Verandert de upload ook, of blijft deze gelijk?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:46:
Intensief 8.000 wordt verhoogd naar 12.000
Intensief 20.000 wordt verhoogd naar 22.000
Verhoging zou beginnen vanaf 2feb. volgens de geruchten.
Het is nog nergens officieel gemaakt.
Verwijderd
Nee die blijft gelijk.FrostXL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:58:
[...]
Verandert de upload ook, of blijft deze gelijk?
Ze trekken de abonnementen gelijk met die van multikabel aangezien @home dan veranderd in zesko.
Verwijderd
Beste abonnee,
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van de diensten die u bij ons afneemt. Daarom gaat de snelheid van Internet Intensief 8000 vanaf medio februari omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 12.000 kbit (12 Mbit) per seconde. De uploadsnelheid van 1.500 kbit (1,5 Mbit) per seconde blijft gelijk.
Het product gaat Internet Intensief 12000 heten. De prijs is ongewijzigd,
€ 47,95 per maand. Wanneer u nu ook gaat bellen via @Home kunt u zelfs geld besparen. In combinatie met Internet Intensief betaalt u namelijk niets voor BasisBellen, ons telefoonabonnement.
Let op: de snelheid van uw internet is altijd afhankelijk van de drukte op internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc's waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Op deze omstandigheden heeft @Home geen invloed.
Alvast veel en vooral sneller internetplezier!
Met vriendelijke groet,
Joop Evers
Directeur Klantenservice
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van de diensten die u bij ons afneemt. Daarom gaat de snelheid van Internet Intensief 8000 vanaf medio februari omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 12.000 kbit (12 Mbit) per seconde. De uploadsnelheid van 1.500 kbit (1,5 Mbit) per seconde blijft gelijk.
Het product gaat Internet Intensief 12000 heten. De prijs is ongewijzigd,
€ 47,95 per maand. Wanneer u nu ook gaat bellen via @Home kunt u zelfs geld besparen. In combinatie met Internet Intensief betaalt u namelijk niets voor BasisBellen, ons telefoonabonnement.
Let op: de snelheid van uw internet is altijd afhankelijk van de drukte op internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc's waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Op deze omstandigheden heeft @Home geen invloed.
Alvast veel en vooral sneller internetplezier!
Met vriendelijke groet,
Joop Evers
Directeur Klantenservice
En @home Internet Basis 4000 ofzo dan?
Ik denk gewoon dezelfde snelheid. Regelmatig ook lijkt, me zoFlorisB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 03:36:
En @home Internet Basis 4000 ofzo dan?
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Hmm net als ik van 8--> 20 ga gaan ze 8 omhoog schroeven. 4mbit omhoog is niet verkeerd!
Ach ja, dan maar 22mbit, jammer genoeg trekt mijn usenet abbo maar max 20mbit
Ach ja, dan maar 22mbit, jammer genoeg trekt mijn usenet abbo maar max 20mbit
Cool! 
Heb ook de 8Mbit variant nu, binnekort dus een snelheidsverhoging van 50%, niet mis!
Ook erg toevallig dat mijn nieuwsprovider een maand geleden van 10Mbit naar 20Mbit is gegaan
Heb ook de 8Mbit variant nu, binnekort dus een snelheidsverhoging van 50%, niet mis!
Ook erg toevallig dat mijn nieuwsprovider een maand geleden van 10Mbit naar 20Mbit is gegaan
[ Voor 33% gewijzigd door ijskonijn op 24-01-2008 15:53 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Toch mooi nieuws, ik ga over 2 tot 3 maand over naar glas en nu heb ik tot die tijd een redelijke verbinding.
Y3net.nl gaat ze in Deventer wel veel klanten kosten, 35mbit up en down voor 35 euro per maand.
Ik stap natuurlijk ook over zodra het kan.
Y3net.nl gaat ze in Deventer wel veel klanten kosten, 35mbit up en down voor 35 euro per maand.
Ik stap natuurlijk ook over zodra het kan.
is er al iemand die verschil merkt ? ? ?
? Meten lijkt me beter als "merken" en gaat nog makkelijker ook :-) Vergeet trouwens niet je modem te resetten, als je de snelheidsupdate nog niet hebt.
[ Voor 38% gewijzigd door Klaus_1250 op 25-01-2008 21:09 ]
Verwijderd
Je kan het verschil nog niet merken.StraightOn.NL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:30:
is er al iemand die verschil merkt ? ? ?
Verhoging begint pas vanaf 2-feb
@home voert dit soort zaken altijd gefaseerd in, en de datum die ze opgeven is meestal de uiterste datum (uitzonderingen daargelaten). Eveneens zit er nog een vertraging tussen het invoeren van de nieuwe snelheden en het updaten van je modem met de nieuwe snelheden. Modem-reset haalt de nieuwe snelheden op. Op die manier kun je tot 3 weken voor de datum al de nieuwe snelheden krijgen.
Verwijderd
Ze hebben geen datum opgegeven. In de mail stond medio februari.
En volgens de geruchten zouden ze 2-feb beginnen met de verhogingen door te voeren.
Dus rond 2-feb zullen we wel horen dat mensen de verhoging al hebben.
En volgens de geruchten zouden ze 2-feb beginnen met de verhogingen door te voeren.
Dus rond 2-feb zullen we wel horen dat mensen de verhoging al hebben.
Over snelheidsverhoging gesproken: Heb nu sinds een maandje @Home Intensief 20000 en bij de 'Downstream Channel' bitrate van het modem staat '42884296 bits/sec'. Zal wel de downloadsnelheid zijn + overhead ivm foutcorrectie. Haal nu constant 2,36 Mbyte/s down.
Een constante 2,36 Mbyte/s haal ik bijna altijd, zelfs tijdens de drukke avonduren. 2 mbit extra is leuk meegenomen, blijft er nog wat bandbreedte over voor surfen / internet-radio naast het slurpen van usenet.
Duur is het Intensief 20000 abonnement wel in vergelijking tot ADSL aanbieders, maar met ADSL2+ haal ik maximaal 12 Mbit, dus voor extra snelheid zit ik vast aan de kabel. Mijn baas betaalt echter de helft, dus dan valt het achteraf nog wel mee.
Gratis telefonie bij de intensief abonnementen is ook weer meegenomen. Werkt bij mij in ieder geval beters als via ADSL.
In ieder geval: Laat die 2Mbit/s extra maar komen, hoe meer hoe beter!
Een constante 2,36 Mbyte/s haal ik bijna altijd, zelfs tijdens de drukke avonduren. 2 mbit extra is leuk meegenomen, blijft er nog wat bandbreedte over voor surfen / internet-radio naast het slurpen van usenet.
Duur is het Intensief 20000 abonnement wel in vergelijking tot ADSL aanbieders, maar met ADSL2+ haal ik maximaal 12 Mbit, dus voor extra snelheid zit ik vast aan de kabel. Mijn baas betaalt echter de helft, dus dan valt het achteraf nog wel mee.
Gratis telefonie bij de intensief abonnementen is ook weer meegenomen. Werkt bij mij in ieder geval beters als via ADSL.
In ieder geval: Laat die 2Mbit/s extra maar komen, hoe meer hoe beter!
Juist, ik heb het bij eerdere snelheidsverhogingen al zo gehad. Zodra ik de mail kreeg even zelfs mijn modem resetten en opnieuw laten connecten en dan was de snelheid er meestal wel (dus een aantal een week of 2 voordat het echt zou ingaan. (ga het zo nog maar eens proberen)Klaus_1250 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:07:
@home voert dit soort zaken altijd gefaseerd in, en de datum die ze opgeven is meestal de uiterste datum (uitzonderingen daargelaten). Eveneens zit er nog een vertraging tussen het invoeren van de nieuwe snelheden en het updaten van je modem met de nieuwe snelheden. Modem-reset haalt de nieuwe snelheden op. Op die manier kun je tot 3 weken voor de datum al de nieuwe snelheden krijgen.
Ja, lekker klagen... Ook even gekeken naar hoeveel de snelheid in de afgelopen tijd voor die abo's al is verhoogd vergeleken met het 8000 abo? Verhoging voor 8000 abo werd tijd, vooral als je kijkt wat je voor hetzelfde geld met ADSL krijgt...S2S schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:13:
[...]
Ik denk gewoon dezelfde snelheid. Regelmatig ook lijkt, me zo
Maar dat is het juist. je krijgt niet altijd de gewenste snelheid met ADSL afhankelijk van waar je woont.RoelJewel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:27:
[...]
Ja, lekker klagen... Ook even gekeken naar hoeveel de snelheid in de afgelopen tijd voor die abo's al is verhoogd vergeleken met het 8000 abo? Verhoging voor 8000 abo werd tijd, vooral als je kijkt wat je voor hetzelfde geld met ADSL krijgt...
Voor mij is @home de enige optie aangezien de dichtsbijzijnde ADSL centrale dik 3KM van mij verwijdert is. En de buurman via zijn 20megabit ADSL abbo blij is als hij 800kilobyte per sec haalt en ik haal met mijn @home 8000 abbo altijd tussen de 950 en 1050kilobyte per sec.
Ik ben het volledig met je eens dat de kabelaars de snelheden wel eens wat meer omhoog mogen gooien maar voor sommige mensen is ADSL geen alternatief.
En heb je het al geprobeert?StraightOn.NL schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:48:
[...]
Juist, ik heb het bij eerdere snelheidsverhogingen al zo gehad. Zodra ik de mail kreeg even zelfs mijn modem resetten en opnieuw laten connecten en dan was de snelheid er meestal wel (dus een aantal een week of 2 voordat het echt zou ingaan. (ga het zo nog maar eens proberen)
Ja vanmorgen wel...zonder succes
helaas ook nu weer, maar toch zoals altijd met @home mooie resultaten al zeg ik het zelf.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 29 2008 om 00:51:12 UTC+0100)
Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 162.4 KByte/sec (=7883 kbps)
Connection : 1145.0 Conn/min (=1299 kbps)
Ping test Nederland : 13.0 ms
helaas ook nu weer, maar toch zoals altijd met @home mooie resultaten al zeg ik het zelf.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 29 2008 om 00:51:12 UTC+0100)
Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 162.4 KByte/sec (=7883 kbps)
Connection : 1145.0 Conn/min (=1299 kbps)
Ping test Nederland : 13.0 ms
[ Voor 73% gewijzigd door StraightOn.NL op 29-01-2008 00:54 ]
Verwijderd
Zeg hebben meer mensen van @home een brief gehad waarin gemeld word dat via selektvracht een nieuwe modem en aansluiting kastje worden bezorgd die op tijd moeten worden aangesloten ?!
