• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het gekke is dat memtest ook meld dat de bandbreedte van het geheugen op 667 nauwelijks hoger is dan op 533Mhz.

Hoe snel loopt jullie geheugen?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

__Rza schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:24:
Systemspecs:
775Dual-VSTA, C2D E6300, 2x512MB PC400 of 2x512MB PC533, Radeon 9700, SoundBlaster Live!, BIOS 1.8

De computer loopt telkens vast bij gebruik van 3D, zowel met DDR als DDR2.
Met een Radeon 9600 loopt de computer niet vast maar krijg ik beeld corruptie.
De problemen begonnen zich altijd voor te doen nadat de computer 24u aan stond.

Na enkele dagen proberen en alle bios instellingen te veranderen,
bleek dit de oplossing:
'AGP WRITE' uitschakelen in Control Center.
Dus het mag op AGP8x blijven en 'AGP READ' mag ook aan blijven.

Huidige instelling:
Alles op stock, 1T, PC400, PCI delay trans 1, latency 32

Ik heb gezien dat mensen met PCI-E kaarten ook problemen kunnen hebben met beeld corruptie.
Dat kon verholpen worden door in de bios 'PCI-E Downstream' uit te zetten.
Het probleem ligt bij je Radeon 9600 deze heeft problemen met "Fast write" en is redelijk algemeen bekent dat je deze uit moet zetten om problemen te voorkomen. ;)

-Andere hobby- -

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik wil ook graag dit bord kopen, alleen weet ik niet zeker of dit ook High Density (128x4) geheugen zal ondersteunen.
Ik wil er namelijk 2x 1GB DDR400 inzetten in eerste instantie, samen met een P4 3.0GHz proc.
Er is best weinig informatie te vinden over die High Density en een lijstje van ondersteunende huidige moederborden of chipsets al helemaal niet :?

Heb de uitleg en rekenmethoden in de RAM en PMG faqs al eens geprobeerd, maar toch ben ik er niet zo zeker van of het nou gaat werken. En aangezien ik nu al paar uur bezig ben met uitzoeken en het al laat wordt, toch maar eens hier vragen. :+

Misschien dat iemand met dit soort geheugen bekend is of mij kan vertellen of dat dit gaat werken met dit mobo/chipset?

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
voor zover ik weet is het niet compatible met hig density geheugen, ik zou gewoon de normale mem modules kopen.

• DnnSke
Ik lees wel dat het op meerdere VIA chipsets wordt ondersteund, maar bij welke precies allemaal (vooral van de nieuwere) kom ik niet echt achter.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

jhead22 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:07:
Het gekke is dat memtest ook meld dat de bandbreedte van het geheugen op 667 nauwelijks hoger is dan op 533Mhz.

Hoe snel loopt jullie geheugen?
een c2d processor heeft genoeg bandbreedte aan dualchannel 533MHz*2 = 1066FSB
daarom zul je niet veel performance boost zien met een hogere mem clock.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Hallo

ik zit met een probleem

ik heb een asrock moederbord en een intel e6300 proseccor

ik heb hem op 300 mhz gezet inplaats van 266 maar nu krijg ik geen beeld meer als hij opstart

Wat moet ik doen ??

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:03:
Hallo

ik zit met een probleem

ik heb een asrock moederbord en een intel e6300 proseccor

ik heb hem op 300 mhz gezet inplaats van 266 maar nu krijg ik geen beeld meer als hij opstart

Wat moet ik doen ??
CLEAR CMOS!!....a.b.ctje naar wij dachten ;)

Tubes....It's what make music music!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:24
DnnSke schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:13:
Ik wil ook graag dit bord kopen, alleen weet ik niet zeker of dit ook High Density (128x4) geheugen zal ondersteunen.
Ik wil er namelijk 2x 1GB DDR400 inzetten in eerste instantie, samen met een P4 3.0GHz proc.
Er is best weinig informatie te vinden over die High Density en een lijstje van ondersteunende huidige moederborden of chipsets al helemaal niet :?

Heb de uitleg en rekenmethoden in de RAM en PMG faqs al eens geprobeerd, maar toch ben ik er niet zo zeker van of het nou gaat werken. En aangezien ik nu al paar uur bezig ben met uitzoeken en het al laat wordt, toch maar eens hier vragen. :+

Misschien dat iemand met dit soort geheugen bekend is of mij kan vertellen of dat dit gaat werken met dit mobo/chipset?
Dit vroeg ik ook aan Asrock een tijdje geleden:
From:
"ASRock Support" <support2@asrock.biz>
Onze borden ondersteunen in principe alle modules die voldoen aan de volgende specificaties:

1. non-ECC
2. unbuffered
3. geen High Density

Met vriendelijke groet,

ASRock Support
ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands
www.asrock.com

• DnnSke
Dat is wel jammer, alhoewel dit waarschijnlijk gewoon officieel zo wordt gezegd, omdat ze geen risico willen lopen (en meeste high density voldoet niet aan JEDEC).

Was wel te verwachten zoiets, maar ik heb enkelen gevonden waarbij het wel werkte op Via PT880 chipsets, en ook enkelen die het werkend hadden op een Asrock moederbord... maar of dat dan voor de Pro/Ultra ook zou gelden en bij dit bord :X
Ik denk toch maar niet dat ik de eerste ga worden die dat dan uitprobeerd :+

Mocht iemand toch dit of een soortgelijk bord hebben uitgeprobeerd (of gezien op internet) dan hoor ik dat wel graag uiteraard. :)

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:07:
[...]

CLEAR CMOS!!....a.b.ctje naar wij dachten ;)
Hoe doe ik dit als ik geen beeld krijg dan ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:49:
[...]

Hoe doe ik dit als ik geen beeld krijg dan ??
Ik heb gelezen dat dit via de jumper moet dat zal ik morgen proberen het is nu al zo laat

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt het is gelukt

kreeg de jumper er wel moeilijk af maar het is gelukt

hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Heeft iemand de 1.90 bios toevallig op zijn hardeschijf staan en zou hij of zij hem kunnen uploaden naar rapidshare ofzo? De Asrock download site ligt namelijk plat en heb hem eigenlijk dringend nodig... Alvast bedankt!

Trouwens wel vervelend, heb hier twee PC's staan met de dit moederbord icm met de Core 2 E6400 en geen van beide kan op dit moment op stock snelheid draaien (bios versie 1.60). De een draait stabiel op 1,9 Ghz en de andere op 1,8 Ghz terwijl dit normaal 2,13 Ghz moet zijn! Zit er in de een Kingston geheugen en de andere TwinMos (beide PC4200).

Erg vervelend, als de BIOS update niet helpt maar even zeiken bij Asrock zelf... Dit is toch eigenlijk gewoon belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:45
MelvinvdC schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:22:
Heeft iemand de 1.90 bios toevallig op zijn hardeschijf staan en zou hij of zij hem kunnen uploaden naar rapidshare ofzo? De Asrock download site ligt namelijk plat en heb hem eigenlijk dringend nodig... Alvast bedankt!

Trouwens wel vervelend, heb hier twee PC's staan met de dit moederbord icm met de Core 2 E6400 en geen van beide kan op dit moment op stock snelheid draaien (bios versie 1.60). De een draait stabiel op 1,9 Ghz en de andere op 1,8 Ghz terwijl dit normaal 2,13 Ghz moet zijn! Zit er in de een Kingston geheugen en de andere TwinMos (beide PC4200).

Erg vervelend, als de BIOS update niet helpt maar even zeiken bij Asrock zelf... Dit is toch eigenlijk gewoon belachelijk!
Ik kan het niet helemaal duidelijk maken uit je post, maar kan je de FSB niet gewoon omhoog zetten ?
Of heb je hem moeten underclocken om hem stabiel te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
de biosssen op de asrock site doen het weer, heb dit bordje ook gekocht, moet het nog allemaal eens uitproberen via de bios enzo, voorlopig goed stabiel op standaardwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Dubbel Fristie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:51:
[...]

Ik kan het niet helemaal duidelijk maken uit je post, maar kan je de FSB niet gewoon omhoog zetten ?
Of heb je hem moeten underclocken om hem stabiel te krijgen ?
Je moet hem inderdaad underclocken om stabiel te krijgen, nu met de 1.90 bios is hij wel stabiel op standaardwaardes. Wel slecht dat Asrock het bord zo de markt op zet, je hebt dus echt supergoed geheugen nodig om het bord out-of-the-box stabiel te krijgen. Ik vind persoonlijk TwinMos en Kingston nou geen B-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MelvinvdC schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

Je moet hem inderdaad underclocken om stabiel te krijgen, nu met de 1.90 bios is hij wel stabiel op standaardwaardes. Wel slecht dat Asrock het bord zo de markt op zet, je hebt dus echt supergoed geheugen nodig om het bord out-of-the-box stabiel te krijgen. Ik vind persoonlijk TwinMos en Kingston nou geen B-merken.
Is het niet toevallig zo dat die TwinMos/Kingston modules meer voltage dan standaard nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Dat zou wel een goede verklaring zijn (kan iemand dit bevestigen?) maar dan nog vreemd dat (vrijwel) alle andere moederborden hier dan geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
De normale modules van Twinmos en Kingstong werken gewoon op normale spanning hoor.

Ik denk dat je net 2 slechte bordjes hebt.
Gewoon terug brengen naar de winkel en nieuwe vragen.

Heb je ook even memtest gedaan?
En je cpu kan ook brak zijn... Worden ze erg warm?
Er schijnen namelijk cpu's op de markt te zijn met een verkeerd gemonteerde warmte spreider. Op Got is hier ook een forum over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met dit bord en een ATI Radeon X850 XT PE (AGP)? Ook ik twijfel of ik dit bordje zal kopen i.c.m. een Duo 2 Core 6400 om "het nog even uit te zingen". Upgrade naar een bordje met een Intel 975 of 965 chipset (of tegen die tijd ATI of Nvidia chipset) komt dan volgend jaar wel een keer, evenals SATA schijven (mijn 2 Maxtor ATA 133 disken van 250 GB voldoen nog prima).

Ik ben geen die-hard gamer (om jullie een idee te geven, Lego Star Wars wordt het meest gespeeld op mijn huidige PC door mijn zoontje en zelf speel ik af en toe HOMM V) en ben tevreden met mijn AGP kaart. Mijn huidige systeem (Aopen bordje met een Athlon XP 3200+) voldoet wel echter wil ik wel wat meer snelheid als het gaat om Video bewerking en DVD shrink om maar eens wat te noemen.

Huidige systeem heeft 2* 512 MB PC3200 reepjes. Gezien de ervaringen die ik heb gelezen is het raadzaam om deze te vervangen door PC4200 of PC5300 geheugen?

Overigens; instabiliteit heb ik ook gezien op eerdere mobo's (vastlopers in 3D games) en altijd was dit terug te voeren op AGP Fast Write (uitzetten is het devies) en het eventueel uitzetten van AGP*8 en gebruik maken van AGP*4. Dit scheelde in 3Dmark 2003 bijvoorbeeld niets, sterker nog de scores waren zelfs beter.

Alvast bedankt voor jullie reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus is aan het overklokken geslagen.

Ik doe het voorzichtig aan, maar ik zit nu, retestabiel, op een FSB van 305Mhz. En ga zo nog verder als het even kan.

De settings die ik gebruik heb ik overgenomen van een post op het anandtech-forum:
For some reason I can't save anything in my sig on this forum ?!? ... been trying to add my specs ... anyway:

E6300 @ 2.22
MDT 2gig DDR PC3200 kit (2.5-3-3-7-1T)
7800GS @ 450/1300

the BIOS Settings I changed:

Overclock Mode: Async
CPU: 315
PCI-E: 117
Spread Spectrum: Disabled
DRAM Frequency: 200MHz
Flexibility Option: Enabled
DRAM Latencies: set known values to my RAM specs

DRAM Voltage: High
AGPVoltage: High
AGP Fastwrite: Enabled
AGP Aperture Size: 256Meg

V-Link Speed: Fast
IDE Drive Strength: High

Disabled Floppy, Game Port, MIDI port, etc. that I don't use

honestly though I think:

&

are the most important for OC'ing ... then you just up the cpu (fsb) frequency. let us know how you go ! setting the PCI-E to 117 was just done cause it was said previously this board is quirky and it helps (?) however how it effects me with AGP I don't know

I've been running these settings for a month now and while a dual Prime 95 test doesn't last long I have had no problems doing my normal 'power user' activivities
Ik heb overigens 1Gb DDR2-667, maar ook een E6300.

Maar deze jongen zit op 315, dus dat moet ook te doen zijn :P

Edit:
Op 315Mhz is Windows Vista wel stabiel, maar Prime95 geeft een foutje. Teruggeklokt naar 310Mhz, en alles is stabiel :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 15:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:49:
* anandus is aan het overklokken geslagen.

Ik doe het voorzichtig aan, maar ik zit nu, retestabiel, op een FSB van 305Mhz. En ga zo nog verder als het even kan.

De settings die ik gebruik heb ik overgenomen van een post op het anandtech-forum:

[...]
Ik heb overigens 1Gb DDR2-667, maar ook een E6300.

Maar deze jongen zit op 315, dus dat moet ook te doen zijn :P

Edit:
Op 315Mhz is Windows Vista wel stabiel, maar Prime95 geeft een foutje. Teruggeklokt naar 310Mhz, en alles is stabiel :)
Dus ook Prime draait zonder problemen op 310 Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:15:
[...]

Dus ook Prime draait zonder problemen op 310 Mhz?
/me kijkt

Ja, hij draait nog steeds zonder fouten :P
edit:
Ik draai 1 Prime95 per core :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hier niet helemaal op zijn plaats, maar is er iemand met een DUAL VSTA bord die i.p.v. daarvan het ASRock 775i65G bordje heeft overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:37:
Misschien hier niet helemaal op zijn plaats, maar is er iemand met een DUAL VSTA bord die i.p.v. daarvan het ASRock 775i65G bordje heeft overwogen?
Ik denk het eigenlijk niet.

een hoop mensen die de Dual-VSTA hebben genomen, hebben dit gedaan om een C2D te kunnen draaien én eventueel later gewoon naar een PCI-E kaart te upgraden.

De 775i65G ondersteunt wel de C2D, maar je zit wel vast aan je AGP-slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:37:
775i65G heb ik ook gebruikt, maar ingeruild na stabiliteitsproblemen. Het bordje bleef crashen met de Intel d805 processor. Nu de dual-vsta en alles werkt perfect en draait nu op 3,4 GHz.

775i65G is trouwens mATX formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:45:
[...]

Ik denk het eigenlijk niet.

een hoop mensen die de Dual-VSTA hebben genomen, hebben dit gedaan om een C2D te kunnen draaien én eventueel later gewoon naar een PCI-E kaart te upgraden.

De 775i65G ondersteunt wel de C2D, maar je zit wel vast aan je AGP-slot :)
In een eerdere post heb ik aangegeven dat ik een ATI Radeon 850 XT PE heb (een van de snelste AGP kaarten) en zoals is te lezen in de testen op anandtech over het Dual bordje: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2814&p=4 heeft het weinig zin om op dit bord een PCI-E kaartje te gebruiken aangezien de VIA 880 chipset geen PCI-E * 16 ondersteund. Een snelle PCI-E kaart zal niet sneller zijn op dit bord door deze beperking dan een goede AGP kaart. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het gebruik van DDR2 geheugen, ook daar ziet anandtech weinig voordeel t.o.v. DDR geheugen. Voor de goede orde, ik zoek een bordje waarmee ik met mijn huidige componenten (AGP, DDR 400 geheugen en IDE schijven) nog een jaartje vooruit kan met een E-6400 processor. OVer een jaar zie ik dan wel verder.

Gezien jullie ervaring, is dan misschien het Asrock Conroe865PE bordje voor mij een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 09:53:
[...]

In een eerdere post heb ik aangegeven dat ik een ATI Radeon 850 XT PE heb (een van de snelste AGP kaarten) en zoals is te lezen in de testen op anandtech over het Dual bordje: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2814&p=4 heeft het weinig zin om op dit bord een PCI-E kaartje te gebruiken aangezien de VIA 880 chipset geen PCI-E * 16 ondersteund. Een snelle PCI-E kaart zal niet sneller zijn op dit bord door deze beperking dan een goede AGP kaart.
Zoals je daar leest:
This is attributable to the PCI Express Graphics slot being limited to X4 operation at the upper resolutions and the slight overhead penalty incurred due to the VIA chipset design. However, the performance of the PCI Express slot is not that bad with the worst penalty being around 5% with our video cards. (Pairing the motherboard with a top end GPU results in performance that can be up to 10% slower in certain applications than competing motherboards.)
Dus het is 5% á 10% langzamer. Maximaal
Het zal voor toekomstige grafische kaarten High-end nvidia 8x00, en nvidia 9x00 kaarten waarschijnlijk te weinig zijn, maar de meesten die dit bordje hebben gekocht hebben geen groot budget, of willen niet veel geld uitgeven aan hun computer en kopen waarschijnlijk een midrange 8x00 kaart, bijvoorbeeld, waardoor de bottleneck behoorlijk meevalt :)

Daarnaast wachten (volgens mij) een hoop mensen met dit bordje op een DirectX10 kaart (als PCI-E kaart), en DirectX10 heeft een stuk minder overhead dan DX9 kaarten, dus de bandbreedtebeperking is relatief minder :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 07-10-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

hoeveel van jullie hebben deze moederbord met c2d stabiel lopen?

ik wou mijn pc een boost geven. mediacenter doeleinde.
p4 2.4GHz => C2D e6300
p4pe => 775 dual vsta

agp 9600 AIW
pc3200 DDR1
2x 250GB IDE [media stuff storage]
1x 320GB SATA [os + temp]
1x120GB SATA [recover/backup]
nec dvdrw
pci firewire kaart

omdat er tv opgenomen worden wil ik absoluut geen crashes hebben.
er wordt helemaal niet overgeklokt misschien ondergeklokt. :X

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dennisnewbie schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:58:
hoeveel van jullie hebben deze moederbord met c2d stabiel lopen?

ik wou mijn pc een boost geven. mediacenter doeleinde.
p4 2.4GHz => C2D e6300
p4pe => 775 dual vsta

agp 9600 AIW
pc3200 DDR1
2x 250GB IDE [media stuff storage]
1x 320GB SATA [os + temp]
1x120GB SATA [recover/backup]
nec dvdrw
pci firewire kaart

omdat er tv opgenomen worden wil ik absoluut geen crashes hebben.
er wordt helemaal niet overgeklokt misschien ondergeklokt. :X
Zeker als je niet overklokt moet het stabiel lopen. Ik heb nog geen instabiliteit ervaren, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

klinkt goed :) .
veel mensen uit deze topic evaart veel problemen namelijk.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 07:45
dennisnewbie schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:24:
klinkt goed :) .
veel mensen uit deze topic evaart veel problemen namelijk.
Het lijkt alsof veel mensen problemen hebben, maar dat komt veelal door het OC gebeuren waar dit bord niet voor gemaakt is ;)

En bijna niemand zal hier posten: 'Mijn moederbord loopt stabiel' dat voegt niets toe aan dit topic, dus daarom lijkt het alsof het een problemen bordje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Mijn moederbord loopt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:39
Die van mij ook :+

Ik krijg het overigens nog steeds niet werkend met mijn Creative Audigy 2 geluidskaart... en mijn overclock resultaat is max. 300 FSB. 305 FSB geeft fouten aan in Prime95 en in SuperPI. Die settings die hier boven staan heb ik nog niet geprobeerd

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Ik heb er hier 2 die niet stabiel te krijgen zijn! Met de FSB op 240 Mhz (ipv 266 Mhz) zijn ze wel stabiel maar je mag toch verwachten dat ze gewoon stabiel moeten lopen op standaard waardes. Denk dat ik deze rotzooi maar terug stuur naar Asrock, vindt het een slechte zaak dat Asrock beweert dat dit moederbord de Core 2 Duo ondersteund terwijl dit absoluut niet het geval is (zowel met geheugen van Kingston, TwinMos en OCZ heb ik op beide borden hetzelfde probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:56:
Ik heb er hier 2 die niet stabiel te krijgen zijn! Met de FSB op 240 Mhz (ipv 266 Mhz) zijn ze wel stabiel maar je mag toch verwachten dat ze gewoon stabiel moeten lopen op standaard waardes. Denk dat ik deze rotzooi maar terug stuur naar Asrock, vindt het een slechte zaak dat Asrock beweert dat dit moederbord de Core 2 Duo ondersteund terwijl dit absoluut niet het geval is (zowel met geheugen van Kingston, TwinMos en OCZ heb ik op beide borden hetzelfde probleem).
Misschien is er iets mis met het bordje?
Want de C2D wordt prima ondersteund, hoor :)

Draai je alles op default settings of heb je in het bios lopen morrelen? Zo ja, wat heb je gemorreld? :)
Geheugen en CPU op een ander bordje al geprobeerd, die zijn helemaal okee? :)

Welke bios-versie heb je? :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-10-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik heb het volgende verlanglijstje:

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) - € 228,10
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) - € 299,-
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) - € 88,38

En uiteraard het Dual-VSTA bordje omdat ik nog een 6800GT AGP kaart heb liggen... zo zonde :(

Ik wacht liever nog even op de DirectX10 kaarten voordat ik overstap naar PCI-E.
Wat denken jullie, heeft het zin om op dit board een 6600, PC5300 mem en een SATAII harddisk te gaan draaien? Of kan ik van alles beter een tandje lager nemen omdat het board hier toch geen baat bij heeft?

Ik zou in de toekomst natuurlijk het liefst gewoon een DirectX10 PCI-E kaart op dit board gaan gebruiken, zou dat gaan? Of is de PCI-E bus te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:23:
Ik heb het volgende verlanglijstje:

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) - € 228,10
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) - € 299,-
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) - € 88,38

En uiteraard het Dual-VSTA bordje omdat ik nog een 6800GT AGP kaart heb liggen... zo zonde :(

Ik wacht liever nog even op de DirectX10 kaarten voordat ik overstap naar PCI-E.
Wat denken jullie, heeft het zin om op dit board een 6600, PC5300 mem en een SATAII harddisk te gaan draaien? Of kan ik van alles beter een tandje lager nemen omdat het board hier toch geen baat bij heeft?
In principe is het prima, lijkt mij. Ik geloof wel dat het bordje SATA-1 heeft, dus de harde schijf zal op SATA-1 snelheid draaien, niet SATA-2.
Overigens zijn er ook maar 2 DDR2-geheugensloten, dus die zit dan vol.
Maar voorlopig lijkt mij dat genoeg?
Ik zou in de toekomst natuurlijk het liefst gewoon een DirectX10 PCI-E kaart op dit board gaan gebruiken, zou dat gaan? Of is de PCI-E bus te traag?
De PCI-E bus is beperkt op x4 ipv x16, dus het is wel een bottleneck. Met de snelste videokaarten is er 5% á 10% verlies vergeleken met andere bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:30:
[...]
In principe is het prima, lijkt mij. Ik geloof wel dat het bordje SATA-1 heeft, dus de harde schijf zal op SATA-1 snelheid draaien, niet SATA-2.
Ja 2GB is voorlopig wel ok, zelfs met een aantal VMware machine's :)
[...]
De PCI-E bus is beperkt op x4 ipv x16, dus het is wel een bottleneck. Met de snelste videokaarten is er 5% á 10% verlies vergeleken met andere bordjes.
En over de nieuwe 8x serie van Nvidia is waarschijnlijk nog niks bekend qua bandbreedte behoefte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:30:
[...]

[...]
SATA-1 en SATA-2 zijn standaarden met theoretische bandbreedtes die bij lange na nog niet worden gehaald door SATA schijven (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA). Praktisch gezien biedt SATA-2 geen voordelen t.o.v. SATA-1.

Met 2 GB aan geheugen kun je voorlopig ook nog wel vooruit, dus 2 geheugen sloten hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb nog steeds niet helder (net zoals Anandus) of nieuwere PCI-E kaarten sneller zullen werken op dit bord dan snelle AGP kaarten (ATÏ 850XT of Nvidia 6800GT). De x4 is zoals alle testen tot nu toe aantonen een beperkende factor. Ik denk dat het verstandiger is dit bord te gebruiken met je (snelle) AGP kaart en op het moment van verschijnen van nieuwe PCI-E kaarten en spellen die dit soort kaarten vereisen, je ASrock bord te bedanken voor bewezen diensten en een bord aan te schaffen met volledige x16 ondersteuning op de PCI-E bus. Echt pijn in je je buik zul je daar dan niet van krijgen, immers kost het Dual ASrock bordje op dit moment zo'n 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:56:
[...]

SATA-1 en SATA-2 zijn standaarden met theoretische bandbreedtes die bij lange na nog niet worden gehaald door SATA schijven (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA). Praktisch gezien biedt SATA-2 geen voordelen t.o.v. SATA-1.
Nee, idd, helemaal waar. Maar ik denk 'ik attendeer hem er toch even op' :P
Ik heb nog steeds niet helder (net zoals Anandus) of nieuwere PCI-E kaarten sneller zullen werken op dit bord dan snelle AGP kaarten (ATÏ 850XT of Nvidia 6800GT). De x4 is zoals alle testen tot nu toe aantonen een beperkende factor. Ik denk dat het verstandiger is dit bord te gebruiken met je (snelle) AGP kaart en op het moment van verschijnen van nieuwe PCI-E kaarten en spellen die dit soort kaarten vereisen, je ASrock bord te bedanken voor bewezen diensten en een bord aan te schaffen met volledige x16 ondersteuning op de PCI-E bus. Echt pijn in je je buik zul je daar dan niet van krijgen, immers kost het Dual ASrock bordje op dit moment zo'n 50 euro.
Helemaal eens.

Overigens moet er wel bij verteld worden dat die PCI-E x4 pas echt een bottleneck wordt als je op, bijvoorbeeld, 1600x1200 met full AA gaat spelen. Klik
Op 1280x1024 merk je daar niets van (en is deze Asrock een lage middenmoter). Klik

Maar de vraag is inderdaad wat de toekomstige kaarten nodig gaan hebben.
Zoals Einstein in Red Alert 1 zegt: "Time will tell... Time wil tell.." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:02:
[...]
Nee, idd, helemaal waar. Maar ik denk 'ik attendeer hem er toch even op' :P

[...]
Helemaal eens.

Overigens moet er wel bij verteld worden dat die PCI-E x4 pas echt een bottleneck wordt als je op, bijvoorbeeld, 1600x1200 met full AA gaat spelen. Klik
Op 1280x1024 merk je daar niets van (en is deze Asrock een lage middenmoter). Klik

Maar de vraag is inderdaad wat de toekomstige kaarten nodig gaan hebben.
Zoals Einstein in Red Alert 1 zegt: "Time will tell... Time wil tell.." :P
Ja voor die 3 FPS dat de Asrock lager uit komt... En ik ben ook niet van plan om op hogere resoluties te gaan gamen. Het zou natuurlijk leuk zijn als nieuwere kaarten ook nog lekker zouden draaien op het 4x PCI-E slot.

Wat die SATA-2 snelheid betreft, dat is idd afhankelijk van diverse factoren, kan dus net zo goed een SATA-1 drive kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:08:
[...]

Ja voor die 3 FPS dat de Asrock lager uit komt... En ik ben ook niet van plan om op hogere resoluties te gaan gamen. Het zou natuurlijk leuk zijn als nieuwere kaarten ook nog lekker zouden draaien op het 4x PCI-E slot.

Wat die SATA-2 snelheid betreft, dat is idd afhankelijk van diverse factoren, kan dus net zo goed een SATA-1 drive kopen...
Het gaat niet alleen om die 3 frames minder, maar voor een mid-range toekomstige PCI-E kaart (250 euro schat ik zo) is het ASrock bord niet het meest geschikte bord. Voor je AGP kaart is het een prima oplossing. Zoals al aangegeven is SATA-2 niet noodzakelijk. Overigens is ook al aangetoond (anandtech) dat het verschil tussen DDR en DDR2 geheugen te verwaarlozen is. Heb je niet toevallig nog wat pc3200 geheugen? En als je dit bord als "tussenoplossing" ziet en misschien ook nog IDE schijven hebt, kun je ook je AGP kaart, DDR geheugen en IDE schijven kwijt op een ASrock CONROE865PE. Schijnt volgens eerste berichten (weinig reviews over te vinden, wel een goede gebruikers-ervaring op: http://www.pcwelt.de/forum/kaufberatung-hardware/221047-erfahrungsbericht-asrock-conroe865pe-intel-core-2-duo-e6300-agp-ddr1.html een goed stabiel bord te zijn. I.t.t. de Dual VSTA oplossing betreft dit een Intel chipset oplossing. Officieel ondersteund de intel 865PE chipset geen Conroe processoren, maar op dit bord zijn ze wel volledig ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:59:
[...]

Misschien is er iets mis met het bordje?
Want de C2D wordt prima ondersteund, hoor :)

Draai je alles op default settings of heb je in het bios lopen morrelen? Zo ja, wat heb je gemorreld? :)
Geheugen en CPU op een ander bordje al geprobeerd, die zijn helemaal okee? :)

Welke bios-versie heb je? :)
-Nieuwste BIOS (Versie 1.90)
-3 verschillende geheugenreepjes gebruikt (TwinMos, Kingston, OCZ)
-Totaal 4 verschillende proc's gebruikt
-BIOS alles op default
-2 moederborden met allebei exact hetzelfde probleem, alleen als ze underclockt zijn zijn ze stabiel.

Waardeloos moederbord dus.... Absoluut niet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

@ Melvin,

Ik denk dat je borden rot zijn.
Ik draai hier een E6600 met twinmos ddr 400. Het eerste bord wat ik had was ook rot. en na een omruiling is heel het spul heerlijk stabiel. Misschien kan je je borden om laten ruilen?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

-BIOS alles op default
-2 moederborden met allebei exact hetzelfde probleem, alleen als ze underclockt zijn zijn ze stabiel.

Lekkere complete info....
Wat is je bios versie op de borden?
Welk type geheugen en instellingen in je bios heb je geprobeerd?
Welke GRAKA heb je gebruikt?
IDE of SATA disken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MelvinvdC schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

-BIOS alles op default

Misschien doe je de koelers er niet goed op ofzo?
Of misschien heb je maandagochtendmodelletjes?
Hier (en bij velen anderen) draait het als een zonnetje.

Maar iets meer info is wel fijn. Wat heb je verder in je systeem hangen? Welke voeding heb je?
Wat voor instabiliteit merk je? Verse Windows-installatie na installeren moederbord gedaan? Drivers goed geïnstalleerd?

Het is in ieder geval geen moederbord die die processoren niet ondersteund, in principe moet het werken (tenzij die specifieke bordjes f*cked zijn, maar omdat je er 2 hebt geprobeerd lijkt mij het probleem elders te liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch dit moederbord gekocht omdat ik gewoon geen geld had voor een andere mobo en ddr2 geheugen. Maar tot nu toe ben ik meer dan tevreden. Hij loopt nu al meer dan een week vlekkeloos.
Mijn cpu is nog niet ge OC'ed dus daar heb ik nog geen ervaring mee.
rest van pc:
e6300
saphire x1900xt 256 mb
2x 512 mb ddr 400 mhz (Kingston)

Beetje off-topic misschien, maar ik ben ook super blij met mijn kast en cooler.
Antec Sonata Lifestyle II
Arctic Freezer Pro F7
lekker stil en na uren gamen nog gewoon lekker 35 graden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:08:
[...]

Misschien is deze link al gepost en als dat zo is dan mijn excuses, maar het geeft wel zeer goed weer in 1 test wat de verschillen zijn tussen DDR1 en DDR2 geheugen op het DUAL VSTA bord en wat de "beperking" is van het PCI-E x4 slot op dit bord t.o.v. een bord dat 3 keer zoveel kost met PCI-E x16.....

http://www.legitreviews.com/article/377/14/

Het lijkt er toch op dat mijn eerdere bedenkingen niet helemaal gegrond zijn en S1W toch een punt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:06:
[...]

Lekkere complete info....
Wat is je bios versie op de borden?
Welk type geheugen en instellingen in je bios heb je geprobeerd?
Welke GRAKA heb je gebruikt?
IDE of SATA disken?
Sorry maar eerst lezen dan commentaar leveren;

-nieuwste bios 1.90, staat duidelijk in mijn post
-alle instellingen mbt geheugen geprobeerd, maar altijd problemen (als de fabrikant beweerd de processor te ondersteunen mag je verwachten dat hij het met de std. instellingen gewoon fatsoenlijk draait toch?)
-GRAKA mag uiteraard ook niet uitmaken bij de standaard instellingen, maar zijn een Geforce 7600 GT, Radeon X1600 pro en 9800 pro (AGP)
-Zelfde voor SATA en IDE, mag ook absoluut niet uitmaken (is trouwens in beide gevallen SATA, zowel Maxtor als WD geven problemen).

quote]anandus schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Misschien doe je de koelers er niet goed op ofzo?
Of misschien heb je maandagochtendmodelletjes?
Hier (en bij velen anderen) draait het als een zonnetje.

Maar iets meer info is wel fijn. Wat heb je verder in je systeem hangen? Welke voeding heb je?
Wat voor instabiliteit merk je? Verse Windows-installatie na installeren moederbord gedaan? Drivers goed geïnstalleerd?

Het is in ieder geval geen moederbord die die processoren niet ondersteund, in principe moet het werken (tenzij die specifieke bordjes f*cked zijn, maar omdat je er 2 hebt geprobeerd lijkt mij het probleem elders te liggen.)[/quote]

-Beide koelers doen het goed, processor is 44 graden bij het uitvallen.
-Als ik echt een van de weinige ben die problemen heeft met dit MB dan zouden het haast wel maandagochtend modeltjes moeten zijn neemt niet weg dat Asrock nog steeds in de fout zit door dit MB zo op de markt te brengen.
-Heb, zoals ook in vorige posts is te lezen, alle onderdelen maar dan ook alle onderdelen vervangen (voeding, MB, CPU, geheugen, videokaart, HD), windows op alle systemen minimaal 2x geinstalleerd en zowel de drivers van de CD's als de Asrock site geprobeerd. Zoals ook in de vorige posts is te lezen vallen beide PC's bij intensief gebruik (spellen ed.) uit, 1 wil niet eens met standaard BIOS instellingen (dus niet underclockt) windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MelvinvdC schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:02:
-Beide koelers doen het goed, processor is 44 graden bij het uitvallen.
Ja, dat zijn prima C2D-temps
-Als ik echt een van de weinige ben die problemen heeft met dit MB dan zouden het haast wel maandagochtend modeltjes moeten zijn neemt niet weg dat Asrock nog steeds in de fout zit door dit MB zo op de markt te brengen.
Je bent volgens mij inderdaad een van de weinigen :)
En het kan inderdaad dat je enorme pech hebt en 2 maandagochtendmodelletjes hebt, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Allebei bij dezelfde winkel gekocht?
-Heb, zoals ook in vorige posts is te lezen, alle onderdelen maar dan ook alle onderdelen vervangen (voeding, MB, CPU, geheugen, videokaart, HD), windows op alle systemen minimaal 2x geinstalleerd en zowel de drivers van de CD's als de Asrock site geprobeerd. Zoals ook in de vorige posts is te lezen vallen beide PC's bij intensief gebruik (spellen ed.) uit, 1 wil niet eens met standaard BIOS instellingen (dus niet underclockt) windows installeren.
Dit klinkt eigenlijk als een te zwakke voeding. Wat raar is, aangezien de C2D best weinig vraagt. Maar als het alleen onderklokt draait en zomaar uitvalt kan ik me niet aan het idee ontrekken dat het een te zwakke of onstabiele voeding kan zijn.
Maar aangezien je ook een andere voeding hebt geprobeerd, vind ik dat ook raar.

Ik draai overigens een Asrock, een E6300 (@310Mhz FSB), een 6800LE @ GT, 1 dvd-writer en 3 harde schijven op een 500W Spire voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26

XanderDrake

Build the future!

In die duitse review van de Asrock Conroe865PE zeggen ze het volgende over de 775Dual-VSTA:
Nachdem ich nun eine Katastrophale Erfahrung mit dem "Asrock 775DUAL-VSTA" gemacht habe, hab ich beschlossen NIE WIEDER ein Board mit VIA Chipsatz zu kaufen
Oftewel: Na de vreselijke ervaring met de 775dual-vsta heeft de reviewer besloten nooit meer een VIA chipset mobo te kopen.

Tja :X
Ik ben bang dat een aantal mensen hier dat kunnen beaamen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:51:
Blijkbaar inderdaad.
Je bedoelde overigens deze review? :)
Maar heb je ook een linkje naar z'n ervaring met de Dual-VSTA, die wil ik ook wel lezen (vooraal waar hij problemen mee had :) )

Het punt is dat het een non-conform moederbord is, een bepaalde niche inneemt.
Als het zo 'makkelijk' was om een AGP+PCI-E+C2D moederbord te maken, dan waren er wel meer borden uitgekomen in deze niche :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-10-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Mijn bord is ook echt niet stabiel te krijgen op stock speeds, ik ga dan ook binnenkort een ander bord kopen, weet alleen nog niet welk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als het onstabiel is, probeer de spread spectrum (oid) te disablen, misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m038
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03-2022
Nou ik moet zeggen dat ik over mijn bordje wel te spreken ben. kBen sowieso meer de budget bordjes man.. zo van als het maar werkt.

Maar ik loop nu al een tijdjet met me d820 op 3,4ghz (fsb 245) en dat trekt ie goed.. als ik dan naar 250 ga, crashed ie in XP als ik een programma laadt dus dat gaat te ver... maar verder werkt het bord perfect.. en vooral als je geen rare dingen gaat doen.

Wat ik wel jammer vind is idd die pciex4 slot.. dat wist ik niet en weerhoudt me er nu toch van om alvast een pcie vid-kaart te kopen. Dan nog maar wat langer sparen.

Trouwens kun je ook sneller ddr2 ram draaien in deze slots... ook al gebruikt hij dan tragere mhz... anders kun je ook alleen maar upgraden naar 1 type ddr2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
m038 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:48:
Trouwens kun je ook sneller ddr2 ram draaien in deze slots... ook al gebruikt hij dan tragere mhz... anders kun je ook alleen maar upgraden naar 1 type ddr2???
Alleen 533 en 667 Mhz. 800Mhz doet-ie niet.

En probeer eens je bios-settings te veranderen, misschien dat het dan wel stabieler wordt. Even mezelf herhalen:
For some reason I can't save anything in my sig on this forum ?!? ... been trying to add my specs ... anyway:

E6300 @ 2.22
MDT 2gig DDR PC3200 kit (2.5-3-3-7-1T)
7800GS @ 450/1300

the BIOS Settings I changed:

Overclock Mode: Async
CPU: 315
PCI-E: 117
DRAM Frequency: 200MHz
DRAM Latencies: set known values to my RAM specs

DRAM Voltage: High
AGPVoltage: High
AGP Fastwrite: Enabled
AGP Aperture Size: 256Meg

V-Link Speed: Fast
IDE Drive Strength: High

Disabled Floppy, Game Port, MIDI port, etc. that I don't use

honestly though I think:

&

are the most important for OC'ing ... then you just up the cpu (fsb) frequency. let us know how you go ! setting the PCI-E to 117 was just done cause it was said previously this board is quirky and it helps (?) however how it effects me with AGP I don't know

I've been running these settings for a month now and while a dual Prime 95 test doesn't last long I have had no problems doing my normal 'power user' activivities
Hiermee haal ik 315 redelijk stabiel (Windows wel, maar Prime niet) en 310 rotsvaststabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets anders, wie weet waar de optie:
Pipeline DRQCTL - enabled in Advanced Host Conf voor dient?

Volgens een forum op anandtech: kan dat aardig wat uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Anandus

Waarom heb je flexibility option enabled? Ik dacht dat dit ervoor zorgt dat je geheugen langzamer draait dan standaard, maar misschien heb ik het verkeerd. Ook ben ik benieuwd waarom je voltage van AGP en memory hoger hebt? Misschien kan dit ook bij mij helpen.

Ik heb hetzelfde bord met pentium 805d, 2x 1GB PC3200 van PQI memory 2.5-3-3-7 1t en graka van MSI 6600GT AGP. FSB staat op 170 wat resulteert in 3.4 GHz.

Geheugen snelheid heb ik op auto staan en wordt 170 MHz ratio 1:1 Vreemd vind ik dat de geheugen benchmarks slechter worden als ik de snelheid instel op 200 MHz in de bios... Dit is nu 4.700 MB/s en wordt 4.500 als ik het verander naar 200 MHz.

Wellicht hebben jullie nog tips om mijn systeem verder te tweaken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn vriendin heb ik een budgetsysteem in elkaar gezet met dit Asrock moederbord en we hebben nogal wat problemen.

Configuratie
Asrock 775Dual-VSTA
Core 2 Duo E6300
2x 512MB DDR2 pc5300 Kingston Valueram
80GB Sata HD
Asus 7300GS (passief gekoelde) graka
Tagan 330W

Probleem
Spontane BSOD's en reboots zonder aanleiding. Het gebeurt spontaan, maakt niet uit hoe lang de pc aanstaat.

zelf gedaan
- AGP-kaart er in gestopt, probleem blijft, dus daar ligt het niet aan.
- Geheugen gewisseld, probleem blijft, Heb geen ander geheugen om er tijdelijk in te duwen. Naar mijn mening werkt geheugen wel of het werkt niet.
- Het zelfde geldt voor de harddisk, werkt wel of niet.
- Meerdere biosversies geprobeerd (1.5 1.8 en 1.9, nu 1.8)
- Alle drivers in stapjes up to date gemaakt.
- Internet afgestruind naar mogelijke oorzaken en de volgende foutmeldingen/info uit de BSOD gekregen:
0x0000000A - IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000001A
0X0000004E - PFN_LIST_CORRUPT
0X0000007
0X0000008E
0X000000C2
0X000000C5
0X000000D1 - DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0X00000019 - BAD_POOL_HEADER
0X00000050 - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Deze foutmeldingen blijken nogal 'vaak' voor te komen en niet in een bepaalde richting te wijzen.

Nog doen
nog een keertje 'start from scratch' om te kijken of dat helpt, denk het niet.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Eigenlijk heb ik al besloten het mobo terug te sturen en een nieuwe te krijgen, danwel terugsturen en een wat duurder mobo aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
is de voeding van 330W wel voldoende? anders is het MB gewoon niet goed,maandagmorgenmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Laatst online: 00:39
De voeding levert wel genoeg vermogen. Ik heb hier een Tagan 350 Watt en ik gebruik de E6400, 2x 512 MB Corsair, 160 GB IDE Maxtor en een overclocked 6800NU (energieslurper).

Een IRQ fout heb ik begrepen van je BSOD error?!? probeer eens je pc naar een standard pc om te zetten, maak wel eerst een restore point
Je hebt toch niet toevallig ook een Creative geluidskaart erin zitten, he?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:14:
De voeding levert wel genoeg vermogen. Ik heb hier een Tagan 350 Watt en ik gebruik de E6400, 2x 512 MB Corsair, 160 GB IDE Maxtor en een overclocked 6800NU (energieslurper).

Een IRQ fout heb ik begrepen van je BSOD error?!? probeer eens je pc naar een standard pc om te zetten, maak wel eerst een restore point
Je hebt toch niet toevallig ook een Creative geluidskaart erin zitten, he?
Wat bedoel je precies met omzetten naar standard pc? alle randapparatuur en onboard zooi uitzetten? Komende week ga ik een herinstall doen, kijken of dat het probleem oplost. Terugsturen naar Azerty is ook lastig; als ze niks vinden, moeten we de onderzoekskosten betalen. Er kan echter soms een paar uur geen probleem optreden en dan istie ineens neit meer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:55
Ik heb hier vandaag een 775DUAL-VSTA geinstalleerd. Ik ben vanmorgen even op de dumpdag geweest in de RAI en ik heb dus het Asrock moederbord gekocht samen met een Core 2 Duo E6600 en een Creative Xfi geluidskaart.

Ik heb gekozen voor het moederbord omdat ik nog een XFX 7800GS heb en die graag wil hergebruiken.

De installatie ging prima. Wel wat andere dingen die natuurlijk anders werken als op mijn oude p4p800e-deluxe maar daar kom je ook wel snel achter. Gelukkig had ik al een bord met bios 1.50 dus de Conroe werd meteen herkend. ben nu een beetje aan het testen en ik ben er prima tevreden over. Bios overigens meteen geupdate naar 1.90.

3D Mark 2005- 7400 punten ( op standaard 3D mark configuratie)

Configuratie;

Asrock 775Dual-VSTA
Conroe E6600 @ stock
2 * PC3200 Corsair 512mb
XFX 7800GS @ 481/737 Mhz
2 * Raptor 74gb in RAID 0
1 * IDE maxtor 300GB
1 * IDE WD 200GB
Creative Xfi Extreme Music
Zalman 500 watt voeding
Alles gebouwd in een Coolermaster 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

AutisticPinguin schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:09:
3D Mark 2005- 7400 punten ( op standaard 3D mark configuratie)

Configuratie;

Asrock 775Dual-VSTA
Conroe E6600 @ stock
2 * PC3200 Corsair 512mb
XFX 7800GS @ 481/737 Mhz
Oeh hehe, dit komt me bekend voor :) . Zeg maar precies wat ik ga doen in de near future.

Je 3Dmark2005 score is opzich goed, ik haalde 200 punten minder op dezelfde settings maar dan AMD64 @ 2.4ghz.
Ik ben wel benieuwd naar je 3Dmark2006 score.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hoeveel zou ik kunnen overclocken met intel e6300 en mobo de asrock conroe 945 ??

Waf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:21:
Op hoeveel zou ik kunnen overclocken met intel e6300 en mobo de asrock conroe 945 ??

Waf
Niet het goede topic, kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Ik heb mijn set-up nu naar 2.8Ghz OC. FSB staat 310, PCI-E op 116 en alles draait soepel. Ik zal binnenkort 3dmark 2006 draaien en de uitslag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

XanderDrake schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:51:
In die duitse review van de Asrock Conroe865PE zeggen ze het volgende over de 775Dual-VSTA:

[...]

Oftewel: Na de vreselijke ervaring met de 775dual-vsta heeft de reviewer besloten nooit meer een VIA chipset mobo te kopen.

Tja :X
En ik heb met alle plezier gewerkt op een ASRock 775Dual-880Pro. Dat bord is min of meer de voorloper van de ASRock 775Dual-VSTA. Noemenswaardige verschillen zijn VRD11 i.p.v. VRD10.1 en een ietwat ander BIOS.
m038 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:48:
Maar ik loop nu al een tijdjet met me d820 op 3,4ghz (fsb 245) en dat trekt ie goed.. als ik dan naar 250 ga, crashed ie in XP als ik een programma laadt dus dat gaat te ver... maar verder werkt het bord perfect.. en vooral als je geen rare dingen gaat doen.
Die FSB gaat niet hoger omdat de dividers dan niet goed staan. Ik had de ASRock 775Dual-880Pro een tijd geleden gekocht met de hoop dat ik een 266MHz FSB kon draaien. Het ontbreken van de vCore opties* zou geen probleem moeten zijn omdat ik een 'Engineering Sample' heb waarmee de multiplier dus lager kan. Helaas is die 266MHz FSB niet te bereiken omdat mijn dividers staan ingesteld voor een 200MHz FSB CPU.

Ik heb verschillende BIOS'sen geprobeerd. De laatste was het M037 BIOS en nadien bootte mijn systeem niet meer. Nu werk ik tijdelijk op een ASUS P5P800SE ;)

Nu zou ik wel graag willen weten wat de ASRock 775Dual-VSTA doet met een 200MHz FSB CPU. Zijn de dividers dan wel goed aan te passen zodat een FSB van 266MHz mogelijk is?
Helaas (voor mij) zie ik veel ervaringen van overclockende mensen met een 266MHz FSB CPU.

*vCore opties? Check VR-Zone - Pin Mod LGA CPUs for Voltage Boost en VR-Zone - Intel Core 2 Duo Voltage Boost :)
Wat ik wel jammer vind is idd die pciex4 slot.. dat wist ik niet en weerhoudt me er nu toch van om alvast een pcie vid-kaart te kopen. Dan nog maar wat langer sparen.
Ik heb het slot een keer getest met een ATi Radeon X1300. Ging prima. Ook benchmarks laten zien dat het PCIe slot zeker geen groot bottleneck is voor een redelijke videokaart. Vermoedelijk zullen de allersnelste kaarten wel wat performanceverlies ondervinden maar het 'probleem' (bottleneck) is minder groot dan men meestal denkt ;)
Geheugen is prima onder te clocken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Na veel gelees ben ik erachter dat dit bordje dus erg speciaal en uniek is. Toch vroeg ik me af (gezien de wisselende sucessen) of er nog een alternatief is voor een upgrade mobo. Een moederbord met dus DDR en DDR2, AGP en PCIe voor het 775 of het AMD AM2 platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De producten met veel mogelijkheden vind je bij ASRock. Een snelle blik op de productpagina laat al wat leuke resultaten zien:
• ASRock 775Dual-880Pro
DDR-SDRAM, DDR2-SDRAM, PCIe, AGP en een LGA775 socket.
• ASRock 775Dual-VSTA
Zie hierboven maar dan met Intel Core 2 Duo support. (Hoe zal de 'Kentsfield' hier op draaien? ;))
• ASRock 939Dual-VSTA
DDR-SDRAM+ S939 met AGP en PCIe. DDR2-SDRAM + AM2 beschikbaar met upgradeboard.

Let wel op, bij socket AM2 hoort logischerwijs DDR2-SDRAM omdat de AMD Athlon 64 processor bepaald welk geheugen er gebruikt wordt. Dit vanwege de geïntegreerde geheugencontroller.

Verder zijn er interessante borden te vinden met bv. S478 en PCIe maar deze vallen buiten bestek van het topic. Wat betreft Intel Core 2 Duo borden is de ASRock 775Dual-VSTA het meest aantrekkelijkste omdat deze werkelijk alle features heeft. (Afgezien van SDR-SDRAM o.i.d. :P)
Een écht alternatief is er bij mijn weten dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thandor schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:38:
Verder zijn er interessante borden te vinden met bv. S478 en PCIe maar deze vallen buiten bestek van het topic. Wat betreft Intel Core 2 Duo borden is de ASRock 775Dual-VSTA het meest aantrekkelijkste omdat deze werkelijk alle features heeft. (Afgezien van SDR-SDRAM o.i.d. :P)
Een écht alternatief is er bij mijn weten dus niet.
Ik mis toch echt een ISA-slot op dat bordje :/

:+

Maar Asrock heeft inderdaad een hele, imho leuke, nichemarkt. Ik vind het wel fijn dat ze buiten de conventionele keuzes stappen en zo voor een behoorlijk aantal mensen toch nog leuke bordjes maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik wil inderdaad wel een ISA SBpro kaartje gebruiken en mijn DIN-toetsebord kunnen aansluiten. Superbetrouwbaar IBM ramplankje ;)

Maar bedankt voor het antwoord, dan wordt het waarschijnlijk deze 775Dual-VSTA met een Celeron D 356... als de laatste tenminste binnenkort te leveren is. Deze 65nm Celeron D met 512kb cache schijnt wel een leuke overklokker te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind wat problemen met dit bord..
Misschien dat iemand mij kan helpen..

Als ik hem wil opstarten dan doet hij dat gewoon, maar naar een tijdje (1 min) valt hij helemaal uit. Als ik daarna opnieuw wil opstarten gaat hij aan en meteen weer uit. Nadat ik de stekker uit de voeding heb gehaald en hem opnieuw op wil starten dan houd hij het weer ongeveer 1 minuut uit. Ik heb al geprobeert of een andere voeding het probleem verhelpt maar helaas...

Ikzelf denk dat het aan de VGA kaart ligt (Asus AX850pro) maar die doet het bij een andere pc wel gewoon... Ik heb helaas geen andere VGA kaart om die te proberen..

Wat zou het probleem kunnnen zijn ??

Specificaties:
Asus 775Dual-vsta
Intel D820
Asus AX850pro
400w PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Zit je koeler goed op de processor gemonteerd? Je moet de connectors echt met veel kracht door het moederbord heen drukken.

Ik geloof in ieder geval niet dat het met je videokaart te maken heeft. Wat zijn je temperaturen in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
denk de temp sensor van de cpu, dat ie niet goed is, de beveiliging schakelt dan de pc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Laatst online: 28-03-2021
Zoals al eerder is gepost in dit topic; ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.

Ongeveer één a twee keer per week ben ik niet in staat om het internet op te gaan. Dan geeft Windows aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Terwijl deze er toch gewoon in zit, en het ook doet want dit bericht is gepost met een laptop vanaf dezelfde aansluiting. Gisteravond had ik ditzelfde probleem; na het resetten van de router, opnieuw verbindingen maken en drivers installeren ben ik maar gaan slapen. Vanochtend deed de verbinding het weer, ookal is dit maar van korte duur geweest.

Nu kan ik dus weer het internet niet op. Ik heb mijn BIOS geupdate, de nieuwste drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook staan Onboard LAN gewoon Enabled. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik ben ten einde raad! Hopelijk heb ik snel genoeg geld om een ander moederbord te kopen.

Mijn Config:

Intel Core2Duo e6300 1.86Ghz Allendale
Asrock 775DUAL-VSTA
G.E.I.L DDR2-800 2x 512MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wel vreemd dat dergelijke problemen optreden. Ik heb een tijd met een ASRock 775Dual-880Pro gedraait en geen enkel praktisch probleem ermee gehad (Enkel het BIOS updaten verhielp een probleem met een AGP videokaart, dat is éénmalig en zie ik dus niet als probleem.) De ASUS P5P800SE (met een Intel chipset) die ik ervoor had heeft zelfs plaatsgemaakt voor de ASRock en daar heb ik nooit spijt van gehad :)

Nu komen er bij mij wat vragen boven:
  • Sinds wanneer heb je de problemen (heb je destijds iets veranderd?)
  • Test eens wat drivers, zowel nieuwere als oudere (ik had met beide geen problemen)
  • Check de instellingen in het BIOS, let ook op of je niets overclocked hebt of iets dergelijks)
  • Hoe staat het met de andere onderdelen?
  • [ul]
  • Geheugencompatibiliteit
  • Drivercompatibiliteit (intefererende drivers)
  • Insteekkaarten die voor problemen zorgen (TV Kaarten en dat soort ongein?)
  • [/ul]
Afijn, een PC bestaat uit veel verschillende onderdelen. Wellicht heb jij toevallig een chipje in de PC zitten die problemen geeft met een ander onderdeel. Zelf heb ik probleemloos meerdere soorten netwerkkaarten, videokaarten (Praktisch alle 3dfx PCI kaarten afgezien van de Voodoo Graphics, XGI Volari AGP kaarten, nVidia AGP en ATi Radeon AGP/PCIe kaarten), SBLive! 5.1 geluidskaart. Dat was allemaal geen enkel probleem :)
Ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.
Mocht het een probleem zijn tussen één of ander insteekkaart en de VIA chipset (ik noem maar wat) waarom zou je dan geen ASRock meer kopen? Er zijn ook andere borden van ASRock met bv. een SiS, nVidia of Intel chipset ;)
De vraag blijft verder: Ligt het probleem dan aan die éne insteekkaart of aan de VIA chipset? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 11-11-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
De enige kaart buiten de videokaart die in de computer zit is een Creative Audigy Soundblaster 2 ZS. Mijn videokaart is een PCI-Express Asus EN7600GT. Over geheugencompatibiliteit gesproken; voorheen had ik 2x 512MB PC2700 DDR1 van Kingston, maar hierbij had ik deze problemen ook al. Gisteren heb ik de nieuwe reepjes erin gedaan, en in eerste instantie werkte het gewoon. Met de default opties (met Onboard LAN enabled natuurlijk) lukt het ook niet. Ik heb de nieuwste drivers van de Asrock site gehaald, maar ook oudere drivers geprobeerd.

Het komt meestal voor als ik iets nieuws aan mijn computer toevoeg; Geheugen, Videokaart en dergelijke. Ook als ik formatteer of systeem herstel doet hij het niet meer. Gisteren probeerde ik mijn geheugen te tweaken en toen deed alles het gewoon. Ik gooide ook de FSB in stapjes omhoog, waarna ik iets te hoog ging en de bios zichzelf herstelde en weer default draaide. Bij de kleinste verandering of fout lijkt hij er geen zin meer in te hebben.

Edit: Mijn oude AMD 2400+ Xp zat ook op een Asrock bord. Als de stekker erin ging had ik internet! Drivers of niet 8)7

De problemen waren er vanaf het begin. Eerst kocht ik het moederbord met processor (i.c.m. DDR1 + AGP) Daarna een harde schijf, PCI-E videokaart en nu nieuw geheugen) Het probleem heeft zich in al die fases voorgedaan. Ik twijfel nu over een MSI Neo2F die een Realteak LAN aansluiting heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-11-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar heb je het ook met een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:
Misschien een domme vraag, maar heb je het ook met een andere kabel geprobeerd?
Geen domme vraag. Dat heb ik inderdaad gedaan. Nu zit de netwerkkabel die in mijn computer zit in deze laptop. Soms krijg ik NetwerkAdres verkrijgen, maar dat werkt niet. Handmatig IP instellen wil ook niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-11-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Internet doet het nu nadat ik terug ben van een dag werken gewoon weer? Dit heb ik zo helaas wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
  • Laatst online: 11-09 09:37
Ik heb sinds kort een Gainward Geforce 7900GS PCIe. Deze krijg ik niet goed werkend onder XP64.

Ik krijg opzich wel beeld, alleen wordt het continu om de +- 5-10 seconden ververst en treedt er steeds meer corruptie op. Daarme bedoel ik dat pictogrammen steeds minder kleur hebben ern er meer en meer horizontale strepen ontstaan. Ik heb meerdere x64 drivers geprobeerd van 88.xx tot 93.17, tot nog toe maakt dat niets uit. Zodra ik de hardware acceleratie via beeldscherm uitschakel werkt alles goed.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

Het lijkt alsof de vga kaart niet compatible is met het mb want op een ander moederbord (Gigabyte DS4) ook met XP64 draait ie prima..

Dus nu maar weer de oude GF6800gt agp erin gezet en alles werkt weer ok.

Mijn specs:

Asrock 775Dual-Vista met 2.10 bios
Intel core2duo e6600
2x 1024mb ddr500 OCZ
SB Live5.1
ultron 550w psu

[ Voor 6% gewijzigd door Wappiemonster op 12-11-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerDwayne schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:28:
Zoals al eerder is gepost in dit topic; ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.

Ongeveer één a twee keer per week ben ik niet in staat om het internet op te gaan. Dan geeft Windows aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Terwijl deze er toch gewoon in zit, en het ook doet want dit bericht is gepost met een laptop vanaf dezelfde aansluiting. Gisteravond had ik ditzelfde probleem; na het resetten van de router, opnieuw verbindingen maken en drivers installeren ben ik maar gaan slapen. Vanochtend deed de verbinding het weer, ookal is dit maar van korte duur geweest.

Nu kan ik dus weer het internet niet op. Ik heb mijn BIOS geupdate, de nieuwste drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook staan Onboard LAN gewoon Enabled. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik ben ten einde raad! Hopelijk heb ik snel genoeg geld om een ander moederbord te kopen.

Mijn Config:

Intel Core2Duo e6300 1.86Ghz Allendale
Asrock 775DUAL-VSTA
G.E.I.L DDR2-800 2x 512MB RAM
Heb je al een gekeken of je een driver update kan vinden?
Mijn vroegere P4P800 E-de luxe had ook van zulk zelfde soort problemen, altijd wegvallende verbindingen/slechte verbindingen....zat dacht ik een marvell chip op....toen ik na lange tijden een update vond, was het probleem verholpen......(gebruikte een losse netwerkkaart) ;)

oooh ik zie dat je dat al gedaan hebt......... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb het moederbord besteld en ontvangen, wacht nu alleen even op mijn nieuwe processor. Maar het eerste dat mij opviel is dat ik de aarde red!

op de verpakking staat linksboven een mooi logo met
Choose ASRock - Save the Earth
geinig verkooppunt, misschien moeten wij ASRock gebruikers wel een milieusubidie aanvragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
De Technische dienst van Alternate gaat mijn moederbord controleren. Waarschijnlijk zal ik hem gewoon terugkrijgen omdat het netwerkprobleem eens in de week voorkomt. Nadat ik net tijdens internetten ook een BSOD gekregen heb, zijn er nu alweer internetproblemen. Ik wil gewoon mijn geld terug! Dan leg ik er wel 50 euro bij en dan koop ik desnoods daar wel een goed moederbord.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerDwayne op 20-11-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Aansluitend op TweakerDwayne;

Ook ik heb soms geen internetverbinding. Ik zet mijn PC normaal gesproken op standby stand. Na het ontwaken uit de standby stand heb ik na een paar seconden altijd internet.

Alleen bij het echt afsluiten van de PC heb ik nu een paar keer gehad dat ik geen internetverbinding had. Wel een IP-adres maar geen dataverkeer. Dit gebeurt bij rechtstreekse aansluiting op de kabelmodem of op een Sitecom router met switch.

Oplossing bij mij is dan de PC weer afsluiten, kabelmodem opnieuw opstarten en daarna de PC weer aan. Laatste drivers geïnstalleerd en ook de laatste BIOS staat er op. 2.20 Geloof ik uit m'n hoofd.

Het is waarschijnlijk niet anders :O . Voor de rest nog steeds uitermate tevreden over het bordje.

@ schaduw, Dat heeft waarschijnlijk te maken met de RoHS Compliance. In deze compliance staat dat bepaalde giftige stoffen in elektronische componenten maar tot een bepaald maximum gebruikt mogen worden. Geldend in Europa vanaf 1 juli 2006.

[ Voor 13% gewijzigd door AutisticPinguin op 21-11-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Choose ASRock - Save the Earth
Waarschijnlijk dankzij een lager aantal componenten, minder condensatoren rond de socket ed. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
nevermind

[ Voor 91% gewijzigd door theroman op 21-11-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Is er hier iemand die de 775Dual werkend heeft gekregen met een PCI Express slot?

Ik heb vandaag op de hcc een Asus 7600GT PCI-E gekocht en krijg hem niet goed werkend.
Het scherm ververst regelmatig en tijdens een grafish spel gaat mijn hele pc hangen. Ik heb ook een andere XFX 7600GT geprobeerd, en hiermee precies dezelfde problemen.
Ik zag dat Wappiemonster dezelfde problemen heeft. Heb jij het kunnen oplossen?

Met mijn 6600GT AGP heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb het nieuwste bios en de nieuwste nvidia drivers geinst. (drivers ook opnieuw geinst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik heb de ASRock 775Dual-880Pro een keer getest met een ATi Radeon X1300. Dat ging prima :).
Misschien kun je in het BIOS nog het e.e.a. aanpassen met betrekking tot het PCIe slot om zo de compatibiliteit te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
@jhead22

Ik heb bij een collega van mij ook een VSTA775 geinstalleerd met een 7800GT PCI en dat werkt goed. Totaal geen problemen mee gehad.

Eventueel voeding nalopen en de instellingen in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb mijn 7900GTO erin. Prik en werkt. Drivers opnieuw installeren en ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ik heb mijn 7600GT nu ook werkend.
Ik had mijn bord met de oude AGP kaart super stabiel werken op 300FSB (Core 2 duo 6400 2100Mhz @ 2400Mhz.
Helaas is dit dus niet stabiel met een PCIE videokaart.

Mijn pc werkt nu weer prima op standaard snelheid.
Bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een updeetje. Ook na herinstallatie werkt het systeem beroerd, nonstop BSOD en soms niet willen opstarten, @random onderdelen niet herkennen etc.
Bordje is teruggestuurd naar Azerty, die hebben hem getest, maar niks gevonden.

Morgen gaan we even (naja, even, 2,5 uur reizen, leve de OV-kaart) bij ze langs, zetten het systeempje in elkaar en laten zien dat IETS dat geleverd is niet werkt zoals het hoort.

We houden jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:16:
Even een updeetje. Ook na herinstallatie werkt het systeem beroerd, nonstop BSOD en soms niet willen opstarten, @random onderdelen niet herkennen etc.
Bordje is teruggestuurd naar Azerty, die hebben hem getest, maar niks gevonden.

Morgen gaan we even (naja, even, 2,5 uur reizen, leve de OV-kaart) bij ze langs, zetten het systeempje in elkaar en laten zien dat IETS dat geleverd is niet werkt zoals het hoort.

We houden jullie op de hoogte.
Wil niet veel zeggen, maar je zit met en Tagan 330 watt voeding ATX standaard versie 1.3 (op de website staat geen 330 watt voeding met een versie 2.0 dus ik ga er van uit dat je een versie 1.3 hebt)

http://en.wikipedia.org/wiki/ATX12V

Je heb het hier over een Core Duo moederbord... je hebt dus een ATA versie 2.0 of hoger nodig als je het zaakje stabiel wil hebben.

Deze bijvoorbeeld > http://www.tagan.com/page...30u22_german_v002_web.pdf

>_> correct me if I'm wrong

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik heb van de week ook het bordje gehaald icm een E6300. Ben direct gaan overklocken. In eerste instantie kwam ik tot een FSB van 286 stabiel. Diverse benches gedraaid (prime, 3dmark, sisoft, etc.) en alles leek stabiel te lopen.
Tot gister. Wilde een spelletje spelen ( COD2) en dat liep tijdens het laden al vast (total windows freeze). Dacht in eerste instantie dat het aan het spel lag. Maar nadat ik Flatout2 opstarte en deze ook vastliep kreeg ik het idee dat de oorzaak ergens anders te vinden was.

Ik heb toen eerste mijn 6800LE teruggeklokt. Maar dit hielp niet. Na het eea uit geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk de overclock weer terug gezet op default. En tada! Alles deed het weer!

Nu is mijn vraag, zijn er ook andere mensen die eerst een stabiele overclock hadden en later ineens stabiliteits problemen kregen?

Specs:
2X 512Kinston value ram
Nexus 3500NX powersuplie
6800 LE (12p,6vp)

Nu moet ik wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit bordje. Maar dat overclocken, dat zit me wel dwars. Nu wist ik dat van te voren al, het bord is geen clockers bord. Maar dat het van de 1 op de andere dag onstabiel loopt vind ik toch wel vreemd.... :?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb m sinds gister binnen icm een D915 met thermaltake sonic tower + fan @1000rpm erop. Ik ben er heel erg blij mee zo in eerste instantie. Ik heb een merkloze 500watt voeding, en aangezien de overklokopties nogal slecht zijn, verwachtte ik niet een hoge overklok. Ik zit nu al van de standaard 200FSB, 2.8GHz @ 266FSB, 3,73GHz. Ben dr echt blij mee. Gewoon standaard voltage. Er draaien nu al enkele uren 2 stresstests tegerlijk (cpu burn-in) En hij is nu 55 graden met de kast dicht. Weet iemand of de condensatoren van asrock nog meer aan zouden kunnen:P? En nog een vraagje, in de nieuwere biossen zit een update "new clock gen". Wat is dat? Is het tegenwoordig ook mogelijk met de hand je ram frequentie of ram:fsb verhouding in te stellen ofzo? Dat mis ik namelijk. Heb zelf bios 1.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De beschrijvingen van de bios-updates van Asrock zijn zo vaag als ze maar kunnen zijn :P
Maar ik geloof dat het (met wat creativiteit) overklokken nét ietsje beter maakt, maar de 266Mhz bus draait op net iets meer dan 265Mhz, nu, geloof ik :)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste