Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb een Archos 7 besteld, maar ik lees op vele forums dat de volume heel laag is. Dat het zelfs zo laag is dat je bij sommige films niet eens kan horen wat ze zeggen. Wat kunnen jullie zeggen over de volume? Is het echt zo laag? Waarmee kan ik dit vergelijken met bv een Iphone. En als het erg laag is, is hier wat aan te doen?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

ElayZ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:34:
Ik snap ook niet waarom er relatief weinig interesse is in deze mediaplayers want wat de archosjes goed doen is iets waarvoor ik de meeste mediaplayers niet wil, namelijk alles afspelen ZONDER re-encoden!
Gewoon huppa south park afl in avi erop knallen en spelen maar. Bij andere spelers of ipod's enz moet je eerst alles omzetten naar mp4 enzo, duurt uren allemaal.
Dit is dus ook mijn punt ;) Ik heb een Cowon iAudio D2 en op zich ben ik er HEEL tevreden over, het enige probleem is dat alles altijd in 320*240 pixels moet zijn, dus altijd re-encoden (of downloaden in dit formaat maar dat is niet altijd mogelijk). Via TV-out op een niet LCD/Plasma ziet het er trouwens goed genoeg uit.

Heb vorige week de Archos 5 op iBood maar besteld :) Vooral het WiFi en het niet re-encoden is erg makkelijk :)

Ik ben me nog aan het oriënteren op welk DVR Station ik moet kopen, iemand suggesties/ervaringen?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:57
Iemand al de Archos 9 in zijn bezit? Ben benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
ElayZ schreef op zondag 01 november 2009 @ 09:29:
[...]

Ik zie het ja, dat is ook niet duur inderdaad maar is dat wel te vertrouwen?
Heb t zelf nooit zo op Ebay eerlijk gezegd...
Ik heb de plugins via ebay gekocht. Werkt prima.
Ook heb ik de Archos 5 (250GB), met DVR station, Batterydock en lederen tasje via ebay gekocht (canadese leverancier). Werkt ook allemaal prima en was aanmerkelijk goedkoper dan via internetwinkel in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
pas een refurbished archos 5 aangeschaft via ebay.

prima apparaat, mooi helder beeld. dat je plugins moet kopen blijft een slecht verhaal maar ook die zijn relatief goedkoop te krijgen op ebay.

vraag me alleen af welk docking station ik moet gaan aanschaffen; de uitgebreide of de minidock. Wil hem eigenlijk alleen voor connectie met TV gebruiken. helaas heeft de minidock geen afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Als je hem aan de tv wilt hangen heb je opzich aan die mini dock voldoende, het voornaamste probleem is dat die dingen allemaal nergens meer te krijgen zijn. Het model is nog niet eens zo heel oud en er is nu bijna al niets meer voor te krijgen :(

Ik was vorige week in Oberhausen duitsland en daar vond ik bij de Saturn een DVR-snap on voor 35 eu en een FM remote voor 17eu dus die heb ik meegenomen. Die DVR snap on is wel een handig klein dingetje, leuk als je iets van een camera op wilt nemen of analoog van cassettedeck of iets, weinig moderne apparaatjes kunnen nog opnemen tegenwoordig. Plus je kan hem daar sneller mee opladen dan met die irritante USB kabel met die enorme stekker. Moet je wel zelf eerst zelf weer een adapter zoeken die past 8)7
gelukkig had ik er een van een USB hubje die perfect werkt. 5V 3A.

Dat vind ik wel k*t aan archos hoor dat je werkelijk alles apart moet kopen en voor elke functie weer een ander ding nodig hebt. Ze hadden die DVR net zo goed gewoon video out functie kunnen geven, precies dezelfde kabel maar nee daar moet je weer andere docking thingie voor kopen...

Inmiddels heb ik trouwens de plugins via e-bay aangeschaft voor 20eu en dat werkt prima, kreeg ook iets van 50 flashgames erbij, ook geinig! En 720p op dat schermpje ziet er toch verdomd netjes uit moet ik zeggen!

Al met al ben ik nog steeds erg tevreden met mn Archosje maar ik irriteer me dus wel aan al die losse troep die je nodig hebt. En aan het feit dat hij echt 99 vd 100 keer als ik m op standby "pauzeren" zet hij dan de volgende keer vastloopt zodra ik m aanzet. dan moet ik m eerst weer helemaal uitzetten dmv knop ingedrukt houden 15 sec en m dan weer opnieuw aanzetten en dan doet ie t pas. Niet heel veel werk ofzo maar toch annoying. Verder tijdens afspelen enzo loopt ie nooit vast. Ik heb toen ik m net had al een volledige reset gedaan, fabrieksinstellingen hersteld, laatste firmware geupdate etc maar blijf dat vastloop probleem houden jammer genoeg, hebben meer mensen dat? En als iemand een tip heeft om dit op te lossen...?

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 26-12-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
Het is een minidock geworden. was nog wel te krijgen via internet, al duurde het een kleine week.

Voor TV inderdaad uitstekend, alleen moet het geluid van de TV wat harder dan normaal (niet even zappen naar een andere zender want dan knallen je oren eraf...)

vastlopen doet ie heel af en toe op mijn wifi, maar niet na pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Waar heb je die mini dock besteld als ik vragen mag? Ik wil er ook wel zo een bestellen namelijk, ik heb al lang lopen zoeken maar nergens kunnen vinden.

Hmm toch gek dat jij die problemen niet hebt, op de wifi is hij bij mij echt nog nooit vastgelopen.
Alleen als ik m dus uitzet met pauzeren dan zet ik m aan en dan of t scherm blijft zwart of de zandloper komt in beeld en dan blijft ie hangen (als ik wacht gaat ie na verloop v tijd vanzelf uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
heb zelf de minidock bij Azerty gekocht maar webwinkel van dixons heeft hem inmiddels ook weer in voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl dutchy jay
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02-2023
hallo.

weet iemand waar het hoofdkantoor van archos in NL zit? dan kan ik even m'n 120 gig gen 5 door t raam gooien...

15x gebeld, 8x gemailt, 3x niet terug gebeld door de supervisor, nooit een reply gekregen van Archos HQ in FR en hang nu al 11 minuuten aan de telefoon naar kut muziekjes te luisteren... Ohjah, apparaat 3x opgestuurd naar repair center,,, nogsteeds kapot dus...

Ben nu bezig met de consumentenbond de koop te ontbinden...

kut ding; gaat super snel kapot, customer service van niets.

kortom: Niet kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

nl dutchy jay schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:29:
hallo.

weet iemand waar het hoofdkantoor van archos in NL zit? dan kan ik even m'n 120 gig gen 5 door t raam gooien...

15x gebeld, 8x gemailt, 3x niet terug gebeld door de supervisor, nooit een reply gekregen van Archos HQ in FR en hang nu al 11 minuuten aan de telefoon naar kut muziekjes te luisteren... Ohjah, apparaat 3x opgestuurd naar repair center,,, nogsteeds kapot dus...

Ben nu bezig met de consumentenbond de koop te ontbinden...

kut ding; gaat super snel kapot, customer service van niets.

kortom: Niet kopen!!!
Er is wel een distributuur in Nederland, maar ik adviseer je niet daar een archos doo de ruiten te gooien.

http://www.copaco.nl/website/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
En ook hier iemand met een archos 5 erbij :)

tot nu toe (2 uur in bezit)

ene film paktie wel, andere niet
wifi niet werkend te krijgen atm... binnenkort even mn wifi-switch aankijken wat t ookalweer was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
KaWaReZ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:22:
En ook hier iemand met een archos 5 erbij :)

tot nu toe (2 uur in bezit)

ene film paktie wel, andere niet
wifi niet werkend te krijgen atm... binnenkort even mn wifi-switch aankijken wat t ookalweer was :+
ik heb een tijdje terug ooit een archos 605 gekocht. wifi etc. maar nooit gebruikt. hoeveel zou dat ongeveer waard zijn? lastig in te schatten. Zeker nu ik een iphone heb gebruik ik hem echt nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Of het nuttig is om te melden alhier is de vraag, maar ik heb juist hele goeie ervaringen met Archos 605. Ik heb eentje zonder harddisk en met wifi, al heb ik die laatste nooit gebruikt.

Het enige waar ik het ding voor gebruik is het afspelen van muziek en filmpjes die ik op SD(HC)-modules zet. Werkt als een trein. Heb het apparaat goedkoop een goed jaar terug nieuw online gekocht (80 euro of zoiets) en er ook goedkoop zo'n speedlader annex connectiestation voor aan de tv gekocht. Ook de software wat uitgebreid met wat extra codecs. Elke cent waard, apparaat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Sterker nog, de 605 heeft figuurlijk al een paar keer mijn leven gered: ideaal als je met een klein kind (2, 2.5 jaar) drie uur in een vliegtuig moet zitten en je in een handomdraai haar favoriete tekenfilpjes (Dora en aanverwanten, dit voor de ouders onder ons) te voorschijn haalt. Kan de notebook lekker voor papa blijven ;-)

Ik zoek nu een speler die iets groter is (7 a 8 inch), die native 720p kan spelen (dus niet downscaled naar 480p of zoiets) en 1080p kan downscalen naar 720p. En waar de software van deugt op het minimale niveau van de Archos 605. Tot op heden niet gevonden, mijn hoop is gevestigd op de tabletrage van tegenwoordig, maar ook daar zit het nog niet tussen of ik moet iets gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
tennisbal schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:42:
[...]

ik heb een tijdje terug ooit een archos 605 gekocht. wifi etc. maar nooit gebruikt. hoeveel zou dat ongeveer waard zijn? lastig in te schatten. Zeker nu ik een iphone heb gebruik ik hem echt nooit meer.
kgeef je dr 3 tientjes voor... is eigenlijk niks meer waard :+

Moet hier wel binnenkort even de codecs aanschaffen ivm .264 en andere meuk die die niet pakt
Gisteren/vannacht voor t eerst echt lang gebruikt... geniaal.. tijd vlooooog :D
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast