Oke. Ik ga m er gewoon op flashen en ik laat wel even weten wat het resultaat is. Hoop niet een verbrand moederbord =( haha
Wat houdt die hdmi spdif uitgang in? Kan ik gewoon een optisch kabeltje aansluiten op m'n stereo voor dts geluid of niet? Of zijn er alleen maar analoge uitgangen op dit bordje?
Optisch gaat er niet in, spdif dus wel (sony-philips digital output), dus als jou stereo dat heeft gaat het wel lukken. En hdmi gebruikt haast nog geen enkel apparaat.
Trouwens, ik heb de nieuwste bios erop gezet. Van 1.50 > 2.20. Bij het rebooten bleef hij de eerste keer hangen, en de tweede keer kreeg ik een bad cmos checksum. Overklok opties zie ik er niet bij gekomen, alleen de multiplier staat er nu bij, maar die kan ik niet veranderen. Sinds deze bios is mn bord niet meer stabiel, dus ik ga weer eventjes 1.50 proberen. De andere mogelijkheid is dat ik mijn bordje nu al gesloopt heb:( maar dat lijkt me niet logisch toch, door te klokken zonder voltage verhogingen?
Trouwens, ik heb de nieuwste bios erop gezet. Van 1.50 > 2.20. Bij het rebooten bleef hij de eerste keer hangen, en de tweede keer kreeg ik een bad cmos checksum. Overklok opties zie ik er niet bij gekomen, alleen de multiplier staat er nu bij, maar die kan ik niet veranderen. Sinds deze bios is mn bord niet meer stabiel, dus ik ga weer eventjes 1.50 proberen. De andere mogelijkheid is dat ik mijn bordje nu al gesloopt heb:( maar dat lijkt me niet logisch toch, door te klokken zonder voltage verhogingen?
Ik heb een Z-5500, dus ik wil zeker zijn dat ik hem digitaal kan aansturen met dit mobo.
Als ik naar de connectors kijk, dan zie ik alleen maar analoge speaker aansluitingen.

Dus een Z-5500 digitaal aansturen gaat niet lukken met dit bordje?
Als ik naar de connectors kijk, dan zie ik alleen maar analoge speaker aansluitingen.
Heeft iemand al een review gespot voor de 775Dual-VSTA met de nieuwe nvidia 8800(series) erop?
Ik ben namelijk benieuwd of die PCI express 4x echt zo'n bottleneck is , bij de 1900XTX en 7900GTX was het verschil tussen de andere moederboarden namelijk minimaal behalve op hogere resoluties en AAx4 , AF16x.
Ik ben namelijk benieuwd of die PCI express 4x echt zo'n bottleneck is , bij de 1900XTX en 7900GTX was het verschil tussen de andere moederboarden namelijk minimaal behalve op hogere resoluties en AAx4 , AF16x.
Verwijderd
kijk even of het bordje geen interne digitaal uit heeft ?Vatt schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:46:
Ik heb een Z-5500, dus ik wil zeker zijn dat ik hem digitaal kan aansturen met dit mobo.
[afbeelding]
zodat je een verloop op moet monteren naar een pci bracket aansluiting
In de handleiding zal je het moeten vinden
Goeie vraag waar ik zelf ook wel benieuwd naar ben!Gem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:41:
Heeft iemand al een review gespot voor de 775Dual-VSTA met de nieuwe nvidia 8800(series) erop?
En, hoe zit het met de ondersteuning van de quadcore? de socket (LGA775) is het zelfde en ook de fsb van 1066. Zou wel leuk zijn als dit bordje dat ondersteunt! Kan ik (kunnen we
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Daar is een nieuwe versie voor, de 4coredual-vsta ook getest bij ocworkbench, http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/g1.htm
Duidelijk!Vatt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:09:
Daar is een nieuwe versie voor, de 4coredual-vsta ook getest bij ocworkbench, http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/g1.htm
Maar dan nog de vraag, gaat dit bord ook een Quadcore ondersteunen? De chipset van de 4coredual vsta is hetzelfde als de 775 dual vsta. Netzoals de socket en de fsb.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
In principe zou het wel moeten kunnen, aangezien het idd dezelfde chipset is.
Maar je hebt ook kans dat ze éxpress geen bios-update doen naar quadcore, omdat ze anders dat andere moederbord niet zouden kunnen verkopen.
Ik hoop het niet, overigens.
Hell, misschien kan je de bios van de dual flashen met de bios van de 4coredual
Maar je hebt ook kans dat ze éxpress geen bios-update doen naar quadcore, omdat ze anders dat andere moederbord niet zouden kunnen verkopen.
Ik hoop het niet, overigens.
Hell, misschien kan je de bios van de dual flashen met de bios van de 4coredual
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Effe vraagje
Ik ben sinds vorige week zaterdag de gelukkige eigenaar van een E6400 en een Asrock 775Dual-VSTA
(jep ,HCC
)
Nu heb ik van de week nog 2 GB Twinmos DDR2 5300 667 MHz RAm van iemand kunnen overnemen (ik weet het ,het is niet het snelste geheugen ,maar ik gebruikte nog 400 MHz geheugen wat ik had liggen)
Ik heb voorheen ALLEEN maar met AMD systemen gewerkt en is de E6400 m'n eerste echte Intel systeem
Ik heb net 3D Mark 2006 erop gedraait en haalde een score van 2127
Nu wil ik dus alles een beetje fine-tunen
Kan iemand me helpen aan de goede(snelle) instellingen voor BIOS ??
Ook voor het RAM ?? Bv welke latency moet ik gebruiken ?? 3 ,4 of 5 (lager is toch beter als ik me het goed herinner)
Welke instellingen van het RAM kan ik nog meer verbeteren ??
Het systeem zoals het nu is :
Intel Core2Duo E6400
Asrock 775Dual-VSTA
2 GB Twinmos 5300 667 MHz U-DIMM RAM ( 2 * 1 GB dim dus)
Ati X800XT (AGP ,ik ga wachten met het aanschaffen van een ander kaart tot volgend jaar de DX10 kaarten komen'
1* Maxtor 250 GB HDD S-ATA (primair)
1* Maxtor 250 GB HDD IDE (secundair)
Audigy 2 ZS
Benq DW1620 brander
DVD speler (sla me dood welk merk
)
Realtek 8129 netwerk kaart
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben sinds vorige week zaterdag de gelukkige eigenaar van een E6400 en een Asrock 775Dual-VSTA
Nu heb ik van de week nog 2 GB Twinmos DDR2 5300 667 MHz RAm van iemand kunnen overnemen (ik weet het ,het is niet het snelste geheugen ,maar ik gebruikte nog 400 MHz geheugen wat ik had liggen)
Ik heb voorheen ALLEEN maar met AMD systemen gewerkt en is de E6400 m'n eerste echte Intel systeem
Ik heb net 3D Mark 2006 erop gedraait en haalde een score van 2127
Nu wil ik dus alles een beetje fine-tunen
Ook voor het RAM ?? Bv welke latency moet ik gebruiken ?? 3 ,4 of 5 (lager is toch beter als ik me het goed herinner)

Welke instellingen van het RAM kan ik nog meer verbeteren ??
Het systeem zoals het nu is :
Intel Core2Duo E6400
Asrock 775Dual-VSTA
2 GB Twinmos 5300 667 MHz U-DIMM RAM ( 2 * 1 GB dim dus)
Ati X800XT (AGP ,ik ga wachten met het aanschaffen van een ander kaart tot volgend jaar de DX10 kaarten komen'
1* Maxtor 250 GB HDD S-ATA (primair)
1* Maxtor 250 GB HDD IDE (secundair)
Audigy 2 ZS
Benq DW1620 brander
DVD speler (sla me dood welk merk
Realtek 8129 netwerk kaart
Alvast bedankt voor de hulp
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Effe vergeten :
Volgens de Intel Processor ID Utility draait de E6400 maar op 2,04 GHz in plaats van 2,13 en de systeembus maar op 1024 in plaats van 1066 MHz
Waar kan dit aan liggen ?
En natturlijk hoe los ik het op ?
Volgens de Intel Processor ID Utility draait de E6400 maar op 2,04 GHz in plaats van 2,13 en de systeembus maar op 1024 in plaats van 1066 MHz
Ik raad je aan eens te kijken bij onze Duitse buren: http://www.forumdeluxx.de...read.php?t=245644&page=85. Ik heb daar al veel informatie vandaan kunnen halen. Link staat ook in deze thread op de 1e pagina....
Nu wil ik dus alles een beetje fine-tunen![]()
...
Ik had alles eerst 'getweaked', maar kwam niet echt hoger dan FSB 280. Niet echt succesvol dus.... Nu na Bios 2.2 te hebben geinstalleerd en het meeste op auto staat, heb ik m.n FSB op 300 draaien
Systeem: E6700 @ 3 Ghz, 2 Gb Corsair 8500C5, X-fi en Ultra6800 AGP.
Mega_Mouse
De 8800 serie schijnt niet te werken op dit bordje. Waarom weet ik niet, maar staat ergens op http://www.forumdeluxx.de...read.php?t=245644&page=87 in de laatste 10 of 15 pagina's.Gem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:41:
Beetje een lange thread aan 't worden daaro

