Imo is dan de SCL het beste. Met de "moonshell(/homebrew) patcher" kan je bijna elke homebrew die FAT gebruikt laten werken. Ikzelf ben nog geen homebrew tegengekomen op fora die er niet op zou werken naar z'n kunnen (bv: beta's e.d. kunnen uiteraard problemen hebben). Ook heb ik aan anderen gevraagd die een SCL hebben om diverse dingen te proberen zoals:
BEup
SCUMMVM ds
dsLINUX
dsDoom
dsOrganize
NitroTracker
Deze werkten naar hun zeggen allemaal zonder beperkingen.
Voorbeeld: Supercard is de enige die FAT en 32MB extra geheugen kan gebruiken met dsLINUX (tenminste degene met ingebouwd RAM nat.) Met de patcher werkt deze ook op de SCL.
Ook SCUMMVM DS e.d. werken allemaal volledig (talkie versies dus) op de SC(L) doordat je FAT kan gebruiken. Ikzelf heb nu een M3 MiniSD, maar het uitsteken en het irritante laden (ook waarschuwings-scherm) beginnen me nogal te irriteren en ik wil meer homebrew kunnen gebruiken.
Mijn conclusie na een flink onderzoek naar DSL slot2 opties is:
NDS+Homebrew -> SCL
NDS+GBA-> M3L
(Wellicht is de M3 voor wat extra geld een betere optie als er meer support voor komt, echter SC lijkt door z'n lagere prijs een grotere aanhang te hebben bij homebrewers.)
Ik ga zelf voor de homebrew (SCL dus), want voor GBA heb ik evt nog m'n M3 MiniSD of een oude F2A 256.
Vooral SCUMMVM ds vind ik een erg mooie homebrew, op zo'n klein schermpje zien die spellen er weer uit als nieuw en met touchscreen speelt het heerlijk.
(PS: dsDOOM kan je MP-en via een server (dus ook tegen PC gebruikers

))