Ik kan al vanaf woensdag op donderdagnacht niets up en downloaden via tweaknews, mijn provider is KPN.
Erg balen want heb genoeg te downloaden
Erg balen want heb genoeg te downloaden
[ Voor 17% gewijzigd door Hans van Eijsden op 03-01-2009 22:41 ]
[ Voor 8% gewijzigd door job op 03-01-2009 22:41 ]
Hier geen probleem (Winterswijk,Tweakdsl 12/24mb via Tiscali) vul de lijn gewoon maximaal (strak 1400kB/s).Hans van Eijsden schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:35:
Inderdaad, zelfde problemen hier (Zwolle, TweakDSL 12mbit via Tiscali) ik kom niet boven de 100 kB/s uit. Het fluctureert van 3 kB/s tot ongeveer 98 kB/s, wat normaal bij mij strak op 1456 kB/s zit..
Edit @ 22:40 - Na een paar timeouts lijkt het nu weer goed te gaan: 1464.78 kB/s
[ Voor 23% gewijzigd door hemiparo op 20-01-2009 14:12 ]
Heb je ADSL of kabel? Anyway, ik heb ADSL en ik heb ook eens een keer een snellere verbinding gehad maar dat was erg tijdelijk (een paar minuten).hemiparo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:57:
Hier is het weer niks
Bezig met Alt.Binz en kom niet hoger dan 580 KB/s terwijl 's nachts zonder problemen 1150 KB/s gehaald wordt. Al een mail naar TweakNews gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Wil graag weten of het aan TweakNews ligt of aan Ziggo. Hoe is dit te controleren?
EDIT: zie net dat ik Z2 van Ziggo heb wat zou staan voor 5 Mbit/s. Als ik het goed heb is dat toch ongeveer de 580 KB/s die ik nu haal? Hoe kan het dan 1150 KB/s geweest zijn?
Draadloos maakt wel degelijk uit, over het algemeen is dat veel gevoeliger voor signaal verlies dan via de kabel (daarom gebruik ik dus amper draadloos, alleen voor browsen). In het weekend kan het ook zijn dat veel mensen bij jou in de buurt gebruik maken van draadloos internet wat leid tot signaal storing, kan zijn dat het 's avonds ook erger is dan overdag. Probeer het eerst eens over een kabel voordat je begint te klagen zodat je zelf draadloos uit kunt sluiten...hier hetzelfde, 1 minuut lang rond de 2,1 Megabyte per seconde en dan een dropout naar 800 en dan weer richting 2,1, heel vreemd.
Moet er wel bij vermelden dat het draadloos is, maar mag toch geen probleem geven.
In het weekend is het totaal een ramp.
[ Voor 25% gewijzigd door Soepstengel op 20-01-2009 16:35 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Maak gebruik van kabel en 1200 is ook altijd mijn max... tot een paar dagen geleden danSoepstengel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:31:
[...]
Heb je ADSL of kabel? Anyway, ik heb ADSL en ik heb ook eens een keer een snellere verbinding gehad maar dat was erg tijdelijk (een paar minuten).
Ik heb nog nooit problemen gehad met tweaknews, zit bij telfort en heb een 20 mb abbo. Max snelheid die ik haal met tweaknews is 1200 kbps, internet snelheid is zo'n 60 kbps meer ofzo dus is prima! SSL werkt op 700 tot 800, denk dat dit te maken heeft met het feit dat je pakketjes geecrypt moeten worden voor het versturen, dat kost ook reken kracht en tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door jejeh op 20-01-2009 21:57 ]
[ Voor 25% gewijzigd door reuzekind op 28-01-2009 21:27 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
[ Voor 34% gewijzigd door VanRoyal op 21-02-2009 21:42 ]
Yep zelfde probleem hier, zal wel kwestie van tijd zijn tot het weer opgelost is.VanRoyal schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:15:
[...] Zijn er meer mensen met problemen?
Live every day, as if it's your last one
Dat zou ik ook wel graag willen weten. En wat zijn op dit moment goede alternatieven?taz3d_nl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:24:
Als je tweaknews op wil zeggen, kan je dan gewoon bellen of moet het schriftelijk ?
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk en een maand later was ik er vanaf. Ben nu over op Eweka.Mystikal schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:22:
[...]
Dat zou ik ook wel graag willen weten. En wat zijn op dit moment goede alternatieven?
Verwijderd
Ik heb nergens last van...Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:11:
ZIjn er op dit moment meer mensen met verbindingsproblemen met news.tweakers.nl (502 acces denied to your node) of moet ik aannemen dat dit een probleem aan mijn kant is?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door jorisp op 27-06-2009 16:44 ]
nergens last van ik heb zelf ook telfort en alles gaat soepel hieroVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:11:
Ik kom sinds donderdavond niet meer hoger dan 520 kb/sec ipv de normale 1900 kb/psec. Ik gebruiker het icm Telfort. Meer mensen problemen?
↓ volgende bericht hieronder ↓
Verwijderd
Vreemd, ik test het net en zit weer op mijn oude vertrouwde snelheidmexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:06:
[...]
nergens last van ik heb zelf ook telfort en alles gaat soepel hiero
[ Voor 7% gewijzigd door jorisp op 02-07-2009 23:35 ]
De retentie is al een tijdje 230+ dagen, ik zocht ook op hun sites hierna maar kon niets vinden.jorisp schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:34:
Snelheid is ondertussen weer normaal.
Haalde vandaag een post van 260 dagen helemaal compleet binnen. Op de site staat dat ze naar 170 dagen toegaan. Is dit langzaam zo omhoog gegaan of zijn ineens reseller geworden van andere provider (astraweb)? Ze hadden een tijdje geleden wel tweedehands hdd's tekoop.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 25% gewijzigd door jorisp op 03-07-2009 00:06 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Een jaar abonnement wordt stilzwijgend verlengd. Erg vervelend als je er niet aan denkt2Dutch schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:49:
Heb al bijna een jaar Tweaknews los, voor die tijd 2 jaar Tweaknews via TweakDSL en eigenlijk weinig reden tot klagen, behalve die belabberde site van ze
Vraagje: Wordt een jaarabo Tweaknews verlengd automatisch (met mail ter info) of sturen ze een mailtje of je nog een jaar wil afnemen tegen de tijd dat je jaarabo afloopt? Vroeg het me zo af, aangezien ik altijd in mijn agenda ze wanneer een abo afloopt (herinneringen van tevoren ivm eventueel opzeggen) maar het bevalt me wel dus verlengen zou me prima zijn.
Zoals ik al zei: info/website is crap, je moet zelf overal in duikentweak_dude schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:28:
[...]
Een jaar abonnement wordt stilzwijgend verlengd. Erg vervelend als je er niet aan denkt
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
[ Voor 34% gewijzigd door Kixtart op 06-07-2009 21:23 ]
☻/
/▌
/ \
www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
Bij mij klapt de verbinding er ook continu uit.Jacco Swart schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:50:
Zijn er momenteel andere mensen met problemen op hun tweaknews account om te downloaden? Hij vliegt er hier om de haverklap uit
Beste Klant,
Er zijn geen storingen bij ons bekent op dit moment.
En als u het eens probeert met poort 583?
Met vriendelijke groet,
uw helpdesk
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Ik heb hetzelfde terug gekregen van de helpdesk...... Probleem is alleen dat ik nog steeds problemen heb.....SeD_NcL schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:31:
Ik heb de helpdesk gemaild en bij hun zijn geen problemen bekend:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door A3_h op 12-07-2009 12:15 ]
Done, ook hier continue de melding:Jacco Swart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:38:
[...]
Ik stel voor dat iedereen die problemen heeft even een mail stuurt naar de helpdesk bij tweaknews zodat ze zelf ook snappen dat er echt een probleem is.....
Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
/▌
Ik heb ook even een oude posting gepakt en deze download hij inderdaad met volledige snelheid. Het probleem lijkt hem in de nieuwe postings te zitten.A3_h schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:14:
Hmm hier is dus kl?te. Lijkt dat de meest recente posts niet echt doorkomen..
Ben nu iets aan het downloaden van 12 oud en dat gaat met 10Mbit/s
Het lijkt erop dat de server worden gemigreerd ofzo, en dat ze daarom niet nieuwe info binnenkrijgen?SeD_NcL schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:54:
[...]
Ik heb ook even een oude posting gepakt en deze download hij inderdaad met volledige snelheid. Het probleem lijkt hem in de nieuwe postings te zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door Jacco Swart op 12-07-2009 17:35 ]
Verwijderd
Vreemd, dezelfde Samantha (neem ik aan) meld mij dat ze nog aan het onderzoeken zijn of er een storing is.Jacco Swart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:19:
"Geachte klant,
Ik wil uw mededelen dat er en storing gaande is.
Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Hoop uw voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijk groet,
Uw service desk
Samantha"
nu maar afwachten hoe lang het gaat duren......
update 17:00 --> newsserver is weer netjes in de lucht en doet het weer
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen problemen hier , maximale snelheid van mijn lijn constant 1550KB/sec, ik gebruik GrabIt.EEKthecat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:
tweaknews schiet echt niet op vandaag. Gisteravond ook al. vandaag ben ik op een andere locatie maar het gaat niet vlot. Kan bijna geen verbinden met server krijgen plus veel "Your per-user connection limit reached."
Hebben meer mensen hier last van atm?
Ik heb geen problemen. Kan alle connecties maken en haal de maximale snelheid van mijn adslverbinding (1,7 mB/sec)EEKthecat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:
tweaknews schiet echt niet op vandaag. Gisteravond ook al. vandaag ben ik op een andere locatie maar het gaat niet vlot. Kan bijna geen verbinden met server krijgen plus veel "Your per-user connection limit reached."
Hebben meer mensen hier last van atm?
/▌
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door 2Dutch op 17-07-2009 18:31 ]
Het wordt automatisch verlengt. Ik heb ze er toevallig vandaag over gemaild omdat ik me ook afvroeg tot wanneer mijn abo liep (zit niet aan opzeggen te denken maar wilde het weten omdat het toch een jaar-abo is).2Dutch schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:28:
Vreemd, 14 juli liep mijn tweaknews abo af. Geen nieuwe factuur gezien, zal het maar navragen, dan weet ik tenminste wanneer ze het denken te gaan afschrijven![]()
Btw..heb nergens voorwaarden gelezen/gezien..heeft iemand die wel (opgevraagd?)
/▌
Ja dat had ik ergens hierboven idd al gelezen, maar dan verwacht je wel dat ze je een factuurtje sturen enzoMarzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:31:
[...]
Het wordt automatisch verlengt. Ik heb ze er toevallig vandaag over gemaild omdat ik me ook afvroeg tot wanneer mijn abo liep (zit niet aan opzeggen te denken maar wilde het weten omdat het toch een jaar-abo is).
Allrighty thenGeachte klant,
U kunt er vanuit gaan dat u de volgende factuur komende maandag ontvangt. Het afschrijven zal ook rond deze dag plaatsvinden.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.
[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 17-07-2009 19:11 ]
Bij mij valt het nog wel mee denk ik. Ik download vooral series en in SD maar wel een paar keer per week en dan heb je niet zo veel aan prepaid. Ik denk dat het enkele tientallen GB"s zijn (lastig te zeggen, twee apparaten downloaden en ik heb niet overal stats van wat er gedownload wordt).2Dutch schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:32:
[...]
Ja dat had ik ergens hierboven idd al gelezen, maar dan verwacht je wel dat ze je een factuurtje sturen enzoNoem me een wijf, wil graag weten wanneer ze iets afschrijven. Ik gebruik het genoeg om het rendabel te maken hoor, anders kun je beter prepaid Eweka doen ofzo.
[...]
Allrighty then
/▌
[ Voor 10% gewijzigd door Gert43 op 26-07-2009 18:31 ]
A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT
Er zijn geen storingen bekend.2Dutch schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:06:
Hmm, zo te zien werkt Tweaknews atm niet, misschien iets te maken met de TweakDSL problemen in Zuid Nederland? Nog steeds jammer dat ze niet fatsoenlijk informeren via hun site..gemiste kans (scheelt ze telefoontjes).
Kia Niro-EV 2024
mijn signature is bewust leeg :-)
Nickname does not reflect reality
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ook ik had gisteren erg trage verbinding met Tweaknews/Ziggo @ Etten-Leur/Bredamegatronics schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:29:
Ging net erg traag, maar na een paar keer reconnected is de snelheid weer terug.
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 3% gewijzigd door bassiexp op 18-09-2009 21:37 ]
Wat voor router is dat dan? De meeste budgetrouters kunnen toch wel 20 mbit aan.Bart© schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:36:
Tsja, probleem is dat ik zoiezo de 20mbit niet haal want m'n router kan op de WAN-poort maar 11mbit aan.
Wordt aan gewerkt, maar zelfs 11Mbit haal ik bij lange na niet. Zo ziet het er nu uit.. Misschien ziet het er voor anderen bekend uit?
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 19-09-2009 12:54 ]
/▌
Een Draytek Vigor 2200E-Plus.Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:53:
Het leek me duidelijk omdat jullie allemaal Ziggo hebben, maar heb even getest met Telfort en ik haal ook mijn max snelheid niet (1,6/1,7 mB/sec ). Getest met 6 connecties (is altijd genoeg geweest) en met 8. Ik kom dan ongeveer op dezelfde snelheid uit momenteel.
[afbeelding]
[...]
Wat voor router is dat dan? De meeste budgetrouters kunnen toch wel 20 mbit aan.
Nickname does not reflect reality
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq