Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.694 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136888

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:37:
Voor de supercardlite moet je een speciaale versie hebben volgens de supercard site. http://uk.supercard.cn/soft_scl.htm denk dat ie het dan zou moeten doen. Laat even weten of het werkt, ik wil ook die card kopen :)
daar snapte ik niks van :P ik had daar ook gekeken, ik weet ook nie hoe ik aan die _BOOT_MP_SC.nds kom :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Je moet als het goed is die installer van moonshell gebruiken, dan worden de files op je sd kaartje gezet, daar zou dan die nds file moeten staan ergens, en die moet je patchen als het goed is en dan moet het werken.

Hier nog een how to voor het installeren van moonshell (stuk duidelijker dan die gare .txt) http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=18663

Heeft iemand DSorganize trouwens werkend op een supercard lite? lees net dat veel homebrew niet werkt met micro sd? lijkt mij onzin?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 01-09-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:38:
Je moet als het goed is die installer van moonshell gebruiken, dan worden de files op je sd kaartje gezet, daar zou dan die nds file moeten staan ergens, en die moet je patchen als het goed is en dan moet het werken.

Hier nog een how to voor het installeren van moonshell (stuk duidelijker dan die gare .txt) http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=18663

Heeft iemand DSorganize trouwens werkend op een supercard lite? lees net dat veel homebrew niet werkt met micro sd? lijkt mij onzin?
Ik heb DSOrganize draaien. Alleen de gedownloade software via het Homebrew menutje lukt nog niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikbensander schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:25:
[...]

Ik heb DSOrganize draaien. Alleen de gedownloade software via het Homebrew menutje lukt nog niet. Iemand een idee?
Het is me trouwens al gelukt om moonshell te installeren, ik heb versie 1.1 gedaan. versie 1.4 werkte nie helemaal naar mijn idee..

welke DSorganize heb je.. en wat voor card heb je? Supercard lite?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 136888 op 02-09-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Labman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:
Voor de EZ4 moet je een aparte build gebruiken die kan lezen vanaf het SD kaartje. Je kunt die gebruiken die bij de ez-client zit. Ik heb er zelf ook 1 gemaakt, die automatisch start op het SDkaartje (in de "/media/" map die je ff moet aanmaken dan). Ook wat dingetjes aan/uitgezet die de beeldkwaliteit nog wat verder verbeteren. Alleen voor de EZflash4 overigens...

Over dit onderwerp staat trouwens ook redelijk wat op de wiki pagina van het ez-flash4 team..

ow en: stuur mij eens een email :) neok82 (et) hotmail.com (over die ez-writer dus :))
Mail is verstuurd :)
En naar de rar kijk ik vanavond, bedankt alvast! Ik post hier de resultaten als ik het aan de praat heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-09-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Paar dagen terug mijn Passcard3 gekregen, en in combinatie met de G6 Lite is dit echt geweldig. Spellen laden zeer snel, spelen af zonder enige slowdowns en alle functies die orginelen hebben werken perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Desolation Angel schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:45:
Paar dagen terug mijn Passcard3 gekregen, en in combinatie met de G6 Lite is dit echt geweldig. Spellen laden zeer snel, spelen af zonder enige slowdowns en alle functies die orginelen hebben werken perfect :)
dat wisten wij nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 136888 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:04:
[...]

Het is me trouwens al gelukt om moonshell te installeren, ik heb versie 1.1 gedaan. versie 1.4 werkte nie helemaal naar mijn idee..

welke DSorganize heb je.. en wat voor card heb je? Supercard lite?
Ik heb SuperCard Lite met Superkey, DSOrganize is de nieuwste versie van die eigen site...

Gedownloade apps worden niet opgeslagen op de SD kaart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Desolation Angel schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:45:
Vergeet de homebrew niet ;). Ik heb nu Monkey Island 1 + 2 (met scummds) op mijn G6 staan en dat is echt leuk om nog een keer te doen op de DS :). En Doom trouwens ook _o_

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:33
ik zie de bomen door het bos niet meer

wat heb je nou precies nodig om homebrew en backups te kunnen spelen zonder je ds te flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

hellrazor schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:24:
ik zie de bomen door het bos niet meer

wat heb je nou precies nodig om homebrew en backups te kunnen spelen zonder je ds te flashen ?
http://wiki.pocketheaven.com/DS_Homebrew
http://wiki.pocketheaven.com/DS_Piracy

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerry schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:57:
Ik heb nu Monkey Island 1 + 2 (met scummds) op mijn G6 staan en dat is echt leuk om nog een keer te doen op de DS :). En Doom trouwens ook _o_
Waar kan je die scumm site vinden?

Wel dit gevonden (als je links naar die andere titels ook hebt zou het helemaal mooi zijn):
SCUMM was the engine that ran all of LucasArts' adventure games, back when they made games without Star Wars in the title. That includes Maniac Mansion, Day of the Tentacle, Full Throttle, and most of the Monkey Island games - all games that, whether or not you love high-quality adventure games, are extremely funny. And the best part is that this emulator utilizes the DS's touch screen as a pseudo-mouse for clicking on the option.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-09-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb DSOrganize draaiend op me NDSL + Supercard Lite + 1GB Micro SD
alles werkt.. maar ik kan ma geen data opslaan.

Ik heb DSOrganize_Blue_SC.nds (versie 2.25)+ de map DSOrganize geplakt op me 1GB Micro SD..
wat ik doe ik verkeerd

iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 136888 schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:43:

Ik heb DSOrganize_Blue_SC.nds (versie 2.25)+ de map DSOrganize geplakt op me 1GB Micro SD..
wat ik doe ik verkeerd

Ik doe met je mee... Same probs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

Topicstarter
vandaag de dslink besteld.
dat is een nieuw backupsysteem die in je ds slot gaat.
>:)

komt donderdag of vrijdag binnen.

zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen laten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:39
Volgens mij moet je bij de DSLink verplicht flashen, dus of je weet dat of je hebt er nu niks aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat klopt.

maar dat is ie al ;)
zelf gedaan geen enkel probleem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:03:
[...]

Waar kan je die scumm site vinden?

Wel dit gevonden (als je links naar die andere titels ook hebt zou het helemaal mooi zijn):

[...]
http://scummvm.drunkencoders.com/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 182576 schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:08:
vandaag de dslink besteld.
dat is een nieuw backupsysteem die in je ds slot gaat.
>:)

komt donderdag of vrijdag binnen.

zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen laten weten. ;)
Ik ben benieuwd, heb nog maar weinig gezien van de DSLink. Waar heb je 'm trouwens besteld, en voor welke prijs?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

super!

Vraagje: weet iemand het verschil tussen flashmeV6 en flashmeV7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:20:
[...]

super!

Vraagje: weet iemand het verschil tussen flashmeV6 en flashmeV7 ?
Met http://www.google.com/search?q=scummvm+ds was je al lang op de site van ScummVM DS.

Met http://www.google.com/search?q=flashme+differences geeft het eerste resultaat je het antwoord.

Graag iets meer eigen zoekinitiatief, de antwoorden op je vragen zijn zo Google-baar. :X

[ Voor 13% gewijzigd door jelbo op 03-09-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jelbo schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:55:
[...]

Ik ben benieuwd, heb nog maar weinig gezien van de DSLink. Waar heb je 'm trouwens besteld, en voor welke prijs?
bij psxbox.net,
hij is daar nog niet binnen maar ze verwachten hem maandag.
hij is daar 38.50 dollar, valt op zich wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

M3 Micro + 1GB MicroSD besteld. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 03-09-2006 18:59 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net maar geld overgemaakt naar paypal om een supercardlite combo te kopen :) gelukkig krijg ik nog 70 euro van mijn broertje voor mijn oude DS dus dan hoef ik zelf nog maar 30 euro bij te leggen (niet dat ik arm ben maar je bent een echte Hollander of je bent het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:30:
Net maar geld overgemaakt naar paypal om een supercardlite combo te kopen :) gelukkig krijg ik nog 70 euro van mijn broertje voor mijn oude DS dus dan hoef ik zelf nog maar 30 euro bij te leggen (niet dat ik arm ben maar je bent een echte Hollander of je bent het niet).
Ghehe, 70 voor je oude DS is wel weinig...

Maaruh, als je CreditCard hebt kun je gewoon "realtime" betalen met Paypal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

70 euro weinig? nouja misschien had je er online een euro of 10 meer voor gekregen maar zo hard had ik geen geld nodig en me broertje is een armoedzaaier en het is wel leuk dat er nu 3 DS'en in huis zijn.

Me ma heeft wel een Visa maar ze vertrouwd het niet om daarmee online te betalen dus heb ik maar gewoon geld overgemaakt naar paypal via de bank. Dat ik 3 of 4 dagen langer moet wachten boeit me toch niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:00
Ik moet zeggen dat 70 nog best veel is voor een gebruikte Phat-ds. In de winkel is ie volgens mij 100,- nu ongeveer. Maar dat moet iedere voor zich weten :)

Had iemand btw al glider gezien? Homebrew van nederlandse bodem _/-\o_
Zeer mooi gemaakt allemaal. Is nu nog vrij weinig leuks aan. Maar bij de volgende update word het een combat sim als ik alles zo goed lees :D ik kan niet wachten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb ergens iets gelezen over een homebrew command and conquer voor de DS.
Zag er wel veelbelovend uit.

Dit ook voor een Doom (Eigenlijk een port van win32 PrBoom naar de DS) kloon voor op de DS. :P
Met multiplayer functie! :)
Hier zul je ws wel de originele doom files voor nodig hebben , maar voor mij geen probleem aangezien ik daar legaal van in het bezit ben. O+

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Anoniem: 93354 schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:08:
70 euro weinig? nouja misschien had je er online een euro of 10 meer voor gekregen maar zo hard had ik geen geld nodig en me broertje is een armoedzaaier en het is wel leuk dat er nu 3 DS'en in huis zijn.

Me ma heeft wel een Visa maar ze vertrouwd het niet om daarmee online te betalen dus heb ik maar gewoon geld overgemaakt naar paypal via de bank. Dat ik 3 of 4 dagen langer moet wachten boeit me toch niet zo veel.
Armoedzaaier? Wie is hier nou een armoedzaaier? je gaat toch niet 70 euro vragen aan je broertje voor een gebruikte phat Nintendo DS. Of je geeft hem gewoon of je vraagt er een klein bedrag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom moet ik hem geven? hij is 16 dus het is ook niet zo dat meneer niet over wat geld kan beschikken. Daarbij koopt ie nooit en spel, dat mag ik altijd doen, dus 70 euro vind ik nou niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mickman schreef op maandag 04 september 2006 @ 07:46:
[...]

Armoedzaaier? Wie is hier nou een armoedzaaier? je gaat toch niet 70 euro vragen aan je broertje voor een gebruikte phat Nintendo DS. Of je geeft hem gewoon of je vraagt er een klein bedrag voor.
Waar maak je je druk om? Het is toch niet jouw broertje? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:21:
Met http://www.google.com/search?q=scummvm+ds was je al lang op de site van ScummVM DS.
Met http://www.google.com/search?q=flashme+differences geeft het eerste resultaat je het antwoord.
Graag iets meer eigen zoekinitiatief, de antwoorden op je vragen zijn zo Google-baar. :X
Bedankt voor de hulp!
Het zoeken met google werkt soms lastig als je niet de exacte term weet. Zo had ik op monkey island ds gezocht en dat was niet de meest handige ingang. Wel kunnen vinden dat de engine scumm heette, maar vervolgens kwam ik er niet uit wat nu de juiste site was.

En voor de flashme had ik een wiki bekeken, maar die was nog niet geupdate. Dat had ik inderdaad zelf kunnen vinden met google, maar door drukte niet aan gedacht. Ik haal echter niet uit jouw link de info die ik zoek. Ik zoek de originele flashme site met update info en die kan ik dus niet vinden.

We zijn er hier toch ook om elkaar te helpen? Het is echt niet zo dat ik simpelweg dingen vraag die ik zelf makkelijk zou kunnen vinden. En jouw reactie met de links is zeker interessant voor anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136888 schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:43:

wat ik doe ik verkeerd

iemand die het wel werkend heeft draaien..?? Dus wel kan saven met de bovenstaande apparatuur? =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129106

Ik heb een DS lite met een G6 met passcard3, vriend van me ook. Apparaat werkt zeer goed, alleen het download play werkt met geen enkel spel, wel de duo card functie (mario kart met 2 kaartjes zeg maar) Heeft iemand hier enig id over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 136888 schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:55:
[...]

iemand die het wel werkend heeft draaien..?? Dus wel kan saven met de bovenstaande apparatuur? =D
http://www.scdev.org/forum/viewtopic.php?t=5505

hier heb ik een beter werkende versie gevonden, deze download wel Homebrew, maar als ik dan op de kaart kijk via de browser zie ik een file van 0,0 bytes... Still not working dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Anoniem: 129106 schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:11:
Ik heb een DS lite met een G6 met passcard3, vriend van me ook. Apparaat werkt zeer goed, alleen het download play werkt met geen enkel spel, wel de duo card functie (mario kart met 2 kaartjes zeg maar) Heeft iemand hier enig id over??
Gebruik tijdens je download play ook de passcard3 in de ontvangende DS, dan zou het het zo moeten werken. Ik denk niet dat dit aan de G6 ligt, aangezien het met een M3 werkt zoals een trein.

Indien het dan nog niet werkt, kan je het flashen van je DS(en) overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188120

heyhey, heb net nieuw een EZ-flash 2 power star writer en kaart aangeschaft, en nu werken alle drivers niet.. heb die 310 geprobeerd, en ook de oudere ezdriverps, maar het herkennen van de usb-writer lukt m gewoon niet.. "The specified location does not contain information about your hardware." is het antwoord op alle drivers. heb ik een nieuwe versie nodig dan de 310? en zo ja waar vind ik die? of doe ik iets anders niet goed..?

bij voorbaat dank als iemand mij zou kunnen helpen

groet van
martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Anoniem: 188120 schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:37:
Eerst de drivers geinstalleerd/gekopieerd, dan pas aangesloten? ez-writer niet op een USB-hub aangesloten ipv rechtstreeks? of misschien een brakke writer, ik heb ook een kapotte (soon niet meer! :D)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Labman schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:33:
[...]

Eerst de drivers geinstalleerd/gekopieerd, dan pas aangesloten? ez-writer niet op een USB-hub aangesloten ipv rechtstreeks? of misschien een brakke writer, ik heb ook een kapotte (soon niet meer! :D)
drivers gecopieerd naar willekeurige map, maar dat is ok.. toch? en ook niet op een hub ..
compu herkent wel new usb device, maar wil de drivers die ik dan selecteer gewoon niet accepteren.. heb hem zaterdag uit Japan ontvangen.. mooi k*t als ie kapot is... iemand nog suggesties..?

gegroet
martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:22:
[...]

We zijn er hier toch ook om elkaar te helpen? Het is echt niet zo dat ik simpelweg dingen vraag die ik zelf makkelijk zou kunnen vinden. En jouw reactie met de links is zeker interessant voor anderen.
Ja, dat is zeker waar. Ik vond het een beetje makkelijk klinken omdat met de kernwoorden uit die 2 vragen het antwoord zo te vinden was (scummvm + ds / flashme + differences). No offence verder, ik help graag mensen wanneer ik een goed antwoord kan geven. ;)

En ik vraag ook wel eens iets wat ik met hard zoeken best zelf kan vinden, maar waarvan ik verwacht dat mensen hier een pasklaar antwoord kunnen geven of dat ze een eigen ervaring met iets hebben.

Op de officiële FlashMe site vind ik trouwens geen changelog. Ik vond wel dit op de PH Wiki:
The main problem with this method is related to the fact that the modified firmware is slightly bigger than the original one. When Nintendo adds more functionality to the firmware, (wifi parameters) it breaks compatibility with the current version of FlashMe. Users of version 4 (and lower) of FlashMe encountered firmware corruption with wifi enabled games. Newer versions of FlashMe (versions 5, 6 and 7 as of this writing) were shuffled around and recompressed to be compatible with wifi-enabled games, such as Mario Kart DS.
en dit op dat eerste Google zoekresultaat:
V5 enables Wifi support in games. Previous versions will make the ds appear bricked, but it is recoverable.
V6 general bugfixes and support for direct booting into Neoflash's MK series flashcarts without a GBA cart.
V7 Dslite support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:03:
V6 general bugfixes and support for direct booting into Neoflash's MK series flashcarts without a GBA cart.
V7 Dslite support.
Zijn er mensen die upgraden naar V7 hier? Ik lees op de linkjes van Jelbo veel negatieve dingen over upgraden namelijk. Ik denk nu ook zelf dat ik het maar zo laat, het werkt en dat is het belangrijkste.

Ik heb trouwens volgens mij V6 op mijn DS Lite? Maar wellicht ben ik nu in de war.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:15:
[...]

Zijn er mensen die upgraden naar V7 hier? Ik lees op de linkjes van Jelbo veel negatieve dingen over upgraden namelijk. Ik denk nu ook zelf dat ik het maar zo laat, het werkt en dat is het belangrijkste.

Ik heb trouwens volgens mij V6 op mijn DS Lite? Maar wellicht ben ik nu in de war.
Als je brightness settings gewoon werken met je FlashMe'd DS heb je V7 lijkt mij. Misschien dat de DS Firmware versie test je het duidelijk maakt. En anders kan de FlashMe binary zelf je dacht ik ook vertellen welke versie er nu op je DS staat (zonder dat je flasht). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Anoniem: 188120 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:01:
[...]

drivers gecopieerd naar willekeurige map, maar dat is ok.. toch? en ook niet op een hub ..
compu herkent wel new usb device, maar wil de drivers die ik dan selecteer gewoon niet accepteren.. heb hem zaterdag uit Japan ontvangen.. mooi k*t als ie kapot is... iemand nog suggesties..?

gegroet
martijn
Misschien moet je ff de install guide lezen, op de site van het ez-team.. staat ook iets in over dat er misschien ook een ez-writer3 bij kan zitten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Labman schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:49:
[...]

Misschien moet je ff de install guide lezen, op de site van het ez-team.. staat ook iets in over dat er misschien ook een ez-writer3 bij kan zitten.
dank!
ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Ik heb even een vraagje. Ik heb een beetje lopen lezen in de oude topic's en wat op diverse site's ala MaxConsole, gbatemp,etc...
Ik heb op dit moment een oude gba (1e die uitkwam, die ik dan ook niet meer gebruik) en een blauwe GameBoy Micro. Ik wil later misschien nog wel een Nintendo DS Lite gaan kopen.
En ik wil wat import spellen gaan spelen (bit Generations, en aantal andere JAP spellen) en ik wil daarvoor een flashkit gaan gebruiken.
Maar ik zou als het even kan deze ook later nog op die DS lite kunnen gebruiken. Door er dan een passkey bij te kopen. (tog??)
Welke raden jullie mij dan aan?

Volgens mij eigen zoektocht is de SuperCard (Mini SD) een goede optie.
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06361/DSC02780small.jpg
+ gba-cart formaat!
+ verwisselbaar geheugen
+ mp3 en video speler (woehoe... mn elcheapo mp3speler mag in de kast! :P)

Klopt dit?
Is deze bruikbaar voor wat ik er mee wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129106

vanThijs schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:34:
[...]

Gebruik tijdens je download play ook de passcard3 in de ontvangende DS, dan zou het het zo moeten werken. Ik denk niet dat dit aan de G6 ligt, aangezien het met een M3 werkt zoals een trein.

Indien het dan nog niet werkt, kan je het flashen van je DS(en) overwegen.
Ja beide DS'en met G6 en de passcard3.. elke keer vinden ze elkaar wel, maar bij het downloaden wordt het scherm op een gegeven moment wit, met boven alleen "Nintendo".

Kort samengevat: 2 NDS Lites met allebei de G6 lite en beide ook de passcard3, alle spellen doen het goed, multicard play ook, maar download play niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Anoniem: 129106 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:41:
[...]
Ja beide DS'en met G6 en de passcard3.. elke keer vinden ze elkaar wel, maar bij het downloaden wordt het scherm op een gegeven moment wit, met boven alleen "Nintendo".

Kort samengevat: 2 NDS Lites met allebei de G6 lite en beide ook de passcard3, alle spellen doen het goed, multicard play ook, maar download play niet.
Ik heb eens gekeken in een G6 FAQ, blijkt dus dat download-play slecht ondersteund wordt door G6.
Q: Can I play my friends via Local Wireless using my G6 Lite?
A: Sometimes. It depends on the game in use. To eliminate any possible issues, have one who is using a genuine game card host the game. If you are attempting single-card play with you being the host, then it's hit or miss. To be on the safe side, have your genuine copy of your game available. Again, you do own it, right?

Om een zo groot mogelijke kans te hebben op succes, zet soft reset en trim rom uit.

[ Voor 4% gewijzigd door vanThijs op 04-09-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188120 schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:37:
heyhey, heb net nieuw een EZ-flash 2 power star writer en kaart aangeschaft, en nu werken alle drivers niet.. heb die 310 geprobeerd, en ook de oudere ezdriverps, maar het herkennen van de usb-writer lukt m gewoon niet.. "The specified location does not contain information about your hardware." is het antwoord op alle drivers. heb ik een nieuwe versie nodig dan de 310? en zo ja waar vind ik die? of doe ik iets anders niet goed..?

groet van
martijn
ik had een ez2 en als ik die aansloot, dan vroeg hij om drivers. Ik ging dan naar de map EZ Flash 3.17\Drivers1.53 (ik had versie 3.17 altijd) en dan ging hij verder. Hij vroeg 2 keer om die map en daarna maakte ik een snelkoppeling naar het bureaublad van EZClient.exe en dubbelklikken daarop en het werkte.
I
k heb de map 3.17 even online gezet op mijn website voor je: http://members.home.nl/rolandsnoek/EZ%20Flash%203.17.rar
Wellicht heb je er wat aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het best om je DS lite op te laden wanneer de battery helemaal op is..

of maakt het niet uit wanneer je het oplaad.. (dus zelfs wanneer die groen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
T-Junkie schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:54:
Ik heb even een vraagje. Ik heb een beetje lopen lezen in de oude topic's en wat op diverse site's ala MaxConsole, gbatemp,etc...
Ik heb op dit moment een oude gba (1e die uitkwam, die ik dan ook niet meer gebruik) en een blauwe GameBoy Micro. Ik wil later misschien nog wel een Nintendo DS Lite gaan kopen.
En ik wil wat import spellen gaan spelen (bit Generations, en aantal andere JAP spellen) en ik wil daarvoor een flashkit gaan gebruiken.
Maar ik zou als het even kan deze ook later nog op die DS lite kunnen gebruiken. Door er dan een passkey bij te kopen. (tog??)
Welke raden jullie mij dan aan?

Volgens mij eigen zoektocht is de SuperCard (Mini SD) een goede optie.
[afbeelding]
+ gba-cart formaat!
+ verwisselbaar geheugen
+ mp3 en video speler (woehoe... mn elcheapo mp3speler mag in de kast! :P)

Klopt dit?
Is deze bruikbaar voor wat ik er mee wil?
ja hoor, hij steek allleen een beetje uit in de ds lite.
je kan ook voor de g6 lite gaan, daar zit een shell die er een gba cartridge van maakt.
enige nadeel is dat het geheugen niet uitbreidbaar is. (512mb)
maar 512 mb kun je flink wat spellen op kwijt
mp3 en video heb ik nog niet geprobeerd op de supercard of de g6lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 12:48

Grannd

da Granndest

Mensen hallo.

Eerste post hier maarja, eens moet de eerste zijn he.

Nu heb ik een vraagje, ik heb een PSP. En die heb ik op firmware 1.5 dus ik kan homebrew draaien en alles en dat bevalt mij prima.
Nu heb ik ook een ds lite. En daar kan ook homebrew, back-ups e.d. op gedraaid worden, mits je de juiste middelen hebt.

Nu lees ik een hoop over supercard, g6 lite, etc. etc.

Wat is nu de beste, en waar is die het goedkoopst. Ik wil liever niet dat hij uit mijn lite uitsteekt, dus dan zit je geloof ik zoiezo aan de m3 lite of supercard lite geloof ik. (of die ds-xtreme, maar die is nog niet uit). Ik hou ook van lekker veel ruimte, dus uitbreidbaar geheugen is eigenlijk een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 182576 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:55:
[...]

je kan ook voor de g6 lite gaan, daar zit een shell die er een gba cartridge van maakt.
SupercardLite steekt NIET uit.
Grannd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:02:
Mensen hallo.

Eerste post hier maarja, eens moet de eerste zijn he.

Nu heb ik een vraagje, ik heb een PSP. En die heb ik op firmware 1.5 dus ik kan homebrew draaien en alles en dat bevalt mij prima.
Nu heb ik ook een ds lite. En daar kan ook homebrew, back-ups e.d. op gedraaid worden, mits je de juiste middelen hebt.

Nu lees ik een hoop over supercard, g6 lite, etc. etc.

Wat is nu de beste, en waar is die het goedkoopst. Ik wil liever niet dat hij uit mijn lite uitsteekt, dus dan zit je geloof ik zoiezo aan de m3 lite of supercard lite geloof ik. (of die ds-xtreme, maar die is nog niet uit). Ik hou ook van lekker veel ruimte, dus uitbreidbaar geheugen is eigenlijk een must.
Zoeken zoeken zoeken, is in dit topic en de voorgaande delen al vaak zat voorbijgekomen, ook de winkels waar je het goedkoop kunt halen...

Verder moet je er even rekening mee houden dat een gemiddelde game voor de NDS niet groter is dan 64mb oid, dus op 512 kun je al aardig wat kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironik513
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 09:51
ikbensander schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:58:

SupercardLite steekt NIET uit.

[...]
inderdaad, maar de supercard lite gaat niet passen in een gameboy micro.
en de g6 lite wel met zijn verwisselbare gba cart behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

De DS-X is gereleased trouwens, heeft iemand al een review van het product gevonden?
Bij de verschillende winkels kost'ie zo rond de 100 euro.
Door alle bomen zie ik het bos echt niet meer. Ben in oktober jarig, en ik wil graag homebrew draaien op mijn dslletje, maar het wordt wel redelijk ingewikkeld gemaakt zeg. De DS-x kan ik nog een beetje begrijpen. Kabeltje erin, sleep je bestandjes en klaar is pasta.
Maar goed. Iemand al een review? Misschien trouwens een idee om een soort van duidelijke startpost te maken voor beginners?
Wat is homebrew, wat heb je ervoor nodig, hoe maak je backups van je spelletjes, wat is de créme-de-la créme? Welke is het best qua prijs/prestatie.
Dat soort dingen zou mij in ieder geval helpen.

Ach ja... de beste stuurlui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Rick Meijer schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:39:
De DS-X is gereleased trouwens, heeft iemand al een review van het product gevonden?
Bij de verschillende winkels kost'ie zo rond de 100 euro.
Door alle bomen zie ik het bos echt niet meer. Ben in oktober jarig, en ik wil graag homebrew draaien op mijn dslletje, maar het wordt wel redelijk ingewikkeld gemaakt zeg. De DS-x kan ik nog een beetje begrijpen. Kabeltje erin, sleep je bestandjes en klaar is pasta.
Maar goed. Iemand al een review? Misschien trouwens een idee om een soort van duidelijke startpost te maken voor beginners?
Wat is homebrew, wat heb je ervoor nodig, hoe maak je backups van je spelletjes, wat is de créme-de-la créme? Welke is het best qua prijs/prestatie.
Dat soort dingen zou mij in ieder geval helpen.

Ach ja... de beste stuurlui...
Hij is nog niet gereleased. 18 September, volgens iemand op de forums van DS-X.

In de startpost staat trouwens een link naar een PDF met daarin een hoop info over DS homebrew en apparatuur. En de Wiki van PocketHeaven staat ook bol van de info. :) Ik zou zeggen, verdiep je even in de materie en in no time weet je hoe alles zo ongeveer werkt en kun je via reviews en ervaringen in dit topic te weten komen welk product het beste voor je is, en wat je allemaal nodig hebt om met homebrew aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
De DSlink is overigens wel gereleased,
uit de eerste reviews blijkt dat het met de DS compatibility wel redelijk snor zit,
homebrew is wat tricky.
Ik denk dat het vorlopig de kinderziektes zijn die er nog uit moeten (zoals in het begin bij de SC en M3)
Er is voor zover ik weet nog geen Engelse firmware gereleased, alleen engelse software.
De prijs zit rond de 50 dollar.

Misschien interessant: je ds hoeft niet geflashed te zijn, je kan een MK4 gebruiken om de ds te starten, en daarna swappen met de DSlink.

btw, wanneer je een supercard wil, ik heb goede verhalen gehoord over http://supercardstore.com (snel: Weekend +1 werkdag voor verzending naar Belgie, en vrij goedkoop: €53 inc verz voor SCLite)

[ Voor 16% gewijzigd door vanThijs op 05-09-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 15:50

SD5k

>4&X

vanThijs schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:26:
Misschien interessant: je ds hoeft niet geflashed te zijn, je kan een MK4 gebruiken om de ds te starten, en daarna swappen met de DSlink.
Wat ook gelijk een enorm nadeel is. De DS-X heeft bijvoorbeeld een ingebouwde passcard, dat swappen is echt niks.

Ik zit zelf nogsteeds ernstig te twijfelen tussen de G6 Lite en de Supercard Lite.
Ze hebben beiden zo hun voor- en nadelen. Al lijkt de G6 Lite op het beperkte geheugen (wat voor mij wel genoeg lijkt te zijn) weinig nadelen te hebben, de compatability en snelheid liggen iets hoger dan bij de SC Lite. Of klopt die informatie niet?

Ook een groot nadeel vind ik dat de SC Lite niet goed in het GBA slot blijkt te passen, en dat het Micro SD kaartje niet via een kliksysteem of klepje vast zit, dus het zou zomaar kunnen dat deze losser gaat zitten na frequent gebruik. Ik ben sowieso niet van plan om postzegelfilms te gaan zitten kijken op de DS, dus dat argument valt ook al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een SClite combo bestelt op hopebuy. Volgens mij maakt het kwa snelheid niet uit of je een g6 of scl koopt maar het nadeel van de g6 is gewoon dat beperkte geheugen. Dat sd kaartje maak ik me niet echt zorgen over, je kan er altijd nog een klein plakkertje overheen doen.

Heb ook nog even over een dslink zitten denken maar ik zie het probleem niet echt of ik nou iets in me gba slot moet doen of niet want die gebruik ik veder toch niet.

Hoop wel dat hopebuy met DHL een beetje snel levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:55:
[...]

off topic..

@duinroosjes..

in je sign, staat msn op je ds lite.. waar kan ik het vinden?! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 136888 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:31:
[...]

off topic..

@duinroosjes..

in je sign, staat msn op je ds lite.. waar kan ik het vinden?! thnx
Zoeken... Het heet BeUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

M3 Lite review
Nog een M3 Lite review (minimaal, maar wel wat pics)
M3 Lite filmpje

(ja, de echte M3 Lite die niet uitsteekt in een DSL :P )

Ik denk dat dit hem gaat worden voor mij. Nu even zelf nog de reviews lezen (las net iets over GBA support zonder slowdowns :9~)

[ Voor 72% gewijzigd door jelbo op 05-09-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 14:27
-Sander schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:53:
[...]

Wat ook gelijk een enorm nadeel is. De DS-X heeft bijvoorbeeld een ingebouwde passcard, dat swappen is echt niks.

Ik zit zelf nogsteeds ernstig te twijfelen tussen de G6 Lite en de Supercard Lite.
Ze hebben beiden zo hun voor- en nadelen. Al lijkt de G6 Lite op het beperkte geheugen (wat voor mij wel genoeg lijkt te zijn) weinig nadelen te hebben, de compatability en snelheid liggen iets hoger dan bij de SC Lite. Of klopt die informatie niet?

Ook een groot nadeel vind ik dat de SC Lite niet goed in het GBA slot blijkt te passen, en dat het Micro SD kaartje niet via een kliksysteem of klepje vast zit, dus het zou zomaar kunnen dat deze losser gaat zitten na frequent gebruik. Ik ben sowieso niet van plan om postzegelfilms te gaan zitten kijken op de DS, dus dat argument valt ook al af.
Van SD Kaartje klopt, ook zijn er nogal wat mensen (niet allemaal) die hun Supercard er niet meer uit krijgen. Dus geen ''flush'' Fit.
GBA compat. is bij G6 heel erg goed, snelheden.. G6 is snel, Supercard hangt er vanaf hoeveel geld je aan een flashcard uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:55:
M3 Lite review
Nog een M3 Lite review (minimaal, maar wel wat pics)
M3 Lite filmpje

(ja, de echte M3 Lite die niet uitsteekt in een DSL :P )

Ik denk dat dit hem gaat worden voor mij. Nu even zelf nog de reviews lezen (las net iets over GBA support zonder slowdowns :9~)
Dat menu ziet er wel mooi uit (volgens mij veel mooier dan bij de SCL?). Helaas net een scl bestelt maar kwa functionaliteit en snelheid zal het wel niet uitmaken. Maar die m3 kan wel out of the box mp3 en video (welk format?) spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:49:
[...]

Dat menu ziet er wel mooi uit (volgens mij veel mooier dan bij de SCL?). Helaas net een scl bestelt maar kwa functionaliteit en snelheid zal het wel niet uitmaken. Maar die m3 kan wel out of the box mp3 en video (welk format?) spelen?
Die M3 kan MP3 en DPG video rechtstreeks afspelen dankzij de ingebeouwde moonshell. Voor video te encoderen, kan je best BatchDPG gebruiken. Ik ben zeker dat google je hiermee kan verderhelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ik dacht misschien kan die ook .avi ofzo afspelen :P maar als die eigelijk gewoon moonshell gebruikt weet ik wel dat ie dpg nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:49:
[...]

Het enige echte voordeel dat ik voor mezelf zie is betere GBA support. De SCL wil nog wel eens slowdown geven met GBA spellen (heb ik gehoord), maar of dat bij elk spel is weet ik niet. Dat de MicroSD er langs de zijkant ingaat vind ik zelf ook wel beter, en het menu lijkt me idd ook mooier. DS support zal denk ik hetzelfde zijn als met de SCL (perfect dus met een snelle MicroSD card).

Ik hoop dat er binnenkort 'echte' reviews verschijnen. En ik hoop ook dat ScummVM DS er volledig op werkt, ik wil het liefst wat SCUMM games met stemmen spelen. b3n666, welke MicroSD kaart heb jij trouwens gekocht voor je SCL? Ik wil (als ik idd een M3L koop) een Ultra II kopen, maar ben nog op zoek naar een goeie deal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet, als het goed is zit er een sandisk kaartje bij mijn combo maar dat zal wel geen ultra II zijn. Ik zie die dingen trouwens ook nergens in de winkel liggen, op de pricewatch staan ze ook niet, daarom heb ik maar zo'n combo bestelt.

Die m3 is trouwens wel vrij duur, had het er zelf denk wel voor over gehad mjah heb nu dus al een SCL, moet maar leren leven met een lomp menu (al zit er natuurlijk niet zoveel verschil in het aanklikken van een lompe bestandsnaam of een mooit plaatje).

Welk format ebooks ondersteunen flashcards eigelijk? kan je gewoon .pdf's bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:03:
Ik weet niet, als het goed is zit er een sandisk kaartje bij mijn combo maar dat zal wel geen ultra II zijn. Ik zie die dingen trouwens ook nergens in de winkel liggen, op de pricewatch staan ze ook niet, daarom heb ik maar zo'n combo bestelt.

Die m3 is trouwens wel vrij duur, had het er zelf denk wel voor over gehad mjah heb nu dus al een SCL, moet maar leren leven met een lomp menu (al zit er natuurlijk niet zoveel verschil in het aanklikken van een lompe bestandsnaam of een mooit plaatje).

Welk format ebooks ondersteunen flashcards eigelijk? kan je gewoon .pdf's bekijken?
Ik ga zelf ook nog even de reviews afwachten hoor, of de M3L inderdaad z'n geld waard is. En als je niet zoveel om GBA support geeft zit je met de SCL prima hoor, daar zou ik geen spijt van hebben. En misschien valt het hele GBA gebeuren wel reuze mee. Ik ben wel benieuwd, dus ik hoor graag je ervaringen met wat GBA spellen (SMA 3 en 4, ML:SS bijvoorbeeld). Ik heb die spellen zelf ook, maar omdat ze uitsteken neem ik ze niet zo snel mee...

En het M3 menu heeft voor zover ik weet helemaal geen plaatjes/icons hoor, het is nog gewoon net als de allereerste M3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoeveel ruimte kost het om bijv. een Friends aflevering (22min) om te zetten naar .dgm formaat zodat ik die met een G6 Lite/passkey3 kan afspelen? Zou bijv. een aantal friends ep's en wat games op de G6 Lite kwijt willen, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En misschien valt het hele GBA gebeuren wel reuze mee. Ik ben wel benieuwd, dus ik hoor graag je ervaringen met wat GBA spellen (SMA 3 en 4, ML:SS bijvoorbeeld). Ik heb die spellen zelf ook, maar omdat ze uitsteken neem ik ze niet zo snel mee...
Ik heb geen GBA games dus dat mag ik niet doen O-)
En het M3 menu heeft voor zover ik weet helemaal geen plaatjes/icons hoor, het is nog gewoon net als de allereerste M3
http://youtube.com/watch?v=vjuzjpkqkwE

Lijkt een hip menu'tje?
g00fy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:32:
Hoeveel ruimte kost het om bijv. een Friends aflevering (22min) om te zetten naar .dgm formaat zodat ik die met een G6 Lite/passkey3 kan afspelen? Zou bijv. een aantal friends ep's en wat games op de G6 Lite kwijt willen, kan dit?
Waarschijnlijk rond de 70 a 80mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De M3 menu's zijn toch compleet te skinnen?

Hoe dit moet weet ik echter niet...

Ik heb gisteren mijn M3 Lite binnengekregen maar zit nog te wachten op mijn 1 GB MicroSD kaartje.

--

1 Ding wat ik trouwens niet snap.

Kan ik van een bestaand DS spel wat ik zelf heb (New Super Mario Bros) de Rom en nog belangrijker, mijn saves op de M3 krijgen?

[Edit]
OMG, kan iemand mij misschien vertellen hoe de remix heet die je hoort in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=o510OJMxgSw&NR

:Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 06-09-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Laatst online: 17-07-2021
DJ_The_SP schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:03:
[...]

De M3 menu's zijn toch compleet te skinnen?

Hoe dit moet weet ik echter niet...

Ik heb gisteren mijn M3 Lite binnengekregen maar zit nog te wachten op mijn 1 GB MicroSD kaartje.

--

1 Ding wat ik trouwens niet snap.

Kan ik van een bestaand DS spel wat ik zelf heb (New Super Mario Bros) de Rom en nog belangrijker, mijn saves op de M3 krijgen?

[Edit]
OMG, kan iemand mij misschien vertellen hoe de remix heet die je hoort in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=o510OJMxgSw&NR

:Y)
Ik volg pas sindskort dit topic en kom tot de conclusie dat de M3 Lite wel aan mn wensen voldoet, goed mijn vraag is dus: Waar heb jij hem besteld en hoeveel koste het je, ik heb wel de webshops in de startpost bekeken maar ik weet dus niet zo gauw welke betrouwbaar is / snel levert.

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De M3 Lite is dus enkel een movieplay, dus iets om naast de G6 Lite te hebben? Sorry als dit al 10 keer gevraagd is maar ik word er soms even moeilijk wijs uit :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Soar schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:07:
[...]

Ik volg pas sindskort dit topic en kom tot de conclusie dat de M3 Lite wel aan mn wensen voldoet, goed mijn vraag is dus: Waar heb jij hem besteld en hoeveel koste het je, ik heb wel de webshops in de startpost bekeken maar ik weet dus niet zo gauw welke betrouwbaar is / snel levert.

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ik heb hem gekocht bij de Importshop. http://www.importshop.nl
Daar was hij 100 euro (M3 Lite + Passcard 3). :)
Ik zit echt te popelen om dat ding uit te proberen echter komt mijn 1GB MicroSD kaartje pas vrijdag binnen. :P

Vond de service wel goed, je word snel geholpen en als je een import product koopt zoals de M3 word er in de laatste email (bij aflevering) verteld hoe je aan de laatste updates van de software kan komen etc. :)
g00fy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:31:
De M3 Lite is dus enkel een movieplay, dus iets om naast de G6 Lite te hebben? Sorry als dit al 10 keer gevraagd is maar ik word er soms even moeilijk wijs uit :{
Hoe kom jij erbij om te denken dat de M3 Lite enkel een movieplayer is? :)

Kijk hier eens: http://youtube.com/watch?v=vjuzjpkqkwE

[Edit]

Voor geintresseerden heb ik hier een scan afbeelding van de M3 en Passcard doosjes:

http://members.home.nl/djthesp/M3Lite_and_MicroSD.jpg

Ik las net pas op de achterkant dat er ook al SNES en NES emu's ingebouwd zitten.

Aangezien ik zelf nu een DS/GBA etc heb vanwege de reden dat ik vroeger helemaal weg was van de NES en SNES (Heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik die heb verkocht) kan ik niet wachten om hiermee te gaan experimenteren. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Da_maniaC op 06-09-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
DJ_The_SP schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:48:
[...]

Ik heb hem gekocht bij de Importshop. http://www.importshop.nl
Daar was hij 100 euro (M3 Lite + Passcard 3). :)
Ik zit echt te popelen om dat ding uit te proberen echter komt mijn 1GB MicroSD kaartje pas vrijdag binnen. :P

Vond de service wel goed, je word snel geholpen en als je een import product koopt zoals de M3 word er in de laatste email (bij aflevering) verteld hoe je aan de laatste updates van de software kan komen etc. :)

[...]

Hoe kom jij erbij om te denken dat de M3 Lite enkel een movieplayer is? :)

Kijk hier eens: http://youtube.com/watch?v=vjuzjpkqkwE

[Edit]

Voor geintresseerden heb ik hier een scan afbeelding van de M3 en Passcard doosjes:

http://members.home.nl/djthesp/M3Lite_and_MicroSD.jpg

Ik las net pas op de achterkant dat er ook al SNES en NES emu's ingebouwd zitten.

Aangezien ik zelf nu een DS/GBA etc heb vanwege de reden dat ik vroeger helemaal weg was van de NES en SNES (Heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik die heb verkocht) kan ik niet wachten om hiermee te gaan experimenteren. :)
Ok, bedankt voor de info :). Ik heb eens verder gekeken en vergeleken en ik zie dat PSXBOX.NET een M3 Lite met passcard 3 zo'n $73 is wat neerkomt op nog geen €60. Aangezien ik nog een [cliché] arme student [/cliché] ben ben ik dus best wel zwaar aan het twijfelen om het daar te bestellen 8)7.Anyway ik kijk al uit naar je bevindingen vrijdag :9.

Owja, Simon van de Berg, de schrijver van de beginners guide die in de start post staat verdient nog een pluim. Die guide heeft me aardig op weg geholpen om de spreekwoordelijke bomen van het bos te onderscheiden _/-\o_ (is hij trouwens actief op GoT?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Simon van de Berg heeft ook een review gemaakt van de DS-Link. Mede daardoor heb ik ook de DS-Link besteld! Vrijdag zijn die dingen op voorraad bij de winkel waar ik het gekocht heb. Ik zal het denk ik volgende week woensdag krijgen Ik ben benieuwd :D

Link naar de review:
http://simon.teunvandeber...eviews/DSlink/DSlink.html

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja hoor ik ben nog actief,

de review van de dslink zal ik in de startpost plaatsen.
ik moet helaas wachten op mijn dslink pas morgen hebben ze voorraad bij psxbox :'(

hij zou eigenlijk maandag al verstuurd worden

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb nog eens even zitten nadenken over mijn keuze. Ik wil perfecte GBA en DS support. Ik wilde eigenlijk ook filmpjes af kunnen spelen, en daar wilde ik veel ruimte voor, dus viel de G6 Lite (met perfecte DS/GBA support) af.

Maar als ik over de prijs nadenk... als ik ga voor de M3 Lite met een 1GB Ultra II kaartje (om perfecte DS support te hebben) kost de hele boel me zowat 2x zoveel als een G6 Lite. Met de SC Lite is dat een stuk minder, maar dan is de GBA support weer niet geweldig. De DS-X em DSLink ondersteunen geen GBA dus die vallen voor mij al af.

Ik denk dus dat ik voor de G6 Lite ga. Dat filmpjes kijken stelt toch niet veel voor, en het kan op de G6 Lite ook, alleen kan ik er weinig op kwijt. Maar als de filmpjes afvallen is 512MB genoeg voor mij. Ik ga nog even rondneuzen voor ik ergens een bestelling plaats :P

• SD5k

SD5k

>4&X

jelbo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:47:
Ik heb nog eens even zitten nadenken over mijn keuze. Ik wil perfecte GBA en DS support. Ik wilde eigenlijk ook filmpjes af kunnen spelen, en daar wilde ik veel ruimte voor, dus viel de G6 Lite (met perfecte DS/GBA support) af.

Maar als ik over de prijs nadenk... als ik ga voor de M3 Lite met een 1GB Ultra II kaartje (om perfecte DS support te hebben) kost de hele boel me zowat 2x zoveel als een G6 Lite. Met de SC Lite is dat een stuk minder, maar dan is de GBA support weer niet geweldig. De DS-X em DSLink ondersteunen geen GBA dus die vallen voor mij al af.

Ik denk dus dat ik voor de G6 Lite ga. Dat filmpjes kijken stelt toch niet veel voor, en het kan op de G6 Lite ook, alleen kan ik er weinig op kwijt. Maar als de filmpjes afvallen is 512MB genoeg voor mij. Ik ga nog even rondneuzen voor ik ergens een bestelling plaats :P
Toevallig heb ik zonet precies dezelfde keuze gemaakt. Alleen heb ik hem inmiddels al besteld, bij Hopebuy overgens (moet alleen nog betaald worden vanavond |:( ). Nu maar hopen dat hij er snel is, ik kan echt niet wachten, alle noemenswaardige homebrew staat al te wachten. :)

jelbo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:47:

Was de GBA support van de SCL ook niet ''perfect'' volgens de reviews? heb iig nergens gelezen dat er problemen mee waren. Heb je trouwens al een winkel gevonden die ultra II kaartjes verkoopt?

Mijn SCL combo is gister verzonden via hopebuy als het goed is, alleen werkt de trace code nog niet, zelfs na 24 uur. Weet iemand hoelang het verzenden ongeveer duurt met DHL?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 07-09-2006 10:26 ]

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:24:
[...]

Was de GBA support van de SCL ook niet ''perfect'' volgens de reviews? heb iig nergens gelezen dat er problemen mee waren. Heb je trouwens al een winkel gevonden die ultra II kaartjes verkoopt?

Mijn SCL combo is gister verzonden via hopebuy als het goed is, alleen werkt de trace code nog niet, zelfs na 24 uur. Weet iemand hoelang het verzenden ongeveer duurt met DHL?
3-5 werkdagen.

Zal bij mij wel 5 zijn :') die code doet het nu, maar er nu al een security delay :')

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:31:
Zal bij mij wel 5 zijn :') die code doet het nu, maar er nu al een security delay :')
Dat gebeurt vrijwel altijd, maar die '3-5'is meer de officiele indicatie. Als je pech hebt ligt hij straks ook nog een paar dagen bij de Nederlandse douane (wat niet perse wil zeggen dat je extra moet betalen overgens).

Maar nu genoeg over verzenden, verder over flashcards. ;)

Iemand enig idee of homebrew apps die gebruik maken van WiFi helemaal via hetzelfde protocol werken als WFC games? Want die werken helaas niet via mijn router, en Belkin wil niet voor support zorgen (de honden). En toch zou ik graag gebruik willen maken van BeUP en die Winamp remote.

• Sander
  • Niet online
-Sander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:35:
[...]

Dat gebeurt vrijwel altijd, maar die '3-5'is meer de officiele indicatie. Als je pech hebt ligt hij straks ook nog een paar dagen bij de Nederlandse douane (wat niet perse wil zeggen dat je extra moet betalen overgens).

Maar nu genoeg over verzenden, verder over flashcards. ;)

Iemand enig idee of homebrew apps die gebruik maken van WiFi helemaal via hetzelfde protocol werken als WFC games? Want die werken helaas niet via mijn router, en Belkin wil niet voor support zorgen (de honden). En toch zou ik graag gebruik willen maken van BeUP en die Winamp remote.
Ik kreeg wifi niet aan de praat in mijn games, via de nintendo tool, maar toch snapte BeUP hetzelfde profiel dat ik in de nintendo tool gemaakt had direct en kon ik daarmee wel internetten... Heel vreemd.

• SD5k

SD5k

>4&X

ikbensander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:56:
[...]

Ik kreeg wifi niet aan de praat in mijn games, via de nintendo tool, maar toch snapte BeUP hetzelfde profiel dat ik in de nintendo tool gemaakt had direct en kon ik daarmee wel internetten... Heel vreemd.
Niet zo heel vreemd, in mijn geval kan de DS wel contact maken met mijn router maar niet met de WFC server, dus met BeUP moet het wel lukken.

Wat is trouwens de officiele BeUP site? Ik kan hem niet vinden.

• Sander
  • Niet online
-Sander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:57:
[...]

Niet zo heel vreemd, in mijn geval kan de DS wel contact maken met mijn router maar niet met de WFC server, dus met BeUP moet het wel lukken.

Wat is trouwens de officiele BeUP site? Ik kan hem niet vinden.
Bij mij kon de DS niet eens connectie maken met het accespoint, de DS snapte mijn ingevoerde WEPKey niet helemaal oid

• Soar
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:24:
[...]

pricewatch: Secure Digital Card Micro 1GB (Sandisk, Ultra II)
Ik heb de mijne inmiddels bij MNM computers bestelt, die link van informatique klopt niet dat gaat namelijk om een mini sd kaart.

Bah had ik nu maar geen normale sandisk bestelt bij mijn scl. Nouja jammer dan, nu niks meer aan te doen. Hoop maar dat een normaal kaartje ook goed werkt ( anders verpats ik hem wel op marktplaats, kan ik waarschijnlijk nog winst erop maken ook :') ).

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:48:
Bah had ik nu maar geen normale sandisk bestelt bij mijn scl. Nouja jammer dan, nu niks meer aan te doen. Hoop maar dat een normaal kaartje ook goed werkt ( anders verpats ik hem wel op marktplaats, kan ik waarschijnlijk nog winst erop maken ook :') ).
Ik heb bij HopeBuy ook een pakketje inclusief kaartje besteld en heb nog totaal NIKS gemerkt van slow-downs ofzo met het meegeleverde microSD kaartje. In mijn ogen dan ook totaal onnodig om een betere te halen...

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, net een G6 Lite en Nintendo schroevendraaiertje besteld bij HopeBuy. Ik wilde eigenlijk bij PSXbox bestellen, omdat ze daar ook van die Dummy Cards hebben, maar de site is zo enorm traag en m'n user registratie kwam maar niet door, dus helaas. Ik heb al een Max Media Launcher, dus kan direct aan de slag. Ik ben wel van plan m'n DS Lite te flashen, alleen heb ik gelezen dat het geluid na een flash een stuk zachter wordt met V7 FlashMe op een Lite. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

• Jerry

Jerry

Who?

jelbo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:07:
Zo, net een G6 Lite en Nintendo schroevendraaiertje besteld bij HopeBuy. Ik wilde eigenlijk bij PSXbox bestellen, omdat ze daar ook van die Dummy Cards hebben, maar de site is zo enorm traag en m'n user registratie kwam maar niet door, dus helaas. Ik heb al een Max Media Launcher, dus kan direct aan de slag. Ik ben wel van plan m'n DS Lite te flashen, alleen heb ik gelezen dat het geluid na een flash een stuk zachter wordt met V7 FlashMe op een Lite. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Geen problemen met geluid hier. Ik heb even 2 DS Lites (1 geflashed en ander niet) naast elkaar gezet op vol geluid en ze zijn allebei even hard :).

Waarom heb je trouwens een nintendo schroevendraaiertje besteld? Om hem te flashen volstaat een gewone schroevendraaier ook hoor ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 07-09-2006 16:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Jerry schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:14:
[...]

Geen problemen met geluid hier. Ik heb even 2 DS Lites (1 geflashed en ander niet) naast elkaar gezet op vol geluid en ze zijn allebei even hard :).
Ah, goed om te horen. Bedankt voor het testen.
Waarom heb je trouwens een nintendo schroevendraaiertje besteld? Om hem te flashen volstaat een gewone schroevendraaier ook hoor ;).
Mwa, was een beetje een impulsieve aankoop. Ik wilde sowieso ooit nog eens zo'n schroevendraaiertje hebben om wat ouwe Nintendo zooi open te schroeven ;)

• Xav
  • Laatst online: 09:37

Xav

Developer

Water-Cooled

Soar schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:34:
Ik heb de mijne inmiddels bij MNM computers bestelt, die link van informatique klopt niet dat gaat namelijk om een mini sd kaart.
idd een verkeerde link, maar ze hebben hem wel: http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=140530&FRS=ON
Ik heb er vandaag een besteld; vd week ook al een SCLite en een SuperKey... ben benieuwd!

Edit: Ik heb btw mijn SCL hier besteld: http://216.119.88.100/s/scardgb/buynow/buy1now.php
Heb ook bij Hopebuy gekeken maar met verzending erbij scheelde de prijs maar een paar euro, dan laat ik hem liever uit Engeland komen. Als het goed is snellere levering en minder kans op invoerkosten & evt. douane-vertraging.

[ Voor 26% gewijzigd door Xav op 07-09-2006 19:11 ]

• Soar
Ja idd ze hebben em wel maar niet op voorraad vandaar dat ik toen verder ben gaan kijken :)

Anoniem: 128388

Soar schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:09:
Ja idd ze hebben em wel maar niet op voorraad vandaar dat ik toen verder ben gaan kijken :)
De goedkoopste micro sd die ik heb gevonden en gekocht, is deze dane-elec bij de kijkshop:

http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0

35 euries, alleen deze is ook niet op voorraad :S
Werkt als een trein in mijn SCL, zonder slow-downs!

Bij de Mediamarkt en Saturn in rotterdam-zuid/alexander kost de 1 gb sandisk 39 euries.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

jelbo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:52:
[...]

Ah, goed om te horen. Bedankt voor het testen.
Jerry, zou je het kunnen testen met een retail spel (als dat al niet het geval was), want volgens iemand op de GBADev forums was het alleen bij retail spellen?

Anoniem: 187326

Even een vraagje over de G6 en Passcard3. Ik heb vandaag mijn DS lite aan de praat gekregen met de G6 en Passcard3.. 1 dag inbezit, en het viel me later pas op dat ik 1 dode en 1 stuk pixel heb op het touch screen. Is mijn garantie nu vervallen? Want nintendo can zien dat ik een passcard heb gebruikt neem ik aan? help! :)

Topicstarter
Anoniem: 187326 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:41:
Even een vraagje over de G6 en Passcard3. Ik heb vandaag mijn DS lite aan de praat gekregen met de G6 en Passcard3.. 1 dag inbezit, en het viel me later pas op dat ik 1 dode en 1 stuk pixel heb op het touch screen. Is mijn garantie nu vervallen? Want nintendo can zien dat ik een passcard heb gebruikt neem ik aan? help! :)
nee hoor, dit kan nintendo niet zien.
maar ik zou hem gewoon omruilen in de winkel waar je hem gekocht hebt, anders ben je m een paar dagen kwijt.
mocht je flashme erop hebben gezet dan kan nintendo dat wel zien als ze m gaan onderzoeken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

ikbensander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:00:
[...]

Ik heb bij HopeBuy ook een pakketje inclusief kaartje besteld en heb nog totaal NIKS gemerkt van slow-downs ofzo met het meegeleverde microSD kaartje. In mijn ogen dan ook totaal onnodig om een betere te halen...
Dat ligt ook aan de grootte van de games die je speelt.

Dit reffereert zelfs terug naar de copier die mijn neef vroeger had voor de snes, met 5.25 inch floppies.
Voor een 32 mbit spel was je wel ff bezig om floppies te laden en in sommige games moest je zelfs halverwege van flop wisselen.

Het is hetzelfde met de DS, hij schijnt zeer gevoelig te zijn voor slowdowns bij grote games.
De intro film van Castlevania DS zou geloof ik als benchmark gebruikt worden. :)

--

@ Duinroosjes:

Ik zie in je sig staan 'MSN op je DSL" ... waar kan ik die app downloaden? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 08-09-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb nu samen met een vriend een bestelling gedaan bij Hopebuy. Hij heeft de Supercard Lite combo en ik de G6Lite met Passcard3. Kunnen we mooi een vergelijking tussen de twee maken zodra ze binnen zijn. :) Kan ik gelijk even testen hoe het met de DS compatibility van mn EZ-Flash II PS zit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.