(Sorry voor de rommelige post, niet echt zin om alles 1 op 1 te quoten. Op het meerendeel geef ik een beetje vaag antwoord, omdat ik het niet allemaal meer 100% weet. Het meerendeel is echter makkelijk na te zoeken op de bekende homebrew fora.)
Ik dacht dat het met Single-cart MP alleen uitmaakte of de host geflashed was met flashme of niet.
Dit komt meen ik doordat Flashme een bepaalde check weghaald, echter deze is wel nodig om naar een (andere) DS te uploaden. (Veiligheid denk ik).
Maw: als iemand geen flashme op z'n DS heeft, laat je die toch hosten

Gezien een Flashme geen check nodig heeft, kunnen 2 flashme's wel geloof ik.
Wat betreft DS-X, is er al een FAT driver voor? Meeste homebrew werkt het liefst/uitgebreidst via FAT omdat je dan makkelijker kan streamen en niet gebonden bent aan de 30MB "GBA-slot limiet" meen ik. Ik zie trouwens niemand hier over de Acekart (acecart

) praten, terwijl een meerderheid hierin meer heil ziet als de DS-X (voornamelijk vanwege de "omkooppraktijken" door de ontwerpers van de ds-x voor goede reviews op bepaalde sites).
Wat betreft homebrew dat WiFi gebruikt. Deze gebruiken allemaal dezelfde wifi lib. Als je even googled naar wifilibtest, dan kom je ook alle "gebreken"(/compatabiliteits) problemen tegen.
Zoals:
-Gebruikt altijd de informatie van Slot 1 in je WFC settings
-Ondersteund geen DHCP (al gefixed meen ik)
-SSID moet gebroadcast worden
En nog wat dingen, sommige dingen zijn meen ik al gefixed, dit zal je even na moeten kijken. Iig is het handigst om die wifilibtest even te proberen (en het forum ervan te lezen). Als dat werkt, werkt bijna elke homebrew dat WiFi gebruikt.
@Rick Meijer
Sowieso is het beste om alle voor- en nadelen zelf te onderzoeken en je eigen conclusies te trekken. Er is niet echt 1 beste oplossing voor de DS en elke kaart heeft zo z'n voor- en nadelen.
En ja, dat meen ik wel.;) Ik heb het zelf namelijk een leveltje uitgeprobeerd met dsDoom. (Server op PC, client op PC inloggen en met DS inloggen bij PC.) Op de PC ziet het er niet uit na verhouding, maar op de DS speelt het heerlijk soepel en door het kleine schermpje is het nog heel goed speelbaar. Helaas schijnt het online nogal onstabiel te zijn en je kan niet willekeurig joinen. Je moet eerst het aantal spelers e.d. opgeven en dan moeten die ook allemaal connecten. In het begin een beetje proberen/uitvogelen, maar zeker het proberen waard.
Oh ja, Kingston 1GB van MicroSD schijnt nogal langzaam te zijn (waar de SD juist 1 van de snellere was).
Wat betreft welke DSO, check de SCdev.org forums, ik meen dat iemand een zooitje bij elkaar heeft gegooid voor de SCL en zo een perfecte custom build heeft verkregen.
@Shadow_Zero
Probeer de access-snelheid, lees- en in mindere maten schrijfsnelheid te achterhalen en vergelijk het dan met andere cards. Als ik het zo bekijk dan werkt zo'n beetje alles wel optimaal met FAT16 en 64k clusters op de M3 Lite (MicroSD).