[![]() |
Het grote @home Snelheidsverhogingen deeltje 3 Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd. Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op. Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor. Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op! |
• De email aan klanten : |
|
• Vorige topics: |
Het grote @Home snelheidsverhogingen deeltje 2. |
• Handige links |
Ondertussen is er bij de meeste de verhoging erdoor Ook @home is begonnen aan 40MBit levering van internet. Het artikeltje is hier te lezen. Voor 69.95 heb je dus 40MBit downstream & 8MBit upstream. Voor een meerprijs van 5€ krijg je hier 32MBit upload voor terug Speedtest Misschien niet erg betrouwbaar , maar toch handig om even te kijken of je verhoging er al doorheen is. Quicknet! Quicknet, erg betrouwbare speedtest server 10MB testfile Vanaf de xs4all server kun je in ieder geval kijken of je een goede downloadsnelheid hebt. @home storingsmeldingen Handig om zo af en toe eens te bekijken. Je wilt uiteraard niet dat je verbinding er ineens onverwacht uitligt Troubles @home Site met nieuws , klachten en ervaringen over @home |
Overig:
Wat bruikbare tips mbt verhoging & firmware's:
Hoe herstart ik het modempje
Op http://192.168.100.1/ vind je namelijk de @home modem interface, waarin logjes staan, en wat kleine instellingen. Door naar "Configuration" te gaan en op "Restart Cable modem" te klikken reboot je de modem. Dit kan ook gedaan worden door de stekker er voor 5sec uit te trekken. Na reboot zal het (als het er is) de nieuwe config bestand binnen halen (geld ook voor de firmware).
Voor problemen relaterende @home diensten (internet) verwijs ik je naar het @home problemen topic
Hou het verders ontopic en liever geen berichten met dat je verhoging erdoorheen is
Ondertussen is er bij de meeste de verhoging erdoorGeachte abonnee van Internet Intensief,
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.
Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.
Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.
De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.
Veel en vooral sneller internetplezier!
Met vriendelijke groet,
Ook @home is begonnen aan 40MBit levering van internet. Het artikeltje is hier te lezen. Voor 69.95 heb je dus 40MBit downstream & 8MBit upstream. Voor een meerprijs van 5€ krijg je hier 32MBit upload voor terug
Wat bruikbare tips mbt verhoging & firmware's:
Hoe herstart ik het modempje
Op http://192.168.100.1/ vind je namelijk de @home modem interface, waarin logjes staan, en wat kleine instellingen. Door naar "Configuration" te gaan en op "Restart Cable modem" te klikken reboot je de modem. Dit kan ook gedaan worden door de stekker er voor 5sec uit te trekken. Na reboot zal het (als het er is) de nieuwe config bestand binnen halen (geld ook voor de firmware).
Ik haal lage speeds!!111 waar ligt dat aan
Check eerst je eigen setup. Heb je geen 2de pc of applicatie draaien die bijv aan het Uploaden is ? Niet iets veranderd wat de snelheid kan bevorderen
Modem Uncappen
Op GoT is het niet toegestaan informatie te verlenen met uncappen, daarom gaan we het dus hier niet over hebben! tevens is het met de nieuwe firmware voor de 5100e onmogelijk gemaakt
Voor problemen relaterende @home diensten (internet) verwijs ik je naar het @home problemen topic
Hou het verders ontopic en liever geen berichten met dat je verhoging erdoorheen is
Mocht er iets ontbreken / ben je het er niet mee eens in de startpost DM me dan