Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:58
Ik denk dat ik misschien iets te overhaast heb gezegd dat ik dit mobo ga kopen.
Ik heb even verdere gekeken dan me neus lang is :+ en toen zag ik dit moederbord voorbij komen: Asrock 775Twins-HDTV.

Deze heeft WEL een volledige Pci-e 16x slot en DDR 1 geheugen. dit lijkt voor mij dus een betere oplossing :)
iemand nog tips ?

EDIT: Ik zag net dat je van Asrock 775Twins-HDTV de REV 2.0 versie moet hebben wil je er een Core 2 Duo op zetten :'( laat geen enkele shop deze verkopen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-08-2006 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik zat te twijfelen tussen een e6600 + Asrock 775Dual-VSTA of een e6400+ Asus p5b, ik heb toch maar voor de laatste combinatie gekozen, stabiliteit is toch belangrijker denk ik en daarnaast heb je meer opties (oa overklokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik krijg Acronis True Image 9.1 (dit is een trial) niet aan de gang met dit mobo. Ik draaide versie 8 op mijn AMD 64 zonder problemen. Acronis hangt (hij zegt loading, maar gaat niet verder) bij het laden van de startup recovery manager (deze draait voordat Windows laadt om zo Windows terug te imagen).

Ik heb al verschillende BIOS settings geprobeerd, maar het hielp niet (het is ook nogal zoeken naar een speld in een hooiberg, omdat ik geen error message krijg).

Heeft iemand toevallig een idee? CPU is niet OC'ed (en stabiel in Windows)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Het begint al goed :( ik krijg zodra ik windows wil instaleren de: CDBOOT: memory overflow error :'(
weet iemand hiervoor een oplossing _/-\o_ ?

EDIT: ff een bios reset gedaan en hij doet het _/-\o_ we gaan weer verder...

[ Voor 32% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-08-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Dus je hebt het toch gekocht. :P
Nja je had maar moeten luisteren en voor beproefde hardware zoals de X2 icm Asrock DUAL SATA 2 moeten kiezen. ;)
Laadt eens optimal settings om te beginnen (niet gelijk oc'en bij XP install).
Draai eens memtest daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Kunnen jullie ff bij everest kijken wat er bij

moederbord>>chipset>> geheugen timings>>en dan tEF

ik heb bij tREF een hele hoge waarde.... Wat hebben jullie daar??
Refresh Period (tREF) 2144T
(al mn 3 de keer dat ik het vraag :o , kost toch nie zo veel moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

Gem

Kakulukia schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:18:

[...]

Ik kan die optie niet zien , ik werk met Everest Ultimate Edition.

Even iets anders , ik wil m'n geheugen voltage omhoog gooien maar in de bios staan geen vaste nummers , alleen opties als auto - normal - high - low . Hoe kan ik nou weten welke optie welk voltage geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Met high geeft hij iets hogere voltages, hoeveel weet ik alleen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik denk met cpu Z, ben het wel niet zeker.

• Kakulukia
Ik denk 1.8 normal, auto 1.8, high +0.2= 2.0 .

hier , http://www.techzine.nl/f/g/47128phpWyrnDS.JPG

Tref heeft denk een te hoge waarde, maar in bios staat het gewoon op auto, kunnen jullie ff de timings posten.

• TweakerNummer
  • Niet online
Kakulukia schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:16:
Ik denk 1.8 normal, auto 1.8, high +0.2= 2.0 .

hier , http://www.techzine.nl/f/g/47128phpWyrnDS.JPG

Tref heeft denk een te hoge waarde, maar in bios staat het gewoon op auto, kunnen jullie ff de timings posten.
Hiero:
Veld Waarde
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug VIA Apollo PT880 Pro / PT880 Ultra / PT894 / PT894 Pro
Revisie 00
Verpakkingstype 1054 Pin FC-BGA
Verpakkingsformaat 3.75 cm x 3.75 cm
Procestechnologie 0.15 um
Core Spanning 1.5 V
In-Order Queue Depth 12

Geheugencontroller
Type Dual Channel (128 bit)
Aktieve modus Dual Channel (128 bit)
Bank Interleave 4-way

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 2.5T
RAS To CAS Delay (tRCD) 3T
RAS Precharge (tRP) 3T
RAS Active Time (tRAS) 7T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 12T
Command Rate (CR) 2T
RAS To RAS Delay (tRRD) 2T
Write Recovery Time (tWR) 3T
Write To Read Delay (tWTR) 2T
Refresh Period (tREF) 1344T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 1024 MB (DDR SDRAM)

AGP apparaat
AGP Versie 3.05
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat nVIDIA GeForce 6800 LE
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

PCI Express apparaat
PCI-E x4 port #0 Leeg

Chipsetfabrikant
Firmanaam VIA Technologies, Inc.
Productinformatie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets
Besturingssoftware download http://www.viaarena.com/?PageID=2
Besturingssoftware Update http://driveragent.com?ref=59

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:04:
Ik krijg Acronis True Image 9.1 (dit is een trial) niet aan de gang met dit mobo. Ik draaide versie 8 op mijn AMD 64 zonder problemen. Acronis hangt (hij zegt loading, maar gaat niet verder) bij het laden van de startup recovery manager (deze draait voordat Windows laadt om zo Windows terug te imagen).
Heb je wel een nieuwe recovery cd met 9.1 aangemaakt ?, grote kans dat de 8 het niet doet namelijk.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[...]

Sja, ware het niet dat Everest niet gratis was, ik had ook al voor je gekeken of ik het kon vinden :)
offtopic:
Vroeger was Everest toch wel gratis? :?

@ Hieronder:
Ow, er zijn wel trials :P
My bad. Zal even kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 31-08-2006 12:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Kakulukia
jongen, een tweaker kan toch wel een download vinden :) http://www.lavalys.com/pr...ownload.php?pid=3&lang=en

2tweakernummer, jij gebruikt ddr1? Jij hebt ook zo een hoge tREF. das iig goed nieuws 8) , is dat normaal? bij me andere pc's is ie gewoon een getal tussen 10-30.

• Dubbel Fristie
Weet iemand toevalig waar ik clock gen voor dit bord kan downloaden _/-\o_
Gezien de laatste bios-update zou hier ondersteuning voor moeten zijn toch :?

Ik kom nu aan de 275fsb waarmee ik net Super Pi (32.703s) kan draaien, maar in windows alles behalve stabiel (spontane reboots, vastlopers) :'(

Heeft iemand nog tips kwa OC opties ?

[ Voor 13% gewijzigd door Dubbel Fristie op 31-08-2006 12:45 ]

• anandus
  • Niet online

[...]

Ik heb hier overigens ook 2144T (op stock snelheden), dus ik zou me er geen zorgen over maken :)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hee hallo, ik ben nog effe 'terug gekomen' naar dit topic; heb gisteren een P5B opgehaald om dit bord te vervangen.

Ik vind toch effe dit op zn plaats:

Wat zijn de verschillen (beperkingen) tussen de 775Dual-VSTA en de P5B die een verklaring kunnen vormen voor onstabiliteit en gestotter?

1. In CPU-Z met de P5B worden alle SPD gegevens van alle reepjes netjes weergegeven. :*)
Met de 775Dual-VSTA slechts de geheugengrootte (bv. 512MB/1GB). :'(
Dit verklaart voor een gedeelte waarom de snelheid zo raar aangegeven wordt in CPU-Z.
Misschien is de Via 880Pro chipset niet in staat om het geheugen volledig uit te lezen en de timings er op aan te passen...

2. Ik krijg met hezelfde geheugen op de P5B een ratio van 1:1 m.b.t. de FSB. :*)
Op de 775Dual-VSTA kreeg ik 1:2.... :'(

3. Ik had twee bargain reepjes 1 GB DDR2 gekocht (59 euro, Cool-Prices).
Wat de oorzaak van onstabiliteit op de 775Dual-VSTA dan ook was: op de P5B boot de computer in het geheel niet met één van de reepjes (in eerste instantie deed t systeem raar, dus na eruit te halen wat niet nodig was beelk dat één van de 2 reepjes doos was...).
In andere woorden: met de P5B is het reepje tot 'D.O.A.' gedoemd, maar met de 775Dual-VSTA was het de vraag of het het moederbord, de videokaart of de geheugenreepjes waren die onstabiliteit veroorzaken.
Met het andere (identieke) reepje loopt de P5B als een zonnetje.

Anandus: alle sh*t rondom onstabiliteit kan dus wellicht 100% te wijten zijn aan het defecte reepje dat door de 880Pro Ultra chipset niet als defect gezien wordt.

4. Het gestotter bij het opstarten is voorbij met de P5B, maar komt nog wel eens voor als ik overschakel van account; ik kan me niet meer herinneren of dit met de Prescott en andere borden ook het geval was, maar dat staat wellicht los van elkaar.

5. Verschillende functies lijken (na een nachtje doorwerken om de boel om te bouwen en opnieuw te installeren) op het eerste gezicht vlotter te lopen. Ik vermoed daarom dat de 880Pro Ultra chippies lang niet zo lekker doorwerken als de i-setjes (ICH8 en 965P in mijn geval).

offtopic:
Het Asus bord was ook niet de gemakkelijkste; vooral omdat in eerste instantie niet duidelijk was waarom de boel niet postte (dat kwam dus door het defecte reepje). Maar temeer omdat de keuze voor de nieuwe 'AHCI' implementatie in de SATA poorten (er zijn 4 SATA poorten via de ICHR8 chipste, maar ook één SATA en één IDE poort via de extra Raid controller beschikbaar, beide met de keuze tussen IDE mode, AHCI mode en RAID mode) betekenen dat je weer een extra floppy moet maken met drivers voor de XP-setup. Dan blijkt weer dat die drivers niet werken, daardoor maar simpelweg kiezend voor 'IDE mode' waarbij geen floppy nodig is en de harde schijven gewoon gevonden worden in de setup van XP. Maar ja, er wordt NIET in de handleiding maar wel op de Intel site uitgelegd dat AHCI ondermeer NCQ en andere mooie performance-upgrades mogelijk worden gemaakt... jammer jammer...

edit:
O ja! Ik was helemaal vergeten dat ik in het verleden ook een paar keer een systeem met de AsRock 775-Dual880Pro gebouwd heb, met bijna dezelfde specs behalve ondersteuning voor de Core 2. En de PCI-E en AGP sloten zijn bij dat bord omgedraaid t.o.v. de 775Dual-VSTA. Ook dat bord heeft moeite met het fatsoenlijk detecteren van het type geheugen, en daarom ook moeite met stabiliteit indien een module kapot is; soms worden er fouten in Memtest86 gegeven, bij een andere boot met dezelfde reepjes niet... De 880Pro chipset is voor mij in het 'don't buy' laatje geschoven...

[ Voor 12% gewijzigd door ByteDelight op 31-08-2006 14:50 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Interresant topic!

Ik heb het bordje ook gekocht in combinatie met een Core 2 Duo 6400.
Ik wilde graag upgreaden van een Athlon XP 1800+ @ 3000+ maar had er geen 700 euro voor over, en mijn videokaart / geheugen bevalt nog prima. Ideaal bordje dus om goedkoop te upgreaden.

Misschien dat ik hem over een poosje wanneer ik wel ddr2 / pci-e heb er een ander bordje is zet, maar dat zien we dan wel weer.

• anandus
  • Niet online
bverstee schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:38:
Hee hallo, ik ben nog effe 'terug gekomen' naar dit topic; heb gisteren een P5B opgehaald om dit bord te vervangen.

En ik vindt toch effe dit op zn plaats:

Wat zijn de verschillen (beperkingen) tussen de 775Dual-VSTA en de P5B die een verklaring kunnen vormen voor onstabiliteit en gestotter?

1. In CPU-Z met de P5B worden alle SPD gegevens van alle reepjes netjes weergegeven. Met de 775Dual-VSTA slechts de geheugengrootte (bv. 512MB/1GB).
Dit verklaart voor een gedeelte waarom de snelheid zo raar aangegeven wordt in CPU-Z.
Misschien is de Via 880Pro chipset niet in staat om het geheugen volledig uit te lezen en de timings er op aan te passen...

2. Ik krijg met hezelfde geheugen op de P5B een ratio van 1:1 m.b.t. de FSB.
Op de 775Dual-VSTA kreeg ik 1:2....

3. Ik had twee cheapo 1 GB DDR2 reepjes gekocht (59 euro, Cool-Prices).
Wat de oorzaak van onstabiliteit op de 775Dual-VSTA dan ook was, op de P5B boot de computer in het geheel niet met één van de reepjes. In andere woorden: met de P5B is het reepje tot 'D.O.A.' gedoemd, maar met de 775Dual-VSTA is de vraag of het het moederbord, de videokaart of de geheugenreepjes zijn die onstabiliteit veroorzaken.
Met het andere identieke reepje loopt de P5B als een zonnetje.

Anandus: alle sh*t rondom onstabiliteit kan dus wellicht 100% te wijten zijn aan het defecte reepje dat door de 880Pro chipset niet als defect gezien wordt.

4. Het gestotter bij het opstarten is voorbij met de P5B, maar komt nog wel eens voor als ik overschakel van account; ik kan me niet meer herinneren of dit met de Prescott en andere borden ook het geval was, maar dat staat wellicht los van elkaar.
Je hebt het niet meezitten :+
Wel tof dat je dat nog even komt melden, trouwens d:)b

Overigens vind ik dat gestotter nog steeds vreemd, ik heb daar nooit last van gehad? Heeft iemand anders dit gemerkt, toevallig?

Maar de clue is dus eigenlijk dat de Asrock niet 'strict' genoeg is met geheugen en daarom wel half bootte, maar gezeik gaf, waar de Asus blijkbaar kritischer is over welk geheugen hij wel de dans aan wil gaan? :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 31-08-2006 14:48 ]

• ByteDelight

ByteDelight

anandus schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:47:
Maar de clue is dus eigenlijk dat de Asrock niet 'strict' genoeg is met geheugen en daarom wel half bootte, maar gezeik gaf, waar de Asus blijkbaar kritischer is over welk geheugen hij wel de dans aan wil gaan? :)
Ik denk dat dat de meest concrete conclusie mag zijn.
I.a.w.: koop goed geheugen met dit bord om gezeik uit te sluiten.

Good luck everyone met de 775Dual-VSTA!

Van mij mag deze topic nu dicht ;)))

• Kakulukia
Veld Waarde
Moederbordnaam ASRock 775Dual-VSTA (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 2 DDR DIMM, 2 DDR2 DIMM, Audio, LAN)

Hmm, everest geeft bij moederbord info PCI-E x16 aan, terwijl ie bij video x4 aangeeft.

• anandus
  • Niet online
Kakulukia schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:35:
Veld Waarde
Moederbordnaam ASRock 775Dual-VSTA (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 2 DDR DIMM, 2 DDR2 DIMM, Audio, LAN)

Hmm, everest geeft bij moederbord info PCI-E x16 aan, terwijl ie bij video x4 aangeeft.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar misschien dat het zoiets is:
De bus is inderdaad x16, maar het AGP-slot slikt daar de helft van in. Verder heb je dan 4 keer PCIx1, dan houdt je een PCIx4 slot over?

:?

• Kakulukia
Gebruikt iemand dit bord in combinatie met Zalman 7000 (dmv clip support)? Ik heb Zalman 7000Bcu, die is niet 775 compatible, wel als je er zo een clip ding van zalman koopt.

Iemand?

• ByteDelight

ByteDelight

Kakulukia schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:52:
Gebruikt iemand dit bord in combinatie met Zalman 7000 (dmv clip support)? Ik heb Zalman 7000Bcu, die is niet 775 compatible, wel als je er zo een clip ding van zalman koopt.

Iemand?
Ik ben een iemand.

Ik heb een 7000 met een upgrade-setje van Zalman wel eens gebruikt op een 775 moederbord, dus waarom zou het niet werken?

Lekker stil.

• peke
anandus schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:38:
[...]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar misschien dat het zoiets is:
De bus is inderdaad x16, maar het AGP-slot slikt daar de helft van in. Verder heb je dan 4 keer PCIx1, dan houdt je een PCIx4 slot over?

:?
Euhm.
Pci-e en agp zijn ten eerste al geen bussen maar net zoals hypertransport punt naar puntverbindingen.
Gewone pci is wel een bus.
De reden waarom er 16x opstaat is omdat het progje het fout heeft. :p

De reden waarom het pci-e 4x is is omdat de northbridge native helemaal geen pci-e heeft. Men heeft de pci-e 4x erin gepropt net zoals men dat tegenwoordig doet met gigabit lan, namelijk via de northbridge ipv via pci.
Zie de pci-e dus als een extra device die aan de northbridge aangesloten zit naast gigabit lan ed. Dat is meteen ook de reden dat het maar 4x is, meer bandbreedte heeft zo'n northbridge link wellicht niet.

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:42
Yes, nieuwe specs:

Intel C2D E6400
Asrock Dual-Vsta
2x 512 MB CL4 Corsair
NVidia 6800

Ik had eerst boot problemen, waardoor ik eerst Windows moest herinstalleren. Na het installeren van Windows en de bijhorende drivers werkt alles perfect. Ik heb nu overigens ook de nieuwste bios versie 1.70.

Ik ga nu even verder mijn nieuwe processor testen >:)

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Het is niet raar hoor dat je na instalatie van nieuwe hardware windows opnieuw moet instaleren (das geloof ik altijd zo) heeft geloof ik te maken met de overstap naar een andere chipset :)

Overigens krijg ik over weekje ofzo 2 sata schijven binnen, dus kan ik mooi even kijken hoe goed (of slecht :9 ) de raid chip is :).

[ Voor 30% gewijzigd door Dubbel Fristie op 01-09-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Dubbel Fristie schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:31:

Ik kom nu aan de 275fsb waarmee ik net Super Pi (32.703s) kan draaien, maar in windows alles behalve stabiel (spontane reboots, vastlopers) :'(

De nieuwe ClockGen is nog niet uit. Zie http://www.xtremesystems....highlight=asrock+clockgen (laatste post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:32:
[...]

Heb je wel een nieuwe recovery cd met 9.1 aangemaakt ?, grote kans dat de 8 het niet doet namelijk.
Ik houd er niet van om met een recovery CD te werken. De reden dat ik Acronis nam is omdat ik leuk F11 kan drukken voordat Windows boot, Acronis incremental backups ondersteunt en snel is. Ghost 2003 werkt wel gewoon; helaas kan je die niet booten voordat Windows start (of misschien wel maar weet ik hier niet van). In ieder geval boot Ghost 2003 wel van een een enkele diskette (en heb ik dus een backup/restore mogelijkheid indien nodig).

Acronis maakt echter gebruik van Windows drivers om zo de HD in ATA-133 mode aan te spreken en kennelijk crasht hij hier op.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 01-09-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dubbel Fristie schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:31:

Bij mij is ie op stock nog sneller :P
E6300 + ConroexFire-eSATA2 + 1GB PC5300: 31,766 sec (1M Super Pi 1.4 )
Beetje offtopic maargoed :P
bverstee schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:38:
blablabla

offtopic:
Het Asus bord was ook niet de gemakkelijkste; vooral omdat in eerste instantie niet duidelijk was waarom de boel niet postte (dat kwam dus door het defecte reepje). Maar temeer omdat de keuze voor de nieuwe 'AHCI' implementatie in de SATA poorten (er zijn 4 SATA poorten via de ICHR8 chipste, maar ook één SATA en één IDE poort via de extra Raid controller beschikbaar, beide met de keuze tussen IDE mode, AHCI mode en RAID mode) betekenen dat je weer een extra floppy moet maken met drivers voor de XP-setup. Dan blijkt weer dat die drivers niet werken, daardoor maar simpelweg kiezend voor 'IDE mode' waarbij geen floppy nodig is en de harde schijven gewoon gevonden worden in de setup van XP. Maar ja, er wordt NIET in de handleiding maar wel op de Intel site uitgelegd dat AHCI ondermeer NCQ en andere mooie performance-upgrades mogelijk worden gemaakt... jammer jammer...

Blabla
Herkenbaar, ik had dezelfde problemen met mijn ConroexFire-eSATA2.
Heb er 2 schijven aan hangen, een Hitachi SATA(1) schijf en een Hitachi SATAII schijf. In AHCI mode wordt het dus vage reboots, niet willen booten vanaf CD, BSOD's etc.
In RAID en IDE mode werkt alles vlekkeloos. Heel jammer ja, AHCI zou me echt super lijken, vooral NCQ. Vage asrock-bordjes ook ;)

Edit: gelijk maar ff hier op ingaan:

[...]

Hmm, bij mij staat er 7,8?! Weliswaar ander moederbord, maar toch.... :?

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 02-09-2006 00:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik had gisteren last van freezes als mijn CPU hard aan t werk wordt gezet. Dus bijv. bij gamen en prime95 gaf ie aan dat er een fatal error was.

Na het installeren van de nieuwste VIA drivers werkt het weer naar behoren. :)

De drivers die ik had geinstalleerd voor de mensen met hetzelfde probleem...
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Dat had me 2 uur de tijd gekost :(

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cloudy schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:20:
Ik had gisteren last van freezes als mijn CPU hard aan t werk wordt gezet. Dus bijv. bij gamen en prime95 gaf ie aan dat er een fatal error was.

Na het installeren van de nieuwste VIA drivers werkt het weer naar behoren. :)

De drivers die ik had geinstalleerd voor de mensen met hetzelfde probleem...
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Dat had me 2 uur de tijd gekost :(
Maar de drivers op de cd waren dus niet goed?

(Overigens staat het linkje naar de laatste drivers ook in de startpost :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik denk van niet. De processor werkte trouwens goed als 1 van de core aan het werk wordt gezet, maar als ze beiden flink wordt belast dan freeze mijn windows. Waarschijnlijk denken de meeste mensen dat dit budget bordje niet stabiel is. Door de slechte drivers die op het cd-tje staan.

ik heb net Ati-tool en prime 95 een uurtje gedraaid en het werkt gewoon goed nu. :)

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Weten jullie misschien of dit mobo een beetje picky is wat betreft het geheugen ?

k wil er graag mijn 1x1GB OCZ DDR1 stick vervangen voor 2x512MB DDR2 PQI-turbo geheugen :9 iemand hier misschien ervaring mee ? of met ander no-name geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dubbel Fristie schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:32:
Weten jullie misschien of dit mobo een beetje picky is wat betreft het geheugen ?

k wil er graag mijn 1x1GB OCZ DDR1 stick vervangen voor 2x512MB DDR2 PQI-turbo geheugen :9 iemand hier misschien ervaring mee ? of met ander no-name geheugen ?
Ik geloof dat het probleem eerder is dat dit bordje niet zo picky is met geheugen, waar het soms wel wat pickier zou mogen zijn.
(Soms accepteert-ie slecht geheugen, waar-ie dat niet moet doen).

Maar ikzelf heb niets gehoord van geheugen die het niet doet met dit bordje :)

Overigens draai ik nu Vista pre-RC1 op dit bordje, en het gaat als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Dubbel Fristie schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:32:

Ik meende gelezen te hebben dat OCZ 2.0 volt DDR2 geheugen niet werkt op dit mobo, maar zeker weten doe ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus en Dubbel Fristi zijn op onderzoek gegaan B)

We vroegen ons af waarom die FSB niet zo hoog wil.
Wordt de chipset te warm? Niet dat we weten, hij blijft lauw.
Al kan het zijn dat het koelblok gewoon met dubbelzijdig tape vastzit ipv keolpasta ertussen. Dat ga ik nog uitzoeken.

Of is de chipset zelf gewoon een slechte overklokker?
We zijn op zoek gegaan naar een ander bord met dit chipsetje (Via 880Pro), en vonden er een, de Biostar PT880 Pro-A7 Combo.
Bij een review werden ook de overklokmogelijkheden getest, en dit was de conclusie:
This board is a dismal overclocker when comparing it to the Intel or NVIDIA based chipsets. At these overclock settings, the system was able to complete all of our benchmark test suites three consecutive times and run Prime95 and SuperPI without issue. We lowered the CPU multiplier to 14, but we could not overclock past a 205MHz FSB setting with either DDR2 or DDR memory. We strongly recommend that anyone interested in this board leaves the system at stock settings and to forget any thoughts of overclocking.
Getest was er met een P4 Smithfield 840EE 3.2GHz.

Omgerekend behaalde hij een FSB van 295.

Herkenbaar? ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

XanderDrake

Build the future!

Ik volg dit topic al een tijdje en heb besloten me niet langer stil te houden :)

Erg goede review van Legit Reviews

Ze testen de 775Dual-VSTA tegenover de Intel "Bad Axe" 975X, met 3 soorten geheugen en een dikke XFX 7900GTX XXX als videokaart.

Conclusie: 10% verschil tussen de Intel en de Asrocks in 3Dmark2006, door de PCI-E 4X natuurlijk, maar de CPU scores wint ie allemaal. In spellen zoals FEAR is er bijna geen verschil, zowel tussen PCI-E 16x en PCI-E 4x of DDR2-800 en DDR-400. De 975X heeft een betere geheugen controller.
Overclock was erg mager maar het bord was uitermate stabiel.

Al met al voor mij nog steeds een leuke upgrade van S754 AMD64 => Allendale. 8)
Nu eerst nog een baan om het te betalen O-)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:22:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb besloten me niet langer stil te houden :)

Erg goede review van Legit Reviews

Ze testen de 775Dual-VSTA tegenover de Intel "Bad Axe" 975X, met 3 soorten geheugen en een dikke XFX 7900GTX XXX als videokaart.

Conclusie: 10% verschil tussen de Intel en de Asrocks in 3Dmark2006, door de PCI-E 4X natuurlijk, maar de CPU scores wint ie allemaal. In spellen zoals FEAR is er bijna geen verschil, zowel tussen PCI-E 16x en PCI-E 4x of DDR2-800 en DDR-400. De 975X heeft een betere geheugen controller.
Overclock was erg mager maar het bord was uitermate stabiel.

Al met al voor mij nog steeds een leuke upgrade van S754 AMD64 => Allendale. 8)
Nu eerst nog een baan om het te betalen O-)
Nette review, inderdaad.
Ik moet toegeven dat het mij zelfs een beetje verbaast hoe goed-ie uit de verf komt.
Had verwacht dat-ie beduidend slechter zou draaien op PCIx4.

Even de conclusie gecopy-paste:
Conclusion

So what did we see during our tests? Other than 3DMark our 7900GTX performed nearly the same on both boards despite the ASRock only having a 4x PCI-E slot. It’s extremely doubtful that you’d be able to tell what motherboard was being used if you couldn’t peek inside the case.

We also saw that high memory bandwidth really doesn’t have a huge impact on the way some applications perform. Overall the higher memory speed will give a bit better performance, but the need for $475 kits of 2GB memory should be reserved strictly for those concerned with benchmark world records.

So what complaints do we have? Well performance certainly is not one of them! How can you complain about a motherboard that costs less than a date with that girl that sits next to you in class? The “drawbacks” of this motherboard are only in the lack of features. Better overclocking options would be nice, a couple more SATA ports, gigabit Ethernet, DDRII 800 support. These would all be great but would destroy the goal of this board, and that is to give people on older systems a very inexpensive way to upgrade to the world’s fastest processor. As it stands you can stick any of the recently announced Core 2 Duo processors in this board and get excellent performance.

After spending a a couple weeks with the 775Dual-VSTA board I have to say I really like it. When you consider we’ve just seen this $55.99 motherboard hold its own against the Intel 975 chipset in the situations we tested, a motherboard that is over 4 times more expensive at $242.99! I'm currently using it in my 24/7 system which should tell you a lot about the confidence that I have in it.

Something that is often assumed is that support is low for something costing so little. That is not the case here as during the week of our testing there were two BIOS updates which shows that ASRock is in your corner with excellent updates and support.

Legit Bottom Line: The ASRock 775Dual-VSTA kicks ass. While not the best board to overclock it’s stable as a rock, performs well and saves you money to put towards other parts in your system. If you can't afford a $250 motherboard this little gem is a killer bang for the buck.

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 04-09-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik krijg dit bordje morgen ook binnen plus een Intel Core 2 Duo E6600 >:)
Nu zat ik net op de site van Asrock te kijken en daar klikte ik op de Cpu support list (Klik!)
En daar zie ik staan dat mijn processor pas bij bios versie P1.40 word ondersteund, ik weet niet welke bios versie er standaard op staat? Of maakt dat niet uit en boot hij wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Kalkoen schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:18:
Nu zat ik net op de site van Asrock te kijken en daar klikte ik op de Cpu support list (Klik!)
En daar zie ik staan dat mijn processor pas bij bios versie P1.40 word ondersteund, ik weet niet welke bios versie er standaard op staat? Of maakt dat niet uit en boot hij wel gewoon?
Ik had een bord waar de P1.30 bios versie standaard opstond, eigenlijk had hij dus helemaal niet moeten booten maar hij deed het wel gewoon ;) dus ik zou me maar geen zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik wil de pret niet bederven maar hou er wel rekening mee dat de impact van pci-e 4x alleen maar groter zal worden met de volgende generatie kaarten.
Ikzelf heb de dual sata 2 van Asrock (agp 8x, pci-e 16x) en binnenkort een 3800 x2.
De dual sata 2 is itt dit bord wél een excellente oc'er. :)
Ik vind dit bord wel een prachtig upgradeding maar het voordeel vd c2d tov X2 in games wordt eigenlijk teniet gedaan door de tragere chipset en in de toekomst de pci-e 4x.
De enige reden die ik kan bedenken om toch voor dit platform te kiezen is de dreigende schaarste van s939 cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

anandus schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:46:
Nette review, inderdaad.
Ik moet toegeven dat het mij zelfs een beetje verbaast hoe goed-ie uit de verf komt.
Had verwacht dat-ie beduidend slechter zou draaien op PCIx4.
Verrassend, ja een beetje. Maar we hebben dit al eens eerder gezien, in een review van OC Workbench:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/3dmark06.jpg

Hierbij gaat het om een Asus N7900GT TOP, dus ook lekker stock oced. 7% verschil, en in 3Dmark2005 is het nóg minder. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/fear.jpg
Deze spreekt al helemaal voor zich ;) .
corpseflayer schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:43:
Ik wil de pret niet bederven maar hou er wel rekening mee dat de impact van pci-e 4x alleen maar groter zal worden met de volgende generatie kaarten.
Ikzelf heb de dual sata 2 van Asrock (agp 8x, pci-e 16x) en binnenkort een 3800 x2.
De dual sata 2 is itt dit bord wél een excellente oc'er. :)
Ik vind dit bord wel een prachtig upgradeding maar het voordeel vd c2d tov X2 in games wordt eigenlijk teniet gedaan door de tragere chipset en in de toekomst de pci-e 4x.
De enige reden die ik kan bedenken om toch voor dit platform te kiezen is de dreigende schaarste van s939 cpu's.
Zoals ik al eerder in deze post zei: vooralsnog valt het reuze mee, aanzienlijk minder bottleneck problemen dan verwacht. :)
Ik ben verder meer een mainstream videokaart eigenaar. 500€ vind ik sowieso te veel, de 7600GT of X1650XT vind ik een stuk aantrekkelijker, en dus ook bijvoorbeeld de toekomstige 8600GT. Daar zullen de bottleneck problemen minder mee zijn.

Trouwens, volgens mij was de 939Dual-Sata2 in het begin ook géén goede overclocker. Waarschijnlijk kan Asrock er bij dit bord er ook nog wat aan doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 04-09-2006 20:06 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Kalkoen schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:18:
Hij boot met elke bios revisie, zelfs met 1.00. Die updates zijn fine tunes, waardoor het beter werkt.

er is trouwens een nieuwe S939dualsata2, S939dual-vsta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
Ik heb vorige week ook dit moederbord gekocht, dik tevreden icm E6400.
Nu wil ik alleen een nieuwe HDD erbij kopen en zat te denken aan een maxtor diamonmax 10 320gb. Alleen is deze SATAII, word dat ondersteund door dit moederbord?

(of gaat het iig werken)

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha Supreme op 05-09-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Ik zou geen maxtor kopen(no fan), hitachi en seagate zijn goed :9 .

Sata2 werkt goed op deze sata1 poorten (backwards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
thnx voor de info, ga ik m vanmiddag ff halen
word toch maxtor, goede ervaringen mee tot nu toe, ieder zo zn voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik ben nu mijn e6300+775Dual-Vsta systeempje in elkaar aant zetten. Alleen moet ik nogal veel druk zetten om het socket te closen, hoort dit?

Volgens mij zit de processor er goed in zitten, inhammetjes zitten goed en pijltje wijst naar de socket lever.
Alleen als ik de liever ong. op een graad of 60 heb staan, begint hij nogal lastig te gaan, en het kraakt ook een beetje. Ik ben bang dat ik de contactjes crush als ik verder ga.

Hoort dit nou of niet?

//edit

Ik heb het toch maar geprobeerd, en hij doet het gelukkig nog _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door synthesix op 05-09-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Het klopt dat je wat druk moet zetten. Is geheel normaal.

[ Voor 74% gewijzigd door jhead22 op 05-09-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Misschien wat om in de ts te zetten.
Ik weet in ieder geval dat ik zoveel druk bij m'n 478 northwoodje niet had moeten en durven zetten.

Overclocken ging tot nu toe niet zo goed overigens, heb mn 6300 (1,86Ghz) niet op 2,2Ghz kunnen krijgen, hij draait nu op 2,1Ghz . Maar ik heb ook nog niet zoveel geprobeerd voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Gisteren bij het bf2'en

1x blue screen
2x spel van zelf dicht
1x spel error met memory error messages ( een fout op locatie 256MB, op 332, op 342 zoiets: je kon op negeren ,opnieuw , doorgaan klikken)

Er is iets goed fout in dit bord, memory controller is denk gaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
synthesix schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:45:
Misschien wat om in de ts te zetten.
Ik weet in ieder geval dat ik zoveel druk bij m'n 478 northwoodje niet had moeten en durven zetten.
Vreemd, bij mij hoefde ik hem er maar in te leggen, dicht en klaar. Helemaal niet veel druk nodig? (Geloof ik)
Overclocken ging tot nu toe niet zo goed overigens, heb mn 6300 (1,86Ghz) niet op 2,2Ghz kunnen krijgen, hij draait nu op 2,1Ghz . Maar ik heb ook nog niet zoveel geprobeerd voor de rest.
Volgens mij heb je een record-overklok gehaald met dit bordje :D
Damn, ik wou dat ik dat had :P

• jhead22
  • Niet online
Mijn Asrock 775Dual-VSTA bordje bevalt tot nu toe erg goed in combinatie met een 6400 @ 2400Mhz (8x 300), 2x 512 PC400 Dane-elec geheugen, Geforce 6600GT AGP.

Ben nog niet helemaal klaar met de stress tests, maar tot nu toe lijkt alles stabiel.

Wat zijn jullie overklok resultaten?
Misschien kunnen we het in een tabbeletje opslaan en in de start post verwerken.

• anandus
  • Niet online
jhead22 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:39:
Mijn Asrock 775Dual-VSTA bordje bevalt tot nu toe erg goed in combinatie met een 6400 @ 2400Mhz (8x 300), 2x 512 PC400 Dane-elec geheugen, Geforce 6600GT AGP.

Ben nog niet helemaal klaar met de stress tests, maar tot nu toe lijkt alles stabiel.

Wat zijn jullie overklok resultaten?
Misschien kunnen we het in een tabbeletje opslaan en in de start post verwerken.
Ik denk niet dat dat de moeite waard is :P
Meer dan 30Mhz FSB overklok is er niet uit te halen, dus wie een Mhz meer of minder heeft.. tja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb weer problemen met crashes in Windows. Ik had mijn C schijf geformatteerd, omdat mijn agp transfer rate op PCI werd gezet door de drivers. Na mijn Windows installatie crasht mijn windows weer als de processor wordt belast. (agp trasfer rate staat overigens weer op 8x.)

Ik heb nu VIA HyperionPro-V509A drivers geinstalleerd en het werkt dus niet goed. Welke drivers hebben jullie geinstalleerd en loopt het stabiel?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb de Hyperion en Realtek drivers en het loopt retestabiel, nooit een crash of wat dan ook. Zowel onder XP als onder Vista :)

Wat is je setup, cloudy?

Overigens, heeft iemand de RAID al geprobeerd? Hoe is-ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb mijn probleem gevonden, het is te wijten aan mijn geluidskaart - VIA chipset combi.

Na enkele uren ATiTool / prime 95 te hebben gedraaid en ze gaven geen fouten aan, ging ik weer eens Guild Wars spelen. Dus ik zet alle opties op Max en ja hoor, het liep vast en gaf een 'squeel of death' geluid. :(

Het bleek dat mijn geluidskaart (Creative Audigy 2) niet goed samenwerkte met een mobo met VIA chipset. *dit heb ik op internet gelezen
Na EAX te hebben uitgezet werkte het weer.

Dus nu is mijn probleem: Hoe krijg ik EAX werkend met een VIA chipset? }:O

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
BIOS 1.8 is uit!!!!

fine tune for memory ;)

we zullen zien.

-haal je creative geluidskaart uit en doe een tijdje met onboard geluidskaart, als je dan geen probs hebt weet je zeker dat het aan je geluidskaart ligt

- Ik gebruik RAID0 met me raptors, werken goed, ik d8 iets van 130 mb/s .

[ Voor 14% gewijzigd door Kakulukia op 09-09-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
anandus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:19:
Overigens, heeft iemand de RAID al geprobeerd? Hoe is-ie? :)
Maandag of dinsdag komen 2x Western Digital 80GB SATA 7200RPM 8MB Caviar (WD800JD) schijven mijn kant op :D

Benchmarks zullen uiteraard volgen :>
eerst maar even een floppy drive regelen :9

[ Voor 16% gewijzigd door Dubbel Fristie op 09-09-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Kakulukia schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:29:
BIOS 1.8 is uit!!!!

fine tune for memory ;)

we zullen zien.

-haal je creative geluidskaart uit en doe een tijdje met onboard geluidskaart, als je dan geen probs hebt weet je zeker dat het aan je geluidskaart ligt
Fine tune for DDRII memory wat op zich best wel raar is want mijn DDR1 mem loopt nog steeds erg vreemd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Vandaag mijn DDR2 binnengekregen, meteen maar geflashed naar 1.8. Helaas wil het bord niet eens posten wanneer ik overclock mode op iets anders dan auto zet, zelfs als ik dan de settings op stock laat :S

EDIT: zojuist een post gezien van iemand op vr-zone, waarbij hij verder kon clocken wanneer pci-e bus op 112 stond ipv 100, dus ik dacht laat ik dat eens proberen, en warempel ik kan nu booten met overclock mode aan. Nu maar es kijken hoe ver ik kom :)

[ Voor 38% gewijzigd door Xerion404 op 12-09-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Is er iemand hier die een Creative geluidskaart gebruikt? Ik krijg vastlopers door de combinatie van mijn Audigy 2 en de VIA chipset....

Ik dacht het eerst opgelost te hebben door 'Computer' van ACPI multi-processor te veranderen naar standard, maar mijn 2e core wordt dan niet herkend. Ik kan ook mijn PCI slot niet veranderen, al mijn PCI sloten zitten al vol.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dus de volgende dingen geprobeerd:

ACPI veranderd naar Standard => 2e core wordt niet ontdekt
PCI Delay Latency Patch => Nog steeds vastlopers

Wazaa?

• peke
Kijk ff of de kaart een eigen IRQ heeft en zoniet wissel de kaart dan om met een andere pci kaart.

• anandus
  • Niet online
Xerion404 schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:03:
Vandaag mijn DDR2 binnengekregen, meteen maar geflashed naar 1.8. Helaas wil het bord niet eens posten wanneer ik overclock mode op iets anders dan auto zet, zelfs als ik dan de settings op stock laat :S

EDIT: zojuist een post gezien van iemand op vr-zone, waarbij hij verder kon clocken wanneer pci-e bus op 112 stond ipv 100, dus ik dacht laat ik dat eens proberen, en warempel ik kan nu booten met overclock mode aan. Nu maar es kijken hoe ver ik kom :)
Interessant :)

• Cloudy
De geluidskaart heeft wel een eigen IRQ, de 18e. Ik las op internet dat ie lager dan 5 moet staan, maar ik heb zelf geen idee hoe ik het kan instellen.

Wazaa?

• __Rza
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 17:48
Systemspecs:
775Dual-VSTA, C2D E6300, 2x512MB PC400 of 2x512MB PC533, Radeon 9700, SoundBlaster Live!, BIOS 1.8

De computer loopt telkens vast bij gebruik van 3D, zowel met DDR als DDR2.
Met een Radeon 9600 loopt de computer niet vast maar krijg ik beeld corruptie.
De problemen begonnen zich altijd voor te doen nadat de computer 24u aan stond.

Na enkele dagen proberen en alle bios instellingen te veranderen,
bleek dit de oplossing:
'AGP WRITE' uitschakelen in Control Center.
Dus het mag op AGP8x blijven en 'AGP READ' mag ook aan blijven.

Huidige instelling:
Alles op stock, 1T, PC400, PCI delay trans 1, latency 32

Ik heb gezien dat mensen met PCI-E kaarten ook problemen kunnen hebben met beeld corruptie.
Dat kon verholpen worden door in de bios 'PCI-E Downstream' uit te zetten.

• peke
Cloudy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:32:
De geluidskaart heeft wel een eigen IRQ, de 18e. Ik las op internet dat ie lager dan 5 moet staan, maar ik heb zelf geen idee hoe ik het kan instellen.
Als de laatste bios en drivers geen oplossing bieden zal er niks anders opzitten dan de onboard audio te gebruiken.
De IRQ hoeft niet lager te staan dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Toen ik mijn computer veranderde naar Standard PC was mijn geluidskaarts lRQ 4. Toen gaf mijn pc geen problemen....*pc maakte alleen geen gebruik van dual-core

Hoe goed is de onboard audio eigenlijk vergeleken met mijn Audigy 2?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cloudy schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:07:
Toen ik mijn computer veranderde naar Standard PC was mijn geluidskaarts lRQ 4. Toen gaf mijn pc geen problemen....*pc maakte alleen geen gebruik van dual-core

Hoe goed is de onboard audio eigenlijk vergeleken met mijn Audigy 2?
Ik heb nooit een Audigy 2 gehoord, heb zelf sinds de SB Live! (of 1024, weet niet meer :P ) alleen maar onboard gehad, omdat dat voor mij goed genoeg is.
Dus ik kan er niet echt een oordeel over geven, maar het is niet beter of slechter dan mijn vorige moederbord (een Gigabyte met 865-chipset en ook AC'97 geluid (wel 5.1)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:38:
[...]

Ik heb nooit een Audigy 2 gehoord, heb zelf sinds de SB Live! (of 1024, weet niet meer :P ) alleen maar onboard gehad, omdat dat voor mij goed genoeg is.
Dus ik kan er niet echt een oordeel over geven, maar het is niet beter of slechter dan mijn vorige moederbord (een Gigabyte met 865-chipset en ook AC'97 geluid (wel 5.1)).
Onboard geluid heeft geen EAX voor games voor zover ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb nu kX drivers geinstalleerd en het crasht niet meer. :) Alleen werken sommigen dingen, zoals M3D en de microfoon niet meer...

't Lijkt erop dat ik mijn pc nooit 100% functioneel kan maken :'(

Wazaa?

• Dubbel Fristie
Hierbij mijn benchmarks van de interne Raid-controller van het bord :>
Ik heb nu 2x WD 80GB 8MB 7200Rpm schijven erin hangen :)

http://img245.imageshack.us/my.php?image=benchmarksui1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mm1T
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-01 09:47
Dat draait wel lekker zo te zien....

Ik had ook een vraagje voor je....ik zit namelijk met het volgende probleem:

Ik heb een dus ook een Dual Vsta alleen ik ondervind problemen met de onboard sata controller. Ik heb een WD raptor met een WD320 schijf. Als ik boot zie ik alleen de Raptor en niet de WD320. Als ik de stroomstekker van de raptor eruit haal en dan boot zie ik de WD320 wel.

Ze worden dus niet tegelijk gevonden. Ik heb al vanalles geprobeerd, schijven van sata poort veranderd en in de Bios non-raid, raid noem maar op.

Misschien dat jij of een van de lezers dit probleem ook heeft gehad en/of een oplossing heeft

Alvast bedankt greetzzz T1mm1T :*)

http://www.tipserv.net/tm/sign_ladder/sign_ladder_T1mm1T.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 31-05 22:25

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Cloudy schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:20:

Dus nu is mijn probleem: Hoe krijg ik EAX werkend met een VIA chipset? }:O
Vreemd, ik heb de voorganger van dit bord (de 775Dual 880pro) en heb geen problemen met mijn Audigy2.

Terwijl het bord toch wel wat is overgeklokt( 805D @ 3 GHz)
Zowel Vista als XP MCE lopen zonder problemen.

PC staat nu al ruim een week aan en nog geen enkel probleem gezien.
Het zou kunnen dat er iets aan de hand is met je Audigy

Probeer anders eens de KX drivers voor je Audigy2 (www,kxproject.com)

[ Voor 18% gewijzigd door fordrwd4ever op 18-09-2006 10:47 . Reden: quote vergeten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
ovhees schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:45:
[...]

Vreemd, ik heb de voorganger van dit bord (de 775Dual 880pro) en heb geen problemen met mijn Audigy2.

Terwijl het bord toch wel wat is overgeklokt( 805D @ 3 GHz)
Zowel Vista als XP MCE lopen zonder problemen.

PC staat nu al ruim een week aan en nog geen enkel probleem gezien.
Het zou kunnen dat er iets aan de hand is met je Audigy

Probeer anders eens de KX drivers voor je Audigy2 (www,kxproject.com)
kX understeunt geen EAX toch? Staat tenminste wel op hun ToDo list: http://kxproject.lugosoft.com/todo.php?language=en

Heeft iemand anders ook het gevoel dat bij het CD -> HD kopieren de hele PC traag gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerNummer op 19-09-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170000

TweakerNummer schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:14:
[...]

kX understeunt geen EAX toch? Staat tenminste wel op hun ToDo list: http://kxproject.lugosoft.com/todo.php?language=en

Heeft iemand anders ook het gevoel dat bij het CD -> HD kopieren de hele PC traag gaat?
Nou ik heb meer het idee dat het gehele copieren gewoon traag gaat gisteren even een DVD'tje branden sjezus wat een traagheid zeg.
Het systeem opzich bleef gewoon goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik denk dat ik mijn pc eindelijk helemaal werkend heb gekregen. Ik draai nu ipv ACPI mulitprocessor pc een MPS multiprocessor pc. Nu werken de Creative drivers gewoon goed en ik heb ook geen last meer van vastlopers. :*)

Toch bijna een maandje gedaan om 't probleempje op te lossen.....

* Kl*te zooi, PC loopt nog steeds vast tijdens Guild Wars + Ventrilo!!

[ Voor 11% gewijzigd door Cloudy op 20-09-2006 18:50 ]

Wazaa?

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:16
Ik heb dit bordje nu een tijdje, de audio wil een beetje "brommer" maar verder werkt het allemaal prima. nu was ik toe aan een herinstall en een extra schijf. dus ik koop een nieuwe hd, sata II ..
dus ik hang de schijf eraan, wordt niet gezien. zet de jumper op sataI nu wordt de drive wel herkend.
partitioneer, format. klaar.
nu doe ik een herinstall van het systeem. gewoon op een ide (pata) schijf, en installeer de sata driver in windowsXP. sluit de sata schijf aan. nu start het systeem niet meer door.
in de bios staat raid uit, boot volgorde staat goed en toch blijft het systeem hangen als windows gestart wordt. bios update geprobeerd. dit loste niets op.

mijn systeem:
Motherboard:Asrock P4Dual-880 Pro
http://www.asrock.com/PRODUCT/P4Dual-880Pro.htm
- Northbridge: VIA PT880 Pro
- Southbridge: VIA 8237R
proc: Intel Pentium 4 2.6
HD: WD 320GB sata II u300 (jumper set to u150)
HD: Maxtor IDE 200 GB (PM)
HD: Maxtor IDE 200 GB (SM)
memory: 3x 256 MB

iemand enig idee?

If you don't stand for something you'll fall for everything

• TweakerNummer
  • Niet online
Anoniem: 170000 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:54:
[...]

Nou ik heb meer het idee dat het gehele copieren gewoon traag gaat gisteren even een DVD'tje branden sjezus wat een traagheid zeg.
Het systeem opzich bleef gewoon goed hoor.
Staat je HD & DVD wel op U-DMA? Bij mij stond de HD eens een keer niet op U-DMA (dit heb ik niet zelf gedaan) en het was heeeeeeeeeeeeeeel erg traag. Daarna beter (maar nog steeds traag).

Kennelijk is VIA nog steeds zo brak als jaren terug...... :|

• hoimic
  • Laatst online: 29-05 08:46
Ik overweeg dit bord ook te kopen. Het is misschien niet helemaal ontopic, maar ik zou niet weten waar ik de vraag anders moet stellen.

Loopt de c2d e6600 ook lekker op dit bord met DDR1 PC2700(333) geheugen? Ik heb nu namelijk 1GB Kingston geheugen op deze snelheid (C2.5). Heeft een van jullie ervaringen met dit bord in combinatie met DDR1 PC2700 geheugen?

• TweakerNummer
  • Niet online
hoimic schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:31:
Ik overweeg dit bord ook te kopen. Het is misschien niet helemaal ontopic, maar ik zou niet weten waar ik de vraag anders moet stellen.

Loopt de c2d e6600 ook lekker op dit bord met DDR1 PC2700(333) geheugen? Ik heb nu namelijk 1GB Kingston geheugen op deze snelheid (C2.5). Heeft een van jullie ervaringen met dit bord in combinatie met DDR1 PC2700 geheugen?
Zie
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2810 het is alleen wel CL 2 ipv CL 2.5 maar veel zal dat niet schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 21-09-2006 11:12 ]

• jhead22
  • Niet online
Werkt speedstep bij jullie?

Ik heb speedstep in het bios op auto staan. (je kan kiezen uit auto of disabled)
Verder draai ik winXP met SP2.

Mijn Core 2 duo 6300 @ 2400Mhz blijft echter constand op 2400Mhz draaien.

• anandus
  • Niet online
jhead22 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:59:
Mijn Core 2 duo 6300 @ 2400Mhz blijft echter constand op 2400Mhz draaien.
Mag ik vragen wat voor FSB je hebt? :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 21-09-2006 13:16 ]

• jhead22
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:15:
[...]
Mag ik vragen wat voor FSB je hebt? :)
(8x 300)

• anandus
  • Niet online
Een E6300 heeft toch een multiplier van 7?

• Dubbel Fristie
anandus schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:03:
[...]
Een E6300 heeft toch een multiplier van 7?
de e6300 heeft idd een multi van 7x

@jhead22, kan je mis een CPU-z screentje + prime stable screen neerzetten :*) want een FSB van 300 is echt zeer hoog voor dit mobo ;)

• jhead22
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://mijnadres.net/jhead/CPUZ.jpg

Zo bijzonder is dit toch niet :?

3Dmark2003 heb ik al een paar uur laten draaien.
Prime moet ik nog doen.

En ik zie dat ik een typ foutje heb gemaakt... Ik heb een 6400 ipv 6300 ;)
Sorry :P

Edit: Dat prime is leuk, maar hij stressed maar 1 core.
Kan ik een instelling veranderen dat hij bijde cores pakt, of moet ik er gewoon 2 tegelijk draaien?

Edit2: Ik draai nu prime en superpi tegelijk. Nu zijn bijde cores volledige gestressed. Temp: 45 graden

[ Voor 56% gewijzigd door jhead22 op 21-09-2006 15:04 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jhead22 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:34:
[afbeelding]

Prime moet ik nog doen.

Kan ik een instelling veranderen dat hij bijde cores pakt, of moet ik er gewoon 2 tegelijk draaien?

Edit2: Ik draai nu prime en superpi tegelijk. Nu zijn bijde cores volledige gestressed. Temp: 45 graden
Oeh, fijntjes :9

Binnenkort ook effe gaan bestellen denk ik ;)

• jhead22
  • Niet online
Ik heb inmiddels een paar uur prima en superpi gedraaid, en het is perfect stabiel @ 2400Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
jhead22 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:34:
[afbeelding]

Prime moet ik nog doen.

Je kan het beste 2x prime openen en 1 op core0 zetten en de ander op core1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
BIOS 1.90 is uit: Patch audio for Windows Vista. Er zit een note bij: http://www.asrock.com/support/note/775Dual-VSTA(1.90).html

Download op: http://www.asrock.com/sup...p?Model=775Dual-VSTA#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Patch audio for Windows Vista.

Hmm.. okee. Ik heb geloof ik geen problemen gehad met Vista.

Ze zijn wel lekker bezig met het uitbrengen van nieuwe biossen trouwens. Ben benieuwd wat er nog komen gaat :)

edit:
Bij het updaten naar de nieuwe bios, moet ook in XP een PCI-bus en de HD audio (opnieuw) geïnstalleerd worden. Is kleine moeite, verder :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 22-09-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Dubbel Fristie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:10:
[...]

Je kan het beste 2x prime openen en 1 op core0 zetten en de ander op core1 ;)
Gewoon orthos gebruiken, veel makkelijker :)

Anyway, bij mij bleek de dram flexibility optie ofzoiets al de hele tijd aan te staan, geheugen draaide dus veel te langzaam, heb het uitgezet maar nu ben ik zelfs met alles op stocksettings niet helemaal primestable :(

EDIT: linkje naar orthos

[ Voor 7% gewijzigd door Xerion404 op 22-09-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik heb een behoorlijk probleem met het lezen/schrijven van CD's/DVD's. Beide duren zeer lang (45 minuten voor een volle DVD op 12x). Branden doe ik met een verouderde versie van NERO op een DVD brander die het wel goed deed in een ander system. Ook is het erg vreemd dat in NERO de buffer level schommelt tussen 65% en 85% (constant en heel snel achter elkaar). Er wordt dus niet genoeg data van/naar de CD/DVD-drive verzonden.

De CD/DVD-drive staat wel in U-DMA mode. De HD die ook op IDE zit geeft geen problemen. Het vervelende is dat als ik met de CD/DVD-drive aan de slag ga de muis ook niet meer soepel loopt. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?

CD/DVD-drive stond niet in U-DMA mode om een of andere vage reden. Iedere keer als ik reboot moet ik hier weer naar kijken......

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 24-09-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

Ik heb ook erg veel interesse in dit board, omdat ik nog een 6800GT AGP kaart heb. Ik vroeg me af of er ook nog alternatieven zijn voor dit board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
S1W schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:34:
Ik heb ook erg veel interesse in dit board, omdat ik nog een 6800GT AGP kaart heb. Ik vroeg me af of er ook nog alternatieven zijn voor dit board?
Voor socket 775 bedoel je? Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

Voor 939 is er overigens ook een Asrock AGP/PCIe bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

anandus schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:37:
[...]

Voor socket 775 bedoel je? Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

Voor 939 is er overigens ook een Asrock AGP/PCIe bordje :)
Ja, 775 voor een Conroe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes over dit bordje...
Ik draai hem met een Core 2 duo 6400 @ 2400Mhz
2 x Corsair 512MB DDR2 64MX64 PC667 C4 Value Select

Het bios zette het geheugen standaard op 533Mhz, dus ik heb met de hand 667 ingesteld.
De rest van de instellingen heb ik op auto staan en flexibility modus heb ik aan staan. CPU-Z zegt nu dat mijn geheugen op 600Mhz cas 3 draait.
Waarom draait het niet op 667Mhz? Ik heb de flexibility mode ook al een keer uitgezet.

Verder valt het mij op dat speed step niet werkt. Mijn cpu draait constand op 2400Mhz terwijl het in de bios wel aan staat. Moet ik hiervoor nog een driver in windoos installeren? Of werkt het niet meer als je je cpu overgeklockt hebt?

Afbeeldingslocatie: http://mijnadres.net/jhead/600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik heb ook al een tijdje dit bord en bij mij geeft Cpu-z ook niet de goede snelheid aan van het geheugen. (staat ingesteld op 333Mhz, Cpu-z geeft 466Mhz aan)
Speedstep kan je aanzetten door bij Energiebeheer het Draagbaar/Laptop schema te kiezen.
Of dat speedstep helemaal goed werkt als je je cpu hebt overclockt weet ik niet.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

jhead22 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:26:
Ik heb 2 vraagjes over dit bordje...
Ik draai hem met een Core 2 duo 6400 @ 2400Mhz
2 x Corsair 512MB DDR2 64MX64 PC667 C4 Value Select

Het bios zette het geheugen standaard op 533Mhz, dus ik heb met de hand 667 ingesteld.
De rest van de instellingen heb ik op auto staan en flexibility modus heb ik aan staan. CPU-Z zegt nu dat mijn geheugen op 600Mhz cas 3 draait.
Waarom draait het niet op 667Mhz? Ik heb de flexibility mode ook al een keer uitgezet.

Verder valt het mij op dat speed step niet werkt. Mijn cpu draait constand op 2400Mhz terwijl het in de bios wel aan staat. Moet ik hiervoor nog een driver in windoos installeren? Of werkt het niet meer als je je cpu overgeklockt hebt?

[afbeelding]
lol 600mhz c3 voor ddr2 ...hahaha dan zou je het wereldrecord hebben.... niet slecht op een asrock :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste