ik haal hier volledige snelheid :-)Chilly_Willy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:05:
Ik haal op dit moment maar 32KB/sec... nog meer mensen last van?
[ Voor 72% gewijzigd door Teckna op 20-09-2008 14:09 ]
ik haal hier volledige snelheid :-)Chilly_Willy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:05:
[ Voor 72% gewijzigd door Teckna op 20-09-2008 14:09 ]
Hier ookChilly_Willy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:05:
Same here.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:02:
Idem dito, kom nie verder dan 16 Kbs
[ Voor 66% gewijzigd door Mark_640 op 20-09-2008 18:49 ]
Ik heb altijd al SSL en 563 ingesteld gehad... en nee heb ook geen Ziggo. Nu haal ik wel weer 20Mbit, maar vanmiddag zeker niet. Normaal haal ik ook gewoon fullspeed. Je redenatie is ook een beetje raar, omdat niet elke verbinding door de zelfde server afgehandeld wordt, dus wellicht werden wij verboden met een server met problemen...4pp3l schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:55:
Wat waarschijnlijk ook meespeelt is dat Ziggo vanaf vandaag ineens usenet verkeer is gaan limiteren schijnbaar. Door SSL te gebruiken op poort 563 voorkom je dit probleem en zou je weer op volledige snelheid moeten downloaden.
Downloaden met een paar kb/s per seconde terwijl anderen wel een volledige snelheid halen ligt natuurlijk niet aan tweaknews lijkt me.
[ Voor 11% gewijzigd door Nielsvr op 20-09-2008 20:32 ]
Verwijderd
Je vinkt in je usenet programma ssl aan, en stelt de juiste poort in (563 ipv 119), en klaar.Frank76NL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:02:
SSL is nieuw voor mij. Hoe en wat kan ik dit gebruiken? (ook Ziggo hier)
Nee, klinkt simpel, bedankt!job schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:08:
[...]
Je vinkt in je usenet programma ssl aan, en stelt de juiste poort in (563 ipv 119), en klaar.
Lijkt me niet al te moeilijk toch?
[ Voor 11% gewijzigd door FrankNLD op 20-09-2008 22:39 ]
Dan doe je toch iets verkeerds.Frank76NL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:13:
Nee, klinkt simpel, bedankt!
Edit: Dan krijg ik "Unable to connect to..."
i.p.v. de magere 7 kb/s.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 20-09-2008 23:21 ]
tabblad manager -> selecteer tweaknews -> edit -> vinkje bij ssl -> kies yes -> applymrger schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:26:
Ik gebruik Tweaknews met Newsleecher. Mag jij mij vertellen hoe en waar ik die SSL moet aanvinken.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 20-09-2008 23:49 ]
[ Voor 192% gewijzigd door Chilly_Willy op 22-09-2008 10:29 ]
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Bij mij heeft dit geholpen, thanks. Maar toch raar dat dit dan een 'oplossing' is.job schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:49:
[...]
tabblad manager -> selecteer tweaknews -> edit -> vinkje bij ssl -> kies yes -> apply
Is niet raar. Ziggo wil gewoon niet dat je je snelheid waar je voor betaald kan gebruiken met usenet. De SSL poort word (nog) niet geknepen.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:11:
[...]
Bij mij heeft dit geholpen, thanks. Maar toch raar dat dit dan een 'oplossing' is.
Coïtus ergo sum
[ Voor 24% gewijzigd door Spidey op 21-09-2008 09:16 ]
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Ik gebruik inderdaad de tweaknews nieuwsserver i.c.m. Casema (Ziggo). Heb het in Grabit bij de servereigenschappen aangevinkt (vult gelijk de juiste poort in), maar krijg vervolgens "Unable to connect..." i.p.v. een paar kb/s...job schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:20:
Je maakt ook echt gebruik van tweaknews dus? (dat je niet perongeluk in het verkeerde topic zit... dus gebruik maakt van ziggo's eigen usenet server).
SSL doet het gewoon hier met tweaknews over poort 563.
[ Voor 4% gewijzigd door FrankNLD op 21-09-2008 10:15 ]
Welke versie van Grabit heb je? Pas vanaf versie 1.7.2 beta 1 word SSL ondersteund. Alleen de poort veranderen naar 563 is niet genoeg, grabit moet ook SSL gaan praten.Frank76NL schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:55:
[...]
Ik gebruik inderdaad de tweaknews nieuwsserver i.c.m. Casema (Ziggo). Heb het in Grabit bij de servereigenschappen aangevinkt (vult gelijk de juiste poort in), maar krijg vervolgens "Unable to connect..." i.p.v. een paar kb/s...
Edit: kan de router roet in het eten gooien?
Coïtus ergo sum
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Zou kunnen dat sabnzbd dit toen nog niet ondersteunde. Ik gebruik 0.4.4 van sabnzbdplus, die ondersteund het wel.Donnie schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:23:
Hoe kun je in sabnzbd dan instellen dat hij het via het SSL protocol doet? Ik kan het niet vinden namelijk in de 0.2.4 versie
Coïtus ergo sum
Ik gebruik Grabit 1.7.2 beta 3, SSL is gewoon aan te vinken bij de instellingen.Chilly_Willy schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:15:
[...]
Welke versie van Grabit heb je? Pas vanaf versie 1.7.2 beta 1 word SSL ondersteund. Alleen de poort veranderen naar 563 is niet genoeg, grabit moet ook SSL gaan praten.
Mooi dat hij het doet. En nee dat mag een provider niet, in hun eigen voorwaarden staat dat ze altijd de gebruiker moeten inlichten. Poort 22 (ssh) blokkeren ze ook al.Frank76NL schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:43:
[...]
Ik gebruik Grabit 1.7.2 beta 3, SSL is gewoon aan te vinken bij de instellingen.
LOL terwijl ik tijdens het creëren van dit bericht Grabit (voor de vierde keer of zo) herstart, werkt ie wel op volledige snelheid!
Mensen Bedankt!![]()
BTW mag een provider zomaar een deel van de dienst die je afneemt bandbreedte) beperkingen instellen zonder overleg, aankondigeig of wijzigingen in de voorwaarden?
Coïtus ergo sum
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 21-09-2008 23:30 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Mystikal op 22-09-2008 20:06 ]
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 41% gewijzigd door Kaasplank op 22-09-2008 21:29 ]
Waar is hier
[ Voor 15% gewijzigd door Mystikal op 23-09-2008 07:51 ]
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 34% gewijzigd door Mark_640 op 23-09-2008 17:24 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Basement Bios ---- Exo-S
Inderdaad. Inmiddels is mij iets meer duidelijk. Net maar WEER gebeld. Overigens zeer vriendelijk te woord gestaan door een dameMark_640 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:16:
Dat heeft dan natuurlijk ook geen zin...
p.s. Als dit het gebruikelijke taalgebruik is van de helpdesk daar mogen ze daar wel eens wat cursussen Nederlands gaan geven...![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 23-09-2008 20:25 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Er staat nergens dat het NIET mag, en dus hebben ze het recht om bepaalde poorten te blokkeren. Dat beweerde Tweaknews althans.Mark_640 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:31:
Heb je gesproken met Ziggo (ex-Casema) of met Tweaknews?
Als dit waar is, dan zou ik je algemene voorwaarden maar eens goed doorneuzen, want ik betwijfel of Ziggo dit zomaar kan maken.
Mocht UPC ooit dit geintje bij me flikken, dan ben ik acuut weg als abbonnee onder het mom van wanprestatie/contractbreuk aan hun zijde...
Basement Bios ---- Exo-S
mooi pauper..Mystikal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:23:
[...]
Feiten:
-Casema heeft alle poorten (563, 119 en 5??) dichtgezet.
-Indien je usenet/nieuwsgroepen rechtstreeks via hun afneemt zetten ze een bepaalde poort WEL open.
-Ze proberen dus gewoon ervoor te zorgen klanten te binden aan Casema voor een extra nieuwsgroep service, waar natuurlijk extra voor betaald dient te worden.
-Eind deze week wordt er verzocht terug contact op te nemen, indien er nog niets bekend is. Ze willen eerst met een oplossing komen, voordat ze een mail rond sturen.
http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggenOpzegtermijn
Alle abonnementen van Ziggo zijn per maand opzegbaar. Je kunt een abonnement met ingang van de eerste dag van elke maand opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Deze maandelijkse opzeggingsmogelijkheid is dus ook van toepassing als je het abonnement in het verleden bent aangegaan met Casema, @Home of Multikabel, en voor je abonnement oorspronkelijk een minimale abonnementsduur gold.
[ Voor 81% gewijzigd door Freelance op 23-09-2008 21:55 ]
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
[ Voor 33% gewijzigd door FrankNLD op 23-09-2008 22:03 ]
Opmerkelijk is dan wel dat Eweka met Chelloo (forum voornamelijk UPC gebruikers) tegenwoordig speciale kortingsabo's heeft. Neem aan dat ook zij last hebben van dit absurde gedrag.Beste <knip>,
Helaas ligt het wel degelijk aan de het knijpen van poorten van de providers. Wij zijn hier momenteel ook een gevecht tegen aan het voeren. Met name de kabelproviders lijken er hard tegen te gaan.
SSL was een oplossing die naar behoren werkte, maar blijkbaar hebben ze dat dan ook al aan banden gelegd. Probeer anders poort 80 eens.
Met vriendelijke groet,
Tweak /K
[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 24-09-2008 11:46 ]
Opvallend is dat er geen antwoord wordt gegeven op mijn opmerking/vraag waarom ik met een andere usenetprovider totaal geen last heb (smsusenet / 'geleend' eweka account van een familielid).Beste Mark *****
Wij ervaren toch echt geen problemen op onze server. Het enige wat ons dwars zit
zijn providers, met name de kabelproviders. Deze proberen onze klanten de
toegang tot onze newsserver gedeeltelijk te ontnemen. Dit is natuurlijk erg
vervelend. Vandaar dat wij het dan over een andere boeg gooien met een andere
poort SSL was hier zo'n oplossing voor. Blijkbaar heeft dat de truc niet gedaan.
Het enige wat wij u nu nog aan kunnen raden is keihard te gaan klagen bij de
providers. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat hun helpdesk niet eens op de
hoogte is van wat er achterin het bedrijf allemaal gaande is. maar hoe meer
mensen klagen hoe beter voor ons.
Natuurlijk gaan wij verder zoeken naar een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Tweak /K
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Onze excuses voor de onduidelijkheid. Als u een snelheidstest zou doen zult u merken dat u keurig de snelheid krijgt die u hoort te hebben.
Internetverkeer is grillig. Net als andere internetproviders houdt UPC daarom voortdurend de verkeersdrukte op haar netwerk in de gaten. Om alle ruim 625.000 internetabonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die 'real time' plaatsvinden op hele drukke momenten bij voorrang af te handelen. Daarmee wil UPC `filevorming¿ op haar netwerk voorkomen.
Inmiddels is o.a. uit signalen van klanten op verschillende weblogs en fora gebleken dat deze maatregel in het algemeen belang op sommige klanten meer effect heeft dan op andere. Daarom is UPC inmiddels bezig het netwerk daar waar nodig anders in te regelen. Vanwege de internationale netwerkstructuur is iedere verandering echter een complexe zaak waarbij behoedzaamheid op zijn plaats is om overlast voor klanten tot een minimum te beperken
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Net even getest, lijkt weer een stuk beter te draaien nu, geen rare dippen of connectieproblemen meer...Goedemorgen,
Lijkt er op dat sommige SSL readers het even moeilijk hadden, op dit moment echter zal alles
weer naar behoren moeten werken. Kunt u nagaan of dit inderdaad het geval is? Volgens onze
gegevens lopen deze servers namelijk weer als een zonnetje.
Met vriendelijke groet,
De helpdesk
# MK
Ziggo in combinatie met Tweaknews is nog helemaal niets... Dus hier is het nog PET!Mark_640 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:26:
Vanmorgen een mailtje van de helpdesk gekregen:
[...]
Net even getest, lijkt weer een stuk beter te draaien nu, geen rare dippen of connectieproblemen meer...
Basement Bios ---- Exo-S
Nope, even proberen. Ik neem aan dat we het over de SSL poort hebben? Ik ben niet zo technischMark_640 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:08:
Had je het al via poort 80 geprobeerd?
Die kan Ziggo toch niet dichtzetten...
[ Voor 36% gewijzigd door Mystikal op 26-09-2008 12:53 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Werkt hier ook.Mystikal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:15:
[...]
SOLVED: SSL moet je vergeten, oftewel uitschakelen, TCP port op 583 and it works like a charm... let's leech!!
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Chilly_Willy op 01-10-2008 20:51 ]
Coïtus ergo sum
UPC had netwerk onderhoud vannacht, misschien daardoor even wat minder tijdelijk.ultimateharry schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:17:
Hier nog steeds dramatisch, kom niet boven de 80 kb/s uit. Poort 80, 563, 583 inc SSL, maakt allemaal niets uit.
Via UPC......
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Correctie, Chelloo is geen Eweka dienst, maar loopt via XSnews, ere aan wie eer toekomt.Katseviool schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:55:
Heb een soort gelijke vraag voorgelegd bij Tweaknews, sinds ik verhuisd ben van provider (Orange --> UPC) is het echt dramatisch. Maar dit is hun antwoord:
[...]
Opmerkelijk is dan wel dat Eweka met Chelloo (forum voornamelijk UPC gebruikers) tegenwoordig speciale kortingsabo's heeft. Neem aan dat ook zij last hebben van dit absurde gedrag.
Ook even een mail ingeschoten bij UPC, dit om te verifieren of zij inderdaad kunnen bevestigen dat deze poorten worden gecapped.
Verwijderd
Nee zo werkt dat dus niet.taz3d_nl schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:55:
De snelheden die tweaknews je garandeerd klopt echt voor geen meter.
Heb een 20mbit lijntje van Alice waarmee ik 15mbit haal maar bij tweaknews kom ik niet verder dan 10mbit ( 1,25mb per sec )
Heb ze zojuist gebeld maar ze zeggen dat het aan verschillende dingen kan liggen.
Ja me reet, als ik een 100mb bestand van download met 15mbit dan moet het toch ook mogelijk zijn om 15mbit te downloaden van een 20mbit nieuwsserver.
Hoezo werkt het zo niet ?
Hoi!
Dat heeft te maken met mijn afstand tot de telefoon centrale dat weet ik, maar als tweaknews een abbonement van 20mbit aanbied en ik haal met mijn verbinding 15mbit dan kan ik er toch minimaal vanuit gaan dat ik met tweaknews die snelheid ook haal.EWK schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:31:
Je haalt met je Alice lijntje toch ook 'slechts' 15mbit?
Waarom dat wel zo reageren over je tweaknews abbo.
CMJJKFE
Ik haal maar 10mbit, geen 15 !Jan20 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:42:
Het klopt wel wat hun doorgeven. De adsl lijn die jij gebruikt haalt, maar maximaal 15 mbit maar de doorvoor van Tweaknews zelf is gewoon 20 mbit hoor.
Om het, maar even simpel uit te leggen jij wil meer auto’s over jou eigen weg laten rijden dan er mogelijk is. Het aanbod wat Tweaknews doet is 20 auto’s, maar jouw straat heeft maar een maximale capaciteit van 15 auto’s.
Dan ligt het probleem niet aan het aanbod, maar dat de straat te klein is voor de aangeboden capaciteit
ik heb er 4 open staan, zou dat verschil maken ?
vreemd dat ze die info niet aan je gevraagd hebben tijdens je belletje.taz3d_nl schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:14:
Het klopt inderdaad, ben nu met 8 lijntjes aan het downloaden en haal de maximale snelheid.
Bedankt
Vertrouw me dit ligt niet aan jouw, dit is niet normaal en ik heb het ook.Armageddon_2k schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:17:
Hmpf
Net een accountje afgesloten, zat altijd op een account van een viend van me...
Nu haal ik sinds vandaag nog maar 200 kb/s max.
Wordt hier een beetje droevig van...
Jep hier ook weer normaal (10 Mbit)tweak_dude schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:48:
De snelheid is hier intussen weer normaal (6 MBit lijn)
Misschien was het gisteren extra druk want ik kreeg af en toe een foutmelding dat de server het te druk had.
[ Voor 14% gewijzigd door Frankster op 01-11-2008 17:52 ]
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
[ Voor 6% gewijzigd door Mark_640 op 14-11-2008 23:39 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Nielsvr op 16-11-2008 14:08 ]
Ik haal op dit moment 250 kb/s max. Op het netwerk van Leaseweb. Vreselijk bagger als je er ook nog voor moet betalen. Morgen maar eens bellen ofzo. en anders overstappen naar eweka.Nielsvr schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:03:
Ik haal nu gewoon 0, nada, niets... Met ssl, zonder ssl, alle poorten gehad... Af en toe even een sprintje naar 90kb/s maar dat is snel voorbij. Ben er nu klaar mee. Helpdesk werkt ook niet mee, en eweka werkt wel gewoon.
Verwijderd
Hier lijkt het nu alsof het gecapped is op 25 kb/sSeD_NcL schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:12:
Ik zit hier nu continu op 35 kb/s. Ik heb 35Mbps internet, dus echt bagger. Ik zal ook even gaan mailen/bellen.
Dit is denk ik voor menig forum gebruiker niet te antwoorden tenzij hij / zij inside information heeft van tweaknews. Ik zou gewoon even bellen of mailen naar hun.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:16:
Ok. Ik kan het allemaal niet meer volgen maar volgens mij heb ik ook een ander probleem:
Ik woon zelf in Belgie maar heb gewoon tweaknews (met telenet als internet provider) mijn download heeft sinds dat ik tweaknews pakte het perfect gedaan! Was helemaal niets mis mee. Nu even geleden (ergens eind augustus/ begin september) ging ie raar doen. Ik wilde wat gaan downloaden en hij ging meteen als een speer met 1.5MB per seconde...snel genoeg (een filmpje van 5GB was ong 45 minuutjes) maar toen na een paar seconden ging mijn download snelheid zakken totdat ik op 0.0KB per seconde stond. Zeer irritant! Maar als ik steeds disconnect/connect doe dan download hij een paar seconden op volle snelheid en dan zakt ie weer. Maar ook nu ben ik weer bezig (ondertussen vorige week deed ie het ineens weer wel perfect) met downloaden en dan volle snelheid...dan zakt ie naar niks en na een minuut (paar min) dan gaat ie gewoon weer uit zichzelf downloaden voor een paar seconden, zakt het weer naar 0 en zo gaat dat dan weer verder.....
Is dit hetzelfde probleem als van de rest? Ik weet namelijk niet waar het aan ligt! Iemand zei tegen mij dat telenet tweaknews niet accepteerd (of gedeeltelijk blokkeerd) maar jah hoe kan het dan zijn dat ie het de vorige week wel weer deed....
Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
Alvast bedankt hoor!
[ Voor 55% gewijzigd door DarkHelmet op 19-11-2008 19:55 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Nou wees blij. Vandaag ~100 KB/s heb even omgezet naar SSL iets hoger maar echt bar slecht.Mark_640 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:54:
Hier is het de laatste weken ook niet vooruit te branden. Met SSL kom ik nog aan zo'n 900 KB/s, maar zonder SSL of op poort 80 mag ik blij zijn als ik de 400 KB/s haal.
Opnieuw geprobeerd met een tijdelijk smsusenet account, en meteen vol naar de 2,2 MB/s.
Ik heb er weer een mailtje aan gewaagd naar Tweaknews, maar als ze nu weer aankomen met smoesjes als 'het ligt aan uw provider of pc', dan zeg ik m'n abo op, en ga ik op zoek naar een andere usenetprovider.
Zie ook screenshots:
[afbeelding][afbeelding]
Waarbij links Tweaknews is, en rechts smsusenet.
Verwijderd
Hier ook de laatste tijd. Altijd strak 4.1 mb/s. Nu soms slechts 800 kb/s. Heel wisselend.hemiparo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:26:
Ook hier ligt TweakNews er weer uit... geen idee hoe ik e.e.a. kan controleren en kan ook geen storingpagina's vinden op de site. Wel balen...Ging tijdje goed maar de (tijdelijke) uitval komt weer veel vaker voor...
[ Voor 60% gewijzigd door MegaTronics op 25-12-2008 09:02 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq