Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
scrollen door al die venstersBor de Wollef schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:42:
[...]
Wat doe je er zoal mee in Vista als ik vragen mag?
Verwijderd
Maar nu is mijn vraag dus kan hij dan samen met mijn mx5000 toetsenbord (op 1 blue dongle ?)
En werkt het toetsenbord en de nieuwe muis gewoon goed ?
alvast bedankt
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Nu online
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Op 1 bluetooth dongle gaat het zowiezo niet werken gezien de MX Revolution geen bluetooth gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:59:
Ik heb een MX5000 laser desktop, nu zou ik graag de : Logitech® MX™ Revolution Cordless Laser Mouse erbij willen
Maar nu is mijn vraag dus kan hij dan samen met mijn mx5000 toetsenbord (op 1 blue dongle ?)
En werkt het toetsenbord en de nieuwe muis gewoon goed ?
alvast bedankt
Verwijderd
Lijkt wel of iemand er boter in heeft gepropt zo stroef loopt die.... En het vliegwiel was nu juist zo handig!!
Iemand een idee hoe ik hem open krijg om het wieletje schoon te maken en belangrijker nog, weer heel in elkaar krijg? Zie nergens schroefjes, noch aan de onderkant noch onder het baterijcompartiment....Wellicht onder de afdekplaatjes van de voeten?
Ook geen sticker aan de onderkant waar het schroefje onder zit?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:15:
Prima muis (VX Revolution) ben er erg tevreden over. Heb hem nu een half jaartje! Enige probleem is dat mijn vliegwiel niet echt meer wil vliegen![]()
Lijkt wel of iemand er boter in heeft gepropt zo stroef loopt die.... En het vliegwiel was nu juist zo handig!!![]()
Iemand een idee hoe ik hem open krijg om het wieletje schoon te maken en belangrijker nog, weer heel in elkaar krijg? Zie nergens schroefjes, noch aan de onderkant noch onder het baterijcompartiment....Wellicht onder de afdekplaatjes van de voeten?
Verwijderd
- Bor
- Nu online
Bekend probleem. Ik heb al eerder een MX Revolution hiervoor teruggestuurd en ook de nieuwe muis die ik hiervoor in de winkel kon ophalen begint hetzelfde probleem te vertonen. Soms is het goed als je het flywheel even naar links of rechts klikt. Ik sprak laatst iemand die hetzelfde probleem ook had gehad. Indien bij deze muis de problemen niet zijn op te lossen breng ik hem weer terug en hoef ik geen Revolution weer.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:15:
Prima muis (VX Revolution) ben er erg tevreden over. Heb hem nu een half jaartje! Enige probleem is dat mijn vliegwiel niet echt meer wil vliegen![]()
Lijkt wel of iemand er boter in heeft gepropt zo stroef loopt die.... En het vliegwiel was nu juist zo handig!!
Er zit onder elk voetje als het goed is een schroefjeVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:43:
Neen, ik vermoed dat ze onder de voetjes zitten maar die zitten goed vastgeplakt en als ik die eronderuit ga slopen krijg ik ze nooit meer mooi terug geplakt....Dus zou liever eerst willen weten precies welk voetje het is!

En die stickers komen idd nooit meer vast
Maar die kun je als het goed is wel bij logitech bestellen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Edit: Onder de achterste zit al vast geen schroefje...haha! Ik denk dat ik toch maar even afwacht op het antwoord aan de klantenservice van Logitech!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 19:34 ]
- Bor
- Nu online
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 02-04-2007 19:46 ]
Hij hapert gewoon af en toe, dit lijkt een software bug, want ik had hiervoor een mx1000 en ik heb vandaag deze muis gekocht omdat ik dat haperen zo vervelend vond (had het met mijn mx1000 dus ook)
Iemand een idee hierover?
-gebruik xp
-nieuwste setpoint geinstalleerd
heb genoeg geheugen (1gb, ook genoeg vrij)
loopt niet gigantisch veel software.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 03-04-2007 16:26 ]
- Bor
- Nu online
Er lijkt ook geen verband tussen wanneer het optreed. Soms in windows browser, soms in spel, ....irri ding. Ik breng hem denk ik terug...
In linux werkt die ook al niet zo fijn namelijk.
Maar wil toch eerst weten wat er mis is, want hij houd wel lekker vast, dus als ik het kan fixen dan graag.
- Bor
- Nu online
De MX revolution gebruikt geen bluetooth maar gewoon een RF verbinding.nomad85 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:16:
Bluetooth zit een goed meter er vandaan en heeft slechts een houten bureau "tussen" muis en ontvanger. Maar ik ga het wel proberen iig.
oh ok, wist ik niet, dacht bluetooth....Bor de Wollef schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:38:
[...]
De MX revolution gebruikt geen bluetooth maar gewoon een RF verbinding.
mijn vorige muis heb ik net weer aan gesloten (mx1000), maar die verspringt steeds, dus die is echt wel stuk.
De revolution verspringt niet, maar reageert soms niet, tenminste, de muiscurser beweegt niet, waar het in de keten fout gaat durf ik niet te zeggen.
Verwijderd
Ik heb vrij vaak dat de linkermuisknop gewoon niet werkt. Ik snap niet waar het aan kan liggen.
Ik ben er al achter dat een witte ondergrond vooreen lasermuis niet werkt. Ga dus binnenkort een muismat kopen.
Het is duidelijk dat mijn muis geen werk geheugen/capaciteit krijgt, muis werkt super, totdat mijn computer even flink aan het rekenen moet. In counter strike heb ik 100 fps, dus het lijkt niet alsof mijn computer het heel zwaar heeft en eigenlijk niet kan bij benen (maar hij zal er altijd wel maximaal aan rekenen om zoveel mogelijk fps te geven).
In priority voor mijn setpoint (via taakbeheer kan je aangeven hoeveel prioriteit een process moet krijgen), daarin heb ik setpoint al "real time" gegeven, het maximale wat er is. Dit helpt iets, maar niet veel. Mijn spelletje lijd er niet onder trouwens.
Kortom, bij flinke inspanning van mijn computer krijgt mijn muis niet genoeg "aandacht", hoe kan ik dat fixen?
De error die ik steeds krijg is:

Nu reageerd hij namelijk slecht op super langzame bewegingen, op normale en snelle bewegingen reageerd hij wel gewoon goed. Verder kan ik nu ook de knoppen niet naar mijn wens aanpassen. Iemand een idee hoe ik SetPoint werkend krijg?
Verder wel een lekkere muis. Ik heb net even wat gegamed enzo en dat ging tot nu toe ondanks dat ik geen optimaal gebruik kon maken vanwege SetPoint best erg goed.
GTA VI - All aboard the hype train!!
- Bor
- Nu online
- Bor
- Nu online
* GrooV zit nu op een gladde witte tafel met een VX Revolution met goed werkende muisknopVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:14:
Hebben meer mensen dat de linkermuisknop van de VX niet goed werkt.
Ik heb vrij vaak dat de linkermuisknop gewoon niet werkt. Ik snap niet waar het aan kan liggen.
Ik ben er al achter dat een witte ondergrond vooreen lasermuis niet werkt. Ga dus binnenkort een muismat kopen.
Verwijderd
Is de VX een heel stuk kleiner dan de MX? Of is de VX ook gewoon geschikt voor desktops?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
(Logitech geschreven over het probleem maar na een maand nog geen reactie gehad)

Blijkt nu dat er onder elk voetje inderdaad een schroefje zit. Als je de voetjes er voorzichtig afhaalt inlcusief de plaktape is het zelfs mogelijk om ze er daarna weer mooi zonder schade op te plakken.
Vervolgens de "casing" waar het scrollwiel inhangt eruit geschroefd waarna je nog een klein onderdeel eruit moet schroeven om het wieletje uit de casing te kunnen pakken!
Hieruit blijkt dan ook wat het euvel van deze muis is! De casing hangt te dicht op het wielletje (vergelijk het maar alsof de spatborden van een fiets op 1 mm van de banden hangen) wat verder geen probleem is op het moment dat de muis nog nauwelijks gebruikt is....ECHTER,..na veel gebruik van het scrollwiel, rekt het rubberbandje erg uit waardoor hij tegen de "casing" aanloopt. De oplossing is dan ook vrij simpel zonder de muis open te maken, mocht dit probleem zich weer voordoen: Snij het rubberbandje door en hij loopt weer als een trein!
Mij lijkt dat men bij Logitech niet goed heeft nagedacht over de constructie van deze muis. Het vliegwel hangt minder dan 1 milimeter van zijn "casing" af, waardoor bij het minste of geringste vuil / uitrekken van de rubberband het wieletje begint vast te lopen. Iets wat in mijn inziens makkelijk op te lossen moet zijn...wat meer speling tussen het wieletje en zijn houder zou voldoende moeten zijn en/of de rubberband beter integreren met het wieletje waardoor uitrekken niet mogelijk is!
Ook heb ik voor de zekerheid SetPoint 3.3 plus nodige update geïnstalleerd, maar helaas is het hier ook nergens in te stellen.
Zit deze functie er überhaupt wel op òf is het een geshopte afbeelding?
Te snel gegild

[ Voor 16% gewijzigd door Kroontje op 29-05-2007 20:41 ]
Verwijderd
Het enige wat ik wel jammer vindt is dat ze er geen bluetooth ding van gemaakt hebben.
[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 10:33 ]
Is het normaal dat ik zo'n gigantische slinger moet geven aan die scroll om ook maar een beetje naar beneden te scrollen?
Gebruik mijn muis ook in WoW, en in en uit zoomen gaat voor geen meter

Heb diverse instelling aangepast, maar er veranderd niets
Als dat niet werkt zou k t ook niet weten.
http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)
Wil gewoon kunnen scrollen door pull downs, pagina's en zoomen in WoW zoals de MX510 en G7 dat deden zonder ongecontrolleerd te moeten slingeren aan dat ding.
Als dit normaal is, gaat hij snel weer weg

[ Voor 5% gewijzigd door Capa op 30-05-2007 19:40 ]
- Bor
- Nu online
Simplicity is de bom...
- Bor
- Nu online
Nee, want ik heb een applicatie afhankelijke key gedefinieerd in uberoptions.Colan schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:24:
in IE7 is dat hetzelfde
Verwijderd
Vanavond doet ie echter heel raar.
Mijn muis beweegt op mijn beeldscherm helemaal anders dan ik hem beweeg...
Alsof er een tweede muis is aangesloten op mijn pc en die persoon ook zit te bewegen... Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Verwijderd
Toevallig gebeurde dit tegelijkertijd met veel netwerkactiviteit? Dat is (één van de vele) reden dat we hier thuis een n-netwerkje hebben, zit op een andere bandbreedte dan draadloze muizen, bluetooth, ...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:05:
Heb al een tijdje een Revolution en hij deed het altijd perfect.
Vanavond doet ie echter heel raar.
Mijn muis beweegt op mijn beeldscherm helemaal anders dan ik hem beweeg...
Alsof er een tweede muis is aangesloten op mijn pc en die persoon ook zit te bewegen... Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
- Bor
- Nu online
Wel begin ik met mijn nieuwe muis ook weer problemen te ondervinden met zowel de skates onder de muis die wel ERG snel krassen als de eerder omschreven problemen.
Achteraf gezien is de MX Revolution een behoorlijke miskoop voor mij geworden.
Ik vind dat snelle scrollen eigenlijk helemaal niet zo super.
Als ik buiten IE ben gaat hij over op Universal scroll zoals ik dat heb ingesteld. maar zodra ik in IE kom gaat hij weer op de "snelle scroll" hoe kan ik ervoor zorgen dat ik overal hetzelfde scroll? Via Alle programma instellen dan kiezen voor Autoscroll wil dat niet.
Zit ook IE. Standaard staat hij daar inderdaad op snel scrollen.
Gewoon even IE kiezen en de instellingen aanpassen.
Z-machine OriginID: JaccoW
Maar ik zie toch een hoop negatieve reacties over de duurzaamheid van dit knaagdier. Heeft iedereen last van het scroll-wiel probleem?
Het is een erg dure muis, en moet het wel weer een paar jaar gaan volhouden. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die het apparaat al wat langer in gebruik hebben. (2 maanden +)
- Bor
- Nu online
Ikzelf heb problemen zoals je kunt lezen en de muis al meerdere malen omgeruild. Elk exemplaar dat ik terug krijg krijgt na een tijdje last van exact dezelfde problemen met het scrollwiel en de skates onder de muis (die krassen ERG snel waardoor er wrijving optreed). Achteraf heb ik spijt van mijn aankoop en kan de muis dus niet echt aanraden. Het duimwiel (ik heb de MX) en het scrollwiel lijken handiger dan ze in werkelijkheid zijn. Hierbij de korte tijd waarbinnen de accu leeg is maakt de MX absoluut geen topper in mijn ogen.Aeon schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:54:
Hmm... ik ben erg toe aan een nieuwe muis. Mijn oude mx500 doet het nog wel, maar kan écht niet meer. Mede omdat mijn vorige logitech het zo lang heeft uitgehouden, wil ik weer een logitech kopen. Qua features ziet deze er wel goed uit. Het wordt mijn 1ste draadloze, laser-muis.
Maar ik zie toch een hoop negatieve reacties over de duurzaamheid van dit knaagdier. Heeft iedereen last van het scroll-wiel probleem?
Het is een erg dure muis, en moet het wel weer een paar jaar gaan volhouden. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die het apparaat al wat langer in gebruik hebben. (2 maanden +)
Verwijderd
5 maanden in bezit en nog steeds zo goed als dag 1Aeon schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:54:
Hmm... ik ben erg toe aan een nieuwe muis. Mijn oude mx500 doet het nog wel, maar kan écht niet meer. Mede omdat mijn vorige logitech het zo lang heeft uitgehouden, wil ik weer een logitech kopen. Qua features ziet deze er wel goed uit. Het wordt mijn 1ste draadloze, laser-muis.
en ik gebruik ook nog steeds de snelscrollfeature. Jammer dat acrobat reader er niet zo goed mee overweg kan.
Ik ben een gamer, heb ook twee knoppen nodig aan de zijkant van de muis, en de specs van de logitech bevallen me wel.
Ik muis nu nog wired, en draadloos lijkt me ook heel prettig. Van de Logitech muizen hoor ik dat vertraging niet merkbaar is, in tegenstelling tot de Microsoft 6000 wireless laser variant.)
Hopen dat de MX Revolution het net zo lang gaat uithouden als mijn oude mx500
- Bor
- Nu online
Als je de muis echt voor hoofdzakelijk games gebruikt kan ik je hem absoluut afraden. Het gebied waarin de MX revolution imho het best bruikbaar is is DTP, fotobewerking maar vooral kantoorapplicaties.
De MX Revolution is erg duur in vergelijking met de concurrentie en niet van dermate goede kwaliteit dat je er over naar huis kunt schrijven. Batterijduur met intensief gamen is ook erg laag. Je houdt het ZEKER geen week uit en bij een draadloze muis met een vaste accu kun je geen accu verwisselen. Het leegraken gebeurt altijd wanneer je het niet kunt gebruiken. Ter illustratie: ik kan net 2 dagen doen met een volledig opgeladen accu bij intensief game gedrag voor een groot aantal uren per dag.
Idd is 3x een nieuwe erg veel. Jammer genoeg vertoont de 4e muis die ik nu heb sinds de aanschaf ook al de bekende symptomen zij het (nog) in mindere mate.
Wat ik vooral erg storend vind aan de MX revolution is zijn gevoeligheid voor Wifi verbindingen. Deze storen gewoon soms op de ontvangst van de muis. De ontvanger van de MX heeft een zeer klein bereik en maakt gebruik van een normale RF verbinding (en geen bluetooth zoals sommige posters en website beweren). Een directe zicht verbinding is nodig. Mijn pc staat op de grond en dat is al genoeg om problemen met de ontvangst te hebben. Ik heb het opgelost door een usb kabel met tape aan mijn bureau te plakken. Mooi is het zeker niet maar helaas wel nodig.
Als ik genoeg tijd heb zal ik binnenkort een user survey invullen.
[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 12-06-2007 19:52 ]
Je zegt dat er andere muizen zijn (games gericht) die veel beter zijn. Welke heb jij dan bv wel positieve ervaring mee?
Of wat is uberhaupt een vergelijkbaar alternatief voor de MX Revolution? (moet ik dan toch de Microsoft variant eens gaan testen denk ik)
Moet wel zeggen dat ik de ontvanger in m'n G15 heb gestoken, als ik em achter in de kast zet krijg ik soms problemen met een verspringende cursor (kan erook door komen dat de USB poorten bij mijn Stacker tussen 2 dikke alu platen zitten).
De batterijduur heb ik geen probleem mee, ik zet em 's nachts gewoon op de oplader en dan is ie de volgende dag weer klaar voor gebruik.
Ik kan wel de G7 van Logitech aanraden, vanwege de twee DPI knoppen, alleen is daar naar een jaar de linkermuisknop kapot gegaan , iets dat de MX700 bij mij ook na 2 jaar had (hopelijk heeft de Revo dat niet). De G7 wordt wel niet meer gemaakt.
- Bor
- Nu online
De kwaliteit van de MX Revo laat helaas ook te wensen over blijkt uit meerdere ervaringen in dit topic.Ik kan wel de G7 van Logitech aanraden, vanwege de twee DPI knoppen, alleen is daar naar een jaar de linkermuisknop kapot gegaan , iets dat de MX700 bij mij ook na 2 jaar had (hopelijk heeft de Revo dat niet).
[ Voor 90% gewijzigd door Bor op 13-06-2007 17:09 ]
De G7 heeft maar 1 knop aan de zijkant. (en ik heb er echt 2 nodig. wáárom heeft de G5 er 2, en G7 maar 1?????Dutch_Razor schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:29:
Ik kan wel de G7 van Logitech aanraden, vanwege de twee DPI knoppen, alleen is daar naar een jaar de linkermuisknop kapot gegaan , iets dat de MX700 bij mij ook na 2 jaar had (hopelijk heeft de Revo dat niet). De G7 wordt wel niet meer gemaakt.

Het enige wat overblijft is dan de G5 (wired) of de Revolution MX/VX. Óf de MS Wireless laser 6000. Maar daar hoor ik ook niet echt hele goede verhalen over.
[ Voor 4% gewijzigd door Aeon op 14-06-2007 11:24 ]
- Bor
- Nu online
Goed punt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die een beetje over het hoofd heb gezien. Mijn lichte voorkeur ging uit naar een wireless versie. Maar die MS Habu Gaming mouse ziet er ook erg netjes uit! (en afgezien van wat software issues zijn de reviews redelijk goed)Bor de Wollef schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:44:
Warom vallen de Razer muizen voor je af?
Maar je moet gewoon kijken wat het beste in de hand ligt, als je je Logitech muis bij Logitech koopt en hij gaat binnen 2 of 3 jaar kapot dan heb je zo een nieuwe.
Vriend van me heeft de MX en die is net wat zwaarder, maar ook goed om mee te gamen imho.
Zelf heb ik dus voor de VX Revolution gekozen ivm batterijtijd en net iets kleiner --> vaak meenemen!
Ga 'm binnenkort ook bestellen voor bij m'n desktop, want bevalt me perfect
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- Bor
- Nu online
Verwijderd
De muis is idd wat zwaar, maar dat zie ikzelf alleenmaar als positief.
- Bor
- Nu online
De G7 heeft geen instelbaar gewicht btw
- Bor
- Nu online
Klopt, dat is de G5 als ik het goed heb. Mijn fout.Dutch_Razor schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:51:
Ik vind een lichte muis maar niks, ik moet wel wat tegengewicht voelen.
De G7 heeft geen instelbaar gewicht btw

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 17-06-2007 10:19 ]
Was bezig dit te typen, tot ik een hersengolf kreeg:
Maar... ik verbaas me er over dat de muis af en toe niet reageert. Okay, ik heb de muis omgedraait en gezien dan na 25 seconden het lampje uitgaat. Energiezuinig, snap ik. Maar het is ook soms na 5 of tien seconden. En het duurt dan veel langer om de vx weer aan de praat te krijgen. Want vanuit standby gaat ie vrijwel meteen aan. Het bereik is goed, ik kan van de andere kant van de kamer muizen.
Oplossing: Als de muis aanstaat de aan/uitknop 5 seconden ingedrukt houden, zodat er een ander kanaal gekozen wordt. Het werkt nu als een zonnetje, ik hoop dat iemand anders hier nog iets aan heeft.
< dit stukje webruimte is te huur >
Halve centimeteraex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:51:
Hoe hoog moet je de muis optillen voordat de cursor niet meer zal bewegen? kan iemand dit even nagaan.
Heb nu al enkele (denk zo'n 4) maanden 'n VX Revolution voor bij m'n laptopje en bevalt me uitstekend!
Lekker snel, werkt op elk oppervlak (dus in bed gamen gaat perfect), gebruikt weinig energie, ziet er nog is goed uit ook en heeft nog helemaal geen mankementen of iets in die trend! Als er dan iets niet goed is neem ik contact op met Microsoft en die regelen weer 'n nieuwe, lees ik hier overal op GoT
Ik wilde gewoon even melden dat ik na 4 maanden gebruik nog steeds zeer blij ben met m'n VX'je
@ Hieronder: Waarom nou weer? Je muis hangt toch niet als 'n light-saber in de lucht?
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 27-06-2007 17:49 ]
- Bor
- Nu online
Bij de MX is dit een halve tot hele centimeter. Niet echt geschikt voor gamen.aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:51:
Hoe hoog moet je de muis optillen voordat de cursor niet meer zal bewegen? kan iemand dit even nagaan.
Oh... weer wat geleerd!CLB schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:56:
[...]
@ Hieronder: Waarom nou weer? Je muis hangt toch niet als 'n light-saber in de lucht?
Een halve cm is het nog geen eens, paar mm. Ik merk geen verschil met andere muizen, doe gewoon je ding
- Bor
- Nu online
Nee, maar wanneer je hem op moet tillen verspringt de muis. In een FPS betekend dit in het beste geval bv een shot missen, in het ergste geval dood. Voor een echte gamer niet acceptabel.CLB schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:56:
[...]

@ Hieronder: Ik ben ook 'n stil-polser, maar zwaai echt niet met m'n muis door de lucht
Ligt gewoon op 'n tafel and that's it. Mja ik houd erover op, want ik persoonlijk kan er goed mee gamen!
[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 27-06-2007 23:27 ]
Er zijn twee manier om de muis te gebruiken. Eén is de pols ligt stil op tafel en vingers doen al het werk. En twee is de hand/arm doet al het werk. En ik ben zo iemand die het met de vingers doet wat resulteert in een niet vermoeide hand/armCLB schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:55:
Wanneer moet je je muis nou optillen? Zal aan mij liggen hoor, maar ik begrijp 't niet

In beide gevallen moet je eens een keer de muis optillen, bijvoorbeeld wanneer je het eind van de muismat raakt na je hele zwaai met je arm
[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 27-06-2007 22:49 ]
Verwijderd

GTA VI - All aboard the hype train!!
- Bor
- Nu online
Ik wel: veel muismatten, metaal, glas. Op veel soorten ondergrond werken de skates ook niet lekker wat een schurend effect geeft (zoals op mijn ikea bureau).Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:54:
muismatHet is een lasermuis, je hebt er geen muismat voor nodig. Ik heb nog geen ondergrond ontdekt waarop je niet kan muizen
Eerst gebruikte ik mijn MX zonder mat (wat trouwens prima werkt), maar mijn bureau heeft een beetje veel profiel, dus werd het opeens een beetje zwart...
Mijn glijvoetjes bleken een beetje snel te slijten

Hetzelfde wat Bor hierboven ook al zei.
[ Voor 7% gewijzigd door JaccoW op 04-07-2007 15:01 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Volgens mijn physiotherapeute is dat heel slecht, je moet met de volle arm de muis bewegen voor de beste ergonomie, anders zou je een pijnlijke pols krijgen.aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:48:
[...]
Er zijn twee manier om de muis te gebruiken. Eén is de pols ligt stil op tafel en vingers doen al het werk. En twee is de hand/arm doet al het werk. En ik ben zo iemand die het met de vingers doet wat resulteert in een niet vermoeide hand/arm, probeer het eens zou ik zeggen. Werkt stukken ook stukken sneller.
In beide gevallen moet je eens een keer de muis optillen, bijvoorbeeld wanneer je het eind van de muismat raakt na je hele zwaai met je arm
Als je t er niet mee eens bent, don't shoot the messenger
Btw met een Corepad Magna kom je nooit aan de muisrand, hoef je em ook niet op te tillen
Hoe kan je nou weer pijn aan de pols krijgen wanneer deze stil ligt en niet beweegt? Wanneer je de muis met de volle arm moet bewegen dan moet je de pols wel blijven optillen wat dus extra stress voor de pols oplevertDutch_Razor schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:35:
[...]
Volgens mijn physiotherapeute is dat heel slecht, je moet met de volle arm de muis bewegen voor de beste ergonomie, anders zou je een pijnlijke pols krijgen.
Als je t er niet mee eens bent, don't shoot the messenger
Btw met een Corepad Magna kom je nooit aan de muisrand, hoef je em ook niet op te tillen
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand waar ik een zender voor de muis kan krijgen? Vreemd genoeg kan Logitech zelf mij er niet aan helpen. Een medewerker van de supportlijn vertelde mij dat de zender normaal gesproken op voorraad moeten zijn, maar echter op dit moment niet.
Wie helpt mij uit de brand, ik begin hopeloos te worden..
Ik heb ook een MX + Razer eXactmat, binnen n maand of 2 a 3 waren de teflon voetjes onder de muis al een aardig eind weggesleten.F_demon schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:59:
Ik gebruik ook een muismat. Een Razer eXactmat.
Eerst gebruikte ik mijn MX zonder mat (wat trouwens prima werkt), maar mijn bureau heeft een beetje veel profiel, dus werd het opeens een beetje zwart...
Mijn glijvoetjes bleken een beetje snel te slijten
Hetzelfde wat Bor hierboven ook al zei.
Zijn die teflon voetjes ergens los te kopen? elk half jaar die dingen vervangen is in mijn ogen niet zo'n probleem, voor dat glijplezier op deze muismat.
Iemand een idee of dit een ergens verboren instelling is? Wordt namelijk wel wat irritant om telkens die knop in te drukken als het weer eens niet lukt.
Ik heb zo'n beetje hetzelfde, mijne wil in beide modussen nauwelijk scrollen. Ik moet dat ding zo'n harde slinger geven en dan gaat hij maar 3 regeles naar beneden ofzo...poohbeer schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:48:
mm, ik heb ook zo'n MX Revolution gehaald maar zeer raar... sommige dingen wil hij gewoon niet scrollen zolang hij in de free spin (het supersnel scrollen zonder 'weerstand) staat.
Iemand een idee of dit een ergens verboren instelling is? Wordt namelijk wel wat irritant om telkens die knop in te drukken als het weer eens niet lukt.
Ik wil gewoon net als mijn MX510 dat ik per "klik" gewoon 1 optie naar beneden ga in een pull-down menu of 3 regels op een site...
Ik heb het beestje op mijn pc en laptop geinstalleerd, en met beide doet hij zo lastig.

Zou de muis gaar zijn of is het toch een instelling?
Ik gebruik de Logitech drivers niet (gebruik ik eigenlijk nooit met invoer apparatuur, alleen bij mijn g15 natuurlijk wel) want ik vind het beter werken zonder, het duim wiel gebruik ik nooit maar de fast scroll en de andere knoppen wel.
Ik heb hem eerst op mijn beukenhouten bureau gebruikt en nu ik een glazen bureau heb op een muismat maar werkt allemaal prima, zitten wel wat krassen op de glidepads zoals al eer der genoemt maar dit beinvloed de beweging helemaal niet.
ik ben een die-hard gamer en ik moet mijn muizen juist zo groot en zo zwaar mogelijk hebben (tot op een redelijk niveau natuurlijk) Hiervoor had ik een mx700 en daarna een mx1000, allemaaal zware muizen en het gamed allemaal prima, het is met wat gewicht makkelijker om de muis preciezer te besturen en je loopt niet het risico dat je muis van de ondergrond af gaat met snelle racties, wat met hele lichte muizen vaak wel gebeurt.Bor de Wollef schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:17:
In games wil je juist geen zware muis hebben. Zwaar = traag en vermoeiend. Niet voor niets dat de meeste gamers muizen juist uiterst licht zijn (of zoals bij de G7 een zelf in te stellen gewicht hebben).
Koop eens een grotere muismat zou ik zeggen, ik heb er 1 van 40 bij 30 en daarvan gebruik ik nog niet eens een kwart als ik game.aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:48:
[...]
Er zijn twee manier om de muis te gebruiken. Eén is de pols ligt stil op tafel en vingers doen al het werk. En twee is de hand/arm doet al het werk. En ik ben zo iemand die het met de vingers doet wat resulteert in een niet vermoeide hand/arm, probeer het eens zou ik zeggen. Werkt stukken ook stukken sneller.
Glas werkt niet zo lekker.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:54:
muismatHet is een lasermuis, je hebt er geen muismat voor nodig. Ik heb nog geen ondergrond ontdekt waarop je niet kan muizen
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 18:57 ]
@llpineapple: de MX kan niet goed met het scrollwheel klikken, maar je kan wel aan elke knop een functie hangen/ een toetsencombinatie.
[ Voor 83% gewijzigd door witchdoc op 09-08-2007 12:36 ]
Verwijderd
Al een tijdje zat ik te twijfelen over deze aanschaf, en vandaag ben ik toch maar over de streep gegaan.
De muis is inmiddels volledig opgeladen en geinstalleed. Alles leek het te doen, totdat ik mijn scrollwiel gebruikte (het bekende scrollwiel, niet die voor je duim). Want die blijkt het dus niet te doen
Ik heb al wat zitten frutselen in de instellingen van de muis, maar niets lijkt te helpen!
Voordat ik nu ga zitten balen van m'n aankoop, ben ik erg benieuwd naar jullie adviezen. Hulp zou heel erg fijn zijn!
Edit.
Na even zoeken kwam ik een update tegen op de Logitech site. Nu kan ik mn scrollwiel inklikken, en heel snel over een pagina vliegen. Maar ik wil gewoon op de ouderwetse manier kunnen scrollen. Dat wil zeggen; gewoon het wieltje naar boven- of benedendraaien, zónder eerst in te klikken.
Hoe dit moet, daar ben ik nog steeds niet uit..
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 00:33 ]
Verwijderd
Met de default instellingen hoort hij te scrollen met tikjes totdat je het wieltje indrukt. Met de bijgeleverde tool kun je die instellingen veranderen (ook per programma). Zo kun je instellen dat hij op snel scrollen overschakeld als je snel scrolled.
Met de officiële tool kun je sommige opties voor sommige knoppen niet instellen. Dat kun je aanpassen door met XML-files te gaan rommelen, of gewoon de niet-officiële tool te downloaden die hier ergens in dit topic is genoemd.
Verwijderd
Kortom, met mijn scrollwieltje kan ik helemaal niets; tenzij ik het eerst indruk, waarna ik alsnog de hele muis moet bewegen met mijn hand.
Ook dingen als zijwaarts scrollen doen het niet. Het enige wat ik met het scrollwieltje kan is het inklikken.
Verwijderd
SetPoint draait als je in je Systray (naast je klokje) een logitechlogo ziet wat je bij het SetPoints Settings scherm brengt als je het dubbelklikt.
Als je had toch al geïnstalleerd had, deïnstalleer en installeer het een keer opnieuw zonder de virusscanner aan.
Download eventueel de nieuwste setpoint van de logitech-site en let er op dat je de 32-bits versie kiest voor jouw OS.
Verwijderd
Enfin, ik heb maar een screen gemaakt zodat je m'n instellingen kunt zien.

Of ik nou "auto", "universal" of iets anders selecteer. Niets werkt bij het scrollen. Wederom moet ik het eerst indrukken en dan de hele muis op het muismat bewegen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 17:30 ]
Verwijderd
Zet hem nog een keertje op "tussen scrollmodi schakelen" om te kijken wat het effect is. heb je al geprobeerd.
en installeer dat tooltje een keer opnieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 21:33 ]
Verwijderd
Na nog wat gekloot gister, had ik er na twee dagen wel genoeg van. Vandaag ben ik daarom teruggegaan naar de Alternate. En na 2 uur wachten bij de klantenservice voordat ik eindelijk eens aan de beurt was, kreeg ik meteen een nieuwe mee!
En deze doet het uitstekend!
Bedankt voor je tijd en je hulp!
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Dat heet instellen...Denizz schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:16:
Goh, ik dacht dat ik de opvolger van mijn MX 1000 kocht!!!!!!!!! Mijn MX1000 zijn scrolwiel begint erg hard achteruit te gaan dus kocht ik samen met een nieuw toetsenbord (Logitech G-15) ook een nieuwe muis. WAT EEN AFGRIJSELIJKE MISKOOP!!! Ik ben een gamer en ik heb nu mijn MX-1000 weer beet. Ook in Firefox kan ik geen tabbladen meer openen door het gemis van een middenknop...![]()
Setpoint ---> middelste muisknopfunctie
Ik kan bij setpoint de scrolwiel niet in een middelste muisknop maken hoor? Ik kan hem in niets veranderen.Dutch_Razor schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:58:
[...]
Dat heet instellen...
Setpoint ---> middelste muisknopfunctie
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
handig om in dan in het scroll-tabblad in te stellen dat hij omschakeld naar snelscrollen boven een bepaalde snelheid, maar dat moet je zelf maar even uitvogelen wat je prettig vindt.
Gekocht bij de Makro voor € 44,03.
Het is mijn eerste draadloze muis, wat voor mij echt een uitdaging was omdat
ik nooit zo enthousiast geweest ben over draadloze invoer apparatuur.
Het viel me op dat de muis niet vloeiend bewoog, totdat ik hier vandaag in dit topic een paar reply's las dat de MX en VX een slechter ontvangst heeft wanneer de usb ontvanger achterin de PC wordt geplaatst.
Heb de ontvanger nu dan ook voorin de PC gestoken en het verschil is duidelijk merkbaar.
Muis beweegt nu vloeiend(er) en nauwkeurig(er).
Ben alleen niet van plan om de ontvanger voorin de PC te houden, dus ga of een USB docking station kopen waarin ik de ontvanger kan plaatsen of ik ga de muis misschien toch nog retourneren al zou ik dat wel jammer vinden, want de muis heeft verder hele goede eigenschappen.
In dit topic wordt er weinig over dit probleem gesproken, hebben de meeste er geen last van?
En wat is eigenlijk de boosdoener voor het slechtere ontvangst?