Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang is de fabrieksgarantie eigenlijk, 1 jaar? En trouwens, wie eheft een 404? Ik zou graag weten hoe tevreden mensen ermee zijn in dagelijks gebruik. Ik heb er 10 minuten mee gespeeld in de MM, en vond de interface niet tegenvallen, en de bouwkwaliteit zeker niet (als je bedenkt door hoeveel handen dat ding gaat per dag). Toch wist het beeld met niet 100% te overtuigen, misschien door vies schermpje? Het natuurfilmpje wat erop stond is misschien niet helemaal jovel?

Graag reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
@^^ warranty conditions

Vond net op de site van Archos een programma om je Podcast subscriptions mee te beheren oid. Link
NEW : The ArchosLink Software will ease your podcast subscription and management file. Just drag and drop in the ArchosLink Software and it will synchronise automatically

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey peeps, de prijzen van de Archos 404 (cc) bij de Mediamarkt zijn aangepast. De 404 is nu €279, en de 404cc €299. Die laatste is nu uitprobeerbaar bij de Mediamarkt in Utrecht, net gekeken. Die camera voegt toch wel wat toe, de video's die eruit komen zijn netjes 30fps, dat is best okee. Beter dan elke mobiele telefoon, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:45:
Hey peeps, de prijzen van de Archos 404 (cc) bij de Mediamarkt zijn aangepast. De 404 is nu €279, en de 404cc €299. Die laatste is nu uitprobeerbaar bij de Mediamarkt in Utrecht, net gekeken. Die camera voegt toch wel wat toe, de video's die eruit komen zijn netjes 30fps, dat is best okee. Beter dan elke mobiele telefoon, in ieder geval.
€299? dat scheelt toch 40 pleuro's met mp3shop.nl
Als ze hem ook in rotterdam hebben ga ik hem dit weekend maar eens halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:17:
€299? dat scheelt toch 40 pleuro's met mp3shop.nl
Als ze hem ook in rotterdam hebben ga ik hem dit weekend maar eens halen :*)
Alsjeblieft hoor. Stort je het verschil even in mijn fonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Alsjeblieft hoor. Stort je het verschil even in mijn fonds?
In het "Oordopjes voor Jazzle"-fonds zul je bedoelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who needs oordopjes! HD-201 rocks. En cheap bij wehkamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En nu weer ontopic?

Archosfans heeft een artikeltje over de nieuwe podcastsoftware van Archos.
It’s a great Podcast downloader program for both Video and Audio. It can automatically synch the audio and video podcasts with your Archos, it can auto-download new episodes. It also gives a whole bunch of suggestions for podcasts to subscribe to.

I think they should add BitTorrent RSS support, a clear setting of how many GB to use on the computer, how much download and upload bandwidth to use, a download-manager view so you can manage which files are downloading, pause them, resume and choose priorities, and it should pop-up a little message on the task bar icon when a new download is completed. Then also they should add a “Like it” rating and take the Auto-subscribed feeds into a database so that they could give personalised recommendations to users for new podcasts to subscribe to and new episodes to download. Subscription authentications using password-protected RSS feeds and password protected download access could also give access to some business models for Video and Audio podcasters which I think would be very welcomed.

Since iTunes is becomming illegal now in Norway because of it’s monopolistic DRM tactics, maybe also soon in France and other european countries, then I think that Archos has got an opportunity to release a superior Podcast manager software and solutions for podcasters so that through the software, people start understanding the advantage of Archos hardware in terms of the superior codec compatibillity, DVD resolution playback, DVR compatibillity, and hopefully soon podcasts over Wi-Fi directly to the device.
Ik vind em wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ja :)

heeft iemand al geprobeerd om het filmpje in deze kleine howto af te spelen op een archos *04? (resolutie is 320x240, dus een 404 zou het best zijn). Kan het zelf nog niet uitproberen omdat ik het weekend pas gelegenheid heb om naar de Mediamarkt te gaan (hopen dat ze hem in rotterdam ook hebben, anders moet ik helemaal naar Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jazzle schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:18:
[...]

Ja :)

heeft iemand al geprobeerd om het filmpje in deze kleine howto af te spelen op een archos *04? (resolutie is 320x240, dus een 404 zou het best zijn). Kan het zelf nog niet uitproberen omdat ik het weekend pas gelegenheid heb om naar de Mediamarkt te gaan (hopen dat ze hem in rotterdam ook hebben, anders moet ik helemaal naar Utrecht)
Je weet dat het een .mp4 bestand is en dat je hier dus sowieso de podcast-plugin voor nodig hebt? Heb trouwens even gekeken met Gspot en blijkt dat het de mp4v codec nodig heeft. Volgens mij wordt dit niet ondersteund met de Podcast-plugin. Maar als iemand het zou kunnen proberen...

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 30-01-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:46:
[...]

Je weet dat het een .mp4 bestand is en dat je hier dus sowieso de podcast-plugin voor nodig hebt? Heb trouwens even gekeken met Gspot en blijkt dat het de mp4v codec nodig heeft. Volgens mij wordt dit niet ondersteund met de Podcast-plugin. Maar als iemand het zou kunnen proberen...
Als ik me niet vergis is het gewoon Xvid met Mp3, maar weet dit niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jazzle schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:27:
[...]

Als ik me niet vergis is het gewoon Xvid met Mp3, maar weet dit niet 100% zeker.
Nee, dat is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:53

J2S

Jazzle schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:18:heeft iemand al geprobeerd om het filmpje in deze kleine howto af te spelen op een archos *04? (resolutie is 320x240, dus een 404 zou het best zijn). Kan het zelf nog niet uitproberen omdat ik het weekend pas gelegenheid heb om naar de Mediamarkt te gaan (hopen dat ze hem in rotterdam ook hebben, anders moet ik helemaal naar Utrecht)
Dit werkt zeer best zonder enige plugin :)

Eerste progje die goed en makkelijk mijn mpeg2 bestanden om kan zetten in archos compatible dingetjes. Een paar andere apps konden het geluid niet goed syncen. Hoef ik ook geen plugin meer te kopen :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
J2S schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:24:
[...]

Dit werkt zeer best zonder enige plugin :)

Eerste progje die goed en makkelijk mijn mpeg2 bestanden om kan zetten in archos compatible dingetjes. Een paar andere apps konden het geluid niet goed syncen. Hoef ik ook geen plugin meer te kopen :)
Eh. Weet je zeker dat dit filmpje zonder plugin goed werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al een poosje, maand of drie of zo, een 404. Dit is een voortzetting op mn Archosverleden, mn eerste was een jukebox multimedia, met een schermpje van postzegelformaat. De enige Archos die ik niet verkocht heb is mn Gmini 400, die vind ik gewoon te perfect. Maar de 404 doet het ook super, heb hiervoor de Gmini 500 verkocht, ik moet wel zeggen dat de knoplayout van deze zo was dat ze blind te bedienen was, met een 04 valt dat wel tegen. Nu zit ik wel een beetje te dubben een 604 te kopen en de 404 misschien te verkopen, is het scherm van de 604 behalve groter ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

RoD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:13:
[...]

Eh. Weet je zeker dat dit filmpje zonder plugin goed werkte?
Ja dat weet ik zeker. Ik heb geen plugins en het filmpje (en alles wat ik verder met dat aangepaste progje heb omgezet) werkt perfect op m'n 604 wifi _/-\o_ Het is gewoon MPEG4 met MP3.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:46:
Heb nu al een poosje, maand of drie of zo, een 404. Dit is een voortzetting op mn Archosverleden, mn eerste was een jukebox multimedia, met een schermpje van postzegelformaat. De enige Archos die ik niet verkocht heb is mn Gmini 400, die vind ik gewoon te perfect. Maar de 404 doet het ook super, heb hiervoor de Gmini 500 verkocht, ik moet wel zeggen dat de knoplayout van deze zo was dat ze blind te bedienen was, met een 04 valt dat wel tegen. Nu zit ik wel een beetje te dubben een 604 te kopen en de 404 misschien te verkopen, is het scherm van de 604 behalve groter ook beter?
Groter = Beter toch? :+

Maar als je al een 400 hebt, waarom verkoop je de 500 dan voor een 404?
Ik zou nml. liever een 400 + 500/604 hebben want dan heb je een kleintje die makkelijk in je zak past + een grotere waar je goed films op kunt kijken. 400+404 lijkt me daarom niet zo fijn. Maar het ligt er ook maar net aan wat je ermee wilt.
Probeer anders eens of je hem bij de mediamarkt of iets dergelijks mag zien? (qua scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 500 verkocht omdat ik deze te log vond. De 404 genomen omdat ik deze zo handzaam vond. De Gmini 400 gebruik ik eigenlijk niet meer, voor onderweg heb ik een Nano, omdat deze zo lekker klein is en ik ipod heel goed vind werken met audioboeken, 90% van de tijd dat ik naar de Nano luister is audiobook. De 404 gebruik ik iedere avond om in bed nog even een sitcom te doen, maar dit gaat misschien toch net iets beter op een 604. Misschien een 504 maar ik vind toch de verwisselbare accu op de 604 handig, op lange reizen extra accu mee verdubbelt toch de speelduur. Misschien bij Chear een 604 bestellen, ik sta in dubio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
J2S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:05:
[...]

Ja dat weet ik zeker. Ik heb geen plugins en het filmpje (en alles wat ik verder met dat aangepaste progje heb omgezet) werkt perfect op m'n 604 wifi _/-\o_ Het is gewoon MPEG4 met MP3.
Maf. Het is een .mp4 file, en die *zou* standaard niet ondersteund moeten worden. Maar je hebt em toevallig niet getranscode met dat progje? :?
Wtf zeg, dit kan toch niet? :? Kan iemand anders het ook nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Heb het toch nog eens nagekeken, het programma geopend met een hex-editor, en hij stuurt ffmpeg encoder toch echt aan met -vcodec xvid. Waarom gspot iets anders verteld snap ik ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jazzle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Heb het toch nog eens nagekeken, het programma geopend met een hex-editor, en hij stuurt ffmpeg encoder toch echt aan met -vcodec xvid. Waarom gspot iets anders verteld snap ik ook niet :?
Nouja dan zal het wel aan Gspot liggen, aangezien de file ook afgespeeld kan worden. Maar wel raar dan, want Gspot is normaal gewoon betrouwbaar. Maffe boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:18:
[...]

[...]
Kan het zelf nog niet uitproberen omdat ik het weekend pas gelegenheid heb om naar de Mediamarkt te gaan (hopen dat ze hem in rotterdam ook hebben, anders moet ik helemaal naar Utrecht)
Ik heb net even gebeld naar MM Rotterdam centrum, en jawel daar verkopen ze ook de 404cc (net zoals alle andere *04 series trouwens), ga vrijdagavond of zaterdag even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hm. Ik ga morgen naar de MM in Groningen. Eens kijken of ie daar ook ligt. Ik heb nog niet met de 404(CC) gespeeld. Zal ook even kijken naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:57:
[...]

Ik heb net even gebeld naar MM Rotterdam centrum, en jawel daar verkopen ze ook de 404cc (net zoals alle andere *04 series trouwens), ga vrijdagavond of zaterdag even langs.
Net geweest, blijken ze hem dus helemaal niet te hebben, zelfs nooit in het assortiment gehad.
Bellen of ze iets hebben heeft dus blijkbaar weinig zin, ze zeggen toch ja :/

Nu maar gelijk besteld bij RAX, €320 incl. verzending :)

EDIT:
Ook maar gelijk Sennheiser mx51oordopjes besteld bij Pixmania.
En op Ebay "Exim SPUC Screen protector" gekocht, zijn aanzienlijk duurder($15 per stuk) dan andere screen protectors op Ebay, maar dat zal hopelijk aan de kwaliteit te zien zijn.

Nu wachten tot alles komt :)
Archos 404cam en de oordopjes zullen ergens volgende week komen.
De screen protector zal wel maandje duren ofzo :o (uit Hongkong)

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzle op 03-02-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hier (Groningen) was ie er ook niet. Alleen de 604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vond nog wat tips op het forum van Archosfans om spelletjes op de 604 Wifi te spelen. Zie dit topic.
En hier is nog een overzichtje.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 05-02-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Hmm.. Ik zelf zit al een tijdje te twijfelen tussen de Gmini 500 en de Archos 404. Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met de besturing en de videokwaliteit omdat de 404 een ietwat kleine resolutie heeft. Maakt dit veel uit? Ik zelf ben van plan om de Archos 404 te kopen als ik een goedkope DVR-station kan vinden :9~ . MP3-shop.nl biedt dit voordelig aan, mét een gratis maand abonnement van surf2music, wat ik ook ooit een keer had uitgeprobeerd:). Kan dit eventueel nog goedkoper?

Dus ja, mijn "hoofdvraag" is eigenlijk of de videokwaliteit van de 404 wel goed is, en of hij makkelijk te gebruiken is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ligt er een beetje aan wat je wil. Als je vooral breedbeeld dingen als films kijkt, zou ik zeker voor de gmini 500 of archos 604/504 gaan. Als je echter veel 4:3 dingen kijkt en een compacter aparaat wil moet je zeker voor de 404 gaan.
Maar als je die DVR station wil gaan kopen kun je inderdaad beter kijken naar de 404 of evt. de 604/504. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Makkelijk te gebruiken is natuurlijk erg subjectief. Ik denk dat het verschil em er vooral in zit in de manier waarop de knoppen op het apparaat zitten. Interface is grotendeels gelijk.
Over de video. Het is logisch dat de Gmini 500 een hogere resolutie heeft, de schermgrootte is immers ook groter. De videokwaliteit is naar mijn mening "gewoon goed", maar lees anders eens wat reviews door. Ik denk dat de Gmini 500 en de 404 weinig voor elkaar onder doen bij videokwaliteit. Het zit bij Archos qua video altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
-DG- en RoD, bedankt voor jullie reacties :). maar ik denk dat als ik de reviews over de 400 bekijk, dat ik dan zie dat er wordt gezegd om toch beter even verder te sparen voor de 604. De Gmini 500 wordt het sowieso niet. De 604 is nu ook een keus geworden. Maar omdat ik nog nooit echt ultieme beeldkwaliteit heb mogen aanschouwen(behalve van mijn PSP, maar dat is niet echt iets om films mee te bekijken.) lijkt me wel een verstandige keuze om de 404 te nemen, omdat ik waarschijnlijk toch eerst hotel-de-botel zal zijn van de kwaliteit van het scherm. Het verschil tussen de Archos 604 en 404 is toch al pakweg 80 euro. Dat is voor mij 40 teveel.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of het verstandig is om door te sparen hangt helemaal van je eisen af. Als je liever een klein pocketable spelertje hebt met een 4:3 scherm kun je beter de 404 nemen. Als de 404 voor jou voldoet zul je er zeker geen miskoop mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij V&D Hoogstraat in het centrum van Rotterdam (in de kelder) was de Archos 504 afgeprijsd tot EUR 316. Ik heb geen idee hoeveel ze er hebben...doe er je voordeel mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hm. 80GB versie? Of hebben ze daar stiekem de 40GB versie in de aanbieding? Het is in ieder geval een mooie prijs als het de 80GB versie betreft.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 11-02-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een film staan op een HD recorder van iemand, kan ik hem daarmee overzetten op mijn 504?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MuSeLive schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:43:
Ik heb een film staan op een HD recorder van iemand, kan ik hem daarmee overzetten op mijn 504?
Hangt puur van de hdd-recorder af lijkt me. Als jij het ding op de USB Host kan aansluiten van de 504... Lijkt me niet trouwens, maar ik heb maar weinig kennis van hdd-recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:10:
[...]

Hangt puur van de hdd-recorder af lijkt me. Als jij het ding op de USB Host kan aansluiten van de 504... Lijkt me niet trouwens, maar ik heb maar weinig kennis van hdd-recorders.
mja, lijkt mij opzich ook sterk dat dat ding mijn archos kan herkennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Archos 704?

Link

Klinkt allemaal weer leuk. Eenzelfde soort speler als de huidige x04's, maar dan met waarschijnlijk een groter scherm en wat leuke extra features. Archos is goed bezig met het lanceren van een uitgebreide lijn van videospelers :)

Verder zag ik dat er iemand een surveypagina gemaakt heeft waar je een survey over je gen.4 speler in kunt vullen. De resultaten worden aan Archos doorgegeven. Of het helpt weet ik niet, maar ach... als je eventjes niks te doen hebt :P

Uit de cijfertjes blijkt trouwens dat Archos het behoorlijk goed doet op financiëel gebied. Ze hebben geen verkeerde stap gezet met het lanceren van de 4e generatie.

[ Voor 45% gewijzigd door RoD op 12-02-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of ik een ondertiteling mee kan krijgen naar mijn Archos. Nu werk ik in de windows media spelen met directvobsub, dat is gewoon zelfde naam filmbestand en ondertitelbestand en afspelen maar. Kun je dit ook op de Archos doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Deze spelers ondersteunen geen ondertitelingen. Om ze toch in je videobestand te krijgen moet je ze er in bakken.
Zie: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meer artikels over de 704:
Klik
Klik
Klik

Het lijkt me dus geen hoax :)

• Tharoy
Hmm.. lijkt me interessant :) . En ik ben er denk ik wel uit. Ik neem de 604, omdat de 404 na de specificaties te hebben bekeken, echt een te lage resolutie heeft. Mijn PSP heeft zelfs een iets hogere resolutie. Waarschijnlijk zijn de kleuren veel feller dan op de PSP(erg dof) en werkt de software van Archos wel lekkerder, maar ik wil dan namelijk ook wel schermkwaliteit. De 604 heeft dit in huis, right? Als iemand een review over de PSP vs de Archos x.04 heeft kan diegene het gerust posten :) .

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, wat is kwaliteit? Ik vind het persoonlijk erg goed eruit zien. De reviews zijn ook zeker niet negatief. Dus wat dat betreft zou het goed moeten zitten, maar ik weet dus niet wat voor eisen jij aan kwaliteit stelt. Een vergelijking met de PSP heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 dagen de Archos 504 80 GB en ben er zeer tevreden mee.
Er is slechts 1 ding dat ik jammer vind en dat is de link met WMP!!!
Het aanmaken van playlist gaat ook moeizaam.

Maar... de oplossing voor het renamen van je ID3 tags is Tag&Rename 3.3 (even zoeken en dan vind je hem wel...)
Je moet zelf even uitzoeken hoe het werkt, het is vrij simpel.

De oplossing voor playlist is "Playlist Creator 3"
De archos als harde schijf gebruiken
Instellingen:
"Settings"
- Playlist details: Saving playlist entries: Absolute, "without drive"
- File types: Active file types: mp3, wav, wma
"Normale scherm"
- Select save location: [ARCHOS] :\Playlists
- Name and type: ".m3u"

En nu mijn vraag:
Is het verstandig om mijn Archos te defragmenteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Playlists kun je ook gewoon op de speler maken, wat imo erg makkelijk gaat. Of met Winamp. Tag&Rename is inderdaad goed en vrij bekend hier :)

Enne, je speler defragmenteren kun je altijd doen. Het kan schelen als je speler behoorlijk gefragmenteert is en je merkt dat de speler wat trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah ik zal wel nog niet helemaal thuis zijn in de menu structuur en de manier van het aanmaken van de playlists..
Dat is eigenlijk het enige wat voor mij onduidelijk is..
Ik snap de handleiding niet helemaal, best triest eigenlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geef het even wat tijd :) Als je er eenmaal aan gewend bent, werkt het heerlijk. Althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos heeft de source code van hun spelers vrijgegeven! :D Klik

Als ik dit topic zo doorlees zitten er nog wel wat stekeligheden aan het ontwikkelen van custom firmware, maar lijkt me toch dat het mogelijk moet zijn. Zitten een boel knappe koppen daar op dat forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Geweldig! Nu wordt er zeker allemaal zooi ontwikkelt, dan moet ik maar gauw een 604 kopen, als ze echt het voor elkaar krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou. Ze kunnen er nog niet meteen mee aan de slag. Ik kan niet uitleggen waarom, aangezien ik niet zo technisch onderlegd ben :+ Maar lees het hierboven gepostte topic anders eens als je er geïnteresseerd in bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Ik had het al gelezen:P. Maar ik bedoel, die mensen beginnen op een gegeven moment over een mogelijkheid om er programma's in te laden geloof ik. Maar ik blijf het wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik blijf het ook zeker volgen. Het is wel interessante materie :) Wellicht dat er met Archos zelf ook nog wat te regelen valt. Voor de PMA kun je immers ook zelf apps ontwikkelen, met toestemming van Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het trouwens bij jullie al bekend, dat er nu de mogelijkheid is (met de x04-serie) om muziek afspelen tijdens het bekijken van foto´s.. In de handleiding staat beschreven hoe.

Ik geef ook even een snelle beschrijving. Wanneer je muziek aan het luisteren bent, klik op Menu --> Home en klik vanuit daaruit gewoon op de Foto-button, en voila je kunt foto´s bekijken onder begeleiding van je favoriete muziek. Je kunt dat met de switch-knop vanuit het fotoscherm dan weer terugkeren naar het muziekscherm en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ondersteunt deze (of andere) PMP speler ook ondertitels in .SRT formaat? Ik zou namelijk héél regelmatig divx/xvid filmpjes willen bekijken waarvoor ik de subs in .SRT formaat heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Nou, ik heb m'n Archos 404cam binnen, als iemand bepaalde dingen wil weten of als ik foto's moet maken roep je maar (en dm je maar, anders vergeet ik het O-) ). Ben te lui om een hele review te schrijven als er toch niemand blijkt te zijn die wat wil weten :)

Ik ben in ieder geval zeer tevreden, ook de camera valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een paar pics en video's met de cam zouden sowieso leuk zijn, ook al zijn er al een paar van te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:57:
Een paar pics en video's met de cam zouden sowieso leuk zijn, ook al zijn er al een paar van te vinden :)
Ik zal morgen als het licht is wat foto's en filmpjes maken.
Nu is het wel erg donker ('t blijft een simpel cameraatje natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hoe krijg je dan divx daarop incl subs? Ga me deze week een PMP halen en twijfel nog tussen Archos 604, Creative Zen Vision:W en Cowon A2.

[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 23-02-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Met VirtualDub. Daar kan je veel tutorials over vinden, zoek maar eens op "Ondertiteling met Virtualdub" dan zal je veel handleidingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of kijk natuurlijk even naar mijn videocoderingstutorial: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:57:
*filmpje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk! Goeie kwaliteit. Ook geen haperingen. Best leuk om eens wat mee op te nemen :) Alleen die piep ertussendoor is wel wat vervelend. Maar niet erg ernstig. Geen weggegooid geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:23:
[...]

Leuk! Goeie kwaliteit. Ook geen haperingen. Best leuk om eens wat mee op te nemen :) Alleen die piep ertussendoor is wel wat vervelend. Maar niet erg ernstig. Geen weggegooid geld dus.
Jup, de piep is de HDD die spint, na een tijdje filmen gaat die wel uit en geeft-ie alleen af en toe een tikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk het contrast veranderen? Vind sommige series/films wel erg donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt de brightness van het scherm aanpassen bij display settings. Staat trouwens ook gewoon in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja brightness heeft 3 standen, blijft te donker.. wil gewoon contrast veranderen en dat dan lichter maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Moet ik trouwens nog ergens op letten bij het opladen van m'n 404? Moet ik bijvoorbeeld eerst helemaal leeg maken voordat ik em weer oplaad, of maakt dat bij deze accu's helemaal niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst minstens 2 uur lang opladen staat ergens in de gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:09:
Eerst minstens 2 uur lang opladen staat ergens in de gebruiksaanwijzing
ja, maar verder daarna, gewoon bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.. denk helemaal leeg meestal zo bij deze batterijen, maar weet jij dit toevallig?

Kan je eigenlijk het contrast veranderen? Vind sommige series/films wel erg donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In het begin is het het beste om de batterij een paar keer helemaal te ontladen en weer op te laden om em aan zn maximale capaciteit te laten komen. Daarna maakt het niet uit wat je doet. Volgens mij is het ideaal om em op 30% capaciteit te laten, maar zoveel zal het niet uitmaken. Laat em in ieder geval niet volledig leeglopen, dus dat de speler zelfs niet eens meer aan wil gaan. Want soms wil de batterij dan niet meer opladen.

Jelle_Muyato kijk nog eens naar wat ik postte op je vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 25-02-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is alleen de helderheid, hoeveel achtergrond licht het geeft.. contrast is heel wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien je sommige films heel donker vindt, lijkt me brightness juist de optie om dit beter te krijgen. Heb je al eens geprobeerd of dat iets helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, staat op de hoogste brightness maar blijft vrij donker, zeker met die inkijkhoek dus wilde graag het contrast lichter maken zodat het verholpen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk niet dat je het probleem van de inkijkhoek kunt oplossen met de settings... Dat is iets waarmee je moet leven. Zijn de films op de pc qua kleuren wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kleuren etc is goed, maar je moet iets van boven kijken om het lichter te zien. En het probleem zou makkelijk op te lossen zijn door een lichter contrast waarbij de donkere inkijkhoek lichter word;) naja wachten op firmware misschien en anders ach, het is niet heel groot probleem maar wel klein minpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah, op zon manier. Hebben hier meer mensen last van? Volgens mij had ik dit vaker gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de inkijkhoek hebben meerdere last van en de soms donkere films. Maar bij dingen met lichte kleuren (neem een serie als Southpark) valt het bijna niet op. Maar dingen die al donkerder zijn (the matrix, v for vendetta etc) zie je als een schaduw op het gezicht valt een groot deel van het gezicht dan zwart wordt, terwijl dat op de pc niet zo is. Naja als je het nog volgt, niet een heel groot probleem, maar wel een minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:49:
In het begin is het het beste om de batterij een paar keer helemaal te ontladen en weer op te laden om em aan zn maximale capaciteit te laten komen. Daarna maakt het niet uit wat je doet. Volgens mij is het ideaal om em op 30% capaciteit te laten, maar zoveel zal het niet uitmaken. Laat em in ieder geval niet volledig leeglopen, dus dat de speler zelfs niet eens meer aan wil gaan. Want soms wil de batterij dan niet meer opladen.

Jelle_Muyato kijk nog eens naar wat ik postte op je vraag.
Ik heb het net gedaan (leeg maken)

heb gelijk eventjes gekeken hoelang de accu nou mee gaat, precies 3,5 uur (zoals in de handleiding staat) met het kijken van een xvid op hoogste brightness, daarna schakelt hij zichzelf uit om te voorkomen dat-ie echt leeg is en niet meer kan opladen. Best netjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 25-02-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/140/398843867_049a758deb_o.jpg

Specsheetje gevonden van de 704 :)

Weinig bijzonders eigenlijk. Ongeveer hetzelfde als de andere x04 spelers. Wat wel in negatieve zin opvalt is dat het apparaat volgens deze specsheet maar 262k kleuren heeft. Dat vind ik toch wel een beetje raar aangezien de andere x04 spelers allemaal 16,2M kleuren hebben. Ik hoop dat het een foutje is :/
Batterijduur voor audio is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
Na ruim een maand de 604 wifi gebruikt te hebben dan toch eindelijk de tijd gevonden om even mijn ervaringen met dit apparaatje te vertellen. Ik had hem voornamelijk gekocht om onderweg bij vakanties e.d. films te kijken, muziek te luisteren maar ook om al mijn foto’s op te slaan. Ik schiet met mijn d70s vrij veel foto’s en wil onderweg geen keuze’s maken in de foto’s waardoor ik veel ruimte nodig heb, de 30 gig is daar uitermate voor geschikt.
Zo ben ik net terug van 3 ½ week China waar ik zo’n 3000 foto’s heb gemaakt, ze staan nu allemaal keurig op mijn eigen pc en dus heeft de archos zijn taak goed gedaan ;). De foto’s er op zetten is echt een fluitje van een cent, ik sluit de d70 op de archos aan (via docking adapter van de Archos) en kan dan op de archos aangeven welke foto’s over moeten komen en daarna overpompen maar.
1 nadeel ben ik er maar bij tegengekomen; als je foto’s over wilt zetten die al op je archos staan dan vraagt hij keurig wat je er mee wilt doen, overschrijven, niets of hernoemen. Als je vervolgens ‘niets’ doen aangeeft dan haalt hij keurig de foto’s binnen die nog niet op je archos voorkomen, ideaal dus! Echter, hij update je map structuur niet meer!! Dat is dus echt vervelend, je ziet de nieuwe bestanden (in de ‘explorer’) er niet meer bijkomen en als je een nieuwe map aanmaakt verschijnt die dus ook niet.... Erg lastig en het lijkt mij een fout in de software. Als je hem vervolgens op je pc aansluit zie je via je pc wel de bestanden en ook de aangemaakte mappen. Ik weet nog niet hoe ik de archos weer die bestanden kan laten zien, ik moet het nog ff proberen met formateren of zo maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Als ik de tijd zie zal ik Archos ook hier over inlichten.

Het apparaat voldeed verder aan mijn verwachtingen, beeld is helder, touch screen werkt erg goed en prettig, wifi is handig om even snel je mail te controleren, batterij houdt het prima vol. Enig minpunt is dat het geluid af en toe niet harder kan... Vooral in treinen/vliegtuig wil je dat nog wel eens nodig hebben, gelukkig heb ik goede oordopjes die je vrij diep in je oren kan doen.

Al met al een prima gadget! Oh ja, ik heb ook een dockingstation er bij en dat werkt voor je tv echt ideaal, inklikken en films kijken op je tv! Alleen als je dvd’s wilt kijken die in 3 delen is opgedeeld dan moet je elke keer het volgende deel selecteren INCLUSIEF welke ondertiteling/spraak je wilt hebben... dat moet ook echt verbeterd worden door Archos (naast geluid en map structuur)
Voor vragen, ik zie ze wel verschijnen ;)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hm. Hoe kun je selecteren welke ondertiteling/spraak je wilt hebben? Gebeurd dit softwarematig vanuit het docking station of via de speler? Hoe werkt dit precies? Dit is voor het eerst dat ik hoor dat dit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

Damn. De 704 weegt 630 gram. De 604 weegt 250gr en das wel een lekker draagbaar gewicht. 630gr is wel wat teveel om lekker in je hand te houden in de trein of bus lijkt me. Maar ook met die afmetingen is het minder handig draagbaar. M'n 604 past mooi in de binnenzak van m'n jas.
Aan de andere kant is het wel handiger om op het internet te surfen met 800*480.
Nja ik hou het gewoon bij mijn 604 wifi O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is dan ook meer een echte videospeler die je bijvoorbeeld in de auto mee kan nemen. Tenminste, zo zie ik het. Om het ding mee te nemen naar college ed zie ik het niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:24:
Ah, op zon manier. Hebben hier meer mensen last van? Volgens mij had ik dit vaker gehoord...
Klopt, ik heb dit in mijn review vermeld, waarbij ik moeite had om het uit te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand advies waarom ik een Archos 604 zou kopen en geen Cowon A2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
RoD schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:04:
Hm. Hoe kun je selecteren welke ondertiteling/spraak je wilt hebben? Gebeurd dit softwarematig vanuit het docking station of via de speler? Hoe werkt dit precies? Dit is voor het eerst dat ik hoor dat dit kan...
het gaat dus wel om een 'dvd-rip', een 4 gb versie, die heeft meerdere audio streams (frans, engels en nog 1 of 2), als je dan naar options gaat kun je kiezen welk kanaal hij neemt of als je een keertje op het scherm klikt komen er 2 icoontjes linksboven, als je de rechter van de 2 neemt dan kun je er ook doorheen klikken.
Ik zou graag willen dat je dus het maar 1 keer hoeft te selecteren en dat hij de verschillende parts achter elkaar af speelt.

overigens is het probleem met de mappenstructuur opgelost nadat ik alle bestanden uit de map had verwijderd (niet ideaal natuurlijk maar het werkt weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
lapino schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:51:
Iemand advies waarom ik een Archos 604 zou kopen en geen Cowon A2?
- omvang - gewicht - ondersteuning muzieksoorten - goede reviews - ik heb er een? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RoelsRules schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:23:
[...]

- omvang - gewicht - ondersteuning muzieksoorten - goede reviews - ik heb er een? ;)
Qua ondersteunde codecs doet de A2 het toch beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Eigenlijk maakt het merk me weinig uit, maar bij de archos zit blijkbaar héél weinig voor zelfde prijs als de A2. Geen deftig draagtasje, geen lader (enkel via ubs bij archos), geen ac3 ondersteuning, geen ondertitels enz... Dat zit er bij de A2 wél allemaal in. Alleen vind ik de Archos nét iets mooier en is die beter voor foto's. Moeilijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolgens koop je dan ook de DVR docking station en kun je ALLES van de tv en dvd opnemen, zo kan je ook filmpjes maken van games op de PS2 als je ze speelt.. bijvoorbeeld. Ik doe er iig dvd in, ondertiteling aan, zet hem lekker helder (kan dus wel bij opnemen...) en huppekee^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:47:
Eigenlijk maakt het merk me weinig uit, maar bij de archos zit blijkbaar héél weinig voor zelfde prijs als de A2. Geen deftig draagtasje, geen lader (enkel via ubs bij archos), geen ac3 ondersteuning, geen ondertitels enz... Dat zit er bij de A2 wél allemaal in. Alleen vind ik de Archos nét iets mooier en is die beter voor foto's. Moeilijke keuze...
ik volg je geheel, die archos ziet er gewoon veel beter uit en heeft een 4,3 transflective TFT scherm...
ik moet er nog eens goed over nadenken, vooral omdat ik denk dat de a2 er vrij snel "oud" uit gaat zien

edit: ook de radio bij de a2 vind ik een zeer groot pluspunt, maar aan de andere kant heeft die archos 604 zo'n handig staander... hmmm

edit2: de cowon a3 kan al een deel problemen oplossen http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676563-5.html?tag=blog
;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook een idee hoe het zit met het browsen op internet met de ARCHOS 604 WiFi?
aangezien het touchscreen is kan ik me voorstellen dat je op commando een toetsenbord tevoorschijn kunt roepen om zo bijvoorbeeld een internet adres in te typen..
ik heb dit echter nergens kunnen vinden..
iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos heeft de 704 officieël aangekondigd.

Press Release (PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Die 800x480 is niet verkeerd, zeker niet in combinatie met wifi en een browser. Mooi apparaatje als je niet kan wachten tot de UMPC's van $500,- (yeah right Bill Gates :P ) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En nog maar een speler 8)7
De Archos 204
Ding lijkt een beetje op de XS200. Muziek, foto's... maar geen video. Dus gewoon een basic audiospelertje. Leuke prijs trouwens, het ding heeft een retail price van 180 euro naar het schijnt. Al met al vind ik het maar een beetje een mager ding. Ik vind em niet erg mooi en qua features is het maar magertjes.

Edit: Nog even wat linkjes over de 704:
Productpage
Preview van Engadget
Unboxing pics

Binnenkort zal ik de 704 Wifi eens toevoegen aan de TS :)

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 08-03-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:30
-Fluitsermodus- De firmware van de Generation 4 spelers is gereleased. De source code, bedoel ik dan.

archopen.org heeft een link naar de pagina, 160 MB, maar wel leuk om te weten.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Een hoop fotos van de archos 704 en filmpjes.

Ben erg benieuwd wat we er voor in nederland gaan betalen zag hem in de usa voor 520 dollar

En ook de eerste review

en de 2de

Hmm geen divx groot minpunt

[ Voor 3% gewijzigd door stunter op 08-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Geen divx? hoe kom je daar bij? lijkt me dat de codec ondersteuning hetzelfde is als bij alle andere x04's dus ook gewoon divx... onthoud dat divx ook onder de noemer "mpeg-4"valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Jazzle schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:24:
[...]

Geen divx? hoe kom je daar bij? lijkt me dat de codec ondersteuning hetzelfde is als bij alle andere x04's dus ook gewoon divx... onthoud dat divx ook onder de noemer "mpeg-4"valt.
Hier staat er geen divx bij
704 Video Formats: MPEG4, WMV
604 Video Formats: AVI, DivX, MPEG4, WMV, MPEG2

Zonder AVI en DivX koop ik deze speler zekers niet
Hoop dat je gelijk hebt en dat het onder de mpeg-4 valt.

[ Voor 4% gewijzigd door stunter op 08-03-2007 23:01 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast