Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

Topicstarter
Het vorige Het GBA/DS "backup tools" topic was altijd erg actief en heeft meer dan 1000 reacties. Tijd voor een derde deel van het GBA/DS backup tools / linkers en development cartridge topic.

LET OP! Laat één ding duidelijk zijn, GEEN discussies of links naar ROM sites of andere vage praktijken

Die 1gb, is dat 1 Gigabyte?
Nee, bij consoles spreekt men altijd van bits inplaats van bytes.
Een 1gb cart is 1Gbit is 128megabyte

NDS/GBA Backup tools

Voor de GBA is alleen een backup kaartje nodig
Om backups te kunnen spelen op de nintendo ds zul je gebruik moeten maken van een passcard of nieuwe software op je ds moeten zetten (flashme)
de onderstaande backup systemen maken allemaal gebruik van je GBA slot.
de passcard of flashme zorgt ervoor dat de DS backups gedraait kunnen worden in je GBA slot.
http://wiki.pocketheaven.com/NoPass

De meest bekende backup systemen zijn
Supercard.
dit is een backupsysteem wat gebruikt maakt van los flash geheugen.
www.supercard.cn
Hier zijn 4 verschillende versies van namelijk

Supercard compact flash
Afbeeldingslocatie: http://eng.supercard.cn/ad/supercard-cf.jpg
Supercard SD
Afbeeldingslocatie: http://eng.supercard.cn/ad/sc_sd.jpg
Supercard Mini SD
http://membres.lycos.fr/lenselijer/minisd1.jpg
en de nieuwste Supercard Micro SD (alleen passend in een ds Lite.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/924/scmicrosd2uh5.th.jpg

M3 adapter
Dit is ook een backup systeem wat met extern geheugen werkt.
www.m3adapter.com

M3 tegen de supercard

mini sd
http://i16.photobucket.com/albums/b50/neocvera/CIMG0245.jpg

M3 Lite
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/3425/m3liteback1qb1.th.jpg

EZ-Flash 4
lite

G6/ G6 Lite.
Dit Backup systeem maakt gebruik van ingebouwd geheugen. Namelijk 512 mb (4Gbit)
www.g6flash.com

DSlink.
dit is een systeem die in je slot 1 van je nds gaat.
deze werkt met micro sd geheugen.
hiervoor is flashme of de passcard mk4mini nodig.
hier een link met de review
de achterkant van de ds link
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b115/DeVSS/DSL07-1.jpg

DS Extreme.
er wordt momenteel ook gewerkt aan een oplossing waarbij er geen passcard of flashme nodig is.
dit systeem past namelijk in je DS Slot.
www.ds-x.com
Afbeeldingslocatie: http://news.ds-x.com/u/Cart.png

Alle diverse backup systemen
Afbeeldingslocatie: http://qrayzie.gbatemp.net/reviews/g6lite/g6l07.jpg

aanschaf.
bij diverse webwinkels zijn de backupsystemen te koop.
www.divineo.comwww.psxbox.com
www.winsunx.com
www.supercardstore.com
www.psxbox.net
www.importshop.nl
www.marktplaats.nl

Gids voor homebrew

Deel 1
Deel 2

Dit is mijn eerste startpost.
de meeste informatie heb ik uit het vorige deel gehaald.
opmerkingen en toevoegingen zijn altijd welkom

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 182576 op 06-09-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik zou de hele EZ flash meuk uit het begin weglaten en het topic vooral over de nieuwere kaarten laten gaan. De startpost dateert namelijk nog uit het EZ flash 1 tijdperk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ik wacht nog even met het kopen van back-up spul.

word alleen maar goedkoper/beter/sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik kocht anderhalf jaar geleden een EZflash 2 powerstar 256mbit bij importshop.nl en deze is maar 10 euro goedkoper geworden. Dus ik denk dat je weinig prijs verlagingen kunt verwachten. Dit soort spullen dalen sowieso nooit zo snel/veel in prijs omdat ze gewoon altijd even gewilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Voor de bezitters van een EZ 2 kaartje: ik heb nog een blokje liggen waarin je de kaart doet om spellen e.d. erop te zetten. Heeft iemand hier wat aan? De Flash kaart zelf heb ik niet meer. Ik hoef er geen geld voor ofzo, stuur hem gratis op als er ieamnd is die hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Moet je dan ook wachten met het kopen van een nieuwe GSM? Want er komt binnenkort wel weer een snellere/betere goedkopere? Zo kun je bezig blijven.

De markt voor backuptools etc is vrij stabiel, ook kwa prijzen,dus het maakt niet uit wanneer je gaat kopen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 10:33

Ccc

Ik wil even S2S bedanken voor zijn uitleg in deel 2.
Ik heb precies gedaan zoals je beschreef en nadat ik de gameboy weer had aangezet was de savegame/profiel nog aanwezig. Dus ik denk dat het werkt.
Ook kwam ik erachter dat de instellingen van mijn SuperCard programma voorheen verkeerd stonden.

/

[ Voor 34% gewijzigd door Ccc op 28-08-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59125

Ik wil binnenkort voor mijn zoon van 5 een GBA kopen.
Nu lees ik dat je voor de GBA het beste nog steeds een EZflash 2 powerstar kunt kopen.
Alleen vraag ik me af omdat het toch al een wat ouder product is en er volgens mij weinig updates meer voor uitkomen, of je dan ook de nieuwste GBA rom's wel kunt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

Topicstarter
Voor de GBA kun je ook gewoon een supercard sd of CF kopen.
die is een stuk voordeliger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je met een G6 een NDS rom gaat laden, is het saven dan gewoon zoals altijd (dus zoals een origineel) of moet dat anders? En is er met de G6 vertraging tov. een origineel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 59125 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:48:
Ik wil binnenkort voor mijn zoon van 5 een GBA kopen.
Nu lees ik dat je voor de GBA het beste nog steeds een EZflash 2 powerstar kunt kopen.
Alleen vraag ik me af omdat het toch al een wat ouder product is en er volgens mij weinig updates meer voor uitkomen, of je dan ook de nieuwste GBA rom's wel kunt spelen?
Ik zou niet meer gaan voor de EZ Flash 2 of 3. Gewoon lekker een kaartje met SD aanschaffen voor in de GBA. Een stuk makkelijker en er past veel meer op voor tijdens de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 09:27
g00fy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:56:
Als je met een G6 een NDS rom gaat laden, is het saven dan gewoon zoals altijd (dus zoals een origineel) of moet dat anders? En is er met de G6 vertraging tov. een origineel ?
Je hoort alles real-time te saven als ik me niet vergis, maar ik heb nog geen problemen gehad met de orginele manier saven. Verder heb ik ook nog geen vertragingen meegemaakt. Komt vooral omdat g6 ingebouwd geheugen heeft waardoor het sneller is als bijv Supercard-lite met een slechte MicroSD kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:16
@duinroosje
Het is www.psxbox.net (niet .com)
g00fy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:56:
Saven werkt zoals bij de gewone game. Je kan zelfs je savegames overnemen uit je originele games via de backup optie in het G6 menu.
Vertragingen , daar heb ik nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

Ik heb nog steeds problemen met het GBA Game menu met de G6 Lite. Ik heb verschillende achtergronden gebruikt met behulp van G6 U-disk manager. Heeft iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Anoniem: 186389 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:35:
Ik heb nog steeds problemen met het GBA Game menu met de G6 Lite. Ik heb verschillende achtergronden gebruikt met behulp van G6 U-disk manager. Heeft iemand nog een oplossing?
Probeer eens roms eraf te halen. Ik heb paar keer gehad dat rom er verkeerd opstond en ik een leeg vakje kreeg. En soms een hele lege pagina. Probeer maar eens te kijken of alle roms die in je gba/nds lijst staan erop staan. En diegene die er niet tussen staat eraf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 13:13

S2S

ccc1988 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:29:
Ik wil even S2S bedanken voor zijn uitleg in deel 2.
Ik heb precies gedaan zoals je beschreef en nadat ik de gameboy weer had aangezet was de savegame/profiel nog aanwezig. Dus ik denk dat het werkt.
Ook kwam ik erachter dat de instellingen van mijn SuperCard programma voorheen verkeerd stonden.

/
Graag gedaan ;)

:btw sommige games op Supercard slaan alleen op met RTC, start+select+r+l+ A of B, (tijdens game indrukken)weet niet precies, maar er komt dan een schermpje met save load etc.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

cbxmelk schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Probeer eens roms eraf te halen. Ik heb paar keer gehad dat rom er verkeerd opstond en ik een leeg vakje kreeg. En soms een hele lege pagina. Probeer maar eens te kijken of alle roms die in je gba/nds lijst staan erop staan. En diegene die er niet tussen staat eraf gooien.
Heb ik gedaan. Geen probleem met roms. Ik heb hem al ee keer geformateerd en overnieuw geinstalleerd. Het probleem is dat ik na de splashscreen waar G6 Flash- Press any key.. niet verder kom. Ik zie helemaal geen icoontjes ofzo. Ik blijf bij de splashscreen hangen. Als ik een paar keer op hetzelfde plak klik dan start de spel die toevallig eronder is. Ik begrijp er helemaal niet meer van. Nog meer suggesties , IEMAND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
probeer forums van maxconsole eens. daar kennen ze er meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184109

Ik heb een vraagje over de G6. Kun je ook savegames op een manier van de g6 naar de pc kopiëren? Want als ik er een nieuw spel op zet en een andere moet verwijderen wil ik niet de volgende keer helemaal opnieuw beginnen:P. Ik heb gezocht voor een PDA functie, maar volgens mij is er tot dusver geen te krijgen voor de g6 als de ingebouwde chinese versie :P. Of heb ik niet goed genoeg gezocht? DS organize lijkt me tot heden het fijnste voor een agenda functie e.d.

Ik wou verder even zeggen dat ik de G6 lite een prima ding vind. Het geheugen van 512 mb is genoeg, ik heb er nu zo'n 10 games op die ik vet vind. Als je 2 gb hebt krijg je volgens mij eerder een luxeprobleem:p Maar ik kan het wel indenken, ook als je bijvoorbeeld mp3's of films erop wilt. Maar voor muziek heb ik een mp3 speler..Qua snelheid ligt het allemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

S2S schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

Graag gedaan ;)

:btw sommige games op Supercard slaan alleen op met RTC, start+select+r+l+ A of B, (tijdens game indrukken)weet niet precies, maar er komt dan een schermpje met save load etc.
Bedankt voor de tip.
Ik heb nu alleen normal save.
RTC save vind ik een klein beetje cheaten :P , vandaar dat ik die niet heb geselecteerd in het SuperCard programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Anoniem: 184109 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:02:
Ik heb een vraagje over de G6. Kun je ook savegames op een manier van de g6 naar de pc kopiëren? Want als ik er een nieuw spel op zet en een andere moet verwijderen wil ik niet de volgende keer helemaal opnieuw beginnen:P. Ik heb gezocht voor een PDA functie, maar volgens mij is er tot dusver geen te krijgen voor de g6 als de ingebouwde chinese versie :P. Of heb ik niet goed genoeg gezocht? DS organize lijkt me tot heden het fijnste voor een agenda functie e.d.

Ik wou verder even zeggen dat ik de G6 lite een prima ding vind. Het geheugen van 512 mb is genoeg, ik heb er nu zo'n 10 games op die ik vet vind. Als je 2 gb hebt krijg je volgens mij eerder een luxeprobleem:p Maar ik kan het wel indenken, ook als je bijvoorbeeld mp3's of films erop wilt. Maar voor muziek heb ik een mp3 speler..Qua snelheid ligt het allemaal goed...
Ik denk dat je gewoon de .001 en de .002 bestanden eraf kan halen. En dan later er handmatig er weer opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Anoniem: 32279 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:
Voor de bezitters van een EZ 2 kaartje: ik heb nog een blokje liggen waarin je de kaart doet om spellen e.d. erop te zetten. Heeft iemand hier wat aan? De Flash kaart zelf heb ik niet meer. Ik hoef er geen geld voor ofzo, stuur hem gratis op als er ieamnd is die hier wat aan heeft.
PBtje gestuurd! die van mij is defect :(

hm, pbtje kan niet..

Nouja, die van mij is dus kapotgegaan dus wil iig de verzendkosten wel betalen, evt ook nog wel wat extra.. Als je in de buurt van Emmen of Groningen woont kan ik hem ook nog wel ophalen..

[ Voor 19% gewijzigd door Labman op 28-08-2006 20:21 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:57:
[...]
Ik zou niet meer gaan voor de EZ Flash 2 of 3. Gewoon lekker een kaartje met SD aanschaffen voor in de GBA. Een stuk makkelijker en er past veel meer op voor tijdens de vakantie.
Ik was nogal huiverig om voor de GBA een kaartje met SD of CF geheugen te kopen omdat ik wat ervaringen las van slowdowns in spelletjes. :/
Is er een bepaald merk die erboven uitsteekt en aan te raden is voor een GBA. Of maakt het allemaal niet zoveel uit?
De meeste ervaringen lees je namelijk van NDS gebruikers, en daar heb ik niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 59125 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:53:
[...]

Ik was nogal huiverig om voor de GBA een kaartje met SD of CF geheugen te kopen omdat ik wat ervaringen las van slowdowns in spelletjes. :/
Is er een bepaald merk die erboven uitsteekt en aan te raden is voor een GBA. Of maakt het allemaal niet zoveel uit?
De meeste ervaringen lees je namelijk van NDS gebruikers, en daar heb ik niet zoveel aan.
Ik heb zelf een EzFlash IV liggen, simpelweg omdat hij het goedkoopst was. De leuke spellen koop ik toch wel, en dit is gewoon makkelijk voor de kids. Uiteraard ligt het er aan wat je allemaal wil hebben, maar ik zou vooral niet te duur beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:56:
[...]

Ik heb zelf een EzFlash IV liggen, simpelweg omdat hij het goedkoopst was. De leuke spellen koop ik toch wel, en dit is gewoon makkelijk voor de kids. Uiteraard ligt het er aan wat je allemaal wil hebben, maar ik zou vooral niet te duur beginnen.
Okee, duidelijk.
Persoonlijk vind ik zelf een NDS interessanter, maar voor de kleintjes is een GBA denk ik makkelijker. Ik moet even goed opletten want er schijnt een GBA uit te zijn of te komen met een verbeterd display.
Heb je misschien wat suggesties voor wat simpele spelletjes voor de kids. De oudste is 5 jaar.
Kirby vond ik zelf wel aardig. Die heb ik zelf pas even gespeeld op een geleende GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Kirby is een leuke game, maar ik denk toch wel moeilijk voor een kind van 5 jaar(vliegen,blazen,schieten,speciale wapens). Misschien ook niet.
Sowieso denk ik dat een kind van 5 jaar niet goed overweg kan met een spelcomputer/handheld.
Maar ik kan er ook naast zitten:P.
Wat mij makkelijke spellen voor kinderen lijken:
Lilo & Stitch (Nederlands)
Donald Duck Advance (Engels)
Peter Pan (Nederlands)
Rayman (Engels)
Ice Age (Engels)
Tom en Jerry (Engels)
The Lion King (Nederlands)

Dit zijn een aantal bekende spellen en van de meeste is ook een tekenfilm. Dus zullen ze dingen herkennen en het spel misschien leuker vinden.

Als je een Gameboy gaat kopen voor je kinderen, neem dan de Gameboy Advance SP.
Deze heeft een groot duidelijk scherm en verlichting. Je hebt nu ook de Gameboy Advance Micro, maar deze heeft een kleiner scherm en daardoor is het best moeilijk spelen. (Ik spreek uit ervaring)
Zoals je zelf zegt heeft de nieuwe GBA een verbeterd display. Dit komt denk ik zelf omdat het display kleiner is. Je merkt het verschil nauwelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door Ccc op 28-08-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
ccc1988 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:44:
Ps. Er is mij niets bekend over een nog nieuwere GBA dus vandaar dat ik je de SP aanraad.
Er zijn 2 versies van de GBASP, de nieuwste heeft een beter schermpje. De oude heeft de verlichting vóór het scherm, de nieuwe heeft de verlichting erachter (meen ik).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Labman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:15:

hm, pbtje kan niet..

Nouja, die van mij is dus kapotgegaan dus wil iig de verzendkosten wel betalen, evt ook nog wel wat extra.. Als je in de buurt van Emmen of Groningen woont kan ik hem ook nog wel ophalen..
Kan ik geen pb's ontvangen? Misschien omdat ik geen betalende klant van tweakers ben?

Afijn, mail me even op rolandsnoek@hotmail.com en hij komt jouw kant op. Ik werk in Leeuwarden, maar je hoeft niet langs te komen hoor, ik verstuur hem wel gewoon (verzendkosten zijn toch nihil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Labman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:53:
[...]

Er zijn 2 versies van de GBASP, de nieuwste heeft een beter schermpje. De oude heeft de verlichting vóór het scherm, de nieuwe heeft de verlichting erachter (meen ik).
Aha dit wist ik niet.
Dan nog zou ik voor de SP gaan omdat het scherm groter is.
Ook is een voordeel dat het scherm inklapbaar is ivm krassen.
Schermpjes zijn bij kleine kinderen erg krasgevoelig.( Omschrijf ik dat goed 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

ccc1988 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:18:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ik heb nu alleen normal save.
RTC save vind ik een klein beetje cheaten :P , vandaar dat ik die niet heb geselecteerd in het SuperCard programma.
Mja maar als de game niet wil saven ;) Save ik RTC op een save plek in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187326

Even een vraagje tussen door over de G6 serie... De G6 Lite ziet er subliem uit (ook qua menu), is de oude G6 4G (http://www.hopebuy.com/0001/0403/21705170.htm deze dus) groter? Ik ben na het lezen van de oude topic erachter dat de G6 Lite slechts 512 MB is... is de oude G6 4G nu 4 GIGAbyte? of ook 512 MB? Is dit niet te weinig als je ds games wilt spelen? En tot slot, is het menu van de G6 4G (3rd generation) het zelfde als de G6 Lite variant?

EDIT:

Ik ben dus opzoek naar deze variant (kan hem alleen nergens vinden):

http://www.nds-roms.com/Forum/showthread.php?p=4921

Klopt het dat dit een G6 Lite is met 4 GIGAbyte? Of heeft deze reviewer de oude G6 in een G6 lite jasje gedaan? Ik snap er weinig meer van, mijn excuses :/

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 187326 op 29-08-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

4Gbit = 512MB. Een 4GB versie van de G6 Lite bestaat niet.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is duidelijk, bedankt. Het was voor mij niet meer duidelijk door deze topic: http://www.nds-roms.com/Forum/showthread.php?p=4921 Op die foto's zie je veel DS games staan 391 MB/157MB/361MB... dus ging ervan uit dat het wel 4 GB was. Maar het is dus gewoon een 512 MB card... en hij kan er 5 op kwijt, erg verwarrend voor een outsider als ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 187326 op 29-08-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SD5k

>4&X

Labman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:53:
[...]

Alleen is die nieuwere versie met backlight naar mijn weten alleen in de US en Japan te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sander schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:09:
[...]

Alleen is die nieuwere versie met backlight naar mijn weten alleen in de US en Japan te koop.
In het speelgoedboek van Intertoys staat GBA met verbeterd hightech beeldscherm en een stijlvollle look. :X
In 3 kleuren, pink, surfblue en tribal. 8)7
Vanaf 8 oktober te koop. 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Anoniem: 187326 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:
Dat is duidelijk, bedankt. Het was voor mij niet meer duidelijk door deze topic: http://www.nds-roms.com/Forum/showthread.php?p=4921 Op die foto's zie je veel DS games staan 391 MB/157MB/361MB... dus ging ervan uit dat het wel 4 GB was. Maar het is dus gewoon een 512 MB card... en hij kan er 5 op kwijt, erg verwarrend voor een outsider als ik.
De games staan vermeld in Mbits en dus niet in MBytes.

En er kunnen er meer dan 5 op, gezien het feit dat iets meer dan de helft van het geheugen van de G6 in gebruik is met de 5 games (0.22 GByte van de 0.49 GByte; zie rechtsonder in het desbetreffende scherm).

Afhankelijk van de grootte van de games heb ik er gemiddeld ca. 10 op mijn G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Nu online

SD5k

>4&X

Anoniem: 59125 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

In het speelgoedboek van Intertoys staat GBA met verbeterd hightech beeldscherm en een stijlvollle look. :X
In 3 kleuren, pink, surfblue en tribal. 8)7
Vanaf 8 oktober te koop. 99 euro.
Ok, dan is hij NU alleen nog maar in de US en Japan te koop, ook goed.

En niet zo overdreven doen met smiley's. 8)7 |:( :X :( :z }:| B) :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:34:
[...]
De games staan vermeld in Mbits en dus niet in MBytes.

En er kunnen er meer dan 5 op, gezien het feit dat iets meer dan de helft van het geheugen van de G6 in gebruik is met de 5 games (0.22 GByte van de 0.49 GByte; zie rechtsonder in het desbetreffende scherm).

Afhankelijk van de grootte van de games heb ik er gemiddeld ca. 10 op mijn G6.
Bedankt, voor de extra info, ik ben overtuigd ik ga voor de G6 Lite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 09:49
Weet iemand hier hoe de real time save werkt op de supercard lite?
Ik heb al geprobeert om L+R+B+SELECT in te voeren tijdens het spelen, dit levert helaas
niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

woutertje schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:28:
Weet iemand hier hoe de real time save werkt op de supercard lite?
Ik heb al geprobeert om L+R+B+SELECT in te voeren tijdens het spelen, dit levert helaas
niets op.
start er bij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 09:49
Werkt ook niet, moet ik nog iets speciaals instellen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb gemaild met de mensen achter G6flash, omdat ik bepaalde spellen niet aan de praat krijg op de G6 lite 4G. Zojuist kreeg ik keurig het onderstaande terug:
It is not proper .

We will try it later .

Thanks!
Ondanks dat die spellen nog niet werken, ben ik uiteraard aangenaam verrast dat ze binnen een paar uur reageren. Welliswaar niet met een oplossing, maar wel iets dat aangeeft dat het aandacht heeft. Prima! :)

edit:
ik heb aan Terr gevraagd of ik de titels mag noemen; wordt vervolgd.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 29-08-2006 19:56 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

pven schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:36:
Ik heb gemaild met de mensen achter G6flash, omdat ik bepaalde spellen niet aan de praat krijg op de G6 lite 4G. Zojuist kreeg ik keurig het onderstaande terug:

[...]

Ondanks dat die spellen nog niet werken, ben ik uiteraard aangenaam verrast dat ze binnen een paar uur reageren. Welliswaar niet met een oplossing, maar wel iets dat aangeeft dat het aandacht heeft. Prima! :)
Welke spellen krijg je dan niet aan de praat?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Nu online

SD5k

>4&X

Over welke spellen gaat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187326 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:10:
Even een vraagje tussen door over de G6 serie... De G6 Lite ziet er subliem uit (ook qua menu)
Dat is bij elke kaart bijna zo (mooi menu). Bij veel kaarten zijn het zelfs gewoon skins die je kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Heeft iemand de video opties al uitgeprobeert van de backupcards? snoeki heeft een poging gedaan maar die kwam er niet uit maar ik ben nogsteeds heel benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184109

[quote]Venemans schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:17 Okee, duidelijk. Persoonlijk vind ik zelf een NDS interessanter, maar voor de kleintjes is een GBA denk ik makkelijker. Ik moet even goed opletten want er schijnt een GBA uit te zijn of te komen met een verbeterd display.:
[...]

Ik denk dat je de gameboy micro bedoelt:http://www.gameboy-micro.com/img/gba-micro-ds.jpg (de onderste dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 184109 op 29-08-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Iemand een kleine howto om BeUp oid (MSN voor de DS) aan de praat te krijgen op de Supercard lite?

Ik heb nu nog problemen met Wifi werkend krijgen... Hoop dat dat wel gaat lukken, hij snapt mijn wifi key niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 15:28
Ik ben van plan binnenkort een Nds lite te kopen met een spel.
Maar nu wil ik 'in de toekomst' ook wel een keer zo'n kaartje kopen om spellen, muziek, films e.d te kunnen spelen. Alleen ik wil mijn DS dan niet flashen ivm garantie.

Nu heb ik de DS Extreme card gezien waarvan ik zeker weet dat die zonder te flashen werkt, maar speelt die ook games (homebrew oid?) af?

Ook heb ik de DSLink gezien, werkt die ook zonder te flashen?

En kan ik met een geflashte nog wel via WiFi online gamen?
En als laatste: als een Nds geflasht is, kan dat ook weer goed gezet worden met de orginele firmware?

Bvd Vincent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129989

Ik heb een G6 lite. Maar als ik GB spellen er op zet krijg ik bij alle GB spellen de naam van de emulator (GOOMBA) ipv. de naam van de game zelf.

Weet misschien iemand hoe je dit probleem op kunt lossen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viasco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:28:
Maar nu wil ik 'in de toekomst' ook wel een keer zo'n kaartje kopen om spellen, muziek, films e.d te kunnen spelen. Alleen ik wil mijn DS dan niet flashen ivm garantie.

Nu heb ik de DS Extreme card gezien waarvan ik zeker weet dat die zonder te flashen werkt, maar speelt die ook games (homebrew oid?) af?

En als laatste: als een Nds geflasht is, kan dat ook weer goed gezet worden met de orginele firmware?

Volgens mij moet je dan een passkey of passme hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 129989 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:35:
Ik heb een G6 lite. Maar als ik GB spellen er op zet krijg ik bij alle GB spellen de naam van de emulator (GOOMBA) ipv. de naam van de game zelf.

Weet misschien iemand hoe je dit probleem op kunt lossen?!?
Is een bekende bug. De oplossing is om zelf met Goomba en GoombaFront aan de slag te gaan om een Goomba ROM te bouwen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Op onderstaande site heeft men diverse lite flash cards bij elkaar gezet en vergeleken.

http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=28145

Volgens de foto's lijkt de nieuwe M3 lite minimaal uit te steken, maar als ik het commentaar lees van de gebruikers dan blijkt de dustcover van de DSLite zelf ook zo te zitten. Het valt dus wel mee en is te verwaarlozen.

Jammer dat de EZ4Lite wel duidelijk uitsteekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mickman op 30-08-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik lees vaker dat mensen het een probleem vinden dat een kaart uitsteekt. Wat is hier dan zo erg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Viasco schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:28:

Het gammele aan de DSLink is dat die alleen werkt op een geflashde DS. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de DS-X(treme), omdat je dan een directe kabelverbinding hebt tussen PC en DS, en dat is wel handig als je zelf aan het homebrewen bent (ben ik van plan te gaan doen), omdat je dan niet steeds kaartjes hoeft te swappen.

Bij de oplossingen voor in het GBA slot heb je een passcard nodig. Die zit er bij de DS-X al in. Op het forum van de DS-X lijkt het er iig op dat er goede support voor homebrew aan zit te komen, met o.a. een uitbreidbaar OS op de kaart zelf, FAT16/32 support etc.

Ik hoorde op de NDS homebrewcast dat M3 inmiddels ook al bezig is met een Slot1/MicroSD oplossing en een Slot1/8Gb oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 16:01

NoTimeRemains

I know

ccc1988 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:49:
Ik lees vaker dat mensen het een probleem vinden dat een kaart uitsteekt. Wat is hier dan zo erg aan?
de afwerking van je console gaat dan helemaal naar de knoppen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Tja ik zou er niet meer zitten dat zo'n cartridge een paar mm uitsteekt als ik er dan mee "backups" kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Laatst online: 19-05 11:54

mbooij

De Mosselman

ccc1988 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:58:
Tja ik zou er niet meer zitten dat zo'n cartridge een paar mm uitsteekt als ik er dan mee "backups" kan spelen.
Wacht maar eens tot je iets doet waar je de stylus intensief voor nodig hebt. Dan piep je wel anders. Je krijgt vet kramp in je arm van een uitstekende cardridge.

[ Voor 7% gewijzigd door mbooij op 30-08-2006 11:42 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 16:01

NoTimeRemains

I know

ccc1988 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:58:
jij niet andere mensen wel.

ik heb net zo lang gewacht tot er iets fatsoenlijks uit kwam wat er ook nog goed uit zag,

/me blij met g6 is

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Er vroegen wat mensen naar de kwaliteit van de filmpjes op de ds. Ik heb geprobeerd een voorbeeld te maken :)

Hier het orgineel:
http://www.break.com/movies/toomuchcs.html
Hier op de ds:
http://rapidshare.de/files/31293890/CIMG0085.rar.html

Houd er rekening mee dat mijn camera niet bedoeld is om te filmen :)
Het beeld is redelijk scherp en ik zou er eventueel wel een film op kunnen kijken in de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

cbxmelk schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:54:
Er vroegen wat mensen naar de kwaliteit van de filmpjes op de ds. Ik heb geprobeerd een voorbeeld te maken :)

Hier het orgineel:
Hier op de ds:

Het beeld is redelijk scherp en ik zou er eventueel wel een film op kunnen kijken in de trein
woot, dat ziet er goed uit. Volgens mij liep het geluid in het begin niet helemaal synchroon, of wel? En is dit nu .gbm of .dpg formaat? .gbm's kan ik zelf niet maken (Ik wil geen WMP op m'n PC en VSFilter weghalen, etc.).

Oh, en wat is dat random getik dat ik hoor? Dat komt toch niet uit je DSL hoop ik? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jelbo op 30-08-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, hoor ik heb het echt over de "oude" GBA, dus die je open kunt klappen.
Daar komt binnenkort ook een nieuwe versie van uit met verbeterd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
jelbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:27:
[...]

woot, dat ziet er goed uit. Volgens mij liep het geluid in het begin niet helemaal synchroon, of wel? En is dit nu .gbm of .dpg formaat? .gbm's kan ik zelf niet maken (Ik wil geen WMP op m'n PC en VSFilter weghalen, etc.).

Oh, en wat is dat random getik dat ik hoor? Dat komt toch niet uit je DSL hoop ik? ;)
.DPG formaat
en geluid loopt bij mij gewoon synchroon. komt mss doordat het met mn camera is opgenomen :) ding is niet helemaal 100% meer
En dat getik in het filmpje. Geen idee waar het vandaan komt. maar iig niet van mn dsl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Anoniem: 59125 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:14:
[...]

Nee, hoor ik heb het echt over de "oude" GBA, dus die je open kunt klappen.
Daar komt binnenkort ook een nieuwe versie van uit met verbeterd scherm.
Even een lesje recente geschiedenis:
Eerst was er de GBA, toen de GBA SP (welke jij bedoelt) en een poosje geleden de GBA Micro.
De laatste GB (welke volgend Big N geen GB is) is de NDSL.
Verwacht geen GBA platform console meer. 16 bit kan echt niet meer. De DS zullen ze vanwege het grote succes nog wel even blijven uitmelken.

Gezien het kleine prijs verschil zou ik het persoonlijk zeer onverstandig vinden om nu nog een GBA (in welke vorm dan ook) nieuw aan te schaffen. De NDS kost nieuw 130 euro en is 2e hands al voor 95 euro in goede staat te verkrijgen. De NDSL kost 150 euro en is deze zeker waard.

[ Voor 18% gewijzigd door mbooij op 30-08-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Er is wel, zoals Sander ook al zei, een tweede versie van de GBA SP verschenen in de US of A met een beter scherm (backlight). Zie ook WikiPedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:41:
Er is wel, zoals Sander ook al zei, een tweede versie van de GBA SP verschenen in de US of A met een beter scherm (backlight). Zie ook WikiPedia.
Die bedoel ik inderdaad.
Maar mbooij heeft gelijk. Misschien toch maar direct gaan voor een NDS Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier het orgineel:
Hier op de ds:

wow dat ziet er echt gewoon goed uit :) Welke flashcard heb jij? en is .DPG gewoon met iedere kaart af te spelen met moonshell (had je daar toch voor nodig?).

edit: moet je nou micro of mini sd kaartjes gebruiken? als ik op inet naar die plaatjes kijk zien ze er hetzelfde uit en de prijs is ook hetzelfde (alleen zijn er veel meer mini kaartjes te vinden).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 30-08-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

wow dat ziet er echt gewoon goed uit :) Welke flashcard heb jij? en is .DPG gewoon met iedere kaart af te spelen met moonshell (had je daar toch voor nodig?).

edit: moet je nou micro of mini sd kaartjes gebruiken? als ik op inet naar die plaatjes kijk zien ze er hetzelfde uit en de prijs is ook hetzelfde (alleen zijn er veel meer mini kaartjes te vinden).
Ik heb in mijn SuperCard Lite Micro-SD , maar de Supercard SD gebruikt geloof ik gewone SD (niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil er iig eentje die niet uitsteekt bij de DSL dus dat word sowieso die micro dan. Is de supercard lite trouwens de beste keuze? de g6 leek me ook wel wat maar 512mb is gewoon te weinig.

Ik had ook nog wat vragen.

- Kan je ook via lan spelen met een backup? ik heb thuis 3 ds'en en maar 2 mariokart games maar kan ik dan nog wel lannen als ik dus 1 DS met een backup laat spelen?

- Wat is de beste plek om te kopen? ik heb al op de links in dit topic gekeken maar de prijzen verschillen nog wel. In NL shops betaal je al 95 euro voor een supercardlite en een passkey, is dat niet veel?

- Is er ook homebrew om mp3's af te spelen zodat je van je ds een mp3 speler kan maken? dus met tracklist en niet alles los aanklikken steeds. Ja dus, moet beter zoeken, dat kan dus schijnbaar allemaal met moonshell

- Wat zijn goede homebrew sites om software zoals een agenda en een browser te vinden? DSorganize dus, ik moet beter zoeken |:(

- Is er een goed werkende snes emu? vind ik opzich niet zo boeiend maar het zou wel vet zijn om af en toe weer wat spellen die ik veel op mijn snes speelde weer een keertje te spelen.

- Werkt het grootste gedeelte van de homebrew/backup? of zijn er nog veel compatibility problemen. Had in reviews wel gelezen dat de backups het eigelijk altijd doen maar heb ook berichten van mensen gelezen dan veel homebrew niet werkt.

- Maakt het nog uit wat voor snelheid je sd kaartje is? Want ik had gelezen dat je anders in sommige games slowdowns merkt die je niet in je orginele spel merkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 30-08-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Over lan spelen kan volgens mij alleen als je beide ds'en geflashed hebt (weet ik niet 100% zeker)
Om te kopen is om waarschijnlijk gewoon via webshop te bestellen zoals divineo.cn/psxbox.net/winsunx
Snes emulator is er wel. Maar deze heeft nog wat problemen. Hier te vinden http://www.forwardcoding.com/projects/snezzids/snezzids.html
Ik heb nog nergends compatibility problemen mee gehad. Behalve met starfox US maar ik moet gewoon nog even wachten op de G6-u disk manager upgrade.
Het maakt wel uit wat voor snelheid je sd kaartje is. Anders kan je last krijgen van slowdowns.
(ik btw g6-lite)

[ Voor 51% gewijzigd door Melk op 30-08-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:48:
- Wat is de beste plek om te kopen? ik heb al op de links in dit topic gekeken maar de prijzen verschillen nog wel. In NL shops betaal je al 95 euro voor een supercardlite en een passkey, is dat niet veel?
Ik heb bij HopeBuy een compleet pakketje gekocht met Passkey, Supercard Lite, 512 MicroSD en een cardreader erbij. Dit alles kwam inclusief verzenden via DHL op 87 euro.
- Werkt het grootste gedeelte van de homebrew/backup? of zijn er nog veel compatibility problemen. Had in reviews wel gelezen dat de backups het eigelijk altijd doen maar heb ook berichten van mensen gelezen dan veel homebrew niet werkt.
Ik heb tot nu toe geen 1 backup of Homebrew applicatie gehad die het niet deed. Heb het ding ook pas een paar dagen maar heb inmiddels toch zo'n 50 games en een stuk of 10 homebrew apps geprobeerd.
- Maakt het nog uit wat voor snelheid je sd kaartje is? Want ik had gelezen dat je anders in sommige games slowdowns merkt die je niet in je orginele spel merkt?
Het MicroSD kaartje dat ik erbij kreeg is van KingMax, een budget merk en is ook geen highspeed kaart oid en ik heb nog nergens last gehad van slowdowns of tragere laadtijden dan normaal bij de orginele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij HopeBuy een compleet pakketje gekocht met Passkey, Supercard Lite, 512 MicroSD en een cardreader erbij. Dit alles kwam inclusief verzenden via DHL op 87 euro.
Weet je toevallig of ze dat pakketje nog verkopen? want ik kon het niet vinden op hun site (is die cardreader zo'n ding wat hun voor 3 euro verkopen?). Winsunx zag er ook wel mooi uit, alleen zag ik daar geen zwarte supercard lite staan. Prijzen zijn trouwens wel een stuk goedkoper. Importgaming vraagt 95 euro excl verzenden terwijl je online voor nog geen 70 euro klaar bent. Ging het verzenden bij jouw trouwens snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Waar staan die MicroSD kaartjes bij HopeBuy onder dan? Kan het niet vinden hehe 8)

Dank U _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ck2000nl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:05:
Waar staan die MicroSD kaartjes bij HopeBuy onder dan? Kan het niet vinden hehe 8)

Dank U _/-\o_
DS / Flashcards :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow lol geeneens gezien, dacht dat daar alleen maar losse flashcards stonden. Wel lomp dat zodra je op iets klikt je een niet gevonden pagina krijgt. Ik zou toch graag willen weten wat voor SD kaartje erbij krijgt.

Waarom zijn er in de pricewatch eigelijk geen Micro kaartjes te vinden? Ik zoek zo'n sandisk ultra II maar die zijn schijnbaar niet te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 30-08-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:36:
Ow lol geeneens gezien, dacht dat daar alleen maar losse flashcards stonden. Wel lomp dat zodra je op iets klikt je een niet gevonden pagina krijgt. Ik zou toch graag willen weten wat voor SD kaartje erbij krijgt.
Ik heb het probleem ook in Firefox, maar niet in IE, ook kan je het shop/ gedeelte voor de link weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:43:
[...]

Weet je toevallig of ze dat pakketje nog verkopen? want ik kon het niet vinden op hun site (is die cardreader zo'n ding wat hun voor 3 euro verkopen?). Winsunx zag er ook wel mooi uit, alleen zag ik daar geen zwarte supercard lite staan. Prijzen zijn trouwens wel een stuk goedkoper. Importgaming vraagt 95 euro excl verzenden terwijl je online voor nog geen 70 euro klaar bent. Ging het verzenden bij jouw trouwens snel?
Ik heb het als pakketje gekocht, stond er ergens tussen... Was een witte SC lite btw.

SC Lite+Super Key+microSD 512M Combo

Pakketje was in totaal met verzenden 87 dollar.

Verzenden duurde 3 werkdagen (maar zat weekend tussen, dus hou het ff op 4/5) via DHL
ck2000nl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:05:

Dank U _/-\o_
Ik heb het als pakketje gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga denk voor de 1gb versie, kost maar 13 euro meer en er zit een sandisk kaartje bij.

• Labman
Anoniem: 32279 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:
Labman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

hm, pbtje kan niet..

Snoekie?? :) Je mag me altijd emailen hoor ;)

...

• mbooij

mbooij

De Mosselman

jelbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:41:
Om ff te mieren neuken... zoals er in op Wikipedia word verteld is het gewoon een GBA SP met een backlight ipv ledjes aan de kant. Het is dus geen 2e versie van de GBA SP maar een verbeterde versie.

• pven
  • Niet online
Iemand een idee waar die batterij in een G6 lite voor dient? Ik dacht dat het flash-geheugen was, daar heb je volgens mij geen batterij voor nodig. (Ik vraag me dit af, omdat ik wil weten of ik iets kwijt ben als die batterij ooit leeg is.)

• Sander
  • Niet online
RealTimeClock gaande houden :)

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
pven schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:01:
Iemand een idee waar die batterij in een G6 lite voor dient? Ik dacht dat het flash-geheugen was, daar heb je volgens mij geen batterij voor nodig. (Ik vraag me dit af, omdat ik wil weten of ik iets kwijt ben als die batterij ooit leeg is.)
Zou ook kunnen dienen voor de save-functie, als deze werkt zoals bij de M3 (zelfde makers). Hierbij worden games gesaved naar een ram geheugen, en bij het opnieuw opstarten van de console wordt de savegame naar de SD/CF kaart geschreven.

Moest de batterij leeg zijn, en je vind geen handige tweaker met een soldeerbout, kan je alleen nog save dmv een soft reset (L+R+A+B+X bij de M3)

kan je even kort uitleggen hoe je dit werkende hebt gekregen? Ik heb al een filmpje gemaakt, maar de software (moonshell) kan het niet vinden op mijn flash kaartje? Moonshell start wel gewoon, maar ik heb vast iets verkeerd geconfigureerd?

ALs je een supercarlite heb gebruik je dan wel die speciale moonshell versie? zag toevallig op hun site staan dat je het eerst moet patchen voordat het werkt.

• Melk
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:15:
[...]

kan je even kort uitleggen hoe je dit werkende hebt gekregen? Ik heb al een filmpje gemaakt, maar de software (moonshell) kan het niet vinden op mijn flash kaartje? Moonshell start wel gewoon, maar ik heb vast iets verkeerd geconfigureerd?
Uhm ik had gewoon filmpje gecodeerd met Batchdpg tools (naar een .dpg file) :+ . Daarna filmpje gewoon in mapje gegooid op mn g6. Daarna gewoon in moonshell naar dat mapje gebrowsed en gestart.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

cbxmelk schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:19:
[...]

Uhm ik had gewoon filmpje gecodeerd met Batchdpg tools (naar een .dpg file) :+ . Daarna filmpje gewoon in mapje gegooid op mn g6. Daarna gewoon in moonshell naar dat mapje gebrowsed en gestart.
Zou je eens een fimpje kunnen encoden met BatchDPG en kijken welke bitrate Moonshell max aankan (met een audio bitrate van 128 en 48KHz Mono)? Dus bijvoorbeel 390 CBR? Omdat een hoge bitrate direct zichtbaar is aan de kwaliteit ben ik hier wel benieuwd naar.

[ Voor 5% gewijzigd door jelbo op 31-08-2006 14:34 ]

• Melk
Ben nu south park episodes aan het dl. Zijn over uurtje ofzo klaar. Zal het dan proberen :)

Gebruik deze settings nu: (dit is alles op hoogste wat hij aankan)
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5085/naamlooswg6.jpg
edit: heb opnieuw aangezet flip video stond aan 8)7

edit2: werkt wel. maar niet 100% soepel beeld |:( loopt niet helemaal vloeiend :'(

[ Voor 77% gewijzigd door Melk op 31-08-2006 19:19 ]

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Ik heb bij hopebuy een M3 Mini SD gekocht, samen met 1gb mini sd (sandisk) en een kaartlezer, inclusief verzenden bij DHL was dat $140 (maar 19,50 op het doosje ;)), ik heb hem vorige week besteld, maar dat komt omdat ik twee dagen niet thuis was.
Nu heb ik een vraag, als ik m'n M3 in m'n GBA SP doe (heb geen DS), dan "pakt" hij niet altijd goed, dwz. dat het nintendo logo niet in beeld komt, of dat hij blijft hangen bij een zwart scherm. Soms doet hij het wel goed.
Ik heb ook al de nieuwste software erop gezet (E26), maar dat helpt ook niet...
Weet iemand hoe dit komt, en of dit hoort?

[ Voor 7% gewijzigd door markiemannie op 31-08-2006 19:57 ]

Kan je die dpg bestanden eigelijk ook op je pc afspelen? heb het geprobeert met VLC en MP maar dat wou niet lukken. Welke bitrate kan je eigelijk voor je DS gebruiken?

cbxmelk schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:19:
[...]

Mijn moonshell kan geen mapje vinden? Alleen mapjes die ik zelf niet zie op dat kaartje?

Maar ik heb iets gevonden. In een nieuwe update van mijn client software zit nu ook een moonshell.gba bestand, misschien moet ik die wel gebruiken omdat die al gepatched is zoals de user boven jou zegt? Ik ben nu alleen niet thuis, maar na het weekeinde ga ik het zeker proberen en post ik hier de resultaten (van de EZ4 kaart).

• Melk
Ik in het weekeinde mijn pc formateren. Ik nogal veel gekloot met codecs enz.
Maar max video bitrate is 256kbps. En denk niet dat je dpg kan afspelen op je pc of ik ben iig nog nergens een programma tegen gekomen.

Van het moonshell probleem met geen mapje kunnen vinden weet ik niks van.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

cbxmelk schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:52:

[afbeelding]

edit2: werkt wel. maar niet 100% soepel beeld |:( loopt niet helemaal vloeiend :'(
Zou je de volgende settings eens kunnen proberen met BatchDPG?

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8919/batchdpgsettingswt1.png

En zou je deze .dpg eens kunnen proberen af te spelen en kijken of die wel vloeiend is? Die is ge-encode met de bovenstaande settings.
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:22:
Kan je die dpg bestanden eigelijk ook op je pc afspelen? heb het geprobeert met VLC en MP maar dat wou niet lukken. Welke bitrate kan je eigelijk voor je DS gebruiken?
Lukt mij ook niet. Maar (heb ik al eerder gezegd) als je tijdens het encoden (iig met BatchDPG) het .m1v bestand uit de TEMP map vist kun je die wel afspelen met VLC (wel zonder geluid (audio staat apart) en hier op dubbele snelheid..). Hier het .m1v bestand van de .dpg die ik net gelinkt heb (wel maar de eerste 70% of zo).

• Labman
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:33:
[...]

Mijn moonshell kan geen mapje vinden? Alleen mapjes die ik zelf niet zie op dat kaartje?

Maar ik heb iets gevonden. In een nieuwe update van mijn client software zit nu ook een moonshell.gba bestand, misschien moet ik die wel gebruiken omdat die al gepatched is zoals de user boven jou zegt? Ik ben nu alleen niet thuis, maar na het weekeinde ga ik het zeker proberen en post ik hier de resultaten (van de EZ4 kaart).
Voor de EZ4 moet je een aparte build gebruiken die kan lezen vanaf het SD kaartje. Je kunt die gebruiken die bij de ez-client zit. Ik heb er zelf ook 1 gemaakt, die automatisch start op het SDkaartje (in de "/media/" map die je ff moet aanmaken dan). Ook wat dingetjes aan/uitgezet die de beeldkwaliteit nog wat verder verbeteren. Alleen voor de EZflash4 overigens...

Over dit onderwerp staat trouwens ook redelijk wat op de wiki pagina van het ez-flash4 team..

ow en: stuur mij eens een email :) neok82 (et) hotmail.com (over die ez-writer dus :))
cbxmelk schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:52:
Ben nu south park episodes aan het dl. Zijn over uurtje ofzo klaar. Zal het dan proberen :)

[afbeelding]

Je moet je framerate ook niet zo hoog zetten (15fps is hoog genoeg, zéker voor southpark) én beter gebruik je BatchDPG. Geeft betere kwaliteit..
jelbo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:05:
[...]

En zou je deze .dpg eens kunnen proberen af te spelen en kijken of die wel vloeiend is? Die is ge-encode met de bovenstaande settings.
Die speelt best af, in het begin een paar haperingen maar later goed.. alleen lijkt wel of de framerate niet helemaal goed staat ofzo, net als je NTSC beeld op een PAL scherm kijkt zegmaar..

[ Voor 35% gewijzigd door Labman op 31-08-2006 23:54 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Dat filmpje wat je me gaf draait goed.(voor zover ik weet. heb dit nog nooit eerder gezien) Dat mn vorige filmpje niet 100% liep zal dus wel aan mn encoder liggen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Melk op 01-09-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Labman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:
[...]

Die speelt best af, in het begin een paar haperingen maar later goed.. alleen lijkt wel of de framerate niet helemaal goed staat ofzo, net als je NTSC beeld op een PAL scherm kijkt zegmaar..
Bedankt voor het testen allemaal. Hmja, de framerate stond in BatchDPG op auto. En het origineel is 24fps. Maar misschien komt het doordat het een tekenfilm is en het daardoor lijkt te haperen. Ik heb hier nog een filmpje waarin ik 15fps heb geforceerd in BatchDPG, nu met een videobitrate van 380 CBR. Het .m1v bestand blijkt 60fps te zijn ? en speelt net als de vorige razendsnel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Heeft iemand al reviews gevonden van de M3 Lite? Die review van GBAtemp gaat over de M3 Perfect Mini-SD, maar ze noemen hem de Lite :(.

Ik wil namelijk weten hoe die menu's er uit zien. De grafische schil is namelijk voormij grotendeels doorslaggevend aangezien m'n dochter er mee om moet kunnen gaan. En als de schil aan te passen is, zou ik zelf een nederlandse GUI kunnen maken. Als het goed is, kan dat met de M3 Perfect Mini-SD wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Mickman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:48:
Heeft iemand al reviews gevonden van de M3 Lite? Die review van GBAtemp gaat over de M3 Perfect Mini-SD, maar ze noemen hem de Lite :(.

Ik wil namelijk weten hoe die menu's er uit zien. De grafische schil is namelijk voormij grotendeels doorslaggevend aangezien m'n dochter er mee om moet kunnen gaan. En als de schil aan te passen is, zou ik zelf een nederlandse GUI kunnen maken. Als het goed is, kan dat met de M3 Perfect Mini-SD wel.
De M3 Lite is nog niet verschenen. De M3 Perfect MiniSD wordt inderdaad ook als M3 Lite aangeduid, maar past dus niet helemaal in de DS Lite.

Trouwens nog een vraagje voor de SuperCard Lite bezitters. Werkt GBA nou een beetje goed? Ik las wat over slowdowns namelijk. Als iemand ervaringen heeft, laat dan ook even weten wat voor MicroSD kaartje je gebruikt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jelbo op 01-09-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136888

Ik heb dus een SUpercard lite mircro SD aangeschaft met 1GB voor me Nintendo DS Lite.
Ik heb op diverse sites gelezen dat ik films/ mp3 kan laten afspelen. EN zelfs foto's / e-books mee kan afspelen met Moonshell.

Ik heb dus googled wat moonshell is, hoe je het erop moet zetten. via deze forum kwam ik ook op een site: http://mdxonline.dyndns.org/archives/nds/ (gevonden ergens op de forum). Dit is moonshell 1.4, die heb ik gedownload, uitgepakt en de setup gestart. Hierbij word de stationletter van je Micro SD gevraagd. en dan word alles gecopied naar je micro sd. op je micro sd zie je ook ene map van: "SHELL". maar als ik de kaart terug doe in me NDSL, en de .bin opstart. gebeurt er nix. ik heb ook de README.txt gelezen, maar ik snapte het niet echt.

Dus hoe zet ik moonshell op me NDSL. wat heb ik allemaal nodig, doe ik het wel goed? Ik snap het eigenlijk niet helemaal. Kan iemand het mij uitleggen?

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de supercardlite moet je een speciaale versie hebben volgens de supercard site. http://uk.supercard.cn/soft_scl.htm denk dat ie het dan zou moeten doen. Laat even weten of het werkt, ik wil ook die card kopen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.