Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.470 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:12:
OMG IK HEB TOCH EEN DS4

ik heb toch zelf een DS4 en er stond toch echt in het groen Dual Bios

en hoe kan jij dat weten jij hebt een Asus P5B
Sorry hoor :o Ik dacht altijd dat alleen de DQ6 een dual bios had.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens mij heeft mijn ds3 het nog ('dual virual bios')?
Ik zit met een probleempje in mijn systeem. Soms als ik de pc aan laat, en na een tijd weer erachter ga, dan is de pc blijkbaar gecrasht, opnieuw opgestart, en dan blijven hangen omdat er geen HD aangesloten zou zijn. Als ik dan reset of ctrl + alt + del doe, dan blijft ie dit zeggen. Als ik dan vervolgens de pc uit zet, en weer aan, dan doet hij het gewoon weer. 8)7 Het gaat om een maxtor diamondmax 10 aangesloten op een GA 965P-DS3, en het lijkt me aan het moederbord te liggen. Iemand bekend met het probleem of weet iemand een oplossing. Het is overigens niet altijd, das het vreemde...

Verwijderd

Err ,.,. is het niet gigabyte eigen dat alle meuk wat ze aan mobo`s uitbrengen DUAL bios heeft ??
Heb al 3 mobos gehad van hun een 845E en een 875 1100 en nu de ga 965P DS3, en al deze beestjes hebben dual bios.

En ik zal zeggen waarom ik een DS3 heb ipv een DS4 of beter...
SLI ?? ik ben eigelijk niet van plan om aan deze hype mee te werken althans nog niet, t spijt me maar IMHO is het geldklopperij.
Dus de extra PCIE x16 heb ik niet echt nodig (zou zo ff niet weten waar ik die wel voor nodig heb)
Heb veel ruimte op het bord heb waterkoeling en was er niet zo van overtuigd dat het op de andere bordjes zou passen.
Want veel bordjes die hebben rondom de CPU heatsinks en zijn dus afhankelijk van een actieve CPU cooler, en helaas komt er van mijn blok niet veel wind. dus heb ik deze uitgekozen.

Heb ging mij op de combinatie Chipset (965) en CPU en natuurlijk het geheugen.
En dat is eerst genoeg (voor mij dat is)

En ja het klockt als deziekte, het gaat snel maar gigabyte moest er extra fucties (ja FUC) inzetten waardoor alles op auto draait. En ik heb het over de Bandwith Booster voor de vga kaart. Deze kan op normal high en turbo. Gezien het feit dat ik zonodig een Gainward Bliss 7900GS moest kopen en er later achter kwam dat dit kaartje het helemaal niet leuk vind als hij meer voltage krijgt (althans niet die van mij) en al heel rap met artifacts begint te gooien. Heb ik dat op normal staan.

Maar voor de rest vind ik heb een zeer goed bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Dit is waarschijnlijk een van de meest domme vragen ooit op Tweakers, maar ik wil het toch even heel zeker weten; ik heb nu een DS4 bios F3,
de nieuwste Bios die op de Gigabyte website te vinden is, is de bios versie F7.

Welnu, als ik m'n Bios wil flashen (al dan niet vanuit Windows, maar dat doet niet terzake) naar de F7, moet ik ze stuk voor stuk flashen, dus F4, dan F5, F6, en dan pas F7, of hoef ik allen Bios F7 te flashen en heb ik daarmee ook de verbeteringen die zijn aangebracht bij de voorgaande versies??

Ik heb het eerder al gevraagd maar het is me nog niet helemaal duidelijk, maar werkt de "smart fan" in Easy Tune 5 bij jullie?? Op de rechter flipper van Easy Tune 5 heb je van hoog naar laag "over clocking", "cia mib", "smart fan" (hier heeft mijn vraag dus betrekking op) en "pc health".

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Illidan schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:59:
Dit is waarschijnlijk een van de meest domme vragen ooit op Tweakers, maar ik wil het toch even heel zeker weten; ik heb nu een DS4 bios F3,
de nieuwste Bios die op de Gigabyte website te vinden is, is de bios versie F7.

Welnu, als ik m'n Bios wil flashen (al dan niet vanuit Windows, maar dat doet niet terzake) naar de F7, moet ik ze stuk voor stuk flashen, dus F4, dan F5, F6, en dan pas F7, of hoef ik allen Bios F7 te flashen en heb ik daarmee ook de verbeteringen die zijn aangebracht bij de voorgaande versies??

Ik heb het eerder al gevraagd maar het is me nog niet helemaal duidelijk, maar werkt de "smart fan" in Easy Tune 5 bij jullie?? Op de rechter flipper van Easy Tune 5 heb je van hoog naar laag "over clocking", "cia mib", "smart fan" (hier heeft mijn vraag dus betrekking op) en "pc health".
Alleen F7 is voldoende.

Helaas kan ik je niet helpen met smartfan aangezien ik een fancontroller gebruik

*edit*

Ik heb F7 even geprobeerd, maar krijg mijn OC (8X400 1:1) op geen enkele wijze voor elkaar, hij post dan niet eens meer. En daarbij, als ik een lagere OC probeer krijg ik, voor het eerst, Post fouten.

Ik ben dus weer terug naar F6

[ Voor 10% gewijzigd door Plurk. op 05-01-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Plurk. schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:52:
[...]

Alleen F7 is voldoende.

Helaas kan ik je niet helpen met smartfan aangezien ik een fancontroller gebruik

*edit*

Ik heb F7 even geprobeerd, maar krijg mijn OC (8X400 1:1) op geen enkele wijze voor elkaar, hij post dan niet eens meer. En daarbij, als ik een lagere OC probeer krijg ik, voor het eerst, Post fouten.

Ik ben dus weer terug naar F6
Thnx! Ik gooi dit weekend de F6 op m'n DS4. Las trouwens op AnandTech dat de F9 Bios erg goed is voor de DS3.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje ik heb dus nu de DS3 besteld icm de E4300, en corsair xms2 5400C4 geheugen. dit alles moet prima met elkaar gaan samenwerken dacht ik zo maar nu lees ik op diverse fora`s dat de Ds3 niet met mijn voeding overweg kan (forton bleustorm 500w) maar ook zie ik mensen die deze configuratie gewoon stabiel lopen hebben. is er iemand die ook deze voeding heeft en de Ds3 of iemand die het mij kan vertellen. ook nergens op de site van gigabyte staat dat de ds3 niet wil met deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geen F9-bios meer :( . Mijn systeem (met DS3) is nog nooit zo instabiel geweest :? Heb zelfs een keer het clear-cmos-jumpertje moeten gebruiken, is dankzij de goede overclock-utility voorheen nog nooit nodig geweest. En in windows bleef windows heel onverwacht geheel hangen, waarna vervolgens zowel de power als de reset knop niet meer werkte.
Zijn er nog meer mensen met een DS3 die problemen hebben met F9? Ik heb nu weer de oude vertrouwde F5, daar was ik zeer over te spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:16
Weet iemand een winkel die de DS4 rev.2.0 al verkoopt? Ik heb Salland gemaild, maar die krijgen nog steeds rev.1.0 binnen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:22:
Weet iemand een winkel die de DS4 rev.2.0 al verkoopt? Ik heb Salland gemaild, maar die krijgen nog steeds rev.1.0 binnen... :'(
Ja zou ik ook wel willen weten, zit nog te twijfelen tussen een DS4 rev2 (als die ooit komt) of een DS3P (een gestripte DS4) zonder heatpipes maar met QuadBios.
Overigens, er is een discussie dat de DS3P de opvolger is van de DS4rev2? zie:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1129793
De DS3P is wel te pre-orderen bij Salland of Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Ja zou ik ook wel willen weten, zit nog te twijfelen tussen een DS4 rev2 (als die ooit komt) of een DS3P (een gestripte DS4) zonder heatpipes maar met QuadBios.
Overigens, er is een discussie dat de DS3P de opvolger is van de DS4rev2? zie:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1129793
De DS3P is wel te pre-orderen bij Salland of Azerty.
Ik heb Azerty ook maar gemaild met de vraag of ze rev. 2.0 leveren.

Trouwens, in dat forum-topic waar je naar verwijst zeggen ze dat je of de DS3P óf de DS6 moet nemen. En ik wou net die DS4 aanschaffen omdat die er lekker tussenin zit... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Ik heb Azerty ook maar gemaild met de vraag of ze rev. 2.0 leveren.
Je zou EMPC (http://www.empc.nl/index.php?page=54) kunnen mailen, zij pretenderen 'authorized reseller' van GigaByte te zijn, maar daar zie ik helemaal (nog) geen rev2 of DS3P aangeboden. Ik wacht nog ff een paar week (ook omdat Vista nog niet uit is).
Die rev.2 versies zijn nog erg nieuw, de markt moet er nog ff op inspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Even ter info, ook Azerty levert revisie 2.0 van DS4 niet.

Trouwens, waar vind ik op de Gigabyte-site een Memory Compatibility tool? Of moet ik daarvoor op de sites van de geheugenfabrikanten zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
EMPC levert rev.2.0 ook niet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een DS3, een erg mooi bordje. Alleen jammer dat de geheugentimings niet aan te passen zijn.
CPU-Z geeft aan dat het geheugen op 3-6-6-20 timings loopt:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=124803
Het is echter slechts Corsair PC6400 Cas 5 geheugen en ik kan me niet voorstellen dat 860mhz op die timings haalbaar is. Zou het kunnen dat cpu-z dit verkeerd registreerd?

440mhz fsb is ook haalbaar, alleen wil het geheugen dan niet heel erg meedoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 08-01-2007 23:54 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al best vaak gezegd, maar duw eens in het hoofdscherm van je bios op ctrl + F1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb nu maar de vier distribiteurs aangeschreven, met de vraag of zij kunnen aangeven of rev. 2.0 van deze borden reeds in Nederland worden geleverd. En zo ja, welke winkels het dan dienen te hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:00:
Ik heb nu maar de vier distribiteurs aangeschreven, met de vraag of zij kunnen aangeven of rev. 2.0 van deze borden reeds in Nederland worden geleverd. En zo ja, welke winkels het dan dienen te hebben... :/
Hou 'ons' ff op de hoogte als je meer weet,
die DS4rev2 is wel een erg mooi bordje,
http://forums.ocworkbench...thread.php?threadid=56624 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:12:
[...]

Hou 'ons' ff op de hoogte als je meer weet,
die DS4rev2 is wel een erg mooi bordje,
http://forums.ocworkbench...thread.php?threadid=56624 :9~
Ik zal me best doen, maar geen enkele distribiteur of winkel wil/kan meewerken. Heb daarom maar een topic aangemaakt op het forum van Gigabyte en zelfs die kunnen mij niet vertellen wat ze leveren aan hun distribiteurs... Wordt er gek van... Straks ga ik gewoon voor mijn tweede keus, de Asus P5W DH. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
een email van salland:

Geachte heer,

De DS4 krijgen wij als versie 2.0 geleverd.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Product Management / Technical Support

Salland Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
icegodd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:35:
een email van salland:

Geachte heer,

De DS4 krijgen wij als versie 2.0 geleverd.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Product Management / Technical Support

Salland Automatisering
Zoiets kreeg ik ook van hun. Maar op mijn vraag of ze het moederbord zelf willen controleren alvorens het te versturen, heb ik nog geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ds4@dq6 is alweer verleden tijd..lijkt al weer lang geleden.
Ik weet wel dat hij erg lekker ging met de e6600 4 ghz zonder mods enz..
Gewoon nix op aan te merken maar ook niet erg byzonder ofzo..

over enkele dagen de trotse eigenaar van

moederbord EVGA Moederbord NForce 680i SLI
2gb ram OCZ OCZ28002048ELDCGE-K, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
2*7900gto MSI 512 D3 X NX7900GTO T2D R
voeding HPC-500-A12S High Power HPC-500-A12S 500 watt power supply
e6600 intel Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed

kijken hoe die shit gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Salland heeft mij heel netjes een e-mail gestuurd, met daarin het bericht dat de voorraad die ze nu hebben allemaal rev. 2.0 is van de DS4!

Binnenkort maar effe boodschappen gaan doen! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Wat zijn de grote verbeteringen aan die rev2.0 dan eigenlijk?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
RobertJ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:
Wat zijn de grote verbeteringen aan die rev2.0 dan eigenlijk?
Ik zou zeggen, bekijk het even:
http://forums.ocworkbench...thread.php?threadid=56624
8)

Of anders deze:
http://www.gigabyte.com.t....aspx?ProductID=2288,2423

[ Voor 18% gewijzigd door Vads op 12-01-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
theforce81 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:02:

Ook een tip, flash hem naar de DQ6! De Geluidskaart wordt hierdoor geupdate (wel apart dat je het chippie dus ook gewoon kan updaten!).
Heeft iemand meer info over dit flashen van een ALC888 naar een ALC888DD voor Dolby Digital Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
Voor de archieven:

Omdat ik binnenkort een DS3 ga halen, ben ik eens op zoek gegaan naar compatible geheugen (daar zijn nogal wat problemen mee) en daarbij kwam ik deze lijst tegen:

http://www.jzelectronic.de/jz2/html/ram-liste-p965.htm

Het heeft voor mij de zaak iig duidelijker gemaakt en ik denk dat dat ook zal gelden voor een ieder, die memoryproblemen met deze borden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

ER is iig ook een GA-965p-DS3 rev 2.0 in aantocht.. Ik denk dat ik daar op wacht en die dan gewoon bestel (ter vervanging van mijn P5W DH Deluxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ik weet niet wat je precies met "in aantocht" bedoelde, maar de rev 2 is al uit. Qua memory compatibility schijnt er weinig te zijn gebeurd. Alleen de audiochip heeft een makeover gehad volgens gigabyte.

[ Voor 43% gewijzigd door theroman op 14-01-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je bij de BIOS list kijkt zie je dat er al een rev.3.3 is, aangezien daarvoor 1333MHz FSB ondersteuning voor is toegevoegd aan BIOS F9.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
AtleX schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:54:
Als je bij de BIOS list kijkt zie je dat er al een rev.3.3 is, aangezien daarvoor 1333MHz FSB ondersteuning voor is toegevoegd aan BIOS F9.
Ja, idd, dat viel mij ook al op. Ik heb die rev echter in Nederland nog niet gezien. Zelfs rev 2 hebben ze amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb afgelopen week veel onderzoek gedaan, zelfs gepost op het Gigabyte-forum.

Salland verkoopt alle rev. 2.0 versie van de DS3, DS4 en DQ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Bij die rev 3.3 gaat het niet om board rev. maar PCB rev. wat in 90% van de gevallen al doorgevoerd schijnt te zijn!

Edit:
Dus ook bij de Board rev 1.0

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 15-01-2007 22:30 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Oh, dat is dan nieuw voor mij. Als dat zo is, is Gigabyte daar lekker duidelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Is inderdaad niet echt een duidelijke omschrijving, maar ja het gaat erom dat het werkt he! Enne zo'n probleem zou het ook niet zijn als het niet officieel ondersteund wordt, ik heb nog geen P965 chip gezien die de 1333 quad niet haalt! Dus....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 11-09 22:28
Uhh. Het zal wel aan mij liggen.. Maar volgens mij heb ik alllaaang een rev 2.0.. Sinds eind december al dus..

--

EDIT: ownee.. net even gekeken. ik heb maar een rev 1.0 :$

[ Voor 23% gewijzigd door Steephh op 16-01-2007 07:57 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Goed om weten dat er iig al rev 2.0's verkrijgbaar zijn bij sommige webshops. Alleen heeft Salland in de shopsurvey soms hele slechte entries, en met name aftersales..
Dan maar even rondmailen :)

@theroman: waar denk jij je bord te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door ScSi op 16-01-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ik ga'm waarschijnlijk halen bij Azerty. Ik heb al veel besteld bij die mensen en nooit enkel probleem gehad. Wacht alleen nog even op een prijsdaling daar, want er zijn shops, die het bord een stukje goedkoper hebben.

Heeft iemand trouwens de 965p-ds3 i.c.m. G.Skill F2-4200PHU1-1GBNT? Uit de verschillende officiële/officieuze QVLs heb ik wel vernomen dat veel G.Skill-geheugen compatible is, maar deze heb ik nog niet gezien. Ik was nl. niet van plan om ook nog eens nieuw geheugen te halen, als ik dit bord ga bestellen.

[ Voor 41% gewijzigd door theroman op 16-01-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Even een correctie naar aanleiding van het 3.3 rev. gebeuren: Naar het schijnt blijkt het toch een nieuwer bord te worden dan die nu te krijgen zijn. Nou vind ik het zelf niet zo'n punt aangezien mijn bord toch al 460 doet zonder problemen en 333 mij niet zo moeilijk te halen lijkt :9~
Waarschijnlijk geldt dit voor 99% van al deze borden en is het meer een leuke feature om te hebben dan noodzakelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 16-01-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
theforce81 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:12:
Even een correctie naar aanleiding van het 3.3 rev. gebeuren: Naar het schijnt blijkt het toch een nieuwer bord te worden dan die nu te krijgen zijn. Nou vind ik het zelf niet zo'n punt aangezien mijn bord toch al 460 doet zonder problemen en 333 mij niet zo moeilijk te halen lijkt :9~
Waarschijnlijk geldt dit voor 99% van al deze borden en is het meer een leuke feature om te hebben dan noodzakelijk!
Heb je daar een bron voor, want hier wil ik wel meer van weten. Dan wacht ik nog met kopen tot deze rev leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Check even dit overzicht voor geheugen compatibiliteit:
http://www.jzelectronic.de/jz2/html/ram-liste-p965.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Eigenlijk had ik dit zelf ook gepost, maar het vangt nu nog meer de aandacht wsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17

aex351

I am the one

Vads schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:17:
Ik heb afgelopen week veel onderzoek gedaan, zelfs gepost op het Gigabyte-forum.

Salland verkoopt alle rev. 2.0 versie van de DS3, DS4 en DQ6.
Sinds wanneer ? Aangezien ik toevallig nog enkele dagen geleden een email naar ze verstuurd had met de vraag of de DS3 dat ik bij ze in de bestelling heb staan een REV 2.0 is. Wil namelijk een 2.0. Ze vertelde mij dat het een REV 1.0 is en hun leverancier nog met oude voorraden zit.

Hele voordeel van REV 2.0 op de DS3 is bijvoorbeeld verbeterde elektronische dingen (weet zo 1 2 3 niet hoe ik dat moet noemen) en meerdere fan headers.

[ Voor 36% gewijzigd door aex351 op 16-01-2007 23:30 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

theroman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:53:
[...]

Eigenlijk had ik dit zelf ook gepost, maar het vangt nu nog meer de aandacht wsch.
Maar het is toch niet zo als je geheugen er niet bij staat, dat het dan zeker niet werkt of wel?
Mijn geheugen is CM2X1024 - 6400 (Corsair 2x1Gb PC6400); staat niet in de lijst, maar lees op internet wel af en toe dat dat zou moeten werken..

EDIT: Hier staat de officiële compatible list, en daar staat mijn geheugen ook bij :*)

[ Voor 17% gewijzigd door ScSi op 17-01-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
theroman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:50:
[...]

Heb je daar een bron voor, want hier wil ik wel meer van weten. Dan wacht ik nog met kopen tot deze rev leverbaar is.
Hier vertelt Hamidfull op het forum XtremeSystems dat het zo is en nu is het zo dat HamidFull er nog nooit naast heeft gezeten. Misschien gaat het dan om de Nforce versies van DS3/DS4/DQ6, hoewel dit misschien vergezocht mag zijn omdat een zelfde BIOS dan bijzonder is voor totaal andere chipsets....

We moeten het nog maar even afwachten tot verdere info over wat de rev 3.3 nou precies zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DS3 moederbord besteld en heb een vraag, de southbridge (ICH8) ondersteund geen IDE, dus ze hebben er apart een chip voor gebruikt. Je moet hier dus apart drivers voor installeren in Windows anders wordt je raid of DVD niet herkend.

Ik vraag me dus af of je wel van je IDE DVD drive kunt booten om bijvoorbeeld Vista of XP te kunnen installeren ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Sommigen kunnen het wel, sommigen niet. Beide verhalen heb ik gelezen. In principe zou je eerst een SATA-driver moeten installeren om IDE te kunnen gebruiken. Mocht het niet lukken, zul je eerst de driver moeten downloaden of via een USB-stick moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier op 'n DQ6 werkt de IDE poort van de "Gigabyte" (JMicron dus) 363 controller gewoon in IDE modus, en is er dus geen driver voor nodig. Als het goed is ondersteunen recente Linux kernels deze chip ook prima.

De twee SATA poorten van de controller kunnen naar wens werken in IDE, AHCI (Hotplug & NCQ dus) of RAID mode werken, dit zal de werking van de IDE poort niet beinvloeden.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:19:
Ik heb een DS3 moederbord besteld en heb een vraag, de southbridge (ICH8) ondersteund geen IDE, dus ze hebben er apart een chip voor gebruikt. Je moet hier dus apart drivers voor installeren in Windows anders wordt je raid of DVD niet herkend.

Ik vraag me dus af of je wel van je IDE DVD drive kunt booten om bijvoorbeeld Vista of XP te kunnen installeren ?.
Lukt gewoon. (DS3 eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
theforce81 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:54:
Misschien gaat het dan om de Nforce versies van DS3/DS4/DQ6, hoewel dit misschien vergezocht mag zijn omdat een zelfde BIOS dan bijzonder is voor totaal andere chipsets....
Nforce versies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Dat lijkt me ook vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
theroman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:23:
[...]

Dat lijkt me ook vrij sterk.
Zoals ik al zei, lijkt me sterk dat deze BIOS ook op een andere Chipset zal werken, maar ja het is allemaal zo vaag. Was gewoon ff aan het brainstormen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
theforce81 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:37:
[...]

Zoals ik al zei, lijkt me sterk dat deze BIOS ook op een andere Chipset zal werken, maar ja het is allemaal zo vaag. Was gewoon ff aan het brainstormen!
Ja precies. Het ligt het meest voor de hand dat het gewoon een revisie is, die volgt op 2.0. Hopelijk kunnen ze dan de laatste probleempjes gladstrijken, zodat we op erg goed bord uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
theroman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:14:
[...]

Ja precies. Het ligt het meest voor de hand dat het gewoon een revisie is, die volgt op 2.0. Hopelijk kunnen ze dan de laatste probleempjes gladstrijken, zodat we op erg goed bord uitkomen.
Welke problemen bedoel jij dan? Ik zelf heb helemaal nooit problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Toevallig iemand die weet of een scythe infinity op een ds3 pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
bassie_ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:40:
Met een beetje vijlen zou het moeten passen, anders kan je even lezen op XtremeSystems lezen hoe anderen dit gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

bassie_ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:40:
Dat past gewoon. Alleen moet je even bekijken of het ook in de kast past. Ik zelf heb voor de Ninja gekozen.

Weet iemand waar je de DS3 REV 2.0 kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
aex351 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Dat past gewoon. Alleen moet je even bekijken of het ook in de kast past. Ik zelf heb voor de Ninja gekozen.

Weet iemand waar je de DS3 REV 2.0 kan kopen ?
In een stacker past het zeker wel?

Waar kan je zien of het een rev 2.0 is? Op de doos, of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

bassie_ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:57:
[...]

In een stacker past het zeker wel?

Waar kan je zien of het een rev 2.0 is? Op de doos, of ergens anders?
Product code van rev 2.0 en rev 1.0 is hetzelfde, met uitzondering van de DQ6, mogelijk dat de doos ietsjes is aangepast. Verder staat het met letters op de moederbord zelf gedrukt. je kan het ook zien door naar de moederbord zelf te kijken.

Je zal even moeten kijken hoe breed de stacker is. Geloof dat de infinity tegen de 19cm aankomt.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 18-01-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Pff, wachten op de rev 3.3 heeft imho weinig zin, gezien sommigen nog rev 1.0 leveren.. Ik had graag een stacker 832 en een Gigabyte DS3 bij een en dezelfde winkel gehaald, maar dat zal er voorlopig niet inzitten dus :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
theforce81 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Welke problemen bedoel jij dan? Ik zelf heb helemaal nooit problemen gehad...
- Cold boot issue
- memory incompatibily van (nog steeds) sommige D9 Micron-chips.
- X-Fi soundcard detectie

Dat alles is bijv. nog niet opgelost in F10 en het begint erop te lijken dat het met een BIOS-update niet opgelost kan worden. Misschien dat Rev. 3.3. dus gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Rev 3.3 is voor moederborden met 1333FSB. Dus voor de nieuwere C2D's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

theforce81 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:58:
DS4 naar DQ6 flashen is echt simpel, gewoon met de windows flasher (@bios) de DQ6 flashen. Dan vraagt hij of je het wel echt wil doen vanwege een mismatch (duh!) en daar zeg je ja op. Met versie F3 is het mij in ieder geval zonder problemen opgelost.
Als extra, volgens gigabyte, heb je ondersteuning voor in de toekomst uit te brengen Quad Core CPU's en een betere geluidskaart, maar dat kan je ook vinden op de website www.gigabyte.com.tw

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je geheugen timings als CAS, RAS, e.d. niet zelf de controle over hebt, misschien in een toekomstige BIOS update?! Wel kan je de Ratio naar beneden halen van iedere huidige C2D CPU! Handige feature als je hoge FSB wilt synchen aan bijvoorbeeld DDR2 800 geheugen.
Nog één klein ontwerp "foutje": de PATA poort zit vrij laag op het mainboard, als je een grote kast hebt en je PATA apparaten hoog hebt zitten red je het waarschijnlijk niet met de bijgeleverde kabel die al vrij lang is voor een 80 pins PATA kabel. Ik redde het er echt precies mee...

Overclocken naar 2,4 lukte overigens niet met DDR2 533 mem van Adata welke toen gewoon op 515 draaide :? maar met DDR2 OCZ 667 lukte het wel op 680 o.i.d. Vrij apart, maar ja gelukkig heb ik OCZ!
Is de DS4 rev2 nou ook te flashen naar een DQ6? En krijg je de mem opties er niet bij met Ctrl F1? Of heb je deze nu met de laatste bios? En heb je na de flash ook Dolby Digital Live Encoding?
offtopic:
Ik heb de pc in mijn sig in bestelling staan, mogelijk later nog eens een X-Fi XtremeGamer en twee 150 GB Raptors.

[ Voor 62% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2007 00:54 . Reden: Alles wat verplaatst ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Waarom zo'n trage CPU incombinatie met high-end spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

aex351 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:12:
Waarom zo'n trage CPU incombinatie met high-end spul ?
Zowel processor als moederbord gaan vrijwel zeker op 9 x 333 (1333, 3 GHz). :9~

De e4300 heeft dus een multiplier van 9, quadpomped bus van 200 (800) en 2mb cache. Om goed over te kunnen klokken hoef je dus geen duur geheugen te kopen en je bord hoeft ook niet extreem hoog. Zie ook het e4300 topic op got.
3GHz en 2MB cache is minimaal net zo snel als 2.4GHz en 4mb cache (e6600). :9
Het geheugen kan gewoon op 1:1 draaien. Tot een bus van 400 (1600, 3.6 Ghz) draai je dan nog binnen spec van pc6400 (6400/8(bit)/2(double) = 400).
Op 333 (1333, 3 GHz) kun je zelfs pc5300 in 1:1 gebruiken (5300/8(bit)/2(double) = 333).

Bij Anandtech kwamen ze de DS3 en een e4300 op 3.375 (stable). Hierbij gaven ze zelfs aan dat met betere koeling 3.6 mogelijk moet zijn en dat wordt dan ook op diverse fora behaald. _/-\o_

En het is niet echt high end (680i-sli, pc8000, 8800gtx etc).

[ Voor 81% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2007 00:54 . Reden: Alles wat verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zie net dat de DS4 3 fanheaders heeft, twee 4 pins (CPU en SYS), en één 3 pins (PWR).
Nou ben ik gaan zoeken naar een 4 pins case fan(120x120), maar ik kan geen 4 pins vinden.
Een 3 pins aansluiten op de 4 pins header kan, echter zonder fancontrol.

Dus eigenlijk heb ik maar één 3pins fanheader tot mijn beschikking en ik weet niet eens of op de 3 pins wel speed control mogelijk is.

Zijn er eigenlijk fancontrollers welke gebruik kunnen maken van de speed control functie van het moederbord? (Dus één 3pins en een molex in, vier uit, o.i.d.)

edit:
Hoe meer ik lees, hoe verwarrender het wordt. Eerder genoemde Intel document geeft aan dat je geen speed control hebt op de 4 pins met een 3 pin fan.

De pinout van de 4 pins bij Intel borden:
1 Ground
2 +12 V
3 FAN_TACH
4 FAN_CONTROL

De pinout van de 4 pins van de DS4:
pin1 GND
pin2 +12V/Speed Control
pin3 Sense
pin4 Speed Control

De pinout van de 3 pins van de DS4:
pin1 GND
pin2 +12V
pin3 Sense

Hiermee lijkt het dus dat zowel een 3 pins (via pin2) als een 4 pins (via pin4) fan alleen op de 4 pins header speed control hebben. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 68% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik ben ook gebruiker van dit bord. Ben tevreden, ware het niet dat ik nergens kan zien welke revisie ik heb. Dit lijkt me wel handig alvorens ik een upgrade v/d bios uitvoer. Mijn type zover is:
Moederbordnaam Gigabyte GA-965P-DS3
Bedankt alvast voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

appies schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:38:
Ik ben ook gebruiker van dit bord. Ben tevreden, ware het niet dat ik nergens kan zien welke revisie ik heb. Dit lijkt me wel handig alvorens ik een upgrade v/d bios uitvoer. Mijn type zover is:
Volgens de reviews zijn de biosen gelijk (voor de revs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

appies schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:38:
99% zeker dat je een Rev 1.0 hebt. Het is ook af te leiden uit de C stepping van je moederbord wat je volgens mij met een programma als CPU-Z kan terug vinden. Rev 1.0 heeft C1 en Rev 2.0 C2 dit is als het goed is een geupdated northbridge. Maar de Rev 1.0 en Rev 2.0 gaan nog veel verder dan de stepping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De revisie staat (als je het bord recht voor je hebt, zoals het in je kast gemonteerd is) helemaal links onderin naast de PCI sloten. Daar staat iets van "REV. 1.0".

Ik zojuist de nieuwste F10 BIOS in mijn DS3 revision 1.0 geflashed, en dat werkt prima. Over BIOS-en die alleen in een bepaalde revisie werken hoef je je dus geen zorgen te maken.

[ Voor 51% gewijzigd door AtleX op 19-01-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Bedankt mensen. CPU-Z laat idd C1 zien, tevens heb ik net succesvol geflashed naar F10. Het is alleen niet helemaal aan te raden onder Vista te doen. Want ik kreeg een error m.b.t. vensters - nadat eerst het scherm zwart werd, wat uiteindelijk resulteerde in een onzichtbare @Bios programma. Gelukkig zag ik dat het proces-metertje verder ging ;)

[ Voor 8% gewijzigd door appies op 19-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sowieso zou ik niet in Windows flashen, mij te risicovol. Ik gooi de image op flop (volgens mij werkt het ook vanaf een USB-stick), ga naar het BIOS en druk op F8. Zo flashen vind ik veel veiliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualbios, zo veilig als maar kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ook de DS-3 net werkend :) Ben er opzich tevreden over maar je moet het wel eerst draaiend krijgen :( Geheugen deed het gelukkig wel. Ik kreeg Raid 0 niet aan de gang. Uiteindelijk maar links laten liggen omdat het toch niet veel snelheid oplevert en het zo wel veiliger is. Voor de rest vind ik hem tot nu toe erg goed :*) Goedkoop,goede bios,goede indeling,hoop extra zooi erbij (kabels enz.) en ziet er ook nog eens leukt uit! Ben nog niet echt bezig geweest met overclocken maar ik heb hem direct op 7x300 gezet zonder problemen.

Hardware:
-DS-3
-Twinmos 2x512 mb PC 6400 DDR2 in Dual Channel
-E6300
-7950GT

Hele goede aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan een hoop zeggen van de DS3, maar niet dat de indeling goed is. :) De IDE connector is raar geplaatst, een paar SATA poorten worden onbruikbaar met full-length kaarten, de casefan connector zit op een onmogelijke plek en kaarten in het onderste PCI slot hebben last van de USB- en frontpanel connectors die in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
AtleX schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:32:
Je kan een hoop zeggen van de DS3, maar niet dat de indeling goed is. :) De IDE connector is raar geplaatst, een paar SATA poorten worden onbruikbaar met full-length kaarten, de casefan connector zit op een onmogelijke plek en kaarten in het onderste PCI slot hebben last van de USB- en frontpanel connectors die in de weg zitten.
Op de rev. 2.0 is de IDE connector wel goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Wat meer info over de 3.3 revisions:

http://www.vr-zone.com/?i=4507&s=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Vads schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:49:
[...]

Oh, kijk aan. Dan is er dus wel meer gebeurd dan alleen een Audiochip-upgrade en het toepassen van de C2-stepping van de chipset. Zijn er verder nog dingen anders? (S-ATA poorten elders bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor mij is het perfect. Alle kabels zijn mooi weg en je kan overal goed bij :) Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vads schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:49:
[...]

Heb je daar een foto van? Want op alle plaatjes die ik van de DS3 kan vinden zit de IDE-connector op de zelfde plek. Ter referentie, mijn eigen DS3 revision 1.0:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e88974206bb9700d8e09dd94971eda33/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Op de site van Gigabyte staat een afbeelding van rev 2.0 en guess what, IDE connector op dezelfde plaats..

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-965p-ds3_rev20_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
ScSi schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:15:
Op de site van Gigabyte staat een afbeelding van rev 2.0 en guess what, IDE connector op dezelfde plaats..

[afbeelding]
Die IDE connector is alleen bij de DS4 en DQ6 "plat" gelegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

I know, dat wou ik dus ook even duidelijk maken :) Maar ook de DS3P heeft een platte IDE-connector
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.co.uk/FileList/Image/motherboard_productimage_ga_965p-ds3p_rev20_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als ik dat zo zie lijkt het me een hoax, een dubbel PCI-E 16x slot + meer SATA poorten maakt het bord qua featureset praktisch gelijk aan een DS4, dat gooit heel de GA-955P-* productlijn in de war. Het rare is dan weer wel dat verschillende bronnen op internet hier afbeeldingen van hebben. :S

[edit]
En die nieuwe northbridge koeler is een hele vooruitgang, je kan dan tenminste het bovenste PCI-E 1x slot gebruiken, bij mij kan dat niet omdat die kaarten tegen de koeler aankomen.

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 21-01-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Weet iemand hoeveel losse SATA-poorten je kan gebruiken op de DS4? Ik vermoed 6 en de laatste 2 voor RAID, klopt dit?

EDIT: @AtleX: het staat gewoon op de website van Gigabyte, dus een hoax zal het zeker niet zijn
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2418

[ Voor 44% gewijzigd door ScSi op 21-01-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, maar ik blijf het een rare zet vinden, zet ze maar eens tegenover elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/551b0d0077a4dad581881f2314795dda/full.png
Het enige echte verschil dat er nog is dan tussen de DS4 en de DS3P is de heatpipe cooling, het verschil in audiochip en LAN PHY is niet echt interessant. Door het lagere versienummer en de doordat de DS3P duidelijk afgeleid is van de DS3 zorgen er voor dat de DS3P lager geprijsd moet zijn dan de DS4, waardoor niemand nog een DS4 zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

This version will cost around $170 and will feature everything found on the 965P-DQ6 with the exception of its elaborate cooling system and 12 phase power design
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=134040

Hij lijkt dus méér te gaan kosten dan de DS4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Misschien een rare vraag, maar volgens mij wel in het goede topic:

ik heb een DS4.

ik heb een raptor 74g ADFD. Deze heb ik in een SATA port gestopt (1 van de eerste) en verder heb ik niets in de bios ingesteld.
Ik vraag mij af of ik de harde schijf nu op full power gebruik. Hoe kan ik hier achter komen en zijn er tips om even wat settings na te lopen?

Zelfde met geheugen; ik heb het erin gestopt en verder niets met de instellingen gedaan.
1GB x 2 (2GB) pc4300

ik wil overigens niet overklokken (een e6600 zit erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je geheugen loopt al synchroon met de FSB, daar moet je dus niks meer aan doen. Qua Raptor maakt het een beetje uit in welke aansluiting je 'm hebt geprikt. De paarse aansluiting op m'n DS3 zijn veel trager dan de gele, het scheelde bij mij iets van 10MB/sec read, wat toch best veel is. Als je de schijf op een gele aansluiting hebt zitten kan je met de tooltjes die in [Benchmarks] Post hier je RAID scores! genoemd worden eens kijken wat voor snelheden je haalt. Wat ik haal met een Seagate Barracuda 7200.10 320GB op een DS3 kan je in deze productsurvey zien.

Vind ik apart, want de meerwaarde tov een DS4 is minimaal.

[ Voor 19% gewijzigd door AtleX op 21-01-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

AtleX schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:38:
Je geheugen loopt al synchroon met de FSB, daar moet je dus niks meer aan doen. Qua Raptor maakt het een beetje uit in welke aansluiting je 'm hebt geprikt. De paarse aansluiting op m'n DS3 zijn veel trager dan de gele, het scheelde bij mij iets van 10MB/sec read, wat toch best veel is. Als je de schijf op een gele aansluiting hebt zitten kan je met de tooltjes die in [Benchmarks] Post hier je RAID scores! genoemd worden eens kijken wat voor snelheden je haalt. Wat ik haal met een Seagate Barracuda 7200.10 320GB op een DS3 kan je in deze productsurvey zien.
tnx!

ik zit rond de 75 mb/sec.. is dat netjes of moet ik echt heel hard op zoek naar betere instellingen?
de DS4 heeft alleen oranje.. maar in het boekje (of op internet) stond iets over dat de laatst paar SATA's via een extra controller liepen..daarom heb ik hem op 1 van de eerste aangesloten.

edit:

frustrerende is dat mijn mass storage van 350gb ook rond de 70 haalt... shit ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Mir op 21-01-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zijn er al mensen die de digitale uitgang van de DS-3 aan de gang hebben? Ik krijg het maar niet voor elkaar om er een signaal uit te krijgen. Analoog werkt perfect. Mijn versterker heeft ook keurig een leuke digitale ingang maar hij krijgt gewoon geen signaal. Ik gebruik overigens gewoon een tulpkabel. LAter wil ik optisch gaan gebruiken maar de kabel die ik daarvoor nu heb is te kort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28
TEAMIKKE schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:51:
Zijn er al mensen die de digitale uitgang van de DS-3 aan de gang hebben? Ik krijg het maar niet voor elkaar om er een signaal uit te krijgen. Analoog werkt perfect. Mijn versterker heeft ook keurig een leuke digitale ingang maar hij krijgt gewoon geen signaal. Ik gebruik overigens gewoon een tulpkabel. LAter wil ik optisch gaan gebruiken maar de kabel die ik daarvoor nu heb is te kort :X
Je moet geloof ik wel een video (gele) tulp kabel gebruiken

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
DE kabel moet coaxiaal zijn! Dus een TV Coax kabel kan hier prima dienst voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry had beter moeten kijken!!

MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN PAIRS for Dual Channel mode. Kingston offers "K2" kit part numbers for Dual Channel mode.

andere vraag dan misschien, wie heeft er goed ervaring met een ander merk geheugen en dit moederbord?

Ik wil een GA-965P-DS3 + E6400 gaan kopen, maar kom er mbt. het geheugen niet helemaal uit.

Ik wil er voorlopig 1GB geheugen in gaan stoppen, ben je dan verplicht om 2 bankjes van 512MB erin te stoppen of kan 1 plankje van 1GB ook? Ik had ergens gelezen dat als je dualchannel wilt gebruiken je dus 2 banken moet gebruiken??!?!?

Dit geheugen heb ik op het oog:
2x Kingston 800Mhz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (KVR800D2N5/512)
óf
1x Kingston 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (KVR800D2N5/1G)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 11:24 . Reden: Niet goed gelezen!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:21:
Sorry had beter moeten kijken!!

MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN PAIRS for Dual Channel mode. Kingston offers "K2" kit part numbers for Dual Channel mode.

andere vraag dan misschien, wie heeft er goed ervaring met een ander merk geheugen en dit moederbord?

Ik wil een GA-965P-DS3 + E6400 gaan kopen, maar kom er mbt. het geheugen niet helemaal uit.

Ik wil er voorlopig 1GB geheugen in gaan stoppen, ben je dan verplicht om 2 bankjes van 512MB erin te stoppen of kan 1 plankje van 1GB ook? Ik had ergens gelezen dat als je dualchannel wilt gebruiken je dus 2 banken moet gebruiken??!?!?

Dit geheugen heb ik op het oog:
2x Kingston 800Mhz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (KVR800D2N5/512)
óf
1x Kingston 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (KVR800D2N5/1G)
Voor Dual Channel moet je inderdaad 2 reepjes hebben. Wil je straks naar 2 Gb prik je er weer 2 reepjes bij.

Ik heb zelf goede ervaring met Corsair XMS2 PC5400 CL4 geheugen op dit bordje. Wel een 2 Gb kitje maar hij starte zonder problemen op. Daarna handmatig het voltage verhoogd en de latencies aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je performance is beter met 2 x 512, dan heb je dual channel. En waarom niet KHX6400D2LLK2/1G?
Kingston KHX6400D2LLK2/1G, 1024 MB, CAS 4, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x, Heat Spreader

Lijkt nog goedkoper ook bij een aantal winkels en in de pricewatch nog geen 4 euro duurder dan KVR800D2N5/1G.

[ Voor 53% gewijzigd door |sWORDs| op 23-01-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Zijn 4 dimms van 512MB weer langzamer dan 2 dimms van 1GB?

KHX6400D2LLK2/1G lijkt me idd. een goed alternatief, is dit geheugen ook goed te gebruik als je wilt overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:51:
Bedankt voor de reacties!

Zijn 4 dimms van 512MB weer langzamer dan 2 dimms van 1GB?

KHX6400D2LLK2/1G lijkt me idd. een goed alternatief, is dit geheugen ook goed te gebruik als je wilt overclocken?
Ja, door de strakkere timings kun je makkelijker overklokken (door de timings te verlagen). Tevens zit er een heatspreader op, wat de temperatuur weer ten goede komt.

4 Dimms van 512 zijn iets trager en de kans op fouten vergroot. Dit is echter zo minimaal dat ik me er niet echt druk om zou maken.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 23-01-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Om terug te komen op de vraag of geheugen dat niet in de officiele lijst voor komt:

Ik wil dit boardje graag hebben en heb momenteel 2x1024 kingston valueram DDR2 667mhz.

Werk dit dan wel of werkt dit dan niet. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik had Twinmos PC 6400 DDR2 wat er ook niet opstond en wat ook prima werkt. Als je het topic een beetje doorleest zie je dat heel veel mensen het gewoon geprobeert hebben en dat het vaak ook werkt.
theforce81 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:51:
DE kabel moet coaxiaal zijn! Dus een TV Coax kabel kan hier prima dienst voor doen.
Ik ga het zo ff proberen. Zal wel heel dom zijn :X Dat klopt natuurlijk voor geen meter hé. Coax en tulp zijn precies hetzelfde met een ander stekkertje :X

Word de Northbridge overigens ook zo ontzettend heet bij jullie? Ik ga hem maar opnemen in mijn waterloop denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door TEAMIKKE op 23-01-2007 17:00 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.