Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
coptician schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:10:
-Fluitsermodus- De firmware van de Generation 4 spelers is gereleased. De source code, bedoel ik dan.

archopen.org heeft een link naar de pagina, 160 MB, maar wel leuk om te weten.
Is al bekend. Archosfans is ook al bezig om er iets mee te doen, maar het schiet nog niet echt op.
stunter schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:05:
Een hoop fotos van de archos 704 en filmpjes.

Ben erg benieuwd wat we er voor in nederland gaan betalen zag hem in de usa voor 520 dollar

En ook de eerste review

en de 2de

Hmm geen divx groot minpunt
Das een mooi stapeltje linkjes die je daar hebt, bedankt :)
stunter schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:01:
[...]

Hier staat er geen divx bij
704 Video Formats: MPEG4, WMV
604 Video Formats: AVI, DivX, MPEG4, WMV, MPEG2

Zonder AVI en DivX koop ik deze speler zekers niet
Hoop dat je gelijk hebt en dat het onder de mpeg-4 valt.
Divx is een vorm van Mpeg4 ja. Namelijk Mpeg4 part 2, ook wel Mpeg42 genoemd. Ik kan het me niet voorstellen dat dit niet ondersteund wordt. Overigens is het sowieso een beetje maf dat er steeds "mpeg4" genoemd wordt want het is slechts een verzameling van standaards. H.264 AVC is ook Mpeg4, alleen een andere codec dan Divx en Xvid.

Verder, op de site van Archos staat dit:
Video playback**: MPEG-42 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)
WMV (MP@ML, up to DVD resolution).
With optional software plug-ins(available for purchase on this web site):
- H.264 up to DVD resolution and AAC sound.
- MPEG-2 MP@ML up to 10 Mbps (up to DVD resolution) and AC3 stereo sound.
Oftewel, met Divx/Xvid zit het wel goed :)

Zie je ook in de review van Cnet:
The player's features are identical to those of the smaller Archos 604 WiFi, including video, photo, and audio playback, a Web browser (Opera), and a PDF reader.
[....]
As mentioned earlier, the 704 plays back a variety of media. Video support includes some versions of AVI (including MPEG-4, DivX and XviD), ASF, and WMV
Verder uit die review:
Unfortunately, sound quality on our Archos 704 review unit was problematic; we could hear some system noise and pops in the audio even when nothing was playing, though Archos plans to fix this via a firmware update
Maken ze nou weer dezelfde fout? :?

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 09-03-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
RoD bedankt voor de informatie.
Kwam gisteren niet meer aan toe om alles te lezen.

Ik hoop dat ze het probleem snel oplossen van het geluid.
Hoop snel de 704 in mijn houden vast houden om te kijken of het niet te groot is :D

Zal deze draad de komende tijd veel inkijken op nieuw informatie over de 704 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien ze bij het introduceren van de eerste x04 spelers ook issues hadden met het geluid verwacht ik wel dat ze het snel oplossen. Sowieso doet Archos het vrij goed met firmwaresupport imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb onlangs een Archos 604 gekocht, vooral om paar films te kunnen zien op vliegreis en als ik in de auto zit te wachten tussen afspraken door (ga de baan op voor werk). Prima toestelletje, maar die 704 ziet er toch ook fantastisch uit met groter scherm. Hoop alleen dat Archos eens werk maakt van .srt ondersteuning voor divx, want nu moet ik alle films hercoderen met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad vervelend. Zou toch goed passen bij dergelijke spelers die hoofdzakelijk voor video bedoeld zijn. Overigens zie je dit bij andere merken ook weinig. Ze zijn er wel, de spelers met .srt ondersteuning, maar het is nog maar zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Ik heb toch maar voor de Archos 604 gekozen, Cowon A2 mag dan heerser zijn met de features, maar is ontzettend veel geld in Europa. De 604 is inmiddels bij Chear redelijk goedkoop geworden.
Ik schat dat ik binnen 2 weken mijn 604 binnen krijg :) . Is er eventuele behoefte aan een review?

Hmm.. ik kan blijkbaar via een goedkope manier aan de Cowon A2 komen, dus ik moet er nog even goed over nadenken 8)7 .

Helaas, dit topic wordt overbodig voor mij aangezien het 90% zeker is dat de A2 in mijn bezit komt.
Ik koop hem bij MP3-shop, en het is dan goedkoper dan een 604 met alle accessoires erbij. Toch heb ik er iets mee, met Archos. Over 2 weken dan is het duidelijk.
dit hoort trouwens niet bij dit topic.

Laatste edit( 8)7 ):
Ik ga voor de 604, ik kan dan wel aan een redelijk goedkope cowon A2 komen, maar vanwege de reden dat JetAudio(die ik in bezit heb), video's moeiteloos kan converteren naar een speciaal profiel heeft dat codec support ook niet zo'n zin meer. Ook is het gedoe rond de x04 spelers heel actief, en kunnen we nog interessante firmware upgrades verwachten. De Cowon A2 is in dat gedoe een beetje "dood".
Ik van het design van de Archos, het mooie universalisme van het uiterlijk. Mijn verstand en gevoel zegt gewoon Archos.

[ Voor 71% gewijzigd door Tharoy op 12-03-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel op zoek naar een vervanger van mijn iPod Mini (gestolen). Ik wil nu eigenlijk graag een speler met een grotere HD. Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de iPod video 30 gig en de Archos 404. Prijsverschil tussen deze twee is nihil.

Tegenwoordig loopt iedereen met een iPod, word ik een beetje moe van eigenlijk :P . Echter ik werk wel op een Macbook, dus kan ik iig geen Windows Mediaplayer devices aan (vergeten hoe die afkorting is). Wat mij vraag eigenlijk is, is de 404 aan te raden als je hem voornamelijk als audiospeler gebruikt? En de video meer als een leuke extra ziet, die je af en toe zal gebruiken?

Of kan ik dan toch echt beter terug vallen op de iPod, misschien iemand ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tharoy schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:39:
Ik heb toch maar voor de Archos 604 gekozen, Cowon A2 mag dan heerser zijn met de features, maar is ontzettend veel geld in Europa. De 604 is inmiddels bij Chear redelijk goedkoop geworden.
Ik schat dat ik binnen 2 weken mijn 604 binnen krijg :) . Is er eventuele behoefte aan een review?
Altijd :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:53:
Ik ben momenteel op zoek naar een vervanger van mijn iPod Mini (gestolen). Ik wil nu eigenlijk graag een speler met een grotere HD. Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de iPod video 30 gig en de Archos 404. Prijsverschil tussen deze twee is nihil.

Tegenwoordig loopt iedereen met een iPod, word ik een beetje moe van eigenlijk :P . Echter ik werk wel op een Macbook, dus kan ik iig geen Windows Mediaplayer devices aan (vergeten hoe die afkorting is). Wat mij vraag eigenlijk is, is de 404 aan te raden als je hem voornamelijk als audiospeler gebruikt? En de video meer als een leuke extra ziet, die je af en toe zal gebruiken?

Of kan ik dan toch echt beter terug vallen op de iPod, misschien iemand ervaring met beide?
Deze spelers werken met UMS, dus werken ook op een Mac :) En of deze speler geschikt is voor hoofdzakelijk audio... tsja. De formfactor van de iPod leent zich daar beter voor, maar ik vind de iPod technisch gezien inferieur aan Archos. Ik was voor de 404 gegaan, maar in het iPod-topic zullen ze daar ongetwijfeld anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik vertrek binnenkort op reis naar Mexico en heb eigenlijk 3 features ZEKER nodig : opladen via stopcontact, overzetten foto's via USB naar Archos en bekijken van films/foto's op TV. Welke accessoires koop ik dan best?

1. docking kit (opladen + usb) en AV cable
of
2. dvr station (geen USB aansluiting daarop?)

Zijn er ook alternatieven om de Archos op TV aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt ook een AV-kabel pakken om je Archos op de tv aan te sluiten meen ik. DVR Station heeft trouwens wel een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:23:
heeft iemand ook een idee hoe het zit met het browsen op internet met de ARCHOS 604 WiFi?
aangezien het touchscreen is kan ik me voorstellen dat je op commando een toetsenbord tevoorschijn kunt roepen om zo bijvoorbeeld een internet adres in te typen..
ik heb dit echter nergens kunnen vinden..
iemand een idee? :?
Je hebt geen commando waarmee je het toetsenbord oproept, dit doet de archos zelf. Zordra je bijvoorbeeld ergens je user id of wachtwoord moet intikken of een url moet invoeren krijg je automatisch het qwerty toetsenbord te zien. Je ziet dan het deel waar je iets in voert en je ziet voor 3 kwart het toetsenbord.
mijn cams zijn nu leeg en kan er ff geen foto van maken maar misschien later deze week indien behoefte aan.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
lapino schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:25:
Ik vertrek binnenkort op reis naar Mexico en heb eigenlijk 3 features ZEKER nodig : opladen via stopcontact, overzetten foto's via USB naar Archos en bekijken van films/foto's op TV. Welke accessoires koop ik dan best?

1. docking kit (opladen + usb) en AV cable
of
2. dvr station (geen USB aansluiting daarop?)

Zijn er ook alternatieven om de Archos op TV aan te sluiten?
DVR station doet dat alles.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Review van PCmag over de 704 Wifi. Krijgt een behoorlijk hoge score :)
Pros: Huge, sharp, bright TFT screen. Video and audio recording capabilities. Wi-Fi-enabled. Excellent sound quality. Highly customizable through plug-ins and onboard settings. Programmable for auto-recording TV.

Cons: Huge and heavy. DVR station (sold separately) is essential for recording. No built-in line-in audio jack. No FM tune

Bottom Line; This player has loads of functions and options, from video recording to Wi-Fi connectivity and file streaming. And though its capabilities can overwhelm, it's worth all of its $550 price.

Score: 4/5
Verder, nieuwe firmware voor alle spelers:
Version 1.6.21
-----------------

Improvements:
- Photo: allow to turn slideshow transitions off
- Videocorder & Audiocorder: audio gain is now from -12dB to +10dB
- Videocorder: Widescreen setting in now saved
- OPERA: Added right to left language support
- PDF: Added right to left language support

Bug fixes:
- Video: high bitrate VOB files with AC3 played jerky
- Video: fix video playback pausing for a second when buffering from disk starts
- Video: ASF MPEG4 files from Hitachi cameras hanged the unit
- Video: pause symbol in statusbar updated after saving the current video frame as wallpaper or thumbnail
- Video: when playing a video with multiple audio tracks in slow motion, the current speed was not visible on 404
- Video: Allow to step a recorded video by 1 second using the touchscreen
- Music: MP3 parser more robust
- Music: Sometimes the player hanged after a resume
- Music: some MP3 album art ware not displayed although embedded in ID3tag
- Photo: fix info displayed in info screen disappeared after a TV/LCD toggle
- USB: Fixed PTP issues with EOS300D
- TV output: S-Video mode was not working after a standby or a TV/LCD toggle
- WIFI: Fixed a problem which prevented copying of files to some types of network shares
- Double-Browser: Fixed cursor position when switching from left panel to right panel with the touch screen
- Double-Browser: Fixed file information not updated when moving the vertical scrollbar or tapping on a new item with the touch screen
Voor de volledigheid nog maar even de linkjes erbij:
404CC
404
504
604
604Wifi
704Wifi

En ik heb de TS maar even een fikse update gegeven.

Pff, dat is wel weer genoeg voor nu :|

Ik heb trouwens de poll geupdate voor de 404CC en de 704Wifi. Dus als je een van deze twee hebt kijk dan even in de TS. :)

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 16-03-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allen,

Vraagje....ik heb de 404 en wanneer ik films op de tv kijk dmv een gewoon kabeltje vind ik de kwaliteit van het beeld wel goed maar de geluidkwaliteit is echt prut.

Wie weet hoe ik dit kan verbeteren. Moet ik dan het dvr station aanschaffen om dit probleem op te lossen, of zijn er andere mogelijkheden.

Wat bied het dvr-station mij nog meer, het belangrijkste vind ik wel de geluidkwaliteit verbeteren, nu moet ik mijn tv of home cinema set echt heel hard zetten om een beetje normaal geluid er uit te krijgen en dan nog is de kwaliteit prut!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zou aan het kabeltje kunnen liggen, zijn de connectors voor de audio misschien vies? Welk kabeltje gebruik je, wel de officiële van Archos? Wat voor audiocodec en bitrate worden er gebruikt in het videobestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ga binnenkort op vakantie met de auto naar zuid-spanje en wil daarvoor een mp3 speler aanschaffen voor eindeloos muziekplezier in de auto.
na redelijk wat research gedaan te hebben kom ik uit op de archos 504 80gb.
voldoende schijfruimte en voor een paar tientjes meer in vergelijking tot een ipod of iets dergelijks veel uitgebreider.
mijn vraag is of er iemand is die voldoende ervaring heeft met de 504 en hoe deze zit houdt qua storingen en vastlopers en hoe deze bevalt qua kwaliteit voor het geld.
ik gebruik nu itunes om mijn muziek te ordenen op mijn laptop kan ik mijn itunes bestand zo overzetten op de archos of moet dat via een andere software zodat ik mijn gehele bibliotheek opnieuw moet aanmaken in een ander programma ?

bedankt alvast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos maakt best degelijke apparaatjes, voor storingen/vastlopers hoef je niet bang te zijn, al bestaat er natuurlijk altijd de kans dat je een maandagmorgenproduct treft.
Wat betreft je muziekcollectie, de Archos doet dat op 2 manier.
1. aan de hand van tags. Als die goed staan bouwt de Arclibrary zelf de hele bibliotheek op.
2. aan de hand van mappenindelingen. Als jij een mappenstructuur voor je mp3'tjes gebouwd hebt dan heb je de tags niet eens nodig, aangezien je gewoon kunt browsen op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bug ontdekt op mijn 504 (een maandagmorgen stukje software :') )
Mijn display gaat uit na 40 seconden. Toch komt het wel eens voor dat mijn beeldscherm uit gaat bij het lezen van pdf documenten. Soms wil hij dan geen beeld meer laten zien bij het drukken op een knopje, maar hij voert wel de commando's van de knopjes uit.
Wat dan helpt is 2 maal op de tv/lcd knop drukken (zo van: schakel over naar tv, schakel terug naar lcd) en dan op een willekeurige knop drukken.
Hij herlaad dan wel de pagina maar je beeld is terug :7

De zoom-functie is bij de laatste (een paar posts terug genoemde) software update ook uitgebreid. Je kan nu instellen hoever er gezoomt moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou het even aan Archos melden. Wellicht dat ze het dan gefixed hebben bij de volgende firmware-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:44:
Ik heb een bug ontdekt op mijn 504 (een maandagmorgen stukje software :') )
Mijn display gaat uit na 40 seconden. Toch komt het wel eens voor dat mijn beeldscherm uit gaat bij het lezen van pdf documenten. Soms wil hij dan geen beeld meer laten zien bij het drukken op een knopje, maar hij voert wel de commando's van de knopjes uit.
Wat dan helpt is 2 maal op de tv/lcd knop drukken (zo van: schakel over naar tv, schakel terug naar lcd) en dan op een willekeurige knop drukken.
Hij herlaad dan wel de pagina maar je beeld is terug :7

De zoom-functie is bij de laatste (een paar posts terug genoemde) software update ook uitgebreid. Je kan nu instellen hoever er gezoomt moet worden.
Moet je die bug even naar Archos mailen, die fixen dat behoorlijk snel. Archos staat daar in ieder geval bekend om. :)

spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Ik heb dus sinds gisteren de Archos 604+DVR station+Docking kit van Chear.nl gekregen :) . Als er behoefte aan is post ik dit weekend een review. Ik ben er erg blij mee, alleen wil ik graag weten hoe je films met AAC geluid omzet naar films met MP3 geluid. De converter die ik gebruik doet dat namelijk niet, en dat is erg jammer aangezien die de films erg goed geconverteerd naar een lager bestand(500/600 mb voor een normale film) en bovendien de kwaliteit prima behoud. Via Virtualdub andere audio compressie kiezen en weer opslaan met Divx compressie is wat te veel werk, zeker aangezien je je ze dan alsnog moet converteren. Welke simpele tool wipt de AAC compressie makkelijk en snel om naar MP3, zonder iets te doen aan de video compressie?
En, ik moet zeggen dat de 604 een fenomenaal stukje techniek is :Y .

Wat raar, maar het is waar. Ik kan mijn in Xvid MPEG4 van Virtualdub gecodeerde files gewoon afspelen, dit scheelt al weer wat tijd. En, het is veel bekend(ik weet het) maar mij audio en video lopen niet synschroon. Virtualdub zegt dat ook al aan het begin, variabele bitrate is het probleem. Full processing mode met Audio zoals er dan staat werkt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Tharoy op 22-03-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
VirtualDub kan ook alleen audio doen. Zet video gewoon op direct stream copy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op jullie advies heb ik de bug gemeld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Franse review van de 704 (met pics en filmpjes): klik
Archos @ Cebit: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:57:
Goedemorgen allen,

Vraagje....ik heb de 404 en wanneer ik films op de tv kijk dmv een gewoon kabeltje vind ik de kwaliteit van het beeld wel goed maar de geluidkwaliteit is echt prut.

Wie weet hoe ik dit kan verbeteren. Moet ik dan het dvr station aanschaffen om dit probleem op te lossen, of zijn er andere mogelijkheden.

Wat bied het dvr-station mij nog meer, het belangrijkste vind ik wel de geluidkwaliteit verbeteren, nu moet ik mijn tv of home cinema set echt heel hard zetten om een beetje normaal geluid er uit te krijgen en dan nog is de kwaliteit prut!!!!!
Ja, dit heb ik ook, alle archossen gaan gewoon heel zacht met video's, moeten ze echt eens fixxen :/
En dat de kwaliteit niet goed is komt gewoon doordat je tv heel hard moet staan en je tv daarbij ruis enzo geeft, maar die ruis komt niet uit je archos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zet je dan het geluid van je Archos wel op maximaal? De Archos kan natuurlijk maar een beperkte input leveren... een versterker ertussen is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de archos 504 gekocht en die bevalt mij zeer goed, alleen tot nu toe heb ik niet gevonden hoe je terwijl je muziek luistert door uw mappen met muziek kunt browsen om zo het volgend nummer te zoeken bv.. er staat in de gebruikshandleiding dat je slideshow kunt laten spelen terwijl je muziek luistert door op menu en dan home te drukken maar bij menu staat geen home icoontje... iemand die dit ff kan zeggen zou handig zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het afspelen menu=>home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan diegenen die het kunnen weten........

de 504 serie en 604 serie hebben LCD schermen met een kleurbereik van 16millioen kleuren......
de 704Wifi heeft een scherm met een kleurbereik van maar 260.000kleuren.......

Zie je dit ? En zo ja waarin dan (b.v. minder brilliant scherm ? of dichtlopen van schaduwpartijen of kleuren die dicht bij mekaar liggen zoals een wolkenlucht ?)

Tevens een (domme) vraag over afspelen: ik neem aan dat het scherm kleurbereik niets te maken heeft met de kwaliteit die je op je TV ziet als je de video afspeelt right ?!

Alvast bedankt,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Hmm, mijn vriend heeft dan geen 704 wifi, maar wel een Archos Gmini 500 met evenveel kleuren. En ik moet zeggen, als ik naar zijn Gmini kijk, dat ik geen verschil opmerk. Ik denk dat 16 miljoen kleuren vooral handig is als je foto's bewaart. Qua video zit er volgens mij geen groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb in sommige reviews gelezen dat jet het verschil redelijk goed kunt zien. Heb je ze al eens naast elkaar kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel een Archos AV300 serie kunnen bekijken (260k kleuren). Weet niet of dat appels met appels is.......

De 300AV heeft vnl in video problemen met donkere stukken in de film. Ik kan het niet goed beschrijven, toch een poging: Stel je een nacht scene voor, een donkere lucht die zwart is op het LCD en dat die dan uitloopt naar de maan toe en steeds lichter wordt. Voor ons menselijk oog is dit een continue verloop, op de AV300 zie je een zwart vlak, daarnaast een iets lichter grijs vlak en dan de maan (heel lelijk dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja de AV300 is al weer een redelijke oude speler. In die periode was het qua video allemaal nog wat minder, dus die mag je er imo niet echt naast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Morgen ga ik mijn 604 vergelijken met mijn vriend's Gmini 500. Dan post ik wel wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Heeft iemand toevallig ervaring met bcdirect.nl? Daar is de 604 wifi nu te koop voor 370,-

Mijn 604 is gestolen, dus ik ga binnenkort een nieuwe bestellen. Voor 370,- denk ik dat ik maar gelijk voor de wifi variant ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
waslijn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:50:
Heeft iemand toevallig ervaring met bcdirect.nl? Daar is de 604 wifi nu te koop voor 370,-

Mijn 604 is gestolen, dus ik ga binnenkort een nieuwe bestellen. Voor 370,- denk ik dat ik maar gelijk voor de wifi variant ga.
In de ShS staan geen ervaringen met deze shop, dus ik denk van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.hotmp3gear
Ze shippen naar NL en 604 Wifi voor ongeveer $419 is dus 315Euro(otjes) excl. shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:06:
www.hotmp3gear
Ze shippen naar NL en 604 Wifi voor ongeveer $419 is dus 315Euro(otjes) excl. shippen.
Als je daar BTW en invoerrechten bijteld, dan is het helemaal niet zo gunstig meer. Ook zit je dan met de garantie. Afaik heeft Archos geen internationale garantie.
Tenzij je natuurlijk geluk hebt en de douane controleert het niet. Maar het is in ieder geval een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Joppiedepoppie, ik heb mijn Archos 604 met de Gmini 500 zitten vergelijken, en ik merk geen verschil. In donkere stukken is de Gmini 500 wel netjes zwart. Whatever, ik denk dat het 262k kleurenscherm van de 704 WiFi geen problemen oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Tharoy op 30-03-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De 704 Wifi staat inmiddels al in de Pricewatch.
40GB
80GB

Nog niet voorradig afaik... De 80GB versie kost trouwens niet zoveel meer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
waslijn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:50:

Heb de 604 Wifi binnen van BCDirect. Het scherm is inderdaad wat fletser dan de non Wifi versie. Voor de rest werkt alles eigenlijk prima. Wifi werkt uitstekend en ook streamen van mp3's en divx-jes gaat prima. Voordeel is ook dat hij geen dode pixels heeft, daar had mijn gestolen 604 wel last van. Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Schopje, beetje stil hier helaas :)

Ik vond nog een review van de 704 Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Een vraagje. ik heb sinds kort een archos 504 met docking station. Dat docking station staat aangesloten op mijn sateliet receiver naast mijn bed. Zodat ik boven iets op kan nemen zonder dat we daar beneden last van hebben. Ideaal.

Maar nu lijkt het me ook zo handig dat ik boven 's avonds in het docking station tv kan kijken, zodat ik mijn vriendin niet stoor. Zo'n tv geeft toch altijd veel licht en bovendien geluid.

Dat gaat voor ongeveer 40 seconden goed maar daarna gaat automatisch het beeld op zwart.

Kun je dat ook uitzetten zodat er constant beeld blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zit te denken om een Archos te kopen, misschien toch even wachten?
nieuws: 'Draagbare videospelers worden goedkoper'
Het prijspeil voor portable mediaplayers zal naar verwachting snel gaan zakken. Taiwanese producenten van mp3-spelers voorspellen dat de prijzen die nu tussen de driehonderd en vierhonderd dollar liggen, gaan zakken naar honderd tot tweehonderd dollar.
Ik hik namelijk het meest tegen de prijs aan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het zal wel zo zijn dat er een extra prijsdaling komt door de goedkopere onderdelen, maar voordat dat eenmaal z'n doorwerking heeft op onze markt, denk ik dat we wel even verder zijn.
Maargoed, ik kan ook niet in de toekomst kijken. Verder zal dit allemaal wel eerder doorwerken in de Aziatische landen, waar ze sowieso een stapje op ons voorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arene schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:46:
Een vraagje. ik heb sinds kort een archos 504 met docking station. Dat docking station staat aangesloten op mijn sateliet receiver naast mijn bed. Zodat ik boven iets op kan nemen zonder dat we daar beneden last van hebben. Ideaal.

Maar nu lijkt het me ook zo handig dat ik boven 's avonds in het docking station tv kan kijken, zodat ik mijn vriendin niet stoor. Zo'n tv geeft toch altijd veel licht en bovendien geluid.

Dat gaat voor ongeveer 40 seconden goed maar daarna gaat automatisch het beeld op zwart.

Kun je dat ook uitzetten zodat er constant beeld blijft?
Dat zal dan je instelling zijn voor het uitgaan van je display. Als je die dan op 'nooit' zet zal je er waarschijnlijk geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Dat zal dan je instelling zijn voor het uitgaan van je display. Als je die dan op 'nooit' zet zal je er waarschijnlijk geen last van hebben.
Wat hij zegt, en die 40 seconden zullen waarschijnlijk 30 zijn (de standaard instelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gister een archos 404 gekocht. Maar ik haal hem vandaag uit mijn jaszak. Is het scherm al gebroken:(. Maar dit valt niet binnen de garantie. Wat kost het vervangen van een nieuw scherm?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:35:
Hallo,

Ik heb gister een archos 404 gekocht. Maar ik haal hem vandaag uit mijn jaszak. Is het scherm al gebroken:(. Maar dit valt niet binnen de garantie. Wat kost het vervangen van een nieuw scherm?

Alvast bedankt
Het vervangen van een nieuw scherm zal denk ik wel een duur grapje zijn.
Het is misschien niet helemaal juist maar misschien kan je beter zeggen dat je de archos zo in de verpakking aantrof...
Ik weet niet wat voor raars je allemaal gedaan moet hebben, maar mijn archos kan wel tegen een stootje (504). Hij zal dus vast wel zwakker geweest zijn dan anderen neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 12-09 14:33
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Ik zat te zoeken bij instellingen van beeldscherm enzo. Maar ik heb het nu gevonden. Het zit onder "voeding". Daar had ik eerder niet gezocht.Dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een kapot scherm valt meestal onder user abuse. Tenzij er duidelijk sprake is van een fabricagefout. Zit er echt een barst in het scherm? Zo'n eentje die je krijgt als het scherm een opdonder heeft gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou echt niet weten wat er gebeurd zou moeten zijn. Want ik heb geen klap erop gehad. Ik vind het echt heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:27
Vraagje: ik heb op dit moment een Archos 500, maar ik zou op vakantie graag wat meer mee willen nemen dan op de standaard 30Gb past.

Nu heb ik een mooie dunne iOmega externe harde schijf van 100Gb. Deze moet ik als FAT moet formatteren, wil ik hem door de Archos kunnen laten zien. Dit betekent 3 partities van 30Gb. Maar nu ziet de Archos alleen de eerste partitie. Iemand enig idee hoe ik (vanaf de Archos) toegang krijg tot de 2e en 3e partitie?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Maakt iemand gebruik van webbased audio-interfaces zoals bijvoorbeeld Jinzora of streaming audio met de archos die Wifi mogelijkheden hebben?

Ik heb nu een fullsize pc naast mijn stereotoren staan voor het afspelen van de M3u's die vanaf een andere pc's worden gestreamed en ik luister veel radio via Internet, bijvoorbeeld de flash site van 3voor12.vrpo.nl en de streaming mp3 van Kinkfm en KinkClassx.

Welke Internet streams kan de archos voor muziek aan?

De site van Archos geeft me niet meer dan deze info.
WiFi
The integrated 802.11g wireless interface will appeal to those who want to access their media wherever they go, including surfing the Web, sending and receiving email from Web-based mail applications, and connecting the device to a home network to transfer files or play content directly from the network

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Review van de 704 Wifi

offtopic:
Bij de tweede review van 704 ben je een / vergeten bij de laatst keer [url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Thx. Ik zie ook dat al mijn pics weg zijn... Ik hoop dat mijn provider dit fixed, want ik heb die pics ook niet meer op mn hdd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Ik heb al veel gezocht maar niet echt ergens vonden.

Hoeveel zie je nog van je scherm in de zon? Maakt niet uit welk model :) Want ik zou graag eentje kopen en meenemen op vakantie, maar als je niks ziet in de zon heb je er niks aan. Zoals de psp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zie in de zon nog genoeg van het scherm van mijn archos gmini500, hoewijl als je zorgt dat het scherm zelf in de schaduw valt het beeld wel beter is. Bovendien lijkt me dit iets beter voor het apparaat, aangezien zo'n zwart ding midden in de zon nogal warm kan worden.

Trouwens moet je de reflecties in het scherm wel donker zijn, als je zegmaar de lucht in het apparaat ziet wordt het beeld wel slecht.

In ieder geval vind ik het beeld prima genoeg om op vakantie buiten een filmpje te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Zou je eens een screenshot ofzo kunnen online zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ljd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:32:
Zou je eens een screenshot ofzo kunnen online zetten :)
Kom eens achter je pc weg :P Een irl-screenshot? Foto bedoel je zeker. Maargoed, ik denk niet dat dat een goed beeld geeft van wat je in de zon ziet op zo'n scherm. Ik geloof wel dat je er wat op kunt zien, maar je zult nooit optimaal beeld hebben in zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zal eens proberen of op een screenshot foto goed kunt zien wat je ziet, als dat zo is post ik straks wat foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

RoD schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:09:
[...]

Kom eens achter je pc weg :P Een irl-screenshot? Foto bedoel je zeker. Maargoed, ik denk niet dat dat een goed beeld geeft van wat je in de zon ziet op zo'n scherm. Ik geloof wel dat je er wat op kunt zien, maar je zult nooit optimaal beeld hebben in zonlicht.
Ik zoek niet achter optimaal beeld, ik zoek achter een beeld waar je toch nog naar kan kijken zonder dat je na 1 uur hoofdpijn krijgt van je teveel moeten concentreren. Want op vakantie wil ik niet echt teveel nadenken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het is toch redelijk gelukt:
Let niet op de achtergrond die soms over of onderbelicht is, dit komt gewoon door het kleine dynamische bereik van digitale camera's. Ik heb ze zo gecompenseerd qua belichting dat het beeldscherm qua helderheid/contrast zo is als je nu op de foto ziet.

Dit is in de schaduw, met reflecties van m'n zwarte t-shirt, dan zie je alles gewoon perfect (hoewijl deze foto net iets te donker is)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Gmini_500_1.jpg

Dit is het apparaat vol in de zon, maar weer met zwarte reflecties, dan is het beeld ook erg goed vind ik, prima om te kijken. Deze foto lijkt overbelicht, maar dit is dus wel werkelijk hoe goed je het scherm ziet.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Gmini_500_2.jpg

Dit is in de zon met de reflecties van de lucht en de bomen, zoals je ziet is dat niet te gebruiken. Dit lijkt wederom weer overbelicht, maar wat je van het scherm ziet klopt dus wel.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Gmini_500_3.jpg

Conclusie: Zo lang je zorgt dat de reflecties in het beeldscherm donker is het beeld prima in de zon te gebruiken.

Ik heb helaas geen psp om het beeld mee te vergelijken.

Wat kan die Jeremey Clarkson trouwens lang stil staan he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Mooie bomen heb jij in je omgeving. Mja, meestal op vakantie aan het zwembad is het moeilijk om geen reflecties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Notenboom is dat. ;)

Aan het zwembad zou ik zelf zo'n apparaat al niet mee nemen, maar qua reflecties is het volgens mij wel te doen, zolang er achter je ergens schaduw valt. (dan kun je het beeld namelijk daarheen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Ik zet mij meestal toch een meter of 10 van het zwembad. Voor water te vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geruchten over een Gen. 5 deze zomer...
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2007/04/archos_tease.jpg

Afbeeldingslocatie: http://archosfans.com/images/5G-from-Ref-Doc-2006-page39-600x350px.jpg

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wanneer komt subtitle support nou een keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja, wanneer komt er uberhaubt eens een firmware upgrade... Kan me toch niet voorstellen dat de Gen. 4 nu alweer geschiedenis is, en er gefocused wordt op Gen. 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik vind wel dat ze erg snel met een nieuwe serie uitkomen.
Niet dat dat verkeerd is, maar voor de 04 gebruikers niet te hopen dat de support en firmwareondersteuning daardoor erg achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik vind het zelf ook nogal snel, zon apparaatje kost toch behoorlijk wat knaken daar mag je wel wat service van verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Valt me inderdaad flink tegen :/
En in de firmware updates van gen 4 is vanaf versie 1.0 tot nu maar weinig spannends gebeurt ook |:( De kans dat er behalve bug fixes nog andere updates komen voor de 04 serie als er een 05 is, is natuurlijk miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aangezien mijn Zen Micro (voor de 4e keer) stervende is, en de 6GB toch wel krap wordt, ben ik op zoek naar een leuk 30GB-spelertje. Aangezien een iPod er bij mij uit principe niet in komt (hoe bedoel je gehyped :X ), Creative mij met de Zen Micro al een aantal keren flink teleur gesteld heeft. Verder zit er een aantal hankiepankie spelers in een laag budget, en een aantal spelers die voor mij overbodig is in het hogere segment. Juist ja, m'n oog viel dus op de 404 van Archos.

Echter, ik heb een aantal vragen:
  1. De speler ziet er nogal plastic uit, dan heb ik het dus over de uitstekende knopjes, hoe robuust zijn die? Ook het scherm is mij niet goed zichtbaar op foto's, is dit wel hard genoeg om in een broekzak te zitten, naast een telefoon?
  2. De batterij kan niet vervangen worden. Ik zou graag van een aantal mensen die de speler al enige tijd heeft, en hem dagelijks gebruikt willen horen hoe de batterijduur nu nog is tov de opgegeven duur.
  3. Ik ken iemand met een iPod, waar zo'n Invisible Shield op zit. Dit ding is toch wel enorm mooi en stevig, en tot mijn verbazing bestaat hij ook voor de Archos 404. Is zo'n sticker aan te raden, of blijft alles totaal mooi als het gebruikt wordt? Ook zou ik graag willen weten hoelang het verzenden ervan duurt, ik wil hem namelijk vóórdat ik de speler bestel al bestellen, omdat het het best is om dat ding er meteen op te plakken, maar.. Ik ken mezelf :+
  4. Het spelertje draait Linux las ik. Hiermee is natuurlijk wel leuk te spelen. Zijn er ook alternatieve mediaspeler OS'en die er goed/beter op draaien, en is alles een beetje leuk te softmodden?
  5. Hoe goed kan de HDD tegen schokken? Ik hoor mensen nogal snel bang doen als iemand het heeft over z'n iPod in de sportschool. Echter, wat ik met mijn enige HDD-speler ooit meemaak, is precies het tegenovergestelde. Ik heb 'm vandaag voor het eerst echt laten vallen, tijdens het booten, maar na een reboot door het recovery menu draaide 'ie weer. Normaal gesproken laat ik hem niet vallen, maar bewegen als hij speelt doet 'ie zeker.
edit: Geen enorm gare dingen dus, weet alleen nog niets over de batterijduur. Anyway, ik denk dat dit wel mijn spelertje gaat worden dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 31-05-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1. Ik zou het scherm zeker beschermen. Met een dergelijk groot scherm krijg je natuurlijk makkelijk krassen.
3. Ik weet niet hoe de ervaringen zijn bij Archos, maar in het algemeen is zo'n invisible shield ideaal, imo.
4. Er zijn tot nu toe geen mogelijkheden voor alternatieve software/OS'
5. Och de hdd zal niet meteen bij het eerste de beste schokje kapot gaan, maar in het algemeen geldt gewoon dat hdd-spelers niet geschikt zijn voor sporten en dergelijke. Het is niet bepaald goed voor de hdd, al zul je dat niet meteen merken. Door een flash-buffer slaat het ding meestal ook niet over.

[ Voor 46% gewijzigd door RoD op 31-05-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Over het laten vallen, daar zijn 1.8" schijven beter in. Ik heb m'n gmini 220 ooit eens met 30 km/u van m'n fiets laten vallen, heeft die daarna een nacht in een redelijk vochtig weer in de berm gelegen en deed het daarna nog (na opladen). _/-\o_ :D
De 2.5" schijf van m'n gmini 500 daarentegen was meteen kapot toen die op de grond viel.
Wel merk ik op de fiets dat de gmini 220 soms vast loopt door het schokken, maar de gmini 500 nooit.
Maar ik denk dat dat ook deels is omdat die gmini 220 veel ouder is.

Voor joggen oid. zou ik geen hdd speler nemen, echter voor fietsen of iets in die richting kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Batterijduur is volgens mij wel goed, ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet. Ik heb zelf een Noreve hoesje, kost een paar tientjes, maar het is zijn geld echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Is het mogelijk om een EPG (gids) op de 404 te zetten ?

Er staat iets over Yahoo Tv! maar die heeft alleen maar amerikaanse gidsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je om op te nemen ook een versterker gebruiken? Ik heb een losse versterker aan me tv, met daaraan me dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar Archos heeft net een heel programma uitgebracht, ArchosLink. Dit is bedoeld voor de Generation 4 serie, en het lijkt mij zelf erg onwaarschijnlijk dat er dan opeens een Generation 5 komt.
Ik vind dat ze wel een keer met een firmware update moeten komen. Dat zal wel gauw gebeuren omdat ze nu net hun ArchosLink software af hebben, en dus nu rustig aan de firmware upgrades kunnen werken.

According to a press release about Archos partnership with the french top TV channel TF1 (Source in french: 1, 2, 3), the next generation of Archos portable players will start to be available this summer.
According to a recent interview with Henri Crohas available at ArchosLounge.net, the future for Archos is not to produce a phone product, it is to have the complete generation of products connect to the Internet to access content directly without the need of a computer, a set-top-box or a TV. With it’s more Internet centric functionalities, still Archos will be the leader of technology of a pocket multimedia product working between a computer, a set-top-box and the TV.

Zoals je kan lezen zal het niet veel bijzonders zijn als het om films kijken gaat. Ze willen alleen nu meer de richting op van de UMPC, en dat is dan jammer, voor mij en ook voor anderen.

[ Voor 55% gewijzigd door Tharoy op 07-06-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archoslink is er al sinds het begin van het jaar zo'n beetje. Ook over de nieuwe generatie staat al wat in dit topic. Ik vraag me (daarom) af of ze nog met een firmware-upgrade komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Goed, ik heb daarnet m'n 404 besteld bij Salland, moet dalijk nog even betalen.

Lekker, ik moet allerlei zooi naar PayPal FAXEN!?! om m'n geld over te kunnen maken aan shieldzone. Leuk, als er nog €50 op je rekening staat :/

[ Voor 47% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om een screenprotector op het scherm te plakken,
heeft iemand een idee hoe dit lukt zonder dat er stof tussen komt?
het kleinste stofje veroorzaakt al een hinderlijke luchtbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zijn wel trucjes voor. Ik ken er zo geen uit mn hoofd, maar probeer de zoekfunctie eens binnen PMD, dan vind je wel wat.
Sowieso zou ik het scherm eerst goed schoonmaken met TFT-schermreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, het allerbeste is meteen uit de verpakking dat ding erop plakken.

Om het goed zonder stof te krijgen zou je het in een badkamer, waar de kranen even opgen gestaan hebben, kunnen doen, als je handen gewassen zijn en je een shirt met korte mouwen hebt.

Om de boel er glad onder te krijgen kun je er zeepsop onder spuiten, wat je wanneer de sticker goed zit er onderuit kunt duwen.

Als er dan nog stofdeeltjes onder zitten weet ik niet of ik wel zo'n ding ga bestellen, dan maar met hoesjes werken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geruchten over specs van Gen. 5
* Archos 105: 2GB flash memory, 1.8" display, approximately 100 Euros, Brand new design
* Archos 405: 2GB flash memory, 3.5" display (320 x 240), approximately 150 euros, SD-card expansion slot. similar design to the 404
* Archos 505: 40GB HDD, 4.3" (480 x 272), approximately 250 Euros, similar design to the 504.
* Archos 605:: One version with 4GB's of memory, the other with a 40GB HDD, 4.3" Touchscreen display (800 x480), approximately 200 Euros for flash version, 300 for HDD version, SD-card expansion slot, Built-in WiFi, similar design to the 604
Klinkt nog weinig revolutionair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Met SD kan opzich interessant zijn als het SDHC ondersteund, maar verder klinkt het niet als een vooruitgang op de huidige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Klinkt niet echt als een vervanging voor de 4e generatie.
Het lijkt me nogal al vreemd om een 2GB speler als opvolger van een 40GB speler te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat echt te hopen op GPS en navigatiefunctionaliteit.
Als ze dat er niet in gaan stoppen wordt het voor mij toch een Cowon Q5 of een I-station m43

Wel jammer want ik zou graag een archos nemen met zo'n bullet cam erbij voor tijdens het snowboarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-DG- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Met SD kan opzich interessant zijn als het SDHC ondersteund, maar verder klinkt het niet als een vooruitgang op de huidige serie.
Ik hoop het wel ja. Met slechts een gewoon SD-slot kun je echt niet meer aankomen vind ik.
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:15:
[...]

Ik zat echt te hopen op GPS en navigatiefunctionaliteit.
Als ze dat er niet in gaan stoppen wordt het voor mij toch een Cowon Q5 of een I-station m43

Wel jammer want ik zou graag een archos nemen met zo'n bullet cam erbij voor tijdens het snowboarden.
Ik zat er stiekem ook een beetje op te hopen, met wat andere vernieuwende dingetjes.Maargoed, misschien voegen ze nog dingen in de firmware toe waar we niet op gerekend hebben. Maar vooralsnog verliezen ze hiermee de aansluiting op Cowon imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:38:
Mja, het allerbeste is meteen uit de verpakking dat ding erop plakken.

Om het goed zonder stof te krijgen zou je het in een badkamer, waar de kranen even opgen gestaan hebben, kunnen doen, als je handen gewassen zijn en je een shirt met korte mouwen hebt.

Om de boel er glad onder te krijgen kun je er zeepsop onder spuiten, wat je wanneer de sticker goed zit er onderuit kunt duwen.

Als er dan nog stofdeeltjes onder zitten weet ik niet of ik wel zo'n ding ga bestellen, dan maar met hoesjes werken.. :P
Ik heb hem gelijk uit de verpakking opgeplakt, maar het is natuurlijk van kunststof ( statisch ) dus het trekt onmiddelijk stofjes aan, haast met het oog niet te zien
ik heb hem al tig keer opnieuw geplakt, eerst met een vochtige zeemlap schoongemaakt, maar voordat je hem erop hebt zit er al weer stof op,
ik durf er geen zeepsop op te doen want ik weet niet of hij waterdicht is,
Ik heb trouwens niet het idee dat het beeldscherm erg krasgevoelig is, ik hoef er ook niet aan te komen want heb geen touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Lekker, mijn 404 is binnen :)

Hij staat nu via de PC waar ik op zit, met USB 1.1 snelheid, een GB of 6 erop te kopiëren, over een tijdje wel meer.
De nieuwste firmware draait erop, en het spelertje werkt behoorlijk relaxed.
Wat ik jammer vind is dat je niet, terwijl de USB eraan hangt, dat bovenkantje van dat dock kunt gebruiken, de boel is daar nét te nauw voor.
Ik merk btw wel dat het dingetje nu aardig warm wordt van die schijfactiviteit, laat staan hoe dat is als je USB 2.0 gebruikt en er in één keer een GB of 25 op zet.

Het scherm is mooi (jammer dat het zacht en gevoelig is, maar daar komt nog een invisible shield en een hoesje omheen), en het is wel tof dat ik nu 1. Alle stakkertjes die films kijken op hun iPod video own (ze denken dat ze o-zo-goed zijn), en 2. Alle stakkertjes met losse speakertjes own, omdat mijn kleine ingebouwde speaker bijna eenzelfde kwaliteit heeft als hun telefoon/marquant ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm...

De 605Wifi lijkt me een beetje een lichtelijk getweakte versie van de 604. Weinig spannends dus ansich. De 4e generatie zal er dus wel helemaal uitgaan.

Dit is leuk overigens:
Archos is focusing more on (legal) video content in this generation. They've partnered with various content providers to create the "Archos Content Portal". This allows you to download/rent movies wirelessly using the built-in WiFi. Some providers include CinemaNow, and DailyMotion. The 605 WiFi also adds a built-in TV Guide which will help when recording from TV. The 605 WiFi will retail for 299 Euros when officially released.
Van de 405 krijg ik het niet echt warm :/ Kan maar tot maximaal 16GB uitgebreid worden dmv kaartjes, dus is alweer verouderd voordat het uitkomt, imo.

* RoD zal eens kijken wanneer hij de TS een update kan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 15-06-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:55:
Van de 405 krijg ik het niet echt warm :/ Kan maar tot maximaal 16GB uitgebreid worden dmv kaartjes, dus is alweer verouderd voordat het uitkomt, imo.
Verschil 404 <> 405 klopt niet echt nee, 30GB tot maximaal 16...

Over dat legal video content: Ik heb een bon voor 50 gratis liedjes van een of andere site... Ze doen er op een of andere manier toch al iets mee. Ik denk dat ik trouwens maar 50 liedjes van wat artiesten ga bestellen die ik goed vind, en waar ik wat illegale zooi van heb. Gaat me toch weer schelen in dat geld doneren aan hun (aangezien ze van deze 50 ongebruikte nummers ook wat geld zullen ontvangen) :P

Het spelertje doet het hier trouwens perfect, lekker beeld ook (nu nog eens wat video's zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:03:
[...]

Verschil 404 <> 405 klopt niet echt nee, 30GB tot maximaal 16...
Het is natuurlijk ook hdd --> flash. Maar het blijft een "echte" PMP, dus moet er imo genoeg opslag geboden worden. Dit kan in de toekomst heel goed met SD-HC kaartjes, maar die worden dus niet ondersteund. Alleen gewoon SD, als ik het goed heb.
Over dat legal video content: Ik heb een bon voor 50 gratis liedjes van een of andere site... Ze doen er op een of andere manier toch al iets mee. Ik denk dat ik trouwens maar 50 liedjes van wat artiesten ga bestellen die ik goed vind, en waar ik wat illegale zooi van heb. Gaat me toch weer schelen in dat geld doneren aan hun (aangezien ze van deze 50 ongebruikte nummers ook wat geld zullen ontvangen) :P
Klopt. Maar het was allemaal nogal een beetje half. Een dedicated video/muziek-service zou leuk zijn.
Het spelertje doet het hier trouwens perfect, lekker beeld ook (nu nog eens wat video's zoeken).
Mooi dat je er tevreden mee bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Nja, gelukkig geen grote stap. Ze zullen dus waarschijnlijk nog wel support voor de generation 4 geven, en nog wat firmware updates maken.
Het is toch wel een misloper om een weinig meer brengende PMP uit te brengen.
En, dit vind ik wel héél raar, je moet de webbrowser voor de WIFI devices als een plugin kopen :/ .
Het design is ook alleen maar een beetje veranderd, ik vraag me af of dit een grap is?

We weten eigenlijk nog niet veel, maar misschien dat het zou kunnen dat er allebei dezelfde firmware updates op kunnen gedraaid? De x05 versies zijn volgens mij ook weer deels Linux, net zoals met x04.
Ik wacht af.

[ Voor 51% gewijzigd door Tharoy op 15-06-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
De prijs van die nieuwe 605Wifi is wel goed: 300 euro geloof ik? Dat 800x480px touch screen is wel heeeel lekker natuurlijk, en hij is vrij plat met een dikte van 15mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tharoy schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:33:

En, dit vind ik wel héél raar, je moet de webbrowser voor de WIFI devices als een plugin kopen :/ .
Zie:
Cinner schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:34:
De prijs van die nieuwe 605Wifi is wel goed: 300 euro geloof ik? Dat 800x480px touch screen is wel heeeel lekker natuurlijk, en hij is vrij plat met een dikte van 15mm.
Al vind ik wel dat zoiets er gewoon standaard inhoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Juist, dankzij die optionele plugins is de prijs wel zo aantrekkelijk geworden. Ik heb de helft van die plugins niet nodig, en hoef er dus ook niet gedwongen voor te betalen.

Overigens weegt de Cowon Q5 haast 2x zoveel als de Archos 605Wifi en is 5mm dikker. Dan is de Archos toch een stuk meer portable vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cinner schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:54:
Juist, dankzij die optionele plugins is de prijs wel zo aantrekkelijk geworden. Ik heb de helft van die plugins niet nodig, en hoef er dus ook niet gedwongen voor te betalen.
Klopt, ansich vind ik dat ook een voordeel. Maar een webbrowser is iets wat er gewoon inhoort, imo. Dat valt bij mij niet onder de noemer "extra content" maar gewoon basiscontent.
Overigens weegt de Cowon Q5 haast 2x zoveel als de Archos 605Wifi en is 5mm dikker. Dan is de Archos toch een stuk meer portable vind ik.
Op dat gebied doet Archos het sinds de AV400 serie al vrij goed :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast