heeft wat ik wil hebben. Heatpipes en crossfire heb ik toch niet nodig (de koeling is dik in orde in m'n custombuild case :P).

Verder heb ik weinig zin om veel geld uit te geven aan een systeem dat ik niet zo heel lang zal gebruiken waarschijnlijk. Als er straks weer geld is komt er weer een SMP setup te staan (ik vraag me namelijk nog steeds af of dit een waardige vervanger is van mijn MPsetup).
Inderdaad, ik denk dat ik ook alsnog voor dit bordje ga. Mocht ik wat geld overhouden dan kijk ik er nog wel even naar, maar ik ga denk ik wel voor de DS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Of je neemt een DS3P bordje, (de P van Pro) die heeft wel RAID5 en wat andere snufjes. (firewire, Intel P965 Express Chipset, Marvell 8056 Gigabit LAN Controller, HD Audio (Realtek ALC888), 8x SATA) en QuadBios >:)

Het is dus wel mogelijk om een dergelijk aantal hardeschijven direct op de aanwezige SATA aansluitingen te prikken en in RAID-5 te plaatsen? Dus zonder tussenkomst van een extra RAID controller? (Dat ik daarbij iets processortijd inlever is niet zo'n heel grote ramp)

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefoontoestel schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:07:
[...]

Het is dus wel mogelijk om een dergelijk aantal hardeschijven direct op de aanwezige SATA aansluitingen te prikken en in RAID-5 te plaatsen? Dus zonder tussenkomst van een extra RAID controller? (Dat ik daarbij iets processortijd inlever is niet zo'n heel grote ramp)
Volmondig Ja, dat bordje (we hebben het nu over de DS3p, dus geen DS3 :X ) ondersteund ook RAID5, en met 8SATA aansluitingen moet dat geen bottleneck zijn voor meerdere HD's
Een review zie: http://www.techspot.com/review/38-gigabyte-965p-ds3p-rev2/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Volmondig Ja, dat bordje (we hebben het nu over de DS3p, dus geen DS3 :X ) ondersteund ook RAID5, en met 8SATA aansluitingen moet dat geen bottleneck zijn voor meerdere HD's
Een review zie: http://www.techspot.com/review/38-gigabyte-965p-ds3p-rev2/
Ik heb de ds3p. Alles zit erop en eraan, raid, 8 sata aansluitingen en een fsb van 1333! Ideaal boardje voor maar 125 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lumics schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Ik heb de ds3p. Alles zit erop en eraan, raid, 8 sata aansluitingen en een fsb van 1333! Ideaal boardje voor maar 125 euro.
Waar haal jij hem voor 125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah de revisie3.3 dus, heb ook de DS3P besteld , en hoop dat het de rev3.3 versie is (voor upgrade later naar QuadCore)... maar €125,00? Ex. BTW zeker... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:44:
[...]

Ah de revisie3.3 dus, heb ook de DS3P besteld , en hoop dat het de rev3.3 versie is (voor upgrade later naar QuadCore)... maar €125,00? Ex. BTW zeker... :z
Heb 'm voor €143 gekocht. Wellicht niet de goedkoopste, maar overall (heel componenten systeem) wel de beste prijs. €125 zal wel ex btw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi,

mcsluis... heb jij dus een DS3P rev 3.3 mobo? En zo ja, waar heb je deze besteld?

Ik ben van plan om binnenkort een E4300 te halen icm een DS3 mobo. Nu ik weet dat er een rev 3.3 van deze moederborden komt, wil ik daar eigenlijk wel op wachten. de FSB van 1333 is best interessant. (Eventuele toekomstige upgrade)

Als van de DS3P de rev 3.3 beschikbaar is, schaf ik deze meteen aan en ga ik niet wachten totdat de DS3 rev 3.3 leverbaar is.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.