Het gekke is dat memtest ook meld dat de bandbreedte van het geheugen op 667 nauwelijks hoger is dan op 533Mhz.
Hoe snel loopt jullie geheugen?
Het probleem ligt bij je Radeon 9600 deze heeft problemen met "Fast write" en is redelijk algemeen bekent dat je deze uit moet zetten om problemen te voorkomen.__Rza schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:24:
Systemspecs:
775Dual-VSTA, C2D E6300, 2x512MB PC400 of 2x512MB PC533, Radeon 9700, SoundBlaster Live!, BIOS 1.8
De computer loopt telkens vast bij gebruik van 3D, zowel met DDR als DDR2.
Met een Radeon 9600 loopt de computer niet vast maar krijg ik beeld corruptie.
De problemen begonnen zich altijd voor te doen nadat de computer 24u aan stond.
Na enkele dagen proberen en alle bios instellingen te veranderen,
bleek dit de oplossing:
'AGP WRITE' uitschakelen in Control Center.
Dus het mag op AGP8x blijven en 'AGP READ' mag ook aan blijven.
Huidige instelling:
Alles op stock, 1T, PC400, PCI delay trans 1, latency 32
Ik heb gezien dat mensen met PCI-E kaarten ook problemen kunnen hebben met beeld corruptie.
Dat kon verholpen worden door in de bios 'PCI-E Downstream' uit te zetten.
een c2d processor heeft genoeg bandbreedte aan dualchannel 533MHz*2 = 1066FSBjhead22 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:07:
Het gekke is dat memtest ook meld dat de bandbreedte van het geheugen op 667 nauwelijks hoger is dan op 533Mhz.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
CLEAR CMOS!!....a.b.ctje naar wij dachtenVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:03:
Hallo
ik zit met een probleem
ik heb een asrock moederbord en een intel e6300 proseccor
ik heb hem op 300 mhz gezet inplaats van 266 maar nu krijg ik geen beeld meer als hij opstart
Wat moet ik doen ??
Tubes....It's what make music music!
Dit vroeg ik ook aan Asrock een tijdje geleden:DnnSke schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:13:
Ik wil ook graag dit bord kopen, alleen weet ik niet zeker of dit ook High Density (128x4) geheugen zal ondersteunen.
Ik wil er namelijk 2x 1GB DDR400 inzetten in eerste instantie, samen met een P4 3.0GHz proc.
Er is best weinig informatie te vinden over die High Density en een lijstje van ondersteunende huidige moederborden of chipsets al helemaal niet![]()
Heb de uitleg en rekenmethoden in de RAM en PMG faqs al eens geprobeerd, maar toch ben ik er niet zo zeker van of het nou gaat werken. En aangezien ik nu al paar uur bezig ben met uitzoeken en het al laat wordt, toch maar eens hier vragen.![]()
Misschien dat iemand met dit soort geheugen bekend is of mij kan vertellen of dat dit gaat werken met dit mobo/chipset?
From:
"ASRock Support" <support2@asrock.biz>
Onze borden ondersteunen in principe alle modules die voldoen aan de volgende specificaties:
1. non-ECC
2. unbuffered
3. geen High Density
Met vriendelijke groet,
ASRock Support
ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands
www.asrock.com
Verwijderd
Hoe doe ik dit als ik geen beeld krijg dan ??silitek schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:07:
[...]
CLEAR CMOS!!....a.b.ctje naar wij dachten
Verwijderd
Ik heb gelezen dat dit via de jumper moet dat zal ik morgen proberen het is nu al zo laatVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:49:
[...]
Hoe doe ik dit als ik geen beeld krijg dan ??
Verwijderd
Ik kan het niet helemaal duidelijk maken uit je post, maar kan je de FSB niet gewoon omhoog zetten ?MelvinvdC schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:22:
Heeft iemand de 1.90 bios toevallig op zijn hardeschijf staan en zou hij of zij hem kunnen uploaden naar rapidshare ofzo? De Asrock download site ligt namelijk plat en heb hem eigenlijk dringend nodig... Alvast bedankt!
Trouwens wel vervelend, heb hier twee PC's staan met de dit moederbord icm met de Core 2 E6400 en geen van beide kan op dit moment op stock snelheid draaien (bios versie 1.60). De een draait stabiel op 1,9 Ghz en de andere op 1,8 Ghz terwijl dit normaal 2,13 Ghz moet zijn! Zit er in de een Kingston geheugen en de andere TwinMos (beide PC4200).
Erg vervelend, als de BIOS update niet helpt maar even zeiken bij Asrock zelf... Dit is toch eigenlijk gewoon belachelijk!
Je moet hem inderdaad underclocken om stabiel te krijgen, nu met de 1.90 bios is hij wel stabiel op standaardwaardes. Wel slecht dat Asrock het bord zo de markt op zet, je hebt dus echt supergoed geheugen nodig om het bord out-of-the-box stabiel te krijgen. Ik vind persoonlijk TwinMos en Kingston nou geen B-merken.Dubbel Fristie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:51:
[...]
Ik kan het niet helemaal duidelijk maken uit je post, maar kan je de FSB niet gewoon omhoog zetten ?
Of heb je hem moeten underclocken om hem stabiel te krijgen ?
Is het niet toevallig zo dat die TwinMos/Kingston modules meer voltage dan standaard nodig hebben?MelvinvdC schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:27:
[...]
Je moet hem inderdaad underclocken om stabiel te krijgen, nu met de 1.90 bios is hij wel stabiel op standaardwaardes. Wel slecht dat Asrock het bord zo de markt op zet, je hebt dus echt supergoed geheugen nodig om het bord out-of-the-box stabiel te krijgen. Ik vind persoonlijk TwinMos en Kingston nou geen B-merken.
Verwijderd
Ik heb overigens 1Gb DDR2-667, maar ook een E6300.For some reason I can't save anything in my sig on this forum ?!? ... been trying to add my specs ... anyway:
E6300 @ 2.22
MDT 2gig DDR PC3200 kit (2.5-3-3-7-1T)
7800GS @ 450/1300
the BIOS Settings I changed:
Overclock Mode: Async
CPU: 315
PCI-E: 117
Spread Spectrum: Disabled
DRAM Frequency: 200MHz
Flexibility Option: Enabled
DRAM Latencies: set known values to my RAM specs
DRAM Voltage: High
AGPVoltage: High
AGP Fastwrite: Enabled
AGP Aperture Size: 256Meg
V-Link Speed: Fast
IDE Drive Strength: High
Disabled Floppy, Game Port, MIDI port, etc. that I don't use
honestly though I think:
&
are the most important for OC'ing ... then you just up the cpu (fsb) frequency. let us know how you go ! setting the PCI-E to 117 was just done cause it was said previously this board is quirky and it helps (?) however how it effects me with AGP I don't know
I've been running these settings for a month now and while a dual Prime 95 test doesn't last long I have had no problems doing my normal 'power user' activivities
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 15:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Dus ook Prime draait zonder problemen op 310 Mhz?anandus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:49:
* anandus is aan het overklokken geslagen.
Ik doe het voorzichtig aan, maar ik zit nu, retestabiel, op een FSB van 305Mhz. En ga zo nog verder als het even kan.
De settings die ik gebruik heb ik overgenomen van een post op het anandtech-forum:
[...]
Ik heb overigens 1Gb DDR2-667, maar ook een E6300.
Maar deze jongen zit op 315, dus dat moet ook te doen zijn
Edit:
Op 315Mhz is Windows Vista wel stabiel, maar Prime95 geeft een foutje. Teruggeklokt naar 310Mhz, en alles is stabiel
/me kijktVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:15:
[...]
Dus ook Prime draait zonder problemen op 310 Mhz?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 17:00 ]
Verwijderd
Ik denk het eigenlijk niet.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:37:
Misschien hier niet helemaal op zijn plaats, maar is er iemand met een DUAL VSTA bord die i.p.v. daarvan het ASRock 775i65G bordje heeft overwogen?
Verwijderd
775i65G heb ik ook gebruikt, maar ingeruild na stabiliteitsproblemen. Het bordje bleef crashen met de Intel d805 processor. Nu de dual-vsta en alles werkt perfect en draait nu op 3,4 GHz.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:37:
Misschien hier niet helemaal op zijn plaats, maar is er iemand met een DUAL VSTA bord die i.p.v. daarvan het ASRock 775i65G bordje heeft overwogen?
Verwijderd
In een eerdere post heb ik aangegeven dat ik een ATI Radeon 850 XT PE heb (een van de snelste AGP kaarten) en zoals is te lezen in de testen op anandtech over het Dual bordje: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2814&p=4 heeft het weinig zin om op dit bord een PCI-E kaartje te gebruiken aangezien de VIA 880 chipset geen PCI-E * 16 ondersteund. Een snelle PCI-E kaart zal niet sneller zijn op dit bord door deze beperking dan een goede AGP kaart. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het gebruik van DDR2 geheugen, ook daar ziet anandtech weinig voordeel t.o.v. DDR geheugen. Voor de goede orde, ik zoek een bordje waarmee ik met mijn huidige componenten (AGP, DDR 400 geheugen en IDE schijven) nog een jaartje vooruit kan met een E-6400 processor. OVer een jaar zie ik dan wel verder.anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
Ik denk het eigenlijk niet.
een hoop mensen die de Dual-VSTA hebben genomen, hebben dit gedaan om een C2D te kunnen draaien én eventueel later gewoon naar een PCI-E kaart te upgraden.
De 775i65G ondersteunt wel de C2D, maar je zit wel vast aan je AGP-slot
Zoals je daar leest:Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 09:53:
[...]
In een eerdere post heb ik aangegeven dat ik een ATI Radeon 850 XT PE heb (een van de snelste AGP kaarten) en zoals is te lezen in de testen op anandtech over het Dual bordje: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2814&p=4 heeft het weinig zin om op dit bord een PCI-E kaartje te gebruiken aangezien de VIA 880 chipset geen PCI-E * 16 ondersteund. Een snelle PCI-E kaart zal niet sneller zijn op dit bord door deze beperking dan een goede AGP kaart.
Dus het is 5% á 10% langzamer. MaximaalThis is attributable to the PCI Express Graphics slot being limited to X4 operation at the upper resolutions and the slight overhead penalty incurred due to the VIA chipset design. However, the performance of the PCI Express slot is not that bad with the worst penalty being around 5% with our video cards. (Pairing the motherboard with a top end GPU results in performance that can be up to 10% slower in certain applications than competing motherboards.)
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 07-10-2006 10:23 ]
vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.
Zeker als je niet overklokt moet het stabiel lopen. Ik heb nog geen instabiliteit ervaren, in ieder geval.dennisnewbie schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:58:
hoeveel van jullie hebben deze moederbord met c2d stabiel lopen?
ik wou mijn pc een boost geven. mediacenter doeleinde.
p4 2.4GHz => C2D e6300
p4pe => 775 dual vsta
agp 9600 AIW
pc3200 DDR1
2x 250GB IDE [media stuff storage]
1x 320GB SATA [os + temp]
1x120GB SATA [recover/backup]
nec dvdrw
pci firewire kaart
omdat er tv opgenomen worden wil ik absoluut geen crashes hebben.
er wordt helemaal niet overgeklokt misschien ondergeklokt.
vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.
Het lijkt alsof veel mensen problemen hebben, maar dat komt veelal door het OC gebeuren waar dit bord niet voor gemaakt isdennisnewbie schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:24:
klinkt goed.
veel mensen uit deze topic evaart veel problemen namelijk.
Wazaa?
Misschien is er iets mis met het bordje?MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:56:
Ik heb er hier 2 die niet stabiel te krijgen zijn! Met de FSB op 240 Mhz (ipv 266 Mhz) zijn ze wel stabiel maar je mag toch verwachten dat ze gewoon stabiel moeten lopen op standaard waardes. Denk dat ik deze rotzooi maar terug stuur naar Asrock, vindt het een slechte zaak dat Asrock beweert dat dit moederbord de Core 2 Duo ondersteund terwijl dit absoluut niet het geval is (zowel met geheugen van Kingston, TwinMos en OCZ heb ik op beide borden hetzelfde probleem).
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-10-2006 13:01 ]
In principe is het prima, lijkt mij. Ik geloof wel dat het bordje SATA-1 heeft, dus de harde schijf zal op SATA-1 snelheid draaien, niet SATA-2.S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:23:
Ik heb het volgende verlanglijstje:
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) - € 228,10
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) - € 299,-
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) - € 88,38
En uiteraard het Dual-VSTA bordje omdat ik nog een 6800GT AGP kaart heb liggen... zo zonde
Ik wacht liever nog even op de DirectX10 kaarten voordat ik overstap naar PCI-E.
Wat denken jullie, heeft het zin om op dit board een 6600, PC5300 mem en een SATAII harddisk te gaan draaien? Of kan ik van alles beter een tandje lager nemen omdat het board hier toch geen baat bij heeft?
De PCI-E bus is beperkt op x4 ipv x16, dus het is wel een bottleneck. Met de snelste videokaarten is er 5% á 10% verlies vergeleken met andere bordjes.Ik zou in de toekomst natuurlijk het liefst gewoon een DirectX10 PCI-E kaart op dit board gaan gebruiken, zou dat gaan? Of is de PCI-E bus te traag?
Ja 2GB is voorlopig wel ok, zelfs met een aantal VMware machine'sanandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:30:
[...]
In principe is het prima, lijkt mij. Ik geloof wel dat het bordje SATA-1 heeft, dus de harde schijf zal op SATA-1 snelheid draaien, niet SATA-2.
Overigens zijn er ook maar 2 DDR2-geheugensloten, dus die zit dan vol.
Maar voorlopig lijkt mij dat genoeg?
En over de nieuwe 8x serie van Nvidia is waarschijnlijk nog niks bekend qua bandbreedte behoefte?[...]
De PCI-E bus is beperkt op x4 ipv x16, dus het is wel een bottleneck. Met de snelste videokaarten is er 5% á 10% verlies vergeleken met andere bordjes.
Verwijderd
SATA-1 en SATA-2 zijn standaarden met theoretische bandbreedtes die bij lange na nog niet worden gehaald door SATA schijven (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA). Praktisch gezien biedt SATA-2 geen voordelen t.o.v. SATA-1.anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:30:
[...]
In principe is het prima, lijkt mij. Ik geloof wel dat het bordje SATA-1 heeft, dus de harde schijf zal op SATA-1 snelheid draaien, niet SATA-2.
Overigens zijn er ook maar 2 DDR2-geheugensloten, dus die zit dan vol.
Maar voorlopig lijkt mij dat genoeg?
[...]
De PCI-E bus is beperkt op x4 ipv x16, dus het is wel een bottleneck. Met de snelste videokaarten is er 5% á 10% verlies vergeleken met andere bordjes.
Nee, idd, helemaal waar. Maar ik denk 'ik attendeer hem er toch even op'Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:56:
[...]
SATA-1 en SATA-2 zijn standaarden met theoretische bandbreedtes die bij lange na nog niet worden gehaald door SATA schijven (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA). Praktisch gezien biedt SATA-2 geen voordelen t.o.v. SATA-1.
Helemaal eens.Ik heb nog steeds niet helder (net zoals Anandus) of nieuwere PCI-E kaarten sneller zullen werken op dit bord dan snelle AGP kaarten (ATÏ 850XT of Nvidia 6800GT). De x4 is zoals alle testen tot nu toe aantonen een beperkende factor. Ik denk dat het verstandiger is dit bord te gebruiken met je (snelle) AGP kaart en op het moment van verschijnen van nieuwe PCI-E kaarten en spellen die dit soort kaarten vereisen, je ASrock bord te bedanken voor bewezen diensten en een bord aan te schaffen met volledige x16 ondersteuning op de PCI-E bus. Echt pijn in je je buik zul je daar dan niet van krijgen, immers kost het Dual ASrock bordje op dit moment zo'n 50 euro.
Ja voor die 3 FPS dat de Asrock lager uit komt... En ik ben ook niet van plan om op hogere resoluties te gaan gamen. Het zou natuurlijk leuk zijn als nieuwere kaarten ook nog lekker zouden draaien op het 4x PCI-E slot.anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:02:
[...]
Nee, idd, helemaal waar. Maar ik denk 'ik attendeer hem er toch even op'
[...]
Helemaal eens.
Overigens moet er wel bij verteld worden dat die PCI-E x4 pas echt een bottleneck wordt als je op, bijvoorbeeld, 1600x1200 met full AA gaat spelen. Klik
Op 1280x1024 merk je daar niets van (en is deze Asrock een lage middenmoter). Klik
Maar de vraag is inderdaad wat de toekomstige kaarten nodig gaan hebben.
Zoals Einstein in Red Alert 1 zegt: "Time will tell... Time wil tell.."
Verwijderd
Het gaat niet alleen om die 3 frames minder, maar voor een mid-range toekomstige PCI-E kaart (250 euro schat ik zo) is het ASrock bord niet het meest geschikte bord. Voor je AGP kaart is het een prima oplossing. Zoals al aangegeven is SATA-2 niet noodzakelijk. Overigens is ook al aangetoond (anandtech) dat het verschil tussen DDR en DDR2 geheugen te verwaarlozen is. Heb je niet toevallig nog wat pc3200 geheugen? En als je dit bord als "tussenoplossing" ziet en misschien ook nog IDE schijven hebt, kun je ook je AGP kaart, DDR geheugen en IDE schijven kwijt op een ASrock CONROE865PE. Schijnt volgens eerste berichten (weinig reviews over te vinden, wel een goede gebruikers-ervaring op: http://www.pcwelt.de/forum/kaufberatung-hardware/221047-erfahrungsbericht-asrock-conroe865pe-intel-core-2-duo-e6300-agp-ddr1.html een goed stabiel bord te zijn. I.t.t. de Dual VSTA oplossing betreft dit een Intel chipset oplossing. Officieel ondersteund de intel 865PE chipset geen Conroe processoren, maar op dit bord zijn ze wel volledig ondersteund.S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:08:
[...]
Ja voor die 3 FPS dat de Asrock lager uit komt... En ik ben ook niet van plan om op hogere resoluties te gaan gamen. Het zou natuurlijk leuk zijn als nieuwere kaarten ook nog lekker zouden draaien op het 4x PCI-E slot.
Wat die SATA-2 snelheid betreft, dat is idd afhankelijk van diverse factoren, kan dus net zo goed een SATA-1 drive kopen...
-Nieuwste BIOS (Versie 1.90)anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:59:
[...]
Misschien is er iets mis met het bordje?
Want de C2D wordt prima ondersteund, hoor
Draai je alles op default settings of heb je in het bios lopen morrelen? Zo ja, wat heb je gemorreld?
Geheugen en CPU op een ander bordje al geprobeerd, die zijn helemaal okee?
Welke bios-versie heb je?
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Lekkere complete info....MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
-Nieuwste BIOS (Versie 1.90)
-3 verschillende geheugenreepjes gebruikt (TwinMos, Kingston, OCZ)
-Totaal 4 verschillende proc's gebruikt
-BIOS alles op default
-2 moederborden met allebei exact hetzelfde probleem, alleen als ze underclockt zijn zijn ze stabiel.
Waardeloos moederbord dus.... Absoluut niet kopen!
Misschien doe je de koelers er niet goed op ofzo?MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
-Nieuwste BIOS (Versie 1.90)
-3 verschillende geheugenreepjes gebruikt (TwinMos, Kingston, OCZ)
-Totaal 4 verschillende proc's gebruikt
-BIOS alles op default
-2 moederborden met allebei exact hetzelfde probleem, alleen als ze underclockt zijn zijn ze stabiel.
Waardeloos moederbord dus.... Absoluut niet kopen!
Verwijderd
Verwijderd
Misschien is deze link al gepost en als dat zo is dan mijn excuses, maar het geeft wel zeer goed weer in 1 test wat de verschillen zijn tussen DDR1 en DDR2 geheugen op het DUAL VSTA bord en wat de "beperking" is van het PCI-E x4 slot op dit bord t.o.v. een bord dat 3 keer zoveel kost met PCI-E x16.....S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:08:
[...]
Ja voor die 3 FPS dat de Asrock lager uit komt... En ik ben ook niet van plan om op hogere resoluties te gaan gamen. Het zou natuurlijk leuk zijn als nieuwere kaarten ook nog lekker zouden draaien op het 4x PCI-E slot.
Wat die SATA-2 snelheid betreft, dat is idd afhankelijk van diverse factoren, kan dus net zo goed een SATA-1 drive kopen...
Sorry maar eerst lezen dan commentaar leveren;Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:06:
[...]
Lekkere complete info....
Wat is je bios versie op de borden?
Welk type geheugen en instellingen in je bios heb je geprobeerd?
Welke GRAKA heb je gebruikt?
IDE of SATA disken?
Ja, dat zijn prima C2D-tempsMelvinvdC schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:02:
-Beide koelers doen het goed, processor is 44 graden bij het uitvallen.
Je bent volgens mij inderdaad een van de weinigen-Als ik echt een van de weinige ben die problemen heeft met dit MB dan zouden het haast wel maandagochtend modeltjes moeten zijn neemt niet weg dat Asrock nog steeds in de fout zit door dit MB zo op de markt te brengen.
Dit klinkt eigenlijk als een te zwakke voeding. Wat raar is, aangezien de C2D best weinig vraagt. Maar als het alleen onderklokt draait en zomaar uitvalt kan ik me niet aan het idee ontrekken dat het een te zwakke of onstabiele voeding kan zijn.-Heb, zoals ook in vorige posts is te lezen, alle onderdelen maar dan ook alle onderdelen vervangen (voeding, MB, CPU, geheugen, videokaart, HD), windows op alle systemen minimaal 2x geinstalleerd en zowel de drivers van de CD's als de Asrock site geprobeerd. Zoals ook in de vorige posts is te lezen vallen beide PC's bij intensief gebruik (spellen ed.) uit, 1 wil niet eens met standaard BIOS instellingen (dus niet underclockt) windows installeren.
Oftewel: Na de vreselijke ervaring met de 775dual-vsta heeft de reviewer besloten nooit meer een VIA chipset mobo te kopen.Nachdem ich nun eine Katastrophale Erfahrung mit dem "Asrock 775DUAL-VSTA" gemacht habe, hab ich beschlossen NIE WIEDER ein Board mit VIA Chipsatz zu kaufen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Blijkbaar inderdaad.XanderDrake schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:51:
Ik ben bang dat een aantal mensen hier dat kunnen beaamen...
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-10-2006 10:55 ]
Alleen 533 en 667 Mhz. 800Mhz doet-ie niet.m038 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:48:
Trouwens kun je ook sneller ddr2 ram draaien in deze slots... ook al gebruikt hij dan tragere mhz... anders kun je ook alleen maar upgraden naar 1 type ddr2???
Hiermee haal ik 315 redelijk stabiel (Windows wel, maar Prime niet) en 310 rotsvaststabielFor some reason I can't save anything in my sig on this forum ?!? ... been trying to add my specs ... anyway:
E6300 @ 2.22
MDT 2gig DDR PC3200 kit (2.5-3-3-7-1T)
7800GS @ 450/1300
the BIOS Settings I changed:
Overclock Mode: Async
CPU: 315
PCI-E: 117
DRAM Frequency: 200MHz
DRAM Latencies: set known values to my RAM specs
DRAM Voltage: High
AGPVoltage: High
AGP Fastwrite: Enabled
AGP Aperture Size: 256Meg
V-Link Speed: Fast
IDE Drive Strength: High
Disabled Floppy, Game Port, MIDI port, etc. that I don't use
honestly though I think:
&
are the most important for OC'ing ... then you just up the cpu (fsb) frequency. let us know how you go ! setting the PCI-E to 117 was just done cause it was said previously this board is quirky and it helps (?) however how it effects me with AGP I don't know
I've been running these settings for a month now and while a dual Prime 95 test doesn't last long I have had no problems doing my normal 'power user' activivities
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wazaa?
Verwijderd
Wat bedoel je precies met omzetten naar standard pc? alle randapparatuur en onboard zooi uitzetten? Komende week ga ik een herinstall doen, kijken of dat het probleem oplost. Terugsturen naar Azerty is ook lastig; als ze niks vinden, moeten we de onderzoekskosten betalen. Er kan echter soms een paar uur geen probleem optreden en dan istie ineens neit meer aan de praat te krijgen.Cloudy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:14:
De voeding levert wel genoeg vermogen. Ik heb hier een Tagan 350 Watt en ik gebruik de E6400, 2x 512 MB Corsair, 160 GB IDE Maxtor en een overclocked 6800NU (energieslurper).
Een IRQ fout heb ik begrepen van je BSOD error?!? probeer eens je pc naar een standard pc om te zetten, maak wel eerst een restore point
Je hebt toch niet toevallig ook een Creative geluidskaart erin zitten, he?
Oeh hehe, dit komt me bekend voorAutisticPinguin schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:09:
3D Mark 2005- 7400 punten ( op standaard 3D mark configuratie)
Configuratie;
Asrock 775Dual-VSTA
Conroe E6600 @ stock
2 * PC3200 Corsair 512mb
XFX 7800GS @ 481/737 Mhz
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Niet het goede topic, kerel.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:21:
Op hoeveel zou ik kunnen overclocken met intel e6300 en mobo de asrock conroe 945 ??
Waf
En ik heb met alle plezier gewerkt op een ASRock 775Dual-880Pro. Dat bord is min of meer de voorloper van de ASRock 775Dual-VSTA. Noemenswaardige verschillen zijn VRD11 i.p.v. VRD10.1 en een ietwat ander BIOS.XanderDrake schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:51:
In die duitse review van de Asrock Conroe865PE zeggen ze het volgende over de 775Dual-VSTA:
[...]
Oftewel: Na de vreselijke ervaring met de 775dual-vsta heeft de reviewer besloten nooit meer een VIA chipset mobo te kopen.
Tja![]()
Ik ben bang dat een aantal mensen hier dat kunnen beaamen...
Die FSB gaat niet hoger omdat de dividers dan niet goed staan. Ik had de ASRock 775Dual-880Pro een tijd geleden gekocht met de hoop dat ik een 266MHz FSB kon draaien. Het ontbreken van de vCore opties* zou geen probleem moeten zijn omdat ik een 'Engineering Sample' heb waarmee de multiplier dus lager kan. Helaas is die 266MHz FSB niet te bereiken omdat mijn dividers staan ingesteld voor een 200MHz FSB CPU.m038 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:48:
Maar ik loop nu al een tijdjet met me d820 op 3,4ghz (fsb 245) en dat trekt ie goed.. als ik dan naar 250 ga, crashed ie in XP als ik een programma laadt dus dat gaat te ver... maar verder werkt het bord perfect.. en vooral als je geen rare dingen gaat doen.
Ik heb het slot een keer getest met een ATi Radeon X1300. Ging prima. Ook benchmarks laten zien dat het PCIe slot zeker geen groot bottleneck is voor een redelijke videokaart. Vermoedelijk zullen de allersnelste kaarten wel wat performanceverlies ondervinden maar het 'probleem' (bottleneck) is minder groot dan men meestal denktWat ik wel jammer vind is idd die pciex4 slot.. dat wist ik niet en weerhoudt me er nu toch van om alvast een pcie vid-kaart te kopen. Dan nog maar wat langer sparen.
Geheugen is prima onder te clocken.Trouwens kun je ook sneller ddr2 ram draaien in deze slots... ook al gebruikt hij dan tragere mhz... anders kun je ook alleen maar upgraden naar 1 type ddr2???
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ik mis toch echt een ISA-slot op dat bordjeThandor schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:38:
Verder zijn er interessante borden te vinden met bv. S478 en PCIe maar deze vallen buiten bestek van het topic. Wat betreft Intel Core 2 Duo borden is de ASRock 775Dual-VSTA het meest aantrekkelijkste omdat deze werkelijk alle features heeft. (Afgezien van SDR-SDRAM o.i.d.)
Een écht alternatief is er bij mijn weten dus niet.
Verwijderd
Mocht het een probleem zijn tussen één of ander insteekkaart en de VIA chipset (ik noem maar wat) waarom zou je dan geen ASRock meer kopen? Er zijn ook andere borden van ASRock met bv. een SiS, nVidia of Intel chipsetIk koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.
[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 11-11-2006 12:42 ]
De enige kaart buiten de videokaart die in de computer zit is een Creative Audigy Soundblaster 2 ZS. Mijn videokaart is een PCI-Express Asus EN7600GT. Over geheugencompatibiliteit gesproken; voorheen had ik 2x 512MB PC2700 DDR1 van Kingston, maar hierbij had ik deze problemen ook al. Gisteren heb ik de nieuwe reepjes erin gedaan, en in eerste instantie werkte het gewoon. Met de default opties (met Onboard LAN enabled natuurlijk) lukt het ook niet. Ik heb de nieuwste drivers van de Asrock site gehaald, maar ook oudere drivers geprobeerd.
[ Voor 16% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-11-2006 13:15 ]
Geen domme vraag. Dat heb ik inderdaad gedaan. Nu zit de netwerkkabel die in mijn computer zit in deze laptop. Soms krijg ik NetwerkAdres verkrijgen, maar dat werkt niet. Handmatig IP instellen wil ook niet werken.anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:
Misschien een domme vraag, maar heb je het ook met een andere kabel geprobeerd?
[ Voor 14% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-11-2006 13:18 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Wappiemonster op 12-11-2006 20:59 ]
Verwijderd
Heb je al een gekeken of je een driver update kan vinden?TweakerDwayne schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:28:
Zoals al eerder is gepost in dit topic; ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.
Ongeveer één a twee keer per week ben ik niet in staat om het internet op te gaan. Dan geeft Windows aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Terwijl deze er toch gewoon in zit, en het ook doet want dit bericht is gepost met een laptop vanaf dezelfde aansluiting. Gisteravond had ik ditzelfde probleem; na het resetten van de router, opnieuw verbindingen maken en drivers installeren ben ik maar gaan slapen. Vanochtend deed de verbinding het weer, ookal is dit maar van korte duur geweest.
Nu kan ik dus weer het internet niet op. Ik heb mijn BIOS geupdate, de nieuwste drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook staan Onboard LAN gewoon Enabled. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik ben ten einde raad! Hopelijk heb ik snel genoeg geld om een ander moederbord te kopen.
Mijn Config:
Intel Core2Duo e6300 1.86Ghz Allendale
Asrock 775DUAL-VSTA
G.E.I.L DDR2-800 2x 512MB RAM
geinig verkooppunt, misschien moeten wij ASRock gebruikers wel een milieusubidie aanvragen?Choose ASRock - Save the Earth
[ Voor 17% gewijzigd door TweakerDwayne op 20-11-2006 12:14 ]
[ Voor 13% gewijzigd door AutisticPinguin op 21-11-2006 09:27 ]
Waarschijnlijk dankzij een lager aantal componenten, minder condensatoren rond de socket ed.Choose ASRock - Save the Earth
[ Voor 91% gewijzigd door theroman op 21-11-2006 01:15 ]
Verwijderd
Wil niet veel zeggen, maar je zit met en Tagan 330 watt voeding ATX standaard versie 1.3 (op de website staat geen 330 watt voeding met een versie 2.0 dus ik ga er van uit dat je een versie 1.3 hebt)Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:16:
Even een updeetje. Ook na herinstallatie werkt het systeem beroerd, nonstop BSOD en soms niet willen opstarten, @random onderdelen niet herkennen etc.
Bordje is teruggestuurd naar Azerty, die hebben hem getest, maar niks gevonden.
Morgen gaan we even (naja, even, 2,5 uur reizen, leve de OV-kaart) bij ze langs, zetten het systeempje in elkaar en laten zien dat IETS dat geleverd is niet werkt zoals het hoort.
We houden jullie op de hoogte.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq