Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 32.698 views sinds 30-01-2008

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
jelbo schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:49:
[...]

Is dat een standaard of Lite DS? Klinkt namelijk interessant :9
DSL

Ze komen van play-asia en kosten een goeie 6EUR :)

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:40:
[...]

In het stukje op je site over de ez4 staat dat de originele website al tijden down is, maar dat is niet het geval. Hij is gewoon traag (altijd al geweest, ik kom er al jaren). Ik gebruik gewoon het amerikaanse forum dat het ez4 team gebruikt voor de engels sprekende mens en dat werkt perfect. Het adres daarvan is http://www.sosuke.com/ezflash/ . De support voor deze kaart is trouwens uitmuntend, veel beter dan bij andere kaarten. Ik mail af en toe met de makers van de kaarten (in gebrekkig Engels) en dat doen meer mensen en ze helpen je gewoon persoonlijk en vragen ook om tips e.d. Super vind ik dat, zouden meer bedrijven moeten doen.
Op het moment dat ik de review schreef was de website al meer dan drie weken neer, ook meer dan een week of twee daarna was hij nog steeds dood. Op het moment is hij inderdaad wel online. Het forum van sosuke is inderdaad een goede resource voor de EZflash. Maar zoals ik al zei, alles waar geen datum bij staat is van voor 28 oktober 2006 ;).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 09:06

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Wie wil met mijn FFIII connecten? Mijn friendcode is 4682 3608 5005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Na veel wikken en wegen uiteindelijk maar een M3 Lite Pro + Superkey + 1gb MicrosSD
besteld bij nds-lite.nl.
Nu maar hopen dat mijn nieuwe speeltje snel binnen is.

Iemand trouwens ervaring met nds-lite.nl?
er zijn (bijna) geen surveys over dit bedrijf te vinden.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Scorpei schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:47:
[...]

Op het moment dat ik de review schreef was de website al meer dan drie weken neer, ook meer dan een week of twee daarna was hij nog steeds dood. Op het moment is hij inderdaad wel online. Het forum van sosuke is inderdaad een goede resource voor de EZflash. Maar zoals ik al zei, alles waar geen datum bij staat is van voor 28 oktober 2006 ;).
Ok, maakt ook niet zoveel uit. Mooie site trouwens, heb hem gebookmarked en zeker een aanwinst voor iedereen met interesse in deze kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Leviathan_nl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:39:
Na veel wikken en wegen uiteindelijk maar een M3 Lite Pro + Superkey + 1gb MicrosSD
besteld bij nds-lite.nl.
Nu maar hopen dat mijn nieuwe speeltje snel binnen is.

Iemand trouwens ervaring met nds-lite.nl?
er zijn (bijna) geen surveys over dit bedrijf te vinden.
Nooit van gehoord maar hun prijzen zijn wel ziek hoog! Ze vragen voor een SC Lite Rumble + SuperKey €72,50; bij PSXBOX.net heb je hetzelfde voor ong. €38,-, incl verzendkosten, na 2 weken in huis, betalen met PayPal.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
jelbo schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:30:
[...]

Nooit van gehoord maar hun prijzen zijn wel ziek hoog! Ze vragen voor een SC Lite Rumble + SuperKey €72,50; bij PSXBOX.net heb je hetzelfde voor ong. €38,-, incl verzendkosten, na 2 weken in huis, betalen met PayPal.
hmmmmmm, dat is inderdaad wel een heel groot verschil.
Nou ja, ik heb nu al besteld, heb net even gekeken en bij psxbox reken ze voor mijn combo +/- 95 $
en ik heb er 114 euro voor neergelegd. nou ja so be it. ;(

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180939

Leviathan_nl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:39:
besteld bij nds-lite.nl.
Grappig... ik had vorige week precies dezelfde combo besteld bij hopebuy.com en diezelfde week al ontvangen. Heb er zelfs een stuk minder voor betaald, maar dat heb je wel vaker als je rechtstreeks in het verre Oosten koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
hahahaha, wrijf het er nog maar even in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Je hebt in Nederland als consument toch rechten? Koop je iets via Internet heb je dacht ik een week bedenktijd oid. Ik zou de boel terugsturen of de bestelling annuleren als ik jou was (en het bedrag te hoog vind). Google even naar je precieze rechten want nds-lite.nl gaat natuurlijk niet blij zijn ;)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
ik denk idd dat die mannen daar niet blij mee zouden zijn.
Maar goed, ik denk niet dat ik dat ga doen.
Het is tenslotte mijn keuze geweest om meer te betalen ipv het in china te bestellen.

Uiteindelijk zal dit speeltje zijn geld toch wel weer terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leviathan_nl schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:41:
Het is tenslotte mijn keuze geweest om meer te betalen ipv het in china te bestellen.
Uiteindelijk zal dit speeltje zijn geld toch wel weer terugverdienen.
Dat is helemaal waar... Ik zou normaal gesproken ook best iets meer willen betalen hoor, maar ik moest het 3x hebben en dan is het echt wel de moeite. Als je in Nederland iets koopt en het is niet goed, dan krijg je vaak zonder problemen je geld terug. In China zal dat een stuk moeilijker gaan, hoewel ik tot nu toe nooit problemen heb gehad. En inderdaad, het verdiend zichzelf heel snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
Ik bestel toch regelmatig in het buitenland, maar in dit geval had ik, ondanks de goede reacties over chinese sites, toch wat huiveringen bij het bestellen.
Vandaar dat ik het maar in nl besteld heb.

Bij grotere aantallen gaat het prijsverschil zeker meetellen, bij 3 stuks is het verschil +/- 100 euro (220 ouderwetse guldens :X ) en dan wordt het wel heel erg gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:59:
[...]
en dan zo'n matrix links de keuzes, boven de opties. En dan kruisjes zetten wie wat heeft.
Of bestaat zo een vergelijking al?
Hier gaan ze niet echt in op de details, maar wel een prima totaaloverzicht:
http://www.superufo.com/r...these_GBA_NDS_Tools_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28

Turfschipper

Hup NAC

Is het eigenlijk mogelijk om MAME32 met bv de ds-extreme te spelen? maw: is er een Mame DS versie of zo?

Dat zou echt super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253

Hoi,

ik lees trouwens nog weinig berichten (positief en/of negatief) over de ninjapass. Ik wacht nog even af met de ninjapass en ga nu voor iets anders kijken.

ik twijfel dus nog steeds tussen een M3 Lite en supercard.

De M3 is iets duurder, maar volgens meerdere topics belooft de M3 een betere compatibility met homebrew en backups, maar voor alsnog kan ik daar weinig op andere sites over vinden.

Ik lees dat je bij M3 altijd je backups moet patchen. Moet dit ook bij de supercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Jup, dat moet ook bij de supercard. Alleen de DS-X, neo2/neo3-TF/SD ninjapass en acekard hoeft dit niet (als ik er geen vergeet). Mijn review is af, maar moest nog iets toevoegen van NinjaPass, snapte alleen niet wat precies vanwege het geweldige engels :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpei schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:44:
Jup, dat moet ook bij de supercard. Alleen de DS-X, neo2/neo3-TF/SD ninjapass en acekard hoeft dit niet (als ik er geen vergeet). Mijn review is af, maar moest nog iets toevoegen van NinjaPass, snapte alleen niet wat precies vanwege het geweldige engels :S.
Hoi Scorpei,

ik heb even je reviews gelezen. Je site ziet er iig goed uit!

Na het lezen van je reviews zie ik iig dat zowel de DS-x als de ninjpass GEEN ondersteuning hebben voor GBA roms en waarschijnlijk ook andere homebrew.

Een ninjapass of DS-X (andere slot-1cards ken ik niet) is voor mij dan niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199560

Hoi Allemaal,

ik heb dit een beetje door zitten te bladderen, maar bepaalde dingen snap ik nog niet helemaal
wat ik wilde vragen is.

mijn zoontje heeft een gameboy advance sp liggen en al wat aardig spellen erop.
na zag ik dat er ook verschillende supercards zijn. maar mij vraag is zijn hier voordelen en nadelen aan. ik las ergens supercard sd en een supercard mini sd . wat is het beste om te kopen voor een gba sp.

en is het ook zo, de gedownloade spellen die op internet staan kan je op de kaart plaatsen via een kaartlezer. en in je gba sp doen en dan gelijk spelen, of moet je eerst andere handelingen uitvoeren wil het werken. kan je hierbij ook spellen saven op je supercard .

en werken de spellen wel. of zijn de meeste nieuwe spellen voor de gba sp weer anders in werking te brengen

hoop dat mensen mij hierbij kunnen helpen,

met vriendelijke groet Ronald,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpei schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:52:
Een Nederlandse release van de M3 firmware.
Laat me even weten als er iets niet klopt ;). Ik heb die firmware (het taal stuk) gemaakt dus ik hoor graag als er fouten in zitten. Dan kan ik die doorgeven aan M3/G6.
De Nederlandse versie bevalt goed, zeker met de mooie skins van Voltz. Is er een mogelijkheid om de config bestanden aan te passen, zodat Play gelijk in de NDS of GBA map start? Want nu ik moet nu iedere keer langs al die mappen lopen voor ik bij de map met de spellen ben. Dezelfde grap wil ik natuurlijk uithalen met de MUSIC, MOVIE, etc mappen. Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69379

De M3 is iets duurder, maar volgens meerdere topics belooft de M3 een betere compatibility met homebrew en backups, maar voor alsnog kan ik daar weinig op andere sites over vinden.
De M3 is qua NDS compatibiliteit hetzelfde als de supercard, voor GBA spellen schijnt de M3 iets beter te werken, maar homebrew werkt weer vaker met de supercard... tis dus afwegen tussen betere GBA compatibiliteit (M3) of betere homebrew support (Supercard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199603

kunnen jullie al tony hawk en yoshi spelen op g6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69379 schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:04:
[...]

De M3 is qua NDS compatibiliteit hetzelfde als de supercard, voor GBA spellen schijnt de M3 iets beter te werken, maar homebrew werkt weer vaker met de supercard... tis dus afwegen tussen betere GBA compatibiliteit (M3) of betere homebrew support (Supercard).
Ik dacht juist dat de M3 betere ondersteuning heeft voor homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 199603 schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:15:
kunnen jullie al tony hawk en yoshi spelen op g6?
yoshi wel, tony hawk niet.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Anoniem: 199560 schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:25:
Hoi Allemaal,

ik heb dit een beetje door zitten te bladderen, maar bepaalde dingen snap ik nog niet helemaal
wat ik wilde vragen is.

mijn zoontje heeft een gameboy advance sp liggen en al wat aardig spellen erop.
na zag ik dat er ook verschillende supercards zijn. maar mij vraag is zijn hier voordelen en nadelen aan. ik las ergens supercard sd en een supercard mini sd . wat is het beste om te kopen voor een gba sp.
Voor een GBA raad ik de M3 (mini sd) aan (niet een supercard, die heeft slechte GBA ondersteuning, maar ik raad hem wel aan voor de DS).
Je hoeft de roms niet te patchen (ik doe het wel voor de realtime save, op ieder moment kunnen saven) en de compabiliteit is 100% voor GBA Roms.
Je stopt gewoon geheugenkaart in de kaartlezer, start de patcher op, kiest bij output direcotry de geheugenkaart, klikt op write GBA, je kiest de roms en tadaa! Een gba spel op je M3.
Meer info: http://www.m3wiki.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253 schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:58:
[...]

Ik dacht juist dat de M3 betere ondersteuning heeft voor homebrew.
Nope, supercardlite draait meer homebrew (check de fora/reviews er maar op na).. wat de m3 wel heeft is eigen pda software, maar er zijn geruchten dat er commerciele pda software wat de m3's eigen sjizzle overbodig maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 180939 schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:03:
[...]

Hier gaan ze niet echt in op de details, maar wel een prima totaaloverzicht:
http://www.superufo.com/r...these_GBA_NDS_Tools_.html
ff bekeken. maar is niet zo heel erg up to date meer. plus zo houden ook rekening met spul dat allang niet meer interessant is lijkt me :)

argh en zelf kan ik dat bestand niet invullen. Hoe moeilijk kan iets zijn.
http://rapidshare.com/fil...ds_backup_choice.xls.html

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 05-12-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:35:
[...]

ff bekeken. maar is niet zo heel erg up to date meer. plus zo houden ook rekening met spul dat allang niet meer interessant is lijkt me :)

argh en zelf kan ik dat bestand niet invullen. Hoe moeilijk kan iets zijn.
http://rapidshare.com/fil...ds_backup_choice.xls.html
Even een poging tot aanvulling: http://s15.quicksharing.c...ckup_choice_v1.1.xls.html

Misschien een idee om in een post zelf een tabel te maken? Is wel tricky, maar te vinden in de FAQ denk ik. Zou mooi zijn voor in de startpost ;)

Heb zelf een G6 Lite gehad en heb nu een SuperCard Lite Rumble, die ik beter vind dan de G6 Lite of DS-Xtreme (allebei verkocht).

G6 Lite was opzich niets mis mee, maar ik dacht voor een paar tientjes meer heb ik een DS-Xtreme, dus heb ik m'n G6 Lite verkocht en een DS-X gekocht. Toen liep Metroid Prime Pinball traag en verloor ik een beetje het vertrouwen in het DS-X team door hun beloftes over een FAT lib, skin app en hun open source OS. Toen dacht ik, voor een paar tientjes minder heb ik een SC Lite Rumble met 1GB aan ruimte waar MPP wel goed op draait, dus ik m'n DS-X verkocht en een SCLR laten komen uit China voor 25 euro, inclusief verzendkosten, mooie deal vond ik (bij psxbox, na precies 2 weken in huis).

Dus nu eindelijk tevreden met m'n flashcard :D Misschien dat ik ooit nog eens een Slot-1 kaartje erbij koop waar MicroSD in past, maar dan moet ie 0% van slowdowns last hebben. Huidige slot-1 kaartjes hebben daar wel last van (DSLink, Ninjapass X9, AceKard). Met SCLR heb ik totaal geen slowdowns gemerkt, niet met .dpg's in Moonshell, MPP of de Castlevania intro.

Moonshell 1.5 is trouwens uit, net als een beta van BatchDPG (BatchDPG v1.3 beta 2, kan de link even niet vinden) die het nieuwe DPG2 formaat kan uitspugen :D

[ Voor 5% gewijzigd door jelbo op 05-12-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Was eens aan het kijken naar het bestandje....een ding moet in ieder geval veranderd "Ninja" moet naar NinjaPass. Anders kan het ook de NinjaDS zijn ;). Verder vind ik de opzet nogal vreemd. Nu worden dingen als slowdowns op één persoon gebaseerd. Waarom maakt niemand een pagina op mijn wiki? Dan kan iedereen zijn eige ervaringen plaatsen (iedere kaart zijn eigen "regel & kolom", met daaronder voor iedereen een regel met zijn/haar ervaringen;

Naam - Supercard - compatibility - homebrew support - etc.
Scor - n.v.t. - 99% - fatlib, .ds.gba - etc.

Om maar een voorbeeld te maken). Is maar een idee hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Scorpei schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:51:
Was eens aan het kijken naar het bestandje....een ding moet in ieder geval veranderd "Ninja" moet naar NinjaPass. Anders kan het ook de NinjaDS zijn ;). Verder vind ik de opzet nogal vreemd. Nu worden dingen als slowdowns op één persoon gebaseerd. Waarom maakt niemand een pagina op mijn wiki? Dan kan iedereen zijn eige ervaringen plaatsen (iedere kaart zijn eigen "regel & kolom", met daaronder voor iedereen een regel met zijn/haar ervaringen;

Naam - Supercard - compatibility - homebrew support - etc.
Scor - n.v.t. - 99% - fatlib, .ds.gba - etc.

Om maar een voorbeeld te maken). Is maar een idee hoor ;).
Lijkt me een strak plan, maar ben zelf te lui om een opzet te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:06
De review van de Ninjapass X9TF nog steeds niet op website van scorpei? Ik krijg dat kaartje onderhanden al binnen... een echte review liet te lang op zich wachten, dus toch maar alvast besteld....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mouki_9 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:02:
De review van de Ninjapass X9TF nog steeds niet op website van scorpei? Ik krijg dat kaartje onderhanden al binnen... een echte review liet te lang op zich wachten, dus toch maar alvast besteld....
Sorry, krijg maar geen antwoord van NinjaPass. Zat er zelf aan te denken hem maar eens gewoon af te maken en online te zetten ;).

*EDIT*
Gewoon even voor de "insiders" ;). Ik hoor graag als er nog iets fout is (heb hem alleen net eventjes grof gespell checked ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Scorpei op 06-12-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Even een "korte vraag", wat is beter evt waarom:

Winkel winsunx of PSXbox.net,
M3 lite perfect (English version) (USD$67),M3 lite professional(English)(USD$33),SuperCard-lite RUMBLE english version(USD$27.00), evt iets anders?
Voor supercard, welke Passme moet je dan pakken ezpass of passcard 3?
Tevens wat is nu verschil tussen m3 perfect en pro, behalve dat GBA maar tot 4 gB kan opslaan? dat is toch niet hinderlijk?
Misschien iemand die helemaal op de hoogte is hiervan, een soort van tabel te maken voor startpost zodat je snel ziet wat elke kan en wat goed en slecht eraan is, beetje zoals op die link hierboven staat.

[ Voor 3% gewijzigd door J_star op 06-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

J_star schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:53:
Even een "korte vraag", wat is beter evt waarom:

Winkel winsunx of PSXbox.net,
M3 lite perfect (English version) (USD$67),M3 lite professional(English)(USD$33),SuperCard-lite RUMBLE english version(USD$27.00), evt iets anders?
Voor supercard, welke Passme moet je dan pakken ezpass of passcard 3?
Tevens wat is nu verschil tussen m3 perfect en pro, behalve dat GBA maar tot 4 gB kan opslaan? dat is toch niet hinderlijk?
Misschien iemand die helemaal op de hoogte is hiervan, een soort van tabel te maken voor startpost zodat je snel ziet wat elke kan en wat goed en slecht eraan is, beetje zoals op die link hierboven staat.
Woei, je hebt duidelijk nog niet erg veel nazoekwerk gedaan.

Over de winkel: PSXBOX.net heeft de goedkoopste verzendmogelijkheid. Verder zijn beide zaken betrouwbaar.

M3 Lite Perfect heeft RAM aan boord, ik dacht 32MB, nodig voor GBA ROMs. M3 Lite Pro mist dat RAM, speelt dus geen GBA ROMs (ik dacht wel kleine demo's, maar niet van 4gB, maar 4Mbit of zo). Verder is DS compatibiliteit hetzelfde (vrijwel 100%).

SuperCard Lite is het equivalent van de M3 Perfect Lite, al is de GBA support best waardeloos naar wat ik gelezen heb. Ook hier is weer RAM aan boord. SuperCard Lite Rumble heeft geen RAM, dus geen GBA support. Wel een rumblemotortje dat tot nu toe alleen wordt ondersteund door Metroid Prime Pinball. Andere DS spellen werken alleen met de rumblefunctie dmv een optie zodat er gerumbled wordt bij een bepaalde keypress, vrij zinloos dus. DS compatibiliteit is ver hetzelfde als M3, bijna perfect dus.

Het RAM wordt naast GBA ROMs ook door enkele homebrew applicaties gebruikt, bijvoorbeeld DSLinux en MoonShell. MoonShell draait zonder RAM overigens prima, dus ook op de Pro en Rumble versies van genoemde apparaten.

Zelf heb ik een SuperCard Lite Rumble en ben erg blij mee. Met M3 heb ik geen ervaring, maar er is voor mij niets dat ze bieden wat het grote prijsverschil rechtvaardigt.

SuperKey, EZPass, het maakt allemaal niet uit, zolang de techniek maar is gebaseerd op PassMe2 NoPass. SuperKey, PassCard3, Max Media Launcher e.d. zijn dit allemaal, ik denk de EZPass ook wel. Op GBATemp hebben ze daar een mooie matrix van waarin die NoPass dingen vergeleken worden. Ze werken allemaal samen met M3/SC, op een uitzondering na, dus check het eerst even.

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 06-12-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Scorpei schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:54:
[...]

Sorry, krijg maar geen antwoord van NinjaPass. Zat er zelf aan te denken hem maar eens gewoon af te maken en online te zetten ;).

*EDIT*
Gewoon even voor de "insiders" ;). Ik hoor graag als er nog iets fout is (heb hem alleen net eventjes grof gespell checked ;).
icic.... afgaande van de forum daaro bij ninjapass had ik al zo'n vermoeden. Ik zie dat die dsrom.lst wel bijna dagelijks geupdate wordt, maar hopelijk komen die andere functies er ook snel aan. Ik had eigenlijk verwacht dat al deze zaken al op orde waren voordat ze hun producten aan de mensen levert. Anyway, zie veel beloftes op die forum, maar of het allemaal daadwerkelijk nageleefd wordt? Time will tell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
jelbo schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:21:
[...]
SuperKey, EZPass, het maakt allemaal niet uit, zolang de techniek maar is gebaseerd op PassMe2. SuperKey, PassCard3, Max Media Launcher e.d. zijn dit allemaal, ik denk de EZPass ook wel. Op GBATemp hebben ze daar een mooie matrix van waarin die NoPass dingen vergeleken worden. Ze werken allemaal samen met M3/SC, op een uitzondering na, dus check het eerst even.
Ik neem aan dat je NoPass bedoelt i.p.v. Passme2 :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mouki_9 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:31:
[...]

icic.... afgaande van de forum daaro bij ninjapass had ik al zo'n vermoeden. Ik zie dat die dsrom.lst wel bijna dagelijks geupdate wordt, maar hopelijk komen die andere functies er ook snel aan. Ik had eigenlijk verwacht dat al deze zaken al op orde waren voordat ze hun producten aan de mensen levert. Anyway, zie veel beloftes op die forum, maar of het allemaal daadwerkelijk nageleefd wordt? Time will tell....
Bij de Ewin2 heeft het ook even geduurd maar ik moet zeggen dat het nieuwe menu ervan er erg leuk uitziet (zoals ik een tijd terug, niet hier, al voorspelde). Ik denk dat dit ook het geval zal zijn bij de NinjaPass X9. De opzet is goed, de hardware is af. Nu alleen de soft/firmware nog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Scorpei schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:01:
[...]

Ik neem aan dat je NoPass bedoelt i.p.v. Passme2 :)?
Uhm, ja idd. Af en toe haal ik het een beetje door elkaar. Hoewel ik nooit gedacht had het allemaal te snappen. Een paar maanden terug snapte ik nog niks van al die PassMe zooi. Al wordt het nu steeds makkelijker met slot-2 kaartjes die gewoon alles doen zonder gehannes of geflash. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Scorpei schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:03:
[...]

Bij de Ewin2 heeft het ook even geduurd maar ik moet zeggen dat het nieuwe menu ervan er erg leuk uitziet (zoals ik een tijd terug, niet hier, al voorspelde). Ik denk dat dit ook het geval zal zijn bij de NinjaPass X9. De opzet is goed, de hardware is af. Nu alleen de soft/firmware nog ;).
ik hoop het ook, maar de gui vind ik niet eens het belangrijkst, zolang het apparaatje maar goed werkt!
Vooral een handigere save functie vind ik een pre, want zoal ik het gelezen heb, moet je nu zelf voor iedere game een aparte save file aanmaken. (iemand had wel een tooltje voor geschreven, maar ik vind dat dat automatisch afgehandeld moest worden, maar dat komt er ook aan zoals ik het uit de forum begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
[...]

Over de winkel: PSXBOX.net heeft de goedkoopste verzendmogelijkheid. Verder zijn beide zaken betrouwbaar.

en nog meer uitleg.
Naja ik heb me erin verdiept maar dat was paar maand terug, van winkels niet daar maar m3 en G6. Maar nu zijn er dus weer nieuwe producten daarom vroeg ik het. Maar ik wil dus ook GBA backup games kunnen spelen is dan die 32mB genoeg hiervoor? Of is dan de oudere m3 een betere keuze?
En als ik alleen voor ds backups ga is dus naar jouw mening SuperCard Lite de verstandigste keuze? ICM passcard.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

J_star schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:16:
[...]

Naja ik heb me erin verdiept maar dat was paar maand terug, van winkels niet daar maar m3 en G6. Maar nu zijn er dus weer nieuwe producten daarom vroeg ik het.
Ja ik begrijp het, het verandert allemaal best snel nu en het is vrij lastig met all die NoPasses, waarvan fabrikanten je graag willen geloven dat je bijvoorbeeld persé een SuperKey nodig hebt bij een SuperCard.
Maar ik wil dus ook GBA backup games kunnen spelen is dan die 32mB genoeg hiervoor? Of is dan de oudere m3 een betere keuze?
Ja die 32MB (dacht ik tenminste) is niet de limiet voor het aantal GBA spellen, maar wordt gebruikt om de GBA ROM op te plaatsen zodat die daarvan te spelen is. GBA ROMs hebben namelijk een sneller medium nodig om vanaf te draaien dan SD/MicroSD/etc. Je kunt dus net zoveel GBA ROMs kwijt als op je MicroSD passen. GBA compatibiliteit is tussen verschillende non-Pro/Rumble versies van M3 of SC gelijk, hoewel GBA compatibiliteit van de SC naar wat ik overal lees best slecht is. Veel slowdowns en zo, dat wil je echt niet. Wil je dus en goede DS en goede GBA compatibiliteit dan is de M3 Lite (Perfect) volgens mij de beste keuze. Ervan uitgaande dat je dus mer wilt dan 512MB, anders beveel ik de G6 Lite aan. Dat is een stuk voordeliger, maar heeft 'slechts' 512MB vast flashgeheugen, en ook bijna perfecte DS/GBA support (vergelijkbaar met en vaak iets beter dan M3/SC). Die is volgens mij wel een stuk duurder dan de SC Lite, maar die afweging moet je zelf maken :P
En als ik alleen voor ds backups ga is dus naar jouw mening SuperCard Lite de verstandigste keuze? ICM passcard.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
De SuperCard Lite Rumble is dan volgens mij de beste keuze. De M3 Lite Pro doet hetzelfde, maar is duurder en heeft geen Rumble support. Wat ik ook een nadeel vind is dat de MicroSD er aan de zijkant ingaat, dus moet je elke keer de M3 Lite Pro uit je DS halen om er iets op te zetten.

PassCard is één manier, ik zou gewoon de voordeligste pakken van alle NoPass producten, volgens mij is dat de SuperKey. Elke slot-2 (GBA) flashcard heeft dus zo'n NoPass nodig om te booten in DS mode.

[ Voor 7% gewijzigd door jelbo op 07-12-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
oke dus bijv MK4-key (14 eur)(goedkoopste) met SuperCard-lite RUMBLE english (21,2) werkt perfect samen bijvoorbeeld voor DSbackups en homebrew software?
Btw als je zo die prijzen ziet word je wel goed afgezet door resellers in NL.

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie :)

[ Voor 16% gewijzigd door J_star op 07-12-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

De Neo MK4 Mini? Die werkt volgens GBATemp's matrix samen met iedere flashcard (behalv een vage X-Cart (ProCard) 256M), maar ik zou die niet kiezen. Hij komt namelijk van NeoFlash en dat staat garant voor slechte kwaliteit. Volgens mij herinner ik me in een review van het ding dat het ook zo uit elkaar valt.

Juist:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/9823/mk46cso7.jpg Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/5958/dsphat3cbl8.jpg
Bron

[ Voor 26% gewijzigd door jelbo op 07-12-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Heb er ook een...heb nu niet zo veel tijd (heb een Wii :D) maar als je wilt kan ik hem wel reviewen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Scorpei schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:41:
Heb er ook een...heb nu niet zo veel tijd (heb een Wii :D) maar als je wilt kan ik hem wel reviewen?
WHAHAHAH, scorpei, hiero precies hetzelfde!!!!!!!!!

Ik kan de ninjapass x9tf goed aanraden, moet nog wel wat gedaan worden door de devs daarvan, maar zoals de compatibiliteit nu is, zie ik dat wel goedkomen, bijna dagelijk komt er een nieuwe dsrom.lst uit. En voor die prijs kan je eigenlijk bijna geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn broertje (9) heeft vandaag een DS Lite gekregen, en nu zoek ik zo'n goed kaartje waarop ik backups/homebrew dingen kan zetten, makkelijk en goedkoop. Zodat hij het zelfs kan.
Welke raden jullie me aan?

Ik heb zelf al zitten kijken, ik heb o.a. de Xtreme gezien, alleen die is nogal prijzig.
En de supercard lijkt me wel wat maar daar heb je een los SDkaartje voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142602

Héh héh,

Wat zijn die gasten bij Winsunx snel! Heb 2 Supercardslite pakketjes een paar dagen geleden bestelt en vandaag ontvangen _/-\o_

Al die resellers hier in NL draaien echt een poot uit je wallet. Winstpercentage van maar liefst 200%!!
Ik denk dat ik binnenkort ook maar ga bijverdienen...

Even over die supercard.
Mijn keuze is puur prijs/kwaliteit, imho is op dit moment de supercardlite echt de beste:

-DS compaliteit is vrijwel 100%(btw de nieuwste Castelvania is echt bruut);
-GBA valt zelfs reuze mee(ik speel alleen rpg's van de GBA), Yggdra Union getest en geen ene seconde slowdown >:).

Zo, ff gauw die 1gig kaartje volgooien O-)

Laat die Flash 1 kaartjes maar komen, ik wacht wel op de 2de generatie.

@ FiXeR.nl : supercardlite is geen miskoop, maar een advies: bestel die ding maar in het verre oosten. Tis al een dure maand.

Nu, gauw terug naar de Wii hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:48

NoTimeRemains

I know

situatie:
ik heb 2 DSjes; 1x G6 lite, 2x passcard 3... nu wilde ik met 1 complete set download play naar de andere DS doen met alleen de passcard. dit werkt dus niet...
doe ik wat fout? of gaat dit helemaal niet?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Download play is een bekend euvel. Het laatste wat ik er van heb gehoord is vanwege het patchen de RSA signature niet meer correct. Daardoor kan je geen downloads doen naar een niet geflashde ds (immers de RSA check moet weg zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:48

NoTimeRemains

I know

dus de DS moet echt geflashed zijn...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 16:07
Ik heb hier een witte DS Lite met superkey en mini Supercard SD.
Die laatste steekt wel een beetje uit maar helemaal niet hinderlijk.

Werkt helemaal perfect! Ik heb hem alleen nooit geflashed ofzo..

Net zag ik (was vergeten sd kaartje erin te doen) dit: not find the SD, Please turn off GBA..?

Als je vragen hebt toevallig.. stel ze maar! (dus niet over de verkoop maar over mijn combinatie)

Overigens.. ik doe hem in de verkoop. Zie profiel voor mail.

[ Voor 27% gewijzigd door no11 op 09-12-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Maar waar kan je nu beter bestellen, winsunx of psxbox.net ? of is een andere beter/goedkoper? Miss slim om in de startpost te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
NoTimeRemains schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:00:
dus de DS moet echt geflashed zijn...
Wanneer je gebruik maakt van een apparaat dat de dumps patched, waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

J_star schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:30:
Maar waar kan je nu beter bestellen, winsunx of psxbox.net ? of is een andere beter/goedkoper? Miss slim om in de startpost te vermelden?
Betrouwbaarheid is bij beiden in orde. De laatste biedt ook goedkopere verzendmethoden aan zoals Airmail. Duurt bij mij via hun altijd precies 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik wil ook graag een DSX of een Ninja X9. Ik wil er gewoon NDS games op spelen (512mb is dan zat, speel toch maar 1 of 2 games tegelijk), homebrew vind ik niet zo belangrijk en voor GBA heb ik m'n Micro met Visoly kaart.

Wat ik me eigenlijk afvraag is met welke je een game het snelste kan opstarten. Bij de DSX moet je volgens mij eerst dat menuutje van je DS doorlopen. Dat hoeft bij de X9 niet geloof ik. Is er ook een manier om dat irritante health-en-safety-scherm over te slaan?

Als ik moet flashen vind ik dat niet zo'n probleem.

Zit er nog een verschil in batterijduur?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Maar werkt die X9TF een beetje?

Ik wil er nl. een voor mezelf en een paar voor vrienden bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door no11 op 10-12-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

no11 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:09:
Maar werkt die X9TF een beetje?

Ik wil er nl. een voor mezelf en een paar voor vrienden bestellen.
Hier vind je een Review.

Conclusie:
This card has the potential to improve and be a competitor. But it really should not have been released with the current software support. The loader is not user friendly and there are too many factors to consider when diagnosing your problem. Releasing the source to the loader and the firmware on the device (this is upgradable but as far as i can see there have not been any updates to this as of yet) could help boost the usability of this device.

For a cheap solution it does the job, somewhat awkwardly, but if you suffer and learn from it, it is possible to use this device to play most games.

The compatibility is quite good with only a few games not booting at all. All I tried worked fine. Check the compat list for the latest information.

[ Voor 55% gewijzigd door jelbo op 10-12-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
jelbo schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:54:
[...]

Hier vind je een Review.

Conclusie:

[...]
Nog niet helemaal goed ontwikkeld dus? Ik denk dat ik nog maar even wacht met het aanschaffen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193

Een homebrew RTS spel/port is wel in de maak voor de NDS.

cncDS - Command and Conquer for DS
http://cncds_project.livejournal.com/

Hij is meer met de engine ervoor bezig zodat Red Alert ook vrij makkelijk te porten zal zijn. In tegenstelling tot dsQuake (toch een hoax?) geeft hij redelijk vaak een progress-report en het lijkt erop dat hij binnenkort zelfs een werkende versie zal posten zodra hij het FAT gebeuren werkend krijgt.

Ik vind het jammer dat veel game-port projecten stoppen zodra ze redelijk werken. Vooral gezien er nu eindelijk een fatlib is met M3 support.
ScummVM DS schijnt nu zelfs beter te werken op M3 dan SC.
http://scummvm.drunkencoders.com/#cardreaders

bv:
dsDoom: bv had nog makkelijk wat uitgebreid kunnen worden, vooral omtrend savegames e.d. en veel menu opties die je niet kan gebruiken omdat ze eigenlijk voor de PC e.d. zijn. Het meerendeel is rechtstreeks geport zonder DS specifeke dingen.
dsHeretic: Geen MP en savegames werken soms wel en soms niet.
dsHexen: erg vage port, werkt in de zin dat het speelbaar is, maar door gebrek aan savegames ook weer niet. Het spel werkt niet met chronologische levels, dus de level-warp is nagenoeg nutteloos.

Toch zijn dit allemaal spellen die ik persoonlijk erg fijn zou vinden in "orginele" vorm. Wat ik wel erg leuk vind is dat dsDoom wel WiFi support heeft.

Ik vind het een beetje jammer dat er weinig leuke homebrew spelletje zijn. Meerendeel qua leuke homebrew zijn programmaatjes atm.
Naja, ScummVMds en cncDS maken alles wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Tijd voor deeltje 4? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Heb even geduld, binnenkort komt deze op de markt, slot 1 card met microsd support, ik heb nu de ezflashiv op 2 dsen draaien. Nadeel is dat de ezflash iv het gba slot gebruikt dus bijv. de ds browser is dan niet te gebruiken, dus de v zou een uitkomst zijn, als ie redelijk geprijsd is

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/2489/ez5cajavs1.gif
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/7840/ez5cartgz9.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Als je bij Winsunx besteld, krijg je dan niet naar een paarweken een rekening voor invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik heb de NinjaPass X9TF vanmiddag besteld (incl. 512MB Sandisk kaartje). Zodra ik 'm binnen heb zal ik wel een korte review plaatsen. Ik verwacht 'm binnen 10 dagen te hebben. Ik twijfel echter nu al of ik misschien beter de Acekard had moeten kopen (die krijgt betere reviews dan de Ninja). Btw: Homebrew en GBA support vind ik niet interessant (ik zal hem puur voor backup van mijn NDS games gebruiken). Ik heb in totaal 70 euro betaald (incl. shipping en 512 Mb Sandisk erbij).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-12-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Sinds een paar dagen ben ik opzoek naar een goede 'backup tool'. Ik heb nog geen NDS maar dat zal snel veranderen.
Ik heb mij al wat ingelezen (oa. de startpost) en het lijkt er op dat NINJAPASS X9TF of de Acekard de beste op de markt zijn. Maar Acekard is alleen nog maar in het Chinees en (belangrijk punt) ik heb geen idee hoe dit werkt ;)

Een paar jaar terug had ik een backuptool voor mijn GBC die als ik het goedheriner gewoon bestanden via de COM poort transferde maar ik neem aan dat dit iets anders is tegenwoordig :+

Met andere woorden, wat heb ik nodig aan hardware (ik heb zoals ik op een filmje zag op YouTube dus ook een SanDisk nodig?) als ik spellen wil spelen met:
1. Makkelijke transfer software
2. Mogelijkheid om gewoon te kunnen saven.
3. Menu's niet in het Chinees maar gewoon in het Engels.

nb. ik heb dus al wat ingelezen maar als ik wat boards bekijk zoals ds-scene.net of de officiele site van bijvoorbeeld Ninjapass heb ik 0,0 idee waar ze het over hebben en gebruiken ze termen die mij niks zeggen, dus vraag ik het hier zodat iemand mij het (zelfs in het Nederlands ;-) ) kan uitleggen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193 schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:09:
In tegenstelling tot dsQuake (toch een hoax?) geeft hij redelijk vaak een progress-report en het lijkt erop dat hij binnenkort zelfs een werkende versie zal posten zodra hij het FAT gebeuren werkend krijgt.
Er is een andere veelbelovende quake1 (en 2) port in ontwikkeling... de programmeur post zijn updates hier:
http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=11556&start=105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Mijn broertje wil ook een flash setje voor zijn DS, nu ben ik voor hem eens het een en ander uit gaan zoeken, ben niet zo heel erg thuis in de DS scene.. Maar een paar jaar terug had ik wel een flash setje voor de GBA.

Ik ben er achter dat hij dus een passkey of iets dereglijks nodig heeft wat swapt naar de gba casette zodat ie daar vanuit gaat lezen. En dan heeft hij zo'n gba casette nodig waar een mini SD kaartje in kan. (Zijn er ook van die dingen waar een normale sd of mmc in kan? Ik heb namelijk nog van die kaartjes liggen, dat zou al iets in de aankoop prijs schelen..

Verder vraag ik me af of het nodig is de DS te flashen? Wanneer heb je dat flashen nodig? En wat heb je er voor nodig wil je het zelf kunnen doen.

Wat is momenteel een goede set om aan te schaffen. In de gba tijd was het belangrijk dat je lette op het de hoeveelhijd geheugen de kaart had, maar ook moest je letten op hoe het zat met savegames.. en een real time klok voor spelletjes als Pokemon..

maar moet je ook nog letten op wireless nu bijvoorbeeld? Want werken backups gewoon met wireless op zo'n kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Crowmeister schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:42:
Sinds een paar dagen ben ik opzoek naar een goede 'backup tool'. Ik heb nog geen NDS maar dat zal snel veranderen.
Ik heb mij al wat ingelezen (oa. de startpost) en het lijkt er op dat NINJAPASS X9TF of de Acekard de beste op de markt zijn. Maar Acekard is alleen nog maar in het Chinees en (belangrijk punt) ik heb geen idee hoe dit werkt ;)
Hmm, daar ben ik het zelf niet mee eens. AceKard heeft net als de NinjaPass X9TF best veel nadelen, en de producenten moeten zich nog maar bewijzen in de markt. De AceKard heeft een zwaar irri filesystem, en volgens mij heb je bij beide kaarten vel gehannes met savetypes en ook nog eens last van slowdowns.
Een paar jaar terug had ik een backuptool voor mijn GBC die als ik het goedheriner gewoon bestanden via de COM poort transferde maar ik neem aan dat dit iets anders is tegenwoordig :+
Ja. De meeste werken met removable media zoals MicroSD. ROMs moeten vaak ook gepatched worden.
Met andere woorden, wat heb ik nodig aan hardware (ik heb zoals ik op een filmje zag op YouTube dus ook een SanDisk nodig?) als ik spellen wil spelen met:
1. Makkelijke transfer software
2. Mogelijkheid om gewoon te kunnen saven.
3. Menu's niet in het Chinees maar gewoon in het Engels.
De DS-Xtreme is het meest eenvoudig in gebruik. Verder zijn de mogelijkheden enorm, maar zelf beveel ik op dit moment de SuperCard Lite Rumble aan voor mensen die alleen NDS ROMs willen draaien en redelijk goede homebrew support willen.
nb. ik heb dus al wat ingelezen maar als ik wat boards bekijk zoals ds-scene.net of de officiele site van bijvoorbeeld Ninjapass heb ik 0,0 idee waar ze het over hebben en gebruiken ze termen die mij niks zeggen, dus vraag ik het hier zodat iemand mij het (zelfs in het Nederlands ;-) ) kan uitleggen.
Ik zou even doorbijten en wat extra nazoekwerk doen. Verderop in mijn post link ik naar 2 PDF'jes, en ook de PH Wiki is een goede infobron. Voor reviews is GBATemp een goede site.
Anoniem: 136640 schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:02:
Mijn broertje wil ook een flash setje voor zijn DS, nu ben ik voor hem eens het een en ander uit gaan zoeken, ben niet zo heel erg thuis in de DS scene.. Maar een paar jaar terug had ik wel een flash setje voor de GBA.

Ik ben er achter dat hij dus een passkey of iets dereglijks nodig heeft wat swapt naar de gba casette zodat ie daar vanuit gaat lezen. En dan heeft hij zo'n gba casette nodig waar een mini SD kaartje in kan. (Zijn er ook van die dingen waar een normale sd of mmc in kan? Ik heb namelijk nog van die kaartjes liggen, dat zou al iets in de aankoop prijs schelen..
Ja, je hebt er ook voor normale SD kaarten. M3 SD en SuperCard SD, en misschien nog wel een paar wat onbekende merken. M3 en SC zijn wel de bekendste en beste die met SD werken.
Verder vraag ik me af of het nodig is de DS te flashen? Wanneer heb je dat flashen nodig? En wat heb je er voor nodig wil je het zelf kunnen doen.
Flashen is tegenwoordig niet echt meer nodig. Zo'n NoPass (PassKey is een merknaam) doet qua booten hetzelfde als FlashMe. Wat FlashMe als meerwaarde biedt is het weghalen van WiFi RSA checks, het optioneel weghalen van het Health Screen en het bieden van een firmware recovery functie in het geval er malware wordt gedraaid. Voor Sleep Mode is nog altijd een origineel spel, NoPass of DS Dummy Card nodig.
Wat is momenteel een goede set om aan te schaffen. In de gba tijd was het belangrijk dat je lette op het de hoeveelhijd geheugen de kaart had, maar ook moest je letten op hoe het zat met savegames.. en een real time klok voor spelletjes als Pokemon..
Pfoe, ik zou deze en deze PDF even doorlezen om een goed idee te krijgen. Verder is het aan jezelf om verschillende reviews en gebruikerservaringen te lezen. Het is ook grotendeels afhankelijk van je eisen.
maar moet je ook nog letten op wireless nu bijvoorbeeld? Want werken backups gewoon met wireless op zo'n kaartje?
Ja, WiFi werkt gewoon, zowel lokaal als via WFC.

[ Voor 33% gewijzigd door jelbo op 11-12-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Supercard lite rumble en zonder rumble?
Alleen de rumble functie?

Dit omdat de rumble functie op psxbox goedkoper. En allebei engels.

Rumble
http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1501

Zonder-rumble
http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1417

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Karlok[JY-616] schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:05:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Supercard lite rumble en zonder rumble?
Alleen de rumble functie?
jelbo @ 6 december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan denk ik dat mijn broertje het meeste heeft aan een M3 Pro (SD) & Passcard3, dan hoeft ie zijn DS ook niet te flashen. Weet iemand deze goedkoop te krijgen? Bijn importshop.nl kost ie 70 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824 schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:31:
Heb even geduld, binnenkort komt deze op de markt, slot 1 card met microsd support, ik heb nu de ezflashiv op 2 dsen draaien. Nadeel is dat de ezflash iv het gba slot gebruikt dus bijv. de ds browser is dan niet te gebruiken, dus de v zou een uitkomst zijn, als ie redelijk geprijsd is

[afbeelding]
[afbeelding]
Oei, vette kaart! Die komt op mijn verlanglijst te staan!

Dit heeft hij:
EZ-FLASH V features
1:1 original card size,side loading.
Using MicroSD(Trans Flash) as external storage. cheap and variety usage.
Direct boot, no need another boot card or flash your DS. EZ5 also can be used as bootcard.
Moonshell integrated bootloader, direct watch DPG movie, listen MP3, read TXT book in loader.
Bootloader can be full customized. included skin and function. bootloader sourcecode almost full opened.
Dual read mode: CLEAN and HYBRID. CLEAN means just drag the rom to card and play. HYBRID means EZ5 supporting the modified rom for further function, include softreset and cheat. it also provides improved compatiblity, such as boost the readspeed. no lag can be feeled even you have a low speed microsd card.
Perfect FAT system support, automatic generate saver file. multi saver function available.
Using hardware flashchip saver. never lose your save.
Loader upgradable
Homebrew support, IO lib will release on launch.
Echt super dat er MP3 en DPG movie support inzit! Dat zit volgens mij in geen enkele kaart zo ingebouwd?

Ik zou momenteel echt geen M3 ofzo meer kopen , maar wachten op deze kaart.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
hoe belangrijk is merk en snelheid van je MiniSD kaartje? Anders kan je bijvoorbeeld deze elcheopo kaartje kopen?

klikkerdeklik

of deze is dan iets beter

klik 2 klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J_star schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:56:
hoe belangrijk is merk en snelheid van je MiniSD kaartje? Anders kan je bijvoorbeeld deze elcheopo kaartje kopen?

klikkerdeklik

of deze is dan iets beter

klik 2 klik
1e link doet het niet goed? Ik heb in iedergeval het kaartje uit de 2e link en die doet het perfect. Ik heb alleen wel de 1GB variant. En mijn mini sd kaartje is rechthoekig? Vaag... op die foto lijkt het kaartje 2 keer zo groot en hij past dan denk ik niet in mijn flashkaart?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, bij nader in zien ga ik denk ik ook mijn broertje adviseren te wachten op de ezflash 5, ik had zelf altijd de ezff;ash 3 powerstar voor de gba, en ik was daar heel erg tevreden over..

Heeft iemand enig idee wat die ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Anoniem: 136640 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:38:
Hmm, bij nader in zien ga ik denk ik ook mijn broertje adviseren te wachten op de ezflash 5, ik had zelf altijd de ezff;ash 3 powerstar voor de gba, en ik was daar heel erg tevreden over..

Heeft iemand enig idee wat die ongeveer gaat kosten?
Ik heb de ezflashIVLite met passme2 en ezflashIVLite de Luxe met passme3 beiden inclusief verzendkosten per stuk voor ongeveer 70 euro aangeschaft. Dus ik verwacht dat de V ook rond de 70 euro zal uitkomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ezflash.cn/images/ez-v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:05:
[...]

Ik heb de ezflashIVLite met passme2 en ezflashIVLite de Luxe met passme3 beiden inclusief verzendkosten per stuk voor ongeveer 70 euro aangeschaft. Dus ik verwacht dat de V ook rond de 70 euro zal uitkomen.
[afbeelding]
Ik hoop goedkoper. De mini sd kaart gaat er via de zijkant in vond ik net op een forum, kan hij er niet uitvallen. Ideaal. Voorspellingen zijn dat hij al rond kerst in de winkel ligt _/-\o_

Hier nog een reactie over de levertijd van een forum (mailtje is door een user ontvangen op 9 december):
Hello,

Maybe in 2-3 weeks we will have it, but we haven't heard too much about
it from the EZ-Flash team, except it will be an awesome card.

Thank you,

Kick Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=27098535,noline]snoeki schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:47
Ik zou momenteel echt geen M3 ofzo meer kopen , maar wachten op deze kaart.
Lijkt me een beetje overdreven.

Over het algemeen zijn die 1e generatie Slot-1 kaarten van echt slechte kwaliteit en er moet nog veel verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Whoa heel erg bedankt voor je antwoorden, ik zal nog eens wat doorlezen.
Die tool om die ROMs te patchen is dat eNDryptS?

By the by, kan ik gewoon saven op deze kaartjes?

En geheugen kan ik toch gewoon bij blijven kopen? Gewoon een extra card voor extra games?

Over die slechte GBA ondersteuning, er zijn toch ook GBA Emulators voor de DS? Zo ja, kun je daar mee saven?

[ Voor 106% gewijzigd door Crowmeister op 11-12-2006 19:47 ]

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Crowmeister schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:27:
[...]

En geheugen kan ik toch gewoon bij blijven kopen? Gewoon een extra card voor extra games?

Over die slechte GBA ondersteuning, er zijn toch ook GBA Emulators voor de DS? Zo ja, kun je daar mee saven?
Over dat saven en sleepmode ben ik nog niet helemaal over uit.

Kan je met de supercard en een nopass, nou wel gewoon saven zoals het hoort. of moet dat realtime? Want geloof dat het met een flashme ipv een nopass, het saven niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Karlok[JY-616] schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:28:
[...]

Kan je met de supercard en een nopass, nou wel gewoon saven zoals het hoort. of moet dat realtime? Want geloof dat het met een flashme ipv een nopass, het saven niet kan.
Ik heb supercard mini en superkey.. kan gewoon in Super Mario saven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
[...]

M3 Lite Perfect heeft RAM aan boord, ik dacht 32MB, nodig voor GBA ROMs. M3 Lite Pro mist dat RAM, speelt dus geen GBA ROMs (ik dacht wel kleine demo's, maar niet van 4gB, maar 4Mbit of zo). Verder is DS compatibiliteit hetzelfde (vrijwel 100%).

SuperCard Lite is het equivalent van de M3 Perfect Lite, al is de GBA support best waardeloos naar wat ik gelezen heb. Ook hier is weer RAM aan boord. SuperCard Lite Rumble heeft geen RAM, dus geen GBA support. Wel een rumblemotortje dat tot nu toe alleen wordt ondersteund door Metroid Prime Pinball. Andere DS spellen werken alleen met de rumblefunctie dmv een optie zodat er gerumbled wordt bij een bepaalde keypress, vrij zinloos dus. DS compatibiliteit is ver hetzelfde als M3, bijna perfect dus.

Het RAM wordt naast GBA ROMs ook door enkele homebrew applicaties gebruikt, bijvoorbeeld DSLinux en MoonShell. MoonShell draait zonder RAM overigens prima, dus ook op de Pro en Rumble versies van genoemde apparaten.

Zelf heb ik een SuperCard Lite Rumble en ben erg blij mee. Met M3 heb ik geen ervaring, maar er is voor mij niets dat ze bieden wat het grote prijsverschil rechtvaardigt.

SuperKey, EZPass, het maakt allemaal niet uit, zolang de techniek maar is gebaseerd op PassMe2 NoPass. SuperKey, PassCard3, Max Media Launcher e.d. zijn dit allemaal, ik denk de EZPass ook wel. Op GBATemp hebben ze daar een mooie matrix van waarin die NoPass dingen vergeleken worden. Ze werken allemaal samen met M3/SC, op een uitzondering na, dus check het eerst even.
Ok, dus als ik ook nog een kaartje wil kopen voor de GBA SP, moet ik wel eentje kopen met RAM?

Dus is de SuperCard SD Rumble voldoende? http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Crowmeister schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:27:
Nee, het zijn speciale applicaties die per flashcard uniek zijn. Zo hebben SC, M3 en G6 alk hun eigen patching software.
Tuurlijk. SuperCard saved direct naar een .sav bestand op je (Micro/Mini)SD kaartje. M3, G6 en DS-Xtreme doen dat eerst naar SRAM of EEPROM in het geval van de DS-Xtreme, en pas na een reboot naar een .dat (M3) /.0/.1/.2 (G6) /compressed .sav (DS-Xtreme) formaat. Ze zijn onderling converteerbaar.
Precies.
Nee, er zijn geen GBA emulators voor de DS. Het is ook erg onwaarschijnlijk dat die er gaan komen; het DS slot is een stuk langzamer dan het GBA slot, en de meerwaarde van zo'n emulator is niet zo groot aangezien de DS al GBA spellen kan spelen. Dat speelt zeker een rol voor emulator ontwikkelaars.
Karlok[JY-616] schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:28:

Haha, iedereen is ook altijd zo lekker in de war met al dit spul :D Met elke slot-2 kaart en een NoPass kun je gebruik maken van Sleep Mode. Een uitzondering is versie 1 van Datel's Max Media Launcher, die geen Sleep Mode ondersteunt. Het probleem van het moeten realtime saven ipv gewoon saven komt alleen voor met sommige GBA ROMs op een SuperCard. FlashMe en NoPass'en hebben daar overigens niks mee te maken.
Karlok[JY-616] schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:11:

Ok, dus als ik ook nog een kaartje wil kopen voor de GBA SP, moet ik wel eentje kopen met RAM?

Dus is de SuperCard SD Rumble voldoende? http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1520
SuperCard SD Rumble heeft net als de andere Rumble versies geen RAM en geen GBA ondersteuning. Zoals ik al zei zou ik voor puur GBA een andere kaart kiezen, SuperCard is niet zo goed met GBA.

[ Voor 11% gewijzigd door jelbo op 11-12-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Woei weer heel erg bedankt voor je antwoorden.

Nou ik denk dat ik dan de SuperCard Lite Rumble en een SanDisk 1GB Card er bij koop bij winsunx.
Is de GBA playback hier fansoenlijk op?
Oh heb ik btw een SuperKey nodig (whatever it may be ;) ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Crowmeister schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:45:
[...]

Nou ik denk dat ik dan de SuperCard Lite Rumble en een SanDisk 1GB Card er bij koop bij winsunx.
Die heb je zeker nodig, tenzij je DS geflashed is natuurlijk.

Heb zelf een G6 Lite + Passcard 3 combinatie. Mn DS is geflashed maar heb de Passcard 3 erin voor de sleepmode en tegen stof in mn slot 1. Flashes was echt n eitje overigens, duurt maar 20sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
RAM is eigenlijk alleen handig voor sommige applicaties maar grotendeels alleen voor DSlinux (en het draaien van GBA games op sommige hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Eventjes voor het geval ik er een vergeet:

DS-Link
DS-Xtreme
NinjaPass X9-TF
MicroNinja (NinjaDS producten)
AceKard

*nog te releasen:
EZflash V
M3
SC

Ben ik er nu nog een stel vergeten (vast wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Crowmeister schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:45:

Lees ze dan ook ;( De Rumble series ondersteunen GEEN GBA ROMs! Verder heb je dus bij een slot-2 kaart ALTIJD een NoPass nodig, bijvoorbeeld een SuperKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:53:
[...]

Lees ze dan ook ;( De Rumble series ondersteunen GEEN GBA ROMs! Verder heb je dus bij een slot-2 kaart ALTIJD een NoPass nodig, bijvoorbeeld een SuperKey.
Tenzij je je DS al hebt geflest....... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Alweer bijna 43 pagina's en over de duizend posts *O*

Goed om te horen dat een deel4 mogelijk is. Dat heeft dit onderwerp zeker verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

[...]

Argh sorry, toen ik zocht op Supercard Rumble Lite op de PH Wiki kwam ik op deze page.
Ik zal me vanavond eens nog meer verdiepen in de wiki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
[...]

Als ik de site van psxbox moet geloven, en als ik de info die hier allemaal gegeven wordt, goed heb opgenomen (begin een beetje door de bomen het bos niet meer te zien).

Moet deze werken in een GBA SP
http://www.psxbox.net/?gO...V0YWlscy5kd3Q&goodsid=531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
misschien verstandig als iemand een Deel 4 maakt een goede startpost te maken. Want de huidige is wel vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

J_star schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:39:
misschien verstandig als iemand een Deel 4 maakt een goede startpost te maken. Want de huidige is wel vrij slecht.
Oh mijn god. maak anders zelf een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:15:
[...]

Als ik de site van psxbox moet geloven, en als ik de info die hier allemaal gegeven wordt, goed heb opgenomen (begin een beetje door de bomen het bos niet meer te zien).

Moet deze werken in een GBA SP
http://www.psxbox.net/?gO...V0YWlscy5kd3Q&goodsid=531
Ik heb dezelfde (wel ooit echt zelf gekocht :P). Ben er vrij tevreden over zelfs ookal heb ik er voor betaald. Het was mijn tweede kaartje (na de GBAMP, waar ook backups op draaien btw, zelfs zonder de nieuwe gehackte patcher van Datel.. Ik lees zo vaak mensen die beweren dat dat niet zo is). die ik heb genomen omdat dan mijn microSD kaart ook te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb voor mijn zus en de kids met sinterklaas een EZ-Flash II card gekocht, zodat ze samen met de nieuwe Gameboy Advance spelletjes kunnen spelen. Nu lukt het echter niet op dat apparaat gba's te zetten. De drivers zijn allemaal geinstalleerd, maar de software bij de leverancier ter download aangeboden wordt kan er niks opzetten (Er gaat een groen/rood/geel lampje knipperen en verder niks). Zijn er programma's die gewoon universeel op flash cards kunnen schrijven? En wat zijn de goede hiervan?

Ik excuseer me alvast als het een UTFS vraagje is, maar met google en GoT zoekopdrachten op EZ-Flash II etc kom ik er echt niet uit.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
GoUdViS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:48:
Ik heb voor mijn zus en de kids met sinterklaas een EZ-Flash II card gekocht, zodat ze samen met de nieuwe Gameboy Advance spelletjes kunnen spelen. Nu lukt het echter niet op dat apparaat gba's te zetten. De drivers zijn allemaal geinstalleerd, maar de software bij de leverancier ter download aangeboden wordt kan er niks opzetten (Er gaat een groen/rood/geel lampje knipperen en verder niks). Zijn er programma's die gewoon universeel op flash cards kunnen schrijven? En wat zijn de goede hiervan?

Ik excuseer me alvast als het een UTFS vraagje is, maar met google en GoT zoekopdrachten op EZ-Flash II etc kom ik er echt niet uit.
Het lijkt erop dat de USB drivers niet/niet goed geïnstalleerd zijn. Installeer die eens opnieuw (zoals in de readme staat). Indien dit niet helpt, kies eens een andere poort (rechtstreeks op het mobo, niet via een hubje ofzo).
Als dat allemaal niet werkt: een andere pc proberen (best geen laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoUdViS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:48:

Je moet het als volgt doen:

1) download de drivers van één van deze adressen:
http://users.on.net/~rodney_lucy/EzMngr/ezc326.zip
http://sosuke.com/ezflash/files/EZClient/ezc326.zip

2) pak het zipje uit
3) installeerd de .exe
3) sluit de usb kabel met het kaartlezertje aan op de pc
4) nu vraag hij om drivers, die zitten in het mapje dat het .exe bestand gemaakt heeft bij stap 3
5) na installatie vraagt hij nog een keer om drivers. Zie stap 4.
6) nu kan je het programma starten om software op de kaart te zetten. Het programa (EZ client uit mijn hoofd) zit in het mapje dat het .exe bstand bij stap 3 gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Bedankt voor de reactie's, ik ga het uitproberen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

[ Voor 6% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 13-12-2006 13:42 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.