Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.370 views sinds 30-01-2008

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Hallo allen,

Aangezien ik sinds kort een trotse bezitter ben van een Gigabyte GA-965P-DS4 wilde ik graag ervaringen uitwisselen en dan met name overclocken natuurlijk!
Zelf ben ik vrij ver gekomen met mijn E6300, zonder problemen op 2,4Ghz en dan heb ik nog geen voltage veranderd.
Ook een tip, flash hem naar de DQ6! De Geluidskaart wordt hierdoor geupdate (wel apart dat je het chippie dus ook gewoon kan updaten!).

Edit:
In de tijd van de F4 Bios lukte het om de chip hiermee te updaten, nu gaat het helaas niet meer!!

Als mensen overclock resultaten posten willen jullie dan ook graag de voltages, FSB- en Geheugensnelheden posten!

Alvast bedankt!

Edit:
Om de geheugen timings te veranderen dien je crtl+F1 in te voeren in het hoofd scherm van je BIOS, hierna kan je de timings gewoon instellen bij M.I.T.

Een zeer leuke link naar een Engelstalige website: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110460

[ Voor 29% gewijzigd door Koldur op 20-02-2007 12:20 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 20:24
Ik ben van plan om de DS4 aan te schaffen.
Alleen maar goede ervaringen mee tot nu toe of ook al minder goede dingen ?
En hoe flash je een DS4 naar een DQ6 ?
DQ6 heeft toch meer features veronderstel ik.

• Koldur
DS4 naar DQ6 flashen is echt simpel, gewoon met de windows flasher (@bios) de DQ6 flashen. Dan vraagt hij of je het wel echt wil doen vanwege een mismatch (duh!) en daar zeg je ja op. Met versie F3 is het mij in ieder geval zonder problemen opgelost.
Als extra, volgens gigabyte, heb je ondersteuning voor in de toekomst uit te brengen Quad Core CPU's en een betere geluidskaart, maar dat kan je ook vinden op de website www.gigabyte.com.tw

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je geheugen timings als CAS, RAS, e.d. niet zelf de controle over hebt, misschien in een toekomstige BIOS update?! Wel kan je de Ratio naar beneden halen van iedere huidige C2D CPU! Handige feature als je hoge FSB wilt synchen aan bijvoorbeeld DDR2 800 geheugen.
Nog één klein ontwerp "foutje": de PATA poort zit vrij laag op het mainboard, als je een grote kast hebt en je PATA apparaten hoog hebt zitten red je het waarschijnlijk niet met de bijgeleverde kabel die al vrij lang is voor een 80 pins PATA kabel. Ik redde het er echt precies mee...

Overclocken naar 2,4 lukte overigens niet met DDR2 533 mem van Adata welke toen gewoon op 515 draaide :? maar met DDR2 OCZ 667 lukte het wel op 680 o.i.d. Vrij apart, maar ja gelukkig heb ik OCZ!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Anoniem: 62850

Ik had een Gigabyte DS4, die clockte echt lekker namelijk:

400x7
Geheugen 667@800 MDT 5-5-5-15

Daarvan deed het geluid na 2 dagen niet meer dus heb ik hem met bijbetaling ingerolen tegen een DQ6, deze doet het wat minder.

390x7
5-5-5-15 @800 Mhz MDT

Ik denk dat deze moederbord niet echt 100% compatible is met budget geheugen.

Overigens wordt er gezegd dat als je een DS4 flashed met een DQ6 bios dat je dan quad cores kan gebruiken in de toekomst, ik niet dat dat gaat lukken, want een DQ6 heeft een 12 phase power en de DS4 maar 6, dus die kan minder (stabiel) stroom leveren.

Die crazy cool systeem achter de moederbord kan problemen geven met een Zalman koeler, ik heb langere schroeven moeten gebruiken voor mijn 9500-Led.

Overigens vind ik €209 wat ik hiervoor heb betaald veeeeeeeeeelste veel voor wat je krijgt, heeft maar een paar feature's meer dan een DS4, en de bios is zowat IDENTIEK als die van de DS4.

Als ik nou een moederbord zou kiezen zou ik zeker voor de P5B Deluxe/Wifi gaan, die dingen clocken gruwelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42
DS4 user hier met een E6400.

Ik ben uitermate tevreden over dit bord. Genoeg features voor wat ik nodig heb en tevens genoeg aansluitmogelijkheden. Ik vind overigens het onboard geluid acceptabel voor wat ik doe.

Ik heb hem ook even overgeklokt, direct op 300MHz FSB, mijn DDR800 divider ingesteld op 2.66, daarmee kwam die op 798MHz. Draaide soepel. Ik merkte wel op dat het bord automatisch de vcore opschroeft. Dat kan ik beter uitschakelen neem ik aan?

Iemand die enige uitleg kan geven op de Tweak BIOS opties :? EIST had ik al uitgezet maar ik wil eigenlijk weten wat die andere 3 opties inhouden, virtual technology en dan zitten er nog 2 monitor items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58827

2,4 vind ik nou niet bepaald hoog. :?

2,6 zou ik netter vinden en 2,9 uiteraard net. :/
Gister E6300 gebouwd en die draaide zonder problemen op 2,4 maar was niet mijn pc dus daar gestopt.
Vond hem @ stock speeds erg traag aanvoelen.(alles correct geinstalled)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 58827 op 08-09-2006 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

ik heb de DQ 6 en heb max 375mhz (iemand een tip om hoger te komen spanning verander heeft geen zin)
geheugen kan je wel instellen gewoon CTRL+F1 drukken in de bios dan kan je u timings aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 09:19

SLeddert

SLeddert

Aangezien deze moederborden je geheugen-timings niet automatisch aanpassen,
zal je deze met het handje de Bios moeten aanpassen.
Lijkt me dat een antwoord op de vraag WAAR je dit precies moet invullen voor iedereen met deze Gigabyte plank er zinvol is.

Hier een stukje van de Bios die je krijg na CTRL-F1.
Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/Eldonko1/biosdq6-2.JPG

Stel nou dat ik geheugen heb met timings 4-5-4-15
Waar stel ik dan welke waarden in ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anoniem: 58827 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:13:
2,4 vind ik nou niet bepaald hoog. :?

2,6 zou ik netter vinden en 2,9 uiteraard net. :/
Gister E6300 gebouwd en die draaide zonder problemen op 2,4 maar was niet mijn pc dus daar gestopt.
Vond hem @ stock speeds erg traag aanvoelen.(alles correct geinstalled)
Is ook niet hoog, ik heb hem ook terug gezet op stock instellingen want ik heb een OC niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Die 2,4 is inderdaad niet bijzonder als je het vergelijkt met andere resultaten die rondzwerven op het internet. Maar als je bedenkt dat je dan meer dan 500Mhz hebt overgeklokt en je de snelheid (zonder de extra 2MB cache) hebt van een E6600 dan vind ik het toch leuk. Eén van mijn OCZ geheugen modules werkte niet goed en moet nu dus wachten voordat ik verder kan klokken. De CPU werd trouwens niet warmer dan 47 met Prime torture test op 2,4Ghz!

Het is inderdaad irritant dat M.I.T. en de BIOS automatisch de Vcore opschroeven, dit heb ik teruggedraaid natuurlijk zonder negatief effect!!

Allemaal bedankt voor het delen van je ervaringen!!!!!

P.S.

Het is mij ook al opgevallen dat die DQ6 inderdaad meer IC's heeft om de CPU socket, maar ik denk dat het helemaal geen probleem moet gaan worden en het meer een marketing truukje is. Ook een P4 EE kan erop, deze dingen slurpen een hoop meer stroom dan een quad core moet gaan doen die op C2D techniek is gebaseerd. Maar ja het ergste wat je kan overkomen als je een Quad Core erop plaatst is dat je achteraf toch een ander bordje moet aanschaffen, Try or die :+

Antwoord op timings instellingen: dezelfde volgorde als die jij hebt staan! Simpel he (niet echt, moest het zelf ook even opzoeken. Verwachtte het wel, maar ja daar heb je niet echt veel aan :) )

[ Voor 34% gewijzigd door Koldur op 08-09-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 22:56

OcGuru

Giulietta Qv

Ik ben een tevreden DS3 gebruiker :)

500FSB zonder probs :)
SLedder schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:21:
Aangezien deze moederborden je geheugen-timings niet automatisch aanpassen,
zal je deze met het handje de Bios moeten aanpassen.
Lijkt me dat een antwoord op de vraag WAAR je dit precies moet invullen voor iedereen met deze Gigabyte plank er zinvol is.

Hier een stukje van de Bios die je krijg na CTRL-F1.
[afbeelding]

Stel nou dat ik geheugen heb met timings 4-5-4-15
Waar stel ik dan welke waarden in ?
Gewoon hoe het er staat ;) Dus

Cas latency : 4
dram ras to as delay : 5
dram ras precharge : 4
precharge delay : 15

[ Voor 84% gewijzigd door OcGuru op 08-09-2006 14:56 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Weet iemand hoe het zit met die PCIe en PCI snelheden als je de FSB overclocked? Voor zover ik het begreep staan die standaard op hun basis snelheid, maar nu ik wat meer las over overclocken op dit bordje in Engelse Fora weet ik het niet zeker meer. Is er een proggie wat deze instellingen kan uitlezen?!

En trouwens nog bedankt voor de CRTL F1 tip!!!! (beter laat dan nooit ;D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op www.gigabyte.com.tw staat de versie F4 op de site (DQ6), heeft wat fixes.

Proberen waard misschien :) .

Hier staan ook de nieuwste biossen voor DS3/DS4/DQ6!!

http://modbox.hu/download/gigabyte/

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 09-09-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:01
Heb het officiele F5 bios in mijn DS3 geflashed. Echter ik krijg het systeem met geen mogelijkheid meer via het toetsenbord aangezet...

Met F4 had ik gewoon Wake on Keyboard en Wake on Mouse aangezet en dit werkte perfect. Nu met het F5 bios niet meer.

Hebben meerdere personen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Jo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09-2012
Hallo allemaal,

ook ik heb een DQ6 en kom ook niet verder dan 378 mhz / 3,4 ghz prime95 stable met mijn 6600.
dit is pas mijn 2e keer dat ik echt bezig ben om een pc zoveer mogelijk / stabiel over te klokken.
dus ik ben gewoon nog een noob }:O

ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen

beetje meer informatie - dit is de samenstelling van mijn pc :

GigaByte 965P-DQ6 / Bios version F5c

Intel® E6600 (Retail, "Conroe")

OCZ DIMM 2 GB (Kit, OCZ2G8002GK, XTC)

2 x Western Digital Raptor WD1500AD (raid-0)

Coolermaster eXtreme Power 550W ATX Formfactor 2.01

Sapphire Radeon X1900XTX (Crossfire ready)

CoolerMaster Stacker 830

Zalman CNPS 9500

Bios version F5c / Bios instellingen :

robust graphics booster : [auto]

cpu clock ratio : [9x]

cpu host clock control : [enabled]

cpu host frequency (mhz) : [378]

pci-e expres frequency : [100]

c.i.a.2 : [disabled]

systeem memory multiplier : [2.50]

memory frequency (mhz) : [945]

ddr2 overvoltage control : [+0.200v]

pci-e overvoltage control : [normal]

(g)mch overvoltage control : [normal]

fsb overvoltage control : [normal]

cpu voltage control : [1.47500v]

normal cpu v-core : [1.32500v]

Voor de rest heb ik alles wat op disabled kon uitgezet,
hoop dat ik niks vergeten ben ;)
alle hulp is meegenomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-Jo schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:49:
Hallo allemaal,

ook ik heb een DQ6 en kom ook niet verder dan 378 mhz / 3,4 ghz prime95 stable met mijn 6600.
dit is pas mijn 2e keer dat ik echt bezig ben om een pc zoveer mogelijk / stabiel over te klokken.
dus ik ben gewoon nog een noob }:O

ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen

beetje meer informatie - dit is de samenstelling van mijn pc :

GigaByte 965P-DQ6 / Bios version F5c

Intel® E6600 (Retail, "Conroe")

OCZ DIMM 2 GB (Kit, OCZ2G8002GK, XTC)

2 x Western Digital Raptor WD1500AD (raid-0)

Coolermaster eXtreme Power 550W ATX Formfactor 2.01

Sapphire Radeon X1900XTX (Crossfire ready)

CoolerMaster Stacker 830

Zalman CNPS 9500

Bios version F5c / Bios instellingen :

robust graphics booster : [auto]

cpu clock ratio : [9x]

cpu host clock control : [enabled]

cpu host frequency (mhz) : [378]

pci-e expres frequency : [100]

c.i.a.2 : [disabled]

systeem memory multiplier : [2.50]

memory frequency (mhz) : [945]

ddr2 overvoltage control : [+0.200v]

pci-e overvoltage control : [normal]

(g)mch overvoltage control : [normal]

fsb overvoltage control : [normal]

cpu voltage control : [1.47500v]

normal cpu v-core : [1.32500v]

Voor de rest heb ik alles wat op disabled kon uitgezet,
hoop dat ik niks vergeten ben ;)
alle hulp is meegenomen _/-\o_
Zet eens memory divider op 2.0 :) .
Geef je FSB wat meer volt
Mch meer volt
Cpu meer volt..

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
Ik ben voorlopig helemaal klaar met Gigabyte.
In het verleden had ik goede ervaringen met dit merk en wat minder goede ervaringen (onstabiliteit) met Asus. Vandaar ook weer de keuze voor Gigabyte. Ook het "solid condensator" principe sprak me erg aan omdat het gebruik van kwaliteitscomponenten toch een basis is voor een stabiel produkt.

De Intel Core2Duo E6600 had ik al in huis dus kon een mooi systeem gaan samenstellen.

Helaas bleek het bij Alternate gekochte GA965P-DS3 moederbord DOA. :'(
De CPU-fan draaide wel, maar geen beeld op mijn ATi Radeon X1600XT Silent videokaart, zowel aangesloten via DVI als D-SUB analoog. Wat ik ook probeerde (andere voeding, ander geheugen) het bleef stil. Ik heb twee maal 1GB Matched Pair Dual Channel kit 800MHz 5-5-5-12 Twin2X XMS2 geheugen van Corsair waar iedereen toch behoorlijk positief over is. Op de site van Corsair staat dat dit geheugen compatibel is met dit moederbord. Maar toch, omdat ik verhalen las over niet functionerend 800MHz geheugen bij eerste boot zonder aanpassing van het DIMM voltage heb ik er voor de zekerheid een goedkoop 256Mb Adata Vitessa 533MHz DDR2 reepje bijgekocht om er zeker van te zijn dat ik de boel kon opstarten. Maar ook met dit geheugen bleef het akelig stil...

Terugsturen naar Alternate dan maar. Na het wachten op de testuitslag waarin ze melden dat het produkt niet naar behoren functioneert kreeg ik anderhalve week later netjes een nieuw moederbord toegezonden. En je raadt het al: ook deze is DOA! :(
Alleen, het eerste moederbord begon te piepen wanneer ik die zonder geheugen of videokaart probeerde op te starten. Deze geeft helemaal geen geluid. Op de doos staat "support Intel Core2Duo processor, dus m'n conroe E6600 zou gewoon "out the box" moeten werken zonder eerst de BIOS te moeten flashen met een Celeron o.i.d..

Zijn er meer mensen met dit deze ervaringen? Op andere sites lees ik veel problemen met dit moederbord en veel DOA-gevallen waaronder iemand die drie keer een DOA had gehad voordat hij eindelijk een werkend exemplaar had. Blijkbaar is de QC bij Gigabyte niet zo goed...

Dan toch maar weer een Asus?

JazzySOB schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:33:
Verhaal...

Dan toch maar weer een Asus?
Ik zou iets bijleggen en een DS4 halen, is gewoon een stuk beter moederbord.

Overigens denk ik dat je gewoon erg veel pecht hebt, deze moederborden zijn zo stabiel als een huis.
Ik had hiervoor altijd Asus gehad en had er soms wel wat problemen mee die Asus niet wilde oplossen.

Voor mijn DQ6had ik een DS4 die ook na 2 dagen kaduuk was, heb toen maar een DQ6 genomen i.v.m. levetijd. Als het niet anders kan zou ik ze nog 1 op laten sturen, of je geld terug innen en toch een P5B kopen ofzo. Keuze licht aan jouw :) .

Anoniem: 100592

En what about de Gigabyte GA-965P-S3 ?

Doet qua specs niet onder voor de DS3, maar is wel een stukje goedkoper.
Iemand ervaringen mee?

Anoniem: 100592

Anoniem: 100592 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:07:
En what about de Gigabyte GA-965P-S3 ?

Doet qua specs niet onder voor de DS3, maar is wel een stukje goedkoper.
Iemand ervaringen mee?
Oke ik heb het volgende het AnandTech forum gevonden:
  • Question 1: What is the difference between the 965p-ds3 and 965p-s3?
  • Response: Their is no difference except for the solid state capacitors on the ds3.
  • Question 2: Does not having the solid state capacitors on the s3 affect overclocking on core 2 duo.
  • Response: The solid state capacitors have no impact or bearing on the boards ability to overclock. The solid state capacitors are used for long term durability.
  • Question 3: When you say durability can u elaborate on that?
  • Response: By durability I mean the S3 board will last probably about 3-4 years. The DS3 will last 5+ years.
  • Question 4: The DS3 is shown to hit high FSB speeds above 400 easily. Can that be expected or attained on the S3?
  • Response: Again as I mentioned the boards are the same and we have reached those speeds in testing.
Zijn zo goed als eender dus, maar kosten ook bijna evenveel (+/- 15-20 euro verschil)

Heb weinig verstand van mobo's, maar heb me er toch wat meer in moeten verdiepen omdat ik een systeem heb samengesteld. Wat ik tot zover kan zeggen is dat het een aparte materie betreft.
Door de vele bomen zie je het bos niet meer, maar ik heb het idee dat er ontzettend veel vrijwel identieke mobo's worder gereleased. Je kan er over lezen wat je wilt, maar voor een kieskeurige leek is het toch vrij lastig om een keuze te maken.

• Tranquility
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:18:
[...]

Ik zou iets bijleggen en een DS4 halen, is gewoon een stuk beter moederbord.

Overigens denk ik dat je gewoon erg veel pecht hebt, deze moederborden zijn zo stabiel als een huis.
Ik had hiervoor altijd Asus gehad en had er soms wel wat problemen mee die Asus niet wilde oplossen.

Voor mijn DQ6had ik een DS4 die ook na 2 dagen kaduuk was, heb toen maar een DQ6 genomen i.v.m. levetijd. Als het niet anders kan zou ik ze nog 1 op laten sturen, of je geld terug innen en toch een P5B kopen ofzo. Keuze licht aan jouw :) .
Ik denk niet dat een DS4 een beter moederbord is. Het heeft wel meer features, dat is alles. Als je puur naar kwaliteit kijkt kun je beter de S3 met de DS3 vergelijken. De DS3 heeft dus die betere kwaliteit "solid" kondensators waarbij er bij de S3 gewone conventionele condensators zijn gebruikt die dus kunnen gaan lekken, ploffen, e.d.

Ik mag van Alternate zaterdag een ander moederbord komen halen, alleen weet ik dus nog niet welke. Het belangrijkste is dat het bord "out of the box" werkt met een conroe E6600 aangezien ik niet over een andere socket 775 CPU beschik om een moederbord te flashen. Het is jammer dat Gigabyte nog steeds REV. 1.0 verkoopt... Er schijnen al moederborden te zijn met een nieuwe stepping (C2?) van de Intel 965P chipset, maar welke dat zijn weet ik niet. (als iemand dat weet hoor ik het graag!) ;)
Nu denk ik aan een Abit AB9 Pro met lekker veel SATA aansluitingen (negen!) of een Asus P5B Deluxe al dan niet met WiFi, maar deze zijn wel vrij duur.

• rob1985
  • Laatst online: 03-05 10:38
Dus als ik het goed begrijp is de DS3 nu nog niet compatible met de Conroe E6600? Want ik zit ook te twijfelen over dit bord...(ik heb geen oude 775 cpu liggen om te flashen :()

robvanpraat schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:03:
Dus als ik het goed begrijp is de DS3 nu nog niet compatible met de Conroe E6600? Want ik zit ook te twijfelen over dit bord...(ik heb geen oude 775 cpu liggen om te flashen :()
Je kan ook aan de winkel vragen of ze het voor je willen flashen. Overigens voor de cpu support kan je het beste op de site van Gigabyte kijken, daar staat ook welke bios je voor welke cpu nodig hebt.

Mijn oude DS4 deed het out of the box goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DS3 is gewoon compatible met E6600, bron website gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb inmidels een Asus P5B Deluxe WiFi gekocht en deze werkt perfect uit de doos.
Heeft wel heel erg uitgebreide Bios-instelmogelijkheden..

• Koldur
Zo heb eindelijk mijn goede geheugen binnen (vorige was defect, werd eerst natuurlijk gecrediteerd vanwege de hoge prijzen nu :( maar ik kon toch voor 112 euro nog beter geheugen kopen nl de 6400 Platinum EL van OCZ ipv de 5400 Gold! :D en dat voor 7 euro extra!!).

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/609/2800ocqx0.jpg

Mijn overclock op de, Gigabyte DS4 geflashed naar de DQ6 met de F5 Bios, krijg ik tot nu toe de PC zonder overvoltage met gemak 1 Ghz hoger dan stock. Niet slecht voor een 200 Euro CPU!! Mijn CPU wordt ook maar 50c stressed met Orthos small FFT, als ik hem Blend met Ram wordt hij niet warmer dan 42c. 400FSB NB wordt ook niet warm, mooi spul naar mijn mening dat Gigabyte!! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 27-09-2006 14:45 ]

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-05 11:34
Voor alle gigabyte Ga 965 gebruikers,

Hierbij een duitse site, die over het algemeen de nieuwste biossen, incl beta biossen weet te bemachtigen, en geeft hierbij ook tips en tweaks over de mogelijkheden, en problemen bij deze biossen.
Kijk bij downloads / bios

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Aansluitend een duits gigabyte forum, die uitsluitend ( hoe kan het ook anders ) gigabyte
problemen bespreekt

http://62.109.81.232/cgi-.../sbb.cgi?&a=forum&forum=1

• melwasul
  • Laatst online: 12-05 11:32
Vraagje:

Ben zelf sterk een het overwegen een GA-965P-DS4 bordje aan te schaffen ipv ASUS P5B-deluxe omdat ie goedkoper is en er toch nog vrij veel probleem-topcis voorkomen over de ASUS-plankjes. Was nu aan het uitzien naar goed geheugen (PC4200, aangezien ek niet van plan ben te OC'en) en zag in de memory support list op de Gigabyte website volgend geheugen van Kingston staan: KVR533D2N4/1G. Echter dit geheugen staat niet vermeld op de Kingston website als geheugen dat compatibel is met de GA-965P-DS4! :S
En andersom staat er op de Kington website geheugen vermeld (KVR533D2N4K2_2G) dat niet vermeld staat in de memory support list op de Gigabyte website! 8)7

Wie heeft er nu gelijk en welk geheugen kan ik best nemen? Ik veronderstel beiden?

(Probleem is dat KVR533D2N4K2_2G geheugen momenteel niet meer te krijgen is bij m'n leverancier (kit of 2 x 1 GB), en dus had ik gedacht om 2 latjes KVR533D2N4/1G (1 GB) te kopen, kwestie van geheugen dual channel te laten lopen.)

Ciao! :w

Experience the mountains!

• Koldur
Mijn geheugen komt ook niet voor op de site van Gigabyte en OCZ, maar doet het toch echt super goed!! Dus het zegt niet altijd alles, ook is Kingston geheugen over het algemeen erg compatible. Dus ik zelf zou het erop wagen, alleen garandeer ik je natuurlijk niets...

Anoniem: 145944

Voor degene die geinteresseerd zijn...
Gigabyte 965 moederborden ondersteunen nu ook ATI CrossFire™

Info

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heb een DS4 moederbord besteld, heb al Corsair Twin2X CM2X1024-6400 x 2 liggen, ben er nog niet uit welke Core 2 Duo ik wil hebben, en of ik dat met stock cooler of met een Zalman ga koelen.

Oh ja, ben geen overclocker, maar dat mag de pret niet drukken, games moeten lekker draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn moederbord is ondertussen aangekomen, maar het geheugen laat nog eens 2 weken op zich wachten en daar heb ik geen zin in. Het gaat om 2GB Kingston PC6000.

Ik kan ook PC7200 OCZ Platinum ophalen, maar ik vroeg mij af of dat wel gaat werken wwant je hoort nogal wat rare verhalen over OCZ met de 965P chipset. Maar meestal gaan die verhalen over de Gold serie en vaak zij nde problemen toch met een BIOS upgrade opgelost. Mhhh, twijfel er wel heel erg over.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een tijdje een DQ6 en ik vind dit zon scheit moederbord he niet normaal, door deze @$#!@ ding flip ik elke dag maar door. Heb soms echt de neiging om hem de raam uit te gooien, tis maar net dat ik er veel geld voor heb betaald :( .

Probleem (en):

Ik kan niet fatsoenlijk overclocken met dit ding!
De ene keer is tie op 350 Mhz fsb stabiel, de andere keer 410 en de andere keer op 300 Mhz al niet meer.

Ik ben de kluts gewoon kwijt, geheugen kan tot 850 Mhz 5-5-5-15 2v , als ik meer voltage geef zegt ie bla bla load bios image :? . Al vanaf F3 bios is het dezelfde gedoe.

Met de F5 bios gaan alle fans 100% draaien, als je heb probeert over te clocken reboot hij constant.
Vager kan gewoon niet.

Overigens toen ik aan het spelen was met de F5 bios zag ik op een gegeven moment:
Vchm ofzo? 63 graden, terwijl het systeem niks doet |:( .
Misschien vandaar dat Gigabyte niet alle tempraturen in de bios laat zien?

Enige wat ik over deze moederbord kan zeggen--> NIET KOPEN@@!

Ik ben deze keer bewust voor Gigabyte gegaan omdat de support van Asus zo brak was, nouu geef mij toch maar een Asus moederbord! Gigabyte is slechter dan slecht, en dit moet de topmodel voorstellen, nou ik heb voldoende gezien van Gigabyte, de emmer is echt vol geraakt bij mij.

Misschien iemand die heb wilt ruilen met een P5B?? :X .

Specs:
Tagan 480 watt U22
DQ 6
MDT 1024 x2 667 Mhz
E6300

Nou jah ik geef het op..

Sorry maar dit moest er gewoon uit hield het niet langer vol }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 01-10-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tha#1,

Of je bord is gewoon defect (ik draai hier op een DS4 geflashed naar DQ6 op 400FSB 6300 op 2,8 zonder problemen voor bijna een week 24/7 nu). Het kan ook je geheugen zijn, ik draai zelf met OCZ Platinum 800Mhz PC6400 geheugen. Ik zou in ieder geval eerst even ander geheugen proberen en voor de zekerheid een andere voeding, is dit het niet dan zou ik het moederbord omruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theforce81 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:18:
Tha#1,

Of je bord is gewoon defect (ik draai hier op een DS4 geflashed naar DQ6 op 400FSB 6300 op 2,8 zonder problemen voor bijna een week 24/7 nu). Het kan ook je geheugen zijn, ik draai zelf met OCZ Platinum 800Mhz PC6400 geheugen. Ik zou in ieder geval eerst even ander geheugen proberen en voor de zekerheid een andere voeding, is dit het niet dan zou ik het moederbord omruilen....
Hoe wil je tegen over de leverancier bewijzen dat je mobo stuk is? Je kan moeilijk zeggen ik wil hem ruilen omdat hij niet lekker overclocked, met mijn DS4 draaide ik 409 Mhz FSB met dezelfde hardware, nu is dat onmogelijk :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Het wordt inderdaad wel lastig om dat te doen, maar wat je wel kan proberen is je geheugen overklokken d.m.v. de divider hoger te zetten op CPU stock speed. Dan weet je in ieder geval WAT het is. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theforce81 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:34:
Het wordt inderdaad wel lastig om dat te doen, maar wat je wel kan proberen is je geheugen overklokken d.m.v. de divider hoger te zetten op CPU stock speed. Dan weet je in ieder geval WAT het is. Succes
Heb ik gedaan, 340x2,5=850 Mhz 100% stabiel, geen enkel memtest errors... ik begrijp het ook niet meer 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Je kan je bord wel omruilen met als klacht dat de fans 100% blijven draaien, heb je een harde terechte klacht! Als de boel dan nog niet helemaal lekker loopt kan het natuurlijk altijd je CPU of PSU nog zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theforce81 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:27:
Je kan je bord wel omruilen met als klacht dat de fans 100% blijven draaien, heb je een harde terechte klacht! Als de boel dan nog niet helemaal lekker loopt kan het natuurlijk altijd je CPU of PSU nog zijn....
Ik wacht wel ff totdat de C2 revisie uit is, dan mag deze terug, heb geen zin in nog meer gezeik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo... ben echt super blij met mijn nieuwe systeem.

Natuurlijk, echte tweaker als ik ben, heb ik hem meteen tot het uiterste gepushed...

De specs:
Gigabyte 965P-DS4 met F3 bios
Core2Duo E6600
Kingston PC6000 2GB CAS 4
Sapphire X1900XT 256MB DDR3
Seagate 7200.10 250GB SATA 16MB cache
BenQ DW1655 DVD+-RW IDE

Ik draai op dit moment op 375Mhz FSB zonder enkel probleem. De CPU draait nu op 3.375Ghz op 3 stapjes hoger voltage als normaal. Normaal is het 1.325, ik heb het op 1.345 gezet.

De CPU wordt met Prime95 na 30 minuten niet warmer als 53 graden met de stock-cooling! >:)

Het geheugen loopt op de normale 750mhz die het geheugen ook aankan en op de timings: 4-4-4-4-12 op 1.9V zoals ook gespecificeerd word door Kingston zelf.

Ik ben er erg over te spreken in ieder geval. Hij werkte meteen uit de doos. Vond alleen wel dom dat je eerst op CTRL+F1 in het hoofdmenu van de BIOS moet drukken voordat je memory settings erbij komen.

Tis een blijverdje ;) O+

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 21:23
Ik heb hier ook al een DS4 voor een tijdje, maar ik heb ook vage dingen ermee.

Qua overclocken heb ik precies hetzelfde gehad als Tha#1. Ene keer draaide ie stabiel op 3,4Ghz (E6600), de andere keer wou ie niet eens 3Ghz stabiel draaien.

Dus ik flashen naar de nieuwste bios, F5 dus. Draaide daarna prima op 3,4Ghz. Heeft een paar dagen gelopen, en daarna ineens blauwe schermen.

IRQL Not less or equal, page fault errors etc.

Ik dus memtesten, en ja hoor. Memtest gaf aan dat alle 4 1GB sticks bergen errors hadden (5000+ errors na test 4).

Dus ik nu alle sticks 1 voor 1 aan het testen, en het lijkt er nu naar uit te zien dat mijn mobo kapoet is want hij geeft nu bij de 1e stick nog geen errors.

Tot nu toe ben ik ook niet echt te spreken over dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 21:45
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de:

Gigabyte S3
Gigabyte DS3
P5B (non deluxe)

Ik wil wel gaan overklokken, dus dat moet ie kunnen.
Alleeen wat is het verschil tussen de DS3 en de S3?
En ik lees dat de gigabyte nogal wat problemen heeft, is dat zo? en wat voor dan?
(ik wil het gaan gebruiken met patriot geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 09:19

SLeddert

SLeddert

Voor de DS4 moet je niet de F5 Bios hebben, die is stukken minder stabiel dan de F3 versie.
Weet iemand wat je precies moet doen als je systeem na een OC niet meer wil booten ?
Moet dan echt de BIOS-batterij eruit of is er een toetsencombinatie om het BIOS weer default te krijgen ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 15:24
Ik heb een DQ6 icm een E6600.

Niet veel aan getweaked, gewoon bus op 300 ipv 266. Buiten het feit dat ik mijn zalman 9500led moest aanpassen om te passen met die backplate heb ik geen klachten over het bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90544

matsume schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:20:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de:

Gigabyte S3
Gigabyte DS3
P5B (non deluxe)

Ik wil wel gaan overklokken, dus dat moet ie kunnen.
Alleeen wat is het verschil tussen de DS3 en de S3?
En ik lees dat de gigabyte nogal wat problemen heeft, is dat zo? en wat voor dan?
(ik wil het gaan gebruiken met patriot geheugen)
Ik zit tussen dezelfde moederborden te twijfelen. De S3 heeft goedkopere onderdelen (geen solid state capacitors oid) dan de DS3 waardoor de te verwachten levensduur geen 5 jaar is maar meer 3 á 4 jaar. Schijnt. Belangrijke voordelen van de Asussen tov de Gigabyte of andersom heb ik nog niet kunnen ontdekken.

offtopic:
Met een E6300 en PC6400 geheugen en dan overclocken levert dit volgens mij het meeste bang-for-buck op. Ik vraag me alleen af hoeveel geld je aan het geheugen uit moet geven om de maximale overclock van de processor niet in de weg te zitten, als elk geheugen makkelijk 450MHz haalt dan zit dat wel snor maar het is me nog niet duidelijk of dat altijd makkelijk gaat zonder het voltage al teveel te verhogen. Zo niet dan is een E6400 misschien nog de moeite. Jammer dat het geheugen de laatste weken plots zo duur is :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90544 op 10-10-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 21:45
Anoniem: 90544 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

Ik zit tussen dezelfde moederborden te twijfelen. De S3 heeft goedkopere onderdelen (geen solid state capacitors oid) dan de DS3 waardoor de te verwachten levensduur geen 5 jaar is maar meer 3 á 4 jaar. Schijnt. Belangrijke voordelen van de Asussen tov de Gigabyte of andersom heb ik nog niet kunnen ontdekken.

offtopic:
Met een E6300 en PC6400 geheugen en dan overclocken levert dit volgens mij het meeste bang-for-buck op. Ik vraag me alleen af hoeveel geld je aan het geheugen uit moet geven om de maximale overclock van de processor niet in de weg te zitten, als elk geheugen makkelijk 450MHz haalt dan zit dat wel snor maar het is me nog niet duidelijk of dat altijd makkelijk gaat zonder het voltage al teveel te verhogen. Zo niet dan is een E6400 misschien nog de moeite. Jammer dat het geheugen de laatste weken plots zo duur is :(
Ik denk zelf beter dat je voor de e6400 kan gaan, die is niet veel duurder ~20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Ik heb al een tijdje een DS4 + E6300 1,86Ghz + 1Gb PC5400 ram.

Dit loopt stabiel op 2,3 Ghz ( 333FSB / geheugen: 667Mhz / 5-5-5-15 )... Niks te klagen eigenlijk, het is al tijden retestabiel en in principe moet het nog wel flink hoger kunnen maar voorlopig vermaak ik me hier prima mee. Ik doe toch voornamelijk internetten/dvds kijken / simpele games spelen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrier529
  • Laatst online: 10-05 11:34
Draai momenteel ook met bios F5 op een ds4 met twee seagate 7200.10 en 6400, en in tegenstelling tot Sledder draait deze combi rete stabiel. d:)b
Op JZ electronic staan trouwens weer nieuwe beta biossen voor deze bordje's.

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Zit trouwens wel te denken om een ABIT AW9D -max aan te schaffen.
Bordje schijnt zeer stabiel en snel te zijn, en ziet er ook nog eens gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17
De DS4 ligt momenteel op mijn bureau afwachtend van een E6600, 1 gb ram ( wordt 2 met kerst) en een gainward 7900GT goldensample 512 ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:42

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb wel zin in een DQ6 mobo. Samen met een e6600.
Ik zou zooo graag willen wachten op de Quadcore maar dat is pas voor Q1 2007.
En ik moet nog eentje kopen dit fiscaal jaar. :(

Eén vraagje. Er staat # 2 x PCI Express X16 slot(x16, x4)
Dit wil zeggen als je een gfx kaart op X16 hebt runnen dat het ander slot maar x4 wordt?
Ik vraag dit omdat ik later misschien een professionele capturekaart wil kopen en die is waarschijnlijk x8 of x16. (Of raidcontroller)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175356

Ik ben zo blij met mijn ds3 mobootje..!!! klokken als een malle..!!
hij is onbeperkt in ver gaat..voor de lol ff de cpu op 3 gezet om mijn fsb te vinden..ik was bij 630 nog bezig..toen ben ik er maar mee gestopt..

ik heb de boel nu lopen op 9*400 1.1 met ram met boxed cooler..
echt wat een top bord

[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 175356 op 11-10-2006 02:14 . Reden: stomme opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo Allemaal,

Ikzit ook ff met een vraag over dit bord
Heb sinds een week deze ds4 ook in huis en brand echt om het aan te sluiten.

Ik heb dus de ds4 met een gainward 7900 gs 256Mb en door m`n krappe budget eerst een Celeron D331 :'( ( denk Januari een c2d 6400)

Mijn vraag is nu of ik met mijn huidige config al wel met ddr2 5400 geheugen zou kunnen werken gezien de FSB situatie

Tevens weet ik niet zeker over de pci-e zit een extra stroom voorziening op mainb ( eem molex 4 pin) en op de 7900 gs zelf ook, Moeten die alle 2 stroom hebben ??

Voeding is wel ok denk ik, heb 2e hands een Enermax coolergiant EG485AX-VHB 480 watt

De bedoeling is straks een leuke Game pc te hebben en mieschien een beetje overclock maar niet te gek
Zou het erg waarderen als iemand me kan helpen.

Zenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GCT-Zen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:45:
Hallo Allemaal,

Ikzit ook ff met een vraag over dit bord
Heb sinds een week deze ds4 ook in huis en brand echt om het aan te sluiten.

Ik heb dus de ds4 met een gainward 7900 gs 256Mb en door m`n krappe budget eerst een Celeron D331 :'( ( denk Januari een c2d 6400)

Mijn vraag is nu of ik met mijn huidige config al wel met ddr2 5400 geheugen zou kunnen werken gezien de FSB situatie

Tevens weet ik niet zeker over de pci-e zit een extra stroom voorziening op mainb ( eem molex 4 pin) en op de 7900 gs zelf ook, Moeten die alle 2 stroom hebben ??

Voeding is wel ok denk ik, heb 2e hands een Enermax coolergiant EG485AX-VHB 480 watt

De bedoeling is straks een leuke Game pc te hebben en mieschien een beetje overclock maar niet te gek
Zou het erg waarderen als iemand me kan helpen.

Zenny
ten eerste lees ff de handleiding door van je moederbord en vga kaart...!!!!!!
ten tweede ja dat werkt wel samen..zal niet de uberheid zijn maar werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2024
Heb ik gedaan mainb boekje zegt alleen dat je door de molex aan te sluiten extra power levert aan de pci-e

Vga boekje zegt verder niets hier over maar lijkt mij dat die wel z`n stroom moet hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanmorgen de F5 BIOS voor de DS4 geflashed. Geen drastische wijzigingen, enkel support voor Kentsfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
In de changelog werd anders ook vermeld dat de oc support voor de E6300/E6400 was verbeterd. Daar profiteer ik van :)

Edit: Er is vandaag een F6 bios gekomen zie ik voor de DS4 :) Die heeft Kentsfield ondersteuning...

[ Voor 30% gewijzigd door RobertJ op 12-10-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Afbeeldingslocatie: http://www.robertjan.org/newpc/tat.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.robertjan.org/newpc/cpuz.JPG

Dit was even tussen het stressen en het idlen in... Absoluut idle is het normaal rond de 40 graden. Best warm imo, maar niet super storend. Ik heb het vermoeden dat er net een tikkeltje te veel koelpasta op de cpu zit, nou kan ik dat wel gaan oplossen, maar dat is me te veel werk. Ik zou de airflow ook nog wle iets kunnen verbeteren, dus het zou eigenlijk wel onder de 40 graden moeten kunnen.

Dit is overigens gewoon een milde overklok, omdat ik eigenlijk geen oc nodig heb. Dit is alleen wel fijn voor het systeempje, dan strekt het zijn benen nog eens. Het voelt tov 1.86Ghz wel een stukje sneller aan allemaal, het lijkt allemaal net ff wat frisser te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil wel eens weten of deze cooler de Zalman Fatal1ty FS-C77 op de DS3 past??
omdat er een giga chipcooling zit..ik wil em zo graag..maar weet nie of die past..iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Laatst online: 12-05 15:19
Anoniem: 175356 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:56:
ik wil wel eens weten of deze cooler de Zalman Fatal1ty FS-C77 op de DS3 past??
omdat er een giga chipcooling zit..ik wil em zo graag..maar weet nie of die past..iemand ervaring?
Ik heb de CNPS7700 op mijn DS4 zitten. Daarop werkt hij prima. volgens mij verschilt de layout niet veel van de DS3. De afmetingen van de FS-C77 zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36

Hero

Duck power!

Een klein vraagje over het updaten van de BIOS. Volgens de gebruiksaanwijzing kan BIOS updaten op de DS3 ook uitsluitend met een floppy. Die heb ik niet meer in deze computer zitten. Is het mogelijk om mbv een usb-stick of vanaf de harddisk de BIOS te updaten?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
bij de DS4 zit op de bijgeleverde cd een progje dat @bios heet ofzo? Dan kan je vanuit Windows je BIOS flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 08:30

MrDrako

nep ict'er

Heeft er toevallig iemand een DQ6 met een Scythe Ninja? Kast is/word een Antec Sonata II
past hij op het bord? (of in de kast als iemand dat toevallig weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De nieuwe Asus w64 is wel een mooi alternatief op de DQ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Ik heb sinds 3 weken een Gigabyte Ds4 moederbord en moet zeggen een prachtig bordje met veel mogelijkheden.
Wel even ietwat gezeik gehad maar dat lag aan het gegeugen.Had G.Skill Pc 5300 2x512MB
Maar mijn computer crashte de hele tijd.Ik heb de bios geupdate via dat programma @bios.Alles perfect.
Memtest gedaan en gaf mij al in het geheugen binnen 2 minuten 4000 errors 8)7 1 voor 1 getest en bleek eruit dat er 1 reep helemaal weg was. |:(
Nieuw geheugen gekregen maar ander merk G.Skill was er op dat moment niet en even lekker gepraat met de verkoper die raadde Corsair aan.Omdat er in een korte tijd veel G.Skill geheugen terug kwamen die op moederbord(en) Gigabyte DS4 en DQ6 zaten , werkte niet zo helemaal optimaal.
Ik heb Corsair geheugen genomen ook omdat er geen ander geheugen beschikbaar was. 2x1024MB PC5400 .Dat ik toch 2gb gekozen heb nog geen enkel spijt van.

Nou loopt het allemaal zeer goed nadat.DQ6 naarmate wat je krijgt vind ik hem te duur , DS4 vind ik beste prijs kwaliteitsverhouding , ook ten opzichte van de DS3 want er zat maar 7 euro prijsverschil in(Duitsland). Ik zat ook te denken aan een Abit AW9 (max) maar vond ikzelf wat te duur , maar heb altijd goede ervaringen met Abit.GigaByte niet de is eerste keer , maar op dit moment zeer goed.
Positief punt vind ik ook:
Je kan in de bios zien of je voeding sh*t is en/of er wat aan is.Hij geeft aan als alles ok is ja of nee.
Enige minpunt vind ik wel de USB aansluitingen , mogelijkheid bestaat wel om hem uit te breiden maar er zit niet een extra bij.Deze had ik zelf nog.

Enige is wel dat in de bios de timings van geheugen niet manueel ingevuld kunnen worden.
Mijn geugen loopt op timimgs 5.5.5.15 , maar kunnen 4.4.4.12
Nou las ik dat voltage op 1.90V gezet kan worden(manual Corsair) dan kan hij op de laatste timings lopen.
Geprobeerd met Easy Tune wat ik persoonlijk fijn programma vind , maar de hele tijd na de reboot(heb opgeslagen) staat hij weer normaal.Bios de voltage omhoog zetten is mogelijk maar ik zag er geen 1.90V staan.
Ik ben ermee gestopt ;)
Misschien iemand tips of ideeen?

Wat ik op moederbord heb zitten:
- Core2Duo 6600
- CPU koeler Artic freezer Pro7
- 2x1024MB Corsair XMS
- Nvidia 7800GT Leadtek
- 2x raptors 150GB in Raid0
- 1IDE HDD van 250GB - Word een externe schijf of vervangen voor Sata.
- DVD brander
- 2 Sata's van 1x250gb en 400GB
- Coolermaster realpower 450W voeding
Waar alles in zit:
- Thermaltake Xaser3 behuizing

CPU koeler is zeer stil en werkt perfect , koelen doet hij heel goed.Easy tune en bios geven aan 22 graden.Niet overgeclocked.
Zalman was mijn eerste optie maar deze gaat niet in mijn Xaser3 behuizing hij komt tegen de koeler(s) te zitten van de zijdeur.

Overclocken ga ik me nog in verdiepen.Maar begin heb ik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Voor de geheugen timings moet je CRT+F1 indukken in het hoofd scherm van je BIOS, daarna kan je via M.I.T. de timings aanpassen. Vdimm is in je BIOS ook prima aan te passen naar 1,9 en hoger dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

theforce81 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:47:
Voor de geheugen timings moet je CRT+F1 indukken in het hoofd scherm van je BIOS, daarna kan je via M.I.T. de timings aanpassen. Vdimm is in je BIOS ook prima aan te passen naar 1,9 en hoger dus...
Oke thx voor de tip _/-\o_ . Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik ben aan het kijken naar of een DS3 of DS4 bord met daarop een E6600.

Ik heb weinig ervaring met overclocken (mijn AMDtje is 10% overgeclocked 8) ), maar begrijp ik het nu goed dat het met dit bord kinderlijk eenvoudig is om de E6600 naar de 3Ghz te clocken door:
- DDR 5400 geheugen te nemen (667Mhz)
- De FSB van 266 naar 333Mhz te zetten

En klaar is kees, nl CPU loopt op 9*333 = 2997Mhz ??

Of heb ik toch iets totaal over het hoofd gezien in dit topic :?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er zit standaard geen usb bracket uitbreiding bij de DS4? Wat ben je dan met al die mogelijke usb ports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 21:20
Er zit standaard geen usb bracket uitbreiding bij de DS4? Wat ben je dan met al die mogelijke usb ports?
Die USB bracket is een optie.
Hoedanook is het idd wel een heel bizarre beslissing geweest van Gigabyte om twee SATA brackets te voorzien en geen enkele USB bracket. Ik zie nog niet snel iemand 4 externe SATA-devices nodig hebben. USB daarentegen... Gelukkig had ik nog een bracket met 4 aansluitingen over van mijn oude PC... Die bracket zit overigens al vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb ook een Gigabyte DS4 moederbord, al gekocht bij de eerste levering van Azerty. In het begin wat problemen gehad met het OCZ geheuge, maar nu alles stabiel met de F5 bios op 350MHz. Daardoor draait de E6600 op 3,15GHz en mijn geheugen op 700 MHz. Ik heb hiervoor alleen het voltage verhoogd, verder niets aan koeling verandert. De CPU is stressed ong. 45 graden. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

@Mars Warrior: Ik heb een DS3, met PC6400 800 MHz geheugen, en had in het begin nogal problemen om het stabiel te overclocken. Maar toen las ik ergens wat tips, en na die uitgevoerd te hebben, kreeg ik hem met gemak op 3GHz (en gewoon zeer stabiel). Verder zal ie vast en zeker makkelijk halen, maar ga ik niet doen. Dit is snel genoeg, er is niet veel meer warmteontwikkeling (dus de fans hoeven niet meer werk te verrichten, wat weer in geluidsproductie scheelt :P).
Heb nu 3GHz en t geheugen op iets meer dan 800 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

frankknopers schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:30:
Ik heb ook een Gigabyte DS4 moederbord, al gekocht bij de eerste levering van Azerty. In het begin wat problemen gehad met het OCZ geheuge, maar nu alles stabiel met de F5 bios op 350MHz. Daardoor draait de E6600 op 3,15GHz en mijn geheugen op 700 MHz. Ik heb hiervoor alleen het voltage verhoogd, verder niets aan koeling verandert. De CPU is stressed ong. 45 graden. :)
Kijk, da's nou mooi & simpel. :9 Met het voltage verhogen bedoel je zeker die van de CPU?
Anoniem: 97321 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:20:
@Mars Warrior: Ik heb een DS3, met PC6400 800 MHz geheugen, en had in het begin nogal problemen om het stabiel te overclocken. Maar toen las ik ergens wat tips, en na die uitgevoerd te hebben, kreeg ik hem met gemak op 3GHz (en gewoon zeer stabiel). Verder zal ie vast en zeker makkelijk halen, maar ga ik niet doen. Dit is snel genoeg, er is niet veel meer warmteontwikkeling (dus de fans hoeven niet meer werk te verrichten, wat weer in geluidsproductie scheelt :P).
Heb nu 3GHz en t geheugen op iets meer dan 800 MHz.
Nou maak je me nieuwsgierig, want wat waren die problemen / tips en wat is nu je multiplier? Met 3GHz en iets meer dan 800 MHz vermoed ik dat je een mult van 7 hebt, maar dat betekent voor mij dat 8 en 9 (uitgaande van een E6600) om de een of andere reden niet werkte, toch?

Zo rond de 3GHz zou ik overigens goed genoeg vinden, want ook ik wil geen harddraaiende fans als resultaat, dus ook beiden bedankt voor die info _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Mars Warrior op 02-11-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de volgende configuratie:
  • C2D E6600
  • Gigabyte P965-DS3
Daar heb ik de het volgende mee gedaan:
  • CPU Clock Ratio: 9x
  • Host Frequency: 334 MHz
  • PCI Express Frequency: 100 MHz
  • System memory Multiplyer: 2,50 (als je hem op 2,00 zet, loopt geheugenen fsb 1:1)
  • De geheugen timings heb ik vervolgens vast gezet (op de standaard waardes), anders werden ze opeens hoger gezet door het moederbord :?
  • (G)MCH Overvoltage Control: +0,1V
  • CPU Votage Control: 1.5000V (dit kan denk ik veel lager, maar er werd op dat forum aangeraden om hem hierop te zetten, maar zal dnek ik om hogere waardes te halen zijn).
Verder werd er aangeraden om zoveel mogelijk opties uit te schakelen in de bios (maar dit heb ik niet gedaan).

Ik heb de bron trouwens terug gevonden, klik ;)

Staan bij mij af en toe wat onleesbare tekens tussen, maar al met al heb ik het weten te ontcijferen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Anoniem: 97321 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:21:
...
Ik heb de bron trouwens terug gevonden, klik ;)
...
Leuk verhaaltje inderdaad!
Vond op Anandtech ook nog eea. Deze gaat ervan uit dat de FSB makkelijk naar de 400MHz kan, dus dan kom je met een 6400 op 3.2 en een 6600 op 3.6GHz 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 12-05 21:09
Jongens,

mijn "Smart Fan" doet het niet in de Easy Tune 5, iemand enig idee hoe dat komt? Heb het net ge-up date, zonder resultaat. Of werkt die smart fan alleen op de DQ6? Dat zou wel erg irritant zijn.

Ik heb een DS4 met een E6600.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:52
Er zijn weer een hoop nieuwe biossen uit en wellicht wat kopers erbij (waaronder ik binnekort)
Mensen zie ik enthousiast zeggen dat ze 400fsb halen, maar haalt men ook makkelijk de 500fsb met de F8? bios etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Inderdaad.. F8i bios doet wonderen :)

Ik krijg de DS4 ook in een paar dagen.

Komt een E6600 op en 2GB micron d9dqw mem. Kijken wat het beestje gaat doen >:)

4015Wp west (Dordrecht)

• JeroenNietDoen
Voor de DS3/DS4/DQ6 eigenaren hier, wie van jullie hebben een niet Intel stock koeler erop zitten :?

Ik zit zelf te kijken naar de Zalman CNPS9700 LED maar ik lees op diverse sites dat er nogal wat problemen zijn met extra vagante koelers ivm de ruimte rond de socket op de Gigabyte conroe bordjes. En met name de al aanwezige backplate op deze borden die je voor veel koelers toch moet verwijderen.

Wat zijn jullie ervaringen hierin :? En eigenlijk zoek ik iemand die een Zalman CNPS9700 LED of eventueel 9500 LED erop heeft zitten en hoe die dat voor elkaar gekregen heeft. :9

• RobertJ
Ik heb een DS4 icm een Scythe Ninja, en dat ding is HUGE :p Maar goed, geen problemen hoor, past allemaal perfect...

Anoniem: 85552

Kaap schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:45:
Wat zijn jullie ervaringen hierin :? En eigenlijk zoek ik iemand die een Zalman CNPS9700 LED of eventueel 9500 LED erop heeft zitten en hoe die dat voor elkaar gekregen heeft. :9
Ik heb de DQ6 met een CNPS9500 AT. De backplate heb ik niet gebruikt in verband met
die grote koperen plaat achterop. In plaats daarvan heb ik wat stukjes composiet plaat
(glasvezelversterkt en ja, electrisch isolerend) gepakt en daar gaatjes in geboord.
Boutje erdoor, moertje met nylon veerring erachter en klaar is Klara :*)

Koeler kwam echt als gigantisch op mij over toen ik hem uitpakte. Monteren was echter een eitje en
hij bevalt qua koeling en geluid uitstekend.

• JeroenNietDoen
Ik zit dus ook echt met die backplate. Zou die er simpel afkunnen?

Maar die zalman zit niet in de weg bij die condensatoren?

Verder lijken de Scythe Ninja en Infinity hetzelfde systeem als Intel stock te gebruiken, das wel makkelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-12-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85552

Kaap schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:24:
Ik zit dus ook echt met die backplate. Zou die er simpel afkunnen?

Maar die zalman zit niet in de weg bij die condensatoren?

Verder lijken de Scythe Ninja en Infinity hetzelfde systeem als Intel stock te gebruiken, das wel makkelijk.
Je kunt ook de hoekjes van je Zalman achterplaat gebruiken (afzagen) maar dat vond ik dus zonde. Dus wat kun je dan doen:
- Je zoekt één of ander stukje plaat van electrisch isolerend materiaal (bijv. PCB plaat), liefst
minimaal 1 á 2 mm dik of zo en je knipt/zaagt er vierkantjes van 10x10mm van.
- Boor er gaatjes rond 4 of 5 (ben de maat van de schroefjes vergeten) in (in het midden
natuurlijk ;) )
- Monteren met die handel. Als je het hebt zou ik een veerringetje achter het moertje doen maar dat
is niet persé noodzakelijk. Ik deed het wel, maar ik ben dan ook een werktuigbouwer die vindt dat
het zo hoort..... :P

Ik wilde die koperen backplate dus laten zitten omdat het warmte afvoert. Verder was het vrij simpel om de koeler toch te monteren (zie boven) en de plaat te laten zitten.

En nee, de condensatoren zitten bij de 9500 AT niet in de weg. De Intel stock cooler heb ik voor de grap ook heel even gemonteerd gehad maar ik vond het een ***ding en de bevestiging eigenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193557

Hmm, ben van plan een ga-965p-ds3/4 of p5b deluxe te nemen icm e6300 en 2x 1gb pc5300/6400. Misschien beetje off-topic, maar kan iemand mij vertellen welk mobo het beste overclockt? Ik zie de meeste ds4's zo rond de 3ghz hangen, van de p5b's heb ik wel 3.5ghz+ gezien.

(sorry van de off-topic, weet niet precies of ik nou in deze of core2duo oc topic moet posten)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 193557 op 17-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik denk dat je die Asus Commando moet nemen om de betere OC's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193557

Hmm, ik zit wel met een budget. 150 euro voor een mobo vind ik echt wel maximum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:52
Hij vraagt welke van de 3 hij beter kan nemen en je noemt er een die gaat wss rond de 200 kosten :P lekker handig. (al gaat ie wss wel sick ver komen maar met een e6300 en wellicht simpel pc5300 (of toch 6400 zelfs) kan je je afvragen of het nut heeft

Een p5b dlx ligt dus eigenlijk al boven je budget, maar qua oc'en wel het te prefereren boardje qua FSB oc'en, wat je zeker wel nodig hebt met de lage multiplier van een E6300.

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 17-12-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Anoniem: 193557 schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:26:
Hmm, ben van plan een ga-965p-ds3/4 of p5b deluxe te nemen icm e6300 en 2x 1gb pc5300/6400. Misschien beetje off-topic, maar kan iemand mij vertellen welk mobo het beste overclockt? Ik zie de meeste ds4's zo rond de 3ghz hangen, van de p5b's heb ik wel 3.5ghz+ gezien.

(sorry van de off-topic, weet niet precies of ik nou in deze of core2duo oc topic moet posten)
Tja, het is maar waar je voorkeur naar uit gaat, ik denk dat het uiteindelijk allemaal dichtbij elkaar ligt qua prestaties en hangt ook een beetje van de CPU af. Geen enkele processor en chipset is identiek qua prestaties van dezelfde serie wel te vertaan. Daar moet je gewoon een beetje geluk mee hebben. :)
Persoonlijk zou ik voor de ASUS gaan, dit omdat ik met dat merk altijd goede produkten heb gehad, maar dat is persoonlijk. Van Gigabyte hoor ik over het algemeen ook goede berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vandread schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:20:
Hij vraagt welke van de 3 hij beter kan nemen en je noemt er een die gaat wss rond de 200 kosten :P lekker handig. (al gaat ie wss wel sick ver komen maar met een e6300 en wellicht simpel pc5300 (of toch 6400 zelfs) kan je je afvragen of het nut heeft
Hij vraagt welke hij het beste kan nemen voor overklokresultaten en ik geef het beste antwoord: er zijn betere overklok bordjes dan de Gigabyte borden en daarnaast gaf die geen budget. Dus je hele opmerking slaat wederom, zoals in andere topics, weer helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194778

Ik heb dit systeem

Gigabyte DS4 @ DQ6 Bios
kuch* Celeron D Kuch* 3.06 Ghz Kuch* (gelukkig tijdelijk om effe te zien hoe ver die komt)
X850XT @ PE Bios & Speeds
G.Skill PC6400 1 Gb Dual Channel

en het loopt hardstikke stabiel

me cpu @ 4200 Mhz en me Geheugen op 1000 Mhz
okey de temps zijn er ook wel naar natuurlijk Stressed me Cpu @ 70 graden :|
ik moet nog wat met de voltage's kloten dan zal hij iets van 60/65 graden worden
maja als ie doorvikt hij is toch tijdelijk

en wat VINCPR vroeg:

dit bordje is aan te raden als je gaat overclocken je gooit er een DQ6 Biosje op wat NIET fout kan gaan en dan heb je ineens een bordje van 70 euro meer

met beter geluid je hij ondersteund ineens Quad Core

beter kan niet

en KAAP hij gaf een budget van 150 euro effe goed lezen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 194778 op 26-12-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan dit geintje ook met een DS-3-moederbord? En zoja, wat zijn de voordelen?

edit: bedoel uiteraard die andere bios erop :P

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 26-12-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Beter geluid lijkt me sterk en vanaf bios F7 ondersteunt een DS-3 ook Quad-Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hmm ja ik zet ook zo m'n vraagtekens bij de bios van een dq6 op een ds4. Beter geluid? Hoezo? Bios updaten is niet zonder risico's, dus de bios van een ander moederbord op mijn ds4, ik ben nog niet overtuigd.

Heeft iemand anders trouwens ook problemen met de smartfan van Gigabyte? Werkt namelijk niet bij mijn DS4.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor fan zit er op aangesloten? Ik neem namelijk aan dat er wel minstens een temperatuur signaal door de fan afgegeven moet worden, en misschien zelfs een rpm-signaal? Misschien heeft je fan alleen maar voeding, en dat hij het vandaar niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Anoniem: 97321 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:40:
Wat voor fan zit er op aangesloten? Ik neem namelijk aan dat er wel minstens een temperatuur signaal door de fan afgegeven moet worden, en misschien zelfs een rpm-signaal? Misschien heeft je fan alleen maar voeding, en dat hij het vandaar niet doet.
De box cpu fan van intel, coolermaster 12 cm case fan aan de voorkant van de kast, en een 12 cm Akasa case fan aan de achterkant. De casefans zullen wel geen high tech signalen afgeven, maar van de intel box koeler zou dat wel het geval moeten zijn. Speedfan kan hem namelijk wel vinden, dus vandaar dat ik het vreemd vindt dat de Smartfan in EasyTune 5 het bij mij helemaal niet doet (gaat dus niet eens open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Illidan schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:25:
Hmm ja ik zet ook zo m'n vraagtekens bij de bios van een dq6 op een ds4. Beter geluid? Hoezo? Bios updaten is niet zonder risico's, dus de bios van een ander moederbord op mijn ds4, ik ben nog niet overtuigd.

Heeft iemand anders trouwens ook problemen met de smartfan van Gigabyte? Werkt namelijk niet bij mijn DS4.
niet overtuigd

het gaat heel makkelijk in windows met een programmatje van Gigabyte zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Anoniem: 194778 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:27:
[...]

niet overtuigd

het gaat heel makkelijk in windows met een programmatje van Gigabyte zelf
Enne, wat gebeurt er als Windows tijdens de bios flash vastloopt? Kwestie van opnieuw opstarten en verder niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Illidan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:45:
[...]

Enne, wat gebeurt er als Windows tijdens de bios flash vastloopt? Kwestie van opnieuw opstarten en verder niets aan de hand?
inderdaad

je moet beter lezen voordat je wat zegt

hij heeft namelijk een dual bios

crasht de ene pakt de andere het op

nu jij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 22:56

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 194778 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:39:
[...]

inderdaad

je moet beter lezen voordat je wat zegt

hij heeft namelijk een dual bios

crasht de ene pakt de andere het op

nu jij weer
De DS4 heeft geen dual bios. Alleen de DQ6 heeft een dual bios. Flashen in windows ben ik altijd nooit zo fan van. Het beste is nog altijd via Dos.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG IK HEB TOCH EEN DS4

ik heb toch zelf een DS4 en er stond toch echt in het groen Dual Bios

en hoe kan jij dat weten jij hebt een Asus P5B

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 194778 op 27-12-2006 22:15 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.