Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
MauSS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:17:
[...]

en het THX-logo krijg je ook nie zomaar ;)
Nee, je moet er genoeg voor betalen.
In die klasse van speakers stelt het THX-logo niet veel voor en is het meer wat geld smijten naar George Lucas en het certificaat in ruil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Oh, dus jullie kunnen wel over een THX logootje zeuren, maar niet even mijn vraag tussendoor beantwoorden :P . Dat is dan wel erg jammer.

Over dat THX certificaat: Een aantal logitech setjes hadden dat volgens mij ook dus het is helemaal niets waard. Volgens mij is het hard kunnen pompen met de bass al een THX certificaat waard :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kun je die Wharfedales aansluiten, en in stereo gaat dat zeker weten een stuk beter klinken.
Maar als je tegen dit soort beperkingen aanloopt, wordt 't dan niet tijd om 's te kijken naar en goede receiver en een mooie set speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:43:
Natuurlijk kun je die Wharfedales aansluiten, en in stereo gaat dat zeker weten een stuk beter klinken.
Maar als je tegen dit soort beperkingen aanloopt, wordt 't dan niet tijd om 's te kijken naar en goede receiver en een mooie set speakers?
Dat gaat een beetje te ver aangezien ik nog maar 250 euro in de maand heb, anders tot de duizenden die andere verdienen. Ik ben namelijk nog maar 16 :P. Toch wil ik nu al muziek uit betere speakers en dat mag dan natuurlijk niet te veel kosten. Ik dacht aan de Wharfedale 9.2. Ik woon dicht bij Amsterdam dus als deze speakers bij RAF zijn, ga ik ze daar deze week wel beluisteren. Het enige waar ik bang voor ben is dat m'n geluidskaart de Wharfedale's niet kan geven wat ze verdienen :9 . Daarom zoek ik ook een andere geluidskaart. Dit is ook wel moeilijk, aangezien de een zegt dat de auzentech erg mooi en natuurlijk klinkt, terwijl de ander vind dat het geluid word vervormd door geluidskaarten. Met de Wharfedale's ga je dat waarschijnlijk dan ook wel horen, als dit gebeurd :/ .

Maar dus je kan gewoon de sub van de concept e magnum de Wharfedale's laten aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ja dat zou kunnen, maar de versterker in de sub zal niet je-van-het zijn natuurlijk.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je budget (erg) beperkt is, kijk dan 's bij de plaatselijke kringloopwinkel of op Marktplaats voor een goede 2e hands versterker en een paar speakers. Je zult je verbazen wat mensen soms (uit noodzaak) naar de kringloop brengen, en 't personeel heeft meestal geen flauw idee wat voor juweeltjes ze binnenkrijgen, en hangen er dan een belachelijk laag prijskaartje aan.

Houd er overigens wel rekening mee dat Wharfedale een heel andere klankkleur heeft dan Teufel. Engelse speakers klinken meestal wat warmer en ingetogener dan Duitse speakers (Taunus sound). Misschien pakt 't goed uit, maar ik zou eerder kijken naar fronts van bv. Elac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:36:
Als je budget (erg) beperkt is, kijk dan 's bij de plaatselijke kringloopwinkel of op Marktplaats voor een goede 2e hands versterker en een paar speakers. Je zult je verbazen wat mensen soms (uit noodzaak) naar de kringloop brengen, en 't personeel heeft meestal geen flauw idee wat voor juweeltjes ze binnenkrijgen, en hangen er dan een belachelijk laag prijskaartje aan.

Houd er overigens wel rekening mee dat Wharfedale een heel andere klankkleur heeft dan Teufel. Engelse speakers klinken meestal wat warmer en ingetogener dan Duitse speakers (Taunus sound). Misschien pakt 't goed uit, maar ik zou eerder kijken naar fronts van bv. Elac.
Ik heb inderdaad al gemerkt dat duitse speakers wat feller zijn dan de gemiddelde speaker. Het maakt ook niet uit dat de Wharfedale's warmer en rustiger klinken dan de teufel speakers, want dat wil ik juist voor muziek. Voor de films gebruik ik gewoon alle concept e magnum speakers, maar voor muziek zet ik de Wharfedale's als fronts neer.

Het zou dus geen probleem zijn om de Wharfedale's aan te sluiten op de teufel sub? Dit natuurlijk wel afgezien van het feit dat de sub de Wharfedale's niet het beste kan laten klinken.

Dat geld maakt nou niet zoveel uit en is niet erg beperkt, maar ik heb het er niet voor over om er bakken met geld aan uit te geven, aangezien ik daar lang voor moet werken. Als ik 2e hands speakers zou kopen, zullen dat zuilen zijn, maar aangezien die niet volledig tot hun recht komen in m'n kamer, blijven het boekenplank speakers. Ik heb ook een aantal 2e hands boekenplank speakers gezien, maar dan zie ik prijzen van 100 euro per paar. Als ik dan voor 160 euro gloednieuwe speakers kan krijgen, kies ik eerder voor de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik zit te twijfelen ook een Teufel-setje aan te schaffen maar blijf nog met twee vragen zitten:

Decoderstation
Werkt deze ook met Concept F? Ik zie hem niet in het lijstje staan.

Concept S
Zijn de zuilen los of zitten de speakers vast? In andere woorden: kan ik, als ik in een later stadium besluit de speakers op te hangen of ergens anders neer te zetten, de speakers van de zuil afhalen? Of moet ik gewoon heel goed bedenken hoe en welke ik zou willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een nieuw audiosysteem voor mijn pc kopen, en na veel fora gelezen te hebben en prijsvergelijk ben ik tot het volgende gekomen: (btw bij elk onderdeel heb ik een paar punten opgesomd die voor mij belangrijk zijn)

5.1 Surround Systeem: Teufel Concept E Magnum Power Edition (Black)

- De Magnum is nu eindelijk ook in zwart verkrijgbaar! hiervoor ging mijn voorkeur uit naar de Concept E2 alleen al om zijn zwarte afwerking. Nadeel: is pas eind augustus leverbaar.
- De Magnum heeft i.t.t. de E2 een center speaker die niet identiek is aan de andere sateliet-speakers (qua afmeting en plaatsing logo). Dit staat mijns inziens mooier.
- Prijs: Teufel Concept E Magnum Power Edition (Black) €159
Bijpassende wandhouders (zwart) €24,90
Verzendkosten €35
Totaal €218,90

Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Gamer
- Bevat Dolby en DTS-decodering
- Belooft snellere beeldfrequenties bij games, of dit echt merkbaar waar te nemen is vraag ik mij af maargoed tof dat het erbij zit ;)
- Prijs €59,95 PC Platform, Oldenzaal

Headset: Speed-Link Medusa 5.1 Home Edition
- De Home Edition wordt geleverd met een Amp, hier sluit je je 5.1 systeem en natuurlijk de headset zelf op aan. Vervolgens verbind je de Amp met je geluidskaart, je kunt nu met 1 druk op de knop (via Amp) wisselen tussen 5.1 systeem en headset. Dit vind ik een erg makkelijke feature aangezien de Magnum geen aansluiting heeft voor koptelefoons en ik geen zin heb om telkens achter de pc te kruipen om te switchen.
- Afneembare mic.
- De oor-kappen van de medusa lijken me erg comfortabel, ik heb ze nog niet getest, en daarom blijft het nog een gok.
Prijs: €62 PcHut.nl, Groningen

Het audiosysteem gebruik ik voornamelijk voor:
Gamen: 50%
Films Kijken: 40%
Muziek Luisteren:10%

Nu had ik nog een aantal vragen over bovenstaande systeem:
- De Teufel heeft geen ingebouwde Dolby en DTS decoder (wat trouwens normaal is voor een systeem in zijn prijsklasse), maar de X-Fi decodeert deze geluidsindelingen wel, hoor ik hierdoor Dolby/DTS sound uit mijn speakers? Ik vind dit namelijk wel belangrijjk wanneer ik een film/game kijk/speel die dit ondersteunt.
- Wat is het verschil tussen de X-Fi Xtreme gamer en Xtreme Audio, welke zouden jullie aanraden voor mijn toepassingsgebied? (ik hoop niet dat dit off-topic is)
- Werkt de gebruikte geluidskaart goed samen met het Teufel -setje? Of zijn hier nog softwarematige afstellingen voor nodig? Ervaringen?
- Wat is jullie mening over bovenstaande in algemeen? andere suggesties zijn welkom, houd echter wel rekening met de prijs, aangezien dit wel ongeveer het uiterste van mijn budget is.

P.S. Ik ben trouwens niet van plan het Decoder-Station3 van Teufel aan te schaffen, en zeker niet wanneer ik al van Dolby en DTS kan genieten d.m.v. de geluidskaart. En bovendien past dit niet echt binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
- Ja :)
- Extreme gamer is dezelfde als Extreme Audio, alleen dan een remake op een halfhoog bordje. Het is een 'echte' X-Fi, dus met hardwarematige versnelling. Ik heb m ook :)
- Gaat vast heel mooi klinken, maar ik kan dit nog niet garanderen, mijn Concept F is nog niet binne :)
- Prima keus zo afaik!

[ Voor 76% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-08-2007 21:39 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:56
Hoe lang is de levertijd als ik betaal met vooruitbetaling? Krijg je gewoon een IBAN nummer enzo per mail om het over te maken? Wat is er waar dat je 3% korting krijgt bij vooruitbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
frankdewildt schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:13:
Hoe lang is de levertijd als ik betaal met vooruitbetaling?

Hangt er vanaf welke set je besteld, staat op de site vermeld.

Krijg je gewoon een IBAN nummer enzo per mail om het over te maken?

Ja

Wat is er waar dat je 3% korting krijgt bij vooruitbetaling?

Zou kunnen, je krijgt korting, maar weet niet meer hoeveel dat precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

- mijn Concept F is nog niet binne :)
Na lang wikken en wegen en door een verhoging van mijn budget (krijg geld terug van de ib-groep :*) ) heb ik de Concept F besteld. Vond het wel een gemiste kans die kabelset niet standaard in het pakket zit, maargoed. Dat samen met de zilveren muurophang-units (die moet ik er gewoon bijhebben :9 ) stijgt de prijs wel met €45.

@ _eXistenZ_: btw thanx for the reply.
Op de site staat dat de set half augustus/eind augustus leverbaar is, heb jij al een (indicatie van) leverdatum toegezegd gekregen? En als jij de set binnen hebt, wat als het goed is eerder is dan mij, zou je dan wat foto's/eerste indruk willen posten? ben nl. erg benieuwd (en dat is echt de understatement of the century ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Concept F en Concept E Magnum? Naast het visuele verschil dan. Want de specs zijn hetzelfde alleen is de Concept F 50 euro duurder.

Oja, en bij de Magnum kun je de sattelieten apart bestellen. Is het dan mogelijk er 2 speakers bij te kopen en die aan te sluiten zodat je 7.1 krijgt??

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:15:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Concept F en Concept E Magnum?
zie http://www.teufel.de/de/S...AQ/index.cfm?cat_id=847#A
komt erop neer dat je bij Concept F meerdere aansluitingen hebt om naast PC ook DVD-speler TV of dergelijken aan te sluiten. Tevens komen door de Bandpass techniek de middenfrequenties bij de satellieten en center beter tot hun recht. En je hebt een wat uitgebreidere afstandsbediening.

Wat voor mij de doorslag gaf was de bandpass techniek en ik vind de Concept F visueel mooier en beter bij de rest van mijn (toekomstige) systeem passen. Die meerdere aansluitingen is leuk maar ik gebruik ze waarschijnlijk toch niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:15:
Oja, en bij de Magnum kun je de sattelieten apart bestellen. Is het dan mogelijk er 2 speakers bij te kopen en die aan te sluiten zodat je 7.1 krijgt??
Nee, aangezien je hier geen aansluitingen voor hebt op de subwoofer. En het is tenslotte een 5.1 systeem. 7.1 --> Concept G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:36:
@ _eXistenZ_: btw thanx for the reply.
Op de site staat dat de set half augustus/eind augustus leverbaar is, heb jij al een (indicatie van) leverdatum toegezegd gekregen? En als jij de set binnen hebt, wat als het goed is eerder is dan mij, zou je dan wat foto's/eerste indruk willen posten? ben nl. erg benieuwd (en dat is echt de understatement of the century ;) )
Hier ga jij geen spijt van krijgen :) Ik ga een mooi reviewtje posten zodra mijn spul binnen is. Heb nog geen datum te horen gekregen hoewel ik al op mijn Concept F wacht sinds begin juni. Wat ik een poosje terug in een mailtje kreeg, was dat ze het spul begin / eind augustus hopen te hebben en dan op volgorde van bestellen af gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Hier ga jij geen spijt van krijgen :) Ik ga een mooi reviewtje posten zodra mijn spul binnen is. Heb nog geen datum te horen gekregen hoewel ik al op mijn Concept F wacht sinds begin juni. Wat ik een poosje terug in een mailtje kreeg, was dat ze het spul begin / eind augustus hopen te hebben en dan op volgorde van bestellen af gaan sturen.
Oke dan! goede zaak ;)
Ja dat kan kloppen; ik heb vandaag mailtje gehad dat het systeem over drie weken leverbaar is. Met verzendtijd zal dat dus ongeveer nog vier weken duren.
Nog even een vraagje over de betaling, als ik dat via internetbankieren over wil maken, moet ik et geld dan storten op dat "KONTO" nr van NORD LB (150 470 615)? of moet je iets met dat IBAN nr doen :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:20:
[...]

Oke dan! goede zaak ;)
Ja dat kan kloppen; ik heb vandaag mailtje gehad dat het systeem over drie weken leverbaar is. Met verzendtijd zal dat dus ongeveer nog vier weken duren.
Nog even een vraagje over de betaling, als ik dat via internetbankieren over wil maken, moet ik et geld dan storten op dat "KONTO" nr van NORD LB (150 470 615)? of moet je iets met dat IBAN nr doen :? ?
Iets met dat IBAN nr ;)
Normaal gezien zou dat duidelijk moeten worden als je online aan een internationale overschrijving begint, dan vragen ze de nodige nummertjes :) (IBAN en BIC als ik mij niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! En dat is idd heel duidelijk aangegeven via rabobank internetbankieren, beetje domme vraag dus, had ik ook zelf achter kunnnen komen 8)7 Sorry! maar bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Miss even een domme vraag, maar qua geluid lees ik hier net dat Teufel niet moet onder
doen tov de Z5450 of 5500. Nu wordt de Z5450 in Media Markt verkocht aan de niet onaardige prijs
van 200 EUR (lang niet slecht voor zo'n setje dus...) Opteer ik volgens jullie best voor de Z5450 of
misschien toch ook eens over de Concept f denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
sparda schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:21:
Miss even een domme vraag, maar qua geluid lees ik hier net dat Teufel niet moet onder
doen tov de Z5450 of 5500. Nu wordt de Z5450 in Media Markt verkocht aan de niet onaardige prijs
van 200 EUR (lang niet slecht voor zo'n setje dus...) Opteer ik volgens jullie best voor de Z5450 of
misschien toch ook eens over de Concept f denken?
Reken dat er nog een bak verzendkosten bij de concept f komen. Zelf zeer goede ervaringen met een Z5400. Op het moment worden ze overal aangeboden voor onder de 200 euro. Het voordeel is dat je er een echte decoder bijkrijgt. De teufel kan je alleen analoog aansluiten. Toch komt een teufel qua geluidskwaliteit boven een z5400 uit. Als ik je een tip mag geven. Koop een reciever, en zet er een leuke (2ehands) set speakers aan. Voor 500 euro heb je al kwaliteit. Kortom, je vraag, reken er maar op dat er uit een concept f beter geluid komt. Teufel is en blijft een speakerbouwer en geen webcamfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ok! Dan zou misschien de beste oplossing voor een redelijke prijs de volgende aanbieding kunnen zijn:
http://www.teufel.de/de/K...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Of toch beter de decoder + Concept F gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40
vanWalsum schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

Teufel is en blijft een speakerbouwer en geen webcamfabrikant.
Webcam/Muis fabrikant _O-

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
sparda schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:33:
Ok! Dan zou misschien de beste oplossing voor een redelijke prijs de volgende aanbieding kunnen zijn:
http://www.teufel.de/de/K...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Of toch beter de decoder + Concept F gaan dan?
Lijkt me een zeer strakke aanbieding. Alleen in weet dus niet zeker hoe de concept E/F aan te sluiten is. Als dit namelijk ook te doen is via de 6 aparte pluggen, dus front/rear/subs/center (left/right). Dan heb je in ieder geval nog dolby. Ik zou persoonlijk gaan voor de decoder, alles digitaal aansluiten en dan heb je ook nog dts. Het is maar waar je de waarde aan hecht. Voor mij iig 200% die decoder erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Ik heb momenteel Windows Vista op de computer. Ik wil graag de Magnum Power Edition kopen en een Creative Xtreme Gamer soundcard. Maar nu lees ik op verschillende plaatsen dat er dan geen DTS wordt gecodeerd door de Xtreme Gamer soundcard omdat de driver dat niet toestaat. Ik wil niet de decoder van Teufel erbij kopen omdat dat te prijzig wordt. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
heb zojuist de Magnum Power Edition besteld. Ben benieuwd hoe het verdere bestelproces gaat verlopen en hoe lang het duurt voordat ik het werkelijk in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
reken op een week of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Heb inmiddels mijn bestelling geannuleerd. Heb de Theatron Agrippa DTS 7.1 soundcard gezien en die levert ook optichsche kabel mee. Ik wil geen decoder van Teufel erbij bestellen omdat dat mij te duur wordt. Ik ben me nu weer aan het orienteren voor de Logitech Z5450 omdat ik dan helemaal klaar ben met decoder en dus digitale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook de twijfelen over aanschaf van het decoderstation, maar toen ik las dat onder vista de drivers van de X-Fi kaarten nog niet geoptimaliseerd waren (DirectSound3D wordt niet meer ondersteund alleen nog OpenAL en decodering Dolby en DTS werken niet) heb ik dit eerst achterwege gelaten.

Mijn advies is; betsel een teufel Concept E/F en wanneer de drivers voor Vista up and running zijn, bestel je het decoderstation erbij! zo doe ik het tenminste, bovendien heb je dan nog ff tijd om te sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Hazo, dan is inderdaad geen slecht idee :)
Maar jullie zijn het er dus duidelijk over eens dat de Concept E/F beter zijn als de logi's :)

Edit: De foto's doen trwouens alles nogaal draadloss lijken. Is dit ook het geval of lijkt dat enkel zo op de foto's? :)

[ Voor 30% gewijzigd door sparda op 13-08-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
sparda schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:36:
Hazo, dan is inderdaad geen slecht idee :)
Maar jullie zijn het er dus duidelijk over eens dat de Concept E/F beter zijn als de logi's :)

Edit: De foto's doen trwouens alles nogaal draadloss lijken. Is dit ook het geval of lijkt dat enkel zo op de foto's? :)
Er zit draad aan ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Dacht al zoiets ^^
Vraagje (nog een :p) Wat is het grote verschil tussen de F en de E Magnum serie (ik kan geen klooi
Duits dusja... :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dat kan je hierboven wel lezen, daar wordt dezelfde vraag gesteld.

OPGELET: Eerste review Teufel Concept F

Hier is de link, en hij komt er bijzonder goed vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Kan iemand mij uitleggen wat het grote voordeel is van de decoderstation 3? Zie dat er nog 3 extra analoge aanslutingen zitten, maar wat is de meerwaarde ervan buiten dat?
Geluidskaart kan over het algemeen ook gewoon DTS signalen verwerken, dus dat hoeft het voordeel niet te zijn.

Zelf zit ik te twijfelen tussen de volgende setjes:

De volgende speakerssets zijn in mij opgekomen.
Logitech Z5500
+ Inclusief Decoder
+ Minder duur als bijv de S750
- Mogelijke kans op 'plopjes'
- Zware bas
- Geluid van mindere kwaliteit ivm S750
- Alles bedraad

Logitech Z5450
+ Achterste speakers draadloos
+ Decoder
- Meer ruis door draadloze speakers en daardoor mindere geluidskwaliteit

Creative GigaWorks S750
+ Geluidskwaliteit
+ 7.1 dus eventueel voorbereid op toekomst
- Duur
- Geen decoder (wel optioneel, maar dat maakt het nog duurder)
- Alles bedraad

Teufel Concept F
+ Mooi design
+ Veel lovende testberichten
+ Niet zo heel erg duur
+ Extra line-in aansluiting op Subwoofer voor stereo geluid
- Geen decoder (wel optioneel maar maakt het weer een stuk duurder en geen line-in op decoder)
- Alles bedraad

Teufel Concept E Magnum Digital
+ Veel lovende berichten
+ Niet zo heel erg duur
+ Inclusief decoder
- Alles bedraad

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Het Dekoderstation 3 kan je ook optisch of op weet ik wat voor manieren nog meer aansluiten. Is juist bedoeld om weer om te vormen naar analoog als je m aan je DVDspeler / Xbox ofzo hangt. (Dit kon je ook zelf vinden :P)

Zeg bij die Teufels ook maar gerust
+ geluidskwaliteit
+ alles bedraad.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als je draadloze boxen heb? Hoop ruis, en elke keer nieuwe batterijen. Dat wil je dus echt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-08-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:39:
Kan iemand mij uitleggen wat het grote voordeel is van de decoderstation 3? Zie dat er nog 3 extra analoge aanslutingen zitten, maar wat is de meerwaarde ervan buiten dat?
Geluidskaart kan over het algemeen ook gewoon DTS signalen verwerken, dus dat hoeft het voordeel niet te zijn.

Zelf zit ik te twijfelen tussen de volgende setjes:

De volgende speakerssets zijn in mij opgekomen.
Logitech Z5500
+ Inclusief Decoder
+ Minder duur als bijv de S750
- Mogelijke kans op 'plopjes'
- Zware bas
- Geluid van mindere kwaliteit ivm S750
- Alles bedraad

[...] knip [...]
plopjes zijn verholpen. als ze er wel zijn contact met helpdesk opnemen.

de bass is regelbaar

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja optisch had ik inderdaad ook al gezien, vergeten te noemen.
Voornaamste is denk ik dat je meerdere aparaten er nog op aan kan sluiten. Denk dat ik voor de Teufel Concept E Magnum Digital ga dan, aangezien deze, volgens de berichten hier, minstens net zo goed moet zijn als de Z5500. Ook het nieuwe zwarte design staat me aan. Ook is dat tegenwoordig de power edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
frankdewildt schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:21:
Ik heb momenteel Windows Vista op de computer. Ik wil graag de Magnum Power Edition kopen en een Creative Xtreme Gamer soundcard. Maar nu lees ik op verschillende plaatsen dat er dan geen DTS wordt gecodeerd door de Xtreme Gamer soundcard omdat de driver dat niet toestaat. Ik wil niet de decoder van Teufel erbij kopen omdat dat te prijzig wordt. Heeft iemand een oplossing?
naar mijn weten is er nog een andere versie, waarvan ik de naam even niet weet, die iets duurder is. even kijken op een webshop. het was iets van Xtreme music.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
frankdewildt schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:21:
Er zijn nu ondertussen wel speciale drivers voor windows vista, weet alleen niet in hoeverre deze dts ed ondersteunen, maar er zal vast wel een update komen die het gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ben zo goed als zeker dat het een Teufel set wordt, maar nu nog de vraag welke......
Twijfel tussen de:
- Concept E Magnum PE
- Cencept E Magnum digital (de Power Edition met Decoder)
- Concept F

Waarom ik twijfel is vanwege de decoder. Ik denk dat het voor mij prettig is als ik een extra line-in ingang heb want dan kan ik mijn mengpaneel aansluiten om de line-in.

De Concept Magnum PE heeft geen extra line-in, maar in combi met de digital wel weer.
De Concept F heeft wel een extra line-in, maar voor zover ik kan zien op de foto's geen crossover voor de subwoofer en ook geen automatische in en uitschakeling. Iets wat me persoonlijk wel erg handig lijkt.

De Consept E Magnum digital is echter wel weer een stuk duurder dan de Concept F. De Concept E Magnum PE heeft dan weer geen extra line-in maar ik zou eventueel dan wel weer de line-in van mn pc kunnen gebruiken, alleen moet ik daar dan wel weer extra de pc voor aanzetten......

DILEMMA!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
Ik ben van plan om de Concept F te kopen. Ik snap alleen dat hele decoderstation 3 niet. Als je zeg maar de concept F aansluit op je geluidskaart die 5.1 dolby surround ondersteund, heb je toch surround? Alleen geen DTS en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
GleNnoS_ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:21:
Ik ben van plan om de Concept F te kopen. Ik snap alleen dat hele decoderstation 3 niet. Als je zeg maar de concept F aansluit op je geluidskaart die 5.1 dolby surround ondersteund, heb je toch surround? Alleen geen DTS en zo?
Ja, die decoderstation 3 is alleen voor als je een apparaat wilt aansluiten dat geen 5.1 analoge outputs heeft, zoals een standalone DVD speler of een Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:51:
De Concept Magnum PE heeft geen extra line-in, maar in combi met de digital wel weer.
De Concept F heeft wel een extra line-in, maar voor zover ik kan zien op de foto's geen crossover voor de subwoofer en ook geen automatische in en uitschakeling. Iets wat me persoonlijk wel erg handig lijkt.
DILEMMA!!!
De F heeft wel een crossover knop op de achterkant van de sub, en ook een automatische uitschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier is de achterkant van de Concept F, mag jij me zeggen waar die crossover knop dan zit en waar de knop zit voor het automatisch aan en uit gaan van de subwoofer, want ik zie ze niet.

Afbeeldingslocatie: http://teufel.de/images/pc_systeme/cf_endstufe_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hmm wat gaar, ik dacht het gelezen te hebben... De E heeft het zie ik nu :X (Crossover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Iemand die zijn F-setje al binnenheeft en even een review wil neerpennen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik heb de power edition icm decoderstation, de automatische aan/uit schakeling klinkt interessant. Echter functioneerd hij bij mij niet echt. Ik moet het decodervolume flink openschroeven voordat de Power Edition merkt dat ie aan moet springen. Aangezien ik 8 van de 10x de set gebruik voor wat muziek afspelen op een erg laag volume werkt dit niet voor mij. Ook gaat ie automatisch uit wanneer ik op een laag volume speel.

Hecht dus niet te veel waarde aan die funtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Appie Heijn schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:47:
Ik heb de power edition icm decoderstation, de automatische aan/uit schakeling klinkt interessant. Echter functioneerd hij bij mij niet echt. Ik moet het decodervolume flink openschroeven voordat de Power Edition merkt dat ie aan moet springen. Aangezien ik 8 van de 10x de set gebruik voor wat muziek afspelen op een erg laag volume werkt dit niet voor mij. Ook gaat ie automatisch uit wanneer ik op een laag volume speel.

Hecht dus niet te veel waarde aan die funtie.
Nog even ander vraagje over die decoder (staat misschien ook op de site maar mijn duits is sehr slecht). Kan je met de decoder ook het ´volume´ van bijv de subwoofer instellen of van de achter speakers oid, net als bij de Z5500 bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:21:
[...]

Nog even ander vraagje over die decoder (staat misschien ook op de site maar mijn duits is sehr slecht). Kan je met de decoder ook het ´volume´ van bijv de subwoofer instellen of van de achter speakers oid, net als bij de Z5500 bijv?
yes mits de decoder in Dolby/DTS stand staat

heb dus ook de Concept E Power Edition + Decoderstation sinds een week ofwat .. bevalt erg goed =]

pc en playstation 3 via optische kabel aan decoderstation hangen .. geluidskaart kan dolby digital live doen dus alles mooi opgelost zo :)

helaas is mn subwoofer bij transport beschadigt :'( maar 1 telefoontje een week terug en ze beloofden meteen een nieuwe subwoofer te sturen, de ouwe mag ik terugsturen als de nieuwe binnen is .. verzendkosten betalen ze me dan terug, kreeg net de verzendbevestiging =]

al met al heerlijk geluid en goeie service dus .. enige minpuntje dat ik kan bedenken is de afstandsbediening van de Concept E PE, die ik wat magertjes vind .. maar de Decoderstation 3 afstandsbediening neemt daar de functionaliteit min of meer van over gelukkig, aangezien die dus idd onder meer algemeen volume, sub center en rear kan regelen

verder is die auto on/off van de Concept E PE niet helemaal zalig makend qua aanspringen ja .. uitgaan is me nog niet voorgekomen though :)

algemeen erg tevreden iig, zeker ook over service !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:54:
[...]

yes mits de decoder in Dolby/DTS stand staat
Juist als hij niet in de DTS/Dolby stand staat kun je het aanpassen ;)

Op de afstandbediening is het volgende te vinden:
Ingangen
  • Optical1
  • Optical2
  • Coaxial
  • Aux1
  • Aux2
  • Aux3
Geluidsweergave:
  • Pro Logic II
  • AC-3 (divx)
  • DTS
  • Test
  • Reset
Geluidsinstellingen:
  • Center Delay
  • Volume
  • Balance
  • Rear Delay
  • Bypass(volgens mij deactivering subwoofer)
  • DSP Mode(Digital Sound Processing?)Levert goed surround geluid bij muziek,Ook kun je hier 4x op drukken en allerhande instellingen doen in elke DSP stand.
Volumeinstellingen:
  • Center
  • Sub
  • Rear
Minpuntjes:
  • Alle instellingen gaan verloren na stroomuitval(mss maar een UPS voor op de slaapkamer ;) )
  • Batterijen zitten niet lekker in de afstanbediening, op te lossen door wat plastic tussen klepje en batterijen te plaatsen

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Lol, bij mij begon het bij de mediamarkt op zoek naar een leuk setje voor mijn pc.
Creative vind ik sowieso niks t.o.v. Logitech dus alleen naar logitechs gekeken.

Had eerst in mijn gedachten om voor ongeveer 60 euro iets leuks te nemen.
Maar na steeds te vergelijken en steeds betere kwaliteit te horen moest ik de betere hebben.

Uiteindelijk wilde ik de Z-4 hebben voor mij pc's.
Toen zag ik de Z-2300 staan en ook nog de Z-5400 en begon weer te twijfelen. Nee geen 5.1 ik heb een hekel aan draden naar achteren!

Maar aangezien mijn geld nog niet was gestort, zou ik er nog even over nadenken. :P.

Nog niks gekocht, en thuis aangekomen ging ik wat rondzoeken en zag dat ze Z-5450 flink gedaald was, en wireless speakers achter had. Ideaal!
Na wat topics lezen was ik er helemaal enthousiast over. 179 euro! Die gaat het worden dacht ik.

Misschien dat ik hem zelfs gewoon in de woonkamer ga plaatsen en dan bouw ik daar gewoon een mediacenter dacht ik.

Maar aangezien mn geld nog steeds niet gestort was, door blijven lezen. Verschillen, tussen Z-5400, binnenkort nieuwe logitech speakers? De Z-5500 vond ik sowieso te duur, dus die ging het niet worden.

Tot opeens ik ergens een verwijzing las naar teufel...
Ik las daar dat de Z-5500 weer veel beter klonk als de Z-5450.
Ik dacht: veel beter? Hmmmmmmm.
En na wat meer te lezen las ik weer dat teufel weer beter klinkt dan de Z-5500.

Dus nu ben ik zover: Ik wil Teufel!

Na dit hele topic doorgenomen te hebben valt het me op dat bijna iedereen de conecpt F of E PE heeft gekozen. Maar waarom niet de Concept G?

Ik heb besloten om een setje voor m'n woonkamer te kopen en heb er wel 300 euro voor over.
Ik wil namelijk als ik iets koop het gelijk goed doen (maar niet overdrijven) maar als het 50-100 euro duurder kost dan maar ff doorsparen :P. En deze teufels voldoen denk ik wel voorlopig.

Ik zit nu in een nieuwbouw appartement, Woonkamer met open keuken is ongeveer 5x7m geen eetkamertafel, laminaat vloer. 2x3 zits bank en salontafeltje.
Er komt denk ik nog een 42" LCD te hangen, een mediacenterpc en dus nog een teufel speakersetje.

Ik kan eigenlijk niet wachten op dit setje, :D. Maar mijn vraag is eigenlijk, waarom gaat er niemand voor de Concept G? Is de Concept E PE of F al zo goed dat de G niet hoeft? Iemand anders al ervaringen met de Concept G of het verschil in de iets goedkopere versie?

Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 23-08-2007 23:46 ]

• ComBax
Simpel, de meeste mensen hebben genoeg aan 5.1 :)
De Concept G is een 7.1 set, dus dan heb je nog meer draden (waar jij net een hekel aan hebt :P)

• XthinkZ

XthinkZ

ComBax schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:00:
Simpel, de meeste mensen hebben genoeg aan 5.1 :)
De Concept G is een 7.1 set, dus dan heb je nog meer draden (waar jij net een hekel aan hebt :P)
Maar is de "extra" ervaring het niet waard? 5.1 heb je toch al kabels. Netjes wegwerken en niet meer aanraken zou ik zeggen. Verder neem ik aan dat die 7.1 niet slechter klinkt. (Hoop ik).
Is er behalve de kabels nog een andere reden? Net ff te duur? Lelijk?

En wat is beter? Concept G of R?

pfff, ik zie net de Concept S Zwart. Damn wat mooi...
Aaah echt erg, ik wil steeds meer...

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 23-08-2007 16:59 ]

• ComBax
XthinkZ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:51:
[...]

Maar is de "extra" ervaring het niet waard? 5.1 heb je toch al kabels. Netjes wegwerken en niet meer aanraken zou ik zeggen. Verder neem ik aan dat die 7.1 niet slechter klinkt. (Hoop ik).
Is er behalve de kabels nog een andere reden? Net ff te duur? Lelijk?

En wat is beter? Concept G of R?

pfff, ik zie net de Concept S Zwart. Damn wat mooi...
Aaah echt erg, ik wil steeds meer...
Hangt een beetje af van de situatie. Ik zit in een niet zo grote kamer en zou niet weten waar ik die 2 extra speakers nog kan kwijt geraken.
De klank zal zeker niet slechter zijn, eerder wat beter (hoewel dat THX-label ook niet alles zegt).
Als ik ooit het huis uit ben, denk ik ook aan de Concept S als home-cinema systeem. Best betaalbaar en het geluid zal ongetwijfeld bruut zijn. 7.1 lijkt me gewoon wat overkill. Maar daar heeft iedereen ongetwijfeld zijn eigen mening over :)

• XthinkZ

XthinkZ

Hmmmm, ik ga even wat topics over 7.1 ervaringen opzoeken. Ik twijfel nog steeds.

• Appie Heijn
XthinkZ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:19:
Hmmmm, ik ga even wat topics over 7.1 ervaringen opzoeken. Ik twijfel nog steeds.
Ik weet niet waar je woont. Maar als je wil mag je mijn PE setje wel even horen ;) Wedden dat je geen 7.1 meer hoeft ;)

• XthinkZ

XthinkZ

Appie Heijn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:32:
[...]

Ik weet niet waar je woont. Maar als je wil mag je mijn PE setje wel even horen ;) Wedden dat je geen 7.1 meer hoeft ;)
Haha, maar toch vind ik het geen vergelijking, omdat ik dan nog steeds erg benieuwd ben naar hoe de 7.1 zou klinken.

Ik woon zelf in de buurt van leiden. Dus ik zou inderdaad heel graag bij iemand willen komen luisteren. Maar als het heel even kan ook iemand die de 7.1 heeft staan :P.

Verder kan ik eigenlijk niks over 7.1 setjes vinden, alleen maar mensen die het over de 7.1 geluidskaarten hebben.

Pff, zie nu ook de concept P staatn voor 249 euro.

Teifel zou gewoon een winkel moeten openen in nederland randstad. Kon ik erheen rijden, alles beluisteren en gelijk kopen :D.

[ Voor 21% gewijzigd door XthinkZ op 23-08-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
XthinkZ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:39:
[...]

Haha, maar toch vind ik het geen vergelijking, omdat ik dan nog steeds erg benieuwd ben naar hoe de 7.1 zou klinken.

Ik woon zelf in de buurt van leiden. Dus ik zou inderdaad heel graag bij iemand willen komen luisteren. Maar als het heel even kan ook iemand die de 7.1 heeft staan :P.

Verder kan ik eigenlijk niks over 7.1 setjes vinden, alleen maar mensen die het over de 7.1 geluidskaarten hebben.

Pff, zie nu ook de concept P staatn voor 249 euro.

Teifel zou gewoon een winkel moeten openen in nederland randstad. Kon ik erheen rijden, alles beluisteren en gelijk kopen :D.
7,1 Geeft je weinig tot geen meerwaarde. Dit omdat bijna geen enkele film dit ondersteund 99 van de 100 is 5.1

Ik zou alleen 7.1 willen wanneer ik een giga kamer heb. En dan alleen voor muziek e.d. Je moet het zelf weten :) Echter zou je voor echt goede muziek weergave helemaal niet bij dit soort setjes moeten kijken. 2.0 is nog altijd de standaard voor een goede Hi Fi installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 24-08-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo de srpeekwoordelijke kogel is door de spreekwoordelijke kerk. Ik zag gisteren dat de Concept E Power Edition icm de Decoder nu in de aanbieding is van 269 voor 239. Toen was ik verkocht en ben dus voor die aanbieding gegaan (zwarte trouwens). Betaald met Credit Card, dus betaling hebben ze ook al binnen, nu dus wachten totdat ik hem binnen heb.

Heb op dit moment nog een 5.1 stetje van de Aldi staan. Dit zal dus allicht beter klinken. De verwachtingen zijn hoog na alle positieve reacties hier en die van de nodige revieuws die terug te vinden zijn op de Teufel site.

Zit nu alleen nog te twijfelen of ik een Creative X-Fi kaart erbij zal kopen. Mijn nieuwe comp heeft standaard een 7.1 uitgang op het moederbord dus aansluiten kan sowieso en met een X-Fi kaart zou het naar mijn idee beter moeten klinken, alleen zijn er dus die problemen met de drivers voor Vista en laat nu net op mijn nieuwe comp Vista zitten. Maar goed eerst maar eens ontvangen en aansluiten de standaard uitgang die al op het moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Imo zou je je verplicht moeten voelen na toch wel wat duiten aan een soundsystem te geven
een sound card te kopen :) (Pssst, de Xtreme Music is "maar 65" EUR en kan aardig wat dingen)

Zet je hier miss. ook even een review als alles is aangekomen en ingespeeld? :)

[ Voor 18% gewijzigd door sparda op 24-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb alles nog even op een rijtje gezet:

TypeSysteemSattelietCenterSubPrijs
Concept C2.140/70 Watt-50/100 Watt119 €
Concept E25.140/70 Watt40/70 Watt150/265 Watt129 €
Concept E PE 5.140/70 Watt70 Watt300/450 Watt159 €
Concept F5.140/70 Watt40/70 Watt300/450 Watt199 €
Concept G THX 7.140/70 Watt40/70 Watt400/800 Watt249 €
Concept P 5.170/100 Watt70/100 Watt80/150 Watt249 €
Concept R 5.180/140 Watt80/140 Watt100/200 Watt295 €
Concept S 5.1120/160 Watt120/160 Watt170/300 Watt495 €

[ Voor 54% gewijzigd door XthinkZ op 24-08-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik neig nu heel erg naar de Concept S. Ook zie ik op de site dat ik alles gewoon los kan kopen.

Eerst dacht ik eraan om eerst een 2.1 setje te maken (Twee zuilen en de sub, totaal 310 Euro en 35 euro verzend).

En dan later de rest erbij te kopen.

De center kost daar 75 euro. de Zuilen 85 per paar. (Wat eigenlijk helemaal niet duur is).
Voor 245 Euro (4 zuilen/satjes en center) heb ik dus een heel mooi 5.1 Teufel speaker setje zonder sub. De basic subwoofer kost daar 225 euro.

Dat is bijna even duur als de complete Concept E PE (239) Setje. Maar ik liep er gewoon aan te denken wel de speakers te nemen en gewoon een andere sub.
Goed idee?

En anders wil de de Concept P. Ziet er wel strak uit zo vlak tegen de muur. Alhoewel de sub daar wel erg weinig vermogen heeft. Alleen heb ik liever de Concetp S omdat deze 4 speakertjes en een tweeter in zo'n zuil heeft en de P alleen twee speakertjes.

Wat een zeurpiet :P.

[ Voor 41% gewijzigd door XthinkZ op 24-08-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Als ik me niet vergis zijn die R-S-P-serie's passief? Dan moet je nog een versterker bijkopen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

sparda schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:43:
Als ik me niet vergis zijn die R-S-P-serie's passief? Dan moet je nog een versterker bijkopen ook...
Hmmm, vandaar dat die subwoofer zo duur is. Ik neem aan dat als je de subwoofer koopt geen versterker nodig hebt:

http://www.teufel.de/show...cs/concept_s_rueck_gr.jpg

Nu ik er zo naar kijk waar sluit je de center eigenlijk aan?

Op de line out?

Nu ik naar de subwoofer van de concept M / P/ R / S kijk dient de sub volgens mij gewoon als versterker. Losse versterker is dus niet nodig. Of?

[ Voor 21% gewijzigd door XthinkZ op 25-08-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sparda schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:55:
Imo zou je je verplicht moeten voelen na toch wel wat duiten aan een soundsystem te geven
een sound card te kopen :) (Pssst, de Xtreme Music is "maar 65" EUR en kan aardig wat dingen)

Zet je hier miss. ook even een review als alles is aangekomen en ingespeeld? :)
Zit er ook sterk aan te denken om het wel te doen hoor, alleen dus het driver probleem met vista waardoor de subwoofer het niet goed zou doen (?)

Zal in ieder geval wel ff een review maken met duidelijke foto's etc. Alleen vandaag de pdf van mn bestelling gekregen met daarop de verwachte levertijd: 4 weken!!!!!

Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me de teufel concept F besteld en dan krijg je na een paar dagen een pdf-je met betalingsoverzicht en nog wat crap, nu hebt ik dat geld overgemaakt naar die Germans, ma weet iemand of je daar nog een bevestiging van krijgt, dat ze et geld hebbe ontvangen ofzo? of is geen bericht goed bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Geen bericht is goed bericht :) Ze sturen pas een bevestiging zodra ze dat ding afsturen afaik. Ik hoor al 3 maanden niks van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

_eXistenZ_ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:05:
Geen bericht is goed bericht :) Ze sturen pas een bevestiging zodra ze dat ding afsturen afaik. Ik hoor al 3 maanden niks van ze ;)
Lol, 3 maanden is wel erg lang wachten voor een setje speakers. Je wacht gewoon vrolijk verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Begin juni besteld, de F is eind augustus pas leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Das wel erg lang ja.

Weet iemand of het trouwens klopt met wat ik zeg?

DE MRSP Series hebben helemaal geen versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
XthinkZ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:53:
Das wel erg lang ja.

Weet iemand of het trouwens klopt met wat ik zeg?

DE MRSP Series hebben helemaal geen versterker nodig.
Nee dit klopt NIET. Dit zijn allemaal teilactive systemen, dus er is een versterker nodig. De subwoofer heeft een ingebouwde versterker voor zijn eigen speaker, maar niet voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

vanWalsum schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 02:02:
[...]

Nee dit klopt NIET. Dit zijn allemaal teilactive systemen, dus er is een versterker nodig. De subwoofer heeft een ingebouwde versterker voor zijn eigen speaker, maar niet voor de rest.
Maar als je naar de achterkant van de subwoofer kijkt van deze series.

Dan zie je dus allemaal aansluitingen voor de luidsprekers, en dan bedoel ik geen tulpstekkers die je dan even doorlust naar de versterker.

Dat is de reden dat ikzelf tot de conclusie kom dat de sub bij deze serie ook als versterker dient.
Ik sluit zelf redelijk vaak hifi aan voor familie en kennissen.
Maar begrijp niet hoe de aansluitingen via de achterkant van de sub via de versterker zou moeten verlopen.
Als er een versterker nodig zou zijn zouden er geen aansluitingen voor speakers achter de sub aanwezig moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 27-08-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Heb zelf een Concept M maar zonder versterker wil het echt niet werken!

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
XthinkZ schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:27:
[...]

Maar als je naar de achterkant van de subwoofer kijkt van deze series.

Dan zie je dus allemaal aansluitingen voor de luidsprekers, en dan bedoel ik geen tulpstekkers die je dan even doorlust naar de versterker.

Dat is de reden dat ikzelf tot de conclusie kom dat de sub bij deze serie ook als versterker dient.
Ik sluit zelf redelijk vaak hifi aan voor familie en kennissen.
Maar begrijp niet hoe de aansluitingen via de achterkant van de sub via de versterker zou moeten verlopen.
Als er een versterker nodig zou zijn zouden er geen aansluitingen voor speakers achter de sub aanwezig moeten zijn.
Als je ook kijkt naar de subwoofer, dan zie je dat er alleen maar uitgangen zijn voor links en rechts, en niet voor bijvoorbeeld midden.
Maar ik kan me wel jou verwarring voorstellen, want er zitten wel line-in ingangen op. Maar misschien zijn die bedoeld om iets van een mp3 speler op aan te sluiten ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

DjWannaB2002 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Als je ook kijkt naar de subwoofer, dan zie je dat er alleen maar uitgangen zijn voor links en rechts, en niet voor bijvoorbeeld midden.
Maar ik kan me wel jou verwarring voorstellen, want er zitten wel line-in ingangen op. Maar misschien zijn die bedoeld om iets van een mp3 speler op aan te sluiten ofzo???
ugh, inderdaad.

Ik zag de in en output tekst niet staan bij de speakeraansluitingen.

Ik heb trouwen nu gewoon de Concept E PE Digital besteld. Nu maar netjes afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 27-08-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Kreeg net PDF. Mijn Conept E PE Digital heeft 3-5 dagen levertijd.
Moet alleen nog even het geld overmaken. Ik had zelf na alle post 2-3 weken verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Gister een mailtje gehad dat mijn Concept F is afgestuurd :D
Als ie binne is krijge jullie een mooie review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
XthinkZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:09:
Kreeg net PDF. Mijn Conept E PE Digital heeft 3-5 dagen levertijd.
Moet alleen nog even het geld overmaken. Ik had zelf na alle post 2-3 weken verwacht.
3-5 werkdagen??? Dat zou stom zijn, ik zelf heb eerder besteld en geld al overgemaakt en bij mij staat er toch echt 4 woche :S Of dat zou betekenen dat ik hem zeer binnenkort kan verwachten......

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 29-08-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:46:
Gister een mailtje gehad dat mijn Concept F is afgestuurd :D
Als ie binne is krijge jullie een mooie review :)
Me two! :) ..we shall see who will be first in line.. >:) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

DjWannaB2002 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:15:
[...]

3-5 werkdagen??? Dat zou stom zijn, ik zelf heb eerder besteld en geld al overgemaakt en bij mij staat er toch echt 4 woche :S Of dat zou betekenen dat ik hem zeer binnenkort kan verwachten......
Zou best kunnen, ik heb in ieder geval niet voor creditcard gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://picsserver.lambonet.com/Teufel.JPG

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik had zelf wel voor credit card gekozen maar daar zou het niet aan mogen liggen lijkt mij. Zodra een bedrijf bevestiging heeft dat de gegevens kloppen van de ingevoerde creditcard gegevens zou hij het produkt kunnen gaan klaarmaken en verzenden. Lijkt mij ten minste, want als de gegevens kloppen krijg jij als bedrijf je geld.

Maar goed ik wacht maar rustig af op wat er komen gaat.

• _eXistenZ_
Heb net mijn Teufel Concept F binnen, en aangesloten :D

Zit atm weer bij een vriend omdat de plicht roept, maar toen ik net ff thuis was klonk ie best goed, hoewel ik vond dat de hoge tonen een beetje apart deden. De zaak was ook in 5 minuten ingesteld dus wss is het mijn schuld, of moet het ding nog inspelen :)

Je heb iig echt het idee dat je met kwaliteitsspul te maken heb :D
Zware uitvoering, boxjes wegen een hoop, standaards van staal, enzovoort. Erg goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Had een mail gestuurd naar Teufel waarom de levering bij mij 4 weken is. Bleek een foutje te zijn, mijn set is gisteren verstuurd en komt dus aankomende week binnen, waarschijnlijk tegelijk met mijn nieuwe comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Is dat even een leuke verassing :D Ik bestel mijn setje eens ik goed op mijn kot zit en
klaar ben met PC in te stellen etc. Dus dat zal voor eind deze maand worden! Kan ik
ondertussen nog even wat afwegen tussen de E en de F :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:08:
Had een mail gestuurd naar Teufel waarom de levering bij mij 4 weken is. Bleek een foutje te zijn, mijn set is gisteren verstuurd en komt dus aankomende week binnen, waarschijnlijk tegelijk met mijn nieuwe comp.
:D, goede actie.

Ik kan ook niet wachten. Wil het zo snel mogelijk hebben. Maar het is de moeite waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zat ik gisteren thuis te wachten tot mijn computer afgeleverd wordt. Gaat de bel, ik denk yes mijn computer, maar nee hoor, het was mn Teufel Concept E Power Edition Digital!!! Gelukkig digital want anders had ik er nog niet zoveel mee kunnen doen. Nu dus mijn mengpaneel op de set aangesloten om het kort uit te proberen. Klonk niet verkeerd moet ik zeggen.

Maar allemachtig, wat had ik me vergist in de grootte van de subwoofer. Die was dus een flink stuk groter dan ik zelf van te voren verwacht had. Neem 2pc kasten, zet die naast elkaar en dan heb je ongeveer de grootte van de subwoofer.

Binnekort een wat uitgebreidere review van mijn kant, maar ja dan moet ik dus eerst mijn comp hebben. Ziet er in ieder geval tip top uit! Absoluut geen 'plastic fantastic' idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Heb net even via de site contact gezocht met de klantenservice, kreeg kort daarna een mailtje dat ie morgen 5 september verzonden wordt. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Zitten er standards bij die E digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

sparda schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:01:
http://www.teufel.de/de/K...um-Digital.cfm?show=order

Nee denk het niet, die kan je los bijkopen voor 18.50 Euro.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

DjWannaB2002 schreef op zondag 02 september 2007 @ 08:13:
Zat ik gisteren thuis te wachten tot mijn computer afgeleverd wordt. Gaat de bel, ik denk yes mijn computer, maar nee hoor, het was mn Teufel Concept E Power Edition Digital!!! Gelukkig digital want anders had ik er nog niet zoveel mee kunnen doen. Nu dus mijn mengpaneel op de set aangesloten om het kort uit te proberen. Klonk niet verkeerd moet ik zeggen.

Maar allemachtig, wat had ik me vergist in de grootte van de subwoofer. Die was dus een flink stuk groter dan ik zelf van te voren verwacht had. Neem 2pc kasten, zet die naast elkaar en dan heb je ongeveer de grootte van de subwoofer.

Binnekort een wat uitgebreidere review van mijn kant, maar ja dan moet ik dus eerst mijn comp hebben. Ziet er in ieder geval tip top uit! Absoluut geen 'plastic fantastic' idee.
Kun je hem met die decoder dan ook op een stereo installatie aansluiten (voor 2.1 geluid + sub) ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sparda schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:01:
Zijn inderdaad los verkocht, ik heb ze zelf ook, erg goede kwaliteit. Stevig en verzwaarde voet, in hoogte verstelbaar :)

Ben nog steeds erg blij met mijn set :) Alleen nog oplossing zoeken voor al die kabels :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2007 13:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ermo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:48:
[...]

Kun je hem met die decoder dan ook op een stereo installatie aansluiten (voor 2.1 geluid + sub) ?
Ja dat kan, er zitten op de Decoder drie line-in ingangen. De decoder zet het geluid dan om zodat het gewoon uit alle speakers komt. Klinkt niet verkeerd :)

Wat ik wel vond was dat standaard de subwoofer erg hard stond afgesteld, dreunde echt gigantsich door mn kamer, maar dat was zo op te lossen door het volume van de subwoofer omlaag te schroeven.

• 13art

13art

Moderator Mobile
SinergyX schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:54:
[...]

Zijn inderdaad los verkocht, ik heb ze zelf ook, erg goede kwaliteit. Stevig en verzwaarde voet, in hoogte verstelbaar :)

Ben nog steeds erg blij met mijn set :) Alleen nog oplossing zoeken voor al die kabels :P
Je kan diverse bouwmarkten, speciaal soort latjes halen die je tegen de muur kan plakken en waarin dan een gootje verwerkt zit waar je kabels door kunnen lopen. Zo zie je er zo goed als niks meer van. En voor achter je standaard zou je de kabels zilver kunnen spuiten en dan tegen de achterkant van de standaard plakken met paar druppeltjes secondelijm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
zoals ik beloofd had, ik zou nog een wat uitgebreidere review schrijven. Heb niet zo heel erg veel foto's gemaakt, maar deze zijn genoeg terug te vinden op internet.

Bestellen
Het bestellen op de Teufel site is niet anders als op andere sites. Op het moment dat ik ging bestellen was er een aanbieding waardoor ik de Concept E PE icm een Decoder 3 redelijk goedkoop kon aanschaffen. Dit stond ook gewoon netjes vermeld op de factuur. Na het bestellen kreeg ik ongeveer een dag later een pdf-je met daarin de uitgebreide factuur. Wat niet klopte was de verwachte leveringstijd. Hier stond 4 weken voor, maar in de praktijk bleek dit iets minder als een week te zijn, waardoor ik blij verrast was toen opeens de twee dozen (speakers en decoder zijn apart verpakt) voor mn neus stonden.

Verpakking

Hier valt niks op aan te merken. Alles is stevig verpakt in kartonnen dozen en piepschuim. De speakers met subwoofer zitten in een eigen doos en de Decoder 3 zit in een aparte doos.
Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/26895/2005850023881900238_th.jpg

Alle assecoires zitten netjes bij de behorende spullen. Ik miste niks, alles was compleet. Beide dozen zijn in lagen verdeelt, alles zit netjes in plastic ingepakt. Kortom tijdens vervoer moet het wel heel goed mis gaan willen je spullen beschadigd raken. Maar man wat was het zwaar zo alles bij elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/24899/2005893435103386782_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/27221/2005806043210640848_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/28327/2005884414487984832_th.jpg

Assecoires

Alles wat je nodig hebt krijg je ook gewoon bij deze speaker set (minijack -> 2x Tulp (3x), 2x tulp -> 2x tulp (3x) en 30 meter speakerkabel) en natuurlijk ook afstnadsbediening(en) met batterijen. De speakerkabel komt op mij over als zeer goede kwaliteit. De kables die ik kreeg bij mn Sony versterker en speakers waren een stuk dunner dan deze, gewoon stevige goede kwaliteit.

Zoals op de foto te zien is krijg je ook bij de Decoder 3 nog flink wat kabels zodat je deze ook kan aansluiten aan je speaker set. Je krijgt er zelf nog een optische kabel bij, niet heel lang, maar toch netjes dat ze er aan denken.

De afstandsbediening van de speakerset zelf is eenvoudig, maar alles wat je er mee wil doen kan je er ook mee doen. Nadeel is wel dat je naar de subwoofer moet kijken om te zien welk kanaal je geselecteerd heb. De afstandsbediening van de decoder daarentegen is juist weer enorm uitgebreid.

Speakers
Persoonlijk vond ik de zwarte set er wat mooier uitzien dan de zilveren. Op de site van teufel zag het er minder 'plastic' uit. En dat bleek helemaal te kloppen. De speakers zien er echt erg netjes uit. Heb geen enkel, niet goed afgewerkt plekje kunnen vinden. Ook heb ik nog even goed gekeken of het echt wel plastic was. Kortom deze speakers zullen echt niet misstaan, of je ze nu bij je computer gebruikt of in de woonkamer.
Ook voelen ze goed zwaar aan. Je hebt gewoon echt het gevoel kwaliteit in je handen te hebben.
De speakerkabel sluit je aan door middel van een 'klipjes' systeem zoals je bij veel speakers hebt. Klein stukje mantel verwijderen, klipje omlaag, draad erin en klipje weer vast. En vast wil zeggen ook meteen goed vast.

Subwoofer
Heb ik me even verkeken op de grootte van dit bakbeest!!! Gelukkig heb ik er nog een plekje voor kunnen vinden, maar koste wel wat moeite. Op de foto heb ik een lineaal van totaal zo'n 16cm er naast gezet, dan krijg je een beetje een indruk hoe groot hij wel niet is.
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/27499/2005832581805638099_th.jpg

Op de Teufel site kan je zien hoe de achterkant van de subwoofer er uit ziet. Duidelijk aansluitingen, goed werkende schakelaars en een crossover. De crossover zelf gebruik ik niet, staat gewoon vol open.
Aan de voorkant zitten de nodige led-jes die aangeven welk kanaal geselecteerd is mocht je het volume van dat betreffende kanaal willen aanpassen. Je kan dus elke speaker apart instellen. Dit kan zowel met de afstandsbediening als op de subwoofer zelf.

Decoder 3
Ook deze was wel iets groter dan ik verwacht had, maar dat maakte niet zoveel uit. Het apparaat ziet er gewoon netjes uit. Eenvoudig, maar netjes. 3 Blauwe ledjes die aangeven wat voor geluidsingang er geselecteerd is (AC-3/DTS, Prologic, DSP) vierde ledje brand als de decoder op standby staat. Verder zit er aan de voorkan nog een optische aansluiting, een draaischijf die een blauwe led ring heeft, waarmee je volume harder en zachter kan zetten en als je er op drukt dan kan je het input kanaal veranderen. En dan natuurlijk nog de nummerieke display waarop je kan zien hoe hard alles staat.
Aan de achterkant zi het gros van de aansluitinge. Een optische en coaxiale aansluiting, 3 stereo line-in aansluitingen en dan nog 5.1 analoge aansluiting voor je surround set.

Ook op de decoder kan je het geluid afstellen van de verschillende speakers. Zowel harder als zachter. Dit is duidelijk af te lezen op de nummerieke display, eenvoudig maar zeer effectief. Wel vind ik het afstandbereik wat beperkt, maar als je je speakerset zelf al afgesteld hebt dan is het wel praktisch en kan je de afstandsbediening van de speakerset achterwege laten.

Als je bijvoorbeeld je mp3 speler aansluit via een van de line-in ingangen dan zorgt de decoder er zelf voor dat het geluid netjes verdeeld wordt over alle speakers inclusief de subwoofer.

Geluidskwaliteit
Dit is waar het voornamelijk om draait. De speaker zet is bij mij nog niet goed ingespeelt, daarvoor heb ik hem gewoon nog te kort, maar ik moet zeggen dat het me absoluut niet mee valt. Echt een hele vooruitgang in vergelijking met mijn ALDI setje wat ik eerst had (kopen iemand? ;) )
Ik schrok eerst wel van de subwoofer. Man die dreunde hard in vergelijking met de rest van de speakers. Als je dan nagaat dat ik een kamer heb van zo'n 12m2 met dunne muren naar de buren..... Maar goed even later vond ik hoe ik de subwoofer zachter kon zetten en was het probleem opgelost.

In mijn oren klinkt het geluid aardig zuiver en helder. En dan heb ik het alleen nog aangesloten gehad op mijn mengpaneel en op de on board geluid van mn computer (geluidskaart, Auzentech X-fi kaart) is onderweg). Maar geloof me, ik ben best kritisch als het aankomt op geluidskwaliteit en ik ben tot nu toe zeer tevreden over het geluid. Ik heb oa de Logitech Z5500 beluisterd in de mediamarkt, maar dit setje doet er echt niet voor onder.

Tot dusver mijn review, als jullie nog vragen hebben, of een close-up foto willen van het één of ander laat het maar even weten (ben op vakantie van 16sept tot 1okt) en dan zal ik zsm reageren.

De foto's zijn trouwens klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DjWannaB2002 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:58:
[...]

Je kan diverse bouwmarkten, speciaal soort latjes halen die je tegen de muur kan plakken en waarin dan een gootje verwerkt zit waar je kabels door kunnen lopen. Zo zie je er zo goed als niks meer van. En voor achter je standaard zou je de kabels zilver kunnen spuiten en dan tegen de achterkant van de standaard plakken met paar druppeltjes secondelijm oid.
De kabels van de standaard lopen binnendoor, je hebt enkel een cm of 5 net onder de speaker zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SinergyX schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:26:
[...]

De kabels van de standaard lopen binnendoor, je hebt enkel een cm of 5 net onder de speaker zelf.
Nou dan zeg ik, maak ze de kleur van je vloer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ok nice!!! :D
Mijn E digital is ook net besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Mijn afstandbediening is kapot van de decoderstation. Reageert nauwelijks meer op de knoppen. Ennuh tis niet de batterij.

Mailtje gestuurd met factuurnr, en klacht. Nieuwe is onderweg :) Zonder discussie, wat een service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Wel effe klote zeg 80 EUR verzendingskosten :s Naja zal het wel waard zijn :)

(wel niet goed voor de rekening, nieuwe PC en nu deze :p)

Bah, door onverwachte bijkomde kosten (lees kosten voor mijn "studiekot")
moet ik mijn bestelling tijdelijk afzeggen :'(

Wat ik me ook afvroeg, presteert de ste goed in games? Zo heb ik zelf een oud 5.1
setje dat ik haast nooit gebruik omdat je er geen voetstappen mee kan horen in css...

[ Voor 52% gewijzigd door sparda op 09-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Executor16 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:57:
Ik heb sinds 2 dagen ofzo dat er een soort van hoog tril geluidje vrijkomt uit de subwoofer. Je hoort dan een harde bass maar ook een hoog geluidje dat mee speelt in de subwoofer. Zoiets als een loszittend schroefje ofzo.. Beetje lastig te omschrijven. Als ik de sub schuin houd, de voorkant optil dus, dan is het weer weg.

Anyone? Want het is behoorlijk irritant!!
Ik heb hier ook last van. De sub klappert ofzo, maar dat is als ik de bas lekker hoog zet. Hoe dan ook behoorlijk irritant. Ik ga daarover nog even met teufel contact over opnemen.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.