Photokina 2006 - nieuwstopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
qua iinnovativiteit is olympus altijd goed bezig geweest (met een dip in de jaren '90). maar olympus is altijd een zeer positieve uitzondering op de uitermate conservatieve cameramarkt geweest. niet iedereen houdt daarvan, maar daar lijkt olympus niet echt mee te zitten.

ik ben wel benieuwd wat de E-x gaat bieden. als ik goed naar de plaatjes kijk, lijkt het alsof het scherm op kan klappen, zoals bij de e-330, dus waarschijnlijk met liveview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wilde al zeggen, volgens mij heb ik dat ding er al eens eerder gezien :P Maar ik ben benieuwd, met een beetje mazzel ben ik de zaterdag op de Kina en kan ik het model spotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:15:
qua iinnovativiteit is olympus altijd goed bezig geweest (met een dip in de jaren '90). maar olympus is altijd een zeer positieve uitzondering op de uitermate conservatieve cameramarkt geweest. niet iedereen houdt daarvan, maar daar lijkt olympus niet echt mee te zitten.
Mee eens, innovatie is goed, en wat dat betreft heb ik zeker respect voor Oly op dat gebied vergeleken bij de conservatievere bedrijven die meer de 'if it ain't broken, don't fix it' stijl aanhangen, of concurrenten volgen ipv innoveren :)
ik ben wel benieuwd wat de E-x gaat bieden. als ik goed naar de plaatjes kijk, lijkt het alsof het scherm op kan klappen, zoals bij de e-330, dus waarschijnlijk met liveview
Yep, ben dan wel benieuwd of die viewfinder wat beter uit de bus komt dan de e-330: de live-preview is een leuke innovatie, de implementatie was nog niet gans 100%: maakt niet uit, alle nieuwe technologie heeft tijd nodig om volgroeid te raken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
hoezo mazzel? je scoort toch gewoon ergens een kaartje en rij richting keulen?

ik heb een kaartje (voordeel van klant van het relatief kleine olympus zijn :) ) maar denk niet dat ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:26:
[...]
hoezo mazzel? je scoort toch gewoon ergens een kaartje en rij richting keulen?

ik heb een kaartje (voordeel van klant van het relatief kleine olympus zijn :) ) maar denk niet dat ik ga.
Ik ben enigzins afhankelijk van een medeusert hier, zowel qua kaart als qua vervoer, aangezien ik voor de zaterdag probably geen auto heb. En twee keer 168 kilometer fietsen is ook weer zo wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:18:
Yep, ben dan wel benieuwd of die viewfinder wat beter uit de bus komt dan de e-330
dat zeker. de viewfinder van de E-1 is ook véél beter dan van de E-300 of E-500. Dus dat gaat - naar ik verwacht - bij de opvolger ook goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:31:
Ik ben enigzins afhankelijk van een medeusert hier, zowel qua kaart als qua vervoer, aangezien ik voor de zaterdag probably geen auto heb. En twee keer 168 kilometer fietsen is ook weer zo wat :P
ze hebben in duitsland een goed openbaar vervoer system hoor :)

maar zo spannend zijn die beurzen ook weer niet, zeker niet nu (al een jaar of tien) door het internet al het nieuws al bekend is. het leuke is misschien dat je wat in je handen kan nemen, maar in zo'n hal met nog duizend die dat ook willen, is dat zo boeiend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Canon komt met Media Storage Devices:

http://photokina.encodex.com/Photokina/Index.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/Canon_media_tank.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
lijkt wel erg op de achterkant van een Canon EOS slr :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Simon schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:53:
lijkt wel erg op de achterkant van een Canon EOS slr :P
Sterker nog, het ding slikt gewoon de BP511 accu, zoals ook in de 300/10/20/30/5D zit!

Zie http://www.canon.de/About...6411&SourcePageID=25102#1

3,7 inch scherm, 18 bits kleuren, met een kijkhoek van 160 graden
1,8 inch HD van 30 of 80 GB
sloten voor CF en SD
BP-511 accu, goed voor leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB
JPG, TIFF en Canon RAW weergave
MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV weergave
TV output
USB 2.0
Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
je kunt er nog net geen foto's mee maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Sigma komt met een compact:

http://www.sigma-foto.de/...nt=14&idcat=115&idart=242

14MP X3 sensor, dezelfde als uit de SD14, met een 16mm f/4 lens. Zeer apart :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 23:52
Dat is zeker appart!
Maar nu is dus het hek van de dam en is de 1e foveon sensor compact er!
Ik heb geen idee wat het moet gaan kosten maar de keuze voor een prime in een compact is toch wel opvallend.

En ik had eigenlijk eerder een F1.4 prime oid. gedacht maar F4, hoe komen ze daar zo op?

Voor welk segment is deze cam eigenlijk?, voor pro's die hun slr niet mee willen slepen, of komt hij binnen kort in de aldi grabbel bak? 8)7 :+

Edit:
Even een copy and paste vertaling:

The new sigma DP1 compact-digitally camera is equipped with singular, innovative 14 megapixels the FOVEON X3 direct image sensor (2652×1768×3 layers), which is likewise used in that sigma SD14 digital SLR. This sensor takes advantage of the fact that silicon notes red, green and blue light in differently in each case depths, what the complete recording of the color information in each pixel permitted.
UVP: - x € is not certain;
Now with the dealer buy | Now borrow

The 16.6mm F4 objective with a wide angle picture angle equivalent to a 28mm objective at a 35mm movie camera was developed, in order to obtain the highest possible image quality in connection with full colors the direct image sensor.

The sigma DP1 uses the advantages of this outstanding image sensor technology, in order to note the complete color information of the object.
Sigma's of singular and of high performance "True" picture processor was integrated into the DP1, in order to work on and reproduce around the unusual image quality of a film the large, by 14 megapixels sensor the produced image files. The sigma DP1 is equipped with a large 2,5"TFT LCD monitor, which offers 100% a picture preview, in order control of the screen layout, the focusing and exposure fast and simple to make possible. This POINT and Shoot compact camera permits the recording of the graphic data in the fast and comfortable JPEG format as well as in the RAW (X3F) format, which receives the highest possible quality of the graphic data."

Afbeeldingslocatie: http://www.sigma-foto.de/cms/upload/produktbilder/kameras/dp1_web_gross.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Lennart_1337 op 25-09-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
klinkt interessant, maar ben bang dat de uitvoering tegen gaat vallen. als het een waardig digitaal equivalent van een contax/yashica Tx, ben ik bijzonder geïnteresseerd. aan de sensor zal het niet liggen, aan de lens waarschijnlijk wel. wel een goede ontwikkeling, hoop dat meer producenten dit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Lennart_1337 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:41:
[...] equivalent to a 28mm objective at a 35mm movie camera
die vertaling had je wellicht beter achterwege kunnen laten, want er wordt natuurlijk geen movie camera maar een film camera (als in analoog kleinbeeld) bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 23:52
Dat is idd. een beetje vaag vertaald, maarja http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr is niet helemaal correct natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:48:
[...]
klinkt interessant, maar ben bang dat de uitvoering tegen gaat vallen.
Help, hoe kan je dat uberhaupt nu al weten of denken 8)7
als het een waardig digitaal equivalent van een contax/yashica Tx, ben ik bijzonder geïnteresseerd.
Ik denk dat dit ding de competitie met de Ricoh GR Digital en de Kodak V705 aan moet gaan, gezien de overeenkomsten met die camera's.
aan de sensor zal het niet liggen, aan de lens waarschijnlijk wel. wel een goede ontwikkeling, hoop dat meer producenten dit gaan doen.
Aan de lens wel, terwijl Sigma zelf een lensbouwer is? Maar waarom dan, dat snap ik niet, sorry :?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Remy, ik stel nergens dat ik dat weet, noch dat ik dat denk. ik stel dat ik daar bang voor ben, ik vrees het dus! de reden dat ik dat vrees, geef ik indirect in de tweede zin. ik wil een digitale equivalent voor een contax/yashica Tx. en wanneer je zo'n camera als uitgangspunt hebt, lijkt me de vrees dat deze sigma teleur gaat stellen zeer terecht;

laten we uitgaan van de Contax T3. deze camera heeft een 35/2.8 lens. voor een sensor met een 1.7 crop factor zou je ongeveer een 20/2.8 lens willen hebben. okay, deze lens is iets wijder, maar ook een stuk minder lichtsterk. dat is al een reden om teleurgesteld te zijn.
dat jij niet snapt dat het niet aan de lens zal liggen, snap ik weer niet. sigma biedt een leuk betaalbaar alternatief (wat te koste gaat van de algehele kwaliteit) voor de nikon's en canon's, maar is natuurlijk geen alternatief voor een door Zeiss ontworpen en geproduceerde lens. dus ook op dit punt zal zeer hoogst waarschijnlijk gelden dat wanneer je op zoek bent naar een digitaal alternatief voor een Contax T3 dat deze Sigma je teleur gaat stellen. het zou natuurlijk kunnen dat Sigma met een juweeltje komt, maar die kans acht ik niet zo groot. dan moeten ze op deze camera waarschijnlijk hun beste lens ooit zetten. ik denk niet dat sigma die kwaliteit in huis heeft, zeker niet in dat formaat.

ik denk dat dit best een leuk cameratje gaat worden, maar voor mensen die hopen op een digitaal equivalent van een Contax T3 (of iets gelijkwaardigs), zal deze camera waarschijnlijk teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:19:
Remy, ik stel nergens dat ik dat weet, noch dat ik dat denk. ik stel dat ik daar bang voor ben, ik vrees het dus! de reden dat ik dat vrees, geef ik indirect in de tweede zin. ik wil een digitale equivalent voor een contax/yashica Tx. en wanneer je zo'n camera als uitgangspunt hebt, lijkt me de vrees dat deze sigma teleur gaat stellen zeer terecht;

laten we uitgaan van de Contax T3. deze camera heeft een 35/2.8 lens. voor een sensor met een 1.7 crop factor zou je ongeveer een 20/2.8 lens willen hebben. okay, deze lens is iets wijder, maar ook een stuk minder lichtsterk. dat is al een reden om teleurgesteld te zijn.
dat jij niet snapt dat het niet aan de lens zal liggen, snap ik weer niet. sigma biedt een leuk betaalbaar alternatief (wat te koste gaat van de algehele kwaliteit) voor de nikon's en canon's, maar is natuurlijk geen alternatief voor een door Zeiss ontworpen en geproduceerde lens. dus ook op dit punt zal zeer hoogst waarschijnlijk gelden dat wanneer je op zoek bent naar een digitaal alternatief voor een Contax T3 dat deze Sigma je teleur gaat stellen. het zou natuurlijk kunnen dat Sigma met een juweeltje komt, maar die kans acht ik niet zo groot. dan moeten ze op deze camera waarschijnlijk hun beste lens ooit zetten. ik denk niet dat sigma die kwaliteit in huis heeft, zeker niet in dat formaat.

ik denk dat dit best een leuk cameratje gaat worden, maar voor mensen die hopen op een digitaal equivalent van een Contax T3 (of iets gelijkwaardigs), zal deze camera waarschijnlijk teleurstellen.
Dan voldoet ie dus gewoon niet aan jou wensen/eisen, dat lijkt me iets anders dan dat de uitvoering tegenvalt. Dat laatste is namelijk nogal afhankelijk van wat Sigma precies met deze camera wil, en niet afhankelijk van wat jij graag wil dat deze camera zou zijn lijkt me :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Orion84 schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:24:
[...]
Dan voldoet ie dus gewoon niet aan jou wensen/eisen, dat lijkt me iets anders dan dat de uitvoering tegenvalt.
ik had misschien ook moeten zeggen dat ik vrees dat die camera mij tegen gaat vallen, maar ik was van mening dat dat wel duidelijk zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
Gaaf ding :Y. Al is het maar omdat ie - zoals hierboven gezegd - zoveel lijkt op een EOS-achterkant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:25:
[...]

ik had misschien ook moeten zeggen dat ik vrees dat die camera mij tegen gaat vallen, maar ik was van mening dat dat wel duidelijk zou zijn...
"Niks voor mij" was dan stukken duidelijker geweest dan een algemeen 'die zal tegenvallen' :Y)

Maar is duidelijk zo :) Ik ben iig benieuwd naar hoe en wat, je weet maar nooit of 't een toppertje gaat worden, prestatie-wise :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:50:
Ik ben iig benieuwd naar hoe en wat, je weet maar nooit of 't een toppertje gaat worden, prestatie-wise :9
dat is waar, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. verder verwacht ik eerlijk gezegd ook niet dat dit een commercieel succes gaat worden. het gros van de consumenten heeft het liefst een zoomlens en heeft geen/nauwelijks benul van de invloed van de grote van de sensor. voor hen zal deze camera dus niet interessant zijn. voor de kritische consument is de lens waarschijnlijk niet lichtsterk genoeg en waarschijnlijk ook de optische kwaliteit niet voldoende.

het zal mij verwonderen wanneer deze camera een succes gaat worden, maar mocht het inderdaad echt een toppertje worden, dan lijkt het me wel een leuk camera. wellicht dat ik dan ook een digitale compact ga kopen, al hoop ik nog steeds dat andere - betere - producenten ook met zoiets als deze camera komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Lensbabies komt met een nieuwe versie van haar selectieve focus lenzen uit. De 3G is in feite een lensbabies 2.0 maar nu een die een stuk makkelijker kan scherpstellen omdat de scherpstelling kan worden vastgezet.

Verder komt Sandisk met 12GB en 16GB Extreme III geheugen en een 4GB SDHC geheugenkaart inclusief USB 2.0 kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ben je nu speciaal vroeg je bed uitgekropen om je site te promoten DSLR? Heel lief dat je dat nieuws post, echter grenst dit wel aan spamming: kijk daarmee uit :)

Sigma breidt z'n lenzen-bereik uit: naast de 80-400 OS krijgt nu ook de 18-200 OS mee, zodat deze nu ook op het gebied van beeldstabilisatie kan concurreren met oa de 18-200 Nikkor VR AF-S :)

[ Voor 44% gewijzigd door Remy op 26-09-2006 09:47 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

Nu nog een 70-200 f/2.8 OS, voor rond de 1200 euro. Dan hebben ze een hele sterke concurrent voor de veel te dure Nikkor 70-200VR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:58:
Nu nog een 70-200 f/2.8 OS, voor rond de 1200 euro. Dan hebben ze een hele sterke concurrent voor de veel te dure Nikkor 70-200VR.
Toch zou ik eerst even twee maanden wachten of die OS niet vreemd doet, ik heb een aantal middagen met een 80-400OS geschoten maar ik was er niet kapot van: af en toe deed het ding vreemd. Maar qua prijs heb je zeker gelijk, nu hopen dat er zoiets komt met een goede uitwerking :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:58:
Daar werd al eerder om geroepen (geschreeuwd zelfs :+ ) maar die kans is erg klein. Juist nu zo als 'budget' lichtsterke telezoom ligt de 70-200 f/2.8 van Sigma super in de markt en verkoopt prima: als ze hem duurder maken door er OS in te stoppen, verliezen ze sowieso klanten omdat hij dan buiten het bereik van hun portemonee komt: daarnaast kruipen ze dan te dicht in de buurt van de prijs van bv een 70-200 VR, waardoor mensen die dan de keuze hebben uit die 2, weer sneller voor de VR gaan :)

Dat 'klantenverlies' potentieel snijdt dus aan 2 kanten, en dat wil Sigma niet hebben, behalve als ze de prijs dus beperkt zouden kunnen houden (bv rond de 1000 eur, zoals die 70-200 f/2.8 eerst was) :)

Een andere optie is dat ze de 70-200 f/2.8 gewoon in duo uitbrengen: dus met en zonder OS, en dat mensen dan mogen kiezen, wie weet. Nikon heeft dat ook gewoon met de 70-200 AF-S VR en de 80-200 AF-S :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 22:03
Woei!! 18-200 OS! Dat lijkt mij een leuke lens voor op reis! hebben!

Eigenlijk kan Canon dan niet meer achterblijven.. Wanneer komt de Canon 18-200 IS USM? ;)

Ook die Canon media-ding lijkt me wel een mooi apparaat, maar wel redelijk aan de maat zeg.. Jammer dat er niks is dat je op je camera kunt schroeven, ik denk dat er in de grip nog wel plaats was geweest voor een klein hd-tje..

[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-09-2006 10:19 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:14:
[...]
Een andere optie is dat ze de 70-200 f/2.8 gewoon in duo uitbrengen: dus met en zonder OS, en dat mensen dan mogen kiezen, wie weet. Nikon heeft dat ook gewoon met de 70-200 AF-S VR en de 80-200 AF-S :)
Juistem, daar zat ik ook aan te denken. Gewoon lekker naast elkaar uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik zie net dat de 18-200 OS al op de site van Sigma staat : http://www.sigma-foto.de/...lang=1&idcat=45&idart=240

en verdomd, het is een 3.5-5.6 en NIET een 3.5-6.3 zoals op de link van Remy... De diafragma-waarden zijn dus precies hetzelfde als die van de Nikon 18-200VR.. wat een verrassing ;) Ik vond het al zo vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Psst, dat is een truukje wat Sigma uithaalt: doen ze ook met de 50-500 die eigenlijk f/6.3 op het eind is, maar softwarematig zegt de lens tegen de body f/5.6: zodat de body toch nog focust ;)

Overigens, over de Fuji S5: uit het persbericht dit stukje:
Fujifilm believes improvements in these key areas will be of more true value to professional photographers – the challenge is quality of information, not quantity of information.
Vertaling: wij maken bij Fuji liever sensors die beter zijn op allerlei gebieden dan sensors waar alleen maar meer MPs op gepropt worden. Een bewonderenswaardige koers :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:
Psst, dat is een truukje wat Sigma uithaalt: doen ze ook met de 50-500 die eigenlijk f/6.3 op het eind is, maar softwarematig zegt de lens tegen de body f/5.6: zodat de body toch nog focust ;)
Ho! niet zo snel!! Op de site van Sigma staat de 50-500 wel gewoon aangegeven als 6.3 lens. Ik denk dat de 18-200 OS dus echt 5.6 als max diafragma heeft.. Het truukje weet ik van (de gewone 18-200 staat ook als 3.5-6.3), maar daar heeft deze lens niets mee van doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ah, dan heeft Imaging Resource een foutje gemaakt :) Ik denk doordat de versie zonder OS wèl f/6.3 is en niet f/5.6. Ik zal het ook even in de TS zetten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32

Beaves

Usque ad Finem

Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:
Vertaling: wij maken bij Fuji liever sensors die beter zijn op allerlei gebieden dan sensors waar alleen maar meer MPs op gepropt worden. Een bewonderenswaardige koers :)
Leuk dit soort marketingpraat, meer is het niet. Uit het feit dat je het vervolgens bewonderenswaardig noemt blijkt dat het werkt :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118950

Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:35:
Ah, dan heeft Imaging Resource een foutje gemaakt :) Ik denk doordat de versie zonder OS wèl f/6.3 is en niet f/5.6. Ik zal het ook even in de TS zetten :)
Als je op het fototje klikt op de sigma site dan zie je dat het wel 6.3 is. het is dus een foutje op de sigma site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Beaves schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:23:
[...]

Leuk dit soort marketingpraat, meer is het niet. Uit het feit dat je het vervolgens bewonderenswaardig noemt blijkt dat het werkt :P
Leuk die megapixelrace die ook marketingpraat is ;) Het maakt geen klap uit dus, dus jouw opmerking is een beetje vreemd Beaves.

Dat ik het bewonderenswaardig noem heeft alleen te maken met dat er vele 10MP cams op de markt zijn nu, terwijl teveel mensen dat totaal niet nodig hebben: die hebben meer aan echte kwaliteit :) Fuji snapt dat, en heeft z'n SuperCCD gewoon doorontwikkeld zonder het een megapixel-bump mee te geven: nergens voor nodig.

Maar als jij dit als marketingpraat ziet, prima hoor :)

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 26-09-2006 12:28 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Zal wel niks worden met de d3H op deze beurs ;(

[ Voor 115% gewijzigd door Silent Thunder op 26-09-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Anoniem: 118950 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:26:
[...]

Als je op het fototje klikt op de sigma site dan zie je dat het wel 6.3 is. het is dus een foutje op de sigma site.
Verrek! of zouden ze zelf de lens gesoept hebben en een foutje hebben gemaakt? Ik denk zelf eigenlijk dat het toch een kopie van de Nikon lens is, dat hadden ze bij de 80-400 toch ook gedaan? Ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Nu online
@ Lateef Ik ben benieuwd wat je van je E-330 vindt.

Voor mij geen 35-100, voor mij de aangekondigde Leica 25mm. :9

Meer info kan je hier vinden: http://panasonic.co.jp/pa...ed_focal_length_lens.html

Daarnaast ook nog 4 nieuwe Sigma lenzen voor FT:

Voor FT mensen met wat extra zakgeld, Sigma 300-800 HSM
http://www.letsgodigital....sigma_telephoto_apo_lens/

En de Sigma APO 135-400mm F4.5-5.6 lens
http://www.letsgodigital....sigma_apo_telephoto_lens/

Sigma 24mm F1.8 EX DG Aspherical Macro lens
http://www.letsgodigital....ma_aspherical_macro_lens/

Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Macro lens
http://www.letsgodigital.org/en/10422/sigma_dc_macro_lens/

[ Voor 53% gewijzigd door Excibular op 26-09-2006 20:28 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Even iets dat niets met de fototoestellen ginds te maken heeft, maar wél een tip voor degenen die nog gaan en hun eigen kiektoestel meenemen: op het piazza tussen hal 4 en 2/3 in worden roofvogel demo's gegeven. Erg fraaie beesten, waaronder een paar arenden (geloof ik) met een spanwijdte van 2 meter. Leuk om je AI Servo eens uit te proberen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mundonio.nl/fotoalbums/p1/s35_42_da2b5620.jpg

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Remy

Remy

Topicstarter
Silent Thunder schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:31:
Zal wel niks worden met de d3H op deze beurs ;(
Haha, zit je er zo om te springen dan? :P

Maar idd, D3H zal wel PMA volgend jaar aangekondigd worden: Nikon heeft toch meer tijd nodig blijkbaar :)

LinkedIn
Instagram

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
[...]

Maar idd, D3H zal wel PMA volgend jaar aangekondigd worden: Nikon heeft toch meer tijd nodig blijkbaar :)
Photokina blijkt redelijk mager te zijn, zowel van Nikon als Canon. 400D erbij, D80 erbij, wat glas (toegeven, daar zit wel begeerlijk spul tussen) en wat powershotjes/coolpixjes. Geen grote knallers in het top-segment. Voorheen was de 2-jaarlijkse Photokina daarvoor het uitgekozen platform (1Ds Mk II in '04, 1Ds in '02)

Voor Canon is er dan nog de extra omstandigheid dat ze komend jaar 70 jaar bestaan, dus zou het niet helemaal vreemd zijn als ze nu knallers opsparen volgend jaar groots uit te pakken. PMA zou dus wel eens erg interessant kunnen worden: 1Ds Mk III, 40D, D3H, misschien ook een D200 upgrade?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
[...]

De D3H is als apparaat niet zo interessant, maar het feit dat als die zijn snuit laat zien op de markt er een berg D2H's 2ehands worden aangeboden tegen erg leuke prijzen wél ;)

• Remy

Remy

Topicstarter
De D3H is als apparaat niet zo interessant,
Misschien dat de D3H voor jou als apparaat interessanter wordt als er een Fuji-sensor in zit? ;)

Op dit moment is het al zo dat er veel D2H's op de 2ehands markt worden aangeboden tegen leuke prijzen trouwens: door overstap naar D2Hs of andere body's :)

LinkedIn
Instagram

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:01:
[...]
Misschien dat de D3H voor jou als apparaat interessanter wordt als er een Fuji-sensor in zit? ;)

Op dit moment is het al zo dat er veel D2H's op de 2ehands markt worden aangeboden tegen leuke prijzen trouwens: door overstap naar D2Hs of andere body's :)
Ik vind de D3H reuze interessant, maar zooo ver buiten mijn budget. Sterker nog, een 2e hands D2H is op het moment al out of reach ;(

Maar daarom wacht ik rustig af :)

• neographikal
  • Niet online
JumpStart schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:47:
Voor Canon is er dan nog de extra omstandigheid dat ze komend jaar 70 jaar bestaan, dus zou het niet helemaal vreemd zijn als ze nu knallers opsparen volgend jaar groots uit te pakken. PMA zou dus wel eens erg interessant kunnen worden: 1Ds Mk III, 40D, D3H, misschien ook een D200 upgrade?
Ik hoop eigenlijk dat ze bij de PMA de 70-200/2.8IS een kleine update geven met de nieuwe vier-stops IS van de 70-200F/4IS. Dan kan ik het voor mezelf wel rechtvaardigen tegen die tijd met het oog op de reis naar Amerika en het werk wat ik doe :) Maar inderdaad, het lijkt erop dat de PMA de grote knaller gaat worden: zowel de 1D's als de 5D lopen alweer even mee en zijn rijp voor een update :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog even inhakend op de Pentax K10D die eerder voorbijkwam in dit topic:
According to the chief editor of the swedish magazine Kamera & Bild, Pentax Sweden has said that Pentax decided the 11th of September that the new K10D would output 16 bit RAW files, not 12 bit. The current pre-production models has a firmware with 12 bit RAW, but the production model will have a new firmware supporting 16 bit RAW.
gevonden op: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/455003
BRON: Photozone.de forum post

Dussss, ziet er naar uit dat de firmware upgrade naar meer-dan-12-bit RAW er inderdaad aankomt.

I told you so! 8) 8) ;)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Beter nieuws JumpStart ! :+
Pentax is terug op de weg naar boven :)
Ze staan trouwens naast de Nikon stand op de kina ;)

• Remy

Remy

Topicstarter
Er staan een stel leuke pano's (Quicktime needed) op deze pagina van de Photokina beurs, wel grappig om zo de stands te zien daar :)

LinkedIn
Instagram

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
[...]

Valt mee, maar ik wil nog altijd een 8fps cam hebben :P De 2h(s)'s hebben voor een allrounder als ikke iets te weinig MP's. D2x is een optie, maar als de 3H eraan komt wacht ik de nieuwe techniek nog even af :P Is in ieder geval geen first priority.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 27-09-2006 19:59 ]

Anoniem: 63942

Het zou de 2de hands markt idd wel behoorlijk opschudden. Een D2h doet tegenwoordig toch ook nog zo'n 1500 euro. Een D2x voor dat geld zou natuurlijk super zijn. :P

• zonoskar
  • Laatst online: 13:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:35:
Als je op de dpreview.com photokina reportage kijkt, hebben ze zo'n lens in de hand en er staat toch echt 3.5-6.3 op. Dus wat het nou echt is....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Remy

Remy

Topicstarter
Je hebt gelijk :) Stond het in 1e instantie toch goed, en had I-R het goed, en Sigma zelf fout 8)7 Toch even aanpassen dan maar :)

LinkedIn
Instagram

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

Zoefff

❤ 

Vandaag zijn Grrrrrene, Femme en ik even heen en weer geraced naar de Photokina. Moet zeggen dat het best indrukwekkend was, 10 grote hallen boordevol standjes. De grote merken waren natuurlijk goed vertegenwoordigd, maar ook de kleine (onbekende) bedrijfjes waren aanwezig met van alles en nog wat. Eén van de dingen waar ik het meest enthousiast over ben is de nieuwe lensbaby. Waar het bij de oude versie echt een bitch is om goed te focussen is het bij de 3G "kinderlijk eenvoudig" :P

Maargoed, binnenkort een groter verslag met feauteauws. Nu snel slapen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ahoeben
  • Laatst online: 15-08-2018
Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:43:
Er staan een stel leuke pano's (Quicktime needed) op deze pagina van de Photokina beurs, wel grappig om zo de stands te zien daar :)
Dank voor de plug! Als er nog verzoeknummers zijn voor bepaalde booths, laat het weten. U vraagt, wij draaien (om ons brandpunt namelijk)

• WVL_KsZeN
Hopelijk doet Sigma het dit keer beter met de 18-50 2.8..

een nieuwe 18-50 2.8 DC macro : http://www.sigma-photo.co...ews/18_50_28_dc_macro.htm

• Remy

Remy

Topicstarter
ahoeben schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:46:
[...]

Dank voor de plug! Als er nog verzoeknummers zijn voor bepaalde booths, laat het weten. U vraagt, wij draaien (om ons brandpunt namelijk)
Haha, dat zijn jullie, koel man. Op de site in je homepage staan ook een aantal leuke pano's :)

Ik heb een hele tijd geleden veel met QT VR gewerkt voor m'n opleiding: zogauw je het door had was het erg leuk spul, misschien dat ik er toch weer es mee aan de slag ga, veel lol mee gehad :Y

LinkedIn
Instagram

• neographikal
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:55:
Hopelijk doet Sigma het dit keer beter met de 18-50 2.8..

een nieuwe 18-50 2.8 DC macro : http://www.sigma-photo.co...ews/18_50_28_dc_macro.htm
Als ze de CA eens fixen is het best een interessant lensje: hij is nl. wel gigantisch scherp :)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik weet niet of ze ook op de Photokina staan, maar Hasselblad heeft een digitale middenformaat camera aangekondigd met naar keuze een 22 of 39 megapixel sensor van 36x48 mm.

de H3D

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Heerlijke PR speak trouwens:
The Hasselblad H3D is the world’s first 48mm. full-frame, large-sensor, medium-format DSLR camera.
Heel subtiel, want PhaseOne heeft al wat langer een digiback met dezelfde sensor en min-of-meer dezelfde specs. Maar dat is alleen een achterwand, dus Hasselblad claimt alsnog "de eerste camera".

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

JumpStart schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:10:
Heel subtiel, want PhaseOne heeft al wat langer een digiback met dezelfde sensor en min-of-meer dezelfde specs. Maar dat is alleen een achterwand, dus Hasselblad claimt alsnog "de eerste camera".
Ik ben totaal niet thuis in middenformaat spul, maar Mamiya had toch ook een digiMF? De ZD oid? Of was dat alleen een back die op een andere geschroefd kon worden?

[edit]
Hmm...Mamiya zegt nu weer 'coming soon'... Ik dacht dat ik 'm op de vorige Photokina al aangekondigd zag. Anyway, dit is wat zij er van vinden:
The Mamiya ZD digital camera is the first integrated medium format digital SLR camera.
Oké dan... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door mphilipp op 28-09-2006 19:25 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

Zoefff

❤ 

Rudedadude schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:00:
Ik weet niet of ze ook op de Photokina staan, maar Hasselblad heeft een digitale middenformaat camera aangekondigd met naar keuze een 22 of 39 megapixel sensor van 36x48 mm.

de H3D
Jup, die heb ik ook ergens zien staan in in de hal "te duur om ook maar iets aan te raken" ;)

Het detail in die platen als je ze op een scherm bekijkt is echt gi-gan-tisch, je kan gewoon haartjes en poriën tellen vanaf een meter afstand 8)7

Vandaag overigens meteen maar een fototje gespamd op m'n weblog, gemaakt met de Sony α 100 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Er zijn ook filmpjes beschikbaar over photokina 2006:

imagingresource.com op photokina 2006:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=imagingresource

Michael Reichmann (van luminous landscape) op photokina:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=mreichmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 13:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen Tokina op de beurs? Ik had gehoopt op nieuws omtrend de 16-50mm f2.8 lens die pasgeleden aangekondigd is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

zonoskar, Pentax heeft de 16-50 1:2.8 iig aangekondigd op de Photokina beurs, en de objectieven zijn vanaf Maart leverbaar :)
De Tokina varianten zullen waarschijnlijk een aantal maanden later komen, net als dat dat gebeurde met de 10-17 fish-eye zoom die ook in samenwerking met Pentax is ontwikkelt.

Let wel de Tokina varianten zijn niet voorzien van de SMC(Super Multi Coating) van Pentax. En hebben hoogstwaarschijnlijk geen SSM(USM,HSM,AF-S variant), weathersealing zullen ze waarschijnlijk ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Niet gaan miepen over een dood pixeltje he :P 160MP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Zeiss komt met 4 nieuwe lenzen voor de Nikon-mount in de ZF-serie :)
http://www.dpreview.com/n...00103zeissnikonfmount.asp

Het gaat om de volgende lenzen:

25mm f/2.8 Distagon
35mm f/2 Distagon
50mm f/2 Makro-Planar T*
100mm f/2 Makro-Planar T*

Die laatste 2 gaan 899 resp. 1399 eur kosten, ex btw. Allen manual focus lenzen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 02-10-2006 09:33 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Remy schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:33:
Zeiss komt met 4 nieuwe lenzen voor de Nikon-mount in de ZF-serie :)
http://www.dpreview.com/n...00103zeissnikonfmount.asp

Het gaat om de volgende lenzen:

25mm f/2.8 Distagon
35mm f/2 Distagon
50mm f/2 Makro-Planar T*
100mm f/2 Makro-Planar T*

Die laatste 2 gaan 899 resp. 1399 eur kosten, ex btw. Allen manual focus lenzen :)
zeiss loopt wel achter hoor hey. Voor 119 euro heb je al een 50mm F/1.8 met autofocus, komen zij met een 50 F/2 die je zelf moet focussen :+ :D

je moet wel erg geil zijn op scherpe (contrastrijke etc) foto's wil je een zeiss lensje kopen voor je nikon camera.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
zeiss loopt wel achter hoor hey. Voor 119 euro heb je al een 50mm F/1.8 met autofocus, komen zij met een 50 F/2 die je zelf moet focussen :+ :D
Wat een heerlijkheid hè :)
je moet wel erg geil zijn op scherpe (contrastrijke etc) foto's wil je een zeiss lensje kopen voor je nikon camera.
Als je met minder geen genoegen neemt en geen AF nodig hebt: ja :) Ik heb 1 van die Zeissjes zelfs op het oog, zonder dollen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

Ik heb ooit testshots gezien op een of andere Japanse site van een Zeiss met Nikon mount, en ik was absoluut niet overtuigd. Kan aan de fotograaf hebben gelegen, maar goed, MF only is al een big no-no voor mij. Kom op zeg, we leven in de 21e eeuw.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Autofocus is gewoon zwaar overhyped. Ik heb persoonlijk liever een goede MF lens dan een slechte AF. Ik heb toevallig zelf net een AI-Nikkor 24mm f/2.8 gekocht, maar die Zeiss ZF 25mm f/2.0 had ik ook niet erg gevonden :D
nomad85 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:43:
Enig idee hoe slecht de Nikkor AF-D 50/1.8 optisch is? Tot en met 2.8/3.5 heeft 'ie gewoon helemaal geen contrast 8)7 Voor die 100 euri is het nog een goede lens maar verwacht niet dat 'ie ook maar in de beurt komt van de Zeiss.
Persoonlijk vind ik 800/900 dollar ook wel wat hoog, maargoed }:O

[ Voor 55% gewijzigd door phaas op 02-10-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De foto's van die Zeiss F-dingen (50/85mm) die een half jaar terug zijn gereleased waren domweg prut: niet echt scherp en een rampzalige bokeh. Voor hetzelfde geld had je een 85/1.4 van Nikkor die imho beter presteerde en autofocus had... Ik hoop dat Zeiss dit heeft ingezien en de zaken heeft verbeterd, anders schiet het niet echt op en kan je gelijk net zo goed met de Nikkors gaan werken :) Dat het MF-lenzen zijn hoeft geen probleem te zijn, mits je er niet om geeft, maar gezien de prijs moeten ze dan wel netegoed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:52:
Kom op zeg, we leven in de 21e eeuw.
Klopt :) Heel veel mensen zijn dan ook zeer gehecht aan AF, terwijl MF in heel veel gevallen ook prima voldoet, of zelfs beter is. Voor macro, portret, landschappen en allerhande andere typen fotografie is AF niet per se nodig, maar gewoon makkelijk. Gemak dient de mens, maar als een lens MF-only is, moet dat niet afgedaan worden met 'dit is de 21e eeuw': dat geeft weinig respect tov de lensbouwers, en de mensen die met veel plezier en succes MF-lenzen gebruiken ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Remy schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:09:
[...]
Klopt :) Heel veel mensen zijn dan ook zeer gehecht aan AF, terwijl MF in heel veel gevallen ook prima voldoet, of zelfs beter is. Voor macro, portret, landschappen en allerhande andere typen fotografie is AF niet per se nodig, maar gewoon makkelijk. Gemak dient de mens, maar als een lens MF-only is, moet dat niet afgedaan worden met 'dit is de 21e eeuw': dat geeft weinig respect tov de lensbouwers, en de mensen die met veel plezier en succes MF-lenzen gebruiken ;)
jij hebt je oog laten vallen op de 100mm gok ik, zou die ook bruikbaar zijn als macro lens?

Dan zou die wel ideaal zijn namelijk.....maar still...1300 euro aint pocket change :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
jij hebt je oog laten vallen op de 100mm gok ik, zou die ook bruikbaar zijn als macro lens?
Sterker, het -is- een macro-lens, vandaar de naam Makro-Planar ;) Soms is't leven zo simpel hè :)
Dan zou die wel ideaal zijn namelijk.....maar still...1300 euro aint pocket change :)
Klopt. Ik kan ook een Tamron 90mm f/2.8 kopen voor 400, of een Sigma 150mm f/2.8 voor 580. Allebei prima macro-lenzen en echt een goeie prijs/prestatie-verhouding :) Als ik weet hoe die Zeiss 100mm presteert, weet ik wat ik ga kiezen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor macrolenzen is het zeker zo dat MF gewoon the way to go is: hoewel het met mijn 60mm EF-S goed te doen is dankzij de USM, werkt het manueel toch net even prettiger. Toch kan AF op een macro toegevoegde waarde hebben wanneer je andere dingen met de lens gaat schieten dan bloementjes en bijtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:12:
Voor macrolenzen is het zeker zo dat MF gewoon the way to go is: hoewel het met mijn 60mm EF-S goed te doen is dankzij de USM, werkt het manueel toch net even prettiger. Toch kan AF op een macro toegevoegde waarde hebben wanneer je andere dingen met de lens gaat schieten dan bloementjes en bijtjes :)
zeker waar, bovendien is AF nog steeds vaak handig. Hij kan dan wel minder precies dan jij focussen, maar wel sneller. Wanneer je bijvoorbeeld iets dat aan het vliegen is wil fotograferen, dan is AF onmisbaar.

Die Zeiss lens lijkt me trouwens wel heeeeerlijk hoor. Als je hem hebt moeten we maar een keer een macro meeting houden remy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
nomad85 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:58:
Die Zeiss lens lijkt me trouwens wel heeeeerlijk hoor.
Dat is dus nou maar net de vraag gezien de erg tegenvallende foto's die een aantal recente zeis lenzen opleverden.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
martijn_tje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:03:
[...]

Dat is dus nou maar net de vraag gezien de erg tegenvallende foto's die een aantal recente zeis lenzen opleverden.
Gezien die lenzen even vlug getest werden door oa DC Watch ipv een gedegen test, lijkt het me niet dat je die foto's serieus moet nemen :) Zeiss zal echt z'n goede naam mbt de beste optics niet te grabbel gooien met slechte lenzen, denk je wel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Een gedegen test? Ze hadden gewoon een paar samples online staan met redelijk standaard shots: portretje, wat bloemetjes, etc. Met name de pics van de bloemen waren vrij ranzig, een 50/1.8 deed het qua bokeh nog beter. Daar hoef je niks gedegen voor te testen, dat is gewoon een praktijkervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38

djkooij

voorheen Facemodder

Zal wel aan mij liggen, maar ik huiver bij de gedachte (trouwens ook bij de resultaten van mijn pogingen) van een MF lens op een digi-body-bedoeld-voor-AF. Het zoekerbeeld laat gewoonweg niet toe om fatsoenlijk te fosussen (in vol daglicht zozo, in minder dan dat lukt het amper). "halve maantjes" van mijn analoge SLR zijn, mijns inziens, daarvoor onontbeerlijk.
Al met al zou ik geen MF lens kopen voor mijn camaratje. Wellicht dat het voor de 10/20/30+ en Nikon gebruikers een ander verhaal is, zoja laar maar weten, dan haal ik morgen nog een 30d ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Op mijn D200 is het prima manual-focussen hoor! Zowel op het oog als met de elektronisch afstand-zoeker (groene lampje linksonderin). Ik ben het met je eens dat de analoge SLRs hier betere systemen voor hadden maar ik vind het met mijn D200 lang niet onaardig gaan. Overigens is er voor Nikon ook een 3rd party matglas met splitglaasje erin en voor de meeste Nikons is er ook een zoekervergroter die de zoeker ongeveer even groot maakt als van een 35mm camera.
Dit alles natuurlijk wel met 'echte' MF lenzen met een lange scherpstelslag. Met mijn 18-70mm valt voor geen meter handmatig te focussen, die ring is net goed om de hyperfocal in te stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door phaas op 02-10-2006 19:04 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste