Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

_eXistenZ_ schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:22:
Hmm ik heb 7-6 mijn geld overgemaakt naar Teufel (via Rabobank internetbankieren), zouden ze het nu dan niet zo'n beetje hebben moeten? Ik hoor er niks meer van...

Heb zowel mijn klantnummer als het ordernummer bij de omschrijving neergezet, dus het zou prima traceerbaar moeten zijn...
Ik heb mijn geld via internetbankieren (ING Bank) op 24-5 overgemaakt en kreeg dus op 4-6 pas de bevestiging dat alles verzonden ging worden. In de tussentijd hoor je niets. De verzendbevestiging is eigenlijk het sein geweest dat het geld binnen is gekomen.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Mindwalker schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Ik heb mijn geld via internetbankieren (ING Bank) op 24-5 overgemaakt en kreeg dus op 4-6 pas de bevestiging dat alles verzonden ging worden. In de tussentijd hoor je niets. De verzendbevestiging is eigenlijk het sein geweest dat het geld binnen is gekomen.
Mkay, maar niemand heeft hier via CreditCard betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Vandaag wéér niet mn pakketten ontvangen. Zucht. Heb wel trackingcodes gekregen.

The Trackingcodes:

214964259726
214964259732

Maar het wil me niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
vanWalsum schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:14:
Vandaag wéér niet mn pakketten ontvangen. Zucht. Heb wel trackingcodes gekregen.

The Trackingcodes:

214964259726
214964259732

Maar het wil me niet echt lukken.
Teufel verzendt toch met DHL? Heb ook even wat geprobeerd met die nummers, maar ik krijg ook niks.
Mijn nummer van het pakket met de X-Meridian is 00340433914472004569 , als ik die invoer op de DHL site werkt het en zegt ie dat het pakket nu in de inbound gateway is (Hengelo).

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
hesr schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Teufel verzendt toch met DHL? Heb ook even wat geprobeerd met die nummers, maar ik krijg ook niks.
Mijn nummer van het pakket met de X-Meridian is 00340433914472004569 , als ik die invoer op de DHL site werkt het en zegt ie dat het pakket nu in de inbound gateway is (Hengelo).
Hebben ze me vast de verkeerde nummers gestuurd, dit zijn de pakketnummers. Wanneer is jouw zending vertrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Mijn zending is vrijdag vertrokken vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Ik heb zondag per Creditcard (Mastercard) betaald, maar nog niets van ze gehoord. Ik ging er van uit dat dat een directe betalingsmethode was... ik begin het me nu sterk af te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
deeltje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:23:
Ik heb zondag per Creditcard (Mastercard) betaald, maar nog niets van ze gehoord. Ik ging er van uit dat dat een directe betalingsmethode was... ik begin het me nu sterk af te vragen.
Komt goed, het duurt alleen even. ECHT waar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Tomino schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Komt goed, het duurt alleen even. ECHT waar! :)
Ghehehe ;)

Maar CC is toch per direct geld overmaken of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ze laten pas wat weten de dag voordat het bij teufel de deur uit gaat.

Heb de Concept R net geinstalleerd. In eerste instatie wat teleurgesteld, de sub komt niet echt mooi uit. Maar dit heeft denkik te maken met instellingen en afstellen. Ik neem aan dat alles ook nog een dikke maand in moet spelen? Afstelling van de subwoofer vinden is erg moeilijk. De auto MCACC functie van mn pioneer heeft me in ieder geval al erg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
vanWalsum schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:56:
Ze laten pas wat weten de dag voordat het bij teufel de deur uit gaat.

Heb de Concept R net geinstalleerd. In eerste instatie wat teleurgesteld, de sub komt niet echt mooi uit. Maar dit heeft denkik te maken met instellingen en afstellen. Ik neem aan dat alles ook nog een dikke maand in moet spelen? Afstelling van de subwoofer vinden is erg moeilijk. De auto MCACC functie van mn pioneer heeft me in ieder geval al erg geholpen.
Had volgens mij bij Teufel gelezen dat het idd nog wel even in moet spelen.
Zit er eigenlijk ook een mono cinch kabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Morgen wordt mijn setje verzonden, heb net de PDF ontvangen.

3 werkdagen duurt dat toch? Zou betekenen dattie op zaterdag gelevert wordt, aangezien DHL ook op zaterdag werkt? toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Hmm gaat dus toch wel sneller met creditcard. Volgende keer maar ff lenen van mn moeder dan.
Volgens mij checkt Teufel zn bankrekeningen niet zo vaak, want mijn betaling zou al binnen moeten zijn bij hen, maar ik heb nog geen bericht ontvangen dat ze het gingen verzenden.

@VanWalsum: Kun je ons al meer vertellen over de Concept R? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 00:10
Heeft iemand ook een foto van de Concept G 7.1 die niet van de website van teufel komt, ik ben benieuwd hoe deze er in het echt uitzien, ik lees namelijk telkens dat ze er beter uitzien dan op de website, (en daar vind ik het inderdaad promotie afbeeldingen waar je nou niet heel veel wijzer uit word) maar hoe dan precies. Heeft iemand een foto van dat setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:46:
Ik heb trouwens ook 3 keer 3.5mm naar 2 tulp stekkers draad van 10 meter per stuk gekocht. Dit was omdat ik de sub niet zo ver van de pc kon zetten en dit ten koste ging van de bass tonen. Achter m'n bureau hoor ik nu namelijk totaal geen bass, terwijl ie toch echt aardig hard staat. De kabels die ik erbij heb gekocht, gaan deze eigenlijk ten koste van de geluidskwaliteit? De kabels zijn 2.25 per stuk :P.
Kun je mij uitleggen hoe je je de 3.5mm naar 2x tulp hebt aangesloten op je geluidskaart om de boxen allemaal werkend te krijgen? Het vreemde is dat als ik nl. de 3 3.5mm -> 2xcinch stekkers aansluit op de 3 uitgangen van mijn geluidskaart (Audigy 2) dat ik de rearspeakers en de subwoofer/center niet hoor en als ik de stekkers die op de rear en woofer aansluitingen zitten eruit trek dat ik dan wel geluid krijg uit alle speakers 8)7

Nu heb ik het net met een dvd getest en hij geeft de kanalen niet apart weer (zoals ik al dacht), maar ik heb geen idee hoe ik ze nu wel moet aansluiten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Zo, net eventjes mijn Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 geinstalleerd op Vista Ultimate (32bits).
Wat ben ik blij met mijn nieuwe kaartje ;), systeem moet wel iets harder werken nu, maar dat is het zeker waard (had eerst audigy1). Het geluid is LOEPIEZUIVER :) en dat op Creative Inspire T5400 setje. DTS/AC3 met x264 bestanden doen het nu ook 100% via MCE van Vista (geluid achter viel weg met de audigy, deed et overigens wel met andere software, maarja, dan moet je gaan omschakelen van afstandsbediening vanuit je luie stoel, naar irritant muizen en dat wil je niet).

Zeker een aanrader voor mensen die HTPC voor HTPC gebruiken en misschien heel af en toe een gamepie doen.

P.S.:
Weet iemand of het mogelijk is via een apart kabeltje je hoofdtelefoon aan te sluiten op de decoder 3? Of zal ik toch echt de hoofdtelefoon rechtsstreeks in de geluidskaart moeten proppen? (opzich niet zo'n groot probleem, maar dan moet ik eventjes een verlengkabeltje kopen).

[ Voor 55% gewijzigd door deeltje op 13-06-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
XXlerator schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:27:
[...]

Kun je mij uitleggen hoe je je de 3.5mm naar 2x tulp hebt aangesloten op je geluidskaart om de boxen allemaal werkend te krijgen? Het vreemde is dat als ik nl. de 3 3.5mm -> 2xcinch stekkers aansluit op de 3 uitgangen van mijn geluidskaart (Audigy 2) dat ik de rearspeakers en de subwoofer/center niet hoor en als ik de stekkers die op de rear en woofer aansluitingen zitten eruit trek dat ik dan wel geluid krijg uit alle speakers 8)7

Nu heb ik het net met een dvd getest en hij geeft de kanalen niet apart weer (zoals ik al dacht), maar ik heb geen idee hoe ik ze nu wel moet aansluiten. :?
Misschien heb je de 3.5mm er niet goed in zitten. Hij moet niet op de digitale line in of microfoon worden aangesloten. Als het goed is heb je gewoon lijn uit 1 2 en 3. Dan doe je de center+sub in 3 (zwart volgens mij) en de andere 2 moet je gewoon proberen. Gewoon telkens als je de opstelling iets hebt aangepast meteen de creative diagnostics tests starten. Dan hoor je apart door elke speaker een stem (links voor, midden voor enz ;) ).

Ik wilde trouwens ook wel een Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 kopen. Is de muziek kwaliteit van deze beter dan die van de x-fi? De x-fi klonk volgens mij ietwat kil en niet 'warm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
hesr schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:07:
Hmm gaat dus toch wel sneller met creditcard. Volgende keer maar ff lenen van mn moeder dan.
Volgens mij checkt Teufel zn bankrekeningen niet zo vaak, want mijn betaling zou al binnen moeten zijn bij hen, maar ik heb nog geen bericht ontvangen dat ze het gingen verzenden.

@VanWalsum: Kun je ons al meer vertellen over de Concept R? :9~
Heb nog heel weinig kunnen luisteren helaas. Maar eerste indruk was "dat valt tegen". Maar na alles te hebben afgesteld, subwoofer nog niet perfect maar dat komt nog, ben ik toch zéér tevreden! Echt een prachtgeluid komt eruit, binnenkort mischien even een goed pcmcia geluidskaartje eraan. Maar écht een prachtset. De bas komt ontzettend mooi uit, moet de overgangsfrequentie op 150 hz zetten. En achterop de subwoofer op max (240). Je merkt wel dat de subwoofer veel meespeeld. maar nog niet perfect afgesteld. Moet nog een goeie plek zien te vinden. Hoge tonen zijn heel zuiver. Het is nu nog wat kil, maar ik merk dat dit vanmiddag erger was dan nu. Dus is een kwestie van inspelen. Het kwam allemaal in 2 grote dozen aan. Goed verpakt. 1 doos waar de subwoofer inzat, maar oef! je verkijkt je er wel op. Het is me een kast! prachtig! Wat een pluspunt is, álles is van écht hout! Niks geen plastic zooi. Ik laat morgen nog wel een keer wat horen, als ik hem echt goed heb kunnen beluisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door vanWalsum op 13-06-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:33:
[...]

Misschien heb je de 3.5mm er niet goed in zitten. Hij moet niet op de digitale line in of microfoon worden aangesloten. Als het goed is heb je gewoon lijn uit 1 2 en 3. Dan doe je de center+sub in 3 (zwart volgens mij) en de andere 2 moet je gewoon proberen. Gewoon telkens als je de opstelling iets hebt aangepast meteen de creative diagnostics tests starten. Dan hoor je apart door elke speaker een stem (links voor, midden voor enz ;) ).

Ik wilde trouwens ook wel een Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 kopen. Is de muziek kwaliteit van deze beter dan die van de x-fi? De x-fi klonk volgens mij ietwat kil en niet 'warm'.
Thx voor je antwoord. _/-\o_ Hmm dat heb ik dus allemaal al geprobeerd, zowel de aansluitingen op de sub-unit als op m'n geluidskaart gewisseld. Alleen de frontspeakers blijven het doen als alle 3 de aansluitingen op de sub vol zitten en als ik de center/sub, rear aansluitingen loskoppel op de sub-unit dan krijg ik wel geluid uit alle speakers, maar de kanalen worden niet 5.1 weergegeven (gecheckt met dvd).

Als ik vanavond weer thuis ben zal ik nog wel eens wat dingen proberen. Creative diagnostics was het ja, daar was ik gisteren naarstig naar op zoek, maar kon het zo 1,2,3 niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:33:
[...]
Das vrij moeilijk te zeggen, het geluid wat door deze kaart eruit komt is een stukje zuiverder dan de X-Fi ExtremeMusic die ik heb, maar of je nou daadwerkelijk gigantische verschillen kan opmerken in warmte van geluid... Dat ligt enorm aan de boxen die je erop aansluit, meer dan aan de geluidskaart.

Als je een X-Fi hebt en je bent tevreden over de aansluitingen die hij heeft, zou ik niet zo snel voor een Club 3D gaan. De grootste reden dat ik die kaart heb gekocht is omdat hij GEEN EAX heeft en optisch uit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

vanWalsum schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:56:
[...]

Heb nog heel weinig kunnen luisteren helaas. Maar eerste indruk was "dat valt tegen". Maar na alles te hebben afgesteld, subwoofer nog niet perfect maar dat komt nog, ben ik toch zéér tevreden! Echt een prachtgeluid komt eruit, binnenkort mischien even een goed pcmcia geluidskaartje eraan. Maar écht een prachtset. De bas komt ontzettend mooi uit, moet de overgangsfrequentie op 150 hz zetten. En achterop de subwoofer op max (240). Je merkt wel dat de subwoofer veel meespeeld. maar nog niet perfect afgesteld. Moet nog een goeie plek zien te vinden. Hoge tonen zijn heel zuiver. Het is nu nog wat kil, maar ik merk dat dit vanmiddag erger was dan nu. Dus is een kwestie van inspelen. Het kwam allemaal in 2 grote dozen aan. Goed verpakt. 1 doos waar de subwoofer inzat, maar oef! je verkijkt je er wel op. Het is me een kast! prachtig! Wat een pluspunt is, álles is van écht hout! Niks geen plastic zooi. Ik laat morgen nog wel een keer wat horen, als ik hem echt goed heb kunnen beluisteren.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar nou ben ik wel heel erg benieuwd welk setje boxen je eerst had. Ik weet zeker dat ik niet teleurgesteld zal worden omdat ik van een Creative Inspire T5400 kom en naar een Magnum + Decoder 3 ga ;). Maar hoe zit dat met jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
deeltje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:51:
[...]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar nou ben ik wel heel erg benieuwd welk setje boxen je eerst had. Ik weet zeker dat ik niet teleurgesteld zal worden omdat ik van een Creative Inspire T5400 kom en naar een Magnum + Decoder 3 ga ;). Maar hoe zit dat met jou?
Ik kom van een z-5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Gister de bank gebeld of ze et geld inderdaad ff vast hielden. De telefoniste zei dat het met 2-4 werkdagen wel overgeboekt moest zijn naar hun rekening. Hebben jullie er nog steeds vertrouwen in? (Dit is werkdag 4 dan, er zat een weekend tussen.) Ik hoop iig dat et goed komt :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Dan zit je al een stuk dichterbij mijn toekomstige set dan ik momenteel zit ;)

BTW hesr, weet je al meer over de DHL/pakket codes die je hebt gehad? Ik heb DHL gebelt over mijn codes en het 'kunnen' correcte nummers zijn maar de zending was nog niet bekent bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Maak je nou over de centen maar geen zorgen. Teufel laat niks merken voordat de pakketten de deur uit gaan. Het is bij mij niet door dhl bezorgd, maar gewoon door tpg. Misschien dat daarom de codes niet corresponderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

vanWalsum schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:50:
Maak je nou over de centen maar geen zorgen. Teufel laat niks merken voordat de pakketten de deur uit gaan. Het is bij mij niet door dhl bezorgd, maar gewoon door tpg. Misschien dat daarom de codes niet corresponderen.
Ik heb de PDF van verzending al binnen, daar heb ik de codes ook vanaf gehaald en het feit dat Teufel de pakketten via DHL verstuurt (staat in de PDF), vandaar dat ik me afvraag waarom die codes op de DHL site niet werken. En aangezien bovenstaande poster hetzelfde probleem heeft vroeg ik me af of of hij hier al een oplossing voor had gevonden.

Overigens beginnen TPG codes meestal met een 2S/3S en zijn de codes voor de pakketten die ik in de PDF gekregen heb, net als bovenstaande poster, enkel cijfers.

Ik vertrouw Teufel uiteraard op verzending maar ik wil graag zien waar mijn pakketjes zijn. Al was het maar omdat ik het leuk vind om te zien waar mijn pakketje allemaal is geweest (ok,ok, ik geef toe, ik ben gewoon ontzettend ongeduldig) :P.

[ Voor 23% gewijzigd door deeltje op 13-06-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
XXlerator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:14:
[...]

Thx voor je antwoord. _/-\o_ Hmm dat heb ik dus allemaal al geprobeerd, zowel de aansluitingen op de sub-unit als op m'n geluidskaart gewisseld. Alleen de frontspeakers blijven het doen als alle 3 de aansluitingen op de sub vol zitten en als ik de center/sub, rear aansluitingen loskoppel op de sub-unit dan krijg ik wel geluid uit alle speakers, maar de kanalen worden niet 5.1 weergegeven (gecheckt met dvd).

Als ik vanavond weer thuis ben zal ik nog wel eens wat dingen proberen. Creative diagnostics was het ja, daar was ik gisteren naarstig naar op zoek, maar kon het zo 1,2,3 niet meer vinden.
Als je een audigy hebt staat die diagnostics gewoon bij programma's enz. Hiermee kan je, als je de speaker setup weer verandert hebt, veel sneller testen of het dan wel goed is. Met dvd's is het ook niet altijd betrouwbaar, heb je het (Ik neem aan dat je met powerdvd kijkt) wel op 6 channels gezet in de configuration bij audio?

Je kunt ook een spel proberen, dan is het veel makkelijker te merken of 5.1 werkt. Ik gebruik hiervoor NFS CB. Hier hoor je ook meerdere hekjes enz rondvliegen van de voor naar de achterboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
@deeltje: Die pakketcode was van mn geluidskaart (x-meridian), en deze is gisteren aangekomen, bezorgd door DHL. Alleen zit 1 condensatortje los :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

hesr schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:12:
@deeltje: Die pakketcode was van mn geluidskaart (x-meridian), en deze is gisteren aangekomen, bezorgd door DHL. Alleen zit 1 condensatortje los :'(
Hoe lullig het ook klinkt, ik zou eraf blijven en gelijk terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
deeltje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:47:
[...]

Hoe lullig het ook klinkt, ik zou eraf blijven en gelijk terugsturen...
Zo lullig klinkt dat niet hoor.
Moet ze toch eerst een mail sturen... Naja zal morgen versturen. Moet ik ook frankeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

hesr schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:23:
[...]

Zo lullig klinkt dat niet hoor.
Moet ze toch eerst een mail sturen... Naja zal morgen versturen. Moet ik ook frankeren?
Zou eventjes afwachten wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
offtopic: geluidskaart teruggestuurd :)

VanWalsum, heb je al goed kunnen luisteren? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Zojuist te horen gekregen dat mijn Concept M vandaag wordt verzonden :) Goeie lui die van Teufel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Over die pakketcodes die je in de PDF meegestuurd krijgt. Ik heb Teufel gisteren aan de telefoon gehad en hun hadden te melden dat dat daadwerkelijk de DHL codes waren maar dat DHL ze meestal pas 48 na verzending activeren op track/trace.

Ik vraag me af of Teufel en DHL een goede communicatie hebben :) ik krijg nog steeds niets via die codes te zien ;)

Nou maar hopen dat ik vanavond aangenaam verrast word door een bezoekje van DHL of iets in die richting.

Weet iemand tot hoe laat DHL levert?

-EDIT-

Pakketjes zijn beide binnen. * deeltje is uitpakken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door deeltje op 15-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
hesr schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:06:
offtopic: geluidskaart teruggestuurd :)

VanWalsum, heb je al goed kunnen luisteren? :9~
Ja, heb al goed kunnen luisteren. Ben zéér tevreden. Alles klinkt boven verwachting, zeker voor die 300 euro. Bas komt heel mooi gelijk uit. Eingenlijk tot nu toe niks te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Alles aangesloten blijf ik toch met een paar vragen zitten waarop ik geen duidelijk antwoord kan terugvinden:

- Sluit ik de zet (Magnum + Decoder Station 3) Optisch of Coaxiaal aan? (Het boekje van de DS3 zegt Optisch en op de website zegt Teufel via plaatjes Coaxiaal)...

- Wat zijn de beste settings voor de Subwoofer zonder een Audigy kaart? Gebruik ik de LFE Crossover van FFDSHOW Audio op 120Hz?

- Ik heb de FFDSHOW Audio codec-filters voor AC3/DTS op SPDIF gezet ipv de default codecs die mijn codecpack aangeeft (Community Codec Pack). Is dit verstandig?

Als ik de AC3/DTS codecs op de default codecs zet i.p.v. SPDIF, lopen x264 bestanden goed af, zet ik ze op SPDIF dan gaat het mis, beeld loopt iets schokkeriger en geluid schokt van hier tot tokio (en misschien wel verder). Heeft je PC meer load als je SPDIF gebruikt i.p.v. die codecs, of spoort dit niet?

[ Voor 119% gewijzigd door deeltje op 16-06-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
weet iemand of ik de magnum E power edition ook op een decoder van een logitech z5500 digital of een creative inspire 5500 digital kan aansluiten ?
want dan koop ik wel zó'n setje denk ik , wil wel eens kijken of al deze lovende verhalen waar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
VanWalsum, hoe dik was de kabel die je bij de set kreeg?
Mijn Concept M komt eraan over een paar dagen, ik zit te twijfelen of ik nu nog ff naar de winkel moet voor betere kabels of niet. Of hebben dikkere kabels sowieso geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Timba- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 09:34:
weet iemand of ik de magnum E power edition ook op een decoder van een logitech z5500 digital of een creative inspire 5500 digital kan aansluiten ?
want dan koop ik wel zó'n setje denk ik , wil wel eens kijken of al deze lovende verhalen waar zijn ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/pc_systeme/cem_pe_amp_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
uhh dus dat kan niet omdat er teveel kabeltjes in moeten ofzo.. ? ben noob :)
lijkt me trouwens wel kleine subwoofer voor eentje van 300 watt rms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Timba- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:31:
Da's maar het stuk met de aansluitingen :P
En die Logitech/Creative-aansluiting is proprietary (dus enkel gebruikt door Logitech/Creative). De Teufel heeft enkel een analoge ingang (tenzij je de decoderstation erbij koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
_eXistenZ_ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:25:
Gister de bank gebeld of ze et geld inderdaad ff vast hielden. De telefoniste zei dat het met 2-4 werkdagen wel overgeboekt moest zijn naar hun rekening. Hebben jullie er nog steeds vertrouwen in? (Dit is werkdag 4 dan, er zat een weekend tussen.) Ik hoop iig dat et goed komt :P
Hoe is het vertrouwenslevel dat alles goed komt nu? Of zal ik vast eens een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ja het komt zeker goed. Denk dat het bij de Concept F gewoon nog ff duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
mja misshcien koop ik wel gewoon een magnum power edition concept teufel E audioset zonder decoder erbij en hou ik me net nieuwe logitech z-5500 voor me films etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Timba- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:31:
KLEIN?

[ Voor 17% gewijzigd door deeltje op 17-06-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
wat zijn de afmetingen dan ? want ik ben nie zo goed in duits en snap die site ook niet zo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Timba- schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:09:
wat zijn de afmetingen dan ? want ik ben nie zo goed in duits en snap die site ook niet zo .
Daar hoef je toch geen duits voor te kunnen?
Abmessungen (BxHxT) 30.00 x 42.00 x 40.50 cm
Spreekt voor zich lijkt me.

En voor de rest gebruik je gewoon het prachtige google-translate. Krijg je wel 'All your base are belong to us' vertalingen van, maar het is begrijpbaar genoeg ;)

http://www.google.nl/translate_t?langpair=de|en

[ Voor 23% gewijzigd door deeltje op 17-06-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ja ik ben computer én hifi én duits newbie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Timba- schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:44:
ja ik ben computer én hifi én duits newbie..
Wat doe je dan op dit forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ja inderdaad mensen die niks van hifi afweten zouden natuurlijk geen internet moeten gebruiken om er iets over te proberen te leren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Sowieso kan je je interpunctie- / hoofdlettergebruik wel eens aanpassen, en het grote bekvecht topic is verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Timba- schreef op zondag 17 juni 2007 @ 03:08:
ja inderdaad mensen die niks van hifi afweten zouden natuurlijk geen internet moeten gebruiken om er iets over te proberen te leren .
Dit forum is voor mensen met bovenmatige interrese voor computers en de randverschijnselen daarvan O-)

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ik denk dat ik wel ongeveer in die catagorie val.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
De randverschijnselen zijn dat je er ook echt wat vanaf weet (onder andere :P) Dus helaas, je wil wel een hoop weten, maar weet er nog niet zo veel van ;) (Zei je zelf). Beter lees je dan eens wat rond voor je jezelf in het diepe werpt door een post te maken die, hard maar waar, toch echt onder het gemiddelde niveau van dit forum valt :)

Maar goed zand er over. Ondertussen heb ik nog niks gehoord van mijn eigen Teufel, en dat zuigt kameleballen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

_eXistenZ_ schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:41:
De randverschijnselen zijn dat je er ook echt wat vanaf weet (onder andere :P) Dus helaas, je wil wel een hoop weten, maar weet er nog niet zo veel van ;) (Zei je zelf). Beter lees je dan eens wat rond voor je jezelf in het diepe werpt door een post te maken die, hard maar waar, toch echt onder het gemiddelde niveau van dit forum valt :)

Maar goed zand er over. Ondertussen heb ik nog niks gehoord van mijn eigen Teufel, en dat zuigt kameleballen |:(
Heb je ze al gebeld? Ik werd zeer netjes te woord gestaan, je moet alleen wel eventjes doorzeuren dat je ECHT iemand wil spreken die Engels kan indien je Duits niet zo sterk is :) Ze hebben een aantal medewerkers die redelijk uit hun woorden kunnen komen in die taal ;).

Zodra je je setje hebt moet je ook niet vallen over de kwaliteit bij de 1e luistersessie, zelfs de computerboxjes van Teufel moeten eventjes inspelen, na een goede dag of 1/2 klinken ze hier al een stuk beter. Ook moet je ze enigzins afstellen naar eigen smaak, dat scheelt natuurlijk ook al een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Woei, omdat het een nieuw product is duurt et stiekum toch gewoon tot midden / eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Dat staat trouwens ook op hun site:
Verfügbarkeit
Die Ware befindet sich im Zulauf und ist voraussichtlich ab Ende Juli lieferbar.
http://teufel.de/de/Multimedia/s_1437.cfm?show=order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ik zit nu echt op hete kolen. Vrijdag is mijn Concept M verzonden, zou ik hem vandaag nog kunnen verwachten? Of pas morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
hesr schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:56:
Ik zit nu echt op hete kolen. Vrijdag is mijn Concept M verzonden, zou ik hem vandaag nog kunnen verwachten? Of pas morgen?
morgen heb je hem 200%. Bij mij was het donderdag verzonden, en dinsdag aangekomen. Misschien als je geluk hebt is hij er, want op maandag bezorgd tpg niet. Dus je hebt eigenlijk nog een beste kans op vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Nog niks... Weet iemand waar ik die trackingnummers kan invoeren? Heb al vanalles geprobeerd; DHL, Deutsche Post, TNT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Zojuist een mail ontvangen van teufel met directe links naar de trackingsites:
http://nolp.dhl.de/nextt-...&idc=214424105659&lang=en
http://nolp.dhl.de/nextt-...&idc=214424105817&lang=en

Zal morgen wel komen dan, aangezien ze nu in de inward Office of Exchange zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een set aan gaan schaffen om op mijn mediacenter aan te sluiten.

Wanneer ik de Decoderstation3 koop kan ik daar dan alle boxensets op aansluiten?

Ik ben namelijk gecharmeerd van de Concept M.

Ik snap het verschil niet helemaal tussen dat volactief en gewoon actief. Kan iemand dat misschien uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Op de decoderstation 3 kun je alleen direct de pc setjes aansluiten, dus degene met ingebouwde versterker voor alle boxen (Concept E, G enz.).
In alle overige sets zit alleen maar een versterker ingebouwd voor de subwoofer. Dus dan heb je een surround versterker/receiver nodig.
Status van mijn zending is nog niet veranderd. Duimen maar dat hij komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
_/-\o_ Daarstraks mijn Concept M ontvangen!
Het geluid is beter dan dat ik had verwacht! Moet alleen nog even kijken voor ophangbeugels, die van Teufel vond ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer ik een decoderstation3 + concept F koop heb ik dus een super oplossing voor een mediacenter?

Hoe zit het eigenlijk als ik een game wil spelen? Werkt dan bijvoorbeeld EAX gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Het hele zwikje is zo aan een analoge bron te hangen, maar voor en digitale bron moet je het decoder station er bij nemen idd. EAX wordt door je geluidskaart gemixt. Dat werkt gewoon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

hesr schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:39:
_/-\o_ Daarstraks mijn Concept M ontvangen!
Het geluid is beter dan dat ik had verwacht! Moet alleen nog even kijken voor ophangbeugels, die van Teufel vond ik te duur.
ik heb die van "vogel" werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ermo schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:55:
[...]

ik heb die van "vogel" werkt prima :)
Ik heb nu ook twee van vogel's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
wat is nou t grote verschil tussen de concept E PE , of de concept F ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Staat in de PDF van de Concept F. Kan je downloaden van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Tot nu toe nog steeds niet echt tevreden over mijn concept R. Geluid is niet top, middentonen ontbredeken en de bas komt niet mooi uit. Lekker hard muziek luisteren is een stuk minder aantrekkelijk. Kan nog niet echt achter de oorzaak komen. Misschien is de reciever degene die het verziekt? (poineer vsx-516-s) De enige nummertjes die nog een beetje lekker klinken zijn de hele strakke nummers zonder poespas, denk dat aan la solitidune van pausini of time after time van cindy lauper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
vanWalsum schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:37:
Tot nu toe nog steeds niet echt tevreden over mijn concept R. Geluid is niet top, middentonen ontbredeken en de bas komt niet mooi uit. Lekker hard muziek luisteren is een stuk minder aantrekkelijk. Kan nog niet echt achter de oorzaak komen. Misschien is de reciever degene die het verziekt? (poineer vsx-516-s) De enige nummertjes die nog een beetje lekker klinken zijn de hele strakke nummers zonder poespas, denk dat aan la solitidune van pausini of time after time van cindy lauper.
Dat van die bass snap ik al helemaal niet. Ik vind juist dat de bass (ook bij rustige muziek) erg goed meespeeld. Met logitech dacht ik nog wel eens van: waarom NOU weer zo'n bonk? :? . Met teufel's set vind ik dit allemaal veel beter gedaan. De middentonen zijn ook wel goed hoor, het klinkt allemaal stukken fijner dan met de logitech sets.

Over de muziek hard beluisteren snap ik je ook niet echt. Het klinkt hier zelfs stukken beter als ik het hard zet. Allemaal net nog iets meer helder, en de allerlaagste bass tonen komen beter uit.

Ik zou het eerst kijken bij je reveiver :P Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Misschien had je hiervoor wel 2 grote zuilspeakers. Dan geloof ik ook wel dat de midden tonen beter klonken. Ik moet toegeven dat het soms ietwat schel klinkt, maar andere keren klinkt het juist weer warm, zoals met het liedje 'kiss from a rose' van Seal. Probeer deze maar eens. Ik garandeer dat dit mooi en warm (dus ook veel middentonen) klinkt, Zelfs met mijn concept e magnum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Inderdaad. Dat soort nummer klinken TOP! De voorbeelden die ik ook gaf, loopt met het water uit de bek. Maar als je dan bijvoorbeeld een nummer als bijna waar ik zijn moet (blof) aanzet, dan is het luisteren gewoon absoluut niet lekker. Terwijl dansen aan zee weer lekkerder te luisteren is.

De bass is erg mooi onder het ene nummertje, maar bij andere muziek kan de bas soms te veel meespelen, en dan bedoel ik de hoge overgangsfrequentie. Die moet ik nog gaan afstellen. Teufel advizeerde me 150hz. Moet dit nog een goed uitzoeken.

Kwam van een logitech z-5400. Daarna voor een paar weken 2 oude sony zuilen gehad, van circa 30 jaar oud, dus misschien ben ik daardoor anders gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Hesr. Hoe bevalt je de concept M tot nu toe. En welke reciever heb je eraan gehangen? Misschien koop ik er ook een, want ben vooralsnog niet 100% tevreden over mijn concept R. Muziek is gewoon niet wat het moet zijn. Ook wilde ik even weten wat jij aan verzendkosten kwijt was.

[ Voor 12% gewijzigd door vanWalsum op 27-06-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
vanWalsum schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:00:
Hesr. Hoe bevalt je de concept M tot nu toe. En welke reciever heb je eraan gehangen? Misschien koop ik er ook een, want ben vooralsnog niet 100% tevreden over mijn concept R. Muziek is gewoon niet wat het moet zijn. Ook wilde ik even weten wat jij aan verzendkosten kwijt was.
De Concept M bevalt tot nu toe erg goed. Receiver die ik eraan heb hangen is een Marantz SR4200.
Aan verzendkosten was ik 60 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oke, hier de plannen. Vind mijn concept R zeer goed spelen, maar had toch meer verwacht. Hij is net wat te schel in het bovengebied en te ongedetailleerd in het middengebied. Mij leek het wel wat om 2 B&W 302's te kopen. Deze gaan dan mijn 2 frontspeakers vervangen, waar ik vooral stereo op speel. Dit om het geheel toch net wat lekkerder te laten klinken in het midden. Zou ik hier iets mee winnen? Want laat ik dan mijn reciever eens op een crossover frequentie van 50 of 80 hz zetten, dan heeft mijn (prachtig klinkende) subwoofer ook nog wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb sinds 2 dagen ofzo dat er een soort van hoog tril geluidje vrijkomt uit de subwoofer. Je hoort dan een harde bass maar ook een hoog geluidje dat mee speelt in de subwoofer. Zoiets als een loszittend schroefje ofzo.. Beetje lastig te omschrijven. Als ik de sub schuin houd, de voorkant optil dus, dan is het weer weg.

Anyone? Want het is behoorlijk irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik heb mijn teufel e magnum al best lang, maar merk nu dat hij wel ERG snel overhit is. Als ik de bass voor 5 min op max laat draaien zodat hij nog net niet resoneert met een normaal liedje, valt de bass gewoon uit. De koelribben zijn dan gloeiend heet en na 5 min doet de sub het weer. Ik dacht dat hij het wel langer zou moeten volhouden? :?

Heeft iemand ook een idee om die sub iets minder te laten doordringen? Matje eronder misschien?
Ook dacht ik nog steeds aan een nieuwe geluidskaart voor films/muziek/games maar weet nog niet precies welke het word, x-fi denk ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 juli 2007 @ 01:16:
Heeft iemand ook een idee om die sub iets minder te laten doordringen? Matje eronder misschien?
De bass wat minder hard zetten? 8)7
Dan zal hij niet zo snel oververhitten ook, iets waar ik trouwens nog geen last van heb gehad (hoewel hij ook al langere periodes redelijk luid heeft gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ComBax schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:34:
[...]

De bass wat minder hard zetten? 8)7
Dan zal hij niet zo snel oververhitten ook, iets waar ik trouwens nog geen last van heb gehad (hoewel hij ook al langere periodes redelijk luid heeft gestaan).
Ik vind het best normaal dat een subwoofer het wel een uur doet zonder uit te vallen op max. Na 5 minuten schakelt hij zichzelf gewoon uit, terwijl het hier ook maar 22 graden is en hij staat in een open ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Ik vind het best normaal dat een subwoofer het wel een uur doet zonder uit te vallen op max. Na 5 minuten schakelt hij zichzelf gewoon uit, terwijl het hier ook maar 22 graden is en hij staat in een open ruimte.
Lijkt dat je best eens contact kan zoeken met teufel, want dit lijkt me ook niet normaal.

Heb morgen als het goed is 2 B&W DM302's binnen die mijn 2 teufel concept R frontspeakers gaan vervangen. Ben echt zeer benieuwd of het een goede toevoeging wordt.

Afbeeldingslocatie: http://hifinet.co.kr/upload/hardware/speaker/image017.jpg

De linker is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:57:
Ik heb sinds 2 dagen ofzo dat er een soort van hoog tril geluidje vrijkomt uit de subwoofer. Je hoort dan een harde bass maar ook een hoog geluidje dat mee speelt in de subwoofer. Zoiets als een loszittend schroefje ofzo.. Beetje lastig te omschrijven. Als ik de sub schuin houd, de voorkant optil dus, dan is het weer weg.

Anyone? Want het is behoorlijk irritant!!
niemand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Hou ons op de hoogte want ook mijn US Blaster 4022 (Teufel Concept E Magnum) houdt het op warme dagen niet lang vol op een aardig volume.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Het klinkt best lullig, maar het kan ook zijn dat er iets mee trilt in je kamer, en dat je dat dus hoort. Als je de sub voor de helft optilt heeft het minder contact met de grond dus zou er minder resonatie zijn. Het KAN he :P Je moet op alles voorbereid zijn. :) . Maar het kan dus ook dat er gewoon iets los zit en je naar teufel moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
SOEDARKMASTER schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:33:
[...]

Het klinkt best lullig, maar het kan ook zijn dat er iets mee trilt in je kamer, en dat je dat dus hoort. Als je de sub voor de helft optilt heeft het minder contact met de grond dus zou er minder resonatie zijn. Het KAN he :P Je moet op alles voorbereid zijn. :) . Maar het kan dus ook dat er gewoon iets los zit en je naar teufel moet bellen.
Gelukkig geven ze 12!! jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanWalsum schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:55:
[...]

Gelukkig geven ze 12!! jaar garantie :)
Teufel wel, US Blaster, die ik, Z-dragon en SOEDARKMASTER hebben echter maar 1 jaar :|

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:51:
[...]

Teufel wel, US Blaster, die ik, Z-dragon en SOEDARKMASTER hebben echter maar 1 jaar :|
Das best rot ja. Dan maar wat voorzichtiger omgaan met de set ;) .

Net had ik het weer dat de sub uitviel 8)7 . Dit gebeurd alleen met muziek, waar bijna een constante bass inzit. Als ik game komt er misschien eens in de 10 sec een bassje tevoorschijn, daarom raakt hij met games nooit overhit. Of je moet nu het meest intensieve level van cod2 aanzetten.

Maar vooral ben ik bang voor de dagen in deze zomer dat het 25+ wordt. Dit zal wel niet want he, we zijn alsnog in nederland he }:O . Maar als het dan gebeurd, denk ik dat m'n sub er in 2 minuten mee kapt :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb net mn 2 b&w dm302's binnen. Geluid is weer net een stukje completer geworden. Ik laat ze op het moment meespelen op 80 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43
vanWalsum schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:01:
Heb net mn 2 b&w dm302's binnen. Geluid is weer net een stukje completer geworden. Ik laat ze op het moment meespelen op 80 hz.
Waar heb je die B&W's gekocht als ik vragen mag?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Teufel Concept S inclusief DD/DTS decoder aan te gaan schaffen.

Dit alles kan ik dan rechtstreeks aansluiten op mijn media center :9

Heeft er iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oei toch even zuur, een mailtje van Teufel krijgen dat de Concept F vertraging op gaat lopen tot midden / eind augustus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:06:
Ik ben van plan de Teufel Concept S inclusief DD/DTS decoder aan te gaan schaffen.

Dit alles kan ik dan rechtstreeks aansluiten op mijn media center :9

Heeft er iemand hier ervaringen mee?
Als je Media Center een digitale optische en/of coaxiale uitgang heeft, dan moet dat zonder problemen kunnen werken. Softwarematig is 't altijd wat gerotzooi in Windows, naar mijn ervaring, maar in theorie is 't een ideale combinatie.

En om nog even een oude koe uit de sloot te halen:
SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:46:
Wat ik ook vreemd vind, is dat als ik de sub echt flink open draai, de front uitgang (op de sub) keihard begint te blazen als een soort resonatie. Hebben meer mensen hier last van? Het is namelijk wel best jammer dat ik hier niet die kick bass uit kan krijgen, aangezien ik de sub niet te hard kan zetten, want dan krijg ik een soort ''gerommel'' uit de sub.
Dat heb ik dus ook met mijn Concept E². Met name bij films, waarbij je vaker luide uitbarstingen van bas hebt, gaat de woofer behoorlijk blazen, wat voor een vervelend bijgeluid zorgt. Dit is geen resonantie elders in m'n kamer, het komt puur van de luchtverplaatsing vanuit de subwoofer (duidelijk te merken doordat het meestal gepaard gaat met een golf van koele lucht uit de opening). Het klinkt wat alsof die toeter aan de voorkant in trilling wordt gebracht door deze lucht.

Hoe dan ook, dit is het enige minpunt dat ik aan de set heb kunnen ontdekken, en maakt het geheel enigszins teleurstellend voor films. Het wordt natuurlijk wat minder naarmate ik het volume van de bas verlaag op m'n decoderstation, maar dit is uiteraard geen goede oplossing. Als iemand al een echte oplossing heeft gevonden (extra isolatie toevoegen aan de binnenkant van de sub wellicht?), dan hoor ik 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:33:
[...]

nee, zo dom ben ik gelukkig niet :)

Mijn lamp trilde toen wel aan het plafond maar die heb ik toen gefixt met rubbertjes. Maar dit geluid kwam echt uit de sub. Ik heb hem zelfs in een andere kamer getest. Maar het is ook niet altijd, het is maar soms. Dat is het vage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Concept E2 *O*
Bevalt goed, ik vind vooral de sattelietjes goed, de bas is nog even afstellen, die vind ik of te erg aanwezig, of juist weer te weinig...

Ik heb alleen nog een probleem: muziek via winamp spelen is normaal maar stereo. Ik wil nu graag dat Links naar linksvoor en linksachter gaat en rechts naar rechtsvoor en rechtsachter en de bas apart naar de subwoofer gaat. Hoe krijg ik dat alleen voor elkaar in winamp? (ik wil graaf winamp houden, vind het fijn werken.)
Ik heb al diverse plugins van hun site geprobeerd. Eéntje lijkt wel te werken maar bij sommige nummers gaat hij verschrikkelijk hard ruisen. Ook is het geluid wat minder. Een ander heeft die probelemen niet maar dan doet de sub het weer niet....

Heeft iemand nog een idee? Ik wil dus heel simpel het linker kanaal dubbel naar linksvoor en achter, en het rechter naar rechtsvoor en achter en de bass naar de sub. Dat moet toch niet teveel gevraagd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dan moet je Foobar2000 gebruiken, is meer voor de audiofielen, maar prima in te stellen. Heb m zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmh, heb het geprobeerd maar is het toch niet helemaal. Ik wilde eigenlijk gewoon winamp houden, en ik heb nog steeds geen aparte bas met Foobar2000.
Iemand nog andere suggesties?

Laat maar, het is al gelukt. De plugin werkte wel met een oudere versie van winamp.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Een vraag over de dikte van luidsprekerkabel. Ik heb nu alles aangesloten op de 0,75qmm bijgeleverde teufel kabels. Nou is het wel erg dun. Wat kan ik het beste kopen, is dikker altijd beter? Ik twijfel namelijk tussen de 2,5qmm kabel en de 4qmm. Ik heb nu als frontspeakers 2 b&w dm302 staan, en de rest is nog concept r met als receiver een pioneer vsx 516 s. Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
vanWalsum schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:47:
Een vraag over de dikte van luidsprekerkabel. Ik heb nu alles aangesloten op de 0,75qmm bijgeleverde teufel kabels. Nou is het wel erg dun. Wat kan ik het beste kopen, is dikker altijd beter? Ik twijfel namelijk tussen de 2,5qmm kabel en de 4qmm. Ik heb nu als frontspeakers 2 b&w dm302 staan, en de rest is nog concept r met als receiver een pioneer vsx 516 s. Graag advies.
Ik denk dat 2.5qmm ruim voldoet. Je hebt geen set van duizenden euro's dus zal je het verschil toch niet merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik vroeg me af of ik andere speakers op de sub kon aansluiten. Ik dacht aan de wharfedale 9.2. Ik wil deze dan graag als fronts gebruiken aangezien ik nogal wat mis bij muziek door de concept e magnum. Daar zijn nou eenmaal grotere speakers voor nodig. Ook lees ik overal dat er vol lof word gesproken over de Wharfedale 9.2 :) .

Bij de speakers van de concept e magnum staat 70watt per speaker en bij Wharfedale is het ongeveer hetzelfde. Ik hoop dus niet dat ik losse versterker nodig heb om de Wharfedale speakers samen met m'n concept e magnum op de pc aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Koeitje schreef:
Plastic fantastic :X
en dat zegt een Moderator? :o

Heb Concept G THX 7.1 gehoord in een duits pc-zaakje!

en ik kan je zeggen: "wat een enorm zuiver goed geluid" doet niet onder van de Z5400/5500 (misschien wel kwa power van de Z5500) maar echt heel zuiver en vervormd niet)

vind Teufel wel een beetje concurent wat betreft logitech.

maar dat plastic fantastic vind ik een zinloze opmerking! ook omdat je nooit zo'n (goede) set hebt gehoord gezien. punt 8)

check ook eens de awards/recensies die de set krijgt!
dat is nie mis. en het THX-logo krijg je ook nie zomaar ;)
link

[ Voor 15% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 18:19 ]

A world without gadgets is no world ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.