Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 00:38
DJ_The_SP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:04:
[...]

Dat ligt ook aan de grootte van de games die je speelt.

Dit reffereert zelfs terug naar de copier die mijn neef vroeger had voor de snes, met 5.25 inch floppies.
Voor een 32 mbit spel was je wel ff bezig om floppies te laden en in sommige games moest je zelfs halverwege van flop wisselen.

Het is hetzelfde met de DS, hij schijnt zeer gevoelig te zijn voor slowdowns bij grote games.
De intro film van Castlevania DS zou geloof ik als benchmark gebruikt worden. :)

--

@ Duinroosjes:

Ik zie in je sig staan 'MSN op je DSL" ... waar kan ik die app downloaden? :P
Beup :) hier kan je het halen
http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?p=94404#94404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

jelbo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:39:
[...]

Jerry, zou je het kunnen testen met een retail spel (als dat al niet het geval was), want volgens iemand op de GBADev forums was het alleen bij retail spellen?
Ik heb het met een retail spel gedaan (we hebben hier 2 brain academy origineel liggen ;)).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
DJ_The_SP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:04:
[...]
Het is hetzelfde met de DS, hij schijnt zeer gevoelig te zijn voor slowdowns bij grote games.
De intro film van Castlevania DS zou geloof ik als benchmark gebruikt worden. :)
De DS is niet zo zeer grvoelig voor slowdowns bij grote spellen, maar bij spellen die veel IO bewerkingen hebben. Een vrij goede testmethode is inderdaad de Castlevania Dawn of Sorrow Test (wanneer je in het Castlevania menu zit, op B drukken. Er start dan een filmpje.)
Wanneer dit perfect afspeelt (zonder gedropte frame), kijgt de kaart een 5
Bij een paar gedropte frames een 4
Wanneer het een slideshow wordt een 3
en zo verder :)

De laatste M3 update, v27A, versnelt de leesacties van een SD kaart gevoelig, er zijn zelfs mensen die van een 3 naar een perfecte 5 gaan (wel opniew patchen), dus het is het zeker waard om te updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hmm... dus er worden al echt scores gegeven. (NDSMark06 :P).
Maaruh, hoe weet je dat je frames dropped?

Krijg je dan een FPS Counter te zien ofzow?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me pakketje is bij het DHL gebouw, al sinds 1 uur :) weet iemand toevallig of ie dan vandaag nog word langsgebracht? want ik neem aan dat ze op zaterdag niks versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

DJ_The_SP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:55:

Gewoon met je ogen kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
DJ_The_SP schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:55:

Neen, bijvoorbeeld, wanneer een vuurbal op 1 ogenblik nog in iemands hand is, dit zo blijf voor een zeer korte pauze, en dan plots de tegenstander omligt.
Maar wanneer je niets speciaal merkt aan de video, zal het wel perfect/ zeer goed zijn, dus hoef je je geen zorgen te maken over de snelheid van je kaart ;)

Een NDS mark zou btw wel handig zijn, aangezien het nu nog subjectief is. (als in: je ziet wat je wil zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hehe doet me wel denken aan die ene NDS mod die je snelheid met 1,7 x verhoogt. :P

Ideaal voor het snel opstarten van games. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:21:
[...]

nee hoor, dit kan nintendo niet zien.
maar ik zou hem gewoon omruilen in de winkel waar je hem gekocht hebt, anders ben je m een paar dagen kwijt.
mocht je flashme erop hebben gezet dan kan nintendo dat wel zien als ze m gaan onderzoeken.

;)
Bedankt voor je antwoord, had hem donderdag al gelezen :) Ik zit nog te dubben of ik hem weg doe of niet.. erg storend vindt ik het niet en soms zie je de luie pixel helemaal niet.. Had gister trouwens wel opeens 4! verkleurde pixels en daarna waren ze weer weg :O erg verwarrend. Na het weekend kijk ik wel of ik hem omruil of niet :P Bij mediamarkt is het nu iig te laat (daar was hij overigens 139,-!).

Over de G6 + Passcard3: Echt subliem, heb nu 7 DS games erop en 6 GBA games, en er is zelfs nog een beetje ruimte over. Voor mij is dit meer dan genoeg. Hij past perfect in de ds lite en alles is mooi strak. Apperaatje is makkelijk te gebruiken en de menu's enz zijn echt subliem. Alle DS / GBA games werken perfect, inladen van een DS game duurt misschien 4-5 seconden als het niet minder is. 9/10 (nadert perfectie, maar kan natuurlijk altijd nog beter). :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de EZ4 is een update uit (eindelijk van beta naar final 1.0) en er is een gigantische snelheidswinst nu! Alles loopt vloeiender, top! Is te downloaden hier: http://www.sosuke.com/ezflash/viewtopic.php?t=793

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:28:
Me pakketje is bij het DHL gebouw, al sinds 1 uur :) weet iemand toevallig of ie dan vandaag nog word langsgebracht? want ik neem aan dat ze op zaterdag niks versturen.
Kan een moderator hier niet wat aan de slag? Ik word zo moe van dit soort onzin reacties hier. Het hele topic wordt verknalt door gelul over bezorgingen. Waar is de warning gebleven die wel bij deel 2 zat als je een bericht ging posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Online petitie voor betere homebrew support voor G6/M3
To: M3 Team, Homebrew Developers

The M3 Team is a group of devoted, well respected individuals in the NDS homebrew community, and their flagship products, the M3 and the G6, are the leading, most reliable solutions to date. Their efforts to maintain a high level of compatibility and quality is unparalleled.

However, recent events, namely a statement by a well respected homebrew developer to drop support for their products, have struck fear in the hearts of many M3\G6 owners and owners-to-be.

This petition has two goals:

1. Send a formal request to the M3 Team to work more closely with homebrew developers, release tools, libraries, and source code as necessary; and stop placing hurdles in their path, so that they may continue to support these great products.

2. Send a formal request to the homebrew developers to continue to support the M3 and G6 which are very popular solutions and are owned by many people, people who are eager potential users of your homebrew software, please don't cast us aside.

Sincerely,

The Undersigned
Op dit moment ondersteund de G6 Lite bijvoorbeeld geen homebrew die gebruik maakt van het FAT bestandssysteem om bestanden te laden (bijvoorbeeld ScummVM DS met 'talkie' games). Die petitie is een initiatief van roylazarovich om de M3/G6 developers (waarschijnlijk of zeker hetzelfde team) zover te krijgen drivers/broncode vrij te geven zodat homebrew developers deze setjes kunnen ondersteunen :) Dus wil jij dat ook, sign dan, wie weet helpt het.

--

IDE naar NDS hack :P

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/7079/ide2ndsoe0.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door jelbo op 09-09-2006 22:28 . Reden: IDe naar NDS ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandaag op me werk mijn geheugen kaartje binnengekregen. :)

Ik had bij One2remember.nl een merkloze MicroSD kaart besteld van 1GB.
Dit omdat hij merkloos 10 euro goedkoper was.
Blijkt bij levering dat ik gewoon een Kingston heb gehad. :)

Nou ja goed, ik dus de laatste m3 software gedownload en geinstalleerd.
En het werkt allemaal als een trein. :)

Heb nog geen enkele slowdown gezien, helaas ben ik niet in het bezit van Castlevania portret of ruin om dat te testen.
Ik zit nog wel met 1 vraag.
Hoe krijg ik in godsherenaam mijn New Super Mario Bros save game op mijn M3 geheugen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:07:
Vandaag op me werk mijn geheugen kaartje binnengekregen. :)

Ik had bij One2remember.nl een merkloze MicroSD kaart besteld van 1GB.
Dit omdat hij merkloos 10 euro goedkoper was.
Blijkt bij levering dat ik gewoon een Kingston heb gehad. :)

Nou ja goed, ik dus de laatste m3 software gedownload en geinstalleerd.
En het werkt allemaal als een trein. :)

Heb nog geen enkele slowdown gezien, helaas ben ik niet in het bezit van Castlevania portret of ruin om dat te testen.
Ik zit nog wel met 1 vraag.
Hoe krijg ik in godsherenaam mijn New Super Mario Bros save game op mijn M3 geheugen? :P
Je moet ook Castlevania: Dawn of Sorrow hebben om te testen , portrait of ruin is nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:21:
Voor de EZ4 is een update uit (eindelijk van beta naar final 1.0) en er is een gigantische snelheidswinst nu! Alles loopt vloeiender, top! Is te downloaden hier: http://www.sosuke.com/ezflash/viewtopic.php?t=793
Voor dit soort opmerkingen bestaat al een tijdje de optie TopicReport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 02:25:
[...]

Je moet ook Castlevania: Dawn of Sorrow hebben om te testen , portrait of ruin is nog niet uit
Hmm, volgens mij heb ik die hier wel liggen. ;)

Eens ff kijken.... :P

...

Hmm, in het fimmpje krijg ik idd wel wat framedrops/slowdowns met deze Kingston kaart.

Niet dat ik het in het filmpje zo erg vind, verder werkt alles prima.

Maarja, zon ultra II kaartje is weer 20 euro duurder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nieuwe EZ-FLash IV uitvoeringen onderweg:

Since the debut in April of the EZFlash IV, the subsequent EZ4Lite launch in June
and numerous software improvements, the EZ IV series moves steadily forwards
despite some minor technical problems.

Our customers have offered their suggestions and feedback for improvement of the
cart functions as well as the appearance of the product. Based on this information and
feedback we have redesigned the functions and appearance of the cart.

These are the two new products that are about to be launched in September:

EZ-FLASH 4 Lite Deluxe and EZ-FLASH 4 Lite Compact

EZ-FLASH 4 Lite Deluxe features:

256Mb PSRAM (32 Mbytes)
384Mb NorFLASH (48Mbytes)
32Mb Loader (4 Mbytes)
8Mb saver SRAM (1Mbyte)

This makes it the most feature rich cart on the market at the moment.

EZ-FLASH 4 Lite Compact is a much simplified design. It has been designed specifically for NDS game playing, which lowers the cost significantly.

Both procucts have been designed to look like original NDSLite dustcover and have the exact same glossy look as the original. We are proud to announce that the supplier of the glossy oil spray for the EZFlash IV Lite is the same as the one for the oringinal NDS Lite.

We believe the quality will satisfy our customers.
Afbeeldingslocatie: http://www.ezflash.cn/images/ez4l-00001.jpg
Persoonlijk lijkt die Deluxe mij ook wel wat (al heb ik nu al een G6 Lite besteld), volgens mij kun je hiermee namelijk ook bijvoorbeeld de Opera Browser en praktisch alle homebrew gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
@DJ_The_SP of iemand anders die een M3 bezit, ik heb gelezen dat het mogelijk is om ebooks met je M3 te bekijken maar is het ook mogelijk om een pfd te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:07:
Persoonlijk lijkt die Deluxe mij ook wel wat (al heb ik nu al een G6 Lite besteld), volgens mij kun je hiermee namelijk ook bijvoorbeeld de Opera Browser en praktisch alle homebrew gebruiken.
Ik heb dat vermoeden ook. Al iets bekend over prijzen?

Ik zou echter niet de deluxe nemen alleen voor de Opera Browser. Ik heb het vermoeden dat het net zoals Beup een beetje werkt en dat is verre van ideaal. Ik heb een half uur zitten msn'en en daar krijg je toch kramp van in je vingers. Met browsen op internet zal het ook wel zo werken, in het begin leuk, maar je kan beter even je pc opstarten.

De lite versie lijkt me ook een aanrader voor vrienden van mij. Ook hier ben ik benieuwd naar de prijs.

En dat stukje over de glossy olie :D _/-\o_
En ik wil nog even melden dat het echt zo is dat ze naar klanten luisteren. Je kan gewoon praten met de developers, op het forum en per mail en je krijgt goede reacties terug en ze zijn erg vriendelijk. Dat zie je niet vaak bij bedrijven.
Soar schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:50:
@DJ_The_SP of iemand anders die een M3 bezit, ik heb gelezen dat het mogelijk is om ebooks met je M3 te bekijken maar is het ook mogelijk om een pfd te openen?
Voor de GBA ebook reader had je hiervoor een converter, maar die werkte niet echt ideaal. Er is volgens mij ook een homebrew ebook reader uit voor de NDS? Misschien heeft iemand daar wat info over? Ebookreaders kunnen meestal prima overweg met pdf bestanden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Soar schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:50:
Ik heb wel een optie gezien voor een boek, maar welk formaat dit is weet ik niet.

Ik ben zelf geen boekenfanaat, maar aangezien sommige spellen niet willen werken zal ik er binnenkort een paar afgooien en een pdfje proberen.

Savegames lijken trouwens maar zeer weinig ruimte in te nemen.
Volgens mij had ik nog maar iets van 6 MB vrij op mijn MicroSD kaart maar heb nu al ong. 30 savegames gecreëert en nog steeds werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ebooks trouwens niet 9 van de 10 keer in .pdf formaat? vraag me eigelijk ook wel af hoe je ze kan gebruiken, heb hier nog wel wat pdf's die ik onderweg zou willen bekijken.

Die EZ-flash klinkt wel goed, jammer dat ik niet wat anders heb bestelt. Die paint ziet er iig wel mooi uit, alleen hoevaak zie je je dustcover nou werkelijk zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
De M3 leest boeken uit in TXT formaat, dus geen pdf ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als er support for ebooks bijstaat neem ik aan dat dat niet alleen over .txt gaat? want .txt ebooks ga je niet vinden.

Vandaag is DHL langsgeweest :) alleen was er niemand thuis :| Nu komen ze morgen weer en blijft mijn mams thuis O+ (al is ze er zelf minder blij mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

.pdf files werken idd niet helaas.

Even een vraagje.....

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de M3 Lite native NES en SNES roms af kon spelen.

Echter kan ik dit niet aan de gang krijgen.

Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken .pdf's op geen enkele flashcard? waarom staat dan overal bij dat je ebooks kan lezen? die zijn toch eigelijk altijd in .pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Heeft er iemand Beup goed aan de praat gekregen met een G6?
Bij mij slaat hij het password niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Beertjeman schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:11:
Ik hoorde ergens iets waaien dat het met standaardinstellingen (van BeUP) wel werkt. BeUP ondersteund de G6 niet volledig. Even de petitie tekenen en hopen dat de G6 developers er iets aan doen (door de FAT lib als broncode te releasen zodat homebrew developers onderteuning kunnen bieden) ;)

/edit: linkje gevonden: Confirmed G6 Homebrew Compatability List

[ Voor 14% gewijzigd door jelbo op 11-09-2006 23:39 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Volgens mij is het bekend dat BeUP je instellingen niet opslaat wanneer je deze vanaf de G6 opstart. Ook werken avatars en andere extra's helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:11:
op de EZ 4 kaart ook niet, ook niet je username... ik heb het .gba bestand gepakt, die andere deed het niet. Maar beup is toch niet fijn, echt kletsen wil niet hoor zonder kramp te krijgen. Bij mij gaat hij er weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 19:36
Na het lezen van dit forum en side-info mijn eerste post hier... :9~

Op dit moment gaat een G6Lite 4M mijn voorkeur naar uit. Een andere voorkeur was M3Micro, kennelijk van dezelfde brouwerij, maar dan met uitbreidbaar en los aan te schaffen geheugen.

In de webshops wordt de M3 altijd in een adem genoemd met een benodigde Passcard3, G6Lite noemt niet de noodzaak van de Passcard3, maar vele medeforummers hebben wel deze combi.
Is de Passcard3 nu wel of niet noodzakelijk in combinatie met de G6Lite? Of is de Passcard3 nodig als ik mijn NDS Lite niet wil flashen? Het blijft toch wel een extra aanschaf van +/- 35 euries...

Voorts is mij niet duidelijk hoe het staat met spelen in de diverse multiplayer modes met zulke backup systemen. Kan ik wel tegen NDS gamers spelen die met een originele cartridge werken? Ik heb hiervoor de faqs van de G6Flash doorgelezen, maar dit is mij nog onduidelijk gebleven.

Iemand nog alternatieven die mijn voorkeur omver kunnen gooien? 8)7 Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Een passcard heb je altijd nodig om te zorgen dat je DS games kunt booten vanuit het GBA slot.

Wil je echter je DS flashen dan heb je deze niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BellySM schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:04:

Voorts is mij niet duidelijk hoe het staat met spelen in de diverse multiplayer modes met zulke backup systemen. Kan ik wel tegen NDS gamers spelen die met een originele cartridge werken? Ik heb hiervoor de faqs van de G6Flash doorgelezen, maar dit is mij nog onduidelijk gebleven.

Iemand nog alternatieven die mijn voorkeur omver kunnen gooien? 8)7 Thnx
Je kunt met alle huidige flashcarts etc gewoon online spelen via WFC/Wifi. Via download-and-play kan alleen indien de andere partij ook een geflashte DS heeft en zelfs dan maar beperkt, dit omdat de DS dan moeite heeft met het verzenden van de goede files etc... Het fijne weet ik er iig niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DJ_The_SP schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:12:
Even een vraagje.....

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de M3 Lite native NES en SNES roms af kon spelen.

Echter kan ik dit niet aan de gang krijgen.

Iemand hier meer ervaring mee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag eindelijk mijn SCL binnen gekregen :) ik schrok wel even toen ik de verpakking zag want die lamers bij DHL hadden alles open gerukt en in een zak gepleurt :( gelukkig was wel alles aanwezig.

Mijn ervaringen tot nu toe:

Homebrew: nog niet veel geprobeert, maar moonshell deed het in 1x zonder problemen. Ik had een .dpg van iemand in het topic gedownload (one piece filmpje) en dat liep soepel, ook de ondertiteling was leesbaar zonder veel moeite. Muziek deed het ook in 1x, luister nu zelfs naar pink floyd via de DS :') de geluidskwaliteit is redelijk (ook met oordopjes) maar ik denk toch dat een mp3/diskman beter geluid heeft.

NDS support: niet echt getest, maar metroid prime hunters liep bij de filmpjes soepel en ook ingame loopt het goed voor wat ik ervan gezien heb (wat heel weinig is). SD kaartje is een normale sandisk 1gb kaart.

GBA support: Geen idee, heb geen gba games en eerlijk gezegd geef ik er ook niet om.

Afwerking: De afwerking valt me een klein beetje tegen. De SCL pas niet precies in je gba slot, hij steekt onderaan een heel klein beejte uit maar het is niet storend. Helaas is de verf ook niet mooi glimmed zoals bij de orginele dustcover. Opzich valt het niet echt op en is het ook niet storend maar het is het idee wat telt. Bij mijn zwarte versie valt het trouwens alleen op als het licht goed valt, anders lijkt de kleur bijna precies goed en het zal niet opvallen tenzij je erop let.

Overal denk ik dat als je een flashcard wil je voor 100 euro een heel goede deal maakt met een scl, superkey, 1b geheugen, cardreader en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
DJ_The_SP schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:36:
Een passcard heb je altijd nodig om te zorgen dat je DS games kunt booten vanuit het GBA slot.

Dus je DS 'gratis' flashen en een commerciele Passcard à 35 euros heeft geen bestaansrecht meer of komt er meer bij kijken? Ik bedoel... destijds heb ik ook m'n psx en m'n xbox moeten modden om backups te kunnen spelen...

Is een geflashed DS weer eenvoudig terug te brengen in oorspronkelijke staat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

DJ_The_SP schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:36:

Je hebt nog steeds een NoPass (ik noem het dus liever NoPass of PassMe in het geval van een oudere variant. Passcard is een merknaam die er jammergenoeg voor de concurrentie goed in slaagt de consument te laten denken dat een Passcard 3 hét NoPass product is...) nodig om FlashMe te starten om je DS te kunnen flashen ;)
BellySM schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:58:
Dus je DS 'gratis' flashen en een commerciele Passcard à 35 euros heeft geen bestaansrecht meer of komt er meer bij kijken? Ik bedoel... destijds heb ik ook m'n psx en m'n xbox moeten modden om backups te kunnen spelen...
Zie wat ik net zei. Je moet dus altijd een NoPass of PassMe kopen om te kunnen flashen Tenzij je iemand kent met zo'n apparaatje kost het je dus geld.
Is een geflashed DS weer eenvoudig terug te brengen in oorspronkelijke staat? :9
FlashMe voor de gewone DS wel, FlashMe voor de DS Lite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

35euro? Importeer hem vanuit China met wat andere spullen en je bent maar iets meer als 15euro kwijt aan die passcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

jelbo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:
[...]

Je hebt nog steeds een NoPass (ik noem het dus liever NoPass of PassMe in het geval van een oudere variant. Passcard is een merknaam die er jammergenoeg voor de concurrentie goed in slaagt de consument te laten denken dat een Passcard 3 hét NoPass product is...) nodig om FlashMe te starten om je DS te kunnen flashen ;)
Klopt idd, mijn standpunt was alleen anders omdat ik zelf mensen ken die er al een hebben en me al aangeboden hadden om hem te lenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
jelbo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:
[...]

FlashMe voor de gewone DS wel, FlashMe voor de DS Lite niet.
Weet je misschien ook waarom het bij de DS Lite niet mogelijk is?

[ Voor 25% gewijzigd door Soar op 12-09-2006 23:13 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Soar schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:
[...]

NoFlashMe restored op de DS Lite de brightness control niet.

Verwijderd

Soar schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:
Waarom wil je de mogelijkheid om het weer te verwijderen? Om de fabrieksgarantie?

Als je voor het flashen kijkt of er geen dode (of luie) pixels zijn, dan is de kans dat hij kapot gaat minimaal. Ik heb in iedergeval nog nooit met een Nintendo product problemen gehad. Die dingen zijn oersterk en gebouwd voor kinderen.

En mocht er wel wat kapot gaan, ik acht de kans dat ze in de fabriek gaan conroleren of de DS geflashed is of niet erg klein. Ik heb in het verleden een Philips DVD speler verkeerd geflashed (uitgeschakeld bij het updaten van de firmware). Die deed niks meer, opgestuurd en ik kreeg gewoon een nieuwe terwijl ze zo hadden kunnen zien dat het mijn fout was. Ik schat in dat het bij Nintendo precies zo is. Maar wellicht zijn er verhalen bekend die het tegendeel bewijzen?

Verwijderd

Af en toe komt hier de vraag voorbij hoe je een overzicht kan krijgen van welke games er zijn, hoe je de bestanden automatisch kan laten hernoemen, hoe je lijsten kan krijgen wat je hebt en nog niet hebt etc.

Ik ben er met behulp van wat reacties in het vorige deel ingedoken en heb een korte handleiding gemaakt.

1) Download het programma Offlinelist (zeer goed programma, mede door de uitmuntende zoekfunctie die ook als sorteerknop werkt). Directe link naar de meest recente versie: http://offlinelist.free.fr/files/OfflineList0.7.2a.exe (beta versie 7.3 is hier te vinden: http://offlinelist.free.fr/files/OfflineList0.7.3_beta.zip)

2) Standaard staat er al een GBA lijst in. Deze kan je laten staan. Je wilt nu een NDS lijst toevoegen. Dit gaat middels een XML bestand. Er zijn diverse sites die ze aanbieden, de beste (naar mijn mening) is deze site: http://advanscene.com/

3) Haal van de Advanscene site de DAT file ADVANsCEne Nintendo DS Collection Dat for OfflineList v0427 (zie menu aan de linkerkant). Directe link voor de NDS lijst: http://advanscene.com/offline/datas/ADVANsCEne_NDS.zip

4) Update de lijst en zet een vinkje voor update on startup zodat je altijd de meest recente lijst hebt. Het updaten duurt enige tijd omdat alle plaatjes ingeladen moeten worden van de diverse games.

Nu je een lijst van alle games hebt wil je vast ook dat jouw games dezelfde benaming krijgen. Dat gaat met een ander programma, te weten: NDSCRC (huidige versie 1.0). Deze kan je hier downloaden: http://advanscene.com/php...1cc4729aa587291a600905eb3

Dit programma spreekt redelijk voor zichzelf. Stop al je games in 1 map, vertel het programma waar de map staat, voer stap 3 uit voor dit programma (XML bestand inladen) en druk achtereenvolgens op de knoppen Search & Sort en Rebuild & Rename.

2 Screenshots van dit alles:
Afbeeldingslocatie: http://offlinelist.free.fr/images/screenshots/english_main.png

Afbeeldingslocatie: http://advanscene.com/html/ndscrc/NDSCRC1.png

• Soar
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:07:
[...]

Waarom wil je de mogelijkheid om het weer te verwijderen? Om de fabrieksgarantie?

Als je voor het flashen kijkt of er geen dode (of luie) pixels zijn, dan is de kans dat hij kapot gaat minimaal. Ik heb in iedergeval nog nooit met een Nintendo product problemen gehad. Die dingen zijn oersterk en gebouwd voor kinderen.

En mocht er wel wat kapot gaan, ik acht de kans dat ze in de fabriek gaan conroleren of de DS geflashed is of niet erg klein. Ik heb in het verleden een Philips DVD speler verkeerd geflashed (uitgeschakeld bij het updaten van de firmware). Die deed niks meer, opgestuurd en ik kreeg gewoon een nieuwe terwijl ze zo hadden kunnen zien dat het mijn fout was. Ik schat in dat het bij Nintendo precies zo is. Maar wellicht zijn er verhalen bekend die het tegendeel bewijzen?
Ja idd, mocht er ooits iets kapot gaan door een fabrikage fout dan kan ik misschien nog aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Dus gewoon even handig om te weten / rekening mee te houden :)

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, net even m'n Japanse DS Lite geflashed met de Stealth versie van FlashMe (MD5 Hash D4521D1F86232D11EE63562393B630F9). Brightness werkt perfect, m'n DS start nu enorm snel op en ik heb geen veschil in geluidsniveau gemerkt. Om te flashen heb ik gebruik gemaakt van een stukje satéstok wat ik een beetje in diameter heb verkleind door er wat reepjes van af te snijden. Wat aluminiumfolie erop en plakband eromheen zodat alleen het topje stroom geleid. DS aan netspanning gehangen, FlashMe gestart en via een spiegeltje op tafel het percentage in de gaten gehouden. Hij ging in één keer van 0% naar 100% :Y)

• BellySM
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:07:
[...]

Misschien controleert toekomstige nieuwe originele spellen op gemodded NDS, zoals dat gebeurt met de PSP? Ik bedoel... een volledige fallback mogelijkheid is toch een geruststelling. Wat doet het trouwens nu, kan ik nog originele spellen (waar ik al een aanzienlijk aantal van heb) 100% spelen als ik m'n NDSL laat bewerken met Flashme of vergelijkbare akties? :?

• Sander
  • Niet online
BellySM schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:50:
[...]

Misschien controleert toekomstige nieuwe originele spellen op gemodded NDS, zoals dat gebeurt met de PSP? Ik bedoel... een volledige fallback mogelijkheid is toch een geruststelling. Wat doet het trouwens nu, kan ik nog originele spellen (waar ik al een aanzienlijk aantal van heb) 100% spelen als ik m'n NDSL laat bewerken met Flashme of vergelijkbare akties? :?
Als je er zoveel vraagtekens bij hebt waarom koop je dean niet gewoon voor 15e oid via een buitenlandse site gewoon een Passcard oid om problemen te voorkomen en van al het gezeik af te zijn?

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Alle functionaliteit blijft gewoon aanwezig als je FlashMe erop zet. Ik heb net trouwens de gewone FlashMe (MD5 FA220267EDB05F4386025D97E2168F3F) eroverheen gezet; de Stealth versie heeft nog steeds dat irri Safety Warning schermpje. In mijn enthousiasme per ongeluk de Stealth versie gedraaid xD Van Stealth naar gewoon begon ie al met 66% dus dat was mooi :)

coontje wat in de FlashMe zit is ook wel droog (zie ik alleen als ik FlashMe in m'n G6 Lite menu zie staan):

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/5620/flashmestealthtransjw8.png

Persoonlijk wil ik FlashMe omdat ik dan geen NoPass nodig heb die batterijen vreet (20min. op de totale speeltijd heb ik gelezen). Ik heb er nu wel een DS Dummy Card in zodat Sleep Mode werkt. Ik vrees dat zo'n dummy ding ook energie gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door jelbo op 14-09-2006 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dummy kaartje doet niks,

is gewoon stukje plastic wat je nds voor de gek houd zodat je sleepmode werkt

• BellySM
ikbensander schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:47:
[...]

Als je er zoveel vraagtekens bij hebt waarom koop je dean niet gewoon voor 15e oid via een buitenlandse site gewoon een Passcard oid om problemen te voorkomen en van al het gezeik af te zijn?
Geen direkte antwoord op je vraag, maar heb zojuist toch besloten te bestellen via een Duitse webshop:

Bestelldatum: Thursday, 14. September 2006

Artikel
------------------------------------------------------
1 x M3 Perfect Lite (MicroSD) & Passcard 3 Combo () = 77.47EUR
1 x SanDisk Micro SD Card 1GB () = 41.07EUR
------------------------------------------------------
Zwischensumme: 118.54EUR
Versandkosten: 0.00EUR
Summe: 118.54EUR

Geen verzendkosten en 3-5 werkdagen levertijd :9~
En binnen de EG, nu maar hopen dat er geen douane kosten bijkomen...

Verwijderd

laat maar.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 20:19 ]

• SD5k

SD5k

>4&X

BellySM schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:51:
En binnen de EG, nu maar hopen dat er geen douane kosten bijkomen...
Newsflash: er is een vrije handel binnen de EU. ;)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmmm,

Ik heb vandaag online single card games getest icm de M3 Lite...

Maar het ziet ernaar uit dat dit niet werkt.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hai allemaal,

vandaag mn dslink binnen gekregen van psxbox.net

heb de nieuwe mech warrior en mario hoop 3 on 3 geprobeerd en die werken allebei vlekkeloos.

zal strax wat homebrew proberen.

hierbij alvast wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.ds-link.net/english/img/1/small/small03.jpg

het is echt een heel klein vierkant doosje,
wel jammer want bij de chinese versie kreeg je er bewaarblik bij net zoals bij de G6_lite

Afbeeldingslocatie: http://www.ds-link.net/english/img/1/small/Small01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ds-link.net/english/img/1/small/small07.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:43:
Hmmm,

Ik heb vandaag online single card games getest icm de M3 Lite...

Maar het ziet ernaar uit dat dit niet werkt.

Iemand anders hier ervaring mee?
Je bedoeld dus Download and Play? Dat gaat dus niet werken tenzij de andere DS ook geflashed is!! En dan zelfs nog maar bij bepaalde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download play werk niet? nou ik heb een scl, niet geflashed en nog 2 andere ds'en die niet geflashed zijn en ik kan gewoon download play doen (maar met 1 spel getest though).

• SD5k

SD5k

>4&X

Bepaalde factoren verkleinen de kans dat Download Play werkt, zo is het bijvoorbeeld vestandig om je ROMs niet te trimmen, dat schijnt vaak enorm veel te schelen.

• S2S
  • Laatst online: 17:23

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:41:
Download play werk niet? nou ik heb een scl, niet geflashed en nog 2 andere ds'en die niet geflashed zijn en ik kan gewoon download play doen (maar met 1 spel getest though).
Zou moeten werken, Ik gebruik een supercard en ik kan gewoon downloads versturen naar andere DS-en.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:20

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Bah, ik heb nog steeds problemen met mijn supercard mini SD.
Lijkt erop alsof ik alleen nintendo only games kan spelen ofzo. Mario games doen het prima maar Meteos of Metroid doen het gewoon niet. Na het transferren kan je de game opstarten, zie je de game laden tot 32 mb en dan een white screen :( . Zou het aan de rom kunnen liggen of aan de geheugenkaart? Ik gebruik software 2.53 want met 2.55c doen nog minder spellen het.

• TerminalNL
  • Laatst online: 23:10
Ik zit er over te denken een DS lite te gaan kopen :*) .
Nu zag ik bij Free-box.nl een aanbieding.
- Nintendo DS Lite Black
- 1GB Mini SD
- EZFLASH 4 PACK
____________________134,95

Is dit wat voor die prijs?
En is de geluids kwaliteit te doen zodat ik me Mp3 speler thuis kan laten?
En is het mogelijk om films erop te kijken, en dan bedoel ik vooral of de ondertiteling te lezen is.
Alvast bedankt!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
TerminalNL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:19:
Is dit wat voor die prijs?
En is de geluids kwaliteit te doen zodat ik me Mp3 speler thuis kan laten?
En is het mogelijk om films erop te kijken, en dan bedoel ik vooral of de ondertiteling te lezen is.
Alvast bedankt!
dat is best goedkoop! NDSl kost bij mediamarkt los 140€..
geluidskwaliteit van mp3's vind ik niet heel goed.. vooral veel ruis..

...

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Labman schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:09:
[...]

dat is best goedkoop! NDSl kost bij mediamarkt los 140€..
geluidskwaliteit van mp3's vind ik niet heel goed.. vooral veel ruis..
Ik zie toch echt 234.95 op de site staan :Y

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
jelbo schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:12:
[...]

Ik zie toch echt 234.95 op de site staan :Y
Ik vroeg me al sterk af of het geen oplichter is voor dat geld maar ging er maar vanuit dat het wel zou kloppen :P weer wat wijzer :D

Heb ik nog een vraagje aan bezitters van de M3: Hoe doet scummVM het? Ik heb nu een ezflash4, maar daar krijg ik scummVM niet aan de praat (althans, niet met DOTT, met stemmen enzo).. Zit er sterk aan te denken om een M3 te gaan laten bezorgen als ik DOTT wel kan spelen dan..

edit: Andere flashcards die DOTT kunnen spelen met spraak ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.. op het M3 forum staan wisselende berichten.. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Labman op 16-09-2006 15:44 ]

...

• SD5k

SD5k

>4&X

Marrruuuk schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:47:
Bah, ik heb nog steeds problemen met mijn supercard mini SD.
Lijkt erop alsof ik alleen nintendo only games kan spelen ofzo. Mario games doen het prima maar Meteos of Metroid doen het gewoon niet. Na het transferren kan je de game opstarten, zie je de game laden tot 32 mb en dan een white screen :( . Zou het aan de rom kunnen liggen of aan de geheugenkaart? Ik gebruik software 2.53 want met 2.55c doen nog minder spellen het.
Meteos en Metroid zijn ook van Nintendo, dus die theorie gaat niet op.

Verder zou ik de boel eens formatteren en de software en firmware waar nodig updaten.

Verwijderd

S2S schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:44:
[...]

Zou moeten werken, Ik gebruik een supercard en ik kan gewoon downloads versturen naar andere DS-en.
Heb het gister nog even getest maar niet alles werkt. Ik heb het nog even met mariokart geprobeert maar zodra die klaar is met verzenden slaat te ontvangende DS vast (nouja, wifi nokt ermee). Multicard werkt wel weer gewoon (is imo ook het meest boeiende, heb 3 ds'en en 2 mariokart games in huis)

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:20

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

-Sander schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:21:
[...]

Meteos en Metroid zijn ook van Nintendo, dus die theorie gaat niet op.

Verder zou ik de boel eens formatteren en de software en firmware waar nodig updaten.
sja met firmware heb ik de nieuwste en zoals ik al zei, met nieuwe software doen nog minder spellen het.

• Da_maniaC

Da_maniaC

-Sander schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 08:15:
Bepaalde factoren verkleinen de kans dat Download Play werkt, zo is het bijvoorbeeld vestandig om je ROMs niet te trimmen, dat schijnt vaak enorm veel te schelen.
De enige aanpassing die ik heb gedaan is die voor Soft Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of een Flash2advance flashkaartje te beschrijven is met de ez-flash writer?
Ik heb nl. een F2A kaartje met parallel linker en een usb ez-flash1 kit en op mijn laptop zit dus geen parallel uitgang.
Ik heb ook een Sagame usb-kit lijkt erg op de ez-flash, weet ook niet of de flashkaartjes hiervoor uit te wisselen zijn. Ik durf het ook niet aan om het uit te proberen, bang dat ik mijn flashkaartje opblaas of zo.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Ik heb gisteren na het doorlezen van diverse topics waaronder deze
de Supercard Lite gekocht samen met passkey3

Voor de geinteresseerden: ik kwam hier een interessante review tegen
van dit product http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=9221

Laat een behoorlijke improvement zien over de Supercard SD qua performance...

Zit nog een beetje te dubben over de grootte van het micro SD kaartje... Is 1 Gb voldoende of toch
maar voor de 2 Gb versie gaan?

[ Voor 29% gewijzigd door Deegeeooh op 17-09-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Dag duinroosjes,
heb je al wat tests kunnen doen met je DSlink?
Heb je een Engelse versie? Is de verpakking in het engels?
En de firmware?
Kan je ook wat homebrew testen? (liefst dsorganise (de homebrew download functie), DSftp enzo)

De game compatibiliteit zal wel in orde zijn, maar hoe zit het met de snelheid? In castlevania, tony hawk enzo.
Welk SD kaartje gebruik je?

Hoe lang heb je moeten wachten op de verzending?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door vanThijs op 17-09-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

ik heb een aantal roms die niet werken op mijn g6 heeft iemand mss een site waar ik ze kan patchen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
HIValicious schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:56:
ik heb een aantal roms die niet werken op mijn g6 heeft iemand mss een site waar ik ze kan patchen?
Heb je de laatste nieuwe manager? (G6 U-Disk Manager 4.4 Update) te vinden op dualscene.net
normaal gezien zou alles het dan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

HIValicious schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:56:
Om welke ROMs gaat het? Ik heb zelf nog geen enkele ROM kunnen vinden die niet werkt. En heb je al de verschillende opties geprobeert? Trim? Safe mode? DoFAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanThijs schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:15:
Dag duinroosjes,
heb je al wat tests kunnen doen met je DSlink?
Heb je een Engelse versie? Is de verpakking in het engels?
En de firmware?
Kan je ook wat homebrew testen? (liefst dsorganise (de homebrew download functie), DSftp enzo)

De game compatibiliteit zal wel in orde zijn, maar hoe zit het met de snelheid? In castlevania, tony hawk enzo.
Welk SD kaartje gebruik je?

Hoe lang heb je moeten wachten op de verzending?

Alvast bedankt.
ik heb de engelse versie en de verpakking is ook volledig engels.
firmware 1.01 staat erop.
firmware 1.11 is al uit maar zipfile is corrupt op internet.
homebrew gaat niet lekker, start bijv beup wel op maar verbind niet met de router maar dat moet met de update over zijn.
dsorganize start wel op maar verder niks.
heb standaard sd micro kaartje.
snelheid is goed castlevenia intro filmpje is perfect net zoals bij de g6 lite.

t is maandag vestuurd had t donderdag in huis (vrijdag omdat koerier t niet kon vinden)

dus hij is perfect voor games maar homebrew valt nog even tegen.
zal wel komen omdat ie net nieuw uit is.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb op mijn DS-Link Firmware 1.11 staan, maar BeUp werkt nog steeds niet met alle drie de versies.

Ik moet zeggen dat de handleiding wel beetje creatief engels is. Zo weet ik bv nog steeds niet wat ik kan doen met de saves menu: Ik heb twee opties. Update saver to card en backup saver to files.

Wanneer komen bestanden nou in mijn DS-link (niet de TF) als ik iets opsla in het spel ? En wanneer wordt iets naar de save bestanden op de TF kaart geschreven.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoeveel MB een aflevering Las Vegas (~50min) en Friends (~22min) innemen qua ruimte en of dit lekker kijkbaar is met subs :? Ik zit zwaar te twijfelen een G6 Lite te kopen maar wil een paar games (4 ofzo) en wat video erop kwijt kunnen tegelijk. De M3 Lite ziet er erg goed uit maar is een stuk duurder dan de G6 Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een anime ep van 24 minuten is bij mij rond de 50mb (@15 fps, anders is het een grote haperende bende, schijnbaar is de DS niet echt snel genoeg voor 24fps video). Ondertiteling is gewoon goed leesbaar. Als je video wil zou ik trouwens een supercardlite kopen, heb je niet het ruimteprobleem van de G6 en ook niet de hoge prijs van de m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:36:
Een anime ep van 24 minuten is bij mij rond de 50mb (@15 fps, anders is het een grote haperende bende, schijnbaar is de DS niet echt snel genoeg voor 24fps video). Ondertiteling is gewoon goed leesbaar. Als je video wil zou ik trouwens een supercardlite kopen, heb je niet het ruimteprobleem van de G6 en ook niet de hoge prijs van de m3.
Bij mij gaat video wel zeer goed tegen 24fps maar gebruik, indien je een M3 hebt, de ingebakken moonshell. Deze speelt VEEL vloeinder!
Voor ondertitels: gebruik een avi bestand zonder hardcoded subs, maar gebruik een srt bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:36:
Ok, dus een ~50min ep is rond de 100MB en met wat FPS meer zo'n 150. Er kan zo'n 500MB op de G6 Lite dus dat is dan toch geen probleem lijkt me? Passen er nog zat games op ernaast... of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:49:
[...]

Ok, dus een ~50min ep is rond de 100MB en met wat FPS meer zo'n 150. Er kan zo'n 500MB op de G6 Lite dus dat is dan toch geen probleem lijkt me? Passen er nog zat games op ernaast... of mis ik iets?
Dat is denk ik iets persoonlijks of je er genoeg aan hebt of niet..

ik heb SCL +1GB en ik daar niet genoeg aan... als ik ook nog films op zet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:00:
[...]

Bij mij gaat video wel zeer goed tegen 24fps maar gebruik, indien je een M3 hebt, de ingebakken moonshell. Deze speelt VEEL vloeinder!
Voor ondertitels: gebruik een avi bestand zonder hardcoded subs, maar gebruik een srt bestand.
Dan zit het zeker in de hardware? in princiepe maakt het niet zoveel uit, vooral bij anime zal je het verschil toch niet of nauwelijks merken. Ik gebruikt trouwens alleen maar hardcoded subs, is geen enkel probleem bij mij.
g00fy schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:49:
[...]

Zodra je er films op gaat zetten gaat het echt hard met je opslagruimte dus als je echt films wil dan zou ik voor een SCL of M3 gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom maar niet toe aan het omzetten van een film en het leegmaken van mijn flashkaartje. Maar voor diegene die het al geprobeerd hebben: hoe bevalt het film kijken nu? Is het echt wat of is het leuk voor af en toe?

Ik wil het weleens in de trein proberen (zit over een maand 6,5 uur in de trein namelijk). Dus mijn vraag: games erop zetten of 2 of 3 goede films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Laatst online: 30-08 00:38
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:42:
Ik kom maar niet toe aan het omzetten van een film en het leegmaken van mijn flashkaartje. Maar voor diegene die het al geprobeerd hebben: hoe bevalt het film kijken nu? Is het echt wat of is het leuk voor af en toe?

Ik wil het weleens in de trein proberen (zit over een maand 6,5 uur in de trein namelijk). Dus mijn vraag: games erop zetten of 2 of 3 goede films?
Beide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:42:

Anime is iig goed te doen. Beeld is duidelijk, alles is goed te zien en de ondertiteling is goed leesbaar. Als je films met mensen wil kijken denk ik dat het iets minder zal zijn omdat er toch veel meer detail is wat minder goed werkt op een klein scherm, plus dat het veel eerder opvalt als de beeldkwaliteit wat minder is. Dus het ligt aan je eisen denk ik, anime zou ik er iig wel dagelijks op kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Pfff, moet t ff kwijt maar ik zit zo te twijfelen tussen de G6 Lite en de M3 Lite.... Het scheelt naar mijn weten maar 20E en dan heb ik met de M3 Lite wel 1GB opslag tegenover 512MB op de G6 Lite. Ik neem iig. een passcard3 dus daar is geen twijfel over. Zijn er verder geen grote verschillen toch tussen de M3 en G6 want het is dezelfde maker toch? Behalve dat de M3 beter filmpjes afspeelt dan... lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:20:
Pfff, moet t ff kwijt maar ik zit zo te twijfelen tussen de G6 Lite en de M3 Lite.... Het scheelt naar mijn weten maar 20E en dan heb ik met de M3 Lite wel 1GB opslag tegenover 512MB op de G6 Lite. Ik neem iig. een passcard3 dus daar is geen twijfel over. Zijn er verder geen grote verschillen toch tussen de M3 en G6 want het is dezelfde maker toch? Behalve dat de M3 beter filmpjes afspeelt dan... lastig lastig.
Ik zit met hetzelfde dilemma, opslag is voor mij ondergeschikt aan performance en ik wil dat spelletjes het gewoon goed doen. Welke is nou echt de beste voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

naar mijn info werken de G6 Lite / M3 Lite allebei geweldig :)

nu is de vraag wil je uitbreidbaar geheugen hebben ja of nee?
in principe is de G6 meer als voldoende voor alleen spellen. maar wil jij dat ook? klaar...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:58:
naar mijn info werken de G6 Lite / M3 Lite allebei geweldig :)

nu is de vraag wil je uitbreidbaar geheugen hebben ja of nee?
in principe is de G6 meer als voldoende voor alleen spellen. maar wil jij dat ook? klaar...
Als ze allebei goed werken ga ik toch voor de M3, ik hoef geen uitbreidbaar geheugen, maar misschien later wel, who knows!

De webwinkels die in de startpost staan zijn of "out of stock" of in China. Weet iemand nog een webshop die wel de M3 op voorraad heeft tegen een beetje een concurrerende prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag geprobeerd mijn DS te flashen. Helaas is dit niet goed gegaan. :'( Nu gaat m'n DS niet meer aan.

Ik heb flashme.nds op mijn supercard gezet en die heb ik gedraaid. Ik heb de instructies gevolgd en het pennetje met folie op het contactje gedrukt. Toen begon hij iets te laden. Bij 24% viel m'n DS ineens uit. Nu start m'n DS niet meer op en ik heb ook het idee dat hij niet meer wil opladen. Heeft iemand misschien een soort gelijk probleem gehad? Zou het misschien kunnen komen omdat ik de superkey in het NDS slot had zitten tijdens het flashen? Ik heb heb al aardig gezocht met google, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Elke hulp zou ik zeer op prijs stellen want nu kan ik niets met m'n DS (lite). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ozxobez schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:47:
Ik heb vandaag geprobeerd mijn DS te flashen. Helaas is dit niet goed gegaan. :'( Nu gaat m'n DS niet meer aan.

Ik heb flashme.nds op mijn supercard gezet en die heb ik gedraaid. Ik heb de instructies gevolgd en het pennetje met folie op het contactje gedrukt. Toen begon hij iets te laden. Bij 24% viel m'n DS ineens uit. Nu start m'n DS niet meer op en ik heb ook het idee dat hij niet meer wil opladen. Heeft iemand misschien een soort gelijk probleem gehad? Zou het misschien kunnen komen omdat ik de superkey in het NDS slot had zitten tijdens het flashen? Ik heb heb al aardig gezocht met google, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Elke hulp zou ik zeer op prijs stellen want nu kan ik niets met m'n DS (lite). :|
Er is zat info te vinden om een gebrickte DS weer te recoveren hoor. Maar ik wil je wel even helpen :) Je DS is niet onherstelbaar kapot, mits je een fuse oid hebt opgeblazen door iets anders naast het SL1 contactje te verbinden. In ieder geval is hier de FlashMe recover procedure:

1. Zorg ervoor dat je DS slot leeg is.
2. Plaats flashme.nds of flashme-stealth.nds in de root van je flashcart. (btw, voor V7 zijn er 2 versies; eentje waarbij de DS Lite backlight functie niet werkt en één waarbij het wel werkt. De CRC32 waarde van de goeie zijn als volgt: flashme.nds: 597F2B69, flashme_stealth.nds: 0D8B19AE. Bedie bestanden zijn 525KB (538.185 bytes) groot.)
3. Stop de flashcart in je GBA slot. Opmerking: een G6 Lite gaat voor de recoverfunctie NIET werken; wanneer het TouchPodtm menu wordt geladen crasht je DS (alleen in de recoverfunctie dus).
4. Houd SELECT+START+A+B ingedrukt en doe je DS aan.
5. Je flashcart wordt opgestart en je kunt FlashMe als het goed is opnieuw draaien.

Succes!

Werkt het bovenstaande niet is er waarschijnlijk iets in je DS kapot, maar het kan nooit kwaad om daar nog wat extra info over te zoeken (de GBADev Forums bijvoorbeeld).

Had je je pennetje met folie wel rondom geïsoleerd zodat alleen de platte bovenkant stroom geleidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
jelbo schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:12:
[...]

...
Werkt het bovenstaande niet is er waarschijnlijk iets in je DS kapot, maar het kan nooit kwaad om daar nog wat extra info over te zoeken (de GBADev Forums bijvoorbeeld).

Had je je pennetje met folie wel rondom geïsoleerd zodat alleen de platte bovenkant stroom geleidt?
Zoals je wss wel weet is het bij de lite van belang dat je je pennetje afgeplatte tandenstoker heel recht op de SL1 brug moet houden. Wanneer je verbinding maakt tussen SL1 en het eilandje ernaast zal je DS uitvallen (zoals je zelf gemerkt hebt).
Daarom raden de meeste guides aan om het flashen van een lite voor de spiegel te doen, zodat je je ten volle kan concentreren op het goed kortsluiten, en toch de voortgang kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ja dat met een spiegeltje heb ik ook gedaan en dat ging heel goed. Hier nog even een foto'tje van mijn SL1 shorting tool :P

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/3455/sl1shortingtoolbh3.jpg

Afgebroken en bijgeschaafd satéstokje, aluminiumfolie (1 cm2 of zo) en wat plakband (we hadden alleen nog lieveheersbeestjesplakband). Maakte in één keer contact. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens nog meer mensen die merken dat de accu enorm snel leeg gaat met het kijken van video? had gister me accu volledig opgeladen, vandaag max 1.5 uur video gekeken en hooguit een uur gegamed en toch is me lampje alweer rood. Komt dit nou door de scl of door video (daar ga ik vanuit) of is het een combinatie van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Haal je Superkey/card eruit zodra je Supercard menu is geladen, dat scheelt ook alweer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Marrruuuk schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:55:
[...]

sja met firmware heb ik de nieuwste en zoals ik al zei, met nieuwe software doen nog minder spellen het.
Contact me anders op MSN. Ik kan je wel helpen denk ik.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voor mij word het een G6 Lite.
Voor de M3 Lite die wel 10e goedkoper is maar daar moet ik wel een micro sd card bij kopen en een card reader. Dat maak het onnodig duurder voor mij. Iedereen iig. bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik wil graag jullie deskundig advies :+ :

Aangezien de GBA Micro nog maar 50 (!) euro kost en ik dat altijd al een vet dingetje heb gevonden ben ik van plan die te gaan kopen. Alleen, nu is mijn vraag, welke flash card kan ik dan het beste aanschaffen? Ik wil een goede die games afspeelt zonder haperingen of lag (geen idee of dit het geval is met sommige) en die genoeg geheugen heeft voor een paar games. Welke is de beste voor een nette prijs?

• vanThijs
Remius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:41:
Ik wil graag jullie deskundig advies :+ :

Aangezien de GBA Micro nog maar 50 (!) euro kost en ik dat altijd al een vet dingetje heb gevonden ben ik van plan die te gaan kopen. Alleen, nu is mijn vraag, welke flash card kan ik dan het beste aanschaffen? Ik wil een goede die games afspeelt zonder haperingen of lag (geen idee of dit het geval is met sommige) en die genoeg geheugen heeft voor een paar games. Welke is de beste voor een nette prijs?
De ez flash 2 is een zeer goede keuze als je alleen GBA games wil spelen. Ik heb nog nooit een hapering gehad en je kan er redelijk wat spellen op kwijt.

• CT
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb nu de G6 Lite, maar bedenk wel dat als j'm hebt je erachter komt wat *niet* werkt.
Bijv:
- DOTT talkie (uberhaupt talkie versies) in scummvm, vanwegen de 30mb limiet die op het kaartje zit vanwegen ontbreken FAT-drivers (ofzo)
- DSOrganizer kan er niet op (zelfde reden, fat drivers)
- DS Browser (zelfde reden, alleen is er geloof ik uberhaupt geen patch voor?)
- Bijna alle irc clients, zelfde reden, geen fat driver :P

Rest van de homebrew zoals MSN werkt wel.
Verder werkt alles wel perfect (de games). Geen slowdowns niks, en hij is in me zwarte DS heel mooi afgewerkt, precies dezelfde kleur en sluit helemaal goed af. 8)

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

kan je de g6 eigk ook als gba flash cart gebruiken? dus in een gba?

This is the Way.

• CT
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja, het is volgens mij een GBA flashcard, maar met de PASSCARD kun je dan uiteindelijk de flash gebruiken voor je DS games. Er zitten bij de G6Lite trouwens 4 hoesjes: ds lite zwart/wit/blauw en GBA formaat. Dus kan je'm perfect in je GBA proppen.
zeker weet ik het niet, maar ik heb ook een gba, kan 'm daar wel is inproppen en kijken

[ Voor 16% gewijzigd door CT op 20-09-2006 10:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.