schopjeFreaky Gabbur schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:43:
hoe stel ik in dat html-mails ook goed weergegeven worden en dat je niet de tags te zien krijgt?
1e: camera starten, opties (gereedschpicoontje), tools, Options, General, Save to: Storage card.Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:55:
Hoe kan ik m'n MDA Vario zo instellen dat hij de foto's die gemaakt zijn met de camera, op de geheugenkaart zet in plaats van in het interne geheugen?
En nog een andere vraag, via het programma omapclock kan je de snelheid van de processor wat overclocken, alleen als ik hem van 180mhz naar 204mhz zet, ik sluit het programma en hij gaat op standby, daarna als ik dan kijk met omapclock dan staat de snelheid weer gewoon op 180mhz. Hoe kan ik instellen dat hij op 204mhz blijft staan?
2e: Eerst even zoeken, dan pas posten. Dit is al 374562966388356229 (En dan rond ik af naar beneden) keer behandeld, staat in de startpost en in elk deel van deze topicreeks.
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
is er een mogelijkheid om die tmobile dialer (met behoud van functie) aan te passen? die kleuren zijn (vooral in de auto) moeilijk te zien. En ik moet nogal eens een keer van mobiel naar werknummer van iemand switchen...
Grtz T@ll0ne
Grtz T@ll0ne
Try to hack me, my IP = 127.0.0.1
Als je de smartdial functie wil behouden, kan het alleen via een rom-flash, bij mijn weten. Anders kun je de dialer-skin idd vervangen (ik gebruik de vista skin van paulya.com)Tall0ne schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:49:
is er een mogelijkheid om die tmobile dialer (met behoud van functie) aan te passen? die kleuren zijn (vooral in de auto) moeilijk te zien. En ik moet nogal eens een keer van mobiel naar werknummer van iemand switchen...
Grtz T@ll0ne
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Weet niet of ie al genoemd is.. Net deze geinstalleerd: pBop, soort ipod emulator, werkt wel cool:

Haters everywhere but I don’t really care
1) Ga naar de volgende registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Phone\SkinTall0ne schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:49:
Grtz T@ll0ne
2) Wijzig de naam van de waarde "Dialer" naar "-Dialer".
3) Wijzig de naam van de waarde "Progress" naar "-Progress".
reset
Ah werkt! die had ik idd nog niet ontdekt!Qris schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:28:
[...]
Stylus op het betr. netwerk gedrukt houden totdat er popupje komt en dan op verbinden klikken??
Bedankt! heerlijk dat internetten via wifi op je tel
Smartdial kun je ook behouden als je de T-mob skin uitzet in je registry. Er zijn 2 .cab bestandjes voor die je kunt vinden op xda dev. Als je me mailt op jdfkok op hetemail stuur ik ze je toe.
Ik heb dezelfde MDA Vario als mijn broer heeft echter op die van mij werkt WiFi niet en op die van hem wel. Instellingen zijn hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn? Mijn telefoon heeft al een hard reset gehad.
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Misschien hebben jullie MAC filtering aan staan op de router.
[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 17-10-2006 08:03 ]
Dat is iets om na te kijken, echter kan ik dat nu niet. Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?Krypt schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:02:
Misschien hebben jullie MAC filtering aan staan op de router.
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
MAC filtering staat niet aan op deze router. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Hier nog even de vraag:
Ik heb dezelfde MDA Vario als mijn broer heeft echter op die van mij werkt WiFi niet en op die van hem wel. Instellingen zijn hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn? Mijn telefoon heeft al een hard reset gehad.
Hier nog even de vraag:
Sinds een week komt mijn MDA Vario niet meer na een tik op het touch screen tot leven, maar moet ik hem steeds soft-resetten. Het wordt echt lastig, ik blijk daardoor ook te vaak niet bereikbaar te zijn
Hoewel tot voor kort een trouw lezer van dit topic en een fan van Eggy's eigen 'Smart'-forum (waarom is je site offline???), ben ik er nu enige tijd niet aan toe gekomen. Ik kan me niet herinneren dit probleem eerder te zijn tegengekomen en zoeken helpt me ook niet verder.
Ik weet het niet meer, een van de medeforummers misschien
Hoewel tot voor kort een trouw lezer van dit topic en een fan van Eggy's eigen 'Smart'-forum (waarom is je site offline???), ben ik er nu enige tijd niet aan toe gekomen. Ik kan me niet herinneren dit probleem eerder te zijn tegengekomen en zoeken helpt me ook niet verder.

Kan zijn dat jullie een 802.11g router hebben met fallback naar 802.11b; standaard ingestelde MDA's hebben problemen met connecten naar sommige 802.11g routers (de MDA werkt nl. op 802.11b). Er bestaat een hack zodat ie op 802.11g werkt (niet de volledige snelheid), en dan werkt ie wel.wout-hugo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:35:
MAC filtering staat niet aan op deze router. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Hier nog even de vraag:
Ik kan met m'n standaard ROM niet connecten naar mijn WL500g van Asus, met de hack wel.
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5094
Probeer dat eens.
Welke MMS client gebruiken jullie?
Door een rom update te doen heb ik geen MMS client meer.
Heb de nieuwe rom van prodigy met mfsp pack en push mail
Door een rom update te doen heb ik geen MMS client meer.
Heb de nieuwe rom van prodigy met mfsp pack en push mail
Jammer genoeg is dat niet het probleem. De router is een Linksys Wireless-B 802.11b router (modelnummer: BEFW1154 ver:4). Kan ik alsnog gewoon die hack uit gaan voeren om te kijken of het iets uit maakt of is het nutteloos?Krypt schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:12:
[...]
Kan zijn dat jullie een 802.11g router hebben met fallback naar 802.11b; standaard ingestelde MDA's hebben problemen met connecten naar sommige 802.11g routers (de MDA werkt nl. op 802.11b). Er bestaat een hack zodat ie op 802.11g werkt (niet de volledige snelheid), en dan werkt ie wel.
Ik kan met m'n standaard ROM niet connecten naar mijn WL500g van Asus, met de hack wel.
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5094
Probeer dat eens.
Bij mij helpt het wel eens als ik de router uit zet, even wacht, en weer aan zetwout-hugo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:22:
Verwijderd
hey iedereen,
ik heb het volgende probleem.. van het 1 op het andere moment doet mijn geluid het niet meer op mijn wizard.. ik hoor niets als iemand me belt, in media player hoor ik niets, smsjes, tijdens een besprek hoor ik ook niets...
een soft reset, opnieuw opstarten enzo helpen niets
iemand ervaringen / oplossingen?
ik heb het volgende probleem.. van het 1 op het andere moment doet mijn geluid het niet meer op mijn wizard.. ik hoor niets als iemand me belt, in media player hoor ik niets, smsjes, tijdens een besprek hoor ik ook niets...
Dat heeft bij mij niet geholpen, wat wel werkte was wanneer ik de kabel eraan heb zitten. Hmm wat nu?Martijn___ schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:49:
[...]
Bij mij helpt het wel eens als ik de router uit zet, even wacht, en weer aan zet
Hoor je wel geluid als je de headset aansluit? Wellicht het MDA Compact euvel van stof in de headset socket? Als dat het geval is: ff erin peuren met paperclip oid om het stof van het contactpuntje te wurmen.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:10:
hey iedereen,
ik heb het volgende probleem.. van het 1 op het andere moment doet mijn geluid het niet meer op mijn wizard.. ik hoor niets als iemand me belt, in media player hoor ik niets, smsjes, tijdens een besprek hoor ik ook niets...![]()
Heeft er iemand al 4GB kaartjes geprobeerd?
Als iemand dit heeft geprobeerd zou je dan even de verkoper door willen geven?
Ben namelijk op zoek naar 4GB.
Als iemand dit heeft geprobeerd zou je dan even de verkoper door willen geven?
Ben namelijk op zoek naar 4GB.
Verwijderd
soms zijn oplossingen zo simpel eigenlijk alleen altijd jammer dat je daar zelf niet op komt! dit heeft mn probleem verholpen!koksie schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:46:
[...]
Hoor je wel geluid als je de headset aansluit? Wellicht het MDA Compact euvel van stof in de headset socket? Als dat het geval is: ff erin peuren met paperclip oid om het stof van het contactpuntje te wurmen.
verder nog een vraagje: ik loop al een tijdje te zoeken naar hoe je je contacten allemaal tegelijk bijwerkt op je simkaart, dus dat je al je contacten die op het geheugen van de telefoon staan synchroniseert met je simkaart.. dit is mij nog niet gelukt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 16:52 ]
Heeft er iemand een idee hoe je er voor kan zorgen dat de GPRS verbinding ook nog uit gaat..
Als ik effies MSN of Internet opstart wordt er verbinding gemaakt, en als ik die dan afsluit dan blijft die verbinding dus gewoon open staan.. MSN is dan afgemeld, en internet explorer heb ik terug gezet naar zijn startpagina (een lokaal bestandje)
Ook als ik de programma's afsluit via instellingen/systeem/geheugen dan blijft de gprs verbinding gewoon open..
Kan iemand een idee geven of er ergens een timeout valt in te stellen ofzo?
Misschien is het al voorbij gekomen, in dat geval 'sorry' maar 't is echt te veel om 'alles' door te lezen....
Als ik effies MSN of Internet opstart wordt er verbinding gemaakt, en als ik die dan afsluit dan blijft die verbinding dus gewoon open staan.. MSN is dan afgemeld, en internet explorer heb ik terug gezet naar zijn startpagina (een lokaal bestandje)
Ook als ik de programma's afsluit via instellingen/systeem/geheugen dan blijft de gprs verbinding gewoon open..
Misschien is het al voorbij gekomen, in dat geval 'sorry' maar 't is echt te veel om 'alles' door te lezen....
1 keer op het gprs tekentje met de pijltjes erbij tikken en dan verbinding verbreken, dan is ie uit, maar echt een time-out ofzo heb ik ook niet kunnen vinden.
Bij mij is het de rode knop 2 sec. ofzo inhouden. maar idd.. wis ik helemaal nietrempx schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:50:
gewoon twee keer op de rode ophang knop drukken en de gprs verbinding is verbroken
Deze ruimte is te huur
Je kan dit heel makkelijk regelen met GPRS Monitor van SPB software house. Een erg goed prog en makkelijk te gebruikenpossamai schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:34:
Heeft er iemand een idee hoe je er voor kan zorgen dat de GPRS verbinding ook nog uit gaat..
Ik heb zojuist mijn firmware geupgrade (van versie 1.oud naar 2.nieuwer)..DaannO schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:46:
[...]
Je kan dit heel makkelijk regelen met GPRS Monitor van SPB software house. Een erg goed prog en makkelijk te gebruiken
Ik denk dat die gprs monitor nu niet meer zal zeuren dat de software versie van mijn foon te laag is..
Bedankt voor de tip.. Ik had het cdtje alweer ergens in een hoek gegooid omdat ik't toch niet kon installeren..
Nu waarschijnlijk wel!
EDIT: Nou.. dus niet... "Please update your device ROM to the required version before trying again."
Wat die ROM versie dan moet wezen staat er natuurlijk niet bij.. grmblz
[ Voor 13% gewijzigd door xzenor op 18-10-2006 19:58 ]
Verwijderd
subtiel kickjeVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:00:
verder nog een vraagje: ik loop al een tijdje te zoeken naar hoe je je contacten allemaal tegelijk bijwerkt op je simkaart, dus dat je al je contacten die op het geheugen van de telefoon staan synchroniseert met je simkaart.. dit is mij nog niet gelukt
Ik denk niet dat dit kan. Je kunt volgens mij met de SIM Manager alleen contacts naar je telefoongeheugen kopieren, niet terug naar je SIM. Je SIM kaart kan nl alleen 1 naam en 1 tel nr per contact opslaan. Als je dus meer info per contact hebt (email, vast en mobiel nummer, fax, adres etc.) dan kun je die dus niet op je SIM kwijt en moet je dus meerdere contacts aanmaken. Bijv Flipsegvast, Flipsegmob, Flipsegmob2 etc etc. Dat gaat ben ik bang niet automatisch, alleen handmatig kun je die wijzigingen aanmaken. Nu las ik wel dat er op xda dev een AKU 3 ROM te vinden is voor de Wizard waarmee je dus contacts vanaf je SIM naar je telefoon en weer terug kunt kopieren. Deze ROM is echter niet officieel vrijgegeven door een provider, als het mis gaat heb je dus een probleem. Bovendien betekent een ROM update een hard reset, dus alles opnieuw inrichten wbt software etc.
Hmmm, nu ik in mijn eigen programs kijk kan ik de SIM Manager niet eens meer vinden...Lijkt overschreven door de SIM SAP applicatie. Nou ja, ik gebruik hem toch nooit. edit: gevonden in de Windows folder.
Wat beteft de GPRS verbinding verbreken: Alleen met SPB GPRS Monitor (betalen) of GB Soft Tweak (gratis, google maar ff) krijg je een knop waarmee je de verbinding kunt verbreken in de pop-up als je op het GPRS icoontje clickt. Via de Comm Manager of via de rode knop 3 sec ingedrukt houden kun je ook de GPRS connectie afbreken.
Hm ik heb nu wel een optie om te verbreken.. en ik heb geen software geinstalleerd er voor... Alleen een nieuwe ROM van xda-developers.. hier kan ik wel mee leven 
Vind het alleen nog wel vaag dat ik de bijgeleverde SPB GPRS Monitor niet kan installeren..
Vind het alleen nog wel vaag dat ik de bijgeleverde SPB GPRS Monitor niet kan installeren..
Ik gebruik voor het automatisch afsluiten van de GPRS verbinding het progje GB-SOFT TWEAK.possamai schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:58:
Hm ik heb nu wel een optie om te verbreken.. en ik heb geen software geinstalleerd er voor... Alleen een nieuwe ROM van xda-developers.. hier kan ik wel mee leven
Via dit progje kan instellen na hoeveel minuten de GPRS verbinding uitgaat.
Als je dit heb geistaleerd, hoef je nooit zelf meer je verbinding te beeindigen... Erugggg makkelijk...
MZL

Ook maar eens een voorzichtig kickjeeigget schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:30:
Sinds een week komt mijn MDA Vario niet meer na een tik op het touch screen tot leven, maar moet ik hem steeds soft-resetten. Het wordt echt lastig, ik blijk daardoor ook te vaak niet bereikbaar te zijn![]()
En als je nou de nieuweste versie van de spb site download en je gekocht code gebruikt? Dat werk namelijk ookpossamai schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:58:
Moet je wel een code hebben...DaannO schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:33:
[...]
En als je nou de nieuweste versie van de spb site download en je gekocht code gebruikt? Dat werk namelijk ook
Ik installeer'm gewoon vanaf de bijgeleverde cd.. er wordt geen code gevraagd ofzo..
Misschien als ik verder zou komen met de installatie op mijn qtek dat ik die code wel voorbij zou zien komen of kon achterhalen, maar dat is dus niet het geval....
Misschien is het wel geeneens van spb... dat zou ook nog kunnen.... er staat alleen maar 'GPRS Monitor'.. dus misschien komt het pakketje wel ergens anders vandaan dan van SPB..
Verwijderd
Ik heb een PDA site(tje) gemaakt met veel links
naar radio en tv streams uit Nederland.
Alle links zijn getest en werken.
Graag aanvullingen en op- of aanmerkingen !!!
Adres: http://www.spam.nl
Adres: http://www.spam.nl
[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 09-10-2007 11:01 ]
Hoe heb je je instelling staan mbt je energie en verlichting? Bij start-instellingen-systeem-Energie-geavanceerd kan je instellen dat je apparaat na x min. niet gebruikt uit gaat (stand-by). Bij start-instl-sys-verlichting-accustroom kan je instellen dat je achtergrond verlichting uit gaat na x min.
De verlichting kan je weer inschakelen door op het scherm te drukken.
Het apparaat kan je weer inschakelen door op de aan/uit-button te drukken (uit stand-by). Een keer kort drukken moet je toestel weer aan gaan.
Zijn het de links die werken met Pocket Internet GPRS verbinding zijn ze alleen te beluisteren via een WiFi verbinding? Voorbeeld: pda.radio538.nlVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:43:
Ik heb een PDA site(tje) gemaakt met veel links
Adres: http://home.versatel.nl/c.pootjes05
![]()
[ Voor 41% gewijzigd door neevedr op 19-10-2006 20:45 ]
Verwijderd
Er staan verschillende links op, de televisie links vereisen meestal
wel een wat snellere verbinding, maar de radio links doen het
ook wel op GPRS.
wel een wat snellere verbinding, maar de radio links doen het
ook wel op GPRS.
Mijn probleem is dat ik hem niet meer vanuit standby tot leven kan wekken. Maar na controle bleek wel dat ik beide door jou genoemde instellingen op 2 minuten had staan. Ik zal het eens proberen met verschillende instellingen en laat van me horen wanneer dit de oplossing blijkt.neevedr schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:40:
[...]
Hoe heb je je instelling staan mbt je energie en verlichting?
<knip>
[...]
Thanx voor je reactie
je kan ook proberen er een verse rom op te zetten.. bij voorkeur een wat nieuwere..
Misschien is er wel ergens iets in je software over zijn nek aan't gaan..
Ik ben ook wel erg benieuwd.. Weet niemand hier iets van Eggy en z'n site?eigget schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:30:
Sinds een week komt mijn MDA Vario niet meer na een tik op het touch screen tot leven, maar moet ik hem steeds soft-resetten. Het wordt echt lastig, ik blijk daardoor ook te vaak niet bereikbaar te zijn![]()
Ik ben van plan een screenprotector te kopen voor mijn Wizard, maar ben nog niet helemaal zeker welke ik wil kopen.
Volgens het starttopic wordt er verwezen naar Brando
- Heeft iemand hier nare ervaringen mee?
- Weet iemand misschien een beter screenprotectormerk?
- Wie kan me dit merk aanraden?
- Weet iemand een goedkopere plek om Brando te kopen/bestellen t.o.v. de verzendkosten die je nu er bijop betaald?
Volgens het starttopic wordt er verwezen naar Brando
Alleen heb ik de volgende vragen:Beschadigen die touchscreens niet gemakkelijk?
--------------------------------------------------------------------------------
Je kunt er voor kiezen een screen protector te gebruiken. Dit is een heel dun, transparant, velletje dat je op je scherm plakt. Het touchscreen zal nog steeds werken en er komen natuurlijk geen krassen op je scherm. Brando is een van de merken waarvan veel mensen een screen protector gebruiken.
- Weet iemand een goedkopere plek om Brando te kopen/bestellen t.o.v. de verzendkosten die je nu er bijop betaald?
[ Voor 6% gewijzigd door Djerique op 20-10-2006 18:47 ]
Verwijderd
- NeeDjerique schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:27:
- Nee
- Ik
- www.gpsplaza.nl - links op Screen protector klikken en dan de 2e / 3e, Ultra Clear is 7 euro, de gewone 6 euro. Inclusief verzendkosten, krijg je het gewoon in een envelopje met een paar dagen in huis. Geloof dat Ultra Clear lastiger is met zonlicht op je scherm maar op zich wel beter de kleuren doorlaat, en de gewone een beetje kleurverlies veroorzaakt maar minder problemen heeft met reflectie.
Niet te duur, and it does what it's supposed to do.
Verwijderd
Beste Collega's,
Wel met mijn extended rom lopen knutselen, maar vergeten om een backupje te maken op mijn sd-kaartje. Zou iemand een recente extended rom kunnen zippen en die even online kunnen zetten danwel kunnen mailen. Het gaat om een extended van T-mobile.
Alvast bedankt.
Wel met mijn extended rom lopen knutselen, maar vergeten om een backupje te maken op mijn sd-kaartje. Zou iemand een recente extended rom kunnen zippen en die even online kunnen zetten danwel kunnen mailen. Het gaat om een extended van T-mobile.
Alvast bedankt.
Heb al weer een tijd de volgende specs en zal eens kijken of er een nieuwe rom voor me is:possamai schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:23:
je kan ook proberen er een verse rom op te zetten.. bij voorkeur een wat nieuwere..
ROM versie: 2.21.2.5 NLD
Radioversie: 02.19.11
Protocolversie: 4.1.13.09.
Wel een goed idee, de vorige rom-wisseling was ook een vooruitgang.
Zijn er eigenlijk updates te krijgen voor de MDA Vario, legale dan? Dus nieuwe firmware of windows update oid? zo ja, waar???
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Die is tijdelijk offline omdat er een server probleem was. Ze zijn bezig dit weer in de lucht te krijgen. Geduld is een schone zaak.SMulTiE schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:46:
[...]
Ik ben ook wel erg benieuwd.. Weet niemand hier iets van Eggy en z'n site?
Verwijderd
Weet iemand hoe je beeld in windows mediaplayer krijgen kan bij asf, want ik kan via search
niet echt een antwoord daarop vinden. Alvast dank! Ik heb dit al bij de m600 geplaatst maar ik
heb een m3000 Vandaar deze dubbele post.
niet echt een antwoord daarop vinden. Alvast dank! Ik heb dit al bij de m600 geplaatst maar ik
heb een m3000 Vandaar deze dubbele post.
Verwijderd
Hmm, mijn vario is kapoet.. tenminste het is een beetje vreemd.
Mijn luidspreker werkt niet meer.
Met een headset kan ik wel bellen.
Maar als ik bv. luidspreker aan wil zetten dat werkt ook niet.
Tevens worden ook mijn mp3 niet meer door de luidspreker weergegeven.
Ik heb soft reset gedan, hard reset gedaan.
Wat kan ik nog meer doen behalve hem tegen de muur te gooien?
Eigenlijk doen alle geluidjes het dus niet meer via de luidsprekers.
Ook het start neit, of als ik mijn volume hoger instel, die geluiden doen het ook niet meer...
Ook het start neit, of als ik mijn volume hoger instel, die geluiden doen het ook niet meer...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 19:21 ]
Bedankt spmwinkel
Ik heb die van 7€ meteen besteld.
Ik heb die van 7€ meteen besteld.
Als je gezocht had of dit topic een beetje hebt doorgelezen, dan had je het al kunnen weten. Het is namelijk het contact van je headset. Probeer nog eens een keer je headset in te pluggen en er weer uit te halenVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:19:
en een paar keer het plugje van de headset erin en eruit, het lijkt erop dat je MDA denkt dat je headset er nog in zit, en de speaker dus heeft uitgeschakeld.Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:19:
[ Voor 0% gewijzigd door Martijn___ op 22-10-2006 12:54 . Reden: bovenstaand bericht stond op nieuwe bladzijde, te laat gezien ]
www.T-mobile.nl -->zakelijk-->service-->hardware update-->MDA vario updateFrancis schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:33:
Zijn er eigenlijk updates te krijgen voor de MDA Vario, legale dan? Dus nieuwe firmware of windows update oid? zo ja, waar???
Hmm, dat is een oude versie, althans zelfde die er al op zat toen ik ding kreeg
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
Help! Vario soft reset automatisch om de zoveel tijd.
Mijn vario soft reset zo nu en dan uit zichzelf. Heb m ooit overclocked tot 240, maar daar had ik nooit problemen mee. Het kan iets te maken hebben met recente versie van Yahoo Go! die ik heb geinstalleerd, want volgens mij sindsdien dit probleem, maar ook als ik dit programma niet heb aanstaan treedt het probleem op.
Mijn vario soft reset zo nu en dan uit zichzelf. Heb m ooit overclocked tot 240, maar daar had ik nooit problemen mee. Het kan iets te maken hebben met recente versie van Yahoo Go! die ik heb geinstalleerd, want volgens mij sindsdien dit probleem, maar ook als ik dit programma niet heb aanstaan treedt het probleem op.
ik gebruik mijn qtek9100 als mp3 speler en dat gaat best aardig, alleen is het geluid niet denderend..
ik heb al zo'n kabeltje gekocht dat ik er een gewone koptelefoon op aan kan sluiten en ik had echt verwacht dat dat dan beter geluid zou geven maar dat valt dus echt vet tegen.. Ik mis vooral de lage tonen..
is er niet een manier om daar wat aan te doen? Ik heb al wel gezocht maar equalizer applicaties ofzo kan ik niet echt vinden...
ik heb al zo'n kabeltje gekocht dat ik er een gewone koptelefoon op aan kan sluiten en ik had echt verwacht dat dat dan beter geluid zou geven maar dat valt dus echt vet tegen.. Ik mis vooral de lage tonen..
is er niet een manier om daar wat aan te doen? Ik heb al wel gezocht maar equalizer applicaties ofzo kan ik niet echt vinden...
Idd, nu je het zegt ik zou ook graag even wat diepere klanken willen hebbenpossamai schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:35:
ik gebruik mijn qtek9100 als mp3 speler en dat gaat best aardig, alleen is het geluid niet denderend..
(--=) Peace For Everybody (=--)
Verwijderd
kijk eens naar mortplayer, erg goede freeware mp3speler waar je helemaal naar wens een equalizer kunt instellen (zowel voorgeprogrammeerd als manueel)
http://www.sto-helit.de/m...php?id=7&sel_lang=english
http://www.sto-helit.de/m...php?id=7&sel_lang=english
Hallo,
ik heb nu ook al een tijdje een qtek 9100, maar ik ben op zoek naar wat meer freeware zoals spelletjes en programma's wie weet er een goede site daarvoor.
ik heb nu ook al een tijdje een qtek 9100, maar ik ben op zoek naar wat meer freeware zoals spelletjes en programma's wie weet er een goede site daarvoor.
A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame
http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.phpmr_mister2004 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:35:
Hallo,
M'n vriendin en ik hebben allebei een PDA besteld, respectievelijk HP Ipaq hx2190 en Qtek S200 (UK) de mijne moet weliswaar nog binnenkomen. Met succes draaien nu de volgende spelletjes op haar device:
Pacman
Pocket Worm
S-Tris 2 (Tetris, twee varianten)
www.t-mobile.nl/software/Martijn___ schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:57:
[...]
www.T-mobile.nl -->zakelijk-->service-->hardware update-->MDA vario update
Daar staat de update naar ROM 2.21.2.5 NLD
Weet iemand hoe je die file association crap van Microsoft eruit krijgt. Ik wil zelf kunnen bepalen met welk programma ik een bestand open.
Verwijderd
Als je je er erg aan ergert is het misschien de moeite waard om een trial van Resco File Explorer te downloaden. Daarmee schijn je het te kunnen veranderen. Ik neem aan dat die instellingen ook wel bewaard blijven nadat je de trial weer van je Wizard afhaalt
Een andere optie is Total Commander, die is gratis en dan zit je dus niet aan een beperkte trialperiode vast. Maar het schermpje waarop je daarbij de file association moet veranderen ziet mij er iets te technisch uit. Nou moet ik zeggen dat ik daar ook niet veel verstand van heb. Een simpel menu'tje als "Open with..." is het niet iig.
Er zijn misschien ook freeware progjes die speciaal hierop gericht zijn, maar dan ken ik die niet
.
Een andere optie is Total Commander, die is gratis en dan zit je dus niet aan een beperkte trialperiode vast. Maar het schermpje waarop je daarbij de file association moet veranderen ziet mij er iets te technisch uit. Nou moet ik zeggen dat ik daar ook niet veel verstand van heb. Een simpel menu'tje als "Open with..." is het niet iig.
Er zijn misschien ook freeware progjes die speciaal hierop gericht zijn, maar dan ken ik die niet
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:31:
met sk tools kan dat (niet gratis)
Weet iemand nog antwoord op de door mij hier bovengestelde vraag?
Is er iemand bij wie PocketGenesis (sega emulator) wel werkt? Bij mij sluit ie automatisch af wanneer ik een rom probeer te laden.
Verwijderd
Lol ik heb SKtools erop staan (juist omdat het meer zou kunnen dan MemMaid, maar blijkbaar gebruik ik het toch te weinig.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:54:[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:31:
Wat jouw probleem betreft kan ik je niet een kant en klare oplossing geven, maar twee dingen die ik na zou gaan zijn: "welke dingen staan er in \Windows\StartUp\" (met andere woorden: welke applicaties worden er elke keer automatisch opgestart na een soft reset), en "kan ik me herinneren bij welke programma's ik heb ingesteld dat ie iets automatisch doet, wat hiermee in verband gebracht kan worden?". Nu we het toch over SKTools hadden - misschien kan je daar zoiets instellen? Lijkt me wel iets voor SKTools, die optie.
Geen oplossing, I know, maar heel misschien een gedachtengang om na te gaan als het nog niet in je op was gekomen.
Met de nieuwste beta van total commander ce kan het ook, kun je het allemaal aanpassen.Seth_Chaos schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:23:
Weet iemand hoe je die file association crap van Microsoft eruit krijgt. Ik wil zelf kunnen bepalen met welk programma ik een bestand open.
Kan iemand mij nog helpen met mijn Wi-Fi probleem? Mijn MDA wil niet op internet. Internetexplorer geeft dan de melding dat de internetpagina niet gevonden kan worden. Aan de kabel via active sync wil gewoon en ik heb naar mijn weten dezelfde instellingen als mijn broer die ook een MDA Vario. Hij kan wel met Wi-Fi op internet.
Mijn MDA heeft wel Wi-Fi verbinding. Bij connectiviteit staat er verbonden met de router.
Mijn MDA heeft wel Wi-Fi verbinding. Bij connectiviteit staat er verbonden met de router.
[ Voor 12% gewijzigd door wout-hugo op 24-10-2006 20:17 ]
Verwijderd
Het lukt me niet om mijn GPS receiver te laten communiceren met Tomtom 6.
Onder de bluetooth instellingen (bluetooth staat ingeschakeld), heb ik een 'partnerverband' gemaakt met de BT GPS (adapt 300). De binnenkomende poort is Com 7 en de uitgaande Com 6. De seriële poort is geselecteerd en de beveiligingen zijn niet geselecteerd.
Als ik vervolgens in tomtom de GPS status bekijk en een 'andere Bluetooth gps-ontvanger' selecteer, wordt er geen verbinding gemaakt met de Com 6 poort. Als ik de Com 6 poort selecteer, blijft het programma aangeven: 'geen gps-apparaat'.
Ik weet dat dit al eerder is besproken en ook is terug te vinden in de startpost, maar volgens mij heb ik alle stappen goed gevolgd. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de gps met tomtom te laten communiceren?
O ja, I-go werkt met dezelfde instellingen wel. Ik gebruik echter liever tomtom.
Onder de bluetooth instellingen (bluetooth staat ingeschakeld), heb ik een 'partnerverband' gemaakt met de BT GPS (adapt 300). De binnenkomende poort is Com 7 en de uitgaande Com 6. De seriële poort is geselecteerd en de beveiligingen zijn niet geselecteerd.
Als ik vervolgens in tomtom de GPS status bekijk en een 'andere Bluetooth gps-ontvanger' selecteer, wordt er geen verbinding gemaakt met de Com 6 poort. Als ik de Com 6 poort selecteer, blijft het programma aangeven: 'geen gps-apparaat'.
Ik weet dat dit al eerder is besproken en ook is terug te vinden in de startpost, maar volgens mij heb ik alle stappen goed gevolgd. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de gps met tomtom te laten communiceren?
O ja, I-go werkt met dezelfde instellingen wel. Ik gebruik echter liever tomtom.
Heb je jefoon al eens opnieuw opgestart? Dat was het bij mij.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:18:
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Heeft er iemand al een tooltje voor WM5 gevonden om ID3 tags aan te kunnen passen?
Ik vind alleen players die het kunnen.. en een of andere playlist creater, maar die kan alleen versie 1.1 van id3 aan.. en mediaplayer gebruikt natuurlijk weer de hogere versie om zijn album-selectie de ordenen..
Is er niet gewoon een klein mini tooltje dat dat kan fixen? Waarom moet er altijd een player aan vast zitten
Ik vind alleen players die het kunnen.. en een of andere playlist creater, maar die kan alleen versie 1.1 van id3 aan.. en mediaplayer gebruikt natuurlijk weer de hogere versie om zijn album-selectie de ordenen..
Is er niet gewoon een klein mini tooltje dat dat kan fixen? Waarom moet er altijd een player aan vast zitten
Verwijderd
Bedankt! Dit is een goede tip, alleen, hoe weet ik nu welke dingen inderdaad moeten opstarten en welke ik kan deleten. SK tools geeft wel wat informatie, maar niet veel.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:47:
[...]
Lol ik heb SKtools erop staan (juist omdat het meer zou kunnen dan MemMaid, maar blijkbaar gebruik ik het toch te weinig.
Wat jouw probleem betreft kan ik je niet een kant en klare oplossing geven, maar twee dingen die ik na zou gaan zijn: "welke dingen staan er in \Windows\StartUp\" (met andere woorden: welke applicaties worden er elke keer automatisch opgestart na een soft reset), en "kan ik me herinneren bij welke programma's ik heb ingesteld dat ie iets automatisch doet, wat hiermee in verband gebracht kan worden?". Nu we het toch over SKTools hadden - misschien kan je daar zoiets instellen? Lijkt me wel iets voor SKTools, die optie.
Geen oplossing, I know, maar heel misschien een gedachtengang om na te gaan als het nog niet in je op was gekomen.
Mocht iemand anders nog een oplossing weten hou ik me aanbevolen!
Verwijderd
Hmm ja ik zie nu in SKTools dat daar een wat uitgebreidere lijst staan van wat er allemaal wordt opgestart. Het enige wat ik daarop kan bedenken is "google even met de naam van het bestand/de service die wordt opgestart" maar daar heb ik nooit veel goede resultaten mee gehad.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:28:Bedankt! Dit is een goede tip, alleen, hoe weet ik nu welke dingen inderdaad moeten opstarten en welke ik kan deleten. SK tools geeft wel wat informatie, maar niet veel.
Mocht iemand anders nog een oplossing weten hou ik me aanbevolen!
Dan blijft nog dat er in de map Windows\StartUp\ misschien iets staat dat je bekend voorkomt (soms kan je het simpelweg aan de bestandsnaam afleiden) en waar je mee vooruit kan.
Maar anders houdt mijn beperkte kennis hier ook op.
Verwijderd
Inderdaad zo gedaan, mijn kennis is denk ik op hetzelfde nivo!Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Hmm ja ik zie nu in SKTools dat daar een wat uitgebreidere lijst staan van wat er allemaal wordt opgestart. Het enige wat ik daarop kan bedenken is "google even met de naam van het bestand/de service die wordt opgestart" maar daar heb ik nooit veel goede resultaten mee gehad.
Dan blijft nog dat er in de map Windows\StartUp\ misschien iets staat dat je bekend voorkomt (soms kan je het simpelweg aan de bestandsnaam afleiden) en waar je mee vooruit kan.
Maar anders houdt mijn beperkte kennis hier ook op.
Ik heb uiteindelijk gedelete (althans verplaats naar mijn documenten) "services.ink", bestand dat ongeveer was aangemaakt toen de problemen begonnen.
Heeft iemand ervaring met services.ink? Wat dit bestand doet?
Verwijderd
Hmm volgens mij wordt die gebruikt om andere programma's mee op te starten. Dus misschien linkt die ook naar programma's die je wél nodig zou kunnen hebben.
2 posts zomaar op internet die mij dat doen denken: klik en klik.
Quote van de 2e link:
2 posts zomaar op internet die mij dat doen denken: klik en klik.
Quote van de 2e link:
Puur gokken en raden van mijn kant, maar ik zou er voorzichtig mee zijn.Windows Mobile 2003 for Pocket PC already includes servies.exe but if you want your program that implements a service runs on Pocket PC 2000 or Pocket PC 2002 you should distribute service.exe yourself.
This article contains service.exe implementation by Spb Software House that you can include in your installer. It scans the registry and loads registered services just after reset. It also provides functions to load/unload services but it does not implement functions for writing/reading to/from the service.
It is critically important for Pocket PC users that all services are run in one process and that all third-party developers use the same program on Pocket PC 2000 and 2002 to run services so we strongly recommend using the method described bellow.
To add Pocket PC 2002 support to your program that uses a service you should distribute services.exe with your program. Install services.exe to your local program folder and then check in setup.dll if installing services.exe is needed (it is needed for Pocket PC 2000 and 2002) and if needed copy it to \Windows folder:
Volgens mij heb je alleen een uitgaande nodig. Heb je partnerverband gemaakt met juiste pincode? (bij mijn adapter '0000'). En check even of je telefoonfunctie aanstaat, bij tomtom 5 moest dat namelijkVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:18:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van de KPN Experia Box als Wi-Fi router? Deze maakt gebruik van een WPA-PSK sleutel die ik wel kan invoeren in m'n Qtek 9100 maar hij blijft aangeven verb. maken en die verbinding maakt hij dus niet 
Hee bah.. die merge is niet leuk -> waarom is m'n login naam nou veranderd
De Qtek 9100 en ExperiaBox willen geen wpa-sleutels delen..golem501 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:41:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van de KPN Experia Box als Wi-Fi router? Deze maakt gebruik van een WPA-PSK sleutel die ik wel kan invoeren in m'n Qtek 9100 maar hij blijft aangeven verb. maken en die verbinding maakt hij dus niet
Dit is omdat er geen AES ondersteund wordt door de Qtek en de Experiabox moeite heeft om de WPA-PSK (TKIP) protocol van de qtek te werken..
Enige manier om de qtek te verbinden met de EB is om een Shared verbinding met WEP encryptie te maken, om deze nog iets te beveiligen moet je natuurlijk mac filtering aan zetten en de SSID onzichtbaar zetten. Daarnaast heb ik de signaalsterkte aangepast zodat ik alleen in mijn huis signaal heb, en nauwelijks lek naar buiten toe (helaas ook niet naar de tuin, maar het weer wordt nu toch kouder
ECHTER het is en blijft WEP; waarvan de zwaktes bekend mogen zijn..
Of het ooit mogelijk is om met de Qtek 9100 een WPA-psk verbinding aan te gaan met een Experiabox ligt aan 2 dingen:
-Of er komt AES ondersteuning voor de Qtek
Dit is echter onwaarschijnlijk; AES encryptie algoritme is behoorlijk zwaar, hardware van de Qtek is hier niet op toegespitst..
-Of in een toekomstige Update van de ExperiaBox wordt de encryptie wat meer uitgesplitst zodat ook tkip los gekozen kan worden, en wordt de Handling tussen clients verbeterd.
Ook dit is onwaarschijnlijk, de huidige ExperiaBox zal vervangen worden door een modem/router van een een andere fabrikant, waardoor er waarschijnlijk geen effort meer in het updaten van kpn's oudere hardware wordt gestoken.
ok naar wep dus, dat kon ik nog volgen -> ik ga even kijken of ik snap waar je het verder over had want de handleiding van hetnet erbij was behoorlijk summier -> misschien dat er een betere handleiding van de box op internet staat ergen... ik ga googlen thanks!
Verwijderd
je hebt idd alleen een uitgaande nodig.Freaky Gabbur schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:31:
[...]
Volgens mij heb je alleen een uitgaande nodig. Heb je partnerverband gemaakt met juiste pincode? (bij mijn adapter '0000'). En check even of je telefoonfunctie aanstaat, bij tomtom 5 moest dat namelijk
1) pair je bt gps, vink bij het pairen 'seriele poort' aan
2) maak een nieuwe uitgaande compoort aan, bijv. 6 ofzo. HEEL BELANGRIJK HIERBIJ IS DAT JE BEVEILIGDE VERBINDING UITVINKT!
3) in tomtom gps instellen op compoort 6
ik vermoed dat je probleem bij de beveiligde verbinding ligt
Seriele poort heb ik uitgevinkt staan!
Je zou eventueel ook met een gps viewer kunnen testen of de adapter werkt.
Je zou eventueel ook met een gps viewer kunnen testen of de adapter werkt.
[ Voor 50% gewijzigd door GVR op 26-10-2006 13:24 ]
Ik heb in het begin ook problemen gehad met verbinden met beveiligde Wifi netwerken totdat ik iets las over het verwijderen van je SD kaart.golem501 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:41:
Bij mij is het zo dat ik geen verbinding kan maken met nieuwe beveiligde wifi netwerken als mijn SD kaart erin steekt. Ik heb het dus opgelost door:
- SD kaart eruit
- instellingen voor dat netwerk verwijderen (klikken en vasthouden op netwerk bij verbindingen)
- encrypted key ingeven via onscreen keyboard (uitschuifbaar toetsenbord wilt ook nog problemen geven)
- verbinding maken met netwerk
- SD kaart erin
Uiteraard moet je Wifi dan wel gebruik maken van TKIP (omdat de Wizard geen AES ondersteund...)
Ik weet niet of dit een oplossing is voor jouw probleem, maar je kunt het eens proberen.
Verwijderd
Heeeel erg bedankt voor de reacties! Het lag uiteindelijk aan de telefoonfunctie, die had ik uitgeschakeld (heb er namelijk geen sim-kaart in). Een optie waar ik nooit aan had gedacht. Heel erg bedankt dus, voor de tipFreaky Gabbur schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:31:
[...]
Volgens mij heb je alleen een uitgaande nodig. Heb je partnerverband gemaakt met juiste pincode? (bij mijn adapter '0000'). En check even of je telefoonfunctie aanstaat, bij tomtom 5 moest dat namelijk
Ik had er ook niet aan gedacht! Stond ik daar ergens waar ik de weg niet wist, kon ik tomtom nie gebruiken haha. VInd t ook niet echt logischVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:53:
[...]
Heeeel erg bedankt voor de reacties! Het lag uiteindelijk aan de telefoonfunctie, die had ik uitgeschakeld (heb er namelijk geen sim-kaart in). Een optie waar ik nooit aan had gedacht. Heel erg bedankt dus, voor de tip
Verwijderd
Ik had dit in een nieuw topic geopend maar die is afgesloten en mij werd geadviseerd dit hier te posten..
Hoi,
ik heb sinds een half jaar ongeveer een Qtek 9100NL en de eerste weken was ik er zeer tevreden over todat ik het apparaat een keer tevoorschijn haalde en het ding muurvast zat, reageerde nergens op, scherm bleef zwart. Uit en aanzetten hielp niet, resetten ook niet. Terug naar de winkel, die gaven hem op een andere manier een harde reset en hij deed het weer. Niet voor lang want week of 3 later weer hetzelfde, weer muurvast. Weer terug naar de winkel, apparaat werd opgestuurd en 3 weken later kon ik hem halen. Hij deed het weer maar helaas weer voor slechts een week of 3. Toen maar terug naar de winkel, apparaat werd weer opgestuurd. Kreeg hem week of 3 later weer terug. Er stond nieuwe software op want enkele menufuncties waren opeens anders als daarvoor. Hij heeft het toen weer paar weken gedaan en toen was het weer foute boel. Ik was het echt zo zat dat ik mijn oude Nokia 6310i weer tevoorschijn heb gehaald en een Ipaq heb aangeschaft voor de agendafuncties etc. Deze combinatie werkt prima al is het wel lastig met 2 devices lopen. Ik ben nog weer terug naar de winkel geweest maar die stuurde me gewoon weer weg, ze konden en wilden er niks meer aan doen en ik moest zelf maar met Qtek contact opnemen etc. Nou de helpdesk gemailt maar nooit een antwoord gehad. De qtek ligt nu in de kast oud te worden. Iemand nog een idee hoe ik dit apparaat nog aan de praat kan krijgen?
Alvast hartelijk dank!
Hoi,
ik heb sinds een half jaar ongeveer een Qtek 9100NL en de eerste weken was ik er zeer tevreden over todat ik het apparaat een keer tevoorschijn haalde en het ding muurvast zat, reageerde nergens op, scherm bleef zwart. Uit en aanzetten hielp niet, resetten ook niet. Terug naar de winkel, die gaven hem op een andere manier een harde reset en hij deed het weer. Niet voor lang want week of 3 later weer hetzelfde, weer muurvast. Weer terug naar de winkel, apparaat werd opgestuurd en 3 weken later kon ik hem halen. Hij deed het weer maar helaas weer voor slechts een week of 3. Toen maar terug naar de winkel, apparaat werd weer opgestuurd. Kreeg hem week of 3 later weer terug. Er stond nieuwe software op want enkele menufuncties waren opeens anders als daarvoor. Hij heeft het toen weer paar weken gedaan en toen was het weer foute boel. Ik was het echt zo zat dat ik mijn oude Nokia 6310i weer tevoorschijn heb gehaald en een Ipaq heb aangeschaft voor de agendafuncties etc. Deze combinatie werkt prima al is het wel lastig met 2 devices lopen. Ik ben nog weer terug naar de winkel geweest maar die stuurde me gewoon weer weg, ze konden en wilden er niks meer aan doen en ik moest zelf maar met Qtek contact opnemen etc. Nou de helpdesk gemailt maar nooit een antwoord gehad. De qtek ligt nu in de kast oud te worden. Iemand nog een idee hoe ik dit apparaat nog aan de praat kan krijgen?
Alvast hartelijk dank!
Hmm, dat is natuurlijk wel zonde. Er kunnen veel dingen aan de hand zijn, maar weet je iig welke versie van de ROM erop zit? (Ik heb bijv. 2.18.7.6 )
Kan je'm nog booten of is ie echt helemaal dood?
Ook zelf al geprobeerd een qtek ROM erop te zetten?
Mss na (hard)resetten proberen te flashen (als je'm uberhaupt aan krijgt) naar de nieuwste ROM.
Edit: Wordt natuurlijk wel lastig als ze niet op mail reageren. Ik heb overigens begrepen dat qtek opgeheven is...weet zo 1-2-3 niet bij wie je aan kan kloppen, maar mss dat je bij smart mobility aan kan kloppen:
http://qtek.nl/login.asp?page=support.asp
Succes ermee
Kan je'm nog booten of is ie echt helemaal dood?
Ook zelf al geprobeerd een qtek ROM erop te zetten?
Mss na (hard)resetten proberen te flashen (als je'm uberhaupt aan krijgt) naar de nieuwste ROM.
Edit: Wordt natuurlijk wel lastig als ze niet op mail reageren. Ik heb overigens begrepen dat qtek opgeheven is...weet zo 1-2-3 niet bij wie je aan kan kloppen, maar mss dat je bij smart mobility aan kan kloppen:
http://qtek.nl/login.asp?page=support.asp
Succes ermee
[ Voor 26% gewijzigd door trimakassi op 26-10-2006 20:14 ]
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
En nogmaals contact opnemen met Qtek.
Moet wel zeggen dat ik hun vorige week een mailtje stuurde en dat ik wel een erg kortaf mailtje terug kreeg met (voor 2e x gelezen) niet een volledig antwoord. Vind dit niet echt netjes van Qtek.
Ik vroeg ze of er recent ROM uitgebracht weden, aangezien ik volgende week mijn S200 krijg. Lijkt me logisch: stel het apparaatje is gemaakt in juli en in in september is er een ROM update uitgebracht, dan heeft dit toestel deze gemist. Kreeg ik zo'n stom antwoord van iemand die mijn mail maar half heeft gelezen op de maandagmorgen.
Dit was namelijk wel het geval met de vorige week aangeschafte Ipaq van m'n vriendin die met de originele ROM een battery issue kent (had ik vernomen op diverse fora). Toen device uit de doos kwam, gekoppeld was aan de pc heb ik de update site opgezocht en tegelijkertijd HP helpdesk gebeld (voor garantiebehoud moet je namelijk HP bellen als je 'm update/flashed). Deze verwees me naar de update site (die ik al voor me had
). Update gedaan en na een kwartier werd ik teruggebeld met de vraag of alles goed was gegaan. --> Dat noem ik pas service!
Sorry voor beetje offtopic, maar moest het even kwijt. Iemand zelfde of andere ervaringen met Qtek?
Moet wel zeggen dat ik hun vorige week een mailtje stuurde en dat ik wel een erg kortaf mailtje terug kreeg met (voor 2e x gelezen) niet een volledig antwoord. Vind dit niet echt netjes van Qtek.
Ik vroeg ze of er recent ROM uitgebracht weden, aangezien ik volgende week mijn S200 krijg. Lijkt me logisch: stel het apparaatje is gemaakt in juli en in in september is er een ROM update uitgebracht, dan heeft dit toestel deze gemist. Kreeg ik zo'n stom antwoord van iemand die mijn mail maar half heeft gelezen op de maandagmorgen.
Dit was namelijk wel het geval met de vorige week aangeschafte Ipaq van m'n vriendin die met de originele ROM een battery issue kent (had ik vernomen op diverse fora). Toen device uit de doos kwam, gekoppeld was aan de pc heb ik de update site opgezocht en tegelijkertijd HP helpdesk gebeld (voor garantiebehoud moet je namelijk HP bellen als je 'm update/flashed). Deze verwees me naar de update site (die ik al voor me had
Sorry voor beetje offtopic, maar moest het even kwijt. Iemand zelfde of andere ervaringen met Qtek?
[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 26-10-2006 20:27 ]
ok stapjes verder -> WEP werkt inderdaad wel (verbinden dan.1 key maar nodig toch?)equinoxe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:31:
[...]
De Qtek 9100 en ExperiaBox willen geen wpa-sleutels delen..
Dit is omdat er geen AES ondersteund wordt door de Qtek en de Experiabox moeite heeft om de WPA-PSK (TKIP) protocol van de qtek te werken..
Enige manier om de qtek te verbinden met de EB is om een Shared verbinding met WEP encryptie te maken, om deze nog iets te beveiligen moet je natuurlijk mac filtering aan zetten en de SSID onzichtbaar zetten. Daarnaast heb ik de signaalsterkte aangepast zodat ik alleen in mijn huis signaal heb, en nauwelijks lek naar buiten toe (helaas ook niet naar de tuin, maar het weer wordt nu toch kouder)
ECHTER het is en blijft WEP; waarvan de zwaktes bekend mogen zijn..
Of het ooit mogelijk is om met de Qtek 9100 een WPA-psk verbinding aan te gaan met een Experiabox ligt aan 2 dingen:
-Of er komt AES ondersteuning voor de Qtek
Dit is echter onwaarschijnlijk; AES encryptie algoritme is behoorlijk zwaar, hardware van de Qtek is hier niet op toegespitst..
-Of in een toekomstige Update van de ExperiaBox wordt de encryptie wat meer uitgesplitst zodat ook tkip los gekozen kan worden, en wordt de Handling tussen clients verbeterd.
Ook dit is onwaarschijnlijk, de huidige ExperiaBox zal vervangen worden door een modem/router van een een andere fabrikant, waardoor er waarschijnlijk geen effort meer in het updaten van kpn's oudere hardware wordt gestoken.
maar ik kreeg eerst een melding dat ik geen IP toegewezen kreeg en volgens mij heb ik geen connectie met internet <ed> wacht nu doettie dat wel...
hmm..
Hoe zit dat met die MAC? op de eperia box kan ik wel vinden hoe ik hem moet instellen maar hoe kom ik erachter wat de MAC van m'n Qtek is?
Bij mij staat dat onder Settings-> Wireless Lan -> tab Advanced -> MAC adress.golem501 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:51:
[...]
ok stapjes verder -> WEP werkt inderdaad wel (verbinden dan.1 key maar nodig toch?)
maar ik kreeg eerst een melding dat ik geen IP toegewezen kreeg en volgens mij heb ik geen connectie met internet <ed> wacht nu doettie dat wel...
hmm..
Hoe zit dat met die MAC? op de eperia box kan ik wel vinden hoe ik hem moet instellen maar hoe kom ik erachter wat de MAC van m'n Qtek is?
Moet je natuurlijk wel je WiFi aan hebben staan
Verwijderd
Eggy waar ben je?
Even naar jou, kom je nog wel eens op irc?
Zo niet kan ik dan een verzoekje naar een irc op sturen om de channel op mijn nick te zetten?
Fixed, als je hem terug wilt hebben roep je maar
Even naar jou, kom je nog wel eens op irc?
Zo niet kan ik dan een verzoekje naar een irc op sturen om de channel op mijn nick te zetten?
Fixed, als je hem terug wilt hebben roep je maar
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 01:10 ]
Als ik het goed begrepen heb:trimakassi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:08:
Ik heb overigens begrepen dat qtek opgeheven is...weet zo 1-2-3 niet bij wie je aan kan kloppen, maar mss dat je bij smart mobility aan kan kloppen:
HTC produceert de toestellen, en de toestellen worden verkocht door een heleboel bedrijven, waaronder qtek, een bedrijf dat onder HTC valt. Omdat dit HTC/Qtec verhaal blijkbaar voor veel verwarring zorgt, is er besloten de nieuwe type toestellen gemaakt door HTC nu onder de naam HTC uit te brengen ipv qtec, en onder de merken waaraan voorheen ok verkocht werd.
Klopt deels wat je zegt; i-Mate blijft bestaan, deze betrekt echter z'n toestellen nu elders. Het nieuwste toestel dat ze nu gaan uitbrengen hebben òf zelf ontwikkeld òf een ander bedrijf dan HTC.Martijn___ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:41:
[...]
Als ik het goed begrepen heb:
HTC produceert de toestellen, en de toestellen worden verkocht door een heleboel bedrijven, waaronder qtek, een bedrijf dat onder HTC valt. Omdat dit HTC/Qtec verhaal blijkbaar voor veel verwarring zorgt, is er besloten de nieuwe type toestellen gemaakt door HTC nu onder de naam HTC uit te brengen ipv qtec, en onder de merken waaraan voorheen ok verkocht werd.
off-topic: I-Mate gaat apparaten verkopen die door Tech Fait Wireless gemaakt worden, HTC doet geen zaken meer met ze en de laatste HTC die zij uit hebben gebracht was de I-Mate versie van de Hermes/TyTN. Hoewel TFW leuke proefballonnetjes oplaat wbt design, zijn de specs van de I-mate toestellen niet om over naar huis te schrijven.
Verwijderd
Klopt, ook dit had ik al gelezen, heb dat denk nog 100 keer gedaanMartijn___ schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:52:
[...]
en een paar keer het plugje van de headset erin en eruit, het lijkt erop dat je MDA denkt dat je headset er nog in zit, en de speaker dus heeft uitgeschakeld.
Geen resultaat
Andere oplossing dan wegbrengen?!
Ik heb deze telefoon ook sinds kort, ben er erg tevreden over. Ik vroeg mij alleen af bij CSD lijn type in het verbindingen menu het verschil is tussen transparant en niet transparant connectie element. Ook staan er 4 verschillende gegevens snelheden maar wel allemaal met 9600 bps. Kan iemand mij deze 2 dingen uitleggen?
oh goed.. hij ziet hem vanzelf! thanks!Jerome! schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:13:
[...]
Bij mij staat dat onder Settings-> Wireless Lan -> tab Advanced -> MAC adress.
Moet je natuurlijk wel je WiFi aan hebben staan
Jullie hebben gelijk, het was mij ook niet helemaal duidelijk. Er zijn ook vrij veel bedrijven die van htc inkopen/inkochten en de devices vervolgens branden met hun eigen merk. Staat trouwens ook wel ok uitgelegd in de o.p. zie ik nu.Mini Poeper schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:32:
[...]
Klopt deels wat je zegt; i-Mate blijft bestaan, deze betrekt echter z'n toestellen nu elders. Het nieuwste toestel dat ze nu gaan uitbrengen hebben òf zelf ontwikkeld òf een ander bedrijf dan HTC.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is bij wie je verhaal kan halen mbt garantie/ROM update...
Offtopic:
/offtopic
Ooow, goed dat je dat vermeld, want ik wilde net m'n vriendin de nieuwe i-Mate SPL aanraden/laten kopen naast haar Ipaq. Toch alle agendapunten bij je maar niet een "lomp" apparaat. Past niet in haar rok of het vult haar handtas in z'n geheel.koksie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:55:
off-topic: I-Mate gaat apparaten verkopen die door Tech Fait Wireless gemaakt worden, HTC doet geen zaken meer met ze en de laatste HTC die zij uit hebben gebracht was de I-Mate versie van de Hermes/TyTN. Hoewel TFW leuke proefballonnetjes oplaat wbt design, zijn de specs van de I-mate toestellen niet om over naar huis te schrijven.
Bij het merk of provider dat op het device staat, moeten zij maar uitzoeken en zorgen dat het goed komt. Overigens zet HTC de aangepaste software erop, het merk of provider geeft aan wat 'ie erop wilt hebben.trimakassi schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:55:
Jullie hebben gelijk, het was mij ook niet helemaal duidelijk. Er zijn ook vrij veel bedrijven die van htc inkopen/inkochten en de devices vervolgens branden met hun eigen merk. Staat trouwens ook wel ok uitgelegd in de o.p. zie ik nu.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is bij wie je verhaal kan halen mbt garantie/ROM update...
/offtopic
Verwijderd
Weet iemand hoe je terug kan gaan naar het scherm waarbij je je toetsenbord weer hebt om gewoon een nummer in te toetsen nadat je iemand hebt gebeld?
Dat is wel waar, maar als je een MDA Vario hebt moet je langs een T-Mobile s.p. en kun je niet bij HTC aankloppen. En dat is volgens mij het probleem met de Qtek's.Mini Poeper schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:01:
Offtopic:
[...]
Bij het merk of provider dat op het device staat, moeten zij maar uitzoeken en zorgen dat het goed komt. Overigens zet HTC de aangepaste software erop, het merk of provider geeft aan wat 'ie erop wilt hebben.
/offtopic
Dit topic is gesloten.