Dit keer niet, maar het ligt er wel aan wat voor modem je hebt...sommige verouderde modellen kunnen deze snelheden niet aan en dan krijg je een nieuw modem. Ik heb dat bij de vorige snelheidsverhoging ook gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 03:20:
Zeg hebben meer mensen van @home een brief gehad waarin gemeld word dat via selektvracht een nieuwe modem en aansluiting kastje worden bezorgd die op tijd moeten worden aangesloten ?!
Welk abbo en welk modem heb je?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 03:20:
Ik heb vorige keer ook een nieuw modem gekregen omdat de snelheid niet behaald werd met het Motorola Surfboard modem. Toen kreeg ik een Arris modem dat ook gelijk geschikt is voor telefonie, wat ik toen ook genomen heb omdat het toch gratis is.
Abo is Internet Intensief 8000
Ik kreeg idd bij aansluiting van telefonie ook een nieuw modem
het arris
op het moment zijn er al 3 types in omloop, zag ik laatst
webstar ( met 2 telefoonpoorten)
arris ( één telefoonpoort )
en die Motorola surfboard
het arris
op het moment zijn er al 3 types in omloop, zag ik laatst
webstar ( met 2 telefoonpoorten)
arris ( één telefoonpoort )
Nope idd niet.StraightOn.NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:36:
[...]
Dit keer niet, maar het ligt er wel aan wat voor modem je hebt...sommige verouderde modellen kunnen deze snelheden niet aan en dan krijg je een nieuw modem. Ik heb dat bij de vorige snelheidsverhoging ook gekregen.
Heb vanaf binnenkomst mail al meerdere keren modem gereset maar nog niks en zoals StraightOn zegt gebeurde het voorheen regelmatig dat het al actief was.
4. De Motorola's zijn er twee. De SB4200 (de witte) en de Surfboard SB5100 (zwarte).FreshMaker schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:37:
Ik heb een zwarte motorola dus ik neem aan de Surfboard SB5100 en het intensief abonnement van @home. Betekend dit dat ik een nieuwe modem nodig heb om van de snelheidsverhoging te profiteren?Klaus_1250 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:20:
[...]
4. De Motorola's zijn er twee. De SB4200 (de witte) en de Surfboard SB5100 (zwarte).
Het internet staat op naam van de huisbaas dus ik krijg geen post van @home.
Verwijderd
Nee, dan heb je geen nieuw modem nodig. Ik heb intensief 20000 en een een motorola 5100. Gaat prima en download met 2370 KB/s. Volgens mij kan de SB5100 tot 40 of 50 Mbits aan.
Ik heb mijn verhoging schijnbaar al gehad in Deventer zonder een modem reset.
Waar mijn downloads eerder strak 1MB/sec waren zijn ze nu 1,3MB/sec toch niet onaardig

Ah nog iets hoger zelfs.
Waar mijn downloads eerder strak 1MB/sec waren zijn ze nu 1,3MB/sec toch niet onaardig
Ah nog iets hoger zelfs.
[ Voor 20% gewijzigd door Bierkameel op 30-01-2008 12:10 ]
FYI, heb net mn modem gereset en heb de snelheidsverhoging gehad. Omgeving Tilburg.
Loop ik even naar beneden (Berkel-Enschot hierHazzz-E schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:52:
FYI, heb net mn modem gereset en heb de snelheidsverhoging gehad. Omgeving Tilburg.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Hier in Zwolle ook en haal 1450KB/s. Dus allemaal, even modem resetten en hoogstwaarschijnlijk heb je de nieuwe snelheid.
Hier in Vroomshoop,Twenterand,Overijssel ook net modem gereset en haal nu 1.45mB/s
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Zuid-Limburg landgraaf ook al net even getest met eweka.
Ben wel klein beetje teleurgesteld aangezien ik voorheen tussen de 950 en 1050 kreeg en had gehoopt op een echte 50% verhoging, na de verhoging zit ik qua snelheid tussen de 1.3MB en 1.4MB dus net niet dat waar ik op gehoopt heb maar misschien word daar nog aan gewerkt.
misschien hebben we geluk en gaan ze de snelheden weer verhogen als de 3 samen gaan.
Ben wel klein beetje teleurgesteld aangezien ik voorheen tussen de 950 en 1050 kreeg en had gehoopt op een echte 50% verhoging, na de verhoging zit ik qua snelheid tussen de 1.3MB en 1.4MB dus net niet dat waar ik op gehoopt heb maar misschien word daar nog aan gewerkt.

Met eweka getest en in Groningen is de snelheidsverhoging ookal doorgevoerd.
arris modem resetten is gewoon knopje indrukken tot alle lampjes uit gaan toch?
[ Voor 17% gewijzigd door crazylegs op 30-01-2008 18:07 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Hier is het ook gebeurt 
Download : 1412.4KByte/sec (=11299 kbps)
Upload : 161.6 KByte/sec (=1293 kbps)
Connection : 1145.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
snelheid valt me een beetje tegen eigenlijk...maar misschien is het momenteel druk ofzo
Ook met grotere bestanden vind ik het niet echt top...maarja we zullen maar niet al te veel klagen
Upload: Transferred 1 file totaling 15.493 KB in 1 minute 28 seconds (175,1 KB/s) =1401 kbit/s
Download: Transferred 2 files totaling 97.656 KB in 1 minute 7 seconds (1,42 MB/s) = 11660 kbit/s
:: EDIT::
Ik laat het staan omdat ik het wel grappig vind, maar ik dacht ff dat we naar 15Mbit gingen vanaf het 8000 Intensief abbo
Maar we gaan natuurlijk naar 12Mbit, dus het resultaat is vrij aardig
haha
Download : 1412.4KByte/sec (=11299 kbps)
Upload : 161.6 KByte/sec (=1293 kbps)
Connection : 1145.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
snelheid valt me een beetje tegen eigenlijk...maar misschien is het momenteel druk ofzo
Ook met grotere bestanden vind ik het niet echt top...maarja we zullen maar niet al te veel klagen
Upload: Transferred 1 file totaling 15.493 KB in 1 minute 28 seconds (175,1 KB/s) =1401 kbit/s
Download: Transferred 2 files totaling 97.656 KB in 1 minute 7 seconds (1,42 MB/s) = 11660 kbit/s
:: EDIT::
Ik laat het staan omdat ik het wel grappig vind, maar ik dacht ff dat we naar 15Mbit gingen vanaf het 8000 Intensief abbo
Maar we gaan natuurlijk naar 12Mbit, dus het resultaat is vrij aardig
[ Voor 55% gewijzigd door StraightOn.NL op 30-01-2008 18:49 ]
Hier ook nu, ik had reset nodig maat van me niet. Beide zelfde modem hij andere server
Mbytes/33,61(s)/1.487,70Kbps
Mbytes/33,73(s)/1.482,14Kbps
Mbytes/33,70(s)/1.483,50Kbps
Mbytes/33,73(s)/1.482,18Kbps
Mbytes/33,61(s)/1.487,70Kbps
[ Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 30-01-2008 19:10 ]
gaat hij dan niet in standby? volgens mij werkt gewoon even een minuutje het stekkertje eruit laten het bestecrazylegs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:54:
arris modem resetten is gewoon knopje indrukken tot alle lampjes uit gaan toch?
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
dan doe ik dat vanavond als ik thuis benbassjuh schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:43:
[...]
gaat hij dan niet in standby? volgens mij werkt gewoon even een minuutje het stekkertje eruit laten het beste
Gewoon even de stekker eruit trekken en 30 seconden wachten en vervolgens weer insteken, dat moet altijd werken...de meeste @home modems (de motorola's) gaan op standby als je op de knop drukt en dan gebeurt er niets...het modem moet echt even gereset worden zodat hij opnieuw verbinding maakt.crazylegs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:46:
[...]
dan doe ik dat vanavond als ik thuis beniemand ervaring met upgraden van je abbo? Hoe lang dat duurt gemiddeld..
@home is er vlot bij dit keer
bijna alle delen van het land al de upgrade gehad dan
Hier ( Roosendaal - e.o ) ook al op de 1,45 MB/s via EWEKA servers
bijna alle delen van het land al de upgrade gehad dan
Hier ( Roosendaal - e.o ) ook al op de 1,45 MB/s via EWEKA servers
Dan is nu de 4mbit aan de beurt! ik wil ook een verhoging!! Betaal me blauw voor dit abonnement als je vergelijkt met ADSL. Van 4 naar 6 lijkt me wel wat
Ik zal even een reactie plaatsen vanwege dat @home, multikabel en casema samen gaan, dit dus enkel ter info
Ik heb casema en ben nog niet geupgrade.
Ik heb casema en ben nog niet geupgrade.
Ik zit ook al op de 1440 kb/s
Ze zijn er mooi op tijd bij ja.
Ze zijn er mooi op tijd bij ja.
Maastricht ook ja.
Mooie snelheid ook. 1,45MB/s strak via Eweka
Dat vind ik toch altijd nog het voordeel van kabel. Je weet wat je kan verwachten
Is stiekem toch een flink upgrade dit. 1,5 keer zo snel is niet zo schokkend als van 56K naar 300KB/s maar als je bedenkt dat dat op 8 jaar tijd 5x zo snel is geworden vind ik dat toch niet slecht.
Mooie snelheid ook. 1,45MB/s strak via Eweka
Dat vind ik toch altijd nog het voordeel van kabel. Je weet wat je kan verwachten
Is stiekem toch een flink upgrade dit. 1,5 keer zo snel is niet zo schokkend als van 56K naar 300KB/s maar als je bedenkt dat dat op 8 jaar tijd 5x zo snel is geworden vind ik dat toch niet slecht.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik heb vanavond mijn abbo verhoogd van regelmatig naar intensief, ik ben benieuwd hoe snel zulke wijzigingen worden doorgevoerd en of ik dan ook meteen de 12mbit heb
Ik zit nu bij Casema (Fusiepartner @Home, echter nog 8 Mbit), afgelopen zaterdag geupgraded van Multi naar Maxi (telefonisch), was in een half uur geregeld!
Het kan dus heel snel.
Het kan dus heel snel.
Hier ook modem reset en snelheidsverhoging er ook door
hier in veghel (Noord-brabant) ook de snelheidsverhoging gehad na een rommelige ochtend/middag. (Veel disconnects en latency spikes) Nu is de verbinding stabiel op 12mbps
modem resetje en et voila! regio gorredijk (tussen heerenveen en drachten) mag ook genieten van de 1440 kb/s strak via de eweka lijn
I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
al mensen uit assen die de verhoging al doorgevoerd hebben gekregen?
[ Voor 8% gewijzigd door crazylegs op 31-01-2008 08:26 ]
Reset je modem eens zou ik zeggen en je weet hetcrazylegs schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:24:
al mensen uit assen die de verhoging al doorgevoerd hebben gekregen?
Zou dus ongeveer 5 GB per uur moeten zijn...
Hier in Venlo (Noord-Limburg) nog niet.
Heb wel een brief gekregen dat ik een nieuw modem krijg.
Heb nu de witte Motorola (SB4200E geloof ik).
[ Voor 38% gewijzigd door MadButcher op 31-01-2008 23:06 ]
Hier ook omhoog naar 12 mbit.
7471GA Goor
7471GA Goor
PSN: djmurcielago
1485 KB/s steady @ EWEKA :-)
Ofwel hier in het kleine Balkbrug (gem. Hardenberg) ook doorgevoerd :-)
Ofwel hier in het kleine Balkbrug (gem. Hardenberg) ook doorgevoerd :-)
Ik heb gisterochtend vroeg hetzelfde gedaan, maar vooralsnog geen antwoord/reactie van @home (behalve dan de autoreply)crazylegs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:58:
Ik heb vanavond mijn abbo verhoogd van regelmatig naar intensief, ik ben benieuwd hoe snel zulke wijzigingen worden doorgevoerd en of ik dan ook meteen de 12mbit heb
Ik heb ook een nieuw modem gekregen, met een signaalversterker erbij, die moet binnen 30 cm van de antenne ingang komen te zitten. Ze vragen niet of je daar wel plaats voor hebt. Dat wordt nog ff klussen van het weekend. Na 5 feb kun je met je oude modem niets meer.MadButcher schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:50:
Zou dus ongeveer 5 GB per uur moeten zijn...
Verandert 20000 ook naar 22000 zoals bij multikabel?
Wij kregen gisteren een brief dat vanaf 5 februari een nieuw modem word aangeboden met installatie instructies e.d.
Mag toch hopen dat als ik die dag niet thuis ben nog wel de beschikking heb over internet en dat ze niet klakkeloos het modem disablen.
Er stond echter niets in de brief over terugsturen van het oude ding. Die kan gewoon bij het oud vuil?
En wat als ik binnenkort (april) mijn abonnement opzeg om een nieuw abonnement te nemen in een nieuw huis op een andere naam. Blijft dat nieuwe modem dan ook weer gewoon van ons of moet die dan wel terug naar @home?
Mag toch hopen dat als ik die dag niet thuis ben nog wel de beschikking heb over internet en dat ze niet klakkeloos het modem disablen.
Er stond echter niets in de brief over terugsturen van het oude ding. Die kan gewoon bij het oud vuil?
En wat als ik binnenkort (april) mijn abonnement opzeg om een nieuw abonnement te nemen in een nieuw huis op een andere naam. Blijft dat nieuwe modem dan ook weer gewoon van ons of moet die dan wel terug naar @home?
Ik heb mijn nieuwe modem (Motorola Surfboard 5101E) op de 29ste gekregen, netjes zoals per mail aangegeven. In de begeleidende brief staat dat je het pas kan aansluiten in de nacht van 5 op 6 februari, eerder werkt het niet. Ik heb dat toch ff geprobeert, maar dat werkt inderdaad nog niet.
Het oude modem werkt vanaf die nacht niet meer, die hoef je niet terug te sturen.
Het oude modem werkt vanaf die nacht niet meer, die hoef je niet terug te sturen.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Dus deze krijgen we: http://broadband.motorola.com/consumers/products/sb5101/
Moet je de modem ook resetten voordat je de nieuwe snelheid hebt?
Meestal wel jabarzi schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:18:
Moet je de modem ook resetten voordat je de nieuwe snelheid hebt?
hier nu ook 1450kb\s strak met eweka
De snelheidsverhoging is er hier in Maastricht ook doorheen... Als ik op speedtest.nl een testje draai, zit ik boven 1414.4 KByte/sec qua downloadsnelheid. Bij de connection-test zit ik rond 360. Is dat een redelijk getal of moet dat normaal gesproken veel hoger liggen? Wordt die waarde nog beïnvloed door firewall-proggies etc.?
speedtest is accuraat. Snelheid wordt verder niet beiinvloed door proxies of dergelijke
Verwijderd
Intensief 12000
Snelheid * Download: 12000 kbit/s* * Upload: 1500 kbit/s
Modem : SB4200E (zo'n grote witte..)
Heb nu een SB5101E gekregen ..
DuidelijkDoekie19 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:54:
speedtest is accuraat. Snelheid wordt verder niet beiinvloed door proxies of dergelijke
Maar is het aantal connections van 360 hoog of juist laag? Iemand met een 1200-abo een veel hogere waarde?
Ik heb casema, een 8 MBit lijn die nog niet geupgrade is.RoelJewel schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:53:
[...]
Duidelijk.
Maar is het aantal connections van 360 hoog of juist laag? Iemand met een 1200-abo een veel hogere waarde?
Ik ben 440 connections/minute
Maar ik denk niet dat jouw 360 abnormaal is hoor
Ik vind Speedtest zo en zo niet erg betrouwbaar.
Erg afhankelijk van drukte van de server.
Erg afhankelijk van drukte van de server.
Erm, ik kan niet zo handig bij mijn modem...
Iemand ergens nog de link om hem te herstarten? (SA Webstar modem)...
192.168.100.1 en dan
/edit:
Aha 192.168.100.1/gscan.asp
192.168.100.1 en dan
/edit:
Aha 192.168.100.1/gscan.asp
[ Voor 26% gewijzigd door LiquidSmoke op 03-02-2008 10:25 ]
Verwijderd
En dan naar configuration en vervolgens kan je daar je modem resetten.LiquidSmoke schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:12:
Erm, ik kan niet zo handig bij mijn modem...
192.168.100.1 en dan
edit: dit is met een motorolla modem in elk geval zo, zie dat je een andere hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 10:21 ]
Verwijderd
Hehe iedereen blij met z'n snelheidsverhoging. Ik heb @Home regelmatig (4mbit down / 1mbit up) en ik haal snelheden van 4Mbyte/s (Dus niet Mbit), dit is alleen op de nieuwe laptop die ik heb en dat vind ik eigenlijk wel vreemd. www.speedtest.nl geeft bijvoorbeeld resulaten van 6400Kbyte/s download en maar 45Kbyte/s upload, de connec/min is dan ook erg laag 600 (Tegenover 1200) ongeveer. Ping is dan wel weer goed, meestal 8 of 9ms tegenover de 11 of 12 ms op de andere pc's.
Heeft iemand hier misschien nog meer "problemen" mee?
De bbned testfile haal ik met 3,7Mbyte/s binnen (Om een voorbeeld te noemen). Ik heb "vroeger" ook altijd problemen gehad met het internet, naja problemen wil ik het niet noemen. Je had toen in die tijd 300Kbyte/s download maximaal en 16Kbyte/s upload. Ik had dus 550Kbyte/s download en 37Kbyte/s upload, 2400conn/min en een ping van 2ms (Ook in spellen zoals counter-strike!) dit heb ik toen gemeten met mIRC, DirectConnect, Kazaa, MSN, speedtest.nl, BBned testfile, een FTP server etc.
Ik vind dat eigenlijk vrij vreemd, op elke pc in huis (Dat zijn er 3) haal ik de normale snelheid, de laptop sjeest er met een belachelijk hoge snelheid doorheen (En het is bekabeld dus ik zit niet per ongeluk via iemand anders erop).
Heb dan wel als groot nadeel dat Azureus of andere bittorrent programma's een grote ramp zijn, helaas.
De bbned testfile haal ik met 3,7Mbyte/s binnen (Om een voorbeeld te noemen). Ik heb "vroeger" ook altijd problemen gehad met het internet, naja problemen wil ik het niet noemen. Je had toen in die tijd 300Kbyte/s download maximaal en 16Kbyte/s upload. Ik had dus 550Kbyte/s download en 37Kbyte/s upload, 2400conn/min en een ping van 2ms (Ook in spellen zoals counter-strike!) dit heb ik toen gemeten met mIRC, DirectConnect, Kazaa, MSN, speedtest.nl, BBned testfile, een FTP server etc.
Ik vind dat eigenlijk vrij vreemd, op elke pc in huis (Dat zijn er 3) haal ik de normale snelheid, de laptop sjeest er met een belachelijk hoge snelheid doorheen (En het is bekabeld dus ik zit niet per ongeluk via iemand anders erop).
Heb dan wel als groot nadeel dat Azureus of andere bittorrent programma's een grote ramp zijn, helaas.
Ze kunnen erg goed knijpen, ik haal hier max 1451kB/s max!Jaap-Jan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:45:
Hier in Hoogeveen is de snelheid ook opgehoogd en stabiel:
[afbeelding]
(Klikbaar)
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
En dit ervaar jij als "vervelend"?Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:23:
Hehe iedereen blij met z'n snelheidsverhoging. Ik heb @Home regelmatig (4mbit down / 1mbit up) en ik haal snelheden van 4Mbyte/s (Dus niet Mbit), dit is alleen op de nieuwe laptop die ik heb en dat vind ik eigenlijk wel vreemd. www.speedtest.nl geeft bijvoorbeeld resulaten van 6400Kbyte/s download en maar 45Kbyte/s upload, de connec/min is dan ook erg laag 600 (Tegenover 1200) ongeveer. Ping is dan wel weer goed, meestal 8 of 9ms tegenover de 11 of 12 ms op de andere pc's.
Idem hier in EmmenDrBOB101 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:17:
[...]
Ze kunnen erg goed knijpen, ik haal in Hoogeveen ook max 1451kB/s max!
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
en toch had ik meer uploadsnelheid fijner gevonden 
Voor de rest geen klachten hoor, behalve dat de prijs/snelheid verhouding tov die 20mbit abo's van de ADSL aanbieders nog steeds but is. Jammer alleen dat die in het dorp waar ik woon niet te krijgen zijn (max. 8mbit, waarvan er nog maar 6 mbit overblijven op mijn adres)
Maar goed, 6114 is er ook door. Steady 1,43MB/s via Eweka.
Modem: WebSTAR EPX2203

clicker-de-click

Voor de rest geen klachten hoor, behalve dat de prijs/snelheid verhouding tov die 20mbit abo's van de ADSL aanbieders nog steeds but is. Jammer alleen dat die in het dorp waar ik woon niet te krijgen zijn (max. 8mbit, waarvan er nog maar 6 mbit overblijven op mijn adres)
Maar goed, 6114 is er ook door. Steady 1,43MB/s via Eweka.
Modem: WebSTAR EPX2203
clicker-de-click
[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 05-02-2008 07:05 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Wat raar, ik zit nu op zo'n 9 Mbit - Zwolle.
Had meer verwacht... Ik zat altijd precies op 8Mbit, dus signaal lijkt me geen probleem.
Had meer verwacht... Ik zat altijd precies op 8Mbit, dus signaal lijkt me geen probleem.
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Wat voor modem?The Milkman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
- De modem resetten (of gewoon uit en 10 min later weer aan) helpt nog wel eens.The Milkman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
- Brakke bekabeling
- Drukte op de kabel
- De TV uit zetten
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
10 mbit netwerkkaart of switch?The Milkman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zo te zien zijn ze nog aan het werken aan de capaciteit ofzo.
Paar dagen geleden zat ik op zon 1.35MB, gisteren zat ik constant op zon 1.45MB en vandaag schommelt de snelheid tussen de 1.85 en 2.4MB per sec.
Paar dagen geleden zat ik op zon 1.35MB, gisteren zat ik constant op zon 1.45MB en vandaag schommelt de snelheid tussen de 1.85 en 2.4MB per sec.
- De modem resetten (of gewoon uit en 10 min later weer aan) helpt nog wel eens.DrBOB101 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:50:
[...]
- De modem resetten (of gewoon uit en 10 min later weer aan) helpt nog wel eens.
- Brakke bekabeling
- Drukte op de kabel
- De TV uit zetten
- Brakke bekabeling
- Drukte op de kabel
- De TV uit zetten
- 10 mbit kaarten
Heb zo'n Scientific-Atlanta WebSTAR ding.
We bellen er ook mee.
Nog maar een paar dagen wachten dan...
[ Voor 6% gewijzigd door The Milkman op 04-02-2008 18:37 . Reden: +modem merk ]
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Verhoging is er hier ook door, maar had (ook) liever meer up gehad...
+- 1.4MBps
up +-180kBps
+- 1.4MBps
up +-180kBps

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 04-02-2008 18:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb net het nieuwe modem (Motorola SB5101E) ontvangen.
In de bijbehorende brief staat dat ik het kan verwisselen in de nacht van 12 op 13 feb.
Eerder vervangen wordt afgeraden.
Hebben jullie de snelsheidsverhoging zonder of met het nieuwe modem?
Heb hier nog een SB4200E (kan die snelheid ook aan).
Wat ik wel k*t vind aan het nieuwe modem is de aparte adapter.
De ouwe staat direct aangesloten op de 230V.
In de bijbehorende brief staat dat ik het kan verwisselen in de nacht van 12 op 13 feb.
Eerder vervangen wordt afgeraden.
Hebben jullie de snelsheidsverhoging zonder of met het nieuwe modem?
Heb hier nog een SB4200E (kan die snelheid ook aan).
Wat ik wel k*t vind aan het nieuwe modem is de aparte adapter.
De ouwe staat direct aangesloten op de 230V.
[ Voor 20% gewijzigd door MadButcher op 05-02-2008 14:27 ]
Deze zou de nieuwe snelheid niet aan moeten kunnen (alhoewel die er wel voor ontworpen is), maar heb er gemixte reacties over gehoord.Heb hier nog een SB4200E (kan die snelheid ook aan).
De verhoging in 6461 is er ook eindelijk door. Het oude modem werkte vanmorgen niet meer, en na aansluiten van nieuwe modem gaat het allemaal lekker, 1480kB/s via Tweaknews.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Yup same here, ongeveer 1480kb/s via tweaknews, dus verhoging is er ook hier doorheen (Regio Maastricht)V3g3ta schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:33:
De verhoging in 6461 is er ook eindelijk door. Het oude modem werkte vanmorgen niet meer, en na aansluiten van nieuwe modem gaat het allemaal lekker, 1480kB/s via Tweaknews.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Zeg waarom al die oude Surfboard modems niet verzamelen op één centraal punt en dan richting 3de wereld landen sturen om zo de mensen daar blij te maken met een prima modem.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 01:47 ]
Weet iemand of de verhoging al in Groningen (9700) al door is? Ik merk er nog niet veel van( nog steeds schommelend bij de 1000kb/s).
Hier wel in ieder geval (ook 97xx)barzi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:19:
Weet iemand of de verhoging al in Groningen (9700) al door is? Ik merk er nog niet veel van( nog steeds schommelend bij de 1000kb/s).
Net weer even de modem gereset maar nog steeds geen verhoging. Ik heb nu wel een vertraging, via de @home nieuwgroepen krijg ik nu ~500kb/s.. Ik denk dat het druk in de wijk is?(tv's staan verder niet aan)
Vreemd, haal op dit moment met de BBned speedtest gemiddeld toch wel 12 Mbit (tussen de 11 en 13 steeds). Ik zou zeggen wacht het nog even wat langer afbarzi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:00:
[...]
Net weer even de modem gereset maar nog steeds geen verhoging. Ik heb nu wel een vertraging, via de @home nieuwgroepen krijg ik nu ~500kb/s.. Ik denk dat het druk in de wijk is?(tv's staan verder niet aan)
Hier (9715) al per 1 Februari, speeds 1.5 MB/sec downbarzi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:19:
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Als ik de modem reset zie ik dit als laatste log-message:
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Lijkt me niet echt goed dat iets failed, maar is het belangerijk of niet? Ook bij jullie zo? Ik heb een 5100 modem(heb ik al een tijd).
Lijkt me niet echt goed dat iets failed, maar is het belangerijk of niet? Ook bij jullie zo? Ik heb een 5100 modem(heb ik al een tijd).
Heb ik hier op het moment dat ie eens per maand ofzo reboot. Dan gaat hij opnieuw frequenties zoeken. Is dat bij jou ook het geval?barzi schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:16:
Als ik de modem reset zie ik dit als laatste log-message:
Voorbeeld
************ 3-Critical T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing ************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status NO FEC lock, DS Freq 282500000, US Id 0 ************ 3-Critical T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing ************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status NO FEC lock, DS Freq 275500000, US Id 0 ************ 3-Critical T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing ************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status NO FEC lock, DS Freq 268500000, US Id 0
Ik zag dat dit hier nog niet gepost is.
Verderop in het artikel wordt vermeld dat in juli voldoende Eurodocsis 3.0 modems beschikbaar zijn en dat die nodig zijn voor snelheden boven de 30 Mbps. Daaruit kun je dus concluderen dat de nieuwe snelheid waarschijnlijk minimaal 30 Mbps zal zijn. Hopelijk krijgen we ook een hogere uploadsnelheid. Daar zit ik eigenlijk meer op te wachten dan op snellere downloads. De huidige 20 Mbps is voor mij al snel genoeg.Kabelreus Zesko rolt vanaf juli de kabelinternetstandaard Eurodocsis 3.0 uit over zijn netwerk. Daarmee zijn veel hogere up- en downloadsnelheden mogelijk. Zesko's duurste internetabonnement wordt deze zomer sneller, zo heeft het bedrijf kenbaar gemaakt tegenover ZDNet.
Wil natuurlijk niet zeggen dat voor sommige abonnementen de snelheid verhoogd wordt. Misschien voegen ze gewoon lekker 3 abonnementen toe.paulvdb schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:24:
Ik zag dat dit hier nog niet gepost is.
[...]
Verderop in het artikel wordt vermeld dat in juli voldoende Eurodocsis 3.0 modems beschikbaar zijn en dat die nodig zijn voor snelheden boven de 30 Mbps. Daaruit kun je dus concluderen dat de nieuwe snelheid waarschijnlijk minimaal 30 Mbps zal zijn. Hopelijk krijgen we ook een hogere uploadsnelheid. Daar zit ik eigenlijk meer op te wachten dan op snellere downloads. De huidige 20 Mbps is voor mij al snel genoeg.
Is het noodzakelijk dat iedereen een 3.0 modem heeft?
"In de loop van de tweede helft van het jaar gaan we ook de snelheden verhogen, beginnend bij ons snelste internetabonnement"
Dat wordt dan nog lang wachten voor abo Regelmatig. Want de 2 snelste zijn zojuist al verhoogd en voor Regelmatig is daar niks over bekend.
[ Voor 22% gewijzigd door Ascathon op 12-02-2008 11:59 ]