Review van Lastolite Ezybox Hotshoe kit & de Lastolite All in One Paraplu kit
Om te beginnen, het zijn veel foto's ... juist om goed de voor- en nadelen van de kit te laten zien.
Ik heb de 60x60 cm kit van de Ezybox Hotshoe kit en de 80 cm All in One Paraplu
Lastolite All in One Paraplu kit - de draagtas en inhoud
De draagtas is ongeveer 90 cm lang
In de draagtas zitten in plastic verpakt de volgende items:
- statief
- paraplu/hotshoe adapter
- 80cm paraplu, welke weer in een aparte draagtas wordt geleverd
De onderdelen van de All in One Paraplu kit
Het statief is gemaakt van aluminium, met een zwarte coating. Het statief voelt behoorlijk stevig aan, ondanks de dunne pootjes.
Om het statief uit te schuiven, dien je een "soort-van" draaiknop los te draaien, en visa-versa vast te draaien. Dit systeem voelt goed en stevig aan, en blijft ook goed zitten.
De paraplu/hotshoe adapter voelt zeer stevig aan, volgens mij van staal gemaakt. Het gedeelte waar de hotshoe adapter opzit, kan d.m.v. een draaiknop aan de zijkant los gedraaid worden en dan in een andere positie gezet worden. Dit gaat zeer makkelijk, maar blijft wel goed vastzitten zodat het niet direct naar de laagste stand valt.
De paraplu is van goede kwaliteit, en wordt geleverd als 3 in 1. Zoals je ziet op onderstaande foto is het een zilvere reflectie achter een wit diffuus scherm
Om het diffuus scherm los te maken, moet je aan het uiteinde van de paraplu constructie een aantal plastic kapjes losmaken, waaraan het zilveren reflectie doek vastzit
Zodra je dat plastic kapje verwijderd, krijg je een aluminium kapje te zien waaraan het diffuus scherm vastzit
Op onderstaande foto zie je aan de linkerkant het aluminium frame van de paraplu, dan in het midden het kapje van het diffuus scherm en aan de rechterkant van het zilveren reflectie doek
Ik ben van mening dat dit systeem niet helemaal lekker werkt. Als je dat diffuus scherm er niet op hebt zitten en je klapt de paraplu uit, dan moet je eerst checken of alles goed vastzit.
De hotshoe adapter bovenop heeft een aparte manier om de flitser tegen te houden, dit gebeurt door een aluminium plaatje zoals je ziet op de foto. Op andere foto's hieronder is het beter te zien
Hierbij komen we meteen bij een nadeel, ik heb Cactus V2s triggers voor mijn flitsers, en die hebben geen vastzet mechanisme, waardoor de flitsers erg los zitten
Een oplossing heb ik inmiddels ervoor gevonden, en dat is een SC-28 kabel om je flitser los van je camera te gebruiken. Je kan dan die gebruiken om de flitser goed te bevestigen op de hotshoe adapter, en aan het andere uiteinde bevestig je de wireless trigger.
Totaalplaatje ziet en voelt er goed uit
Lichtdekking door de paraplu ziet er goed uit, overal geheel goed verspreid
Lastolite Ezybox Hotshoe kit - de draagtas en inhoud
De kit bevat:
- een statief (dezelfde als de paraplu kit)
- een ronde draagtas voor de softbox en bevestigingskit (geen foto van)
- een beweegbare kop voor de softbox
- een uitschuifbaar klein statief met handvat, zodat iemand de softbox kan vasthouden
De softbox bevestiging en hotshoe adapter voelen zeer stevig aan, en is gemaakt van metaal
De softbox klap je zeer gemakkelijk uit, en vouwt makkelijk uit
Binnenin de softbox moet je een diffuus scherm bevestigen, welke met 4 klittenband straps in de hoeken bevestigd wordt
Als laatste bevestig je de voorkant van de softbox, deze gaat ook met klittenband vast, echter helemaal rondom
Eenmaal met de camera bevestigd is het een goed en stevig verhaal, echter wederom hetzelfde met de Cactus trigger dat hij niet goed vast zit. Ook hiervoor komt een extra kabel om het probleem op te lossen
De lichtopbrengst van de softbox is zeer goed te noemen, rondom perfect verspreid
Resultaat, genomen met schemering licht buiten en met de softbox en paraplu gericht naar mij
Ik moet nog betere gaan nemen, misschien dit weekend van een model. Maar ik ben over het algemeen erg onder de indruk van de 2 kits.
Kwaliteit is zeer goed te noemen, goed draagbaar. Nadeel is de prijs.
Ik zal van het weekend of over een week een update plaatsen over mijn verdere bevindingen