Na ruim een maand de 604 wifi gebruikt te hebben dan toch eindelijk de tijd gevonden om even mijn ervaringen met dit apparaatje te vertellen. Ik had hem voornamelijk gekocht om onderweg bij vakanties e.d. films te kijken, muziek te luisteren maar ook om al mijn foto’s op te slaan. Ik schiet met mijn d70s vrij veel foto’s en wil onderweg geen keuze’s maken in de foto’s waardoor ik veel ruimte nodig heb, de 30 gig is daar uitermate voor geschikt.
Zo ben ik net terug van 3 ½ week China waar ik zo’n 3000 foto’s heb gemaakt, ze staan nu allemaal keurig op mijn eigen pc en dus heeft de archos zijn taak goed gedaan

. De foto’s er op zetten is echt een fluitje van een cent, ik sluit de d70 op de archos aan (via docking adapter van de Archos) en kan dan op de archos aangeven welke foto’s over moeten komen en daarna overpompen maar.
1 nadeel ben ik er maar bij tegengekomen; als je foto’s over wilt zetten die al op je archos staan dan vraagt hij keurig wat je er mee wilt doen, overschrijven, niets of hernoemen. Als je vervolgens ‘niets’ doen aangeeft dan haalt hij keurig de foto’s binnen die nog niet op je archos voorkomen, ideaal dus! Echter, hij update je map structuur niet meer!! Dat is dus echt vervelend, je ziet de nieuwe bestanden (in de ‘explorer’) er niet meer bijkomen en als je een nieuwe map aanmaakt verschijnt die dus ook niet.... Erg lastig en het lijkt mij een fout in de software. Als je hem vervolgens op je pc aansluit zie je via je pc wel de bestanden en ook de aangemaakte mappen. Ik weet nog niet hoe ik de archos weer die bestanden kan laten zien, ik moet het nog ff proberen met formateren of zo maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Als ik de tijd zie zal ik Archos ook hier over inlichten.
Het apparaat voldeed verder aan mijn verwachtingen, beeld is helder, touch screen werkt erg goed en prettig, wifi is handig om even snel je mail te controleren, batterij houdt het prima vol. Enig minpunt is dat het geluid af en toe niet harder kan... Vooral in treinen/vliegtuig wil je dat nog wel eens nodig hebben, gelukkig heb ik goede oordopjes die je vrij diep in je oren kan doen.
Al met al een prima gadget! Oh ja, ik heb ook een dockingstation er bij en dat werkt voor je tv echt ideaal, inklikken en films kijken op je tv! Alleen als je dvd’s wilt kijken die in 3 delen is opgedeeld dan moet je elke keer het volgende deel selecteren INCLUSIEF welke ondertiteling/spraak je wilt hebben... dat moet ook echt verbeterd worden door Archos (naast geluid en map structuur)
Voor vragen, ik zie ze wel verschijnen
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...