Mega_Mouse
Bedankt Mega_MouseMega_Mouse schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:23:
[...]
Ik raad je aan eens te kijken bij onze Duitse buren: http://www.forumdeluxx.de...read.php?t=245644&page=85. Ik heb daar al veel informatie vandaan kunnen halen. Link staat ook in deze thread op de 1e pagina.
Ik had alles eerst 'getweaked', maar kwam niet echt hoger dan FSB 280. Niet echt succesvol dus.... Nu na Bios 2.2 te hebben geinstalleerd en het meeste op auto staat, heb ik m.n FSB op 300 draaienen dat was ook de bedoeling toen ik dit 'El-Cheapo' moederbordje kocht. 310 en 315 waren ook mogelijk, maar config was niet stabiel. Ik houd het voorlopig maar bij 300.
Systeem: E6700 @ 3 Ghz, 2 Gb Corsair 8500C5, X-fi en Ultra6800 AGP.
Mega_Mouse
Alleen jammer dat m'n duits redelijk waardeloos is

Dat schijnt aan de nieuwe bios-versies te liggen, welke versie heb je? 1.90 of hoger zeker?dierkx36 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:09:
Effe vergeten :
Om een of andere reden hebben ze de standaard FSB verlaagd (ik dat van 266 naar 265, maar volgens dat utility-ding dus naar 256?), maar de overklokopties zijn wel iets beter geworden.
Ow, overigens heb ik ergens een lijst bios-instellingen gepost waarmee ik 315 windows-stabiel, maar niet burnin-stabiel had, en 310 helemaal stabiel.
Even zoeken op mijn naam in dit topic
Ik bebruik nu de nieuwste BIOs voor het boord : 2.20anandus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:17:
[...]
Dat schijnt aan de nieuwe bios-versies te liggen, welke versie heb je? 1.90 of hoger zeker?
Om een of andere reden hebben ze de standaard FSB verlaagd (ik dat van 266 naar 265, maar volgens dat utility-ding dus naar 256?), maar de overklokopties zijn wel iets beter geworden.
Ow, overigens heb ik ergens een lijst bios-instellingen gepost waarmee ik 315 windows-stabiel, maar niet burnin-stabiel had, en 310 helemaal stabiel.
Even zoeken op mijn naam in dit topic
Ga meteen effe op je naam zoeken ,ik heb volgens mij de RAM helemaal verkeert ingesteld

Er zit een fout in het BIOS ,versie 2.20
Als je onder BIOS de Overclock mode op automatisch zet ,klopt het dat de snelheid ,bus snelheid en FSB rate lager zijn als opgegeven
Zet je em hierin tegen op sync of async en verander je dus niks aan de gegevens draait de CPU en de rest wel op de snelheid die is opgegeven
Ik weet niet of het al bekent was ,maar hierbij dan gemeld
Als je onder BIOS de Overclock mode op automatisch zet ,klopt het dat de snelheid ,bus snelheid en FSB rate lager zijn als opgegeven
Zet je em hierin tegen op sync of async en verander je dus niks aan de gegevens draait de CPU en de rest wel op de snelheid die is opgegeven
Ik weet niet of het al bekent was ,maar hierbij dan gemeld
[ Voor 82% gewijzigd door dierkx36 op 02-12-2006 16:44 ]
BTW,
voor de echte tweakers, hier een voltmod voor de AGP, Mem en de NB:
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=93127
voor de echte tweakers, hier een voltmod voor de AGP, Mem en de NB:
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=93127
Verwijderd
Ik heb zojuist dit moederbord gekocht, en een Duo Core 2 E6400 erbij gekocht. Maar ik zit met de volgende problemen:
1) Past deze processor er uberhaubt wel in, sinds er op de doos staat ''Supporting ''Conroe'' E6xxx en E4xxx)? Want volgens de site waar ik de processor gekocht heb, is het een ''Allendale'' Hoewel, volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2#Allendale klopt dit niet, en is de E6400 ook gewoon een Conroe...kan iemand dit bevestigen?
2) De rede dat ik dit moederbord gekocht heb is dat ik graag mijn oude videokaart (Sapphire Radeon 9600XT, AGP8x) graag nog een tijdje wil blijven gebruiken, maar ook ruimte wil hebben om in de toekomst te upgraden naar een PCI-Ex16 kaart. Maar, past mijn oude videokaart wel, en past er wel een PCI-Ex16 in?
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen
ps. Ik had zeker meer informatie moeten zoeken voordat ik deze aankoop maakte
1) Past deze processor er uberhaubt wel in, sinds er op de doos staat ''Supporting ''Conroe'' E6xxx en E4xxx)? Want volgens de site waar ik de processor gekocht heb, is het een ''Allendale'' Hoewel, volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2#Allendale klopt dit niet, en is de E6400 ook gewoon een Conroe...kan iemand dit bevestigen?
2) De rede dat ik dit moederbord gekocht heb is dat ik graag mijn oude videokaart (Sapphire Radeon 9600XT, AGP8x) graag nog een tijdje wil blijven gebruiken, maar ook ruimte wil hebben om in de toekomst te upgraden naar een PCI-Ex16 kaart. Maar, past mijn oude videokaart wel, en past er wel een PCI-Ex16 in?
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen
ps. Ik had zeker meer informatie moeten zoeken voordat ik deze aankoop maakte
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 15:32 ]
1)ja, past erin
2)ja er zit een pci-Ex slot in
2)ja er zit een pci-Ex slot in
Verwijderd
1) Hardstikke bedankt
2) Ook de nieuwste 512mb videokaarten? Dus het is zeker dat het PCI-E slot dat erin zit, een PCI-E x16 slot is?
Sorry maar ik moet het echt 100% zeker weten voordat ik het open maak, anders kan ik het niet terugsturen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 15:32 ]
er zit een PCI-E x4 aansluiting op, maar dat past je videokaart ook in. Lees eerder reacties in dit topic om te zien of je het (volgens mij kleine) snelheidverschil problematisch vindt of niet.
Verwijderd
Ok, dus als ik het goed begrepen heb, kan een PCI-E x16 kan gewoon in de PCI-E x4 slot, ten koste van een beetje snelheid zonder dat je erveel mee moet tweaken? Gewoon plug and play? Zou iemand een van die reacties op het topic kunnen quoten of een paginanummer kunnen geven sinds dit een behoorlijk groot topic is. Een kleine samenvatting ervan geven is natuurlijk ook goedschaduw schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:41:
er zit een PCI-E x4 aansluiting op, maar dat past je videokaart ook in. Lees eerder reacties in dit topic om te zien of je het (volgens mij kleine) snelheidverschil problematisch vindt of niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 15:49 ]
Ik heb zelf een 7900GTO op dit bordje geprikt. 3dmark05 had ik 10500 punten. De performance ligt er natuurlijk aan.
Heb je een zware kaart, pakweg de 8800GTX/GTS (als deze werkt) zal de pci-e x4 een bottleneck gaan vormen. Dit is ook zo bij de GTO, maar in veel mindere mate. Ook kun je het als volgt zien: Hoe dikker de kaart, des de groter de bottleneck. Maar houd hierbij rekening dat het gewoon al een dikke kaart is, dus of je nu 100 ipv 150 fps hebt in css, dat verschil zul je niet merken. Bij zwaardere spellen (lees: Crysis) gaat dit wel een groter probleem vormen. Maar hier denk ik dat zelfs de 7900GTO het zwaar gaat krijgen op bijv. een P965 chipset (wat overigens mijn volgende chipset gaat worden). Zie het als een soort tussenstap die je je grafische kaart gunt als je nog een goede AGP kaart hebt. Ik had eerst een 7800GS, maar ik wil stapsgewijs van dit af, gezien er niks meer voor wordt geproduceerd. Hoewel ik helemaal upgraden niet kan betalen, kan het wel met dit bordje. Hier zit nu een Core 2 Duo E6400 op, en een 7900GTO (dit is dus het wat "nieuwere"). De geheugenprijzen vind ik nu nog iets te hoog liggen, maar met DDR1 trek je het makkelijk. Het verschil is niet significant te noemen, dus voor performance moet je zeker geen DDR2 in dit moederbord gaan prikken.
Edit: in Battlefield 2142 haal ik overigens makkelijk met alles high en de resolutie op 1280x1024 100+ fps.
Heb je een zware kaart, pakweg de 8800GTX/GTS (als deze werkt) zal de pci-e x4 een bottleneck gaan vormen. Dit is ook zo bij de GTO, maar in veel mindere mate. Ook kun je het als volgt zien: Hoe dikker de kaart, des de groter de bottleneck. Maar houd hierbij rekening dat het gewoon al een dikke kaart is, dus of je nu 100 ipv 150 fps hebt in css, dat verschil zul je niet merken. Bij zwaardere spellen (lees: Crysis) gaat dit wel een groter probleem vormen. Maar hier denk ik dat zelfs de 7900GTO het zwaar gaat krijgen op bijv. een P965 chipset (wat overigens mijn volgende chipset gaat worden). Zie het als een soort tussenstap die je je grafische kaart gunt als je nog een goede AGP kaart hebt. Ik had eerst een 7800GS, maar ik wil stapsgewijs van dit af, gezien er niks meer voor wordt geproduceerd. Hoewel ik helemaal upgraden niet kan betalen, kan het wel met dit bordje. Hier zit nu een Core 2 Duo E6400 op, en een 7900GTO (dit is dus het wat "nieuwere"). De geheugenprijzen vind ik nu nog iets te hoog liggen, maar met DDR1 trek je het makkelijk. Het verschil is niet significant te noemen, dus voor performance moet je zeker geen DDR2 in dit moederbord gaan prikken.
Edit: in Battlefield 2142 haal ik overigens makkelijk met alles high en de resolutie op 1280x1024 100+ fps.
NOFI maaruh, je mag zelf ook wel het eea uitzoeken. Zoveel pagina's zijn het ook weer niet en op google is er ook zat te vinden!Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:47:
[...]
Zou iemand een van die reacties op het topic kunnen quoten of een paginanummer kunnen geven sinds dit een behoorlijk groot topic is. Een kleine samenvatting ervan geven is natuurlijk ook goed
Nou vandaag mn Asrock Dual-VSTA binnen gekregen gecombineerd met mn Intel Core 2 Duo 6300
Wilde mn hardware upgrade opwaarderen van:
AMD Athlon XP 1700+
Biostar m7ncd Pro moederbord
2x 512 MB Whitelake DDR
ATI Radeon 9600XT
Dus alles hetzelfde gelaten op MB en CPU na.
Alles gebackupt, want ik dacht: nieuw moederbord betekent herinstallatie. Wat blijkt: Na opstarten PC met mn Windows XP uit de bovenstaande config, werkte het allemaal prima. Even de VIA drivers geinstalleerd, en de realtek drivers voor het geluid en nu zit ik breed glimlachend achter mn PC naar James Morrison te luisteren. Groot verschil dat HD Audio!
XP is nu wel allemaal updates aan het downloaden en ik heb C Cleaner even losgelaten op het registry waar natuurlijk het een en ander aan verwijzingen stond die niet langer van toepassing waren. ook even de Nvidia mixer gedeinstalleerd en volgens mij ben ik er nu wel.
Petje af voor MS dat plug&play zo makkelijk gaat.
Ga zo even Medieval 2 spelen om te kijken of dat nu beter gaat.
En een beetje hobbyen in het BIOS menu natuurlijk.
Wilde mn hardware upgrade opwaarderen van:
AMD Athlon XP 1700+
Biostar m7ncd Pro moederbord
2x 512 MB Whitelake DDR
ATI Radeon 9600XT
Dus alles hetzelfde gelaten op MB en CPU na.
Alles gebackupt, want ik dacht: nieuw moederbord betekent herinstallatie. Wat blijkt: Na opstarten PC met mn Windows XP uit de bovenstaande config, werkte het allemaal prima. Even de VIA drivers geinstalleerd, en de realtek drivers voor het geluid en nu zit ik breed glimlachend achter mn PC naar James Morrison te luisteren. Groot verschil dat HD Audio!
XP is nu wel allemaal updates aan het downloaden en ik heb C Cleaner even losgelaten op het registry waar natuurlijk het een en ander aan verwijzingen stond die niet langer van toepassing waren. ook even de Nvidia mixer gedeinstalleerd en volgens mij ben ik er nu wel.
Petje af voor MS dat plug&play zo makkelijk gaat.
Ga zo even Medieval 2 spelen om te kijken of dat nu beter gaat.
En een beetje hobbyen in het BIOS menu natuurlijk.
Shit.. Ik zit met een probleem. Ik krijg mn Audigy 2 niet werkend. Ik lees het hier meer, maar ik kan echt geen oplossing vinden. Ik heb nu 2 Audigy's getest, en met allebei freezed mn pc vrijwel meteen na het booten. Drivers ligt het ook niet aan, tenminste ik wil geen kX drivers dus die ga ik ook niet testen. Ik heb wel pax drivers geprobeerd, ook de officiele, en ook de beta's. Zowel onder vista als xp werkt de kaart gewoon niet. Ik had hiervoor een KT600 chipset, ook via dus. Dat werkte gewoon prima. Het onboard geluid klinkt echt vreselijk lelijk, dus das ook geen oplossing. Zijn er al mensen die gewoon wel een audigy werkend hebben?
Welke software gebruiken jullie eigenlijk om temperaturen uit te lezen en dergelijke? Ik gebruik al jaren MBM5, maar die heeft geen ondersteuning voor dit bord...
Speedfan. Nu moet ik wel zeggen dat niet alle gegevens kloppen die speedfan aangeeft (althans, bij mij). Zo zou mijn +12V minder dat 10,5 volt leveren.Dat terwijl ik toch met een degelijke Nexus voeding draai.schaduw schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:18:
Welke software gebruiken jullie eigenlijk om temperaturen uit te lezen en dergelijke? Ik gebruik al jaren MBM5, maar die heeft geen ondersteuning voor dit bord...
De uitgelezen temps daarintegen zijn wel goed!
Ik heb hier ook een Audigy 2 kaart met een 775- Dual_VSTA. Ik heb het helaas niet werkend kunnen krijgen met de gewone creative drivers.justin_ti schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:13:
Shit.. Ik zit met een probleem. Ik krijg mn Audigy 2 niet werkend. Ik lees het hier meer, maar ik kan echt geen oplossing vinden. Ik heb nu 2 Audigy's getest, en met allebei freezed mn pc vrijwel meteen na het booten. Drivers ligt het ook niet aan, tenminste ik wil geen kX drivers dus die ga ik ook niet testen. Ik heb wel pax drivers geprobeerd, ook de officiele, en ook de beta's. Zowel onder vista als xp werkt de kaart gewoon niet. Ik had hiervoor een KT600 chipset, ook via dus. Dat werkte gewoon prima. Het onboard geluid klinkt echt vreselijk lelijk, dus das ook geen oplossing. Zijn er al mensen die gewoon wel een audigy werkend hebben?
De dingen die ik heb geprobeerd om het op te lossen (misschien werkt het wel voor jou):
1. Via latency patch installeren
2. PCI latency timer op 64 zetten in de bios, default is 32
3. Een andere PCI-slot gebruiken, misschien deelt jouw audigy 2 een IRQ. Ik heb het in slot 2 zitten en de geluidskaart heeft een eigen IRQ.
Anders zou ik t ook niet weten, ik werk nu met de belabberde kX drivers.
Wazaa?
Probeer eens de driver te installeren zonder de rest.
Dus eerst alles eraf, dan drivercleaner eroverheen en vervolgens handmatig via apparaatbeheer de inf selecteren.
Dus eerst alles eraf, dan drivercleaner eroverheen en vervolgens handmatig via apparaatbeheer de inf selecteren.
Bedankt voor jullie hulp. Die IRQ wilde ik ook al naar kijken maar dat lukte me niet? Ik zie nergens die opties in de bios staan. Een ander slot maakt niet uit, ik heb er nou al een aantal geprobeerd, alleen nog niet direct onder mn videokaart maar daar zit de koeler voor in de weg. Die latency patch wat is dat? Ik zal die eens downloaden. Maar ik heb ook al die latency in de bios verhoogd, en nog een aantal opties op zegmaar max compatibility gezezt, maar het hielp niets. Ook alleen de inf installeren had ik geprobeerd, maar hij slaat meteen vast:(
Ik heb trouwens de winkel gemaild, en die zegt niets meer te kunnen betekenen voor me. Is dat wel redelijk?
Ik heb trouwens de winkel gemaild, en die zegt niets meer te kunnen betekenen voor me. Is dat wel redelijk?
Tja het valt altijd te proberen.
Een eigen IRQ is voornamelijk nuttig bij kraakjes in het geluid of om de performance van je pc/kaart lichtjes op te krikken, harde crashes ga je daar niet mee voorkomen, proberen kan echter nooit kwaad.
Zie dat je de laatste bios hebt, en als het dan nog niet werkt zal je echt met de Kx drivers moeten werken of een andere kaart halen.
Een eigen IRQ is voornamelijk nuttig bij kraakjes in het geluid of om de performance van je pc/kaart lichtjes op te krikken, harde crashes ga je daar niet mee voorkomen, proberen kan echter nooit kwaad.
Zie dat je de laatste bios hebt, en als het dan nog niet werkt zal je echt met de Kx drivers moeten werken of een andere kaart halen.
al mensen ervaring met de bios 2.40 ?
ftp://download.asrock.com/bios/775/775Dual-VSTA(2.40).zip
ben trouwens ook benieuwd of je een bios van een 4CoreDual-VSTA erin kan flashen. Volgens mij is de hardware zo goed als hetzelfde (iig zelfde chipset, en dat is het belangrijkste)
ftp://download.asrock.com/bios/775/775Dual-VSTA(2.40).zip
ben trouwens ook benieuwd of je een bios van een 4CoreDual-VSTA erin kan flashen. Volgens mij is de hardware zo goed als hetzelfde (iig zelfde chipset, en dat is het belangrijkste)
[ Voor 48% gewijzigd door Jimbolino op 21-12-2006 00:50 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Okay ,wazig probleem hier
Dus sinds 3 / 4weken die Asrock 775 Dual VSTA met een Intel E6400 CPU
Is eigenlijk binnen een week van de aanschaf 2 GB DDR2 667 MHZ geheugen opgegaan (draaide eerst nog met DDR PC3200 geheugen ,dir was eigenlijk gepland voor volgend jaar
)
Nu is er vorige week een XFX 7600 XXX 256 MB PCI-E opgegaan ,er zat dus eerst een X800 XT op
Wat me dus opvalt ,.het ding stottert en hikt
Ik heb nog een tijdje met Vista NL gwerkt maar dit is er vorige week afgehaalt omdat het gewoon slecht ondersteunt wordt
Dus XP Pro terug erop gegooit (format C: ,clean install etc) en het draait nog erger als Vista
In Vista werd de PC wel eens uitgeschakelt ,in XP nog meer
XP ,hikt ,stottert ,blijft hangen ,bij het afspelen van een filmpje verspringt het beeld (beeld ,niks ,beeld)
Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag ,gezien het ineens uitschakelen
Nu zit er een 430 watt voeding in (was 400 watt) en ja ze is nog niet uitgeschakelt ,maar het hikken etc blijft
Begin hier aan een boord probleem te denken
Iemand de zelfde problemen toevallig
PS :
BIOS = 2.20 ,de 2.40 link is dood ,ook via asrock zelf
Dus sinds 3 / 4weken die Asrock 775 Dual VSTA met een Intel E6400 CPU

Is eigenlijk binnen een week van de aanschaf 2 GB DDR2 667 MHZ geheugen opgegaan (draaide eerst nog met DDR PC3200 geheugen ,dir was eigenlijk gepland voor volgend jaar

Nu is er vorige week een XFX 7600 XXX 256 MB PCI-E opgegaan ,er zat dus eerst een X800 XT op

Wat me dus opvalt ,.het ding stottert en hikt

Ik heb nog een tijdje met Vista NL gwerkt maar dit is er vorige week afgehaalt omdat het gewoon slecht ondersteunt wordt
Dus XP Pro terug erop gegooit (format C: ,clean install etc) en het draait nog erger als Vista
In Vista werd de PC wel eens uitgeschakelt ,in XP nog meer

XP ,hikt ,stottert ,blijft hangen ,bij het afspelen van een filmpje verspringt het beeld (beeld ,niks ,beeld)
Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag ,gezien het ineens uitschakelen
Nu zit er een 430 watt voeding in (was 400 watt) en ja ze is nog niet uitgeschakelt ,maar het hikken etc blijft
Begin hier aan een boord probleem te denken
Iemand de zelfde problemen toevallig
PS :
BIOS = 2.20 ,de 2.40 link is dood ,ook via asrock zelf
Probeer eens te spelen met instellingen in het BIOS. Wellicht staat daar iets verkeerd
.
De link naar BIOS 2.40 werkt bij mij ook niet. Misschien doe je er verstandig aan om even een mailtje te sturen naar ASRock zelf? Ze zullen het dan ongetwijfeld in orde maken of het BIOS per mail versturen
.
De link naar BIOS 2.40 werkt bij mij ook niet. Misschien doe je er verstandig aan om even een mailtje te sturen naar ASRock zelf? Ze zullen het dan ongetwijfeld in orde maken of het BIOS per mail versturen
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Thandor schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:05:
Probeer eens te spelen met instellingen in het BIOS. Wellicht staat daar iets verkeerd.
De link naar BIOS 2.40 werkt bij mij ook niet. Misschien doe je er verstandig aan om even een mailtje te sturen naar ASRock zelf? Ze zullen het dan ongetwijfeld in orde maken of het BIOS per mail versturen.

wacht effe tot morgen met die BIOS update ,misschien komt ie vanavond nog online
Weet jij "goeie"BIOS instellingen ??
Ik wil NIET overklokken ,ze moet alleen fatsoenlijk lopen

Probleem gevonden
RAM ( 2 GB DDR2 5300 667 Mhz) loopt op net geen 200 MHZ in plaats van 333 MHz
Weet iemand hoe ik dit dat boord aan z'n verstand kan krijgen
De link naar de BIOS 2.40 doet het
BIOS 2.40 erop gegooit
Nu zie alleen via CPU-Z niet meer hoeveel MHz m'n RAM draait
Had het daarnet nog met de 2.20 BIOS gecontroleert
Denk niet dat ie nu op 333 MHz draait gezien ie nog zo traag als dikke S*****T door een trechter is

RAM ( 2 GB DDR2 5300 667 Mhz) loopt op net geen 200 MHZ in plaats van 333 MHz

Weet iemand hoe ik dit dat boord aan z'n verstand kan krijgen
De link naar de BIOS 2.40 doet het
BIOS 2.40 erop gegooit
Nu zie alleen via CPU-Z niet meer hoeveel MHz m'n RAM draait
Had het daarnet nog met de 2.20 BIOS gecontroleert
Denk niet dat ie nu op 333 MHz draait gezien ie nog zo traag als dikke S*****T door een trechter is

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 21-12-2006 21:19 ]
de link naar 2.40 bios werkt perfect, misschien hebben jullie problemen met pasv/active ftp?
heb ff een mirror gemaakt: http://troep.com/troep/775Dual-VSTA(2.40).zip
Weet et ,mirror doet et weer sinds ongeveer een half uurJimbolino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:12:
de link naar 2.40 bios werkt perfect, misschien hebben jullie problemen met pasv/active ftp?

Ik heb net nog wat met het BIOS zitten spellen ,voornamelijk de RAM instellingen
Als ik bij de RAM instellingen in BIOS aangeef dat de RAM DDR2 667MHz is krijg je dus een storing als je via CPU-Z of Test my Hardware de RAM wil controleren
Zet je de afstelling op Auto ,zet ie de RAM op 266 MHz

Nu heb in het begin van dit topic begrepen dat dit wel een meer voorkomt probleem is met dit boord

Kan iemand me misschien BIOS instellingen geven voor de RAM dat ik hem gewoon goed kan instellen
Ik zit nou namelijk al bijna 4 weken te K****N met dit boord en ik begin er redelijk moe van te worden
Okee, een domme vraag.
Ik heb de manual en de support-cd niet meer.
En nu wil ik eindelijk SATA-RAID doen, vandaag 2 schijfjes gekocht.
Maar ik weet niet hoe ik het RAID-menu in kan komen
De online manual op de site van Asrock verwijst naar de support-cd
Dus, wie weet welke toets ik in moet drukken om in het RAID-bios te komen?
Ik heb de manual en de support-cd niet meer.
En nu wil ik eindelijk SATA-RAID doen, vandaag 2 schijfjes gekocht.
Maar ik weet niet hoe ik het RAID-menu in kan komen

De online manual op de site van Asrock verwijst naar de support-cd

Dus, wie weet welke toets ik in moet drukken om in het RAID-bios te komen?
http://download.asrock.com/Manual/775Dual-VSTA.pdf
Bij mij doet die link het gewoon. Of dat jouw toetsencombinatie erin staat weet ik niet. Ik heb hem niet door gelezen. Bij een ander moederbord is het CONTROL-I (hoodletter i) , probeer dat eens?
Bij mij doet die link het gewoon. Of dat jouw toetsencombinatie erin staat weet ik niet. Ik heb hem niet door gelezen. Bij een ander moederbord is het CONTROL-I (hoodletter i) , probeer dat eens?
Bij mij ook, daar staat dit:Vatt schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 01:07:
Bij mij doet die link het gewoon.
En die support-cd heb ik dus niet meer...Before you start to configure the RAID function, you need to check theinstallation
guide in the Support CD for proper configuration. Please refer to the document in
the Support CD, “Guide to SATA Hard Disks Installation and RAID Configuration”,
which is located in the folder at the following path: .. \ RAID Installation Guide
Edit:
het is gelukt, moest [tab] indrukken.
Bleek dat ik RAID ook in het bios boot menu moest enablen, beetje overheengekeken
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 23-12-2006 12:23 ]
ik heb net heel de manuals doorgelezen
http://download.asrock.com/Manual/4CoreDual-VSTA.pdf
en het ENIGE verschil is dit:
4CoreDual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Ultra
775Dual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Pro/Ultra
Wat ik denk is dit: De VIA PT880 Ultra is een overgeklokte VIA PT880 Pro.
De boardjes hebben allebei dus een "Ultra". Ze hebben ook allebei dezelfde fsb etc.
Wie durft de flash aan?
De boardjes hebben allebei dus een "Ultra". Ze hebben ook allebei dezelfde fsb etc.
Wie durft de flash aan?
Als ik hier kijk dan zie ik dat het enige verschil is dat de ultra ook 1066FSB ondersteunt, waar de 775Dual-VSTA maar tot 800FSB komt.Jimbolino schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:54:
ik heb net heel de manuals doorgelezen
Wie durft de flash aan?
Maar is het niet zo dat de quad cores allemaal een FSB van 1066 hebben?
Overigens weet ik niet of die 'extra' FSB van 1066 puur softwarematig is.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 23-12-2006 13:07 ]
een E6600 draait met een FSB van 1066, dus de 775Dual-VSTA ondersteunt 1066 fsb.
De consumentenversies van quadcore en dual core hebben dezelfde fsb.
Alleen de nieuwste Xeon heeft een FSB van 1333
Pak de handleidingen er maar bij, allebei de boardjes ondersteunen t/m 1066FSB
De consumentenversies van quadcore en dual core hebben dezelfde fsb.
Alleen de nieuwste Xeon heeft een FSB van 1333
Pak de handleidingen er maar bij, allebei de boardjes ondersteunen t/m 1066FSB
Zou die flash naar 4core-vsta mijn Audigy kunnen laten werken?
Ik heb mijn Audigy 4 hierop werkend!justin_ti schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:31:
Oja nu schiet me ineens iets te binnen:
Zijn er hier toevallig ook mensen die wel een geluidskaart van Creative werkend hebben op dit moederbord??? Heel belangrijk!
Ja?
Krijg je geen crashes met de Creative drivers? Ik heb hier een Audigy 2 en Justin_ti volgens mij ook. En we krijgen um niet werkend.
Krijg je geen crashes met de Creative drivers? Ik heb hier een Audigy 2 en Justin_ti volgens mij ook. En we krijgen um niet werkend.
Wazaa?
Ik heb ook een Audigy 2 ZS, werkt prima..
Wel af en toe crashes in Vista (IRQ not less or equal), komt dat door de Audigy?
Wel af en toe crashes in Vista (IRQ not less or equal), komt dat door de Audigy?
Voor mij is dit de laatste keer geweest dat ik een B-merk bordje koop.
Met mijn oude agp geforce 6600GT werkte het bordje stabiel. Maar sinds ik een 7600GT PCI-E kaart heb crasht hij af en toe.
Ik heb niets overgeclockt en bios instellingen 3x nagelopen.
Draai de een na laatste bios.
Vroeger ook veel met ecs bordjes gedaan... maar ook dat was altijd minder stabiel dan een "echt" mobo.
Zodra de bordjes (Asus/gigabyte) met de nieuwe nforce chipset betaalbaar zijn (ronde de 80 euro) stap ik over.
(Core 2 duo 6400, 2x 512MB Corsair PC667)
Met mijn oude agp geforce 6600GT werkte het bordje stabiel. Maar sinds ik een 7600GT PCI-E kaart heb crasht hij af en toe.
Vroeger ook veel met ecs bordjes gedaan... maar ook dat was altijd minder stabiel dan een "echt" mobo.
Zodra de bordjes (Asus/gigabyte) met de nieuwe nforce chipset betaalbaar zijn (ronde de 80 euro) stap ik over.
De 1 na laatste bios is bugged. je moet de cpu setting niet op auto zetten, maar manueel op de juiste settings zetten. Bij mij gaf ie eerst memory fouten aan
Wazaa?
Voeding wel voldoende?jhead22 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:55:
Klinkt me bekent in de orenjhead22 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:55:
Met een X800XT AGP geen probleem ,Gefroce 7600 GT erin en om de haverklap was et raak

PS :
Ik het Asrock boord dan wel niet meer ,vorige week een Intel DP965LT gehaalt ,die Asrock kwam me redelijk uit m'n strot zetten ,kon dat ding gewoon niet fatsoenlijk laten draaien

Ik heb er een Creative 2 ZS geluidskaart opgehad en geen 1 probleem (was ongeveer ook et enigste wat goed werkte
Probeer anders de webudate drivers van Creative eens

Deze dus :
http://nl.europe.creative...etype=1&OSName=Windows+XP
Misschien werkt et dan wel

Huh vaag, welke bios hebben jullie? En hebben jullie de nieuwste chipset drivers van viaarena.com en de nieuwste drivers van creative? Ik heb nu pax drivers, en creative drivers geprobeerd. Nouja pax is gewoon creative eigenlijk. Die Kx werken wel, maar dan klinkt onboard eigenlijk nog beter.. En staan jullie instellingen gewoon allemaal standaard in de bios?
Jup.. voeding is goed.
heb er ook al een andere ingezet en 400W moet voldoende zijn.
Draai ook de nieuwste drivers.
Sinds ik in het bios de cpu niet meer op auto heb staan maar op manual gaat t wat beter.
heb er ook al een andere ingezet en 400W moet voldoende zijn.
Draai ook de nieuwste drivers.
Sinds ik in het bios de cpu niet meer op auto heb staan maar op manual gaat t wat beter.
Ik heb misschien goed nieuws! Ik kon het niet laten om mn soundcard nog een keer te proberen, maar ik ben nu eerst wat anders te werk gegaan. Vanaf een format c: heb ik deze stappen ondernomen:
- Allereerste driver die ik installeerde was de chipsetdriver van www.viaarena.com (hyperion pro 5.10a ofzo iets)
- Daarna eerst kX drivers erop gezet, toen toch maar weer weggegooid
- Daarna van us.creative.com de nieuwste driver gedownload voor mn soundcard. Filename was SBAX_WBUP2_LB_2_09_0016.exe
Nu heb ik echt alleen de drivers, geen volume control van creative en ook geen andere dingen. Maar wel audio hq panel, waarin je cmss en effecten enzo kan gebruiken. OpenAL werkt ook, en games werken ook gewoon. Ik heb nog geen last gehad van crashes of een pc die niet wilde booten.
Om jullie niet met niks blij te maken: Ik weet dus niet zeker of dit werkt, want ik heb het pas 2 dagen in gebruik nu, maar tot nu toe lijkt alles te werken. Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan onboard en kX heb ik gemerkt
- Allereerste driver die ik installeerde was de chipsetdriver van www.viaarena.com (hyperion pro 5.10a ofzo iets)
- Daarna van us.creative.com de nieuwste driver gedownload voor mn soundcard. Filename was SBAX_WBUP2_LB_2_09_0016.exe
Nu heb ik echt alleen de drivers, geen volume control van creative en ook geen andere dingen. Maar wel audio hq panel, waarin je cmss en effecten enzo kan gebruiken. OpenAL werkt ook, en games werken ook gewoon. Ik heb nog geen last gehad van crashes of een pc die niet wilde booten.
Om jullie niet met niks blij te maken: Ik weet dus niet zeker of dit werkt, want ik heb het pas 2 dagen in gebruik nu, maar tot nu toe lijkt alles te werken. Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan onboard en kX heb ik gemerkt
Verwijderd
Heeft iemand z'n geluidskaart al fatsoenlijk werkend onder Vista? Ik krijg elke keer die Microsoft Bus Driver error.
in de bios op vista gezet?Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:39:
Heeft iemand z'n geluidskaart al fatsoenlijk werkend onder Vista? Ik krijg elke keer die Microsoft Bus Driver error.
Uum, dat ga ik ook maar eens proberenjustin_ti schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:02:
Ik heb misschien goed nieuws! Ik kon het niet laten om mn soundcard nog een keer te proberen, maar ik ben nu eerst wat anders te werk gegaan. Vanaf een format c: heb ik deze stappen ondernomen:
Ik heb overigens net geprobeerd de Pax drivers te installeren, werkte natuurlijk weer niet...
Wazaa?
Het crasht nog steeds als ik de Creative drivers gebruik. Hij crasht alleen als er intensief wordt berekend, zoals veel mannetjes ingame of tijdens gevechten. Net op de momenten dat je het niet wilt

Wazaa?
Heb nu een paar weekjes gespeeld met mn VSTA + Conroe 6300.
Bevalt prima. Alleen: de BOOT tijd is erg lang. Ik bedoel de tijd dat de BIOS nog bezig is met het identificeren van drives en dergelijke. Mijn vorige MB had de mogelijkheid om een soort turbo-boot te doen: gewoon sneller door de boot sequence heen en hoppa XP starten. Kon ik niet vinden in het BIOS. (1.90) heeft er iemand tips?
Ow ja: en mn PC is nu wel sneller, maar lijkt toch moeite te hebben met het feit dat ik gewoon hupsakkee het MB en CPU heb verwisseld: is wat langer bezig met het laden van programma's enzo. Als een programma draait is alles snel. Toch maar een volledig nieuwe install doen dan?
Bevalt prima. Alleen: de BOOT tijd is erg lang. Ik bedoel de tijd dat de BIOS nog bezig is met het identificeren van drives en dergelijke. Mijn vorige MB had de mogelijkheid om een soort turbo-boot te doen: gewoon sneller door de boot sequence heen en hoppa XP starten. Kon ik niet vinden in het BIOS. (1.90) heeft er iemand tips?
Ow ja: en mn PC is nu wel sneller, maar lijkt toch moeite te hebben met het feit dat ik gewoon hupsakkee het MB en CPU heb verwisseld: is wat langer bezig met het laden van programma's enzo. Als een programma draait is alles snel. Toch maar een volledig nieuwe install doen dan?
Begrijp ik nou goed dat je mb + cpu hebt verwisseld zonder windows opnieuw te installen?FirstStop schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:05:
Tja, dan is het logische dat het allemaal wat trager of niet helemaal vlekkeloos loopt. Sterker nog, je mag van geluk spreken dat windows uberhaubt nog opstart!
Dus ja, doe maar snel een nieuwe windows install!!!

Ik heb hetzelfde gehad. ben ook overgestapt van agp naar pci. Hij liep de hele tijd vast. Todat ik erachter kwam dat ik de proc overclocked had. Dat gaf bij mij de problemen. Bios resetten en niet overclocken. Kijken of hij dan stabieler is.
Wat wel raar is is dat we verschillende problemen hebben met die soundcard. Ik ga nu 3dmark downloaden en de soundtest draaien om te kijken of hij bij mij nou echt stabiel is. Het gekke is dat ik al eens drivers only had gedaan, en datie toen elke keer crashte. Maar nu precies met deze drivers. Ik had ook eerst os geinstalleerd, daarna de kaart er pas in gestopt. Alleen maakt dat vgsmij niet veel uit.
Als het zoveel problemen oplevert, waarom gebruik je dan niet de onboard meuk? Zoveel verschil in kwaliteit kan er toch niet zitten tussen Realtek HD en Audigy?justin_ti schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:01:
Wat wel raar is is dat we verschillende problemen hebben met die soundcard. Ik ga nu 3dmark downloaden en de soundtest draaien om te kijken of hij bij mij nou echt stabiel is. Het gekke is dat ik al eens drivers only had gedaan, en datie toen elke keer crashte. Maar nu precies met deze drivers. Ik had ook eerst os geinstalleerd, daarna de kaart er pas in gestopt. Alleen maakt dat vgsmij niet veel uit.
De oude realtek chip was bagger maar deze is best ok, daarintegen stond audigy nou niet echt bekend om zijn sublieme kwaliteit (zover ik me kon herinneren

De onboard geluidskaart is vergeleken met de Audigy 2 helemaal niets waard. De Audigy 2 heeft EAX ondersteuning wat wel leuk is als je games speelt. Verder heb ik veel meer bass/treble, het geluid klinkt een stuk helderder en meer software vergeleken met de onboard ding.
Ik had er ook niet voor niets zo'n 60 euro voor betaald

Wazaa?
Excuses, ik dacht dat we het hier over een audigy 1 hadden. Het verschil tussen audigy 2 en Realtek is wel wat groter in vergelijking met een audigy1 en en realtek.....Cloudy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:19:
De onboard geluidskaart is vergeleken met de Audigy 2 helemaal niets waard. De Audigy 2 heeft EAX ondersteuning wat wel leuk is als je games speelt. Verder heb ik veel meer bass/treble, het geluid klinkt een stuk helderder en meer software vergeleken met de onboard ding.
No problem
Ik gebruik nu trouwens de onboard ding. Iemand nog tips om mijn Audigy 2 te laten werken?
Wel raar dat ik de enige ben met zulke problemen. (crashes ingame)
Ik gebruik nu trouwens de onboard ding. Iemand nog tips om mijn Audigy 2 te laten werken?
Wazaa?
Ik heb ook een klein "probleem", ik heb dus dit bordje met mijn sb live 24bit maar hoe krijg ik het geluid bij de aansluitingen op mijn moederbord? Ik bedoel dus die 8 pin connector, die je daarna weer op de front connectors van je kast kan aansluiten.
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Verwijderd
Ik heb dit bordje sinds gisteren ook geinstalleerd.
Alles lijkt goed te werken, maar ik dacht dat ik gisteren 2 CPUs zag als ik naar het tabblad Prestaties ga in Taakbeheer. Vandaag zie ik er maar 1?
CPU-Z zegt ook dat er slechts 1 core actief is.
Iemand een idee?
bedankt.
Alles lijkt goed te werken, maar ik dacht dat ik gisteren 2 CPUs zag als ik naar het tabblad Prestaties ga in Taakbeheer. Vandaag zie ik er maar 1?
CPU-Z zegt ook dat er slechts 1 core actief is.
Iemand een idee?
bedankt.
Nou heb met Ccleaner het een en ander aan rommel weggehaald, PC loopt erg soepel (gezien het feit dat ik ben geswitcht van Athlon 1700+ / Biostar NVIDIA MB naar dit MB en een Conroe 6300)
Maar nu heb ik de biosupdate van 1.90 naar 2.40 gedaan en doet de automatic fan speed het niet meer. Echt weird, want de CPU temp bleef netjes onder de 35 graden en de stock fan van intel kon het makkelijk met 800 toeren aan, nu staat ie permanent 1720 toeren te draaien.
Ook speedfan krijgt m niet trager.
Suggesties iemand? Edit: domme vraag...
Maar nu heb ik de biosupdate van 1.90 naar 2.40 gedaan en doet de automatic fan speed het niet meer. Echt weird, want de CPU temp bleef netjes onder de 35 graden en de stock fan van intel kon het makkelijk met 800 toeren aan, nu staat ie permanent 1720 toeren te draaien.
Ook speedfan krijgt m niet trager.
Suggesties iemand? Edit: domme vraag...
[ Voor 4% gewijzigd door FirstStop op 11-01-2007 08:01 ]
Verwijderd
Ik heb gedeeltes van dit Topic zitten doornemen waarom Windows XP telkens crashte bij mij.
Ik had dit moederbord in combi met cheap-ass 2 x 512MB OEM geheugen. Merk is volgens mij LD als ik kijk naar de reepjes. Dit Asrock mobo kan hier niet mee samenwerken. In een Asus moederbord deed dit geheugen het wel en had ik totaal geen last van crashes. Na ander geheugen in het Asrock mobo te hebben geplaats heb ik geen crash meer gehad! Zowel de 533 als de 667 variant van LD werken er niet mee samen. Ook het merk TyRex 533 veroorzaakt crashes.
Het merk Buffalo 512MB 533MHz niet aangzien die het daar nu mee doet.
Wel handige info dacht ik zo
Zijn er trouwens een beetje betrouwbare websites waar je zulke info kan vinden, zodat je er dus niet zelf hoeft achter te komen? Wel zo handig. En dan bedoel ik niet de webpagina van het moederbord met het tabelletje met goed geteste DDR/DDR2 repen...
Ik had dit moederbord in combi met cheap-ass 2 x 512MB OEM geheugen. Merk is volgens mij LD als ik kijk naar de reepjes. Dit Asrock mobo kan hier niet mee samenwerken. In een Asus moederbord deed dit geheugen het wel en had ik totaal geen last van crashes. Na ander geheugen in het Asrock mobo te hebben geplaats heb ik geen crash meer gehad! Zowel de 533 als de 667 variant van LD werken er niet mee samen. Ook het merk TyRex 533 veroorzaakt crashes.
Het merk Buffalo 512MB 533MHz niet aangzien die het daar nu mee doet.
Wel handige info dacht ik zo
Zijn er trouwens een beetje betrouwbare websites waar je zulke info kan vinden, zodat je er dus niet zelf hoeft achter te komen? Wel zo handig. En dan bedoel ik niet de webpagina van het moederbord met het tabelletje met goed geteste DDR/DDR2 repen...
Dat ligt dan echt aan jullie hoor. Ben overgestapt van een X800XT AGP naar een X1950Pro en het werkt prima met mijn E6400. Jullie hebben het allebei over een 7600GT, misschien is het die kaart wel.dierkx36 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:51:
[...]
Klinkt me bekent in de oren![]()
Met een X800XT AGP geen probleem ,Gefroce 7600 GT erin en om de haverklap was et raak![]()
PS :
Ik het Asrock boord dan wel niet meer ,vorige week een Intel DP965LT gehaalt ,die Asrock kwam me redelijk uit m'n strot zetten ,kon dat ding gewoon niet fatsoenlijk laten draaienen had er eigelijk ook te weinig geduld mee
maar dat terzijde
Ik heb er een Creative 2 ZS geluidskaart opgehad en geen 1 probleem (was ongeveer ook et enigste wat goed werkte)
Probeer anders de webudate drivers van Creative eens![]()
Deze dus :
http://nl.europe.creative...etype=1&OSName=Windows+XP
Misschien werkt et dan wel
Ik ben hardstikke tevreden over mijn moederbordje, nog geen crashes of problemen gehad, werkt gewoon goed en dat voor 50euries.
Gisteren was mijn 7900GTO binnengekomen, na het installeren ging ik even FEAR testen met alles op max op een resolutie van 1440 * 900. Ik had soms toch wat last van stotteringen ingame, tijdens de test liep het allemaal wel soepel. 0% onder 25 FPS.
Ik gebruikte toaal 1,3 GB en ik heb maar 1 GB ram fysiek. Mijn vorige kaart was een 6800XT met 128MB, toen gebruikte ik minder MB ram en die kaart heeft een stuk minder MB dan mijn huidige 7900GTO. Of heeft VRAM niks mee te maken met gewone RAM?
Verder staat mijn PCI-e laan op 2x!! Ik merkte dit op bij de nVidia control scherm. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Er staan bij zowel Coolbit en Rivatuner geen opties om de PCI-e laan te veranderen naar 4x.
En weet iemand ook wat PCI-e downstream pipeline (bios) doet? Moet ik het aanzetten voor betere performance??
Edit: Na bios reset staat ie op 4x
Ik gebruikte toaal 1,3 GB en ik heb maar 1 GB ram fysiek. Mijn vorige kaart was een 6800XT met 128MB, toen gebruikte ik minder MB ram en die kaart heeft een stuk minder MB dan mijn huidige 7900GTO. Of heeft VRAM niks mee te maken met gewone RAM?
Verder staat mijn PCI-e laan op 2x!! Ik merkte dit op bij de nVidia control scherm. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Er staan bij zowel Coolbit en Rivatuner geen opties om de PCI-e laan te veranderen naar 4x.
En weet iemand ook wat PCI-e downstream pipeline (bios) doet? Moet ik het aanzetten voor betere performance??
Edit: Na bios reset staat ie op 4x
Wazaa?
Is eigenlijk niets bijzonders. Omdat je nieuwe vga kaart sneller is zet je de settings in games ook hoger.Cloudy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:45:
Gisteren was mijn 7900GTO binnengekomen, na het installeren ging ik even FEAR testen met alles op max op een resolutie van 1440 * 900. Ik had soms toch wat last van stotteringen ingame, tijdens de test liep het allemaal wel soepel. 0% onder 25 FPS.
Maar, hogere settings vragen niet alleen een snellere videokaart maar ook meer geheugen.
MAW. Hogere video settings vragen ook meer intern geheugen (uitzonderingen daar gelaten)
Ik heb het mobo van dierkx36 voor een mooi prijsje overgekocht. Heb sinds deze week pas een CPU, dus was er nog niet eerder mee bezig geweest. Tot nu toe draait het bordje lekker hier
nog geen problemen gehad die dierkx36 hier beschreef (gelukkig
).
2.40 bios zat erin, alleen hier werkte dat cool 'n quiet spul niet mee (kon je dan wel weer met speedfan regelen, maar toch).
Op deze site kun je bios 2.40F downloaden. Daar werkt dit gebeuren wel weer in
Het is een beta-bios, opgestuurd door Asrock naar een user, maar hier draait hij prima
OC-en wil idd niet zo goed met dit bordje, heb een Pentium D 920 (2x 2.8 GHz). Deze kreeg ik nog te booten op 3.9 GHz oid, maar naar Windows booten lukte niet. Jammergenoeg wil hij ook niet naar Windows met een FSB van 266 (1066). Zal dan toch de vcore omhoog moeten. De pinmods van VRZone kan ik niet toepassen op mijn cpu om dat deze een default vcore heeft van 1.2625 en daar hebben ze nu geen mod uitleg voor gemaakt
Maar goed, er komen vaak nieuwe biossen uit zag ik en ik hoop gewoon dat er ook een fanatiekeling lekker gaat modden met de biossen (net zoals met de L7S7A2 en de K7S5A van ECS). Maar tot nu toe een leuk mobootje
2.40 bios zat erin, alleen hier werkte dat cool 'n quiet spul niet mee (kon je dan wel weer met speedfan regelen, maar toch).
Het is een beta-bios, opgestuurd door Asrock naar een user, maar hier draait hij prima
OC-en wil idd niet zo goed met dit bordje, heb een Pentium D 920 (2x 2.8 GHz). Deze kreeg ik nog te booten op 3.9 GHz oid, maar naar Windows booten lukte niet. Jammergenoeg wil hij ook niet naar Windows met een FSB van 266 (1066). Zal dan toch de vcore omhoog moeten. De pinmods van VRZone kan ik niet toepassen op mijn cpu om dat deze een default vcore heeft van 1.2625 en daar hebben ze nu geen mod uitleg voor gemaakt
Maar goed, er komen vaak nieuwe biossen uit zag ik en ik hoop gewoon dat er ook een fanatiekeling lekker gaat modden met de biossen (net zoals met de L7S7A2 en de K7S5A van ECS). Maar tot nu toe een leuk mobootje
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
het valt me trouwens op dat ik bijna geen problemen lees met dit moederbord
als het gebruikt is in combinatie met DDR1 en een AGP8X videokaart
iemand die me het tegendeel kan vertellen? (aangezien ik deze combinatie van plan ben)
(edit): misschien dat Asrock zich beter had kunnen richten op een moederbord dat puur DDR1 +AGP8X + Core2Duo(+andere socket 775 procs) ondersteund. Dat voorkomt een hoop problemen dan denk ik =)
als het gebruikt is in combinatie met DDR1 en een AGP8X videokaart
iemand die me het tegendeel kan vertellen? (aangezien ik deze combinatie van plan ben)
(edit): misschien dat Asrock zich beter had kunnen richten op een moederbord dat puur DDR1 +AGP8X + Core2Duo(+andere socket 775 procs) ondersteund. Dat voorkomt een hoop problemen dan denk ik =)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 20:09 ]
Ik draai met 2x 512 MB PC3200 DDR1 van Twinmos in dual channel en mijn videokaart is een Nvidia 5900XT AGP. Geen enkel probleem
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Gelukkig werkt hij bij jou wel goedBoyGenius schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:08:
Ik heb het mobo van dierkx36 voor een mooi prijsje overgekocht. Heb sinds deze week pas een CPU, dus was er nog niet eerder mee bezig geweest. Tot nu toe draait het bordje lekker hiernog geen problemen gehad die dierkx36 hier beschreef (gelukkig
).

Ik had zelf het vermoeden (wat hier al eens is gezegt) dat de Dual VSTA beter werkt en om kon gaan met DDR geheugen en AGP videokaarten dan met DDRII en een PCI-E vidoekaart
Ik heb zelf een Intel DP965LT gekocht toen en ja het werkt wel beter als de Asrock maar ik heb er nog problemen mee
Ik heb een vermoeden waar het aanligt maar kan het dus niet oplossen

Was trouwens effe off-topic solly
Ik wil ook even een succesverhaal melden met dit moederbordje.
- CPU is een Core 2 Duo E6600. Heb het draaien op 300 MHz bus (1200 MHz rated FSB), dus 2.7 GHz in totaal. Stukje sneller dan een E6700 dus. Heb de standaard cooler gebruikt. CPU temp blijft zo'n 34 graden (2 graden meer dan normale CPU snelheid). Helaas heb ik in het bios geen voltage opties kunnen vinden. 333 MHz bus was teveel van het goede.
- Geheugen is Team Elite 2x 512 MB DDRII (667 MHz) dual channel. Heb CL=5-5-5-16 (met 4-4-4-12 had ik bootproblemen, gek genoeg werkte cold booten wel en ook onder Windows geen problemen, maar bij warm boot bleef hij hangen)
Ben erg tevreden met het moederbordje, wilde een update om Vista te kunnen draaien, maar wilde geen nieuwe videokaart kopen. Heb een Radeon 9600 Pro er in zitten.
- CPU is een Core 2 Duo E6600. Heb het draaien op 300 MHz bus (1200 MHz rated FSB), dus 2.7 GHz in totaal. Stukje sneller dan een E6700 dus. Heb de standaard cooler gebruikt. CPU temp blijft zo'n 34 graden (2 graden meer dan normale CPU snelheid). Helaas heb ik in het bios geen voltage opties kunnen vinden. 333 MHz bus was teveel van het goede.
- Geheugen is Team Elite 2x 512 MB DDRII (667 MHz) dual channel. Heb CL=5-5-5-16 (met 4-4-4-12 had ik bootproblemen, gek genoeg werkte cold booten wel en ook onder Windows geen problemen, maar bij warm boot bleef hij hangen)
Ben erg tevreden met het moederbordje, wilde een update om Vista te kunnen draaien, maar wilde geen nieuwe videokaart kopen. Heb een Radeon 9600 Pro er in zitten.
user888 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:46:
offtopic:
Een Radeon voldoet easypeasy voor Vista
Misschien ten overvloede, maar mijn 'succesverhaal' is als volgt:
E6300 @ 310Mhz FSB (voor instellingen zie eerder in dit topic), 1Gb pc5300 (DDR2), 6800LE, Vista
Draait sinds aankoop retestabiel
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-01-2007 12:52 ]
Ik moet er toch enigszins op terugkomen na wat beter getest te hebben ;-)
De CPU is helaas maar stabiel tot 2.5 GHz. Ligt niet aan koeling maar aan voltage. Het bord zet het op 1.2 (volgens de box van de CPU mag het tot 1.35). Helaas kan dit niet in het bios ingesteld worden, dus dat wordt de LGA775 'pin' mod.
Iets anders, mijn geheugen timings staan op auto . Bij 333 MHz geheugen snelheid (ik heb (DDRII/667 dimms) geeft CPU-Z meestal CL=5-5-5-16 aan, maar soms ook CL=4-4-4-12 en dat scheelt heel wat in SiSoft Sandra bij de memory bandwidth benchmark!
Wanneer ik echter in de BIOS de timings met de hand op 4-4-4-12 zet, dan werkt een warm boot niet meer (uit BIOS saven -> lock, restart vanuit windows -> lock), echter alles draait wel perfect onder Windows.
Flexibility optie in BIOS lost het probleem wel op maar schroeft je geheugen snelheid zover achteruit dat je er niks aan hebt (slechtere resultaten dan bij CL=5-5-5-16).
De Pipeline DRQCTL optie maakt bij mij geen verschil.
De CPU is helaas maar stabiel tot 2.5 GHz. Ligt niet aan koeling maar aan voltage. Het bord zet het op 1.2 (volgens de box van de CPU mag het tot 1.35). Helaas kan dit niet in het bios ingesteld worden, dus dat wordt de LGA775 'pin' mod.
Iets anders, mijn geheugen timings staan op auto . Bij 333 MHz geheugen snelheid (ik heb (DDRII/667 dimms) geeft CPU-Z meestal CL=5-5-5-16 aan, maar soms ook CL=4-4-4-12 en dat scheelt heel wat in SiSoft Sandra bij de memory bandwidth benchmark!
Wanneer ik echter in de BIOS de timings met de hand op 4-4-4-12 zet, dan werkt een warm boot niet meer (uit BIOS saven -> lock, restart vanuit windows -> lock), echter alles draait wel perfect onder Windows.
Flexibility optie in BIOS lost het probleem wel op maar schroeft je geheugen snelheid zover achteruit dat je er niks aan hebt (slechtere resultaten dan bij CL=5-5-5-16).
De Pipeline DRQCTL optie maakt bij mij geen verschil.
[ Voor 0% gewijzigd door user888 op 23-01-2007 08:50 . Reden: Effe wat leesbaardere layout ]
Zo'n bord hebben ze al, namelijk de 775i65G.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:45:
Dit bord (775Dual-VSTA) is bedoelt voor mensen die gefasseerd willen upgraden of voor weinig geld en met oude hardware toch een c2d kunnen draaien.
Overigens is het verschil tussen de 775Dual-VSTA en de 4CoreDual-VSTA dat Dual de Via 880 Pro heeft en de 4CoreDual-VSTA de Via 880 Ultra heeft.
Deze laatste is eigenlijk een overgeklokte Pro, is certified voor 1066Mhz FSB.
Maar wat blijkt nou? Sommige 775Dual-VSTA-borden hebben een Ultra ipv een Pro.
Met andere woorden: Dat zijn dus eigenlijk 4CoreDual-VSTA-bordjes
Je kan met bijv. CPU-Z zien of je een Pro of Ultra hebt. Ik heb overigens alleen een Pro
Je kan met bijv. CPU-Z zien of je een Pro of Ultra hebt. Ik heb overigens alleen een Pro
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-01-2007 13:07 ]
Dat is goed nieuws!anandus schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:05:
Overigens is het verschil tussen de 775Dual-VSTA en de 4CoreDual-VSTA dat Dual de Via 880 Pro heeft en de 4CoreDual-VSTA de Via 880 Ultra heeft.
Ik vraag me trouwens meteen af of er verschil zit in de overclock prestatie's van de Pro en de Ultra.
Ik kan me voorstellen dat de Ultra beter clockt omdat de 1066Mhz bus hier wel gecertificeerd is.
Zou je als je het geheugen async draait de processor nog verder over kunnen clocken? Ik weet dat je eerst iets performance verlies krijgt maar als de processor 500 MHz verder gaat dan heb je dat wel weer goedgemaaktanandus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:52:
[...]
offtopic:
Misschien ten overvloede, maar mijn 'succesverhaal' is als volgt:
E6300 @ 310Mhz FSB (voor instellingen zie eerder in dit topic), 1Gb pc5300 (DDR2), 6800LE, Vista
Draait sinds aankoop retestabiel
[ Voor 80% gewijzigd door Bokkiej op 23-01-2007 14:39 ]
Ik heb wat meer info over de Pipeline DRQCTL optie in de bios. Bij mij maakt deze optie geen verschil... tenzij Async overklokken kies in de BIOS en de PCIe bus snelheid op 112 MHz zet. (niet doen als je een PCIe kaart hebt)
Mijn configuratie:
Pipeline DRQCTL disabled: 4180/4182
Pipeline DRQCTL enabled: 5000/4998
Overigens heb ik op 278 MHz, 104 MHz (cpu, PCIe. sync overklok) betere resultaten (4674/4673) dan met DRQCTL disabled op 296 MHz, 112 MHz.
Begin er steeds minder van te snappen. Ben een hele spreadsheet aan het bijhouden, maar er zijn ook zoveel knoppen waar je aan kunt draaien.... ;-)
Mijn configuratie:
- Team Elite 667MHz DDR-II geheugen
- Sapphire Radeon 9600 Pro AGP kaartje
- In bios memory timing op auto (CPU-z geeft 5-5-5-15 aan)
- DRAM freq in bios 333 MHz
- Async overklok, CPU op 296 MHz en PCIe dus op 112 MHz
Pipeline DRQCTL disabled: 4180/4182
Pipeline DRQCTL enabled: 5000/4998
Overigens heb ik op 278 MHz, 104 MHz (cpu, PCIe. sync overklok) betere resultaten (4674/4673) dan met DRQCTL disabled op 296 MHz, 112 MHz.
Begin er steeds minder van te snappen. Ben een hele spreadsheet aan het bijhouden, maar er zijn ook zoveel knoppen waar je aan kunt draaien.... ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door user888 op 23-01-2007 21:34 ]
Ik ben er uit waarom mijn PC niet warm boot als ik het geheugen op 4-4-4-12 zet. Het heeft met het BIOS te maken (goh). Wanneer ik in de bios het geheugen op 4-4-4-auto zet werkt het wel! Zowel CPU-Z als Everest geven in Windows toch aan dat het geheugen op 4-4-4-12 werkt.
Zie hier voor de BIOS settings die ik gebruik.
Meer foto's en bios settings zijn hier te vinden, en een korte beschrijving met wat tips hier
Meer foto's en bios settings zijn hier te vinden, en een korte beschrijving met wat tips hier
Verwijderd
Hallo,
vandaag heb ik dit MoBo gekregen, daarbij ook een P4 D 3Ghz CPU.
Wat me tegenviel was het feit dat de AGP geen 3.3V kaartjes aankan
. Dus mn Geforce 5700 is waardeloos voor dit MoBo).
Helaas doet het moederbord geeneens opstarten, ook niet met een ander videokaart. De CPU fan draait wel, maar het moederbord lijkt niet door te starten, er worden ook geen piepjes gegenereerd
.
Heeft er iemand een idee? Ik heb de CPU erop zitten, 512MB pc3200 Kingston, en een AGP videokaartje (hopelijk niet 3.3V
). Zelfs zonder videokaart doet ie nix.
Daarnaast nog de volgende vraag: op de site v/d leverancier was niets te zien wat betreft de beperking voor de videokaart. Er stond bij: AGP8x, en Geforce5700 is dat. Heb ik recht op een ander MoBo, dus te ruilen? Of had ik beter moeten opletten?
.
Alvast bedankt!
p.s. ik heb ook al de bios reset, batterijtje vervangen, maar nix
EDIT: ik heb een 350 watt voeding, ligt het daar mss aan? Moet het mss een andere voeiding zijn omdat de cpu dual core is?
vandaag heb ik dit MoBo gekregen, daarbij ook een P4 D 3Ghz CPU.
Wat me tegenviel was het feit dat de AGP geen 3.3V kaartjes aankan
Helaas doet het moederbord geeneens opstarten, ook niet met een ander videokaart. De CPU fan draait wel, maar het moederbord lijkt niet door te starten, er worden ook geen piepjes gegenereerd
Heeft er iemand een idee? Ik heb de CPU erop zitten, 512MB pc3200 Kingston, en een AGP videokaartje (hopelijk niet 3.3V
Daarnaast nog de volgende vraag: op de site v/d leverancier was niets te zien wat betreft de beperking voor de videokaart. Er stond bij: AGP8x, en Geforce5700 is dat. Heb ik recht op een ander MoBo, dus te ruilen? Of had ik beter moeten opletten?
Alvast bedankt!
p.s. ik heb ook al de bios reset, batterijtje vervangen, maar nix
EDIT: ik heb een 350 watt voeding, ligt het daar mss aan? Moet het mss een andere voeiding zijn omdat de cpu dual core is?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 20:33 ]
AGP kaarten die op 3,3 volt lopen, zijn AGP2x (of eerdere) kaarten.
zie oa. P5ycho in "1.5 volt videokaart"
zie oa. P5ycho in "1.5 volt videokaart"
dus je kunt gewoon die 5700 erin proppen.AGP2x,4x = 1.5V
AGP1x,2x = 3.3V
AGP1.0 = 1x,2x slot
AGP2.0 = 1x,2x,4x slot (universeel) of 2x,4x (1.5 only)
AGP3.0 = 8x (en dan zijn er ook weer universele slots mogelijk)
Verwijderd
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Volgens deze duitse meneer is de geforce 5700 wel 3.3V... of lees ik dat verkeerd?
Enig idee hoe k dit zeker kan weten? Of zijnjullie hier erg zeker van jullie zaak?
EDIT : na wat onderzoek geloof ik jou user888, thanks! Nu dus trug naar de leverancier en hem laten uitzoeken waar het aan kan liggen!
Volgens deze duitse meneer is de geforce 5700 wel 3.3V... of lees ik dat verkeerd?
Enig idee hoe k dit zeker kan weten? Of zijnjullie hier erg zeker van jullie zaak?
EDIT : na wat onderzoek geloof ik jou user888, thanks! Nu dus trug naar de leverancier en hem laten uitzoeken waar het aan kan liggen!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 20:54 ]
Hey, is dit niet een verkapte form van spam? Ik zie namelijk dat je zelf de auteur bent van het stukuser888 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:32:
Ik ben er uit waarom mijn PC niet warm boot als ik het geheugen op 4-4-4-12 zet. Het heeft met het BIOS te maken (goh). Wanneer ik in de bios het geheugen op 4-4-4-auto zet werkt het wel! Zowel CPU-Z als Everest geven in Windows toch aan dat het geheugen op 4-4-4-12 werkt.
Aardig stukje trouwens, alleen over 1 ding ben ik het niet eens:
"Als overklok bordje is het niet zo'n fantastisch systeem, niet vanwege de instabiliteit, maar vanwege het feit dat je in het BIOS geen optie hebt om het CPU voltage om hoog te schroeven "
http://www.ruwebit.net/article/189/
Dat je niet super kan overclocken met dit bord komt niet door het ontbreken van instelbare cpu voltage's. c2d clocken @ default voltage namelijk erg goed over maar willen gewoon niet op dit bord.
Sorry, late reactie van mij! In 3dmark 2003 heb ik geen problemen met de soundtests. Ook niet bij 64 sounds, en in spellen ook nog geen crashes gehad. Toch ben ik boos op dit moederbordCloudy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:13:
No problem![]()
Ik gebruik nu trouwens de onboard ding. Iemand nog tips om mijn Audigy 2 te laten werken?Wel raar dat ik de enige ben met zulke problemen. (crashes ingame)
Hey, ik heb nu mijn systeem helemaal werkend gekregen! Vorige week een 7900 GTO binnenkregen en geinstalleerd.
Ik zag dat de IRQ van de nieuwe kaart hoger was dan de IRQ van mijn geluidskaart. Dus probeerde ik nogmaals de Audigy 2 te installeren en hij werkt nu sindsdien. Geen crashes gehad, alhoewel ik t wel benauwd geen toen ik geen beeld kreeg na het zetten van de PCI-e frequincy op 110 MHz. CMOS reset werkte gelukkig
Het lag dus aan de IRQ settings, wel raar dat je dit in Windows XP niet kan veranderen zonder te moeten omzetten naar Standard PC, waardoor je geen dual-core meer kan gebruiken.
Ik zag dat de IRQ van de nieuwe kaart hoger was dan de IRQ van mijn geluidskaart. Dus probeerde ik nogmaals de Audigy 2 te installeren en hij werkt nu sindsdien. Geen crashes gehad, alhoewel ik t wel benauwd geen toen ik geen beeld kreeg na het zetten van de PCI-e frequincy op 110 MHz. CMOS reset werkte gelukkig
Het lag dus aan de IRQ settings, wel raar dat je dit in Windows XP niet kan veranderen zonder te moeten omzetten naar Standard PC, waardoor je geen dual-core meer kan gebruiken.
Wazaa?
huh hoe wijzig je de irq dan precies of gaat dat buiten de bios om? En blijftie zo staan als je je pc dan weer zo zet voor dual core? Of bedoel je toevallig dat je acpi-pc in device manager verandert in standard pc?
Owja ik weet niet precies of ik het uit dit topic had, maar die bios setting voor het geheugen (pipeline nogwat), kan vrij veel verschil maken. Misschien nog wat om mee te testen. Iemand haalde 1000MB/s meer read in sisoft sandra!!! wel icm een paar andere settings.
Owja ik weet niet precies of ik het uit dit topic had, maar die bios setting voor het geheugen (pipeline nogwat), kan vrij veel verschil maken. Misschien nog wat om mee te testen. Iemand haalde 1000MB/s meer read in sisoft sandra!!! wel icm een paar andere settings.
Windows XP wijzigt de IRQ automatisch. Ik had eerst een AGP kaart, die had een IRQ van 16 ofzo. Xp geeft de PCI-e kaart een IRQ van 24 en mijn Audigy 2 19.
Ik had ergens gelezen dat de geluidskaart altijd een lagere IRQ moet hebben dan de videokaart, anders zorgt dat voor problemen??
Ik had ergens gelezen dat de geluidskaart altijd een lagere IRQ moet hebben dan de videokaart, anders zorgt dat voor problemen??
Wazaa?