Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.472 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Zit er op een DS3 geen raid ?
Modbreak:Doe eens even zelf minimale inzet. Specs zijn in topicstart en op de site van Gigabyte te vinden...

[ Voor 67% gewijzigd door dion_b op 24-02-2007 00:36 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jawel, iig 0,1 en 0+1 geloof ik. En misschien ook nog wel RAID5. Het wordt alleen gedaan met een losse Jmicron chip want er zit geen ICH8R southbridge op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

en dat is niet aan te raden?

Ik had op mijn oude mobo Nforce raid .. Dus was van plan met dit mobo ook weer raid 0 te gebruiken, want het beviel me wel . . . ik krijg vandaag me moederbord binnen als het goed is . .

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik haalde met RAID0 toch alleraardigste resultaten, die zeker vergelijkbaar zijn met dezelfde schijven op een nForce2 bord. Ik denk niet dat er echt veel verschil is tussen de Jmicron en ICH8R, en zowel dan merk je dat toch niet want je hebt waarschijnlijk geen ervaring met de Intel RAID chip. :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

nee idd ik had een nforce4 mobo en 3 daagjes een nforce 650 die nu rma is en vandaag krijg ik dus de DS3 . .

maar we gaan het gewoon proberen als het niet goed loopt om wat voor reden dan ook .. dan gebruiken we maar geen raid . . . zoveel scheelt dat volgens mij ook weer niet . . . met een snelle cpu en 2gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zit nog steeds in twijfel, heb al veel gezocht op google en dergelijke.
mijn probleem is: is de DS4 zijn meerwaarde waard tegenover de DS3(P)? Het gaat mijn eigenlijk alleen om de heatpipes van de DS4.
Ik wil mijn E6600 dadelijk overclocken tot ongeveer 3,2/3,4 Mhz.
Wat zijn jullie ervaringen met de DS3 en de DS4 qua overclocken en cooling?
Ook wil ik graag een andere CPU cooler erop zetten. zit de denken aan de Artic 7 pro of de Scynthe Ninja.
Iemand nog tips of aanvullingen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

N-E-R-D schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:23:
mijn probleem is: is de DS4 zijn meerwaarde waard tegenover de DS3(P)? Het gaat mijn eigenlijk alleen om de heatpipes van de DS4.
Ook wil ik graag een andere CPU cooler erop zetten. zit de denken aan de Artic 7 pro of de Scynthe Ninja.
De DS3P en DS4 hebben ook firewire, de DS3 niet. De rest van je vraag is persoonlijk, iedereen die hier een een DS3 gekocht heeft zal die keuze niet zo maar hebben gedaan, hetzelfde voor de mensen met een DS3P of DS4. Het gaat er niet om wat wij vinden dat het waard is, maar wat jij vind dat het waard is.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 23-02-2007 18:04 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

|sWORDs| schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:03:
[...]

De DS3P en DS4 hebben ook firewire, de DS3 niet. De rest van je vraag is persoonlijk, iedereen die hier een een DS3 gekocht heeft zal die keuze niet zo maar hebben gedaan, hetzelfde voor de mensen met een DS3P of DS4. Het gaat er niet om wat wij vinden dat het waard is, maar wat jij vind dat het waard is.
daar ben ik het absoluut mee eens, alleen wat ik me afvroeg, zijn die heatpipes het extra geld waard? blijft de chipset echt zoveel koeler als je gaat overclocken?
twijfel heel erg tussen de DS3 en de DS4 alleen door die heatpipes en het feit dat ik mijn Core 2 Duo E6600 wil gaan overclocken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
N-E-R-D schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:23:
Scythe Infinity is beter :) Snel reageren hé! Maar goed: Ik dnek niet dat het het waard is. Als je een beetje een airflow hebt komt het wel goed. Zelfs zonder airflow blijft het ding werken. Mijn FSB draait op 450 en zo hoog zal jij niet nodig hebben door meer multieplier waardoor ie ook weer koeler blijft :)

[ Voor 25% gewijzigd door TEAMIKKE op 23-02-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:36:
in cpuz staat bij het 3e vakje bij chipset rev c2..!! betekent dit 2? -_-
is er een antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Welke is beter volgens jullie:
"Gigabyte GA-965P-DQ6" of "Asus P5B Deluxe"?
Modbreak:Je bent al twee keer gebanned wegens gebrek aan iedere vorm van waarneembare inzet. Leer je het echt niet ofzo?

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 24-02-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:16
Ik heb eindelijk mijn DS4 binnen en het mooie is, is dat het de rev. 3.3 is geworden. Ik wou in principe rev. 2.0, maar 3.3 is ook goed.

Zonet begonnen met mijn hele pc in elkaar te zetten. Heb als CPU cooler de Scythe Ninja Plus Rev. B in mijn bezit sinds twee weken.

En wat valt mij nu op: de mounting bracket van de cooler valt precies over de transistoren. Ik heb nog niet de mounting bracket op de cooler gemonteerd, maar zoals het er nu naar ziet, zal de bracket blijven "leunen" op die transistoren. Zo te zien is de bracket dan ook niet recht, maar zal het schuin komen te staan...

Op deze site: http://www.scythe-eu.com/en/support.html
zie ik deze foto: http://www.scythe-eu.com/...n-B/LGA775-Clip-right.jpg, maar dit mobotje moet dan rev. 1.0 of 2.0 zijn. De transistoren zijn bij rev. 3.3 namelijk rood...

Heeft iemand anders deze mobo/cooler combo? Zo ja, heb je een andere cooler moeten halen?
Ik baal hier wel een beetje van...

PS: als het nuttig is, maak ik wel een foto van mijn situatie!

[ Voor 16% gewijzigd door Vads op 23-02-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

r00t schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:20:
Welke is beter volgens jullie:
"Gigabyte GA-965P-DQ6" of "Asus P5B Deluxe"?
De DS4 :P

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
icegodd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:46:
[...]

is er een antwoord hierop?
Dat je een rev2 chipset hebt en niet een rev2 mobo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit topic is over de 500 posts heen, dus gaat hij dicht.

Mocht er behoefte aan zijn, dan kan een nieuwe editie aangemaakt worden. Daar ga ik trouwens wel een topicwaarschuwing in hangen, want er blijken toch weer de nodige mensen te zijn die niet begrijpen dat dit geen "stel hier je simpele vraagjes" topic is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor serieuze Tweak- en Overklok ervaringen kun je voortaan hier terecht: Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II

Voor op zichzelf staande vragen en problemen kun je nog altijd gewoon een topic hier in PMG starten, zie ook het PMG Beleid :Y)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.