Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:10:
Na veel ellende hebben gehad met mijn witte motorola modem die de snelheid niet aankon.
Met de witte motorola haalde ik met mijn intensief abbo niet hoger dan maximaal 490KB
Vorige week zeer intensief gebeld met de hell(p)desk waar echt soms prutsers zitten , sorry dat ik het zeg. Eindelijk na 10 x bellen kregen ze het door dat het probleem toch bij @home ligt en niet bij mij.
Kan ook niet

Omdat ik alles zeer goed getest heb.
- Bij de buren geweest voor te testen en daar haal ik met mijn computer 950KB , bij mijn zwager geweest die ook op server (zelfde gemeente)zit haal ik gemiddeld 980KB.Alles met grote bestanden.Dus
geen speedtest.
- Laptop getest van de buren wel bij hem de snelheid heeft (950KB) en hier niet hoger komt dan maximaal 490KB.
- Geen spyware , geen virussen etc etc van die toeters en bellen op mijn computer.
Dus dat allemaal uitgelegd aan de hell(p)desk en sommige zijn dan nog eigenwijs of gooien op stoer.
Tot dat ik voor de aller eerste keer uitgevlogen ben

Toen gaven ze mij een referentienummer en verbonden ze me door naar de technische dienst.
Na een paar keer terugbellen omdat ze wat wilde proberen , gewacht totaal 3.5 uur aan de telefoon gelukkig niet op 1 dag want anders had ik geen oor meer over

Die was ervan gesmolten

.Bij de technische dienst was het druk.Goed teken of geen goed teken
Vorige week laatste telefoongesprek met de technische dienst zeiden ze wat ik al van begin af aan gezegd had het ligt aan de modem

Er werd me nieuwe modem opgestuurd.Nou heb ik nieuwe modem zwarte Arris modem en ik heb mooie snelheid gemiddeld 980KB op ftp server en nieuwsgroepen via payserver. Verbinding klapt er niet meer uit en ik kan grotere mails versturen.(circa 3-4mb) Kan tot 10 mb maar voorheen kon ik dat niet met de verhoging erdoor was.
De helpdesk is en blijft waardeloos sorry dat ik het zeg maar de technische dienst is wel oke.
Ik weet ook dat ze daar de hele toeters en bellen af moeten gaan maar niet de hele tijd en als het probleem blijft bestaan.Ik heb ook het gevoel dat ze niet goed luisteren , heb ze al zoveel x gezegd wat ik hierboven schrijft.
Ze blijven zeggen ligt bij jou etc etc.Niet dus en de technische dienst zag wel dat er wat mis was.
Maar ik hoop er nou (bijna) geen gebruik meer van te maken.
Ik heb nou eindelijk mijn goede stabiele verbinding terug met de snelheidsverhoding.
Kort samengevat:
Bij mij lag het aan de witte Motorola modem. Heb nu een zwarte Arris modem. Zo simpel kan het zijn

Quote uit deel2.
Ik heb dus PRECIES hetzelfde, ik heb dit probleem al meer dan een jaar en besloot er eens goed achteraan te gaan. Ik dus vorige week gebeld en kreeg een referentienummer van de technische dienst, dan kon ik met 3 dagen terug bellen om te kijken hoe het er mee stond, nou oke,
- ik bel maandag terug krijg iemand aan de lijn, vraagt mij even te wachten, en zet een irritant muziekje op, na 2 minuten wachten wordt er opgehangen.
- ik bel nog een keer, een andere man vraagt mij (zoals mij al 2x eerder is gevraagd, in gesprekken al maanden terug) allerlei tests te doen en komt tot de conclusie dat er echt iets met mijn snelheid is (goh!), hij besloot mij een zekere house move box te sturen die ik nog niet gehad heb, maar met deze box zou ik recht hebben op een nieuw modem en zou zeker zijn dat het niet een intern probleem was.
- ik bel vandaag (dinsdag terug) om mijn referentie nummer te checken, na 6 minuten in de wacht te staan neemt iemand op, ik hoor even wat achtergrond geluiden en er wordt opgehangen.
- ik bel nog een keer terug, vraag hoe het met mijn referentie nummer is en dan blijkt dat de aanvraag 'denied' is, vanwege een verkeerde foutcode o.i.d. (ja, wat kan mij dat nou schelen!). Ik heb deze man goed laten weten met verheven stem dat ik "verdomme" wel eens vooruitgang wou, ik zeg hem dat ik al meer dan 10x gebeld heb en ik dat niet normaal vind, vraagt deze idioot vervolgens "10x gebeld zei u" en noteert het (om door te sturen naar de technische dienst). Stelt die me ook nog voor zelf een modem te kopen.
In alle gesprekken bleven ze beweren dat het niet het modem was, alleen in het gesprek met de man op maandag gaf hij even toe dat er inderdaad wel eens problemen met het 4200E modem zijn, maar dat het heel goed aan iets anders kan liggen en niet maarzo een modem weg kan geven, ik vertel hem dat ik 3 mensen ken met precies hetzelfde abbo (intensief 8000) die allemaal een zwart (Arris) modem hebben en gewoon 900/1000+Kbytes/s halen.
Ik bel morgen/overmorgen nog een keer, en als de technische dienst mijn ticket weer terug stuurt zonder er iets aan te doen, ga ik toch maar proberen op de 'oneerlijke' manier aan een nieuw modem te komen.
In deel2 las ik bijvoorbeeld dit:
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:58:
[...]
Nou dat wordt dus je utp stekker uit het modem trekken voor de mensen met een motorola 4200 en zeggen dat je al een nieuwe netwerkkabel hebt gekocht en kaart en dat het activity lampje van het modem maar niet gaat branden. Dan krijg je dus een modem swap.
Werkt dit nog? Wat nu als ze vragen m'n oude utp kabel er weer in doen? Zal ik dan gewoon zeggen dat ie nog steeds niet aan gaat? En moet ik op moment van bellen ook de stroom kabel eruit trekken? Of misschien iemand een andere suggestie?
Bvd, Jan