@home snelheidsverhoging deeltje 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 16.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/at_home.gif

Het grote @home Snelheidsverhogingen deeltje 3

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

• De email aan klanten :
Geachte abonnee van Internet Intensief,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,

• Vorige topics:

Het grote @Home snelheidsverhogingen deeltje 2.

• Handige links

Ondertussen is er bij de meeste de verhoging erdoor :) @home worstelde nog met de firmware & oudere modems die namelijk de nieuwe snelheid niet aankonden. Als het goed is hebben sommige deze ondertussen al.

Ook @home is begonnen aan 40MBit levering van internet. Het artikeltje is hier te lezen. Voor 69.95 heb je dus 40MBit downstream & 8MBit upstream. Voor een meerprijs van 5€ krijg je hier 32MBit upload voor terug :9 Of het allemaal haalbaar wordt zal toch moeten blijken uit de klanten die in boxmeer wonen, en 40MBit genieten.

Speedtest

Misschien niet erg betrouwbaar , maar toch handig om even te kijken of je verhoging er al doorheen is.

Quicknet!

Quicknet, erg betrouwbare speedtest server :)

10MB testfile

Vanaf de xs4all server kun je in ieder geval kijken of je een goede downloadsnelheid hebt.

@home storingsmeldingen

Handig om zo af en toe eens te bekijken. Je wilt uiteraard niet dat je verbinding er ineens onverwacht uitligt ;)

Troubles @home

Site met nieuws , klachten en ervaringen over @home

Overig:

Wat bruikbare tips mbt verhoging & firmware's:

Hoe herstart ik het modempje :?

Op http://192.168.100.1/ vind je namelijk de @home modem interface, waarin logjes staan, en wat kleine instellingen. Door naar "Configuration" te gaan en op "Restart Cable modem" te klikken reboot je de modem. Dit kan ook gedaan worden door de stekker er voor 5sec uit te trekken. Na reboot zal het (als het er is) de nieuwe config bestand binnen halen (geld ook voor de firmware).

Voor problemen relaterende @home diensten (internet) verwijs ik je naar het @home problemen topic

Hou het verders ontopic en liever geen berichten met dat je verhoging erdoorheen is :)
Geachte abonnee van Internet Intensief,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,
Ondertussen is er bij de meeste de verhoging erdoor :) @home worstelde nog met de firmware & oudere modems die namelijk de nieuwe snelheid niet aankonden. Als het goed is hebben sommige deze ondertussen al.

Ook @home is begonnen aan 40MBit levering van internet. Het artikeltje is hier te lezen. Voor 69.95 heb je dus 40MBit downstream & 8MBit upstream. Voor een meerprijs van 5€ krijg je hier 32MBit upload voor terug :9 Of het allemaal haalbaar wordt zal toch moeten blijken uit de klanten die in boxmeer wonen, en 40MBit genieten.

Wat bruikbare tips mbt verhoging & firmware's:

Hoe herstart ik het modempje :?

Op http://192.168.100.1/ vind je namelijk de @home modem interface, waarin logjes staan, en wat kleine instellingen. Door naar "Configuration" te gaan en op "Restart Cable modem" te klikken reboot je de modem. Dit kan ook gedaan worden door de stekker er voor 5sec uit te trekken. Na reboot zal het (als het er is) de nieuwe config bestand binnen halen (geld ook voor de firmware).

Ik haal lage speeds!!111 waar ligt dat aan :?

Check eerst je eigen setup. Heb je geen 2de pc of applicatie draaien die bijv aan het Uploaden is ? Niet iets veranderd wat de snelheid kan bevorderen :? Ook niet je zusje die met haar speelautotje de UTP kabel verragd heeft :? Bottom line is Check eerst bij jezelf en erna pas bij @home :)

Modem Uncappen :?

Op GoT is het niet toegestaan informatie te verlenen met uncappen, daarom gaan we het dus hier niet over hebben! tevens is het met de nieuwe firmware voor de 5100e onmogelijk gemaakt

Voor problemen relaterende @home diensten (internet) verwijs ik je naar het @home problemen topic

Hou het verders ontopic en liever geen berichten met dat je verhoging erdoorheen is :)

Mocht er iets ontbreken / ben je het er niet mee eens in de startpost DM me dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
volgens webwereld krijgen ze in boxmeer de beschikking over 40 mbit voor 70 euro! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 22:25

Klippy

Still Game

thefxr schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:13:
volgens webwereld krijgen ze in boxmeer de beschikking over 40 mbit voor 70 euro! 8)7
Volgens T.net ook, zie nieuws: @Home lanceert 40Mbps internetabonnement

Maar dat mag natuurlijk geen echte verassing zijn als je weet dat ze daar al tijden bezig zijn met het testen van EttH.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thefxr schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:13:
Joh kijk es ff in de ts? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik hoor/zie veel mensen klagen dat de snelheden van @home niet gehaald worden. En als dan een helpdeskmedewerker roept dat je geen gegarandeerde snelheid hebt, maar een maximumsnelheid dan wordt er gezegd dat de beste man/vrouw er geen verstand van heeft.

Ik zit nu op 8mbit en mijn downloadsnelheid fluctueert tussen de 480 en 950 kb/s download.Upload zit meestal tussen de 105 en de 170 kb/s. Het lijkt me dat ik eigenlijk geen reden heb om te klagen, aangezien ik een 'maximumsnelheid' en geen gegarandeerde snelheid.

...of begrijp ik het nou verkeerd 8)7

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
the_bash schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:35:
Ik hoor/zie veel mensen klagen dat de snelheden van @home niet gehaald worden. En als dan een helpdeskmedewerker roept dat je geen gegarandeerde snelheid hebt, maar een maximumsnelheid dan wordt er gezegd dat de beste man/vrouw er geen verstand van heeft.

Ik zit nu op 8mbit en mijn downloadsnelheid fluctueert tussen de 480 en 950 kb/s download.Upload zit meestal tussen de 105 en de 170 kb/s. Het lijkt me dat ik eigenlijk geen reden heb om te klagen, aangezien ik een 'maximumsnelheid' en geen gegarandeerde snelheid.

Ligt eraan waarmee je aan die snelheden komt? als het via usenet(payserver) is, zou de snelheid eigenlijk niet mogen flucturen, maar zou het bijvb met DUmeter, zo recht als een liniaal moeten zijn!
Via het web kan snelheid idd fluctueren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:02
Ik weet wel dat het hier ook ook sneller is geworden ! (Assen, Drenthe)
700MB via BitTorrent in een half uurtje binnen :)
493k/B sec

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
the_bash schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:35:

athome bied meerdere abo's.
Als iemand een intensief 8000 abo heeft en hij komt onder de snelheid van een regelmatig 4000,dan vind ik dat hij recht heeft om te klagen.hij betaald immers wel 47 Euro en geen 29 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:45:
Ik weet wel dat het hier ook ook sneller is geworden ! (Assen, Drenthe)
700MB via BitTorrent in een half uurtje binnen :)
493k/B sec
Mja dat hangt natuurlijk ook weer af van hoeveel seeds je file heeft :) En ja zijn het er veel haal je makkelijk de volle capaciteit. Met nieuwsgroepen (payserver) is dit gewoon constant vanaf het moment dat je start. Zoals al gezegd was verschilt het veel met verkeer gewoon over http (bijv speedtest). En idd de tip van DU-Meter als 1 strakke grafiek weergeven, zo hoort het ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59

Snuffel

Vroem!

Zo, ik heb even wat veranderd hier in huis m.b.t. mijn draadloze Arris.
Met draadloze verbinding lagen de downloadsnelheden zo rond de 3-4Mbit.
Nu heb ik er een touwtje tussen gefabriceerd, en raad eens?
De volle 8Mbit is ineens tot mijn beschikking!

Weg met die draadloze troep, voor mij alleen nog maar de UTP kabel :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet de enige, hier hetzelfde via draadloos!
Met utp kabel 8000
Via wireless 3000

Ben nog uit aan het zoeken waar het aan ligt want de
asus wl500g die ik heb zou via wireless ook de max snelheid moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 10:03
Snuffel schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:20:
Zo, ik heb even wat veranderd hier in huis m.b.t. mijn draadloze Arris.
Met draadloze verbinding lagen de downloadsnelheden zo rond de 3-4Mbit.
Nu heb ik er een touwtje tussen gefabriceerd, en raad eens?
De volle 8Mbit is ineens tot mijn beschikking!

Weg met die draadloze troep, voor mij alleen nog maar de UTP kabel :D
Heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Geïnvesteerd in een goede kabel tussen modem en pc (zodat eventuele storingen daar niet aan kunnen liggen ;)) en sindsdien geen klagen over de snelheid (wel over storingen, maar dat ligt bij @Home zelf :{ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de snelheidsverhoging er net door was merkte ik ook dat ik er met mijn draadloze spullen niet optimaal gebruik van kon maken. Sinds ik echter overgestapt ben van 802.11b naar 802.11g zijn de problemen voorbij. Terwijl 802.11b in theorie wel "Internet intensief 8000" aan zou moeten kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de utp kanel tussen het modem en de wl500g een stuk ingekort.
De wl500g van het kantoor boven naar de huiskamer beneden verplaatst.

Zit nu wireless zo rond de 6000-7000, niet maximaal dus maar wel
al een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:51:
Je bent niet de enige, hier hetzelfde via draadloos!
Met utp kabel 8000
Via wireless 3000

Ben nog uit aan het zoeken waar het aan ligt want de
asus wl500g die ik heb zou via wireless ook de max snelheid moeten kunnen halen.
hier zelfde (alleen deluxe) router, 1 pc wireless: die van mams. 't is wel een oude (p3-350@500) maar deze komt niet verder dan 130kBps down terwijl ik op mijn pc per draadje 1MB/s naar binnen haal.
Het wordt trouwens nog gekker: als ik op mijn pc BPFTP aanzet en op mams der pc een +-2GB grote rar download vanaf mijn pc, dan gaat dat met ~1.3MBps, aan het draadloze ligt het dus niet, maar waaraan wel?
trouwens, sinds een herinstall van windows op mams der pc heeft dat ding ene keer wel en andere keer geen verbinding waarbij verbinding herstellen niet hielp. Kon oorzaak niet vinden dus heb nu los door het huis heen een 25m utp kabeltje liggen. en nu geen problemen meer met internet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand problemen mbt upload in regio Hengelo? :/ Ik geloof dat ik met gemiddeld 143KB p/s naar Usenet pompte, maar nu is dat echt ranzig 70KB.. en is m'n internet ook heel traag.. Ik vermoed dat het dan ook om capaciteitprobleem gaat en anders een Cap up het uploaden.

Toch maar es een mailtje sturen naar @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
@home hier net met veel moeite geinstalleerd, heb nu 2 maanden proefabo intensief, haal hier tussen de 950 en 1000 kB/s!
wie weet hoe ik in het arris modem kom om poort 5060 (voip) open te zetten?, hij is bij mij closed volgens de PCflank port test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:08:
Heeft er iemand problemen mbt upload in regio Hengelo? :/ Ik geloof dat ik met gemiddeld 143KB p/s naar Usenet pompte, maar nu is dat echt ranzig 70KB.. en is m'n internet ook heel traag.. Ik vermoed dat het dan ook om capaciteitprobleem gaat en anders een Cap up het uploaden.

Toch maar es een mailtje sturen naar @home?
mail reageren ze niet op, als je al antwoord krijgt is dat zoiets van: wij reageren alleen op bellende klanten

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:14:
[...]

mail reageren ze niet op, als je al antwoord krijgt is dat zoiets van: wij reageren alleen op bellende klanten
En uit ervaring weet ik dat je het standaard Monteur / 3werkdagen verhaaltje te horen krijgt. Schiet zo niet op iig.

Ben er iig bijna wel zeker van dat het niet aan mijn apparatuur ligt. De downstream is wel gewoon goed (1035KB via FTP & nieuwsgroep) maar de Upstream komt gewoon niet hoger als 60.. soms net 100 maar het gaat dan weer onmiddelijk omlaag. Heb de apparatuur al gereset.

Zou ook best kunnen dat het gewoon komt omdat het "zondag" is , en men lekker veel internet etc, ik heb het namelijk wel vaker meegemaakt. Dit begon trouwens vanaf vrijdag al.

Ben van beroep systeembeheerder en moet zo nu en dan flinke hoeveelheid aan stuff uploaden naar 1 van onze servers, en mja het is meer irritatie als het maar met net 60K kan en niet 140. De rest van het internet is dan overigens ook niet vooruit te branden.
ownload
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 723.3 KByte/sec
(=5786 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 51.1 KByte/sec
(=409 kbps)
Naja nu tijdstip 1:15 draait alles weer met 145KB p/s. Gaat dus om een capaciteitsprobleem zoals ik al vermoedde.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 09:03
Door Verified @Homer op Donderdag, 31 Augustus 2006 - 19:41

Sommige batches van de SB4200e geven problemen. Niet alle
snelheidsproblemen waar een SB4200e bij betrokken is zijn
automatisch te herleiden tot het modem, maar een belangrijk
deel wel. De throughput van deze exemplaren kwam niet hoger
dan 8Mb/s half duplex, volstrekt onvoldoende voor de hoogste
abo's. De afgelopen weken is alles ondersteboven gehaald om
de oorzaak te achterhalen. Eind vorige week was die nog steeds
niet duidelijk; het leek erop dat de enige oplossing een modem-
swap was (bij de klanten die bij wijze van proef een Arris modem
kregen loste dat het probleem immers op). Daarop werd
besloten niet langer te wachten en die omruilactie op poten
gezet. Je praat over tienduizenden modems, dat vergt nogal wat
logistieke inspanningen en je moet natuurlijk eerst de modems
in huis hebben! Afgelopen woensdag bleek echter dat de
SB4200e modems wel degelijk in staat zijn de door Motorola
beloofde 51Mb/s te halen, mits voorzien van andere firmware en
een specifieke aanpassing in de config. De engineers zijn e.e.a.
nu aan het testen op de verschillende batches en gaan dan
regelen dat de betreffende modems zo snel mogelijk (remote)
worden bijgepatched. Als ik meer concrete info heb, laat ik het
weten.
Nu nog bedenken of ik dit ga geloven, ze lopen al weken te zeggen dat ze er iets aan gaan doen, maar ondertussen.. Ben t eigenlijk behoorlijk zat, haal hier nog maar 150KB/s daarboven lijkt t alsof mn hele verbinding krak wordt.

Het bericht komt dus van iemand die bij @home werkzaam is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog een modem zoeken... Ik heb hier nog een SB5100 liggen en mag gratig worden afgehaald in Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:58:
Sinds ik echter overgestapt ben van 802.11b naar 802.11g zijn de problemen voorbij. Terwijl 802.11b in theorie wel "Internet intensief 8000" aan zou moeten kunnen, toch?
Wat zijn dat voor versies waar je het over hebt?
Ik neem aan dat je het over het Arris modem hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:16

jurma

simply connecting...

Heeft ook iemand al "Intensief 15000" gezien? 70 euro per maand maar dan 15000kbit/s download, upload is hetzelfde gebleven als de Intensief 8000, dat is dan weer jammer. Dat ze de upload daar ook omhoog gooien.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:57:
[...]

Wat zijn dat voor versies waar je het over hebt?
Ik neem aan dat je het over het Arris modem hebt..?
Nee, ik heb een Motorola SB5100E (Arris is onderweg, heb ook telefonie besteld).
Mijn Linksys WRT54G stond ingesteld op 802.11b (een van de PCs in het netwerk had nog geen 802.11g, en met de Linksys op "mixed" werkte het helemaal niet meer). Die ene PC dus maar even zonder Internet, en de router op 802.11g ingesteld. Dat scheelde dus flink in snelheid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:44

Format-C

Tracing Rays

jurma schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:10:
Heeft ook iemand al "Intensief 15000" gezien? 70 euro per maand maar dan 15000kbit/s download, upload is hetzelfde gebleven als de Intensief 8000, dat is dan weer jammer. Dat ze de upload daar ook omhoog gooien.
Leuk abbo, maar alles boven de €50,- gaat mij persoonlijk te ver.

Ik wacht met smart op de 40MBps verbinding waar laatst iets over op de fp stond. Ah, kijk: http://www.perssupport.nl...hten/Actueel?itemId=83353

Ik hoop dat die volgend jaar landelijk wordt ofzo. :9~

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlorisB schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:37:
[...]

Nu nog bedenken of ik dit ga geloven, ze lopen al weken te zeggen dat ze er iets aan gaan doen, maar ondertussen.. Ben t eigenlijk behoorlijk zat, haal hier nog maar 150KB/s daarboven lijkt t alsof mn hele verbinding krak wordt.

Het bericht komt dus van iemand die bij @home werkzaam is....
Het is wel zo, ze kampen met enorm veel users die een ouder type modem hebben, kost toch een klap vol met geld als je alle 10k hun modem vervangt :? Ik vind het juist goed als ze het met een firmware kunnen oplossen, scheelt een heleboel ergernis. En voor de gedupeerde zou ik iets van een schaderegeling toepassen, zoals tegemoetkoming van de abbonementskosten p maand. Snap wel dat het enorm lastig is voor iedereen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een SB4200E modem hebben zullen denk het beste even nog kunnen wachten ermee ( ik wel in ieder geval ) Zoals hier te lezen staat ligt het probleem in de firmware van de modem. Die modem kan namelijk 51 Mps doorvoer aan en zou eigenlijk geen problemen moeten geven. Ik heb zelf op een website gelezen dat ze aan het testen zijn met firmware versie 1.4.9 om zo wel aan die snelheden te voldoen. Ook op troubles@home staat hier het 1 en ander over. Dus ik hoop dat ze deze week succesvol kunnen testen zodat deze firmware uitgerolt kan worden over het netwerk. Zie deze link voor technische details van de Motorola modem .

----> http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdf <-------

Voor het topic over de snelheden en modem zie deze link..

----> http://www.troublesathome.nl/logboek...tml?1156924879 <-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurma schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:10:
Ik heb dat abbo nu, werkt super hier, snelheden tot 1,7 MB/sec.
Ik kreeg trouwens direct dat Arris modem erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 18:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij de laatste snelheids verhoging ben ik een abbo terug gestapt. De snelheid van regelmatig bijna gelijk aan de snelheid van intensief voor de verhoging. Ikzelf ben niet een vervent downloader, maar zelfs met mijn huidige abbo haal je een 2GB torrent nog acceptabel binnen (afhankelijk van de seeds). Blijkbaar heeft niet iedereen het geduld om 1,5 tot 2 uur te wachten :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Zaterdagavond telefonie aangevraagd en zojuist al het pakket ontvangen. Maar er zat geen Arris-modem maar een Webstar-modem in (neem aan dat dat niet hetzelfde is ;)). Eens kijken hoe daarmee de ervaringen gaan zijn ... Was dit modem nog niet eerder in combinatie met @Home tegengekomen ...

[ Voor 14% gewijzigd door RoelJewel op 05-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoelJewel schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:12:
Zaterdagavond telefonie aangevraagd en zojuist al het pakket ontvangen. Maar er zat geen Arris-modem maar een Webstar-modem in (neem aan dat dat niet hetzelfde is ;)). Eens kijken hoe daarmee de ervaringen gaan zijn ... Was dit modem nog niet eerder in combinatie met @Home tegengekomen ...
Heb vandaag het zelfde pakket ontvangen, ook met het Scientific Atlanta EPX2203 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Erik1 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:59:
[...]

Heb vandaag het zelfde pakket ontvangen, ook met het Scientific Atlanta EPX2203 modem.
Lukt het jou wel om met het nieuwe modem online te komen?? Heb 't geprobeerd. Drie uur het nieuwe modem ingestoken gelaten, maar nog steeds niet online. Kon het modem wel gewoon uitlezen en zal dat zowel Upstream als Downstream op een bepaald moment een kanaal hadden gevonden en dat het powerlevel ook stabiel was.

Gebeld met @Home (weer 19 minuten €€€€€ ) of het nieuwe modem nog moet worden geactiveerd (geen rare vraag toch?), maar dat was blijkbaar niet het geval. Standaardoplossing: trek het uit en ik stuur een modemupdate :X.

Nou, het oude modem werkt iig nog prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De servicelijn van @home (klantenservice) is toch Lokaal tarief :? Of bel ik nou elke keer het verkeerde nummer ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:55:
[...]

Nee, ik heb een Motorola SB5100E (Arris is onderweg, heb ook telefonie besteld).
Mijn Linksys WRT54G stond ingesteld op 802.11b (een van de PCs in het netwerk had nog geen 802.11g, en met de Linksys op "mixed" werkte het helemaal niet meer). Die ene PC dus maar even zonder Internet, en de router op 802.11g ingesteld. Dat scheelde dus flink in snelheid,
Ah vandaar, thnx voor je uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:26:
De servicelijn van @home (klantenservice) is toch Lokaal tarief :? Of bel ik nou elke keer het verkeerde nummer ? :P
09000740 voor klantenservice en op 08000760 kun je horen of er een storing of onderhoud in je regio is.

Dat eerste nummer wordt normaal niet via je abobundel verrekend (bij mij iig niet). Dus wel regio, maar kost je in feite wel 'extra'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Overigens m'n nieuwe modem nog es aangesloten en nu werkt ie ineens wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Mij vertelden ze dat het nog een tijdje zou duren en dat ik het beste de nieuwe modem over een paar dagen weer kon proberen. Oude staat er nu weer aan, maar als ie bij jou werkt probeer ik het morgen nog wel een keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Erik1 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:16:
Mij vertelden ze dat het nog een tijdje zou duren en dat ik het beste de nieuwe modem over een paar dagen weer kon proberen. Oude staat er nu weer aan, maar als ie bij jou werkt probeer ik het morgen nog wel een keer :P
Werkt hier nu al een paar uur prima, dus succes morgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
RoelJewel schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:35:
[...]

Werkt hier nu al een paar uur prima, dus succes morgen :).
Werkt hier inmiddels ook :)

Download ging van ongeveer 500 naar rond de 1000KB/s en upload van 140 naar 130KB/s (dus iets omlaag)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1 op 06-09-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Laatst online: 31-05 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb dat abbo nu, werkt super hier, snelheden tot 1,7 MB/sec.
Ik kreeg trouwens direct dat Arris modem erbij.
Ik heb nu ook via nieuwsgroepen 1,7mB~1,72mB/sec. Heb zo'n idee dat dit gecapped wordt... betekent in ieder geval dat het hier in de buurt allemaal superstabiel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:20:
Voor de mensen die nog een modem zoeken... Ik heb hier nog een SB5100 liggen en mag gratig worden afgehaald in Almelo
Ik heb interesse, woon namelijk in albergen.

Zal je nu mailen ;)

Verwijderd

Eindelijk ook een Arris modem, even laten aanmelden, dat gaat simpel zeg! :)

Verwijderd

Johan Hurkmans schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:56:
[...]

Ik heb nu ook via nieuwsgroepen 1,7mB~1,72mB/sec. Heb zo'n idee dat dit gecapped wordt... betekent in ieder geval dat het hier in de buurt allemaal superstabiel gaat.
Gecapped? Dat is toch wel zo'n beetje de max van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11-08 12:59
Ik heb zelf de SB5100 en haal met nieuwgroepen zo rond de 900-1000kb/s.
Ga ik er op vooruit als ik telefonie aanvraag, en de arris modem krijg?(sneller/stabieler)
Want ik zag in de vorige deel dat bij de arris modem soms de verbinding wegvalt, is dit nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 13:15
Ik haal de 8000 ook niet .
kom nauwelijk boven de 650 kb/s terwijl ik mag verwachten toch wel soms 800 a 900 kb/s te kunnen zien.
De upload was wel gestegen , 130 kb/s zie ik regelmatig

Heb ook gebeld en heb een 4200e motorrola
Maar ze vertelde dat de firmwar moeilijk doet.......

Ze zoeken naar oplossingen.....

Maar die nieuw variant in boxmeer lijkt me wel wat ....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 13:49
@home plat.. (de site, televisie, internet doet het nog)

Emmen, Groningen..

Wie nog meer ?

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 09-09-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

The Wizard

Moderator Mobile
SandeR schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:49:
@home plat..

Emmen, Groningen..

Wie nog meer ?
Hier Hoogeveen, heb geen @Home, maar de TV doet het niet. Tevens is www.home.nl niet bereikbaar.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 15:00
Lemmer FR TVhome plat.. (klinkt behoorlijk groot, net alsof heel tvhome plat ligt?)

[ Voor 56% gewijzigd door Occy74 op 09-09-2006 17:52 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 16:17
Den Bosch hier, zelfde problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Digitale televisie, normale tv (SBS6, RTL4 + 5 etc. etc.) en internet eruit... Helpdesk onbereikbaar, internetsite eruit..

Failliet?

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

The Wizard

Moderator Mobile

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07
Hier ook problemen.

Mailserver ligt eruit.
En laatste 2 dagen wegvallende verbindingen.

home.nl site niet bereikbaar.

Grote storing.

Maar kunnen we nu beter over ophouden.
En met onze problemen naar problemen topic gaan.

De snelheid is sinds de verhoging zeer goed hier.
Meestal stabiel in de 990kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn download kent een gemiddelde van 985 KB met uitschieters boven de 1000 KB.
De upload is hier behoorlijk waardeloos, met een gemiddelde van 95 KB mag ik daarover best klagen, maar dat doe ik niet! :)
Soms haal ik een up van 110 KB..

Afgelopen wensdag was mijn internet snelheid bedroevend slecht, ik had een download'snelheid' van gemiddeld 250 KB.

(Arris modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderstaand zijn de resultaten van mij het is echt waardeloss de laatste tijd met de download snelheid
en dan sturen ze je een mail om een tvhome digitale tuner te kopen voor tvhome
na twee weken gooien ze je eraf want je moet tvhome digtaal extra nemen en je
moet wel een jaar lid blijven van atsloom
en de helpdesk hou er over op het zijn een stelletje klungels daar.
tijd voor aktie lijkt me zo
een maandbetaling blokkeren of stoneren een idee?

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 10 2006 om 11:04:51 UTC+0200)

Download : 90.1 KByte/sec
Upload : 122.4 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das idd erg waardeloos! :'(
Welk modem heb je er eigenlijk tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:49:
Das idd erg waardeloos! :'(
Welk modem heb je er eigenlijk tussen?
een motorola SB5100e zal het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook barre slechte verbinding heb zelfs geen upload :P (loopt ie op vast)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 10 2006 om 18:13:19 UTC+0200)

Download : 172.2 KByte/sec
Connection : 373.0 Conn/min
Ping test Nederland : 61.0 ms

zoals jullie kunnen lezen in mn andere topic ondervind ik vrij veel problemen bij @home en van de helpdesk wordt je ook niet wijzer.

Het gaat hier ook een intensief 8000 abbo. Met een SB4200E modem, een antieke...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 10-08 18:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

die lage snelheid ligt aan de 4200SE, @home schijnt bezig te zijn met een oplossing
Ik had het ook, en heb zelf een 5100SE gekocht, nu heb ik totaal geen problemen meer, ook niet na 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nheinemans
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 14:31
Zoals ik eerder al schreef heb ik een week of 2 geleden een telefonische aanbieding gekregen voor gratis TV digitaal en een tuner voor 30 Euro eenmalig. Daarbij zou ook mijn snelheid verdubbelen. Ik geloofde daar toen al helemaal niks van, ik heb immers al 15Mbit, maar een DTV tuner voor 30E vond ik wel een goeie deal. Toch werd mij door de persoon aan de telefoon verzekerd dat mijn snelheid zou verdubbelen... Inmiddels de DTV tuner ontvangen enzo, dus ik dacht laat ik eens bellen naar de helpdesk om te vragen wanneer mijn snelheid wordt verdubbelt. De persoon die ik aan de telefoon kreeg kon me dat niet precies vertellen, maar het zal een dezer dagen gaan gebeuren. Ik heb nog speciaal gevraagd of ik ook echt van 15Mbit naar 30Mbit ga, en dat werd bevestigd...

Ik geloof er nog steeds niks van, en reken er eigenlijk ook niet op. Maar het is wel vreemd dat verschillende mensen bij @home mij een snelheid van 30Mbit beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nou, ik zou er niet op rekenen

ik ben al lid sinds @home begon, maar waarm krijg ik nooit een aanbieding :?

[ Voor 18% gewijzigd door sander817 op 12-09-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar... welke regio zit je dan ? En ja die aanbieding heb ik overigens ook gehad, op ingegaan :) Lees @home Digitale TV draadje ook maar eens :)

Verwijderd

Welk @home internet abbo heb jij dan, lizm?
Wanneer ze mij zo'n aanbieding doen dan wil ik dat ze me dat op papier gaan toesturen, die belofte van de verdubbeling. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb breedband Intensief 8000 al voor bijna 2 jaar... en die aanbieding heb ik via de mail gekregen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 13:58 ]

Verwijderd

kun je dat mailtje misschien eens posten 30mb is wel de moeite....

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 08:11
LOL (of huil, ik weet niet meer wat ik moet doen), zit met een dame van de @home helpdesk aan de lijn, die niet eens van de performance problemen af weet. Ik wil gewoon weten per wanneer het aan ons allen beloofde nieuwe modem aan komt. Ondertussen heeft ze me al voor de derde keer in de wacht gezet. ;) Ik hoop echt dat er eens eindelijk duidelijkheid komt in de zaak. Want ben het na meer dan 6 weken wel zat.

• sonix666
4e maal in de wacht gezet. Hoe vaak moet ik nog vertellen dat @home zelf heeft aangegeven dat er problemen zijn met het Motorola SB4200E modem in combinatie met het Intensief abonnement?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:49
Zijn ze al weken mee bezig, die firmware... Heb een SB5101e gekocht, 1MB (alsin: 1024~1025 kilobyte) per seconde nu... Ik Upload wel langzamer, though... Haalde met m'n SB4200 makkelijk 160kB/s en nog slechts 120~130...

• sonix666
Ze hebben me 2 weken terug verteld dat vanuit hogerhand is bepaald dat men alle SB4200E modems ging vervangen. Zal wel een zoethoudertje zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:02:
kun je dat mailtje misschien eens posten 30mb is wel de moeite....
Van het digitale TV aanbod? Die staat namelijk in @home digitaal. , Die van 15000/30000 heb ik namelijk nog nooit gehad :P

• sonix666
Na met de technische dienst gepraat te hebben blijkt dat het idee om alle Motorola SB4200E modems te vervangen alweer teruggedraaid is (of een verzinsel was van een andere medewerker) en dat er blijkbaar weer een magische firmware komt die alles 'binnenkort' weer oplost.

Als ik het goed heb is het basis bel abonnement toch geheel gratis voor mensen met een Intensief 8000 (of hoger) abonnement? In dat geval is het zeker slim om dat gewoon te nemen en zo een nieuw modem binnenkort te ontvangen?

• RoelJewel
sonix666 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:13:
Na met de technische dienst gepraat te hebben blijkt dat het idee om alle Motorola SB4200E modems te vervangen alweer teruggedraaid is (of een verzinsel was van een andere medewerker) en dat er blijkbaar weer een magische firmware komt die alles 'binnenkort' weer oplost.

Als ik het goed heb is het basis bel abonnement toch geheel gratis voor mensen met een Intensief 8000 (of hoger) abonnement? In dat geval is het zeker slim om dat gewoon te nemen en zo een nieuw modem binnenkort te ontvangen?
Ik had een nieuw modem al 3 dagen na de aanvraag voor telefonie binnen. Geen Arris-modem overigens; zie eerder in dit topic.

Verwijderd

Ze zijn er inmiddels achter dat @home gebruikers met een Arris modem teveel downloadsnelheid krijgen, daardoor verstrekken ze geen Arris modem meer. ;)

• RoelJewel
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:39:
Ze zijn er inmiddels achter dat @home gebruikers met een Arris modem teveel downloadsnelheid krijgen, daardoor verstrekken ze geen Arris modem meer. ;)
Dat blijkt ;). Haal met m'n nieuwe modem niet meer de snelheden van m'n 'oude' SB5100e modem. Zit 10-15% lager (gemeten met speedtest.nl).

Verwijderd

Das balen voor je, ach anders even je oude SB5100e modem weer aanmelden! ;)

• sander817

sander817

sonix666 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:13:

zoek ff MP af, staan zat 5100SE te koop, dan zit je iig niet weer een jaar aan @home vast, enz it je niet opgescheept met een niet werkend telefonie abo

• sander817

sander817

Zsub schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:41:
Zijn ze al weken mee bezig, die firmware... Heb een SB5101e gekocht, 1MB (alsin: 1024~1025 kilobyte) per seconde nu... Ik Upload wel langzamer, though... Haalde met m'n SB4200 makkelijk 160kB/s en nog slechts 120~130...
ik ben er wel achter dat dat gewoon een zoethoudertje is...Er gebeurt gewoon helemaal niks. Elke keer als je belt hoor je gewoon een andere "smoes", die ze volgens mij zelf verziennen. Ik snap van die hele werkwijze bij @home echt werkelijk helemaal niks. Iedere helpdeskmedewerker zit achter een lcd'tje mogelijke oplssingen te zoeken aan de hand van een checklist, neem ik aan opgesteld door iemand die er wel iets van af weet, en nog hoor je ELKE keer andere antwoorden op eenzelfde probleem.
Ik ben bang dat de enige klagers users van tweakers zijn, wat denk ik maar een fractie is van de users die ze werkelijk hebben. Die hebben niet eens door dat ze tegenwoordig 8 mbit hebben, laat staan, dat ze weten dat ze de volle snelheid niet halen

Verwijderd

Behalve de soms absurde lange wachttijden bij de helpdesk heb ik nooit problemen. Binnen 5 min. is het probleem meestal opgelost wat meestal is dat ze bij @home een status oid moeten updaten/resetten.

Maar er is wel een klein truukje, beetje anticiperen op wat ze gaan zeggen en de zinnen afmaken van daar heb ik al rekening me gehouden (std crap van firewall/router etc) en waar nodig je van de domme houden en niet te 'slim' proberen te zijn. Ik weet niet moeilijk te omschrijven maar éénmaal aan de telefoon is het bij mij iig zo opgelost :P

Heb wel een regelmatig abbo genomen ipv intensief, bij intensief haal ik meestal de volle download wel maar de upload blijft meestal steken rond de 130/140 kB/s en van 17 tot ongeveer 22.00 uur maar rond de 60 kB/s up ofzo. En de regelmatig abbo is in principe toch genoeg om alles leuk te kunnen doen via internet dus waarom meer betalen? :)

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-07 16:47
Is blij met zijn intensief abo 8000.
heb aris modem haal volgende speeds

1004 kb/s via nieuwsgroepen
167 kb/s up !! is aardig hoog(getest via ftp server en torrenting)

In een woord
@home keep up the speed :P

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Mijn @home belevenissen hebben afgelopen week het absolute dieptepunt bereikt............

Eindelijk had ik het voor elkaar. Na uren aan de telefoon te hebben gehangen en te hebben gemailed en talloze malen gewillig allerlei stappen bij de klantenservice en TD te hebben herhaald.......had ik het (dacht ik, naieveling die ik ben) voor elkaar.

Mijn Motorola 4200 modem mocht ik retour zenden en....ik kreeg een Arris er voor terug (absoluut niets gezegd over betaling van mijn kant. Zou ik trouwens ook niet mee akkoord gegaan zijn. Je hoort toch te krijgen waar je voor betaald)!

Natuurlijk draaide de Arris op volle toeren!!!

Afgelopen vrijdag de maandelijkse rekening. Normaal tarief voor een 8000 abo +.....de kosten van het modem.

Ik dus bellen. Antwoord: gewoon betalen, want er staat in HET SYSTEEM dat u akkoord bent gegaan...... Vele mailtje zijn al gevolgd, maar ze komen niet verder dan de zin: STAAT IN HET SYSTEEM. Laatste mail meldden ze mij dat er over dit onderwerp niet meer gecorrespondeerd kan worden!

Waarschuwing voor alle (nog)@home abonnees. In de Algemene Voorwaarden staat dat een mondelinge toezegging door een medewerker niet als bindend gezien mag worden......Blijkbaar zijn de dingen die NIET door een medewerker genoemd zijn WEL bindend. Het is maar dat je het weet!

Ik heb inmiddels opgezegd en ga zelfs betalen......ben moedeloos geworden.........

• Erik1
  • Niet online
Zou niet betalen als ik jou was, ze kunnen je niks maken.

Voor die paar euro's dat dat modem kost gaan ze geen civiele procedure tegen je aanspannen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
Nou ik heb het ook gehad met hun zoethoudertjes. Gisteren een mailtje terug gekregen van iemand op MP die me een 5100 wil toesturen voor 20 euro :) Mooie deal vind ik.
Dus binnenkort kan ook ik op volle toeren downloaden, hoop ik dan.

Ben daarentegen wel zwaar teleurgesteld in @home en de manier waarop ze dit oplossen. Bij de mensen die er niets van weten doen ze gewoon alsof er niets aan de hand is, en ons proberen ze telkens af te laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik net heb beleefd.. :/
Sinds juli zit ik al ver onder de 4Mbit. Jammergenoeg heb ik dus ook nog de 4200 modem. Bij de helpdesk zeggen ze dat ik niet sneller haal omdat ik meer dan 5 open verbindingen heb via netstat en dat het door de router komt. Dus ik moet eerst de router er tussenuit halen voordat ze uberhaupt naar me willen luisteren.

Dat wordt dus een mailtje naar klachten@home.nl en een opzegging lijkt me.

Ik heb me apart geregistreerd om mijn ongenoegen over de @home helpdesk te uiten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:09:

Voor die paar euro's dat dat modem kost gaan ze geen civiele procedure tegen je aanspannen ofzo :P
Zo zit ik normaal ook in elkaar. Ik heb echter de afgelopen 7 weken zoveel pogingen ondernomen om mijn recht te halen, dat ik daar geen zin meer in heb. Uren aan de telefoon, heel veel mailtjes, maar iedere keer begonnen de contacten weer van 0 af aan. Ik heb tientallen verschillende lezingen, beloften gehoord. Juridisch gaan ze inderdaad volledig nat als ik doorzet, maar dat mag een ander doen.

Het ergste is nog wel, dat als ze netjes met de klant zouden communiceren (lees: bv probleem op de site toegeven en de klant op de hoogte houden, wat hun vorderingen zijn), dan zou ik best heel veel geduld hebben gehad.

Ik ga een frisse start bij Tweakdsl maken. Zal ongetwijfeld ook af en toe wat mee zijn maar zo erg als dit kan ik mij niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:09:

ze hebben de deurwaarder voor minder naar mensen gestuurd. Ik kan het weten, want ik kreeg ze altijd aan de lijn :) En alle incassokosten worden dan ook op je verhaald. Dus ik zou zeggen. veel succes :)

Verwijderd

Als je dreigt om je abonnement op te zeggen reageren ze ineens wel snel op de email.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Zoals u al gemerkt heeft zijn er inderdaad enkele problemen met de snelheid van de modems van het type Motorola SB-4200. Hierdoor kunt u
inderdaad nog niet profiteren van de jongste snelheidsverhoging.
Onze technici doen hun uiterste best om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Een update van de firmware is iin van de mogelijke oplossingen. Tot die tijd bieden wij u onze excuses aan voor het ongemak.

Ik heb in de reactie hierop gestuurd dat ik een nieuw modem eis + geld terug voor de afgelopen maanden..Of anders zeg ik het per direct op. Ik ben benieuwd..

Zijn er meer mensen die contact hebben met @home hierover? Of koopt iedereen inmiddels al gewoon een nieuw modem via marktplaats ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:51:
Als je dreigt om je abonnement op te zeggen reageren ze ineens wel snel op de email.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Zoals u al gemerkt heeft zijn er inderdaad enkele problemen met de snelheid van de modems van het type Motorola SB-4200. Hierdoor kunt u
inderdaad nog niet profiteren van de jongste snelheidsverhoging.
Onze technici doen hun uiterste best om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Een update van de firmware is iin van de mogelijke oplossingen. Tot die tijd bieden wij u onze excuses aan voor het ongemak.

Ik heb in de reactie hierop gestuurd dat ik een nieuw modem eis + geld terug voor de afgelopen maanden..Of anders zeg ik het per direct op. Ik ben benieuwd..

Zijn er meer mensen die contact hebben met @home hierover? Of koopt iedereen inmiddels al gewoon een nieuw modem via marktplaats ofzo.
Ik zou zeggen: lees dit forum van de afgelopen weken eens na. Voorbeelden te over! By the way: nooit een nieuw modem eisen (of je moet er voor willen betalen). Zie mijn stukje eerder op de pagina!Ze bedonderen je zo!

• FlorisB
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 07:36:
[...]

Ik zou zeggen: lees dit forum van de afgelopen weken eens na. Voorbeelden te over! By the way: nooit een nieuw modem eisen (of je moet er voor willen betalen). Zie mijn stukje eerder op de pagina!Ze bedonderen je zo!
Je moet hem ook kostenloos, schriftelijk, eisen. ;) Heb je iets om ze op te pakken.
Doe zo veel mogelijk schriftelijk.

Verwijderd

FlorisB schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 07:48:
[...]

Je moet hem ook kostenloos, schriftelijk, eisen. ;) Heb je iets om ze op te pakken.
Doe zo veel mogelijk schriftelijk.
Ook die weg heb ik reeds bewandeld, door de vele e-mail contacten (ook wettelijk bewijs!). Bewijzen te over hoor!

Bovendien leven we nog altijd in een rechtsysteem, waar de vorderende partij (in mijn geval @home: zij brengen onterecht mij een modem in rekening) met bewijzen moet komen, niet ik! Op de vraag of ze met bewijzen kunnen komen antwoorden ze mij standaard dat het in HET SYSTEEM staat (over simplisme gesproken). Ze kunnen op deze sneaky manier mij wel meer in de schoenen schuiven. Nee...zo werkt het niet en dat weten zij ook donders goed. Ze gaan er gewoon van uit dat de gemiddelde abonnee het niet zover laat komen. Pure bluf dus..... Maar goed, bij mij heeft hun bluf na 7 weken frustratie gewerkt.

Het is toch raar dat ze mijn oude modem retour lieten zenden. Dat was 5 jaar geleden een koopmodem, dus mijn eigendom. Ik heb deze teruggezonden met de gedachte dat deze gewisseld zou worden voor de Arris. Maar eigenlijk hoor ik deze nu ook weer terug te krijgen. Daar beginnen ze niet aan lieten ze me per mail weten.....

Zoals ik al eerder aangaf, ik heb betaald en ben van dat zootje af...............

Verwijderd

Inmiddels zijn er alweer een paar emails heen en weer gestuurd, maar ze zijn niet bereid om mee te werken.

Een stukje uit hun laatste email:
Omdat het modem niet defect is, is het niet mogelijk u een nieuw modem te sturen. Het modem heeft u aangeschaft bij het aangaan van het abonnement en is hierbij uw eigendom geworden. Wij kunnen deze niet kostenloos voor u omwisselen.

Hun willen blijkbaar niet tot een oplossing komen, dus ik stap maar over op adsl.

• thefxr
ik ben pas lid van @home geworden,maar als ik hier zo lees, zijn het matennaaiers, die alleen maar geld uit je kloppen,ik hoop dat ik nooit de problemen met hun krijg zoals de meeste mensen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo'n 2 jaar een tevreden klant geweest. Nooit geen problemen, altijd zelfs een beetje sneller als op hun website aangegeven. Maar sinds de laatste snelheidsverhoging hebben ze het dus bij mij verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-08 07:40

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb zelf ook een abbonnement bij @Home. Ik krijg wel de snelheid die ze beloven (zowel up- als downloaden). De problemen zijn volgens mij redelijk regio verbonden.

EDIT: Ik heb trouwens een nieuwe modem gehad van hun omdat ik ook telefonie over de kabel heb.

[ Voor 22% gewijzigd door CoolGamer op 17-09-2006 00:10 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thefxr schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:58:
ik ben pas lid van @home geworden,maar als ik hier zo lees, zijn het matennaaiers, die alleen maar geld uit je kloppen,ik hoop dat ik nooit de problemen met hun krijg zoals de meeste mensen hier!
Joh als je deze problemen niet ervaart heb je toch niks te vrezen?

Ik ben 2 jaar klant en geniet Intensief 8000 & Digitale TV. beide niks mis mee. en die paar dagen downtime in het jaar kan best hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Dreigen met opzeggen zal overigens ook niet helpen denk ik, de betreffende helpdeskmedewerker die je mail leest kan het ook geen moer schelen of jij je abonnement nou opzegt of niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1 op 17-09-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
thefxr schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:58:
Wacht maar af ..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ze hebben dan wel de prijzen verhoogd...
maar ik ben juist overgestapt op "soms", een abonnement met 800kbit/s (100kb/s)
das natuurlijk best wel langzaam....en dat type abonnement gaat nou juist niet omhoog
kvind dat die verhoudingen nu dan ook niet meer kloppen maargoed
misschien stap ik ook wel over op een andere provider, tegenwoordig zijn er wel snellere goedkope abonnementen dan @home...voor 20 euro moet je meer kunnen halen dan 100kb/s vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-08 21:01

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik heb hier thuis ook gewoon een motorola (welke weet ik niet) maar met deze haal ik gemakkelijk 8mbit down- en 1,2mbit upload.
En dat zelfs achter een router waar 4 pc's aanhangen die ook bijna allemaal de hele tijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb zo'n witte Motorola, gekregen van @home in 2002. (edit: het is zo'n 4200 zoals hierboven beschreven!) De snelheid is al maanden DRAMATISCH slecht, Counter-Strike is onspeelbaar omdat ik constant een ping van 400 heb. En dat terwijl mijn huisgenoot en ik allebei niks downloaden, enkel MSN Messenger staat aan! :?

Ik woon in een studentenbuurt in Groningen, waar wellicht veel huishoudens @home hebben en misschien 'heavy user' zijn, maar dit is zo abnormaal slecht, lekker rap surfen en downloaden gaat alleen tussen 3:00 en 7:00 's nachts... Dat moet wel een andere oorzaak hebben.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ligt het aan die modem? Die deed het vroeger namelijk perfect, had nooit iets te klagen over @home. Valt dat ding niet te flashen met nieuwe firmware?

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 18-09-2006 22:14 . Reden: modemtype aangevuld ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:28:
Bij de helpdesk zeggen ze dat ik niet sneller haal omdat ik meer dan 5 open verbindingen heb via netstat en dat het door de router komt.
ROTFLOL Waar hebben die gasten hun trainingen gehad??? 5 open verbinding is vrij normaal, en nog laag te noemen. Hier trekt de router + SB4200 met gemak 1000+ verbinding (TCP + UDP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:09:
Ik heb zo'n witte Motorola, gekregen van @home in 2002. (edit: het is zo'n 4200 zoals hierboven beschreven!) De snelheid is al maanden DRAMATISCH slecht, Counter-Strike is onspeelbaar omdat ik constant een ping van 400 heb. En dat terwijl mijn huisgenoot en ik allebei niks downloaden, enkel MSN Messenger staat aan! :?

Ik woon in een studentenbuurt in Groningen, waar wellicht veel huishoudens @home hebben en misschien 'heavy user' zijn, maar dit is zo abnormaal slecht, lekker rap surfen en downloaden gaat alleen tussen 3:00 en 7:00 's nachts... Dat moet wel een andere oorzaak hebben.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ligt het aan die modem? Die deed het vroeger namelijk perfect, had nooit iets te klagen over @home. Valt dat ding niet te flashen met nieuwe firmware?
Zou best kunnen dat het een capaciteitsprobleem is, en zeker als het surfen / downloaden verbeterd tussen 3 & 7 'snachts. tevens check je bekabeling enzo allemaal nogmaals hoe cliche het ook klinkt, dan sluit je uit dat het probleem iig niet bij jou ligt. Een brakke UTP kabel kan er al voor zorgen dat het ontzettend ruk loopt (tevens ook verkeerde TCP/IP instellingen).

En verders aankaarten bij @home ..... snap alleen niet waarom jij niet een nieuwere modem toegezonden hebt gekregen, omdat ze het grote grut van ouders modems uitfaseerde (dus vervangen met een zwarte Motorola 5100E).
Klaus_1250 schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:16:
[...]

ROTFLOL Waar hebben die gasten hun trainingen gehad??? 5 open verbinding is vrij normaal, en nog laag te noemen. Hier trekt de router + SB4200 met gemak 1000+ verbinding (TCP + UDP).
Tja dat zal wel gaan om een misverstand... 5open verbindingen is teveel? :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 22:27 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste