Werkt het wel als je setpoint afsluit?whiteclear schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:07:
Als iemand hier een MX revolution heb wil ik graag het volgende weten:
heeft u problemen met keybindings aanmerken in spellen zoals: WoW? Mijn mousebutton 4 en 5 (zijkant knoppen) reageren niet meer in WoW..ook de andere extra functie knoppen niet.
Dank u
Hmm.. ik heb weer wat apparts met mijn muisje..
Het oplaadt probleem dat k had heeft zichzelf opgelost

Maar... ik heb nu regelmatig als ik klik, dat m'n PC denkt dat ik 2 keer klikte
En dat is verdomd irritant in 3D Studio Max, Photoshop en nog een lijst andere progsels...
Iemand die het probleem kent?
Muis aan/uit zetten, ontvanger ont en weer inpluggen doet ook niks...
Het oplaadt probleem dat k had heeft zichzelf opgelost
Maar... ik heb nu regelmatig als ik klik, dat m'n PC denkt dat ik 2 keer klikte

En dat is verdomd irritant in 3D Studio Max, Photoshop en nog een lijst andere progsels...
Iemand die het probleem kent?
Muis aan/uit zetten, ontvanger ont en weer inpluggen doet ook niks...
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
jep dan wel! Dankjewel, dit is een vooruitgang
[ Voor 16% gewijzigd door whiteclear op 29-12-2006 20:19 ]
Hmm.. krijg net een mailtje van Logitech terug.
M'n muis is dus aan het dood gaan
Woensdag maar eens gaan omruilen dan in de winkel.
M'n muis is dus aan het dood gaan

Woensdag maar eens gaan omruilen dan in de winkel.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
M'n Mx1000 wil sinds een week niet meer laden in z'n laadstation, enig idee wat ik eraan zou kunnen doen? Contactjes zijn schoon. Muis is wel 2 jaar oud ofzo, is de accu op?
Mocht ik een vergelijkbare ergonomische muis willen hebben, wat is dan de beste optie? Wil wel laser en cordless, liefst met laadstation...
Alvast bedankt.
Mocht ik een vergelijkbare ergonomische muis willen hebben, wat is dan de beste optie? Wil wel laser en cordless, liefst met laadstation...
Alvast bedankt.
Mijn MX1000 doet het geloof ik al wel een jaar of drie, dus heb geen problemen met de accu (alleen dat kan aan allerlei zaken liggen)...Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:18:
M'n Mx1000 wil sinds een week niet meer laden in z'n laadstation, enig idee wat ik eraan zou kunnen doen? Contactjes zijn schoon. Muis is wel 2 jaar oud ofzo, is de accu op?
Alvast bedankt.
En een goede vergelijkbare muis is deze (waar dit topic over gaat). De MX Revolution, een muis die ik zeker wil hebben als de financiën het toelaten en mijn MX1000 naar zijn grootje gaat...
Kan iemand mij vertellen of dat automatich uitschakelen ook bij de VX gebeurd en of dit hinderlijk is bij gamen ? niet dat ik superveel game, maar ik heb ooit een muis gehad die pas weer aanging na een muisklik of een zeer heftige beweging, dit is zeer onwenselijk tijdens gamen..
Ik weet dat er betere game-muizen zijn, maar ik heb een laptop en dan lijkt me deze muis erg prettig.
Ik weet dat er betere game-muizen zijn, maar ik heb een laptop en dan lijkt me deze muis erg prettig.
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Nu online
Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Het free flight scrollwiel gaat bij mij nu al achteruit. Het wieltje krijgt op een of ander manier behoorlijk wat wrijving waardoor het nog maar een paar omwentelingen maakt. Dit kan natuurlijk iets van stof oid zijn maar het probleem hierbij is dat je de muis niet kunt openmaken (en bovendien werk ik niet in een overmatig stoffige ruimte). Ik kijk het nog even aan anders gaat de muis terug. Weet iemand hoe lang de garantie op de MX Revolution is?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Volgens de site van Logitech:Bor de Wollef schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:19:
Het free flight scrollwiel gaat bij mij nu al achteruit. Het wieltje krijgt op een of ander manier behoorlijk wat wrijving waardoor het nog maar een paar omwentelingen maakt. Dit kan natuurlijk iets van stof oid zijn maar het probleem hierbij is dat je de muis niet kunt openmaken (en bovendien werk ik niet in een overmatig stoffige ruimte). Ik kijk het nog even aan anders gaat de muis terug. Weet iemand hoe lang de garantie op de MX Revolution is?
3 jaar beperkte garantie
Een tip voor linux-gebruikers: koop deze muis niet! De middelmuisknop is een kruising tussen een vliegwiel en een gewone scroll-wieltje. Standaard verandert klikken op de middelmuisknop deze stand.
Nu, je kan softwarematig de middelmuisknop remappen tot Button 2; zonder dat hij de scroll-wiel stand controleert. Het blijft echter een knop die enkel daarvoor gemaakt is: je kan er niet mee slepen en hij is heel weerbarstig.
In short: niet kopen als je veel van je middelmuistoets gebruik maakt.
Nu, je kan softwarematig de middelmuisknop remappen tot Button 2; zonder dat hij de scroll-wiel stand controleert. Het blijft echter een knop die enkel daarvoor gemaakt is: je kan er niet mee slepen en hij is heel weerbarstig.
In short: niet kopen als je veel van je middelmuistoets gebruik maakt.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Ik heb dit probleem ook al gehad. Schraap met een schroevendraaier eens goed over die contactjes op je muis, dat helpt. Desnoods de muis er hard indrukken, wie weet dat hij het dan wel weer doet?Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:18:
Alvast bedankt.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Ik heb ook de mx revolution en ik heb sinds kort vista business. Het enige probleem waar ik mee zit is dat setpoint elke keer als ik opstart wil gaan updaten. Dus elke keer als ik opstart wordt mn scherm donker en moet ik eerst weer toestemming geven om de updater te starten, erg irritant. Zijn er mensen met hetzelfde probleem of beter nog, met een oplossing?
Ik heb in de settings van de setpoint software de optie automatisch updaten uitgevinkt, maar de updater wordt nog steeds gestart. Misschien dat ik in windows permanent toestemming kan geven ofzo?
Ik heb in de settings van de setpoint software de optie automatisch updaten uitgevinkt, maar de updater wordt nog steeds gestart. Misschien dat ik in windows permanent toestemming kan geven ofzo?
- Bor
- Nu online
Het updaten kun je natuurlijk gewoon uitzetten:

ja, dat heb ik dus al gedaan... maar nog steeds komt die melding..
- Bor
- Nu online
Hmm lastig. Je hebt dat vinkje dus wel uitgezet? Dan zou het programma niet meer moeten updaten namelijk. Wellicht is er een update voor Vista beschikbaar of komt deze binnenkort.
vinkje staat uit...
ja, er zal ongetwijfeld een update komen... ik zal nog wel ff zoeken in vista na een permanente toestemming, tis nog een beetje zoeken naar alles daar
ja, er zal ongetwijfeld een update komen... ik zal nog wel ff zoeken in vista na een permanente toestemming, tis nog een beetje zoeken naar alles daar
Mijn mx1000 heeft het ondertussen begeven (2 jaar).
- Niet meer scrollen
- Happeringen
- Laden gaat slecht
- Accu heel snel leeg
- Smerig...
Nu zou ik graag een Revolution aanschaffen, is dit een goede opvolger voor de mx1000?
Ik game niet echt veel, maar vind dat met de mx1000 prima gaan.
Het gewicht vind ik wel lekker namelijk.
- Niet meer scrollen
- Happeringen
- Laden gaat slecht
- Accu heel snel leeg
- Smerig...
Nu zou ik graag een Revolution aanschaffen, is dit een goede opvolger voor de mx1000?
Ik game niet echt veel, maar vind dat met de mx1000 prima gaan.
Het gewicht vind ik wel lekker namelijk.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
nou heb ik nooit met de mx1000 gewerkt... maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de revolution. Qua levensduur zou het wel wat langer kunnen maar ik heb er niet zon moeite mee, hij geeft op tijd aan wanneer de accu leeg begint te raken en als ik ga slapen dump ik dat ding in de lader en de volgende dag kan ik er weer mee werken
De VX blijkt zichzelf niet hinderlijk uit te schakelen, dus voor een potje WoW is ie uitermate geschikt. Fijne muis, voor wie van kleine muizen houdt.
- Bor
- Nu online
De MX is voor een potje WoW evengoed zeer geschikt. De enige games waarbij je echt last zou kunnen hebben van een automatische sleep zijn FPS games imho.
Ik heb er dus sinds vandaag 1, en ik krijg bij het installeren van setpoint software steeds vanzelf een reboot.
(Winxp 64 bit).
Hij installed de software maar half, ik kan wel bij het programma setpoint.
De bijgeleverde cd zeurt over missende .sys bestanden. Xp64bit cd erin, maar dan vind die een 2'de file niet.
Erg vaag.
Daarna kreeg ik bij booten een aantal keer een bsod.
En nu soms gewoon onder het computeren/gamen/ircen.
Nooit eerder gehad, alleen nu sinds deze muis.
Iemand een oplossing?
-edit-
Muis zelf bevalt gewoon goed
.
Lekker dat scrollen
.
Wel een heel stuk minder zwaar dan de mx1000, dat is wel erg wennen.
(Winxp 64 bit).
Hij installed de software maar half, ik kan wel bij het programma setpoint.
De bijgeleverde cd zeurt over missende .sys bestanden. Xp64bit cd erin, maar dan vind die een 2'de file niet.
Erg vaag.
Daarna kreeg ik bij booten een aantal keer een bsod.
En nu soms gewoon onder het computeren/gamen/ircen.
Nooit eerder gehad, alleen nu sinds deze muis.
Iemand een oplossing?
-edit-
Muis zelf bevalt gewoon goed
Lekker dat scrollen
Wel een heel stuk minder zwaar dan de mx1000, dat is wel erg wennen.
[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 12-01-2007 22:54 ]
- Bor
- Nu online
Ik denk / vrees dat mijn exemplaar binnenkort terug gaat. Het freeflight scroll wiel loopt steeds minder goed. Hij haalt nu een omwenteling of 6 en duidelijk is te zien dat het ding gewoon wrijving heeft. Het vreemde is dat hij het af en toe (dus zonder schoonmaken) wel weer goed doet voor even. Net of het terugtrek mechanisme niet helemaal goed vrij komt oid. Ik zal komende week eens een mail naar logitech sturen om dit op te lossen.
Inmiddels ff de zender achter in de pc gepluged ipv achter in mn G15.
Dan werkt die wel goed. (Ook zonder software btw)
-edit-
Ondertussen nog steeds bsod's. 2 keer een halve setpoint erop die ik niet kan deinstalleren...
Krijg ik een fout in setup.exe wanneer ik deinstalleren wil.
Iemand een andere mogelijkheid om setpoint eraf te knikkeren?
Dan werkt die wel goed. (Ook zonder software btw)
-edit-
Ondertussen nog steeds bsod's. 2 keer een halve setpoint erop die ik niet kan deinstalleren...
Krijg ik een fout in setup.exe wanneer ik deinstalleren wil.
Iemand een andere mogelijkheid om setpoint eraf te knikkeren?
[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 13-01-2007 17:24 ]
Verwijderd
Inmiddels de MX Revolution in m'n bezit en bevalt me prima! Zeker het vliegwiel bevalt me goed. Verder wat betreft grootte en ligging in de hand vergelijkbaar met de MX1000
Ik ben erover aan het denken om de MX Revolution aan te schaffen.
Paar dingen die voor mij belangrijk zijn bij de aankoop van een muis:
- Ik heb tegenwoordig nogal last van RSI in mijn rechter hand. Ik heb hier het minste last van, heb ik gemerkt bij een vrij brede, lage muis. Ben ik hiervoor bij de MX REvolution aan het goede adres? En misschien kan iemand anders die ook RSI problemen heeft zijn mening geven over deze muis?
- Als muismat heb ik een Razer Exactmat X Speed.(aluminium muismat, met beschermende laag) werkt zo'n ding daarop? (mijn Mouseman Optical Dual Sensor lijkt op deze mat nogal snel in standby mode te springen, of iets wat er op lijkt in ieder geval. Het komt er op neer, dat wanneer ik de muis een a drie seconden niet beweeg, ik eerst ff met de muis moet 'wieberen', om hem weer te activeren. Bij aanschaf van een nieuwe muis wil ik dat natuurlijk voorkomen...)
- Kan iemand eens een duidelijke indicatie geven hoelang de accu meegaat (in uren)? Ik heb niks aan 'hij doet het best lang', of ' dat ding is zo leeg!'.
- Begrijp ik het goed dat (beide) scrollwheels niet klikbaar zijn? Ik gebruik namelijk op dit moment in firefox de mousewheel-click voor mouse gestures, in CAD software kan ik ermee pannen, etc.
- Kan ik door dat tweede muiswiel nog wel gewoon mijn duim rustig ontspannen laten liggen, of moet ik die altijd krampachtig opgetild houden?
- Ik lees vaak dat de muis qua ergonomie goed te vergelijken is met de MX1000. Ik heb geen ervaringen met dit product. Kan iemand mij vertellen of er enige gelijkenis is met de MX518 (gebruik deze op het werk), of de Mouseman Optical Dual Sensor (gebruik deze thuis, is alweer een jaar of 5/6 oud)
- En als laatste: ik ben geen die-hard gamer. Ik gebruik mijn PC vooral voor office, grafische doeleinden (photoshop, illustrator, 3dmax, etc.) en CAD software. Is deze muis hiervoor geschikt, of kan ik dan bijvoorbeeld beter de MX1000 aanschaffen?
Excuses voor de lading tekst. Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het helemaal door te lezen en mij van een nuttig advies te voorzien.
Alvast bedankt!
- Ik heb tegenwoordig nogal last van RSI in mijn rechter hand. Ik heb hier het minste last van, heb ik gemerkt bij een vrij brede, lage muis. Ben ik hiervoor bij de MX REvolution aan het goede adres? En misschien kan iemand anders die ook RSI problemen heeft zijn mening geven over deze muis?
- Als muismat heb ik een Razer Exactmat X Speed.(aluminium muismat, met beschermende laag) werkt zo'n ding daarop? (mijn Mouseman Optical Dual Sensor lijkt op deze mat nogal snel in standby mode te springen, of iets wat er op lijkt in ieder geval. Het komt er op neer, dat wanneer ik de muis een a drie seconden niet beweeg, ik eerst ff met de muis moet 'wieberen', om hem weer te activeren. Bij aanschaf van een nieuwe muis wil ik dat natuurlijk voorkomen...)
- Kan iemand eens een duidelijke indicatie geven hoelang de accu meegaat (in uren)? Ik heb niks aan 'hij doet het best lang', of ' dat ding is zo leeg!'.
- Begrijp ik het goed dat (beide) scrollwheels niet klikbaar zijn? Ik gebruik namelijk op dit moment in firefox de mousewheel-click voor mouse gestures, in CAD software kan ik ermee pannen, etc.
- Kan ik door dat tweede muiswiel nog wel gewoon mijn duim rustig ontspannen laten liggen, of moet ik die altijd krampachtig opgetild houden?
- Ik lees vaak dat de muis qua ergonomie goed te vergelijken is met de MX1000. Ik heb geen ervaringen met dit product. Kan iemand mij vertellen of er enige gelijkenis is met de MX518 (gebruik deze op het werk), of de Mouseman Optical Dual Sensor (gebruik deze thuis, is alweer een jaar of 5/6 oud)
- En als laatste: ik ben geen die-hard gamer. Ik gebruik mijn PC vooral voor office, grafische doeleinden (photoshop, illustrator, 3dmax, etc.) en CAD software. Is deze muis hiervoor geschikt, of kan ik dan bijvoorbeeld beter de MX1000 aanschaffen?
Excuses voor de lading tekst. Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het helemaal door te lezen en mij van een nuttig advies te voorzien.
Alvast bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door St03mp op 15-01-2007 21:51 ]
Ik kan niet op elke vraag een volledig antwoord geven. Maar op een paar wel:
Bijde wieltjes zijn klikbaar, het gaat af en toe niet helemaal goed (dat je klikt en hij gaat scrollen, of je hem ook meteen naar links duwt ed) Ik heb daarom dat knopje voor het scroll wieltje als 'open link in new tab' gebruikt.
Verder kan je je duim gewoon lekker rusten. Ik heb hier naast me ook een MX518 liggen. Bij die muis heb je haast geen steun voor je duim, bij de Revolution heb je dat wel.
Hopelijk heb je er wat aan
Ik zou zowiezo even bij een pc winkel of bij de Mediamarkt dat ding in je hand houden.
Bijde wieltjes zijn klikbaar, het gaat af en toe niet helemaal goed (dat je klikt en hij gaat scrollen, of je hem ook meteen naar links duwt ed) Ik heb daarom dat knopje voor het scroll wieltje als 'open link in new tab' gebruikt.
Verder kan je je duim gewoon lekker rusten. Ik heb hier naast me ook een MX518 liggen. Bij die muis heb je haast geen steun voor je duim, bij de Revolution heb je dat wel.
Hopelijk heb je er wat aan
Ik zou zowiezo even bij een pc winkel of bij de Mediamarkt dat ding in je hand houden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
tip: ga naar mediamarkt, daar kan je makkelijk een product terugbrengen, wel voor de zekerheid navragenSt03mp schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:41:
Ik ben erover aan het denken om de MX Revolution aan te schaffen.
De MX is een hoge, brede muis. Bij het ontwerp is gekeken naar de ergonomie
De muis springt ook naar standby na 15 sec ofzo. maar ff aanraken is al voldoende om uit standby te halen. paar milimeters verplaatsen is genoeg. Dit is een laser muis dus is nauwkeuriger. Bij mij zonder muismat, moet geen verschil zijn
moeilijk in te schatten, denk 60u moet je makkelijk halen
beide klikbaar
je duim ligt perfect
geen mening, maar deze MX revo ligt perfect in de hand, ga ff naar een winkel
je mist standaard de scrollklik (is in standaard switchen tussen functie's van scrollen), maar dit kan worden veranderd. Ik heb deze scrollklik gewijzigd naar het andere wieltje bij de duim
Leeg
- Bor
- Nu online
De accu gaat bij mij ongeveer 2 tot max 3 dagen mee bij intensief gebruik van ongeveer 10 -12 uur per dag. De 60 uur haal je imho lang niet.
Of je duim goed ligt hangt af van de wijze hoe je de muis vasthoud. Daar worden 2 manieren voor gebruikt merk ik. De ene persoon houd zijn duim ligt gekromd tot net voor het duimwiel. Dit is een redelijk natuurlijk aanvoelende houding. De andere persoon houd zijn duim op het duimwiel zoals je dat bij een andere muis zonder duimwiel ook zou doen. Het nadeel hieraan is (vind ik) dat het rubber op het duimwiel nogal snel zweterig word en dat je regelmatig het duimwiel onbedoeld zult bedienen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het duimwiel tot nu toe eigenlijk nog nooit echt gebruikt heb.
Of je duim goed ligt hangt af van de wijze hoe je de muis vasthoud. Daar worden 2 manieren voor gebruikt merk ik. De ene persoon houd zijn duim ligt gekromd tot net voor het duimwiel. Dit is een redelijk natuurlijk aanvoelende houding. De andere persoon houd zijn duim op het duimwiel zoals je dat bij een andere muis zonder duimwiel ook zou doen. Het nadeel hieraan is (vind ik) dat het rubber op het duimwiel nogal snel zweterig word en dat je regelmatig het duimwiel onbedoeld zult bedienen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het duimwiel tot nu toe eigenlijk nog nooit echt gebruikt heb.
Bedankt voor de reacties.
Ik ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de MX1000 en de MX Revolution. De MX1000 is toch n stuk goedkoper...
Kan iemand mij overtuigende voordelen noemen van de Revolution, tov de mx1000? Want bijvoorbeeld zo'n 2e scrollwheel is voor mij geen must.
Ik ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de MX1000 en de MX Revolution. De MX1000 is toch n stuk goedkoper...
Kan iemand mij overtuigende voordelen noemen van de Revolution, tov de mx1000? Want bijvoorbeeld zo'n 2e scrollwheel is voor mij geen must.
- Bor
- Nu online
Ik kan eigenlijk geen overtuigende voordelen noemen boven het free-flight scrollwiel. Het duimwiel is amper een goede toevoeging in mijn ogen. Ik zou (nu achteraf gezien) zeker voor de MX1000 gaan.
Overtuigende voordelen... denk het niet. Qua 'muizen' zullen ze vrijwel gelijk zijn (het muizen zelf). Verschil is dus duimwiel (bij mx1000 knopjes, die vergelijkbaar zijn) en het freeflight wiel (maar daar heb je bij de mx1000 de scrollknoppen voor (die staan bij mij op home en end ingesteld, zodat ik tijdens het surf o.a. naar boven- en onderkant van de pagina kan).St03mp schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:36:
Wel is het dus weer nieuwe techniek bij de revolution (zelf nog niet mogen ondervinden) en of je dat fijn vind is imo een kwestie van gewenning en voorkeuren. Zul je dus denk ik zelf moeten testen...
Een korte vraag:
Als ik de MX1000 te groot vind en niet fijn in de hand vind liggen, ga ik dan de MX Revolution ook te groot vinden? Heb nu een G7 (daarvoor een MX700) en die vorm vind ik heerlijk.
Als ik de MX1000 te groot vind en niet fijn in de hand vind liggen, ga ik dan de MX Revolution ook te groot vinden? Heb nu een G7 (daarvoor een MX700) en die vorm vind ik heerlijk.
Dat duim wiel is niet eens een 'echt' scroll wiel. Dwz je kan hem niet 360 graden draaien. Ik vind hem best handig af en toe om bijvoorbeeld door foto's te browsen. Verder vind ik hem mooier dan de MX1000 (persoonlijk argument natuurlijk) en dat free spin wieltje is best vetSt03mp schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:36:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb besloten toch maar voor de MX Revolution te gaan 
Dat flight wiel is echt wel makkelijk, en de duimondersteuning is ook echt iets wat ik goed kan gebruiken met mn rsi. en het links en rechts klikken van dat tweede scrollwheel kan ik volgens mij wel als forward en back instellen voor het browsen.
Nu alleen nog de vraag: zal ik hem via internet bestellen, waar ie ongeveer 75 euro kost, inc verzend kosten. Of zal ik m hier bij de lokale computerboer halen, waar ie ruim 85 euro kost?
Dat flight wiel is echt wel makkelijk, en de duimondersteuning is ook echt iets wat ik goed kan gebruiken met mn rsi. en het links en rechts klikken van dat tweede scrollwheel kan ik volgens mij wel als forward en back instellen voor het browsen.
Nu alleen nog de vraag: zal ik hem via internet bestellen, waar ie ongeveer 75 euro kost, inc verzend kosten. Of zal ik m hier bij de lokale computerboer halen, waar ie ruim 85 euro kost?
[ Voor 14% gewijzigd door St03mp op 18-01-2007 10:09 ]
- Bor
- Nu online
Ik zou het duimwiel zeker niet gaan zien als "duim ondersteuning" hoor gezien dit meer onnatuurlijk voelt dan natuurlijk. Het duimwiel zit eerder in de weg dan dat je er voordeel bij hebt uit ergonomisch oogpunt.
ik bedoel ook niet het duimwiel, maar je hebt 'n soort van boog aan de linkerkant van de muis, waar je je duim op kan leggen. Dat zorgt wel voor ondersteuning. Bij andere muizen moet je je gewoon de hele tijd optillen.Bor de Wollef schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:17:
Ik zou het duimwiel zeker niet gaan zien als "duim ondersteuning" hoor gezien dit meer onnatuurlijk voelt dan natuurlijk. Het duimwiel zit eerder in de weg dan dat je er voordeel bij hebt uit ergonomisch oogpunt.
- Bor
- Nu online
Ik heb net contact gehad met Logitech. Mijn MX Revolution gaat retour afzender, ofwel terug naar de shop omdat het free flight scroll wiel steeds minder "free" is, dwz hij begint aan te lopen en stops vaak al naar een paar omwentelingen. Logitech was zeer net en gaf gelijk een referentienummer waarmee in naar de winkel kan gaan om om te ruilen. Nou maar hopen dat de nieuwe het langer uit zal houden.
Heb de Revolution besteld bij zercom in eindhoven. Hij zal dinsdag of woensdag wel binnenkomen...
can't wait
can't wait
[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 25-01-2007 20:16 ]
- Bor
- Nu online
Als het goed is werkt de muis gelijk. Laden gaat redelijk snel btw.
Ik heb mijn muis inmiddels weer omgeruild voor een nieuw exemplaar vanwege problemen met het free flight scrollwiel na verloop van tijd.
Ik ben gisteravond anderhalf uur bezig geweest met die setpoint software.... wat n gedoe zeg..!
Eerst versie 3.01e geinstalleerd, die ik meegeleverd kreeg op cd, maar aan het einde van het installatieproces sloot de installatiesoftware zichzelf af...
Bij de nieuwste versie, 3.10 precies hetzelfde, met nog een extragratis reboot erbij.
Na 1001 dingen geprobeerd te hebben, heb ik als laatste wanhooppoging de usb micro reciever mbv een usb-verlengkabeltje n metertje dichter bij mijn muis gelegd. Toen kon ik opeens de software zonder problemen installeren...
Ik snap er werkelijk waar niks van, want voordat ik de micro reciever dichterbij de muis bracht, had de muis wel gewoon een connectie met de reciever...
Maar goed, het belangrijkste is, dat het nu werkt
-edit: de usb micro reciever ligt nu wel direct onder een van mijn boxen. Nu heb ik af en toe last van een knetterend geluid, waarschijnlijk veroorzaakt door de connectie tussen muis en reciever... Is daar iets tegen te doen. (behalve het verplaatsen van mijn boxen dan
)
Eerst versie 3.01e geinstalleerd, die ik meegeleverd kreeg op cd, maar aan het einde van het installatieproces sloot de installatiesoftware zichzelf af...
Bij de nieuwste versie, 3.10 precies hetzelfde, met nog een extragratis reboot erbij.
Na 1001 dingen geprobeerd te hebben, heb ik als laatste wanhooppoging de usb micro reciever mbv een usb-verlengkabeltje n metertje dichter bij mijn muis gelegd. Toen kon ik opeens de software zonder problemen installeren...
Ik snap er werkelijk waar niks van, want voordat ik de micro reciever dichterbij de muis bracht, had de muis wel gewoon een connectie met de reciever...
Maar goed, het belangrijkste is, dat het nu werkt
-edit: de usb micro reciever ligt nu wel direct onder een van mijn boxen. Nu heb ik af en toe last van een knetterend geluid, waarschijnlijk veroorzaakt door de connectie tussen muis en reciever... Is daar iets tegen te doen. (behalve het verplaatsen van mijn boxen dan
[ Voor 19% gewijzigd door St03mp op 26-01-2007 11:12 ]
- Bor
- Nu online
Maakt de usb micro ontvanger wel gebruik van Bluetooth? Volgens mij niet namelijk.
euh... je hebt helemaal gelijk. 2.4GHz wireless gewoon... Had vanmorgen nog niet genoeg koffie op, toen ik dat poste
-Vorige post is aangepast.
Anyway: het rare fenomeem van het dichterbij leggen van de usb connecter is tot nu toe nog onopgelost..

-Vorige post is aangepast.
Anyway: het rare fenomeem van het dichterbij leggen van de usb connecter is tot nu toe nog onopgelost..
[ Voor 6% gewijzigd door St03mp op 26-01-2007 11:12 ]
Verwijderd
Ik heb ook sinds een week of drie de MX revo en ben er op zich goed over te spreken.
Alhoewel qua ergonomie mijn oude mx700 zeker net zo goed zoniet beter is..
Ook het installeren van de software was geen probleem.
Enige wat mij soms irriteerd is dat de freeflight functie op sommige sites niet werkt, bijv marktplaats waar ik nou net veel gebruik van maak..
Verder wel tevreden, ook vanwege het coole design waar ik nou eenmaal ook gevoelig voor ben..
Enige wat mij soms irriteerd is dat de freeflight functie op sommige sites niet werkt, bijv marktplaats waar ik nou net veel gebruik van maak..
Verder wel tevreden, ook vanwege het coole design waar ik nou eenmaal ook gevoelig voor ben..
Je kan ook instellen dat de muis altijd werkt in free spin-mode .. Of manual Shift, zoals ik dat ook gedaan heb. Vind het maar niks dat de software bepaalt in welke modus de muis handig voor mij werktVerwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:35:
Ik heb ook sinds een week of drie de MX revo en ben er op zich goed over te spreken.

Verder heerlijke muis... Verder werkt de setpoint software niet lekker onder Vista, bij elke start moet ik permissie geven aan de Updater ...
Heerlijk muisje 
Mijn persoonlijk flywheel record is 25094 Excel regels, iemand ook al geprobeerd er zoveel mogelijk te halen ?
Mijn persoonlijk flywheel record is 25094 Excel regels, iemand ook al geprobeerd er zoveel mogelijk te halen ?
Ik ben dus ook aan 't kijken naar 1 van deze 2 muizen!
Aangezien ik 'm voor m'n laptop wil gaan gebruiken neig ik naar de: VX Revolution!
Ik draai op m'n laptop dus MS Vista Home Premium 32 bits en wilde weten of daar nog veel problemen mee zijn? Hier en daar lees ik toch wel dat deze muis nog niet lekker onder Vista werkt namelijk en om nou eventjes 55,- over de balk te smijten om 't even te proberen..
Volgens mij liggen deze muizen ook bij de MediaMarkt heh? Morgen even proberen!
Moet natuurlijk wel lekker in de hand liggen, maar ik neem aan dat dat wel goed zit!
Aangezien ik 'm voor m'n laptop wil gaan gebruiken neig ik naar de: VX Revolution!
Ik draai op m'n laptop dus MS Vista Home Premium 32 bits en wilde weten of daar nog veel problemen mee zijn? Hier en daar lees ik toch wel dat deze muis nog niet lekker onder Vista werkt namelijk en om nou eventjes 55,- over de balk te smijten om 't even te proberen..

Moet natuurlijk wel lekker in de hand liggen, maar ik neem aan dat dat wel goed zit!
[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 18-02-2007 17:14 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een G5 en daar ben ik tevreden mee :-)
Ik download de Vista driver wel even dan laat ik t je weten, maar zonder doet ie t ook gewoon hoorCLB schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:11:
Ik ben dus ook aan 't kijken naar 1 van deze 2 muizen!
Dankjewel! Lijkt me echt 'n supermuisje qua grootte/ knopjes/ design en snelheid namelijk!Dutch_Razor schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:04:
[...]
Ik download de Vista driver wel even dan laat ik t je weten, maar zonder doet ie t ook gewoon hoor
EDIT: Even in de pricewatch gekeken: pricewatch: Logitech VX Revolution Laser Cordless (Bluetooth, Grijs/Zwart) en dan staat er dus 'Bluetooth' bij... Voor zover ik weet is die 'micro-ontvanger' geen mini-USB-Bluetooth-stickje toch? De draadloze verbinding met deze muis is toch geen Bluetooth-verbinding?
Of heb ik mezelf niet goed ingelezen en is het wel 'n BT verbinding?
Zou ik zodoende de interne BT kunnen gebruiken in m'n laptop om 'n verbinding te maken?
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 18-02-2007 23:35 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik meen gehoord te hebben dat de MX Revolution (die ik heb) een 2,4 Ghz verbinding heeft, misschien heeft de VX dan een non-bluetooth.
Onder Vista (Ultimate 32 bit) doet Setpoint 3.20 t perfect, de muisversnelling is standaard wel anders dan in XP maar met een beetje instellen is t wel fijn
Houd er rekening mee dat t indrukken van het middleste muiswiel niet werkt in spellen, dan moet je de switch uitzetten en kliksgewijs of freewheel instellen. Persoonlijk vind ik het niet zo erg.
T 2e wieltje gaat gelijk naar Windows 3D switcher (Windows key+ tab), ook handig
Edit: Bij Salland staaat er nix van bluetooth bij de VX, alleen 2,4Ghz wireless, wss een fout in de PW.
Onder Vista (Ultimate 32 bit) doet Setpoint 3.20 t perfect, de muisversnelling is standaard wel anders dan in XP maar met een beetje instellen is t wel fijn
Houd er rekening mee dat t indrukken van het middleste muiswiel niet werkt in spellen, dan moet je de switch uitzetten en kliksgewijs of freewheel instellen. Persoonlijk vind ik het niet zo erg.
T 2e wieltje gaat gelijk naar Windows 3D switcher (Windows key+ tab), ook handig
Edit: Bij Salland staaat er nix van bluetooth bij de VX, alleen 2,4Ghz wireless, wss een fout in de PW.
[ Voor 8% gewijzigd door Dutch_Razor op 19-02-2007 00:27 ]
Op plaatjes van de VX en de micro-ontvanger zie ik ook 2,4GHz staan!
Zal idd een fout zijn in de PW, zal 't morgen even melden, want vind 't best wel 'n grove namelijk!
de VX heeft gewoon 1 wieltje (gewoon bovenop) en geen 2e wieltje voor bij je duim zeg maar!
Dat wieltje in games, hmm gebruik ik vaak om wapens te wisselen (bij shooters dus)
maarja dat zal wel in te stellen zijn, anders druk ik maar 'n cijfertje in op m'n toetsenbordje!
Zal idd een fout zijn in de PW, zal 't morgen even melden, want vind 't best wel 'n grove namelijk!
de VX heeft gewoon 1 wieltje (gewoon bovenop) en geen 2e wieltje voor bij je duim zeg maar!
Dat wieltje in games, hmm gebruik ik vaak om wapens te wisselen (bij shooters dus)
maarja dat zal wel in te stellen zijn, anders druk ik maar 'n cijfertje in op m'n toetsenbordje!
Naja toch vandaag maar de: Logitech VX Revolution Laser, besteld voor 54 eu's, vandeweek ophalen 
Ze zijn in de aanbieding bij de OfficeCentre:
VX Revolution: 55 euro & MX Revolution: 65 euro
Ze zijn in de aanbieding bij de OfficeCentre:
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 19-02-2007 20:04 ]
hmm... lijkt me een lekker muisje... gister gebeld naar de support van logitech omdat mijn oude mx1000 kuren heeft, dus zou ik zoals gewend van logitech een nieuwe opgestuurd krijgen, maar helaas wordt de mx1000 dus niet meer geproduceerd( doodzonde, RIP mx1000), en boden ze mij aan de mx revolution als vervangend model, natuurlijk ben ik accoord gegaan
en binnen 3 dagen heb ik hem binnen( snel toch?)
maar iig, heeft iemand al getest of de ontvanger ook in het G15 toetsenboard geprikt kan worden, of dat hij aangeeft dat er niet voldoende stroom is? mijn kast staat nogal ver van mijn muis, dus anders moet ik dus een lange verlengkabel nemen...

maar iig, heeft iemand al getest of de ontvanger ook in het G15 toetsenboard geprikt kan worden, of dat hij aangeeft dat er niet voldoende stroom is? mijn kast staat nogal ver van mijn muis, dus anders moet ik dus een lange verlengkabel nemen...
- Bor
- Nu online
De transceiver van de MX revolution is ook non bluetooth.Dutch_Razor schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:26:
Ik meen gehoord te hebben dat de MX Revolution (die ik heb) een 2,4 Ghz verbinding heeft, misschien heeft de VX dan een non-bluetooth.
Moet je er wel bijzeggen dat dat excl btw is.Ze zijn in de aanbieding bij de OfficeCentre:
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 22-02-2007 13:10 ]
Wat ik me dan afvraag is; heb je em bij Logitech gekocht of in de winkel?ChaosZ0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:37:
hmm... lijkt me een lekker muisje... gister gebeld naar de support van logitech omdat mijn oude mx1000 kuren heeft, dus zou ik zoals gewend van logitech een nieuwe opgestuurd krijgen, maar helaas wordt de mx1000 dus niet meer geproduceerd( doodzonde, RIP mx1000), en boden ze mij aan de mx revolution als vervangend model, natuurlijk ben ik accoord gegaan![]()
Want toen ik een mailtje stuurde zeiden ze dat ik em terug moest brengen naar de winkel, nu is dat ook geen probleem maar binnen 3 dagen een nieuwe is wel erg snel!
Ja wist ik niet! Ik kom nooit in die toko, maar 'n vriend van me kwam er mee aanzetten!Bor de Wollef schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:09:
Moet je er wel bijzeggen dat dat excl btw is.
Net even bij de MM geweest en de MX en de VX gezien, die MX vond ik wel erg groot en logjes moet ik zeggen, ook vond ik het 'duimwieltje' te ver weg zitten, voor de rest prachtig apparaatje! Evenals de VX Revolution, die lag ook lekker in de hand zeg en toch weer 'n stukje kleiner! Kan 'm waarschijnlijk morgen ophalen! Heeft me 54,- euro gekost, inclusief BTW
Wat voor kuren had jou MX1000??ChaosZ0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:37:
hmm... lijkt me een lekker muisje... gister gebeld naar de support van logitech omdat mijn oude mx1000 kuren heeft, dus zou ik zoals gewend van logitech een nieuwe opgestuurd krijgen, maar helaas wordt de mx1000 dus niet meer geproduceerd( doodzonde, RIP mx1000), en boden ze mij aan de mx revolution als vervangend model, natuurlijk ben ik accoord gegaan![]()
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
nee ik had m in de winkel gekocht, maar nadat mijn eerste mx1000 na anderhalf jaar een accu had die nog maar een paar uur meeging, belde ik naar logitech, en zonder dat er gevraagd werd naar een evt winkel werd mij een nieuw exemplaar toegestuurd, wat binnen 3 dagen hier was.Dutch_Razor schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:45:
[...]
Wat ik me dan afvraag is; heb je em bij Logitech gekocht of in de winkel?
Want toen ik een mailtje stuurde zeiden ze dat ik em terug moest brengen naar de winkel, nu is dat ook geen probleem maar binnen 3 dagen een nieuwe is wel erg snel!
die nieuwe muis, die ik dus nu nog geen maand heb, valt heel de tijd even uit. zit je te werken/spel te spelen en valt de muis uit, al is hij helemaal vol. als je dan een minuut of 2 wacht springt hij ineens weer aan... heel vreemd... ook hier deed logitech niet moeilijk over, en zeiden meteen dat ze de revolution zouden opsturen, vind ik nette service hoor! moet nu alleen nog de usb stekker van mijn eerste en 2e mx1000 muis naar zwitserland opsturen... weet iemand of hier controle op is, aangezien t natuurlijk wel handig is om als nood-muis te gebruiken

helaas... slecht nieuws...
er staat net iemand van de ups voor mijn neus, met mijn nieuwe muis (woensdag besteld, komt uit duitsland) en ik dus helemaal blij, totdat ik de doos openmaak... ik zie dat de verpakking met de magneetjes niet helemaal sluit, en de doos ziet er ook wat afgeranseld uit... argwaan... bij het openen van de klep zie ik tot mijn schrik: helemaal niets!!! ik snel doch voorzichtig de doos verder opengemaakt, die niet goed in elkaar zat, en zie dat er behalve het briefje hoe de muis uit de verpakking te halen, niets in de doos zit! na verdere inspectie zie ik dat de doos waar de doos van de mx in zat met geweld aan de zijkant opengemaakt is. hier word ik dus zo laaiend van, de inhoud is gestolen!! Waar moet het heen met deze wereld?
kunnen we niemand meer vertrouwen?
Gelukkig dat logitech mij geloofde en het ZEER persoonlijk opneemt, ze gaan dit onmiddelijk uitzoeken, en ik word vanmiddag nog teruggebeld. een nieuwe muis wordt opgestuurd... ondanks de omstandigheden nog steeds goede service van logitech(warme douche bij radar alert)
er staat net iemand van de ups voor mijn neus, met mijn nieuwe muis (woensdag besteld, komt uit duitsland) en ik dus helemaal blij, totdat ik de doos openmaak... ik zie dat de verpakking met de magneetjes niet helemaal sluit, en de doos ziet er ook wat afgeranseld uit... argwaan... bij het openen van de klep zie ik tot mijn schrik: helemaal niets!!! ik snel doch voorzichtig de doos verder opengemaakt, die niet goed in elkaar zat, en zie dat er behalve het briefje hoe de muis uit de verpakking te halen, niets in de doos zit! na verdere inspectie zie ik dat de doos waar de doos van de mx in zat met geweld aan de zijkant opengemaakt is. hier word ik dus zo laaiend van, de inhoud is gestolen!! Waar moet het heen met deze wereld?
Gelukkig dat logitech mij geloofde en het ZEER persoonlijk opneemt, ze gaan dit onmiddelijk uitzoeken, en ik word vanmiddag nog teruggebeld. een nieuwe muis wordt opgestuurd... ondanks de omstandigheden nog steeds goede service van logitech(warme douche bij radar alert)
Net m'n VX'je binnen, prachtig dingetje en nog geen software geinstalleerd!
Ik neem aan dat als ik de 'setpoint-software' installeer ik m'n 'search-button' aan Google kan linken?
En ik de zoom functie in kan schakelen? Dan ga ik dat maar is eventjes doen! Supermuisje!
EDIT: En halen jullie telkens de usb-stick uit de laptop en doen hem in de muis of..?
Ik neem aan dat als ik de 'setpoint-software' installeer ik m'n 'search-button' aan Google kan linken?
En ik de zoom functie in kan schakelen? Dan ga ik dat maar is eventjes doen! Supermuisje!
EDIT: En halen jullie telkens de usb-stick uit de laptop en doen hem in de muis of..?
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 24-02-2007 16:44 ]
Verwijderd
Zo, ik heb ook een Logitech MX Revolutions gekocht
Mijn vorige muis, ook een Logitech, is inmiddels al weer 7 jaar oud (doet het overigens ook nog prima) dus voor mij een behoorlijke vernieuwing
Zo'n laser werkt toch wel een stuk nauwkeuriger dan gewoon optical. Ik vind de muis lekker in m'n hand liggen, alhoewel ik enorme handen heb en liever een muis van anderhalf keer zo groot gezien. Helaas bestaan die niet
De setpoint-software van het cd'tje bleek wat buggy, maar dat was na een update verholpen.
Je kunt de knoppen gewoon instellen per programma. Ik heb in Firefox de middelste knop gewoon als middelste knop ingesteld, want daarmee kan ik nog gewoon links in tabbladen openen. Helaas kun je dan niet meer in Firefox handmatig schakelen tussen met of zonder tikjes scrollen, stom genoeg kun je die functionaliteit niet aan een andere knop toewijzen. Gelukkig kun je wel instellen dat hij dat automatisch veranderd als je sneller dan een ingestelde snelheid scrolled. Een flinke zwengel geven en ik zit dus nog steeds in no-time onderaan het topic
Wat wel fijn is is dat de wieltjes degelijke metale wieltjes zijn. Daarnaast kun je ook opzij scrollen. Of je geeft er andere functionaliteit aan. Zo doen mijn knopjes in mijn programmeeromgeving andere dingen dan in Oblivion.
Ik ben er dus blij mee, hoewel ik het niet kan vergelijken met andere tegenwoordige muizen.
Mijn vorige muis, ook een Logitech, is inmiddels al weer 7 jaar oud (doet het overigens ook nog prima) dus voor mij een behoorlijke vernieuwing
Zo'n laser werkt toch wel een stuk nauwkeuriger dan gewoon optical. Ik vind de muis lekker in m'n hand liggen, alhoewel ik enorme handen heb en liever een muis van anderhalf keer zo groot gezien. Helaas bestaan die niet
De setpoint-software van het cd'tje bleek wat buggy, maar dat was na een update verholpen.
Je kunt de knoppen gewoon instellen per programma. Ik heb in Firefox de middelste knop gewoon als middelste knop ingesteld, want daarmee kan ik nog gewoon links in tabbladen openen. Helaas kun je dan niet meer in Firefox handmatig schakelen tussen met of zonder tikjes scrollen, stom genoeg kun je die functionaliteit niet aan een andere knop toewijzen. Gelukkig kun je wel instellen dat hij dat automatisch veranderd als je sneller dan een ingestelde snelheid scrolled. Een flinke zwengel geven en ik zit dus nog steeds in no-time onderaan het topic
Wat wel fijn is is dat de wieltjes degelijke metale wieltjes zijn. Daarnaast kun je ook opzij scrollen. Of je geeft er andere functionaliteit aan. Zo doen mijn knopjes in mijn programmeeromgeving andere dingen dan in Oblivion.
Ik ben er dus blij mee, hoewel ik het niet kan vergelijken met andere tegenwoordige muizen.
Verwijderd
Effe wennen zeg deze muis, ik heb hem nu ook maar nog een paar uur dus dat komt wel goed.
Waar ik ook van baalde is dat je niet alle knoppen kan veranderen.
Maar gelukkig is daar een programmaatje voor
http://www.mstarmetro.net/~rlowens/uberOptions/ (zal mischien al eens eerder zijn langsgekomen maar ik zie hierboven mensen die het mischien ook handig vinden).
Ik kwam van een intellimouse explorer, die was wel aan vervanging toe, de voetjes waren aardig versleten.
Heerlijk om nu nog meer knoppen te hebben die programeerbaar zijn voor elke aplicatie.
Wat me wel meteen opvalt is dat de voetjes nu al krasjes vertonen!
Het lijkt wel of ik een gebruikt exemplaar heb, hij schuift trouwens wel lekker soepel maar ik hoop dat hij niet te snel slijt.
Waar ik ook van baalde is dat je niet alle knoppen kan veranderen.
Maar gelukkig is daar een programmaatje voor
http://www.mstarmetro.net/~rlowens/uberOptions/ (zal mischien al eens eerder zijn langsgekomen maar ik zie hierboven mensen die het mischien ook handig vinden).
Ik kwam van een intellimouse explorer, die was wel aan vervanging toe, de voetjes waren aardig versleten.
Heerlijk om nu nog meer knoppen te hebben die programeerbaar zijn voor elke aplicatie.
Het lijkt wel of ik een gebruikt exemplaar heb, hij schuift trouwens wel lekker soepel maar ik hoop dat hij niet te snel slijt.
Verwijderd
Zijn er hier mensen op de Mac die hem gebruiken? Zou graag willen weten hoe ik per knop/scrollwiel specifieke acties kan toevoegen...
Eerste indruk na 30 minuten gebruik: m'n hand ligt er zalig op!
Eerste indruk na 30 minuten gebruik: m'n hand ligt er zalig op!
- Bor
- Nu online
Dat heb ik ook elke keer. De skates zijn erg krasgevoelig en glijden na een beperkte tijd ook minder goed door deze krassen. Iets hardere "stofjes" zijn al genoeg om een beste kras in de skate te maken. Ik heb nu 2 MX Revolutions gehad en beide hadden dit probleem. Je zult er extra snel last van hebben wanneer je geen muismat of een harde muismat gebruikt is mijn ervaring.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:15:
Die pootjes krijg je gratis op request.. tenminste, zo was het bij mijn MX500.
Ik kom een ander probleem tegen. Als ik over WiFi lekker hard aan het transferren ben dan gaat de muis haperen..
Nu blijkt het bij een vriend van mij zijn MX1000 ook zo te zijn. Iemand een idee?
Ik kom een ander probleem tegen. Als ik over WiFi lekker hard aan het transferren ben dan gaat de muis haperen..
Nu blijkt het bij een vriend van mij zijn MX1000 ook zo te zijn. Iemand een idee?
one more thing...
Hmz mijn pootjes vertonen ook al zeer veel krassen alhoewel ik toch een Corepad Magna gebruik.
Maarja zolang je er niks van merkt maakt t mij niet uit hoe die voetjes uitzien
Maarja zolang je er niks van merkt maakt t mij niet uit hoe die voetjes uitzien
- Bor
- Nu online
De krasjes ga je op een hard ondergrond echt voelen is mijn ervaring na 2 MX Revolution's. Op een soft pad is het probleem iets minder. Ik denk dat ik Logitech binnenkort maar eens ga bellen voor een paar vervangende skates. In mijn ogen is dit niet acceptabel.
Verwijderd
*Hijst poot omhoog* Heb hetzelfde probleem!miekd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:34:
Die pootjes krijg je gratis op request.. tenminste, zo was het bij mijn MX500.
Verwijderd
Moest dit topic een flinke schop geven wat vaak geen goed teken is. Ik zit nog te twijfelen tussen de MX en de VX, en ben benieuwd naar de huidige ervaringen met deze muis.
- Bor
- Nu online
Ervaring met mijn MX Revolution in een notendop:Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:46:
Moest dit topic een flinke schop geven wat vaak geen goed teken is. Ik zit nog te twijfelen tussen de MX en de VX, en ben benieuwd naar de huidige ervaringen met deze muis.
Ik heb inmiddels mijn 2e MX Revolution. De eerste muis ging naar korte tijd retour afzender omdat het free flight scrollwiel begon aan te lopen. Niet meer dan 3 a 4 omwentelingen werden er gemaakt alvorens min of meer vast te lopen. Mijn eerste ervaring met de MX was dus niet super goed. Gelukkig kon ik de muis zonder problemen omruilen na een telefoontje met Logitech. Op dit moment werk ik nu een tijdje met deze 2e muis. Ook bij deze heb ik het gevoel dat het freeflight scrollwiel minder goed loopt dan in het begin. Het begint zelfs zo op te vallen dat ik ook dit exemplaar terug stuur wanneer het erger word. Over de kwaliteit ben ik dus niet zo te spreken. De batterijduur valt mij ook enorm tegen. Na een dag redelijk intensief werk moet de muis echt op de oplader anders houdt het de 2e dag niet uit. Een gemiste kans, zeker gezien het gewicht van de MX die toch vrij zwaar is.
Wat betreft features zit het goed met de MX: het freeflight scrollwiel is handig en een goede uitbreiding. In mijn ogen is het duimwiel echter niet meer dan een gimmick. Ik gebruik hem werkelijk nooit. Ook het "zoek" knopje bovenop dient geen enkel nut omdat het gewoon niet makkelijk te bereiken is wanneer je de muis hanteert.
Terugkijkende op mijn aankoop kom ik tot de conclusie dat de MX niet brengt wat ik er van verwacht had (maar daarmee is het nog steeds een "ok" muis) en dat het de erg hoge aanschafprijs achteraf niet waard is geweest.
Ik denk dat ik binnenkort een product survey zal invullen.
Verwijderd
Ik gebruik mijn muis zo ongeveer 10 uur per dag en ik doe er ongeveer 3 dagen mee. 4 zou kunnen, maar dan zit ik de vierde dag tegen een oranje lampje aan te kijken en als ie er mee stopt heb ik een probleem
Verder loopt het middenscrolwiel hier echt prima. In Firefox laat hij al snel los (zo ingesteld) als ik een beetje snel scroll en ik geef er regelmatig een zwengel aan en dan blijft hij heerlijk doorrollen.
Opzij scrollen gebruik ik ook veel maar dan vooral omdat ik daar in sommige programma's andere functionaliteit aan heb toegewezen.
De scrollknop bij de duim gebruik ik echt nooit. Net zoals het zoeken-knopje voor het scrolwiel. Misschien dat ik de duimknop nog wel wat meer ga gebruiken als ik die niet-officiële drivers een installeer die ik al dagen geleden heb gedownload (
) zodat ik er eens andere functionaliteit aan kan toewijzen.
Anyay, ik herken de berichten van hierboven dus niet. Scrollwiel is perfect en de accutijd is bij mij beter.
Verder loopt het middenscrolwiel hier echt prima. In Firefox laat hij al snel los (zo ingesteld) als ik een beetje snel scroll en ik geef er regelmatig een zwengel aan en dan blijft hij heerlijk doorrollen.
Opzij scrollen gebruik ik ook veel maar dan vooral omdat ik daar in sommige programma's andere functionaliteit aan heb toegewezen.
De scrollknop bij de duim gebruik ik echt nooit. Net zoals het zoeken-knopje voor het scrolwiel. Misschien dat ik de duimknop nog wel wat meer ga gebruiken als ik die niet-officiële drivers een installeer die ik al dagen geleden heb gedownload (
Anyay, ik herken de berichten van hierboven dus niet. Scrollwiel is perfect en de accutijd is bij mij beter.
- Bor
- Nu online
Dat het scrollwiel bij jou het perfect doet is niet vreemd. Het gaat bij mij namelijk gewoon om een defect. Dat het bij mij 2x optreed is gewoon domme pech zoals het nu lijkt. Overigens deden de scrollwheels van beide muizen het in het begin wel goed. Ik krijg persoonlijk het idee dat het interne mechanisme nogal kwetsbaar is (mogelijk in combinatie met side klikken) en erg snel last heeft van stof etc. Je kunt de muis overigens niet zelf schoonmaken.
Dat jij 3 a 4 dagen met de accu doet vind ik wel vreemd. Ik haal echt hooguit 2 (en zit dan aan het eind van dag 2 naar een lege muis te kijken), zowel met deze als met de vorige muis (ik heb de ontvanger overigens redelijk dicht bij de muis liggen ism een verlengkabel omdat je anders grote kans op slechte ontvangst hebt). Ook kenissen met dezelfde muis halen de 4 dagen zeker niet. Ik moet wel zeggen dat ik redelijk intensief muis overdag. De tijd dat ik achter de PC zit is de muis voor het grootste deel ook echt bezig.
Dat jij 3 a 4 dagen met de accu doet vind ik wel vreemd. Ik haal echt hooguit 2 (en zit dan aan het eind van dag 2 naar een lege muis te kijken), zowel met deze als met de vorige muis (ik heb de ontvanger overigens redelijk dicht bij de muis liggen ism een verlengkabel omdat je anders grote kans op slechte ontvangst hebt). Ook kenissen met dezelfde muis halen de 4 dagen zeker niet. Ik moet wel zeggen dat ik redelijk intensief muis overdag. De tijd dat ik achter de PC zit is de muis voor het grootste deel ook echt bezig.
[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 14-03-2007 20:24 ]
Verwijderd
Misschien tik ik meer inderdaad, muis schakelt zichzelf uit. Ik zet wel onderaan het muisknopje op off als ik stop met werken of even pauze ga houden.
Ik zal nog eens bijhouden hoe lang ik er mee doe. Vannacht gaat 'ie in de lader
- Bor
- Nu online
Ook ik zet de muis altijd handmatig uit wanneer hij voor langere tijd niet gebruikt word. Overigens schakelt de muis zichzelf nooit uit maar gaat hij over in een soort slaapstand.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:24:
Misschien tik ik meer inderdaad, muis schakelt zichzelf uit. Ik zet wel onderaan het muisknopje op off als ik stop met werken of even pauze ga houden.
Verwijderd
Dat accuprobleem zal in mijn geval niet echt een probleem zijn. De VX werkt volgens mij op een penlite batterij wat mij ook niet alles lijkt.
Verwijderd
Vanmorgen nog even de Mediamarkt ingedoken voor deze muis. Ik weet niet of ik ga wennen aan het draairadje bij mijn duim, vrees dat mij dat gaat irriteren. Dat vliegwiel was overigens niet te testen, dat moest softwarematig worden aangestuurd?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 10:54 ]
Klopt op 1 penlite'je! Waarom niet? Kan er 133 dagen mee doen wordt door de software gezegd,Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:19:
De VX werkt volgens mij op een penlite batterij wat mij ook niet alles lijkt.
lijkt me niet zo irritant dat ik 2/3 x per jaar 'n batterijtje moet vervangen toch?
Zojuist de nieuwste Setpoint-softare geinstalled, 3.3 ofzo (en had 3.1 of weet ik wat) en hoop dat m'n kleine probleempjes met de software zijn opgelost. Elke keer als ik de USB-stick uit de USB-poort had gehaald en hem er weer indeed moet ik even naar de logitech software en op 'toepassen' drukken anders werkte m'n 'search-button' niet meer... Kijken of dat nu is opgelost! We will see!
Voor de rest echt 'n heel geil muisje die VX Revolution! Zelfs m'n moeder zei: 'zo die werkt lekker'
- Bor
- Nu online
133 dagen op een batterij? Wauw dat is een groot verschil met de MX Revolution!
Klopt! Heeft 'n vriend van me, en die batterijtijd is zo'n twee weekjes toch?
De MX was voor mij te groot, gebruik de VX namelijk bij m'n laptop en bevalt zeer goed
De MX was voor mij te groot, gebruik de VX namelijk bij m'n laptop en bevalt zeer goed
- Bor
- Nu online
Nee, de batterijtijd van de MX is zoals ik al eerder poste 2 hooguit 3 dagen (ik haal 2 krap) bij normaal tot intensief gebruik. Zie mijn eerdere post.CLB schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:48:
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 15-03-2007 13:01 ]
Ga je post even zoeken! Maar daar wordt je niet echt blij van dan
Naja je kan 'm nog opladen natuurlijk in die standaard maar toch, paupz
Iemand 'n idee wat ik moet starten qua .exe om m'n instellingen van m'n muis te kunnen veranderen? In de map 'setpoint' staat niks wat werkt, om m'n instellingen te wijzigen namelijk
Ik heb dat icoontje ook uit m'n 'taakbalk' verwijderd, dus wat moet ik nou aanklikken

Naja je kan 'm nog opladen natuurlijk in die standaard maar toch, paupz
Iemand 'n idee wat ik moet starten qua .exe om m'n instellingen van m'n muis te kunnen veranderen? In de map 'setpoint' staat niks wat werkt, om m'n instellingen te wijzigen namelijk
Ik heb dat icoontje ook uit m'n 'taakbalk' verwijderd, dus wat moet ik nou aanklikken

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 15-03-2007 16:20 ]
Verwijderd
Voor mij is de VX juist te klein, de MX heeft de goede grootte.CLB schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:48:
offtopic:
grootte
grootte
25094?Dutch_Razor schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:58:
Heerlijk muisje
789520 is tot nu toe mijn record!
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 13:03 ]
Verwijderd
Accutijd verslag:
Donderdagochtend was hij opgeladen.
Donderdag heb ik er 11 uur mee "gewerkt", maar hij heeft 13 uur aangestaan.
Vrijdag heb ik er 7 uur mee gewerkt.
Zaterdag had ik 39 graden koorts dus had de accu een beetje rust
Zondag denk ik een uurtje of 3
Maandag ook zoiets, 3 uur. (misschien iets meer)
Dinsdag 7 uur (misschien iets meer)
Vandaag werd het lampje na 2 uur werken rood en roept ie dat de batterijen laag zijn. Overigens ga ik vandaag gewoon door want volgens mij duurt het nog wel even voordat hij uitvalt.
Dus mijn stelling dat ik er drie dagen mee kan werken klopt wel
Ik durfde overigens de lader niet mee te nemen in een rugzak naar het adres waar ik ziek ging zitten te zijn, uit angst dat dat standaardje afbreekt
Donderdagochtend was hij opgeladen.
Donderdag heb ik er 11 uur mee "gewerkt", maar hij heeft 13 uur aangestaan.
Vrijdag heb ik er 7 uur mee gewerkt.
Zaterdag had ik 39 graden koorts dus had de accu een beetje rust
Zondag denk ik een uurtje of 3
Maandag ook zoiets, 3 uur. (misschien iets meer)
Dinsdag 7 uur (misschien iets meer)
Vandaag werd het lampje na 2 uur werken rood en roept ie dat de batterijen laag zijn. Overigens ga ik vandaag gewoon door want volgens mij duurt het nog wel even voordat hij uitvalt.
Dus mijn stelling dat ik er drie dagen mee kan werken klopt wel
Ik durfde overigens de lader niet mee te nemen in een rugzak naar het adres waar ik ziek ging zitten te zijn, uit angst dat dat standaardje afbreekt
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 11:29 ]
- Bor
- Nu online
3 dagen blijft echter nog steeds ERG kort, zeker ivm de accutijd van de VX die dit op een batterij haalt. De MX zou zo zwaar zijn vanwege de zware accu die er in zit. Blijkbaar heeft men het dan alleen over het gewicht van de accu en niet het vermogen wat deze kan leveren (of de MX zuipt).
Verwijderd
True, maar ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik al de vervelende tik heb ontwikkeld om steeds dat scrollwieltje heen en weer te zwengelenBor de Wollef schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:29:
3 dagen blijft echter nog steeds ERG kort, zeker ivm de accutijd van de VX die dit op een batterij haalt. De MX zou zo zwaar zijn vanwege de zware accu die er in zit. Blijkbaar heeft men het dan alleen over het gewicht van de accu en niet het vermogen wat deze kan leveren (of de MX zuipt).
Verwijderd
De MX is binnen hier.
Mooi muisje, maar moet verschrikkelijk wennen aan het extra scrollwieltje. Suggesties hoe je deze muis het beste kan vast pakken?
Doe dat maar x40 ofzo, m'n muis staat denk zo'n 8 uur per dag aan, haal easy peasy de 120 dagen!Bor de Wollef schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:29:
3 dagen blijft echter nog steeds ERG kort, zeker ivm de accutijd van de VX die dit op een batterij haalt.
Wat ik wel heb is dat ik elke keer als ik m'n laptop opnieuw opstart ik even op 'toepassen' moet drukken in de VX-instellingen!? Anders werkt m'n 'search-button' enzo niet! Hebben jullie dit ook?
Ligt dit aan MS Windows Vista, wat ik draai of aan 't feit dat ik elke keer de usb-stick eruit haal?
Weet iemand ook of deze muis ook in een combinatie setje komt met bijvoorbeeld de Dinovo Edge? Die twee lijken mij namelijk wel een hele mooie combi. Zal alleen wel prijzig worden
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Mijn muisje gaat tot mijn spijt weer terug. Prachtig ding, werkt fantastisch, kan de muis iedereen aanraden. Bij mij wekt het echter oude RSI-ervaringen op, spieraanhechting van de duim. Helaas.
Ik ben momenteel al een gelukkige bezitter van een MX1000 muis, echter wil ik nu ook een goede muis voor mijn laptop. Ik liep toen al snel tegen de VX Revolution aan. Nu is mijn vraag of deze 2 muizen elkaar kunnen storen? Iemand hier ervaring mee?
Ik kom net uit de mediamarkt, maar kon niet kiezen tussen de MX en de VX. Ik wil de muis voor mijn desktop gebruiken en weet wel dat de VX eigenlijk voor een laptop bedoeld is, maar ze lagen beiden lekker in de hand. Ik ben alleen bang dat dat draaiknopje bij van de MX bij de duim in de weg gaat zitten en ik denk dat ik die knop ook niet zal gebruiken.
Kunnen jullie me helpen met de keuze, want ik wil er nu toch spoedig 1 halen.
Kunnen jullie me helpen met de keuze, want ik wil er nu toch spoedig 1 halen.
Ik zou de VX halen! Dat duimwiel heb IK persoonlijk niet nodig!
En als je denkt dat je je eraan gaat irriteren zou ik lekker de VX halen!
Ook nog iets goedkoper dus dat scheelt! Ik zou 'm trouwens ook niet bij de MM halen,
maar gewoon bij 'n webwinkel, scheelt je zo nog veel meer euro's!
Ik gebruik de VX nu voor bij m'n laptop, maar ik ga 'm denk ook voor m'n desktop halen hoor.
Nog even zo'n los mooi laptop-achtig toetsenbord erbij en ik zit er weer goed bij voor 'n tijdje!
Maar dan heb ik dezelfde vraag als GrooV: 2 VX'en (in 1 ruimte) gaat dat storen...?
En als je denkt dat je je eraan gaat irriteren zou ik lekker de VX halen!
Ook nog iets goedkoper dus dat scheelt! Ik zou 'm trouwens ook niet bij de MM halen,
maar gewoon bij 'n webwinkel, scheelt je zo nog veel meer euro's!
Ik gebruik de VX nu voor bij m'n laptop, maar ik ga 'm denk ook voor m'n desktop halen hoor.
Nog even zo'n los mooi laptop-achtig toetsenbord erbij en ik zit er weer goed bij voor 'n tijdje!
Maar dan heb ik dezelfde vraag als GrooV: 2 VX'en (in 1 ruimte) gaat dat storen...?
[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 23-03-2007 13:53 ]
Verwijderd
Ik vind de duimknoppen en het wieletje van de MX juist erg handig.
Vooral omdat ze onafhankelijk te programeren zijn voor elk programma.
In Battlefield bijvoorbeeld is het duimwiel F10, F11 en F9, erg handig om snel van viewpoint te wisselen.
De duimknoppen zijn voor de map en voor enter.
Samen met een nostromo speedpad is het zeker een winnaar
Vooral omdat ze onafhankelijk te programeren zijn voor elk programma.
In Battlefield bijvoorbeeld is het duimwiel F10, F11 en F9, erg handig om snel van viewpoint te wisselen.
De duimknoppen zijn voor de map en voor enter.
Samen met een nostromo speedpad is het zeker een winnaar
Met duimknop! ideaal voor in Vista Aero nu.
Bij de MX1000 kun je door de muis te resetten geloof ik ook een andere freq kiezen o.i.d.CLB schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49:
Op mijn werk gebruik ik mijn MX1000 en een collega ook. Soms storen die twee apparaten elkaar, maar dan reset ik de mijne en geen problemen meer. Dit gebeurt overigens zeer sporadisch. Dus ik denk dat het gewoon mogelijk is...