[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 15.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136364

DizzyWeb schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 02:06:
[...]

Ik heb de 32-bits versie, dus ja, is hetzelfde.
Klopt, (En Bedankt :) ) heb inmiddels 32bit versie erop (draait beter dan x64 vind ik)

Maar Nvidia moet zich diep schamen,echt belachelijk! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jimbolino schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:55:
uniflash is te oud om op nieuwe moederboarden nog te werken

met de dos versie kreeg ik een error (die niet met switches te omzeilen was) maar de windows versie: ftp://download.asrock.com...oreDual-VSTA(1.50)Win.zip
Werkt perfect !!!

Gewoon even AFUWIN.EXE /X opstarten en hij begint meteen met flashen!

775-Dual -> 4CoreDual geslaagd !
Wat zijn de voordelen daarvan? Behalve dan theoretische quad-core support? Of heb je er echt een quad-core inzitten? Kom je ook verder met OC'en?

Ik denk overigens dat je een van de gelukkigen bent met een 880 Ultra NB chipset.

[ Voor 30% gewijzigd door TweakerNummer op 16-04-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

TweakerNummer schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:11:
[...]
Wat zijn de voordelen daarvan? Behalve dan theoretische quad-core support? Of heb je er echt een quad-core inzitten? Kom je ook verder met OC'en?

Ik denk overigens dat je een van de gelukkigen bent met een 880 Ultra NB chipset.
Ik heb een D805 erin zitten, dus iets over OC kan ik niet zeggen. Ook weet ik de verschillen niet aangezien ik de bios niet uit mijn hoofd heb geleerd voordat ik heb geflashed.
Ik wil wel even foto's maken van de schermen, dan kun je die vergelijken met jouw schermen thuis.

Overigens zijn de boarden 100% identiek (zie je aan de plaatjes), het is dus geen toeval dat dit werkt.
De achtervoeging "Ultra" wil alleen maar zeggen dat de chipset iets hoger geklokt is.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ik ben van plan de opvolger van de Asrock 775Dual-VSTA moederbord te kopen. De Asrock 4Core4Dual-VSTA moederbord.

Ik kan er echter weinig over vinden. Als ik het goed begrijp is de FSB van dit moederbord 1066 MhZ. Dan zou dit toch goed moeten kunnen in combinatie met een E6600 processor??
Moet ik er dan ook geheugen bijzoeken, wat overeenkomt met die 1066 MhZ?? 2048 MB DDR 2 533 MhZ zou goed kunnen dan toch?

Wie helpt mij opweg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Buffalo op 18-04-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoi

Ik probeer een goedkope systeemupgrade van cpu, mobo en geheugen samen te stellen met een hoge bang-for-buck waarde. Mijn oog viel op dit bord vanwege de lage kostprijs en omdat ik hierdoor een oude AGP kaart kan blijven gebruiken. De volgende componenten heb ik geselecteert op azerty.nl:

Intel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed @ € 111,40
Asrock 4CoreDual-VSTA, Retail @ € 56,04
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x @ € 85,33

Totaal € 252,77

Mijn vraag is of die combinatie mogelijk is en of ik evt. de cpu zou kunnen overclocken naar 2.6Ghz (289*9)?

Alvast bedankt!

edit - reeds bestelt, ik post later nog wel iets :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Eleet op 25-04-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207337

Anoniem: 136364 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:20:
0,0 :)

E4300 = 9 x 200FSB
PC3200 = 200FSB

Met een beetje geluk wil je geheugen 210 a 220 FSB halen.

Dus maximaal 2GHZ
Ik heb ook 200mhz ddr en als je de FSB op 266 zet krijg je automatische en andere divider waardoor het RAM op 200mhz blijft. Mijn e4300 draait nu op 2.53 ghz, hoger kan nog wel maar daarvoor heb ik toch echt een andere cpu fan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Is er hier nog iemand die een 8600/8800 op het mobo heeft geprobeerd? Eerder waren er berichten dat dit niet werkte, zelfs van de ASRock tech support. Later schijnt het gefixed te zijn met nieuwe drivers, maar dit zou ik wel graag bevestigd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165550

Heb sinds gisteren een E6600 met een Conroe865PE bordje.
in CPU-Z zie ik nu dit...
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/mitsjel/conroe865pe.jpg

Als ik nu in het bios de bus speed manueel op 266 ipv "auto" zet, is het systeem zelfs niet stabiel meer, geregeld spontane reboots.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 165550 op 27-04-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz :P

* anandus heeft dit bordje en had in alle vrolijkheid een 8800GTS besteld...

... om er later achter te komen dat-ie niet compatible is met dit bordje :/ :P

Maar wees niet getreurd, het schijnt een driver-ding te zijn, dus ik zal voor jullie tweakertjes :> (En voor mezelf natuurlijk ;) ) diverse drivers van Nvidia/Via proberen op zowel XP als Vista.

8)

En als het niet lukt moet ik een ander moederbord regelen :/ Maarja, eerst even uitproberen, je bent tweaker of niet :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:41:
Hmmz :P

* anandus heeft dit bordje en had in alle vrolijkheid een 8800GTS besteld...

... om er later achter te komen dat-ie niet compatible is met dit bordje :/ :P

Maar wees niet getreurd, het schijnt een driver-ding te zijn, dus ik zal voor jullie tweakertjes :> (En voor mezelf natuurlijk ;) ) diverse drivers van Nvidia/Via proberen op zowel XP als Vista.

8)

En als het niet lukt moet ik een ander moederbord regelen :/ Maarja, eerst even uitproberen, je bent tweaker of niet :P
Een hele hoop mensen op een Duits forum hebben bevestigd dat het werkt vanaf driver 101.xx en dat het ook werkt met driver 15x.xx zowel onder XP als Vista. Het duurde alleen even om dat forum door te spitten; de thread over de 775 VSTA is 10x zo groot als hier :X

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerNummer op 27-04-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, dat scheelt weer een hoop gedoe.

Linkje naar dat forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:45:
Ah, dat scheelt weer een hoop gedoe.

Linkje naar dat forum? :)
Ik kan de eigenlijke forum/thread niet meer vinden, maar op http://www.pc-treiber.net/board.php?boardid=29 en http://www.pc-treiber.net/thread.php?threadid=3972 staat info die wel nuttig kan zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 165550 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:56:
[afbeelding]

Als ik nu in het bios de bus speed manueel op 266 ipv "auto" zet, is het systeem zelfs niet stabiel meer, geregeld spontane reboots.
wat voor geheugen heb je dan precies en op welke frequentie staat hij ingesteld?

@ hierboven
ik snap echt niet hoe je voor dit moederbord een 8800GTS kan kopen, voor zover ik weet draait de pci-e link op dit bord maar maximaal op 4x? ik meen ook in een review geleven te hebben dat kaarten sneller dan een 7900GS hierdoor gebottleneckt worden en dus niet op vol potentieel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Eleet schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:54:
[...]

wat voor geheugen heb je dan precies en op welke frequentie staat hij ingesteld?
Corsair Twinx1024 Platinum 3200LL.
Nuja met die 3:2 divider draait het underclocked, dat is ook niet het probleem.

Die cpu zou toch minstens zn stock snelheid moeten kunnen halen maar zelfs dat doet hij niet.
Boven de 260 loopt het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sir_Eleet schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:54:
[...]
@ hierboven
ik snap echt niet hoe je voor dit moederbord een 8800GTS kan kopen, voor zover ik weet draait de pci-e link op dit bord maar maximaal op 4x? ik meen ook in een review geleven te hebben dat kaarten sneller dan een 7900GS hierdoor gebottleneckt worden en dus niet op vol potentieel draaien
Ja, klopt, hij doet 5%-10% langzamer. Nog steeds snel genoeg voor de meeste spellen.

Maar het hele punt waarom ík (en volgens mij de meesten met dit moederbord) dit moederbord hebben is dat je in alle rust alle componenten kan upgraden (DDR1->DDR2, CPU, AGP->PCI-e), waardoor je uiteindelijk als laatste stap een goed modern moederbord kan kopen.

Ik kan ook een of ander flut CPIe-kaartje kopen, maar dan snijd ik mezelf weer in de vingers als ik naar een nieuw moederbord ga ;)

Overigens blijf ik waarschijnlijk bij dit moederbord zolang het kan met spelletjes, daarna een nieuw moederbord om de oc-potentie van de CPU fatsoenlijk te proberen, alsmede de oc-potentie van de videokaart (op PCIe), als het daarna niet genoeg is, dan zijn we alweer een tijdje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mn oog valt nu net op mn +12V reading in speedfan...
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/mitsjel/speedfan.jpg
Leest speedfan dat nu verkeerd uit of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Ik zal even mijn glazenbol pakken, pak jij dan een multometer ?

[ Voor 63% gewijzigd door Jimbolino op 28-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
Na alle ervaringen hier met dit mobo heb ik besloten hem ook tekopen.

Deze in combinatie met een E6600, 2 gb kingston ddr2 667 en een His Digital ati x1600 pro agp. Had nog nooit een pc in elkaar gezet ma verliep bijna vlekkeloos (ouwe voeding vond t niet leuk).
Na een nieuwe 470 watt voeding starte ie normaal en kwam ik in de bios , temperatuur proc 37 graden, mobo 28

Windows xp geinstalleerd ging perfect, memtest gedraaid alles fin. Speedfan gaf core temps van 22 graden (idle) . Cpu-z gaf stats van 2.3 ghz en 256 fsb, na een bios wijziging draaide ie echt stock.

Had eerst een celeron d (gratis bij een mobiel abbo) ma jezus wat een vooruit gang, ik speel graag company of heroes als ik dan een 2 vs 2 cpu expert had kreeg ik afentoe 5 fps (alles details low en off)

Als ik fraps moet geloven draai ik nu met 600 fps :)) met ultra textures en shaders, en ik merkt t ook aan de gameplay .

Na de installatie ff flink gegamed en ja hoor freeze, beeld zwart geluid hangen monitor stanby. Ff de vidcard gevoeld en auwa flink heet.Bij ati forum gelezen dat dat bekend was doordat die power connectors gingen koken. Een 120 mm fan schuin ertegen gezet en t werkte (weg stil systeem).

Nou vind ik dat eigenlijk niet mogen voor zo'n prijzige kaart,kan t mischien zijn doordat me kaart lang met die celeron heeft gewerkt dat ie " lui " is geworden .Volgens de manual van me ati koelt ie op - 11 graden??(is zo'n his ice q edition).Btw de kaart kookt ook gerechten met alles op low settings

Ik ben ook nog van plan om hem tot 6700 te promoten, en als t mischien ff gaat de 3 ghz.
Kan ik beter even wachten met OC -en of kan ik al gelijk proberen?Een brommer moest je ook eerst inrijden voordat je hem opvoerde.

Bedankt voor dit topic en al jullie ervaringen, ik heb nu imo een uber systeem voor een redelijke prijs(toch nog een flinke bom duiten maja je moet t er voor over hebbe)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even tussendoor:

De 8800GTS werkt prima op dit moederbord in Vista. Kaart erin, Vista regelde de drivers en klaar. Moest wel 1 keer opnieuw opstarten, maarja, dat ben ik nog gewend van XP :P

Loopt verder soepel, heb nog geen 3DMark-score, moet hem even downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:04:
Even tussendoor:

De 8800GTS werkt prima op dit moederbord in Vista. Kaart erin, Vista regelde de drivers en klaar. Moest wel 1 keer opnieuw opstarten, maarja, dat ben ik nog gewend van XP :P

Loopt verder soepel, heb nog geen 3DMark-score, moet hem even downloaden :)
Het probleem zou in de drivers van nVidia voor de 8xxx generatie zitten; die ondersteunden geen 4x PCI-e mode, alleen 8x en 16x. Er was gewoonweg geen rekening met PCI-e 4x gehouden. Als je deze drivers installeerde kreeg je BSOD in WinXP. In latere drivers (en ook de standaard VGA drivers) is dit probleem ge-fixed.

Het vage is alleen dat ik me nu realiseer dat Vista alle drivers in user-mode zou hebben, zodat crashes tot het verleden behoorden. Dit zou betekenen dat A) de 8800 niet mag crashen, met de flawed nVidia drivers en B) dat je geen reboots meer nodig hebt.

Windows XP klaagt veels te vaak over rebooten, en vaak is het niet eens nodig (voorbeeld: veel geluidskaarten kan je gewoon installeren en gebruiken zonder te rebootten, maar WinXP zeurt erover).

Als je gaat benchen zet dan even de driver-versie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202077

Een vriend van me heeft ook de Asrock 775 pas gekocht. Wanneer het toetsenbord zit aangesloten reageert deze niet :/ We kunnen niet in de BIOS komen.

Ik heb al een keer ATX reset en CMOS reset etc. geprobeerd maar niets helpt.

Iemand suggesties?

(als je meer informatie nodig hebt vraag het dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Stop je toetsenbordconnectie in de andere ps2 poort.
En als dit ook niet helpt sluit dan een usb tb aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Anoniem: 202077 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:52:
Een vriend van me heeft ook de Asrock 775 pas gekocht. Wanneer het toetsenbord zit aangesloten reageert deze niet :/ We kunnen niet in de BIOS komen.

Ik heb al een keer ATX reset en CMOS reset etc. geprobeerd maar niets helpt.

Iemand suggesties?

(als je meer informatie nodig hebt vraag het dan)
Heel dom maar koop een sweex of trust toetsen bord
Ik merk dat veel merken moederborden niet altijd met een bepaalde merk toetsenbord wilt werken.

Zo heb ik hier een p3 staan die mijn toetsenborden niet wilt pakken
1x samsung 1xibm 1x logitec.
Maar wel de stomme draad loze toetsenbord van trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202077

Anoniem: 8819 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:14:
[...]

Heel dom maar koop een sweex of trust toetsen bord
Ik merk dat veel merken moederborden niet altijd met een bepaalde merk toetsenbord wilt werken.

Zo heb ik hier een p3 staan die mijn toetsenborden niet wilt pakken
1x samsung 1xibm 1x logitec.
Maar wel de stomme draad loze toetsenbord van trust.
Ik heb ook al een toetsenbord van 5 euro geprobeert van een PC markt. Btw hij geeft wel stroom aan het toetsenbord want de F-key werkt wel (numlock etc niet want deze gaan via 't operating system).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Anoniem: 165550 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:56:
[afbeelding]

Ik heb zo'n bordje ook...vreemd dat je de 300mhz niet haald. Mijn geheugen loopt netjes op 200mhz nou. Er is trouwens een nieuwe BIOS 1.70 uit!!..

Ook zijn er 2tal tweak BIOSen voor dit bordje..kan je 1:1 en 5:4 draaien...moet je wel OC geheugen hebben.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik denk dat de videokaart drivers nog niet volledig compatible zijn met het mobo. Als ik een video-stream ga afspelen dan loopt Windows al vrij snel vast, of gaat vreemde dingen weergeven.

Heeft iemand met dit mobo + een 8600/8800 dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:32:
Ik denk dat de videokaart drivers nog niet volledig compatible zijn met het mobo. Als ik een video-stream ga afspelen dan loopt Windows al vrij snel vast, of gaat vreemde dingen weergeven.

Heeft iemand met dit mobo + een 8600/8800 dezelfde ervaring?
Nope, bij mij loopt het soepel :)
Heb je de laatste drivers? Is de voeding sterk genoeg? En de temperatuur?

Ik heb een 8800GTS320 OC van MSI en een E6300 plus 2x1Gb RAM en 2x320Gb HD in RAID.
Loopt als een zonnetje! :)

Heb je XP of Vista? Misschien is het een XP-probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:38:
[...]
Nope, bij mij loopt het soepel :)
Heb je de laatste drivers? Is de voeding sterk genoeg? En de temperatuur?

Ik heb een 8800GTS320 OC van MSI en een E6300 plus 2x1Gb RAM en 2x320Gb HD in RAID.
Loopt als een zonnetje! :)

Heb je XP of Vista? Misschien is het een XP-probleem?
Specs:
Asus Atlas 45-GA (450 Watt, 28 Ampere op 12 volt-lijn)
ASRock 775-Dual-VSTA mobo
2x1GB DDR2 ValueRAM van Kingston PC5300 (draait op PC667 anders krijg ik mem-corruption)
Core 2 Duo E6300
Maxtor 80 GB HD op IDE
LG DVD-burner op IDE
ZIP drive op IDE
Seagate 400 GB op SATA
Hauppauge TV-kaart
MSI GeForce 8600 GT passive (temp komt niet boven de 55 graden tijdens gamen)

Drivers: 158.19 en 158.22 (WHQL van nVidia) geprobeerd; oudere drivers werken niet
OS: Win XP SP2 clean install, VIA Hyperion 5.10a, DX feb 2007, WDM R161

Crasht bij:
BSplayer (niet bij dezelfde movies via WMP)
DScaler
WinTV 2000 (overlay mode aan/uit)

Hij crash veel sneller als je lekker gaat I-netten en dergelijke.

Semi-oplossing:
3D acceleration volledig uitzetten en dan via WinTV 2000 TV kijken (maar dat ziet er niet uit....). Ben nu aan het proberen met slider halverwege en via DScaler.

Als je kan bevestigen dat BSplayer werkt bij jouw, denk ik dat ik ook maar een MSI 8800 moet halen :( Het werkte allemaal prima met een GF 2 MX in AGP.....

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerNummer op 03-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:02:
[...]
Als je kan bevestigen dat BSplayer werkt bij jouw, denk ik dat ik ook maar een MSI 8800 moet halen :( Het werkte allemaal prima met een GF 2 MX in AGP.....
Ik denk eerder dat het probleem zit in XP + Nvidia drivers + Via drivers, eigenlijk.
Heb je een dualboot? Is hetzelfde probleem in Vista?

Overigens wilde ik BSPlayer installeren om te kijken of ik zoiets had, maar er zat ook malware bij de installer, dus ik heb het maar niet gedaan. WMP en Media Player Classic doen het prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:12:
[...]
Ik denk eerder dat het probleem zit in XP + Nvidia drivers + Via drivers, eigenlijk.
Heb je een dualboot? Is hetzelfde probleem in Vista?

Overigens wilde ik BSPlayer installeren om te kijken of ik zoiets had, maar er zat ook malware bij de installer, dus ik heb het maar niet gedaan. WMP en Media Player Classic doen het prima overigens.
Vista komt pas over een week binnen :( Misschien is er nog een trial beschikbaar..... niet meer....

Overigens zie ik nu wel dat er nog iets fout is; bij Command & Conquer 3 demo is de mouse-cursor af en toe corrupt. Dat is vreemd want de rest ziet er wel perfect uit (zelfs met nuklear strike en ion cannon door elkaar @ max detail en geen AA/AF :9).

Ik gebruik dan ook nog een oude versie die nog geen malware had; versie 132.820. Misschien kun je die downloaden ( http://www.oldversion.com/program.php?n=bsplayer ) en proberen?

Overigens crasht het geheel niet meer op de medium setting van de 3D acceleration met DScaler, maar "hangt" het systeem wel af en toe. Het is vrij duidelijk dat er video data verloren gaat voor vrij lange tijd; als DScaler ge-minimized draait, is het allemaal prima. Echter waarom is mij geheel onduidelijk; de GF 2 MX was ook AGP 4x en PCI-e 4x zou dan ook moeten werken (1060 MB/s vs 1000 MB/s).

[ Voor 23% gewijzigd door TweakerNummer op 03-05-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:22:
Echter waarom is mij geheel onduidelijk; de GF 2 MX was ook AGP 4x en PCI-e 4x zou dan ook moeten werken (1060 MB/s vs 1000 MB/s).
Van wat ik begrijp heeft Nvidia PCI-e niet geheel correct geïmplementeert, x16 en x8 doet het wel goed, en x4 niet 'echt' (gelukkig is daar met de nieuwste drivers verandering in gekomen) en wordt het ook niet gesupport.

Eerlijk gezegd mogen we Nvidia daarom wel bedanken dat ze alsnog de moeite hebben genomen om PCI-e x4 te implementeren :) (Al hadden ze het gewoon in het begin al moeten implementeren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:34:
[...]
Van wat ik begrijp heeft Nvidia PCI-e niet geheel correct geïmplementeert, x16 en x8 doet het wel goed, en x4 niet 'echt' (gelukkig is daar met de nieuwste drivers verandering in gekomen) en wordt het ook niet gesupport.

Eerlijk gezegd mogen we Nvidia daarom wel bedanken dat ze alsnog de moeite hebben genomen om PCI-e x4 te implementeren :) (Al hadden ze het gewoon in het begin al moeten implementeren :P )
Intel heeft niet opgenomen in hun PCI-e specificaties dat een x16 slot trager als x16 aan moet kunnen (dacht ik). Daarmee is alleen x16 echt, en dus x8 ook niet. Als je netjes programmeert, werkt x8, x4 en x1 ook gewoon. Helaas is netjes programmeren voor veel bedrijven niet weggelegd (en ook nVidia kan er een enorme puinhoop van maken).

Kijk bijv maar eens op http://www.tomshardware.c...aling_analysis/page4.html waar ze opmerken dat ze voor hun 8800 GTS @ PCI-e x1/x16 een Asus Commando hadden willen gebruiken, maar het na een BIOS update niet meer lukte, een Gigabyte 965P-DQ6 niet werkte, terwijl een MSI 975X Platinum PowerUp wel werkte.

Ik kan ook geen bug-report naar nVidia sturen, dat hebben ze nog niet namelijk :(

En hij crashte net ook onder WMP, met 3D Accel slider niet eens op voluit :'(

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerNummer op 04-05-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Specs:
Asus Atlas 45-GA (450 Watt, 28 Ampere op 12 volt-lijn)
ASRock 775-Dual-VSTA mobo
2x1GB DDR2 ValueRAM van Kingston PC5300 (draait op PC667 anders krijg ik mem-corruption)
Core 2 Duo E6300
Maxtor 80 GB HD op IDE
LG DVD-burner op IDE
ZIP drive op IDE
Seagate 400 GB op SATA
Hauppauge TV-kaart
MSI GeForce 8600 GT passive (temp komt niet boven de 55 graden tijdens gamen)

Drivers: 158.19 en 158.22 (WHQL van nVidia) geprobeerd; oudere drivers werken niet
OS: Win XP SP2 clean install, VIA Hyperion 5.10a, DX feb 2007, WDM R161

Crasht bij:
BSplayer (niet bij dezelfde movies via WMP)
DScaler
WinTV 2000 (overlay mode aan/uit)

Hij crash veel sneller als je lekker gaat I-netten en dergelijke.

Semi-oplossing:
3D acceleration volledig uitzetten en dan via WinTV 2000 TV kijken (maar dat ziet er niet uit....). Ben nu aan het proberen met slider halverwege en via DScaler.

Ik heb net 3D Mark 2006 gedraaid, en tot mijn schrik zag ik dat er bij de Canyon Flight artifacts ontstaan zodra er een bepaald gedeelte van de draak in het beeld komt. Hier zijn wat screenshots om het duidelijk te maken.

Screenshot 1: Te groot gedeelte van de draak-staart in beeld en alles is soep - Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/6894/snap3smalltu2.jpghttp://img376.imageshack.us/img376/12/snap3qg6.jpg

Screenshot 2: Klein gedeelte van de draak-staart in beeld en alles correct ge-renderd - Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/862/snap2smallhn6.jpghttp://img145.imageshack.us/img145/9981/snap2he5.jpg

Ik hoop dat er hier iemand is met een 8600 of 8800 en het ASRock VSTA 775 mobo en ook 3D Mark 2006 kan draaien, en kan zeggen of hij/zij wel/geen artifacts heeft en welke driver dit dan is.

De temp schommelt nu rond de 60 graden (net 3D Mark 2006 gedraaid weer). Ik heb mijn fans wat zachter gezet. Ik denk niet dat het een overhittings probleem is. Ik kan 3D Mark 2006 zo vaak draaien als ik wil, maar op exact dezelfde momenten gaat het fout; alleen bij canyon flight en alleen zodra de draak iets teveel in beeld is.

Ik zal even het systeem opnieuw installeren, en de kast open zetten en een grootte fan naar de videokaart laten wijzen.Gedaan....
Idle-Temp: 39 graden
Load-Temp (10 mins 3D Mark 2006 op 4xAA, 16xAF): 45 graden
Het probleem blijft op precies dezelfde plekken voorkomen.

Als jij geen artefacts hebt in Canyon Flight ga ik ook een MSI 8800 GTS 320 MB halen. Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 04-05-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:16:
[...]

Ik heb net 3D Mark 2006 gedraaid, en tot mijn schrik zag ik dat er bij de Canyon Flight artifacts ontstaan zodra er een bepaald gedeelte van de draak in het beeld komt. Hier zijn wat screenshots om het duidelijk te maken.

Screenshot 1: Te groot gedeelte van de draak-staart in beeld en alles is soep - http://img376.imageshack.us/img376/12/snap3qg6.jpg

Screenshot 2: Klein gedeelte van de draak-staart in beeld en alles correct ge-renderd - http://img145.imageshack.us/img145/9981/snap2he5.jpg

Ik hoop dat er hier iemand is met een 8600 of 8800 en het ASRock VSTA 775 mobo en ook 3D Mark 2006 kan draaien, en kan zeggen of hij/zij wel/geen artifacts heeft en welke driver dit dan is.
Ik ben nu 3DMark06 aan het downloaden, 3DMark05 deed overigens geen artifacts (of welk spel ik ook speel).

Ik zal over een tijdje replyen als ik getest heb, maar even tussendoor: Wat is de temperatuur van je kaart onder druk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:19:
[...]
Ik ben nu 3DMark06 aan het downloaden, 3DMark05 deed overigens geen artifacts (of welk spel ik ook speel).

Ik zal over een tijdje replyen als ik getest heb, maar even tussendoor: Wat is de temperatuur van je kaart onder druk? :)
Geen artifacts in 3DMark06 (mijn score was trouwens rond de 7000, als iemand het wil weten :+ ).

Ik heb het goed in de gaten gehouden, maar was allemaal prima.
De drivers voor zowel moederbord als grafische kaart zijn de laatste geüpdate drivers die Vista zelf installeert (dxdiag zegt: 7.15.00.11.0065).
De kaart wordt iets minder dan 60 graden.

Ik hoop dat dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:06:
[...]
Geen artifacts in 3DMark06 (mijn score was trouwens rond de 7000, als iemand het wil weten :+ ).

Ik heb het goed in de gaten gehouden, maar was allemaal prima.
De drivers voor zowel moederbord als grafische kaart zijn de laatste geüpdate drivers die Vista zelf installeert (dxdiag zegt: 7.15.00.11.0065).
De kaart wordt iets minder dan 60 graden.

Ik hoop dat dit helpt :)
Yep, helpt zeker, bedankt!

Ik krijg ook bij 3D Mark 2005 in Canyon Flight problemen, maar dit keer met het schip. Het schip model is op bepaalde plekken opeens heel vreemd.

Ook kreeg ik net met Just Cause dat opeens de landschap textures zwart werden, terwijl de andere textures gewoon waren (na 8 uur het spel gespeeld te hebben zonder problemen). Temp was 54 graden.

Ik denk dat ik nu wel mag stellen dat de kaart defect is, en dat het niets met het mobo te maken heeft.

Dit waren wel de meeste vreemde problemen die ik meegemaakt heb met een videokaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:17:
[...]

Yep, helpt zeker, bedankt!

Ik krijg ook bij 3D Mark 2005 in Canyon Flight problemen, maar dit keer met het schip. Het schip model is op bepaalde plekken opeens heel vreemd.

Ook kreeg ik net met Just Cause dat opeens de landschap textures zwart werden, terwijl de andere textures gewoon waren (na 8 uur het spel gespeeld te hebben zonder problemen). Temp was 54 graden.

Ik denk dat ik nu wel mag stellen dat de kaart defect is, en dat het niets met het mobo te maken heeft.

Dit waren wel de meeste vreemde problemen die ik meegemaakt heb met een videokaart.....
Probeer anders even of je het kan testen in een andere computer?
Maar zulke artifacts kunnen inderdaad op een kapotte grafische kaart duiden :)

Maar desalniettemin zou het heel misschien nog door een driverprobleem kunnen komen (al lijkt die kans me niet zo groot). Maar daarom even in een andere computer proberen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:41:
[...]
Probeer anders even of je het kan testen in een andere computer?
Maar zulke artifacts kunnen inderdaad op een kapotte grafische kaart duiden :)

Maar desalniettemin zou het heel misschien nog door een driverprobleem kunnen komen (al lijkt die kans me niet zo groot). Maar daarom even in een andere computer proberen ofzo :)
Ik ken helaas niemand in de buurt met een mobo waarin de MSI 8600 GT passive past, en zelf heb ik maar 1 PCI-e capable mobo. De kaart vereist nogal veel ruimte aan de bovenkant Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/MSI8600/MSI-8600-Heatpipes.jpg

Ik heb wel even de oude GF 2 MX in het AGP slot gedaan, en daarmee werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
TweakerNummer schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:16:
[...]
Verhaal over brakke videokaart.....
En toevallig kwam vandaag Vista binnen. Alles geinstalleerd, en onder Vista werkt de videokaart gewoon naar behoren 8)7 8)7 8)7

Behalve met Just Cause |:(

[ Voor 77% gewijzigd door TweakerNummer op 05-05-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

over die 3Dmark problemen: bij mij hielp het om in het BIOS 'PCI-E downstream pipeline' uit te schakelen (onder chipset options).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Swan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 09:43
Ik werk nu nog met mijn trouwe socket A maatje, maar ik wil dat C2D geweld wel is merken.

Draai nu met:
Mobo: Asrock K7NF2-RAID (gekocht vanwege mounting holes voor h2o)
Geheugen: 2x512 MB PC2700 DDR1 (1x merkloos en 1x Dane-Elec)
Proc: Athlon XP 2600+
Graka: XFX 7600 GT AGP
HDD: 1x 80GB Maxtor DiamondMax 9 1x 320GB WD beide pata schijven
Case: Thermaltake Mozart TX
Voeding: Coolermaster RealPower 450W

Koeling:
CPU: Swiftech Storm
VGA: Swiftech MCW60
NB: Swiftech MCW30
Pomp: Swiftech MCP655
Rad: Danger Den Single Heatercore.

Fans: 5x SilenX Ixtrema 120mm 14dBa

Nu wil ik graag up-graden naar een E6420 (vanwege de 4MB cache offcourse) met een 775Dual-VSTA.

Is dit mogelijk zonder eerst ander geheugen te moeten kopen?

Heb nu wel alles gelezen maar de meeste hebben PC3200 geheugen. Ik wil meer in parts gaan werken. Nu Proc met goedkoop mobo. Zomer dit jaar snel DDR2 geheugen (richtin 8000) met snellere mobo (abit) en andere graka. Dan weer socket A opbouwen voor een HTPC/servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Het mobo werkt met DDR1 geheugen t/m 400mhz, dus ja, het past.

Duidelijk de bottleneck van de C2D en wellicht het eerste wat je eruit gooit voor 566mhz Dual Channel setje 2x1gb DDR2 (meer past er niet op het mobo).

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Swan
Dirk IJntema schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:57:
Het mobo werkt met DDR1 geheugen t/m 400mhz, dus ja, het past.

Duidelijk de bottleneck van de C2D en wellicht het eerste wat je eruit gooit voor 566mhz Dual Channel setje 2x1gb DDR2 (meer past er niet op het mobo).
Als ik mijn geheugen vervang komt er minimaal 1066 geheugen voor in de plaats met een nieuw mobo (nieuwe abit :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Swan
Maar het is meer dat ik de instellingen wil weten. Heb wel al verschillende setups gezien met c2d maar dan met ddr2 geheugen. Je zit met een verhouding tussen fsb en ram frequentie. Hoe zit dat dan met ddr1. Ben hier wel benieuwd naar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Black_Swan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:12:
Maar het is meer dat ik de instellingen wil weten. Heb wel al verschillende setups gezien met c2d maar dan met ddr2 geheugen. Je zit met een verhouding tussen fsb en ram frequentie. Hoe zit dat dan met ddr1. Ben hier wel benieuwd naar!!
Ik draai met een E6600 met 'oud' DDR1 PC3200.

Hij maakt er een geheugen modifier van x:x waardoor de FSB/Mem MHZ verhouding weer goed loopt.
Uiteraard is dit trager dan de volledige FSB bandbreedte pakken met 566mhz geheugen, maar daarvoor is het een tussenstation.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Dirk IJntema schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:25:
[...]

Ik draai met een E6600 met 'oud' DDR1 PC3200.

Hij maakt er een geheugen modifier van x:x waardoor de FSB/Mem MHZ verhouding weer goed loopt.
Uiteraard is dit trager dan de volledige FSB bandbreedte pakken met 566mhz geheugen, maar daarvoor is het een tussenstation.
De performance van DDR1 -> DDR2 valt reuze mee hoor. Zie de DDR1 vs DDR2 review @ anandtech : http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2810&p=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Mischien een domme vraag , maar ik zit nu met bios 1.40 waarbij overclocke niet echt super gaat. Heb vernomen dat dat na biosupdate 1.5 verholpen was.

Nu zie ik op de asrock site dat bios 1.7 er al is, moet ik nu eerst 1.5 en 1.6 installeren of kan ik gelijk naar 1.7?

Ik heb eigenlijk best slechte ervaringen met firmeware/bios flashes, mocht het hier fout gaan is dan een cmos reset voldoende om me pc weer te laten werken. Heb de instructies gelezen op de site en volgens hun moet het een eitje zijn.

Edit : t is gelukt idd een eitje. Alleen na die bios flash start me windows trager op, na bios info krijg ik een zwart scherm met links boven een wit streepje daarna boot ie gewoon.

Overklokke wil helaas nog steeds nie krijg hem niet hoger als 286 fsb.
Heb hem eenmaal een tijdje op 287 gehad maar na 3 e reboot wou ie niet meer.
Ik had hem graag op 2.67 ghz gehad , dat moet toch wel tedoen zijn op dit bordje?

[ Voor 28% gewijzigd door luxzenburcht op 13-05-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Thandor

SilverStreak

Het flashen van een BIOS inderdaad een eitje :). Simpelweg zorgen dat je het juiste BIOS download en een stabiel systeem hebt dat niet zomaar uitvalt.

Wat betreft de volgorde: Je kunt direct 2.7 erop flashen. Je flashed namelijk een heel BIOS, niet steeds een klein beetje erbij :).

[ Voor 0% gewijzigd door Thandor op 13-05-2007 22:55 . Reden: Inderdaad 2.7. Ook voor de meneer boven mij ;). ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
(Ik mag hopen dat je 2.7 bedoelt? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Maar ik heb een Asrock 4CoreDual-VSTA Motherboard, in feite hetzelfde bord alleen ander chipset geloof ik . Die gaf ook bios 1.7 aan op de update site .

(hoop toch wel dat ik de goeie bios heb?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
luxzenburcht schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:42:
Maar ik heb een Asrock 4CoreDual-VSTA Motherboard, in feite hetzelfde bord alleen ander chipset geloof ik . Die gaf ook bios 1.7 aan op de update site .

(hoop toch wel dat ik de goeie bios heb?? )
Ow, okee :P
Wist ik niet :)

Dan zit het wel snor.
Ik heb overigens nooit problemen gehad met de Asrock bios-upgrades. Vergeet niet alle ander programma's uit te zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 23:35
Mijn beste die-hards,
Ik heb de befaamde D 805 op dit moederbordje en heb er een GEIL GX21GB6400LX op zitten. Ik moet hier toch wel wat uit kunnen halen, maar ben een beetje een beginner. Hoe krijg ik het onderste uit de kan? Ik zag hier snelheden als 3,4 Ghz. Ik ben niet verder gekomen dan 3,0 Ghz.
Bij voorbaat danks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159437

Hoi,

Ik ben van plan om dit bordje te kopen als upgrade moederbord. ik vraag me alleen af of ik performance verlies (ivm. pci-e x4) ga krijgen als ik uit eindelijk een dx 10 kaart ga kopen ( als dit moederbord daar al geschikt voor is). ik heb dit topic al doorgelezen en ik kom verschillende berichten tegen. zelfs berichten waarin gezegt wordt dat de 8800 kaarten het er helemaal niet op doen. 8)7

hmm ik zie nu ook dat er min of meer een pro versie is. deze heeft wel pci-e x16

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159437 op 22-05-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik ben nu sinds augustus dit moederbord, en was er wel tevreden mee.

Sinds vandaag heb ik een DDR2 setje op dit moederbord geprikt, daarvoor draaide ik nog op DDR1 wat gewoon goed draaide
Maar ik krijg het DDR2 geheugen gewoon weg niet stabiel op 266Mhz (zodat de cpu en ram 1:1 lopen) als ik de flexibility optie activeer dan loopt het wel stabiel maar loopt het geheugen weer een stuk trager (200Mhz)
Dat is natuurlijk niet de bedoeling? is dit bordje gewoon te gaar om DDR2 goed aan te sturen?
Het geheugen kan natuurlijk ook kapot wezen, kan helaas niet testen in andere moederbord
Binnekort haal ik een P35 mobo, en als het daar wel goed draaid dan weet ik genoeg ;)

Het gaat om dit geheugen:
Crucial DDR2 BallistiX PC-5300 2 GB ( 2 x 1 GB ) CL3 (dus niet zomaar een flut merk :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Prolution op 22-05-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:21
wat is het verschil tussen deze want ze hebben allemaal ddr en ddr2 en agp en pci-e
http://www.asrock.com/mb/...asp?Model=775Dual-VSTA&s=
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=4CoreDual-VSTA&s=
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=775Dual-880Pro&s=
welke is het beste? en wat is het verschil dan want ik vind het zosnel even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
mats schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:56:
wat is het verschil tussen deze want ze hebben allemaal ddr en ddr2 en agp en pci-e
http://www.asrock.com/mb/...asp?Model=775Dual-VSTA&s=
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=4CoreDual-VSTA&s=
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=775Dual-880Pro&s=
welke is het beste? en wat is het verschil dan want ik vind het zosnel even niet
775-Dual-8800Pro => P4 support
775-Dual-VSTA => P4 en Core 2 Duo support
4CoreDual-VSTA => P4 en Core 2 Duo en Core 2 Quad support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

775-Dual-VSTA == 4CoreDual-VSTA

Ik heb nog geen (hardwarematige) verschillen kunnen ontdekken.
Als iemand een quad core cpu te leen heeft, mag ie hem bij mij uit komen testen op mijn geflashte 775-Dual-VSTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 10:52
Ik vraag mij even wat af, gezien ik heeeel misschien toch over wilt gaan naar c2d voor zo goedkoop mogelijk. Tot AMD Kuma er is.

Ik heb namelijk OCZ DDR1 Extreme Voltage (VX) PC3200 geheugen, dit geheugen heeft 3.2vdimm nodig om bv 220fsb bij 2-2-2-2-8 1t te draaien. Nu heb ik vaker lezen dat zulke hoge vdimm's meestal niet op die budget boardjes zit (meestal maar 2.8/9 max).
Tot hoeveel vdimm gaat dit board?? Of ConRoe865PE wat dat aangaat?

Kon hier bar weinig van vinden na even te hebben gezocht.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Jimbolino schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:32:
775-Dual-VSTA == 4CoreDual-VSTA

Ik heb nog geen (hardwarematige) verschillen kunnen ontdekken.
Als iemand een quad core cpu te leen heeft, mag ie hem bij mij uit komen testen op mijn geflashte 775-Dual-VSTA :)
775-Dual-VSTA chipset == een VIA Ultra of een VIA Pro chipset. De eerste mobo's kunnen best nog wel eens een Pro chipset hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Volgens mij is de VIA PT880 Ultra gewoon een hoger geklokte VIA PT880 Pro

Zoek en gij zult (geen verschillen) vinden:
http://www.via.com.tw/en/...ts/p4-series/pt880_ultra/
http://www.via.com.tw/en/...psets/p4-series/pt880pro/

(Vroeger had je ook de Nvidia TNT2 pro/ultra, een simpele bios update zorgde voor een paar extra mhz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7800gs_mo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09-2024
hey intraxz139 ik heb 4-coredual-VSTA met een asus 8800gts werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

jbbrans

7800gs_mo schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:56:
hey intraxz139 ik heb 4-coredual-VSTA met een asus 8800gts werkt prima :D
Wat is je processor en heb je toevallig een 3dmark score? Dan kan ik vergelijken.
Ik ben namelijk ook op zoek naar vervanging van mijn videokaart, maar ik weet nog niet of ik nvidia of ati ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

sorry, is voor de 4core....

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 02-06-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7800gs_mo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09-2024
775-vsta en 4coredual-vsta is zo goed als t zelfde.... aan de pcie 4x slot hebben ze zowiezo niks veranderd ik heb als processor een e6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Sorry, zie dat er ook een 4coredual ervaringen topic is, hebmijn post maar daarheen verplaatst.
(geen oc-ervaringen helaas...)

[ Voor 90% gewijzigd door DaOverclocker op 04-06-2007 13:56 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203323

Zou dit moederbord ook de nieuwe core 2 duo E6750 met fsb 1333 ondersteunen met een bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heeft er iemand ervaring met een 2 gigabyte DDR2 geheugenmodule in dit moederbord? Ik wil een 2GB module naast mijn huidige 1GB module plaatsen, maar op de Asrock site staat dat er maximaal 2GB gebruikt kan worden. Wordt er hier 2GB per slot of in totaal bedoeld?
- Dual Channel DDR/DDRII memory technology*
- 2 x DDRII DIMM slots
- Supports DDRII667/533
- Max. capacity: 2GB
- 2 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333/266
- Max. capacity: 2GB

*DDRII and DDR are supported separately
In de handleiding en de FAQ op de Asrock site kan ik er verder niets over terugvinden.

[ Voor 13% gewijzigd door schaduw op 03-07-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 10:55
schaduw schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:47:
Heeft er iemand ervaring met een 2 gigabyte DDR2 geheugenmodule in dit moederbord? Ik wil een 2GB module naast mijn huidige 1GB module plaatsen, maar op de Asrock site staat dat er maximaal 2GB gebruikt kan worden. Wordt er hier 2GB per slot of in totaal bedoeld?

[...]

In de handleiding en de FAQ op de Asrock site kan ik er verder niets over terugvinden.
Hiermee wordt maximaal 2 GB in totaal bedoeld, vergeet niet dat je DDR en DDR2 niet naast elkaar tegelijk mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38981

Ik heb sinds kort dit bordje 2e hands overgenomen maar heb nog geen processor. Nu zag ik dat er met de nieuwste bios een e6420 en 6600 op kan maar ben bang dat er nog een oude bios inzit....kan ik nu wel een 6600 erin zetten en dan de bios flashen of start ie met de ouide bios niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221167

Anoniem: 38981 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:22:
Ik heb sinds kort dit bordje 2e hands overgenomen maar heb nog geen processor. Nu zag ik dat er met de nieuwste bios een e6420 en 6600 op kan maar ben bang dat er nog een oude bios inzit....kan ik nu wel een 6600 erin zetten en dan de bios flashen of start ie met de ouide bios niet op ?
Heb je die processor al gekocht dan? zo niet moet je het effe vragen aan die gozer van wie je het gekocht hebt welke versie erop zit, anders laat je hem toch effe de nieuwste versie erop zetten is zo gebeurd, maar volgens mij moet het gewoon werken maakt niet uit of het oud of nieuw is weet er ook niet zoveel van denk wel dat die processor met de oude wel zal starten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 221167 op 12-07-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38981

Die "gozer" heeft er geen verstand van dus die moet ik niks vragen... ;)
Heb inmiddels contact gehad met het support team van Asrock en meteen een duidelijk antwoord gekregen. Kan de nieuwste processor op( die het bord ondersteund uiteraard) en dan meteen bij het opstarten de bios flashen. Kreeg van het support team een iso file gemailed om een opstartbare cd te maken en duidelijke uitleg wat ik dan moet doen. Ik ben natuurlijk niet helemaal gek...maar is zonder meer een heel goede support waar heel wat "bekendere"( lees duurdere) merken wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 38981 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:01:
Die "gozer" heeft er geen verstand van dus die moet ik niks vragen... ;)
Heb inmiddels contact gehad met het support team van Asrock en meteen een duidelijk antwoord gekregen. Kan de nieuwste processor op( die het bord ondersteund uiteraard) en dan meteen bij het opstarten de bios flashen. Kreeg van het support team een iso file gemailed om een opstartbare cd te maken en duidelijke uitleg wat ik dan moet doen. Ik ben natuurlijk niet helemaal gek...maar is zonder meer een heel goede support waar heel wat "bekendere"( lees duurdere) merken wat van kunnen leren.
Inderdaad, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221167

idd netjes maja wil toch liever een ander mobo deze valt niet te overklokken lukt me gewoon niet tot 3.5 ghz te komen met mijn p4 2.66 terwijl dat wel kan en de performance van deze moederbord bevalt me ook niet :D:D heb toch liever een asus nforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134078

Heeft iemand al ervaring met de HD 2600/2400 kaarten van ATI en dit moederbord?

heeft iemand inzage in de snelheid waarmee asrock de product support site update?

Ik heb het mobo zelf en sinds mijn 6600GT (AGP) onlangs is overleden moet ik nu behelpen met een 9200SE 8)7 uit de oude doos.

ik zit erg te twijfelen tussen een 8600 GT en een 2600 pro of XT afhankelijk van moederbord ondersteuning (en prijs).
Ik heb gezien dat de 8600 GT en GTS op de vga support list staan op de asrock site

http://www.asrock.com/mb/...?Model=775Dual-VSTA&s=775

de DX10 serie van ATI ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 23:48
Anoniem: 136364 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:52:
4CoreDual VSTA nu stabiel op 300x9 Sync met 2x1GB OCZ PC6400CL4

Sisoftware Sandra XI

Ram Bandwidth Int : 6034 :)
Ram Bandwidth Float : 6053 :)
huh, k heb ook hetzelfde moederbord, de 4core-dual Vsta maar dat bord ondersteunde toch niet geheugen hoger als pc5300?? dat is wat ik uit de handleiding kon halen, maar jij hebt dus wel het risico genomen om het te proberen neem ik aan?
en werkt het goed?
op het moment haal ik zelf dit na een half uurtje spelen in me bios...
Zelf heb ik 2x Corsair Cm2x1024mb-5400C4 (pc5400) draaien in dual channel..
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/7344/testje1tg7.jpg

ik kom ook niet hoger dan de FSB van 300 met mijn asrock 4CoreDual-Vsta, want wanneer ik de FSB hoger als 300 zet start mijn pc niet meer op, blijft het beeld zwart boot het totaal niet..
Sisoft, everest, geven verschillende waardes aan met de bus snelheid en temp, in me bios is de cpu 10 graden warmer dan in de programma's???
trouwens, ik heb een arctic freezer 7 pro, koelt die voldoende genoeg bij een corespeed van 2,7 ghz?

vriendelijke groeten ;) ben benieuwd of er iemand over de 2,7 ghz op dit boord gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195088

trouwens, ik heb een arctic freezer 7 pro, koelt die voldoende genoeg bij een corespeed van 2,7 ghz?
wel mijn AF7p houd men P4 op 3.7Ghz onder de 45graden dus die 2.7Ghz C2D zal wel lukken ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 195088 op 19-07-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Als ik dit bord koop en er een E6750 op plak, in plaats van een E6600, op wat voor snelheid zal ie dan draaien? Is de multiplier gelocked? Is ie te foppen? of is met wat meer FSB de native snelheid ook te bereiken?

Ik wil het bord, en een C2D maar ben ook zuinig en de 6750 is gewoon geodkoper

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Misschien is het al gemeld in deze thread maar kon het zo snel niet vinden. Ik ging er van uit dat je de AGP en PCI-e bus niet tegelijkertijd kon gebruiken, maar dat kan dus wel.

Ik heb nu naast mijn ATI Radeon x1950 XTX op de PCI-e bus een ATI Radeon 9600 Pro draaien op de AGP bus. En dat alles onder Vista 64.

Om onder Vista twee videokaarten te draaien moeten ze 'homogeneous' aan elkaar zijn (zie Microsoft artikel), dat houdt in dat ze van dezelfde driver gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Prolution schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:12:
Maar ik krijg het DDR2 geheugen gewoon weg niet stabiel op 266Mhz (zodat de cpu en ram 1:1 lopen)
...
Het gaat om dit geheugen:
Crucial DDR2 BallistiX PC-5300 2 GB ( 2 x 1 GB ) CL3 (dus niet zomaar een flut merk :P )
Ik heb van de week eenzelfde setje geheugen gehaald: Crucial DDR2 BallistiX PC-5300 2 GB ( 2 x 1 GB ) CL3 (BL2KIT12864AA663). Ik heb hier geen problemen mee. Geheugen draait goed op 667MHz met 3-1-1-1 timing (mem. voltage wel op HIGH zetten), maar op 533Mhz draait het volgens Sandra veel sneller! Ik had een setje PC-5300 CL5 geheugen. Door deze upgrade is mijn Windows prestatie index omhooggegaan van 4.5 naar 5.3.

Maar ik heb wel een ander probleem met de AGP Aperture setting in het BIOS. Ik heb twee videokaarten in mijn systeem: Radeon x1950 PCIe en Radeon 9600 AGP. Met mijn oude geheugen (2x 512 MB PC-5300) had ik bij het booten gewoon 1024 MB tot beschikking. Met mijn nieuwe geheugen heb ik nog maar 1984 MB van de 2048 MB

Wanneer de AGP aperture setting op 32, 64 of 128 staat snoept hij 64 MB van mijn geheugen af, op 256 zelfs 320 MB!

AGP kaart eruit: probleem is weg. Allerlei opties in BIOS geprobeerd: geen oplossing. Heb Asrock ondertussen gemaild, benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134078

C3kChennie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 04:23:
[...]

huh, k heb ook hetzelfde moederbord, de 4core-dual Vsta maar dat bord ondersteunde toch niet geheugen hoger als pc5300?? dat is wat ik uit de handleiding kon halen, maar jij hebt dus wel het risico genomen om het te proberen neem ik aan?
en werkt het goed?
op het moment haal ik zelf dit na een half uurtje spelen in me bios...
Zelf heb ik 2x Corsair Cm2x1024mb-5400C4 (pc5400) draaien in dual channel..
[afbeelding]

ik kom ook niet hoger dan de FSB van 300 met mijn asrock 4CoreDual-Vsta, want wanneer ik de FSB hoger als 300 zet start mijn pc niet meer op, blijft het beeld zwart boot het totaal niet..
Sisoft, everest, geven verschillende waardes aan met de bus snelheid en temp, in me bios is de cpu 10 graden warmer dan in de programma's???

vriendelijke groeten ;) ben benieuwd of er iemand over de 2,7 ghz op dit boord gekomen is?
chennie welke settings gebruik jij in je bios om deze timings te verkrijgen?
ik heb het dualvsta moederbord en het zelfde geheugen maar alle combinaties van instellingen oa flexibility option e.d leiden er bij mij toe dat het geheugen met 4-3-3-9 (uitgelezen CPU-Z) timings op 200*2 = 400mhz*8= 3200 snelheid werkt ipv de 5300-5400 waar ik het voor gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
user888 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 08:45:
[...]

Ik heb van de week eenzelfde setje geheugen gehaald: Crucial DDR2 BallistiX PC-5300 2 GB ( 2 x 1 GB ) CL3 (BL2KIT12864AA663). Ik heb hier geen problemen mee. Geheugen draait goed op 667MHz met 3-1-1-1 timing (mem. voltage wel op HIGH zetten), maar op 533Mhz draait het volgens Sandra veel sneller! Ik had een setje PC-5300 CL5 geheugen. Door deze upgrade is mijn Windows prestatie index omhooggegaan van 4.5 naar 5.3.

Maar ik heb wel een ander probleem met de AGP Aperture setting in het BIOS. Ik heb twee videokaarten in mijn systeem: Radeon x1950 PCIe en Radeon 9600 AGP. Met mijn oude geheugen (2x 512 MB PC-5300) had ik bij het booten gewoon 1024 MB tot beschikking. Met mijn nieuwe geheugen heb ik nog maar 1984 MB van de 2048 MB

Wanneer de AGP aperture setting op 32, 64 of 128 staat snoept hij 64 MB van mijn geheugen af, op 256 zelfs 320 MB!

AGP kaart eruit: probleem is weg. Allerlei opties in BIOS geprobeerd: geen oplossing. Heb Asrock ondertussen gemaild, benieuwd naar het antwoord.
Ik heb inmiddels een andere bordje gehaald (Gigabyte P35C-DS3R) en daar draait en geheugen nu op 400Mhz (800Mhz DDR dus) met 4-4-4-13 timings met 2,1 volt er op, perfect stabiel. Dus ja kweet niet wat het precies was maar in ieder geval werkt het bij jou gelukkig wel :P, misschien had ik wel gewoon een gaar bord ofzo :'( . En dat je geheugen sneller werkt op 533Mhz kan wel kloppen omdat het dan 1:1 loopt met je FSB van je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 23:48
hallo mensen, had lang niet in dit topic gekeken, vanwege de zomervakantie..

@ diegene erboven die erom vroeg, sorry van mijn erg late reactie, maar alsnog reageer ik misschien heb je er nog wat aan.

mijn bios instellingen waarmee ik die fsb van 300 heb bereikt, zal ik wel ff posten in de loop van de dag..
Beetje laat om nu nog een halve bios over te tikken..
de timings zijn in ieder geval veranderd :) zoals je hieronder in de bijgevoegde afbeelding kan zien (de rest van alles in mijn pc)
Bij de tray rechtsonderin bij de klok daar zie je de graden van beiden kernen (idle) die stressed niet hoger worden dan 55 graden, en nog mijn gpu temp idle (helemaal rechts naast de klok), die wordt stressed niet hoger als 60 a 65 graden en schommelt daar soms tussen in, ben ik wel blij mee..
de temperatuur trouwens van de cpu vind ik zelf nog wel okey, zoals ik al zei gebruik ik een arctic freezer pro om de cpu te koelen.

awh fuck it, k zet me hele systeem er wel neer, en knal ook wel gelijk die bios instellingen neer, heb ik dat ook gehad haha, ben een beetje lui op dit tijdstip, vrijdagavond weet je wel, weggeweest met de jongens, dacht nog ff aan overclocken en gamen op dit 2e pc'tje maar jaaaaaaaa :D dat komt dan wel morgen goed...

Bios Instellingen staan onder bijgevoegd plaatje..
alles wat er niet bij staat in mijn overgetikte bios instellingen lijst, staat dus bij mij op de instelling auto of het is ongewijzigd, heb er trouwens wel 1 week over gedaan om mijn systeem in het bios goed te krijgen, ik denk dat het per moederbord, geheugen, en cpu wel kan verschillen..

specs van mijn systeem waar ik nu op zit en waar het om gaat;

Systeemkast : Cooler Master Centurion 5 (2fans, waaronder 120MM achter,80MM voor)
Voeding/PSU : CoolerMaster Real Power M520 Modular (520 Watt)
Moederbord : Asrock 4coreDual-VSTA (logisch) 8)7
Cpu : Intel C2D E4300 1,8 Ghz @ 2,7 Ghz (stepping 2 revision L2)
Cpu koeling : Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Geheugen : 2x Corsair C2M2X-1024-5400C (2gb dual channel)
Videokaart : Gainward Bliss Geforce 7800gs+ AGP (echt een monsterkaart dit ding _/-\o_ 8) )
harddisk 1 : Sata Seagate barracuda 7200.10 (320GB)
harddisk 2 : Sata Samsung SpinPoint T166 (500GB)

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/5466/c3kpc2qx4.jpg

GEWIJZIGDE BIOS INSTELLINGEN..

Tabblad Cpu Configuration:
overclock mode (cpu, pci-E, Sync)
CPU Frequency (mhz) 300
Pci Frequence 33.3 Mhz
spread spectrum (auto)
Boot Failure Guard (enabled)

verder heb ik daar niks gewijzigd..

Tabblad Chipset Configuration
Dram Frequency (266 Mhz DDR2 533)
Flexibility Option (disabled)
Dram Cas# Latency (3T)
Dram Bank Interleave (auto)
Precharge to Active(trp) (3T)
Active To Precharge(Tras) (8T)
Active To CMD(TRCD) (3T)
Ref Load/ref to ref (trfc) (21T)

De rest eronder op auto

Dram Command Rate (1T) Zou Dit op 1 kunnen??????

Dram Voltage (auto)
AGP Voltage (auto)

Primary graphics Adpt. (agp)
Agp Mode (8x)
Agp Fast Write (enabled)
Agp aperture size (128MB)

niet gekloot met advanced memory option, en ook niet bij advanced host configuration

de rest wat ik niet erbij tik staat op auto

V-link speed (normal)
pci Delay Traction (disabled)
Ide Drive Strength (normal)
Pci E Dwnstrm Pipeline (auto)
Onboard lan (enabled)
onboard HD audio (enabled)
Onboard Front Panel (enabled)

(hier heb ik heel wat dagen met handen in het haar gezeten omtrent de juiste instellingen om die 300 te bereiken met de timings 3-3-3-8,ga nu niet neerzetten wat ik uiteindelijk allemaal heb gedaan om hierachter te komen, anders ben ik nog uren bezig, het is een beetje puzzlen uiteindelijk)

wanneer ik trouwens bij de chipset configuration, bij de optie DRAM frequency het op 333MHZ ddr2 667 ging zette, liep het allemaal niet meer sychroon, 4:3 dus, nergens een 1:1 te vinden..
toen ik het dus terug had gezet op 266mhz DDR2 533 ging het weer op 1:1 in cpuz...

hoop dat jullie er wat aan hebben, t is al 5 uur man, k ga gamen!!!!!!!!! laterrrrrrr 8)

[ Voor 5% gewijzigd door C3kChennie op 01-09-2007 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik gebruik dit bordje nu al een aardige tijd en vroeger had ik speedstep en fan control werkend.
Sinds ik het 1na nieuwste bios geflasht hebt, draaid mijn cpu fan op maximaal en werkt speedstep ook niet meer.

Cpu quiet mode staat in de bios aan, maar doet niets.
Is er een mannier om mijn fan weer langzamer te laten lopen, en speedstep aan te zetten?
(XP staat ingesteld als laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 21:38
Zit er VRM10 of VRM11 op dit bord?

En als er VRM10 op zit op hoeveel volt werkt een E6600 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Even een grote schop, omdat ik toch met een vraag zit.

Heeft iemand een idee of de Core 2 Quad op de 775dual-vsta werkt?

Ik ga namelijk zeer binnenkort een Q6600 aanschaffen (mijn E6300 gaat naar een ander systeem), maar ik gebruik mijn 6800GT'tje nog steeds aangezien hij UT3, Bioshock, COD4 vlekkeloos op Max draaid op 1280x720 of hoger. Dus ik heb geen directe reden om mijn AGP kaartje te vervangen. Ook schaf ik een MSI P35-Neo2 mobo aan (waar tijdelijk mijn E6300 in ga zitten, indien een quadcore op mijn huidige mobo past).
Het lukte mij trouwens niet om de bios van de 4Core DualVsta erop te gooien.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zit erover te denken om mijn Asus P4P800-E Deluxe om te gaan ruilen voor een Asrock Conroe865PE + E4400 (@ 3 GHz) dan kunnen mijn Bliss 7800GS+ en 2 GB DDR400 modules mee over. (Ik overweeg de tussenstap omdat ik dan voor 150 euro klaar ben).

Echter zit ik met een vraag omtrend dat bord...

Ik kan nergens vinden of er een RAID mogelijkheid op zit?
Ik heb 2 , 320GB Seagate 7200.10 PATA schijven die ik wel in RAID1 wil houden eigenlijk.
Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 24-10-2007 18:24 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

SirNobax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:27:
Het lukte mij trouwens niet om de bios van de 4Core DualVsta erop te gooien.
Ik heb die van mij in windows geflashed, en daarmee ging het wel goed.
Jimbolino in "[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA top..."

Mijn board loopt nu al een paar maanden stabiel op 4core bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb de Conroe865PE besteld icm een E6600 die nieuw in de aanbieding was bij Salland.
(Het bord heb ik ergens anders besteld).

Ik vraag me echter nu nog steeds af waar het DDR voltage in de BIOS precies op in te stellen is.
Er staat Low en High, maar welke waarde's zijn dit dan precies?

Mijn geheugen draait het best op 2,85 v, maar als high gelijk 2,9 v is dan waag ik me daar liever niet aan.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Iemand?

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:06
Jimbolino schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

En weet je zo uit je hoofd of je de PRO of Ultra versie hebt? Dat het bij de Ultra lukt lijkt me niet verwonderlijk. Das namelijk dezelfde chipset die ook op de 4core zit. Is het echter de PRO, ja dan is het knap dat het werkt want dat is een andere chipset.

Ikzelf wil het bord ook flashen naar de 4core. Echter niet vanwege de proc ondersteuning maar omdat ik problemen heb met mijn Asus 3870 Vga kaart. Die is namelijk PCIe 2.0 en dat ondersteund het bord niet goed. Nu is er voor de 4core een nieuw bios uitgebracht om dit probleem te verhelpen. Voor de dual VSTA heeft asrock echter nog geen nieuw bios die PCIe 2.0 ondersteund... :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 29-05 01:10
Jimbolino schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Kan ik mijn MB ook softwarematig uitlezen of ik een ultra chipset heb?, bij mij zit er nu nl een koelblok op!

Kan ik er vanuit gaan, dat als de bios werkt, het ook gaat werken als je een quad-core erin stopt?, scheelt me weer een nieuw MB nl.

[ Voor 10% gewijzigd door thefxr op 19-07-2008 13:12 ]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb vandaag dit bord uitgebreid met een Gainward 4850 Golden Sample (OC editie)
Dit is dus een PCI-E 16x kaart in een PCI-E 4x moederbord slot.

Waarbij ik hoop dat de bandbreedte beperking van de slot( in de praktijk 5-10% volgens de reviews) wordt opgeheven door de overclock van ongeveer 10%.

Heb in de BIOS de 'PCI downstream pipeline' gedisabled om graphics corruption in sommige games te voorkomen en het draait als een zonnetje tot nu toe.(tip van een Duits forum overigens)

Nog even 3DMark06 gedraaid voor en na de upgrade:
Setup Voor:
E6400, 2GB DDR 400, 850XT PE AGP, 1280x1024 : 2470
Setup Na:
E6400, 2GB DDR 400, Gainward 4850 GS PCIE, 1280x1024 : 8771

Nu nog even wachten op het Nehalem platform voor ik de rest van de hardware vervang.(mb, proc, geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Laatst online: 25-05 15:25
Zonder reanimatiecursus durf ik dit topic toch te herrijzen uit een lange coma :9

Heeft iemand toevallig dit bordje liggen en stof aan het happen is? » DM :D

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

WeeJeWel schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:55:
Zonder reanimatiecursus durf ik dit topic toch te herrijzen uit een lange coma :9

Heeft iemand toevallig dit bordje liggen en stof aan het happen is? » DM :D
Nee, helaas hier niet. Ik gebruik het nog steeds. Er is een beta bios uit 3.15a wat ondersteuning voor 2x2gb DDR2 geheugen mogelijk maakt, wat bij mij sinds een week draait, samen met een E7500. :)

Changelog:
- Add Support for R0 stepping
-Support Enhanced Halt State,Thermal Throttling, SpeedStep
-Support 2* 2GB (maximal ~3,3 GB nutzbar, da der Chipsatz kein "Memory Hole" unterstützt
-Support HD 48XX/HD46XX
-Verbesserte Lüftersteuerung
-Instant Boot Support

Alles op eigen risico natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand een relatief moderne videokaart op dit bordje draaien?

Ik wil namelijk een 4650 erin proppen (op de PCI, AGP-slot is kapot), maar vraag me af of het überhaupt kan.

Iemand met ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:17:
Heeft iemand een relatief moderne videokaart op dit bordje draaien?

Ik wil namelijk een 4650 erin proppen (op de PCI, AGP-slot is kapot), maar vraag me af of het überhaupt kan.

Iemand met ervaringen? :)
Lees mijn post Azqi in "[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic" en vergeet niet de extra BIOS insteling te doen. (m.b.t. de Downstream Pipeline)

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Heb zojuist een van deze bordjes op de kop getikt in de V&A....
Heb nu namelijk nog een:

Asus A8V
AMD Opteron 175
Radeon HD3850 AGP
2 x 1 GB DDR 400

En wil toch graag mijn GPU (die ik "pas" 9 maanden heb) en m'n RAM meenemen.
Iemand eventueel suggesties over welke CPU te nemen? Ik zat zelf ook te denken aan die 7500... deze staat nu ook voor een mooi prijsje in de pricewatch.... ;)

@Azqi

Merk je echt veel verschil tussen DD1 en DDR2 geheugen?
(is voor mij nu ook een kleine investering om aan te schaffen)

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[b][message=32479551,noline]henkus_donor schreef op donderdag 27 augustus 2009 @

KNIP
@Azqi

Merk je echt veel verschil tussen DD1 en DDR2 geheugen?
(is voor mij nu ook een kleine investering om aan te schaffen)
Niet qua snelheid, bij mij zat de grote sprong in performance in de overgang van 2GB DDR2 naar 4GB DDR2 met het genoemde beta bios. Anders lekker op gewoon DDR blijven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor

henkus_donor

bla is bla

Heb zojuist voor een leuk prijsje een E7600 op de kop weten te tikken voor m'n 2de hands ASRock 775 Dual VSTA. Probleem is echter dat het bordje nog de 3.10 bios (overgenomen van een andere user) erop heeft staan en die support nog geen R0 stepping.

Ik heb eerder in dit topic gelezen over een user die een unsupported CPU in z'n Dual VSTA heeft gestopt en daarmee z'n bios heeft ge-flashed naar een versie die hem wel volledig ondersteund.
Brancanelli
Brancanelli
Die "gozer" heeft er geen verstand van dus die moet ik niks vragen...
Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of ik een ander S775 CPU-tje nodig heb (uit !deze! lijst) om m'n bios te flashen of dat het toch kan met die E7600.....

Heb ook al even de support van ASRock gemailt hierover maar voor alsnog geen reactie ontvangen.....

[ Voor 43% gewijzigd door henkus_donor op 18-09-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor

henkus_donor

bla is bla

Heb voor de zekerheid toch maar even de bois geflashed naar de 3.15 en de E7600 draait als een zonnetje :*)
Uiteindelijk toch net nog iets gehoord van de ASRock helpdesk en die zeiden dat ik inderdaad eerst met een andere S775 CPU moest flashen. Dat dus maar even gedaan met een goedkope celeron.

Binnenkort maar even kijken of er nog wat te overclocken valt....
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste