Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:02:
Die gerelabelde Concept E Magnum is nu wel erg goedkoop (119 euro!).
Daarom zou ik van iemand willen weten hoe zwaar het pakket van de Concept E magnum precies is aangezien bestelusblaster.nl voor pakketten zwaarder dan 20 kilogram 27(!) euro verzendkosten rekent.
Ook zou ik graag van iemand lezen wat de verzendkosten van de Power Edition is bij Teufel. (heb vaak 35 euro gehoord, ook wel eens 15 :? )

Zo kan ik de prijzen tegenover elkaar afwegen. ( Met in het achterhoofd de 1 jaar garantie die USblaster geeft en de 12 jaar die Teufel geeft).
Bij Teufel zal het eerder 35 dan 15 euro kosten, maar goed, dan heb je ook wel iets ;)
Volgens mij is bestelusblaster.nl trouwens verplicht om 2 jaar garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
LlamaWereldOver schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:08:
volgens mij is US Blaster een nederlands bedrijf die shit van chinese copy-cats verkoopt en is het dus maar de vraag of teufel en usblaster wel hetzelfde zijn :P ik denk wel dat het redelijk te vertrouwen is omdat ze anders geen contract waren aangegaan met de chinezen :P volgens mij was de usblaster gelijk aan de magnum e(de oude versie maar niet de power edition!!)
Ik heb hem hier staan en hij is op het logootje na simpelweg identiek. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
heb je hem ook kunnen vergelijken met een teufel dan? :P zelf vertrouwde ik die site niet echt zo.. keek paar maanden geleden ook naar computerspeakersetjes :P heb achteraf toch maar besloten een A/V receiver te kopen en geen seconde spijt van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb net gewoon via Teufel.de besteld:
Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3.

Hopelijk komt ie snel binnen want ik kan echt niet wachten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
SinergyX schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 04:51:

Edit: kan iemand dit voor mij mischien vertalen? :>
In den n?chsten Tagen erhalten Sie ein PDF als offizielle Auftragsbest?tigung mit
Angaben zur voraussichtlichen Lieferzeit.
(gok dat mijn webmail geen duitste tekens kan laten zien :P)
= De komende dagen ontvangt u een PDF als officiele opdrachtsbevestiging met een opgave van de verwachte levertijd.

Edit: Reactie op een post van vier maanden geleden, sorry... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door janusja op 02-05-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:36
Voor degene die de teufel e magnum bij bestelusblaster heeft besteld: Hoe lang duurde het voordat je hem binnen had? Ik heb hem namelijk besteld en het geld overgemaakt, maar de site geeft nog geen bevestiging over dat het geld binnen is. Als het geld binnen is, worden de speakers pas verstuurd.

Heeft iemand trouwens het liedje I LUV IT van Joung Jeezy? Ik zou namelijk graag willen weten of de teufel deze bass tonen goed kan weergeven. (Het gaat om de eerste lage ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Vorige week Teufel gemaild vanwege wat probleempjes:
Dear Mr./Mrs.,

2 months ago I bought the concept E magnum power edition directly from your website and right now I am having a few problems with it. All the problems are directly related to the subwoofer itself as far as I can see. I will list them below:

1. When increasing or decreasing the volume with my teufel remote control, all of a sudden sometimes the volume goes up alot (as in VERY loud)! I have to increase or decrease the volume again to get it back to normal.
2. On some volume settings (again when adjusting with the teufel remote control), the sound starts to crack. Again I have to increase or decrease it a little to fix this.
3. When muting the sound system with the teufel remote control, I can still hear sound coming from the subwoofer itself.

Thanks in advance for your assistance!

Kind regards,
Remco *********
The Netherlands
vandaag kreeg ik het volgende mailtje terug.. stond echt raar te kijken :o :
Dear Mr. *******

thank you for your friendly inquiry at Lautsprecher Teufel !

If the bearing you describe just appears at special volume levels in
steps of 10, it is not a damage of your Concept E Magnum P.E., it is
just a little bug.
As nearly every audio-device normally used with the Concept E Magnum
offers the possibility to change the output volume on itself, you can
simply avoid the critical volume steps of the CEM.

The audio signal that passes silently, when muting the system is also
normal and couldn't be avoided at systems of that low price.

We hope that you'll have fun and great experience with your new audio-
system anyhow.

Yours sincerely from Berlin
Lautsprecher Teufel GmbH
wtf enzo? Met andere woorden: je moet maar meer geld uitgeven als je die "problemen" niet wilt hebben... lekker dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
Tja dat had ik ook niet van hun verwacht. Wat een waardeloze reactie "kun je verwachten met speakers van deze prijs"

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
maar aan de andere kant hebben ze ook weer gelijk, bij alles in die prijsklasse kan je dat soort dingen verwachten(lees 'kan' hoeft niet per definitie) je betaald namelijk niet voor top kwaliteit en ze moetten natuurlijk ook nog makkelijk iets te verbeteren voor duurdere prijsklassen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:47:
Voor degene die de teufel e magnum bij bestelusblaster heeft besteld: Hoe lang duurde het voordat je hem binnen had? Ik heb hem namelijk besteld en het geld overgemaakt, maar de site geeft nog geen bevestiging over dat het geld binnen is. Als het geld binnen is, worden de speakers pas verstuurd.

Heeft iemand trouwens het liedje I LUV IT van Joung Jeezy? Ik zou namelijk graag willen weten of de teufel deze bass tonen goed kan weergeven. (Het gaat om de eerste lage ;) )
ppsssttt..... kickje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het klopt dat die site geen bevestiging geeft. Die komt pas op het moment dat de betaling door het lokale kassasysteem daar is verwerkt. Het is vreemd en ik stond ook een beetje raar te kijken destijds, maar de vriendelijke man die de telefoon opnam stelde me gerust. De set zou de volgende dag al verstuurd worden, oftewel: wees gerust, je set is er sneller dan je denkt. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heeft iemand ergens een aansluitschema van die decoderstation 3 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Z-Dragon schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:16:
Het klopt dat die site geen bevestiging geeft. Die komt pas op het moment dat de betaling door het lokale kassasysteem daar is verwerkt. Het is vreemd en ik stond ook een beetje raar te kijken destijds, maar de vriendelijke man die de telefoon opnam stelde me gerust. De set zou de volgende dag al verstuurd worden, oftewel: wees gerust, je set is er sneller dan je denkt. :)
Ik heb ondertussen ook gebeld naar de man :P. En hij zei ook dat mijn set maandag werd opgestuurd. Maar ik was vergeten om de betaling onder vermelding van kenmerk (het nummer) te sturen. Nu zei de man aan de telefoon dat ik dan beter een printscreen van de betaling kon maken en dit dan met het nummer opsturen. Nu zei ik dat dus tegen m'n vader, maar hij wilde niet echt luisteren :P . Ik zei tegen hem dat ze anders misschien niet konden zien of je wel betaalt had, maar hij dacht van wel.

Misschien weet jij hier meer van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb inmiddels een Gebruiksaanwijzing gevonden voor alles. Magnum Power Edition en de Decoderstation 3.. Maar er staat nergens hoe ik ze allebei gecombineerd moet aansluiten. Alleen de Magnum is wel gelukt, maar ik wil de decoderstation natuurlijk ook ertussen hebben. Weet iemand wat de beste optie is? Ik heb een Audigy 2 Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik zit nu al 1,5 uur te kloten zonder resultaat. Die handleidingen van teufel kom ik ook niets verder mee. Heb nu mijn audigy 2 eruit getrokken en onboard geprobeerd. Nog steeds lukt het niet.

edit: heb trouwens nu mijn xbox360 optisch aangesloten op de decoderstation 3. Tijdens het afspelen van een DVD gaat wel het blauwe lampje branden bij AC3/DTS. Input heeft ie dus wel nu. Maar nu wil ik die speakers van de magnum power edition er nog op krijgen.. Moeten die nou gelijk op de decoderstation (dat kan niet btw want daar kan ik die kabels niet in proppen) of moeten ze toch op de subwoofer en dan de subwoofer op de decodeerstation 3. Dat 2e is werkt hier niet iig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 17:36
Als ik de foto's op de teufel site zie moet het als volgt. pc/xbox/dvd <--> decoder <--> sub <-->speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/zubehoer/dec_fin.jpg

ps. Heb je het geluid op de decoder en je subwoofer aan staan?

[ Voor 10% gewijzigd door king of rats op 05-05-2007 14:21 ]

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb nu mijn speakers aangesloten zonder de decoderstation 3. Schone installatie van windows gedaan etc etc. Nu doe ik via speaker settings van creative een geluidstest.

Front Left, Center, Front Right, Rear Left, Rear Right.

Nu doet alles het behalve Rear Left :(

De speaker ff omgewisseld met een andere en nog steeds doet Rear Left het niet. Het ligt dus niet aan de speaker, die doet het gewoon. In windows is ook alles standaard en van de sbl audigy ook.

Het lijkt dus te liggen aan de output op de subwoofer, die Rear Left niet kan outputten ofzo. Is het zo dat ie verrot is dan?? :( :(

Leuk, heb ik weer iets nieuws, werkt het niet :(

EDIT: Oke, het laatste wat ik verwacht had heb ik toch geprobeerd.. Een oude tulp kabel uit de kast gepakt. En ja hoor de witte kabel van een bijgeleverde tulp kabel was gewoon verrot :/
Dit had ik dus echt nooit verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Executor16 op 05-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tjah, een slechte kabel kan altijd voorvallen natuurlijk. Heb je teufel hierover al gecontacteerd?
Hoewel'k het antwoord dat ze aan Remco20 gegeven hebben ook niet direct had verwacht van hun :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik ga maandag even een mailtje sturen. Van het weekend zijn ze er toch niet. Kan ik weer verder kutten hier.

@king of rats:
Ik had dat plaatje ook al gevonden inderdaad. Maar zoals je daarop kunt zien staat er dat je de speakers op die uitgangen moet aansluiten. Mijn vraag is hoe ik dat ga doen?? De kabels die van de speakers komen zijn dus echt kale kabels en er zit geen tulp stekkertje aan. Ik kan ze toch niet zo los in de decoderstation gaan prikken?

Zie links onderin van de decoder waar zogenaamd de speakers inmoeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/zubehoer/dec_fin.jpg

Mijn speaker kabels zijn dus echt zo kaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.anu.edu.au/RSISE/teleng/rod_images/hidefofc.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Executor16 op 05-05-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Kan je eigenlijk je mp3 speler op de speakers aansluiten? Of heb je hier ook weer de decoder voor nodig 8)7.

Erg jammer vind ik het wel dat ik de speakers niet op de 360 kan aansluiten. Maar om hier dan weer 130 euro voor uit te geven :/ . Is er niet een andere, goedkopere decoder? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
SOEDARKMASTER schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:30:
Kan je eigenlijk je mp3 speler op de speakers aansluiten? Of heb je hier ook weer de decoder voor nodig 8)7.
Als je mp3speler alleen een optische uitgang en/of coaxale uitgang dan heb je zo'n decoderstation nodig, in alle andere gevallen niet :P ;)

(mp3 geeft analoge output dus geen Digitaal naar Analoog omzetter meer nodig he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
LlamaWereldOver schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:40:
[...]

Als je mp3speler alleen een optische uitgang en/of coaxale uitgang dan heb je zo'n decoderstation nodig, in alle andere gevallen niet :P ;)

(mp3 geeft analoge output dus geen Digitaal naar Analoog omzetter meer nodig he ;) )
Jij zegt nu dus dat ik m'n mp3 speler zo kan aansluiten op de teufel e magnum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
'Verfügt Ihre Soundkarte nur über einen 3,5 mm-Stereo-Klinkenausgang, schließen Sie diesen mit Hilfe eines 3,5 mm-Mini-Klinke-Cinch-Adapters an die Front-Eingänge In R/L am Subwoofer an. Bei einem solchen Anschluss geben durch eine integrierte "Upmix"-Schaltung im Concept E Magnum Power Edition die vier Satellitenlautsprecher ein Stereo-Signal'

oftewel het kan want dan maakt de teufelsubwoofer een upmix naar dubbel stereo en je front doet dan mono geloof ik. maar je moet misschien wel een verloopkabeltje(<10euro) kopen

[ Voor 3% gewijzigd door Hrugnir op 06-05-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:50:
[...]

[...] ik was vergeten om de betaling onder vermelding van kenmerk (het nummer) te sturen. Nu zei de man aan de telefoon dat ik dan beter een printscreen van de betaling kon maken en dit dan met het nummer opsturen. Nu zei ik dat dus tegen m'n vader, maar hij wilde niet echt luisteren :P . Ik zei tegen hem dat ze anders misschien niet konden zien of je wel betaaltd had, maar hij dacht van wel.

Misschien weet jij hier meer van? ;)
Natuurlijk kun je even bellen, hem de rekening laten checken opzoek naar de naam van de 'afzender' van de betaling. Op die manier kun je hem wel duidelijk maken dat je betaald hebt, maar waarom moeilijk doen? Gewoon weer even telebankieren in en een screenshotje maken van je lijstje met gedane transacties (waarbij je evt. het een en ander censureert) en hem dat met ordernummer erbij mailen. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Executor16 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:01:
Ik ga maandag even een mailtje sturen. Van het weekend zijn ze er toch niet. Kan ik weer verder kutten hier.

@king of rats:
Ik had dat plaatje ook al gevonden inderdaad. Maar zoals je daarop kunt zien staat er dat je de speakers op die uitgangen moet aansluiten. Mijn vraag is hoe ik dat ga doen?? De kabels die van de speakers komen zijn dus echt kale kabels en er zit geen tulp stekkertje aan. Ik kan ze toch niet zo los in de decoderstation gaan prikken?

Zie links onderin van de decoder waar zogenaamd de speakers inmoeten:
[afbeelding]

Mijn speaker kabels zijn dus echt zo kaal:
[afbeelding]
Je luidsprekers moet je ook niet direct op dat decoderstation aansluiten, daar zit namelijk helemaal geen versterker in. Je moet ze gewoon op je subwoofer aansluiten en je subwoofer op dat decoderstation aansluiten alsof je hem analoog op je pc zou aansluiten (dus 3 keer een draadje met die tulpstekkertjes verbinden tussen het decoderstation en je subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Toevallig ben ik op zoek naar een nieuwe set luidsprekers voor de pc. Laat ik nou net ook tegen dit topic aanlopen :P De reacties hebben me uiteindelijk overtuigd!

Nog even over die USBlaster 4022. Op de site van besteldirect.nl zie ik onder andere:
... een set die vergeleken mag worden met de Teufel set ...
Dit impliceert dat het op en vergelijkbaar model gaat, dus niet (exact) hetzelfde. Maar nog niemand heeft (buiten het label) verschillen ontdekt of gehoord tijdens gebruik. Maar hoe groot is bijvoorbeeld de kans dat er andere componenten e.d. inzitten en alleen de case exact gelijk is? Ik heb namelijk met een compleet ander product ook eens te maken gehad met een "relabel" en heb daar minder goede ervaringen mee betreft kwaliteit en support. Zit er op de US Blaster eigenlijk dezelfde (12 jaar) garantie etc? Het mooie is natuurlijk dat je hier wel (twee of vier?) sattelite standaards bij krijgt.

Niet dat ik voor de US Blaster kies, want ik wilde eigenlijk de Teufel Concept E Magnum Power Edition :) De US Blaster is vergelijkbaar met de Concept E2 lees ik.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ComBax schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Je luidsprekers moet je ook niet direct op dat decoderstation aansluiten, daar zit namelijk helemaal geen versterker in. Je moet ze gewoon op je subwoofer aansluiten en je subwoofer op dat decoderstation aansluiten alsof je hem analoog op je pc zou aansluiten (dus 3 keer een draadje met die tulpstekkertjes verbinden tussen het decoderstation en je subwoofer).
Ik heb nu mijn decoderstation verbonden met mijn subwoofer met behulp van 3x2 tulp kabels.. Van de 5.1 output op mijn decoderstation op de input van mijn subwoofer. Hoe moet ik nou mijn pc verbinden met die decoderstation? volgens mij kan dat alleen maar digitaal? coax of optical.

Er zijn nog wel 3x2 analoge inputs over op de decoder, maar dat zijn 2 elk opzich. Dus voor 3 apparaten met aux out. Op 1 van die 3 staat mijn televisie dus al.

edit: overzichtje: *Klik voor een vergroting*
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/muratje/overzichtt.jpg

de vraag is nu dus waar moet mijn pc op komen :/ want normaal gaan die 2x3 rca's vanuit de pc op de subwoofer, waar nu dus de decoderstation op zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 06-05-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Mindwalker schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:34:
Toevallig ben ik op zoek naar een nieuwe set luidsprekers voor de pc. Laat ik nou net ook tegen dit topic aanlopen :P De reacties hebben me uiteindelijk overtuigd!

Nog even over die USBlaster 4022. Op de site van besteldirect.nl zie ik onder andere:

[...]

Dit impliceert dat het op en vergelijkbaar model gaat, dus niet (exact) hetzelfde. Maar nog niemand heeft (buiten het label) verschillen ontdekt of gehoord tijdens gebruik. Maar hoe groot is bijvoorbeeld de kans dat er andere componenten e.d. inzitten en alleen de case exact gelijk is? Ik heb namelijk met een compleet ander product ook eens te maken gehad met een "relabel" en heb daar minder goede ervaringen mee betreft kwaliteit en support. Zit er op de US Blaster eigenlijk dezelfde (12 jaar) garantie etc? Het mooie is natuurlijk dat je hier wel (twee of vier?) sattelite standaards bij krijgt.

Niet dat ik voor de US Blaster kies, want ik wilde eigenlijk de Teufel Concept E Magnum Power Edition :) De US Blaster is vergelijkbaar met de Concept E2 lees ik.
Ik denk niet dat als ze precies hetzelfde design als van de teufel e magnum hebben, dezelfde specs enz dat ze de onderdelen dan van de teufel e2 nemen. Beetje onlogisch vind je niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:50:
[...]
Ik heb nu mijn decoderstation verbonden met mijn subwoofer met behulp van 3x2 tulp kabels.. Van de 5.1 output op mijn decoderstation op de input van mijn subwoofer. Hoe moet ik nou mijn pc verbinden met die decoderstation? volgens mij kan dat alleen maar digitaal? coax of optical.
Inderdaad, blijkbaar kan je analoog geen 5.1 aansluiten. Ik had gedacht dat dat zoals bij de z5500 zou zijn (keuze tussen 3x stereo ingang of 1x5.1 analoog ingang), maar volgens de handleiding is dat niet het geval. Best wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ow, volgens een vriend kan ik ook splittertjes kopen zodat ik EN de pc EN de decoderbox op de subwoofer kan aansluiten. Weet iemand welke kabels dit precies zijn?

EDIT: Ik heb dit gevonden: Y-split RCA

Afbeeldingslocatie: http://www.neeskensbv.nl/plaatjes/250necom%20ne%2019.2r%20stripped.jpg

http://www.neeskensbv.nl/...p?page=spec&id=99&cat_id=

zou het daarmee kunnen denken jullie?

[ Voor 113% gewijzigd door Executor16 op 06-05-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar ik denk dat je boxen kapot gaan als je dan perongeluk allebei tegelijk aanzet.
Maar op de decoderstation 3 zitten een coax en een optische aansluiting. Die kun je toch gewoon allebei gebruiken?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
hesr schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:24:
Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar ik denk dat je boxen kapot gaan als je dan perongeluk allebei tegelijk aanzet.
Maar op de decoderstation 3 zitten een coax en een optische aansluiting. Die kun je toch gewoon allebei gebruiken?
Of nog erger; De pc en de decoder station gaan stuk. :P.

Ik heb trouwens mail gekregen van de site waar ik de set besteld heb. Ze zeggen maandag de bestelling te verwerken. Nu maar hopen dat ik 'm dinsdag binnenkrijg _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Mindwalker schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:34:

[...]

ik had ergens gelezen(volgens mij US Blaster site) dat ze een Nederlands importbedrijf zijn die hun spullen uit China halen dus dat de US Blaster variant waarschijnlijk gewoon nagemaakt is.. maar dat het uit China komt wil niet zeggen dat het slecht is kijk maar naar de thread die erover loopt nu :P. maargoed en verder zou het de Teufel Concept E Magnum zijn(let op zonder Power Edition) dit was het vorige type namelijk en had iets minder vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
hesr schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:24:
Ja maar coax en optisch.... hoe gooi ik mijn geluidskaart daarop dan? die heeft 1 digital out (gewoon zo een 3,5mm plug) en 3x3,5mm analoge poorten. Geen coax of optisch. Zou ik die digital out 3,5mm kunnen converten naar coax ofzo?

edit: ik heb dit gevonden: http://www.ramelectronics.net/html/RCA-mini-spdif.html

Zou zo een kabel werken en 5.1 doorgeven aan de coax in op de decoder?

[ Voor 12% gewijzigd door Executor16 op 07-05-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
w00t w00t ik ben overstag. Heb mijn Cambridge DTT3500 verkocht, en ga een Concept F kopen zodra deze leverbaar zijn in juni. Ik had hier echter een paar vragen over.

• Gaat de Concept F echt veel beter klinken dan een DTT3500? (Zal wel maar toch :9)
• Ik koop er 2 steunen en wss een kabelset bij, maar bij die kabelzet zit voor zover ik kan zien geen 3*minijack<->3*minijack voor aan me geluidskaart. Moet ik deze nog los kopen?
• Die kabelset zit een hoop zooi bij wat onnodig is afaik. Kan ik niet net zo goed gewoon van die doorzichtige kabel kopen die hiervoor bedoeld is, en bovendien een stuk goedkoper te krijgen is hier en daar?

Kabelsetje waar ik het over heb

• Ik heb een houten vloer (vloerbedekking enzo maar de ondergrond is hout, geen beton) en mijn ouders vonden mijn 30watt subwoofertje al erg. Doe ik er goed aan om van die dempertjes te kopen voor onder de spikes van mijn nieuwe woofer? En zo ja, moeten ze persee 28 euro kosten of zijn ergens goedkoper die dingen te krijgen?

Deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/shop/zubehoer/zub_vibra.jpg
Pro demperts met een pro prijs

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-05-2007 15:41 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Zou het zinvol zijn om de Concept G THX te nemen inplaats van de Concept E Magnum?
Heeft die THX echt nut? Wat ik heb gevonden erover is dit:
THX
Kenmerk dat aangeeft dat apparatuur voldoet aan bepaalde door de firma Lucasfilm opgestelde kwaliteitseisen.

Een THX-systeem heeft enkele extra circuits die dienen om het geluid op bioscoopniveau te reproduceren:

Cross-over, voor een beter dynamisch bereik van de lage tonen
Re-equalization, voor correctie van te heldere front-kanalen
Timbre matching, voor de correctie van de geluidsbeweging tussen voor en achter
Decorrelation, om ervoor te zorgen dat het mono surroundkanaal niet als mono ervaren wordt
Een huiskamer is normalerwijze veel kleiner dan een bioscoopzaal, en bevat veel minder luidsprekers. De genoemde circuits zorgen ervoor dat het geluid wordt "gecorrigeerd" voor die verschillen tussen huiskamer en bioscoopzaal, zodat het voor de luisteraar toch hetzelfde klinkt.

THX is een afkorting van Tomlinson Holman eXperiment; de term is ontleend aan de film THX 1138 van Francis Ford Coppola uit 1973.
Zouden die 2 extra speakers bij een 7.1 setup echt nut hebben? Dvd's hebben namelijk op enkele uitzonderingen na altijd 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
@_eXistenZ_: Ik heb geen idee hoe één van beide setjes klinkt, maar ik heb hier een Teufel Concept E Magnum en die vind ik al heel goed klinken. De Concept F is nog een stuk duurder, dus dat zal wel goed komen.
Verder over die kabelset: kan je evengoed elders kopen. Maar minijack<->minijack zal je waarschijnlijk niet nodig hebben, wel minijack<->2xTulp.

@hesr: Dat thx-logo is gewoon commercieel gezever (zeker bij die goedkope setjes). Geen idee hoe het met het kwaliteitsverschil tussen de concept G en de concept E zit (zoals gezegd: enkel ervaring met de laatste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Dit is wel erg vreemd. Ik heb een aantal dagen geleden de usblaster 5.1 (teufel e magnum) gekocht bij bestelusblaster.nl voor 128 euro. Eerst dacht ik dat het 147 euro werd. Het was namelijk 120 euro + 27 euro verzendkosten als het product over de 20 kilo was. Het werd daarentegen maar 9 euro verzendkosten. :? . Toen was het dus 129 euro. Nu kijk ik bij orders en zie ik een bedrag van 109 euro staan. 8)7.

Er staat nu bij mijn bestelling dat de speakers 100 euro zijn en de verzendkosten 9 euro. Dan ga ik naar de pagina van de speakers en zie ik het luttele bedrag van 120 euro staan. Ik snap helemaal niets meer van die site, maar gelukkig zei de man (die ik vandaag weer opbelde ;) ) dat m'n speakers woensdag worden gebracht.

Nu maar hopen dat het bedrag zo laag blijft. Dan scheelt het me weer wat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

SOEDARKMASTER schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:29:
[...]

Ik denk niet dat als ze precies hetzelfde design als van de teufel e magnum hebben, dezelfde specs enz dat ze de onderdelen dan van de teufel e2 nemen. Beetje onlogisch vind je niet? ;)
Ja, ik las de vergelijking met E2 ergens een stuk terug in dit topic, maar je hebt gelijk. Het is de Magnum, maar niet de PE. dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen :)
LlamaWereldOver schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:39:
[...]

ik had ergens gelezen(volgens mij US Blaster site) dat ze een Nederlands importbedrijf zijn die hun spullen uit China halen dus dat de US Blaster variant waarschijnlijk gewoon nagemaakt is.. maar dat het uit China komt wil niet zeggen dat het slecht is kijk maar naar de thread die erover loopt nu :P.
Het zal vast geen mindere kwaliteit zijn, maar ik ga gezien mijn ervaring met relabelen dan liever voor de "echte". Ik lees hier over goede ervaringen met Teufel, en US Blaster is dus (waarschijnlijk) niet exact Teufel met ander label - vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik heb eindelijk de usblaster 5.1 binnen (teufele magnum) >:). Het eerste wat ik deed toen alles was aangesloten, was een test met bass. :P Ik heb namelijk een bepaald programma waarbij je bv 30hz kan instellen en dan hoor je een oneindige bass toon van 30hz.

Nu dacht ik: Hoe laag zou die gaan? Dit aangezien bv logitech er wel getalletjes bij zet, maar de bass op het punt waar de sub het nog zou moeten aankunnen, heel ik afzwakt. Op de doos stond dat hij tot 20hz kon. In het begin dacht ik natuurlijk dat het onmogelijk was, zo'n lage toon. Dit alles totdat ik het echt uitprobeerde. Ik ging van 30hz naar 28, daarna 25. De deur trilde als een gek, dus ik deed 'm wat zachter. Eenmaal op 20hz aangekomen was ik erg verbaasd. Bij 20hz liet de sub alsnog VEEL beven. Erg mooi, zo'n lage bass. Er is ook geen liedje waarvan hij de bass niet kan.

Ik heb de speakertjes zelf nog niet goed kunnen uitproberen aangezien het hier nog een zooitje is, en dus alleen de sub en de center zijn aangesloten.

Tot nu toe dan:

TOP SETJE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
kan je die decoderstation alleen uitzetten via de afstandbediening???

@SOEDARKMASTER
welk programma is dat?

[ Voor 23% gewijzigd door Executor16 op 10-05-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Executor16 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:20:
kan je die decoderstation alleen uitzetten via de afstandbediening???

@SOEDARKMASTER
welk programma is dat?
Het heet tone generator 4.

Ik heb de sub een tijdje geleden in de woonkamer gezet, voor een paar uur. Ik dacht laat ik hem nu eens helemaal voluit zetten. Het is ongeveer 55m2. Op gegeven moment had ik hem zo hard staan dat ik helemaal onder druk stond van de bass :P . Verder durfe ik dus niet te gaan.

Ik heb de speakers nu allemaal op m'n pc aangesloten, maar heb toch nog een probleem. De spellen doen het prima in 5.1, maar alles klinkt ietwat leeg als de sub uitstaat. Hier deden mijn vorige speakertjes het zelfs nog beter. (logitech z-340) Ik hoop dat ik dit ergens in de instellingen van m'n geluidskaart kan veranderen. (audigy soundblaster SE) Het lijkt erop alsof de speakers ook totaal geen bass produceren. Ze kunnen tot 80hz maar het klinkt zo leeg als wat. :X

Misschien heeft iemand hier antwoord op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 02:31:
[...]

Het heet tone generator 4.

Ik heb de sub een tijdje geleden in de woonkamer gezet, voor een paar uur. Ik dacht laat ik hem nu eens helemaal voluit zetten. Het is ongeveer 55m2. Op gegeven moment had ik hem zo hard staan dat ik helemaal onder druk stond van de bass :P . Verder durfe ik dus niet te gaan.

Ik heb de speakers nu allemaal op m'n pc aangesloten, maar heb toch nog een probleem. De spellen doen het prima in 5.1, maar alles klinkt ietwat leeg als de sub uitstaat. Hier deden mijn vorige speakertjes het zelfs nog beter. (logitech z-340) Ik hoop dat ik dit ergens in de instellingen van m'n geluidskaart kan veranderen. (audigy soundblaster SE) Het lijkt erop alsof de speakers ook totaal geen bass produceren. Ze kunnen tot 80hz maar het klinkt zo leeg als wat. :X

Misschien heeft iemand hier antwoord op. O-)
Jep, dan moet je op zoek gaan naar bass redirection. Het zit ergens in de instellingen van je audigy geluidskaart en als die uit staat, klinkt het inderdaad voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Goed ik heb dus ff gekeken voor een andere geluidskaart. Kwam deze tegen:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23U02
Deze zou ik dus optisch kunnen aansluiten op de decoderstation. Maar wat ik dan nog wil weten is of ik geluid over alle speakers kan krijgen bij bijvoorbeeld mp3 en spellen, en dat natuurlijk zonder van die upmix software zoals srs sandbox, want die maakt het alleen maar gaarder. En zijn er nog alternatieven? Op de creatives zit nergens optical, alleen op de duurdere modellen met frontpanel enzo, nou dat hoeft voor mij ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Executor16 op 11-05-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
kijk eens hier

hier heb ik zelf ook een beetje in zitten neuzen en het helpt je goed om de goede geluidskaarten te vinden die iets verder dan creative gaan :P

maar als je op 5.1 je mp3'tjes wil afspelen krijg je op zn best dubbel stereo uit front en rear en mono uit je center.. op zn slechts wil ik het niet eens weten wat ze er dan allemaal mee doen }:O

ik zit zelf te denken aan een M-audio kaart of even sparen voor een Auzentech maar terratec houdt ik ook nog even open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb nu net de Club 3D Theatron DTS 7.1 erin hangen.. Echt dikke aanrader die kaart!! Erin steken. 1 ding installen en je hebt gelijk alles! mooi geluid dat eruit komt :P

Nu nog ff wachten tot mijn ouders weg zijn dan kan ik alles ff GOED testen ;) Dat is wel kut als je nog thuis woont en houten vloeren hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Executor16 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:02:
Heb nu net de Club 3D Theatron DTS 7.1 erin hangen.. Echt dikke aanrader die kaart!! Erin steken. 1 ding installen en je hebt gelijk alles! mooi geluid dat eruit komt :P

Nu nog ff wachten tot mijn ouders weg zijn dan kan ik alles ff GOED testen ;) Dat is wel kut als je nog thuis woont en houten vloeren hebt :(
Heeft die een mooi warm geluid? Ik dacht namelijk aan een x-fi xtreme audio, daar zijn de reviewers ook altijd positief over, maar misschien neem ik die club 3d ook wel volgende maand.

Maakt het trouwens uit of je van die goedkope verloopkabels hebt? Je kan de speakers namelijk niet rechtstreeks op de pc aansluiten, dus heb ik van die goedkope verloopstekkertjes gekocht van 4 euro per stuk ;) . Gaat dit ten koste van de kwaliteit? Zo ja, waarmee hebben jullie het aangesloten (welke verloopstekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
meeste mensen die creative kopen zijn gewoon niet zo veeleisend qua (muziek)geluid en zijn dus erg tevreden met hun kaarten. ze zijn ook gewoon de beste keus voor games krijg ik de indruk.. maar als je eens topics van andere kaarten bekijkt zie je er weinig lovends over terug^^ andere kaarten worden dan veel hoger aangeprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Heeft die een mooi warm geluid? Ik dacht namelijk aan een x-fi xtreme audio, daar zijn de reviewers ook altijd positief over, maar misschien neem ik die club 3d ook wel volgende maand.

Maakt het trouwens uit of je van die goedkope verloopkabels hebt? Je kan de speakers namelijk niet rechtstreeks op de pc aansluiten, dus heb ik van die goedkope verloopstekkertjes gekocht van 4 euro per stuk ;) . Gaat dit te koste van de kwaliteit? Zo ja, waarmee hebben jullie het aangesloten (welke verloopstekker).
ik wilde ook een x-fi kopen, maar daar zit geen optical uit bij op de normale manier. Heb ook niet echt goeie ervaring met drivers enzo van creative, van internet kan je de meeste dingen niet halen, dan moet je de cd hebben persee en ook alles los installen.

Heb deze kaart ook genomen omdat ie DDL een DTSL ondersteund.. Dus mp3 afspelen in winamp ofzo gewoon geluid over al je speakers heen, en het klinkt nog goed ook :) Drivers zijn super relaxed te downloaden en ze zijn er ook al voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Executor16 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:01:
[...]

ik wilde ook een x-fi kopen, maar daar zit geen optical uit bij op de normale manier. Heb ook niet echt goeie ervaring met drivers enzo van creative, van internet kan je de meeste dingen niet halen, dan moet je de cd hebben persee en ook alles los installen.

Heb deze kaart ook genomen omdat ie DDL een DTSL ondersteund.. Dus mp3 afspelen in winamp ofzo gewoon geluid over al je speakers heen, en het klinkt nog goed ook :) Drivers zijn super relaxed te downloaden en ze zijn er ook al voor vista.
Met de x-fi kun je toch ook het geluid upmixen? Dat je over alle 5 de speakers het liedje hoort. Het kan met mijn audigy 1 in ieder geval wel :P . Ook vind ik die x-fi extreme audio aantrekkelijk omdat er een crystalyzer (Zeg ik het zo goed?) op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
maar geloof me die crystalyzer maakt het alleen maar minder want voor geluidskwaliteit heb je echt niets aan al die snufjes het wordt met iedere extra handeling beroerder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Als iemand een X-Fi XtremeMusic wilt, ik denk er aan om de mijne te verkopen, dus stuur me gerust een PM.
Niet dat ik ontevreden ben over het geluid, verre van. Ook over de windows-driversupport heb ik geen klagen, nog nooit problemen mee gehad. Maar er zijn geen linux-drivers voor en da's voor mij een probleem geworden :( Creative zegt wel dat ze er aan bezig zijn, maar het wordt steeds uitgesteld, dus ik hoop er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik heb de set nu al een tijdje staan (teufel e magnum). Hij geeft goed geluid enzo, maar het klinkt allemaal nog wat leeg. Ik hoop dat dit aan m'n geluidskaart ligt (audigy 1 SE), want volgende maand ga ik een nieuwe kopen (x-fi xtreme music), of heeft iemand misschien een andere, betere optie voor ongeveer hetzelfde geld? 50-100 euro.

Ook de speaker kabels vind ik erg dun, heeft iemand hier de kabels al vervangen van de speakers? En hoe klinkt dat? Ik heb trouwens ook 3 keer 3.5mm naar 2 tulp stekkers draad van 10 meter per stuk gekocht. Dit was omdat ik de sub niet zo ver van de pc kon zetten en dit ten koste ging van de bass tonen. Achter m'n bureau hoor ik nu namelijk totaal geen bass, terwijl ie toch echt aardig hard staat. De kabels die ik erbij heb gekocht, gaan deze eigenlijk ten koste van de geluidskwaliteit? De kabels zijn 2.25 per stuk :P.

Wat ik ook vreemd vind, is dat als ik de sub echt flink open draai, de front uitgang (op de sub) keihard begint te blazen als een soort resonatie. Hebben meer mensen hier last van? Het is namelijk wel best jammer dat ik hier niet die kick bass uit kan krijgen, aangezien ik de sub niet te hard kan zetten, want dan krijg ik een soort ''gerommel'' uit de sub.

Ik heb de sub nu in de woonkamer getest en in m'n eigen kamer. De woonkamer is 60m2 en mijn kamer is 12m2 :P . Het vreemde is dat de sub in de woonkamer keihard klonk, en in m'n kamer meteen ging resoneren als ik hem hard zette. Het kan ook komen doordat mijn kamer te vol staat, of de sub niet goed geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Waarschijnlijk moet je gewoon de bass-redirection op je audigy-kaartje aan zetten, anders werkt de bass voor geen meter bij die audigy-kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ComBax schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:29:
Waarschijnlijk moet je gewoon de bass-redirection op je audigy-kaartje aan zetten, anders werkt de bass voor geen meter bij die audigy-kaartjes.
Nee, daar ligt het niet aan, ik bedoel gewoon de midden tonen. Deze klinken niet ''vol'' genoeg. Als ik dit vergelijk met m'n 20 euro creative ep-630 oordopjes, is het resultaat bedroevend. ;( Hier zit ECHT dynamiek in. Ik hoop dat de speakers met m'n volgende geluidskaart voller klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:46:
Ik heb de set nu al een tijdje staan (teufel e magnum). Hij geeft goed geluid enzo, maar het klinkt allemaal nog wat leeg. Ik hoop dat dit aan m'n geluidskaart ligt (audigy 1 SE), want volgende maand ga ik een nieuwe kopen (x-fi xtreme music), of heeft iemand misschien een andere, betere optie voor ongeveer hetzelfde geld? 50-100 euro.

Ook de speaker kabels vind ik erg dun, heeft iemand hier de kabels al vervangen van de speakers? En hoe klinkt dat? Ik heb trouwens ook 3 keer 3.5mm naar 2 tulp stekkers draad van 10 meter per stuk gekocht. Dit was omdat ik de sub niet zo ver van de pc kon zetten en dit ten koste ging van de bass tonen. Achter m'n bureau hoor ik nu namelijk totaal geen bass, terwijl ie toch echt aardig hard staat. De kabels die ik erbij heb gekocht, gaan deze eigenlijk ten koste van de geluidskwaliteit? De kabels zijn 2.25 per stuk :P.

Wat ik ook vreemd vind, is dat als ik de sub echt flink open draai, de front uitgang (op de sub) keihard begint te blazen als een soort resonatie. Hebben meer mensen hier last van? Het is namelijk wel best jammer dat ik hier niet die kick bass uit kan krijgen, aangezien ik de sub niet te hard kan zetten, want dan krijg ik een soort ''gerommel'' uit de sub.

Ik heb de sub nu in de woonkamer getest en in m'n eigen kamer. De woonkamer is 60m2 en mijn kamer is 12m2 :P . Het vreemde is dat de sub in de woonkamer keihard klonk, en in m'n kamer meteen ging resoneren als ik hem hard zette. Het kan ook komen doordat mijn kamer te vol staat, of de sub niet goed geplaatst is.
Halloo.................?? 'T lijkt erop alsof er niemand op dit forum zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb de set ook een tijdje staan en ben er super tevreden over. De audio die momenteel uitkomt als DTS is fantastisch om te luisteren. Ook het "upgraden" van het geluid van stereo naar alle speakers geeft een prima sound.

Film kijken is prima, Saving Private Ryan / Top Gun :9~

Alle extra opties van mijn Fatality X-fi (buiten bass redirection) staan overigens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Ik zou binnenkort ook een 5.1 setje willen aanshaffen, maar ik twijfel nog tussen de Z-5500 en de Teufel Concept F. Het gebrek aan digitale inputs van de Teufel is jammer, maar niet zo erg omdat ik toch enkel mijn notebook er wil aanhangen.

Ik heb wel nog enkele vraagjes, die hopelijk beantwoord kunnen worden door de mensen met ervaring met een Teufel geluidssetje. Ik weet dat de Concept F nog niet uit is, maar die is waarschijnlijk erg vergelijkbaar met de Concept E Magnum (Power Edition), dus de mensen met zo'n set kunnen mij ook helpen.
  • Vaak wordt er gezegd dat de bassen van de Logitech te hard/bonkerig zijn. Ik hou wel van wat extra bass (maar super veel is ook weer niet goed), kan de Teufel dit ook aan, of ga ik bij die set sneller aan z'n limiet zitten?
  • Hoe hebben jullie de satellites bevestigd/geplaatst? Kan je ze zonder problemen op je bureau plaatsen zonder dat ze er makkelijk van af vallen (zijn ze zwaar genoeg daarvoor)?
  • Heeft er misschien iemand ervaring met de 'voetstand' voor de satellites, is die wat degelijk? Ik zou eventueel 2 voetstanden bij de set kopen voor de rear speakers, en de voorste 2 gewoon op mijn bureau zetten, want 4 voetstanden zijn wat te duur vind ik.
  • Ik heb gelezen dat sommige mensen wel wat problemen hebben (gehad), daarmee bedoel ik bijvoorbeeld Tomino of SOEDARKMASTER, hoe staat het nu met deze problemen? Zijn er misschien nog mensen waarbij de set na een tijdje rare kuren begon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik heb ervaring met de Concept E Magnum, ondertussen al goed 9 maanden.
titan_pi8 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:17:
Vaak wordt er gezegd dat de bassen van de Logitech te hard/bonkerig zijn. Ik hou wel van wat extra bass (maar super veel is ook weer niet goed), kan de Teufel dit ook aan, of ga ik bij die set sneller aan z'n limiet zitten?

De bass is (op normaal niveau) minder bonkerig, maar als je wilt dat hij bonkt, zet je de bass wat luider en gaat die ook lekker bonken

Hoe hebben jullie de satellites bevestigd/geplaatst? Kan je ze zonder problemen op je bureau plaatsen zonder dat ze er makkelijk van af vallen (zijn ze zwaar genoeg daarvoor)?

Ik heb ze omhoog gehangen (behalve de front center, die kan enkel ergens op staan). Wil je ze gewoon op je bureau plaatsen, is dat ook geen probleem. De boxjes hebben een redelijk eigen gewicht, zolang niemand in het passeren de draad meeheeft, zullen ze zeker niet verschuiven

Heeft er misschien iemand ervaring met de 'voetstand' voor de satellites, is die wat degelijk? Ik zou eventueel 2 voetstanden bij de set kopen voor de rear speakers, en de voorste 2 gewoon op mijn bureau zetten, want 4 voetstanden zijn wat te duur vind ik.

Geen ervaring mee, maar als de kwaliteit gelijk loopt met de kwaliteit van hun boxen, zit dat wel goed ;)

Ik heb gelezen dat sommige mensen wel wat problemen hebben (gehad), daarmee bedoel ik bijvoorbeeld Tomino of SOEDARKMASTER, hoe staat het nu met deze problemen? Zijn er misschien nog mensen waarbij de set na een tijdje rare kuren begon te krijgen?

Nog geen rare kuren hier, setje werkt nog altijd perfect (en staat ook soms lekker luid :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
hoorde mijn naam!

Problemen helemaal opgelost. even nieuwe kabeltje gemaakt en het deed het weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Hoorde ook mijn naam! ;) (of toch eigenlijk las)

Het is grotendeels opgelost, het klinkt nu allemaal redelijk mooi met muziek. Maar als je ECHT voor muziek gaat, koop dan grotere speakers. Voor films en games kan je ze vergelijken met een home cinema set van 600 euro. Trouwens, voor bij een notebook is het allemaal wel 'oke'. Hier zit vast geen x-fi in of iets dergelijks ;) Je kan natuurlijk altijd nog een externe x-fi kopen.

Ik zou zeggen: koop de concept f, want hij zal ongetwijfeld stukken mooier klinken dan de 5500 D. Ik durf zelfs te zeggen dat de subwoofer harder kan dan die van de 5500, aangezien deze stopt met de bass tonen op ongeveer 30hz, terwijl de Teufel set hier nog vrolijk doorbeukt tot de 20hz laag. Monsterlijke sub, echt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Nou toch definitief de knoop doorgehakt. Ga geen 1000+ euro uitgeven aan audio. Is me net wat te gek op mn 17e.

In eerste instantie.
http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32 (300 E)
en dan in de lichte(kleur) uitvoering. Dit dus in combinatie met een reciever van 200 á 300 euro. De beste combi zoek ik later wel uit. Luisteren is niet mogelijk van deze set, maar vertrouw toch wel op een zeer goede prestatie.

Als iemand nou zegt, koop een jvc setje van 350 en je hebt veel beter spul. Meld het dan. Want hak vanavond of morgen deze knoop door.

http://www.kieskeurig.nl/...11FB5C125715A00321DB9.htm

De bovenstaande receiver, is deze aan te sluiten op de concept R?

[ Voor 13% gewijzigd door vanWalsum op 28-05-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
vanWalsum schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:14:
Nou toch definitief de knoop doorgehakt. Ga geen 1000+ euro uitgeven aan audio. Is me net wat te gek op mn 17e.

In eerste instantie.
http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32 (300 E)
en dan in de lichte(kleur) uitvoering. Dit dus in combinatie met een reciever van 200 á 300 euro. De beste combi zoek ik later wel uit. Luisteren is niet mogelijk van deze set, maar vertrouw toch wel op een zeer goede prestatie.

Als iemand nou zegt, koop een jvc setje van 350 en je hebt veel beter spul. Meld het dan. Want hak vanavond of morgen deze knoop door.

http://www.kieskeurig.nl/...11FB5C125715A00321DB9.htm

De bovenstaande receiver, is deze aan te sluiten op de concept R?
Zou toch een JVC setje nemen als ik jou was ;) Tuurlijk niet, ik weet zeker dat Teufel je niet teleur zal stellen, ook receiver is compatible ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Appie Heijn schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:55:
[...]
Zou toch een JVC setje nemen als ik jou was ;) Tuurlijk niet, ik weet zeker dat Teufel je niet teleur zal stellen, ook receiver is compatible ;)
Oké top! Hopelijk komt de VSX-516-S vandaag binnen. Dus kunnen we daar alvast mee spelen. Teufel heb ik teruggemailt ivm de belachelijke verzendkosten van 90 euro. Dit veranderd hopelijk nog in 30 a 35, zoals zo velen. Anders ga ik toch wel erg twijfelen, want vind zowat 100 E verzendkosten belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
vanWalsum schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:49:
[...]

Oké top! Hopelijk komt de VSX-516-S vandaag binnen. Dus kunnen we daar alvast mee spelen. Teufel heb ik teruggemailt ivm de belachelijke verzendkosten van 90 euro. Dit veranderd hopelijk nog in 30 a 35, zoals zo velen. Anders ga ik toch wel erg twijfelen, want vind zowat 100 E verzendkosten belachelijk.
Uuh, die anderen hadden geen 5 speakers van zulke afmetingen he ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
TNT geeft al kosten 38 euro naar duitsland met paketten van 20-30 kg. Nou denk ik dat het nooit over die 30 kg komt, dus lijkt het met sterk dat het écht 90 euro is, want dan ga ik wel twijfelen.

Edit.

Nou, het zou inderdaad nog wel eens kunnen kloppen de 90 euro. Want als ik "zogenaamd" en magnum bestel, komen er wel 35 euro aan verzendkosten te staan. Nouja, hopen dat het het waard is dan maar. Betaal nu dus 385 euro voor de set. Er is voor die prijs dus echt niks beters te krijgen op 5.1 gebied?

[ Voor 46% gewijzigd door vanWalsum op 30-05-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SOEDARKMASTER:
heb een berichtje achter gelaten in je gallery.

USB 4022 (Teufel concept E Magnum) is topset!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diva-Sheep
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10-2023
**Iemand in omgeving Utrecht met een USB 4022/Teufel E²/Magnum/Magnum Power Edition waarbij ik kan komen luisteren?**

Ik zit heel erg te twijfelen tussen die 4 (de Magnum alhoewel is niet meer te koop wat erg jammer is).. Wil graag weten wat het verschil is tussen bijvoorbeeld de Power Edition en de E².. alleen datti harder kan of is de kwaliteit ook echt veel beter? En weet iemand hoe goed de E² is t.o.v. Creative Gigaworks G500 of de Logitech Z-5500, van de Magnum weten we t ondertussen wel..

Zou btw tweakers geen review kunnen regelen tussen USB 4022, E² en Magnum Power Edition? Of een van jullie misschien?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Vandaag mn Pioneer vsx-516-s in ontvangst genomen. Prachtig apparaat met zeer veel functies. Ook mooie kwaliteit, nu nog te horen op 2 sony ss 2030's van 25 jaar oud, maar binnenkort op een concept R van teufel. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
vanWalsum schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:09:
Vandaag mn Pioneer vsx-516-s in ontvangst genomen. Prachtig apparaat met zeer veel functies. Ook mooie kwaliteit, nu nog te horen op 2 sony ss 2030's van 25 jaar oud, maar binnenkort op een concept R van teufel. Kan niet wachten!
Ben wel benieuwd of je echt beter geluid gaat krijgen met de Teufel speakers. Ik heb zelf nu wat oude philips boxen op m'n kamer, en ik ben wel tevreden van het geluid. Ik gebruik een AKAI versterker en een gewone AC'97 compatible geluidskaart van mijn notebook. De versterker is meer dan 10 jaar oud en de boxen wel rond de 15-20 jaar.

Ik ben van plan om tegen augustus/september een Teufel Concept F te kopen voor op mijn kot (+ geluidskaartje voor laptop), maar ik twijfel of ik echt mooier geluid ga krijgen dan met mijn huidige speakers. Voor films zal het in ieder geval veel beter zijn (5.1), maar muziek dat weet ik niet. Ik heb ook totaal geen manier om sets te vergelijken, heb namelijk nog nooit een degelijk 5.1 setje horen spelen. :/

Dus ik zou graag jouw ervaringen horen met de overstap van je oude speakers naar je Teufel set :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
titan_pi8 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:57:
[...]

Ben wel benieuwd of je echt beter geluid gaat krijgen met de Teufel speakers. Ik heb zelf nu wat oude philips boxen op m'n kamer, en ik ben wel tevreden van het geluid. Ik gebruik een AKAI versterker en een gewone AC'97 compatible geluidskaart van mijn notebook. De versterker is meer dan 10 jaar oud en de boxen wel rond de 15-20 jaar.

Ik ben van plan om tegen augustus/september een Teufel Concept F te kopen voor op mijn kot (+ geluidskaartje voor laptop), maar ik twijfel of ik echt mooier geluid ga krijgen dan met mijn huidige speakers. Voor films zal het in ieder geval veel beter zijn (5.1), maar muziek dat weet ik niet. Ik heb ook totaal geen manier om sets te vergelijken, heb namelijk nog nooit een degelijk 5.1 setje horen spelen. :/

Dus ik zou graag jouw ervaringen horen met de overstap van je oude speakers naar je Teufel set :) .
Is prima, hoe je op de hoogte. Heb dus eerder een z-5400 gehad. Tov de sony's was de bas vele malen mooier en natuurlijk krachtiger. Maar qua hoge tonen zijn die ouwe sony's weer stukken beter. Ik verwacht zoiezo een beter geluid bij de teufel, dit alleen als omdat in iedere zuil/sattelite 4 hoge tonen speakers zitten en een tweeter met een gemiddeld vermogen van 80 watt. Dit in combinatie met een redelijke reciever, moet het zeker gaan evenaren.

Heb ook maar gewoon de volle mik (385) betaald en de verzendkosten voor lief genomen. Misschien reageren ze er nog op, maar erg snel gaat het daar in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje:

Hebben de sets van teufel een actieve decoder? Dus is het mogelijk om DTS en Dolby Digital te laten decoden door de set? Ik heb vooral belangstelling voor de F set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Nope. Enkel analoge inputs.

Dat staat trouwens meermaals vermeld in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:08:
Ik heb even een vraagje:

Hebben de sets van teufel een actieve decoder? Dus is het mogelijk om DTS en Dolby Digital te laten decoden door de set? Ik heb vooral belangstelling voor de F set :)
Daarvoor bestaat de Decoderstation 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:52:
[...]

Daarvoor bestaat de Decoderstation 3.
Dus als ik dat decoderstation ertussen zet dan heb ik geen extra versterker nodig?

Hoeveel beter is nu het Teufel geluid dan dat van bijvoorbeeld Logitech of Creative? Ik zie namelijk dat Creative ook zo'n decoder heeft en ook wel mooie sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 23:44

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb ook een vraag: ik heb nu de logitech Z-5400 hier staan, die vind ik erg goed klinken. ik heb hem via optical cable aangesloten op mijn PS3 dit klinkt geweldig vind ik. Hoe gaat deze set klinken via optical op een PS3 / DVD Speler? ik hoor namelijk dat de surround speakers wat leeg klinken maar dat dit op te lossen is door een instelling in de geluidskaart, maar dit is natuurlijk op een PS3 / DVD speler via optical niet mogelijk om in te stellen. hoe klinken de surround speakers in dit geval?

Ofwel: Ligt het probleem bij de speakers of bij de geluidskaart?

Zit namelijk erg te twijfelen tussen de Logitech Z-5500 / Z-5400 of de Teufel magnum Power Edition in combinatie met de Decoder 3 natuurlijk

alvast heel erg bedankt!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Waarschijnlijk wordt het geluid op een ps3 of dvd speler gewoon precies goed. Is mijn ervaring met het kijken van dvd's. Zeker diegene met DTS. Met een mp3tje wil het op je pc nog al eens verschil maken wat waarschijnlijk de wat leeg klinkende sattelieten verklaard.

-----------------------

Kreeg net mail van teufel dat morgen mijn concept R op de post gaat, die wordt dus vrijdag en/of zaterdag afgeleverd, een flink pakket! 52 kg. Zou er overigens ook een mono-cinch kabel bijzitten om de sub aan te sluiten op mijn reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Inmiddels is mijn Teufel Concept F besteld, en heb ik net een mailtje gehad met een PDFje er in. Hier staan geen bankgegevens in, en ik wil het geld naar hun overmaken... Wie weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Bankgegevens staan in de kleine grijze lettertjes onder het bestelforumulier. 1e pagina onderaan dus. En dan moet je het IBAN en het BIC gebruiken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hoppa :) Nog even gebeld of het adres wat opdook nadat ik het IBAN nummer had ingevuld, wel klopte, maar dit scheen goed te zijn. (Ze kon overigens alleen Duits maar ik heb me weten de redden).

Hoelang gaat het nu ongeveer duren voor ik mijn Teufel op mijn stoeptegel heb liggen?
Ik zie zo nergens een levertijd ofzo staan... Nu zit ik helemaal zonder 5.1 omdat mijn DTT3500 al verkocht is, dus hopelijk niet te lang iig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Die van mij is dus vandaag vertrokken uit hamburg, bij mij duurde het 1,5 week voordat alles verzonden werd. Niet gigantisch lang dus. Maar weet iemand wanneer deze 2 dozen aan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hmm, sorry voor de slowchat, maar ik lees nu in de pdf ineens dit:

versandbereit in ca.: 14 Wochen
Versand per DHL

Wat klopt hier niet?

/edit

@ VanWalsem: Ook een Concept F?
En kan je niet bij DHL ergens kijken voor levertijden of met een code de status checken?

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-06-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Waarschijnlijk kan de Concept F nog niet geleverd worden.
VanWalsum had de Concept R, dat staat een paar posts boven de jouwe.

Edit: Op de site van teufel staat: Die Ware ist innerhalb von 2-4 Wochen versandfertig.

[ Voor 26% gewijzigd door blu-fox op 07-06-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik heb m door \o/ Er kwamen 2 identieke mailtjes van Teufel af, door 2 afdelingen verstuurd. Die ene zegt 14 (wat wss 1-4 moet zijn) en die andere zegt 3 wochen \o/ MACHT MAL FROH! :)

Review komt hier te staan zodra ik 'm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb alleen een pakket nummer. Volgens mij kan je die nergens invoeren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Zojuist het geld overgemaakt voor de Concept M.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik het pakket kan verwachten? Het overschrijven duurt 2 werkdagen is mijn ervaring.

Wat zou trouwens het verschil in geluidskwaliteit zijn tussen Concept R en M?
Concept R heb ik niet genomen, want die vond ik niet mooi en is ook niet echt geschikt voor op een slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

_eXistenZ_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:03:
Hmm, sorry voor de slowchat, maar ik lees nu in de pdf ineens dit:

versandbereit in ca.: 14 Wochen
Versand per DHL

Wat klopt hier niet?

/edit

@ VanWalsem: Ook een Concept F?
En kan je niet bij DHL ergens kijken voor levertijden of met een code de status checken?
Die indicatie zou ik niet zo nauw nemen. Bij mij stond er 48 weken (Concept E PE), ook geen streepje dus ;) De tijd tussen de ontvangstbevestiging van mijn betaling en de daadwerkelijke levering was bij mij anderhalve week (gisteren).

Heb vanmiddag de set aangesloten en zit nu wat te spelen, regelen, testen etc... mijn bevindingen komen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Mindwalker schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:38:
[...]

Die indicatie zou ik niet zo nauw nemen. Bij mij stond er 48 weken (Concept E PE), ook geen streepje dus ;) De tijd tussen de ontvangstbevestiging van mijn betaling en de daadwerkelijke levering was bij mij anderhalve week (gisteren).

Heb vanmiddag de set aangesloten en zit nu wat te spelen, regelen, testen etc... mijn bevindingen komen nog :)
Hoeveel dagen duurde bij jou de verzending? bij mij is het donderdag verstuurd, dus hoop dat het vandaag aankomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik heb vanmiddag deze kaart besteld via Alternate:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/k/kk-u04.jpg
Uitgangen
4 x Line-Out
1 x Digital-Out (optisch)
1 x Digital-Out (coaxiaal)
Die wil ik digitaal gaan aansluiten op een Teufel setje (weet nog niet welke, maar waarschijnlijk de Concept E Magnum Power Edition). Is het verstandig dit via Optisch of via Coaxiaal te doen? Heb namelijk niet al te veel verstand van deze twee opties en weet niet welke beter is. Wat is daarnaast verstandiger om er tussen te plaatsen? De decoderstation 3 of eventueel een goedkope harman/kardon versterker van rond de EUR 200,- (neem aan dat die er wel zijn)?

Nog een vraagje:

Stel: ik bestel de Teufel met mijn Creditcard, zal de transactie dan sneller verlopen omdat ze het geld in principe per direct ontvangen (dus geen rare IBAN geld-vasthoudt-acties van de Rabobank)?

En kan iemand mij vertellen hoeveel verschil er zal zijn tussen de:

- Concept E Magnum Power Edition: EUR 159,-
- Concept F: EUR 199,-
- Kompaq 30: EUR 199,-
- Concept M: EUR 295,-
- Concept R: EUR 295,-
- Concept P: EUR 249,-

EUR 300,- is mijn max voor de speakers *(excl. verzendkosten).

alvast bedankt !!!!

[ Voor 18% gewijzigd door deeltje op 09-06-2007 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j
Volgens mij heb je aan die laatste 3 niet veel omdat die alleen een actieve subwoofer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:06:
j
[...]

Volgens mij heb je aan die laatste 3 niet veel omdat die alleen een actieve subwoofer hebben.
Mja daar stopt mijn kennis. Waarom GEEN actieve subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Bij de Kompaq 30, Concept M, R, P zit geen versterker ingebouwd voor de boxen, alleen een versterker voor de subwoofer. Dus moet je er een losse surround versterker bijhebben.
Ik had toevallig nog een Marantz SR4200 staan dus had ik de Concept M besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Ik heb gisteren de Magnum + Decoder 3 besteld. Een serieuse set komt wel als ik serieus geld heb ;)

[ Voor 154% gewijzigd door deeltje op 10-06-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb dus nu de VSX-516-S. Vind het zelf een erg mooi apparaat, boordevol opties. MCACC is een klein wondertje, werkt erg goed. Hij stelt onder andere de afstand tot de speakers is, beide (nu nog 2 ouder sony's) werden ingesteld op 2,8 en 3 meter van de reciever af, even nameten vertelde me dat het exact de afstand was!

weet iemand of DHL ook op maandag bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Volgens mij bezorgen die op alle werkdagen. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Z-Dragon schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:29:
Volgens mij bezorgen die op alle werkdagen. :)
Oke top. Dan kan ik het ding dus zeerwaarschijnlijk morgen wel verwachten als hij donderdag is verstuurd uit hamburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

vanWalsum schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:38:
[...]

Hoeveel dagen duurde bij jou de verzending? bij mij is het donderdag verstuurd, dus hoop dat het vandaag aankomt _/-\o_
Het is door hen maandag 4-6 verzonden en ik had het donderdag 7-6 in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hmm ik heb 7-6 mijn geld overgemaakt naar Teufel (via Rabobank internetbankieren), zouden ze het nu dan niet zo'n beetje hebben moeten? Ik hoor er niks meer van...

Heb zowel mijn klantnummer als het ordernummer bij de omschrijving neergezet, dus het zou prima traceerbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

_eXistenZ_ schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:22:
Hmm ik heb 7-6 mijn geld overgemaakt naar Teufel (via Rabobank internetbankieren), zouden ze het nu dan niet zo'n beetje hebben moeten? Ik hoor er niks meer van...

Heb zowel mijn klantnummer als het ordernummer bij de omschrijving neergezet, dus het zou prima traceerbaar moeten zijn...
Dit kan (volgens mij vermeld Teufel dit ook tijdens de bestelling) soms wel 10 dagen duren. Ik heb juist met CreditCard (mastercard) betaald, in de hoop dat het dan direct binnen is bij hun.

Volgens mij houden de Nederlandse banken bij normale overschrijvingen naar het buitenland, het geld extra lang vast om er rente over te kunnen trekken.

Andere mensen ervaringen hiermee?

[ Voor 10% gewijzigd door deeltje op 11-06-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Bij de postbank staat het na 2-3 dagen op de rekening van de ontvanger is mijn ervaring (naar Duitsland dan)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.