linker softkey: toetsenblok. Dan krijg je de keypad weer terug en kun je een nieuw nr intoetsen. Dit geldt ook voor tijdens een gesprek, als je bijv nummers moet intoetsen om door een keuze menu heen te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:24:
Weet iemand hoe je terug kan gaan naar het scherm waarbij je je toetsenbord weer hebt om gewoon een nummer in te toetsen nadat je iemand hebt gebeld?
Lijkt me logisch dat je met je MDA naar een T-Mobile Service Point moet. Met je Qtek moet je naar... HTC? Want volgens mij is Qtek het eigen productenlijn van HTC, maar veranderen ze deze van naam naar concernnaam.trimakassi schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:21:
Dat is wel waar, maar als je een MDA Vario hebt moet je langs een T-Mobile s.p. en kun je niet bij HTC aankloppen. En dat is volgens mij het probleem met de Qtek's.
Van HTC site...
'HTC Corporation – van multi-brand naar single identity
De enorme groei van de smartphone markt in de afgelopen jaren heeft de, inmiddels tot wereldwijd marktleider uitgegroeide, Taiwanese fabrikant HTC doen besluiten om de weg in te slaan van een multi-branded naar een single-identity strategie.
De introductie van de Qtek 8500 Smartphone is het laatste toestel dat de Taiwanese fabrikant HTC specifiek onder de merknaam Qtek op de markt brengt. Vanaf de introductie van de HTC TyTN PocketPC Phone zal de eigen bedrijfsnaam “HTC” als merknaam aan de producten verbonden worden. Op deze manier kan HTC zich sterker en duidelijker profileren en hun wereldwijde marktpositie verder verstevigen.
Deze merkverandering zal absoluut geen consequenties hebben voor de service en garantie op de Qtek toestellen die in de markt zijn. HTC heeft verklaard door te gaan met het bieden van volledige service en ondersteuning gedurende de volledige levenscyclus op het Qtek product portfolio.'
[ Voor 51% gewijzigd door Mini Poeper op 28-10-2006 00:58 ]
Dat lijkt me idd correct, met een Qtek moet je lijkt mij naar HTC.Mini Poeper schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:54:
[...]
Lijkt me logisch dat je met je MDA naar een T-Mobile Service Point moet. Met je Qtek moet je naar... HTC? Want volgens mij is Qtek het eigen productenlijn van HTC, maar veranderen ze deze van naam naar concernnaam.
[...]
Ik hoop dat ik geen domme vraag stel, ik kan mijn mail synchroniseren via Outlook, werkt prima, ik krijg op mn pc een mail binnen, sluit mn qtek aan en hij komt daar onder 'outlook E-mail' binnen.
Echter een probleempje, ik kan geen account instellingen invoeren voor de 'outlook E-mail' inbox. Ik kan dus op die manier geen email ontvangen op dat adres.
Ik kan wel een nieuwe account aan maken met die email gegevens, en vrolijk mail ontvangen. Maar dat betekend dat ik eerst mail ontvang in mn Chello inbox (op mn mda) vervolgens kan ik die ook op mn PC nog ontvangen, als ik ga synchroniseren komt dat mailtje (wat dus al in mn chello inbox zat) ook in mn outlook email inbox...
Beetje omslachtig en dubbel gedoe dus...
Kan ik ergens toch gewoon mn account gegevens voor de outlook inbox invullen zodat ik mn aangemaakte chello account weer uit mn mda kan flikkeren?
Echter een probleempje, ik kan geen account instellingen invoeren voor de 'outlook E-mail' inbox. Ik kan dus op die manier geen email ontvangen op dat adres.
Ik kan wel een nieuwe account aan maken met die email gegevens, en vrolijk mail ontvangen. Maar dat betekend dat ik eerst mail ontvang in mn Chello inbox (op mn mda) vervolgens kan ik die ook op mn PC nog ontvangen, als ik ga synchroniseren komt dat mailtje (wat dus al in mn chello inbox zat) ook in mn outlook email inbox...
Kan ik ergens toch gewoon mn account gegevens voor de outlook inbox invullen zodat ik mn aangemaakte chello account weer uit mn mda kan flikkeren?
Ik heb ook een klein vraagje.
Ik heb een wavje ingesteld als ringtone voor tekstberichten. Maar ik kan de optie: "herhalen" niet aanvinken. Iemand een idee waarom dat niet kan? Ik heb die optie wel nodig namelijk.
Ik heb een wavje ingesteld als ringtone voor tekstberichten. Maar ik kan de optie: "herhalen" niet aanvinken. Iemand een idee waarom dat niet kan? Ik heb die optie wel nodig namelijk.
Ik denk niet dat dat mogelijk is, ik kan het namelijk ook niet aanvinken, zal wel een optie zijn die niet mogelijk is voor tekstberichten
Helaas, in haar oneindige wijsheid heeft MS dit zo gemaakt. Het is inderdaad correct dat het zo gebeurt, er is geen andere mogelijkheid. De Outlook folder op de Vario is alleen voor syncen met je desktop of Exhange Server, je kunt er ook geen berichten mee versturen. Alleen door een ander account met dezelfde gegevens aan te maken kun je mail via GPRS ontvangen en versturen met je Vario.nealzie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:01:
Ik hoop dat ik geen domme vraag stel, ik kan mijn mail synchroniseren via Outlook, werkt prima, ik krijg op mn pc een mail binnen, sluit mn qtek aan en hij komt daar onder 'outlook E-mail' binnen.
Verwijderd
Ik sta op het punt deze telefoon (T-Mobile MDA Vario) aan te schaffen. Ondanks de geweldige startpost heb ik toch een aantal vragen.
- Gezien ik een beetje huiverig (klik) ben voor virussen e.d. zal ik waarschijnlijk een virusscanner gaan aanschaffen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik vind Norton aan de prijzige kant en airscanner zegt me niks. Kaspersky was voor de PC altijd erg goed maar hij is relatief gezien wel erg goedkoop. Ik heb met McAffee alleen de ervaring dat het jaren geleden behoorlijk wat resources in beslag nam. Iemand advies voor dit apparaat?
- Gezien ik dus een beetje paranoide ben vraag ik mij ook af of er op deze telefoon beveiliging is om bijvoorbeeld GPRS geheel uit te schakelen, maximale gesprekstijd (uitgaand) te begrenzen, maandelijkse kosten bij te houden etc. Dit ivm met de vorige vraag. Ik wil simpelweg niet voor onverwachte kosten komen te staan.
- Thuis en op mijn werk hebben we beide een Asus WL-500 G router. Gaat dit werken icm de MDA Vario van T-Mobile? Ik ben geenszins van plan GPRS te gebruiken. Ik vind het te duur en te langzaam.
- Is er op de telefoon zelf een soort van gebruiksoverzicht voor: Gespreksminuten, GPRS Data, GPS Data, Wifi Data, Bluetooth Date, etc? Maw een gescheiden overzicht.
- Waarschijnlijk zal ik routeplanner software aanschaffen. Heeft iemand een advies voor een betaalbare GPS ontvanger voor dit model?
- Een vriend heeft dit toestel volgens hem is de MDA Vario brak gemaakt door T-Mobile en dient deze eerst een beetje opgeschoond te worden. Is dit waar?
- Gezien ik een complete newbie ben op het gebied van PDA, GPS, GPRS etc heb ik een aantal vragen die voor jullie achterlijk in de oren zullen klinken. Ik kan de antwoorden echter niet vinden omdat deze waarschijnlijk zo klaar als een klontje zijn voor iedereen..
Met het schaamrood op mijn kaken dan maar.. Zo vraag ik mij af wanneer ik GPS gebruik voor de navigatie dit dan altijd geheel gratis is? Het lijkt mij van wel omdat je voor een standalone navigatie apparaat ook geen bijkomende kosten heb. Echter mijn gedachtenkronkel vraagt zich af of voor de data overdracht tussen satteliet en de telefoon geen additionele kosten worden gerekend. Deze zelfde vraag geld voor Wifi en bluetooth, je hoort weleens hoaxes dat dergelijke data door " technische mankementen" of andere prietpraat ineens als 'telecom' data wordt gerekend en dit in rekening wordt gebracht. Dit lijkt me totaal niet waarschijnlijk maar ik wil het toch voor de zekerheid vragen.
Zo dat waren een hoop (domme) vragen
- Gezien ik een beetje huiverig (klik) ben voor virussen e.d. zal ik waarschijnlijk een virusscanner gaan aanschaffen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik vind Norton aan de prijzige kant en airscanner zegt me niks. Kaspersky was voor de PC altijd erg goed maar hij is relatief gezien wel erg goedkoop. Ik heb met McAffee alleen de ervaring dat het jaren geleden behoorlijk wat resources in beslag nam. Iemand advies voor dit apparaat?
- Gezien ik dus een beetje paranoide ben vraag ik mij ook af of er op deze telefoon beveiliging is om bijvoorbeeld GPRS geheel uit te schakelen, maximale gesprekstijd (uitgaand) te begrenzen, maandelijkse kosten bij te houden etc. Dit ivm met de vorige vraag. Ik wil simpelweg niet voor onverwachte kosten komen te staan.
- Thuis en op mijn werk hebben we beide een Asus WL-500 G router. Gaat dit werken icm de MDA Vario van T-Mobile? Ik ben geenszins van plan GPRS te gebruiken. Ik vind het te duur en te langzaam.
- Is er op de telefoon zelf een soort van gebruiksoverzicht voor: Gespreksminuten, GPRS Data, GPS Data, Wifi Data, Bluetooth Date, etc? Maw een gescheiden overzicht.
- Waarschijnlijk zal ik routeplanner software aanschaffen. Heeft iemand een advies voor een betaalbare GPS ontvanger voor dit model?
- Een vriend heeft dit toestel volgens hem is de MDA Vario brak gemaakt door T-Mobile en dient deze eerst een beetje opgeschoond te worden. Is dit waar?
- Gezien ik een complete newbie ben op het gebied van PDA, GPS, GPRS etc heb ik een aantal vragen die voor jullie achterlijk in de oren zullen klinken. Ik kan de antwoorden echter niet vinden omdat deze waarschijnlijk zo klaar als een klontje zijn voor iedereen..
Met het schaamrood op mijn kaken dan maar.. Zo vraag ik mij af wanneer ik GPS gebruik voor de navigatie dit dan altijd geheel gratis is? Het lijkt mij van wel omdat je voor een standalone navigatie apparaat ook geen bijkomende kosten heb. Echter mijn gedachtenkronkel vraagt zich af of voor de data overdracht tussen satteliet en de telefoon geen additionele kosten worden gerekend. Deze zelfde vraag geld voor Wifi en bluetooth, je hoort weleens hoaxes dat dergelijke data door " technische mankementen" of andere prietpraat ineens als 'telecom' data wordt gerekend en dit in rekening wordt gebracht. Dit lijkt me totaal niet waarschijnlijk maar ik wil het toch voor de zekerheid vragen.
Zo dat waren een hoop (domme) vragen

Verwijderd
Hey,
Heeft bij jullie wel de klok een uur terug gezet? Bij mij niet!
Als ik nu handmatig de klok verander dan schuiven al mijn afspraken met een uur op
Als ik nu handmatig de klok verander dan schuiven al mijn afspraken met een uur op
Waarschijnlijk stond je timezone informatie verkeerd, hier ging hij gewoon een uurtje terugVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:13:
Hey,
Mij mij ging de klok ook niet automatisch terug, vond het al vreemd. Misschien een bugje.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
tijdzone stond goed hier, en de klok is niet aangepastErkens schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:54:
[...]
Waarschijnlijk stond je timezone informatie verkeerd, hier ging hij gewoon een uurtje terugMaar euhm, afaik worden afspraken niet verschoven als je de tijd aanpast, wel als je de tijdzone aanpast aangezien alles in GMT opgeslagen wordt.
Wel vreemd, want in principe zouden alle windows mobile devices dit doen, landinstellingen niet goed anders?
Bij mij deed hij het wel, ook netjes met een melding trouwens, werkt perfect, nergens last van gehad
Bij mij was het ook nog zomertijd, maar is heel makkelijk op te lossen:
Gewoon aan je PC hangen (wel met ActiveSync 4.2 of hoger) en de tijd wordt gesynct met jet PC. Die moet dan natuurlijk wel goed in zijn gesteld.
Gewoon aan je PC hangen (wel met ActiveSync 4.2 of hoger) en de tijd wordt gesynct met jet PC. Die moet dan natuurlijk wel goed in zijn gesteld.
Landinstellingen staat op Nederlands (standaard)Erkens schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:39:
Wel vreemd, want in principe zouden alle windows mobile devices dit doen, landinstellingen niet goed anders?
Bij mij ging het wel goed -> hij ging midden in de nacht af om een mededeling te doen
Qtek rom trouwens ik weet niet of dat nog uitmaakt

Qtek rom trouwens ik weet niet of dat nog uitmaakt
Vario ging bij mij automatisch over op wintertijd. Toen ik wakker werd stond er keurig een mededeling toen ik hem wakker maakte. Alleen jammer dat de batterij opeens op 19% stond, blijkbaar heeft de constante mededeling van de verschoven tijd aardig wat batterij gekost. maar ach, ff aan de lader en het is weer goed.
@funksngrooves:
- Antivirus software gebruik ik niet, daar is m.i. geen noodzaak toe (zie mijn antwoord op je vraag in deze thread: Smartphone en de (internet) gevaren)
- GPRS kun je uitschakelen door gewoon de instellingen te wissen of, als je deze voor de zekerheid wilt bewaren, een nieuwe verbinding aan te maken met verkeerde gegevens en deze als standaard in te stellen. Mocht ie dan toch een keer gaan connecten dan pakt ie de standaard verbinding ( waar je dus foute gegevens ingevuld hebt) en kan ie niet verbinden. Phone Dashboard (betaalde software) kan je belkosten bijhouden en een max van belminuten per maand instellen. Met DKToday (freeware) kun je bijhouden hoeveel je belt en smst per maand (het begin van jouw maand kun je zelf instellen als roll-over date, bij mij is dat de 11e van elke maand, dan gaat mijn maandelijkse belbundel in), maar geen max instellen. Ik gebruik het zelf al meer dan 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Een max lijkt me ook niet handig, omdat je dan in geval van nood eerst die max er weer af moet halen om te kunnen bellen als het echt nodig is.
-Phone Dashboard en DKToday geven een belminuten en sms overzicht zoals hierboven vermeldt, bij de Vario wordt op de CD-Rom het progje SPB GPRS monitor meegeleverd dat een overzicht van de hoeveelheid gebruikte GPRS data en kosten toont (alleen bij de T-Mobile variant is dit meegeleverd!).
BT, WIFI en GPS data zitten niet in deze progjes, BT is namelijk gratis en GPS ook. Wifi is gratis als je dat op je eigen router of een gratis hotspot gebruikt, voor betaalde hotspots gaat het vaak dmv pre-paid, zodat je daar eenvoudig de kosten in de hand kunt houden. Je koopt een wifi prepaid kaart, krast hem open voor je wachtwoord, logt in en na afloop van je pre-paid wifi tijd sluit de verbinding. Als je overigens bij T-Mobile Pocket Internet Totaal afsluit kun je voor 9,50 per maand onbeperkt van GPRS gebruik maken en heb je dus nooit onverwachte kosten, kijk in het topic hierover in dit forum.
- GPS ontvangers kosten rond de 65 a 100e. Neem er een met een Sirf III chipset, dat zijn prima betrouwbare ontvangers. Op de site www.nav4all.nl koop je een Holux voor 70e. Let op dat de software op die site met GPRS werkt, waardoor je dus steeds kaarten zult downloaden en dus wel extra gebruikskosten maakt. Als je gewoon TomTom aanschaft betaal je niets extra's. Als je TT hebt en een losse BT muis (bijv. die Holux van nav4all) komen er verder geen kosten bij, je betaalt niet voor de data die van en naar de sateliet gaat.
- Er zitten wat T-Mobile customizations op de Vario, maar die krijg je er eenvoudig uit. Kijk eens in de start-post van dit topic, daar kun je vinden hoe je dat doet. Overigens zijn niet alle customizations van T-Mobile slecht, er zitten ook handige dingen tussen. Ik heb zelf alleen de dialer kleur veranderd (omvan dat roze af te zijn), de achtergrond veranderd (heel simpel, in 2 sec gebeurd via het instellingen menu) en de today-plug-in weggehaald en vervangen door andere software (ook heel simpel).
- BT en Wifi zijn in principe gratis, BT loopt nooit via je provider maar altijd van telefoon naar telefoon zonder tussenkomst van andere apparatuur. Hier zijn nooit kosten aan verbonden. Wifi is in principe gratis, behalve bij betaalde hotspots die met pre-paid werken en T-Mobile Hotspots. Als je daar niet inlogd is er niets aan de hand en betaal je daar niet voor.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
@funksngrooves:
- Antivirus software gebruik ik niet, daar is m.i. geen noodzaak toe (zie mijn antwoord op je vraag in deze thread: Smartphone en de (internet) gevaren)
- GPRS kun je uitschakelen door gewoon de instellingen te wissen of, als je deze voor de zekerheid wilt bewaren, een nieuwe verbinding aan te maken met verkeerde gegevens en deze als standaard in te stellen. Mocht ie dan toch een keer gaan connecten dan pakt ie de standaard verbinding ( waar je dus foute gegevens ingevuld hebt) en kan ie niet verbinden. Phone Dashboard (betaalde software) kan je belkosten bijhouden en een max van belminuten per maand instellen. Met DKToday (freeware) kun je bijhouden hoeveel je belt en smst per maand (het begin van jouw maand kun je zelf instellen als roll-over date, bij mij is dat de 11e van elke maand, dan gaat mijn maandelijkse belbundel in), maar geen max instellen. Ik gebruik het zelf al meer dan 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Een max lijkt me ook niet handig, omdat je dan in geval van nood eerst die max er weer af moet halen om te kunnen bellen als het echt nodig is.
-Phone Dashboard en DKToday geven een belminuten en sms overzicht zoals hierboven vermeldt, bij de Vario wordt op de CD-Rom het progje SPB GPRS monitor meegeleverd dat een overzicht van de hoeveelheid gebruikte GPRS data en kosten toont (alleen bij de T-Mobile variant is dit meegeleverd!).
BT, WIFI en GPS data zitten niet in deze progjes, BT is namelijk gratis en GPS ook. Wifi is gratis als je dat op je eigen router of een gratis hotspot gebruikt, voor betaalde hotspots gaat het vaak dmv pre-paid, zodat je daar eenvoudig de kosten in de hand kunt houden. Je koopt een wifi prepaid kaart, krast hem open voor je wachtwoord, logt in en na afloop van je pre-paid wifi tijd sluit de verbinding. Als je overigens bij T-Mobile Pocket Internet Totaal afsluit kun je voor 9,50 per maand onbeperkt van GPRS gebruik maken en heb je dus nooit onverwachte kosten, kijk in het topic hierover in dit forum.
- GPS ontvangers kosten rond de 65 a 100e. Neem er een met een Sirf III chipset, dat zijn prima betrouwbare ontvangers. Op de site www.nav4all.nl koop je een Holux voor 70e. Let op dat de software op die site met GPRS werkt, waardoor je dus steeds kaarten zult downloaden en dus wel extra gebruikskosten maakt. Als je gewoon TomTom aanschaft betaal je niets extra's. Als je TT hebt en een losse BT muis (bijv. die Holux van nav4all) komen er verder geen kosten bij, je betaalt niet voor de data die van en naar de sateliet gaat.
- Er zitten wat T-Mobile customizations op de Vario, maar die krijg je er eenvoudig uit. Kijk eens in de start-post van dit topic, daar kun je vinden hoe je dat doet. Overigens zijn niet alle customizations van T-Mobile slecht, er zitten ook handige dingen tussen. Ik heb zelf alleen de dialer kleur veranderd (omvan dat roze af te zijn), de achtergrond veranderd (heel simpel, in 2 sec gebeurd via het instellingen menu) en de today-plug-in weggehaald en vervangen door andere software (ook heel simpel).
- BT en Wifi zijn in principe gratis, BT loopt nooit via je provider maar altijd van telefoon naar telefoon zonder tussenkomst van andere apparatuur. Hier zijn nooit kosten aan verbonden. Wifi is in principe gratis, behalve bij betaalde hotspots die met pre-paid werken en T-Mobile Hotspots. Als je daar niet inlogd is er niets aan de hand en betaal je daar niet voor.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Ik dacht dat er ook een manier was om de "tril-lengte" aan te passen?
Iemand een idee hoe dit moe(s)t?
Dat ie in plaats van non-stop trilt + belt bij overgaan, steeds kort trilt (seconde aan, seconde uit bv) en belt....
Iemand een idee hoe dit moe(s)t?
Dat ie in plaats van non-stop trilt + belt bij overgaan, steeds kort trilt (seconde aan, seconde uit bv) en belt....
Haters everywhere but I don’t really care
Heb hier thuis een WL-500gP en een MDA Vario, beveiligd met wpa-psk/tkip, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Gelijk de eerste keer connecten raak.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:08:
Ik sta op het punt deze telefoon (T-Mobile MDA Vario) aan te schaffen. Ondanks de geweldige startpost heb ik toch een aantal vragen.
i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB
Heb ik ook last van, dat het eigenlijk de tril-lengte te lang is, maar heb het nog nergens kunnen vinden helaas...
[ Voor 7% gewijzigd door cryonic90 op 30-10-2006 11:39 ]
Verwijderd
Koksie > (Wederom) Super bedankt voor je uitgebreide uitleg en info! Ik ga de telefoon vanmiddag met een gerust hart aanschaffen 
timin8r > Mooi, dat scheelt weer achteraf gezeur.
timin8r > Mooi, dat scheelt weer achteraf gezeur.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 12:09 ]
Change ringtone/vibrate/LED flash characteristicscryonic90 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:38:
Heb ik ook last van, dat het eigenlijk de tril-lengte te lang is, maar heb het nog nergens kunnen vinden helaas...
If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events.
For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)
For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)
The following are the full codes available to you.
Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second. a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all. The repeat will be from the most recent a. So: v3apr will vibrate once then repeat the ring signal.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code
sinds gisteren kunnen mensen mij heel slecht horen als ik ze aan de telefoon heb. Het klinkt alsof ik heel er weg ben. In de instellingen niks kunnen vinden, speaker niveau staat op normaal volume. Heb het geprobeerd met luidspreker functie aan en uit, met verschillende mensen, en een soft reset gedaan. Als jullie het ook niet weten maar een hard reset proberen, maar liever niet natuurlijk.
Bij jou ookkoksie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:45:
Vario ging bij mij automatisch over op wintertijd. Toen ik wakker werd stond er keurig een mededeling toen ik hem wakker maakte. Alleen jammer dat de batterij opeens op 19% stond, blijkbaar heeft de constante mededeling van de verschoven tijd aardig wat batterij gekost. maar ach, ff aan de lader en het is weer goed.
Bij mij was ie op 19%, maar ja, ik werd dan ook pas om half 3 wakker (feestje gehad) dus die melding heeft er bijna 12 uur gestaan.
Ik heb mijn qtek 9100 nu een paar maanden en het valt me de laatste weken op dat hij enorm traag geworden is. Als ik naar mijn berichten ga duurt het zeker 10 seconden, terwijl het bij een kennis van me binnen 2 seconden geopend is.
Ik heb bijna geen actieve programma's open, enkel active sync.
Op mijn today heb ik wel SPB Pocket Plus met als plugins: spb weather en gprs monitor.
Daarnaast heb ik het volgende geheugen vrij:
opslag , 1.95mb
programma, 21.71mb
Heeft iemand tips om hem weer sneller te krijgen, of is het verstandig om is een hard reset te doen
Op mijn today heb ik wel SPB Pocket Plus met als plugins: spb weather en gprs monitor.
opslag , 1.95mb
programma, 21.71mb
Heeft iemand tips om hem weer sneller te krijgen, of is het verstandig om is een hard reset te doen
Heb je niet toevallig een enorme berg smsjes in die paar maanden verzameld? Bij mij staan er een stuk of 1000 en dan duurt't ook wel 10 seconden voordat ie is geopend... Ik zorg ervoor dat poutlook.exe (of hoe het ook heet) tmail.exe dusSquall schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:15:
Ik heb mijn qtek 9100 nu een paar maanden en het valt me de laatste weken op dat hij enorm traag geworden is. Als ik naar mijn berichten ga duurt het zeker 10 seconden, terwijl het bij een kennis van me binnen 2 seconden geopend is.
opslag , 1.95mb
programma, 21.71mb
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Inderdaad, daarvoor moet je tmail.exe even in je exceptions zetten in SPB pocket plus close button
Ik heb 32 verwijderde items staan en 8 verzonden items, inbox ook zo'n 10.
Echter is pocket outlook niet het enige waarop hij enorm traag is. Ik lock mn device altijd voordat ik hem in mn broekzak stop dmv locken op mn today scherm (heb ik erop geplaatst).
Echter reageerd hij soms niet op de unlock op mn today scherm en dan ben ik wel verplicht om hem een soft reset te geven
Tevens heb ik net al mn sms , email etc uit mn telefoon gehaald en alle inboxen, verzonde items en verwijderde items leeg gemaakt en dan duurt het opstarten van mn inbox alsnog zo'n 10 seconden.
Echter is pocket outlook niet het enige waarop hij enorm traag is. Ik lock mn device altijd voordat ik hem in mn broekzak stop dmv locken op mn today scherm (heb ik erop geplaatst).
Echter reageerd hij soms niet op de unlock op mn today scherm en dan ben ik wel verplicht om hem een soft reset te geven
Tevens heb ik net al mn sms , email etc uit mn telefoon gehaald en alle inboxen, verzonde items en verwijderde items leeg gemaakt en dan duurt het opstarten van mn inbox alsnog zo'n 10 seconden.
Ik had ditzelfde probleem ook. En ook het probleem dat het net iets langer dan normaal duurde om bij m'n SMS-jes te komen vanaf Today screen.Squall schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:13:
Ik heb gisteren SPB Pocket Plus verwijderd, en nu opent m'n SMS-box wel gelijk. En ook nog geen vastlopers gehad (maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen....)
Merk je ook in de rest van het gebruik van je device snelheidswinst ?
Ik had er sowieso niet veel op staan, dus had niet echt last van vertragingen. Alleen bij het openen van het berichtenscherm was het wel merkbaar. Je zou het kunnen proberen en kijken of het wat uitmaakt. Scheelt het niks, gooi je het er weer op.Squall schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:33:
Merk je ook in de rest van het gebruik van je device snelheidswinst ?
Mijn headsetje is kapot. Weet iemand of en ook oordopjes met een 2.5 aansluiting te koop zijn die een beetje goed klinken?
zo'n verloopstukje zie ik niet zitten
LEESSquall schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:13:
Hij start elke keer het hele mailprogrammam opnieuw op, dat duurt altijd 10 sec. ofzo
Als je hem EXCLUDED in SPB dan draait ie gewoon door (amper geheugengebruik) en als je dan op je mailknopje klikt dan floept er zomaar voor...
spb verwijderen= niks HELEMAAL afsluiten, dus dan 'opent' ie je mail en sms lijst altijd snel
bij Magic Button kan je dat ook doen...
Iphone 5, ASUS Transformer Prime
Als je me ff je adres mailt (zie profiel), dan kan ik je die koptelefoon van mij wel opsturen...llpineapple schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:43:
Mijn headsetje is kapot. Weet iemand of en ook oordopjes met een 2.5 aansluiting te koop zijn die een beetje goed klinken?
Gebruik 'm nooit.....
MDA Vario versie: grijs, stugge draad, dingetje ertussen met knopje "Talk" en "Volume" schuifje?
Ik heb je een mailtje gestuurd, bedankt!!!matthijst schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:
[...]
Als je me ff je adres mailt (zie profiel), dan kan ik je die koptelefoon van mij wel opsturen...
Gebruik 'm nooit.....
MDA Vario versie: grijs, stugge draad, dingetje ertussen met knopje "Talk" en "Volume" schuifje?
OK, gaat morgen op de busllpineapple schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:56:
[...]
Ik heb je een mailtje gestuurd, bedankt!!!
Verwijderd
Iemand ervaring met ActiveSync 4.2 en windows die crasht? Telkens ik wil synchronisen crasht windows bij het ophalen van de gegevens. Kan zo gauw geen topic vinden die daarover gaat in combi met de HTC Nytn. (gisteren aangeschaft)
Misschien moet je dan in het andere topic zijn?
Maar ik heb er met mn vario geen last van, probeer anders eens de activesync 4.5 beta
Verwijderd
Na de laatste keer dat hij is opgestuurd geweest hebben ze die ROM versie (2.18.7.106) geinstalleerd. Maar probleem blijft zich voordoen. Een hard reset lost het wel op maar dat is maar tijdelijk. Na week of 2 is hij weer "dood", althans de styluspen. Scherm reageert niet meer op de pen, wel op knopjes aan de zijkant maar niet meer op pennetje. Terwijl ik dus de nieuwste ROM versie heb. Ik las eerder een post van iemand die zei dat er wazige problemen optreden door Active Sync, en dan de active sync versie op de qtek zelf, dus niet die op de pc.. Is deze ook te updaten?trimakassi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:08:
Hmm, dat is natuurlijk wel zonde. Er kunnen veel dingen aan de hand zijn, maar weet je iig welke versie van de ROM erop zit? (Ik heb bijv. 2.18.7.6 )
Kan je'm nog booten of is ie echt helemaal dood?
Ook zelf al geprobeerd een qtek ROM erop te zetten?
Mss na (hard)resetten proberen te flashen (als je'm uberhaupt aan krijgt) naar de nieuwste ROM.
Edit: Wordt natuurlijk wel lastig als ze niet op mail reageren. Ik heb overigens begrepen dat qtek opgeheven is...weet zo 1-2-3 niet bij wie je aan kan kloppen, maar mss dat je bij smart mobility aan kan kloppen:
http://qtek.nl/login.asp?page=support.asp
Succes ermee
Verwijderd
Weet iemand hoe ik de buitenkant van mijn MDA vario kan veranderen.
Die van mij is zwaar beschadigd door vallen.
Die van mij is zwaar beschadigd door vallen.
Verwijderd
Ik probeer de HTC (MDA Vario) te koppelen aan een GPS ontvanger (Adapt AD-750 Bluetooth). Ik heb deze handleiding gevolgd
maar die zit te zoeken op poort9 terwijl hij dit eigenwijs niet laat wijzigen.
Heeft er iemand een idee wat ik moet doen. Het lijkt me dat er in ieder geval een GPS icoontje bij mijn verbindingen moet komen.
Maar er komt géén extra icoontje bij verbindingen (GPS) zoals dat bij een vriend van mij wel verschijnt. TomTom 5.21 vind ook al niks1) Zet de GPS receiver aan.
2) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > Devices (tabblad)" en voer de volgende stappen uit:
-Kies de optie "New Partnership".
-Laat je Wizard zoeken naar andere Bluetooth Devices, selecteer je GPS receiver.
-Zet een vinkje voor "Serial Port" en druk op Finish.
3) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > COM Ports (tabblad)"
-Kies de optie "New Outgoing Port"; voer hier "COM6" in. Deze COM poort zal nu automatisch gekoppeld worden aan je GPS device. Zet géén vinkje voor de optie "Secure Connection".
-Stel nu de "Incoming Port" in op "COM7"
4) Schakel de HTC Wizard uit (dit doe je door de uitschakel toets 5 seconden ingedrukt te houden) en vervolgens weer in.
5) Start TomTom Navigator op zonder hieraan vooraf Bluetooth aan te zetten. Dit doet TomTom namelijk automatisch. Voer tot slot de volgende stappen uit:
-Wijzig Voorkeuren, Toon GPS-status > Stel in > Andere Draadloze GPS
-Klik de melding betreffende het verbinding maken met je GPS device weg, dit heeft immers al reeds plaatsgevonden.
-Selecteer COM6.
Heeft er iemand een idee wat ik moet doen. Het lijkt me dat er in ieder geval een GPS icoontje bij mijn verbindingen moet komen.
Verwijderd
Zelfde probleem. Maar verder zoeken hoe het komt dat winxp crasht bij synchrosinencryonic90 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:10:
Misschien moet je dan in het andere topic zijn?Maar ik heb er met mn vario geen last van, probeer anders eens de activesync 4.5 beta
Ik heb nog nooit een GPS icoontje gezien. Ja het blauwe lampje van mijn bluetoothVerwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:34:
Ik probeer de HTC (MDA Vario) te koppelen aan een GPS ontvanger (Adapt AD-750 Bluetooth). Ik heb deze handleiding gevolgd
[...]
Maar er komt géén extra icoontje bij verbindingen (GPS) zoals dat bij een vriend van mij wel verschijnt. TomTom 5.21 vind ook al niksmaar die zit te zoeken op poort9 terwijl hij dit eigenwijs niet laat wijzigen.
dat GPS icoontje in de start-intellingen-verbindingen kun je via een regedit aanzetten.
In HKLM\ControlPanel\GPS Settings een DWORD aanmaken met de naam "Group" en waarde 2 meegeven. De string “redirect”moet verwijderd worden. Dan afsluiten en dan ff Soft reset.
In HKLM\ControlPanel\GPS Settings een DWORD aanmaken met de naam "Group" en waarde 2 meegeven. De string “redirect”moet verwijderd worden. Dan afsluiten en dan ff Soft reset.
En wat kun je dan wat je eerst niet kon ?koksie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:38:
dat GPS icoontje in de start-intellingen-verbindingen kun je via een regedit aanzetten.
Verwijderd
Ik heb alles geprobeerd maar TomTom vindt niks 
Ik kan ook maar óf com7 óf com6 instellen. Niets anders. Bij TomTom kies ik voor seriële poort gezien ik verder uit COM0, COM1, COM2, COM9 en infrarood kan kiezen.
Ik zal iig even naar de regedit kijken.
Is het trouwens normaal dat bij de bluetooth settings er een geel rondje met een zwart vraagteken voor het gevonden apparaat staat?
Ik kan ook maar óf com7 óf com6 instellen. Niets anders. Bij TomTom kies ik voor seriële poort gezien ik verder uit COM0, COM1, COM2, COM9 en infrarood kan kiezen.
Ik zal iig even naar de regedit kijken.
Dit werkt dus niet. Com6 staat er niet tussen. Louter seriële poort, COM0, COM1, COM2, COM9 en infrarood.-Wijzig Voorkeuren, Toon GPS-status > Stel in > Andere Draadloze GPS
-Klik de melding betreffende het verbinding maken met je GPS device weg, dit heeft immers al reeds plaatsgevonden.
-Selecteer COM6.
Is het trouwens normaal dat bij de bluetooth settings er een geel rondje met een zwart vraagteken voor het gevonden apparaat staat?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 15:57 ]
Dat icoontje met dat vraagtekentje heb ik ook. Maar alles werkt prima bij mij. Weet je zeker dat je geen vinkje voor "beveiligde verbinding" hebt gezet? Want dan doet ie het niet.
Verwijderd
Die staat zeker uit. Ik heb hem om te testen wel geprobeerd natuurlijk, net als COM6 en 7 omdraaien.
Is er wellicht een manier om te testen hoe ik kan zien of er een verbinding is? Met tomtom krijg ik iig geen verbinding.
Is er voor tomtom een update of patch beschikbaar? Ik heb de update 5.21 van hun site geinstalleerd maar wellicht is er iets anders dat ik moet erbij moet hebben.. Ik heb de software overigens legaal.
Is er wellicht een manier om te testen hoe ik kan zien of er een verbinding is? Met tomtom krijg ik iig geen verbinding.
Is er voor tomtom een update of patch beschikbaar? Ik heb de update 5.21 van hun site geinstalleerd maar wellicht is er iets anders dat ik moet erbij moet hebben.. Ik heb de software overigens legaal.
Verwijderd
Na een hele tijd sleutelen en dat GPS spul in de reg gewijzigd te hebben kom ik iets verder. Ik heb nu meer poorten en als ik als navigatie apparaat de draadloze tomtom pak gebeurd er weliswaar iets.
Ik heb bij 'Andere draadloze GPS' nu het volgende:
COM6
COM9
Infraroodpoort
COM3:
COM0:
COM2:
Seriële poort
COM7:
COM6:
Ik heb alles ingesteld op COM6 en 7 maar wanneer ik één van deze pak blijft er continue staan Geen GPS apparaat! Dit geldt voor alle opties op alle poorten.
Echter wanneer ik als GPS apparaat 'TOMTOM draadloze GPS kies' krijg ik de volgende melding: 'Bezig met gps aansluiting...'
Dit kan zo uren blijven staan en er gebeurd verder niets. Weet iemand wat dit wil zeggen? Kan hij de BT GPS ontvanger (eindelijk) wel vinden? Of kan hij gewoon geen satelieten vinden? Of misschien iets anders?
Ik heb bij 'Andere draadloze GPS' nu het volgende:
COM6
COM9
Infraroodpoort
COM3:
COM0:
COM2:
Seriële poort
COM7:
COM6:
Ik heb alles ingesteld op COM6 en 7 maar wanneer ik één van deze pak blijft er continue staan Geen GPS apparaat! Dit geldt voor alle opties op alle poorten.
Echter wanneer ik als GPS apparaat 'TOMTOM draadloze GPS kies' krijg ik de volgende melding: 'Bezig met gps aansluiting...'
Dit kan zo uren blijven staan en er gebeurd verder niets. Weet iemand wat dit wil zeggen? Kan hij de BT GPS ontvanger (eindelijk) wel vinden? Of kan hij gewoon geen satelieten vinden? Of misschien iets anders?
Ik kan niet meer Active Syncen (wss door het wissen van de notification events) en wil een hardreset uitvoeren. PIM gegevens zou ik willen backuppen, maar dat gaat nu dus niet meer via Outlook aangezien ik geen verbinding met de computer kan maken. Weet iemand een freeware programma waarmee ik mijn contacten kan backuppen? (je kan zel wél 1 voor 1 naar je sim kopieren, maar dat is niet te doen als je 100+ contacten moet backuppen)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
funksngrooves misschien heel erg overbodig maar je device staat niet in vliegtuigmodus toch?
Probeer het anders eens met een ander GPS programma-> kijk of je dan wel verbinding krijgt. Daarna zou je nog even kunnen kijken of iemand anders in je omgeving wel verbinding met jouw gps antenne kan maken, voor hetzelfde geld is die defect.
Probeer het anders eens met een ander GPS programma-> kijk of je dan wel verbinding krijgt. Daarna zou je nog even kunnen kijken of iemand anders in je omgeving wel verbinding met jouw gps antenne kan maken, voor hetzelfde geld is die defect.
Je zou kunnen kijken of je met Jeyo remote nog wel een verbinding krijgt, ik weet alleen niet zeker of die een activesync verbinding nodig heeft. Anders kun je op je vario het programmaatje sprite backup draaien, kun je een heleboel backuppen, ook je contacts en berichten.ND863 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:30:
Ik kan niet meer Active Syncen (wss door het wissen van de notification events) en wil een hardreset uitvoeren. PIM gegevens zou ik willen backuppen, maar dat gaat nu dus niet meer via Outlook aangezien ik geen verbinding met de computer kan maken. Weet iemand een freeware programma waarmee ik mijn contacten kan backuppen? (je kan zel wél 1 voor 1 naar je sim kopieren, maar dat is niet te doen als je 100+ contacten moet backuppen)
Als het goed is staat in je windows folder op je device een bestand pim.vol. Als je dat kopieert naar je desktop of SD kaart heb je ook al je PIM info. Na de hard reset terugkopieeren mbv Total Commander en je hebt al je PIM info weer, tenminste, bij mij werkte dat.
Verwijderd
Weet iemand of dit kan? Active Sync van WM 5 updaten? Ik heb nu op mijn Qtek 9100NL de laatst uitgegeven ROM versie van Qtek, op mijn pc staat Active Sync 4.2. Maar ik wil dus de Active sync versie die op de ppc staat updaten. Is er bijv een ROM van bijv k-jam ofzo die een nieuwere versie van AS voor ppc bevat, of is er een update voor WM 5 (soort servicepack)?Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:38:
[...]
Na de laatste keer dat hij is opgestuurd geweest hebben ze die ROM versie (2.18.7.106) geinstalleerd. Maar probleem blijft zich voordoen. Een hard reset lost het wel op maar dat is maar tijdelijk. Na week of 2 is hij weer "dood", althans de styluspen. Scherm reageert niet meer op de pen, wel op knopjes aan de zijkant maar niet meer op pennetje. Terwijl ik dus de nieuwste ROM versie heb. Ik las eerder een post van iemand die zei dat er wazige problemen optreden door Active Sync, en dan de active sync versie op de qtek zelf, dus niet die op de pc.. Is deze ook te updaten?
Dit is de quote van Seth_Chaos:
"Synchroniseer je toevallig automatisch? Er blijkt een fout te zitten in de activesync software van windows mobile 5. Het bedrijf waar ik op het moment zit heeft 1000den Qteks in gebruik waarvan zo'n 15% deze kuren vertoond. Dit kan de raarste verschijnselen tot gevolg hebben variërend van wegvallende gprs en gsm signalen, geheugen dat onverklaarbaar vol loopt, programma's die niet starten, beeldopbouw die menu's door elkaar heen vertoond, stylus die niet meer werkt, menu's die niet meer werken, data die corrupt raakt en nog veel meer. Een hardreset verhelpt het probleem totdat de bug weer optreed. Met een beete geluk zul je de bug nooit meer ervaren, met een beetje pech heb je er iedere week last van."
Ik heb dus om de 2 weken last van een stylus die niet meer werkt en moet dus telkens een hardreset uitvoeren..
Verwijderd
Dat zou verrekte zuur zijn als hij defect is. Zit ik twee dagen voor niks te zoekengolem501 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:28:
funksngrooves misschien heel erg overbodig maar je device staat niet in vliegtuigmodus toch?
Ik weet niet waar de vliegtuigmodus zou kunnen zitten. Heb je misschien een suggestie voor een ander GPS programma?
Ik heb komende week helaas niemand die kan kijken of het met zijn/haar GPS apparaat wel lukt om verbinding te krijgen.
vliegtuig modus betekent dat je GSM niet aan staat en je dus geen verbinding met je telefoon netwerk hebt. Door op het signaal sterkte symbool boven in beeld te klikken kun je de flight mode aan zetten of anders via de Comm Manager.
Als je GSM niet aan staat doet TT het niet.
Als je GSM niet aan staat doet TT het niet.
Verwijderd
Ah okay, nee het telefoontje staat gewoon aan.
Zal trouwens mijn Tomtom info geven, wellicht hebben jullie er iets aan.
App.-versie 5.210 (5430)
RAM vrij 21.4 mb
GPS-Stuurprogramma v 1.20
Kaart: 'Benelux_Plus-Map' v571
Taal: Nederlands
App.-versie 5.210 (5430)
RAM vrij 21.4 mb
Nu we het toch over Tomtom hebben. (Sorry funksngrooves, ik kan je niet helpen)
Ik heb onlangs Tomtom 6 incl Benelux gekocht, en alles werkt eigenlijk perfect en naar behoren.
Wat ik echter wel vervelend vind, is dat ik geen mogelijkheid heb om inkomende telefoongesprekken via de handsfree op te nemen als ik Tomtom aan heb staan.
Binnenkomende gesprekken worden wel weergegeven, maar slechts met een klein schermpje waar alleen opnemen (linker toets) of weigeren (rechter toets) als opties wordt gegeven. Op het moment dat ik opneem wordt er weer fullscreen naar Tomtom overgeschakeld.
Heeft iemand een foefje of instelling die Handsfree opnemen mogelijk maakt ?
Ik heb onlangs Tomtom 6 incl Benelux gekocht, en alles werkt eigenlijk perfect en naar behoren.
Wat ik echter wel vervelend vind, is dat ik geen mogelijkheid heb om inkomende telefoongesprekken via de handsfree op te nemen als ik Tomtom aan heb staan.
Binnenkomende gesprekken worden wel weergegeven, maar slechts met een klein schermpje waar alleen opnemen (linker toets) of weigeren (rechter toets) als opties wordt gegeven. Op het moment dat ik opneem wordt er weer fullscreen naar Tomtom overgeschakeld.
Ik heb het bestand in de root gevonden en op m'n SD kaart gezet. Weet je ook of dit ook inclusief agenda is?koksie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:47:
Als het goed is staat in je windows folder op je device een bestand pim.vol. Als je dat kopieert naar je desktop of SD kaart heb je ook al je PIM info. Na de hard reset terugkopieeren mbv Total Commander en je hebt al je PIM info weer, tenminste, bij mij werkte dat.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Kleine update:
Ik heb bij GPS de programmapoort op geen gezet. Vervolgens TomTom opgestart en andere BT GPS gekozen op COM6. Ik krijg nu het volgende:
Geen bruikbaar GPS-signaal maar wél (eindelijk) een draaiend geel/zwart circeltje én satteliet ontvangst. Echter ik kan nog geen routeplannen omdat er volgens Tomtom geen bruikbaar GPS-signaal is..
Iemand suggesties?
Ik heb bij GPS de programmapoort op geen gezet. Vervolgens TomTom opgestart en andere BT GPS gekozen op COM6. Ik krijg nu het volgende:
Geen bruikbaar GPS-signaal maar wél (eindelijk) een draaiend geel/zwart circeltje én satteliet ontvangst. Echter ik kan nog geen routeplannen omdat er volgens Tomtom geen bruikbaar GPS-signaal is..
Iemand suggesties?
Even buiten gaan staan? Hij moet eerst een fix hebben namelijk
Verwijderd
Heb hem even voor het raam gelegd en het werk!!cryonic90 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:16:
Even buiten gaan staan? Hij moet eerst een fix hebben namelijk
Ik heb even niet bijgehouden of je dit al had gecontroleerd, maar staat je mobile wel zichtbaar voor de omgevingVerwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:19:
Ah okay, nee het telefoontje staat gewoon aan.
App.-versie 5.210 (5430)
RAM vrij 21.4 mb
Communicatie manager> instellingen>bluetooth instellingen>modus bluetooth inschakelen dit appaeraat zichtbaar maken voor de omgeving.
Verwijderd
Dat stond aan. Volgens mij doet TT dat ook automatisch. Maar het werkt inmiddels. Het is een omslachtige manier geweest en TT en Adapt mogen hun handleidingen wel een beetje gaan aanpassen.. Als je iets koopt verwacht je dat het werkt en niet dat je twee dagen moet aanklooien.Tuut-Tuut schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:42:
[...]
Ik heb even niet bijgehouden of je dit al had gecontroleerd, maar staat je mobile wel zichtbaar voor de omgeving
Communicatie manager> instellingen>bluetooth instellingen>modus bluetooth inschakelen dit appaeraat zichtbaar maken voor de omgeving.
Anyway voor de mensen met hetzelfde probleem als ik had. Ik heb het volgende gedaan:
- Settings zoals in de startpost beschreven.
- Regedit voor de GPS instellingen.
- GPS instellingen allemaal op (geen) com-poort gezet, baud op 4800 en automatisch aanvinken.
- TomTom software en kaarten geinstalleerd.
- GPS stuurprogramma van TomTom los geinstalleerd (kreeg hierdoor om onverklaarbare redenen meer poorten beschikbaar, terwijl het gewoon de CAB van de install cd was)
- Update 5.21 geinstalleerd (van TomTom.com gedownload omdat ik ten einde raad was, weet niet of dit altijd zou moeten).
- Reboot
- TomTom opgestart en andere BT verbindingen op Com6 gezet. Eventjes wachten en de sattelieten kwamen voorbij. Daarna gewacht op een fix en het werkte.
Bedankt iedereen voor de hulp!
voor zover ik weet helaas niet.ND863 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:36:
[...]
Ik heb het bestand in de root gevonden en op m'n SD kaart gezet. Weet je ook of dit ook inclusief agenda is?
Ik heb sinds vanochtend iets vreemds en kan het nergens terugvinden: mijn gemiste oproepen staan plotseling op alfabetische volgorde terwijl ik het graag op chronologische volgorde houd. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Verkopen doen we bij V&A
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 19:42 ]
Ik heb al een tijdje een vreemd probleempje.
Wanneer ik GPRS verbinding maakt gaat het geluid van mijn telefoon weer op aan wanneer deze daarvoor op trillen of uit stond.
Iemand ervaring met dit probleem?
Wanneer ik GPRS verbinding maakt gaat het geluid van mijn telefoon weer op aan wanneer deze daarvoor op trillen of uit stond.
Iemand ervaring met dit probleem?
collega heeft net een t-mobile versie binnen gekregen met rom 2.21.0001 nederlands
heeft iemand toevallig link naar een updated versie uk ?
heeft iemand toevallig link naar een updated versie uk ?
Ik kwam deze tegen: http://forum.fok.nl/topic/935476
Heb zelf een MDA pro, daar zijn er veel met usb connector problemen (zit los) dus iemand heeft die wel eens opgengehaald, dat ging vrij makkelijk.
Ik dacht misschien kan ik dat bij deze ook proberen, het probleem klinkt vrij simpel.
Me Mda pro is leuk voor op kantoor, maar net iets te ongemakkelijk om zo casual mee te nemen. Deze is daar geschikter voor.
Ideeën tips ?
Heb zelf een MDA pro, daar zijn er veel met usb connector problemen (zit los) dus iemand heeft die wel eens opgengehaald, dat ging vrij makkelijk.
Ik dacht misschien kan ik dat bij deze ook proberen, het probleem klinkt vrij simpel.
Me Mda pro is leuk voor op kantoor, maar net iets te ongemakkelijk om zo casual mee te nemen. Deze is daar geschikter voor.
Ideeën tips ?
Het lijkt op een connector probleempje met het touchscreen, maar zeker weten doe ik het niet. Hij is wel open te halen, er is ook wel een disassemble guide te vinden, inclusief plaatjes, dus het is het proberen misschien wel waard
same hereSMulTiE schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:24:
Verwijderd
Als ik aan het bellen ben dan kom ik soms met mijn oren tegen het scherm en raak ik het stop-icoontje aan -> dus einde gesprek. Is er een manier om het schermpje automatisch uit te laten schakelen tijdens het bellen. Zo'n grote oren heb ik ook weer niet!
Voor de rest een super apparaatje!!!!!!!!!!!!
Voor de rest een super apparaatje!!!!!!!!!!!!
Bump ^^SMulTiE schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:24:
GPS antenne in een raam of buiten leggen en wachten tot hij een fix heeft /: wel signaal maar geen bruikbaar GPS signaal wil zeggen dat Tomtom contact maakt maar dat je antenne nog geen positie bepaald heeft. Dat kan even duren.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:15:
Kleine update:
Iemand suggesties?
Verwijderd
Aight, daar kwam ik achter toen ik klaar was met het bericht typen 
Had inmiddels al een reactie geplaatst. Ik al twee dagen lang na elke gewijzigde setting teleurgesteld geweest dat ik er weinig vertrouwen meer in had. Maar het werkt super! Ik heb het gisteren uitgebreid getest en ik wordt overal netjes heen geleid. Overigen kan TT mijn eigen huisnummer niet vinden, maar ach. Verder vindt hij alles
Had inmiddels al een reactie geplaatst. Ik al twee dagen lang na elke gewijzigde setting teleurgesteld geweest dat ik er weinig vertrouwen meer in had. Maar het werkt super! Ik heb het gisteren uitgebreid getest en ik wordt overal netjes heen geleid. Overigen kan TT mijn eigen huisnummer niet vinden, maar ach. Verder vindt hij alles
Verwijderd
weet iemand hoe ik de ongelezen berichten in mijn sub mappen in de inbox op mijn today scherm krijg? Nu zie ik alleen mijn ongelezen mail uit de inbox maar niet wannneer er nog ongelezen mail in de subfolders zitten.
Mischa
Mischa
Verwijderd
Ik heb laatst rom update (versie v2.17.7.102 engelstalig) gedaan voor mijn qtek 9100, na de updat werkt alles goed behalve een gedeelte van de knoppen reageren niet. Heeft iemand enig idee aan wat dit kan liggen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Alvast bedankt voor de moeite.
Verwijderd
Automatisch weet ik niet, maar ik zet meestal gewoon het scherm uit tijdens het bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:06:
Als ik aan het bellen ben dan kom ik soms met mijn oren tegen het scherm en raak ik het stop-icoontje aan -> dus einde gesprek. Is er een manier om het schermpje automatisch uit te laten schakelen tijdens het bellen. Zo'n grote oren heb ik ook weer niet!
Voor de rest een super apparaatje!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Na een half jaar heeft het usb slot van mijn MDA Vario het begeven. Bij Solid Vision (reparateur t-mobile) geven ze geen garantie omdat er een vierkante milimeter oxidatie gevonden is. De USB connector zat los waarna de reparateur de usb vakkundig gesloopt heeft. Nu zit ik dus met een werkende telefoon zonder USB slot. Weet iemand waar ik een nieuwe connector kan kopen van dat type, dan kan ik die er zelf in solderen,..Ik heb geen idee welk type het is, misschien dat iemand dat weet, kan weinig bruikbaars vinden via gooogle.
Alvast bedankt,
Ruud Stelder
UPDATE: hier staat het e.e.a. http://www.cypressindustries.com/products/usb.html#usbminib, mja nu de vraag welke?
Na een half jaar heeft het usb slot van mijn MDA Vario het begeven. Bij Solid Vision (reparateur t-mobile) geven ze geen garantie omdat er een vierkante milimeter oxidatie gevonden is. De USB connector zat los waarna de reparateur de usb vakkundig gesloopt heeft. Nu zit ik dus met een werkende telefoon zonder USB slot. Weet iemand waar ik een nieuwe connector kan kopen van dat type, dan kan ik die er zelf in solderen,..Ik heb geen idee welk type het is, misschien dat iemand dat weet, kan weinig bruikbaars vinden via gooogle.
Alvast bedankt,
Ruud Stelder
UPDATE: hier staat het e.e.a. http://www.cypressindustries.com/products/usb.html#usbminib, mja nu de vraag welke?
Is er een mogelijk te downgrade ben niet tevreden met de mod die ik er nu op het staan Mobilski. Omdat ik steeds opnieuw me scherm moet kalibiren.
Kittekat.net ....
.: IMPORTANT NOTES FOR THE RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD ROM UPGRADE :.
Because the RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD Rom file is in real life a WWE Rom with a Dutch Language Pack on it (simple because T•Mobile and Qtek did not release a 2.26.10.2 Rom yet....but I already did) you have to make some changes after flashing this rom onto your Wizard!
• Run through the (English) Welcome Screen for screen alignment etc.
• Let the Extended Rom (Customization Tools) install
• Run through the (Dutch) Welcome Screen for screen alignment etc.
• Delete the file \Windows\initobj.dat and rename \Windows\welcome.lnk to something like welcome.bak.lnk *
• Delete the folder "\Program Files"
• Delete the folder "\Windows\Fonts"
• Delete the folder "\Windows\Favorites"
• Delete the folder "\Windows\Programs"
• Delete the folder "\Windows\Start Menu"
• Delete the folder "\Windows\Start Up"
• Remove all English folders in \My Documents (EXCEPT THE TEMPLATES FOLDER, in this folder the Camera Templates will be stored!)
So you can delete the Camera Templates from \My documents\Sjablonen
• Soft-reset your Wizard by turning it off and on (not with the Soft-reset button!)
• Done!
* I used Resco File Explorer 2005 v5.35 to rename and delete the files.
Because the RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD Rom file is in real life a WWE Rom with a Dutch Language Pack on it (simple because T•Mobile and Qtek did not release a 2.26.10.2 Rom yet....but I already did) you have to make some changes after flashing this rom onto your Wizard!
• Delete the file \Windows\initobj.dat and rename \Windows\welcome.lnk to something like welcome.bak.lnk *
• Remove all English folders in \My Documents (EXCEPT THE TEMPLATES FOLDER, in this folder the Camera Templates will be stored!)
• Soft-reset your Wizard by turning it off and on (not with the Soft-reset button!)
• Done!
amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie
Verwijderd
I see trouble ahead...
Wie kan me helpen; het backlight van mijn beeldscherm van m'n vario gaat elke keer na 10 seconden uit. Als de toetsenblokkering erop zit is dit prima maar als deze er niet opzit dan doet hij het ook. Ik heb al gekeken bij instellingen>verlichting en daar staat deze inderdaad op 10 seconden ingesteld maar alsik deze naar 1 minuut verplaats dan is deze na een keer toetsenblokkering erop>eraf weer hersteld naar 10 seconden
zeer maf!
Iemand enig idee???
thanks
Wie kan me helpen; het backlight van mijn beeldscherm van m'n vario gaat elke keer na 10 seconden uit. Als de toetsenblokkering erop zit is dit prima maar als deze er niet opzit dan doet hij het ook. Ik heb al gekeken bij instellingen>verlichting en daar staat deze inderdaad op 10 seconden ingesteld maar alsik deze naar 1 minuut verplaats dan is deze na een keer toetsenblokkering erop>eraf weer hersteld naar 10 seconden
Iemand enig idee???
thanks
Een collega van mij heeft sinds kort een Qtek 9100. Nou wil hij dat ding natuurlijk synchen met Outlook.
Ding inpluggen en ActiveSync (4.2) wizard doorlopen. Gaat verder prima. Dan gaat AS "Naar wijzigingen zoeken". Dit duurt heeeeeel lang en dan komt er een foutmelding: "De synchornisatie kan niet worden voltooid. Verbreek de verbinding met het apparaat en probeer het opnieuw. Zie de Microsoft ActiveSync-probleemoplosser in Microsoft ActiveSync Help op de pc als het probleem zich blijft voordoen."
Nou na 100 keer reconnecten en een harde reset kan ik het nog steeds niet vinden.
Heeft iemand hier een idee?
[edit]
Net op een andere PC geprobeerd en daar gaat het synchen direct goed....
Ding inpluggen en ActiveSync (4.2) wizard doorlopen. Gaat verder prima. Dan gaat AS "Naar wijzigingen zoeken". Dit duurt heeeeeel lang en dan komt er een foutmelding: "De synchornisatie kan niet worden voltooid. Verbreek de verbinding met het apparaat en probeer het opnieuw. Zie de Microsoft ActiveSync-probleemoplosser in Microsoft ActiveSync Help op de pc als het probleem zich blijft voordoen."
Nou na 100 keer reconnecten en een harde reset kan ik het nog steeds niet vinden.
Heeft iemand hier een idee?
[edit]
Net op een andere PC geprobeerd en daar gaat het synchen direct goed....
[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 06-11-2006 12:35 ]
Als goed is krijg je bij de foutmelding ook een nummer te zien. Wanneer je dit nummer intypt in google denk ik dat je al een heel eind verder bent.
Nee dat is het nou juist, er staat geen nummer bij de melding.

Verwijderd
Kijk nou....
Ik zie dat mijn HTC Wizard Roms ook hier aardig bekend en gewild zijn
Molski
Ik zie dat mijn HTC Wizard Roms ook hier aardig bekend en gewild zijn
Molski
Bedankt u hartelijk en zegt niks meer!megaman144 schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:12:
.: IMPORTANT NOTES FOR THE RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD ROM UPGRADE :.
• Done!
Kittekat.net ....
Ik heb gezocht in de diverse delen maar kon het niet echt vinden en waarschijnlijk is dit toch al wel besproken in de 13 delen tellende ervaringen etc.maar....
wat is de doorvoer snelheid van miniSD sleuf aan de bovenkant van de 9100.
Je hebt nl. die snelle Ultra (6x sneller) en Exteme miniSD 12x sneller dan de gewone uitvoeringen. Maar als de snelheid van de 9100 niet sneller is dan..... dan maakt het misschien niet uit.
(Ik merk i.i.g. wel snelheidsverschil in schrijven en lezen in mijn Ixus 60)
wat is de doorvoer snelheid van miniSD sleuf aan de bovenkant van de 9100.
Je hebt nl. die snelle Ultra (6x sneller) en Exteme miniSD 12x sneller dan de gewone uitvoeringen. Maar als de snelheid van de 9100 niet sneller is dan..... dan maakt het misschien niet uit.
(Ik merk i.i.g. wel snelheidsverschil in schrijven en lezen in mijn Ixus 60)
Iemand ervaring met Dual Sim?
Verkooppunten in Nederland, prijzen? Werking, grote, past het in de Vario?
Zoiets als deze?
Zoiets als deze?
Deze werkt niet, dwz, hij past niet. Dit type dual sim is over het algemeen te dik. Je kunt hem er wel in krijgen, maar er komt dan zoveel spanning op je batterij deksel te staan dat die helemaal bol gaat staan. Je kunt er dan donder op zeggen dat vroeg of laat je batterijdeksel de geest geeft en breekt. Ik heb er 1 geprobeerd (tenminste, een vergelijkbare), maar dat was geen success. Door de krachten die er op werken omdat het allemaal niet echt past werkte de electronica ook niet.neevedr schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:11:
Iemand ervaring met Dual Sim?
Zoiets als deze?
De dual sims waarbij je je simkaart moet verknippen werken wel, maar daarmee loop je het risico je simkaart te vern*uken. Ik heb zo'n ding geprobeerd en hoewel mijn sims het nog wel deden daarna ( niet kapot geknipt gelukkig), was de dual sim zelf tijdens het pielen om de chips er goed in te krijgen beschadigd (die dual sims zijn allemaal van bagger Chinese electronica reut kwaliteit) dus ook dat was geen suc6. Als je voorzichter bent dan ik zullen de sim-cut dual sims wel werken weet ik van mensen op xda developers die ze wel suc6vol gebruiken. Ik heb geen pogingen meer gewaagd eigenlijk. Misschien toch maar weer eens proberen.
JajaVerwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:49:
Kijk nou....
Ik zie dat mijn HTC Wizard Roms ook hier aardig bekend en gewild zijn![]()
Molski
Dat krijgje je met zo iets goed
amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie
Weet iemand of het mogelijk is om te zorgen dat de luidspreker functie voor telefoongesprekken automatisch aangaat, op het moment dat de telefoon op stroom gaat.
Als ik in de auto zit heb ik namelijk altijd de stroom erop. Het probleem is dat als je een telefoongesprek krijgt met TomTom 6 draaiend het nogal irritant is om gelijk de luidspreker aan te zetten, voor je opneemt.
Als ik in de auto zit heb ik namelijk altijd de stroom erop. Het probleem is dat als je een telefoongesprek krijgt met TomTom 6 draaiend het nogal irritant is om gelijk de luidspreker aan te zetten, voor je opneemt.
Is dat uberhaupt mogelijk dan, om op te nemen met handsfree aan als je TT6 aan hebt?Vincentio schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:35:
Weet iemand of het mogelijk is om te zorgen dat de luidspreker functie voor telefoongesprekken automatisch aangaat, op het moment dat de telefoon op stroom gaat.
Dit topic is gesloten.