Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.475 views sinds 30-01-2008

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
KappeNou schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:25:
@bassie: is dat niet zo'n melding die je in je bios uit kan zetten?
Het is omdat de fan stopt met draaien, maar ik wil niet dat ie stopt onder de 40 graden.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
bassie_ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:44:
[...]

Het is omdat de fan stopt met draaien, maar ik wil niet dat ie stopt onder de 40 graden.
dan zet je die koel optie toch gewoon uit dat die automatisch stopt als die onder de 40 graden gaat.. Zover ik kan zien heb je verschillende opties, spreekt allemaal voorzich
Lumics schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:36:
[...]

Ik heb eerst mijn voltages handmatig ingesteld. vervolgens gereboot en weer naar de setup. Daarna auso system optimize. Werkt bij.
Wat voor voltages heb jij dan ingesteld? Ik weet alleen dat het geheugen naar 2volt moet. Dus het lijkt me +0.200V in je bios erbij. moet ik verder nog voltages veranderen met de FSB op 320Mhz CPU clock 2,88Ghz

[ Voor 37% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2007 18:03 ]

>PC specs<

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

KappeNou schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:40:
Ik heb nu het probleem dat hij heel vaak hangt of vlak voordat windows opstart of tijdens dat laad balkje :s Nou ik ga nog 1 keer windows opnieuw installen en dan zie ik wel weer verder ;(

@el-jorge: Dus de latency van je geheugen hoord niet te veranderen naar mate je het hoger clocked? Waar kan je trouwens in je bios je latency wijzigen? Of is dat bij die nieuwe bios die je geflashed hebt?
Wat ik bedoel te zeggen is dat cpu-z dezelfde waardes hoort aan te geven als dat jij ze in de bios instelt. Je stelt ze in onder de M.I.T. Tweakers optie.
Over de rest van latency's/FSB enz. ben ik nog niet genoeg thuis, zoals ik al eerder zei ben ik ook lerende ;). Ik heb de mijn geheugen in ieder geval ingesteld gekregen zoals GEIL aangeeft dat het hoort te draaien.

Spielerei...

Verwijderd

|sWORDs| schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:34:
[...]

Qua support kun je hier misschien beter niet bestellen, maar op eigen risico.

[...]

Heb je het stukje uberhaupt wel doorgelezen? 1333 bus kan ook op de rev 1 en 2 borden na bios update, maar lees ook dit:
quote:
However, we calculate that the differences in motherboard revisions 3.3 and the promised design optimization will have a positive effect on their overclocking ability.
hmm, maar wat is dan positiever ? Beter koeling on de NB of wat moet ik me erbij voorstellen?
veel informatie zit er ook niet in die qoute . . ik zou nu bijna gaan denken als ik dat lees dat de DS3 Rev 3.3 de super overclockers zijn en dat je de 1.0 en 2.0 dus niet moeten hebben, maar niet iedereen hier zit toch op een rev 3.3?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 18:17 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:13:
[...]

hmm, maar wat is dan positiever ? Beter koeling on de NB of wat moet ik me erbij voorstellen?
veel informatie zit er ook niet in die qoute . . ik zou nu bijna gaan denken als ik dat lees dat de DS3 Rev 3.3 de super overclockers zijn en dat je de 1.0 en 2.0 dus niet moeten hebben, maar niet iedereen hier zit toch op een rev 3.3?
Geen idee, maar mijn rev 1 wilde niet boven de 357, misschien doet de nieuwe rev 3.3 het beter.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

oke dat wist ik dus niet!!!!
Zal er dus opletten als ik mijn S3 (ja S3, want die DS3 is nergens op voorraad) bordje volgende week bestel dat het een 3.3 is.

Dit zou dus weer 1 van die dingen zijn geweest, waar ik de mist in zou gaan :)
dank u _/-\o_

hoe kan je trouwens zien welke Rev jou moederbord is?
In de bios?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 19:19 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:10:
oke dat wist ik dus niet!!!!
Zal er dus opletten als ik mijn S3 (ja S3, want die DS3 is nergens op voorraad) bordje volgende week bestel dat het een 3.3 is.

Dit zou dus weer 1 van die dingen zijn geweest, waar ik de mist in zou gaan :)
dank u _/-\o_

hoe kan je trouwens zien welke Rev jou moederbord is?
In de bios?
Nee, linksonder op het bord onder het onderste pci slot.

Verwijderd

ah oke
dank je :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 19:23 ]

• el-jorge

el-jorge

Mensen ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb last van spontane reboots. Het systeem lijkt het willekeurig te doen, soms bij het opstarten van firefox,of bij het runnen van een proggie, echt heel random. Maar meestal bij het starten van iets.

Ik zal eerste even alles opsommen.
Gigabyte 965p-DS4
C2D E6400
GEIL Ultra 5300 (3-4-4-8)
XFX 7950GT extreme

De videokaart is het niet, ik had eerst een X1950pro, maar die heb ik voor deze omgeruild, ik had bij beiden dezelfde problemen.
In eerste instantie dacht ik het geheugen, naar wat geklooi in de bios is het gelukt om het op 667Mhz te laten lopen (2.5 x 266 = 667), en op de ingestelde waardes (3-4-4-8), daarnaast heb ik het voltage met 0,3V verhoogt, aangezien dit geheugen dat wel nodig heeft. Nu heb ik het geheugen getest met Sisoft Sandra, en daar lijkt het de stress testen door te komen.
Toch heb ik het vermoeden dat het door het geheugen komt.
Een ander optie is natuurlijk dat het aan het moederbord ligt. Ik heb gelezen dat de rev.1.0 bordjes last hebben gehad van een reboot probleem, echter lijken mijn problemen niet helemaal daarop, aangezien het bij mij random gebeurt, en daar vooral met opstarten.
Zou het geheugen niet goed zijn? Of is het moederbord brak, of zou het de combinatie van geheugen en moederbord kunnen zijn?

Spielerei...

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
KappeNou schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:49:
[...]

dan zet je die koel optie toch gewoon uit dat die automatisch stopt als die onder de 40 graden gaat.. Zover ik kan zien heb je verschillende opties, spreekt allemaal voorzich

[...]

Wat voor voltages heb jij dan ingesteld? Ik weet alleen dat het geheugen naar 2volt moet. Dus het lijkt me +0.200V in je bios erbij. moet ik verder nog voltages veranderen met de FSB op 320Mhz CPU clock 2,88Ghz
ik heb ingesteld:

mem +0.20
pcie +0.5
fsb + 0.10
MCH +0.10
cpu 1.35

pci-e locken op 100 mhz.

Vervolgens heb ik opnieuw opgestart en de in de bios automatic voltages beheren aangezet.
Hoe het kan weet ik niet, maar alle reboots en hangups en pci-express bus with problemen waren bij mij verdwenen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kuwerti schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 06:40:
[...]

Hi Terw,

Heb je misschien een type van die adapter.
Zal ik het technisch ff uitzoeken/ Ben benieuwd naar je bevinden.
tot die tijd ga ik ff zo'n PCI-kaartje erin rossen.
Dat moet zeker werken.
De Abit serillel werkt prima op dit bordje ben ik al achter. Ik ben even op zoek gegaan naar wat er te vinden is (15€ per converter vind ik echt te duur). Op ebay zijn die dingen voor 1,99€ te vinden met maar een paar euro verzendkosten, dan sluit ik mijn 2 160GB diskjes aan op S-ATA, daar heb ik zat poorten van nu :D

• KappeNou
Lumics schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:23:
[...]

ik heb ingesteld:

mem +0.20
pcie +0.5
fsb + 0.10
MCH +0.10
cpu 1.35

pci-e locken op 100 mhz.

Vervolgens heb ik opnieuw opgestart en de in de bios automatic voltages beheren aangezet.
Hoe het kan weet ik niet, maar alle reboots en hangups en pci-express bus with problemen waren bij mij verdwenen.
misschien omdat je bios standaard op manual staat en dat je zoizo nooit automatic had geprobeerd? Want het lijkt me als je het zo insteld dat hij gewoon zelf de voltages insteld en dan in het donker jou oude settings laat staan voor het geval je weer naar je eigen instellingen terug wilt.. Maar ik ga het allemaal wel even proberen.
Iedergeval bedankt :)

>PC specs<

• Marcusso
  • Laatst online: 16:10
el-jorge schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:45:
Mensen ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb last van spontane reboots. Het systeem lijkt het willekeurig te doen, soms bij het opstarten van firefox,of bij het runnen van een proggie, echt heel random. Maar meestal bij het starten van iets.

Ik zal eerste even alles opsommen.
Gigabyte 965p-DS4
C2D E6400
GEIL Ultra 5300 (3-4-4-8)
XFX 7950GT extreme

De videokaart is het niet, ik had eerst een X1950pro, maar die heb ik voor deze omgeruild, ik had bij beiden dezelfde problemen.
In eerste instantie dacht ik het geheugen, naar wat geklooi in de bios is het gelukt om het op 667Mhz te laten lopen (2.5 x 266 = 667), en op de ingestelde waardes (3-4-4-8), daarnaast heb ik het voltage met 0,3V verhoogt, aangezien dit geheugen dat wel nodig heeft. Nu heb ik het geheugen getest met Sisoft Sandra, en daar lijkt het de stress testen door te komen.
Toch heb ik het vermoeden dat het door het geheugen komt.
Een ander optie is natuurlijk dat het aan het moederbord ligt. Ik heb gelezen dat de rev.1.0 bordjes last hebben gehad van een reboot probleem, echter lijken mijn problemen niet helemaal daarop, aangezien het bij mij random gebeurt, en daar vooral met opstarten.
Zou het geheugen niet goed zijn? Of is het moederbord brak, of zou het de combinatie van geheugen en moederbord kunnen zijn?
Welke BIOS versie heb je?

No Shame, only Fame!

• Lumics
KappeNou schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:09:
[...]

misschien omdat je bios standaard op manual staat en dat je zoizo nooit automatic had geprobeerd? Want het lijkt me als je het zo insteld dat hij gewoon zelf de voltages insteld en dan in het donker jou oude settings laat staan voor het geval je weer naar je eigen instellingen terug wilt.. Maar ik ga het allemaal wel even proberen.
Iedergeval bedankt :)
nee, normaal gesproken, kreeg ik allemaal problemen als ik de voltages door de bios liet behereren. Vervolgens heb ik manueel instellingen veranderd, en vervolgens weer auto laten beheren. Toen was het probleem dat zich al enige tijd voordeeet verholpen.

Laat maar weten hoe het afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Sinds ik dit moederbord (DS3) afgelopen zaterdag heb binnen gekregen heb ik zeer veel last van lag in elk online spel dat ik speel. Ik heb geprobeerd de drivers van de Marvell te updaten, maar dit mocht niet baten :(

Ook heb ik al ingesteld dat hij op 100mb half duplex moet werken (op aanraden van de chello site). Ook dit bood mijn geen soelaas. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Ik heb er namelijk een zeer hard hoofd in dat het ergens anders aan ligt dan het moederbord, want niemand anders heeft last van de lag, behalve ik sinds mijn nieuwe moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lumics schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:53:
[...]

nee, normaal gesproken, kreeg ik allemaal problemen als ik de voltages door de bios liet behereren. Vervolgens heb ik manueel instellingen veranderd, en vervolgens weer auto laten beheren. Toen was het probleem dat zich al enige tijd voordeeet verholpen.

Laat maar weten hoe het afloopt
Ik heb nu mijn SB live 5.1 geluidskaart eruit gehaald en de twee 4pins voedings aansluiting aangesloten (hiervoor had ik er maar eentje aangesloten, die gene die ernaast zit, zit standaard een afdek klepje overheen) Tot zover loopt het goed :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik wil binnenkort ook mijn nieuwe systeem bestellen (DS3, E6300, Scythe Ninja, 2GB, 7300GT), alleen zoals bekend staat de 965P variant overal op levertijd: 14 dagen.

De 965G variant is wel snel leverbaar, maar het zou toch niet uitmaken als ik de G variant koop? Het enige verschil is onboard VGA bij de G, maar dat gebruik ik toch niet.

En qua overclock prestaties zullen ze beide ook hetzelfde presteren neem ik aan, ik wil proberen mijn e6300 namelijk permanent 300-333 FSB te laten lopen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik heb de F8 bios, maar dezelfde problemen heb ik met de F6 bios (back-up bios).
Ondertussen met Alternat gebeld. Ik ga er zaterdag langs, ze gaan het testen en ik mag sowieso het bord ruilen. Ik hoop dat ze het rev3.3 bord hebben. Een andere optie is om een Asus bord te nemen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:18
el-jorge schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:46:
[...]

Ik heb de F8 bios, maar dezelfde problemen heb ik met de F6 bios (back-up bios).
Ondertussen met Alternat gebeld. Ik ga er zaterdag langs, ze gaan het testen en ik mag sowieso het bord ruilen. Ik hoop dat ze het rev3.3 bord hebben. Een andere optie is om een Asus bord te nemen.
Reboot problemen is dan ook niet waar jij over gelezen hebt, dat zijn cold boot problemen. Dit houdt in dat als je je pc, na een avondje uit te zijn geweest, weer aanzet maar dan niet meteen beeld geeft. Jouw reboot problemen zijn in windows, als je PC dus al is opgestart. Het zou heel goed je voeding kunnen zijn (heb je geen info van opgegeven!) en je geheugen met Sisoft testen kan je niet echt conclusive noemen! Is niet echt een test die je geheugen dermate test dat je er zeker van bent dat het wel of niet goed is. Memtest doet dit een stuk betet, hierbij kan je met 99 procent zekerheid zeggen dat het klopt!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:34:
Ik wil binnenkort ook mijn nieuwe systeem bestellen (DS3, E6300, Scythe Ninja, 2GB, 7300GT), alleen zoals bekend staat de 965P variant overal op levertijd: 14 dagen.

De 965G variant is wel snel leverbaar, maar het zou toch niet uitmaken als ik de G variant koop? Het enige verschil is onboard VGA bij de G, maar dat gebruik ik toch niet.

En qua overclock prestaties zullen ze beide ook hetzelfde presteren neem ik aan, ik wil proberen mijn e6300 namelijk permanent 300-333 FSB te laten lopen.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem . . maar ik heb een 965P S3 besteld. Deze schijnt hetzelfde te presteren als de DS3 op alle gebieden. Het enige verschil is dat de qualiteit van de onderdelen minder is als die van de DS3 waardoor de levensduur 3 tot 4 jaar is en die van de DS3 5+ jaar.

Overigens hebben ze bij http://www.megawebshop.com/winkelen/ wel de DS3 op voorraad. Ik had hun 3 dagen terug gemaild om dit te vragen maar kreeg pas vandaag antwoord dat ze em wel op voorraad hebben. Ik heb verder niet gevraagd welke versie, want ik vind persoonlijk een reactie na 3 dagen niet erg bemoedigend.
Maar wie weet heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:14:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem . . maar ik heb een 965P S3 besteld. Deze schijnt hetzelfde te presteren als de DS3 op alle gebieden. Het enige verschil is dat de qualiteit van de onderdelen minder is als die van de DS3 waardoor de levensduur 3 tot 4 jaar is en die van de DS3 5+ jaar.
Hier geloof ik vrij weinig van! Ik heb hier nog gewoon een pentium 1 moederbordje liggen met een P133. Die is toch echt wel 10 jaar oud nu denk ik zo. Een moederbord gaat echt wel 10 jaar mee, wat voor onderdelen je ook gebruikt. Die D van Durable staat ergens anders voor, nu even geen zin om het op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toch echt "geqoute" van dit topic en die qoute kwam van het antech forum. Ik heb het verder overigens op meerdere forums gezien dat het enige verschil van de S3 in vergelijking met de DS3 de levensduur is met die genoemde jaartallen :)

Of dit nu waar is of niet . . weet ik niet, maar dat is de info die ik kon vinden :)

[qoute]
Oke ik heb het volgende het AnandTech forum gevonden:

quote:
Question 1: What is the difference between the 965p-ds3 and 965p-s3?
Response: Their is no difference except for the solid state capacitors on the ds3.
Question 2: Does not having the solid state capacitors on the s3 affect overclocking on core 2 duo.
Response: The solid state capacitors have no impact or bearing on the boards ability to overclock. The solid state capacitors are used for long term durability.
Question 3: When you say durability can u elaborate on that?
Response: By durability I mean the S3 board will last probably about 3-4 years. The DS3 will last 5+ years.
Question 4: The DS3 is shown to hit high FSB speeds above 400 easily. Can that be expected or attained on the S3?
Response: Again as I mentioned the boards are the same and we have reached those speeds in testing.[/qoute]

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De vorige generaties hadden vaak zeer slechte condensatoren, en die gingen echt na drie jaar de pijp uit. De p1 en de huidige borden hebben dit niet meer. De 3-4 jaar staat dus ook eigenlijk niet voor de s3. De 5+ jaar is erg krap, deze condensatoren zijn zo goed dat ze de langste levensduur bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:27:
Ik heb het toch echt "geqoute" van dit topic en die qoute kwam van het antech forum. Ik heb het verder overigens op meerdere forums gezien dat het enige verschil van de S3 in vergelijking met de DS3 de levensduur is met die genoemde jaartallen :)

Of dit nu waar is of niet . . weet ik niet, maar dat is de info die ik kon vinden :)
Ik val jou er ook niet op aan hoor, `t is gewoon een of ander promo praatje waar geen barst van klopt. Niet solid state condensatoren (elektrolitische dus) gaan gewoon rustig een jaartje of 20 - 30 mee. Trek maar eens een radio van net na de oorlog open, (zo eentje waar je nog aan moest draaien om een zender te zoeken ;) ) Daar zie je gewoon elco`s in zitten.

Dat solidstate C`tjes langer mee gaan dat zal wel, maar 3-5 jaar zijn gewoon onrealistische getallen. Door de hoge stroom die erdoorheen gaat zullen je mosfets van de VCore het eerder begeven dan die paar elco`tjes die alleen maar spanningsdipjes opvangen. :)

edit: moet wel zeggen dat ik weinig vertrouw van die forum post. Je gaat toch geen vragen aan een pief van Gigabyte stellen met zinnen als: "When you say durability can u elaborate on that" 8)7 Verder is juist het antwoord van die vraag (dus over die jaartallen), de enige zin waar grammaticaal incorrect engels in staat. Dubieus, dubieus ;)
|sWORDs| schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:59:
De vorige generaties hadden vaak zeer slechte condensatoren, en die gingen echt na drie jaar de pijp uit. De p1 en de huidige borden hebben dit niet meer. De 3-4 jaar staat dus ook eigenlijk niet voor de s3. De 5+ jaar is erg krap, deze condensatoren zijn zo goed dat ze de langste levensduur bieden.
dit ligt aan het gebruikte type elco, niet aan het soort condensator. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door -ErikE- op 16-02-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Oftewel, gewoon een S3 bestellen kan geen kwaad? :?

Qua geheugen wil ik eigenlijk dit geheugen, maar die staat op 14 dagen levertijd.
Ik kan toch ook gewoon 2x 1024MB los bestellen, en deze in dual channel draaien?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
S2801 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:28:
Oftewel, gewoon een S3 bestellen kan geen kwaad? :?

Qua geheugen wil ik eigenlijk dit geheugen, maar die staat op 14 dagen levertijd.
Ik kan toch ook gewoon 2x 1024MB los bestellen, en deze in dual channel draaien?
Geen probleem, ik heb hetzelfde geheugen met mijn ds3p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb net de DS3 besteld bij Alternate. Die kunnen ze gelijk leveren en de verkoper zei dat ik er vanuit kon gaan dat het om de nieuwste revisie ging omdat ze hem net hebben binnengekregen. Dus we zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:55:
Ik heb net de DS3 besteld bij Alternate. Die kunnen ze gelijk leveren en de verkoper zei dat ik er vanuit kon gaan dat het om de nieuwste revisie ging omdat ze hem net hebben binnengekregen. Dus we zullen zien. :)
thanks voor de tip kon hem al niet meer vinden via de pricewatch. En weet je wat ga hem gelijk halen.
had hem al bij drie andere besteld maar die konden hem steeds niet leveren. Kennelijk een erg populair bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

-ErikE- schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Ik val jou er ook niet op aan hoor, `t is gewoon een of ander promo praatje waar geen barst van klopt. Niet solid state condensatoren (elektrolitische dus) gaan gewoon rustig een jaartje of 20 - 30 mee. Trek maar eens een radio van net na de oorlog open, (zo eentje waar je nog aan moest draaien om een zender te zoeken ;) ) Daar zie je gewoon elco`s in zitten.

Dat solidstate C`tjes langer mee gaan dat zal wel, maar 3-5 jaar zijn gewoon onrealistische getallen. Door de hoge stroom die erdoorheen gaat zullen je mosfets van de VCore het eerder begeven dan die paar elco`tjes die alleen maar spanningsdipjes opvangen. :)

edit: moet wel zeggen dat ik weinig vertrouw van die forum post. Je gaat toch geen vragen aan een pief van Gigabyte stellen met zinnen als: "When you say durability can u elaborate on that" 8)7 Verder is juist het antwoord van die vraag (dus over die jaartallen), de enige zin waar grammaticaal incorrect engels in staat. Dubieus, dubieus ;)

[...]

dit ligt aan het gebruikte type elco, niet aan het soort condensator. ;)
8)7 Zoek eens op wat een elco is.
|sWORDs| schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:59:
[...]

Geen idee, maar mijn rev 1 wilde niet boven de 357, misschien doet de nieuwe rev 3.3 het beter.
De 3.3 wil ook niet boven de 357, dit ligt dus waarschijnlijk aan de processor. Multiplier verlagen/voltages verhogen/geheugen speeds aanpassen/eist e.d. maakt allemaal niets uit. En twee borden die tot de MHz precies er op dezelfde bus mee ophouden lijkt me onwaarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

-ErikE- schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:19:
[...]

uiteraard kan je DDR2 3200 gebruiken met een C2D. Je komt alleen wel bandbreedte tekort. HEEL grof gezegd, je hebt 2x 400 = 800MHz geheugen en je hebt een 1066FSB = bottleneck. Jammer maar helaas dus.
dat snap ik maar ik vroeg me af of het niet mogelijk is om met dit bordje je C2D terug teclocken naar 800Mhz FSB (dit is mogelijk) en dan m'n geheugen divider op 1:1 te zetten (mijn vraag is of dit mogelijk is, of iemand hier dit getest heeft bijvoorbeeld) zodat FSB en geheugen synchroon lopen, en als ik dan weer 'overclock' naar 1066 fsb heb ik m'n ram lekker op de juiste snelheid lopen (ram clock ik dan over, ik ga er even van uit dat m'n ram 533Mhz aan kan) of dat zelf 'los' m'n memsnelheid in te stellen (kan niet op dit bordje geloof ik, iemand een bordje waar dit wel kan?)
Over je geheugenvraag, ik snap bar weinig van wat je bedoelt, maar als je gewoon een divider van 1:1 insteld bij PC4200 (533MHz) geheugen, vervolgens je FSB op 600 zet, dan zal je geheugen ook meegaan (1:1) naar 600MHz. Zet je die divider bijvoorbeeld op 1:2, dan zal voor elke 2 stapjes FSB je geheugen 1 stapje omhoog gaan. Zo een beetje duidelijk? :)

edit, verder is het maar de vraag of een E6300 voor zoveel meer systeemperformance zal zorgen een P4 550, ok hij is al wat ouder, maar nog steeds prima in staat alle hedendaagse spellen te spelen. Denk eerder dat je je VGA moet gaan upgraden. Met een 7900GT zal jou systeem een behoorlijke boost krijgen hoor TOV je 6800GTO.
de rede dat ik m'n Processor eerst wil upgraden is dat hij nogal zweten moet als ik bijvoorbeeld aan het quickparren ben en het rarren etc. meerdere van dat soort taken, verder heeft hij het met Supreme commander toch al zachtjes aan wat moeilijk, terwijl de framerate weinig uitmaakt als ik de settings voor m'n GPU hoger zet (verschil tussen low en medium is er al amper 9 van de 10 keer behalve als bijvoorbeeld een commander gekilled word) voor de rest had ik met games nog niet echt moeite qua GPU, gewoon geen AA aan zetten en 1280X1024 is niet zo heel erg hoog dus met medium kan ik alles nog wel spelen ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

theforce81 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:02:
...
Ook een tip, flash hem naar de DQ6! De Geluidskaart wordt hierdoor geupdate (wel apart dat je het chippie dus ook gewoon kan updaten!).

...
Ik heb een DS4 rev1 naar een DQ6 geflashed, maar de soundchip bleef een 883, ipv 888.
Ik heb een DS4 rev3.3 naar een DQ6 geflashed, maar de soundchip bleef een 888, ipv 888D.
theforce81 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:58:
DS4 naar DQ6 flashen is echt simpel, gewoon met de windows flasher (@bios) de DQ6 flashen. Dan vraagt hij of je het wel echt wil doen vanwege een mismatch (duh!) en daar zeg je ja op. Met versie F3 is het mij in ieder geval zonder problemen opgelost.
Als extra, volgens gigabyte, heb je ondersteuning voor in de toekomst uit te brengen Quad Core CPU's en een betere geluidskaart, maar dat kan je ook vinden op de website www.gigabyte.com.tw

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je geheugen timings als CAS, RAS, e.d. niet zelf de controle over hebt, misschien in een toekomstige BIOS update?! Wel kan je de Ratio naar beneden halen van iedere huidige C2D CPU! Handige feature als je hoge FSB wilt synchen aan bijvoorbeeld DDR2 800 geheugen.
Dit geld bij de laatste biosen voor beide, de biosen zijn wel ietsje anders (sommige dingen op een andere plek, maar echte verschillen heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De E6600 clocked opzich wel lekker. Ik snap alleen in de bios niet die voltages/tweakers gedeelte in de DS3P rev2.0

Ik heb hem nu staan op:

FSB: 360Mhz
SPD: 200
Memory Freq: 720Mhz
Voltage: automatisch..

Als ik zelf aan de voltages kom dan kan ik echt niet hoog clocken :? Ik zet dan b.v. het geheugen op +0.200V (mijn hyperX geheugen kan op 2Volt lopen)
CPU geprobeerd op 1.325V (stock), 1,350V en 1,375V. (in CPUz zie ik net dat hij hem met auto op 1,392V heeft staan, zie screenie. misschien is 1,375V wel te weinig..)
Verder heb ik die andere voltages ook geprobeerd iets te verhogen.. Maar wat ik ook doe met manual voltages instellen hij blijft of rebooten en zie geen beeld, of hij start maar 1sec op.

Heeft niet iemand echt goed geexperimenteerd met die voltages?

Maar iedergeval even een screenie @ 3,24Ghz ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/Conroe.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Vraagje: Ik wil ook een nieuw systeem samenstellen. CPU: E6600, Mobo: DS3(P) of DS4, 2 gig OCZ intern geheugen.
Nu las verschillende verhalen over de DS4 betreffende een Backplate.
Mijn vraag aan de mensen die een DS4 hebben: heeft deze inderdaad een backplate? en is deze hinderlijk met het plaatsen van een andere CPU cooler?
verder vraag ik mezelf af of de DS4 ook echt een meerwaarde heeft t.o.v. de DS3(P), behalve het SLI, denk toch niet dat ik dat ga gebruiken.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
een fijne carnaval gewenst vanuit het gezellige Oeteldonk!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

N-E-R-D schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:55:
Vraagje: Ik wil ook een nieuw systeem samenstellen. CPU: E6600, Mobo: DS3(P) of DS4, 2 gig OCZ intern geheugen.
Nu las verschillende verhalen over de DS4 betreffende een Backplate.
Mijn vraag aan de mensen die een DS4 hebben: heeft deze inderdaad een backplate? en is deze hinderlijk met het plaatsen van een andere CPU cooler?
verder vraag ik mezelf af of de DS4 ook echt een meerwaarde heeft t.o.v. de DS3(P), behalve het SLI, denk toch niet dat ik dat ga gebruiken.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
een fijne carnaval gewenst vanuit het gezellige Oeteldonk!
Op de rev3.3 heb je geen last van de backplate omdat deze redelijk ver van de cpu vandaan zit. Meerwaarde zijn de heatpipes, of die de 13,30 waard zijn durf ik je niet te zeggen, toen ik mijn ds4 kocht was de ds3p er nog niet en de ds3 heeft geen firewire. CrossFire ondersteunen beide borden, SLI volgens mij niet. Al hoe wel dit misschien wel werkt. Echter zou de tweede PCIe poort op 4x en via de SB gaan en de performance met SLI nauwelijks beter zijn dan zonder, tevens vind ik alleen oude aangepaste drivers en zou zelfs je cpu performance minder zijn, maar misschien kan theforce81 er iets over zeggen? Die heeft het geprobeerd.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KappeNou schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:11:
De E6600 clocked opzich wel lekker. Ik snap alleen in de bios niet die voltages/tweakers gedeelte in de DS3P rev2.0

Ik heb hem nu staan op:

FSB: 360Mhz
SPD: 200
Memory Freq: 720Mhz
Voltage: automatisch..

Als ik zelf aan de voltages kom dan kan ik echt niet hoog clocken :? Ik zet dan b.v. het geheugen op +0.200V (mijn hyperX geheugen kan op 2Volt lopen)
CPU geprobeerd op 1.325V (stock), 1,350V en 1,375V. (in CPUz zie ik net dat hij hem met auto op 1,392V heeft staan, zie screenie. misschien is 1,375V wel te weinig..)
Verder heb ik die andere voltages ook geprobeerd iets te verhogen.. Maar wat ik ook doe met manual voltages instellen hij blijft of rebooten en zie geen beeld, of hij start maar 1sec op.

Heeft niet iemand echt goed geexperimenteerd met die voltages?

Maar iedergeval even een screenie @ 3,24Ghz ;)

[afbeelding]
Om even mee te klokken kun je alles wel op +0.2 zetten, maar laat de pci-e maar staan, geef je cpu maar eens 1.55, zet EIST uit, je multiplier omlaag (6) en je mem op 1:1. Kijk nu eerst hoe hoog je de bus kan krijgen. Hierna kun je kijken hoever je de multiplier omhoog kan zetten en eventueel de bus verlagen om te kijken wat de max freq van de cpu is. Hierna kun je de voltages verlagen tot je in benchmarks/tat crashes krijgt. Waarschijnlijk is 1.425 op de cpu en 0.05 of 0.10 op de mch en ich voldoende. Bedenk ook dat je beter een stukje van je max af kan gaan zitten voor je 24/7 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Dat zou wel vreemd zijn. Dat ding moet dan gewoon als S-ATA apparaat herkent worden en die poorten zijn sowieso backwards compatible. Ik vind 17,50 net even te duur om te kopen en te testen.

Ik heb hier wel een Abit Serillel geval liggen (zelfde principe). Zal die eens testen zodra mijn Gigabyte er is :)
Op de Zercom site staat overigens dat mijn bord binnen is en door de TPG opgehaald gaat worden. Dan zou ik hem morgen in huis moeten hebben (komt mooi uit, dan is er iemand thuis voor de postbode :D). Als ik hem heb post ik morgen even de resultaten met de serillel adapter :)
En? Al resulaten te melden van je nieuwe setup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
|sWORDs| schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:23:
[...]

Om even mee te klokken kun je alles wel op +0.2 zetten, maar laat de pci-e maar staan, geef je cpu maar eens 1.55, zet EIST uit, je multiplier omlaag (6) en je mem op 1:1. Kijk nu eerst hoe hoog je de bus kan krijgen. Hierna kun je kijken hoever je de multiplier omhoog kan zetten en eventueel de bus verlagen om te kijken wat de max freq van de cpu is. Hierna kun je de voltages verlagen tot je in benchmarks/tat crashes krijgt. Waarschijnlijk is 1.425 op de cpu en 0.05 of 0.10 op de mch en ich voldoende. Bedenk ook dat je beter een stukje van je max af kan gaan zitten voor je 24/7 setup.
bedankt voor de info. Hoe zet ik me voltage hoger dan 1,375V? Hij clocked hem nu automatisch zelfs hoger dan wat ik manual kan. Hoe kan je dit op een andere manier nog hoger krijgen in mijn stock bios? of moet ik een andere bios flashen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook bezig nieuw systeemke aan't samenstellen

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Tray 4096Kb, LGA775, 64bit, Conroe

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 rev 1.0

cpu_Koeler: Zalman CNPS9700 LED CU Socket 775/754/939/940/AM2

VGA: EVGA e-Geforce 7950GT KO Superclocked, 512MB, PCI-Express
,
Harde schijf: 2x Seagate Barracuda 7200.10 SATA II NCQ 400GB 16MB ST3400620AS

Geheugen : 2048MB-KIT G-Skill PC6400/800,CL 4 (under evaluation)

Monitor: Samsung 940BF 2ms 19' TFT

case: Thermaltake Tsunami black VA3000BWA

dvd writer ; Samsung SH-S182M Retail

psu : zalman , zm460 aps (testing) ...

any ideas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zou persoonlijk die nieuwe 8800GTS 320MB nemen inplaats van die 7950GT. Dan heb je in iedergeval al een DirectX10 kaartje, en volgens mij is die ook nog is sneller. Je kan ook nog iets meer leggen en je hebt de 640MB versie. Enige is dat er nog niet echt spellen zijn die dat echt nodig hebben. Of je moet echt op 1920x1440 draaien en al dat FSAA zooi op het hoogste willen hebben staan (waar je een 8800GTX voor nodig hebt)
Als ik ga upgraden ga ik ook zeker een 8800 of 8900 serie halen.

[ Voor 61% gewijzigd door KappeNou op 17-02-2007 02:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KappeNou schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:00:
[...]

bedankt voor de info. Hoe zet ik me voltage hoger dan 1,375V? Hij clocked hem nu automatisch zelfs hoger dan wat ik manual kan. Hoe kan je dit op een andere manier nog hoger krijgen in mijn stock bios? of moet ik een andere bios flashen?
??? Ik kan tot 2.4v gaan met mijn ds4/dq6 bios. Druk eens op ctrl-f1 zodra je in de bios zit. (wel vreemd ik hoef geen ctrl-f1 voor cpu voltage te doen)

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2007 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:35:
[...]

En? Al resulaten te melden van je nieuwe setup. ;)
Jazeker.
Allereerst, dit bord is geweldig, zeker ten opzichte van die MSI. Ik heb pas 1 minpuntje ontdekt en dat is het tekort aan fanheaders op het bordje (mijn vorige plank had er 6, deze maar 2). Maar goed, dat is wel te overleve

De E4300 doet het prima, ik heb er zonder vcore verhoging of wat dan ook direct 600MHz bovenop kunnen gooien (hij doet nu al 2.4GHz) en ik moet zeggen dat deze 'nepdual' toch een leuk alternatief is voor mijn Athlon MP.

Zelfs de raidcontroller doet het zonder probs, dus heb nu tenminste een leuke hoeveelheid hdd ruimte. Ik moet er eigenlijk nog een 2tal S-ATA convertjes bijhalen voor mijn schijven, want 1 zo'n P-ATA connector blijft weinig :P

Kan het trouwens kloppen dat er geen USB dongle bij dit bordje zit. Op de site staan die dingen wel als accesoires, maar niet wat er wel en niet bijhoort te zitten :P

superpi doet trouwens 24s voor 1M, dat lijkt me heel eerlijk gezegd voor een budget cpu die nog niet volledig is OCed best netjes :P

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 17-02-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Jazeker.
Allereerst, dit bord is geweldig, zeker ten opzichte van die MSI. Ik heb pas 1 minpuntje ontdekt en dat is het tekort aan fanheaders op het bordje (mijn vorige plank had er 6, deze maar 2). Maar goed, dat is wel te overleve

De E4300 doet het prima, ik heb er zonder vcore verhoging of wat dan ook direct 600MHz bovenop kunnen gooien (hij doet nu al 2.4GHz) en ik moet zeggen dat deze 'nepdual' toch een leuk alternatief is voor mijn Athlon MP.

Zelfs de raidcontroller doet het zonder probs, dus heb nu tenminste een leuke hoeveelheid hdd ruimte. Ik moet er eigenlijk nog een 2tal S-ATA convertjes bijhalen voor mijn schijven, want 1 zo'n P-ATA connector blijft weinig :P

Kan het trouwens kloppen dat er geen USB dongle bij dit bordje zit. Op de site staan die dingen wel als accesoires, maar niet wat er wel en niet bijhoort te zitten :P

superpi doet trouwens 24s voor 1M, dat lijkt me heel eerlijk gezegd voor een budget cpu die nog niet volledig is OCed best netjes :P
Klinkt erg goed! Ik ga de matched pair halen: pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)

Dus uiteindelijk heb ik de zelfde setup, op de videokaart na. Laat nog even weten als je de 3ghz hebt gehaald. Ik heb er al zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaannO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:09:
[...]

Klinkt erg goed! Ik ga de matched pair halen: pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)

Dus uiteindelijk heb ik de zelfde setup, op de videokaart na. Laat nog even weten als je de 3ghz hebt gehaald. Ik heb er al zin in. :)
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geheugen als dat ik hier heb, maar dan in 1 kitje. Dat werkt prima en het is best betaalbaar :), zeker met een E4300 is het geheugen snel genoeg voor een leuke OC.

Ik zal zeker naar de 3GHz proberen te gaan (gisteren gepoogd om in 1 stap die kant op te gaan, maar dat ging niet, ook niet verwonderljik op het standaard voltage en alles :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:21:
ben ook bezig nieuw systeemke aan't samenstellen

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Tray 4096Kb, LGA775, 64bit, Conroe

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 rev 1.0

cpu_Koeler: Zalman CNPS9700 LED CU Socket 775/754/939/940/AM2

VGA: EVGA e-Geforce 7950GT KO Superclocked, 512MB, PCI-Express
,
Harde schijf: 2x Seagate Barracuda 7200.10 SATA II NCQ 400GB 16MB ST3400620AS

Geheugen : 2048MB-KIT G-Skill PC6400/800,CL 4 (under evaluation)

Monitor: Samsung 940BF 2ms 19' TFT

case: Thermaltake Tsunami black VA3000BWA

dvd writer ; Samsung SH-S182M Retail

psu : zalman , zm460 aps (testing) ...

any ideas ?
Als je niet vies van overklokken bent zou ik echt een 4300 halen. Tevens is een 8800 GTS idd de betere keuze. En waarom haal je niet meteen een rev 3.3 moederbord? Qua cooler kun je trouwens net zo goed de cnps9500at halen. Prestatie zijn volgens sommige reviews niet zo goed van de 9700 en hij is nog duurder ook. Qua monitor zou ik ook de Iiyama 1900-b2 eens overwegen.
Het stomme is dat je dan bijna hetzelfde systeem als die van mij zou hebben en het is niet om mijn eigen spullen aan te raden, ik heb er van te voren goed over nagedacht en kom nog steeds tot dezelfde conclussies.
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:45:
[...]
[...]
Ook bij beide DS4 borden die ik had zaten geen usb brackets.

[ Voor 46% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
|sWORDs| schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:02:
[...]

8)7 Zoek eens op wat een elco is.

[...]
Al meerdere keren gedaan? Wat heb ik gemist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

|sWORDs| schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:12:
[...]

Op de rev3.3 heb je geen last van de backplate omdat deze redelijk ver van de cpu vandaan zit. Meerwaarde zijn de heatpipes, of die de 13,30 waard zijn durf ik je niet te zeggen, toen ik mijn ds4 kocht was de ds3p er nog niet en de ds3 heeft geen firewire. CrossFire ondersteunen beide borden, SLI volgens mij niet. Al hoe wel dit misschien wel werkt. Echter zou de tweede PCIe poort op 4x en via de SB gaan en de performance met SLI nauwelijks beter zijn dan zonder, tevens vind ik alleen oude aangepaste drivers en zou zelfs je cpu performance minder zijn, maar misschien kan theforce81 er iets over zeggen? Die heeft het geprobeerd.
thnx voor de snelle reactie. ik ga sowieso geen crossfire gebruiken, en firewire gebruik ik ook niet. dus dan is het eigenlijk niet nodig om een DS4 te halen en kan ik net zo goed voor de bijna 50 Euro goedkopere DS3 gaan toch?
ik heb al een MSI 7900 GTX liggen namelijk die ik ga gebruiken.
verder komt daar nog bij 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (GeIL GX22GB6400UDC) of
1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2T8002GK).
ik ben nog beetje op zoek naar een goede CPU cooler voor mijn E6600 i.c.m. het DS3 of DS4 mobo.
nog iemand goede tips?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
N-E-R-D schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:49:
[...]

ik ben nog beetje op zoek naar een goede CPU cooler voor mijn E6600 i.c.m. het DS3 of DS4 mobo.
nog iemand goede tips?
opzich dit best wel een zoekvraag, maar de Arctic Freezer 7 en de coolermaster Hyper TX zijn hele goeie coolers voor vrij weinig euro`s. Lees vooral reviews over de Hyper TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scythe Ninja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
prijs/kwaliteit de Arctic. Als je een plexiglas kast hebt kan je idd voor de looks b.v. zalman of een ander merk overwegen

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 17-02-2007 15:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 voor de Arctic Freezer 7 Pro. kost je bijna niks en koelt erg goed.
hij is daarbij nog eens stil ook, wat wil een mens nou meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

-ErikE- schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Al meerdere keren gedaan? Wat heb ik gemist? :)
;) Dat is toch ook een type condensator. We hebben het over hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 03:52:
[...]

??? Ik kan tot 2.4v gaan met mijn ds4/dq6 bios. Druk eens op ctrl-f1 zodra je in de bios zit. (wel vreemd ik hoef geen ctrl-f1 voor cpu voltage te doen)
Door dat F1 kan ik eindelijk de latency van me geheugen op 4-4-4-12 instellen :D Voltage ga ik nu even kijken

[edit] ik zat vekeerd te kijken. Ik zag 2.375V staan 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 17-02-2007 15:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:21:
[...]

;) Dat is toch ook een type condensator. We hebben het over hetzelfde.
een elco is een soort condensator. Je hebt meerdere soorten, zoals elektolytische condensatoren, tantaalcondensatoren en solid state condensatoren. Binnen een soort heb je weer types. Het ene type kan meer hebben dan een ander en zal van verschillende kwaliteit zijn. Daarom gingen bij een bepaalde serie Abit en MSI borden altijd de elco`s kapot, het was een slechter type dan de rest van de mobo maker gebruikte. Maar dit is allemaal uitermate leerzaam maar jammer genoeg offtopic geblaat! :P

[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 17-02-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:18:
[...]

Als je niet vies van overklokken bent zou ik echt een 4300 halen. Tevens is een 8800 GTS idd de betere keuze. En waarom haal je niet meteen een rev 3.3 moederbord? Qua cooler kun je trouwens net zo goed de cnps9500at halen. Prestatie zijn volgens sommige reviews niet zo goed van de 9700 en hij is nog duurder ook. Qua monitor zou ik ook de Iiyama 1900-b2 eens overwegen.
Het stomme is dat je dan bijna hetzelfde systeem als die van mij zou hebben en het is niet om mijn eigen spullen aan te raden, ik heb er van te voren goed over nagedacht en kom nog steeds tot dezelfde conclussies.

[...]

heb dat moederbordje namelijk al liggen proc en die zalman cooler ook , idd jammer van die 1.0 rev moederbord blijkbaar men huiswerk toch zo goed niet gedaan

en qua prijs sheelt het niet al teveel voor die 9700 of 9500 cnps dus heb ik maar het grote broertje genomen

en na wat men mij verteld zijn die dx10 vga cards zo goed nog niet toch ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:55:
Ben erg benieuwd welke revisie je nu binnen gaat krijgen. Ben zelf ook bezig met het bij een rapen van een C2D systeempje, alleen zou het een beetje jammer vinden om nu een rev. 1 of 2 te halen als de (hopelijk issue vrije) rev. 3.3 op komst is !

Iemand hier trouwens ervaring met OCZ GOLD XTC PC6400 of PC7200 geheugen op de DS-3 ? Het geheugen staan niet in de QVL. Verder geen recente ervaringen kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dick op 17-02-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
kingrichard47 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:01:
[...]

Ben erg benieuwd welke revisie je nu binnen gaat krijgen. Ben zelf ook bezig met het bij een rapen van een C2D systeempje, alleen zou het een beetje jammer vinden om nu een rev. 1 of 2 te halen als de (hopelijk issue vrije) rev. 3.3 op komst is !

Iemand hier trouwens ervaring met OCZ GOLD XTC PC6400 of PC7200 geheugen op de DS-3 ? Het geheugen staan niet in de QVL. Verder geen recente ervaringen kunnen vinden.
Idd, ik ga even kijken welke revisie ik binnen krijg. Mocht het een oude zijn dan zal ik even overwegen om hem rma te sturen omdat ik graag de nieuwe wil. Echter zal ik dat dan bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:46:
[quote]|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:18:
[...]

[...]

heb dat moederbordje namelijk al liggen proc en die zalman cooler ook , idd jammer van die 1.0 rev moederbord blijkbaar men huiswerk toch zo goed niet gedaan

en qua prijs sheelt het niet al teveel voor die 9700 of 9500 cnps dus heb ik maar het grote broertje genomen

en na wat men mij verteld zijn die dx10 vga cards zo goed nog niet toch ?
??? Heb je m'n 3dmark score al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat shermpje wat zijn zen voordelen dan zo vergleken me die samsung ikzelf vind er zoveel nie van behalve die amplifier ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:09:
[...]

Idd, ik ga even kijken welke revisie ik binnen krijg. Mocht het een oude zijn dan zal ik even overwegen om hem rma te sturen omdat ik graag de nieuwe wil. Echter zal ik dat dan bekijken. :)
Ik heb 3 shops uit de pricewatch gemailed om te kijken wat voor revisie ze voor de S3 hadden en 1 voor de DS3 . . en dat waren of Rev 1 borden of ze konden het niet vertellen omdat de voorraad op de site eigelijk de voorraad bij de leverancier was.

Dus ben ook wel benieuwd of het een 3.3 is, want dan bestel ik er ook gelijk 1 . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:50:
[...]

Ik heb 3 shops uit de pricewatch gemailed om te kijken wat voor revisie ze voor de S3 hadden en 1 voor de DS3 . . en dat waren of Rev 1 borden of ze konden het niet vertellen omdat de voorraad op de site eigelijk de voorraad bij de leverancier was.

Dus ben ook wel benieuwd of het een 3.3 is, want dan bestel ik er ook gelijk 1 . .
Dinsdag komt hij binnen. Ik hoop dat ik er dan ben om het aan te nemen. Zodra ik het heb, laat ik het weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:51:
[...]

Dinsdag komt hij binnen. Ik hoop dat ik er dan ben om het aan te nemen. Zodra ik het heb, laat ik het weten. :)
Dan bestel ik direct m'n hele systeem bij Azerty Alternate als blijkt dat jij een rev 3.3 heb gekregen !

Edit @ hieronder: Dat bedoel ik, Alternate 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Dick op 17-02-2007 22:16 . Reden: Azerty = Alternate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
kingrichard47 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:
[...]

Dan bestel ik direct m'n hele systeem bij Azerty als blijkt dat jij een rev 3.3 heb gekregen !
Ik heb hem dus van Alternate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:46:
en dat shermpje wat zijn zen voordelen dan zo vergleken me die samsung ikzelf vind er zoveel nie van behalve die amplifier ,
oke..... :?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:46:
Ik begrijp het woord amplifier bij een monitor (en je zinscontructie) niet echt. Maar de Iiyama gebruikt hetzelfde panel en is wat goedkoper.

edit:
Aah de speakers en "versterker" in de monitor die de 940 niet heeft, sja kan handig zijn als je ff niets anders hebt, maar daar doelde ik niet op, alleen op de prijs.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 18-02-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks voor de reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw ,denken jullie dat die zalman psu zm460aps genoeg zal zijn voor didt systeem mits , vga and
cpu oc'ed

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Is er al iemand hier die een Vdimm/Vmch/Vdroop mod heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:27:
btw ,denken jullie dat die zalman psu zm460aps genoeg zal zijn voor didt systeem mits , vga and
cpu oc'ed
Check mijn sig, 330 Watt werkt ook.
bassie_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:54:
Is er al iemand hier die een Vdimm/Vmch/Vdroop mod heeft gedaan?
Dat wordt stap twee nadat mijn vmod en bus mod op de cpu gelukt zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 18-02-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx for the reply swords , denk dat ik uw keuze in monitor en vga zal volgen

maar euhm met dx10 ben ik dan verplicht vista te nemen ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:17:
thx for the reply swords , denk dat ik uw keuze in monitor en vga zal volgen

maar euhm met dx10 ben ik dan verplicht vista te nemen ook ?
Wezke, je hoeft geen DX10 te doen op een 8800 ook in DX9 schoppen ze kont. (ik haal 10k7 in 3dMark06 onder XP) ;) Je kunt dus rustig DX9 en XP blijven draaien en migreren naar Vista zodra er ook echt DX10 games zijn en de drivers beter werken.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 18-02-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , im convinced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
|sWORDs| schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:09:

Dat wordt stap twee nadat mijn vmod en bus mod op de cpu gelukt zijn.
Die 1333fsb mod? Maar als je aan de Vmod's begint wel even pics posten he ;). Wil zelf iig de Vdimm gaan doen, zit nu met geheugen dat pas van 1.9V werkt en pap's vind het niet zo leuk dat ik zijn geheugen steeds leen. Maar misschien dat ik de Vdroop ook doe, lijkt me het proberen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik heb mijn Gigabyte mama plank ook besteld, het is de S3 geworden omdat de DS3 niet op voorraad is bij de winkel waar ik alles wil kopen. En dat verhaal over die condensatoren, ach, ik ga er van uit dat hij het langer dan 5 jaar uithoudt ;)

De rest bestaat uit: E6300, Scythe Ninja, 2GB RAM, 7300GT.

Niet echt top of the bill, maar ik ben een AMD Sempron 2400+, 512mb en FX5200 gewendt, maar dat begint nu echt te zuigen.

Als ik alles binnen heb (ik hoop eind deze week, begin volgende) zal ik eens kijken wat er te klokken valt, ik wil hem iig 24/7 op E6400 speeds krijgen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat voor revisie jou moederbord is. Tot nu toe schijnen ze overal 9 van de 10 keer revisie 1 borden op voorraad te hebben en erg duidelijk is het voor mij dus nog niet of het nu uitmaakt qua overclocken of je rev 1 hebt of een nieuwere.

Gezien het nu al een gewoonte lijkt te worden voor mij om hardware te bestellen wat om wat voor reden dan ook niet 100% aan mijn doeleinden blijkt te voldoen ookal dacht ik toch echt aan elk detail gedacht te hebben wil ik het nu met dit moederbord in 1 keer goed doen, vandaar dat ik nu na zeker een week nog steeds nix besteld heb, omdat ik dus niet weet of ik dus goed zit als ik een rev 1 mobo krijg.

Vandaag post iemand als het goed in het Core2Duo O/C welke revisie hij heeft binnen gekregen vandaag, dus ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik zit zelf sterk na te denken over de DS4. Die cool-pipe vind ik wel wreed en firewire ben ik ook nodig. Tevens wil ik met 2 320 GB sata disken in Raid 0 gaan draaien en een IDE DVD-writer gebruiken. Ik wilde eerst een asus bord (p5w-dh dlx), maar de DS4 lijkt me probleemlozer.

Weet iemand toevallig welke versie Azerty heeft? Salland geeft versie 2 aan, maar ik wil graag alles bij 1 toko bestellen en zelf afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb ze ff gemaild. Als ik info heb, laat ik het wel ff weten hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vraagje aan de DS3 eigenaren, is die chipset bij jullie ook zo extreem heet? Mijn koelblokje is dermate warm dat hij niet meer vast te pakken is, dus zal hij over de 50C zitten, lijkt me niet helemaal gezond eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jup bij mij ook. Ik ga em maar waterkoelen. Hij kan het wel hebben maar gezond lijkt het me idd. niet op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TEAMIKKE schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
Jup bij mij ook. Ik ga em maar waterkoelen. Hij kan het wel hebben maar gezond lijkt het me idd. niet op langere termijn.
Tja, er komt een 120mm fan achterin het paneel die boven de chipsetkoeler komt, maar mijn mod is nog lang niet af, dus hij ligt zo op het bureau en dat komt de koeling niet ten goede lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:53:
[...]

Tja, er komt een 120mm fan achterin het paneel die boven de chipsetkoeler komt, maar mijn mod is nog lang niet af, dus hij ligt zo op het bureau en dat komt de koeling niet ten goede lijkt me :P
Heb je niet een fannetje die je er op kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik had hier ook last van bij mijn vorige bord, een Asus P5N-E SLI en ik dacht dat de DS3 een betere koeling had. Ik heb dit nog niet eerder gehoord . . brengt me toch weer aan het twijfelen . . .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ah welnee joh! Hartstikke mooi bord :) Hij valt niet uit ofzo, hij is gewoon warm. Verder niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er net 1 besteld bij www.megawebshop.com, word morgen verwerkt dus denk dat ik em dan donderdag of vrijdag heb . . geen idee welke revisie . . ben benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volgens gigabyte zelf mag het ding 102C worden. Nu vind ik dat wel erg extreem voor een chipset (was altijd koelere chips gewend). Maar goed als er straks een flinke koeling inhangt zal het allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Wreckerrm schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:18:
Ik heb ze ff gemaild. Als ik info heb, laat ik het wel ff weten hiero
Azerty weet niet welke versie ze leveren van de DS4. Het verschilt per levering die ze ontvangen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was bij alle webshops die ik een mailtje had gestuurd. Of het was revisie 1 of ze wisten het niet . . . Heb nu een revisie 1 DS3 besteld. Ik heb overigens geen slechte dingen over revisie 1 gehoord/gelezen, dus ben benieuwd. Morgen krijg ik em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rev 3.3 van mijn DS3 binnen gekregen *O*

* DaannO is blij met Alternate. :D

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 21-02-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ik precies 1 dag te vroeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:19:
Rev 3.3 van mijn DS3 binnen gekregen *O*

* DaannO is blij met Alternate. :D
Sure ? :o Bevalt die of nog niet geinstalleerd ?

Zo dan ook maar bestelling plaatsen :) Besteld. Heb het maar enkel bij het mobo gehouden aangezien ik zaterdag op vakantie ga. De pc krijg komt voor die tijd dan toch niet meer in elkaar en er zijn goedkopere winkels dan Alternate, al scheelt het niet veel. De 'aftersales-verhalen' van Alternate was ik ook wat huiverig voor.

[ Voor 33% gewijzigd door Dick op 21-02-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb hier een rev 3.3 DS4 liggen, fan control is ietsje verbeterd :) Met de Rev1 borden ging de fan steeds aan, uit, aan, uit tot 'ie niet meer wilde starten en 't thermisch alarm afging :P moest je de fan een zetje geven...

Verder weinig verschil, rev1 borden deden 't ook prima :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
kingrichard47 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:26:
[...]

Sure ? :o Bevalt die of nog niet geinstalleerd ?

Zo dan ook maar bestelling plaatsen :)
Jep, op de doos staat een extra stikker met FSB 1333 en op het mobo zelf staat onder de PCI sloten REV. 3.3. :D

Heb hem nog niet geinstalleerd, moet nog even op mn proc en mem wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie resultaten met betrekking tot OC-en ??
Ik wil dit boardje ook gaan kopen, de DS3 of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:34:
357 is mijn max, maar dit lijkt meer de processor dan het bord te zijn. Zowel op mijn rev 1.0 als mijn rev 3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Met ^ eens :) Ik heb de DS-3 en de FSB is 450 8)7 I.c.m. een E6300 (Multieplier 7 dus) levert dat een mooie 3.15 Ghz stabiel op :) Jammer genoeg gaat mijn Mem niet verder maar het bord zal nog verder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
TEAMIKKE schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:24:
Met ^ eens :) Ik heb de DS-3 en de FSB is 450 8)7 I.c.m. een E6300 (Multieplier 7 dus) levert dat een mooie 3.15 Ghz stabiel op :) Jammer genoeg gaat mijn Mem niet verder maar het bord zal nog verder willen.
Jij moet gauw een E4300 aanschaffen >:) :+

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

S2801 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:53:
[...]

Jij moet gauw een E4300 aanschaffen >:) :+
Maar dan hopelijk eentje die verder gaat dan die van mij, maar begrijp me niet verkeerd, voor mij zou het voor de 24/7 clocks niets uitmaken. Ik ben dol gelukkig met mijn e4300 @ 3GHz. Performance is verbazingwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:34:
ik heb zelf een E4300 die nu op de 2.4GHz loopt, dit zonder geen enkele vorm van extra koeling of verhoging van voltages. De 3GHz moet ook wel te halen zijn, maar ik denk dat daarvoor de vcore wat omhoog moet. OCen gaat prima, in de bios heb je daar genoeg opties voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg morgen/overmorgen ook mijn DS3 binnen (aangezien mijn DS4 mobo's steeds aan schijt gaan heb er nu al 2 versleten maar elke keer me geld terug gekregen dus das mooi) en mijn Cooler Master iGreen 500 Watt en dat dan samen met 1 GB pc6400 G Skill geheguen 2 x 512 mb en een Celeron D 3,33 Ghz ES

maar ik zoek nog ergens een E4300 ofzo weg zodat ik 1:1 kan draaien

Verwijderd

Wat raden jullie aan, de DS3 of de DS4?
ik wil zoiezo niet diehard gaan overclocken

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Kijk naar de specs en zie of je de extra's van de ds4 nodig denkt te hebben.

Ik wil bijvoorbeeld firewire en raid. Tevens vind ik die heatpipes wel erg cool. Dus ik ga voor de DS4
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.