Toon posts:

@home snelheidsverhoging deeltje 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 16.271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Hier ook even dat 100MB-bestand van multikabel binnengetrokken. Gemiddelde komt niet boven 241 kB/sec download uit ... Bij speedtest.nl haalt ie direct daarna 283 kB/sec down en 118 kB/sec ....

en dat met een duurbetaald 8000-abo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:58:
Je upload is wel in orde zo te zien...

Maar wat zegt nou http://speedtest.quicknet.nl/index2.html nou met een 100MB bestand? :/
Gaat een beetje sneller nu..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-> wget http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
--21:40:14--  http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
           => `100mb.nul'
Resolving ns0.multikabel.net... 213.206.89.181
Connecting to ns0.multikabel.net|213.206.89.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 (100M) [text/plain]

100%[====================================>] 104,857,600  152.89K/s    ETA 00:00

21:46:24 (277.03 KB/s) - `100mb.nul' saved [104857600/104857600]

Maar ja, dat is dus bijna een factor 4 te langzaam. Het rare is inderdaad dat er met de upload eigenlijk nooit iets aan de hand is.. vaak is die in de avond gewoon sneller dan mijn download. :{

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je rekening houden met dat er een capaciteitsprobleem in jou wijk(kast) zit. Dat kan niet anders... Je upload is wel in orde. @home informeren over je probleem is idd lastig, aangezien ze je procedures laten volgen door bijv je router eruit te halen, je wifi uit te schakelen en modem -> PC connectie te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 07:18:
Dan moet je rekening houden met dat er een capaciteitsprobleem in jou wijk(kast) zit. Dat kan niet anders... Je upload is wel in orde. @home informeren over je probleem is idd lastig, aangezien ze je procedures laten volgen door bijv je router eruit te halen, je wifi uit te schakelen en modem -> PC connectie te testen.
Je moet gewoon zeggen: Andere pc geprobeerd, Andere kabel geprobeerd. nieuwe dhcp gegevens opnieuw opgehaald en modem gereset. Dan heb je de gehele snelheidsprocedure gehad. Bij mij duurde het altijd maar 2 minuten ofzo en toen werd er al een ticket doorgezet naar tier2. (Ze mogen niet meer doorverbinden).

Maar het scheelt toch om een half jaartje op die hellpdesk gewerkt te hebben toen het hier nog in Enske zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iedereen dat zou zeggen en niet doen, dan zou het allemaal de schuld van @home zijn. Ze vertelde me dat vaak het probleem bij de user lag, verkeerde instelling, slechte wireless verbinding, toch een applicatie die de upload volstookte etc.. Ja natuurlijk twijfel ik ook niet aan de users die het wel gewoon op orde hebben ( :P ) maar zeggen dat je alles gedaan hebt is niet handig.

Ik had van de week @Home aan de lijn over dat DHCP probleem, dat ik maar 1DNS server bij m'n router nog maar kreeg, en sites heel erg lang duurde om die op te vragen. Speeds waren wel gewoon oke. Ze vertelde me dat ik ook maar even zonder router moest gaan testen, ik heb ze verteld dat ik mijn pc ondanks stevige antivir niet zomaar achter het internet zonder iets van firewall koppel. Ik had later handmatig toch de 2de DNS server ingevoerd en alles werkte weer na een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:05:
[...]

Je moet gewoon zeggen: Andere pc geprobeerd, Andere kabel geprobeerd. nieuwe dhcp gegevens opnieuw opgehaald en modem gereset. Dan heb je de gehele snelheidsprocedure gehad. Bij mij duurde het altijd maar 2 minuten ofzo en toen werd er al een ticket doorgezet naar tier2. (Ze mogen niet meer doorverbinden).

Maar het scheelt toch om een half jaartje op die hellpdesk gewerkt te hebben toen het hier nog in Enske zat.
WTF?? 't kostte me 10 pogingen (en 60€) toen om de 2e lijns aan de lijn te krijgen en nou kunnen we hun niet meer aan de lijn krijgen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de eerste keren trapte ik daar ook in...steeds maar weer die procedures...kost je handen vol geld, bij mij is er nu in totaal iets van 11 keer een monteur langs geweest...gaat ie weer in het kastje rommelen en dan is het meestal wel weer goed. En viel mij ook op dat ze niet meer doorverbinden, want de chick die ik aan de lijn kreeg..zei gewoon tegen me dat ze niet wist wat het probleem was...en dat ze het heel rot voor me vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:24:
Tja, de eerste keren trapte ik daar ook in...steeds maar weer die procedures...kost je handen vol geld, bij mij is er nu in totaal iets van 11 keer een monteur langs geweest...gaat ie weer in het kastje rommelen en dan is het meestal wel weer goed. En viel mij ook op dat ze niet meer doorverbinden, want de chick die ik aan de lijn kreeg..zei gewoon tegen me dat ze niet wist wat het probleem was...en dat ze het heel rot voor me vond.
Als die chick dat zo erg vindt, moet ze er maar wat tegenover stellen hè. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 07:18:
Ik denk dat ik kijk of het vanavond weer zover is, en dan ga ik maar eens bellen. Ik ben zelf in ieder geval wel zo hoffelijk dat ik zware downloads nooit tussen 16.00 en 24.00 doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ok, vanavond maar weer eens gekeken hoe het ermee staat...
-> wget http://ns0.multikabel.net/10mb.nul
--21:34:11-- http://ns0.multikabel.net/10mb.nul
=> `10mb.nul'
Resolving ns0.multikabel.net... 213.206.89.181
Connecting to ns0.multikabel.net|213.206.89.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 10,485,760 (10M) [text/plain]

100%[====================================>] 10,485,760 69.20K/s ETA 00:00

21:36:48 (69.00 KB/s) - `10mb.nul' saved [10485760/10485760]
Ik heb het bestand van 100mbyte maar niet geprobeerd... 10mbyte duurde al lang zat. :{

Morgen eens bellen met @home en een klacht indienen. Ik ben het zat... 69kbyte/s ipv 1000kbyte/s

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 14-11-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat is dit nou weer voor onzin... ik belde net naar de klantenservice van @home omdat de snelheid vanavond wederom om te huilen is, en zoals verwacht kom ik uiteraard in een wachtrij.. nou, tussen de 5 en 10 minuten gewacht met het bericht dat hun medewerkers allemaal in gesprek zijn, en dan hoor ik opeens een vrouwenstem: "Ik heb u uit de wachtrij gehaald omdat onze medewerkers het te druk hebben, en ik wil u graag verzoeken om later op de avond of eventueel morgen weer contact met ons op te nemen, goedenavond *tuut tuut tuut*"
Opgehangen terwijl ik niet eens de kans had om te zeggen dat ik het dan maar later zou proberen.. ik kreeg dit gewoon door mijn strot geduwd en er werd gelijk opgehangen.

:r

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 15-11-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik snap dat dat vervelend is nadat je ruim 10 minuten aan de lijn met ze hangt :P Maar ze zullen ook wel zoiets hebben van we moeten de wachtende wegwerken anders duurt het allemaal te lang.

Wat is je thuissetup dan? Ik vind het raar dat je wel die uploadspeed haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:06:
Tja ik snap dat dat vervelend is nadat je ruim 10 minuten aan de lijn met ze hangt :P Maar ze zullen ook wel zoiets hebben van we moeten de wachtende wegwerken anders duurt het allemaal te lang.

Wat is je thuissetup dan? Ik vind het raar dat je wel die uploadspeed haalt...
Dat snap ik ook wel, maar maar dat dan kenbaar wanneer je contact opneemt met ze, ipv dat ze je eerst in de wacht laten zitten. :)

Ik heb een Linux router staan, waarachter een bedraad en draadloos netwerk zit waarvan op dit moment maar 1 computer aan staat. Overdag is de download-snelheid gewoon prima, maar tussen 18.00 en 24.00 is het vele malen langzamer, en gaat het richting de snelheid van Internet Soms. Op de router houd ik bij wat voor verbindingen er worden gemaakt met de buitenwereld, en buiten de testdownload zelf en de eventuele dns lookups zie ik verder geen verkeer wat die testdownload kan vertragen. Lijkt mij dus dat dat duidt op een capaciteitsprobleem.

Met de upload-snelheid is inderdaad over het algemeen niet zo heel veel mis.. zakt over het algemeen in naar pakweg 120kbyte/s, en buiten de drukke uren gaat dat weer wat omhoog.

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 15-11-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens (hoevaak het ook gezegd is tegen je :P) zonder die router / linux bak met een bedraade verbinding vanaf je modem naar je eigen PC, en test dan tussen 18:00 en 24:00.

Ik hoor/lees het wel vaker dat men keihard zegt nee het is niet mijn setup !!11one en na het verwijderen toch wel de beloofde snelheid ineens haalt :P

Mijn router vliegt er ook uit met snelheid als ik teveel connecties aanmaak, en zelfs eruit knalt :) gelukkig gaat mijn verkeer ook niet meer via P2p en dergelijk maar nieuwsgroepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:38:
Probeer eens (hoevaak het ook gezegd is tegen je :P) zonder die router / linux bak met een bedraade verbinding vanaf je modem naar je eigen PC, en test dan tussen 18:00 en 24:00.

Ik hoor/lees het wel vaker dat men keihard zegt nee het is niet mijn setup !!11one en na het verwijderen toch wel de beloofde snelheid ineens haalt :P

Mijn router vliegt er ook uit met snelheid als ik teveel connecties aanmaak, en zelfs eruit knalt :) gelukkig gaat mijn verkeer ook niet meer via P2p en dergelijk maar nieuwsgroepen ;)
met die van mij lukt dat niet eens >:) , zelfs niet met 2* emule, limewire en 5* torrent, kan doen wat ik wil de router crasht niet. Sites openen gaat hooguit wat trager

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:42:
[...]

met die van mij lukt dat niet eens >:) , zelfs niet met 2* emule, limewire en 5* torrent, kan doen wat ik wil de router crasht niet. Sites openen gaat hooguit wat trager
Forward dan maar een range 1 t/m 65535 naar 1 pc. en ga dan maar es gamen oid , zonder firewall op je hostpc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:38:

Direct op de Linux-bak (die bedraad is en direct op de router zit) is de snelheid ook traag, ook als alle andere computers uitstaan. En ik monitor dus op diezelfde Linux-bak wat de actieve verbindingen zijn mbv iptraf, en ik zie behalve de testdownload en de dns lookup(s) die daarbij hoort/horen geen andere verbindingen. Zou het dan zijn dat Linux tussen 18 en 24 een beetje moe is en dan zijn netwerkkaart maar op 10% van de snelheid laat werken? :P (P2P doe ik ook niet aan trouwens.. alleen usenet.)

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 15-11-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zou ook moe zijn na een dag arbeid ... :P

Maar je hebt dus geen Windows bak? :) Test daar eens mee dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:56:
[...]

Direct op de Linux-bak (die bedraad is en direct op de router zit) is de snelheid ook traag, ook als alle andere computers uitstaan. En ik monitor dus op diezelfde Linux-bak wat de actieve verbindingen zijn mbv iptraf, en ik zie behalve de testdownload en de dns lookup(s) die daarbij hoort/horen geen andere verbindingen. Zou het dan zijn dat Linux tussen 18 en 24 een beetje moe is en dan zijn netwerkkaart maar op 10% van de snelheid laat werken? :P (P2P doe ik ook niet aan trouwens.. alleen usenet.)
Ik heb ongeveer dezelfde opstelling. In de avonduren was/is @home bij mij altijd rond de 2 kb per seconde. Sinds gister heb ik tiscali ADSL. Zelfde linux router opstelling, in de avonduren 1.3 MB per seconde. @home is gewoon supercrappy hier op 7545wz. Ik ben blij dat ik het de deur heb uit gedaan. Voor 10 euro minder per maand heb ik gewoon een super snelheid. Exit @home is jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:55:
Ja ik zou ook moe zijn na een dag arbeid ... :P

Maar je hebt dus geen Windows bak? :) Test daar eens mee dan :P
Nou, om je blij te maken heb ik het even geprobeerd. :) De laptop waarmee ik in dit topic postte is member van het domain van de universiteit, dus ik kon daar niet mee kloten qua cp-naam enzo. Ik heb even een andere Windows-pc genomen en die direct op de router gezet... en (niet geheel tot mijn verbazing) was de snelheid bedroevend laag.. rond de 100 kbyte/s. Lijkt me duidelijk dat het dus niet aan die Linux-router of aan mijn netwerk ligt. :)

Nou, ik ga weer m'n netwerk terug op orde brengen. Ik vind het overtuigend genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 15-11-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:40:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde opstelling. In de avonduren was/is @home bij mij altijd rond de 2 kb per seconde. Sinds gister heb ik tiscali ADSL. Zelfde linux router opstelling, in de avonduren 1.3 MB per seconde. @home is gewoon supercrappy hier op 7545wz. Ik ben blij dat ik het de deur heb uit gedaan. Voor 10 euro minder per maand heb ik gewoon een super snelheid. Exit @home is jeej :)
Ja, het begint echt steeds verleidelijker te worden om over te stappen op een andere ISP. Voor de snelheidsverhoging van 600kbyte/s naar 1000kbyte/s had ik gemiddeld een veel betere snelheid... die was namelijk gewoon constant 600kbyte/s, zonder dipjes in de avonduren naar 100kbyte/s of nog minder. :r

Verwijderd

Gas leveren is geen probleem, TV signaal leveren gaat ook goed maar de snelle abbo's van internet kunnen ze nu niet en zullen ze ook nooit kunnen. Ik heb jarenlang @home gehad maar ben blij met mijn 5 mb ADSL verbinding. Loopt altijd en is de helft goedkoper.

Erger je niet, stap over

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik ben juist overgestapt omdat KPN adsl(xs4all) zo duur was, en had geen mogenlijkheid om over te stappen naar een andere isp, heb nl alleeen KPN in de (kleine)centrale zitten!!
Dus @home was de enigste keuze, tot op heden gaat het nog niet slecht!
Voor prijs/kwaliteitsverhouding kan ik iedereen non kpn adsl aanraden! als je het tenminste kan krijgen!

Verwijderd

Sinds een paar dagen schiet de latency omhoog voor ongeveer 5 minuten, waarna het voor een onbepaalde tijd (meestal twee uur), deze lus zich herhaalt :(.
Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [66.249.85.104]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 1379 ms 2003 ms 1896 ms ubr15-bu3.almel1.ov.home.nl [10.205.224.1]
3 2299 ms 1994 ms 2398 ms csw2-pc123-213.hnglo1.ov.home.nl [213.51.139.2]

4 2037 ms 2311 ms 2323 ms bb1-ge9-1-2.hnglo1.ov.home.nl [213.51.158.222]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 1177 ms 589 ms 314 ms bb1-ge1-0-0-0.groni1.gr.home.nl [213.51.158.117]

7 20 ms 14 ms 17 ms r1-ge1-0-0-0.groni1.gr.home.nl [213.51.157.97]
8 15 ms 24 ms 25 ms 72.14.238.123
9 23 ms 21 ms 29 ms 66.249.85.104

De trace is voltooid.
Zoals aan de trace te zien; er is geen touw aan vast te knopen, maar het is zeer irritant als het gebeurt :(.

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat soort dingen verwijs ik je toch naar het Problemen topic :)

Weinig met snelheidsverhogingen te maken :P

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

krijgt intensief ook nog een verhoging, of de mensen die het meest betalen weer achter het net?

Verwijderd

Topicstarter
sander817 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:32:
krijgt intensief ook nog een verhoging, of de mensen die het meest betalen weer achter het net?
Intensief blijft volgens @home zoals het is met de eerstkomende verhoging op 8000Mbits. Alleen internet "Soms" wordt verhoogd, Verwijderd in "@home snelheidsverhoging deeltje 3"

hoever dat is weet ik niet :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
sander817 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:32:
Kom aan, intensief is recent verhoogt.
Bij die verhoging is de goedkoopste niet meegenomen, die volgt nu.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SandeR schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:47:
[...]

Kom aan, intensief is recent verhoogt.
Bij die verhoging is de goedkoopste niet meegenomen, die volgt nu.
Volgens mij zijn de goedkopere abonnementen in totaal vaker verhoogd dan de duurdere abonnementen hoor. Vaak genoeg snelheidsverhogingen langs zien komen waar de Intensief-abonnees niks aan hadden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt om zo de concurrentie met dat instap-ADSL pakketten aan te gaan :) Mensen die een flinke lijn nodig hebben kunnen terrecht met Intensief 8000 & 15000, en als je zelfs in boxmeer woont mag je profiteren van 40MBit down/32Mbit up voor 74.95€. Alleen weet ik niks over betrouwbaarheid van die paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Volgens mij is mijn downloadsnelheid nu hoger... Speedtest.nl geeft 1252/275 aan :D Wel vroeg overigens!

Ohja: ik heb gisteren mijn modem opnieuw ingeplugt...

[ Voor 21% gewijzigd door RedPixel op 17-11-2006 11:55 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Met de verhoging van de andere abo's lijkt die van @Home 8000 te worden verlaagd ofzo. Nu op een zaterdagochtend haal ik amper 700 kB/sec ... :{. Modem al es uitgetrokken etc., maar dat helpt helemaal niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Er is niks veranderd aan de snelheid.
Gewoon zoals het wezen moet, rond de 950-1000KB/s.

De download is nog gewoon: Bit Rate: 8500000 bits/sec
En de upload is nog gewoon: Bit Rate: 1240000 bits/sec

[ Voor 39% gewijzigd door Hoyden op 18-11-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

RoelJewel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:31:
Met de verhoging van de andere abo's lijkt die van @Home 8000 te worden verlaagd ofzo. Nu op een zaterdagochtend haal ik amper 700 kB/sec ... :{. Modem al es uitgetrokken etc., maar dat helpt helemaal niets ...
Ja, het zou me niet verbazen als door de snelheidsverhogingen van de goedkopere pakketten de kwaliteit van de duurdere pakketten onder druk komt te staan. Misschien is dat de reden waarom veel abonnees met een 'Intensief'-abonnement relatief weinig hebben aan de snelheidsverhoging naar 1000kbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:28:
Er is niks veranderd aan de snelheid.
Gewoon zoals het wezen moet, rond de 950-1000KB/s.

De download is nog gewoon: Bit Rate: 8500000 bits/sec
Hoe heb jij die configfile gelezen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13
Heb vandaag ook maar eens met @Home gebeld. Heb ook internet intensief (8000). Download snelheid kwam alleen nooit boven de 4 mb uit. Werd vriendelijk te woord gestaan, kreeg eerst klantenservice.

Dus ik vertel dat ik de snelheid niet haal en dat ik ook gelezen had dat het aan het modem ligt (SB4200E). Dat klopte allemaal zeiden ze, dus ik vroeg of ze daar een oplossing voor hadden.
"Ja hoor, dan ruilen we het modem meestal om!" (dat gaat vlug dacht ik). "Ik zal u even doorverbinden met de technische dienst."

Degene bij de technische dienst zei echter dat het met dit modem ook moest lukken, hij zou wel even een update uitvoeren. Moest daarna voor 2 uur de stroom van het modem halen, daarna zou alles werken. (Had er weinig vertrouwen in, maar ze waren allemaal vriendelijk, dus mocht het niet werken, bel ik wel weer terug).

2,5 later stroom er weer op, meteen snelheid testen, werkte dus niet.
Maar weer teruggebeld dat het dus niet werkte, werd meteen weer doorgeschakeld naar technische dienst. Hetzelfde verhaal weer opgehangen. Toen deden ze verder niet moeilijk en nu sturen ze een nieuw modem op met een extra doos om het oude modem in terug te sturen.

Modem zou in 4 of 5 werkdagen binnen moeten zijn, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe modem kan wel de speeds aan van intensief 8000 hoor :) Hoef je je geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:33:
[...]

Hoe heb jij die configfile gelezen ? ;)
Dat kan met de Webstar modem.
(deze heb ik sinds kort ivm telefonie welke ik gratis kon aanvragen bij Intensief)
http://192.168.100.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:32

P!m

Bij mijn webstar modem zijn alle functies geblokkeerd, is er een manier om toch de down - & upstream waarde uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

huh? normaal is dat gewoon deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/tweakers/epx2203.PNG

Je ziet daar toch echt de download & upload snelheid staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Yucko op 29-11-2006 21:03 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee we hebben het hier over de pure modem Config. Die kan je normaal niet uitlezen. Maar mijn vraag ontstond dus uit iemand die zei dattie de config waardes had:
e download is nog gewoon: Bit Rate: 8500000 bits/sec
Die kan je normaal niet uitlezen op een surfboard bijv :)

• Sir Baxx
Heb nu het nieuwe modem (Arris) dus binnen, snelheden blijven echter hetzelfde als voorheen (heb 8 mbit, maar haal max 5 mbit).

Zou dit kunnen komen omdat ik draadloos aangesloten zit? Heb de pc draadloos verbonden met een Asus WG500 Deluxe, ontvangst is zeer goed en snelheid 54 mbit, dus het lijkt mij dat het hier niet aan ligt. Kan op het moment ook nog niet testen of bedraad beter is, want kabel is niet lang genoeg :(

Nog een ander vaag iets, ik kan ook niet meer op mn modem "inloggen" met http://192.168.100.1 (lukte nog wel toen ze het modem nog niet hadden aangemeld bij @home)

• Hoyden
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:07:
Nee we hebben het hier over de pure modem Config. Die kan je normaal niet uitlezen. Maar mijn vraag ontstond dus uit iemand die zei dattie de config waardes had:

[...]

Die kan je normaal niet uitlezen op een surfboard bijv :)
Deze waardes heb ik dus uit het modem, die aan mijn inkomende KABEL zit aangesloten.
De webstar dus.

Natuurlijk kan ik ook inloggen om mijn router die er achter hangt, maar daar gaat het hiet niet om..
Dus dit waren idd puur de modem configs.
Misschien dat ze dit straks nog gaan blokkeren, want ik heb het modem nog niet zo lang.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 23-11-2006 18:16 ]

Verwijderd

Sir Baxx schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:12:
Heb nu het nieuwe modem (Arris) dus binnen, snelheden blijven echter hetzelfde als voorheen (heb 8 mbit, maar haal max 5 mbit).

Zou dit kunnen komen omdat ik draadloos aangesloten zit? Heb de pc draadloos verbonden met een Asus WG500 Deluxe, ontvangst is zeer goed en snelheid 54 mbit, dus het lijkt mij dat het hier niet aan ligt. Kan op het moment ook nog niet testen of bedraad beter is, want kabel is niet lang genoeg :(

Nog een ander vaag iets, ik kan ook niet meer op mn modem "inloggen" met http://192.168.100.1 (lukte nog wel toen ze het modem nog niet hadden aangemeld bij @home)
Probeer het eens zonder je router/wireless device. Dat zorgt regelmatig toch wel voor vertragingen. Wat ook kan is dat er gewoon een capaciteitsprobleem is. Dan ben je echt de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
Kan het nu nog niet testen zonder router, moet namelijk nog een utp kabel halen die lang genoeg is. Maar de asus WL500G is toch niet de minste router, 8mb zou die toch makkelijk moeten halen?

Verbinding is ook perfect (ik tzit op de zelfde verdieping als dat de router staat) Ook de kabel tussen de router en modem is minimaal (bijgeleverde kabel).

Binnenkort misschien toch maar weer contact opnemen met @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik haal hier gewoon de volle 8mbit (@Home Intensief 8000) met de WL500gX :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 18:38
Ik haal nu moet grabit met mijn soms abbo zo'n 150kbps, dus dat is sneller dan ik dacht.. ^^

• Sir Baxx
JaJoah schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:00:
Ik haal hier gewoon de volle 8mbit (@Home Intensief 8000) met de WL500gX :)
Draadloos of met kabel?

Ben trouwens nog eens ff aan het testen.

Ben nu met Utorrent aan het downloaden (snelheid 450 -490 KBps)
Als ik dan een snelheidstest uitvoer (speedtest.nl of quicknet 100MB bestand) haal ik een snelheid van 450 tot 500 KBps) Bij elkaar opgeteld dus ongeveer 900 KBps..

Ik haal nu blijkbaar toch bijna de snelheid van 8 megabit.
Iemand enig idee waarom dit bij een speedtest niet eruit komt?

Edit

Heb even TCP Optimizer geprobeerd, haal nu na een reboot bij speedtest.nl 990 KBps 8)
Eindelijk de snelheid waar ik al lang voor betaal!

[ Voor 58% gewijzigd door Sir Baxx op 30-11-2006 19:15 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
WOEI!! ,mijn internet abo Soms is verhoogd , download is nu 165 kb/s :) :) :) jeeeeej :)

Heb vandaag mijn modem moeten resetten dus omdat ik geen internet meer had dus ja...

Dit geeft speedtest trouwens aan :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Nov 30 2006 om 22:39:58 UTC+0100)

Download : 164.9 KByte/sec
Upload : 33.8 KByte/sec
Connection : 848.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

Ach ja ,niet slecht ,en zoveel internet ik niet meer :)

[ Voor 70% gewijzigd door Galaxis op 30-11-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:02
Amd heeft pas geleden even @home intensief 15000 geprobeerd even een week.
heb constant gedownload via newsleecher(eweka)haal strak 1,7 1,8 mb per seconder=17000kb/s

jammer dat het abbo zo duur is

ohw ja regio(7468)

mvg

optimise

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Kabel

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 01-12-2006 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sir Baxx schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:07:
[...]

Heb even TCP Optimizer geprobeerd, haal nu na een reboot bij speedtest.nl 990 KBps 8)
Eindelijk de snelheid waar ik al lang voor betaal!
Het is denk ik wel handig bij de volgende TS een roundup te maken van tips & trucs voor heel @home in het algemeen.

Het werkt schijnbaar wel die TCP/IP patch, hoewel ik 'm nooit heb hoeven toe te passen, want zo'n patch is useless als je achter een router zit en niet je modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Is dat bij elke router zo? Kan me niet voorstellen dat je average over the counter router zelf met zaken in TCP-pakketjes als het Send en Receive Window en dergelijke gaat zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:46:
[...]

Het is denk ik wel handig bij de volgende TS een roundup te maken van tips & trucs voor heel @home in het algemeen.

Het werkt schijnbaar wel die TCP/IP patch, hoewel ik 'm nooit heb hoeven toe te passen, want zo'n patch is useless als je achter een router zit en niet je modem :)
Ik zit achter een router en daar heeft het bij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 dagen @home 150000, en ik haal met newsleecher continue 1,72 mb per sec.

In eerste instantie werkte de boel mij mij ook niet, of nauwelijks, zelfs na diverse malen contact met helpline. Na wat rommelen bleek mijn probleem aan de splitter te liggen, ding er tussen uitgehaal, et voilla, max speed:) @home zou me een nieuwe splitter opsturen, omdat zonder splitter je modem schade op kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:34:
Heb sinds 2 dagen @home 150000, en ik haal met newsleecher continue 1,72 mb per sec.

In eerste instantie werkte de boel mij mij ook niet, of nauwelijks, zelfs na diverse malen contact met helpline. Na wat rommelen bleek mijn probleem aan de splitter te liggen, ding er tussen uitgehaal, et voilla, max speed:) @home zou me een nieuwe splitter opsturen, omdat zonder splitter je modem schade op kan lopen.
Bedoel je de splitter die het signaal moet splitsen naar een TV/radio-signaal en een data-signaal? En had je gedurende de hele dag die problemen, of bijvoorbeeld alleen in de avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 11:41
Ik heb maar een sb5100e via marktplaats gekocht toen @home geen oplossing had voor de te lage snelheid. Toen ik deze wilde aanmelden bij @home deden ze eerst moeilijk, omdat ik het modem van hen had moeten krijgen. Toen ik boos werd omdat zij juist geen oplossing wisten en ik van hen geen nieuw modem had gekregen, moest er even overlegd worden daar. Gelukkig mocht het modem alsnog aagesloten worden. Ik haal nu precies de 8 mbit, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Zenos schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:43:
Ik heb maar een sb5100e via marktplaats gekocht toen @home geen oplossing had voor de te lage snelheid. Toen ik deze wilde aanmelden bij @home deden ze eerst moeilijk, omdat ik het modem van hen had moeten krijgen. Toen ik boos werd omdat zij juist geen oplossing wisten en ik van hen geen nieuw modem had gekregen, moest er even overlegd worden daar. Gelukkig mocht het modem alsnog aagesloten worden. Ik haal nu precies de 8 mbit, heerlijk :)
Je moet ook niet zeggen dat je dat ding van Marktplaats geplukt hebt, maar gewoon zeggen dat je die ontvangen hebt.

Meestal wordt niet gecontroleerd of dat inderdaad zo is. En voor @home maakt het in principe niet uit welk modem eraan hangt en bovendien scheelt het ze weer in de kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Zenos schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:43:
sukkels daar, als je eigen ADSL modem hebt, is er never nooit problemen, los je het een x op eigen kosten op bij @home, is het ook nog niet goed bij die gasten daar, wat een arro's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat noemen ze een beleid. Zij weten niet wat er met het vorige modem bijv is gebeurd, iets wat niet in de AV bij hun valt, en waar ze eigenlijk geen support op hoeven te geven. Natuurlijk weten jij en ik dat het modem wel goed zit, maar @Home denkt er anders over (kleine regeltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:10:
Na veel ellende hebben gehad met mijn witte motorola modem die de snelheid niet aankon.
Met de witte motorola haalde ik met mijn intensief abbo niet hoger dan maximaal 490KB |:(
Vorige week zeer intensief gebeld met de hell(p)desk waar echt soms prutsers zitten , sorry dat ik het zeg. Eindelijk na 10 x bellen kregen ze het door dat het probleem toch bij @home ligt en niet bij mij.
Kan ook niet :) Omdat ik alles zeer goed getest heb.
- Bij de buren geweest voor te testen en daar haal ik met mijn computer 950KB , bij mijn zwager geweest die ook op server (zelfde gemeente)zit haal ik gemiddeld 980KB.Alles met grote bestanden.Dus geen speedtest.
- Laptop getest van de buren wel bij hem de snelheid heeft (950KB) en hier niet hoger komt dan maximaal 490KB.
- Geen spyware , geen virussen etc etc van die toeters en bellen op mijn computer.

Dus dat allemaal uitgelegd aan de hell(p)desk en sommige zijn dan nog eigenwijs of gooien op stoer.
Tot dat ik voor de aller eerste keer uitgevlogen ben :X Toen gaven ze mij een referentienummer en verbonden ze me door naar de technische dienst.
Na een paar keer terugbellen omdat ze wat wilde proberen , gewacht totaal 3.5 uur aan de telefoon gelukkig niet op 1 dag want anders had ik geen oor meer over 8)7 Die was ervan gesmolten :z .Bij de technische dienst was het druk.Goed teken of geen goed teken :O
Vorige week laatste telefoongesprek met de technische dienst zeiden ze wat ik al van begin af aan gezegd had het ligt aan de modem :Y) Er werd me nieuwe modem opgestuurd.Nou heb ik nieuwe modem zwarte Arris modem en ik heb mooie snelheid gemiddeld 980KB op ftp server en nieuwsgroepen via payserver. Verbinding klapt er niet meer uit en ik kan grotere mails versturen.(circa 3-4mb) Kan tot 10 mb maar voorheen kon ik dat niet met de verhoging erdoor was.

De helpdesk is en blijft waardeloos sorry dat ik het zeg maar de technische dienst is wel oke.
Ik weet ook dat ze daar de hele toeters en bellen af moeten gaan maar niet de hele tijd en als het probleem blijft bestaan.Ik heb ook het gevoel dat ze niet goed luisteren , heb ze al zoveel x gezegd wat ik hierboven schrijft.
Ze blijven zeggen ligt bij jou etc etc.Niet dus en de technische dienst zag wel dat er wat mis was.
Maar ik hoop er nou (bijna) geen gebruik meer van te maken.
Ik heb nou eindelijk mijn goede stabiele verbinding terug met de snelheidsverhoding.

Kort samengevat:
Bij mij lag het aan de witte Motorola modem. Heb nu een zwarte Arris modem. Zo simpel kan het zijn :7 ;)
Quote uit deel2.

Ik heb dus PRECIES hetzelfde, ik heb dit probleem al meer dan een jaar en besloot er eens goed achteraan te gaan. Ik dus vorige week gebeld en kreeg een referentienummer van de technische dienst, dan kon ik met 3 dagen terug bellen om te kijken hoe het er mee stond, nou oke,
- ik bel maandag terug krijg iemand aan de lijn, vraagt mij even te wachten, en zet een irritant muziekje op, na 2 minuten wachten wordt er opgehangen.
- ik bel nog een keer, een andere man vraagt mij (zoals mij al 2x eerder is gevraagd, in gesprekken al maanden terug) allerlei tests te doen en komt tot de conclusie dat er echt iets met mijn snelheid is (goh!), hij besloot mij een zekere house move box te sturen die ik nog niet gehad heb, maar met deze box zou ik recht hebben op een nieuw modem en zou zeker zijn dat het niet een intern probleem was.
- ik bel vandaag (dinsdag terug) om mijn referentie nummer te checken, na 6 minuten in de wacht te staan neemt iemand op, ik hoor even wat achtergrond geluiden en er wordt opgehangen.
- ik bel nog een keer terug, vraag hoe het met mijn referentie nummer is en dan blijkt dat de aanvraag 'denied' is, vanwege een verkeerde foutcode o.i.d. (ja, wat kan mij dat nou schelen!). Ik heb deze man goed laten weten met verheven stem dat ik "verdomme" wel eens vooruitgang wou, ik zeg hem dat ik al meer dan 10x gebeld heb en ik dat niet normaal vind, vraagt deze idioot vervolgens "10x gebeld zei u" en noteert het (om door te sturen naar de technische dienst). Stelt die me ook nog voor zelf een modem te kopen.

In alle gesprekken bleven ze beweren dat het niet het modem was, alleen in het gesprek met de man op maandag gaf hij even toe dat er inderdaad wel eens problemen met het 4200E modem zijn, maar dat het heel goed aan iets anders kan liggen en niet maarzo een modem weg kan geven, ik vertel hem dat ik 3 mensen ken met precies hetzelfde abbo (intensief 8000) die allemaal een zwart (Arris) modem hebben en gewoon 900/1000+Kbytes/s halen.

Ik bel morgen/overmorgen nog een keer, en als de technische dienst mijn ticket weer terug stuurt zonder er iets aan te doen, ga ik toch maar proberen op de 'oneerlijke' manier aan een nieuw modem te komen.

In deel2 las ik bijvoorbeeld dit:
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:58:
[...]

Nou dat wordt dus je utp stekker uit het modem trekken voor de mensen met een motorola 4200 en zeggen dat je al een nieuwe netwerkkabel hebt gekocht en kaart en dat het activity lampje van het modem maar niet gaat branden. Dan krijg je dus een modem swap.
Werkt dit nog? Wat nu als ze vragen m'n oude utp kabel er weer in doen? Zal ik dan gewoon zeggen dat ie nog steeds niet aan gaat? En moet ik op moment van bellen ook de stroom kabel eruit trekken? Of misschien iemand een andere suggestie?

Bvd, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de site van @home staat dat per 1 juli de snelheden worden verhoogd, voor mijn intensief 8000 abo gaat de upload omhoog naar 1500Kb.

Ik heb het modem gereset en hij heeft de config file met de nieuwe snelheid al binnen :D

eerst had ik een upload van 130KB/s en nu 160KB/s _/-\o_ (getest door ftp upload van 6MB)

Als je een Scientific Atlanta Webstar modem hebt en het wilt proberen: http://192.168.100.1/reset.asp ;)

Die optie zit niet in het menu, met dit truukje kun je 'm resetten terwijl je met je luie reet achter de PC zit ipv naar het apparaat toe lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep. Verhoging is er hier ook door.
164.1 KByte/sec
(=1313 kbps)
Netjes dus ;) Maar per 1 augustus stap ik af van @Home en neem ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wtf ze leggen op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????

stel ze dan meteen in gebreke en maak ze overal zwart. Opleggen is wmb een doodzonde.
Hopsa opzeggen die handel, die modem en andere shit hou je mooi, declareren de telefoon etc en @home is van essent dus neem ook gelijk zonnepanelen of verhuis uit hun ego area!

mijn isp is ook best naatje en het is al laat, maar als ze dit soort dingen zouden doen bij mij, dan zouden ze er last van krijgen ook. Zo moeilijk is het ook niet om de persoon die je oplegt te traceren btw.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dat de download niet een tikje mee omhoog gaat.
Onder het mom van; al het goede komt langzaam das voor @home niet vreemd. :)

Maar verder geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:50

Nobby

Nuts!

Powrskin schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 03:12:
wtf ze leggen op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????

stel ze dan meteen in gebreke en maak ze overal zwart. Opleggen is wmb een doodzonde.
Hopsa opzeggen die handel, die modem en andere shit hou je mooi, declareren de telefoon etc en @home is van essent dus neem ook gelijk zonnepanelen of verhuis uit hun ego area!

mijn isp is ook best naatje en het is al laat, maar als ze dit soort dingen zouden doen bij mij, dan zouden ze er last van krijgen ook. Zo moeilijk is het ook niet om de persoon die je oplegt te traceren btw.
Iedereen heeft ook netjes een brief thuis gekregen dat wanneer ze dat willen hun aansluiting kunnen opzeggen. Ze leggen niets op en zijn ervan op de hoogte dat omdat ze het abo aanpassen ze de de klanten een mogelijkheid geven om op te zeggen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 03:27:
Jammer, dat de download niet een tikje mee omhoog gaat.
Onder het mom van; al het goede komt langzaam das voor @home niet vreemd. :)

Maar verder geen klachten!
Mwoa, upload vind ik wel fijn. Doet m'n remote desktop het een stuk soepeler.

[ Voor 56% gewijzigd door Nobby op 13-06-2007 03:31 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Hier (Roosendaal) ook erdoor; van 73KB/s up naar 120KB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net getest, hier in Groningen (centrum) is ie er ook door.
Van 120 KB naar 155 KB.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groningen (hoogkerk) meld:

Bagger upload en nogsteeds te lage download...

7kb upload is wel de max hoor! En ik resette net eventjes het modem en hij gaf ff een 100kb en vervolgens kelderde het als een gek naar beneden...

Jammer hoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel hier ook groningen en ook b.t.w. hoogkerk ( gravenburg )

(Overgenomen op Wed Jun 13 2007 om 19:48:34 UTC+0200)

Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 120.8 KByte/sec

Da's toch niet echt slecht, mag natuurlijk altijd beter.

abbo is : intensief 8000

Zojuist ff de modem via de config 192.168.100.1 gereset, en nu zijn dit de resultaten ;

(Overgenomen op Wed Jun 13 2007 om 19:55:52 UTC+0200)

Download : 903.1 KByte/sec
Upload : 158.0 KByte/sec

Down is naar beneden gegaan maar up is omhoog...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

zo te zien is de snelheidverhoging hier in Tilburg ook er door heen. Ik haal met gemak 175 upload

alleen bij mij slaat speedtest op hol, beetje vreemd...

(Overgenomen op Thu Jun 14 2007 om 00:23:20 UTC+0200)

Download : 31779.2 KByte/sec
Upload : 169.8 KByte/sec
Connection : 1420.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Aan het intensief 15000 abbo verandert niks zeker? :X

Met de downloadspeed is iig niks mis:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/151fs306825.jpg

Upload is nog steeds hetzelfde.

[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 14-06-2007 08:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik heb ook maar even mijn modem gereset en jawel de upload vehoging is er hier (Venray) ook door!! Haal nu ongeveer 177/178 kb/s upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
hmmz ik heb internet soms van @home , de verhoging is er hier doorheen. ~200 kb/s down en 62kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier in Enschede West er nog niet door.

Ik heb de modem van de stroom afgehaald en er weer in gedaan. En de reset knop geprobeerd. Ik neem aan dat het niet uitmaakt, stekker of reset knop?

Nog even wachten dus.. wel lekkere verhoging! :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja bij de reset knop wis je alle opgeslagen waardes, inclusief mac-adress :P

Je kan gewoon de stekker eruit doen, en als je helemaal lui bent doe je het via de webinterface (restart cable modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik reset, het is 2 seconden snel. En gelijk weer traaaag |:( ...

We gaan @home maar weer eens bellen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
Hoe zit het met de snelheidsverhoging van Intensief 8000 bij mensen hier? Heb nu al paar keer modem gereset maar nog steeds 1200 kbps upload, volgens de website zou het per 1 juli verhoogd worden naar 1500 kbps. Regio Den Bosch trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
(Overgenomen op Thu Jul 5 2007 om 17:01:48 UTC+0200)

Download : 957.6 KByte/sec
Upload : 143.5 KByte/sec
Connection : 1346.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Regio Den Bosch, postcode 5224GE :)

Volgens modem :
Downstream Status
Bit Rate
8520000 bits/sec

Upstream Status
Bit Rate
1520000 bits/sec
En ik hoefde niet eens mijn modem te resetten...

[ Voor 39% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-07-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Hmm dat komt toch niet met elkaar overeen?
1520 kbits/sec is omgerekend ~188 kB/s, terwijl je uit je speedtest 143,5 kB/s haalt = 1148 kbit/sec. Waar zie je trouwens de snelheid in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
soganta schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:01:
Hmm dat komt toch niet met elkaar overeen?
1520 kbits/sec is omgerekend ~188 kB/s, terwijl je uit je speedtest 143,5 kB/s haalt = 1148 kbit/sec. Waar zie je trouwens de snelheid in het modem?
Nee dat komt niet overeen maar die speedtesten verschillen nogal eens.

Test je upload maar eens op deze 2 sites:

www.speedtest.nl
www.mordax.nl

Zie daar het verschil :)

Je kunt het beste even iets uploaden naar een ftp server. Daar kun je het goed mee testen :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Komt wss niet overeen omdat er hier 6 pc's aan het netwerk hangen en er een www-server draait, zal de boel wel iets vertragen denk ik :)

Volgens Mordax tussen de 150-170Kb/s, kan wel kloppen :)

[ Voor 18% gewijzigd door LiquidSmoke op 06-07-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Raar, speedtest zit constant rond 145 kB/s, zeg maar de oude limiet van 1200 kbps. Maar als ik een groot bestand naar m'n FTP upload en de snelheid meet krijg ik:
code:
1
Transmitted 14582154 bytes in 95.9 secs, (1.46 Mbps), transfer succeeded

Mag aannemen dat dit beter klopt dan speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waneer komen de newservers van multikabel en dergelijke bij @home?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 19:53
zeer binnekort,

ik doe mee aan een test die over 2 weken begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik dact begin augustus, maar dat zullen ze wel niet halen

heb je wat meer details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is van klantenpanel, heb me ooit in een heel ver verleden er voor opgegeven, volgens mij is dit mijn eerste mailtje ervan :P
Beste deelnemer aan het klantenpanel van @Home,

Graag willen we je als lid van het klantenpanel van @Home vragen om mee te werken aan een nieuw onderzoek.

@Home werkt namelijk aan een nieuwe dienst via Internet. Hiervoor zijn wij op zoek naar een specifieke groep abonnees die willen helpen bij de ontwikkeling. Na het invullen van de selectievragenlijst weet je of je tot de groep behoort die kan deelnemen. Als je word geselecteerd om deel te nemen word je gevraagd om online gebruik te maken van deze dienst. Jij behoort dan tot een kleine groep die voor de introductie de dienst kan gebruiken! Word je niet geselecteerd dan willen we je alvast bedanken voor de medewerking.

Om te kunnen deelnemen aan de test en vervolgens een korte evaluatie vragenlijst in te vullen, is het belangrijk dat je in de periode van 13 augustus tot en met 24 augustus aanstaande beschikbaar bent.

Wanneer je het onderzoek volledig doorloopt (selectie vragenlijst - test - evaluatie vragenlijst) ontvang je 125@-tjes.

We benadrukken dat @Home strikt vertrouwelijk met je gegevens omgaat. De gegevens gebruiken we alln voor marktonderzoekdoeleinden. De gegevens gebruiken we dus niet voor verkoopdoeleinden, en we brengen ze op geen enkele manier in verband met de gegevens die bij @Home bekend zijn vanwege je Internetabonnement bij @Home.

Klik op de volgende link om naar de vragenlijst te gaan:

url

Als dit niet werkt, neem dan de bovenstaande link over in de adresbalk van je browser.

Met vriendelijke groet,

@Home

Afdeling Marktonderzoek
http://panel.home.nl
13-24 augustus, volgens mij is dat nog iets te vroeg voordat het nieuwe tv seizoen begint. Ik gebruik nieuwsgroepen alleen maar voor tv-series, vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:37:
zeer binnekort,

ik doe mee aan een test die over 2 weken begint.
Volgens mij doet iedereen mee aan die test als je je op hebt gegeven voor het klantenpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en iemand al getest?bevalt het?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt tegen.
Nog steeds weinig complete en na een paar dagen beginnen de berichten alweer te verdwijnen.
Snelheid is wel perfect. Zit meestal tegen de max aan (8000 abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Iemand op de hoogte wanneer we een snelheidsverhoging op internet regelmatig abo krijgen?

Heb ergens gehoord dat er mogelijk begin volgende jaar iets op het programma staat. ? ? ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik geef het een kleine kans.
-1600/512
-4000/1000
-8000/1500
-20000/2000

Loopt nu goed op. Ben tevens blij dat ik van regelmatig naar Intensief 20000 ben overgestapt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zou wel erg mooi zijn maar ik verwacht van niet. Want dan valt intensief 8000 weg.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zullen ze wellicht ook Intensief 8000 aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Toch verwacht ik wel een snelheidsverhoging of een prijsdaling, Alice en Telfort zitten ver onder het prijsniveau van @home en dat gaat ze toch abbonnees kosten. Tis dat ik zo'n beetje altijd 100% van de geadverteerde snelheden haal en te ver weg zit van de ADSL-centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden waarom ik 2 jaar bij @Home bleef was ten eerste de stabiliteit, het makkelijke email@home.nl adress, en de stabiele snelheden. Voor de rest is het veels te duur met elk ander ADSL provider, en betaal ik nu nog geen 27,50 (excl telefoonlijn ;) ) voor ADSL2+ met een snelheid van 22MBit. Aangezien ik toch mijn eigen mailserver beheer en de lijn alleen gebruik voor grof gedownload is dat een prima redenen om te verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:19:
Voor de rest is het veels te duur met elk ander ADSL provider, en betaal ik nu nog geen 27,50 (excl telefoonlijn ;) ) voor ADSL2+ met een snelheid van 22MBit.
je moet wel wat geluk hebben dat je op een adsl2+ centrale komt te zitten.
ik had dat geluk en ben dus weg bij @home na 9 jaar.
zit nu lekker op 1900KB strak ,voor 19.95.
telefoneren doen we met voipbuster./budgetphone ,dus voor een paar tientjes bel je een heel jaar.

maar 8/1 voor 19.95 is ook leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door jejeh op 23-01-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:20:
btw. @home helpdesk zei dat er over een maand een snelheidsverhoging komt.
Weet iemand hier iets van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intensief 8.000 wordt verhoogd naar 12.000
Intensief 20.000 wordt verhoogd naar 22.000
Verhoging zou beginnen vanaf 2feb. volgens de geruchten.
Het is nog nergens officieel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:46:
Intensief 8.000 wordt verhoogd naar 12.000
Intensief 20.000 wordt verhoogd naar 22.000
Verhoging zou beginnen vanaf 2feb. volgens de geruchten.
Het is nog nergens officieel gemaakt.
Lekker dan.

Dat is toch weer 50% erbij voor de Intensief 8000 :9

Scheelt toch weer als ik een DVD wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jejeh schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:33:
[...]

je moet wel wat geluk hebben dat je op een adsl2+ centrale komt te zitten.
ik had dat geluk en ben dus weg bij @home na 9 jaar.
zit nu lekker op 1900KB strak ,voor 19.95.
telefoneren doen we met voipbuster./budgetphone ,dus voor een paar tientjes bel je een heel jaar.

maar 8/1 voor 19.95 is ook leuk.
Zat ik ook, en haalde 23Mbt. Nu dat ik verhuisd ben is dat weer 16Mbit helaas. @Home blijft nog te duur, alhoewel dat 22mbit pakket er wel aantrekkelijk uit begint te zien als die verhoging daadwerkelijk waar is :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste