Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.807 views sinds 30-01-2008

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net de G6 lie maar besteld met n passcard 3 bij hopebuy.com en betaald met paypal. Ik laat em met DHL bezorgen, ben benieuwd hoelang t duurt. Als ik em over 2 weken maar heb dan vind ik t wel best.
Zo even naar de mediamarkt om een DS te kopen dus... ;)

Verwijderd

Bij mij duurder het 3 dagen voordat ik mijn order van hopebuy binnen had dus denk dat het wel minder dan 2 weken zal duren :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

4 werkdagen (dus 6 dagen gewacht, zat een weekend tussen) vanaf divineo.cn :)

This is the Way.

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Ik heb sinds 1 dag nu een nieuwe ds lite en SuperCard SD en Superkey3 gekocht. Nadat ik had uitgevonden dat je de spellen via een programma op de kaart moest zetten werkten ze perfect! Bij nader inzien had ik eigenlijk de SuperCard MicroSD moeten halen omdat deze niet uitsteekt. Ik heb hier een beetje rondlopen neuzen, en dan vindt ik toch verdacht weinig over deze combo. Was een andere keuze beter geweest??
Bedankt voor de reactie alvast.

[ Voor 11% gewijzigd door Rushhour77 op 20-09-2006 12:27 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Rushhour77 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:25:
Ik heb sinds 1 dag nu een nieuwe ds lite en SuperCard SD en Superkey3 gekocht. Nadat ik had uitgevonden dat je de spellen via een programma op de kaart moest zetten werkten ze perfect! Bij nader inzien had ik eigenlijk de SuperCard MicroSD moeten halen omdat deze niet uitsteekt. Ik heb hier een beetje rondlopen neuzen, en dan vindt ik toch verdacht weinig over deze combo. Was een andere keuze beter geweest??
Bedankt voor de reactie alvast.
Volgens mij wordt er in elk forum en elke review uitvoerig besproken dat de alleen de MicroSD variant van de flashcards helemaal in de DS Lite passen. Het wordt ook wel 'flush' genoemd. De ene is alleen wat meer flush dan de ander.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb sinds vandaag ook een ezpass2 en een ezflash4 lite voor mijn ds lite.

wil nu mijn ds-lite gaan flashen, en heb al aardig wat tutorials op internet afgezocht.
ben nu zover dat mijn ezpass2 de goeie bestanden heeft, en klaar is om de ds te flashen.

volgens deze: http://forums.modchipman....e7fa94e8c6b422ae6f34f86b5
tutorial moet ik nu mn minisd in de ezflash4 rammen, en de zut op de dslite opstarten, zodat de mappen op de kaart worden aangemaakt.
heb de 1Gb mini-SD geformateerd als fat, windows ziet hem gewoon goed, maar zodra ik de ezflash4 filemanager op de dslite opstart, krijg ik alleen een map EZ-Disk te zien, en verder kan ik niks meer.

Ook als ik daarna de DSlite uitzet, en de kaart in mn pc stop, zijn er geen mappen aangemaakt.
kan ik de mappen misschien handmatig aanmaken, en zo ja, welke zijn dit?

• Rushhour77
Mickman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:43:
[...]

Volgens mij wordt er in elk forum en elke review uitvoerig besproken dat de alleen de MicroSD variant van de flashcards helemaal in de DS Lite passen. Het wordt ook wel 'flush' genoemd. De ene is alleen wat meer flush dan de ander.
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde eigenlijk of een G6, M3 en superpass beter was dan de Supercard + Superkey, omdat ik jullie hier voornamelijk over G6 en M3 zie praten.

• Rushhour77
RonnieB82 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:15:
ik heb sinds vandaag ook een ezpass2 en een ezflash4 lite voor mijn ds lite.

wil nu mijn ds-lite gaan flashen, en heb al aardig wat tutorials op internet afgezocht.
ben nu zover dat mijn ezpass2 de goeie bestanden heeft, en klaar is om de ds te flashen.

volgens deze: http://forums.modchipman....e7fa94e8c6b422ae6f34f86b5
tutorial moet ik nu mn minisd in de ezflash4 rammen, en de zut op de dslite opstarten, zodat de mappen op de kaart worden aangemaakt.
heb de 1Gb mini-SD geformateerd als fat, windows ziet hem gewoon goed, maar zodra ik de ezflash4 filemanager op de dslite opstart, krijg ik alleen een map EZ-Disk te zien, en verder kan ik niks meer.

Ook als ik daarna de DSlite uitzet, en de kaart in mn pc stop, zijn er geen mappen aangemaakt.
kan ik de mappen misschien handmatig aanmaken, en zo ja, welke zijn dit?
Helaas heb ik geen antwoord op jou vraag maar wel een vraag :), heb je bewust gekozen voor de ezpass? Want met de superkey bijvoorbeeld hoef je je DS niet eens te flashen (wat mij wel zo veilig lijkt) of is de ezpass goedkoop ofzo?? Ik ben vrij nieuw met dit gebeuren vandaar mijn vragen.

Bedankt.

Verwijderd

Rushhour77 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde eigenlijk of een G6, M3 en superpass beter was dan de Supercard + Superkey, omdat ik jullie hier voornamelijk over G6 en M3 zie praten.
Ik denk dat je beter de micro sd versie had kunnen nemen. Ik heb een supercardlite en het werkt perfect, zie niet in waarom ik een g6 had moeten nemen met beperkte opslag of een m3 die duurder is (en nog niet verkrijgbaar was toen ik mijn scl kocht). Volgens mij zijn er trouwens best veel mensen met een supercard(lite).

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
vanThijs schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:45:
[...]
De ez flash 2 is een zeer goede keuze als je alleen GBA games wil spelen. Ik heb nog nooit een hapering gehad en je kan er redelijk wat spellen op kwijt.
Dat is dus EZ Flash II Power Star neem ik aan? Het is wel een mooi dingetje volgens mij, maar ik heb gelezen dat de batterij 3 jaar mee gaat ofzo :/ Wat bedoelen ze daar precies mee? Moet je de card zelf ook opladen ofzo? Hij is als het goed is zo groot als een gba cartridge, hij steekt dus niet uit? En als laatste, waar te kopen? bij importshop.nl hebben ze hem voor 75 euro, iemand ervaring met deze of andere shops?

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Kun je wél talkie scummVM spellen spelen op een supercard lite?

...

• CT
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Labman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:08:
Kun je wél talkie scummVM spellen spelen op een supercard lite?
Supercard Lite users: It has been reported that ScummVM works fine on the Supercard Lite after being patched with the Moonshell SC Lite patcher.
bron
Dus daar kan je gewoon op de SD je hele spel copieren, geen limiet aan de grote. (dus ja).

• Cartman!
  • Niet online
Hoe kan ik het best een DPG maken van een DVD? Ik heb eerst de dvd op mn HD gekopieerd en toen deze ge-encode naar xvid. Daarna met BachDPG gedaan met normale settings (18FPS) en toen kreeg ik een file van 250MB terwijl een xvid versie van prison break a 45min 'slechts' 130MB oplevert. Weet iemand wat een betere methode is??

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Remius schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:39:
[...]
Dat is dus EZ Flash II Power Star neem ik aan? Het is wel een mooi dingetje volgens mij, maar ik heb gelezen dat de batterij 3 jaar mee gaat ofzo :/ Wat bedoelen ze daar precies mee? Moet je de card zelf ook opladen ofzo? Hij is als het goed is zo groot als een gba cartridge, hij steekt dus niet uit? En als laatste, waar te kopen? bij importshop.nl hebben ze hem voor 75 euro, iemand ervaring met deze of andere shops?
Het grote voordeel is juist dat de batterij langer meegaat, dan bij andere oplossingen, omdat deze oplaadbaar is.
De eerste kaar moet je hem 24u aan de lader/flash toestel laten hangen, en daarna heb je nooit problemen met verloren saves ofzo. Moest er nog iets misgaan met de accu, kan je deze gewoon vervangen (moet je wel iets voor kunnen solderen dacht ik)
Je kan er een bestellen via Tweakerrrr, hier ook actief op het forum (http://samenkopen.net/action_products/647944)
Kost je € 55 (excl verz/evt afhalen)

• Labman
CT schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:28:
bron
Dus daar kan je gewoon op de SD je hele spel copieren, geen limiet aan de grote. (dus ja).
Nice! hoe zit het met de supercard-software? en dan voornamelijk het patchen van nieuwe spellen? wordt dat een beetje vaak & snel geupdate?

...

Verwijderd

Topicstarter
het is vaak een race wie als eerste update,

de ene keer is het g6, andere keer m3 of ez of supercard.

maar vaak na 2 of 3 dagen zijn voor alle backup systemen patches klaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:58:
het is vaak een race wie als eerste update,
de ene keer is het g6, andere keer m3 of ez of supercard.
maar vaak na 2 of 3 dagen zijn voor alle backup systemen patches klaar
Is er uberhaupt een site waar je dit soort overzichten kan vinden? Voor de EZ werken bijv. een stuk of 4 games niet, zal voor andere kaarten ook wel zo zijn. Een site met goede overzichtjes is dan wel handig.

• vanThijs
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:28:
[...]Is er uberhaupt een site waar je dit soort overzichten kan vinden? Voor de EZ werken bijv. een stuk of 4 games niet, zal voor andere kaarten ook wel zo zijn. Een site met goede overzichtjes is dan wel handig.
Meestal is dit te vinden op de forums van de respectievelijke producenten. Ik weet dat er voor M3 een wikki bestaat, waarop alle resleases staan, inclusief de settings van de manager.

• Cartman!
  • Niet online
g00fy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:33:
Hoe kan ik het best een DPG maken van een DVD? Ik heb eerst de dvd op mn HD gekopieerd en toen deze ge-encode naar xvid. Daarna met BachDPG gedaan met normale settings (18FPS) en toen kreeg ik een file van 250MB terwijl een xvid versie van prison break a 45min 'slechts' 130MB oplevert. Weet iemand wat een betere methode is??
Laat maar...dom van mij... Het source bestand bleek de complete dvd te zijn, dus alle afleveringen en extra's. Heb nu met virtual dub de stukken gesliced en ben opnieuw aan het encoden.

Welke versie van beup gebruiken jullie trouwens op de G6? En welke versie van moonshell?

edit: een friends aflevering is rond de 50MB per stuk nu, lijkt me prima :) Kan volgende week pas testen hoe de kwaliteit is helaas maargoed... geduld is n schone zaak. Net wel met VLC gekeken hoe de kwaliteit is en dat lijkt prima in orde te zijn. Hoop dat 18FPS genoeg is alleen.

Mijn settings in BatchDPG :

Afbeeldingslocatie: http://shell3.skyberate.net/~cartman/settings.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 20-09-2006 23:18 ]

Verwijderd

g00fy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:30:
[...]

Laat maar...dom van mij... Het source bestand bleek de complete dvd te zijn, dus alle afleveringen en extra's. Heb nu met virtual dub de stukken gesliced en ben opnieuw aan het encoden.

Welke versie van beup gebruiken jullie trouwens op de G6? En welke versie van moonshell?

edit: een friends aflevering is rond de 50MB per stuk nu, lijkt me prima :) Kan volgende week pas testen hoe de kwaliteit is helaas maargoed... geduld is n schone zaak. Net wel met VLC gekeken hoe de kwaliteit is en dat lijkt prima in orde te zijn. Hoop dat 18FPS genoeg is alleen.

Mijn settings in BatchDPG :

[afbeelding]
Ik had gelezen dat moonshell niet lekker werkte op de G6 lite, maar ik kan het nog niet proberen omdat m'n G6 in backorder is gegaan bij Winsunx. :( Ik zat me nog te bedenken dat het mss wel aardig zou zijn om op zijn tijd in de trein een aflevering van prisonbreak/lost/stargate/eureka/battlestar galactica te kunnen kijken.

Laat ff weten of het allemaal wil lukken met de G6 met die instellingen!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 00:38
werkt prima bij mij. Goede kwaliteit enz. (heb dan wel south park en the simpsons) :+

Maar kan ook denk ik wel prisonbreak ofzo gewoon goed erop kijken.

• Cartman!
  • Niet online
cbxmelk schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:25:
werkt prima bij mij. Goede kwaliteit enz. (heb dan wel south park en the simpsons) :+

Maar kan ook denk ik wel prisonbreak ofzo gewoon goed erop kijken.
Aannemende dat je ook een G6 Lite hebt : welke versie van moonshell draai jij?

Mijn pakketje is vandaag op de post gegaan, hoop em begin volgende week te hebben :)

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 10:09

mbooij

De Mosselman

Labman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:56:
[...]

Nice! hoe zit het met de supercard-software? en dan voornamelijk het patchen van nieuwe spellen? wordt dat een beetje vaak & snel geupdate?
Toen ik mijn SuperCard net had vond ik dat ze snel waren met nieuwe firmware en patchsoftware. Nu zit ik echter al weken te wachten op een update om de nieuwste roms te kunnen proberen. Misschien heeft het software team wel een maand vakantie of zo :(

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Topicstarter
supercard pakt nu alles hoor,
welke roms heb je problemen mee dan?
pm me ff

groetjes

duinroosje

Verwijderd

vanThijs schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:53:
[...]

Meestal is dit te vinden op de forums van de respectievelijke producenten. Ik weet dat er voor M3 een wikki bestaat, waarop alle resleases staan, inclusief de settings van de manager.
voor de ez4 (die ik heb) is er ook een wiki, helaas komen daar niet dit soort dingen in (wel op het amerikaanse forum van ez4). Ik mis alleen een site met een totaaloverzicht, dat zou handig zijn voor mensen die nog een kaartje moeten kopen.

Iemand die hier wat nederlands van kan brouwen (is uitleg van nieuwe update voor de ez4 kaart en kennelijk is er wat veranderd, maar ik begrijp woorden als renewal tabulates en linkage en pattern niet?) :
The renewal tabulates the renewal to 0568
Joins the GBA game linkage function (to correspond EZ4, EZ4Lite, EZ4LiteDeluxe, EZ4LiteCompact because does not support the GBA game, at present is unable to support linkage function
Sequence of operation
1. is going the linkage GBA game to read in on miniSD/microSD through EZ4Client
2. is going the linkage NDS game to read in on miniSD/microSD through EZ4Client. Remembered will have to cancel chooses "the linkage" option later again to transmit
3. enters the GBA pattern. Area presses Start in 256M/384M the Norflash the key formatting Norflash area
4. enters the SD card catalogue under the GBA pattern, selects wants the linkage the GBA game, presses the Select key, again presses the A key to read in it Norflash first.
5. enters the NDS pattern, the execution corresponds GBA linkage NDS game then
[color=orange]Key: The entire operation needs to pay attention the place is 1. wants the linkage the NDS game to have to cancel chooses "linkage" 2. The corresponding linkage GBA game must write Norflash the first position.
Chinezen en Engels :|

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:41:
Ik wil graag jullie deskundig advies :+ :

Aangezien de GBA Micro nog maar 50 (!) euro kost en ik dat altijd al een vet dingetje heb gevonden ben ik van plan die te gaan kopen.
50 Euro ? Kan je me een adresje geven ? Bij de dixons om de hoek is hij nog steeds 90EU.
Of bedoel je 2dehands?

@pewwy > thnx! goede link btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:52:
[...]

50 Euro ? Kan je me een adresje geven ? Bij de dixons om de hoek is hij nog steeds 90EU.
Of bedoel je 2dehands?
www.budgetgaming.nl ;)

Bijna overal dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

De laatste roms (vanaf starfox) werken niet of werken alleen met alle functie uitgeschakeld. Dat is dus geen Fastplay en ook vaak geen reset. Ik hoop dat SC snel met nieuwe software uitkomt welke wel weer geod werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je alle functies? al die extra functies tov een orginele game vind ik toch niet boeiend. Wil de game gewoon net zo spelen als mijn orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, vandaag naar de Media Markt Rotterdam Centrum geweest, daar was de micro alweer 99 euro. De uitleg 'Het was tijdelijk, we moesten de concurrentie volgen'. Beetje balen dat ik voor niks erheen was gegaan, maarja. Gelijk maar bij Bart Smit online besteld toen ik thuis was.
Ik vermoed dat de andere winkels dan ook weer binnenkort de prijzen weer omhoog gooien.

Even nog een klein vraagje ontopic;
Ik heb een aantal GBC spellen (oa de erg leuke Zelda Oracles), nu kan ik die niet meer spelen op mijn micro. Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik een EZ-Flash 2 koop, ik de roms van GBC spellen op die kaart kan zetten en spelen op mijn micro. Iemand een idee/ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbooij schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:57:
De laatste roms (vanaf starfox) werken niet of werken alleen met alle functie uitgeschakeld. Dat is dus geen Fastplay en ook vaak geen reset. Ik hoop dat SC snel met nieuwe software uitkomt welke wel weer geod werkt.
EZ4 wordt elke keer gelukkig snel geupdate, de nieuwe roms doen het allemaal prima. Alleen vind ik wel dat er nu teveel uitkomt. Ik heb nog niet eens star fox voor meer dan 10 minuten gespeeld en we zijn alweer 30 games verder... ach, luxe probleem :+

Nog een handige tip die ik las in het EZ4 Engelse forum (waar ze weleens last hebben dat de EZ4 uit China komt en de makers vooral Chinees spreken en ze niet kunnen lezen wat er aankomt):
Off-topic:translate.google.com is so more accurate than babelfish.yahoo.com with chinese simp to english. I thought they used the same engine?
Wellicht hebben andere kaarten ook chinese fora en kan je het hiermee redelijk goed lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 23:23 ]

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:20

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

DropDeadGorgeous schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:05:
[...]

Contact me anders op MSN. Ik kan je wel helpen denk ik.
kom eens op msn dan ;)

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:37:
[...]
Ik heb een aantal GBC spellen (oa de erg leuke Zelda Oracles), nu kan ik die niet meer spelen op mijn micro. Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik een EZ-Flash 2 koop, ik de roms van GBC spellen op die kaart kan zetten en spelen op mijn micro. Iemand een idee/ervaringen hiermee?
Je kan Goomba en Goomba color gebruiken om GB(C) spellen te emuleren op een Gameboy Advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onbekend,

maar je kan ook deze link gebruiken voor de nieuwe software ;)

linkje

veel speel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:57:
onbekend,

maar je kan ook deze link gebruiken voor de nieuwe software ;)

linkje

veel speel plezier
Die linkt uiteindelijke naar dezelfde URL. :Y)

Iemand een link voor me waar de nieuwste software van G6 te downloaden is? Ik zit op versie 4.3A, maar zie dat versie 4.4 uit is.

En gevonden. :)

Wat bedoelen ze met de linkage naar GBA/NDS?

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 24-09-2006 15:17 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

pven schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:11:
[...]

Die linkt uiteindelijke naar dezelfde URL. :Y)

Iemand een link voor me waar de nieuwste software van G6 te downloaden is? Ik zit op versie 4.3A, maar zie dat versie 4.4 uit is.

En gevonden. :)

Wat bedoelen ze met de linkage naar GBA/NDS?
Ahja, Handheldsources is weer eens down zo te zien.

Maar je kunt nog altijd hier terecht, daar zijn de updates ook altijd als eerste te vinden.

En geen zorgen dat dit een Chinese update is, daar merk je niks van.

edit:
Daar kun je extra's in games mee unlocken. Bijvoorbeeld door Megaman Zero 4 in het GBA slot te doen en Megaman ZX in het DS slot, je G6 kan dit vanaf nu dus ook faken.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 24-09-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
kheb een vraag: wat is nou beter, G6, superkey, EZ of M3?

hmm ik koop de M3 wel, maar waar is deze op voorraad???

edit: kheb het bij divineo.cn besteld :9 kan gewoon met ideal :*)

[ Voor 124% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2006 11:17 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mn pakketje van hopebuy kwam vandaag al :D Erg snel vind ik zelf :) Besteld met DHL overigens.

Net wat games getest en die werken vlekkeloos :
- Brain Age
- New Super Mario Brothers
- Mario 64 DS
- Elektroplankton

Ook een aflevering friends geprobeerd maar die schokte enorm op 18FPS :( Ik heb moonshell gebruikt die er al bij zat, is dit de beste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou iig even de nieuwe moonshell gebruiken en je filmpjes op 15fps encoden, dat schijnt het beste te zijn wat betreft kwaliteit (ik heb alles op 15fps en op een enkele keer na waar een filmpje soms blijft hangen werkt het perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar ik heb die nieuwe moonshell geinstalleerd op mn G6 Lite maar nu dan? Ik lees in de readme iets over een .bat file die ik niet kan vinden om hem werkend te krijgen voor de G6. Wie weet dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een M3lite. Besteld via divineo.cn (+passcard3 + airmail = 83 dollar), was er al na een week. Heb bij de Mediamarkt voor 39 Eu een 1 gig micro SD kaartje gekocht.

Ben helemaal tevreden, alles werkt zoals ik wil. Heb veel gespeeld met homebrew, maar kom er toch achter dat ik het alleen voor spellen en films ga gebruiken. Ik gebruik BatchDPG voor het omzetten naar .dpg en de nieuwste Moonshell voor het afspelen (ik heb verder de nieuwste loader erop gezet). Mijn BatchDPG-settings:

FPS: 15
W: 256
H: 144 (kan ook 192, maar omdat de source widescreen is, houd ik het op 144)
Max/Bitrate: 128
Profile: High
Audio: 64 - 48000 - mono - normalize

Een divx aflevering Grey's Anatomy wordt 66 Mb en is naar mijn mening van goede kwaliteit. Ik heb geprobeerd om met stereo audio te encoden, maar dan wordt het bestand bijna 120 Mb en het geluid is nauwelijks te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
Voor alle DPG junkies:
DPGplay by chuckstudios
A way to play DPGs on your computer, completely in sync.

CURRENT VERSION IS
DPGplay v2 (dpgplay_v2.7z)

Old Versions
DPGplay v1 (dpgplay_v1.rar)
DPGplay beta0 (dpgplay_beta0.rar)
LINKJE

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig! Dat was echt een gemis dat je ze niet kon afspelen op de pc om te controleren e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Heeft iemand de nieuwe 0.9.1 beta versie van ScummVM DS werkend gekregen op zijn/haar G6 Lite? 0.61 werkte hier prima (met de zip-file methode en directly copy), maar de beta laat m'n DS uitgaan als ik een spel probeer te starten (ik heb Sam & Max: Hit the Road en Day of the Tentacle geprobeerd; ze werkten wel in 0.61).

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

mbooij schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:57:
Jammer genoeg heeft SC nog steeds geen nieuwe patch software. Starfox kan dus nog alleen zonder Fastplay (sloom dus) en Harvest Moon DS werkt niet eens. Ik hoop dat ze binnenkort weer wat gaan doen aan de software want dit is best sneu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoe krijg ik mn G6 Lite nou gepatched met versie 4.4? Ik heb de readme gevolgd maar snap er niks van. Ik heb die 2 files in mn root gezet en dan opgestart. Dan ga ik naar de GBA modus met 'Y' en dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harvast moon is een speciale fix voor net zoals bij lego star wars.

zal strax t linkje hier neer zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@g00fy; je moet als die groene letters komen ff a+b+start+select indrukken

de rest wijst zich vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:14:

Ok, duidelijk... nu snap ik de readme ook ;) Gelukt overigens dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

als ik de g6 updat dan doe ik y op in gba mode te komen dan tijdens de groene letters die combinatie en dan ga ik naar yes en dan komt er eeen 2tje in de yes te staan... wat doe ik nu fout?

ook werken de laatse paar roms niet. bijv march of the minis werkt niet ...

[ Voor 17% gewijzigd door NoTimeRemains op 26-09-2006 20:21 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet gewoon op yes klikken? en dan gewoon ff wachten

bij mij blijft t nl gewoon een pijltje

de laatste roms doen t bij mij trouwens ook niet (ook na update doet bv fifa t niet)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:14:

Inderdaad, nu is het bij mij ook gelukt, maar wel raar dat dit soort vitale informatie niet in de readme staat! Ook raar dat je eerst het hele ding moet laden en vervolgens in GBA modus de update moet draaien. Heeft iemand trouwens al het PDA gedeelte in English gezien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:00:
Inderdaad, nu is het bij mij ook gelukt, maar wel raar dat dit soort vitale informatie niet in de readme staat!
Dat doen die Chinezen altijd zo lastig, ik vermoed dat het komt omdat ze bijna geen Engels spreken en niet weten hoe ze het moeten opschrijven en het dan maar zo laten. Dit probleem speelde in iedergeval ook bij flash kaartjes voor de GBA en dergelijke. Gelukkig is er internet en zijn er fora waar je met dit soort problemen terecht kan, anders had je een dik probleem.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

nou wat heb ik gedaan?
de bestanden: "g6vervify.sys" en "g6loader.sys" in de root gezet van de G6.

G6 in de NDS gedaan. Opgestart via de Passcard 3. "Y" geduwd voor GBA mode. Toen de groene letters in beeld kwamen heb ik A+B+St+Se geduwd.
Toen kwam er te staan: Do You Reload System? (Y/N).
Naaar Yes gegaan en er op geklikt, en dan gebeurt er dit...

kan er geen foto van maken, maar door het Yes balkje komt een 2 te staan...

[ Voor 9% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-09-2006 10:42 ]

This is the Way.

Verwijderd

HIValicious schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:39:
nou wat heb ik gedaan?
de bestanden: "g6vervify.sys" en "g6loader.sys" in de root gezet van de G6.

G6 in de NDS gedaan. Opgestart via de Passcard 3. "Y" geduwd voor GBA mode. Toen de groene letters in beeld kwamen heb ik A+B+St+Se geduwd.
Toen kwam er te staan: Do You Reload System? (Y/N).
Naaar Yes gegaan en er op geklikt, en dan gebeurt er dit...

kan er geen foto van maken, maar door het Yes balkje komt een 2 te staan...
--
Heb ik ook mee gemaakt.
Had tig keer mijn G6 opnieuw geformateerd, maar niets geholpen.
Toen probeerde ik opnieuw, maar via mijn Desktop PC ipv mijn laptop. Toen kon ik wel upgrade naar versie 4.3a (op dit moment 4.4 geloof met de nieuwste)

Probeer maar eens.
Mocht het nog niet helpt..
Low format via MP ultility van G6..zet twee bestanden erop en probeer opnieuw.

suc6

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

thnx
...

[ Voor 63% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-09-2006 11:01 ]

This is the Way.

Verwijderd

http://www.handheldsources.com/Download.html

MP=Maintenance utility
mocht ht niet lukken probeer op de andere pc...
suc6

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

success!

[ Voor 94% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-09-2006 11:18 ]

This is the Way.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:23:
[...]

Dat doen die Chinezen altijd zo lastig, ik vermoed dat het komt omdat ze bijna geen Engels spreken en niet weten hoe ze het moeten opschrijven en het dan maar zo laten. Dit probleem speelde in iedergeval ook bij flash kaartjes voor de GBA en dergelijke. Gelukkig is er internet en zijn er fora waar je met dit soort problemen terecht kan, anders had je een dik probleem.
staat wel in de readme hoor, denk je dat ik dit zelf heb bedacht haha :D

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:03:
http://www.handheldsources.com/Download.html

MP=Maintenance utility
mocht ht niet lukken probeer op de andere pc...
suc6
Daar is tevens ook de nieuwe 4.5 U-disk burner te downloaden.

Verwijderd

ff vraag tussendoor

Weet iemand of je op de Supercard lite een gewone MicroSD card kunt gebruiken met goed fatsoen of is een Ultra II speed card noodzakelijk?

Zijn er verder merken cards aan of af te raden?

Thnx

Verwijderd

Volgens mij heb ik een normale sandisk microsd kaartje en ik merk niet dat die niet snel genoeg is, alles loopt gewoon soepel.

• pven
  • Niet online
Ik ben versie 4.5 van G6 U-Disk Manager aan het installeren. Tsjemig, wat gaat dat ongelooflijk traag. Hij is nu al ruim 10 minuten bezig om de cheats erbij te plaatsen. Daarnaast vraag ik me af waarom dit ruim 60MB moet kosten? :?

• Cartman!
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:44:
Ik ben versie 4.5 van G6 U-Disk Manager aan het installeren. Tsjemig, wat gaat dat ongelooflijk traag. Hij is nu al ruim 10 minuten bezig om de cheats erbij te plaatsen. Daarnaast vraag ik me af waarom dit ruim 60MB moet kosten? :?
Vanwege alle plaatjes van games die erbij zitten. Dat stond op de site van G6 zelf ook uitelegd geloof ik.

• pven
  • Niet online
g00fy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:59:
[...]

Vanwege alle plaatjes van games die erbij zitten. Dat stond op de site van G6 zelf ook uitelegd geloof ik.
Dat moeten dan wel zwaar gecompresste plaatjes zijn. De install is nu bijna 3 kwartier bezig ?!? :?

Hij is nu pas op 7% ?!? :? :/

En opgelost: installeren vanaf een netwerkschijf is niet altijd handig. :X

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 27-09-2006 22:28 ]

• Cartman!
  • Niet online
Ik wou zeggen... zolang duurde dat hier echt niet :D

Heb wel last dat een aantal GBA roms niet werken trouwens. Is er een manier om de compabiliteit te verhogen ?

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja de cartridge updaten naar 4.4, hiermee werkte een berg NDS roms ineens wel :)
mss werken de GBA roms ook... try it baby :)

This is the Way.

• SD5k

SD5k

>4&X

De 4.5a Loader is inmiddels ook uit.

Verwijderd

laat maar

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 13:20 ]

• YoshiBignose
mooi kheb mijn m3 enz. binnen. kheb alleen 1 vraagje, hoe krijg ik de data op die microSD kaart? moet ik daar nog een soort card reader ofzo voor kopen??? :P

• Cartman!
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:36:
mooi kheb mijn m3 enz. binnen. kheb alleen 1 vraagje, hoe krijg ik de data op die microSD kaart? moet ik daar nog een soort card reader ofzo voor kopen??? :P
Precies, je geeft het antwoord zelf al. Dat in combinatie met de micro sd kaart heeft voor mij besloten dat het me iets te duur word.

* Cartman! is blij met G6 Lite

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:03
g00fy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:54:
[...]

Precies, je geeft het antwoord zelf al. Dat in combinatie met de micro sd kaart heeft voor mij besloten dat het me iets te duur word.

* woutertje is blij met G6 Lite
Zo'n reader is ook een gigantische uitgave natuurlijk :P (Kost 2,50 bij hopebuy)

[ Voor 8% gewijzigd door woutertje op 28-09-2006 13:57 ]

Verwijderd

Wou net zeggen, die 3 euro boeit toch ook niet :P

Weet iemand trouwens een oplossing voor het probleem met de SC software dat sommige backups maar 0byte zijn? (bv bij mario vs donkey kong).

• Cartman!
  • Niet online
woutertje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:56:
[...]

Zo'n reader is ook een gigantische uitgave natuurlijk :P (Kost 2,50 bij hopebuy)
Oh :+ Naja, dan is t alsnog duurder dan een G6. Heb er nu 9 NDS games op staan en 8 GBA games. Dan heb ik nog 250MB ruimte over voor pakweg 90 minuten video. Voor mij genoeg :) Zo even de 4.5 loader erop zetten maar.

• YoshiBignose
ff readertje gekocht idd. was ik vergeten :) maar weet iemand een goede guide wat ik nu stap voor stap moet doen?

edit: kheb dat nieuwste update bestandje erop gezet. toen erin gedaan en dan kom ik in hoofdmenu. werkt alles nu al? :D

[ Voor 35% gewijzigd door YoshiBignose op 28-09-2006 14:33 ]

Verwijderd

YoshiBignose schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:29:
ff readertje gekocht idd. was ik vergeten :) maar weet iemand een goede guide wat ik nu stap voor stap moet doen?

edit: kheb dat nieuwste update bestandje erop gezet. toen erin gedaan en dan kom ik in hoofdmenu. werkt alles nu al? :D
:+ Mooi eigenlijk hoe jij eigenlijk in notime de problemen die je hier post zelf oplost. _/-\o_

• YoshiBignose
lol ja. kben slimmer dan ik dacht _/-\o_

maar dit keer heb ik echt een probleem. als ik een spel wil loaden met M3 dan gaat hij laden en dan looopt hij vast als balkje vol is en gebeurt er niks. hoe fix ik dit???

edit: hmm geformateerd en nu krijg ik na het laden alleen een wit beeld :X en khad nieuwste m3 shit erop gezet...

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 28-09-2006 15:01 ]

• YoshiBignose
ah nu werkt het, moet via dat M3 game manager dus :*)

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 19:36
Weet iemand waar ik de firmware updates kan vinden voor de M3 adapter? Zowel op de M3adaper.com als op Dualscene.net kan ik ze niet vinden. Op de sites alleen een ' how-to' handleiding. Hoe kan ik zien welke firmware-versie er momenteel in m'n adapter zit?

• pven
  • Niet online
Ik heb v4.5a van G6 Lite erop gezet en nu start ie niet meer op. :(

Beide schermpjes starten op, daarna flikkert het bovenste even groen en de hele handel hangt. :/

Ik zal de readme.txt eens gaan lezen ...

• SD5k

SD5k

>4&X

pven schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:54:
Ik heb v4.5a van G6 Lite erop gezet en nu start ie niet meer op. :(

Beide schermpjes starten op, daarna flikkert het bovenste even groen en de hele handel hangt. :/

Ik zal de readme.txt eens gaan lezen ...
Sommige mensen hebben problemen met de nieuwe 4.5a Loader icm de Passcard 3. Gewoon even downgraden in GBA modus naar 4.4

Ik heb zelf nergens last van overgens.

• pven
  • Niet online
Ik heb idd een Passcard3. :Y)

Downgraden via de GBA-mode gaat me natuurlijk niet lukken als het hele ding niet op wilt starten. Of zijn daar truuks voor? :?

Hmz, ik heb hem geformatteerd en het werkt nog steeds niet. :S

Ik denk dat ik er al aan uit ben: passcard3 eruit halen, opstarten in GBA-mode en updaten die handel. Dit zal wel goed gaan komen. Nu maar wachten op v4.5b. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 28-09-2006 22:28 ]

• Cartman!
  • Niet online
Hier werkt ie wel goed met een Passcard3... Hoe kan dat dan :?

• pven
  • Niet online
Ik ga eerst even de inhoud van mijn G6 restoren, daarna zal ik nogmaals proberen om v4.5a te installeren (nu weet ik immers hoe ik hem weer kan downgraden ;)).

V4.5a werkt echt niet bij mij, ik ben dus weer gedowngrade.

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 28-09-2006 22:52 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
Hoi,

heb vrijwel het hele topic doorgelezen maar ben er een beetje uit.
Heb voor mijn GBA een powerstar EZIII met 512megabit.

Wil nu voor mijn gewone NDS ook iets soortgelijks.
Liefst zonder passme key maar dat is volgens mij alleen de DS-X en die is nog niet leverbaar.

Waar en welke kan ik het beste aanschaffen ? Eventuele geheugenkaartjes zijn geen probleem want ik werk toch in een foto/videozaak dus daar kan ik wel goedkoop aankomen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Het is mij niet duidelijk of je via de M3 normaal kan saven (elders heb ik gelezen dat dit voor de G6 wel zo is). Aangezien ik ooit enorme problemen gehad heb met saven bij een (volgens mij kappotte) flash card voor de GBA wil ik zeker weten dat dit probleemloos verloopt.

Als er 'realtime' gesaved wordt is dat leuk, maar het moet zeker niet de enige optie zijn.

Dus:
Kan ik 'gewoon' saven met de M3 kaart, dus via het spel zelf? Zijn er nog 'undocumented features' bij het saven waar rekening mee moet houden?
(in mindere mate wil ik dit ook weten voor de alternatieven maar gaat me nu voornamelijk om de M3)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:32:
Ik ga eerst even de inhoud van mijn G6 restoren, daarna zal ik nogmaals proberen om v4.5a te installeren (nu weet ik immers hoe ik hem weer kan downgraden ;)).

V4.5a werkt echt niet bij mij, ik ben dus weer gedowngrade.
4.5a heb ik hier goed draaien. Misschien kun je met de MP utility eens een format uitvoeren en kijken of je het er dan wel goed op krijgt. Ik had het idee dat na een format filmpjes beter werden afgespreeld met Moonshell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:34:
[...]

4.5a heb ik hier goed draaien. Misschien kun je met de MP utility eens een format uitvoeren en kijken of je het er dan wel goed op krijgt. Ik had het idee dat na een format filmpjes beter werden afgespreeld met Moonshell.
De format heb ik gedaan (zie ook hierboven ergens), dat heeft dus niet geholpen. Ik wacht wel op de volgende versie, heb nu niet het idee dat iets niet werkt (met uitzondering van NDS#580; die is 1 keer gestart, als ik hem nu start krijg ik 2 witte schermen :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:34:
[...]

Dat geldt dan alleen voor de MediaExtend versie. Maar je hebt gelijk, die hapering die je om de zoveel tijd kreeg is verdwenen. Dat was volgens mij ook al in 4.4 doorgevoerd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 19:28
Voordat ik ga bestellen wil ik toch even checken of ik hiermee de juiste keuze maak.

Ik heb een NDSL (black) en wil de volgende dingen gaan doen:
  • Homebrew programma's draaien
  • Backups van games spelen
  • Af en toe een filmpje / serie kijken
  • GBA en SNES roms (backups) spelen
  • Mijn DSL wil ik NIET flashen
Om dit goed te kunnen doen wil ik het volgende aanschaffen:Maak ik hiermee volgens jullie de juiste keuze? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
morg, dat lijkt me prima. Vergeet je ook de cardreader niet? ;)

Wat is een 'IDS' trouwens? die passcard 3 zegt tijdens booten : 'for NDS, NDSL & IDS' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 19:28
g00fy schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:37:
morg, dat lijkt me prima. Vergeet je ook de cardreader niet? ;)

Wat is een 'IDS' trouwens? die passcard 3 zegt tijdens booten : 'for NDS, NDSL & IDS' :?
Cardreader? Je bedoelt om de software op de MicroSD kaart te zetten? Good point... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDS is de Ique (naam van nintendo in China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit sinds gisteren met een big fucked up probleem met mijn g6 lite. Ik deed gisteren zoals gewoonlijks mijn DS lite aan, klikte op het passcard 3 scherm.. maar er gebeurde niks. Na wat gehannes lukte het me gelukkig weer om het aan de praat te krijgen, maar ik ervaar er nu steeds meer ellende mee. Steeds wil hij mijn g6 lite maar niet herkennen in het apparaat, zo nu en dan doet hij het opeens wel, maar meestal niet. Er komt dan soms ook te staan dat er alleen een 'ds option pak' is ingestoken en geen gba cartridge. Ik weet niet hoe ik het precies moet oplossen maar ik weet wel dat het enorm frustrerend is.. Ik hoop dat jullie mij misschien een verlossende verklaring kunnen geven, want ik baal hier enorm van. Ik dacht zelf, misschien is de ingebouwde batterij op die in de g6 zit, dus laad ik hem op in de pc, daarna deed hij het.. Maargoed, nu doet hij het inmiddels weer niet, ook al heb ik hem in de pc gestoken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
BellySM schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:44:
Weet iemand waar ik de firmware updates kan vinden voor de M3 adapter? Zowel op de M3adaper.com als op Dualscene.net kan ik ze niet vinden. Op de sites alleen een ' how-to' handleiding. Hoe kan ik zien welke firmware-versie er momenteel in m'n adapter zit?
De beste plaats voor M3 informatie is natuurlijk het unofficial M3-forum
Om te zien welke firmware je draait, moet je naar het setup scherm gaan, en op select drukken.
Het kan geen kwaad om te update, dan kan je terug alles spelen, met optimale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:39:
Hallo,

Ik zit sinds gisteren met een big fucked up probleem met mijn g6 lite. Ik deed gisteren zoals gewoonlijks mijn DS lite aan, klikte op het passcard 3 scherm.. maar er gebeurde niks. Na wat gehannes lukte het me gelukkig weer om het aan de praat te krijgen, maar ik ervaar er nu steeds meer ellende mee. Steeds wil hij mijn g6 lite maar niet herkennen in het apparaat, zo nu en dan doet hij het opeens wel, maar meestal niet. Er komt dan soms ook te staan dat er alleen een 'ds option pak' is ingestoken en geen gba cartridge. Ik weet niet hoe ik het precies moet oplossen maar ik weet wel dat het enorm frustrerend is.. Ik hoop dat jullie mij misschien een verlossende verklaring kunnen geven, want ik baal hier enorm van. Ik dacht zelf, misschien is de ingebouwde batterij op die in de g6 zit, dus laad ik hem op in de pc, daarna deed hij het.. Maargoed, nu doet hij het inmiddels weer niet, ook al heb ik hem in de pc gestoken..
Ik zou hem ten eerste formateren met de MP utility en kijken of hij het dan wel doet. De batterij laadt idd op als je hem op de burner zet en in de USB poort prikt, ik weet echter niet hoe snel dat gaat. Ik zou hem om te beginnen eens een paar uur laten laden.
De batterij is ook te vervangen, ding eraf slopen en nieuwe erop zetten, vast en zeker in een electronica zaak te halen.

Zijn de contactjes van je G6 lite nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:39:
Hallo,

De G6 Lite ken ik persoonlijk niet, maar je kan een paar dingen proberen, bijv. de contactpunten van je G6 en de GBA-slot nakijken / reinigen. Hopelijk zijn het mechanische klachten. Misschien kan je de adapter flashen of is de ingebouwde accu aan het overlijden... Misschien het flashgeheugen leegmaken / formatteren en de spellen opnieuw erop plaatsen. Probeer evt. uit in een andere NDS. Sterkte en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
vanThijs schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:49:
[...]

De beste plaats voor M3 informatie is natuurlijk het unofficial M3-forum
Om te zien welke firmware je draait, moet je naar het setup scherm gaan, en op select drukken.
Het kan geen kwaad om te update, dan kan je terug alles spelen, met optimale settings.
Wat raar dat de firmware niet via de officiele sites gaat, maar wel evt via ' unofficial' fora?. Onder de downloadsecties iig niets hierover te vinden. Het is een service, dus in mijn ogen niets illegaals. Hoe betrouwbaar is het dan wel om dit via via binnen te halen. Hoe sterk sta ik nog in mijn recht op 'garantie' als ik de adapter f*cked met het flashen van firmware dat later mislukte homebrew blijkt te zijn... Misschien ben ik wat argwanend, maar jah... je kan nooit voorzichtig genoeg zijn toch? O-)

iig thanks @ vanThijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BellySM schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:52:
[...]

Wat raar dat de firmware niet via de officiele sites gaat, maar wel evt via ' unofficial' fora?. Onder de downloadsecties iig niets hierover te vinden. Het is een service, dus in mijn ogen niets illegaals. Hoe betrouwbaar is het dan wel om dit via via binnen te halen. Hoe sterk sta ik nog in mijn recht op 'garantie' als ik de adapter f*cked met het flashen van firmware dat later mislukte homebrew blijkt te zijn... Misschien ben ik wat argwanend, maar jah... je kan nooit voorzichtig genoeg zijn toch? O-)

iig thanks @ vanThijs >:)
Je kunt gewoon de officiele "firmware" van handheld sources downloaden
http://www.g6flash.com/download.htm
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.